Mijn verhaal

(ben tuk op extreem lage vaste lasten)
Omdat ik meestal aan het eind van de maand de bundel even verhoog, zag ik dat de prijs voor 5GB was gezakt van €8 naar €7 en dat ik voor €7,50 10GB kon krijgen. Ik vertrouwde niet dat dat blijvend was en vermoedde Black Friday, dus wilde toehappen voor een abo.
‘In de gauwigheid’ zag ik 2 voordeelwegen: mobiel.nl en ben/basicfit; een JBL speakertje van 4Watt vs 2GB erbij met extra snel 5G. Zag zo snel geen (RABOOM) cashback. Doe ook niet aan ING-punten.
Dus via Basicfit voor €7,50: 12GB extra snel 5G met 200 belminuten. Ik vind dat een koopje. In 2021 betaalde je nog €8 voor 3GB (met 200 min). Dat was inmiddels 5GB geworden.
Het is niet mijn enige provider om de volgende redenen.
1. De belangrijkste: door de idioot omvangrijke app-updates (niet zelden 1GB/dag) van iOS heb je alleen al ruim meer dan 20GB per maand nodig. (iPad inbegrepen);
2. Data-dekking van 2 providers omdat 1 het vaak laat afweten, ook in het buitenland, ook interessant om te zien welk netwerk daarvoor in het buitenland in de plaats komt;
3. De twee belangrijkste telefoonnetwerken, ook een verzekering tegen het uitvallen van 1 netwerk.
Dus ‘mijn andere been’ is voor €22,50 Budget Mobiel ‘onbeperkt’ bellen en internet.
Ben dus voor dit ‘secure’ pakket voor €30 klaar. (heb geen vast internet/kabel, kijk geen enkel soort TV, hoogstens wat streaming NPO, verder veel YouTube)
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.