Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52

Oekol

waka waka hey hey

rens-br schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:59:
[...]

Het kan soms zo Simpel zijn. :+
"Het is helemaal niet makkelijk" :*)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:24
Dit klopt inderdaad!

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 08:19
Zijn er al mensen met 5g via Simpel? Ik heb de mailing gekregen maar nergens staat per wanneer.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
henidde schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:02:
Zijn er al mensen met 5g via Simpel? Ik heb de mailing gekregen maar nergens staat per wanneer.
Nee. Wees gerust, zodra mensen worden overgezet zullen ze dat hier snel posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024
henidde schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:02:
Gaat voorlopig nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
moose... schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:29:
[...]

Gaat voorlopig nog even duren.
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
Medewerker van Odido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Heb je ook enig idee waarom het nog even duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
rens-br schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:26:
[...]

Heb je ook enig idee waarom het nog even duurt.
Nee, geen idee

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05
Sinds vanochtend is 5g geactiveerd voor mij bij simpel. Net speedtest gerund met 188mbps down 63,8 mbps up. Keurig!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
@sigma01 kun je de komende tijd de batterijduur in de gaten houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 08:19
5G is hier ook actief. Schakelt alleen nog wel erg vaak tussen 4G en 5G. Ik heb het toestel momenteel op mijn bureau liggen en zie het toestel actief schakelen tussen 4G en 5G.

Oja en ik voel de straling

Flauw grapje.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannae
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-05 10:59
Op simpel.nl staan de abonnementen nu ook aangeduid met 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Yes ik zag het net ineens ook voor 't eerst. Ben aan 't rijden en heb alleen nog maar 5G gezien. Ben benieuwd!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-05 12:14
Mijn vader was tot voor kort klant bij Simpel, hij had een contract dat al lang verlopen was. Begin april hebben we een overstap aangevraagd naar 50PlusMobiel ivm een goede aanbieding en een maand later, begin mei, ging het nummer over. So far so good en een tevreden vader.

Echter blijft Simpel geld afschrijven en facturen sturen die betrekking hebben op 06-05 t/m 05-06 (hij was toen al over naar 50+). Mijn vader heeft een maand terug gebeld en werd afgescheept met een verhaal dat deze kosten gewoon betaald moeten worden ivm de opzegtermijn. Hij is 70+, vind het allemaal wat ingewikkeld, dus hem kan je alles wijsmaken. Maar dit klopt niet want de opzegtermijn gaat in vanaf het moment dat je een overstap aanvraagt (en je nieuwe provider je oude abonnement dus opzegt), hierom zit er een maand tijd tussen de datum waarop je de overstap aanvraagt en waarop hij ingaat. Ik ging bellen, tegen mij zeggen zeiden ze dit niet, maar dat het eventjes duurt voordat de overstap is verwerkt. We hebben deze kosten dus gestorneerd.

Het is een maand later en er komt een nieuwe factuur voor maand erop (06-06 tot 05-07) + een aanmaning voor de vorige maand die we gestorneerd hadden. Hij weer bellen, krijgt hij te horen dat de aanmaning gewoon betaald moet worden.

Simpel blijft je achtervolgen lang nadat je geen klant meer bent. Dit heb ik zelf met KPN/Odido/T-Mobile nooit meegemaakt. Hebben wij pech met de afwikkeling van Simpel of hebben anderen ook soortgelijke ervaringen?

[ Voor 5% gewijzigd door mrhp op 12-06-2024 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mrhp schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:43:
Hebben wij pech met de afwikkeling van Simpel of hebben anderen ook soortgelijke ervaringen?
Ik denk dat je pech hebt en er iets niet goed staat in het systeem.
Ik zou daarom ook een officiële klacht indienen met alle documenten (nummerporting e.d.) dat je toch echt hebt opgezegd. Dan kom je niet bij een telefonische helpdesk terecht waar de kwaliteit enorm van kan fluctueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:11
Ik ontving zojuist een sms over een verlengaanbod van simpel. Ik zit nu in de laatste maanden van mijn 2 jarig contract. En betaal nu 6,34. Bij verlenging van hetzelfde abonnement zou ik 6,50 gaan betalen. Ik ga er niet op in en laat het gewoon doorlopen. Waarschijnlijk is dat de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:34:
Ik ontving zojuist een sms over een verlengaanbod van simpel. Ik zit nu in de laatste maanden van mijn 2 jarig contract. En betaal nu 6,34. Bij verlenging van hetzelfde abonnement zou ik 6,50 gaan betalen. Ik ga er niet op in en laat het gewoon doorlopen. Waarschijnlijk is dat de beste optie
Bij verlengen krijg je 1 maand gratis. Dus kwa bedrag kom je dan lager uit met wel als nadeel dat je weer een 24 maanden contract aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Muis666 Dat klopt, maar ik wacht wel tot een betere aanbieding. Verlengen is geen verplichting, en dan heb je dezelfde voorwaarden (hoeveelheden) tegen dezelfde prijs eventueel gecorrigeerd voor inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Hier thuis op een S23+ op 4g (die in België 5g had), en op een Pixel 6a wel 5G hier. Misschien niet alle abbo's tegelijk 5g?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41
Sinds gisteren ben ik overgezet op 5G.
Maar zodra mijn contract is afgelopen stap ik over op 4G van 50plusmobiel
Stuk goedkoper en veel sneller.
Simpel heeft zich uit de markt geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilbob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 09:55
Theswitch schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:34:
Hier thuis op een S23+ op 4g (die in België 5g had), en op een Pixel 6a wel 5G hier. Misschien niet alle abbo's tegelijk 5g?
Ik heb ook nog geen 5g, mijn vriendin wel. We hebben allebei een moto g54.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-05 05:49
Von Henkel schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:46:
Hier ook gedaan, mijn contract loopt over 3 maanden af maar heb de omzetting al in gang gezet. Dit tezamen met een kortingscode via de ING rentepuntenwinkel is het eerste jaar abonnement bij 50+ mobiel 2.50 per maand. Daar kan Simpel echt niet tegenop met hun ene gratis maandje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54
Von Henkel schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:46:
Dan hoop ik voor je dat je niet in Limburg (zuid) woont. Want dat was één brok ellende met 50+ mobiel. Simpel (Odido) is hier vele malen sneller en beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilbob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 09:55
bilbob schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:19:
[...]

Ik heb ook nog geen 5g, mijn vriendin wel. We hebben allebei een moto g54.
Vandaag is bij mij de 5g aangezet. Leuk, maar over een paar maanden stap ik waarschijnlijk over op iets goedkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 15:54

SebasFM

BOFH

Incognitum schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:10:
[...]

Dan hoop ik voor je dat je niet in Limburg (zuid) woont. Want dat was één brok ellende met 50+ mobiel. Simpel (Odido) is hier vele malen sneller en beter.
Dat lijkt mij dan vooral aan het Vodafone netwerk te liggen, want daar maakt 50+ mobiel gebruik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
verlengdeal van 20 GB + 5G + onbeperkt bellen + 500 sms voor 11 euro /maand 2jr is best leuk.

Krijg alleen die 10 GB die ik nu heb al bij lange na nooit op en heb nu nog geen inflatiecorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54
SebasFM schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:38:
[...]

Dat lijkt mij dan vooral aan het Vodafone netwerk te liggen, want daar maakt 50+ mobiel gebruik van.
Ja en dat is het mooie ervan. Mijn zoontje heeft Vodafone en heeft nergens last van. Goede snelheden. Mijn inziens ligt het echt aan 50+. Maar dat is een discussie die toch niemand wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 15:54

SebasFM

BOFH

offtopic:
Kan zijn dat een mast van Vodafone het gewoon druk heeft. Ik kan mij voorstellen dat Vodafone klanten voorrang krijgen op klanten van een MVNO. Maar zonder onderzoek zullen we het nooit weten. Ik heb een 50+ abbotje afgesloten want Simyo verlengen was duurder. Ben dus geswitcht. Thuis heb ik alles van Odido (ook telefoon van mijn werk) en wil daarom een backup hebben op een ander netwerk, maar ben zelf nog niet tegen issues aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Iemand al ervaring met: Odido activeert 3,5GHz-5G-frequentie?

Eerste speedtest was nog net zo brak als eerst, maar zie ook op antennekaart.nl dat de antenne 'best' ver weg is van mijn plek. Thuis maar eens proberen of het wat verschil geeft. De snelheden die in het Odido topic genoemd worden zijn wel bizar. Dat kunnen wij natuurlijk sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
Theswitch schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:34:
Mijn simkaart is defect en had nog een oud APN staan. Krijg gratis nieuwe simkaart opgestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:30
@Oekol Simpel is een budget provider. Wij zijn gelimiteerd tot 150Mbit/s (nu al op 5G) en dat zal ook wel zo blijven anders is het niet budget meer. Vond het al bijzonder toen ze van 75 naar 150 gingen. Voor mij prima snelheid overigens, 75 was ook al prima. Kon gewoon alles doen. Snap ook niet waarom je meer nodig hebt. Je download geen torrents met je telefoon neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

chim0 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:56:
@Oekol Simpel is een budget provider. Wij zijn gelimiteerd tot 150Mbit/s (nu al op 5G) en dat zal ook wel zo blijven anders is het niet budget meer. Vond het al bijzonder toen ze van 75 naar 150 gingen. Voor mij prima snelheid overigens, 75 was ook al prima. Kon gewoon alles doen. Snap ook niet waarom je meer nodig hebt. Je download geen torrents met je telefoon neem ik aan.
Gisteren had ik via Simpel 250 Mbit/s in binnenstad grote stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Oekol schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:04:
[...]

Gisteren had ik via Simpel 250 Mbit/s in binnenstad grote stad :)
Nice! Zou in principe niet mogen. Dan heeft iemand z'n werk niet goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:01
Weet iemand al wanneer Simpel Bellen via WiFi gaat aanbieden? Vorig jaar hebben ze het namelijk stilletjes getest bij klanten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RC7qzRMI5HWzxVZ6BXjOw_j6gLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzJzk0rJlqV74i3MfSGzF7cJ.jpg?f=fotoalbum_large

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
https://www.simpel.nl/via-via-voordeel-delen

"De korting wordt binnen 2 maanden verwerkt op de factuur van jou en je vriend."

Zeg, hoe lang is jullie ervaring met de korting eindelijk krijgen als je Via Via Voordeel hebt gebruikt? 3e factuur in de bus en nog steeds nog geen korting :{

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blaze85 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:07:
https://www.simpel.nl/via-via-voordeel-delen

"De korting wordt binnen 2 maanden verwerkt op de factuur van jou en je vriend."

Zeg, hoe lang is jullie ervaring met de korting eindelijk krijgen als je Via Via Voordeel hebt gebruikt? 3e factuur in de bus en nog steeds nog geen korting :{
Ik heb dat weleens geprobeerd maar heb die korting nooit ontvangen. Volgens Simpel heb ik iets fout gedaan maar weet zeker dat ik het abonnement via de via-via website had afgesloten. na een welles-nietes heb ik het maar gelaten en gebruik nu voor nieuwe/verlengingen 50+ mobiel (heeft ook een referal programma voor als je interesse hebt mag je PM sturen).

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 16-08-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:11:
[...]

Ik heb dat weleens geprobeerd maar heb die korting nooit ontvangen. Volgens Simpel heb ik iets fout gedaan maar weet zeker dat ik het abonnement via de via-via website had afgesloten. na een welles-nietes heb ik het maar gelaten en gebruik nu voor nieuwe/verlengingen 50+ mobiel (heeft ook een referal programma voor als je interesse hebt mag je PM sturen).
Echt crimineel die gasten van Simpel. De hele tijd adverteren met Via Via Voordeel.

Maar dit kwam niet echt onverwacht, want ik had hier al meer klachten over gelezen op Tweakers:

1) Ik had screenshots gemaakt van de speciale link en aanvraag toendertijd.
2) Ik had na de aanvraag meteen gevraagd of de Via Via Voordeel-aanvraag gelukt was.

Weet je wat ze zeiden: Dat kunnen we pas na checken nadat de 15-dagen bedenktermijn voorbij is |:(

Vervolgens 3 facturen gehad zonder korting. Ik heb geappt met Simpel, nu -lijken- ze het "intern door te zetten".

Euh ja, waarom loopt Simpel klanten gewoon keihard te naaien die alles officieel goed invullen via de speciale link?
Waarom grijpt het ACM niet keihard in bij deze oplichtersbende? :?

Bedankt voor je 50+-tip. Maar voorlopig zit ik vast aan 2 jaar Simpel :o

[ Voor 4% gewijzigd door Blaze85 op 16-08-2024 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Blaze85 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:32:
Echt crimineel die gasten van Simpel. De hele tijd adverteren met Via Via Voordeel.

...

Euh ja, waarom loopt Simpel klanten gewoon keihard te naaien die alles officieel goed invullen via de speciale link?
Waarom grijpt het ACM niet keihard in bij deze oplichtersbende? :?
...
Doe hier je melding

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je denkt toch niet dat de ACM zich iets interesseert wat consumenten vinden? Ik heb meerdere meldingen gemaakt van bedrijven die zich niet aan de wettelijke koop op afstand regels houden maar hoor je nooit meer iets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
jongetje schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:35:
[...]

Je denkt toch niet dat de ACM zich iets interesseert wat consumenten vinden? Ik heb meerdere meldingen gemaakt van bedrijven die zich niet aan de wettelijke koop op afstand regels houden maar hoor je nooit meer iets van.
Alsof een enkel scheldbericht op tweakers het gewenste effect zal hebben.

Als de acm voldoende meldingen krijgt over de handelwijze van Simpel dan is dat wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Melding gedaan, maar ik verwacht weinig van de ACM. Die laten keer op keer incompetentie zien met allerlei beslissingen, zoals geen concurrentie toelaten op de kabel.
W1ck1e schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

Alsof een enkel scheldbericht op tweakers het gewenste effect zal hebben.
Hoho, Simpel een oplichtersbende noemen omdat ze mensen oplichten met Via Via Voordeel en crimineel noemen (oplichten = crimineel) is geen scheldbericht, maar helaas een feitelijk statement :o

[ Voor 33% gewijzigd door Blaze85 op 17-08-2024 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user121
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:08
Nu de eerste 6 maanden 50% korting bij een 2 jarig abonnement. Zit het wel te overwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEZ6G2uZvIyPt-8tOLQB4eM4cEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZdaQ1BTCYnOvyPfuRCII5Nv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@user121 Waarom niet naar 50+ mobiel? Krijg je nog meer data voor minder.
Knip, hiervoor is Tweakers niet bedoeld.

[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 21-08-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user121
jongetje schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:35:
Knip
Helaas slechte dekking hier op het Vodafone netwerk.☹️

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 21-08-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Knip je dat wilt, krijg je een cadeaubon van 20euro erbij)
Omdat je daar vziw nog steeds niet kan bellen en internetten tegelijk, echt slecht. Een dikke no go voor de meesten, dus.

[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 21-08-2024 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-05 16:52
Knip
En voor de vakantiegangers onder ons: Internet in Zwitserland kost geld, aangezien dit land niet in zone 1 valt. Bij tal van andere providers valt Zwitserland gewoon onder EU (zone 1). Vreemd genoeg zit UK en een aantal niet EU landen wel in zone 1.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 21-08-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:02
dragon2 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:51:
[...]

Omdat je daar vziw nog steeds niet kan bellen en internetten tegelijk, echt slecht. Een dikke no go voor de meesten, dus.
Lees net op de site:

Vanaf september 2024 begint 50+ Mobiel met een pilot voor 5G & VoLTE. Deze pilotfase stelt ons in staat om de nieuwe technologie grondig te testen en te optimaliseren. Na een succesvolle pilot zullen we starten met een grootschalige uitrol van 5G. Blijf onze website en nieuwsbrief in de gaten houden voor de laatste updates en verdere informatie over deze ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
user121 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:27:
Nu de eerste 6 maanden 50% korting bij een 2 jarig abonnement. Zit het wel te overwegen.

[Afbeelding]
Voor bestaande klanten weinig voordeel. Alles is hetzelfde, alleen 20GB is 11 Euro ipv 13.
Wel met 6maand korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
vanputten80 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:16:
[...]

Voor bestaande klanten weinig voordeel. Alles is hetzelfde, alleen 20GB is 11 Euro ipv 13.
Wel met 6maand korting
Ik wacht op een betere aanbieding. Ik mag nu verlengen, en heb nu 3 GB voor 6 euro nogwat. Vergelijkbaar met 4 GB voor 6 x 3,50 & 18 x 7 euro. Maar ik wil downgraden of goedkoper zijn. Die 3 GB is een veelvoud van wat ik verstook. Ik heb geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:41
user121 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:27:

[Afbeelding]
Ik zat ook te twijfelen, met de inflatiecorrectie meegerekend scheelt het zo'n €7~10 euro per jaar tussen 1 jarig en 2 jarig. Ik heb het idee dat je volgend jaar weer meer kan krijgen voor €10~11 en dan maak je ook je inflatiecorrectie weer ongedaan. Dus ik ben voor 1 jaar gegaan, betaal ik door de 3 maanden voor 50% toch nog minder per maand dan nu.

Edit en nu ik lees dat bij 50+ Zwitserland buiten zone 1 valt ben ik helemaal blij met mijn keuze. Gek genoeg is Noorwegen dan weer wel zone 1.

[ Voor 12% gewijzigd door LordSinclair op 21-08-2024 11:10 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
vanputten80 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Lees net op de site:

Vanaf september 2024 begint 50+ Mobiel met een pilot voor 5G & VoLTE. Deze pilotfase stelt ons in staat om de nieuwe technologie grondig te testen en te optimaliseren. Na een succesvolle pilot zullen we starten met een grootschalige uitrol van 5G. Blijf onze website en nieuwsbrief in de gaten houden voor de laatste updates en verdere informatie over deze ontwikkeling.
Eerst zien dan geloven. Ze zijn al wat, 3 jaar hiermee bezig? Zoiets. Echt slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:20
LordSinclair schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:56:
[...]
Ik zat ook te twijfelen, met de inflatiecorrectie meegerekend scheelt het zo'n €7~10 euro per jaar tussen 1 jarig en 2 jarig. Ik heb het idee dat je volgend jaar weer meer kan krijgen voor €10~11 en dan maak je ook je inflatiecorrectie weer ongedaan. Dus ik ben voor 1 jaar gegaan, betaal ik door de 3 maanden voor 50% toch nog minder per maand dan nu.
Zit hier nog te twijfelen na al een tijdje een doorlopend 12GB abonnement a 10,57 niet te hebben verlengd. Als ik nu niks doe dan betaal ik de komende 12 maanden 131* euro, verleng ik voor één jaar krijg dan ga ik naar 18GB voor 120* euro. 12GB heb ik opzich voldoende aan, en vindt een 10 euro besparing net niet genoeg om weer een jaar vast te zitten.

* Beide uitgaande van 5% inflatiecorrectie per 1/1/2025.

Tis een prima aanbieding maar qua timing rondom inflatiecorrectie komt ie niet heel handig uit zo eind Augustus, wacht denk ik toch even op de Black Friday periode, dan ben je uitgezonderd van de inflatiecorrectie omdat je na 1 Oktober verlengd of afsluit.

[ Voor 5% gewijzigd door !mark op 21-08-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user121
!mark schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:10:
[...]

Zit hier nog te twijfelen na al een tijdje een doorlopend 12GB abonnement a 10,57 niet te hebben verlengd. Als ik nu niks doe dan betaal ik de komende 12 maanden 131* euro, verleng ik voor één jaar krijg dan ga ik naar 18GB voor 120* euro. 12GB heb ik opzich voldoende aan, en vindt een 10 euro besparing net niet genoeg om weer een jaar vast te zitten.

* Beide uitgaande van 5% inflatiecorrectie per 1/1/2025.

Tis een prima aanbieding maar qua timing rondom inflatiecorrectie komt ie niet heel handig uit zo eind Augustus, wacht denk ik toch even op de Black Friday periode, dan ben je uitgezonderd van de inflatiecorrectie omdat je na 1 Oktober verlengd of afsluit.
Dat is nog wel een goede inderdaad om pas na 1 oktober te verlengen. Scheelt weer de prijsverhoging. Wacht ik lekker de black friday aanbieding af. Contract verloopt toch pas ergens in september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 07:24
Ik ben na jaren een trouwe klant te zijn geweest bij Simpel juist van plan weg te gaan. En wel omdat het lijkt of de toestel kortingen weer volledig terug zijn.

Voorbeeld bij Ben is de Pixel 8a. Ja, telefoon van vorig jaar maar momenteel los voor EUR 494 te koop bij Belsimpel.

Koop daar een Ben abo bij van 10GB, 200 min/sms. Dan kost de telefoon nog maar EUR 254. Abo kost EUR 9 per maand.

Prima dat bij Ben dus een abo een paar euro duurder is, maar op de telefoon bespaar je EUR 240 over 2 jaar. En dit is maar 1 voorbeeld, afgelopen maanden heel veel van dit soort voorbeelden gezien. Maar bij Simpel is dit niet mogelijk.

Ja, je moet maar net een nieuwe telefoon nodig hebben natuurlijk.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
evleerdam schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:48:
Voorbeeld bij Ben is de Pixel 8a. Ja, telefoon van vorig jaar maar momenteel los voor EUR 494 te koop bij Belsimpel.
De Pixel 8a is uitgekomen in mei 2024. :p

• chim0
!mark schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:10:
[...]

Dan zullen de tarieven ook ongetwijfeld anders zijn. Die mensen zijn niet achterlijk.

Hoe kom je trouwens aan die 120 euro? Want ik heb dezelfde 12GB als jij, maar bij verlengen 18GB 1 jaar staat 11 euro p/m dus 132 p/j en dan 3 maanden 5% korting of zie ik dat verkeerd?

Mijn abonnement loopt half november af. Zit te twijfelen wat te doen. Verlengen of bundel wijzigen. Er zijn momenten dat ik tekort kom en dan koop ik weer zo'n MB aanvuller, maar dan baal ik weer want dan gaat het hele idee van "goedkoop zijn" eraf. Maar om daarvoor nou een hogere en duurdere bundel te nemen.

• vanputten80
chim0 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:26:
[...]

Dan zullen de tarieven ook ongetwijfeld anders zijn. Die mensen zijn niet achterlijk.

Hoe kom je trouwens aan die 120 euro? Want ik heb dezelfde 12GB als jij, maar bij verlengen 18GB 1 jaar staat 11 euro p/m dus 132 p/j en dan 3 maanden 5% korting of zie ik dat verkeerd?

Mijn abonnement loopt half november af. Zit te twijfelen wat te doen. Verlengen of bundel wijzigen. Er zijn momenten dat ik tekort kom en dan koop ik weer zo'n MB aanvuller, maar dan baal ik weer want dan gaat het hele idee van "goedkoop zijn" eraf. Maar om daarvoor nou een hogere en duurdere bundel te nemen.
Ik twijfel ook, kan ook verlengen. Meestal is de actie 1 maand gratis.Dit is wel een prima actie.

Zit te denken aan om nu te verlengen voor 12mnd met 3mnd 50% en daarna 11E (18GB).

Als ik nu verleng, kan ik dan over 6mnd weer een verlengen? Of start het nieuwe contract en loopt eerst je oude termijn af vermeerderd met het nieuwe contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
chim0 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:26:
[...]
Je betaald 11 euro per maand waarvan de eerste 3 tegen 50% korting. Dus 9*11+3*5.5= 115.50.

Per 1/1/2025 krijg je dan inflatiecorrectie welke uitgaande van 5% over de laatste 8 maanden dan (8*11*0.05) 4.40 extra is, dan kom je ongeveer op 120 euro totaal.

2 jaar is mogelijk nog wat goedkoper, maar wil me o.a. om de rede die @evleerdam noemt niet zo lang meer vastleggen bij een provider tenzij het heel veel scheelt.
Als je ziet wat een aanvuller kost zou ik niet downgraden in ieder geval als je nu al weet dat je daar soms tekort aan gaat krijgen.
Heb zelf de drukste maand dit jaar 9.2GB verstookt dus zou technisch gezien zelf ook nog een downgrade naar 10GB kunnen overwegen maar ga dat niet doen. Dan zou ik er veel te veel op moeten letten en een keertje een aanvuller kopen is weg voordeel.

[ Voor 19% gewijzigd door !mark op 22-08-2024 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
!mark schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:45:

2 jaar is mogelijk nog wat goedkoper, maar wil me o.a. om de rede die @evleerdam noemt niet zo lang meer vastleggen bij een provider tenzij het heel veel scheelt.
Heb 2 jaar het 18GB abbo voor de liefhebber ook even uitgerekend uitgaande van 5% inflatie:

2024
4*5=20

2025 (5% inflatiecorrectie, eerste 2 maanden nog 50%, daarna volle pond)
2*5*1,05+10*10*1,05=115.5

Laatste 8 maanden 2026 (5% inflatiecorrectie, bovenop inflatiecorrectie van 2025)
10*8*1,05*1,05=88.2

Totaal over de looptijd van 24 maanden 223.7, ofwel 111.85 per jaar.
Persoonlijk vindt ik het een besparing van ~8 euro op jaar basis in ieder geval niet waard om een 2jaars contract vast te leggen met in het achterhoofd dat je er volgend jaar waarschijnlijk weer betere aanbiedingen zullen zijn bij Simpel of elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:33
!mark schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

Heb 2 jaar het 18GB abbo voor de liefhebber ook even uitgerekend uitgaande van 5% inflatie:

2024
4*5=20

2025 (5% inflatiecorrectie, eerste 2 maanden nog 50%, daarna volle pond)
2*5*1,05+10*10*1,05=115.5

Laatste 8 maanden 2026 (5% inflatiecorrectie, bovenop inflatiecorrectie van 2025)
10*8*1,05*1,05=88.2

Totaal over de looptijd van 24 maanden 223.7, ofwel 111.85 per jaar.
Persoonlijk vindt ik het een besparing van ~8 euro op jaar basis in ieder geval niet waard om een 2jaars contract vast te leggen met in het achterhoofd dat je er volgend jaar waarschijnlijk weer betere aanbiedingen zullen zijn bij Simpel of elders.
Sinds ze over zijn gegaan op die inflatiecorrectie ook overgegaan op 1 jarige abonnementen. Het is idd gewoon niet lonend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Het ligt ook wel aan welk abo/aanbod je bekijkt.
Ja bij het 18G abo is 2->1 jaar, 10% duurder (aanvankelijk per maand).
Maar bij het 500M abo is dat 25%.
Dat is al wat lastiger te overtreffen met een mooie aanbieding.

Mn indruk is ook dat er niet elk jaar vanzelfsprekend een _veel_ betere aanbieding is. Dwz, eentje die die 25% overstijgt.
Ja soms is er een uitzondering, maar als je "instapt" op een mooie aanbieding met een 2-jaar-contract mis je heus niet zo veel.

Wat die uitzonderingen betreft; bijv de aanbieding die er voor mij uitsprong, was Black Friday gratis onbeperkt bellen.
Mn ouders konden dat door hun 2-jaar-contract, pas 1 jaar later nemen.
Dat vertegenwoordigt dus een waarde van 12mnd*€1,50=€18 die ze waren misgelopen.
Maar door hun 2-jaar-contract waren ze al 24mnd*€1=€24 goedkoper uit.
Dus zo erg was dat dan ook weer niet.

Bovendien, soms worden de aanbiedingen juist slechter.
Bijv afgelopen januari is de basisprijs van €3,50 naar €4 gegaan, een stijging van 14%.
Doe je 2-jaar-contracten, dan kan je zulke stijgingen soms n jaartje uitstellen.

Nouja ik spreek alleen voor mezelf maar wellicht wat extra dingen om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
Je kan toch 6 maanden voor het einde al verlengen? Dan heb je weer je extra gratis maand en geen inflatie na 18 maanden. Dus dan vallen die 2 jaar wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mijn abonnement verloopt op 14 november. Kan ik nu al verlengen? Zit te denken aan die 18GB deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
chim0 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:56:
Mijn abonnement verloopt op 14 november. Kan ik nu al verlengen? Zit te denken aan die 18GB deal.
Volgens mij kan dat al 3 6 maanden voor het afgelopen van je contract. Je kan even naar Simpel bellen of in Mijn simpel kijken naar je verlengaanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:32
Ik zie dat sinds vandaag VoWifi actief is op mijn Simpel SIM. Is meer mensen dit opgevallen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI8thl5ZStTsE1a7iw1Hk8r7Qmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWvfN8d96IHSVOyGyHd36Pro.jpg?f=fotoalbum_large
Had altijd alleen mijn werk SIM (VF, 1) op VoWifi, nu beide

[ Voor 69% gewijzigd door tyson69 op 16-10-2024 16:50 . Reden: Screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik dacht dat VoWifi al een tijd geleden is geïmplementeerd? Staat ook gewoon op de website.

https://www.simpel.nl/kla...-erover-moet-weten-simpel

[ Voor 51% gewijzigd door jongetje op 16-10-2024 17:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:19:
[...]

Volgens mij kan dat al 3 maanden voor het afgelopen van je contract. Je kan even naar Simpel bellen of in Mijn simpel kijken naar je verlengaanbieding.
Vanaf zes maanden voor de einddatum al zelfs. Ook een handige manier om weer even onder de prijsverhoging door inflatie uit te komen.

Sowieso is verlengen tussen nu en het einde van het jaar handig, want dan krijg je pas op 1 januari 2026 een prijsverhoging. En dan ben je al weer vrij dicht bij de volgende mogelijkheid om te verlengen.

Of nu een jaarcontract nemen om het helemaal te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:32
jongetje schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:04:
Ik dacht dat VoWifi al een tijd geleden is geïmplementeerd? Staat ook gewoon op de website.

https://www.simpel.nl/kla...-erover-moet-weten-simpel
Dan zal ik een update op mijn Samsung hebben gehad, tot gisteren had ik geen VoWifi op Simpel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
De actie waarbij je 3 of 6 maanden lang 50% korting krijgt bij het afsluiten/verlengen is weer terug zo te zien, t.o.v. dezelfde actie van Augustus is het volgende nu anders:
- Nu afsluiten/verlengen betekend géén inflatiecorrectie per 1/1/2025.
- Het lijkt erop dat wanneer je een bestaand abonnement verlengt het 20GB abonnement nu dezelfde prijs heeft als het 18GB abonnement, waardoor je net wat meer data voor hetzelfde geld hebt. Het is mij alleen niet duidelijk of deze aanbieding voor iedereen geldt die wil verlengen of dat dit een persoonlijk aanbod aan mij is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HWd8b8GUKYPx2ZX-IzIfAf-BIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZH6kHFsJG5ZhWSNlJyieqDu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door !mark op 26-10-2024 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
!mark schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:32:
De actie waarbij je 3 of 6 maanden lang 50% korting krijgt bij het afsluiten/verlengen is weer terug zo te zien, t.o.v. dezelfde actie van Augustus is het volgende nu anders:
- Nu afsluiten/verlengen betekend géén inflatiecorrectie per 1/1/2025.
- Het lijkt erop dat wanneer je een bestaand abonnement verlengt het 20GB abonnement nu dezelfde prijs heeft als het 18GB abonnement, waardoor je net wat meer data voor hetzelfde geld hebt. Het is mij alleen niet duidelijk of deze aanbieding voor iedereen geldt die wil verlengen of dat dit een persoonlijk aanbod is.

[Afbeelding]
Ik heb de 22ste mijn abonnement verlengd (kon ik sinds juni/juli). Ik had ook het idee dat vorige maand ofzo 1 maand gratis het enige voordeel was. En nu dus 6 maanden 50% korting. Waarmee ik iets goedkoper ben dan met mijn voormalige contract. Van 3 GB voor 6,34 naar 4 GB voor 7,00/3,5 euro.
Als ik jou goed begrijp heb ik in 2025 geen inflatie correctie (maar in 2026 dan weer wel)

antwoord op jouw vraag :

nieuwe klanten deal :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbJIDDSn8LC_gvk9Lt22nndlvmE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0NQHBy7pU9JBQXldf5MOPFFu.png?f=user_large

verleng deal :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3v0g_u5Q3I9-ZRrHDyeG-Tm2H4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gDkHB2tRDDupr43lH3NF15nb.png?f=user_large

op zich wel mooi : als je de data kan gebruiken nodig hebt : een betere deal voor bestaande klanten die (mogen) verlengen dan voor nieuwe klanten. Kijken jullie mee ? #ziggo

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 26-10-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
!mark schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:32:

Het is mij alleen niet duidelijk of deze aanbieding voor iedereen geldt die wil verlengen of dat dit een persoonlijk aanbod aan mij is.
Voor iedereen. Maak je maar geen illusies dat je speciaal bent ofzo (niet lullig bedoeld). Het een "simpele" provider he ;)

Maar het is idd raar dat 20GB even duur is als 18GB want die wou ik in eerste instantie als ie een euro goedkoper was. Ondertussen bundel gewijzigd naar die 20GB deal. Abo loopt 15 november af. Ik had 12GB voor een tientje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
chim0 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:18:
Voor iedereen. Maak je maar geen illusies dat je speciaal bent ofzo (niet lullig bedoeld). Het een "simpele" provider he ;)
...
Volgens mij (berichtje boven dat van jou) is er wel verschil tussen bestaande klanten die mogen verlengen en nieuwe klanten. Respectievelijk 5 euro en 6,50 euro voor 20 GB.

Ik heb de vraag van @!mark fout gelezen. Hij bedoelt (bij nader inzien schrijft hij dat ook) de groep klanten die kunnen en willen verlengen, en daarbinnen is het voor iedereen.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 29-10-2024 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
W1ck1e schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:26:
[...]

Volgens mij (berichtje boven dat van jou) is er wel verschil tussen bestaande klanten die mogen verlengen en nieuwe klanten. Respectievelijk 5 euro en 6,50 euro voor 20 GB.
Klopt, maar wat @!mark bedoelde is dat er geen verschil is tussen de 18GB en 20GB en of dat persoonlijk was voor hem of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
chim0 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:40:
[...]

Klopt, maar wat @!mark bedoelde is dat er geen verschil is tussen de 18GB en 20GB en of dat persoonlijk was voor hem of niet.
Inmiddels heb ik dat ook beseft. ;)

Ik zag gisteren een aanbieding (nog tot en met morgen): via belsimpel.nl een 2 jaar contract bij 50plusmobiel met het eerste jaar 1 euro per maand en het tweede jaar de normale prijs. Ook niet fout.

[ Voor 27% gewijzigd door W1ck1e op 29-10-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
W1ck1e schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:41:
[...]

Ik zag gisteren een aanbieding (nog tot en met morgen): via belsimpel.nl een 2 jaar contract bij 50plusmobiel met het eerste jaar 1 euro per maand en het tweede jaar de normale prijs. Ook niet fout.
Is dat niet alleen voor oudere mensen (gezien de naam)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
chim0 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:53:
[...]

Is dat niet alleen voor oudere mensen (gezien de naam)?
Volgens mij mag dat niet. Op de site kan je dat ook vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwL7j0YlS7eQkT9JWJepEn7wRh8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kZne8qchiAKLYhD9UEITlyaS.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door W1ck1e op 29-10-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
W1ck1e schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:06:
[...]

Volgens mij mag dat niet. Op de site kan je dat ook vinden:

[Afbeelding]
Oké, nou ja ben al jaren lid van Simpel dus vind het wel prima, maar is zeker wel een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
chim0 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

Oké, nou ja ben al jaren lid van Simpel dus vind het wel prima, maar is zeker wel een mooie aanbieding.
Ik ben ook heel tevreden met simpel, en de reclames vind ik leuk. ;)

de aanbieding is trouwens tot en met 31 oktober 2024

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 29-10-2024 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
W1ck1e schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:43:
Als ik jou goed begrijp heb ik in 2025 geen inflatie correctie (maar in 2026 dan weer wel)
Klopt, Simpel schrijft zelf het volgende:
Simpel
Sluit je een abonnement op of na 1 oktober in het jaar daarvoor af? Dan verhogen we in het eerstvolgende jaar niet de prijs van je abonnement.
chim0 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:18:
[...]
Ik weet dat in het verleden het aantal maanden gratis bij een verlengaanbod heel erg kon variëren tussen de 1 en de 3 bij andere mensen, vandaar dat ik niet zeker wist of iedereen deze zou krijgen of wellicht alleen klanten welke wat langer lid zijn of nu al een wat grotere bundel afnemen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
!mark schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:38:

Ik weet dat in het verleden het aantal maanden gratis bij een verlengaanbod heel erg kon variëren tussen de 1 en de 3 bij andere mensen, vandaar dat ik niet zeker wist of iedereen deze zou krijgen of wellicht alleen klanten welke wat langer lid zijn of nu al een wat grotere bundel afnemen ofzo :P
Het kan zijn dat het varieert afhankelijk van hoever je al in de verlengperiode zit. Ik bedoel: als je niet meteen hapt dat je dan later een betere aanbieding kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:58
tyson69 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Dan zal ik een update op mijn Samsung hebben gehad, tot gisteren had ik geen VoWifi op Simpel
Ik heb het ook sinds gisteren. Sinds begin oktober Simpel abonnee en was erg teleurgesteld geen voWifi meer te hebben (kwam bij Youfone vandaan), maar dat lijkt nu plots wel te werken. Erg blij mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Verlengd ook 20gb voor 10 euro. Dus ook geldig na 15 november.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwveyalYOeHNnk8fcM_YxHAVExk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7VPacYa8Llo1zjwZjMcofIeb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Boerenlater op 18-11-2024 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
Hebben meer mensen problemen met de app?
Ik kan niet mijn huidige mb's meer zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSrGgpw_kOkAOLnT_yY3C_AS7Io=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRl2rVTXpsleiOuxML91BFiE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 00:19
Geen probleem met de app. Wel gisteravond en vanmorgen dat ik helemaal geen verbinding had met het netwerk. Eigenlijk voor het eerst in al die jaren al bij Simpel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• !mark
nieuws: Odido meldt storing op 3G-netwerk - update
Schijnt ook een storing bij Odido geweest te zijn, het netwerk waar Simpel opzit. Wellicht dat het daar mee te maken heeft :P

[ Voor 9% gewijzigd door !mark op 20-11-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
!mark schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:09:
nieuws: Odido meldt storing op 3G-netwerk - update
Schijnt ook een storing bij Odido geweest te zijn, het netwerk waar Simpel opzit. Wellicht dat het daar mee te maken heeft :P
Nou mijn 5G werkte gewoon en ik kon gewoon internetten maar de app doet het niet op 5G en wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TEMwave
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-05 16:44
Boerenlater schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:40:
Verlengd ook 20gb voor 10 euro. Dus ook geldig na 15 november.[Afbeelding]
Oeh misschien moet je even proberen de klantenservice te bellen. Voor hetzelfde geld heb je nu met de black friday deals 25GB.. Je zit nog net in de bedenktermijn, dus dat zou wel te regelen moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dunkiegaming schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:02:
Hebben meer mensen problemen met de app?
Ik kan niet mijn huidige mb's meer zien.
[Afbeelding]
Jup moi aussi 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sinds we in ons nieuwe huis wonen hebben we erg slechte ontvangst. We krijgen of bericht dat we een oproep gemist hebben, of als de oproep wel doorkomt valt het gesprek steeds weg/hoort de ander ons niet.
Contact gehad met Simpel. Dekking zou in orde moeten zijn, dus dat kan het niet zijn zeggen ze. Ze gaven aan dat ik de APN-settings aan moest passen. Dit heb ik gedaan, maar ook dit biedt geen soelaas. We ervaren dit met allebei onze Simpel abonnementen. Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:22:
Sinds we in ons nieuwe huis wonen hebben we erg slechte ontvangst. We krijgen of bericht dat we een oproep gemist hebben, of als de oproep wel doorkomt valt het gesprek steeds weg/hoort de ander ons niet.
Contact gehad met Simpel. Dekking zou in orde moeten zijn, dus dat kan het niet zijn zeggen ze. Ze gaven aan dat ik de APN-settings aan moest passen. Dit heb ik gedaan, maar ook dit biedt geen soelaas. We ervaren dit met allebei onze Simpel abonnementen. Wat kan er aan de hand zijn?
Bellen via WiFi aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
dragon2 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:34:
[...]

Bellen via WiFi aanzetten.
Dat staat al aan, ook met 'voorkeur WiFi'. Helpt helaas niks. Ik heb de indruk dat VoWifi überhaupt niet werkt trouwens; ik zie op mijn Pixel 8 Pro nergens een symbool dat het aan zou staan.

[ Voor 23% gewijzigd door zunrob op 08-01-2025 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
zunrob schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:24:
[...]

Dat staat al aan, ook met 'voorkeur WiFi'. Helpt helaas niks. Ik heb de indruk dat VoWifi überhaupt niet werkt trouwens; ik zie op mijn Pixel 8 Pro nergens een symbool dat het aan zou staan.
Als je "4G LTE Switcher" download via de play store, dan op Phone Info klikt en daarna op Launch mode. Dan kom je in een service menu terecht en ergens onderin staat er dan of Wifi Calling geprovisioned is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPxpJIOE939jko2OwIU9e4RLAoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtoQip5pk7RngJMEHcqdF3GW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik denk eigenlijk dat de dekking hier gewoon niet zo goed is, als ik kijk naar het signaal zit ik tussen de -117 dBm en -132 dBm... Volgens mij is dat echt heel laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
zunrob schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:28:
Ik denk eigenlijk dat de dekking hier gewoon niet zo goed is, als ik kijk naar het signaal zit ik tussen de -117 dBm en -132 dBm... Volgens mij is dat echt heel laag.
Misschien melding bij odido maken over slechte dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Boerenlater schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:40:
Verlengd ook 20gb voor 10 euro. Dus ook geldig na 15 november.[Afbeelding]
Alleen jammer dat je nu iets meer dan een maand later waarschijnlijk al een inflatie correctie gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
dr86 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 05:07:
[...]

Alleen jammer dat je nu iets meer dan een maand later waarschijnlijk al een inflatie correctie gehad hebt.
Tot nu toe nog niet. Ben blij dat ik juist van de inflatiecorrectie af was bij de verlenging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:41
dr86 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 05:07:
[...]

Nee hoor, als je na datum x (oktober meen ik) afsluit dan heb je het eerste jaar nog geen inflatiecorrectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qj4Gcnpz2O2rv59186ymQwNWAxo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sXP7Nidb7XfVztYaiaRJOGGb.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door LordSinclair op 09-01-2025 08:18 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Boerenlater schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 06:34:
[...]

Tot nu toe nog niet. Ben blij dat ik juist van de inflatiecorrectie af was bij de verlenging.
Ah bij mij was het idd net voor die datum die hierboven staat verlengd

[ Voor 15% gewijzigd door dr86 op 09-01-2025 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Zo valt me nu pas op dat Simpel met 3 cijfers achter de komma werkt, omdat ik in principe nooit naar facturen kijk, maar dat kan toch helemaal niet met geld? Het is misschien een kleinigheidje maar viel me net op en ze ronden dus daarom af naar boven.
Subtotaal 0,467 00:23:20
Subtotaal afgerond € 0,47
En op de factuur staat 0,50 dus 0,033 cent teveel, maar bij mijn weten wordt 46 of zelfs 47 afgerond naar beneden en pas bij 48 naar boven. Tja, zo kan ik ook geld verdienen. :D

Maar vind het wel gek die 3 cijfers achter de komma of is het normaal of is dit al een keer voorbij gekomen? Viel me echt net net op. Nooit eerder op gelet.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Het bespreken van Prepaid hoort in: [Simpel Prepaid] Ervaringen & Discussie