Ik zit nu een maand bij Simpel en moet zeggen dat het prima bevalt! De overstap vanaf Hollandsnieuwe naar Simpel ging prima geen probleem. Mooie deal half jaar voor 1 euro. Ik heb het abonnement met 100 min, 500 sms en 2 gigabyte data. Het bereik hier is ook goed, overal 4G. Prima deal.
Dit staat er op de website zodra je wilt verlengen:
```
Belangrijke informatie over de contractvernieuwing
Je huidige overeenkomst wordt beëindigd. Je nieuwe overeenkomst start per 28 januari 2019. De contractduur van dit abonnement is 1 jaar.
```
```
Je huidige overeenkomst wordt beëindigd. Je nieuwe overeenkomst start per 28 januari 2019. De contractduur van dit abonnement is 1 jaar.
```
Wat is daar mis mee?Rage Quit schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:29:
Dit staat er op de website zodra je wilt verlengen:
```
```
niks maar ik zag dat er wat verwarring was bij mensen, dus ik wou het even duidelijk in het topic zetten.
Tip: zoek dan een bericht waaruit die verwarring blijkt en reageer daar op.Rage Quit schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:39:
niks maar ik zag dat er wat verwarring was bij mensen, dus ik wou het even duidelijk in het topic zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door asmi2 op 09-01-2019 10:56 ]
Wil denk ik zelf dit jaar ook overstappen naar Simpel, je vind nergens zulke prijzen.
En inderdaad ze verdienen er mee, want neem je 250/500mb en genoeg die zich niet kunnen inhouden en er over heen gaan(Maar dat doe je toch echt zelf).
Als ik zo naar mijn data verbruik kijk is dat te verwaarlozen, heb nu in 15 dagen deze maand 41mb verbruikt.
Ik wil niet voor zoveel data meer betalen wat ik niet verbruik, dan is simpel gewoon mooie keuze met die kleine abbo's.
Ik vind zelf tmobile netwerk zeker niet het beste uit eigen ervaring, maar dat neem ik voor lief voor die leuke bedragen.
Ik hoop dus ook op een mooie overgang naar Simpel, dan ga ik Vodafone naar 13 mooie jaren verlaten
En inderdaad ze verdienen er mee, want neem je 250/500mb en genoeg die zich niet kunnen inhouden en er over heen gaan(Maar dat doe je toch echt zelf).
Als ik zo naar mijn data verbruik kijk is dat te verwaarlozen, heb nu in 15 dagen deze maand 41mb verbruikt.
Ik wil niet voor zoveel data meer betalen wat ik niet verbruik, dan is simpel gewoon mooie keuze met die kleine abbo's.
Ik vind zelf tmobile netwerk zeker niet het beste uit eigen ervaring, maar dat neem ik voor lief voor die leuke bedragen.
Ik hoop dus ook op een mooie overgang naar Simpel, dan ga ik Vodafone naar 13 mooie jaren verlaten
Ik wil mijn privé nummer (op iPhone SE) doorschakelen naar mijn werk nummer. Ik denk snel via de instellingen zoals gevonden op de simpel.nl site maar krijg steeds een foutmelding.
Mijn werk naar privé (ook iPhone SE, echter Vodafone) werkt het wel.
Ik ben nu al twee dagen bezig met de 'klantenservice' van Simpel en uiteindelijk zou het aan mijn telefoon liggen. Alles boven de iPhone 6+ zou niet werken. Oplossing niet bekend.
Voordat ik weer terug ga naar Simpel, is er iemand hier die een iPhone 6+ of hoger heeft waar het doorschakelen wél werkt?
Toets een code in met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld, en daarna de 'bel'-toets.
Bij geen gehoor: **61*[doorschakelnummer]# (uitzetten: ##61#)
Bij geen bereik: **62*[doorschakelnummer]# (uitzetten: ##62#)
Bij in gesprek: **67*[doorschakelnummer]# (uitzetten: ##67#)
Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*[doorschakelnummer]# (uitzetten: ##21#)
Doorschakeling verwijderen
Met code ##002# kun je alle doorschakelingen in één keer opheffen.
Controleren of een doorschakeling actief is
Toets *#21# op je toestel in en vervolgens druk je op de beltoets. Je hoort dan een melding of er een doorschakeling actief is.
Ik ben nu al twee dagen bezig met de 'klantenservice' van Simpel en uiteindelijk zou het aan mijn telefoon liggen. Alles boven de iPhone 6+ zou niet werken. Oplossing niet bekend.
Voordat ik weer terug ga naar Simpel, is er iemand hier die een iPhone 6+ of hoger heeft waar het doorschakelen wél werkt?
Toets een code in met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld, en daarna de 'bel'-toets.
Toets *#21# op je toestel in en vervolgens druk je op de beltoets. Je hoort dan een melding of er een doorschakeling actief is.
Zet het toestel eens geforceerd terug op 2g of 3g en probeer het nog een keer. Misschien werkt het dan wel.hemiparo schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:14:
Ik wil mijn privé nummer (op iPhone SE) doorschakelen naar mijn werk nummer. Ik denk snel via de instellingen zoals gevonden op de simpel.nl site maar krijg steeds een foutmelding.
Had wel 4G uitgezet bij 'Mobiel netwerk' en 'Schakel 4G in' maar dat gaf geen oplossing, nog een andere plek?HerZon schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:15:
[...]
Zet het toestel eens geforceerd terug op 2g of 3g en probeer het nog een keer. Misschien werkt het dan wel.
EDIT: een herstart was noodzakelijk maar nu werkt het!
[ Voor 8% gewijzigd door hemiparo op 19-01-2019 02:09 . Reden: Het werkt! ]
2
Goed om te horen. Mijn ervaring is dat 4G en dan 'codes' gebruiken niet werkt. Als ik bv 'dubbele sim altijd aan' wil activeren of uitzetten, moet ik zorgen dat beide netwerken (BEN en KPN) niet op 4G zitten. Want dan gaat het elke keer mis. Terug naar 2G/3G en het loopt soepel.hemiparo schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 02:05:
[...]
Had wel 4G uitgezet bij 'Mobiel netwerk' en 'Schakel 4G in' maar dat gaf geen oplossing, nog een andere plek?
EDIT: een herstart was noodzakelijk maar nu werkt het!
Snap alleen niet dat dit bij Simpel problemen geeft terwijl het bij bijvoorbeeld Vodafone wél werkt?
Bij Simpel krijg je van elke gemiste oproep een SMS, ook al stond je telefoon aan. Dit is eigenlijk best wel irritant en ik heb nav bij de klantenservice aangegeven dat dit bij andere providers anders gaat. Daar krijg je namelijk alleen een sms wanneer je toestsel onbereikbaar was. Klantenservice kon niets voor mij doen. Toen ik aangaf dat dit voor mij reden genoeg is om van provider te wisselen hebben ze er een feedback ding van gemaakt maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze er echt wat mee gaan doen...
Tot die tijd zit ik met soms 10-20 ongelezen sms berichten per dag (of voicemail helemaal uitschakelen maar dat is geen optie).
Tot die tijd zit ik met soms 10-20 ongelezen sms berichten per dag (of voicemail helemaal uitschakelen maar dat is geen optie).
Zo'n doorschakeling vind heus niet op toestel basis plaats. Kan wel zijn dat je iPhone hem niet goed kan inregelen. In dat geval stop je de sim kaart even 5 minuten in een ander toestel en stel je het dan in?hemiparo schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:14:
[ Voor 54% gewijzigd door sdk1985 op 19-01-2019 14:29 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Bij T-Mobile krijg je ook een sms bij een gemiste oproep, ook al staat jure telefoon aan.sdk1985 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:27:
Bij Simpel krijg je van elke gemiste oproep een SMS, ook al stond je telefoon aan. Dit is eigenlijk best wel irritant en ik heb nav bij de klantenservice aangegeven dat dit bij andere providers anders gaat. Daar krijg je namelijk alleen een sms wanneer je toestsel onbereikbaar was.
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 19-01-2019 14:47 ]
Aangezien Simpel T-Mobile gebruikt vrees ik dan dat daar geen oplossing voor gaat komen.jongetje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:47:
[...]
Bij T-Mobile krijg je ook een sms bij een gemiste oproep, ook al staat jure telefoon aan.
Vandaag ook probleemloos over gegaan. Nu voor 2 jaar flink goed koper uit. Zie thuis en op het werk wel dat ik iets minder bereik heb dan op het KPN netwerk, maar zolang de telefoongesprekken goed te verstaan zijn boeit dat verder niet zo.
vreemd heb ik nooit gekregen......sms bij gemiste oproepsdk1985 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:27:
Bij Simpel krijg je van elke gemiste oproep een SMS, ook al stond je telefoon aan. Dit is eigenlijk best wel irritant en ik heb nav bij de klantenservice aangegeven dat dit bij andere providers anders gaat. Daar krijg je namelijk alleen een sms wanneer je toestsel onbereikbaar was. Klantenservice kon niets voor mij doen. Toen ik aangaf dat dit voor mij reden genoeg is om van provider te wisselen hebben ze er een feedback ding van gemaakt maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze er echt wat mee gaan doen...
[...]
Zo'n doorschakeling vind heus niet op toestel basis plaats. Kan wel zijn dat je iPhone hem niet goed kan inregelen. In dat geval stop je de sim kaart even 5 minuten in een ander toestel en stel je het dan in?
EDIT Lees net dit vandaar....
Krijg ik een sms'je na een gemiste oproep?
Je ontvangt alleen een sms'je als je voicemail is ingeschakeld. Als de beller je voicemail inspreekt ontvang je een sms dat er een boodschap is achtergelaten. Wanneer de beller geen bericht heeft achtergelaten ontvang je een sms'je met een gemiste oproep.
[ Voor 14% gewijzigd door MCP cloud op 27-01-2019 07:37 ]
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Ik krijg ook een SMS bij een gemiste oproep zonder voicemail bericht.
In mijn geval voor zakelijke gesprekken juist wel OK.
MCP cloud schreef op zondag 27 januari 2019 @ 07:27:
[...]
vreemd heb ik nooit gekregen......sms bij gemiste oproep
EDIT Lees net dit vandaar....
Krijg ik een sms'je na een gemiste oproep?
Je ontvangt alleen een sms'je als je voicemail is ingeschakeld. Als de beller je voicemail inspreekt ontvang je een sms dat er een boodschap is achtergelaten. Wanneer de beller geen bericht heeft achtergelaten ontvang je een sms'je met een gemiste oproep.
Je had ook een welkomstbonus van €300 kunnen krijgen. Of nog beter: elk jaar overstappen en €200 pakken. Stel jezelf nog eens kritisch de vraag of die TOON echt gratis voor je wasWinkiller schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:11:
[...]
Dan schieten ze in hun eigen voet, ik heb nu onbeperkt bellen en 5GB voor 10,=, als dat afloopt loopt dat abonnement gewoon door met de mogelijkheid van per maand opzeggen. Als Simpel dat dan veranderd ga ik zeker kijken of er niet iets beters is voor mij. Een mooi voorbeeld hiervoor is TOON van Eneco, ik kreeg 3 jaar terug TOON gratis bij een contract voor 3 jaar, ik betaalde maandelijks 2,95 en een jaar later werd dat 4,95 en ik heb direct het TOON abonnement opgezegd maar heb wel een dure moderne thermostaat die doet wat hij moet doen, wat kan mij de extra's in het abonnement schelen, die gebruikte ik toch al zeer weinig.
Er staat gewoon in je telefoon dat je een oproep gemist hebt. Sterker nog ik laat daar zakelijk door Android een mail van aanmaken die tevens door het ticket systeem wordt opgepakt. Die sms functie heeft geen nut zolang je telefoon aan staat. (Zakelijk is tele2 overigens interessant).djiedjee schreef op zondag 27 januari 2019 @ 08:28:
Ik krijg ook een SMS bij een gemiste oproep zonder voicemail bericht.
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 27-01-2019 14:42 ]
Dat zit bij mij iets anders. Ik heb dual sim. Als ik op 1 simkaart aan het bellen ben en er komt een oproep op de andere sim binnen(die komt niet op de telefoon omdat er maar 1 sim tegelijk actief kan zijn) is de SMS voor mij de manier om te zien dat ik gebeld ben.
sdk1985 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:41:
[...]
Er staat gewoon in je telefoon dat je een oproep gemist hebt. Sterker nog ik laat daar zakelijk door Android een mail van aanmaken die tevens door het ticket systeem wordt opgepakt. Die sms functie heeft geen nut zolang je telefoon aan staat. (Zakelijk is tele2 overigens interessant).
Ik ga er eigenlijk vanuit, niet getest, dat je bij het voor mij normale systeem (=alleen een sms wanneer het toestel niet bereikbaar is) dan alsnog een sms ontvangt aangezien je toetsel dan niet bereikbaar was.djiedjee schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:58:
Dat zit bij mij iets anders. Ik heb dual sim. Als ik op 1 simkaart aan het bellen ben en er komt een oproep op de andere sim binnen(die komt niet op de telefoon omdat er maar 1 sim tegelijk actief kan zijn) is de SMS voor mij de manier om te zien dat ik gebeld ben.
[...]
Als je toestel onbereikbaar is of niet wordt aangenomen gaat het naar de voicemail. Die stuurt een sms met de boodschap of er wel of niet is ingesproken. De voicemail weet niet of het toestel onbereikbaar was, uit stond, gesprek werd weggedrukt etc.sdk1985 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:19:
[...]
Ik ga er eigenlijk vanuit, niet getest, dat je bij het voor mij normale systeem (=alleen een sms wanneer het toestel niet bereikbaar is) dan alsnog een sms ontvangt aangezien je toetsel dan niet bereikbaar was.
Ik weet hoe het bij simpel werkt. Resultaat is dat ik sinds ik bij simpel zit in 11 maanden meer dan 500 van dit soort meldingen heb ontvangen. Vorige week waren dit er:jongetje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:52:
[...]
Als je toestel onbereikbaar is of niet wordt aangenomen gaat het naar de voicemail. Die stuurt een sms met de boodschap of er wel of niet is ingesproken. De voicemail weet niet of het toestel onbereikbaar was, uit stond, gesprek werd weggedrukt etc.
vrijdag: 4
donderdag: 6
woensdag: 2
maandag: 2
Het gewenste gedrag is dat wanneer er géén bericht is ingesproken, wat het systeem prima weet aangezien dat in het bericht is medegedeeld, er géén notificatie wordt verstuurd.
Bij mijn vorige provider kreeg ik alleen in extreme situaties een dergelijke notificatie. Bijvoorbeeld als het toestel is uitgevallen of als er wél een bericht is ingesproken. Ik zoek het net terug en de laatste keer dat ik op mijn zakelijke toestel een sms notificatie heb gekregen van een gemiste oproep was augustus 2017. Die zat als ik me niet vergis toen via simyo en tegenwoordig bij tele2. Prive heb ik een jaar of 5 bij tele2 gezeten en ook toen had ik daar geen klachten over. Natellen kan ik denk ik niet omdat ik een keer naar lineage os ben gegaan. Schijnbaar is dit bij Simpel/T-Mobile normaal. Ik heb er in ieder geval een valide klacht over gezien het aantal overbodige sms berichten dat ik vrijwel dagelijks ontvang.
Binnenkort zal ik een script gaan zoeken dat die berichten direct verwijderd op basis van inhoud (geen bericht ingesproken). Als mee zit lukt dat.
Die sms krijg je bij een andere provider ook aangezien je telefoon niet is overgegaan omdat hij niet beschikbaar was. Het één sluit het ander niet uit...djiedjee schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:08:
@sdk1985 @jongetje
Klopt. Ik krijg dan netjes een sms, waar ik blij mee ben aangezien mijn telefoon anders geen melding geeft.
[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 27-01-2019 19:14 ]
OT: Naast een prima kwh prijs kwam die TOON precies op tijd, wij hadden nog een 20 jaar oude thermostaat.MensionXL schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:38:
[...]
Je had ook een welkomstbonus van €300 kunnen krijgen. Of nog beter: elk jaar overstappen en €200 pakken. Stel jezelf nog eens kritisch de vraag of die TOON echt gratis voor je was
Rond simpel af op 100KB of per 10 KB of 1KB?
Ik heb al aardig wat pagina's door gezocht maar ik kon het vinden vinden.
Ik stel de vraag en na 10 seconden na dit te posten zie ik het staan
Internetverbruik binnen en buiten de bundel wordt afgerond per kb per sessie.
Ik heb al aardig wat pagina's door gezocht maar ik kon het vinden vinden.
Ik stel de vraag en na 10 seconden na dit te posten zie ik het staan

Internetverbruik binnen en buiten de bundel wordt afgerond per kb per sessie.
[ Voor 43% gewijzigd door rejer op 30-01-2019 16:24 ]
In maart begint Simpel met een nieuwe actie, Eurokrakers stopt definitief op 28 februari (zegt de site vandaag). Benieuwd of ze de deals nog interessanter kunnen maken.
Haha, het zijn goede grappenmakers.tyson69 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:32:
In maart begint Simpel met een nieuwe actie, Eurokrakers stopt definitief op 28 februari (zegt de site vandaag). Benieuwd of ze de deals nog interessanter kunnen maken.
We gaan het zien. De meeste van hun vorige acties stopte elke maand 'definitief'.tyson69 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:32:
Natuurlijk kan dat, omdat wij zo achterlijk zijn om een faktor honderd, duizend of nog meer te betalen voor data via LTE en een gigantische bottleneck (zendmast), vergeleken met data via Wifi en een wijkkast.tyson69 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:32:
Al de verdubbel akties van de laatste jaren en andere incentives laten m.i. zien dat data, praktisch gesproken, niets kost.
Ze kunnen denk ik nog minstens 4x door verdubbelen voordat ze het echt gaan merken in de schandalig hoge winstmarges van deze dubieuze economische sector.
Nog jaren speelplezier dus voor de paarse broeken en navenante irritante reclames.
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Het bouwen/onderhouden van zo'n netwerk (+ backbone) kost gigantisch veel geld, vind je het gek dat dat dan duurder is dan wifi via een wijkkast? Tuurlijk verdienen de providers hier op, zo werkt kapitalisme. Ben je het daar niet mee eens, dan neem je geen telefoonprepaidsmurf schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:31:
[...]
Natuurlijk kan dat, omdat wij zo achterlijk zijn om een faktor honderd, duizend of nog meer te betalen voor data via LTE en een gigantische bottleneck (zendmast), vergeleken met data via Wifi en een wijkkast.
Al de verdubbel akties van de laatste jaren en andere incentives laten m.i. zien dat data, praktisch gesproken, niets kost.
Ze kunnen denk ik nog minstens 4x door verdubbelen voordat ze het echt gaan merken in de schandalig hoge winstmarges van deze dubieuze economische sector.
Nog jaren speelplezier dus voor de paarse broeken en navenante irritante reclames.
En voor een paar euro heb je overal internet dan dat gekut om van wijkkast naar wijkkast te hoppen zodat je op 3Mbit WiFi kan surfen, wat de helft van de tijd weer niet werkt.
Ik had zelf ook prepaid vroeger, maar ik betaal met een abonnement nu veel minder dan dat ik deed bij prepaid. Win-win.
De bulk daarvan zal aangelegd en betaald zijn door degenen die zich in de begintijd blauw moeten hebben betaald aan mobiel bellen (of het nog steeds doen).krakendmodem schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:44:
[...]
Het bouwen/onderhouden van zo'n netwerk (+ backbone) kost gigantisch veel geld, vind je het gek dat dat dan duurder is dan wifi via een wijkkast?
Verder zal de (vervangings-)apparatuur relatief nog maar een fraktie kosten en veel minder ruimte innemen dan voorheen. Zouden er bovendien niet meer wijkkasten nodig zijn dan zendmasten?
Natuurlijk heb je bij een zendmast niet het probleem dat je elke klant van een modem moet voorzien. Dat kost ook geld en personeel.
In het buitenland (en dat zijn niet de allerarmste Europese landen, maar waar vermoedelijk nog wel voldoende concurrentie is) kun je al een tijd veel meer data krijgen voor je geld.
Als hier muziek gratis wordt gestreamed, als je data zomaar verdubbeld wordt bij koppelverkoop alsof het niets kost, als je bij Simpel opeens voor een half jaar maar 1 euro per maand hoeft te betalen (waarbij dat aanbod een half jaar later herhaald schijnt te kunnen worden, tja, als ik dat van te voren had kunnen weten...) dan kan ik me niet vinden in je poging om de exorbitante prijs van mobiele data t.o.v. glas/kabel goed te praten. Die prijs is een speelbal voor de reclamejongens en heeft weinig tot niets te maken met de daadwerkelijke kosten.
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Dat is wonderlijk. Laten we de proef op de som nemen.prepaidsmurf schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:36:
[...]
... dan kan ik me niet vinden in je poging om de exorbitante prijs van mobiele data t.o.v. glas/kabel goed te praten.
Men neme ziggo internet. Spijtig genoeg wordt dat niet op zicht zelf verkocht doch met een TV abonnement. Het compleet abo kost samen met TV 63,50 EUR. TV wordt wel alleen aangeboden door ziggo, dus we kunnen derhalve de prijs van het TV gedeelte herleiden naar 26,95 EUR. Dat maakt de kosten voor het internet gedeelte 36,55 EUR. Dat is onbeperkt internet met een snelheid van 200 mbit.
Vervolgens neme men T-Mobile (semi offtopic hier, maar het gaat om de stelling LTE is duur tov van kabel) Unlimited tegen 35,00 EUR. En dat is met een snelheid van 200+ Mbit.
Blijkt touw duurder te zijn dan lucht.
[ Voor 3% gewijzigd door jant op 03-02-2019 17:02 ]
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Ik praat de prijs ook niet goed. Ik zeg dat mobiele providers (vooral de grote vier/drie) verschillende redenen hebben voor het hoog houden van de prijzen.prepaidsmurf schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:36:
[...]
De bulk daarvan zal aangelegd en betaald zijn door degenen die zich in de begintijd blauw moeten hebben betaald aan mobiel bellen (of het nog steeds doen).
Verder zal de (vervangings-)apparatuur relatief nog maar een fraktie kosten en veel minder ruimte innemen dan voorheen. Zouden er bovendien niet meer wijkkasten nodig zijn dan zendmasten?
Natuurlijk heb je bij een zendmast niet het probleem dat je elke klant van een modem moet voorzien. Dat kost ook geld en personeel.
In het buitenland (en dat zijn niet de allerarmste Europese landen, maar waar vermoedelijk nog wel voldoende concurrentie is) kun je al een tijd veel meer data krijgen voor je geld.
Als hier muziek gratis wordt gestreamed, als je data zomaar verdubbeld wordt bij koppelverkoop alsof het niets kost, als je bij Simpel opeens voor een half jaar maar 1 euro per maand hoeft te betalen (waarbij dat aanbod een half jaar later herhaald schijnt te kunnen worden, tja, als ik dat van te voren had kunnen weten...) dan kan ik me niet vinden in je poging om de exorbitante prijs van mobiele data t.o.v. glas/kabel goed te praten. Die prijs is een speelbal voor de reclamejongens en heeft weinig tot niets te maken met de daadwerkelijke kosten.
KPN, Vodafone en T-Mobile hebben naast een netwerk namelijk ook nog een complete helpdesk achter de telefoon zitten, en andere zaken die geld kosten. Die hebben die goedkope prepaid providers bijna niet, of daar zit een enkeling die ook andere zaken doet.
Enkele zaken hadden van mij ook niet gehoeven. De dekking in Nederland behoort tot de beste van de wereld. In andere landen met goedkopere bundels is de dekking namelijk niet landelijk dekkend. Buiten de stad kun je het vergeten.
Daarnaast hebben de providers miljoenen/miljarden moeten uitgeven aan de frequenties die gebruikt wordt om een mobiel netwerk te kunnen draaien. Frequenties die door overheid worden verkocht tegen absurde bedragen. Daar gaat het ook mis.
Laten we het maar niet hebben over de vaste providers. Die vragen ook steeds meer tegenwoordig.
Maar, zo werken meerdere bedrijven. De prijzen voor een liter melk zijn inmiddels ook twee keer zo duur als 5 jaar geleden. En die boer krijgt er geen stuiver meer van.
Zojuist 2 jarig abbo bij Simpel besteld (6 maanden €1), maar nu ik sommige berichten hier lees over verleng aanbiedingen na 6 maanden (bij 1 jaar contract) twijfel ik of ik m’n bestelling zal wijzigen naar 1 jaar.
Want met m’n 2 jaar contract zal ik pas na 18 maanden kunnen verlengen.
Met de huidige €1 aanbieding kun je (icm een jaar contract) de hoogste bundel nemen en dan na 6 maanden weer een nieuwe actie kiezen. In plaats van blijven zitten en het hogere bedrag betalen.
Of zie ik dit verkeerd. Heb geen idee hoe lang ik m’n bestelling nog kan wijzigen. Abbo gaat begin maart in (nummerovername).
Edit: zie op mijn wijziging pagina dat een wijziging geen effect heeft op de contractduur. Die zou dus 2 jaar blijven
Met de huidige €1 aanbieding kun je (icm een jaar contract) de hoogste bundel nemen en dan na 6 maanden weer een nieuwe actie kiezen. In plaats van blijven zitten en het hogere bedrag betalen.
Of zie ik dit verkeerd. Heb geen idee hoe lang ik m’n bestelling nog kan wijzigen. Abbo gaat begin maart in (nummerovername).
Edit: zie op mijn wijziging pagina dat een wijziging geen effect heeft op de contractduur. Die zou dus 2 jaar blijven
[ Voor 9% gewijzigd door cowbell op 06-02-2019 12:39 ]
Ik kreeg vandaag een e-mail dat ik kon verlengen. Ergens wist ik dat dit 6 maand voor einde contract is. Wat ik niet wist is dat mijn contract dan ook eerder ingaat. Dus mijn contract van 2 jaar die 4 augustus 2019 afloopt wordt aangepast naar een nieuw contract die op 4 maart 2019 begint (als ik vandaag zou verlengen).
Ik kan zo 5 maand eerder 'genieten' van een andere bundel.
Ik zit nog wel met de Eurodeal-acties. Die zouden elke maand stoppen terwijl ze al bijna 2 jaar lopen. Nu schijnt het dus eind februari definitief te zijn. Zouden ze dan met andere acties en/of andere bundels komen als reactie op het nieuws dat KPN hun abonnementen ook aanpast?
De vorige keer was ik net een maand te vroeg met aanvragen, een maand later kreeg ik hetzelfde maar dan voor 2,50 euro minder. Dus zit een beetje met een dilemma om te gaan verlengen of om te kijken wat er na februari komt. De vorige keer sneed ik mezelf in de vingers.
Ik kan zo 5 maand eerder 'genieten' van een andere bundel.
Ik zit nog wel met de Eurodeal-acties. Die zouden elke maand stoppen terwijl ze al bijna 2 jaar lopen. Nu schijnt het dus eind februari definitief te zijn. Zouden ze dan met andere acties en/of andere bundels komen als reactie op het nieuws dat KPN hun abonnementen ook aanpast?
De vorige keer was ik net een maand te vroeg met aanvragen, een maand later kreeg ik hetzelfde maar dan voor 2,50 euro minder. Dus zit een beetje met een dilemma om te gaan verlengen of om te kijken wat er na februari komt. De vorige keer sneed ik mezelf in de vingers.
Wat het abonnement geld betreft kan het niet veel lager denk ik, ze kunnen wel 10GB geven bv. i.p.v. 5GB zoals ik nu heb maar die heb ik niet nodig (maak ik echt niet op) dus zou voor mij 2 jaar prima zijn. Filmpjes kijken op mijn Nokia 6.1 zie ik niet echt zitten, daar heb ik mijn TV voor.cowbell schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:05:
Zojuist 2 jarig abbo bij Simpel besteld (6 maanden €1), maar nu ik sommige berichten hier lees over verleng aanbiedingen na 6 maanden (bij 1 jaar contract) twijfel ik of ik m’n bestelling zal wijzigen naar 1 jaar.
Edit: Maar je kan al niet meer wijzigen las ik....
Leuk dilemma waar jij alleen antwoord op kan geven, als je wacht kan je misgrijpen maar ook een deal scoren.Binnetie schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:44:
Simpel zal ongetwijfeld aan de onderkant van prijzen blijven zitten maar of het iets voor jou word weten wij niet.
Nou ik heb weer verlengd.
Had 6 maanden geleden een abonnement voor 1 jaar met 5GB en onbeperkt bellen genomen, 6*1 euro + 6*15 euro + 20 euro aansluitkosten maakt het 9,60 per maand wat top is.
Nu weer met een jaar verlengd, 6*1 euro erbij en de 6 maanden voor 15 euro worden weer een halfjaar verschuiven., Sinds ik bij Simpel ben begonnen ga ik dus voor 1,5 jaar lang onbeperkt bellen en 5GB 6,77 euro per maand betalen.
Benieuwd of ik over 6 maanden weer mag verlengen
Had 6 maanden geleden een abonnement voor 1 jaar met 5GB en onbeperkt bellen genomen, 6*1 euro + 6*15 euro + 20 euro aansluitkosten maakt het 9,60 per maand wat top is.
Nu weer met een jaar verlengd, 6*1 euro erbij en de 6 maanden voor 15 euro worden weer een halfjaar verschuiven., Sinds ik bij Simpel ben begonnen ga ik dus voor 1,5 jaar lang onbeperkt bellen en 5GB 6,77 euro per maand betalen.
Benieuwd of ik over 6 maanden weer mag verlengen
Als je op bijvoorbeeld 27 februari een nieuw abonnement aangaat, kun je op 1 maart kijken wat de nieuwe aanbieding is, en als die beter is heb je nog tot 12 maart om je bestelling te annuleren. Met Simpel valt wel te regelen dat je van de nieuwe aanbieding gebruik kunt maken.Binnetie schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:44:
@antidote klinkt interessant, maar weet je ook of dit werkt met een verlenging? Want ik dacht dat je een verlenging niet kunt terugdraaien...
Daar heb je me te pakken, ik had inderdaad een overstap voor ogen, en niet een verlenging.Binnetie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:18:
@antidote klinkt interessant, maar weet je ook of dit werkt met een verlenging? Want ik dacht dat je een verlenging niet kunt terugdraaien...
Heeft iemand al eens iets gedaan met die kortingsbon van Leapp wanneer je besluit om te verlengen?
Ik heb de site bezocht maar kan geen enkele telefoon aanklikken om te kijken.
'Tot 100 euro...' tja dan verleng je en krijg je een bon van 10 euroJe krijgt nu GRATIS 4G-internetsnelheid bij elk abonnement. Je abonnement is geldig in de hele EU. Bovendien krijg je na het verlengen een exclusieve leapp-kortingscode per e-mail waarmee je een refurbished iPhone met kortingen tot €100 kunt bestellen bij leapp.
Ik raad het af. Ondanks een eventuele korting zijn partijen als Leapp afgrijselijk duur. Het is letterlijk niets meer dan een stofdoekje die over een telefoon gaat, en vervolgens mag je bijna de nieuwprijs aftikken. Leapp is geen Authorized Apple reparatietoko, dus elk onderdeel wat al vervangen wordt, zal een third-party zijn, daarnaast wordt er überhaupt vaak niks vervangen en betaal je dus de hoofdprijs voor een tweedehands toestel. Als je flauw wil vallen moet je voor de grap even een tweedehands iPhone hier op V&A of op Marktplaats vergelijken met dezelfde iPhone bij Leapp.Binnetie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:01:
Heeft iemand al eens iets gedaan met die kortingsbon van Leapp wanneer je besluit om te verlengen?
[...]
'Tot 100 euro...' tja dan verleng je en krijg je een bon van 10 euro
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Echt bizar dat ik net hier zit te lezen of er nog reacties zijn en ineens komt jou reactie er onderMsG schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:34:
[...]
Ik raad het af. Ondanks een eventuele korting zijn partijen als Leapp afgrijselijk duur. Het is letterlijk niets meer dan een stofdoekje die over een telefoon gaat, en vervolgens mag je bijna de nieuwprijs aftikken. Leapp is geen Authorized Apple reparatietoko, dus elk onderdeel wat al vervangen wordt, zal een third-party zijn, daarnaast wordt er überhaupt vaak niks vervangen en betaal je dus de hoofdprijs voor een tweedehands toestel. Als je flauw wil vallen moet je voor de grap even een tweedehands iPhone hier op V&A of op Marktplaats vergelijken met dezelfde iPhone bij Leapp.
Heb verschillende verhalen gelezen over Leapp dat ik het niet laat afhangen van die bon.
Ik zat er aan te denken om een 2-jarig abonnement bij Simpel af te sluiten. Met de huidige actie van de eerste 6 maanden voor 1 euro per maand leek het mij verstandig om de 10GB bundel te nemen en deze na 6 maanden te wijzigen in een goedkopere bundel, bij voorkeur die van 2GB.
In de OP staat echter: "Bij Simpel is het ook mogelijk om tussendoor te wisselen tussen de bundels. Het wijzigen kan helaas niet naar de op dat moment geldende aanbieding en de bundels waarnaar gewijzigd kan worden, wisselen ook telkens. Het kan dus slim zijn om toch een duurder abonnement te nemen of juist snel te wisselen wanneer de bundels wijzigen."
Dit is mij nog een beetje onduidelijk. Het kan gebeuren dat ik na 6 maanden niet de huidige 2GB bundel met dezelfde kosten kan kiezen? Wat voor keuzes zijn er dan voorheen wel geweest?
Heeft iemand hier ervaringen mee?
In de OP staat echter: "Bij Simpel is het ook mogelijk om tussendoor te wisselen tussen de bundels. Het wijzigen kan helaas niet naar de op dat moment geldende aanbieding en de bundels waarnaar gewijzigd kan worden, wisselen ook telkens. Het kan dus slim zijn om toch een duurder abonnement te nemen of juist snel te wisselen wanneer de bundels wijzigen."
Dit is mij nog een beetje onduidelijk. Het kan gebeuren dat ik na 6 maanden niet de huidige 2GB bundel met dezelfde kosten kan kiezen? Wat voor keuzes zijn er dan voorheen wel geweest?
Ik weet niet hoe het in de toekomst is, maar op dit moment kan ik mijn 5GB abonnement (1 europeriode) omzetten naar een 2GB, 125 minuten en 1000 SMS omzetten voor 10 euro per maand, dus geen optie 
Kies een aanbieding
500 MB
125 minuten
1000 sms'jes
€ 6,00
1 GB
125 minuten
1000 sms'jes
€ 8,00
2 GB
125 minuten
1000 sms'jes
€ 10,00
5 GB
125 minuten
1000 sms'jes
€ 12,50
10 GB
125 minuten
1000 sms'jes
€ 18,50
Ja, ik wil onbeperkt bellen voor € 2,50 per maand
Kies een aanbieding
500 MB
125 minuten
1000 sms'jes
€ 6,00
1 GB
125 minuten
1000 sms'jes
€ 8,00
2 GB
125 minuten
1000 sms'jes
€ 10,00
5 GB
125 minuten
1000 sms'jes
€ 12,50
10 GB
125 minuten
1000 sms'jes
€ 18,50
Ja, ik wil onbeperkt bellen voor € 2,50 per maand
[ Voor 43% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-02-2019 16:20 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Je moet de eventueel latere verlaging van je bundel niet vergelijken met een euroknaller-actie qua prijs van diezelfde hoeveelheid data/bellen/etc. Dat zijn natuurlijk stuntprijzen voor verlengers of nieuwe klanten. De bundels die je maandelijks kan kiezen zijn wel ietsje ongunstiger.WAFOE schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:15:
Ik zat er aan te denken om een 2-jarig abonnement bij Simpel af te sluiten. Met de huidige actie van de eerste 6 maanden voor 1 euro per maand leek het mij verstandig om de 10GB bundel te nemen en deze na 6 maanden te wijzigen in een goedkopere bundel, bij voorkeur die van 2GB.
Ik heb nu bijvoorbeeld (even de 6 maanden voor 1 euro negerend):
10 euro: onbeperkt bellen + 5GB + 500 SMS
Mijn bundelverlaagopties zijn:
6 euro: 500 MB + 125 minuten + 1000 SMS
8 euro: 1GB + 125 minuten + 1000 SMS
10 euro: 2GB + 125 minuten + 1000 SMS (Deze is dus net zo duur als m'n huidige euroknaller, maar geeft minder)
12,50 euro: 5GB + 125 minuten + 1000 SMS
18,50 euro: 10GB + 125 minuten + 1000 SMS
voor 2,50 extra kan je de 125 minuten nog opwaarderen naar onbeperkt bellen.
Netto kan je dus nog wel omlaag na het half jaar, maar de verhouding voor wat je krijgt is vrij slecht ten opzichte van wat je met een euroknaller-actie krijgt.
EDIT: Beetje dubbelpost. Post gemist van de persoon hierboven

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Bedankt voor jullie (snelle) reacties! Dus zoals ik het nu goed begrijp zijn de huidige prijzen op de website van Simpel voor nieuwe abonnementen, en als je later je bundel wilt aanpassen krijg je de 'normale' tarieven zonder korting. Dus het zou van mijn kant onverstandig zijn om nu de duurdere bundel te kiezen, omdat als ik deze over 6 maanden weer downgrade, de prijs van de 2GB bundel duurder is (momenteel blijkbaar dus €2,50 per maand). Dan weet ik genoeg; 10GB kreeg ik sowieso niet op, maar het was eventueel een leuke gratis toevoeging geweest 😎
Klopt. Ook wel begrijpelijk, dat soort actietarieven zijn mogelijk amper kostendekkend, dus die structureel aanbieden lijkt me ook niet houdbaar. Ik verbaas me bij Simpel al hoe snel je weer mag verlengen, waarbij je bij 2 jaar verlenging vaak weer een half jaar voor 1 euro krijgt, waardoor er vaak amper meerkosten zijn om voor 2 jaar te kiezen tegenover maar 1 jaar.WAFOE schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:34:
Bedankt voor jullie (snelle) reacties! Dus zoals ik het nu goed begrijp zijn de huidige prijzen op de website van Simpel voor nieuwe abonnementen, en als je later je bundel wilt aanpassen krijg je de 'normale' tarieven zonder korting. Dus het zou van mijn kant onverstandig zijn om nu de duurdere bundel te kiezen, omdat als ik deze over 6 maanden weer downgrade, de prijs van de 2GB bundel duurder is (momenteel blijkbaar dus €2,50 per maand). Dan weet ik genoeg; 10GB kreeg ik sowieso niet op, maar het was eventueel een leuke gratis toevoeging geweest 😎
Als je sowieso maar max. 2 GB gebruikt en minder dan 100 minuten per maand belt, kan je nu ook het €7,50 euro 2GB abonnement nemen, ook daarbij krijg je de 6 maanden voor 1 euro korting. Relatief is het een slechtere deal dan 5GB en onbeperkt bellen, maar stel je gebruikt het toch niet, dan zijn die kleinere bundels maandelijks wel gewoon goedkoper.
Ja precies, dankjewel. Ik ben inderdaad naar de kleinere bundels aan het kijken, aangezien ik onderweg niet stream. Dat doe ik thuis al genoegMsG schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:20:
[...]
Klopt. Ook wel begrijpelijk, dat soort actietarieven zijn mogelijk amper kostendekkend, dus die structureel aanbieden lijkt me ook niet houdbaar. Ik verbaas me bij Simpel al hoe snel je weer mag verlengen, waarbij je bij 2 jaar verlenging vaak weer een half jaar voor 1 euro krijgt, waardoor er vaak amper meerkosten zijn om voor 2 jaar te kiezen tegenover maar 1 jaar.
Als je sowieso maar max. 2 GB gebruikt en minder dan 100 minuten per maand belt, kan je nu ook het €7,50 euro 2GB abonnement nemen, ook daarbij krijg je de 6 maanden voor 1 euro korting. Relatief is het een slechtere deal dan 5GB en onbeperkt bellen, maar stel je gebruikt het toch niet, dan zijn die kleinere bundels maandelijks wel gewoon goedkoper.
Weet iemand trouwens hoelang 2G van simpel.nl zou bestaan? T-mobile is tot volgend jaar.
Dan is simpel dat ook, is namelijk hetzelfde netwerk.Tosun schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:40:
Weet iemand trouwens hoelang 2G van simpel.nl zou bestaan? T-mobile is tot volgend jaar.
Na het hollandsnieuwe drama ben ik op zoek naar een andere provider.
Ik vroeg me af of bij Simpel het bellen ook via 4G gaat, vaak is alleen het internet via 4G en het bellen niet.
Of zou ik hier echt KPN voor moeten afsluiten...
Ik vroeg me af of bij Simpel het bellen ook via 4G gaat, vaak is alleen het internet via 4G en het bellen niet.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Voor zover ik weet werkt VoLTE alleen bij tele2, t-mobile, Vodafone en KPN zelf en dus niet bij providers die diensten hiervan afnemen. Ook is er maar een beperkt aantal toestellen die ondersteund worden, deze moet je bij je provider checken.fast-server schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:19:
Bij T-Mobile is VoLTE nofin een testfase. Dat zal dit jaar waarschijnlijk eerst bij T-Mobile zelf worden uitgerold en ik verwacht het voorlopig nog niet bij de overige providers. Je hebt er namelijk andere apparatuur voor nodig en dat kost gewoon geld.
Dekking van KPN is sowieso een stuk beter (in het buitengebied al helemaal)
Heb net maar gebruik gemaakt van de simpel deal, voor dat bedrag durf ik het wel aan
Thanks voor de replies
Heb net maar gebruik gemaakt van de simpel deal, voor dat bedrag durf ik het wel aan
Thanks voor de replies
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Wat voor ervaring heb je met Hollandsnieuwe? We hebben hier zelf ook HN, maar zit er over te denken om ook naar Simpel te gaan. Hollandsnieuwe werkt verder wel prima hier, dus dat is het probleem opzich nog niet.fast-server schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:19:
Na het hollandsnieuwe drama ben ik op zoek naar een andere provider.
Het valt mij op dat mijn telefoon (geen voicemail) de laatste tijd maar heel kort over gaat (20s) voorheen ging de telefoon altijd een minuut over. Het lijkt iets te zijn aan de kant van Simpel. Hebben andere deze ervaring ook? En kan je er wat aan doen?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik wil voor zakelijk gebruik een sim only kopen welke doorgeschakeld staat naar mijn eigen nummer (heb geen dual sim, en wil mijn persoonlijke nummer niet in de systemen verspreiden).
Daar gebruikte ik een Tmobile prepaidkaart voor maar die is ondanks opwaarderen toch opeens verlopen.
Dat hele opladen wil ik niet meer dus vandaar deze vraag:
Bij tmobile hoefde de sim niet aan het netwerk verbonden te zijn voor doorverbinden. Kan dat bij simpel ook?
Dat ik het 1x instel en dat dan alle telefoontjes uitkomen bij mijn prive telefoon.
Of moet bij simpel het via de telefoon regelen en moet die dan continue aanstaan?
Daar gebruikte ik een Tmobile prepaidkaart voor maar die is ondanks opwaarderen toch opeens verlopen.
Dat hele opladen wil ik niet meer dus vandaar deze vraag:
Bij tmobile hoefde de sim niet aan het netwerk verbonden te zijn voor doorverbinden. Kan dat bij simpel ook?
Dat ik het 1x instel en dat dan alle telefoontjes uitkomen bij mijn prive telefoon.
Of moet bij simpel het via de telefoon regelen en moet die dan continue aanstaan?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
@icecreamfarmer Je kunt ook een VoIP nummer nemen bij bijv. Cheapconnect. Heb je een vast nummer en kun je er ook een voicemail naar email opzetten bijv.
tijdens vakanties. Of een deal sim telefoon, dan kun je er ook gewoon mee uitgaand bellen (Al kan dat met een VoIP nummer ook, kost alleen beetje data)
tijdens vakanties. Of een deal sim telefoon, dan kun je er ook gewoon mee uitgaand bellen (Al kan dat met een VoIP nummer ook, kost alleen beetje data)
We hebben hier amper tot geen bereik in het buitengebied en in winkels/gebouwen.
Daarnaast is het eigenlijk alleen te gebruiken buiten de spitsmomenten, als het druk is dan is de verbinding heel slecht (lage kwaliteit) of je wordt er gewoon uitgegooid door VF. (dit is in zowel Arnhem/Huissen als Beilen zo, schoonvader heeft daar met HN het zelfde issue)
Je merkt dan echt dat je op restcapaciteit zit, ook mobiel internet ligt er hier regelmatig uit.
Gewoon erg irritant en het kost veel accu.
Daarnaast is het eigenlijk alleen te gebruiken buiten de spitsmomenten, als het druk is dan is de verbinding heel slecht (lage kwaliteit) of je wordt er gewoon uitgegooid door VF. (dit is in zowel Arnhem/Huissen als Beilen zo, schoonvader heeft daar met HN het zelfde issue)
Je merkt dan echt dat je op restcapaciteit zit, ook mobiel internet ligt er hier regelmatig uit.
Gewoon erg irritant en het kost veel accu.
krakendmodem schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:30:
[...]
Wat voor ervaring heb je met Hollandsnieuwe? We hebben hier zelf ook HN, maar zit er over te denken om ook naar Simpel te gaan. Hollandsnieuwe werkt verder wel prima hier, dus dat is het probleem opzich nog niet.
Dat wordt hem denk ik niet want een 06 nummer is nodig.jongetje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:29:
@icecreamfarmer Je kunt ook een VoIP nummer nemen bij bijv. Cheapconnect. Heb je een vast nummer en kun je er ook een voicemail naar email opzetten bijv.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Nog maar 2 dagen Euroknallers ...
En dan?
Verkoop van Simpel of nog veel lagere prijzen voor abonnementen?
Vanmorgen toch maar Euroknaller verlengd voor 1 jaar.
Kijken wat hun nieuwe aanbieding wordt..
En dan?
Verkoop van Simpel of nog veel lagere prijzen voor abonnementen?
Vanmorgen toch maar Euroknaller verlengd voor 1 jaar.
Kijken wat hun nieuwe aanbieding wordt..
[ Voor 31% gewijzigd door emmerx op 28-02-2019 22:04 ]
Draadloos laden op onze Zon
Nou ik probeerde net te verlengen, is dat niet mogelijk (terwijl het nog geen 0:00 is).
Ook is de klanten service gesloten.
Ik kan alleen maar een nieuwe abonnement sluiten, dus ook €20 aansluitkosten terwijl ik wel klant bent.
Ik ga misschien wel naar een ander provider, want dit vind ik erg raar
Ook is de klanten service gesloten.
Ik kan alleen maar een nieuwe abonnement sluiten, dus ook €20 aansluitkosten terwijl ik wel klant bent.
Ik ga misschien wel naar een ander provider, want dit vind ik erg raar
De euroknallers waren een betere deal, bij de nieuwe deal krijg je voor hetzelfde geld minder.. 10 euro 4gb, dit was 5gb.
De 10gb bundel wordt nu ook niet meer verkocht, de grootste bundel is nu 6gb.
De 10gb bundel wordt nu ook niet meer verkocht, de grootste bundel is nu 6gb.
[ Voor 24% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-03-2019 06:34 ]
Ja ik had meer gehoopt dat ze Youfone zouden volgen met 10 gb en bellen voor 10 euro. Mijn zoon mag vanaf deze maand verlengen maar deze "aanbieding" gaat het niet worden..Misschien vanaf volgende maand weer betere deals.
Pff gister avond niet meer mogen verlengen was nog geen 12 uur. De nieuwe aanbiedingen zijn niet zo mooi:
4 GB + 500 MB(al klant) onbeperkt bellen/sms voor 10 euro ipv
5 GB onbeperkt bellen/sms voor 6 maanden 1 euro en daarna 10
Verschil is toch 500MB in de maand en 54 euro in de looptijd.
Maar ergens anders kijken...
Ben benieuwd of je wat echt goedkopers vind. Hoewel het natuurlijk jammer is dat de aanbiedingen verslechteren in plaats van verbeteren zijn ze volgens mij nog steeds de goedkoopste, of in elk geval vergelijkbaar.MisterJJ schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:51:
Pff gister avond niet meer mogen verlengen was nog geen 12 uur. De nieuwe aanbiedingen zijn niet zo mooi:
Gewoon een interessevraagje, halen jullie die 5GB vaak? Ik blijf er zelf altijd erg ver onder. Maar goed, kijk ook weinig video's/youtube
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Voor 1 euro meer per maand heb je een veel betere bundel bij RobinMobile.ArthurMorgan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:54:
[...]
Ben benieuwd of je wat echt goedkopers vind. Hoewel het natuurlijk jammer is dat de aanbiedingen verslechteren in plaats van verbeteren zijn ze volgens mij nog steeds de goedkoopste, of in elk geval vergelijkbaar.
Gewoon een interessevraagje, halen jullie die 5GB vaak? Ik blijf er zelf altijd erg ver onder. Maar goed, kijk ook weinig video's/youtube
De snelheid is weliswaar maar 1 mbps, maar snel genoeg voor wat je normaal gesproken zou doen als je maar 5/6 GB per maand zou mogen verbruiken.
Nee dit gaat hem denk ik echt niet worden voor simpel.
Tip voor de zittende abonnementen: de details van de abonnementen waar naar overgestapt kan worden binnen je contract zijn ook iets aangepast. Zo kan ik mijn vrouw naar 2gb met 250 min zetten voor 10 euro, dit waren 125 minuten
Verder zijn de nieuwe deals teleurstellend, gelukkig kan ik nog niet verlengen
Verder zijn de nieuwe deals teleurstellend, gelukkig kan ik nog niet verlengen
youfone.nl is op dit moment: 10GB + 50 minuten voor een tientje. Ik vind dat persoonlijk een goeie deal.ArthurMorgan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:54:
[...]
Ben benieuwd of je wat echt goedkopers vind. Hoewel het natuurlijk jammer is dat de aanbiedingen verslechteren in plaats van verbeteren zijn ze volgens mij nog steeds de goedkoopste, of in elk geval vergelijkbaar.
Ik heb trouwens een 20GB abonnement bij de groene provider, maar daar haal ik soms ook maar 5GB per maand. En dat is dan normaal surfen, af en toe een filmpje kijken en spotify in de auto.
Het is er niet beter op geworden maar dit verwachtte niemand geloof ik.
Het lijkt wel of ze zich verslikt hebben in het gemiddelde data verbruik van alle abonnees, en het nu angstvallig terug draaien.
Enfin, ik heb nog 5 maanden te gaan en beslis wel tegen die tijd. Youfone en Ben zijn op dit moment de
beste kanshebbers
Het lijkt wel of ze zich verslikt hebben in het gemiddelde data verbruik van alle abonnees, en het nu angstvallig terug draaien.
Enfin, ik heb nog 5 maanden te gaan en beslis wel tegen die tijd. Youfone en Ben zijn op dit moment de
beste kanshebbers
Nah concurrentie is gewoon aan het afnemen. Tele2 is straks weg, Telfort ook opgedoekt. Vodafone, T-Mobile en KPN richten zich niet op het lagere segment, dus tja de ruimte om mindere goede aanbiendingen te doen is er nu gewoon weer.Von Henkel schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:00:
Het is er niet beter op geworden maar dit verwachtte niemand geloof ik.
beste kanshebbers
Zo dit is wel echt slecht ten opzichte van wat er was.
Voor gezindsleden in het verleden de volgende abonementen afgesloten:
dec '17 : 500MB/100min/onbep. sms voor €2,50.
apr '18: 250MB/125min/1000 sms voor €2,50
Wil nu opnieuw een goedkoop abonement afsluiten en krijg dan voor €4,50 maar 250MB, 100min en 500 SMS.
Zoasl @fl2001 al aangaf, lijkt het inderdaad een gevolg te zijn van verminderde concurrentie. Wellicht zijn de targets qua aantal abonnementen ruimschoots gehaald en worden de aanbiedingen minder interessant, al zijn er nog steeds geen alternatieven in het allerlaagste segment van <5€.
Voor gezindsleden in het verleden de volgende abonementen afgesloten:
dec '17 : 500MB/100min/onbep. sms voor €2,50.
apr '18: 250MB/125min/1000 sms voor €2,50
Wil nu opnieuw een goedkoop abonement afsluiten en krijg dan voor €4,50 maar 250MB, 100min en 500 SMS.
Zoasl @fl2001 al aangaf, lijkt het inderdaad een gevolg te zijn van verminderde concurrentie. Wellicht zijn de targets qua aantal abonnementen ruimschoots gehaald en worden de aanbiedingen minder interessant, al zijn er nog steeds geen alternatieven in het allerlaagste segment van <5€.
Trouwens wist niet dat simpel een community heeft, in het verleden hadden ze dit namelijk niet.
https://community.simpel.nl
https://community.simpel.nl
[ Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-03-2019 21:05 ]
Overigens heeft Simpel vóór de Eurokrakers wel vaker haar acties voor korte tijd afgewisseld met periodes zonder spectaculaire tarieven. Het lijkt me dan ook niet uitgesloten dat er binnenkort weer betere deals zullen worden aangeboden.
Behalve dat de snelheid is gecapt op 1 mbps, zit je met dat abonnement op 3G. Robin Mobile zelf benoemt deze datasnelheid als matig voor streaming audio, navigatie en YouTube, en uitzending gemist kijken als niet mogelijk. Om met die beperkingen 6 GB data te verstoken lijkt me een uitdaging.fl2001 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:49:
[...]
Voor 1 euro meer per maand heb je een veel betere bundel bij RobinMobile.
De snelheid is weliswaar maar 1 mbps, maar snel genoeg voor wat je normaal gesproken zou doen als je maar 5/6 GB per maand zou mogen verbruiken.
Streaming audio, navigatie, surfen, appen en zo dat werkt allemaal prima, Voor video streamen word het inderdaad wel wat lastiger, en zal je de kwaliteit lager moeten zetten.antidote schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:34:
[...]
Behalve dat de snelheid is gecapt op 1 mbps, zit je met dat abonnement op 3G. Robin Mobile zelf benoemt deze datasnelheid als matig voor streaming audio, navigatie en YouTube, en uitzending gemist kijken als niet mogelijk. Om met die beperkingen 6 GB data te verstoken lijkt me een uitdaging.
Aan de andere kant als je maar 6GB tot je beschikking zou hebben, zou ej toch al niet veel video's kunnen streamen, anders is je bundel er zo doorheen.
1mbps is natuurlijk niet snel, maar ik denk dat sommige nog wel verbaasd zullen zijn met wat je er mee kan.
Voor mij is de keuze makkelijk:
15 euro per maand voor 30GB aan 1mbps ( daarna 384kbps onbeperkt, waar je nog steeds mee muziek bv kan luisteren) + onbeperkt bellen en smsen.
of 14 euro per maand, 2 jarig contract! waar je maar 6GB per maand krijgt, de vraag is of je dan wel snel internet nodig hebt, immers ga je met een 6GB bundel video streamen? Denk het niet, ja misschien heel af en toe een videotje, maar dat kan met 1 mbps ook prima ;-)
Voor het abonnement van 14 euro zou ik ook niet kiezen. Simpel is alleen interessant voor de bundels t/m 4 of 5 GB. Voor bijvoorbeeld een 10 GB bundel zou ik naar Youfone gaan.fl2001 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:14:
[...]
Voor mij is de keuze makkelijk:
15 euro per maand voor 30GB aan 1mbps ( daarna 384kbps onbeperkt, waar je nog steeds mee muziek bv kan luisteren) + onbeperkt bellen en smsen.
of 14 euro per maand, 2 jarig contract! waar je maar 6GB per maand krijgt, de vraag is of je dan wel snel internet nodig hebt, immers ga je met een 6GB bundel video streamen? Denk het niet, ja misschien heel af en toe een videotje, maar dat kan met 1 mbps ook prima ;-)
Bij Robin Mobile vind ik de junior bundel interessanter: die heeft wel 4G en een snelheid (5 mbps) waarmee je minder beperkt wordt in je gebruik.
Voorlopig zit ik goed bij Simpel: gemiddeld 8 euro per maand voor de 5GB / onbeperkt bellen bundel. De contractduur zie ik niet als bezwaar gezien de huidige ontwikkelingen in de markt. Door de verminderde concurrentie zullen er niet zo snel betere aanbiedingen komen. Als dat na afloop van het contract nog steeds niet zo is, blijf ik op dezelfde voorwaarden, maandelijks opzegbaar bij Simpel.
Nieuwe aanbiedingen zijn inderdaad niet denderend. Vreemd dat ze de 500MB bundel hebben laten vervallen, nu het goedkoopste abonnement €4,50 is i.p.v. €2,50 en dat de grootste bundel maar 6GB is.
Daarnaast is het apart dat je nu voor 10 euro, minder krijgt dan vorige maanden.
In ieder geval is de OP weer aangepast aan de nieuwe prijzen.
Ik heb dan ook bijna altijd wifi, gebruik wel Spotify en navigatie, maar dat is staat allemaal offline op het toestel. (Je moet wat met je 128GB opslag
)
Daarnaast is het apart dat je nu voor 10 euro, minder krijgt dan vorige maanden.
In ieder geval is de OP weer aangepast aan de nieuwe prijzen.
Ik heb ook het 5GB abonnement en moet eerlijk bekennen dat ik meestal niet eens 1GB gebruik per maand. Alleen wanneer ik op vakantie / weekendjes weg ben wil het nog wel eens wat harder gaan.ArthurMorgan schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:54:
Ik heb dan ook bijna altijd wifi, gebruik wel Spotify en navigatie, maar dat is staat allemaal offline op het toestel. (Je moet wat met je 128GB opslag
[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 03-03-2019 13:15 ]
Zit ik nog even goed ! Ik heb een abo genomen van 2 euro 50 tijdens de verdubbeldagen. Ik heb 250 min, 500 mb, onbeperkt sms voor 2 euro 50 per maand. Kijk...... die abo zeg ik niet meer op over een paar maanden, die laat ik gewoon doorlopen.
Een dataplafon voorkomt ook dat je een torenhoge telefoonrekening krijgt als de dief van je telefoon hem leeg probeerd te bellen. Kortom.... aan een dataplafon is meer over te zeggen. Vroeger had je een verzekering van 6 euro 50 per maand voor diestal en een vergoeding voor misbruik. Nu betaal je 50 eurocent voor voorkoming van misbruik of dat je teveel kosten maak. Het is een waardevolle aanvulling die je aan en uit kan zetten.Tranquility schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:33:
[...]
Harde datalimiet instellen op je telefoon, kan met ieder Android toestel. Hoe het met iPhone zit weet ik niet. Ik snap mensen niet die tegen betaling een dataplafond service afnemen terwijl dat gewoon op je telefoon is in te stellen. Dat voorkomt dit soort onaangename verrassingen.
Kan een dief dat dataplafond niet makkelijk uitzetten?sverrips schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:04:
Een dataplafon voorkomt ook dat je een torenhoge telefoonrekening krijgt als de dief van je telefoon hem leeg probeerd te bellen.
Same here, een blijvertje, lekker naast een zakelijke sim voor de data. De 500mb van Simpel dient mooi als backup (nodig als je zakelijk op VF zitsverrips schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:21:
Zit ik nog even goed ! Ik heb een abo genomen van 2 euro 50 tijdens de verdubbeldagen. Ik heb 250 min, 500 mb, onbeperkt sms voor 2 euro 50 per maand. Kijk...... die abo zeg ik niet meer op over een paar maanden, die laat ik gewoon doorlopen.
Tja da's pech hebben, je kan toch gewoon blijven zitten tegen je huidige tarief ? ik zie geen probleem.MisterJJ schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:51:
Nope, das niet zo simpel !asmi2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:44:
[...]
Kan een dief dat dataplafond niet makkelijk uitzetten?
Zou ik ook zeggen. Ik denk dat sommige mensen denken dat je perse moet verlengen als het abonnement af loopt, maar je kunt hem zonder te verlengen door laten lopen !Winkiller schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:47:
[...]
Tja da's pech hebben, je kan toch gewoon blijven zitten tegen je huidige tarief ? ik zie geen probleem.
Een fatsoenlijke pincode en een lockscreen ook of het blokkeren van de simkaart.sverrips schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:04:
Een dataplafon voorkomt ook dat je een torenhoge telefoonrekening krijgt als de dief van je telefoon hem leeg probeerd te bellen.
Het kan voor sommige ook zeker een mooie aanvulling zijn, maar voor de meeste zal de ingebouwde datablokker ook wel voldoen.Het is een waardevolle aanvulling die je aan en uit kan zetten.
€10.00 Per maandMisterJJ schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:51:
5 GB
onbeperkt bellen/sms
1 maand: maandelijks opzegbaar
https://simonly.lebara.com/nl/nl