Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Patavorene schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:41:
Iemand enig idee of er snel na deze actie nieuwe deals gaan komen?
We kunnen helaas niet in de toekomst kijken en hoewel de afgelopen acties allemaal meerdere malen duren. Hadden ze in maart en april andere acties/prijzen, dus het kan zomaar zijn dat er vanaf 1 mei weer andere prijzen zijn.

Ben het overigens erg met je eens dat de huidige prijzen niet heel gunstig zijn. Vooral het 10 euro abonnement is een stuk minder aantrekkelijk dan bij de Euroknaller actie. (Ik heb ook het 5GB abonnement :))

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-05 17:49
Ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn abonnement loopt later dit jaar af, en ik mag al verlengen.
De most-wanted deals zijn niet veel soeps. Gelukkig zouden de acties tot 30 april (gisteren) lopen....dacht ik. Toen ik vanmorgen vol hoop op de website ging kijken wat de nieuwe actie zou zijn, blijkt dat de most-wanted actie (zoals we gewend zijn van Simpel) verlengd te zijn tot 31 mei. Tot die tijd is er voor mij in ieder geval geen argument om over te stappen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:52
Laro schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:56:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn abonnement loopt later dit jaar af, en ik mag al verlengen.
De most-wanted deals zijn niet veel soeps. Gelukkig zouden de acties tot 30 april (gisteren) lopen....dacht ik. Toen ik vanmorgen vol hoop op de website ging kijken wat de nieuwe actie zou zijn, blijkt dat de most-wanted actie (zoals we gewend zijn van Simpel) verlengd te zijn tot 31 mei. Tot die tijd is er voor mij in ieder geval geen argument om over te stappen.
Laten we hopen op de eurodeals in juni of juli. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 03:30
rens-br schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:07:
[...]

Het feit dat de abonnementen slechter zijn, is dat het addertje.
Inderdaad.

Ik heb nu ook een aanbod tot verlengen gekregen maar ik zie dat ik er dan in het aantal belminuten op achteruit ga:

Huidig: 500min / 2GB / 2 jaar / €7,50
Nieuw: 250min / 2GB / 2 jaar / €7,50

Daartegenover staat dan 3 maanden gratis abonnement. Ik twijfel nog even.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 30-05 08:26

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Heisenbug schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:54:
[...]

Inderdaad.

Ik heb nu ook een aanbod tot verlengen gekregen maar ik zie dat ik er dan in het aantal belminuten op achteruit ga:

:S vind aardig duur zeg....vergeleken met laatste deal van: 5GB/onbeperkt bel/sms 1000 10euro

Powered by Telfort | Experia Box V10 + Telfort wifi versterker + AirLive switch Live-5F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 05:54
MCP cloud schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:58:
[...]

:S vind aardig duur zeg....vergeleken met laatste deal van: 5GB/onbeperkt bel/sms 1000 10euro
Ach was toch wel te verwachten: https://www.nu.nl/mobiel/...en-na-overname-tele2.html

Beetje naïef om te denken dat zo een overname geen gevolgen gaat hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 03:30
MCP cloud schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:58:
[...]

Volgens mij zijn de abo's met lagere datalimieten altijd wel relatief duur.

Maar als je weinig data verbruikt maakt het m.i. weinig uit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Heisenbug schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:54:

Inderdaad.

Ik zou gewoon nog even wachten. Je huidige abonnement loopt gewoon door voor de huidige prijs, dus je kan ook wachten met overstappen totdat er een betere aanbieding is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Ik mag ook verlengen maar dat doe ik maar niet, de deals zijn niet zo goed op dit moment, heb nu 1gb/250min/onbeperkt sms voor 5 euro. Ben geen groot verbruiker.

Ik laat het zo wel lekker doorlopen :)

[Voor 9% gewijzigd door Xabre op 14-05-2019 10:07]

Google Stadia: xabre16v

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laro
Helaas is de most wanted actie wederom verlengd. Nog een maandje wachten dan maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:56
Via deze vergelijking site heb ik destijds Simpel gevonden.
Als mijn abonnement is afgelopen vind daar wel de volgende. Keus genoeg :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Von Henkel
Vandaag de knoop doorgehakt, ik ga nu over op Ben.
Mijn internetbundel van 5000mb bij Simpel haalde ik net het einde van de maand niet mee.
Na wat zoeken deze week kwam ik uit op een actie bij Ben voor 13,50 per maand.
Hiervoor krijg ik 300 min en/of sms en 9000mb.

Mijn volgende zoekactie start weer over 2 jaar :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:45
Laro schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 07:33:
Helaas is de most wanted actie wederom verlengd. Nog een maandje wachten dan maar.
En nog maar een maandje wachten dan... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laro
Ja, ik zag het vanmorgen ook al....
Voor mij nog steeds geen aanleiding om deze maand over te stappen.
We wachten weer af ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:14
Als alternatief voor Simpel: Ben heeft een aantal mooie abonnementen op hun actiesite van de FNV staan.

Helaas per 1 juli wel iets duurder geworden.

https://ben.nl/fnv

[Voor 79% gewijzigd door Jeffrey87 op 02-07-2019 08:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:15
@Jeffrey87 Hoezo alternatief? Daar betaal je 10,50 per maand voor 4GB en onb. bellen. En dan moet je als je 4G wilt ook nog eens 1 euro extra betalen waardoor je op 11,50 uitkomt. Dit is bij Simpel 10euro per maand.

(en moet je ook nog lid zijn van een vakbond)

[Voor 10% gewijzigd door jongetje op 02-07-2019 09:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
jongetje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:53:
@Jeffrey87 Hoezo alternatief? Daar betaal je 10,50 per maand voor 4GB en onb. bellen. En dan moet je als je 4G wilt ook nog eens 1 euro extra betalen waardoor je op 11,50 uitkomt. Dit is bij Simpel 10euro per maand.

En met Simpel kan je roamen in Zwitserland, wat met Ben niet kan.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Von Henkel
jongetje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:53:
@Jeffrey87

Je hoeft helemaal geen lid te zijn, gewoon de link gebruiken. Er word daarna nergens meer naar gevraagd :+

En je hoeft ook geen student te zijn om hun korting te krijgen.

[Voor 20% gewijzigd door Von Henkel op 02-07-2019 16:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:46
Vandaag ook direct geleerd wat het gevolg is van buiten je bundel gaan bij Simpel. “Slechts” 115 MB bovenop mijn standaard 5GB bundel met als gevolg extra kosten van 17 Euro. Even niet je verbruik in de gaten houden dan gaat het erg hard zo... 8)7 |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:48
Dutchy88 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:33:
Vandaag ook direct geleerd wat het gevolg is van buiten je bundel gaan bij Simpel. “Slechts” 115 MB bovenop mijn standaard 5GB bundel met als gevolg extra kosten van 17 Euro. Even niet je verbruik in de gaten houden dan gaat het erg hard zo... 8)7 |:(
Je kunt toch een plafond instellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

zacht schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:33:
[...]

Je kunt toch een plafond instellen?
En zoniet bij je smartfoon kan je dat wel doen 😀

Powered by Telfort | Experia Box V10 + Telfort wifi versterker + AirLive switch Live-5F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:18
Dat diezelfde data buiten de bundel ineens 15x of meer over de kop gaat gaat natuurlijk ook helemaal nergens over.
Vind het maar een heel raar verdienmodel van diverse providers en ik vraag me zelfs af of dat wel zo disproportioneel beprijsd kan worden. De kosten van data zijn tegenwoordig zo laag dat een buitenbundelbedrag van 15 tot 30 cent voor een MB wat de meeste providers rekenen geen enkele relatie meer lijkt te hebben met de werkelijke prijs, het is meer een soort boete die opgelegd wordt.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
ASW1 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:50:
Dat diezelfde data buiten de bundel ineens 15x of meer over de kop gaat gaat natuurlijk ook helemaal nergens over.
Dat de prijs erg hoog is vergeleken met je normale bundel ben ik helemaal met je eens. Maar als je kijkt naar de standaard prijzen van Simpel, in vergelijking met andere providers, zijn ze enorm goedkoop. Ergens moet dus op verdiend worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ASW1
Natuurlijk iedere provider moet geld verdienen en ze doen het allemaal op hun eigen manier.
Met een doodgewoon 4gb abbo heeft van een tientje betekent dit een verzestigvoudiging van de kosten buiten bundel.
Nog niet zo heel lang geleden kostte data rond de 10 cent per MB. Met de bundels is men gaan differentiëren binnen/buiten, waarbij een verdubbeling erbuiten m.i. alleszins verdedigbaar is. De buitenbundeltarieven zijn nog nooit aangepast lijkt het wel.

Ik heb weinig verstand van consumentenrecht maar ik vraag me serieus af of prijzen die magnitudes over de kop gaan en elke relatie met de werkelijkheid missen wel stand kunnen houden. Enkel dat je bij het aangaan van een contract de tarieven hebt kunnen lezen betekent volgens mij nog niet dat een provider automatisch in zijn recht staat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jassy
Aangezien we vrije marktwerking hebben mag een bedrijf vragen voor zijn diensten wat hij of zij wil, tenzij er sprake is van een monopolie en wanneer het gaat om unieke vitale infrastructuur (Bijvoorbeeld het kopernetwerk van KPN). Het is dan vrij aan de consument om te kiezen of die van dit aanbod gebruik maakt of dat ze een andere keuze maakt die beter aansluit bij de verwachtingen.

Zodra je een abo afsluit behoor je te weten wat je koopt, zeker als je de data hebt verbruikt. Immers zijn de tarieven eenvoudig op te vragen op de site. Buiten de bundel kosten moeten dus naar mijn mening dan geen verrassing moeten zijn. Beredeneren dat je 4GB voor 10 euro krijgt, zonder te kijken wat de verdere kosten zijn als je dat budget overschrijd, is naar mijn mening nalatigheid. Daar kan Simpel niets aan doen. Bovendien hebben consumenten voor zover ik weet een onderzoeksplicht.

Mijn vriendin zit ook bij Simpel met 5GB, wat voor haar ruim bemeten is. Mocht ze het eind van de periode niet halen met haar bundel dan gaat de databesparing aan of wordt er eventueel een aanvullende bundel gekocht waarmee je het dan mee moet doen.

Het is dus precies wat rens-br zegt. Je krijgt bij Simpel in de basis echt waar voor je geld, maar zodra je je bundel overschrijd ga je fors betalen. Dat is wat mij betreft het verdienmodel van Simpel.

[Voor 8% gewijzigd door Jassy op 03-07-2019 10:38]

• Chloortablet
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 23:41

Chloortablet

Atoomnummer 17

Persoonlijk ben ik niet echt te spreken over de Most Wanted-deals.

Mijn originele contract was: onbeperkt bellen, 5 GB, 500 sms + 4G voor € 15 p/m (voor 1 jaar, eerste 6 maanden voor € 1). Toen na 6 maanden de mogelijkheid gekregen om met een jaar te verlengen met opnieuw 6 maanden voor € 1. De afgelopen 12 maanden dus maar €12 betaald. 8)7

Het huidige contract van de vorige verlenging loopt nu nog 6 maanden, dus ik heb weer de mogelijkheid om het contract te verlengen. Gister kwamen ze met deze deal aanzetten:

Beetje matig na vorige acties als je het mij vraagt ;(

• Titus
  • Laatst online: 00:38
Chloortablet schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:21:
Persoonlijk ben ik niet echt te spreken over de Most Wanted-deals.

Mijn originele contract was: onbeperkt bellen, 5 GB, 500 sms + 4G voor € 15 p/m (voor 1 jaar, eerste 6 maanden voor € 1). Toen na 6 maanden de mogelijkheid gekregen om met een jaar te verlengen met opnieuw 6 maanden voor € 1. De afgelopen 12 maanden dus maar €12 betaald. 8)7

Het huidige contract van de vorige verlenging loopt nu nog 6 maanden, dus ik heb weer de mogelijkheid om het contract te verlengen. Gister kwamen ze met deze deal aanzetten:

[Afbeelding]

Beetje matig na vorige acties als je het mij vraagt ;(
Same here, ik maak de 6 maanden a 15 euro nog af en dan ga ik weer om me heen kijken

• croschou
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22:35
Ik vind het wel meevallen met het 'matig'.
Dochter mocht ook 'verlengen'. Betaalde eerst 7,50 per maand voor 1 GB. Nu 10 euro voor 4 GB en onbeperkt bellen + 3 maanden gratis.
Als je rond je heen kijkt, vind je niet zoveel abonnementen voor een tientje per maand die een ruime databundel én belbundel aanbiedt.
Ik ben dus wel tevreden. En let op: het is niet echt verlengen maar je sluit gewoon weer een nieuw contract af dat ook gelijk gaat lopen.

• Titus
  • Laatst online: 00:38
croschou schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:26:
Ik vind het wel meevallen met het 'matig'.
Dochter mocht ook 'verlengen'. Betaalde eerst 7,50 per maand voor 1 GB. Nu 10 euro voor 4 GB en onbeperkt bellen + 3 maanden gratis.
Als je rond je heen kijkt, vind je niet zoveel abonnementen voor een tientje per maand die een ruime databundel én belbundel aanbiedt.
Ik ben dus wel tevreden. En let op: het is niet echt verlengen maar je sluit gewoon weer een nieuw contract af dat ook gelijk gaat lopen.
Het is een prima deal alleen gewoon niet beter dan de euro knaller 5gb actie van vorig jaar en 6 maanden geleden.

Volgens mij wel verlengen, want je stopt je oude contract en begint met een nieuw contract.

• emmerx
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 00:22
Had 5GB met onbeperkt bellen 1 jr voor €15
Nieuw aanbod is 4GB +onb 1jr voor €12,50
Dus net overgestapt naar Tele2: 7GB en 200 min/sms 1jr voor €13

[Voor 25% gewijzigd door emmerx op 12-07-2019 10:45]

Draadloos laden op onze Zon

• Patavorene
Helaas nog steeds geen nieuwe actie en is het al 4 maanden troep. Ik ga het nog twee weken afwachten anders wordt het ook Tele2. Dat gaat dan wel pas in september in..

[Voor 13% gewijzigd door Patavorene op 16-07-2019 19:36]

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

emmerx schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:51:
Had 5GB met onbeperkt bellen 1 jr voor €15
Nieuw aanbod is 4GB +onb 1jr voor €12,50
Dus net overgestapt naar Tele2: 7GB en 200 min/sms 1jr voor €13
Net wat iemand belangrijker vind meer data / minder bel of onbeperkt bellen erbij 😀

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Nieuwe maand, maar nog niet nieuwe acties. -O-

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:11
JohanKupers schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:21:
Nieuwe maand, maar nog niet nieuwe acties. -O-
Tja de vorige goede actie (1 euro eerste x maanden) duurde ook erg lang. Helaas niet snel genoeg voor mij maar goed..

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Patavorene
Ze gaan nu zelfs van 3 maanden gratis naar 2 maanden gratis 👎🏻👎🏻. Sinds maart zit er dus alleen maar achteruitgang in. Huidige deal is al maanden ongeveer 50% duurder dan de deal van afgelopen winter. Er is dus geen sprake van een echte deal.

Jammer.. maar helaas

• JohanKupers
  • Niet online
Twee jaar gelden een abo afgesloten bij de dubbel dubbel weken, zo'n actie zoek ik weer.

Wat gebeurt er eigenlijk met dit dubbel abo als de loopttijd vervallen is?

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
Wat ga je betalen als je abbo afloopt? Abbo van mijn zus eindigt eind september

It doesn’t matter what we want, once we get it, then we want something else.

• fl2001
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 05:54
Simpel heeft de afgelopen tijd met acties veel klanten aangetrokken, waarschijnlijk is nu tijd aangebroken om te gaan cashen.

Dus denk dat je goede deals, zoals we die tijdje terug hadden, wel voorlopig kan vergeten helaas

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Inderdaad, de naamsbekendheid is nu wel gemaakt en dit is vast ook niet goedkoop:
https://www.sponsorreport...sponsor-team-jumbo-visma/

Maar nu 2 ipv 3 maanden gratis bieden bij verlengen is wel lachwekkend.
Gelukkig blijf je als je niet verlengd gewoon hetzelfde betalen, dus iedereen die goed of een beetje ruim zit in z'n huidige abonnement kan gewoon blijven zitten.

Overigens denk ik nog steeds dat ze hopen op een overname.

[Voor 7% gewijzigd door sambalbaj op 01-08-2019 13:37]

• jongetje
sambalbaj schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:36:
Waarom is dat lachwekkend? Ik ken geen een andere provider die gratis maanden weggeeft.

• tyson69
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 30-05 11:46
fl2001 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:10:
Simpel heeft de afgelopen tijd met acties veel klanten aangetrokken, waarschijnlijk is nu tijd aangebroken om te gaan cashen.

Dus denk dat je goede deals, zoals we die tijdje terug hadden, wel voorlopig kan vergeten helaas
Cashen? Aanbiedingen zijn misschien minder scherp maar om het nu cashen te noemen? Daarvoor moet je bij andere providers zijn volgens mij. Ik denk dat het gewoon even pas op de plaats is en dat betere aanbiedingen vanzelf weer komen. Simpel weet ook dat mensen gaan lopen als het elders een paar cent goedkoper te krijgen is.

• supercop7373
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 28-05 16:11
ik moet iets van een abo hebben voor mijn dochter die naar middelbaar gaat. Ik dacht aan Simpel, maar de scherpe acties ontbreken daar dus...

Ivm ontvangst binnenshuis kan ik allen KPN en T mobile netwerk hebben.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 00:02
Heb Youfone dochter van KPN.
https://www.youfone.nl/mobiel
Best wel aardige pakketten met Sim only.
Weinig problemen in ruim 1 jaar.

• jongetje
@supercop7373 Dat hangt er vanaf hoeveel data en belminuten ze wilt.

Alleen lijkt me dit topic verder niet een om aanbiedingen van andere providers te bespreken.

• JohanKupers
  • Niet online
Ik heb twee laar geleden specifiek voor een T-Mobile provider gekozen, omdat dat het enige netwerk was met bereik op mijn werk, omdat de zendmast ongeveer bij de buren op het dak staat.

Voor een overzicht waar welke provider masten heeft staan: https://www.4gmasten.nl/kaart/

[Voor 12% gewijzigd door JohanKupers op 02-08-2019 15:24]

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Het vergelijken van providers in ervaringen topics is inderdaad niet de bedoeling. Gelieve daar een los topic voor aan te maken.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 29-05 23:34
sambalbaj schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:36:
Inderdaad, de naamsbekendheid is nu wel gemaakt en dit is vast ook niet goedkoop:
https://www.sponsorreport...sponsor-team-jumbo-visma/

Gelukkig blijf je als je niet verlengd gewoon hetzelfde betalen, dus iedereen die goed of een beetje ruim zit in z'n huidige abonnement kan gewoon blijven zitten.

Overigens denk ik nog steeds dat ze hopen op een overname.
Maar is dat wel zo? In de mail die ik kreeg wordt gesproken van de oorspronkelijke prijs. Toen ik 1.5 jaar geleden de dienst afsloot was er sprake van een van ?20,00? voor 10,00 actie. Voor hetzelfde geld wordt je dus na de 2 jaar op 20,00 gezet. Dat was vroeger bij vodafone &co in ieder geval heel normaal.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Voor zover ik weet wel. Mijn vriendin heeft al een hele lange tijd haar abonnement niet verlengd en betaald nog steeds hetzelfde als bij het afsluiten.

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

rens-br schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:47:
[...]

Voor zover ik weet wel. Mijn vriendin heeft al een hele lange tijd haar abonnement niet verlengd en betaald nog steeds hetzelfde als bij het afsluiten.
Klopt ben inmiddels weer aan 3de jaar bezig :)

• tweakje-2018
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-05 09:17
Ik heb een abbo via simpel. Net zal ik bij settings staat dat er bellen via WiFi mogelijk is ( onder het kopje t-mobile nl) . Ik neem aan dat dit voLTE is. De carrier staat op simpel. Het bellen heb ik nog niet getest. Hebben anderen dit ook ?

• Jassy
tweakje-2018 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:08:
Ik heb een abbo via simpel. Net zal ik bij settings staat dat er bellen via WiFi mogelijk is ( onder het kopje t-mobile nl) . Ik neem aan dat dit voLTE is. De carrier staat op simpel. Het bellen heb ik nog niet getest. Hebben anderen dit ook ?
Op een Galaxy S7 zie ik niks.. welk toestel is dit?

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Bellen via wifi = VoWifi. Simpel ondersteunt dit nog niet: https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/wifi-bellen-145. VoWifi <> VoLTE.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Welk toestel en welke settings?

En zoals @Muis666 aangeeft zit er verschil tussen VoWifi = Wifi bellen en VoLTE = Bellen over 4G. Beide worden (nog) niet ondersteund door Simpel.

• tweakje-2018
Jassy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Op een Galaxy S7 zie ik niks.. welk toestel is dit?
Ik heb een iPhone SE

WiFi bellen
Muis666 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Bellen via wifi = VoWifi. Simpel ondersteunt dit nog niet: https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/wifi-bellen-145. VoWifi <> VoLTE.
rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:53:
[...]

Welk toestel en welke settings?

En zoals @Muis666 aangeeft zit er verschil tussen VoWifi = Wifi bellen en VoLTE = Bellen over 4G. Beide worden (nog) niet ondersteund door Simpel.
Sorry voor de verwarring. Blijkbaar dacht ik aan VoWifi en scheef ik VoLTE op. Wel bijzonder dat Simpel het niet ondersteund maar ik wel de optie wifi bellen zie staan zoals in de screenshot. Wifi bellen heb ik zelf naar aan gezet.

[Voor 55% gewijzigd door tweakje-2018 op 26-08-2019 11:36]

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
tweakje-2018 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:03:
Sorry voor de verwarring. Blijkbaar dacht ik aan VoWifi en scheef ik VoLTE op. Wel bijzonder dat Simpel het niet ondersteund maar ik wel de optie wifi bellen zie staan zoals in de screenshot. Wifi bellen heb ik zelf naar aan gezet.
Vind dat inderdaad ook wel gek. Werkt VoWifi ook daadwerkelijk of wordt alleen de optie weergegeven?

• tweakje-2018
rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Vind dat inderdaad ook wel gek. Werkt VoWifi ook daadwerkelijk of wordt alleen de optie weergegeven?
Na eventjes testen lijkt het nog niet te werken. De telefoon heb op airplane + wifi gezet. Als ik wil bellen krijg ik de melding " No Network Connection. Connect to a Wi-Fi network or disable Airplane mode to make a call". Het wifi network werkt gewoon, dus de melding dat ik met een wifi netwerk moet verbinden lijkt niet helemaal te kloppen, maar is misschien ook wel een standaard melding. Als Carrier geeft de telefoon trouwens T-mobile NL 36.1 met als Network Simpel ( onder General / About ). Later zal ik het nog even proberen op een ander Wifi netwerk. Een ander netwerk geeft dezelfde melding.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
tweakje-2018 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:56:
Als Carrier geeft de telefoon trouwens T-mobile NL 36.1 met als Network Simpel ( onder General / About ). Later zal ik het nog even proberen op een ander Wifi netwerk.
T-mobile ondersteund volgens mij wel VoWifi, dus het kan ook zijn dat je daarom de optie hebt.

• Nas1
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 27-05 19:37
Een 1-jarige abo bij Simpel is aantrekkelijk geworden. Scheelt nu maar 1 euro met een 2- jarige abo.
Viel me gisteren op. Slimme zet, denk ik.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Nas1 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:36:
Een 1-jarige abo bij Simpel is aantrekkelijk geworden. Scheelt nu maar 1 euro met een 2- jarige abo.
Viel me gisteren op. Slimme zet, denk ik.
Dat zijn opzich mooie prijzen voor eenjarige abonnementen, het is alleen wel jammer dat wat je er voor krijgt nog aan de lage kant is. Vooral het 10 euro abonnement is al een tijdje niet meer interessant.

Ik heb de OP aangepast, bedankt voor de heads-up.

[Voor 6% gewijzigd door rens-br op 04-09-2019 10:50]

• fast-server
  • Laatst online: 27-05 16:10
Ben zelf echt klaar met simpel, als je in een gebied woont met veel bellers (buurt van stad en snelweg) dan merk je gewoon dat je op de rest capaciteit van T-mobile zit.
Als je al verbinding krijgt met bellen (wat vaak een minuut duurt) dan is het veelal blikkerig of je verbinding valt weg... het is gewoon een zwaar geknepen bel verbinding met een veel te grote overboeking.
internet werkt meestal wel gewoon goed.

Met een echte T-mobile sim (ongeknepen) werkt het wel goed.
Zowel ik, mijn vrouw en mijn schoonvader (woont 145km verder op) en een aantal andere mensen in een drukker bel gebied hebben allen het zelfde probleem met Simpel.
Zelfde probleem ook al een keer gehad met HN, wel echt een nadeel van mvno's waar ze wel eerlijk in moeten zijn.
Als je de HD belt belt en om uitleg vraagt dan komen ze met een graf Netwerkkaart (gewoon goed bereik!) en willen ze helemaal niets horen over wat het daadwerkelijke probleem is.
Je mag het niet uitleggen anders ondermijn je de manier hoe ze je kunnen helpen... serieus wat een prutsclub.

Je mag je abonnement ook niet afkopen en ze gijzelen dus gewoon je nummer tot einde contract.
Zo naar KPN en daar maar een Sim only afsluiten en daarna mijn Simpel abonnement op het goedkoopste zetten á € 3,50 tot het einde van de looptijd en deze tijdig opzeggen.

• jongetje
@fast-server Dat is wel een stellige aanname die je doet. Ik ken veel mensen met Simpel en die zijn telefonisch uitstekend bereikbaar. En dat is midden in de stad, op de snelweg en op het platteland. Ik kan me niet voorstellen dat de T-Mobile mast denkt "He, dat verkeer is van een Mvno, laat ik dat even vertragen".

• fast-server
En toch gebeurd het, eigen klanten gaan gewoon voor. Als je op de zelfde mast zit bij een grote verkeersader loop je gewoon heel snel tegen deze beperking aan. (vooral in de spits)
Zelfs een Pre-paid T-mobile sim doet het gewoon goed.

• tyson69
Ik herken mij niet in dit verhaal. Nooit het idee gehad dat ik niet kon bellen met mijn Simpel kaartje, geen wegvallende verbindingen op drukke punten oid. Zeker als ik vergelijk met mijn zakelijke VF abonnement ernaast (dual SIM) dan steekt Simpel daar kwalitatief sterk bovenuit

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:22

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ook geen last van eigenlijk, en ik woon ook wel in een middelgrote stad. Heb je ook bewijs voor je claim @fast-server , of is het vooral je eigen ervaring en hearsay?

• fast-server
Eigen ervaring, vrouw heeft het zelfde en mijn schoonvader ook (en nog 2 mensen die ik ken).
Op verschillende toestellen, en locaties.

Maar goed, Simpel is exit en ik heb nu KPN, wat een verademing in spraak kwaliteit.

• Dave1988
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 26-05 21:46
Nouja, wisselen staat vrij natuurlijk. Dan gaan jullie nar KPN als dat voor jullie beter uitpakt. Maar om dit probleem nu te veralgemenen is een beetje overdreven. 🙄

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01:36
fast-server schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:40:
Eigen ervaring, vrouw heeft het zelfde en mijn schoonvader ook (en nog 2 mensen die ik ken).
Op verschillende toestellen, en locaties.

Maar goed, Simpel is exit en ik heb nu KPN, wat een verademing in spraak kwaliteit.
Ik ken genoeg mensen met een KPN abbo die een slechte verbinding hebben :)

• blueface
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:57
Mijn collega had laatst ook blikkerig geluid tijdens het bellen. (KPN). Als ze de optie bellen via 4g uitschakelde was het weg. Bij simpel staat ie bij mij ook standaard aan. Heb verder ook geen last van slecht geluid of iets dergelijks. Voor de mensen die slecht/wegvallend geluid hebben kunnen dus is die optie aan of uit te zetten.

• Muis666
  • Nu online
blueface schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:50:
Mijn collega had laatst ook blikkerig geluid tijdens het bellen. (KPN). Als ze de optie bellen via 4g uitschakelde was het weg. Bij simpel staat ie bij mij ook standaard aan. Heb verder ook geen last van slecht geluid of iets dergelijks. Voor de mensen die slecht/wegvallend geluid hebben kunnen dus is die optie aan of uit te zetten.
Simpel biedt geen VoLTE aan. (Ook mijn telefoon heeft die optie, maar als je provider het niet aanbiedt dan heeft die optie dus geen enkel effect)

• ernie2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01:31
Deels herken ik me wel in de constateringen van @fast-server . Gesprekken die halverwege terugvallen naar een hele lage kwaliteit of dat het heel lang duurt (40 seconden) voordat de telefoon overgaat als je wilt bellen bijvoorbeeld.

Wat ik echter nog veel vervelender vind, is dat ik het nu al meerdere keren gehad heb, is dat ik in het buitenland regelmatig een dag compleet afgesloten ben (in juni in Engeland, vorige week in Cuba). Ik kan dan niet bellen (dan krijg ik een bandje 'your provider does not allow acces to this service'), niet smsen, en dataverkeer komt ook niet door. Terwijl ik volgens mn telefoon vol bereik heb (dit speelt ook in grote steden) Andere dagen werkt het wel. De Helpdesk komt niet verder dan handmatig het netwerk selecteren of dat ze hier nu niks meer aan kunnen doen.

Is er iemand die dit probleem herkent? Ik kan inmiddels verlengen, maar tegenwoordig moet ik in het buitenland een 2e sim meenemen omdat ik er niet op kan vertrouwen dat ik kan bellen, dat is voor mij een no-go.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
ernie2 schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:38:
Is er iemand die dit probleem herkent?
Totaal niet herkenbaar hier. In de UI werken alle diensten gewoon naar behoren.

• ASW1
Ik zou je APN instellingen nog eens nalopen.

• ernie2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01:31
Het gaat ook om bellen, uitgaand bellen werkt sommige dagen niet, en andere dagen wel. Ook smsen werkt dan niet, dat staat helemaal los van de apn instellingen toch?

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:37
ik kan me er ook niet in vinden, ben bijna elke maand wel in Belgie (oke, dat ligt dicht bij) en laats ook vakantie in Duitsland / Frankrijk, en UK. Geen enkele keer een probleem gehad qua bereik oid.

Heb je er last van op willekeurige dagen? of juist de eerste dag? Is het probleem reproduceerbaar? Misschien is het bepaalde locaties, of bepaalde instellingen? Ik weet wel dat als ik terug ben in NL ik vaak vliegtuigmodes aan / uit moet zetten voordat hij het weer doet. (Raar, geen idee waarom hij niet gewoon terugspringt, maar als het zo werkt dan doe ik het zo).

• Piet91
  • Laatst online: 00:53
Hmm, ik zit al een tevergeefs een tijdje te hopen dat Simpel weer een leuke actie zou hebben, maar dat lijkt niet meer te komen. (abbo bij Simpel liep eind juni af)

Zit nu zwaar te denken om van deze actie gebruik te gaan maken en naar T-Mobile zélf te gaan.
Weer een jaarabonnement met in mijn geval 5GB data, 120 min en onbeperkt SMS voor omgerekend
€10 p/maand.

Vergelijkbaar abonnement bij Simpel is 4GB data, onbeperkt min en 500 SMS voor €11 p/maand.
Geen groot verschil, maar ik heb dan liever de extra GB data i.p.v. belminuten.
Zie overigens net dat ik kan verlengen bij Simpel en ik de eerste maand gratis heb; dat komt neer op (11*€11)/12 = €10,08 p/maand.

Helaas loopt die actie van die link t/m 30 september, dus kan niet wachten op 1 oktober om te zien wat Simpel dan gaat doen met de prijzen, hooguit bestellen bij mobiel.nl op 30 september en eventueel annuleren
op 1 oktober. :P

• saharoen
  • Laatst online: 00:10
Weer een jaarabonnement met in mijn geval 5GB data, 120 min en onbeperkt SMS voor omgerekend
€10 p/maand.
Als je ING rentepunten hebt (of iemand kent die ze heeft) kun je deze actie meepakken. 7gb (incl. Ziggo) en onbeperkt bellen voor 10 euro.

https://www.ing.nl/punten/productdetail/7115062

[Voor 4% gewijzigd door saharoen op 20-09-2019 22:03]

• Xabre
  • Niet online
Nog steeds weinig aantrekkelijke aanbeidingen bij Simpel. Ik zie nu bij Ben (https://www.ben.nl/basicfit) 100min/sms + 6gb / 24 maanden voor 10,-
Volgens mij is er op dit moment niet veel beters.

[Voor 3% gewijzigd door Xabre op 03-10-2019 10:44]

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:21
Op de telefoon van mijn zoon (Samsung A40) doet 4G internet het ineens niet. Alles al gedaan:
- APN settings vernieuwd conform website en toestel herstart
- Goed de instellingen voor data en gegevensgebruik gecheck, staan goed
- Ingelogd bij simpel en internet staat gewoon aan, bundel niet verbruikt...

In notificaties staat gewoon 4G symbool met twee pijltjes maar er is geen internet... Wat kan er aan de hand zijn? Heb het idee dat het sinds 1 oktober fout is?

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

• Xabre
  • Niet online
vandermark schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:47:
Op de telefoon van mijn zoon (Samsung A40) doet 4G internet het ineens niet. Alles al gedaan:
- APN settings vernieuwd conform website en toestel herstart
- Goed de instellingen voor data en gegevensgebruik gecheck, staan goed
- Ingelogd bij simpel en internet staat gewoon aan, bundel niet verbruikt...

In notificaties staat gewoon 4G symbool met twee pijltjes maar er is geen internet... Wat kan er aan de hand zijn? Heb het idee dat het sinds 1 oktober fout is?
probeer eens als APN: smartsites.t-mobile

• Muis666
  • Nu online
vandermark schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:47:
Op de telefoon van mijn zoon (Samsung A40) doet 4G internet het ineens niet.
Kijk eens op allestoringen of tweakers homepagina. Dan zie je dat T-mobile storing heeft...

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:33
T-Mobile schakelt in 2020 het 2G-netwerk uit
2G stopt
Met Simpel maak je gebruik van het netwerk van T-Mobile. Het snelste en als beste geteste netwerk van Nederland. Om te kunnen blijven vernieuwen is ruimte op het netwerk nodig. Daarom wordt in november 2020 het 2G-netwerk uitgeschakeld.

Het 2G-netwerk werd eerder opgevolgd door het 3G-netwerk en is inmiddels ingehaald door het 4G-netwerk. Om te kunnen internetten via je abonnement heb je na november 2020 een toestel nodig dat geschikt is voor ten minste 3G, maar een 4G-toestel is aan te raden. Ontdek wat dit voor jou betekent.
Zijn er überhaupt nog mensen, die gebruik maken van 2G?

Overigens wel opvallend dat er gelinkt wordt naar Coolblue voor een geschikt toestel. Werkt Simpel samen met Coolblue of zo?

• JohanKupers
  • Niet online
chim0 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 05:57:

[...]

De wat oudere meldingssystemen gebaseerd op mobiele communicatie gebruiken nog vaak de 2G standaard. In onze serverruimtes hadden we nog temperatuursensoren hangen die 2G gebruiken, die zijn ondertussen vervangen door moderne varianten.

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:17

[...]

Overigens wel opvallend dat er gelinkt wordt naar Coolblue voor een geschikt toestel. Werkt Simpel samen met Coolblue of zo?
Mwah, wij hebben hier in huis 2 heel oude toestelletjes slingeren met een prepaid kaartje er in, al jaren, als back up. Zitten beide wel op Simyo (KPN) dus misschien dat die het iets langer nog in de lucht houden, maar het wordt natuurlijk exit op enig moment.

• tyson69
dcl! schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

Mwah, wij hebben hier in huis 2 heel oude toestelletjes slingeren met een prepaid kaartje er in, al jaren, als back up. Zitten beide wel op Simyo (KPN) dus misschien dat die het iets langer nog in de lucht houden, maar het wordt natuurlijk exit op enig moment.
KPN kiest ervoor om 3G af te bouwen en hiermee spectrum vrij te krijgen en 2G nog in ieder geval tot 2025 aan te bieden. Bron: https://www.kpn.com/zakel...vraagt-om-meer-dan-2g.htm

• dcl!
tyson69 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:16:
[...]

KPN kiest ervoor om 3G af te bouwen en hiermee spectrum vrij te krijgen en 2G nog in ieder geval tot 2025 aan te bieden. Bron: https://www.kpn.com/zakel...vraagt-om-meer-dan-2g.htm
Bedankt, kijken of die ouwe Nokia nog zo lang blijft leven, ha ha.

• sambalbaj
  • Niet online

[...]

Simpel heeft al vaker affiliate links ingezet oa bij het einde van Choozze Zero, daar krijgen ze gewoon voor betaald.

• sambalbaj
  • Niet online
Het wordt wel steeds grappiger met die verlengingsaanbiedingen; was dat al van 3 naar 2 gratis maanden gegaan nu zie ik nog maar 1 maand gratis staan.

Ach ja, toch geen behoefte om te verlengen omdat m'n huidige tarieven beter zijn dan nu wordt aangeboden en die toch blijven gelden.

• JohanKupers
  • Niet online
sambalbaj schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:16:
Het wordt wel steeds grappiger met die verlengingsaanbiedingen; was dat al van 3 naar 2 gratis maanden gegaan nu zie ik nog maar 1 maand gratis staan.
Volgende maand moet je een maand extra betalen bij verlenging :+

• hemiparo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 30-05 13:22
Wat vinden jullie van de Simpel App? Persoonlijk stoor ik me aan de traagheid van het laden van gegevens maar vooral van de 'aanbiedingen' die steeds weer in beeld komen. Wegklikken kan maar bij de volgende start zijn ze er weer. Simpel spreekt zelf trouwens over kortingen en dat ze er niks aan kunnen doen...

iPad 4 mini 16GB | iPhone SE 32GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
hemiparo schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:37:
Wat vinden jullie van de Simpel App? Persoonlijk stoor ik me aan de traagheid van het laden van gegevens maar vooral van de 'aanbiedingen' die steeds weer in beeld komen. Wegklikken kan maar bij de volgende start zijn ze er weer. Simpel spreekt zelf trouwens over kortingen en dat ze er niks aan kunnen doen...
Vind het ook niet bepaald een fantastische app, voor zover je over een app kan spreken. Het is namelijk gewoon een schil om de mobiele website heen.

• dcl!
Gebruik 'm heel weinig, misschien eens per maand. Ik ben erg tevreden met mijn goedkope abo, liever dan een fancy app en meer abo kosten.

Hoewel ik over de KPN app eigenlijk ook niet zo te spreken was en toen betaalde ik de hoofdprijs.

De Simyo app vond ik destijds wel prettig, maar dat is meer dan 2 jaar geleden dus kan niet oordelen hoe die nu is.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
dcl! schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:05:
Gebruik 'm heel weinig, misschien eens per maand. Ik ben erg tevreden met mijn goedkope abo, liever dan een fancy app en meer abo kosten.
Ook dat is dan weer een goed punt.

• hemiparo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 30-05 13:22
dcl! schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:05:
Das zeker waar! Stoor me er alleen een beetje aan dat het idd zoals rens-br aangeeft vooral een (trage) schil is maar die reclame (en niet uit te zetten) is meer dan een beetje storend :)

iPad 4 mini 16GB | iPhone SE 32GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• lethargy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07-02 06:55
Ik ben net overgestapt van Simpel naar Hollandsenieuwe. Nu heb ik echter toch weer een factuur gekregen.
Dat willen ze overmorgen via automatische incasso afschrijven. Toch wel raar. Nu maar hopen dat ik het nog op tijd kan tegenhouden.

• tyson69
lethargy schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:37:
Ik ben net overgestapt van Simpel naar Hollandsenieuwe. Nu heb ik echter toch weer een factuur gekregen.
Dat willen ze overmorgen via automatische incasso afschrijven. Toch wel raar. Nu maar hopen dat ik het nog op tijd kan tegenhouden.
Hier in huis is dezelfde move gemaakt (niet ik, ik blijf op mijn 2,50 abo hangen). Facturatie stopte wel vanzelf alleen voor het teveel betaalde maandbedrag moest ik wel in actie komen voor ik het terug kreeg. Ik verwachtte op de laatste factuur een credit voor de 23 dagen teveel betaald, deze was echter nul euro. Oeps, zei de helpdeskmedewerkster via Twitter.

• evleerdam
  • Laatst online: 23:31
hemiparo schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:37:
Vind de app prima, geeft de resterende MB weer en hoeveel dagen voor mn nieuwe bundel. Meer heb ik niet nodig eigenlijk.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• jan groen
  • Laatst online: 23:48
tyson69 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:09:
[...]

Ik verwachtte op de laatste factuur een credit voor de 23 dagen teveel betaald, deze was echter nul euro. Oeps, zei de helpdeskmedewerkster via Twitter.
Hier ook. Volgens mij werken ze met het piep systeem. Als je niet piept ben je je geld kwijt. Misschien wel onderdeel van het verdien model?

• lethargy
  • Laatst online: 07-02 06:55
tyson69 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:09:
[...]

Hier in huis is dezelfde move gemaakt (niet ik, ik blijf op mijn 2,50 abo hangen). Facturatie stopte wel vanzelf alleen voor het teveel betaalde maandbedrag moest ik wel in actie komen voor ik het terug kreeg. Ik verwachtte op de laatste factuur een credit voor de 23 dagen teveel betaald, deze was echter nul euro. Oeps, zei de helpdeskmedewerkster via Twitter.
Ik heb contact gehad met simpel en ze zeggen dat de factuur ingetrokken is. Voor de zekerheid de incasso geweigerd via de bank.
Verder was is wel tevreden met simpel. Ik had alleen het probleem dat ik in het buitenland (buiten Europa) vaak niet kon bellen. Daarom overgestapt.

• Westlandmb
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 29-05 10:05
Laatst kwam ik erachter dat je tijdens het bellen ook eenvoudig een oproep kan toevoegen zodat je met ze 3e tegelijk kan bellen (groepsgesprek / vergadergesprek). Dit zat blijkbaar standaard op mijn telefoon (poco f1 los16) met de optie "Oproep toevoegen" tijdens het gesprek met persoon 1.

Nu vraag ik mij af hoe dit verrekend wordt bij Simpel? Volgens mij gaat dit niet via mobiel internet.
Zelf heb ik onbeperkt belminuten en deze vorm van groepsgesprekken zou ik god kunnen gebruiken tijdens een motorrit waarbij we dan geen intercom meer nodig hebben. Alleen vraag ik me af wie welke belminuten betaald? Ik verwacht dat ik misschien elke minuut 2 minuten moet betalen (ivm met 2 nummer die ik tegelijkertijd bel?)

Op de site van Simpel kon ik nog niet zoveel vinden, ik ga dezelfde vraag daar stellen, maar wellicht zijn hier ook mensen met ervaringen?

Edit, ik heb al antwoord:

Bij een telefonische vergadering worden de belminuten verrekend door de telefoon die de mensen belt in de vergadering. Dit wordt gewoon per gesprek verrekend. (1x groepsgesprek van 10 minuten met 3 personen, wordt dan verrekend als 2x een los gesprek van 10 minuten).

[Voor 14% gewijzigd door Westlandmb op 24-11-2019 13:58]

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:06

coelho

VanTheManFan

Wat is Simpel ineens duur geworden. Ik dacht dat abonnementen steeds meer minuten en data gaven in de loop der tijd, maar niks is minder waar. Zoon heeft nu al 2 jaar een abo van 2,50 met 250min/500mb. Wilde voor dochter hetzelfde afsluiten. Voor 2,50 krijg je echter nog maar 50min/250mb en bovendien zit je er dan 2 jaar aan vast ipv 1 jaar zoals voorheen. En geef ik haar ook 250min, dan moet ik 2GB afnemen en dan is zoon weer boos.

#ouderproblemen
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True