Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
pinda powerrr schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:01:
[...]

Hmmm upgrade gaat niet helemaal goed. Staat In "Mijn Ben" alsof er een compleet nieuw abonnement is aangevraagd.

Heb hetzelfde gedaan als altijd: inloggen op account en dan naar de pagina /basicfit aanklikken en klaar.
Nieuwe bundels zijn ook niet ingegaan.

Iemand hetzelfde gehad? Is er iets veranderd in de procedure?
Wat is normaal de procedure? Ik ben op de site ingelogd en ga dan naar basic fit, maar moet dan met nummerbehoud een nieuw contract aanvragen. Gaat dan ook de 24 maanden opnieuw lopen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:26

pinda powerrr

Slow down...

Jassy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:10:
[...]

Wat is normaal de procedure? Ik ben op de site ingelogd en ga dan naar basic fit, maar moet dan met nummerbehoud een nieuw contract aanvragen. Gaat dan ook de 24 maanden opnieuw lopen?
Ah, bij jou dus ook.

"Normaal" ging het abbo gelijk in. Nu zie ik iets van een twee weken wachttijd en zelfs een ander nummer erbij in de app (swipe naar links). Er wordt gesproken over afzien van de wachttermijn, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat hun nummer dan ineens veranderd is. Dus ik ga het zo even annuleren bij beiden.

Normale procedure, zoals ik het in dit topic geleerd heb 8)

Inloggen op ben.nl
naar website ben.nl/basicfit
abbo aanpassen
akkoord
klaar

Om die reden dat ze ook een maandabbo hebben. Heb al zo vaak een goede upgrade gedaan, of zelfde abbo, maar minder betalen. Die extra euro hebben we er al lang uit.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:17
pinda powerrr schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:01:
Hmmm upgrade gaat niet helemaal goed. Staat In "Mijn Ben" alsof er een compleet nieuw abonnement is aangevraagd.

Heb hetzelfde gedaan als altijd: inloggen op account en dan naar de pagina /basicfit aanklikken en klaar.
Nieuwe bundels zijn ook niet ingegaan.

Iemand hetzelfde gehad? Is er iets veranderd in de procedure?
Ik kon op de Basic Fit pagina op Verlengen klikken (nadat ik ingelogd was). Ik heb dit wel via mijn PC gedaan, dus niet via een smartphone. Lijkt tot zover allemaal goed te gaan en zou morgen al in moeten gaan.

Ik had altijd een maandelijks abonnement en ook al vaak tussentijds aangepast (goedkoper of meer data), maar voor een tientje per maand leek me dit een prima deal voor de komende 2 jaar en het scheelt op jaarbasis toch weer 24 euro. Moeilijk om zo ver in te toekomst te kijken. Misschien is tegen die tijd 12GB te weinig :D Zien we dan wel weer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uij1FVt.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bigf00t schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:47:
[...]

Ik kon op de Basic Fit pagina op Verlengen klikken (nadat ik ingelogd was). Ik heb dit wel via mijn PC gedaan, dus niet via een smartphone. Lijkt tot zover allemaal goed te gaan en zou morgen al in moeten gaan.

Ik had altijd een maandelijks abonnement en ook al vaak tussentijds aangepast (goedkoper of meer data), maar voor een tientje per maand leek me dit een prima deal voor de komende 2 jaar en het scheelt op jaarbasis toch weer 24 euro. Moeilijk om zo ver in te toekomst te kijken. Misschien is tegen die tijd 12GB te weinig :D Zien we dan wel weer.

[Afbeelding]
Ik ben er achter.....

"Vroeger" was die knop "verlengen" er niet. Heb er helemaal overheen gekeken, kwam er zojuist achter toen ik de hele procedure bij wijze van proef nog eens deed.
Zojuist alle twee de nieuwe abbo's geannuleerd, even een werkdag wachten en dan doe ik het gewoon nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 08:19
ik heb van de week een update binnen gekregen op mijn Xiaomi 11 Lite 5G
en heb een ben abonnment met 4G Extra Snel en nu zag ik op mijn opensignal dat de er een boost was qua snelheid

theoretisch is extra snel 225 Mbpsdown en 65 Mbps up
en nu zit mijn telefoon ook tegen dat maximum aan, 220 down en 50 op de upload
het was bij vorige metingen hoog in de 100 en upload wel ongeveer 50 (meer richting 40)

nou viel mij op dat ook het 5G icoontje geactiveerd was

nou is het waarschijnlijk een puur marketing icoontje maar m'n snelheid is wel omhoog gegaan
dus wordt het 5g tmobile netwerk ook bereikbaar voor ben'ers??

https://www.androidpolice...r-phone-is-going-to-suck/
"5G" kan worden weergegeven wanneer een telefoon actief 5G gebruikt via een NSA-compatibele LTE-cel.
"5G" kan worden weergegeven als de telefoon inactief is op een NSA LTE-cel en 5G-dekking detecteert.
"5G" kan worden weergegeven als de telefoon actief 4G gebruikt op een NSA LTE-cel en 5G-dekking detecteert.
"5G" kan worden weergegeven als de telefoon inactief is of actief 4G gebruikt op een NSA LTE-cel zonder detectie van 5G-dekking.
"4G" kan worden weergegeven als de telefoon inactief is of actief 4G gebruikt op een standaard LTE-cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:05
xtrme schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:38:
ik heb van de week een update binnen gekregen op mijn Xiaomi 11 Lite 5G
en heb een ben abonnment met 4G Extra Snel en nu zag ik op mijn opensignal dat de er een boost was qua snelheid

theoretisch is extra snel 225 Mbpsdown en 65 Mbps up
en nu zit mijn telefoon ook tegen dat maximum aan, 220 down en 50 op de upload
het was bij vorige metingen hoog in de 100 en upload wel ongeveer 50 (meer richting 40)

nou viel mij op dat ook het 5G icoontje geactiveerd was

nou is het waarschijnlijk een puur marketing icoontje maar m'n snelheid is wel omhoog gegaan
dus wordt het 5g tmobile netwerk ook bereikbaar voor ben'ers??

https://www.androidpolice...r-phone-is-going-to-suck/
"5G" kan worden weergegeven wanneer een telefoon actief 5G gebruikt via een NSA-compatibele LTE-cel.
"5G" kan worden weergegeven als de telefoon inactief is op een NSA LTE-cel en 5G-dekking detecteert.
"5G" kan worden weergegeven als de telefoon actief 4G gebruikt op een NSA LTE-cel en 5G-dekking detecteert.
"5G" kan worden weergegeven als de telefoon inactief is of actief 4G gebruikt op een NSA LTE-cel zonder detectie van 5G-dekking.
"4G" kan worden weergegeven als de telefoon inactief is of actief 4G gebruikt op een standaard LTE-cel.
Is geen 5G, is in het verleden al ergens geschreven. Bij sommige telefoons wordt er gedacht dat je op 5G zit terwijl dit niet is. Het 4G++ wordt in de verenigde staten gezien als 5G terwijl dat hier niet zo is. Dus het kan zijn dat software matig 5G wordt getoond terwijl dat niet klopt.
Hier iemand die dat ook met een xiaomi heeft:
https://community.ben.nl/...et-meer-beschikbaar-23300

Ben biedt geen 5G aan, dus ga er maar van uit dat je geen 5G hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Op mijn toestel (S10E) bij Ben nog steeds geen VoLTE en VoWiFi. Ligt de uitrol stil?

Dit verklaart misschien ook dat ze 2G nog niet uitschakelen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eighty-four
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 19:51
twowheeler schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:09:
Ben.nl/basicfit heeft ook weer een mooie aanbieding!
Is er een check op het basicfit-lidmaatschap of werkt het sowieso met deze link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

eighty-four schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:08:
[...]

Is er een check op het basicfit-lidmaatschap of werkt het sowieso met deze link?
Werkt sowieso :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-04 22:19
Jassy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:51:
Op mijn toestel (S10E) bij Ben nog steeds geen VoLTE en VoWiFi. Ligt de uitrol stil?

Bij mij werkt VoLTE en VoWifi ook nog niet, ik heb er contact over gehad met de ks, die gaven aan dat ze de gebruikers geleidelijk overzetten 'de komende weken'. Helaas nog geen vooruitgang bij mij, ik ken wel andere gebruikers bij wie het meteen werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:35
digitalus101 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Bij mij werkt VoLTE en VoWifi ook nog niet, ik heb er contact over gehad met de ks, die gaven aan dat ze de gebruikers geleidelijk overzetten 'de komende weken'. Helaas nog geen vooruitgang bij mij, ik ken wel andere gebruikers bij wie het meteen werkte.
Bij mij werkte volte zodra ik naar 4g extra snel over ging. Vowifi nog niks van gemerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door twowheeler op 30-06-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

De dagpas van 10GB voor slechts €3 is voor alle klanten geldig, ook voor SIM only dus. Maar toen ik gister klantenservice via een 0900 nummer vroeg of je SIM only kon optoppen als je eens extra nodig had kreeg ik te horen dat dat niet kon. Wat kan diegene bedoeld hebben? Of is dit een staaltje slecht geïnformeerde klantenservicemedewerker?

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:53

page404

Website says no

druipgrot schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 04:54:
De dagpas van 10GB voor slechts €3 is voor alle klanten geldig, ook voor SIM only dus. Maar toen ik gister klantenservice via een 0900 nummer vroeg of je SIM only kon optoppen als je eens extra nodig had kreeg ik te horen dat dat niet kon. Wat kan diegene bedoeld hebben? Of is dit een staaltje slecht geïnformeerde klantenservicemedewerker?
Ik heb ook SIM only en dat kan gewoon hoor. Of een dagpas van 3€, of "MB Extra kopen". is wel duur, van 250MB voor 3€ tot 3GB voor €12,50.

Leuke actie trouwens, die 10GB voor een 10tje bij SIM only. Ik ben net naar T-Mobile overgestapt en dan komen ze met die bundel. Als ze dat eerder hadden gedaan was ik gebleven.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09-2024
En als je het dan via de Basic Fit actie doet krijg je nog eens 20% extra data en geen aansluitkosten. Heb je 12 GB voor 10 euro per maand (bij 2 jarig abonnement).

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

lanoisseforP schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:15:
En als je het dan via de Basic Fit actie doet krijg je nog eens 20% extra data en geen aansluitkosten. Heb je 12 GB voor 10 euro per maand (bij 2 jarig abonnement).
Psst! Laten we dat nou voor onszelf houden joh. Hoewel, dan was ik er ook niet achter gekomen 8) :9 Maar ik denk dat BF niet protesteert omdat ze per klant €33/2 krijgen wegens vriendenvoordeel? Ik bedoel hoe kan dit nu onbekend blijven? Of gaan we op een goed moment gepakt worden?
lanoisseforP schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:15:
Kwam zomaar in me op hoor, maar zou je ook twee van zulke producten af kunnen nemen van Ben? Voor twee nummers maar onder 1 naam.

[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 03-07-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Zou je de 'wijzig' functie eens willen proberen? Als je zelf als laatste gereageerd heb is het hier niet gewenst dat je er een reactie onder plaatst.

[ Voor 133% gewijzigd door PaT op 03-07-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

druipgrot schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:19:
[mbr]Zou je de 'wijzig' functie eens willen proberen? Als je zelf als laatste gereageerd heb is het hier niet gewenst dat je er een reactie onder plaatst. [/mbr]
Tuurlijk! Ik verkeerde in de veronderstelling dat voor zoveel % gewijzigd een gebrek is dat liefst voorkomen wordt.

Hier dan de eerste wijziging, ik heb Ben weer opgezegd. Bij de snelheid die Ben levert ben je binnen een paar dagen en zeker binnen een week door je 12GB heen. Misschien voor later, met Black Friday nog eens kijken, want de belkwalitiet is echt subliem en de snelheid als gezegd top. Als een achter de handje voor als het KPN netwerk het weer eens laat afweten.

Krijg steeds meer het idee dat t-mobile en zijn doorverkopers staan voor bij de tijdse topkwaliteit en de doorverkopers van KPN voor het achtergebleven deel der natie. Hier zeggen ze dan geloof ik dat t-mobile rondjes loopt om KPN. Heerlijk taalgebruik, echt. Bij L-mobi heb ik al een belabberde telefoonkwaliteit en nu kies ik in plaats van Ben ook voor het lekkere slakkegangetje van Budget Mobiel 120GB (onbeperkt, maar fup 4GB/dag) voor lang geen €20 (neem al energie van ze af).

[ Voor 52% gewijzigd door druipgrot op 06-07-2021 13:32 . Reden: Ben ingetrokken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09-2024
eighty-four schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:08:
[...]

Aanbieding geldt nog altijd, maar heeft iemand al iets gemerkt dat er een Basic Fit abonnement is? Dat maakt de aanbieding voor kennissen in mijn omgeving wel aantrekkelijk namelijk.

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
lanoisseforP schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Aanbieding geldt nog altijd, maar heeft iemand al iets gemerkt dat er een Basic Fit abonnement is? Dat maakt de aanbieding voor kennissen in mijn omgeving wel aantrekkelijk namelijk.
Wat bedoel je gemerkt? Deze aanbieding is al langer dan een jaar bekend (basic fit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKUU9OuGdBuxkF0YpLWa5Bs0QzU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uFCaM70v17tDhEXZNNskgLmG.jpg?f=user_large
Tevens uiteraard via ING ook deze korting te pakken.
Tot einde van de maand (29-08-2021)

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:48
Jassy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:51:

Ik zag gisteren toevallig dat beide inmiddels ondersteund worden op de S10e, misschien dat het al langer het geval is, ik controleer het niet dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
hcQd schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:25:
[...]

Ik zag gisteren toevallig dat beide inmiddels ondersteund worden op de S10e, misschien dat het al langer het geval is, ik controleer het niet dagelijks.
Ik zag het ook toevallig en 4G bellen gelijk aan gezet! Aanvankelijk stond WiFi bellen ook aan maar dat ging voor geen meter dus dat is weer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://community.ben.nl/...-wifi-en-4g-bij-ben-23467

4g bellen en WiFi bellen is nu officieel ondersteunend bij Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Viel mij idd al op.
Belde met iemand die ook ben heeft en staat er bij de telefoon lijst "HD" achter het nummer (moto)
Helaas bij non ben users niet het geval.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH Yaris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-04 22:49
Kreeg net om 14:27 een sms: Welkom in Frankrijk. Verblijf echter in Delft.
Net om 14:51 ben ik Welkom in België.

Ik ben al 3 weken thuis in Zuid-Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH Yaris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-04 22:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.ben.nl/sites/default/files/2021-11/D_2021-0331_BEN_BlackFriday_SimOnly_540x124_JS_v1_.png

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Mja redelijk slechte deal nog, aangezien na de zomer 10gig + onbeperkt voor 10euro aangeboden

[ Voor 81% gewijzigd door PatRamon op 27-08-2022 10:25 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
PatRamon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:55:
Mja redelijk slechte deal nog, aangezien na de zomer 10gig + onbeperkt voor 10euro aan boden
Ja het is de laatste jaar best karig wat je bij Ben aangeboden krijgt. Ze springen eigenlijk nergens in uit helaas.

T-Mobile heeft nu: Tele2, Ben en simpel. Waarbij simpel in alles beter qua prijs uitkomt op dit moment dan Ben. Enige voordeel, Ben heeft een hogere 4G snelheid. Op hogere bundels is Ben weer geen concurrent voor Tele2. Ben ( :P ) wel benieuwd wat T-mobile volgend jaar wil gaan doen met hun portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:43
Via Basic-Fit heeft Ben wel weer een goede deal: 10GB voor de prijs die je anders betaalt voor 8GB en gratis '4G Extra Snel'.
Voor huidige Ben klanten kun je ook verlengen. Via de knop verlengen kun je alleen 12 maanden kiezen, maar als je dit linkje volgt (nadat je al bent ingelogd) dan kun je ook maandelijks opzegbaar kiezen: https://ben.nl/basicfit/ikben/verlengen/sim-only

Ik heb mijn abonnement weer aangepast en ging van 300min naar onbeperkt bellen, van 9600MB naar 10.000MB, van 4G naar 4G Extra Snel en van 14,22 per maand naar 14 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb nu onbeperkt bellen en 10GB voor 12 euro. Ik kan voor hetzelfde geld 4G extra snel krijgen maar moet dan gelijk met 2 jaar verlengen... Dat is het mij dan toch niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
roel-online schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:36:
Via Basic-Fit heeft Ben wel weer een goede deal: 10GB voor de prijs die je anders betaalt voor 8GB en gratis '4G Extra Snel'.
Voor huidige Ben klanten kun je ook verlengen. Via de knop verlengen kun je alleen 12 maanden kiezen, maar als je dit linkje volgt (nadat je al bent ingelogd) dan kun je ook maandelijks opzegbaar kiezen: https://ben.nl/basicfit/ikben/verlengen/sim-only

Ik heb mijn abonnement weer aangepast en ging van 300min naar onbeperkt bellen, van 9600MB naar 10.000MB, van 4G naar 4G Extra Snel en van 14,22 per maand naar 14 euro per maand
Leuke deal, maar dit is alweer een tijdje. Paar maanden terug had je nog onbeperkt bellen en sms + 10gb voor een 10 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:43
dutchnltweaker schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:46:
[...]

Leuke deal, maar dit is alweer een tijdje. Paar maanden terug had je nog onbeperkt bellen en sms + 10gb voor een 10 euro per maand.
Ah, die heb ik gemist - dat was een nog betere deal geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
roel-online schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:26:
[...]

Ah, die heb ik gemist - dat was een nog betere deal geweest!
Idd met deze was ik te laat, en verliep via de ING punten webshop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJxn_GrdUuRpeCjO9t3nZc1V_FQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKfggkpz6iHc6DysFIJpKAAt.jpg?f=fotoalbum_large
Let op, betreft een verlopen actie

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heb al een tijdje mijn beide kids op 12Gb, 200min en 4g extra snel zitten voor €12/maand.

Was ook via een actie + Basic Fit abbo.

Blijft een leuk spel om het zo goedkoop mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
PatRamon schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:30:
[...]

Idd met deze was ik te laat, en verliep via de ING punten webshop

[Afbeelding]
Let op, betreft een verlopen actie
Er is nu een actie -> 24 maanden, onbeperkt bel/sms, 6000MB, extra snel 4g (wat is de meerwaarde?), €9
Per saldo dus 'minder' dan de eerste deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Vraag aan de Ben kenners m.b.t. de 4G(+) snelheid van het mobiel abonnement.

Van de Ben website begrijp ik dat ze met "4G extra snel" een verbinding van max 225 Mbps op het T-Mobile netwerk bieden. Vervolgens melden ze dat er een gemiddelde snelheid van 80 Mbps down en 25 Mbps up wordt gehaald op basis van de Ookla speedtest.

https://www.ben.nl/4g-snelheid

Op zich duidelijk.

Maar dan Tele2: ook 225 Mbps op het T-Mobile netwerk. Alleen dan is de gemiddelde snelheid op basis van Ookla speedtest opeens 40 Mbps down en 25 Mbps up.

https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/internetsnelheid

Kan iemand hier iets zinnigs zeggen over waar het verschil van 40 Mbps vs 80 Mbps download in zit?
Beide wordt gespecificeerd als een gemiddelde snelheid op basis van de Ookla speedtest dus zouden goed vergelijkbaar moeten zijn.

De klantenservices van Ben en Tele2 kunnen me helaas niks vertellen behalve verbaasd reageren als ik het ze vraag en ze naar de URL's op hun webpagina verwijs. :/

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-04 20:53
Iemand een idee met welke verrassing Ben gaat komen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahYqI0-NA89rIRar_ojlzNV-gtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wnrBMqHUZFV78QMm4eAmOJiz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

https://www.ben.nl/service/klantvoordeel

Ben extra voordelig
Ik heb iets nieuws voor je: Ben Klantvoordeel. Combineer je meerdere abonnementen op hetzelfde adres? Dan krijg je maandelijks extra voordelen. Zo krijg je 1000 MB extra data als je je Ben abonnement combineert met het Ben abonnement van je partner, kinderen of andere huisgenoten. Heb je ook Internet voor thuis van T-Mobile? Dan krijg je naast de 1000 MB extra ook nog € 5 korting op Internet voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:53:
https://www.ben.nl/service/klantvoordeel

Ben extra voordelig
Ik heb iets nieuws voor je: Ben Klantvoordeel. Combineer je meerdere abonnementen op hetzelfde adres? Dan krijg je maandelijks extra voordelen. Zo krijg je 1000 MB extra data als je je Ben abonnement combineert met het Ben abonnement van je partner, kinderen of andere huisgenoten. Heb je ook Internet voor thuis van T-Mobile? Dan krijg je naast de 1000 MB extra ook nog € 5 korting op Internet voor thuis.
Top! Activering en bevestiging was zo gepiept.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Boeryepes schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:34:
[...]

Top! Activering en bevestiging was zo gepiept.
Wat ik hier thuis alleen niet snap, is dat mijn kinderen geen extra data krijgen. Ik heb zelf twee mobiele abbo's én ook T-Mobile Thuis met alles er op en er aan.
Nu twee Ben abbo's erbij en geen extra data ??? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Top! Hoelang duurde het bij jullie voordat de extra mb’s zichtbaar zijn? Ik krijg volgende week woensdag 1000 mb extra volgens de tile maar dat lijkt een andere aktie te zijn. Die mb’s kan ik ook doneren.

Edit: Inmiddels actief! 13GB voor 12,24 yeah!

[ Voor 10% gewijzigd door Jeuvie op 29-08-2022 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Zojuist ook aangemeld voor klantvoordeel.
Het 2e abonnement hier heeft direct 1000mb erbij, ik helaas (nog) niet.
Ik heb het Basic Fit 12000mb abo voor €10,-

Weet iemand of dat nog komt, of krijgt dit abonnement geen extra data?

Mijn T-Mobile thuis krijgt ook direct €5,- korting.
De site checkt automatisch bij T-Mobile of ik ook daar klant ben.

Toch fijn dat Tweakers :)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Mijn Ben abbo stamt nog uit de tijd, dat ik +- 2 jaar geleden mijn abbo wilde opzeggen, en uiteindelijk via de opzegservice een 1GB + 2GB (nog meer MB's) kreeg. Helaas krijg ik ook geen extra data, maar ik heb eigenlijk dus al zo'n 2 GB 'gratis'.

Bij T-mobile gelukkig wel 5 euro extra korting! (das lekker combineren voor een zeer oud eeuwig-verleng abbo van 20 Mbit glasvezel voor +- 20 euro per maand)

Daarnaast hebben ze van Ben ook een actie dat je 1000MB gratis kan claimen, of kan doneren (https://www.ben.nl/blog/d...0-mb-aan-de-vakantiebank/) . Wat een ongelofelijk charitatieve instelling is het toch ook.... ;)

• Jeuvie
henkNL schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:37:
Zojuist ook aangemeld voor klantvoordeel.
Het 2e abonnement hier heeft direct 1000mb erbij, ik helaas (nog) niet.
Ik heb het Basic Fit 12000mb abo voor €10,-

Weet iemand of dat nog komt, of krijgt dit abonnement geen extra data?

Mijn T-Mobile thuis krijgt ook direct €5,- korting.
De site checkt automatisch bij T-Mobile of ik ook daar klant ben.

Toch fijn dat Tweakers :)
Gelukt Henk? Ben even benieuwd.

• henkNL
  • Niet online
Jeuvie schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:11:
[...]

Gelukt Henk? Ben even benieuwd.
Nee, ik blijf steken op 12GB

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

henkNL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:48:
[...]

Hier ook bij beide Ben abbo's, Basic Fit versie van 12GB, klantvoordeel werkt niet.
Klantenservice T-Mobile snapte er niks van, maar moet nog een keertje de klantenservice van Ben benaderen, want ik zie geen uitzondering in de kleine lettertjes staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

henkNL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:48:
[...]

Zojuist maar even de klantenservice van Ben gebeld (0900 0401405) zij snapten het ook niet, medewerker ging gelijk hulp vragen van de Technische Dienst en nu werkt het eindelijk. Ze moesten handmatig alles aanmelden in hun systemen, daarna werkte het dus. Alle abbo's die ik heb van zowel T-Mobile als ook de Ben abbo's vallen nu onder klantvoordeel én krijgen de extra data.

Voor de duidelijkheid, de Ben abbo's zijn de Basic Fit versie, 12GB + 1GB voor €12/maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:25
Heb zelf T-mobile sim, me vrouw gaat nu bij Ben ivm die goedkoper is sim only. Heb je dan ook recht op die 1GB extra? Of moet je thuis t-mobile internet hebben...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden...
*B-Friday deals..

Website
200 min/SMS
15000 MB
4G
10euro voor 24maanden

------------------
Website / BasicFit
200 min/SMS
17500 Mb
4G Extra Snel
10euro voor 24maanden
//////
200 min/SMS
25000 MB
4G Extra Snel
14euro voor 24maanden

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
@PatRamon Thnks! Had het al gezien in de app. Ik kan de bundels niet aanpassen omdat ik door de Ben toegepaste inflatiecorrectie van € 0,24 onder mijn maandbedrag uit zou komen. Het zijn iedere keer dit soort dingetjes waardoor Ben mij steeds meer tegen gaat staan. Voor de rest prima provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Jeuvie schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:35:
@PatRamon Thnks! Had het al gezien in de app. Ik kan de bundels niet aanpassen omdat ik door de Ben toegepaste inflatiecorrectie van € 0,24 onder mijn maandbedrag uit zou komen. Het zijn iedere keer dit soort dingetjes waardoor Ben mij steeds meer tegen gaat staan. Voor de rest prima provider.
Net twee abbo's verlengd van €12,24/m naar €12/m. Van 12Gb naar 17,5Gb

Via de website geen probleem, ondanks dus nieuwe lagere maandprijs.
Ik heb ze wel op maandelijks opzegbaar staan, zodat ik altijd van dit soort aanbiedingen gebruik kan maken.

Edit:
200 min/sms
17500mb
1000mb klantvoordeel
4G extra snel

Prima deal :)

[ Voor 14% gewijzigd door pinda powerrr op 22-11-2022 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
@pinda powerrr Dank voor de tip! Maandelijks opzegbaar is mogelijk iets voor na mijn abonnementsperiode. De klantenservice van Ben wil mij ook niet tegemoet komen. Misschien stap ik wel over na een andere provider. Iig dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickeric
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-04 15:24
Kan het zo snel nergens terugvinden, hoe doet Ben verbruik afronden? per 1kb/10kb of 100kb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-04 13:26
Jeuvie schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:35:
Ik ben geïnteresseerd om naar Ben over te stappen, en probeer jouw opmerking te begrijpen. Is dit omdat je nog in een lopend contract zit? Ik wil graag naar Ben maandelijks opzegbaar overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
@balken07 Klopt idd. Bij een maandelijks contract spelen deze problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-04 13:26
Jeuvie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:00:
@balken07 Klopt idd. Bij een maandelijks contract spelen deze problemen niet.
Nice, bedankt voor je reactie! 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Momenteel weer flinke deals. (Nou gewoon de B-Friday van vorig jaar weer terug)

15gb // 200 min/SMS // 4g
Voor 10 euro p/m *24maanden

Ofwel net ook aantal SimOnly's verlengt
Uiteraard met de .nl/basicfit link.
17,5gb // Onbeperkt Bel/SMS // 4g+
Voor 12euro per maand.

**Oudere Abbo's hebben te maken met verhogingen zie text uit factuur: (copypast uiteraard hier)
Aankondiging aanpassing maandkosten als gevolg van inflatie
Als gevolg van inflatie ben ik gerechtigd om jaarlijks de maandkosten van je abonnement aan te passen. Het
inflatiepercentage is bepaald door het CBS. In januari 2023 voer ik daarom een inflatiecorrectie van 8,6% door op
je abonnement. Je vaste maandkosten zijn met dit percentage verhoogd. Als je abonnement gestart is voor 6 oktober
2014, of als je abonnement is gestart op of na 1 oktober 2022 dan voer ik per 1 januari 2023 voor jou geen
inflatiecorrectie door.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:08
PatRamon schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:59:
Momenteel weer flinke deals. (Nou gewoon de B-Friday van vorig jaar weer terug)

15gb // 200 min/SMS // 4g
Voor 10 euro p/m *24maanden
[...]
Dan kun je eventueel ook simpel overwegen als je veel belt. Met nu 14GB, onb. Bellen en 500sms voor 10 euro - 24 maanden (en via via 10 euro korting, dm maar eventueel).

Voordeel van ben is dan weer dat je niet buiten de bundel kunt komen. Bij simpel moet je een plafond kopen voor 50 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 11:29
roel-online schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:36:
is alweer een post van even geleden, maar als ik op de gewone manier (via ben.nl/basicfit) wilde verlengen werd ik telkens doorgestuurd naar de niet-basicfit aanbiedingen, dus zonder gratis 4g extra snel.
Met deze link lukte het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Zijn er meer gebruikers van Ben die problemen hebben met inloggen, aanpassen van gegevens op de website of in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:33
Jeuvie schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:03:
Zijn er meer gebruikers van Ben die problemen hebben met inloggen, aanpassen van gegevens op de website of in de app?
Ja hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ook .. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-04 19:57
Hier ook. Ik heb ze vanmiddag op Twitter een bericht gestuurd maar ze hebben nog niet gereageerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:33
Hier ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:33
@Jeuvie @prakka @frissie @acale Ik kan inmiddels weer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-04 19:57
Bedankt meintje. Ik kan ook weer inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Ik heb zojuist mijn abonnement verlengt naar maandelijks opzegbaar. Als de inflatiecorrectie steeds zo hoog blijft denk ik dat het uit kan om € 2,- per maand extra bij te betalen. Ik kies er er straks voor om op het moment dat de prijsverhoging wordt aangekondigd een ander abonnement te kiezen danwel een abonnement af sluiten voor 1 jaar. Op deze manier hoop ik iets van de inflatiecorrectie te kunnen ontwijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:14
https://community.ben.nl/...-meer-klantvoordeel-24084
Toch wel mooie verhogingen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Markie2008 op 10-07-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De extra GB's > check (y)

De mobiele datasnelheid is op mijn thuislocatie (Bunders Veghel, woonwijk bestaat al zo'n 40 jaar), nog steeds tamelijk waardeloos, vooral de upload met ~1.5mbit houdt niet over. Maar ik heb uitstekende wifi in huis, dus niet zo'n groot issue.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
hardware-lover schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:17:
[...]

De extra GB's > check (y)

De mobiele datasnelheid is op mijn thuislocatie (Bunders Veghel, woonwijk bestaat al zo'n 40 jaar), nog steeds tamelijk waardeloos, vooral de upload met ~1.5mbit houdt niet over. Maar ik heb uitstekende wifi in huis, dus niet zo'n groot issue.
Oei, 1,5 mbit upload is wel heel erg, zelfs bij mij in het noorden werkt dat stukken sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Markie2008 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:27:
Oei, 1,5 mbit upload is wel heel erg, zelfs bij mij in het noorden werkt dat stukken sneller :)
Een ongelukkige locatie voor ontvangst, er is nooit wat aan verbetert zolang ik BEN gebruik (dat is inmiddels al heel wat jaren), maar op andere plekken ook wel vaker beroerd in Nederland, dan is het soms wel wat meer vervelend als de wifi daar ook niet geweldig is.

Maar T-Mobile (BEN) deed het voor mij heel erg goed in Duitsland in de buurt van Coevorden (Laar), terwijl KPN daar een waardeloze roaming verbinding had. Het kan verkeren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
hardware-lover schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:32:
[...]

Een ongelukkige locatie voor ontvangst, er is nooit wat aan verbetert zolang ik BEN gebruik (dat is inmiddels al heel wat jaren), maar op andere plekken ook wel vaker beroerd in Nederland, dan is het soms wel wat meer vervelend als de wifi daar ook niet geweldig is.

Maar T-Mobile (BEN) deed het voor mij heel erg goed in Duitsland in de buurt van Coevorden (Laar), terwijl KPN daar een waardeloze roaming verbinding had. Het kan verkeren ;)
Hopelijk wordt het uiteindelijk nog verbeterd, maar wel fijn om te horen dat het in Duitsland goed werkt met Ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Markie2008, ook niet overal in Duitsland jammer genoeg, maar daar dus wel ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Is dit bij jullie al in gegaan? Hier nog geen extra MB's te zien in de app.
Heb wel het basic fit abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008
henkNL schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:12:
[...]

Heb zelf geen Ben abonnement, maar zag het voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vrijwel direct na aanvragen, van 10GB > 15GB nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Mijn dochter heeft nu 22.5 GB te verstoken per maand. Basic Fit abbo icm klantvoordeel en vorig jaar met een Black Friday deal verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:52:
[...]

Vrijwel direct na aanvragen, van 10GB > 15GB nu.
Heb al jaren klantvoordeel, moet je dit dan nog ergens aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

henkNL schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:17:
Heb al jaren klantvoordeel, moet je dit dan nog ergens aanvragen?
Ik moest blijkbaar nog ergens een vinkje zetten en de aanvraag versturen, daarna binnen 5 minuten of zo.

Ik heb wel 2 BEN abonnementen op mijn adres staan, hoewel dat ene werkelijk niet veel voorstelt, er zit geen data bundel op bijvoorbeeld. Kost dacht ik iets van €2,95 per maand. Oorspronkelijk aangevraagd om Netflix op het tablet van mijn vrouw te kunnen gebruiken, die had geen mobiel toestel. Zo oud is dat abonnementje al.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Zojuist via de chat contact opgenomen, ze hebben klantvoordeel uit- en weer aangezet, nu wel 5gb erbij.

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-04 08:47
Ik zit te twijfelen om mijn nieuwe abonnement bij Ben af te sluiten, i.c.m. met een S23 ultra ( heb deze telefoon al lang op het oog, voornamelijk i.v.m. de camera). Zit nu nog bij Vodafone en kies voor Ben i.v.m. laagste maandlasten en laagste betaling van telefoon. Het enige wat ik me afvraag hoe het snelheids verschil is tussen 4g/4g+ en 5g. Heb nu wel 5g, maar zo denderend vind ik het niet en zit voornamelijk op Wifi. Mijn datagebruik is vaak dan ook niet hoger dan 4-5gb.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:38
Wat kan ik afsluiten voor 5 euro bij Ben voor gratis Dataverbruik, heb nu voor die 5 euro alleen wat belminuten?

• jongetje
5g hoeft niet sneller te zijn dan 4g.
En als je 4GB per maand gebruikt dan zal 3g nog snel genoeg kunnen zijn...

Ik zit zelf bij tmobile met unlimited en gebruik alleen 4g omdat mijn batterij dan langer mee gaat en het snel genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Adeadly schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:58:
Ik zit te twijfelen om mijn nieuwe abonnement bij Ben af te sluiten, i.c.m. met een S23 ultra ( heb deze telefoon al lang op het oog, voornamelijk i.v.m. de camera). Zit nu nog bij Vodafone en kies voor Ben i.v.m. laagste maandlasten en laagste betaling van telefoon. Het enige wat ik me afvraag hoe het snelheids verschil is tussen 4g/4g+ en 5g. Heb nu wel 5g, maar zo denderend vind ik het niet en zit voornamelijk op Wifi. Mijn datagebruik is vaak dan ook niet hoger dan 4-5gb.
Als ik het goed heb begrepen, is 4G+ de gewone maximale snelheid van T-Mobile. De andere is gecapped.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:37
Adeadly schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:58:
Gewoon Ben nemen dan.

Door de huidige inrichting van VF 5G is het niet veel sneller dan VF 4G.

KPN en Tmobile gebruiken een eigen frequentie voor 5G, daar merk je het wel dat het wat sneller gaat. Maar dat is eigenlijk alleen te merken als je speedtesten aan het doen bent.

Over het algemeen merk je bij alle netwerken momenteel niet echt een verschil tussen 4/5G bij een beetje internetten. Wat dat betreft is Ben prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Nice!
Valt me alleen op dat je bij sim-only basic fit 5G niet uit kunt zetten en 1 euro kost.

En zonder basic fit kun je het wel aan/uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
henkNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:58:
Nice!
Valt me alleen op dat je bij sim-only basic fit 5G niet uit kunt zetten en 1 euro kost.

En zonder basic fit kun je het wel aan/uitzetten.
Oh! Dat is wel appart inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zijn er echt mensen die dat nemen (en waarom?). Met de grootste databundel heb je 25GB, dat is nog geen 1GB per dag. Waarom zou je dan 300 ipv 200Mbit/s nodig hebben?

(Ik heb unlimited op mijn eigen toestel en die op 4g gezet vanwege langere batterij duur en ik die snelheid niet nodig heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
jongetje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:17:
[...]

Zijn er echt mensen die dat nemen (en waarom?). Met de grootste databundel heb je 25GB, dat is nog geen 1GB per dag. Waarom zou je dan 300 ipv 200Mbit/s nodig hebben?

(Ik heb unlimited op mijn eigen toestel en die op 4g gezet vanwege langere batterij duur en ik die snelheid niet nodig heb).
Tja, denk ook meer dat het een "voor de leuk" dingetje is... Maarja, ze hebben eens iets nieuws en dat is al iets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gingen niet over een half jaar ofzo de nieuwe 5G banden aan? Dan heb je zeker wel wat aan de snelheid en lagere ping.
En waarom niet? Vooruitgang is ook wat, of wil iedereen graag op op 2G blijven, want snelheid gebruik ik niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:01
pinda powerrr schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 00:39:
Gingen niet over een half jaar ofzo de nieuwe 5G banden aan? Dan heb je zeker wel wat aan de snelheid en lagere ping.
En waarom niet? Vooruitgang is ook wat, of wil iedereen graag op op 2G blijven, want snelheid gebruik ik niet :/
Momenteel is 5g niet/nauwelijks sneller dan 4g. En vanaf februari 2024 zou dat wel moeten, maar dat is nog allerminst zeker.

Tweakers heeft er recent nog het volgende artikel over geschreven.

Nog steeds geen sneller 5G in NL - Inmarsat moet weg, maar er blijven problemen

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@pinda powerrr Je zit volgens mij bij Ben vanwege de prijs als budget provider. Mijn punt is dat ik het dan zonde vind om 12euro per jaar te betalen (dat is voor veel mensen 1 a 2 maanden abonnement) voor 5g die in de praktijk niets toevoegd. Die snelheid is totaal niet relevant. Dan kun je je maand bundel ipv in 8 minuten er in 6 minuten doorheen jagen?

Zie verder ook de post hierboven. Verder slaat vergelijken met 2g nergens op. Ik behoed gewoon voor geld weggooien, ben ook van mening dat het voor providers juist voordeliger is met bandbreedte verdeling dat iedereen op 5g zit. En nu wordt er juist geld voor gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik zit zelf op T-Mobile Unlimited :+

Vind het gewoon vreemd als nieuwere technieken worden geïmplementeerd, dat er dan weer voorbeelden komen "dat hebben we niet nodig".

Zo gaat dat in de vaste provider topics ook altijd. Toch gaaf dat er een budget provider is die 5G aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Ben gebruiker hierzo.

Huidige abbo's met 4+ hebben nu ook 5g in hun contract/status staan.
*Zelf geen 5g mobiel...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hx_9pVYBkKhNAiYnS5__-jNerOM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/30wKpRq4mF25YN6S54pW15oU.png?f=fotoalbum_large

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik ook ;)
Vind het gewoon vreemd als nieuwere technieken worden geïmplementeerd, dat er dan weer voorbeelden komen "dat hebben we niet nodig".

Zo gaat dat in de vaste provider topics ook altijd. Toch gaaf dat er een budget provider is die 5G aanbied?
Natuurlijk is het prima, alleen is er voor de consument helemaal geen voordeel, alleen een nadeel dat de batterij minder lang meegaat en het een euro extra per maand kost.

Ik zeg verder helemaal niet dat het niet nodig is voor de toekomst. Alleen voor dergelijke gebruikers is het gewoon zonde van je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 12:21
Ik zit nu via de "ik Ben" app ook op 5g (had een 4g-extra snel vanwege dat was gratis met de actie).

Maar via m'n telefoon nog niet (Pixel 6), al een keer opnieuw opgestart en internetinstellingen gereset, maar mocht niet baten. Kan natuurlijk zijn dat ik in een hoekje met erg slecht bereik zit, maar volgens de T-Mobile dekkingskaart zou het hier goed moeten zijn.

Misschien dat het toch nog op een bepaald level gefaseerd wordt uitgerold. Het haalt mij weinig uit, in de praktijk snel zat. We zien het wel ¯\_(ツ)_/¯
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste