Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-07 15:02

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGgxcK1j0enVa0oXaxw8aNax1AM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvfFEf2vJHrwIse0JNGQPpvd.jpg?f=fotoalbum_large

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:13
djiedjee schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:56:
@petertje30
Nou, ik zou niet weten waar die optie staat bij mij.[Afbeelding]
Probeer eens die werksim er tijdelijk uit te halen zodat je alleen je privé sim er nog in hebt zitten? Ziet ie ‘m dan wel?

Een A52 ondersteunt het 100%. Het is de vraag of dit dus vanuit het toestel niet ondersteunt (buitenlands toestel?) wordt of dat dit niet vanuit het netwerk op je toestel werkt. Ik heb het bij Ben en nu Simyo wel altijd werkend gehad met een A52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vlgs mij had ik bij de Samsungs A52S (met Simpel) van ouders wel wat VoLTE instellingen gevonden.
Maar dan niet in de "gewone" instellingen app, maar in de telefoon-app.
Dus als je daar nog niet had gekeken kan je dat nog proberen @djiedjee @Cranberry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
petertje30 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:08:
Er staat een nieuwe aanbieding op hun website: 15gb voor €8,50. Niet oninteressant 😎
Vanavond dit abonnement afgesloten voor mijn kinderen (3x). Mooie deal. Ik ben benieuwd of het bereik net zo goed is als Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-07 15:22
Ik heb op de telefoon een "activity" gestart vanuit de launcher. Dan kom je in een ander settings-scherm terecht (android scherm in plaats van samsung scherm?).
Daar zie je hem wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpGCQQA6ftvDLRtHnijw1fvrEMo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nd3teeV4WwIGery0H7dDmL70.png?f=fotoalbum_large

Of die VoLTE setting klopt weet ik ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door djiedjee op 24-08-2023 20:02 ]

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-07 23:44
Bij was de optie VolTE ook niet zichtbaar. Door te ¨bellen¨ naar een telefoonnummer kon ik VoLTE wel inschakelen.

https://www.techyloud.com...olte-on-xiaomi-mi-9t-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 01:30

TomONeill

How much is that doggie...

Hello! Ik stel waarschijnlijk een vraag die al eens eerder gesteld is, maar welke sim only partijen bieden nog normale abonnementen aan zonder automatische 'inflatiecorrectie' in het contract?
Naar mijn gevoel hebben ze allemaal ontdekt dat ze dit ongestraft kunnen doen en hebben we geen opties meer :(

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Als het goed is kun je van 1 oktober - 31 december een abo afsluiten zonder dat je het eerste jaar inflatiecorrectie krijgt.

Correct me if i'm wrong.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

Ik zou zeggen, ga bij elke provider de voorwaarden langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:59
slaay schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:24:
https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie
Simpel gaat in januari de kosten van bestaande abonnementen met 8,6% verhogen vanwege de inflatie.
Deze was mij niet opgevallen. Jammer. Voordeel van simpel was nu juist dat je niet persé hoefde te verlengen. Dat ging jaren goed. Ik verlengde pas wanneer het de moeite was.

Als ik nu ga kijken dan is simyo voor mij interessanter ivm de data verdubbeling door kpn glas.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-07 17:20
sdk1985 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:01:
[...]

Deze was mij niet opgevallen. Jammer. Voordeel van simpel was nu juist dat je niet persé hoefde te verlengen. Dat ging jaren goed. Ik verlengde pas wanneer het de moeite was.

Als ik nu ga kijken dan is simyo voor mij interessanter ivm de data verdubbeling door kpn glas.
Ik heb nog een heel oud contract waar nog geen inflatie clausule in staat. Heb nog nooit een verhoging gehad bij Simpel. Ik vermoed daardoor. Als ze gaan verhogen ben ik weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:19
sdk1985 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:01:
[...]
Voordeel van simpel was nu juist dat je niet persé hoefde te verlengen. Dat ging jaren goed. Ik verlengde pas wanneer het de moeite was.
Waarom ben je tegenwoordig verplicht om te verlengen ? Heb je een linkje (van simpel.nl) waar dat staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

Winkiller

De Mopperpot

W1ck1e schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:38:
[...]
Waarom ben je tegenwoordig verplicht om te verlengen ? Heb je een linkje (van simpel.nl) waar dat staat ?
NIet verplicht verlengen, het oude contract eindigt automatisch per dezelfde datum. Als je niet verlengt of opzegt blijf je gewoon contractvrij na het einde van je contractdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
W1ck1e schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:38:
[...]
Het gaat over de prijs.

Oude situatie: x gb voor 11 pm met bellen. Na contract blijf je 11 pm betalen.
Nieuwe situatie: je gaat na je contact 11.95 betalen. Verleng je dan betaal je weer 11.

Je moet dus verlengen om te voorkomen dat je meer gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@sdk1985 Bij verlengen wijzigen vaak de prijs en/of de hoeveelheden. Dus als mijn abonnement nog voldoende is en goedkoop genoeg dan heb ik liever die inflatiecorrectie dan een abonnement wat minder geschikt is. En dan verleng ik niet en laat het gewoon doorlopen (met een iets verhoogde prijs)

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 06-09-2023 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
W1ck1e schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:53:
@sdk1985 Bij verlengen wijzigen vaak de prijs en/of de hoeveelheden. Dus als mijn abonnement nog voldoende is en goedkoop genoeg dan heb ik liever die inflatiecorrectie dan een abonnement wat minder geschikt is. En dan verleng ik niet en laat het gewoon doorlopen (met een iets verhoogde prijs)
Ja precies. Maar simpel was dus één van de weinige partijen waarbij je dit gezeur niet had. Ik heb jaren lang 10pm betaald, zonder steeds te verlengen.

Ondertussen overstap naar simyo besteld: 1 jaar, onbeperkt bellen, 20 GB voor 11.00 per maand. De korting is 1 euro. Geen aansluitkosten. Benieuwd wat ik daar na 1 jaar ga betalen.

(Ik ben iets meer data gaan gebruiken omdat ik soms onderweg f1 volg. )

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sdk1985 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:04:
[...]

Ja precies. Maar simpel was dus één van de weinige partijen waarbij je dit gezeur niet had. Ik heb jaren lang 10pm betaald, zonder steeds te verlengen.

Ondertussen overstap naar simyo besteld: 1 jaar, onbeperkt bellen, 20 GB voor 11.00 per maand. De korting is 1 euro. Geen aansluitkosten. Benieuwd wat ik daar na 1 jaar ga betalen.

(Ik ben iets meer data gaan gebruiken omdat ik soms onderweg f1 volg. )
Mijn eerste abonnement was 250 Mbyte/Minuten, onbeperkt sms voor 2 euro 50, Meerdere jaren na afloop 1ste contract gebruikt, niet verlengd. Vorig jaar aanbieding van 3000 Mbyte, onbeperkt bellen, 500 smsjes. Voor 6 euro. Ik verwacht dat ik dat nog wel even zo laat. ondanks eventuele inflatie correcties.

• BastiaanKleijn
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-07-2024
Vandaag na uitvallen van de Wifi per ongeluk over mijn bundel gegaan terwijl ik een filmpje keek op mijn telefoon. Binnen enkele seconden een rekening van 50 euro gecreëerd door de buitenbundel kosten. Bij mijn vorige abbonementen was altijd op = op Bij Simpel wordt dit blijkbaar automatisch door getrokken. Walgelijk verdien model. Nu een plafond ingesteld zodat ik niet meer zomaar over m'n bundel kan gaan kost dit 50 cent per maand extra.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
@BastiaanKleijn Dat staat toch ook gewoon duidelijk in de voorwaarden?

Je kunt natuurlijk ook op je telefoon een limiet instellen (een waarschuwing en een harde limiet).

• BastiaanKleijn
Dat iets in de voorwaarden staat maakt het niet per definitie Ok. Ik heb mij blijkbaar niet voldoende verdiept in die voorwaarden en er vanuit gegaan dat dit zou gaan zoals bij mijn vorige abbo's. Maar geen mens zou ooit gebruik willen maken van deze buitenbundel kosten. De default instelling is dat deze automatisch doorloopt en is gewoon klantonvriendelijk en geldklopperij. Voor dat ik door had wat er aan de hand was was ik 50 euro kwijt 10 maanden aan abonnement kosten...

Goed, ik wilde men hier even op wijzen/waarschuwen en even mijn frustratie spuien.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 20:02

slaay

Natuurbeleven.com

BastiaanKleijn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:20:
Dat iets in de voorwaarden staat maakt het niet per definitie Ok. Ik heb mij blijkbaar niet voldoende verdiept in die voorwaarden en er vanuit gegaan dat dit zou gaan zoals bij mijn vorige abbo's. Maar geen mens zou ooit gebruik willen maken van deze buitenbundel kosten. De default instelling is dat deze automatisch doorloopt en is gewoon klantonvriendelijk en geldklopperij. Voor dat ik door had wat er aan de hand was was ik 50 euro kwijt 10 maanden aan abonnement kosten...

Goed, ik wilde men hier even op wijzen/waarschuwen en even mijn frustratie spuien.
En daar speelt Simpel handig op in door een plafond aan te bieden in de vorm van 0,50 euro per maand.
Zo verdienen ze op mensen zoals jij die onbewust data gebruiken en mensen die nu niet meer teveel verbruiken maar wel 0,50 euro per maand betalen.
Ik snap je frustratie want je neemt een bundel met x GB per maand. En verbruik je meer dan betaal je de hoofdprijs.

Dich bis echt unne foëzen haas

• jongetje
BastiaanKleijn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:20:
Dat snap ik ook wel. Dit is precies de reden waarom mijn zoon dat plafond heeft.
Maar ook de reden dat simpel zo goedkoop is.

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de 20 euro klant aanbreng korting retour krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Blaze85 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:45:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de 20 euro klant aanbreng korting retour krijgt?
Dat hangt er vanaf of je een bevestigingsmail hebt gekregen. Als je die niet hebt gekregen zal Simpel (zoals bij mij) ontkennen dat je hiervan gebruik hebt gemaakt. Zo heb ik het 2 keer gedaan en nooit het voordeel gekregen omdat die mail niet werd verstuurd. Bewijs dan maar eens dat je het wel op die manier hebt gedaan. Beetje "computer says no" gevoel. Terwijl het zelfs een abonnement voor mijn vrouw was dus binnen hetzelfde huishouden.

Beter gebruik je gewoon cashbackxl, dat werkt wel gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 22-09-2023 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

BastiaanKleijn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:14:
Vandaag na uitvallen van de Wifi per ongeluk over mijn bundel gegaan terwijl ik een filmpje keek op mijn telefoon. Binnen enkele seconden een rekening van 50 euro gecreëerd door de buitenbundel kosten. Bij mijn vorige abbonementen was altijd op = op Bij Simpel wordt dit blijkbaar automatisch door getrokken. Walgelijk verdien model. Nu een plafond ingesteld zodat ik niet meer zomaar over m'n bundel kan gaan kost dit 50 cent per maand extra.
Ga bellen, in mijn ervaring is coulance zeker mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 28-07 09:17
@BastiaanKleijn Eigen schuld dikke bult. Ik heb het ook een keer gehad en was ook mijn eigen schuld. Ik ging toen ook niet piepen. Moet je maar beter opletten of een MB aanvuller kopen of idd plafond instellen. Maar je krijgt sowieso een SMS wanneer 80% van je bundel op is. Deze gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanKleijn
@chim0 Jammer dat je toen niet gepiept had dan had het misschien bij mij voorkomen kunnen worden. Die sms had ik al een aantal dagen eerder gekregen. Bij mijn vorige providers was zodra de bundel op was het gewoon op en kon je via de website een extender kopen. Het bedrag van 15 cent per mb is gewoon absurd 200x duurder dan mn abbo en 20x duurder dan de aanvuller. Het feit dat er een paar kneuzen zoals ik nat moeten gaan om de van de rest het abbo goedkoop te houden is een beetje een twijfelachtig businessmodel. Zeker als je dan extra moet betalen om dat risico niet te lopen en er niet meer extra aan je verdiend kan worden.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:42
@BastiaanKleijn heel vervelend natuurlijk, en mee eens dat het een vreemd business model is.

Maar je kan natuurlijk ook gewoon een limiet instellen op je telefoon. Heb je nu natuurlijk weinig aan..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@BastiaanKleijn Het is misschien vervelend, maar dit is gewoon het businessmodel van de meeste prijsvechters (een enkele uitzondering daargelaten). Lage vaste kosten; hoge kosten buiten de bundel. Zo werkt het al jaren en daar ga je niets aan veranderen.

Wapen je ertegen door het instellen van een plafond via je provider. En dan heb je nog geluk dat die optie bij Simpel beschikbaar is. Bij Simyo bijvoorbeeld is dat niet mogelijk. En met Android kan het inderdaad ook op je telefoon zelf. Of kies voor een provider waar dit je niet kan overkomen.

Dat zijn de enige opties, want het businessmodel gaat echt niet veranderen. Al wil de klantenservice soms uit coulance nog weleens een geste doen als je het lief vraagt.

• W1ck1e
BastiaanKleijn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:37:
@chim0 Jammer dat je toen niet gepiept had dan had het misschien bij mij voorkomen kunnen worden. Die sms had ik al een aantal dagen eerder gekregen. Bij mijn vorige providers was zodra de bundel op was het gewoon op en kon je via de website een extender kopen. Het bedrag van 15 cent per mb is gewoon absurd 200x duurder dan mn abbo en 20x duurder dan de aanvuller. Het feit dat er een paar kneuzen zoals ik nat moeten gaan om de van de rest het abbo goedkoop te houden is een beetje een twijfelachtig businessmodel. Zeker als je dan extra moet betalen om dat risico niet te lopen en er niet meer extra aan je verdiend kan worden.
Voor 50 euro heb je nu hopelijk geleerd dat jij bij aanschaf van zo'n product het even helemaal moet bekijken wat de opties en mogelijkheden zijn. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Klanten van een prijsvechter vliegmaatschappij kunnen er ook tegenaan lopen dat de correctie van de tennaamstelling van de reis documenten heel kostbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:41
Op dit moment kan ik van diverse plekken geen (inlog) SMS'jes ontvangen, 30% komt aan, de rest nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 20:02

slaay

Natuurbeleven.com

Morgen verbeteren we ons netwerk

Beste,

Goed nieuws, morgen gaan we ons netwerk verbeteren. Je kunt gewoon blijven bellen, sms’en en internetten zoals je gewend bent. Ook je voicemail wordt verbeterd. Lees hieronder wat dat voor jou betekent.

Gebruik je voicemail?

Heb je je voicemail aan- of uitstaan? Dat blijft gewoon hetzelfde.
We kunnen je welkomstboodschap niet meeverhuizen. We laten het weten als we klaar zijn, dan kun je hem opnieuw inspreken.
Wil je je voicemail afluisteren in het buitenland? Dan heb je een nieuwe pincode nodig. Die kan je vanaf morgen instellen via 1233.
Alle voicemail berichten worden verwijderd. Wil je weten hoe je een bericht toch kan bewaren? Lees dan onze tips.
Dit merk je misschien van de werkzaamheden

Het kan zijn dat Mijn Simpel en de Mijn Simpel app even niet werken. Je krijgt bericht van ons als alles het weer doet.

Met vriendelijke groet,

namens Team Simpel

Bas, Sanne en Jordy
Lekker op tijd zo'n melding per sms en e-mail...

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
BastiaanKleijn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:37:
Door de hoge boete hopen ze dat je een ruimere bundel afsluit dan strikt noodzakelijk is. Immers voor de kosten die je nu maakt had je een duurder abonnement kunnen afsluiten.

Ondertussen de optie voor een datalimiet op je telefoon al ontdekt? Beetje zonde om daar 50 cent per maand voor te betalen terwijl het gewoon in je telefoon is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kreeg net dit bericht, maar ik heb helemaal geen contact gehad met de klantenservice. Denk dat het per ongeluk is verstuurd ofzo? Precies om 12:00 uur ook. Op zich niet erg, maar vond het wel apart. Iemand anders deze toevallig ook gehad?
Beste Tommy,

Op 2 november om 12:00 uur heb je contact met ons gehad. Om je de volgende keer nog beter te kunnen helpen, vragen we een minuutje van je tijd. Wil je ons laten weten hoe je het gesprek ervaren hebt? Dat kan via de link hieronder.

https://survey2.medallia....m77pmfwmn39pht&lang=nl_NL

Groeten, Team Simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-07 23:20
slaay schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Lekker op tijd zo'n melding per sms en e-mail...
Ik kreeg die melding gisteren. Iemand anders die Simpel heeft in mijn gezin niet. Jij dus al eerder. Wel bijzonder, een netwerk verbeteren op verschillende datums voor verschillende aansluitingen?
Lijkt dus meer een verandering per aansluiting te zijn die ze gefaseerd doen. Ik ben wel benieuwd wat voor verandering dat dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-07 21:26

P_Tingen

omdat het KAN

Black Friday 2022:
- 500 MB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 3,50 p/m
- 3 GB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 6,00 p/m
- 6 GB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 7,50 p/m
- 14 GB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 10,00 p/m
- 15 GB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 13,50 p/m

Black Friday 2023:
- 500 MB / 100 min / 500 SMS voor € 3,50 p/m
- 3 GB / 100 min / 500 SMS voor € 6,00 p/m
- 7 GB / 250 min / 500 SMS voor € 7,50 p/m
- 15 GB / 250 min / 500 SMS voor € 10,00 p/m

Ik word er nog niet heel warm van.
Denken we dat er nog een échte aanbieding komt?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:30

Steeffoon

Smartphone-nerd

P_Tingen schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:19:
Black Friday 2022:
- 500 MB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 3,50 p/m
- 3 GB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 6,00 p/m
- 6 GB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 7,50 p/m
- 15 GB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 13,50 p/m

Black Friday 2023:
- 500 MB / 100 min / 500 SMS voor € 3,50 p/m
- 3 GB / 100 min / 500 SMS voor € 6,00 p/m
- 7 GB / 250 min / 500 SMS voor € 7,50 p/m
- 15 GB / 250 min / 500 SMS voor € 10,00 p/m

Ik word er nog niet heel warm van.
Denken we dat er nog een échte aanbieding komt?
De aanbieding die je noemt voor 2023, is dezelfde aanbieding als heel de maand. Denk dat de echte Black Friday aanbieding bij Simpel nog moet komen ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@P_Tingen, BF is pas over n week, vorig jaar kwam de aanbieding ook pas de maandag ervoor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-07 21:26

P_Tingen

omdat het KAN

Hmm, dan wachten we nog even. Wat was vorig jaar eigenlijk de klapper?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Nou de aanbiedingen staan erop hoor. Dus weer de maandag voor BF, en ook weer onbeperkt bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
5,7 % inflatie correctie, per 1 januari 2024
Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?
Nee. Sluit je op of na 1 oktober 2023 een abonnement af? Of verleng je op of na 1 oktober 2023 je abonnement? Dan verhogen we je abonnementskosten niet voor het jaar erop. Ook als je een abonnement vóór 6 januari 2022 afsloot, berekenen we geen inflatiecorrectie.
Dus alleen bij abonnementen afgesloten (of verlengd) in de periode van 6 januari 2022 t/m 30 september 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kreeg net ook een mailtje van ze dat de prijzen omhoog gegaan zijn, zie het nut niet meer om nu een twee jarig contract aan te gaan, als ieder jaar de prijzen voor mensen met een contract toch omhoog gaan terwijl er wel continu aanbiedingen voor nieuwe klanten zijn waarbij de prijs wel gewoon het zelfde blijft.

Ga na een jaar of 10 maar eens switchen naar een goedkopere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dr86 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:02:
Kreeg net ook een mailtje van ze dat de prijzen omhoog gegaan zijn, zie het nut niet meer om nu een twee jarig contract aan te gaan, als ieder jaar de prijzen voor mensen met een contract toch omhoog gaan terwijl er wel continu aanbiedingen voor nieuwe klanten zijn waarbij de prijs wel gewoon het zelfde blijft.

Ga na een jaar of 10 maar eens switchen naar een goedkopere provider.
Ik zag het net ook. Mijn abonnement is 34 cent duurder geworden, was 6 euro, nu dus 6,34 euro. Mijn abonnement heb ik dus afgesloten met black friday 2022 (terwijl ik al klant was sinds 2017 voor 2,50 euro, voor 250 MByte, 250 minuten en onbeperkt sms). Nu heb ik 3000 Mbyte, onbeperkt bellen, 500 smsjes. Ik verwacht dat wanneer ik het bestaande abonnement uitzit en gewoon laat doorlopen, dus niet verleng, of opzeg, ik volgend jaar geen inflatie correctie aan mijn broek krijg.

Waar denk je een beter/goedkoper abonnement te vinden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:27:
[...]. Ik verwacht dat wanneer ik het bestaande abonnement uitzit en gewoon laat doorlopen, dus niet verleng, of opzeg, ik volgend jaar geen inflatie correctie aan mijn broek krijg.
Heb zo’n vermoeden van niet aangezien ze sinds 6 jan 2022 de jaarlijkse inflatiecorrectie in hun algemene voorwaarden hebben opgenomen. Dus heb je voor die datum nog een contract lopen dan heb je geluk want dan krijg je nooit een inflatiecorrectie als je hem door laat lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
KorteGebruiker schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:36:
[...]

Heb zo’n vermoeden van niet aangezien ze sinds 6 jan 2022 de jaarlijkse inflatiecorrectie in hun algemene voorwaarden hebben opgenomen. Dus heb je voor die datum nog een contract lopen dan heb je geluk want dan krijg je nooit een inflatiecorrectie als je hem door laat lopen
Je zou zo maar gelijk kunnen hebben. Maar dan kan ik eventueel wel weer gebruik maken van een toekomstige black friday deal (als die beter is dan mijn abonnement: de data kan wel minder, onbeperkt bellen vind ik wel belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
[...]
Ik zag het net ook. Mijn abonnement is 34 cent duurder geworden, was 6 euro, nu dus 6,34 euro. Mijn abonnement heb ik dus afgesloten met black friday 2022 (terwijl ik al klant was sinds 2017 voor 2,50 euro, voor 250 MByte, 250 minuten en onbeperkt sms). Nu heb ik 3000 Mbyte, onbeperkt bellen, 500 smsjes. Ik verwacht dat wanneer ik het bestaande abonnement uitzit en gewoon laat doorlopen, dus niet verleng, of opzeg, ik volgend jaar geen inflatie correctie aan mijn broek krijg.

50plus had een goede aanbieding, maar gaat mij er eigenlijk meer om dat ik geen 2 jarige abo's meer ga afsluiten. Want mijn idee daarvan (en wat simpel tot vorig jaar nooit deed) is dat je 2 jaar lang het zelfde bedrag betaald.

Nu komen ze opeens ieder jaar met verhogingen terwijl een nieuw abonnement met de zelfde bundels wel voor het oude bedrag worden aangeboden.

Waarom zou je dan nog een trouwe klant blijven. 8)7

Edit : Zou het even exact moeten uitrekenen, maar het is volgens mij zelfs voordeliger om gewoon ieder jaar in januari een 1 jarig contract te nemen (je betaald dan wel 1 euro meer per maand) maar je krijgt daarvoor dus geen verhoging (want in januari neem je gewoon weer de oude aanbieding voor het zelfde oude bedrag.

Waarbij je er ook nog eens ieder jaar meer GB voor terug krijgt en meer vrijheid om te switchen na een jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door dr86 op 03-01-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@dr86 De bundel die ik heb (gehad) zijn beter dan normaal aangeboden wordt. Dat, en het gemak, vind ik belangrijker dan die inflatiecorrectie. En ze hebben de leukste tv reclame 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@dr86, "continu aanbiedingen voor nieuwe klanten" is zwaar overdreven, sterker ik kan me de laatste jaren alleen die BF aanbiedingen herinneren. En die kan je sws nemen of je nou 1 of 2 jaar kiest.
edit: Oh wacht, de min+MB van het €3,50 abo waren ergens de afgelopen 4,5 jaar verdubbeld.
Is onder de streep de keus dan niet gewoon: Of tweejaarlijks maar dan later ietsje meer betalen, of jaarlijks maar dan altijd €1 meer betalen?
Dan lijkt me tweejaarlijks op termijn goedkoper, tenzij die inflatiecorrectie €2 (57%!) ofzo is?
Daarbij kijk ik wel alleen naar het €3,50 abo overigens (want dat is al zat voor ons), en ikzelf zit nog steeds op €2,50 dus weet ook niet wat die verhogingen precies zijn.

@dr86, ah zo, ja met "aanbieding" dacht ik dus dat je bedoelde, een abnormale aanbieding (bijv tijdelijk goedkoper of grotere bundel), ipv de normale aanbieding.

[ Voor 17% gewijzigd door N8w8 op 03-01-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:43
Zonder nu specifiek andere providers te gaan noemen is de markt toch wel iets veranderd de laatste jaren, waar Simpel een paar jaar terug voor €10,- per maand by far de meeste data bood i.c.m. onbeperkt bellen (belangrijk voor mij) zijn er nu ook andere opties wie het aanbod van Simpel matchen of zelfs overtreffen tijdens acties.
N8w8 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:49:
Daarbij kijk ik wel alleen naar het €3,50 abo overigens (want dat is al zat voor ons)
Ja bij de goedkoopste opties is twee jaar nog altijd veel interessanter, maar bij de wat duurdere optie van 10 euro/maand is inflatiecorrectie toch wel een serieuze factor geworden. Ja tenzij de inflatie richting de 10% gaat is 2 jaar nog steeds goedkoper, maar met 1 jaar heb je wel het voordeel dat je vaker de optie hebt tot een beter aanbod bij verlengen (incl. vaker de eerste maand gratis!) en flexibeler bent.

Ik vind zelf het voordeel tussen 2 en 1 jaar niet meer genoeg om me twee jaar vast te leggen sinds Simpel begonnen is met het rekenen van inflatiecorrectie uitgaande van het 10 euro abonnement in ieder geval. Doe nu simpelweg één jaartje zo rond de Black Friday verlengen, heb je altijd een leuke actie en ben je uitgezonderd van de inflatiecorrectie op de 1ste van het jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door !mark op 03-01-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt bij Simpel na 1,5 jaar al verlengen met een 2 jarig abonnement. Dus je betaald hoogstens een half jaar een eventuele inflatiecorrectie en krijgt dan ook een maand gratis. Ik weet niet of ze dat ook met een 1 jarig abonnement doen die maand gratis bij verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@!mark Ik zit in het lagere segment vwb de data (3000 MByte is meer dan genoeg), voor 6,34 euro, voor 2 jaar genomen toen het nog 6 euro was. Volgens mij is elke 2 jaar de black friday deal goedkoper dan elk jaar, vanwege de 1 euro verschil per maand. Bij mijn abonnement moet de inflatie wel heel erg hoog zijn wil dat die 1 euro overschrijden.

@jongetje Ik wacht dan liever tot de nieuwe black friday deal. (ligt een beetje aan de aanbieding na 18 maanden)

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 03-01-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:27
Ik word helemaal gek van die vernieuwde app van simpel, om de 5 of 6 keer ben ik weer uitgelogd. Kan je elke keer weer je telefoonnummer gaan invullen en gebr.naam en ww.

Simpel is bekend met dit probleem maar doet er niks aan. Als dit zo blijft stap ik wel over naar een andere provider want dit is geen doen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@RoaDHouse Waarvoor heb je de app nodig ? Het is dat jij met dit probleem komt, normaal open ik hem niet. Bijhouden van minuten en data kan mijn telefoon ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
N8w8 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:49:
@dr86, "continu aanbiedingen voor nieuwe klanten" is zwaar overdreven, sterker ik kan me de laatste jaren alleen die BF aanbiedingen herinneren. En die kan je sws nemen of je nou 1 of 2 jaar kiest.
edit: Oh wacht, de min+MB van het €3,50 abo waren ergens de afgelopen 4,5 jaar verdubbeld.
Is onder de streep de keus dan niet gewoon: Of tweejaarlijks maar dan later ietsje meer betalen, of jaarlijks maar dan altijd €1 meer betalen?
Dan lijkt me tweejaarlijks op termijn goedkoper, tenzij die inflatiecorrectie €2 (57%!) ofzo is?
Daarbij kijk ik wel alleen naar het €3,50 abo overigens (want dat is al zat voor ons), en ikzelf zit nog steeds op €2,50 dus weet ook niet wat die verhogingen precies zijn.
Ik log regelmatig in om mijn facturen te downloaden, en zie dan altijd de aanbieding staan waarbij de prijzen afgerond zijn (in mijn geval is mijn abo altijd 10 euro als je m nieuw afsluit) dus die verhoging wordt bij nieuwe klanten nooit doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:25:
Je kunt bij Simpel na 1,5 jaar al verlengen met een 2 jarig abonnement. Dus je betaald hoogstens een half jaar een eventuele inflatiecorrectie en krijgt dan ook een maand gratis. Ik weet niet of ze dat ook met een 1 jarig abonnement doen die maand gratis bij verlenging.
Ik kreeg vorig jaar januari gewoon verhoging, toen zat ik net 4 maanden in mijn nieuwe 2 jarige contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-07 15:26
RoaDHouse schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:21:
Ik word helemaal gek van die vernieuwde app van simpel, om de 5 of 6 keer ben ik weer uitgelogd. Kan je elke keer weer je telefoonnummer gaan invullen en gebr.naam en ww.

Simpel is bekend met dit probleem maar doet er niks aan. Als dit zo blijft stap ik wel over naar een andere provider want dit is geen doen op deze manier.
Dit probleem had ik ook. Het is bij mij (Android) verdwenen nadat ik de app een keer heb gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. 'k Moest toen eenmalig het hele riedeltje weer een keer doorlopen, maar het gaat nu een aantal weken al weer goed.
Wel heb ik soms dat er geen data wordt getoond. De app een keer afsluiten en opnieuw starten verhelpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Cranberry schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:57:
[...]

Dit probleem had ik ook. Het is bij mij (Android) verdwenen nadat ik de app een keer heb gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. 'k Moest toen eenmalig het hele riedeltje weer een keer doorlopen, maar het gaat nu een aantal weken al weer goed.
Wel heb ik soms dat er geen data wordt getoond. De app een keer afsluiten en opnieuw starten verhelpt dit.
Ik heb ook de app opnieuw geinstalled (weken geleden al) maar dat heeft het ook niet verholpen. De helpdesk heeft me verteld dat het niet bij alle telefoons het geval is maar bij welke het allemaal voorkomt wist hij ook niet.

Ze zijn er van op de hoogte maar kunnen het probleem niet traceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoaDHouse
W1ck1e schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:51:
@RoaDHouse Waarvoor heb je de app nodig ? Het is dat jij met dit probleem komt, normaal open ik hem niet. Bijhouden van minuten en data kan mijn telefoon ook.
Ja dat klopt... maar de app heeft altijd goed gewerkt en na een update is probleem opeens ontstaan wat ze niet kunnen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Aha, vandaar die rare bedragen. Ik ga per 15 januari van 10 naar 10,57. :S

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 04-01-2024 03:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds vandaag weer de irritante " € 10 korting pakken op je factuur ? " banner in het overzicht. Is niet weg te klikken (kruisje werkt niet) en waarom sowieso deze meldingen in beeld? In december vorig jaar ook al. Hoeft echt niet hoor!

Klantenservice komt niet verder dan: het is een bekend probleem en we proberen het op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaDHouse
hemiparo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:50:
Sinds vandaag weer de irritante " € 10 korting pakken op je factuur ? " banner in het overzicht. Is niet weg te klikken (kruisje werkt niet) en waarom sowieso deze meldingen in beeld? In december vorig jaar ook al. Hoeft echt niet hoor!

Klantenservice komt niet verder dan: het is een bekend probleem en we proberen het op te lossen.
Ik begin me een beetje te ergeren aan Simpel met al die vreemde fratsen de laatste tijd.

De oude app was prima, nu alleen maar ge-push met banners die je niet kan weg klikken allemaal eigen belang. Als dit zo doorgaat overweeg ik echt om een andere provider te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RoaDHouse schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:58:
[...]

Ik begin me een beetje te ergeren aan Simpel met al die vreemde fratsen de laatste tijd.

De oude app was prima, nu alleen maar ge-push met banners die je niet kan weg klikken allemaal eigen belang. Als dit zo doorgaat overweeg ik echt om een andere provider te kiezen.
Heb gisteren de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Melding kwam direct weer maar kon nu wél weg worden geklikt. En is tot nu toe ook weg (bekijk de app niet elke 10 minuten overigens). Maar klopt: waarom al die fratsen erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik zie op de website en in de app dat ik deze maand nog geen internet data verbruikt zou hebben. Hetgeen niet klopt. (de telefoon zelf geeft het wel weer) Belminuten zijn wel weergegeven.

Klopt het bij jullie wel ?

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 05-02-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
W1ck1e schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:38:
Ik zie op de website en in de app dat ik deze maand nog geen internet data verbruikt zou hebben. Hetgeen niet klopt. (de telefoon zelf geeft het wel weer) Belminuten zijn wel weergegeven.

Klopt het bij jullie wel ?
Lijkt hier wel gewoon te kloppen. Bijgewerkt t/m 5 februari 16:55.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:10
Ik had gisteren met het toestel van mijn moeder dat er in de app geen gegevens konden worden opgehaald (MB/min/sms). Misschien is er bij jou iets vergelijkbaars aan de hand bij het data verbruik

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@evleerdam @Master FX Dank je wel voor de feedback. Gelukkig gebruik ik weinig data maar ik blijf het wel controleren. Zou het kunnen dat simpel het fout ziet omdat ik gebruik maak van wireguard vpn ? (eerder werkte de registratie wel goed).

Edit, dinsdag: Nadat ik wat meer verbruikt heb (speedtest a 140 MByte) klopt het nu wel ongeveer (telefoon 164 MB, simpel 150 MB) En dat verschil ben ik gewend.

[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 06-02-2024 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:26
Weer nieuwe aanbiedingen:

5 GB + 250 minuten 500 sms'jes en GRATIS AANSLUITEN voor 6,50 euro

10 GB + 250 minuten 500 sms'jes en GRATIS AANSLUITEN voor 8,00 euro

15 GB + 250 minuten 500 sms'jes en GRATIS AANSLUITEN voor 8,50 euro

Onbeperkt bellen voor 1,50 euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Matadores schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:49:

Onbeperkt bellen voor 1,50 euro extra
Opzich prima aanbiedingen, maar het gebrek aan 5G weerhoudt me ervan om te verlengen. Mijn huidige telefoon (Pixel 4a) kan nog geen 5G aan, en nu is dat ook nog niet nodig, want 5G biedt nog nauwelijks voordeel in bereik of snelheid.

Maar vanaf de zomer verwacht ik toch wel dat 5G flinke verbeteringen gaat opleveren. Nu is dat nog koffiedik kijken (gaat het echt voordeel opleveren in snelheid of bereik? en vanaf wanneer? en is dat merkbaar?). Verder is het natuurlijk mogelijk dat je het later aan kan zetten tegen een meerprijs. Allemaal onzeker, maar het weerhoudt me er dus wel van om nu een 2 jarig contract zonder 5G af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
evleerdam schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:53:
[...]
Opzich prima aanbiedingen, maar het gebrek aan 5G weerhoudt me ervan om te verlengen.
Waarom? waarom heb je zulke snelheden voor nodig met een databundel van 10 a 15GB per maand. Dat is een gebruik van gemiddeld nog geen 500MB per dag... Kun je wel gigabit snelheden willen met 5G maar dan is je dagbundel er in 4 seconden doorheen (theoretisch) en je maandbundel in 2 minuten.

Ik heb al 3 jaar de beschikking over 5G in mijn abonnement en mijn toestel kan het ook prima aan, maar zit gewoon op 4G. Snelheid is niet nodig en de batterij gaat ook nog eens langer mee op 4G ipv 5G.
(ik heb een unlimited abonnement dus voor de hoeveelheid data maakt niet zoveel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
evleerdam schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Opzich prima aanbiedingen, maar het gebrek aan 5G weerhoudt me ervan om te verlengen. Mijn huidige telefoon (Pixel 4a) kan nog geen 5G aan, en nu is dat ook nog niet nodig, want 5G biedt nog nauwelijks voordeel in bereik of snelheid.

Maar vanaf de zomer verwacht ik toch wel dat 5G flinke verbeteringen gaat opleveren. Nu is dat nog koffiedik kijken (gaat het echt voordeel opleveren in snelheid of bereik? en vanaf wanneer? en is dat merkbaar?). Verder is het natuurlijk mogelijk dat je het later aan kan zetten tegen een meerprijs. Allemaal onzeker, maar het weerhoudt me er dus wel van om nu een 2 jarig contract zonder 5G af te sluiten.
Dat gaat, denk ik, nog wel even duren. 4G bijvoorbeeld werd in 2012/2013 geveild via KPN, de toenmalige T-Mobile en Vodafone. Pas in 2017 bood Simpel 4G aan in hun abonnementen.
Edit: correctie, simpel bood het voor 2017 wel aan (moest je wel extra voor dokken) maar sinds 1 juli 2017 is het gratis en voor iedereen beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door KorteGebruiker op 07-02-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@evleerdam, zo te zien is het enige dat erbij komt, 3,5GHz?
Dat is een extra hoge frequentie die daarom niet ver reikt.
Masten daarmee kunnen ze dichter bij mekaar zetten, zodat er netto meer capaciteit is in n gebied.
Dat is vooral interessant op drukkere plekken, waar je nu al wel dicht bij de masten zit, maar je per mast gewoon teveel klanten hebt, waardoor de ervaring inkakt.

Op plekken waar je nu geen goeie ontvangst hebt omdat je te ver van de mast zit, zal dat weinig toevoegen. In theorie kunnen ze daar wel een losse 3,5GHz antenne neerzetten, maar ze doen er mss beter aan zo'n gebied te bedienen met een lagere frequentie lijkt mij. Waar de situatie nu zo is, zal dat wel een reden hebben denk ik, en die 3,5GHz optie daar ook niet veel aan veranderen.

Wellicht dat ze uiteindelijk over het hele land 3,5GHz antennes gaan sprenkelen, maar dat is erg veel werk (niet alleen de bestaande masten upgraden, maar ook nog allemaal nieuwe ertussenin regelen).
En de prioriteit lijkt me aanvankelijk toch bij drukke gebieden liggen (treinstation, stadion etc).
Dus _als_ dat het plan is, is dat toch meer iets voor de langere termijn lijkt mij.

Nouja je moet het zelf weten maar ikzelf verwacht daarom niet zoveel van die 3,5GHz binnen 2 jaar, behalve in die drukke gebieden dan, die ik toch al graag vermijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
N8w8 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:22:
@evleerdam, zo te zien is het enige dat erbij komt, 3,5GHz?
Dat is een extra hoge frequentie die daarom niet ver reikt.
Masten daarmee kunnen ze dichter bij mekaar zetten, zodat er netto meer capaciteit is in n gebied.
Dat is vooral interessant op drukkere plekken, waar je nu al wel dicht bij de masten zit, maar je per mast gewoon teveel klanten hebt, waardoor de ervaring inkakt.

Op plekken waar je nu geen goeie ontvangst hebt omdat je te ver van de mast zit, zal dat weinig toevoegen. In theorie kunnen ze daar wel een losse 3,5GHz antenne neerzetten, maar ze doen er mss beter aan zo'n gebied te bedienen met een lagere frequentie lijkt mij. Waar de situatie nu zo is, zal dat wel een reden hebben denk ik, en die 3,5GHz optie daar ook niet veel aan veranderen.

Wellicht dat ze uiteindelijk over het hele land 3,5GHz antennes gaan sprenkelen, maar dat is erg veel werk (niet alleen de bestaande masten upgraden, maar ook nog allemaal nieuwe ertussenin regelen).
En de prioriteit lijkt me aanvankelijk toch bij drukke gebieden liggen (treinstation, stadion etc).
Dus _als_ dat het plan is, is dat toch meer iets voor de langere termijn lijkt mij.

Nouja je moet het zelf weten maar ikzelf verwacht daarom niet zoveel van die 3,5GHz binnen 2 jaar, behalve in die drukke gebieden dan, die ik toch al graag vermijd :)
Ik kom zelf regelmatig op drukke plekken en daar is het bereik ook vaak drama. Denk aan voetbalwedstrijden en festivals. Ook wel op stations, maar daar heb ik geen last van slecht bereik.

Maar als 5G inderdaad alleen waarde toevoegt op hele drukke plekken, dan ben ik het eens met je dat het niet zoveel zou toevoegen als ik gedacht had. Ik hoopte meer op een merkbaar lagere latency, hogere snelheid en beter bereik, wellicht valt dat die verbetering dan tegen en is dat niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@evleerdam, ik wilde niet de indruk wekken dat 3,5GHz niks toevoegt, alleen die revolutionaire verbeteringen waar je over hoort, dat lijkt me meer iets voor de langere termijn.
Voor augustus wordt er alleen afgesproken wie wat mag gebruiken, om dat vervolgens optimaal te benutten moeten ze allemaal nieuwe antennes neerzetten, dat doen ze niet zomaar even.
Op korte termijn zal het al wel verbeteren, bijv als ze 3,5GHz toevoegen op bestaande masten en drukke plekken. En ja stadions/festivals zijn daarvoor wel mooie kandidaten.
Ook als je zelf geen 5G hebt zal je dat mss kunnen merken, want degenen die wel 5G hebben, gebruiken daardoor minder 4G, dus meer ruimte voor ons.
Maar ja het zal allemaal idd wel blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
In juni 2022 op een festival was het enorm traag op 4g, toen heb ik 5g even aangezet en ging het opeens enorm snel.
In juni 2023 hetzelfde festival was het enorm traag op rg, toen heb ik 5g aangezet en was het nog steeds erg traag.

De providers zijn op drukke plekken al de apparatuur aanbhet voorbereiden voor de nieuwe frequenties en dan ga je het wel merken. Maar dat is pas na de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:29
Volgens mij had ik ergens gelezen dat Odido al behoorlijk ver was met de nieuwe frequenties en dat ze bij wijze van spreken al met een druk op de knop kunnen worden geactiveerd.

Maar ja wat heb je aan nog sneller internet als je max bundel 15 GB is? Dus tenzij de bundels veel groter worden gemaakt, voegt het eigenlijk weinig toe voor mensen die bij dit soort providers zitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-07 15:02

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Matadores schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:49: