Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:00
Heeft Ben ondertussen een esim mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:23
voorstad schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:31:
Nope, nog niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:04
MaffeMaarten schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:27:
Ik zit nu via de "ik Ben" app ook op 5g (had een 4g-extra snel vanwege dat was gratis met de actie).

Maar via m'n telefoon nog niet (Pixel 6), al een keer opnieuw opgestart en internetinstellingen gereset, maar mocht niet baten. Kan natuurlijk zijn dat ik in een hoekje met erg slecht bereik zit, maar volgens de T-Mobile dekkingskaart zou het hier goed moeten zijn.

Misschien dat het toch nog op een bepaald level gefaseerd wordt uitgerold. Het haalt mij weinig uit, in de praktijk snel zat. We zien het wel ¯\_(ツ)_/¯
Ik heb precies hetzelfde maar dan met een Pixel 7 Pro. Volgens de Ben app ook 5G nu. Echter ook nog steeds 4G. Niet dat ik het nodig heb maar ik dacht ik check het even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:48
qwasd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:35:
[...]

Ik heb precies hetzelfde maar dan met een Pixel 7 Pro. Volgens de Ben app ook 5G nu. Echter ook nog steeds 4G. Niet dat ik het nodig heb maar ik dacht ik check het even.
Hier ook geen 5g maar dan een s22 ultra.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Ook hier, 2 toestellen met Ben en beide alleen 4G terwijl de 5G optie in de app aanstaat.
Denk dat de aankondiging een beetje te vroeg was.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:07
Ik heb toch een puntje van kritiek op Ben. Ik heb onbeperkt bellen/sms, 15GB data en 4G+ (Nu 5G). Ik betaal hiervoor € 13,- Nu wilde ik 5G uitzetten, € 1,- besparen, maar als ik dat doe moet ik ineens € 14,- betalen omdat andere prijzen zijn gewijzigd. Ik vind dit toch een vorm van misleiding met de slogan "kies wat jij nodig bent".

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De overstap gestart naar Ben vanaf Simyo (ik bel vriijwel niet en hoef niet veel data, snelheid van mobiele data boeit me ook niet echt). 50 cent duurder, maar krijg 5 euro korting op T-Mobile thuis, dus 4,50 besparing :+

Flow van aanvragen en de informatievoorziening was keurig, nieuwe sim ook dag of 2 later al in huis. Nu nog ff maandje wachten en dan zien of ik nog bereikbaar blijf ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Jeuvie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:18:
Ik heb toch een puntje van kritiek op Ben. Ik heb onbeperkt bellen/sms, 15GB data en 4G+ (Nu 5G). Ik betaal hiervoor € 13,- Nu wilde ik 5G uitzetten, € 1,- besparen, maar als ik dat doe moet ik ineens € 14,- betalen omdat andere prijzen zijn gewijzigd. Ik vind dit toch een vorm van misleiding met de slogan "kies wat jij nodig bent".
Dat heb ik ook maar ik heb wel afgesloten toen er een "actie" was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 10:41
MaffeMaarten schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:27:
Ik zit nu via de "ik Ben" app ook op 5g (had een 4g-extra snel vanwege dat was gratis met de actie).

Maar via m'n telefoon nog niet (Pixel 6), al een keer opnieuw opgestart en internetinstellingen gereset, maar mocht niet baten. Kan natuurlijk zijn dat ik in een hoekje met erg slecht bereik zit, maar volgens de T-Mobile dekkingskaart zou het hier goed moeten zijn.

Misschien dat het toch nog op een bepaald level gefaseerd wordt uitgerold. Het haalt mij weinig uit, in de praktijk snel zat. We zien het wel ¯\_(ツ)_/¯
Ondertussen wel "5G" in m'n scherm trouwens, gewoon een dagje wachten tot alle systemen in sync waren waarschijnlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
MaffeMaarten schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:07:
[...]

Ondertussen wel "5G" in m'n scherm trouwens, gewoon een dagje wachten tot alle systemen in sync waren waarschijnlijk dus.
Ik heb nu ook 5G op mijn Pixel 7 Pro inderdaad. Bedankt voor de reminder om even te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Sinds de start van Odido is voor nieuwe abonnees 5G niet meer gratis. Het zit nu standaard in het abonnement voor 1,- Het voordeel tov reguliere abonnees is de 20% extra data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb voor mijn vrouw eergisteren de aanvraag gedaan voor een Ben simonly abonnement. Als ik naar de statuspagina van haar nummerbehoud kijk, staat dat het pakket al bezorgd is. We hebben hier echter nog niets gezien?

Ook zag ik die overgang naar Odido helemaal niet aankomen, dus loop ik nou te klooien met het activeren van de bundelkorting met T-Mobile Thuis. Ik ga het over een paar dagen nog wel eens proberen, of kan dat pas als het contract helemaal actief is? Op het moment is die hele Odido-site brak, dus het is sowieso niet handig om daar nu iets te proberen volgens mij :X
Wel grappig dat de Ben site er nog precies hetzelfde uitziet als de T-Mobile site tot gisteren maar dan in het blauw, en dat de Odido site allerlei afgeronde logo's/icoontjes heeft gekregen.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 05-09-2023 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
gwystyl schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:58:
Ik heb voor mijn vrouw eergisteren de aanvraag gedaan voor een Ben simonly abonnement. Als ik naar de statuspagina van haar nummerbehoud kijk, staat dat het pakket al bezorgd is. We hebben hier echter nog niets gezien?

Ook zag ik die overgang naar Odido helemaal niet aankomen, dus loop ik nou te klooien met het activeren van de bundelkorting met T-Mobile Thuis. Ik ga het over een paar dagen nog wel eens proberen, of kan dat pas als het contract helemaal actief is? Op het moment is die hele Odido-site brak, dus het is sowieso niet handig om daar nu iets te proberen volgens mij :X
Wel grappig dat de Ben site er nog precies hetzelfde uitziet als de T-Mobile site tot gisteren maar dan in het blauw, en dat de Odido site allerlei afgeronde logo's/icoontjes heeft gekregen.
Het is al een tijd geleden maar bij mij werkte het klantvoordeel (ben + t mobile glasvezel internet) pas nadat mijn nummerbehoud was doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:07
Jeuvie schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:54:
Sinds de start van Odido is voor nieuwe abonnees 5G niet meer gratis. Het zit nu standaard in het abonnement voor 1,- Het voordeel tov reguliere abonnees is de 20% extra data.
nieuws: Nederlandse provider Ben kondigt 5G-ondersteuning aan voor 1 euro per... uhm dat was al bij ben zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Bij Basic Fit abonnementen niet. De banner is nog niet aangepast, de abonnementen wel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8W6SyeCYL57dYTAk96gYoJu78jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uhech1AsEYCesUZw9lwTxGaG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Jeuvie schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:25:
[...]

Bij Basic Fit abonnementen niet. De banner is nog niet aangepast, de abonnementen wel.[Afbeelding]
Nope daar is wel gratis 5G,als je deprijs ziet. Zie je dat het1 Euro kost maar niet verrekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
dutchnltweaker schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:44:
[...]

Nope daar is wel gratis 5G,als je deprijs ziet. Zie je dat het1 Euro kost maar niet verrekend wordt.
Hij plust hij het er wel bij….Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJeGo8yuPXoTVeVJEjVk2tCwRNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZd8O8f9xTwqP1txw6YEV11q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dutchnltweaker
OP update:

Na 5 jaar en 3 dagen is de OP weer helemaal actueel en is er nieuwe informatie bijgekomen zoals:
Ben en Volte/Vowifi
Ben en 3G/4G/5G (frequenties)
Ben Klantvoordeel

Omdat bij Ben de prijzen en Bundels snel veranderen, is er voor nu gekozen geen prijzen in de OP te zetten. Er is nu een verwijzing naar de Tarieven overzicht van ben dat nu actueel is.

Ps:
Ook is de fout eruit gehaald dat de OP maar voor de helft zichtbaar was.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-09-2023 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Zojuist een nieuw abonnement aangevraagd via CashbackXL. Dat werkt nog want de bevestiging kwam al snel binnen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:57
voorstad schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:31:
Dit is echt zonde, had ik mij dat maar eerder gerealiseerd dan had ik een andere aanbieder gekozen. Maar goed, wie weet komt het nog. Odido biedt het wel aan dus.... |:(

• qwasd
Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement met 15 + 5 GB (klantvoordeel) bundel met 200 minuten en 5G voor 13 euro, echter heb ik meer minuten nodig. Als ik via de app mijn bundel zou wijzigen zou ik op 16 euro met dezelfde voorwaarden uitkomen.

Ik heb dus gebruik gemaakt van de basic fit actie/url uit dit topic en heb nu 15 + 5 (klantvoordeel) + 2,5 GB (basic fit actie) en onbeperkt bellen en 5G gratis voor 15 euro per maand. Scheelt toch weer een euro per maand en 2.5 GB extra.
Onbeperkt min/sms 15 + 2.5 GB en Klantvoordeel 5 GB 5G*
*Internet: 15 + 2.5 GB en Klantvoordeel 5 GB in NL en de EU. Bellen/sms: Onbeperkt min/sms in NL
en de EU.
Ik ben echter geen lid van de basic fit maar ik las dat hier niet op gecheckt wordt.
Het abonnement gaat morgen in.

Edit 15-9 00:42:
De aanvraag is nu al verwerkt en alles is goed gegaan. Het enige waar ik tegenaan liep was klantvoordeel. Die was wel geactiveerd maar ik bleef 17.500 MB zien. Na het verwijderen en opnieuw aanmelden van klantvoordeel heb ik nu 22.500 MB en onbeperkt bellen. Alles is dus prima verlopen.

[ Voor 15% gewijzigd door qwasd op 15-09-2023 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
qwasd schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:01:
Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement met 15 + 5 GB (klantvoordeel) bundel met 200 minuten en 5G voor 13 euro, echter heb ik meer minuten nodig. Als ik via de app mijn bundel zou wijzigen zou ik op 16 euro met dezelfde voorwaarden uitkomen.

[...]
Dit vind ik dan ook het stomme aan Ben. Kies de bundel die bij past maar als je iets aan wilt passen zit je aan heel nieuw prijsplan vast. In dit geval had men jou de mogelijkheid moeten bieden om alleen de databundel aan te passen met de prijsverhoging die daar bij past da's nl. € 2,-

Volgens mij kon dit vroeger wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Jeuvie schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:34:
[...]
Volgens mij kon dit vroeger wel.
Klopt inderdaad, met een afgelopen contract gebruikte ik dat ook om goedkopere bundels te kiezen wanneer beschikbaar. Dat werkte niet meer toen een wijziging betrekking had op al je bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:56

pinda powerrr

Slow down...

Bij beide dochters is de 5G ineens niet meer actief. Beide sinds woensdag, beide niks aangepast aan het abbo en beide hebben een iPhone 14Pro.

Uiteraard al vliegtuigstand en uit/aan geprobeerd.

Iemand hetzelfde? Hebben dus nu 4G staan.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
pinda powerrr schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 00:13:
Bij beide dochters is de 5G ineens niet meer actief. Beide sinds woensdag, beide niks aangepast aan het abbo en beide hebben een iPhone 14Pro.

Hier gewoon 5G op een Iphone 15 Pro Max en een Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Sinds een aantal dagen heb ik via mijn iPhone 13 mini enkel nog 4G en geen 5G. Klantenservice kan niets betekenen, heb al van alles gereset en veranderd. Zijn er hier meer mensen die dit ervaren? Ik kan helaas geen kruistest doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Brad schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:19:
Sinds een aantal dagen heb ik via mijn iPhone 13 mini enkel nog 4G en geen 5G. Klantenservice kan niets betekenen, heb al van alles gereset en veranderd. Zijn er hier meer mensen die dit ervaren? Ik kan helaas geen kruistest doen...
Ik kan het niet 123 snel terug vinden.
Maar als je simkaart ouder is dan 4/5 of 6 jaar krijg je kosteloos via klanten service een nieuwe.
Wellicht dat de leeftijd het euvel is.
Ook als je gewoon verteld dat je kruistest hebt gedaan

Van mij was ook op leeftijd en kreeg zonder enig extra kosten een nieuwe.
*Had geen internet buiten Nederland.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
PatRamon schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:08:
[...]
Ook als je gewoon verteld dat je kruistest hebt gedaan
Brad schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:19:
kan helaas geen kruistest doen...
Ken je niemand met een 5g telefoon waar je je simkaart 1 minuut in kan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 24-10-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

De oplossing was een update naar iOS 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34

Hier ook sinds 2 weken geen 5G meer, contact gehad met Ben, ze gaven aan dat 5G nog in kinderschoenen stond en men nog wat problemen ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Razer schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:18:
[...]

Hier ook sinds 2 weken geen 5G meer, contact gehad met Ben, ze gaven aan dat 5G nog in kinderschoenen stond en men nog wat problemen ervaart.
....
pinda powerrr schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:43:
[...]

De oplossing was een update naar iOS 17.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
Dat wordt helaas lastig op een Pixel 7 Pro ;)
Blijft merkwaardig dat het meer als een maand gewoon perfect gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Ik lees in de laatste reacties van verschillende mede tweakers over problemen met 5G.

Ik heb ook ineens geen 5G meer!
Heb een Pixel 7a en er niks op aangepast qua instellingen.

Mijn vrouw heeft ook een Pixel 7a, ook met Ben en heeft wel 5G.

Raar toch?
Ik ga morgen eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Flappie schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:49:
Ik lees in de laatste reacties van verschillende mede tweakers over problemen met 5G.

Ik heb ook ineens geen 5G meer!
Heb een Pixel 7a en er niks op aangepast qua instellingen.

Mijn vrouw heeft ook een Pixel 7a, ook met Ben en heeft wel 5G.

Raar toch?
Ik ga morgen eens bellen.
Hier heb ik wekenlang geen 5G gehad.
Tot laatst! Het werkte ineens weer!

En nu is het weer weg. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice.
Ze gaf aan dat er inderdaad problemen waren met 5G maar die zouden al opgelost moeten zijn.

Ze gaven direct aan dat mijn simkaart al relatief oud was (meer dan 7 jaar) en dat ik een nieuwe SIM kaart krijg.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Ik had via de klantenservice op X aangegeven dat het weer werkte en ben daar zonet op teruggekomen dat het opnieuw niet werkte. Ze heeft mijn simkaart gereset (eerder al gebeurd) en nu werkt het weer wél!

Hopelijk blijft dat zo! 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Brad op 20-11-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Ik had ook een probleem met mijn simkaart maar dan bij Symio. Toen hebben ze de simkaart gereset en het probleem was weg. Ik ben benieuwd wat zo'n simkaart reset precies inhoudt? Iets opnieuw opstarten? Iets opschonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
Ik heb mijn nieuwe SIM kaart ontvangen. Volgens de klantenservice lag het aan mijn te "oude" simkaart van 7 jaar oud.

Ik kon de nieuwe simkaart via de app niet activeren.
Telefonisch contact opgenomen. De SIM kaart werd telefonisch geactiveerd en toen ze op de knop drukte was het gesprek direct beeindigd en had ik geen bereik meer :P

Nieuwe SIM kaart erin en direct 5G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 21:43
Voor Ben-klanten hier: hoe is het bereik met Ben in het buitenland? Is er bijv. met de additionele 5G bundel ook toegang tot buitenlandse 5G netwerken?

Heb afgelopen week een 1 jarig abbo afgesloten, maar heb er niet direct bij nagedacht dat bij budget-providers roamen nog wel eens wat moeilijker wilt gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door snaggyheadshot op 04-12-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@snaggyheadshot Ik vermoed dat de 5g in Nederland (wat in mijn ogen niets toevoegt, los van dat het geld kost voor een icoontje in beeld) puur voor Nederland is. Op: https://www.ben.nl/service/buitenland staat er niets over genoemd, alleen waar 4G mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
snaggyheadshot schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:25:
Voor Ben-klanten hier: hoe is het bereik met Ben in het buitenland? Is er bijv. met de additionele 5G bundel ook toegang tot buitenlandse 5G netwerken?

Heb afgelopen week een 1 jarig abbo afgesloten, maar heb er niet direct bij nagedacht dat bij budget-providers roamen nog wel eens wat moeilijker wilt gaan.
https://www.ben.nl/service/buitenland Staat in de Starters topic ;) .

Je kan land selecteren en dan zie je precies in welke landen je 4g hebt op welk netwerk. Roamen gaat gewoon via de contracten van Odido omdat het van Odido is (ex T-mobile), dus dat zit wel goed. Ik durf niet te zeggen of je 5G kan roamen, als je op de Odido site kijkt bij Duitsland: https://www.odido.nl/serv...arieven-dekking/Duitsland zou je 5G kunnen roamen op het Telekom netwerk. Maar of dit voor Ben klanten kan weet ik niet, dit kan je uittesten.

Edit: @jongetje in Duitsland voegt 5G wel wat toe, in de grote steden dan. Daar mogen ze al wel gebruik maken van 3500 mhz frequentie volgens mij.

[ Voor 24% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-12-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
dutchnltweaker schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:16:
[...]

https://www.ben.nl/service/buitenland Staat in de Starters topic ;) .

. Roamen gaat gewoon via de contracten van Odido omdat het van Odido is (ex T-mobile), dus dat zit wel goed.
Ja dat was een beetje waar ik over twijfelde. Een virtuele budgetprovider moet immers iets ten nadele hebben van het grote 'premium'-moederbedrijf lijkt mij. Maar goed, het zal wel goed zijn dan :) Bedankt.

5G in NL boeit mij ook niet zozeer. In het buitenland (met name DE) juist wel, en dat is voor mij als grenswoner wel belangrijk. Zal het na ingaan van abbo uittesten. Mijn donkerbruin vermoeden is dat het identiek is aan Odido. Praktijk zal het gaan uitwijzen.

[ Voor 20% gewijzigd door snaggyheadshot op 04-12-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
snaggyheadshot schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:34:
[...]

Ja dat was een beetje waar ik over twijfelde. Een virtuele budgetprovider moet immers iets ten nadele hebben van het grote 'premium'-moederbedrijf lijkt mij. Maar goed, het zal wel goed zijn dan :) Bedankt.

5G in NL boeit mij ook niet zozeer. In het buitenland (met name DE) juist wel, en dat is voor mij als grenswoner wel belangrijk. Zal het na ingaan van abbo uittesten. Mijn donkerbruin vermoeden is dat het identiek is aan Odido. Praktijk zal het gaan uitwijzen.
Wat ik wel weet is dat toen Ben 4G optie had, je ook gelijk 4G in de EU kon roamen. Dus het zou gek zijn als dat nu niet zou werken.

Maar als je grenswoner bent, kun je dit toch snel uittesten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:16
Hallo,

Thans zit ik met een groot deel van mijn gezin nog altijd bij Simyo, maar wil daar nu echt wel eens weg aangezien Simyo (nog) geen 5G gaat aanbieden, geen bescherming tegen buiten-de-bundel-kosten heeft wat Ben in de vorm van een MB Pauze wel aanbiedt en Simyo haar prijzen recent aanzienlijk heeft verhoogd.

Nu wil ik 3 abonnementen gaan afsluiten, een voor mij zelf en 2 voor mijn (nog) minderjarige kinderen. Nu weet ik van Ben Kind, wat betekent, dat ik 3 aansluitingen aanvraag en 2 daarvan middels de Ben app als 'Kind-aansluiting' achteraf (!) ga aanmerken/koppelen. Lijkt me prima en helder.

Echter, een ding is me niet helemaal duidelijk en dat is of en hoe het klantenvoordeel werkt en hoeveel dit voordeel dan is (ik heb geen Odido). Dit ook, omdat ik in eerste instantie natuurlijk 3 aansluitingen op mijn eigen naam ga aanvragen, waarvan ik er dan achteraf 2 ga aanmerken als Kind Abonnement. Toch? Dus het is niet direct een combinatie van een abo van mijzelf met dat van mij kind. Kan ik dan ook achteraf, als de aansluitingen al actief zijn, nog Klantvoordeel aanvragen?

Als ik er overheen heb gelezen op Ben haar website, dan hiervoor mijn verontschuldigingen, maar enige verheldering is welkom.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

slaay

Natuurbeleven.com

RicoK schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:17:
Hallo,

Thans zit ik met een groot deel van mijn gezin nog altijd bij Simyo, maar wil daar nu echt wel eens weg aangezien Simyo (nog) geen 5G gaat aanbieden, geen bescherming tegen buiten-de-bundel-kosten heeft wat Ben in de vorm van een MB Pauze wel aanbiedt en Simyo haar prijzen recent aanzienlijk heeft verhoogd.

Nu wil ik 3 abonnementen gaan afsluiten, een voor mij zelf en 2 voor mijn (nog) minderjarige kinderen. Nu weet ik van Ben Kind, wat betekent, dat ik 3 aansluitingen aanvraag en 2 daarvan middels de Ben app als 'Kind-aansluiting' achteraf (!) ga aanmerken/koppelen. Lijkt me prima en helder.

Echter, een ding is me niet helemaal duidelijk en dat is of en hoe het klantenvoordeel werkt en hoeveel dit voordeel dan is (ik heb geen Odido). Dit ook, omdat ik in eerste instantie natuurlijk 3 aansluitingen op mijn eigen naam ga aanvragen, waarvan ik er dan achteraf 2 ga aanmerken als Kind Abonnement. Toch? Dus het is niet direct een combinatie van een abo van mijzelf met dat van mij kind. Kan ik dan ook achteraf, als de aansluitingen al actief zijn, nog Klantvoordeel aanvragen?

Als ik er overheen heb gelezen op Ben haar website, dan hiervoor mijn verontschuldigingen, maar enige verheldering is welkom.

Alvast bedankt.
Je kan gewoon achteraf Klantvoordeel aanvragen; dat staat hier helder uitgelegd: https://www.ben.nl/klantvoordeel

Je krijgt geen korting, maar wel meer GB bij je databundels, hoeveel dat is kun je ook op die pagina terugvinden.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@slaay Bedankt! Helder.

• RicoK
Van de week voor mij zelf een aansluiting bij Ben aangevraagd. De Simkaart ligt als het goed is vandaag op de deurmat. Nummerbehoud gaat begin volgende maand in.
Vanavond dan voor mij kinderen een aanvraag met nummerbehoud indienen. Dan heb ik alle aanvragen voor 01-01-2024 ingediend en krijg ik gedurende het eerste jaar niet te maken met de prijsverhoging 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
Misschien heb je het al gezien dat de internetbundel van 7 euro van 10GB naar 15GB is gegaan. Dat blijkt niet alleen voor nieuwe abonnees te zijn, maar ook voor bestaande. Als je op 10GB (of lager) zit, moet je je bundel alleen wel even handmatig omzetten om 15GB te krijgen voor 7 euro (in de Ben-app of via IkBen op de website).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
FreshM schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:56:
Misschien heb je het al gezien dat de internetbundel van 7 euro van 10GB naar 15GB is gegaan. Dat blijkt niet alleen voor nieuwe abonnees te zijn, maar ook voor bestaande. Als je op 10GB (of lager) zit, moet je je bundel alleen wel even handmatig omzetten om 15GB te krijgen voor 7 euro (in de Ben-app of via IkBen op de website).
Mooie deal. Beetje jammer dat als je al 15gb hebt je niet voor hetzelfde geld een ander aanbod krijgt. Maar voor wie nog om lager dan 15 zit mooie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
laredo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:11:
[...]

Mooie deal. Beetje jammer dat als je al 15gb hebt je niet voor hetzelfde geld een ander aanbod krijgt. Maar voor wie nog om lager dan 15 zit mooie deal!
Ben komt 'een ander aanbod voor hetzelfde geld' niet (altijd) vanzelf brengen, zo blijkt. Af en toe zelf even checken dus.

[ Voor 7% gewijzigd door FreshM op 15-12-2023 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
FreshM schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:56:
https://www.ben.nl/basicfit hoeft geen lid te zijn en je krijgt 2,5gb extra erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vanwege vriendenvoordeel heb ik EUR 16,50 beschikbaar, en toen ik net abonnee was kreeg ik als uitleg dat ze mijn facturen daarmee in mindering brachten, en als er nog geld over was na 1 factuur, ze het verrekenen met factuur 2. Kreeg nu een mail over de factuur waarin ze het bedrag met mijn factuur verrekenen, maar de "rest" gewoon uitbetalen. Linksom of rechtsom hetzelfde, maar vond het opvallend gezien de eerdere berichtgeving :) Vermoed dat het administratief makkelijker is?

Anyway, heb niets te klagen so far ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Jeuvie
RicoK schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:17:
Hallo,

Alvast bedankt.
https://www.ben.nl/klantvoordeel

• RicoK
@Jeuvie bedankt voor je tijd en moeite, maar zoals je kunt terug lezen werd mijn vraag dezelfde dag al beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
snaggyheadshot schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:34:
[...]

Gisteren is het abbo geactiveerd. Kan mededelen dat 5G in iig Duitsland werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 16:01
Hi all,

Sinds enkele dagen Ben in gebruik. Wat mij opvalt is dat sinds de overstap de accu van mijn telefoon echt wordt leeggetrokken. Misschien is het toeval (en is de accu nu echt slecht), maar misschien is het ook een bekend iets van Ben/Odido dat het netwerkgebruik meer accu vermogen trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Jewie Ik ga met een week of twee over. Ik houd ook rekening met wat meer accuverbruik vanwege het gaan gebruiken van 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
RicoK schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:54:
@Jewie Ik ga met een week of twee over. Ik houd ook rekening met wat meer accuverbruik vanwege het gaan gebruiken van 5G.
Of je zet 5g uit... die frequenties worden toch pas komende zomer geveild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Jewie schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:43:
Hi all,

Sinds enkele dagen Ben in gebruik. Wat mij opvalt is dat sinds de overstap de accu van mijn telefoon echt wordt leeggetrokken. Misschien is het toeval (en is de accu nu echt slecht), maar misschien is het ook een bekend iets van Ben/Odido dat het netwerkgebruik meer accu vermogen trekt?
Geestig. Ik ben ook sinds zo'n 5 dagen over en ervaar hetzelfde. 5G had ik altijd al aan en hiervoor had ik ik Odido.

Heb echter geen harde data om het te bewijzen, dus zal er nooit achter komen of het ook echt zo is :+

[ Voor 13% gewijzigd door snaggyheadshot op 01-01-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapieln
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:52
Hi, Mijn abonnement met nummerbehoud gaat deze maand in. Hoe zit het met mijn bel en databundel als mijn abonnement midden in de maand ingaat? Weet iemand of je dan naar rato voor de rest van de maand krijgt?

In dat geval lijkt het mij namelijk slimmer om het abonnement gewoon op 1 feb in te laten gaan.

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door jaapieln op 04-01-2024 16:13 ]

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@jaapieln Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit als het naar rato is. Of je nu 10GB voor een maand of 5GB voor een halve maand hebt toch?

Ala ik het met goed herinner krijg je gewoon een hele bundel tor einde maand en gaan ze niet ingewikkeld lopen verrekenen (maar weet het niet 100procent zeker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
jaapieln schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:11:
Hi, Mijn abonnement met nummerbehoud gaat deze maand in. Hoe zit het met mijn bel en databundel als mijn abonnement midden in de maand ingaat? Weet iemand of je dan naar rato voor de rest van de maand krijgt?

In dat geval lijkt het mij namelijk slimmer om het abonnement gewoon op 1 feb in te laten gaan.

Dank!
Ben zegt er dit over:
Je betaalt je bundels "Pro rata". Dat betekent dat als je abonnement halverwege de maand is gestart, je ook maar de helft betaalt. Je krijgt wel je volledige bundels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:29:
Vanwege vriendenvoordeel heb ik EUR 16,50 beschikbaar, en toen ik net abonnee was kreeg ik als uitleg dat ze mijn facturen daarmee in mindering brachten, en als er nog geld over was na 1 factuur, ze het verrekenen met factuur 2. Kreeg nu een mail over de factuur waarin ze het bedrag met mijn factuur verrekenen, maar de "rest" gewoon uitbetalen. Linksom of rechtsom hetzelfde, maar vond het opvallend gezien de eerdere berichtgeving :) Vermoed dat het administratief makkelijker is?

Anyway, heb niets te klagen so far ;)
Mijn factuur van november was dus 0 met nog 9 euro tegoed, maar dat bedrag is niet uitbetaald. Na een chat met een medewerker (chat lijkt wat over de zeik op dit moment ook, eerst lang niemand beschikbaar) kreeg ik te horen dat ze achter een fout in het factuursysteem zijn gekomen die "spoedig" zal worden gefixed. ETA navragen leverde weer een chat-loop op maar ze zullen nog niks concreets kunnen zeggen.

- edit -
aha, factuur niet afgeschreven en zonet nieuwe factuur met de "rest" van 1,50 er afgehaald. Wat verwarrend, maar we zijn er alsnog :P

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 13-02-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nog iets wat me opviel: bij een nulfactuur (bij mij een "je hebt nog tegoed" factuur maar je vat em :P) blijft de status op Niet Betaald. Dat valt natuurlijk wel op in je overzicht, maar is dat bij iemand hier ook bij een echte nulfactuur dus zonder enig tegoed? Zou dan een bugje zijn waarbij het systeem niet snapt dat er niks te betalen valt bij 0,00, bij een tegoed zou het nog kunnen omdat "het tegoed niet is uitbetaald" oid :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Voor de mensen die ook van hun inflatiecorrectie af willen, pas je abonnement aan naar hetzelfde abonnement dat je al hebt. Dan betaal je weer de oude prijs...

(Waaruit blijkt hoe krom deze inflatiecorrectie is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
jongetje schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:45:
Voor de mensen die ook van hun inflatiecorrectie af willen, pas je abonnement aan naar hetzelfde abonnement dat je al hebt. Dan betaal je weer de oude prijs...

(Waaruit blijkt hoe krom deze inflatiecorrectie is...)
Kan dit ook als je een jaarcontract hebt? Ik heb nu een maandbundel maar als ik die aan wil passen kom ik hoger uit dan de inflatiecorrectie, bundels zijn duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Jeuvie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:07:
[...]

Kan dit ook als je een jaarcontract hebt? Ik heb nu een maandbundel maar als ik die aan wil passen kom ik hoger uit dan de inflatiecorrectie, bundels zijn duurder geworden.
Ik heb een 2 jarig contract welke nog een jaar moet. Deze kon ik iig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik zit nu op 7,93 en bij aanpassen bundels (4,50 voor 2GB+1GB, 200min/SMS voor 3 en 5G naar 4G voor 0, krijg ik de melding dat de kosten niet lager mogen zijn dan mijn oorspronkelijke abonnementskosten van 7,93 :P Kan wel gaan voor 5GB (8GB) met de rest idem voor 8 euro, koopje :+ Zit sinds september bij Ben.

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 13-02-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
Ik kan geen aanpassingen doen die in een lager maand bedrag resulteren. abbo is van augustus 2022 met een looptijd van 2 jaar. Voor mij geen 2 jaar contract meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Einde abonnement in zicht en je wilt toch graag een sim-only? Verleng niet! Ik zit nu een paar dagen na mn 2-jaar abonnement, en dan mag je je bundel dus ook naar "minder dan je contract bedrag" aanpassen. Maar wel voor de bedragen die gelden voor een 2-jaar contract.

En het eerste dat je dan kan doen is je bundel "aanpassen" naar wat je al had, maar dan zonder de inflatie verhoging. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@MaffeMaarten Opnieuw afsluiten vaak beter met meer data....
Via ING-Punten systeem kun je tegenwoordig de volgende voordelige abbo afsluiten.
*Altijd wel kennislid in je omgeving die bij de ing zit, meeste gebruiken deze gratis punten niet.

-------------

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1019222
€ 10,- per maand (2-jarig)
Sim Only 5G-abonnement met 17,5GB data en onbeperkt min/SMS
*Geen aansluitkosten / kan ook gebruikt worden als je al klant bent bij Ben

[ Voor 5% gewijzigd door PatRamon op 25-05-2024 21:54 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MaffeMaarten schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:37:
En het eerste dat je dan kan doen is je bundel "aanpassen" naar wat je al had, maar dan zonder de inflatie verhoging. :*)
Dat kon ik ook binnen mijn contract doen. Kwestie van dezelfde bundel tegen de oude prijs kiezen, weg inflatiecorrectie 8)
(Snap ook niets van inflatiecorrectie, blijkbaar wordt het alleen voor bestaande klanten duurder en nieuwe klanten betalen de oude prijs of minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
jongetje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:22:
[...]

Dat kon ik ook binnen mijn contract doen. Kwestie van dezelfde bundel tegen de oude prijs kiezen, weg inflatiecorrectie 8)
(Snap ook niets van inflatiecorrectie, blijkbaar wordt het alleen voor bestaande klanten duurder en nieuwe klanten betalen de oude prijs of minder).
Ik denk dat dat alleen kan als je een heel laag bedrag op je contract had staan, heel kleine bundel kiezen bij afsluiten.
PatRamon schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:53:
@MaffeMaarten Opnieuw afsluiten vaak beter met meer data....
Via ING-Punten systeem kun je tegenwoordig de volgende voordelige abbo afsluiten.
*Altijd wel kennislid in je omgeving die bij de ing zit, meeste gebruiken deze gratis punten niet.

-------------

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1019222
€ 10,- per maand (2-jarig)
Sim Only 5G-abonnement met 17,5GB data en onbeperkt min/SMS
*Geen aansluitkosten / kan ook gebruikt worden als je al klant bent bij Ben
Dat is een goed punt. Nu twijfel ik toch ook weer. Maar ik wacht dan zelf in ieder geval liever af tot er een actie van Ben zelf is, die je dan ook vaak bij bundel wijzigen kan kiezen.

Uiteindelijk zijn het allemaal de verschillen niet zo per jaar natuurlijk. en het is wel een lekker gevoel om niet vast aan het contract te zitten, elke maand alle kanten op te kunnen wijzigen, en de inflatiecorrectie te kunnen terugdraaien. Hoewel zeker dat laatste niet echt rationeel is, meer het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:09:
Dat is een goed punt. Nu twijfel ik toch ook weer. Maar ik wacht dan zelf in ieder geval liever af tot er een actie van Ben zelf is, die je dan ook vaak bij bundel wijzigen kan kiezen.
Die met ING punten sluit je gewoon via de website van Ben af.
Ofwel je krijg een link ben.nl/ing..... en daar vul je op de eigen website van "Ben" jou verzegelde code in van de ing en sluit hem netjes af via de officiële weg.
*Ofwel geen 2e partij er tussen, en volledig eigen beheer zonder dat van ING.

ben.nl/basicfit
Heb je ook nog:
Maar is het zelfde abbo onbeperkt bel/sms 17,5gb +5g voor 12 euro.

Ofwel ING = 2 euro goedkoper per maand

Betere acties van de laatste tijd zijn er niet echt bij ben zelf...

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 08:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Vandaag via Belsimpel een sim-only abo afgesloten bij Ben voor onbeperkt bellen en smsén en 15 GB 5G data voor 12 euro. Krijg extra data vanwege Odido abo en ook 5 euro korting op het Odido abo. Plus dat je de Sony wf c700n earbuds cadeau krijgt. Al met al lijkt het me een prima deal zo. Wel jammer dat ze geen eSim aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moose...
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024
Kreeg vandaag dit smsje van Ben:

Hallo, goed nieuws. Je krijgt binnenkort 5G van me. Dat wordt standaard bij mij, je blijft hetzelfde betalen. Met 5G kan alles nog sneller en is je verbinding extra betrouwbaar. Ik laat het je weten als je over bent. Wil je in de tussentijd meer weten over 5G? Op ben.nl/5g lees je alles.

De groeten van Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan gaan ze net als Simpel alle MVO's op 5G zetten. Iig die van Odido zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
Simpel gaat dat voorlopig niet gebeuren, Odido was reeds 5G, vernomen van betrouwbare bronnen.
Esim bij Ben is er ook geroesemoes binnen Odido/Ben.

[ Voor 27% gewijzigd door moose... op 30-05-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Grappig en fijn dat je dit deelt. Ik vroeg mij net af (gezien het topic op de FB van deze week) waar die info vandaan kwam. Maar jij hebt dus ook een appje gekregen van Ben. Ik vond het altijd onzin om er extra voor te betalen maar als het gratis is dan natuurlijk prima. Ben benieuwd of het echt om iedereen gaat of om geselecteerde gebruikers die misschien in een gebied wonen waar gewoon minder 2-3-4G dekking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

PatRamon schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Die met ING punten sluit je gewoon via de website van Ben af.
Ofwel je krijg een link ben.nl/ing..... en daar vul je op de eigen website van "Ben" jou verzegelde code in van de ing en sluit hem netjes af via de officiële weg.
*Ofwel geen 2e partij er tussen, en volledig eigen beheer zonder dat van ING.

ben.nl/basicfit
Heb je ook nog:
Maar is het zelfde abbo onbeperkt bel/sms 17,5gb +5g voor 12 euro.

Ofwel ING = 2 euro goedkoper per maand

Betere acties van de laatste tijd zijn er niet echt bij ben zelf...
In de Ben-app kan ik voor 10 euro 200 min/sms en 20 GB data krijgen (klantvoordeel, +5 GB data). Of voor 12 euro 25 GB, toch ook mooie deals imho :) Maar ben iemand die vrijwel nooit belt, maar ook met die 2 euro er bovenop voor onbeperkt kwekken nog netjes imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
moose... schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:36:
Simpel gaat dat voorlopig niet gebeuren, Odido was reeds 5G, vernomen van betrouwbare bronnen.
Esim bij Ben is er ook geroesemoes binnen Odido/Ben.
Bij Simpel ook hoor! Zie dit artikel: nieuws: Ben en Simpel gaan 5G ondersteunen via Odido-netwerk - update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moose...
Ja, zag dat bericht ook, waar ik op doel is dat het eerst bij Ben zal worden uitgerold, deze provider bied namelijk al 5G. Simpel holt er achteraan maar in een veel en veel later stadium. Het heeft tenslotte geen zin om 5G bij Simpel te gebruiken vanwege de enorme cap op de snelheid. Aan de netwerk kant kan het wel helpen om alle frequenties te verdelen.

Deze mail is zojuist binnen gekomen:

Hallo,
Goed nieuws. Ik ga je binnenkort overzetten naar mijn 5G‑netwerk. Met 5G is je verbinding extra betrouwbaar. Omdat het landelijke dekking heeft, heb je in heel Nederland goed bereik.

Geen extra kosten, geen gedoe
Je zit bij mij op het mobiele 5G‑netwerk van Odido, één van de beste netwerken van de wereld. Het 5G‑netwerk krijg je van mij. Het enige dat je nodig hebt, is een telefoon die 5G aan kan. In de meeste gevallen schakelt je telefoon automatisch over. Ondersteunt je telefoon geen 5G? Dan blijf je gewoon gebruik maken van mijn 4G‑netwerk zoals je gewend bent.

Ik laat het je weten
Je krijgt nog een bericht wanneer je 5G hebt.
De groeten van Ben

[ Voor 34% gewijzigd door moose... op 30-05-2024 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moose...
2Dutch schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:59:
[...]

In de Ben-app kan ik voor 10 euro 200 min/sms en 20 GB data krijgen (klantvoordeel, +5 GB data). Of voor 12 euro 25 GB, toch ook mooie deals imho :) Maar ben iemand die vrijwel nooit belt, maar ook met die 2 euro er bovenop voor onbeperkt kwekken nog netjes imho.
Aanbod is zo gebleven sinds Black Friday nooit gewijzigd. Dan bied Simyo het dubbele voor dat geld namelijk 30GB en onbeperkt babbelen voor die 12 en esim, nadeel daar is weer dat een duur KPN thuis internet nodig is voor die gigabytes, dat ze geld vragen voor een plafond wat MB pauze heet bij Ben en is gratis en Ben heeft daarin tegen gratis 5G heel binnenkort.

[ Voor 25% gewijzigd door moose... op 30-05-2024 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
2Dutch schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:59:
[...]

In de Ben-app kan ik voor 10 euro 200 min/sms en 20 GB data krijgen (klantvoordeel, +5 GB data).
Of voor 12 euro 25 GB, toch ook mooie deals imho :) Maar ben iemand die vrijwel nooit belt, maar ook met die 2 euro er bovenop voor onbeperkt kwekken nog netjes imho.
Of verleng je abbo via ben.nl/basicfit
10 euro .... 5G 200 min/sms en 17,5 GB data + (klantvoordeel, +5 GB data) = Totaal 22,5gb
Of
12 euro .... 5G 200 min/sms en 22,5 GB data + (klantvoordeel, +5 GB data) = Totaal 27,5gb

^

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• droofx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-07 10:51
Dat zal je altijd zien. Ik heb net een abonnement genomen bij Ben inclusief 5G en betaal dus daarvoor een euro per maand extra. Het abonnement is nog niet ingegaan, dus ik zal moeten vragen of ze willen afzien van die extra euro.
Ik vraag me ook af of ze bestaande abonnementen in prijs zullen verlagen, scheelt niet veel maar alles is meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
Dat hebben ze snel gedaan, tot mijn verbazing zie ik 5G staan. Yeeey 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:49
moose... schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:25:
Dat hebben ze snel gedaan, tot mijn verbazing zie ik 5G staan. Yeeey 😃
Hier helaas nog niet...

NSO: SW-7515-1623-5706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
Check de Ben app wijzigen abonnement daar zie je dat je o 5G staat en kan kiezen voor extra snel 5G. Nergens meer 4G te bekennen. En anders even je toestel herstarten en bij je instellingen kijken of deze ook 5G als zijnde staat ingesteld.

Morgen 5 juni wordt iedereen sws omgezet naar 5G bij Ben.

[ Voor 6% gewijzigd door moose... op 04-06-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
Als het goed is, iedereen 5G nu met Ben, merk wel een sterkere ontvangst 100% continue en een hogere snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door moose... op 05-06-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@moose... Dat is wel bijzonder dat je een sterkere ontvangst hebt want de frequenties en de masten (op dit moment) zijn hetzelfde als die van 4G.
Hoeveel dBm verschil ervaar je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
jongetje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:28:
@moose... Dat is wel bijzonder dat je een sterkere ontvangst hebt want de frequenties en de masten (op dit moment) zijn hetzelfde als die van 4G.
Hoeveel dBm verschil ervaar je dan?
Dat klopt niet helemaal. Odido gebruikt voor 5G 700 MHz en voor 4G o.a. 800, 900, 1800, 2100 en 2600 MHz.

Maar het verschil in dBm tussen 700 en 800/900 MHz zou verwaarloosbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Sorry, voor het invallen in dit ‘iedereen heeft dan nu 5G’-gesprek.

Ik zit nu sinds enkele maanden bij Ben, waarbij ik voor een Euro extra 5G afneem. Gewoon omdat ik een 5G-toestel heb en dit wel eens wilde ervaren (ook staat het leuk in het display van mijn CarPlay in de auto), maar verder geen andere ervaring.

Maar ik betaal nu dus 1 EURO voor niets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
RicoK schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:49:
Je betaalde eerst voor een 5G icoontje
Nu betaal je voor 300 ipv 200Mbit, wat mij betreft ook voor niets aangezien je met die snelheid in no time door je bundel heen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008
jongetje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:54:
[...]

Je betaalde eerst voor een 5G icoontje
Nu betaal je voor 300 ipv 200Mbit, wat mij betreft ook voor niets aangezien je met die snelheid in no time door je bundel heen bent.
Eerst betaalde je ook al voor 300 mbit ten opzichte van 200 mbit, dus niet alleen voor "het icoontje".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
jongetje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:54:
Dat klopt niet. Alles wat je doet/deed, blijft toch hetzelfde? Of je nu de krant leest, Tweakers bekijkt of muziek luistert, dit blijft allemaal hetzelfde. Alleen de apps laden misschien wat sneller. Er wordt nu niet meer data verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Markie2008 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:16:Eerst betaalde je ook al voor 300 mbit ten opzichte van 200 mbit, dus niet alleen voor "het icoontje".
Ah, check, zojuist mijn abo in de app nog eens bekeken. Inderdaad, ik betaal een euro per maand voor ‘Extra snel’, 300mb/s ipv 200mb/s.

Bedankt voor de opheldering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moose...
RicoK schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:49:
Sorry, voor het invallen in dit ‘iedereen heeft dan nu 5G’-gesprek.

Ik zit nu sinds enkele maanden bij Ben, waarbij ik voor een Euro extra 5G afneem. Gewoon omdat ik een 5G-toestel heb en dit wel eens wilde ervaren (ook staat het leuk in het display van mijn CarPlay in de auto), maar verder geen andere ervaring.

Nee, ook voor jou is het gratis Ricok, zie de Ben app en bij je abonnement zie je 5G 0,00 staan. Of bel gratis 1200 dan krijg je een vriendelijke medewerker aan de lijn die het met alle liefde voor je wil nakijken. Maar ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het nu voor jou ook gratis is.

[ Voor 14% gewijzigd door moose... op 05-06-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Markie2008 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:16:
[...]

Eerst betaalde je ook al voor 300 mbit ten opzichte van 200 mbit, dus niet alleen voor "het icoontje".
Dat snap ik wel, maar ik durf wel te stellen dat je dat in de praktijk niet merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:12:
Dat snap ik wel, maar ik durf wel te stellen dat je dat in de praktijk niet merkt.
Waarvan akte. Midden in onze woonwijk mag ik blij zijn met 10-15Mbit download, 2-4Mbit upload.

Zit je in een zwart gat, blijft het een zwart gat. Gelukkig hoef ik niet terug te vallen op het mobiele netwerk thuis, maar het is beslist niet altijd en overal hallelujah vwb ontvangst. In 4 of 5G 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

moose... schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:40:
Nee, ook voor jou is het gratis Ricok, zie de Ben app en bij je abonnement zie je 5G 0,00 staan. Of bel gratis 1200 dan krijg je een vriendelijke medewerker aan de lijn die het met alle liefde voor je wil nakijken. Maar ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het nu voor jou ook gratis is.
Ik ga er niet voor bellen, ik wacht de volgende factuur wel af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEnd5YUD-S8fuZizET24ber11IA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NMytHRoeSWCRInXATzWpOE9e.png?f=user_large

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste