Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jwbokx schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:28:
Ik had ook een vraag voorover in het forum van ben gezet. Heb nu antwoord :
https://community.ben.nl/...kosten-voor-5g-eraf-24361
Ja, kan ik wijzigen in de app door mijn abonnement aan te passen. En omdat inclusief 5GB klantenvoordeel nu €1,- duurder is geworden, veranderd er helemaal niets voor mij aan het eindbedrag _O-

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:42
laredo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:06:
[...]

Morgen was gisteren maar ik zit hier nog steeds op 4G. Zie wel in de Ben app staan dat ik 5G heb en in mijn iPhone 13 staat alles goed (5G aan). Ook opnieuw opstarten blijft 4G houden. Nou ja, misschien doen ze het overzetten naar 5G toch in batches?
Dat had ik tot vandaag ook. Even de telefoon handmatig op een ander netwerk gezet (KPN), waar je uiteraard geen verbinding mee krijgt. Daarna terug op Ben en 5G verscheen in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:25
jaspersvensk schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:31:
[...]

Dat had ik tot vandaag ook. Even de telefoon handmatig op een ander netwerk gezet (KPN), waar je uiteraard geen verbinding mee krijgt. Daarna terug op Ben en 5G verscheen in beeld.
Dat was inderdaad de truc. Nu ook 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:43
hardware-lover schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:29:
[...]

Ja, kan ik wijzigen in de app door mijn abonnement aan te passen. En omdat inclusief 5GB klantenvoordeel nu €1,- duurder is geworden, veranderd er helemaal niets voor mij aan het eindbedrag _O-
Ik zie het ook...
Zover had ik niet gekeken... 🤪
Als ik het uit zet, ben ik zelfs duurder uit.
Want ik heb geen onbeperkt bellen, en heb dat ook niet nodig. Maar dat is kennelijk de enige optie 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024
Nu nog e-Sim bij Ben… er is geroezemoes hierover…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 21:32
Valt het aan te raden om van Odido naar Ben te gaan? Ik maak nu nog gebruik van een speciale, oude aanbieding omdat mijn broer en ik allebei een Odido-abonnement op hetzelfde adres hebben. Broer gaat verhuizen, en Odido heeft al gezegd dat mijn voordelen dan vervallen. Ik ga dan een astronomisch bedrag betalen voor een abonnementsvorm die niet meer bestaat.

Nu zie ik bij Ben dat ik met Extra Snel dezelfde snelheden zou moeten hebben als ik nu bij Odido heb. Ik ben op 5G geen grootverbruiker. 20 GB is bij mij praktisch hetzelfde als ongelimiteerd. Ik ben vaak thuis en gebruik dan WiFi.

Maar qua kwaliteit van bellen/internet? En klantenservice? Vergelijkbaar met Odido (en qua klantenservice liever nog beter dan Odido :+)?

Ter vergelijking: 17 euro bij Ben tegenover 50 euro bij Odido (of als ik voor een nieuw abonnement kies, 32,50). U snapt de overweging ;) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RiccardoNL schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 00:31:
Nu zie ik bij Ben dat ik met Extra Snel dezelfde snelheden zou moeten hebben als ik nu bij Odido heb.
Waarom zou je extra snel nodig hebben als je een databundel hebt? Met 200Mbit kun je 25MB per seconde binnenhalen. Dan kun je in 14 minuten je hele maandbundel van 20GB opmaken. Waarom zou je een euro extra betalen om in 9 minuten door je maandbundel heen te kunnen?

(als je die snelheid überhaupt al continue haalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
jongetje schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:42:
[...]

Waarom zou je extra snel nodig hebben als je een databundel hebt? Met 200Mbit kun je 25MB per seconde binnenhalen. Dan kun je in 14 minuten je hele maandbundel van 20GB opmaken. Waarom zou je een euro extra betalen om in 9 minuten door je maandbundel heen te kunnen?

(als je die snelheid überhaupt al continue haalt)
Dat is nu de tweede keer dat je dat herhaalt, maar daar gaf @RicoK al dit antwoord op:
RicoK schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:48:
[...]

Dat klopt niet. Alles wat je doet/deed, blijft toch hetzelfde? Of je nu de krant leest, Tweakers bekijkt of muziek luistert, dit blijft allemaal hetzelfde. Alleen de apps laden misschien wat sneller. Er wordt nu niet meer data verbruikt.
Het gaat me dus om de snelheid. Niet om er een wedstrijdje ‘hoe snel jaag ik m’n bundel er doorheen’ van te maken. Is er een reden waarom je dit antwoord hardvochtig negeert? Maar ik begrijp het: als je snelheid wilt, moet je bij een unlimited provider een abonnement afnemen. Dat zal ik dan ook doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@RiccardoNL Even als vergelijk, met 4 mensen thuis, thuiswerken, televisie (streaming etc.) kijken gebeurd er dit op mijn Gigabit glasvezellijn (ik heb puur die gigabit omdat dat hier even duur is als een 100Mbit verbinding).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTOCbmCgVxeRkZcueKDrJ2tiJF8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vWditZzT6BQQoqr75yU2HzvT.png?f=user_large
Dan kun je mij niet wijsmaken dat jij het verschil merkt tussen een 200 en een 300Mbit mobiele verbinding bij het laden van websites.

maar als je graag meedoet met de marketing molen en die euro extra wilt betalen voor het idee dat het sneller inlaad, moet je dat vooral niet laten.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 19-06-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 14:49
Nu zie ik bij Ben dat ik met Extra Snel dezelfde snelheden zou moeten hebben als ik nu bij Odido heb. Ik ben op 5G geen grootverbruiker. 20 GB is bij mij praktisch hetzelfde als ongelimiteerd. Ik ben vaak thuis en gebruik dan WiFi.
Eens met hierboven dat die extra snel waarschijnlijk niet veel oplevert qua functionaliteit. Maar als je erop staat die te hebben, kan dat ook gratis via https://ben.nl/basicfit of als je ING hebt is er met rentepunten ook een goede deal beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:09
Valt het aan te raden om van Odido naar Ben te gaan? Ik maak nu nog gebruik van een speciale, oude aanbieding omdat mijn broer en ik allebei een Odido-abonnement op hetzelfde adres hebben. Broer gaat verhuizen, en Odido heeft al gezegd dat mijn voordelen dan vervallen. Ik ga dan een astronomisch bedrag betalen voor een abonnementsvorm die niet meer bestaat.

Maar qua kwaliteit van bellen/internet? En klantenservice? Vergelijkbaar met Odido (en qua klantenservice liever nog beter dan Odido :+)?

Ter vergelijking: 17 euro bij Ben tegenover 50 euro bij Odido (of als ik voor een nieuw abonnement kies, 32,50). U snapt de overweging ;) .
Ik ben me ook aan het oriënteren op een overstap naar Ben icm glasvezel bij Odido. Heb gekeken naar de sim-only abonnementen. Het enige grote verschil dat ik ben tegengekomen is bij het overschrijden van je databundel. Bij Odido wordt je internetsnelheid verlaagd naar 64 kbit/s. Bij Ben moet je betalen per extra MB.

Verder lijken de verschillen (op de prijs na) marginaal en Ben de betere deal voor Sim-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
Ik heb eens even de factuur van Odido erbij gepakt, maar kwam erachter dat ik maandelijks echt hard richting de 20 GB ga. Dan heb ik aan Ben dus niet genoeg. Ik heb Ben dus toch maar laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Om 5G te krijgen op mijn Pixel moest ik bij simkaarten handmatig het voorkeurstypenetwerk aanpassen.

Maar de snelheden vallen me wel wat tegen:
4G: 90/30 Mbps
5G: 80/40 Mbps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 13:56

slaay

Natuurbeleven.com

J_C_W schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:46:
Om 5G te krijgen op mijn Pixel moest ik bij simkaarten handmatig het voorkeurstypenetwerk aanpassen.

Maar de snelheden vallen me wel wat tegen:
4G: 90/30 Mbps
5G: 80/40 Mbps
Welk abonnement heb je? Want je zou maximaal 200 of 300 mbit moeten kunnen halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RJ8mz2H4Ehyq9jpzsVXE2NXbJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y1Bz6AK6lV1DdopQ3RS7J5h7.png?f=fotoalbum_large

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hangt natuurlijk ook af hoever je van een mast af staat en of je in een directe zichtlijn staat.

Daarnaast is 80Mbit toch ruim voldoende? Zeker met een maximale bundel van 20GB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Vraag: Kan je bij Ben het inloggen beveiligen met een vorm van 2FA? Zo ja, welke vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:09
Voor zover ik zie, kan je alleen inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:43
afgelopen dagen was ik in Milaan. Enkele dagen zonder moeite kunnen internetten op 5g. Krijg ik opeens een sms van Ben dat ik buitenland kosten aan t maken ben en dat ik op 10% van m’n limiet zit van 65€. Kort daarna een sms dat ik op 100% zit. Direct verbinding weg. Ben zegt dat ik gebruik heb gemaakt van een “maritiem” netwerk. Maar Milaan ligt totaal niet aan zee of bij een grens van een land dat buiten de EU valt. Heeft iemand anders hier ervaring mee. Ondanks dat het “slechts” 65€ eu betreft voelt t enorm krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
@Len020
Toevallig geen netwerk opgepikt door Zwitserland ?
*Valt namelijk buiten EU, Zelfde issue gehad in Rhodos kreeg ik 8x per dag een switch naar de provider uit Turkije. (Gelukkig had ik toen geen data aan staan, want vertrouwde het toen al niet.)

Plus als jou telefoon doodleuk gaat updaten of backups gaat uitvoeren ben je zo door je data heen

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:43
PatRamon schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:16:
@Len020
Toevallig geen netwerk opgepikt door Zwitserland ?
*Valt namelijk buiten EU, Zelfde issue gehad in Rhodos kreeg ik 8x per dag een switch naar de provider uit Turkije. (Gelukkig had ik toen geen data aan staan, want vertrouwde het toen al niet.)

Plus als jou telefoon doodleuk gaat updaten of backups gaat uitvoeren ben je zo door je data heen
Rhodos Turkije is wel een een heel andere afstand. En volgens Ben was het een Italiaans Maritiem netwerk wat de kosten in rekening brengt nl Ilaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Super vreemd en geen ervaring mee. Iliad is ‘gewoon’ één van de mobiele netwerken in Italië. Klinkt meer als een administratieve fout, bijvoorbeeld alsof Iliad het doorgeeft als gebruik via een maritiem netwerk of dat Ben Iliad onterecht als maritiem netwerk ziet. Ik zie dat Ben Iliad niet weergeeft als één van de netwerken die je in Italië kan gebruiken. Ik vermoed dat dat eerder ligt aan het niet bijwerken van hun website, want Iliad is enkele jaren geleden pas in Italië gelanceerd, dan dat dat vanwege dit soort kosten is. Ik zou het in ieder geval uit proberen te laten zoeken door Ben, waar de fout ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

areyouben schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:05:
Super vreemd en geen ervaring mee. Iliad is ‘gewoon’ één van de mobiele netwerken in Italië. Klinkt meer als een administratieve fout, bijvoorbeeld alsof Iliad het doorgeeft als gebruik via een maritiem netwerk of dat Ben Iliad onterecht als maritiem netwerk ziet. Ik zie dat Ben Iliad niet weergeeft als één van de netwerken die je in Italië kan gebruiken. Ik vermoed dat dat eerder ligt aan het niet bijwerken van hun website, want Iliad is enkele jaren geleden pas in Italië gelanceerd, dan dat dat vanwege dit soort kosten is. Ik zou het in ieder geval uit proberen te laten zoeken door Ben, waar de fout ligt.
Volgens https://www.ben.nl/service/buitenland kun je in Italië alleen verbinden met Wind Tre, Vodafone en TIM.

Op https://www.nperf.com/en/...=9.209915259853005&zoom=8 een mooie kaart met dekking van Iliad, waarbij het geheel Italië bedekt.

Je hebt dus met een netwerk verbonden dat volgens de website van Ben niet zou moeten kunnen.
Waarschijnlijk heeft dat voor de kosten gezorgd.

Nu is de vraag ligt de fout bij Ben dat je met een netwerk hebt kunnen verbinden waarmee ze geen overeenkomst hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
slaay schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:06:
[...]

Nu is de vraag ligt de fout bij Ben dat je met een netwerk hebt kunnen verbinden waarmee ze geen overeenkomst hebben?
Als dat daadwerkelijk de reden blijkt te zijn van de kosten, zijn die kosten onrechtmatig. Roam like home regelgeving sluit die namelijk uit. Er zijn natuurlijk voorwaarden zoals redelijk gebruik etc., maar als het technisch mogelijk is om met een netwerk van een ander EU-land te verbinden zouden daar in principe niet dit soort kosten voor gerekend mogen worden als de NL/EU databundel nog niet op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:42

pinda powerrr

Slow down...

Voor de mensen met datahonger: Als je via de Basic Fit truc weer verlengd, is er wederom extra data beschikbaar.

Heb nu voor mijn kinderen voor €12/maand 25,5GB en 200 belminuten + extra snel 5G (maandelijks opzegbaar). En dan ook nog in combi met Odido Thuis, dus nog meer klantvoordeel.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:53
Op de bundel van 15GB (van 7 euro) krijg je nu voor hetzelfde geld 3GB extra. 18GB dus, maar je moet de bundel wel even handmatig in je abonnement updaten (onder 'bundel wijzigen').

Inclusief Odido-klantvoordeel van 5GB ben ik hiermee van 20GB naar 23GB gegaan.

• laredo
FreshM schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:16:
Op de bundel van 15GB (van 7 euro) krijg je nu voor hetzelfde geld 3GB extra. 18GB dus, maar je moet de bundel wel even handmatig in je abonnement updaten (onder 'bundel wijzigen').

Inclusief Odido-klantvoordeel van 5GB ben ik hiermee van 20GB naar 23GB gegaan.
Goed gevonden. Helaas loop ik er tegen aan dat ik alleen mijn bundel kan updaten door een extra “iets” af te sluiten want ik heb last van de inflatie correctie. Daar is geen omweg voor toch?

laredo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:12:
[...]

Goed gevonden. Helaas loop ik er tegen aan dat ik alleen mijn bundel kan updaten door een extra “iets” af te sluiten want ik heb last van de inflatie correctie. Daar is geen omweg voor toch?
Je kunt toch altijd je bundel aanpassen (ik tenminste wel binnen het 2 jarig contract)? Ik heb na de inflatiecorrectie weer voor dezelfde bundel gekozen en toen had ik gewoon weer de oude prijs.

• laredo
jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:42:
[...]

Je kunt toch altijd je bundel aanpassen (ik tenminste wel binnen het 2 jarig contract)? Ik heb na de inflatiecorrectie weer voor dezelfde bundel gekozen en toen had ik gewoon weer de oude prijs.
Oh wat vreemd. Mijn originele prijs was 10€ (200 minuten en 15gb). Na de inflatiecorrectie is het 10,57€ geworden. Als ik nu iets wil wijzigen staat er de volgende melding:

De kosten mogen niet lager zijn dan jouw oorspronkelijke abonnementskosten van € 10,57 per maand.

Hierdoor kan ik dus wel de 18gb aanklikken maar de wijziging niet bevestigen omdat er een lagere prijs blijft staan. Pas als ik onbeperkt bellen selecteer of de upgrade naar sneller 5g kan ik bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37
jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:42:
[...]

Dat krijg ik hier niet voor elkaar. Ik zit op een 2-jarig contract met de 15GB bundel en krijg te zien 'je hebt de hoogst mogelijke bundels die ik aanbied in mijn abonnementen' als ik probeer mijn bundel te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is dat blijkbaar aangepast. In februari kon het nog wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 16:42
Emotionele Ben eSIM rollercoaster, ze bieden nu esim, maar er is nog geen multisim voor smart watches. https://community.ben.nl/...eb-iets-nieuws-esim-24445

[ Voor 102% gewijzigd door Koen90 op 23-09-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even weer gespiekt wat de opties zijn, voor 1 euro meer kan ik nu 1 stapje doen van 5 oftewel 8 GB met klantvoordeel naar 10 oftewel 15 GB met klantvoordeel. Ik maak de 8 GB al niet op, zelfs niet op vakantie binnen EU, dus ik laat het bij het oude :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Len020 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:35:
afgelopen dagen was ik in Milaan. Enkele dagen zonder moeite kunnen internetten op 5g. Krijg ik opeens een sms van Ben dat ik buitenland kosten aan t maken ben en dat ik op 10% van m’n limiet zit van 65€. Kort daarna een sms dat ik op 100% zit. Direct verbinding weg. Ben zegt dat ik gebruik heb gemaakt van een “maritiem” netwerk. Maar Milaan ligt totaal niet aan zee of bij een grens van een land dat buiten de EU valt. Heeft iemand anders hier ervaring mee. Ondanks dat het “slechts” 65€ eu betreft voelt t enorm krom.
Zie: https://community.ben.nl/...e-roaming-in-italie-24439

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Zojuist even per FB Messenger navraag gedaan over de inflatiecorrectie:
"Nieuwe contracten die vanaf 1 oktober 2024 zijn afgesloten, worden in januari niet gecorrigeerd voor inflatie. ^Amina"

Kortom, wil je gebruik maken van een verlengaanbod wacht dan even tot 1 oktober en je bent dan weer een jaar verzekerd van geen inflatiecorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Zo te zien zijn de prijzen van Ben verhoogd.

Kon je tot een maand terug nog het volgende bestellen voor 13 euro per maand, kost het nu 14 euro:

12 maanden contract
Onbeperkt bellen en sms
5G normale snelheid
20,0 GB (incl Odido klantvoordeel)

Zo te zien is dus de prijs van de databundel een euro duurder geworden. Dat was eerst 7 euro, nu 8 euro voor 15GB of 20GB incl Odido klantvoordeel - bij 12 maanden contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
slaay schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:07:
Zo te zien zijn de prijzen van Ben verhoogd.

Kon je tot een maand terug nog het volgende bestellen voor 13 euro per maand, kost het nu 14 euro:

12 maanden contract
Onbeperkt bellen en sms
5G normale snelheid
20,0 GB (incl Odido klantvoordeel)

Zo te zien is dus de prijs van de databundel een euro duurder geworden. Dat was eerst 7 euro, nu 8 euro voor 15GB of 20GB incl Odido klantvoordeel - bij 12 maanden contract.
De ING punten actie van t/m einde van het jaar is er ineens ook vanaf.
En nu nog maar 5gb voor 8euro pm.

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Collega van me die weet dat ik bij Ben zit kwam deze tegen bij Mediamarkt (ik heb me niet ingelezen in de kleine letters, ik doe een lazy copy/paste :P)

200 min/sms + 25 GB voor 10 euro p/m voor 2 jaar:
https://telefoonabonnemen...nnement=13341-13418-49084

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:45:
Collega van me die weet dat ik bij Ben zit kwam deze tegen bij Mediamarkt (ik heb me niet ingelezen in de kleine letters, ik doe een lazy copy/paste :P)

200 min/sms + 25 GB voor 10 euro p/m voor 2 jaar:
https://telefoonabonnemen...nnement=13341-13418-49084
Middels ook aangepast en vervallen helaas.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

PatRamon schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:18:
Middels ook aangepast en vervallen helaas.
Thanks dat je het aangeeft, wilde het editen (doorstrepen) maar dat kan tegenwoordig niet meer na x tijd.
Op naar de volgende actie dan maar..misschien wat Black Friday / CyberMonday goodies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Ben heeft de prijzen weer verlaagd, althans je krijgt nu bij nieuw abonnement of verlengen het volgende:
- klantvoordeel
- 12 maanden
- internet en bellen
- onbeperkt sms en minuten
- 23 GB (incl klantvoordeel 5GB)
- 5G extra snel
Totaal € 13,00

Gebruik je bijvoorbeeld ben.nl/basicfit of ben.nl/student dan krijg je het volgende:
- klantvoordeel
- 12 maanden
- internet en bellen
- 25,5 GB (incl klantvoordeel 5GB)
- 5G extra snel
Totaal € 12,00

En als je dan nog de cashback bij verlengen van bijvoorbeeld cashbackxl.nl erbij telt, kom je op € 11,96 uit voor standaard abonnement en € 10,96 voor basicfit of student.

[ Voor 15% gewijzigd door slaay op 04-11-2024 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39
De 10GB (+5GB klantvoordeel) bundel is nu extra goedkoop. Ik heb net met lopende bundel "aangepast" naar wat ik al had, en ga van €9,- naar €7,50 per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:47
Is onbeperkt bellen nu goedkoper geworden? Tijdens de Mediamarkt Gekkenhuis dagen en op Ben.nl kostte dit eerst €2 per maand meer, maar nu is het €1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Iemand een idee wanneer de inflatiecorrectie komt? Als ik nu mijn bundel aanpas en er komt net weer een correctie overheen is dat wat zonde. Ik zit nu op 10,57€ en kan voor 43 cent upgraden naar onbeperkt bellen. Of toch maar even wachten tot na de inflatiecorrectie. Wat is handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
laredo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:32:
Iemand een idee wanneer de inflatiecorrectie komt? Als ik nu mijn bundel aanpas en er komt net weer een correctie overheen is dat wat zonde. Ik zit nu op 10,57€ en kan voor 43 cent upgraden naar onbeperkt bellen. Of toch maar even wachten tot na de inflatiecorrectie. Wat is handig?
Inflatie-correctie is bij Odido-merken altijd per 1 januari, met het CPI van 1 oktober daarvoor.
Contracten van na 1 oktober worden niet geindexeerd.

Geen idee of ze bundel-aanpassen als "nieuw contract" zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Dank! Goede vraag inderdaad. Iemand al een idee wat het CPI van dit jaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
laredo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:40:
Dank! Goede vraag inderdaad. Iemand al een idee wat het CPI van dit jaar is?
Die staan op de website van het CBS. Als ze 1 oktober pakken, dan denk ik dat de jaar-op-jaar mutatie over september de bron is. Die was 3,5%.

[ Voor 12% gewijzigd door areyouben op 05-11-2024 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
@areyouben dat zou gunstig zijn haha. Dan wacht ik wel tot na de inflatiecorrectie. Kom met 3,5% uit op 10,97. Als ik dan wijzigingen van mijn abo doorvoer kom ik uit op 11€ voor onbeperkt bellen en 3gb extra data (totaal 18). Maar ja al die moeite voor een paar centen. Dus ik doe het nu wel gewoon 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
PatRamon schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:20:
[...]

De ING punten actie van t/m einde van het jaar is er ineens ook vanaf.
En nu nog maar 5gb voor 8euro pm.
Deze actie is nu weer terug. Vermeldt wel nog 17,5GB. Dat is misschien namelijk 20,5GB, aangezien je zonder ING punten ook 3GB extra krijgt op die bundel. De bundel voor Basic fit leden is ook 20,5GB (maar zonder onbeperkt bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
areyouben schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 00:53:
[...]

Deze actie is nu weer terug. Vermeldt wel nog 17,5GB. Dat is misschien namelijk 20,5GB, aangezien je zonder ING punten ook 3GB extra krijgt op die bundel. De bundel voor Basic fit leden is ook 20,5GB (maar zonder onbeperkt bellen).
Klopt toevallig net ook gezien.

Basicfit 20,5gb + onbeperkt bel/sms/5g+ = 11euro
ING 20gb + onbeperkt bel/sms/5g+ = 10euro
*Bij ING staat het niet goed geformuleerd met die 2,5gb extra ect.

Vindt die 10euo meer dan prima, voor sim only

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Mijn verhaal B-) (ben tuk op extreem lage vaste lasten)
Omdat ik meestal aan het eind van de maand de bundel even verhoog, zag ik dat de prijs voor 5GB was gezakt van €8 naar €7 en dat ik voor €7,50 10GB kon krijgen. Ik vertrouwde niet dat dat blijvend was en vermoedde Black Friday, dus wilde toehappen voor een abo.

‘In de gauwigheid’ zag ik 2 voordeelwegen: mobiel.nl en ben/basicfit; een JBL speakertje van 4Watt vs 2GB erbij met extra snel 5G. Zag zo snel geen (RABOOM) cashback. Doe ook niet aan ING-punten.

Dus via Basicfit voor €7,50: 12GB extra snel 5G met 200 belminuten. Ik vind dat een koopje. In 2021 betaalde je nog €8 voor 3GB (met 200 min). Dat was inmiddels 5GB geworden.

Het is niet mijn enige provider om de volgende redenen.
1. De belangrijkste: door de idioot omvangrijke app-updates (niet zelden 1GB/dag) van iOS heb je alleen al ruim meer dan 20GB per maand nodig. (iPad inbegrepen);
2. Data-dekking van 2 providers omdat 1 het vaak laat afweten, ook in het buitenland, ook interessant om te zien welk netwerk daarvoor in het buitenland in de plaats komt;
3. De twee belangrijkste telefoonnetwerken, ook een verzekering tegen het uitvallen van 1 netwerk.

Dus ‘mijn andere been’ is voor €22,50 Budget Mobiel ‘onbeperkt’ bellen en internet.
Ben dus voor dit ‘secure’ pakket voor €30 klaar. (heb geen vast internet/kabel, kijk geen enkel soort TV, hoogstens wat streaming NPO, verder veel YouTube)

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:37
Iemand die dit weet? Hier iemand aangesloten op Ben. Mail binnengekregen voor ben simkaart bezorgen, blijkbaar kan dit niet via postnl en moet het via amp. Apart maar oké. De tijden voor bezorgen zijn heel erg ruim en je moet zelf aanwezig zijn. Of extra geld betalen.

Op ben haar website staat dit vermeld:
Heb je een sim-only besteld en met iDEAL betaald? Dan heb je geen bezorgafspraak nodig, je nieuwe simkaart wordt gewoon door PostNL in de brievenbus bezorgd.
Waarom wordt er dan toch een mail gestuurd met het bezorgen met AMP? Terwijl het aan alle eisen voldoet om gewoon door de brievenbus te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31
dutchnltweaker schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:07:
Waarom wordt er dan toch een mail gestuurd met het bezorgen met AMP? Terwijl het aan alle eisen voldoet om gewoon door de brievenbus te bezorgen.
Wasrom niet even Ben bellen?!? Zij zullen het toch wel weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RicoK schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:28:
[...]

Wasrom niet even Ben bellen?!? Zij zullen het toch wel weten?
Omdat ze al gesloten waren.. Daarom vroeg ik het even hier. Misschien had iemand had iemand dat eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:00:
[...]

Omdat ze al gesloten waren.. Daarom vroeg ik het even hier. Misschien had iemand had iemand dat eerder gehad.
Ik heb vorige week een toestel en simkaart via die bezorging gekregen. Je krijgt wel een tijdslot een avond van te voren en op de dag zelf wordt deze bijgewerkt en kun je de bezorger volgen. Kun je niet op je werk laten bezorgen of even thuis de deur open doen als je thuiswerkt? Blijkbaar werkt BEN zelf op die manier.
Ook weleens via een GSMweb, mobiel.nl oid een BEN abonnement besteld en toen ging het gewoon via een PostNL punt met handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

druipgrot schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:55:
Mijn verhaal B-) (ben tuk op extreem lage vaste lasten)
Omdat ik meestal aan het eind van de maand de bundel even verhoog, zag ik dat de prijs voor 5GB was gezakt van €8 naar €7 en dat ik voor €7,50 10GB kon krijgen. Ik vertrouwde niet dat dat blijvend was en vermoedde Black Friday, dus wilde toehappen voor een abo.

‘In de gauwigheid’ zag ik 2 voordeelwegen: mobiel.nl en ben/basicfit; een JBL speakertje van 4Watt vs 2GB erbij met extra snel 5G. Zag zo snel geen (RABOOM) cashback. Doe ook niet aan ING-punten.

Dus via Basicfit voor €7,50: 12GB extra snel 5G met 200 belminuten. Ik vind dat een koopje. In 2021 betaalde je nog €8 voor 3GB (met 200 min). Dat was inmiddels 5GB geworden.

Het is niet mijn enige provider om de volgende redenen.
1. De belangrijkste: door de idioot omvangrijke app-updates (niet zelden 1GB/dag) van iOS heb je alleen al ruim meer dan 20GB per maand nodig. (iPad inbegrepen);
2. Data-dekking van 2 providers omdat 1 het vaak laat afweten, ook in het buitenland, ook interessant om te zien welk netwerk daarvoor in het buitenland in de plaats komt;
3. De twee belangrijkste telefoonnetwerken, ook een verzekering tegen het uitvallen van 1 netwerk.

Dus ‘mijn andere been’ is voor €22,50 Budget Mobiel ‘onbeperkt’ bellen en internet.
Ben dus voor dit ‘secure’ pakket voor €30 klaar. (heb geen vast internet/kabel, kijk geen enkel soort TV, hoogstens wat streaming NPO, verder veel YouTube)
Bleek dus toch een addertje onder het gras. Dat even aan het eind van de maand de bundel verhogen zit er niet meer in, als je de voordelen die je via de BasicFit-korting hebt binnengehengeld wilt behouden, die raak je dan definitief kwijt voor de rest van de contractduur. 8)7 7(8)7

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00
Nou inloggen op Ben.nl lukt niet echt, hij lult maar dat ik ongeldig passw gebruikersnaam zou hebben, heb net vernieuwd.

Verder mijn bundel vehoogd, naar eentje met internet (ik had enkel belminuten), hij lult dat ik verlaagd zou hebben,en wil me om die reden pas per 1-1-25 toegang geven tot internet, pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:15

ikt

Weet iemand of je die klantvoordeel SMSjes kunt stoppen? Die 5GB klantvoordeel bundel ga ik elke maand weer overheen en krijg ik een SMSje waar ik weinig aan heb, want daarna heb ik toch nog 18GB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tijd geleden is esim beschikbaar gesteld voor bestaande klanten: https://community.ben.nl/...eb-iets-nieuws-esim-24445.

Maar sinds een paar weken terug kan je als nieuwe klant ook een esim aanvragen, maar dan moest je eerst een fysieke simkaart aanvragen en kon je daarna overstappen naar een esim. Vanaf recent kun je nu gelijk een esim aanvragen bij een nieuwe sim only als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
slaay schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:21:
Ben heeft de prijzen weer verlaagd, althans je krijgt nu bij nieuw abonnement of verlengen het volgende:
- klantvoordeel
- 12 maanden
- internet en bellen
- 23 GB (incl klantvoordeel 5GB)
- 5G extra snel
Totaal € 13,00

Gebruik je bijvoorbeeld ben.nl/basicfit of ben.nl/student dan krijg je het volgende:
- klantvoordeel
- 12 maanden
- internet en bellen
- 25,5 GB (incl klantvoordeel 5GB)
- 5G extra snel
Totaal € 12,00

En als je dan nog de cashback bij verlengen van bijvoorbeeld cashbackxl.nl erbij telt, kom je op € 11,96 uit voor standaard abonnement en € 10,96 voor basicfit of student.
Werkt cashback ook met student of basic fit?
Trouwens klopt het dat de basic fit ben niet werkt? Probeer sim only af te sluiten, maar als ik op bekijk sim only klik gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:34:
[...]

Trouwens klopt het dat de basic fit ben niet werkt? Probeer sim only af te sluiten, maar als ik op bekijk sim only klik gebeurt er niks.
Wilde gisteren kijken wat de prijzen van Basic fit sim only doen, maar ook hier werkt deze niet.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:34:
[...]

Uit ervaring kan ik bevestigen dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
slaay schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:05:
[...]

Uit ervaring kan ik bevestigen dat dat werkt.
Hoe werkt het? Je wordt niet naar de basic fit pagina geridirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Met het studentenabonnement en cashback heb ik ervaring. Geen idee waarom de BasicFit pagina niet correct werkt op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
slaay schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:08:
Met het studentenabonnement en cashback heb ik ervaring. Geen idee waarom de BasicFit pagina niet correct werkt op het moment.
Kan je student ook aanvragen als niet student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
henkNL schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Wilde gisteren kijken wat de prijzen van Basic fit sim only doen, maar ook hier werkt deze niet.
Als ik het nu check, kom ik op een inlog pagina en kom ik niet meer verder helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Nee dat gaat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Toch kunnen bestellen maar geannuleerd, zelfs een esim moet via de amp Groep bezorgd worden met hun niet flexibele bezorgtijd (of je betaalt er 10 euro voor), het kan niet via postnl bezorgd worden zoals dat vroeger wel kon. Esim is juist om het proces wat makkelijker te maken, maar dit maakt het juist lastiger.
Als ik wil dat het via postnl gaat, moet ik het maar via mobiel.nl of belsimpel bestellen (advies van de klantenservice van Ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
slaay schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:08:
Volgens mij is die nu helemaal uit de lucht gehaald, je krijg nu service unavailable. Aparte beslissing zo opeens. Dan is er geen alternatief meer lijkt het behalve student ben.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-02-2025 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb je met BEN roaming in EU? Ja toch? En buiiten EU, kan je daar gewoon ongestraft bellen? Volgens mij niet, en al helemaal niet met DATA roaming in zeg Cambodja. Of op een cruiseschip, brrr, je hoort rekeningen (altijd achteraf) van 8k.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Sjah Je zal het niet geloven, maar ze hebben zelfs een website waar al je vragen worden beantwoord: https://www.ben.nl/service/buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@jongetje

Ik kan mijn geluk niet op. alleen heb ik nog geen echt antwoord, of ik op vakantie voor maand of 2 in USA ofzo een lokaal simcard zou kopen, om mee te bellen naar NL, of internetten te kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31
@Sjah En wat begrijp je dan nu niet aan de link die @jongetje doorstuurde? Heb je de link wel geopend en alle menu’s opengeklapt? Ik denk het niet, want anders had je daar alles kunnen vinden over het gebruik en de kosten in de zones buiten de EU. Zo kun je zelf zien én beoordelen of je wel of niet gebruik wil blijven maken van je aansluiting bij Ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://community.ben.nl/...rde-basic-fit-combo-24336

Het is nu officieel, de basicfit optie wordt niet meer aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
200 bel/sms + 5(+1)GB voor maar € 7,50
200 bel/sms + 10(+2)GB voor maar € 9
200 bel/sms + 15(+3)GB voor maar € 10
200 bel/sms + 20(+4)GB voor maar € 12

Onbeperkt bel/sms + 5(+1)GB voor maar € 9,50
Onbeperkt bel/sms + 10(+2)GB voor maar € 11
Onbeperkt bel/sms + 15(+3)GB voor maar € 12
Oneperkt bel/sms + 20(+4)GB voor maar € 14
Actie van ING (punten) verleidelijker mocht iemand geïnteresseerd zijn.
€ 10,- per maand ~2 jaar -
17,5GB // onbeperkt min/SMS // 5G Extra Snel
*Op site staat nog extra 2,5gb maar dat klopt niet (Gebaseerd op 15gb ect.)

-----
Mijn abbo loopt Eind Feb af, had al met black friday verlengd (Doe ik normaal nooit)
€ 11,- per maand ~2 jaar -
20,5gb // Onbeperkt Bel/SMS // 5G extra snel.

Terwijl verbruik maar 1~2GB per maand is (Enkel online stream/radio @ work)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben eerst vorige maand de tarieven verhoogd en nu de bundels. Ik heb in november 10GB (+5GB door Odido) + 200 minuten voor 7,50 afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Blijkbaar is dat zelf wel wat Ben nu ook aanraad om te doen :+ : https://community.ben.nl/members/ben-moderators-1457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Gisteren over gegaan van Odido naar Ben.
Simkaart kwam een paar dagen na bestelling binnen via de briefpost van PostNL, gisteren was de overstap datum voor nummerbehoud en het ging helemaal vlekkeloos! Bij Odido 25GB met onbeperkt bellen/sms'en voor 21,66 (oud T-Mobile contract met inflatie correctie) en nu 26,5GB en onbeperkt bellen/sms'en voor 15 euro per maand! Oftewel een tevreden nieuwe klant hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vanaf vandaag kon ik verlengen bij Ben. Betaal nu het gigantische bedrag van 8,26 voor 200min/8GB (zit bij Odido, 3+5 GB daardoor). Verlengen voor 1 jaar kost met 8 euro pm, 2 jaar 7. Goedkoper niet gevonden via andere partijen, maar dat is ook niet te doen omdat het 5 euro van Odido abo afhaalt :)
Per oktober maar omzetten zodat ik geen inflatiecorrectie krijg per januari voor peanuts aan besparing, ben niet een enorm fan van 2 jaar verlengen (zul je zien dat de bundels wel in m'n voordeel veranderen ofzo) alhoewel het per saldo wel meer verschilt maar tis zo minimaal allemaal..kijken waar ik dan zin in heb :P

Kan wel voor 50 cent meer bakje meer data doen (15 GB) maar ik gebruik 't niet. Bundels aanpassen naar minder heeft ook geen zin omdat je niet onder het oude bedrag mag verlagen.

Geen klacht hoor, ik vind het prima ben goed bereikbaar enzo :P

[ Voor 15% gewijzigd door 2Dutch op 24-05-2025 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
2Dutch schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:42:
Vanaf vandaag kon ik verlengen bij Ben. Betaal nu het gigantische bedrag van 8,26 voor 200min/8GB (zit bij Odido, 3+5 GB daardoor). Verlengen voor 1 jaar kost met 8 euro pm, 2 jaar 7. Goedkoper niet gevonden via andere partijen, maar dat is ook niet te doen omdat het 5 euro van Odido abo afhaalt :)
Per oktober maar omzetten zodat ik geen inflatiecorrectie krijg per januari voor peanuts aan besparing, ben niet een enorm fan van 2 jaar verlengen (zul je zien dat de bundels wel in m'n voordeel veranderen ofzo) alhoewel het per saldo wel meer verschilt maar tis zo minimaal allemaal..kijken waar ik dan zin in heb :P

Kan wel voor 50 cent meer bakje meer data doen (15 GB) maar ik gebruik 't niet. Bundels aanpassen naar minder heeft ook geen zin omdat je niet onder het oude bedrag mag verlagen.

Geen klacht hoor, ik vind het prima ben goed bereikbaar enzo :P
Als je even wacht tot je echt uit je looptijd bent (ervanuitgaand dat je een 2 jaar contract had), dan kan je wel "bundel wijzigen" doen naar onder het oude bedrag, die 7-euro optie bijvoorbeeld. Dat kan ik tenminste nu wel doen in mijn app.

Dan heb je best of both worlds, lage maandkosten, en nergens aan vast, en dus de optie om elke maand je bundel te wijzigen naar de kosten van dat moment.

Enige reden om te verlengen is als je een ING of BasicFit ofzo aanbieding langs ziet komen die interessant is voor je (maar dat begint meestal bij 10/maand, maar dan met betere voorwaarden dat dat je rechtstreeks zou krijgen, dus voor "ons" niet interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MaffeMaarten schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:28:
Als je even wacht tot je echt uit je looptijd bent (ervanuitgaand dat je een 2 jaar contract had), dan kan je wel "bundel wijzigen" doen naar onder het oude bedrag, die 7-euro optie bijvoorbeeld. Dat kan ik tenminste nu wel doen in mijn app.

Dan heb je best of both worlds, lage maandkosten, en nergens aan vast, en dus de optie om elke maand je bundel te wijzigen naar de kosten van dat moment.

Enige reden om te verlengen is als je een ING of BasicFit ofzo aanbieding langs ziet komen die interessant is voor je (maar dat begint meestal bij 10/maand, maar dan met betere voorwaarden dat dat je rechtstreeks zou krijgen, dus voor "ons" niet interessant ;)
Ze hebben dat denk ik dichtgetimmerd (2 jaar contract idd, einddatum september dit jaar), krijg bij bundel wijzigen namelijk bij belminuten alleen upgrade naar onbeperkt (kan het niet laten op 200 min/sms), waardoor ik totaal op 9 euro kom. Ga ik meer data kiezen en schiet het bedrag naar 7,50 krijg ik de melding dat ik niet lager dan oorspronkelijke 8,18 mag uitkomen.
Nogmaals ik vind het nu ook al prima hoor, maar het is toch een beetje een sport :P
Hun focus ligt natuurlijk op upselling, als ik 20 GB data kies kom ik op 9 euro uit bv. Dat is voor velen een uitstekende deal denk ik zo :)

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 26-05-2025 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
2Dutch schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:34:
[...]
...
Ga ik meer data kiezen en schiet het bedrag naar 7,50 krijg ik de melding dat ik niet lager dan oorspronkelijke 8,18 mag uitkomen....
Ja, ik snap dat je dat nu ziet, maar dat komt omdat je nog in de looptijd van je contract zit.
Volgens mij is heel het "je mag al verlengen n maanden voor einde looptijd" juist verzonnen om je vast te houden en je te laten verlengen, terwijl dat dus helemaal niet per se slim is.
maar het is toch een beetje een sport :P
Dat snap ik helemaal, daarom wil ik dit ook met je delen ;) Ik betrap me er ook vaak genoeg op dat ik die laatste centen op een abonnement probeer te besparen, en dat je dan opeens beseft van "oja, over 2 jaar, is dit nog steeds maar 18 euro, waar ben ik mee bezig". :+

Beetje rare hobby, maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MaffeMaarten schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Ja, ik snap dat je dat nu ziet, maar dat komt omdat je nog in de looptijd van je contract zit.
Volgens mij is heel het "je mag al verlengen n maanden voor einde looptijd" juist verzonnen om je vast te houden en je te laten verlengen, terwijl dat dus helemaal niet per se slim is.
[...]

Dat snap ik helemaal, daarom wil ik dit ook met je delen ;) Ik betrap me er ook vaak genoeg op dat ik die laatste centen op een abonnement probeer te besparen, en dat je dan opeens beseft van "oja, over 2 jaar, is dit nog steeds maar 18 euro, waar ben ik mee bezig". :+

Beetje rare hobby, maar ach...
Ik lees weer half (maandag :P) ik ga gewoon even eind september koekeloeren wat ie zegt inderdaad. Tot die tijd ga ik niet failliet, maar we blijven Hollanders :+ Dus zeker wel dank voor de tip, staat meteen in de to do-app :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Markie2008
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7z6a4e12vI0xxBpOcFMdhIMU0KM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POKh9TuRfdFjfs20MhN8kc1a.jpg?f=fotoalbum_large
Ben heeft nieuwe bundels met behoorlijk wat data, met klantvoordeel kan het oplopen tot 50GB per maand! Behoorlijk goede deal als je het mij vraagt voor een budget provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Markie2008 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:38:
[Afbeelding]
Ben heeft nieuwe bundels met behoorlijk wat data, met klantvoordeel kan het oplopen tot 50GB per maand! Behoorlijk goede deal als je het mij vraagt voor een budget provider.
Ook voor bestaande contracten trouwens via "bundel wijzigen". Het loont bij Ben vaak om even in het bundel-wijzigen menuutje te kijken of je niet misschien meer-voor-hetzelfde, of (afhankelijk van je startbedrag en looptijd) hetzelfde-voor-minder.

Voor mij zelf niet trouwens in dit geval, want de €5,- is juist van 12GB naar 10GB gegaan met deze "actie", en meer data (+5GB klantvoordeel) heb ik zelf niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Betreft Ben Sim Only, maandelijks opzegbaar. Ik kan maar geen antwoord krijgen op de volgende twee brandende vragen. Kunnen jullie te hulp schieten?

1) Is die Dubbel Dikke Data blijvend of tijdelijk?
2) Zie schermafdruk. Wat is de theoretische maximum snelheid van 4G data bij Ben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9X3acVKKKPGabjbTbRlhMRrb24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAGfxaUVP5Fkx53amE5256OM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAp7jGZVizrwgfTThE1Ri5X6pzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWffrAUZVb17rbSjAuJoqmYd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door NxCPU op 16-06-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Nu online
NxCPU schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:49:
Betreft Ben Sim Only, maandelijks opzegbaar. Ik kan maar geen antwoord krijgen op de volgende twee brandende vragen. Kunnen jullie te hulp schieten?

2) Zie schermafdruk. Wat is de theoretische maximum snelheid van 4G data bij Ben?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De dubbele data actie is tijdelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gld8Nd2oGZjp9xhN0Bbx2EQavFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VihjstFIHDHiRzJM3VPwcDYt.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is mijn snelheid met 5G extra snel, in het begin schiet de download heel even naar de 500 mbit, maar daarna schroeft ie hem heel snel terug naar de gecapte snelheid van 300 mbit download. De snelheden zoals u op de website kunt ziet is dus ook het gene wat u ook echt kunt halen, maar dit hangt natuurlijk ook af van de drukte op het netwerk enzovoort. Mocht u nog meer info willen, laat maar weten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@NxCPU Tja, er komt elke keer weer een andere actie voorbij. Eind vorig jaar heb ik afgesloten inclusief klant korting voor 7,50 per maand 15GB met 200 minuten. Dat kost nu met die zogenaamde dubbel dikke dingesten 8 euro. Dat is dus duurder dan de normale prijs eind november vorig jaar.

En met 4g krijg je dezelfde snelheids limiet. Maar wanneer heb je 200Mbps nodig, laat staan sneller? Dan is je databundel ook in notime op als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NxCPU schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:49:

[Afbeelding]

[knip]
"stabiele 4G" 🥲

Woonplaats Veghel, wijk de Bunders. Het is maar goed dat ik hier niet werkelijk afhankelijk van de mobiele verbinding. Dat internet via de Odido 5G verbinding gaat 'm hier iig nooit worden 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0g8FeR6wEXYX_G88si_Hdrsj4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QM8PygZkBnMilb6hDmNQUavB.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Markie2008 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:12:
[...]

De dubbele data actie is tijdelijk.
Dankjewel. Ik had specifieker moeten zijn. Het gaat mij niet om de actie. Maar of de snelheidsverdubbeling voor de duur van het abonnement geldig is, of voor maar bijvoorbeeld een paar maanden, of bijvoorbeeld een jaar.
Markie2008 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:12:

[Afbeelding]
Dit is mijn snelheid met 5G extra snel, …..
Ik vroeg om specifiek de 4G snelheid. De telefoon is niet geschikt voor 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:21:
@NxCPU Tja, er komt elke keer weer een andere actie voorbij. Eind vorig jaar heb ik afgesloten inclusief klant korting voor 7,50 per maand 15GB met 200 minuten. Dat kost nu met die zogenaamde dubbel dikke dingesten 8 euro. Dat is dus duurder dan de normale prijs eind november vorig jaar.
Begrijp ik. Maar ik wil weten of de verdubbeling van de snelheid blijft, ook na de actie.
jongetje schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:21:
En met 4g krijg je dezelfde snelheids limiet. …..
“….. dezelfde snelheids limiet. …..” als wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:47:
[...]

"stabiele 4G" 🥲

Woonplaats Veghel, wijk de Bunders. Het is maar goed dat ik hier niet werkelijk afhankelijk van de mobiele verbinding. Dat internet via de Odido 5G verbinding gaat 'm hier iig nooit worden 😉

[Afbeelding]
Datzelfde probleem heb ik op het KPN netwerk met Simyo. In mei een maandelijks opzegbaar Sim Only afgesloten. De snelheden zijn om te huilen. Pal tegen de Sloterplas aan in Amsterdam Nieuw-West. Ook altijd maar één, soms tijdelijk twee, van de vier streepjes 4G netwerk. Vaak kan er ook geen beveiligde verbinding tot stand gebracht worden met welke website dan ook. De Speedtest app houdt dan vrijwel gelijk in de test ermee op, terwijl ik wel twee streepjes 4G heb. Een andere testserver kiezen resulteert in hetzelfde resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1zPNmW9iNGSWsqsb-36-uGtjpQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ADMeh1bXSPvH44xbPirQV7a6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
NxCPU schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 04:44:
[...]
Begrijp ik. Maar ik wil weten of de verdubbeling van de snelheid blijft, ook na de actie.
Als je je bundels wijzigt dan houd je die voor onbepaalde tijd met de toen geldende prijzen / hoeveelheden. Ik heb niet eerder gezien dat zoiets (eenmaal afgesloten) tijdelijk is bij Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NxCPU schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 04:44:
[...]

[...]

“….. dezelfde snelheids limiet. …..” als wat precies?
Welke verdubbeling in snelheid? De snelheid is toch altijd al 200Mbps geweest (wat snel genoeg is voor een 15GB databundel). Dan kun je elke minuut 1,5Gbyte aan data erdoorheen jagen. Heb je in 10 minuten je hele maandbundel van 15GB erdoorheen gejaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
erwn schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 06:50:
[...]

Als je je bundels wijzigt dan houd je die voor onbepaalde tijd met de toen geldende prijzen / hoeveelheden. Ik heb niet eerder gezien dat zoiets (eenmaal afgesloten) tijdelijk is bij Ben.
Die bevestiging zocht ik. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:03:
[...]

Welke verdubbeling in snelheid? De snelheid is toch altijd al 200Mbps geweest (wat snel genoeg is voor een 15GB databundel). Dan kun je elke minuut 1,5Gbyte aan data erdoorheen jagen. Heb je in 10 minuten je hele maandbundel van 15GB erdoorheen gejaagd.
Excuses ik had “verdubbeling van de data bundel” moeten schrijven.

Alles hieronder is later toegevoegd.

Maar nu weet ik nog steeds niet wat het theoretisch maximum snelheid van Ben 4G is.
Nu met Simyo (sinds 8 mei) geniet ik al ruim een maand van langzaam 4G (max 7 Mbps / 0,4 Mbps). Behalve midden in de nacht en in de vroege morgen (max 52 Mbps / 2 Mbps). Ik probeer een tweede fiasco te voorkomen. Ik weet niet of Ben dezelfde snelheid als hun eigenaar Odido aanbiedt.

Resultaten in de schermafdruk zijn vanaf juni voor Simyo. Daarvoor is Odido.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iL8tj7t0sUnSEqLsSbylksg13hQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4iTKvm8JtZTgS5QSt2iMpswB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door NxCPU op 17-06-2025 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
erwn schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 06:50:
[...]

Los van inflatiecorrectie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
erwn schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:02:
[...]

Los van inflatiecorrectie trouwens.
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NxCPU schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:37:
[...]
[...]
Wat ik bedoel te zeggen is dat de actie helemaal geen bijzondere actie is (ik betaalde zonder deze actie minder voor hetzelfde).
Gewoon afsluiten en dan zie je over 2 jaar wel weer wat dan een leuke aanbieding is. Uiteindelijk krijg je toch steeds iets meer data voor je geld.

En wat betreft de snelheid hangt dat enorm van je locatie af. Ik heb hier 1 Odido, 1 Simpel en 2 BEN abonnementen en hoor nooit iemand klagen dat het te langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Nu online
NxCPU schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:37:
[...]

Alles hieronder is later toegevoegd.

Maar nu weet ik nog steeds niet wat het theoretisch maximum snelheid van Ben 4G is.
Nu met Simyo (sinds 8 mei) geniet ik al ruim een maand van langzaam 4G (max 7 Mbps / 0,4 Mbps). Behalve midden in de nacht en in de vroege morgen (max 52 Mbps / 2 Mbps). Ik probeer een tweede fiasco te voorkomen. Ik weet niet of Ben dezelfde snelheid als hun eigenaar Odido aanbiedt.

Resultaten in de schermafdruk zijn vanaf juni voor Simyo. Daarvoor is Odido.

[...]
Het theoretische maximum van de 4G snelheid bij Ben is hetzelfde als bij 5G dus 200 mbit download en 50 upload bij "standaard" en 300 mbit download en 75 upload bij "extra snel"
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste