Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:14

De mobiele operator Ben ontstond in februari 1998, door een project (samenwerking) tussen de providers Belgische Belagcom en het Deense Tele Danmark opgezet. Het is een GSM aanbieder met 6 regionale frequenties die ruimschoots voldoen om een goed (landelijk) dekkend netwerk op te zetten.

Op 4 februari 1999 ging Ben officieel de lucht in, met toen ter tijd een dekking in de Randstad en een groot deel van Noord Brabant.

Uiteindelijk op 30 september 2002 wordt Ben volledig overgenomen door het (Duitse) T-Mobile International (hedendaags hernoemd naar Deutsche Telekom). Op 25 februari 2003 wordt ook de naam BEN omgezet naar T-Mobile.

Vanaf 3 maart 2008 is Ben weer actief als aanbieder als sim only. Het is een zelfstandig onderdeel geworden (semi virtueel provider) binnen Odido (ex T-Mobile) en maakt gebruik van dat netwerk.

Terug naar Inhoudsopgave

Op dit moment biedt BEN 2 soorten abonnementen (Diensten) aan.
Ben abonnement en sim only

Voor een overzicht van aanbod van de mobiele diensten kan gekeken worden op de website van Ben sim only en hier voor de Ben sim+Telefoon.

Omdat bij Ben de prijzen en Bundels snel veranderen, is er voor nu gekozen geen prijzen in de OP te zetten.
Voor meer informatie over de huidige prijzen/tarieven, ga naar het Tarieven overzicht van Ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2OF_z1z0DrpfwQRDlLyo_5bcgA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UwyHSlwTqKIa4IegILi7dsPY.png?f=user_large
In combinatie met Odido, kan je al klant bij Ben tot 5 GB extra krijgen op je sim only en korting op je Odido Thuis abonnement.

Voor meer informatie over klantvoordeel, ga naar de klantvoordeel van Ben.

Ben EU dekking
Ben EU informatie prijzen
Ben EU informatie
Voor meer informatie over de EU ga naar de website van Ben.

Ben biedt aan haar klanten 3G/4G/5G.

Op het 3G netwerk zet Ben (Odido) voornamelijk in op band 1(2100 MHz) en op een klein aantal masten ook nog op band 8(900 MHz).

4G (LTE) zet Ben (Odido) in op de band 8(900 MHz), band 3(1800 MHz), band 1(2100 MHz) en band 38(2600 MHz TDD). De 800 MHz van Ben (Odido) wordt in stapsgewijs de komende tijd bij toegevoegd zodat er straks met 4G een nog betere indoor dekking ontstaat (800+900+1800+2100+2600 TDD en evt ook nog de 2600 MHz FDD(band 7) van Odido.

Hierbij is 4CA en 5CA mogelijk waarbij een theoretische snelheden van 500 Mbit/s te behalen valt.

Standaard heeft het 800MHz/900MHz band het beste bereik, terwijl de 1400MHz, 1800 MHz, 2100 MHz en 2600 MHz band zorgt voor de extra snelheid (capaciteit).

Ben biedt sinds 2023 30 Augustus 5G aan haar klanten voor €1,- extra per maand.
Op dit moment wordt nog alleen de 700 MHz frequentie gebruikt voor 5G.

Hier een kleine overzicht:
3G4G5G
Band8 / 120 / 8 / 32 / 3 / 1 / 728
Frequentie900 / 2100 Mhz800 / 900 / 1400 / 1800 / 2100 / 2600 Mhz700 Mhz

Voor meer algemene informatie over frequenties ga naar de website van antennekaart.nl.

Terug naar Inhoudsopgave

Rond 2021 is Ben begonnen met het aanbieden van Voice over LTE voor haar klanten, ook wel VoLTE genoemd wat niks minder betekend dan bellen over het 4G netwerk van Odido.

Sinds 2021 ondersteunt Ben via het netwerk van Odido VoWIFI (bellen over Wi-Fi), mobiel via wifi is een aanvulling op 4G Bellen, ook wel VoLTE (Voice over LTE) genoemd.

Met 4G bellen schakelt je toestel niet meer terug naar 3G(CSFB- Circuit Switch FallBack) om te kunnen bellen, maar blijft op het 4G netwerk, mocht tijdens een gesprek er geen of te slecht 4G zijn valt het toestel middels SRVCC(Single Radio Voice Call Continuity) terug naar 3G.

Mobiel via WiFi zorgt ervoor dat je toch kunt bellen en e mobiele dekking onvoldoende/afwezig is. Is er geen Wi-Fi meer beschikbaar dan val je terug op 4G. Is er geen 4G dan zal gesprek in zijn geheel wegvallen. Er is geen mogelijkheid om van Wi-Fi direct terug te vallen op 3G.

Wil je meer informatie over VoLTE en VoWIFI, ga dan naar de website van Ben.

Terug naar Inhoudsopgave

Ben Dekkingskaart

Wil je de live dekkingskaart zien, ga dan naar de dekkingskaart van BEN.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor mij niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen, als er iets verandert wordt er geprobeerd dit zo snel mogelijk te veranderen (datum van de laatst gecheckt prijs staat vermeld). Voor de meest actuele prijs raadpleeg altijd even op de website van Ben. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.015-01-2018Topic aangemaakt
V1.108-05-2018Nieuwe tarieven + actie
V1.206-09-2018Nieuwe tarieven en bundels
V2.009-09-2023OP weer helemaal actueel en nieuwe informatie

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 34% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-09-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:42
Nuttig topic,m zat al jaaren op 250 min voor 7 euro, maar ns omgezet naar 5 euro voor 300 minuten. Ze zullen je uit zichzelf op deze mogelijkheid ook niet wijzen he, de zittende klant mag lappen, daar is Ben geen haar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sjah schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:05:
Nuttig topic,m zat al jaaren op 250 min voor 7 euro, maar ns omgezet naar 5 euro voor 300 minuten. Ze zullen je uit zichzelf op deze mogelijkheid ook niet wijzen he, de zittende klant mag lappen, daar is Ben geen haar beter.
Dat klopt, het thuisfront hier heeft Ben als provider (behalve ik) en geef altijd aan wanneer ze beter kunnen veranderen van bundel. Laatst nog met de verdubbel dagen, voor hetzelfde prijs meer data altijd handig voor op vakantie in de eu.

Ik adviseer op dit moment dat het altijd handig om zelf om de maand of om de 2 maanden te kijken wat het aanbod is en of het gunstig is, want de mobiele telecom industrie verandert de laatste jaar of anderhalf snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Nee, de zittende klant moet gewoon opletten. Daardoor zit ikzelf nu op 5GB (met 4G!) en 300bel/sms voor €12,50 per maand, en dat terwijl ik vanaf het begin al maandelijks op kan zeggen.
Een goedkoop telefoonabonnement heeft vaker te maken met goed opletten en trucjes vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Brad schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:40:
[...]

Nee, de zittende klant moet gewoon opletten. Daardoor zit ikzelf nu op 5GB (met 4G!) en 300bel/sms voor €12,50 per maand, en dat terwijl ik vanaf het begin al maandelijks op kan zeggen.
Een goedkoop telefoonabonnement heeft vaker te maken met goed opletten en trucjes vinden. :)
Zelfs met een 2 jarig abonnement kan je aanpassen aan nieuwe tarieven, dat is eigenlijk wel het positiefst t.o.v. andere providers waar je vast zit 2 jaar aan de destijds geldende tarieven bij het afsluiten van je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-04 22:19
Ik kan mij herinneren dat ik een tijd terug had gebeld naar de ks ivm wat je hier opnoemt. Mijn sim korting verviel waardoor ik maandenlang 3 euro pm meer betaalde dan het actuele exact zelfde aanbod voor mijn abo. Ze hadden deze teveel betaalde bedragen met terugwerkende kracht gesaldeerd met mijn factuur waardoor het alsnog rechtgetrokken werd. Je kan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torakk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08-2022
Toch valt het me op dat abo's van BEN erg voordelig zijn TOV de meeste aanbieders, Is er dan een addertje onder gras ergens? Valt me ook op dat abo's na 2 jaar niet ineens dubbel zoveel kosten per maand. Dat zie ik bijvoorbeeld bij tele2 wel vaak gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:51

mb1

Ik heb een leuke deal op ben.NL/kampioen gezien een p smart met 2Gb een 200 min
Voor €15 per maand en geen aansluit kosten!
Dat is echt veel voordeliger als de concurrentie!
Deze aanbieding stond in de ANWB kampioen en er staat bij voor kampioen lezers.....
Nu lees ik de kampioen als m'n buurman heb uit heeft maar ik heb geen idee of de actie alleen geldig is als je ANWB lid bent.
De ben klantenservice is niet eenduidig ik haar antwoord.
Ik wil voor mijn dochter dit afsluiten met nummerbehoud maar wil niet dat de aanvraag wordt afgewezen op de kleine lettertjes een en tweede kans op nummer behoud elders niet lukt omdat het nummer door Ben "gegijzeld" is.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Volgens mij kan je gewoon gebruik maken van deze aanbieding. Je bent immers Kampioenlezer, er staat niet dat het alleen voor ANWB leden is :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ben is niet zo moeilijk, zo kun je ook iedereen vriendenvoordeel geven, zelfs als jezelf een 2e abonnement afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

*knip*. Het vragen (en delen) om referral codes is niet toegestaan.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 30-04-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

€0,51 cent per minuut om even te bellen naar een ander eu land vind ik best duur.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:41
Zie net dat dat ben prijsbewust weken heeft tm 31 mei, extra mb's voor dezelfde prijs of soms minder zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
baco101 schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:26:
Zie net dat dat ben prijsbewust weken heeft tm 31 mei, extra mb's voor dezelfde prijs of soms minder zo te zien
Klopt, pas binnenkort OP aan.
Eigenlijk niet echt schokkende tarieven, eind 2017 hadden ze ook deze tarieven voor het aantal mb, helaas geen aanbod met meer mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update OP:

Nieuwe tarieven en vermelding van de huidige actie die tot en met 31 Mei loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 21:08

nFo

Ook maar is upgraden van 1GB data naar 3,5GB.
Voortaan maar is vaker kijken, niet pas na 2 jaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Prijsbewustweken actie van Ben is verlengd tot en met 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:22

3raser

⚜️ Premium member

Er zijn maar weinig ervaringen met Ben zo te lezen. Ik zoek een nieuwe provider en Ben lijkt mij toch een van de goedkopere met de meeste voordelen.
  • Maandelijks opzegbaar
  • 4G (ook in het buitenland)
  • Nette prijzen
Ik heb ook naar Lebara gekeken maar die heeft mij iets teveel negatieve reacties. Simpel was ook een optie maar die bieden alleen jaarcontracten aan.

Zijn er zwaarwegende redenen om niet voor Ben te kiezen? Addertjes onder het gras? Ik lees bijvoorbeeld nergens iets over het afronden van je dataverbruik. De 4G snelheid zou 100Mbit moeten zijn en dat is ruim voldoende.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Ben in het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
3raser schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:40:
Er zijn maar weinig ervaringen met Ben zo te lezen. Ik zoek een nieuwe provider en Ben lijkt mij toch een van de goedkopere met de meeste voordelen.
  • Maandelijks opzegbaar
  • 4G (ook in het buitenland)
  • Nette prijzen
Ik heb ook naar Lebara gekeken maar die heeft mij iets teveel negatieve reacties. Simpel was ook een optie maar die bieden alleen jaarcontracten aan.

Zijn er zwaarwegende redenen om niet voor Ben te kiezen? Addertjes onder het gras? Ik lees bijvoorbeeld nergens iets over het afronden van je dataverbruik. De 4G snelheid zou 100Mbit moeten zijn en dat is ruim voldoende.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Ben in het buitenland?
Hier mensen met Ben in huis (ik zelf niet), de dekking in het buitenland EU is erg goed te noemen. Overal 4G in de EU maar dat is ook niet gek want Ben is van T-Mobile ;) .
Zelfs buiten de EU kan je 4G hebben.

Geen addertjes, je kan namelijk zo MB Pauze aanzetten wat voor de EU geld daarmee kan je voorkomen dat je boven je bundel komt.

Wat wil je nog meer weten? en hoeveel wil je gaan gebruiken?

Btw: welke provider zit je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is met Ben, zijnde afnemer van T-Mobile, Tele2 met korting te krijgen??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sjah schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:56:
Is met Ben, zijnde afnemer van T-Mobile, Tele2 met korting te krijgen??!
Wat wil je? Snap de vraag stelling niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou Vodafone 06 afnemers krijgt korting bij Ziggo, Kpn 06 beller bij Kpn, en t-mobile beller bij Tele2 voor vast internet. Waar blijft Ben in dit verhaal, ze zijn dochtertje van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:25:
[...]

Hier mensen met Ben in huis (ik zelf niet), de dekking in het buitenland EU is erg goed te noemen. Overal 4G in de EU maar dat is ook niet gek want Ben is van T-Mobile ;) .
Zelfs buiten de EU kan je 4G hebben.

Geen addertjes, je kan namelijk zo MB Pauze aanzetten wat voor de EU geld daarmee kan je voorkomen dat je boven je bundel komt.

Wat wil je nog meer weten? en hoeveel wil je gaan gebruiken?

Btw: welke provider zit je nu?
Ik zit momenteel bij Vodafone met een klein abonnement, Start M. Bij Ben kan ik voor nog minder geld een veel betere bundel krijgen, vandaar mijn interesse. Heb ook een vakantie in Frankrijk in de planning staan dus vandaar de vraag over het buitenlandse internet. Ik las dat je die MB Pauze iedere maand handmatig moet activeren, is dat zo? Klinkt een beetje omslachtig. Ben doet in dat geval niet erg zijn best om je te beschermen tegen buiten-bundel tarieven.

Heb jaren geleden bij T-mobile zelf gezeten en had toen veel problemen met slechte dekking. In mijn woongebied is dat vaker een probleem. Dit was zeker 10 jaar geleden dus ik ben best bereid het nog een keer te proberen. Maar een maandelijks opzegbaar abonnement is dan wel zo fijn voor het geval het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
3raser schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:21:
[...]

Ik zit momenteel bij Vodafone met een klein abonnement, Start M. Bij Ben kan ik voor nog minder geld een veel betere bundel krijgen, vandaar mijn interesse. Heb ook een vakantie in Frankrijk in de planning staan dus vandaar de vraag over het buitenlandse internet. Ik las dat je die MB Pauze iedere maand handmatig moet activeren, is dat zo? Klinkt een beetje omslachtig. Ben doet in dat geval niet erg zijn best om je te beschermen tegen buiten-bundel tarieven.

Heb jaren geleden bij T-mobile zelf gezeten en had toen veel problemen met slechte dekking. In mijn woongebied is dat vaker een probleem. Dit was zeker 10 jaar geleden dus ik ben best bereid het nog een keer te proberen. Maar een maandelijks opzegbaar abonnement is dan wel zo fijn voor het geval het niet bevalt.
Dat is niet zo. Als MB pauze aan staat blijft hij gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
3raser schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:21:
[...]

Ah duidelijk, nee als het goed is wordt het automatisch vanaf eind 2016 geactiveerd de MB pauze. Hier staat hij automatisch aan en hoef je hem niet elke maand opnieuw te activeren.

Zou al ik jou was gewoon maandelijks opzegbaar nemen, kan je altijd checken of het voor jou is. Zo ja kan je simpel altijd nemen als je een nog lagere prijs wilt.

Hier eventueel meer info: https://www.ben.nl/service/vraag/1153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sjah schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:20:
Nou Vodafone 06 afnemers krijgt korting bij Ziggo, Kpn 06 beller bij Kpn, en t-mobile beller bij Tele2 voor vast internet. Waar blijft Ben in dit verhaal, ze zijn dochtertje van t-mobile.
Klopt, maar Ben heeft niks met Tele2 te maken.
En T-Mobile heeft op dit moment geen deals met Tele2 hoor.. wel met hun eigen T-Mobile vast dus snap niet hoe je daar bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:56:
[...]

Ah duidelijk, nee als het goed is wordt het automatisch vanaf eind 2016 geactiveerd de MB pauze. Hier staat hij automatisch aan en hoef je hem niet elke maand opnieuw te activeren.

Zou al ik jou was gewoon maandelijks opzegbaar nemen, kan je altijd checken of het voor jou is. Zo ja kan je simpel altijd nemen als je een nog lagere prijs wilt.

Hier eventueel meer info: https://www.ben.nl/service/vraag/1153
Bedankt voor alle informatie. Ik heb de knoop doorgehakt en een abonnement (met nummerbehoud) aangevraagd. Helaas heb ik nu al mijn eerste negatieve ervaringen opgedaan. En dat is dan alleen nog maar bij de aanvraag!

Zo kon ik mijn abonnement niet op 18 juni in laten gaan omdat dit bij Ben een feestdag is. Ook de 15e en de 19e waren een feestdag dus ik kon niet eerder dan 20 juni kiezen. Nou is dat geen groot probleem maar slordig is het wel.

Ben feestdag

Na het afronden van de bestellingen vermeld Ben dat ze mij per e-mail op de hoogte gaan houden. Blijkbaar hebben ze daar erg negatieve ervaringen mee want ze vermelden maar liefst 2 keer dat de e-mail mogelijk in mijn spam folder komt.

Ben dubbele tekst

En.... inderdaad! Drie e-mails ontvangen en allemaal in de spam folder van Gmail. Ben is blijkbaar niet zo goed in het versturen van e-mail en een correct SPF record is erg moeilijk te regelen. :F
Ik hoop dat ze verder wel goed zijn in het versturen van sim kaarten en het overnemen van bestaande telefoonnummers want tot nu toe heb ik geen hoge pet op van Ben. :-(

Misschien ben ik een zeurpiet maar dit komt op mij gewoon erg slordig over. Vooral die spam. Hoe moeilijk is het nu om je e-mail correct te bezorgen. Ik ga ze hier dan ook zeker op aanspreken. Ze mogen mij eventueel ook als consultant inhuren om de e-mail op orde te brengen. O-)

[Toevoeging]
Ook de door mij gekozen privacy opties worden blijkbaar niet gehanteerd. Tijdens de bestelling mag je aanvinken of je gegevens gebruikt mogen worden voor marketing doeleinden, dus dat vink ik dan uit. En wat krijg ik via de e-mail als gekozen opties.

Ben privacy

Blijkbaar mogen ze mijn data toch wel verzamelen en mij ook nieuwsbrieven sturen. Maar eens kijken of dat nog uit te schakelen is via de "Ik Ben" pagina.

[ Voor 11% gewijzigd door 3raser op 13-06-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
3raser schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:19:
[...]

Bedankt voor alle informatie. Ik heb de knoop doorgehakt en een abonnement (met nummerbehoud) aangevraagd. Helaas heb ik nu al mijn eerste negatieve ervaringen opgedaan. En dat is dan alleen nog maar bij de aanvraag!

Zo kon ik mijn abonnement niet op 18 juni in laten gaan omdat dit bij Ben een feestdag is. Ook de 15e en de 19e waren een feestdag dus ik kon niet eerder dan 20 juni kiezen. Nou is dat geen groot probleem maar slordig is het wel.

[afbeelding]

Na het afronden van de bestellingen vermeld Ben dat ze mij per e-mail op de hoogte gaan houden. Blijkbaar hebben ze daar erg negatieve ervaringen mee want ze vermelden maar liefst 2 keer dat de e-mail mogelijk in mijn spam folder komt.

[afbeelding]

En.... inderdaad! Drie e-mails ontvangen en allemaal in de spam folder van Gmail. Ben is blijkbaar niet zo goed in het versturen van e-mail en een correct SPF record is erg moeilijk te regelen. :F
Ik hoop dat ze verder wel goed zijn in het versturen van sim kaarten en het overnemen van bestaande telefoonnummers want tot nu toe heb ik geen hoge pet op van Ben. :-(

Misschien ben ik een zeurpiet maar dit komt op mij gewoon erg slordig over. Vooral die spam. Hoe moeilijk is het nu om je e-mail correct te bezorgen. Ik ga ze hier dan ook zeker op aanspreken. Ze mogen mij eventueel ook als consultant inhuren om de e-mail op orde te brengen. O-)

[Toevoeging]
Ook de door mij gekozen privacy opties worden blijkbaar niet gehanteerd. Tijdens de bestelling mag je aanvinken of je gegevens gebruikt mogen worden voor marketing doeleinden, dus dat vink ik dan uit. En wat krijg ik via de e-mail als gekozen opties.

[afbeelding]

Blijkbaar mogen ze mijn data toch wel verzamelen en mij ook nieuwsbrieven sturen. Maar eens kijken of dat nog uit te schakelen is via de "Ik Ben" pagina.
toon volledige bericht
Wel een beetje een zeurpiet hoor ;) .

Maar even zonder gekkigheid, toen ik een tijdje Ben had (2016) kreeg ik netjes alles in me inbox en niet in me mail, dit kan met elke provider gebeuren want bij Vodafone had ik dit ook.

Over dat overstappen, tja misschien een fout bij Ben haar systeem? Heb je eventueel contact opgenomen?
Privacy opties kan je straks makkelijk wijzigen dus no worries ;) .

Overal toch geen grote problemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Het nummerbehoud is hier vandaag vlekkeloos verlopen! En gelijk de bundel gewijzigd naar meer data voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Vanmorgen mijn wachtwoord aangevraagd voor de Ik Ben (persoonlijke) pagina. De link voor het aanvragen van het wachtwoord in de e-mail werkte niet. Toen maar een wachtwoord aangevraagd via de "Wachtwoord vergeten" functie en dat werkte wel. Nu voor het eerst ingelogd op https://www.ben.nl/ikben/ en de pagina is niet gevonden?!

Na even verder te hebben gekeken blijkt de Ik Ben pagina standaard de "Belstatus" pagina te laden en die werkt dus niet. Mogelijk omdat ik een nieuwe klant ben. Maar dat had dan toch wel even iets netter weergegeven mogen worden?

Nog steeds geen grote problemen maar al met al wel best slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Gewoon de app downloaden die werkt prima ook als je contract nog niet is ingegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04 16:19
Zojuist heb ik ook een SIM only abonnement bij Ben afgesloten. Ik heb tot nu toe een Tele2 abonnement met 100 min/SMS en 2GB data voor €12,00 per maand en wilde eens kijken of er rond dit bedrag inmiddels betere deals waren, aangezien ik de afgelopen tijd ook wat meer data ben gaan gebruiken.

Onder de 15 euro per maand had ik met mijn wensen de keuze uit Lebara, Youfone (KPN netwerk) en Ben (T-Mobile netwerk).

Uiteindelijk heb ik voor Ben gekozen omdat ik hier op dit moment het beste gevoel bij heb na het lezen van de voorwaarden en de reviews zijn over het algemeen ook wat positiever in vergelijking met de andere genoemde providers.

In verband met de 'Ben prijsbewust weken' krijg ik binnenkort 100 min/SMS + 3,5GB data (4G) voor €11,50 per maand (maandelijks opzegbaar).

De aansluitkosten zijn €14,95 maar via CashbackXL is er €20,00 cashback mogelijk. In mijn geval dus meer data voor minder geld d:)b Nu is het afwachten of het nummerbehoud allemaal goed verloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Bigf00t en voor alle andere mensen die nieuwe bundels willen afsluiten kijk hier eens: www.ben.nl/knaek

20% meer op de bestaande bundel, dus 1800mb, 4200mb of 7800mb.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-06-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
dutchnltweaker schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:30:
@Bigf00t en voor alle andere mensen die nieuwe bundels willen afsluiten kijk hier eens: www.ben.nl/knaek

Bedankt voor de tip, Ik heb net mijn abbo verlengt met de knaek actie. Heb nu voor hetzelfde bedrag 300 mb meer en 200 extra belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10

En je hoeft niet extra te betalen voor 4G. Bedankt voor de tip!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:58

Thnx voor de tip, ik heb mijn huidige abonnement kunnen verlagen met 2,50 euro en vervolgens ook nog 1300mb meer in de maand. Thnx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-03 15:27
Deze week een abonnement bij Ben afgesloten:
300 minuten / 6GB data 14€ (maandelijks opzegbaar).

Stuk beter dan 150 minuten / 5GB data voor 19€
(maandelijks opzegbaar) waarnaar ik mijn abbo kan verlengen.

Mocht er iemand interesse hebben, ik heb een vrienden voordeelkaart gekregen bij mijn abbo.

Als iemand zich hiermee inschrijft krijgen we beide €16,50 (abbo+tel) of €8,25 (sim only) cadeau.
Scheelt toch weer een beetje in de kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:03
Cowamundo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:02:
Deze week een abonnement bij Ben afgesloten:
300 minuten / 6GB data 14€ (maandelijks opzegbaar).

Stuk beter dan 150 minuten / 5GB data voor 19€
(maandelijks opzegbaar) waarnaar ik mijn abbo kan verlengen.

Mocht er iemand interesse hebben, ik heb een vrienden voordeelkaart gekregen bij mijn abbo.

Als iemand zich hiermee inschrijft krijgen we beide €16,50 (abbo+tel) of €8,25 (sim only) cadeau.
Scheelt toch weer een beetje in de kosten.
Hoe Ben ( ;) ) je bij Ben gekomen? Als ik Youfone bekijk zijn die weer goedkoper zeg maar. Ik vind Ben nu niet echt de goedkoopste meer. Bij Youfone heb je 10GB met 100 min voor een tientje tegenwoordig.

Edit: oeps, je hebt een maandabonnement. Ik zeg niks :P

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 27-07-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Mijn Ben abonnement is ondertussen actief. Het duurde helaas een maand voordat mijn nummer kon worden overgenomen. Dit schijnt standaard zo te werken, ook als je abonnement bij je huidige provider al is afgelopen.
Het overnemen van mijn nummer gebeurde niet op de afgesproken datum. Ik heb met de klantenservice contact opgenomen en blijkbaar waren ze van systeem gewijzigd waardoor dit mis was gegaan. De volgende dag is mijn nummer alsnog om gezet.

Tot nu toe prima tevreden met mijn abonnement. Het enige wat me opvalt is dat ik met mijn Ben simkaart altijd het NFC icoon in mijn statusbalk heb. Dit had ik met mijn Vodafone simkaart niet terwijl ik NFC wel altijd aan had staan. Vreemd, maar het went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Ben aan het kijken naar een nieuw sim only abonnement voor mijn huidige aflopende tele2. Ben komt er daarbij het goedkoopst uit. Enige nadeel die ik heb kunnen vinden is maximaal 100Mbps download en 10Mbps upload, terwijl andere meestal onbeperkt hebben. Kan iemand dat er iets zinnigs over zeggen over je dat in de praktijk gaat merken?

[ Voor 6% gewijzigd door Matedeor op 15-08-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Matedeor schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:37:
Ben aan het kijken naar een nieuw sim only abonnement voor mijn huidige aflopende tele2. Ben komt er daarbij het goedkoopst uit. Enige nadeel die ik heb kunnen vinden is maximaal 100Mbps download en 10Mbps upload, terwijl andere meestal onbeperkt hebben. Kan iemand dat er iets zinnigs over zeggen over je dat in de praktijk gaat merken?
Dat ga je niet merken. 100Mbps is meer dan voldoende voor een telefoon. Zelfs mijn internetverbinding thuis is maar 50Mbit, en daar hangen meerdere apparaten aan te streamen, en dat gaat ook nog vlekkeloos. 100Mb is meer dan zat.

Een wifi netwerk is vaak zelfs langzamer. Alleen bij uploaden van grote bestanden duurt het iets langer, maar een foto uploaden gaat alsnog in een paar seconden, dus dat valt wel mee.

• dutchnltweaker
Update OP:

Nieuwe tarieven en bundels.

Ook hoef je op dit moment als je bij Ben een sim only wilt afsluiten geen aansluitkosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30

TFHfony

Professional Weirdo

Nah, vandaag ook maar eens aan de BEN gegaan. Onbeperkt bellen & SMS voor 8,50 euro p/m (maandelijks opzegbaar). Deze gaat als 2e SIM in mijn dual-SIM toestel om voortaan mijn zakelijke en privé gesprekken te scheiden. Eens kijken of het bevalt en of ik de klanten zo ver opgevoed krijg voortaan mijn "nieuwe" nummer te bellen.

Het valt mij wel op dat ik vandaag besteld heb, waarschijnlijk morgen de SIM in huis krijg en dat volgens de Ik Ben pagina het abbo gisteren al is ingegaan. Een tikkie slordig als dit ook zo op de factuur komt te staan...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Zojuist via https://www.ben.nl/knaek een sim-only maandabonnement afgesloten met onbeperkt min/sms en 8400MB (4G) voor €17,- per maand. Ik ben benieuwd :)

De extra MB's aanbieding is t/m 21 november voor de geïnteresseerden.

• dutchnltweaker
dreester schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:08:
Zojuist via https://www.ben.nl/knaek een sim-only maandabonnement afgesloten met onbeperkt min/sms en 8400MB (4G) voor €17,- per maand. Ik ben benieuwd :)

De extra MB's aanbieding is t/m 21 november voor de geïnteresseerden.
Als ik nu naar de Ben pagina ga wordt er vermeld dat de Ben website nu niet beschikbaar is wegens blackfriday deals (die ze op hun site gaan zetten).

Ben benieuwd wat die blackfriday deals gaan brengen.

• dreester
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:21:
[...]

Als ik nu naar de Ben pagina ga wordt er vermeld dat de Ben website nu niet beschikbaar is wegens blackfriday deals (die ze op hun site gaan zetten).

Ben benieuwd wat die blackfriday deals gaan brengen.
De site is weer online. Voor sim-only zijn de deals hetzelfde gebleven, m.u.v. de aansluitkosten die je niet hoeft te betalen. :)

• dutchnltweaker
dreester schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:55:
[...]

De site is weer online. Voor sim-only zijn de deals hetzelfde gebleven, m.u.v. de aansluitkosten die je niet hoeft te betalen. :)
De knaek site nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-04 22:19
Ik ben één van de gelukkigen die nog een Ben internet altijd '08 abo heeft, met nog echt onbeperkt internet icm 600 belminuten .

Onlangs kreeg ik een mail dat mensen met deze bundel binnen EU roaming vanaf 2019 16 GB per maand te verbruiken hebben ipv de 12gb in 2018. Dit is een mooie ontwikkeling.
Echter is helaas het internet nog altijd op 3G bij dit abo en is er geen mogelijkheid om formeel 4G toe te voegen, om je te dwingen het abo te switchen naar een minder gunstige bundel uiteraard.

Is er iemand hier die met Ben alsnog hierover iets heeft kunnen regelen om 4g toe te voegen bij dit specifieke abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk dat je in pak genaaid zit, en zal moeten overstappen. Je kan ze bellen, en wie weet heb je aardige juffrouw aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@digitalus101 , je zou het kunnen proberen of je moet tevreden zijn met 3G.

In het verleden hadden mensen dit al geprobeerd maar de enige optie toen was max 3G:
https://community.ben.nl/...j-onbeperkt-internet-5672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Voor degenen die ing rentepunten hebben voor 1200 punten kun je een 2 jarig abo afsluiten met onbeperkt bellen, 5 gb voor 10 euro p.m., geldt voor nieuwe en bestaande klanten.

Voor nieuwe klanten geen aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 23-04 20:10
baco101 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:21:
Voor degenen die ing rentepunten hebben voor 1200 punten kun je een 2 jarig abo afsluiten met onbeperkt bellen, 5 gb voor 10 euro p.m., geldt voor nieuwe en bestaande klanten.

Voor dat bedrag kan je net zo goed naar Simpel, dan heb je ook standaard 4G, roaming in Zwitserland en eerste 6 maanden voor 1 euro...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
baco101 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:21:

Ik ben dit aan het overwegen, rentepunten krijg ik toch nooit op.
Hoe zijn de ervaringen met de service van Ben? Zijn jullie tevreden of hadden jullie achteraf liever een andere provider gekozen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Henk007 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Ik ben dit aan het overwegen, rentepunten krijg ik toch nooit op.
Hoe zijn de ervaringen met de service van Ben? Zijn jullie tevreden of hadden jullie achteraf liever een andere provider gekozen ?
Ik heb geen problemen met ben, bereik is goed (netwerk t-mobile), wijzigingen van bundels gaat ook goed. Ik heb 1x contact met de klantenservice gehad via messenger en dat ging ook goed,rekeningen kloppen en het verbruik ook.

Tot nu toe gewoon tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Op zich ook wel benieuwd naar Ben. Maar zag al wat addertjes: snelheid minder dan KPN, data buiten bundel of Ben Pauze, minder bereik buitenland, betaalde klantenservice.

Het is niet voor niets budget. Heb nu 6GB met onbeperkt bellen voor 15,50 bij KPN.

Als het netwerk 100% hetzelfde is als T-Mobile wil ik nog wel overwegen voor het ING aanbod te gaan, echter zegt mijn gevoel dat het toch minder goed is dan ‘het best geteste netwerk’.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:25
THE_BASE schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:23:
Op zich ook wel benieuwd naar Ben. Maar zag al wat addertjes: snelheid minder dan KPN, data buiten bundel of Ben Pauze, minder bereik buitenland, betaalde klantenservice.
Snelheid minder dan KPN? In jouw omgeving dan neem ik aan? Want zelfs met een capsnelheid van 100Mbps zit Ben nog hoger dan KPN hier in Limburg.
Minder bereik buitenland? Gebaseerd op? Zij hebben dezelfde roamingpartners als T-Mobile, wat betekent prima 4G ontvangst in omliggende landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
THE_BASE schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:23:

Het is niet voor niets budget. Heb nu 6GB met onbeperkt bellen voor 15,50 bij KPN.

Als het netwerk 100% hetzelfde is als T-Mobile wil ik nog wel overwegen voor het ING aanbod te gaan, echter zegt mijn gevoel dat het toch minder goed is dan ‘het best geteste netwerk’.
Klantenservice kun je gratis bellen als je klant bent bij Ben.

Ik neem aan dat je weet dat Ben een dochteronderneming van tmobile is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Kleine update:
Ben bied nu 4G extra snel aan, 4G kost 1 euro en 4G extra snel kost 2 euro. Het grote verschil is dat je met gewoon 4G toot 100 mbps snelheid hebt en bij 4g extra snel tot 225 Mbps.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-03-2019 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Slimme geldmachine dat 4G.
Zou dit de opmaat zijn naar deels gratis 4G omdat 2G op termijn uit de lucht gaat?

[ Voor 63% gewijzigd door HerZon op 04-03-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dutchnltweaker schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:54:
Kleine update:
Ben bied nu 4G extra snel aan, 4G kost 1 euro en 4G extra snel kost 2 euro. Het grote verschil is dat je met gewoon 4G tot 100 mbps snelheid hebt en bij 4g extra snel tot 225 Mbps.
@dutchnltweaker, ik neem aan dat als je 4G snelheid al niet geweldig is in je omgeving, dat dit door "Extra Snel" ook niet werkelijk veel (meer) gaat brengen?

check op postcode: 4G Donkerblauw gebied Binnen en buiten zeer goed bereik (= in de praktijk 15/3Mbit op mijn toestel).

Elders haal ik soms gemakkelijk die maximale BEN 4G snelheid, dus mijn toestel kan er theoretisch prima mee overweg.

Edit: inmiddels aan de praktijk getoetst, magt kein flaus aus :N

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 18-04-2019 11:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Ik ben sinds vandaag overgestapt op Simpel. Zij hadden een beter aanbod en ik voelde me enigszins in de boot genomen omdat Ben jaarlijks inflatie toepast op zijn abonnementen. Dat heb ik bij geen enkele provider ooit meegemaakt. Dus als je denkt dat je een goedkoop abonnement hebt wordt deze vanzelf duurder.

Ter informatie, dit wordt aangegeven op de factuur van Ben.
Als gevolg van de inflatie pas ik jaarlijks de maandkosten van je Abonnement aan als je deze hebt afgesloten na 6 oktober 2014. Het inflatiepercentage wordt bepaald door het CBS. Voor 2018 is deze vastgesteld op +1,7%. Je maandkosten zullen daarom per januari 2019 worden gewijzigd. Als je abonnement op 1 januari 2019 minder dan 3 maanden geleden gestart is, voer ik dit jaar voor jou geen inflatiecorrectie door.
Natuurlijk stond dit ook in de algemene voorwaarden, zoals bij iedere andere aanbieder, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk toepassen. Laat dit dus alvast een waarschuwing zijn voor anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:30
3raser schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:12:
Ik ben sinds vandaag overgestapt op Simpel. Zij hadden een beter aanbod en ik voelde me enigszins in de boot genomen omdat Ben jaarlijks inflatie toepast op zijn abonnementen. Dat heb ik bij geen enkele provider ooit meegemaakt. Dus als je denkt dat je een goedkoop abonnement hebt wordt deze vanzelf duurder.

[...]

Natuurlijk stond dit ook in de algemene voorwaarden, zoals bij iedere andere aanbieder, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk toepassen. Laat dit dus alvast een waarschuwing zijn voor anderen!
Dan zit jij altijd bij andere aanbieders dan ik. Veel aanbieders hebben inflatiecorrectie in hun prijslijsten/algemene voorwaarden staan. In elk geval hebben KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 dat zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
3raser schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:12:

[...]

Andere providers doen dit ook, vroeger was dit ook maar werd het nooit toegepast. Sinds vorig jaar doen providers dat jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Deze maand geen aansluitkosten.
Is dat een lokkertje om vooral maar deze maand nog maar een abonnement te nemen of is dit elke maand standaard bij Ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-03 18:53
Speedboot schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:40:
Is dat een lokkertje om vooral maar deze maand nog maar een abonnement te nemen of is dit elke maand standaard bij Ben?
Dit zou ik ook graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Speedboot schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:40:
harde_cynist schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:12:
[...]

Dit zou ik ook graag willen weten.
Heb het zelf eind 2018 in de gaten gehouden en er is wel een periode waarin ze wel aansluitkosten rekenen. Korting op de aansluitkosten lijken ze wel regelmatig te doen. Maar ook bij Ben doen ze aan "vanwege succes verlengd!" praktijken.

Tip: Ga naar ben.nl/knaek voor 20% meer data. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 02-04-2019 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Ze hebben weer een leuke aanbieding op ben.nl/knaek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 10:58
HerZon schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:09:
Ze hebben weer een leuke aanbieding op ben.nl/knaek.
De deal op https://www.ben.nl/fnv is nog net wat beter. Daar krijg je bijvoorbeeld 9000 ipv 8400 MB en de belbundels zijn 0,50 EUR goedkoper. Dat is echt de beste deal die ik bij Ben heb gezien so far. Ook voor bestaande klanten trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:54

pinda powerrr

Slow down...

Toch maar eens reageren in dit topic :P
Heb voor beide tienerkids een Ben abbo, paar jaar geleden kwam deze het gunstigste uit. Mede dankzij dit topic al meerdere malen de (maand) abbo's verlengd voor betere voorwaarden.

Bv vorige maand nog van de knaek aanbieding gebruik gemaakt, waardoor de databundel naar 8400MB steeg à €15/maand. Nu met de FNV aanbieding naar 9000MB gegaan, voor €14,50/maand :)
En zo gaat dat al tijden door... De altijd data hongerige tieners krijgen op die manier flink waar voor hun geld, zij hoeven zich niet meer druk te maken over de bundels en ik vind het een steeds grotere sport worden om voor hetzelfde geld zoveel mogelijk te krijgen.

Aan alle bijdragers van dit topic: Hulde d:)b _/-\o_

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:18:
Bv vorige maand nog van de knaek aanbieding gebruik gemaakt, waardoor de databundel naar 8400MB steeg à €15/maand. Nu met de FNV aanbieding naar 9000MB gegaan, voor €14,50/maand :)
Betaal je dan geen aansluitkosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

NIMIC schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:00:
[...]

Betaal je dan geen aansluitkosten?
Nee, want ze hebben al een (maand) abonnement. Ik log in en daarna ga ik naar de knaek, of fnv pagina. Abonnement aanpassen en een dag later is het in werking. Staat ook bij dat je geen aansluitkosten betaald.

edit: In dit geval niet de volgende dag in werking, maar pas de 18e. Waarom? Ik heb het abbo aangepast na de post van @HerZon (de 18e geplaatst) en dat is dus binnen de maand weer veranderd. Maar goed om te zien dat het toch aan te passen is :)

[ Voor 26% gewijzigd door pinda powerrr op 13-05-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-04 22:39
https://www.ben.nl/basicfit

geen aansluitkosten
gratis 4G
20% extra MB

geen idee of ze checken of je daadwerkelijk lid bent van basicfit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:12
Bij de FNV aanbieding werd er ook niet nagevraagd.
Als het je iets lijkt gewoon doen.
14 dagen de tijd om alles terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
supercop7373 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:44:

geen aansluitkosten
gratis 4G
20% extra MB

Ik zou zeggen probeer het, ergste wat kan gebeuren is dat het geweigerd wordt. Maar heb dit nog niet gehoord in het verleden dat dit gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Von Henkel schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:14:
Bij de FNV aanbieding werd er ook niet nagevraagd.
Als het je iets lijkt gewoon doen.
14 dagen de tijd om alles terug te draaien.
Inderdaad, mijn dochter is geen lid van de FNV :+ maar de korting is prima! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Tijdelijke actie bij BEN:
€40 vriendenvoordeel bij afsluiten abonnement, ook voor SIM-only en maandelijks opzegbare abonnementen.
Als er iemand hiervan wil profiteren, stuur mij een PM en je krijgt van mij een link.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 15:13

geen aansluitkosten
gratis 4G
20% extra MB

Al geprobeerd?

Ik had ooit internet altijd 08. Dat heb ik een tijdje terug aangepast om toch 4G te krijgen. Onbeperkt 3G ingeruild voor 4G |:( . Maar moet zeggen dat de snelheid op die internet altijd bundel wel steeds minder werd heb ik het idee, en de prijs ging omhoog naar 20 euro

8500mb voor 15/16 is een mooie aanbieding.

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Wat iemand hier wat de juiste instellingen zijn voor Internet op een iPhone.

Als APN stond er "startsites.t-mobile

Volgens de helpdesk van Ben zou dit moeten zijn APN "Internet.ben" met gebruikersnaam "Ben Internet".

(via Google zoek nog enkele andere combinaties ontdekt maar geen van die werkt.)

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
TonVH schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:27:
Wat iemand hier wat de juiste instellingen zijn voor Internet op een iPhone.

Als APN stond er "startsites.t-mobile

Volgens de helpdesk van Ben zou dit moeten zijn APN "Internet.ben" met gebruikersnaam "Ben Internet".
...
Ik heb op Android idd smartsites.t-mobile.
Dat werkt prima.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:59
Is het de moeite om van 4G naar de 4G extra snel variant over te stappen? Iemand ervaring met het verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:09
.NCK schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:44:
Is het de moeite om van 4G naar de 4G extra snel variant over te stappen? Iemand ervaring met het verschil?
Waarvoor zou je extra snel 4G nodig hebben wanneer de grootste bundel 8500mb is?

Dat van extra geld vragen voor extra snel 4G is een beetje geldklopperij als je geen unlimited bundel hebt.

Zelfs al zou je maar 15 mbps krijgen is dat eigenlijk al meer dan zat voor alles wat je met zulke gelimiteerde bundels kan doen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

.NCK schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:44:
Als je nu al de maximale Ben snelheid op de 4G verbinding haalt, dan zou je mogelijk nog wat extra snelheid kunnen behalen. Zit je daar nu echter al (ruim) onder, dan kun je het extra geld daarvoor in je zak houden, het maakt dan geen donder uit op plekken waar de Ben verbinding toch al niet geweldig is (is mijn praktische ervaring).

Testing, one, two ...

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb zelf T-Mobile Unlimited en mijn kids een Ben abbo. in de praktijk merk je er weinig van. Ja, er is wel degelijk een snelheidsverschil, maar over het algemeen is het meer dan prima werkbaar. Oudste "klaagt" wel eens dat het soms langzaam is, maar die zal op termijn toch wel overstappen naar een Unlimited gok ik zo, dus die zingt het nog maar even uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Wat vinden jullie uberhaupt van de snelheid en het bereik van ben? Ik moet zeggen, heb jarenlang op 3g gewerkt en dat ging prima (tot ben de snelheid voor unlimited heel erg omlaag ging brengen).

Tele 2 heeft nu blijkbaar het meest uitgebreide 4g abbo, maar t-mobile staat ook heel hoog

[ Voor 86% gewijzigd door twowheeler op 20-09-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@twowheeler, ik ben er niet stuk van, zoals hier al eerder aangegeven; hardware-lover in "[Ben] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Het is niet zo dat ik ergens in de middle of nowhere vertoef (langer bestaande woonwijk, groot dorp), en binnen de huiselijke omstandigheden kan ik beschikken over een prima wifi verbinding, maar als ik het hier enkel met de Ben verbinding zou moeten doen dan was het al jaren geen Ben meer geweest. De vraag rijst dan echter, welke provider doet het hier wel goed op onze postcode?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
hardware-lover schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:12:
@twowheeler, ik ben er niet stuk van, zoals hier al eerder aangegeven; hardware-lover in "[Ben] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Het is niet zo dat ik ergens in de middle of nowhere vertoef (langer bestaande woonwijk, groot dorp), en binnen de huiselijke omstandigheden kan ik beschikken over een prima wifi verbinding, maar als ik het hier enkel met de Ben verbinding zou moeten doen dan was het al jaren geen Ben meer geweest. De vraag rijst dan echter, welke provider doet het hier wel goed op onze postcode?
Tele 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@twowheeler, Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Tele2 is binnenkort geen onafhankelijke provider met eigen 4G netwerk meer (gezien de fusie met T-Mobile), het is dus maar de vraag welk netwerk je dan voor je kiezen gaat krijgen bij het aangaan van een Tele2 contract. Als ik het dekkingskaartje van T-Mobile bekijk is het allemaal rood in onze omgeving. De testen die door klanten zijn gedaan hier vlak in de buurt laten echter zien wat ik ook zie;

4G: Buiten zeer goed en binnen goed bereik (geen idee waar die "zeer goed/goed" op wordt bepaald?)
Aantal 4G-tests in deze buurt: 3
Gemiddelde snelheid: 6.26 Mbps
Hoogst gemeten snelheid: 11.17 Mbps

Hemelsbreed een honderd meter verderop kan het flink hoger uitvallen. Ze zijn iets te zuinig geweest met hun zendmasten zo te zien ;)

@twowheeler > Edit: klanten van Tele2 gaan dus (ook?) het T-Mobile netwerk gebruiken volgens de Tele2 website.

Afspraken die we met jou hebben gemaakt, komen we natuurlijk gewoon na. We zien voor Tele2 vooral positieve wijzigingen in de toekomst. Klanten kunnen (moeten?) straks bijvoorbeeld gebruikmaken van het best geteste netwerk van T-Mobile.

Eigenlijk verandert er voor mij dus weinig tot niets als ik de overstap zou gaan maken vanaf Ben.

Ik zal eens wat huisbezoekers met een KPN en Vodafone abonnement, hun snelheid hier in- en buitenshuis laten testen.

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2019 12:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
hardware-lover schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:49:
@twowheeler, Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Tele2 is binnenkort geen onafhankelijke provider met eigen 4G netwerk meer (gezien de fusie met T-Mobile), het is dus maar de vraag welk netwerk je dan voor je kiezen gaat krijgen bij het aangaan van een Tele2 contract. Als ik het dekkingskaartje van T-Mobile bekijk is het allemaal rood in onze omgeving. De testen die door klanten zijn gedaan hier vlak in de buurt laten echter zien wat ik ook zie;

4G: Buiten zeer goed en binnen goed bereik (geen idee waar die "zeer goed/goed" op wordt bepaald?)
Aantal 4G-tests in deze buurt: 3
Gemiddelde snelheid: 6.26 Mbps
Hoogst gemeten snelheid: 11.17 Mbps

Hemelsbreed een honderd meter verderop kan het flink hoger uitvallen. Ze zijn iets te zuinig geweest met hun zendmasten zo te zien ;)
Opzich zou het ideaal zijn als de fusie tussen t-mobile en Tele2 betekend dat ze elkaars netwerk gaan gebruiken. Wat ik begreep was dat Tele2 geen of te weinig 4g contracten had in het buitenland, maar wel als een van de weinige unlimeted aanbied. Ben daarentegen maakt gebruik van het netwerk van t-mobile en alle afspraken die daarbij horen. Gaan deze twee samen neem ik aan dat ben ook gebruik mag van maken van zowel de tele2 als de t-mobile masten.

En dan nog trouwens, op vakantie heb ik soms bewust overgeschakeld naar 3g omdat 4g wel bereik had maar gewoon veel trager was. Benieuwd dus hoe ze bereik en snelheid testen.

Ik vind tele2 wel redelijk vaag en schreeuwerig hoor met hun claims. Ja ze zijn aantrekkelijk geprijsd, maar maken vaak claims zonder enige onderbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatsek
  • Laatst online: 23-04 20:53

geen aansluitkosten
gratis 4G
20% extra MB

Prima aanbieding, net afgesloten, dank voor de tip!
Uiteraard ben ik even langs de basic fit gelopen... 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Sinds de laatste storing bij T mobile werken mmi codes niet meer, hebben anderen ook dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8098

HerZon schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:26:
Sinds de laatste storing bij T mobile werken mmi codes niet meer, hebben anderen ook dat probleem?
Bij T-Mobile zelf kan ik inderdaad sinds afgelopen week ook niet meer doorschakelen.
Verbindingsprobleem of ongeldige mmi code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Bij mij werkt de MMI code gewoon. ik gebruik die met de app "Simple Call Forwarding"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Hier was ik bijna Ben klant....... sim-only besteld. Stom genoeg voor pinnen gekozen, automatisch eigenlijk. Dan moet je dus aanwezig zijn voor ontvangst. Nu ben ik vandaag bijna de hele dag aanwezig op 2,5 uur na en was het tijdvak oorspronkelijk tussen 8 en 6.
Kiezen ze 2 uur uit binnen die 2,5 uur dat ik niet thuis ben.

Ik de klantenservice gevraagd om het om te zetten naar Ideal en post. Ging niet, ik moet annuleren en opnieuw bestellen.

Maar dan ben ik de actie zonder aansluitkosten kwijt en daar konden ze niks aan doen. Dat ik nu annuleer en niet opnieuw bestel en dus 2 jaar geen klant wordt maakte niks uit.....blij dat ik met die service geen klant wordt, mocht je het ooit nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Is nog steeds zonder aansluitkosten https://www.ben.nl/basicfit
Ergens is altijd wel een actie....

Anoniem: 224360

Von Henkel schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:29:
Is nog steeds zonder aansluitkosten https://www.ben.nl/basicfit
Ergens is altijd wel een actie....
Ja maar ik gun ben op die wijze geen euro meer. Ga wel naar een andere budget provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sorry hoor... Maar als je zelf -per ongeluk- een foutje maakt tijdens het bestelproces en niet thuis bent op het moment dat er iemand langs komt... Dan ben je gewoon een beetje dom bezig.

Ben.nl hiervan de schuld geven is imho ook een beetje kinderachtig.

Wat betreft het aanpassen in het systeem. Je hoort wel vaker dat zoiets niet kan. Ik heb ook met een dergelijk systeem gewerkt dat ik een ticket/bestelling niet terug kon halen en keihard moest annuleren om vervolgens een nieuwe melding uit te zetten; zodat er voorkomen werd dat de hele bestelling in de soep liep. Het is (helaas) gangbaar, maar ik snap de reactie van ben.nl wel.

Ontopic: ik ben ook aan het kijken naar een vervanger voor een Hollandsnieuwe simonly. HN klanten krijgen dubbele data als ze Ziggo hebben, maar die hebben we niet, en voor hetzelfde bedrag ben ik dan ergens anders voordeliger uit. Misschien dat ben.nl of simpel een kans gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

krakendmodem schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:56:
Sorry hoor... Maar als je zelf -per ongeluk- een foutje maakt tijdens het bestelproces en niet thuis bent op het moment dat er iemand langs komt... Dan ben je gewoon een beetje dom bezig.

Ben.nl hiervan de schuld geven is imho ook een beetje kinderachtig.

Wat betreft het aanpassen in het systeem. Je hoort wel vaker dat zoiets niet kan. Ik heb ook met een dergelijk systeem gewerkt dat ik een ticket/bestelling niet terug kon halen en keihard moest annuleren om vervolgens een nieuwe melding uit te zetten; zodat er voorkomen werd dat de hele bestelling in de soep liep. Het is (helaas) gangbaar, maar ik snap de reactie van ben.nl wel.

Ontopic: ik ben ook aan het kijken naar een vervanger voor een Hollandsnieuwe simonly. HN klanten krijgen dubbele data als ze Ziggo hebben, maar die hebben we niet, en voor hetzelfde bedrag ben ik dan ergens anders voordeliger uit. Misschien dat ben.nl of simpel een kans gaan krijgen :)
Het is bizar dat je als bedrijf een administratieve onbenulligheid in de weg laat staan om een nieuwe klant te verwelkomen :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik zit op dit moment ook te kijken naar een sim-only van Ben. Nou zie ik dat je ook via de fnv of basicfit kunt afsluiten. Basicfit is op dit moment nog net iets scherper geprijsd dan via de FNV site. Nou ben ik bij beide geen lid :+ maar begrijp dus dat er mensen zijn die toch via deze route besteld hebben.

Tijdens het bestelproces word er inderdaad geen info gevraagd behalve persoonsgegevens. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen dat het gewoon kan zonder mogelijk gedoe achteraf? Geen zin in mogelijke problemen tussen een overgang van providers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Djiee schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:05:
Ik zit op dit moment ook te kijken naar een sim-only van Ben. Nou zie ik dat je ook via de fnv of basicfit kunt afsluiten. Basicfit is op dit moment nog net iets scherper geprijsd dan via de FNV site. Nou ben ik bij beide geen lid :+ maar begrijp dus dat er mensen zijn die toch via deze route besteld hebben.

Tijdens het bestelproces word er inderdaad geen info gevraagd behalve persoonsgegevens. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen dat het gewoon kan zonder mogelijk gedoe achteraf? Geen zin in mogelijke problemen tussen een overgang van providers.
Al meerdere keren met de FNV/Basic Fit, of Knaek methode de abbo's van mijn kinderen geupgrade.
Afgelopen week nog een abbo verandert van €12/m naar €11/m met dezelfde specs.

En voor de duidelijkheid, ik zit niet bij de FNV, of Basic Fit ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste