Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik ben een bestaande klant sinds 2017 die afgelopen tijd gebruik heeft gemaakt van de black friday deal en verwacht geen prijs verhoging.
!mark schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:35:
Wat ik zelf altijd zo jammer vind aan dit soort verhogingen is dat het altijd alleen de bestaande klanten zijn die er de dupe van worden, terwijl je zult zien dat nieuwe klanten ook in het nieuwe jaar gewoon dezelfde abonnementen tegen de niet verhoogde prijzen kunnen blijven afsluiten. ..
Uit de inflatiecorrectie link https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie:
Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?
Nee. Sluit je op of na 1 oktober een abonnement af? Of verleng je op of na 1 oktober je abonnement? Dan verhogen we je abonnementskosten niet voor het jaar erop. Ook als je een abonnement vóór 6 januari 2022 afsloot, berekenen we geen inflatiecorrectie.
Dus alleen zij die tussen 6 januari en 1 oktober 2022 klant zijn geworden (of hebben verlengd) krijgen nu te maken met deze inflatie correctie. En natuurlijk nieuwe klanten (in 2023), anders is wel een heel kleine groep die pech heeft. (tenzij jij het beter WEET)

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 28-12-2022 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:38
W1ck1e schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:56:
. En natuurlijk nieuwe klanten (in 2023), anders is wel een heel kleine groep die pech heeft. (tenzij jij het beter WEET)
Neehoor, nieuwe klanten blijven gewoon de huidige prijzen en acties houden. Dat doet het moeder bedrijf t-mobile ook zo (en Vodafone en KPN etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Vandaag heb ik ontdekt dat mijn 06 van Simpel verbonden staat aan een bepaalde stichting waar ik geen deel van ben. Hoorde dit van iemand die ik belde, en heb het zelf even getest via een andere telefoon in ons huis. Deze persoon en ook ik hebben dit nummer niet opgeslagen.

Op afbeelding 1 zie je oproep gemist bij oproepen, belgeschiedenis. Op afbeelding twee zie je dan een melding van dezelfde oproep, echter nu met de naam van een bepaalde stichting waar volgens de telefoon het nummer bij hoort. Ik heb reeds contact gehad met Simpel, ze hebben echter geen idee.

Verder heb ik ook contact gehad met Google en de KVK. Heb de stichting opgezocht bij Google, daar staat geen vermelding van mijn nummer en deze stichting. De KVK (kamer van koophandel) heeft een ander nummer bij deze stichting staan dan mijn 06. Heeft iemand enig idee hoe dit kan/zit? Vind het niet fijn dat mijn 06 aan een stichting wordt gekoppeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsUc9VTMuYqH54QxtnGLiEy7h6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noovBtVTw6qOfjSqJxJitTRU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UU54RVtxITnz1Rv8TODpCEeLC64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYS1IHced9WlTeOPl3Ds6vac.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
@Metalbuster Zo te zien heb je een hergebruikt 06 nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user121
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:18
@Metalbuster Op Samsung telefoons kun je Caller ID and spam protection aanzetten via de instellingen van de bel app. Deze probeert van nummers die niet in je contacten staan te achterhalen wie het is. Deze dienst loopt via Hiya. Anderen telefoons hebben ongetwijfeld vergelijkbare opties. Vermoedelijk is je nummer inderdaad van deze stichting geweest en is het nu opnieuw aan jouw uitgegeven. Heb je het nummer al lang?

Edit: Voor vragen kun je via het contact formulier contact met ze opnemen.

https://www.hiya.com/products-smart-call

[ Voor 8% gewijzigd door user121 op 02-01-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AApostolovski
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-05 17:33
W1ck1e schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:56:
Dus alleen zij die tussen 6 januari en 1 oktober 2022 klant zijn geworden (of hebben verlengd) krijgen nu te maken met deze inflatie correctie. En natuurlijk nieuwe klanten (in 2023), anders is wel een heel kleine groep die pech heeft. (tenzij jij het beter WEET)
Als ik het woord "verlengen" zie, dan is dat voor mij "het bestaande abonnement (qua einddatum) uitbreiden", niet een "nieuw abonnement" afsluiten. Of is er een speciale woordenboek bij Simpel waar ik niet vanaf weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
AApostolovski schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Als ik het woord "verlengen" zie, dan is dat voor mij "het bestaande abonnement (qua einddatum) uitbreiden", niet een "nieuw abonnement" afsluiten. Of is er een speciale woordenboek bij Simpel waar ik niet vanaf weet?
Ik weet nu even niet meer hoe ik tot mijn uitleg kwam. Maar het kan nog steeds kloppen maar ook fout zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Laatst online: 00:14
September afgelopen jaar voor 2 jaar 10 euro gedaan. Nu ineens 10,86 per maand terwijl op site datzelfde abo nog 10 steeds euro is :?

Je sluit een contract af om o.a. zeker te zijn van de prijs. Contract voor meer dan 1 jaar heeft dus geen zin meer zie ik... Ben benieuwd of ze dat ook gaan doen met gas, electra contracten als die weer worden aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Nice Guy Eddie schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:43:
September afgelopen jaar voor 2 jaar 10 euro gedaan. Nu ineens 10,86 per maand terwijl op site datzelfde abo nog 10 steeds euro is :?

Je sluit een contract af om o.a. zeker te zijn van de prijs. Contract voor meer dan 1 jaar heeft dus geen zin meer zie ik... Ben benieuwd of ze dat ook gaan doen met gas, electra contracten als die weer worden aangeboden.
Het huidige aanbod is "tijdelijk t/m 8 januari". Ik verwacht daarna ander contracten met andere mooi afgeronde getallen. In de voorwaarden van simpel https://www.simpel.nl/docs/VWALG/current staat
16. Simpel is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje

Dat doet bijna elke provider onder het mom van inflatiecorrectie. Maar vervolgens is het abonnement voor nieuwe klanten de oude prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

slaay

Natuurbeleven.com

Jammer genoeg staat het in de algemene voorwaarden. Maar of dat mag aangezien je in feite afspreekt voor 2 jaar een vaste prijs is de vraag.
Want dan zou het duidelijk in de overeenkomst moeten staan in plaats van weggestopt in de algemene voorwaarden.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Laatst online: 00:14
En dat te bedenken dat ik 7 jaar lang 2,50 euro per maand betaalde van vorige abo bij Simpel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Nice Guy Eddie Ik 5 jaar tot de black friday van 2022 en nu dus geen verhoging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:03
AApostolovski schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Een verlenging betekend bij voor zo ver ik weet elke provider in de praktijk dat je een nieuw contract aangaat tegen hernieuwde voorwaarden, dat is niet alleen specifiek bij Simpel zo.

Wellicht ter overvloede voor de meeste Tweakers maar toch; Je kunt ook altijd een verlopen contract gewoon stilzwijgend tegen de oude voorwaarden door laten lopen door geen actie te ondernemen; dan krijg je effectief hetgene jij wilt, met het voordeel dat het nog maandelijks opzegbaar is ook.

Alleen is dat in sommige gevallen niet altijd even gunstig omdat de trend nog altijd is dat je elk jaar meer data voor je geld krijgt en met een oud contract blijf je dan hangen; ik ben bij Simpel bijv. begonnen met 5GB en heb nu voor hetzelfde geld 12GB bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AApostolovski
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-05 17:33
!mark schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:02:
[...]

Een verlenging betekend bij voor zo ver ik weet elke provider in de praktijk dat je een nieuw contract aangaat tegen hernieuwde voorwaarden, .....
Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar ik heb dus een voorwaarde die ik in mijn verlengde contract (en dus blijkbaar nieuwe contract) nog steeds heb, terwijl mijn zoon die recentelijk een abo heeft afgesloten voor deze voorwaarde moet betalen.

De vlieger gaat niet op dat HIJ een nieuwe klant is, want hij is minderjarig, dus het nieuwe contract staat op mijn naam. Of ben ik bij Simpel bekend onder 2 klantnummers en was ik dus een nieuwe klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

AApostolovski schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:52:
[...]

Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar ik heb dus een voorwaarde die ik in mijn verlengde contract (en dus blijkbaar nieuwe contract) nog steeds heb, terwijl mijn zoon die recentelijk een abo heeft afgesloten voor deze voorwaarde moet betalen.

De vlieger gaat niet op dat HIJ een nieuwe klant is, want hij is minderjarig, dus het nieuwe contract staat op mijn naam. Of ben ik bij Simpel bekend onder 2 klantnummers en was ik dus een nieuwe klant?
Per abonnement ga je akkoord met de dan geldende voorwaarden. Dus je hebt de eerste keer geluk gehad en de tweede keer dus niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:01

ManiacsHouse

Scheisse!

W1ck1e schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:10:
[...]
Het huidige aanbod is "tijdelijk t/m 8 januari". Ik verwacht daarna ander contracten met andere mooi afgeronde getallen. In de voorwaarden van simpel https://www.simpel.nl/docs/VWALG/current staat
[...]
Lijkt mij dat je met dit zinnetje gewoon kunt opzeggen. Gerechtigd prima. Lekker verhogen dan. Maar dit gaat dus wel ten nadele van de contractant. Dus opzegbaar.

Okay punt 10 in de AV
"
Simpel heeft het recht jouw Abonnement of onderdelen daarvan eenzijdig te wijzigen als we dit nodig vinden voor onze bedrijfsvoering. Wij kunnen bijvoorbeeld van mening zijn dat bepaalde abonnementsvormen niet meer passen bij de ontwikkelingen in de markt en techniek en/of onevenredig veel capaciteit van onze systemen vergen.
Als de wijziging voor jou niet voordelig is zullen we je tijdig informeren en de mogelijkheid bieden om je Abonnement op te zeggen. De mogelijkheid om op te zeggen geldt niet als de wijziging een gevolg is van een door de overheid vastgestelde regeling.
Is de toegestane regeling mbt inflatiecorrectie een vastgestelde regeling? Simpel is niet verplicht dit te doen. Ze kiezen er zelf voor. En benadelen hiermee de klant.

[ Voor 44% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-01-2023 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@ManiacsHouse Ik reageerde op een berichtje van "Nice Guy Eddie". Ik heb geen inflatie correctie aan mijn broek gekregen, en ben dan ook niet van plan op te zeggen. Wat is je punt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:03
[b]W1ck1e schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:56:
Ja dus, nieuwe klanten krijgen ook in 2023 deals die minimaal gelijkwaardig zijn aan het 2022 aanbod, maar dan zonder de inflatiecorrectie: https://www.simpel.nl/

Ik vind dat toch echt niet zo netjes geregeld allemaal als je de rede leest in hun aankondiging over dit alles:
Waarom een inflatiecorrectie?
Elk jaar stijgen in Nederland de prijzen van producten en diensten. Daarmee stijgen ook de kosten voor Simpel. Dit is de reden waarom we een inflatiecorrectie toepassen op onze abonnementstarieven.
M.a.w. de kosten stijgen voor Simpel waardoor de bestaande contracten blijkbaar niet meer tegen de bestaande tarieven te handhaven zijn, maar voor nieuwe klanten kan het allemaal ineens wel 8)7

Als ze nu ook de nieuwe abonnementen met diezelfde 8.6% verhoogt hadden (of naar ratio minder MBs/minuten voor hetzelfde geld) dan had ik er totaal geen probleem mee gehad dat de prijs omhoog gaat, maar op de manier waarop Simpel het nu doet een aankondigt komt op mij toch niet zo netjes over allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@!mark de 3 goedkoopste abonnementen hebben een beperkt aantal minuten. Er er zijn aansluitkosten. Dat noem ik niet minimaal gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dag,
ik weet niet of meerdere mensen dit probleem hebben maar ik zie na een aantal uur na het (opnieuw) openen geen informatie meer over mijn data etc in de simpel app. De app staat in de app switcher, ik sluit hem niet geforceerd af. Ik krijg dan alleen een wit/paars vlak (zie bijgevoegde foto). Pas als ik schakel van ene tabblad (bijvoorbeeld facturen) na het andere herlaad hij weer en krijg ik weer informatie. Ik heb contact gehad met klantenservice maar dat hielp ook niet echt. Wat ik gedaan heb: app opnieuw geïnstalleerd, in en uit gelogd, een geforceerde reset gedaan maar mocht helaas niet baten. De problemen lopen al een tijdje (zeker een maand of 4 maar kan ook langer zijn), ook op mijn vorige telefoon (allebei iPhones). De app is op de meest recente versie en draai momenteel iOS 16.1.1 heeft iemand anders hier ook last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiGQh7217n3-0VAO6mlsWWbDeMY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ryCjqsQcI3RWRC4GxfK6zFhu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@KorteGebruiker Ikzelf heb dit nog nooit meegemaakt. Ik heb echter geen apple iphone maar alleen android toestellen. Natuurlijk moet simpel er voor zorgen dat het werkt op goed werkende iphones (of daar geen app voor aanbieden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:52
KorteGebruiker schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:00:
Dag,
ik weet niet of meerdere mensen dit probleem hebben maar ik zie na een aantal uur na het (opnieuw) openen geen informatie meer over mijn data etc in de simpel app. De app staat in de app switcher, ik sluit hem niet geforceerd af. Ik krijg dan alleen een wit/paars vlak (zie bijgevoegde foto). Pas als ik schakel van ene tabblad (bijvoorbeeld facturen) na het andere herlaad hij weer en krijg ik weer informatie. Ik heb contact gehad met klantenservice maar dat hielp ook niet echt. Wat ik gedaan heb: app opnieuw geïnstalleerd, in en uit gelogd, een geforceerde reset gedaan maar mocht helaas niet baten. De problemen lopen al een tijdje (zeker een maand of 4 maar kan ook langer zijn), ook op mijn vorige telefoon (allebei iPhones). De app is op de meest recente versie en draai momenteel iOS 16.1.1 heeft iemand anders hier ook last van?
[Afbeelding]
Ja hier ook, die app wordt steeds beroerder (persoonlijke mening). Maar goed even heen en weer switchen van tabblad en je hebt je gegevens weer, maar brak is het wel. Op iOS 15 trouwens ook met een SE, zelfde gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sinds een paar dagen heb ik problemen met bellen. Zowel normaal als via 4G. Als ik iemand normaal bel, zie ik de verbinding inkakken van 4G naar 2G of H en hoort degene aan de andere kant me bijna niet. Het stottert dan heel erg. Ik heb een nieuw toestel gekocht (Motorola G72) maar daar kan het toch niet aan liggen? Heb ook " Bellen via 4G" aan en uitgezet in de instellingen, maar zelfde resultaat. Ook via Whatsapp bellen was erg stotterig. Dacht eerst een storing ofzo. Maar misschien was het toevallig een storingsgevoelige plek waar ik was. Zal het nog eens proberen op andere plekken. Iemand weleens hetzelfde ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 19:36
@chim0 de door jou genoemde problemen herken ik niet. Zijn ze tegelijk met je nieuwe toestel ontstaan? Heb je al een keer een speedtest oid gedaan om je verbinding te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
chim0 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 06:44:
Sinds een paar dagen heb ik problemen met bellen. .... Ik heb een nieuw toestel gekocht (Motorola G72) maar daar kan het toch niet aan liggen? ....
Indien je jouw nieuwe toestel ook precies "een paar dagen" hebt zou ik toch denken dat het aan het nieuwe toestel ligt. Heb je nog het oude toestel zodat je daar mee kan vergelijken ? Als de conclusie dan is dat het toch aan het nieuwe toestel ligt kan je hem misschien terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
chim0 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 06:44:
Sinds een paar dagen heb ik problemen met bellen. Zowel normaal als via 4G. Als ik iemand normaal bel, zie ik de verbinding inkakken van 4G naar 2G of H en hoort degene aan de andere kant me bijna niet. Het stottert dan heel erg. Ik heb een nieuw toestel gekocht (Motorola G72) maar daar kan het toch niet aan liggen? Heb ook " Bellen via 4G" aan en uitgezet in de instellingen, maar zelfde resultaat.
Klinkt alsof je Motorola G72 dus geen VoLTE ondersteunt op het T-Mobile netwerk. Dan zou ik verwachten dat hij terugvalt naar 3G tijdens het bellen, omdat T-Mobile 2G heeft uitgezet. Maar bellen over 2G/3G hoort niet te stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Cranberry schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:37:
@chim0 de door jou genoemde problemen herken ik niet. Zijn ze tegelijk met je nieuwe toestel ontstaan? Heb je al een keer een speedtest oid gedaan om je verbinding te testen?
Jij hebt hetzelfde toestel neem ik aan? Speedtest is prima.
W1ck1e schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:55:
[...]
Indien je jouw nieuwe toestel ook precies "een paar dagen" hebt zou ik toch denken dat het aan het nieuwe toestel ligt. Heb je nog het oude toestel zodat je daar mee kan vergelijken ? Als de conclusie dan is dat het toch aan het nieuwe toestel ligt kan je hem misschien terugsturen.
Het toestel had ik langer en daarvoor nooit problemen gehad. Ik denk echt dat het een momentopname was aangezien ik van het weekend heb zitten zonder problemen.

Ik heb de simkaart weer in m'n oude toestel gedaan om te kijken naar de opties, maar die zijn precies hetzelfde. Met het oude toestel eigenlijk nooit problemen gehad.

Oude G9:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9abL_n28OZrIgKrlpMGMfW5t2Wk=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/sEfJy1n8TKjx24SXp4iHcHqx.png?f=fotoalbum_small

Nieuwe G72:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bds3SIkZq347PtRlEHSKGVGS7Iw=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/9aLEUEcfDFj1JJRhR5XqwJ3L.png?f=fotoalbum_small

Ik kan niks vinden over " VoLTE" en dit toestel, maar op een Lenovo forum vond ik wel wat berichten waar Motorola spreekt over "4G LTE". Is dat wat ermee bedoelt wordt? Zou ook raar zijn als een nieuwer (en duurder) toestel minder functionaliteit zou bieden dan een ouder toestel.
Muis666 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:40:
[...]

Klinkt alsof je Motorola G72 dus geen VoLTE ondersteunt op het T-Mobile netwerk. Dan zou ik verwachten dat hij terugvalt naar 3G tijdens het bellen, omdat T-Mobile 2G heeft uitgezet. Maar bellen over 2G/3G hoort niet te stotteren.
Zie hierboven. Bellen via 4G wordt gewoon ondersteund dus ik denk niet dat dat het probleem is. Dat was al bij m'n oude toestel.

Oké VoLTE is dus bellen via 4G heb ik opgezocht en dat wordt gewoon ondersteund, dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 19:36
chim0 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 06:59:
[...]

Jij hebt hetzelfde toestel neem ik aan? Speedtest is prima.

[...]
Nee, 'k bedoelde hier alleen mee te zeggen dat ik geen problemen met Simpel ervaar/ervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een G72 en Simpel, wil vanavond wel even voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
As we speak zit ik te bellen met m'n moeder via Whatsapp en de verbinding is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

chim0 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:34:
As we speak zit ik te bellen met m'n moeder via Whatsapp en de verbinding is uitstekend.
Dat gaat via een heel ander protocol dan VoLTE/4G-bellen, dus niet zo vreemd dat Whatsapp bellen zonder problemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
slaay schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:11:
[...]

Dat gaat via een heel ander protocol dan VoLTE/4G-bellen, dus niet zo vreemd dat Whatsapp bellen zonder problemen werkt.
Klopt, gaat gewoon via 4G, maar als je m'n bericht terugleest, zul je zien dat ook dat problemen gaf.
Ook via Whatsapp bellen was erg stotterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had bellen via 4G altijd uit staan, aan maakt geen verschil in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Gisteren verleng aanbod van Simpel gekregen: ik krijg nu 14GB i.p.v. de 8GB welke ik momenteel heb. Nu was ik in eerste instantie het overleggen om voor 6GB te gaan, dat kost dan € 2,50 per maand minder.

Maar ik zag dat 1GB data bij kopen al € 7 kost en wanneer je 14GB hebt, dan hoef je ook niet meer echt om te kijken naar je verbruik. Al heb ook nog nooit meer dan 8GB verbruikt.....

Dus ik vind het een beetje jammer dat het of 6GB voor € 7,50 is of 14GB voor € 10 totaal: dan kies je toch voor de laatste, ookal verbruik ik bijna nooit meer dan 6GB en meestal zelfs minder dan 5GB. Waar ik dus ooit mee begonnen ben bij Simpel voor € 10 in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Marco-Peters schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:57:
Gisteren verleng aanbod van Simpel gekregen: ik krijg nu 14GB i.p.v. de 8GB welke ik momenteel heb. Nu was ik in eerste instantie het overleggen om voor 6GB te gaan, dat kost dan € 2,50 per maand minder.

Maar ik zag dat 1GB data bij kopen al € 7 kost en wanneer je 14GB hebt, dan hoef je ook niet meer echt om te kijken naar je verbruik. Al heb ook nog nooit meer dan 8GB verbruikt.....

Dus ik vind het een beetje jammer dat het of 6GB voor € 7,50 is of 14GB voor € 10 totaal: dan kies je toch voor de laatste, ookal verbruik ik bijna nooit meer dan 6GB en meestal zelfs minder dan 5GB. Waar ik dus ooit mee begonnen ben bij Simpel voor € 10 in de maand.
Ik kreeg een verlengaanbod van 1 maand gratis, maar als ik dat doe dan ga ik voortaan die inflatiecorrectie betalen zeker 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:26

Winkiller

De Mopperpot

Marco-Peters schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:57:

Simpel, dan verleng je toch niet, zit je ook niet vast aan een 2 jarig contract. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Winkiller schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:39:
[...]

Simpel, dan verleng je toch niet, zit je ook niet vast aan een 2 jarig contract. :)
Juist wel verlengd: heb 14 dagen bedenktijd. Maar het verschil tussen 6GB en 14GB is dus € 60 afgerond op 2 jaar tijd. Dat valt ansich te overzien. Okay nu kan ik plotseling 8GB voor € 8,50 per maand krijgen, terwijl ik gisteren nog een optie had voor 6GB voor € 7,50 :X

Minder betalen en dezelfde hoeveelheid data behouden, is aantrekkelijker dan hetzelfde betalen en dan plotseling maximaal 14GB mogen verbruiken: de TikTok generatie verbruikt zulke hoeveelheden zeker? Ik kom nooit over de 5GB _O-

[ Voor 33% gewijzigd door Marco-Peters op 06-03-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
dragon2 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:39:
[...]

Ik kreeg een verlengaanbod van 1 maand gratis, maar als ik dat doe dan ga ik voortaan die inflatiecorrectie betalen zeker 😐
Inflatiecorrectie? Ik heb dat bij Simpel nog nooit meegemaakt? Mij valt juist op, dat je steeds meer data krijgt voor hetzelfde geld. Dus je zou ook minder kunnen gaan betalen.

Die ene maand gratis krijg ik dus ook: bij Youfone heb ik ook nog even gekeken, aangezien wij het internet daarvan hebben. Echter volgens mij is Simpel goedkoper? Al krijg je bij Youfone nu 5G.

[ Voor 18% gewijzigd door Marco-Peters op 06-03-2023 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:39
Ik heb verlengt met 2jr voor een tientje per maand, 14gb en onbeperkt bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Marco-Peters schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:19:
[...]

Inflatiecorrectie? Ik heb dat bij Simpel nog nooit meegemaakt? Mij valt juist op, dat je steeds meer data krijgt voor hetzelfde geld. Dus je zou ook minder kunnen gaan betalen.

Die ene maand gratis krijg ik dus ook: bij Youfone heb ik ook nog even gekeken, aangezien wij het internet daarvan hebben. Echter volgens mij is Simpel goedkoper? Al krijg je bij Youfone nu 5G.
Even teruglezen vanaf eind december voor die inflatiecorrectie. Dat is wat nieuws... Oa Nice Guy Eddie in "[Simpel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
dragon2 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:42:
[...]

Even teruglezen vanaf eind december voor die inflatiecorrectie. Dat is wat nieuws... Oa Nice Guy Eddie in "[Simpel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Dat is niet zo netjes: ik heb net de verlenging geannuleerd, maar hoorde tegelijkertijd ook dat mijn abonnement nog tot september loopt. Simpel laat je dus gewoon vroegtijdig verlengen.....

Opzich netjes natuurlijk: dan kun je profiteren van de huidige tarieven. Echter ik denk dat ze op deze manier ook voornamelijk voorkomen, dat je overstapt. Want nu overstappen is geen optie.... dan moet ik het huidige contract afkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Marco-Peters schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:11:
[...]
Opzich netjes natuurlijk: dan kun je profiteren van de huidige tarieven. Echter ik denk dat ze op deze manier ook voornamelijk voorkomen, dat je overstapt. Want nu overstappen is geen optie.... dan moet ik het huidige contract afkopen.
Dat is toch juist fijn van Simpel. In principe zit je er dus 2 jaar aanvast, maar je mag al eerder gebruik maken van nieuwe bundels, krijgt een maand gratis en je nieuwe 2 jarige contract gaat al direct in.
En als je dat niet wilt doe je het niet. Niemand verplicht je, ik vind het juist erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Marco-Peters schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:11:
[...]
Want nu overstappen is geen optie.... dan moet ik het huidige contract afkopen.
Bij simpel is het niet mogelijk om het contract af te kopen. Dus als je wilt overstappen zul je moeten wachten tot het contract afgelopen is of vanaf 120 dagen voor einde contract. Verlenging kan al vanaf 6 maanden voor einde contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
KorteGebruiker schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Bij simpel is het niet mogelijk om het contract af te kopen. Dus als je wilt overstappen zul je moeten wachten tot het contract afgelopen is of vanaf 120 dagen voor einde contract. Verlenging kan al vanaf 6 maanden voor einde contract.
Dan heeft de medewerkster mij foutieve informatie gegeven: maar ik heb nu verlengd met 8GB data voor € 8,50 per maand. Gisteren was dat niet beschikbaar: toen was het of 6GB voor € 7,50 ( wat nu 5GB is ) of voor € 6 kreeg je dan 3GB data. Vooral tijdens vakanties verbruik ik al gauw meer dan 3GB aan data...

Aan 5GB zou ik ook genoeg aan hebben: maja als je voor die € 1 extra 3GB extra krijgt, dan ga ik gewoon voor 8GB. In de auto deel ik mijn data toch regelmatig met mijn wederhelft door middel van WiFi hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 23:10
KorteGebruiker schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:05:
[...]
Bij simpel is het niet mogelijk om het contract af te kopen.
Dat klopt niet meer, afkopen kan nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Tochjo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:59:
[...]

Dat klopt niet meer, afkopen kan nu wel.
Oh excuus, toen ik keek paar maanden terug dacht ik te lezen dat dat niet kon maar blijkbaar was dat verouderde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blkRYjR5vPHwTYp8uiu6tGgNHKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MIiCNlD00MOIQBJyoLYepMb.jpg?f=fotoalbum_large

Goh ik heb plotseling 5G bij Simpel? Gisteravond een Xiaomi.eu ROM gebaseerd op Android 11 op mijn Mi 10T gezet en opeens zie ik 5G _O-

offtopic:
Vraag mij niet waarom zo met oude Android versies zit te klooien, want ik probeer wanhopig Android Auto weer werkend te krijgen. Dat werkt sinds de recente update niet meer en sommige dachten, het had met de Android versie te maken. Niet dus :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Marco-Peters schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:52:
[Afbeelding]

Goh ik heb plotseling 5G bij Simpel? Gisteravond een Xiaomi.eu ROM gebaseerd op Android 11 op mijn Mi 10T gezet en opeens zie ik 5G _O-

offtopic:
Vraag mij niet waarom zo met oude Android versies zit te klooien, want ik probeer wanhopig Android Auto weer werkend te krijgen. Dat werkt sinds de recente update niet meer en sommige dachten, het had met de Android versie te maken. Niet dus :(
Zie https://www.world-today-n...-tablets-and-phones-news/

Ik heb op mijn Xiaomi 11 Lite 5G NE met Xiaomi.eu rom ook dat mooie 5G icoontje, maar ik geloof er niks van dat het daadwerkelijk 5G is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

https://community.simpel....stellen-of-verwijderen-39

Krijgt iemand call forwarding nog werkend?
Ik had het al jaren werkend maar na een vakantie waarbij ik het uitgezet heb krijg ik bij alles MIM foutmeldingen behalve wanneer ik *#21# intoets om de status te controleren. Dat werkt wel.

Ik wil gewoon doorschakelen naar een NL nummer.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
slaay schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:14:
[...]

Zie https://www.world-today-n...-tablets-and-phones-news/

Ik heb op mijn Xiaomi 11 Lite 5G NE met Xiaomi.eu rom ook dat mooie 5G icoontje, maar ik geloof er niks van dat het daadwerkelijk 5G is.
Ik had toch nooit het verschil tussen 4G en 5G gemerkt: de 4G is al vele malen sneller, dan mijn VDSL verbinding thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
in feite snijdt simpel zichzlef in de ivngers door binnen het contract te indexeren met inflatie. 50plusmobiel is nu een geduchte concurrent, die expliciet angeeft pas te indexeren na de contractperiode en niet tijdens. ik vond het toch al niet leuk om bij een label te zitten in plaats van bij een zlefstandige mvno dus ik stap in autustus mooi over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Knip, offtopic

[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 15-03-2023 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 09:08
dicksterk schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:35:
in feite snijdt simpel zichzlef in de ivngers door binnen het contract te indexeren met inflatie. 50plusmobiel is nu een geduchte concurrent, die expliciet angeeft pas te indexeren na de contractperiode en niet tijdens. ik vond het toch al niet leuk om bij een label te zitten in plaats van bij een zlefstandige mvno dus ik stap in autustus mooi over.
Bij welke contracten is er eigenlijk geïndexeerd dan bij Simpel ? Ik heb nog een contract tot september 2023 en betaal nog steeds een tientje per maand, net als aan het begin van mijn 2-jarige abo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
J-roenn schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:06:
[...]

Bij welke contracten is er eigenlijk geïndexeerd dan bij Simpel ? Ik heb nog een contract tot september 2023 en betaal nog steeds een tientje per maand, net als aan het begin van mijn 2-jarige abo...
Alle contracten die tussen 6 jan 2022 en 30 september 2022 zijn afgesloten of verlengd. Bron: https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb al jaren een €11 abonnement bij Simpel, telkens 1 jarig. (ik wil mezelf niet lang vast zetten)
Momenteel 12GB data + onbeperkt min/sms maar dat is dus nu €11,95 p/maand geworden.

Zit nu toch met een schuin oog naar bijvoorbeeld 1 jarig Youfone te kijken;
daar 15GB data + onbeperkt min/sms voor €12 p/maand maar wel eerste 6 maand €11 p/maand.
En dan heb ik wel meer data, sneller 4G en 5G (hoewel ik daar niets aan heb).
Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
@Piet91 Je hoeft niet te verlengen hè. Als je niet doet kun je gewoon per maand opzeggen.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PerlinNoise schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:50:
@Piet91 Je hoeft niet te verlengen hè. Als je niet doet kun je gewoon per maand opzeggen.
Stilzwijgend contract laten doorlopen bedoel je? Dat is eigenlijk nog het minst interessant; die inflatiecorrectie heeft het van €11 naar €12 p/maand gebracht.
Ga ik verlengen; dan betaal ik weer €11 p/maand, maar wel 14GB data i.p.v. 12GB wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boykegood
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik ga in ieder geval mijn contract niet verlengen, zodra deze afloopt. de 10 euro per maand werd afgelopen december onaangekondigd 11 euro per maand en zal in december wel weer 12 euro per maand worden. Er zijn tal van bedrijven met betere acties tegenwoordig. Simpel heeft z'n goede tijd gehad. Ze hadden de inflatiecorrectie nooit moeten invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dan? Ik betaal nog gewoon 10 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 16:27
Boykegood schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:01:
Ik ga in ieder geval mijn contract niet verlengen, zodra deze afloopt. de 10 euro per maand werd afgelopen december onaangekondigd 11 euro per maand en zal in december wel weer 12 euro per maand worden. Er zijn tal van bedrijven met betere acties tegenwoordig. Simpel heeft z'n goede tijd gehad. Ze hadden de inflatiecorrectie nooit moeten invoeren.
Het gras is elders niet groener, iedere provider heeft tegenwoordig inflatie correctie mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:23:
Dan heb je waarschijnlijk een ouder contract waarin de inflatie correctie niet staat opgenomen.

Er is onderuit te komen (in ieder geval voor een tijdje) door steeds te verlengen. Daarom sluit ik jaar contracten af voor mobiel, en internet thuis. Dan kan ik ieder jaar weer weg of verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
Hier ook nog steeds 10 euro. Steeds op tijd verlengd.
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:23:

[ Voor 5% gewijzigd door djiedjee op 03-05-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:30

3DDude

I void warranty's

hier ook nog 10 euro, maar voor wel 4GB data en 500min /sms

Maar even naar 8.5 euro, 8GB, en 250 min / smsjes gedaan. Meer data voor minder geld is altijd fijn. :)

[ Voor 49% gewijzigd door 3DDude op 03-05-2023 09:46 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Barrycade schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:12:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een ouder contract waarin de inflatie correctie niet staat opgenomen.

Er is onderuit te komen (in ieder geval voor een tijdje) door steeds te verlengen. Daarom sluit ik jaar contracten af voor mobiel, en internet thuis. Dan kan ik ieder jaar weer weg of verlengen.
Tot dat ik verleden jaar gebruik gemaakt heb van de black friday deals (en een nieuw abonnement afsloot van 500 sms, 3 GB & en onbeperkt bellen voor 6 euro) heb ik een aantal jaren een abonnement gehad van 2,50 euro voor onbeperkt sms, 250 Mb & 250 minuten dat ik gewoon liet doorlopen. Een betere deal was daarna niet te krijgen. In het nieuwe contract ging het me om het onbeperkt bellen en de ruimere data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Boykegood schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:01:
Toch blijft die 14 GB en onbeperkt bellen voor een tientje per maand best een sterke actie. Zeker met de gunstige data-afronding (per kb) die Simpel hanteert. En met die inflatiecorrectie krijg je helaas vrijwel overal te maken als je een nieuw abonnement afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TexMex schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:22:
[...]

Toch blijft die 14 GB en onbeperkt bellen voor een tientje per maand best een sterke actie. Zeker met de gunstige data-afronding (per kb) die Simpel hanteert. En met die inflatiecorrectie krijg je helaas vrijwel overal te maken als je een nieuw abonnement afsluit.
Ook kunnen verlengen naar deze aanbieding. Van 8 naar 14GB en het blijft 10 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
Ik zie zojuist dat de VoLTE optie bij de instellingen verdwenen is op mijn Pixel 7 Pro. Werkt het bij jullie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
zunrob schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:52:
Ik zie zojuist dat de VoLTE optie bij de instellingen verdwenen is op mijn Pixel 7 Pro. Werkt het bij jullie nog?
Op mijn Samsung Galaxy A10 kan ik het aan en uitzetten. Hoe weet ik of het werkt ? (ik heb maar 3GB data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
W1ck1e schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:29:
[...]
Op mijn Samsung Galaxy A10 kan ik het aan en uitzetten. Hoe weet ik of het werkt ? (ik heb maar 3GB data)
Bellen over LTE (4g) kost geen data maar belminuten.

Dat zie je als je belt en je blijft op 4g. Als je tijdens het bellen naar g, of 3g schakelt dan heb je geen VoLTE.

Op mijn S23 is het zover ik kan zien geen instelling. Zou inmiddels ook wel standaard moeten zijn met de 2g/3g die worden uitgeschakeld, nu en de komende jaren.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 01-07-2023 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
W1ck1e schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:29:
[...]
Als je iemand belt en je kunt dan nog internetten (en dus niet verbonden bent met wifi) via 4G, dan werkt het.

Bij mij is dus de optie verdwenen om het aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
jongetje schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:26:
[...]

Bellen over LTE (4g) kost geen data maar belminuten.

Dat zie je als je belt en je blijft op 4g. Als je tijdens het bellen naar g, of 3g schakelt dan heb je geen VoLTE.

Op mijn S23 is het zover ik kan zien geen instelling. Zou inmiddels ook wel standaard moeten zijn met de 2g/3g die worden uitgeschakeld, nu en de komende jaren.
Werkt bij jou VoLTE wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Op mijn iPhone is de optie ook verdwenen maar VoLTE werkt wel gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Uit de vakantie mailing;
VoLTE nu voor alle klanten beschikbaar

Goed nieuws: VoLTE is nu voor al onze klanten beschikbaar. Dit is bellen via 4G en dat kan in hogere kwaliteit dan je gewend bent. Zo versta je elkaar beter. Nog een voordeel: de telefoon gaat sneller over. Met VoLTE heb je elkaar sneller aan de lijn. In principe staat deze handige instelling nu standaard op je telefoon aan. Zo niet? De Toestelhulp legt het je uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jep, hier werkte VoLTE ook op m'n Poco X3 toen ik n.a.v. de posts hier vorige week probeerde.

Waarschijnlijk wel m'n langste tijd gehad bij Simpel. Ik denk er sterk over na om naar Hollands Nieuwe te gaan met hun aanbieding van €5/6 p/maand voor 20min/sms/GB p/maand (i.c.m. Ziggo).
Dit na 5 jaar lang elk jaar bij Simpel te hebben verlengd/vernieuwd. Denk zelfs om maar de 2 jaar van HN te nemen omdat de prijs zo laag is (terwijl ik een mobiel abbo het liefst niet langer dan 1 jaar vast wil leggen)

Ben benieuwd of bereik daarmee ook beter wordt. Ik heb qua bereik met Simpel niet echt problemen, maar toch met bellen lijkt de lijn soms half weg te vallen. Pas zat ik met KPN aan te telefoon en af en toe was de lijn gewoon stil. Heel raar.
M'n vader (ook bij Simpel) klaagt al tijden over slecht bereik (maar ja, kan ook aan z'n telefoon liggen).

Helaas kun je niet een soort van test uitvoeren met je telefoon om alle 3 netwerken
(KPN, Vodafone en T-Mobile) het bereik/dekking te testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 10-07-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Piet91 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:50:
... Ik denk er sterk over na om naar Hollands Nieuwe te gaan met hun aanbieding van €5/6 p/maand voor 20min/sms/GB p/maand (i.c.m. Ziggo).
Welke aanbieding bedoel je dan ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCpnTi4ny6iTz2KmNAzRd2FeYIs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RCkJVcWwmQxAhj6zs0GFZBwz.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 16:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:27
Zelfs met onbeperkt bellen/SMS erbij (a €2,-) Kom je aan €7,-, daar kan Simpel niet aan tippen! (Mits je thuis Ziggo hebt natuurlijk)

[ Voor 4% gewijzigd door Pjotrofsky op 10-07-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@Piet91, voor n reserve/anonieme/"burner" telefoon had ik n prepaid sim genomen.
Die actief houden kost 1ct/halfjaar (dan pluk ik n 100K bestandje van mn website).
Het lijkt me overdreven dat te nemen, als je alleen maar eenmalig bereik uit wil proberen.
Het kost bijna geen geld, maar immers wel wat aandacht.
Maar ik vind t sowieso wel prettig om achter de hand te hebben, voor andere doeleinden.
Dus dat zou je evt nog kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Na even zoeken waar ik deze vraag kan stellen, voor dit topic gekozen.

Situatie:
Op woonadres van mijn vader staat zijn schildersbedrijf ingeschreven.
Al meer dan 10 jaar, en genoeg bedrijfsverzekering erover te vinden.

Nu staat ook mijn holding op hetzelfde adres ingeschreven, waarover eigenlijk geen online info te vinden is.
Zonder telefoonnummer, laat staan van het schildersbedrijf van mijn vader.

Probleem: wanneer iemand mijn vader belt, zonder dat deze als contact opgeslagen staat, komt er te staan dat je belt naar mijn holding.

Waar halen telecomproviders deze info vandaan? Dus waar kan ik het aanpassen.
Dit is namelijk super irritant, en verwarrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Peertjah schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:53:
Na even zoeken waar ik deze vraag kan stellen, voor dit topic gekozen.

Situatie:
Op woonadres van mijn vader staat zijn schildersbedrijf ingeschreven.
Al meer dan 10 jaar, en genoeg bedrijfsverzekering erover te vinden.

Nu staat ook mijn holding op hetzelfde adres ingeschreven, waarover eigenlijk geen online info te vinden is.
Zonder telefoonnummer, laat staan van het schildersbedrijf van mijn vader.

Probleem: wanneer iemand mijn vader belt, zonder dat deze als contact opgeslagen staat, komt er te staan dat je belt naar mijn holding.

Waar halen telecomproviders deze info vandaan? Dus waar kan ik het aanpassen.
Dit is namelijk super irritant, en verwarrend.
Dat is niet van providers maar van een app.
Kijk eens op https://eu.community.sams...erde-naam-id/td-p/3425898 voor de mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
slaay schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:39:
[...]

Dat is niet van providers maar van een app.
Kijk eens op https://eu.community.sams...erde-naam-id/td-p/3425898 voor de mogelijke oplossing.
Je bent een kanjer!
Dank je wel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 21:07
Piet91 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:50:
Helaas kun je niet een soort van test uitvoeren met je telefoon om alle 3 netwerken
(KPN, Vodafone en T-Mobile) het bereik/dekking te testen.
2 mogelijkheden:
  • Met een buitenlandse SIM: roam via de 3 netwerken en meet veldsterkte en datadoorvoer (bv met Network Cell Info Lite)
  • Een 4G router met de optie 'Network List', zoals de Fritz6890Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRNy5mzZrAwulVCRIwVFYd-dc7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TdQTwvg1IX3uLYSAjUAUfIQ1.png?f=fotoalbum_large

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:04

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Kreeg ook een (2 jaar) aanbieding ga ik niet doen natuurlijk met wat ik nu heb 10GB/BEL onbeperkt ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6usfAElOes0Iko9d5Ruo0tR8Stw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqQv8e5CzqaZbM0w5JzMSzir.jpg?f=fotoalbum_large