1) Plan is inderdaad om het hokje rechthoekig temaken, dan kan ook de deur aan de onderzijde. Dan passen (i) droger/wasmachine opgestapeld (ii) cv (iii) mv naast elkaar.Rrob schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:02:
ik zie een hoop dingen in je schets die niet helemaal kloppen, volgens mij moet je beginnen met de juiste maten op te zoeken en een tekening op een logische schaal (bv 1cm = 50 cm) maken.
wat ik anders zou doen:
- deur berging omdraaien en muurtje naast wasmachine iets korter >> muurtje naast deur wordt langer en wasmachine past naast CV en droger kan er boven op >> muur aan de andere kant is vrij voor opslag (wel zorgen dat de aansluitingen voor de wasmachine (kraan, afvoer, wcd) onder de cv komen en niet achter de wasmachine ivm de diepte
- 2,60m is erg smal voor een slaapkamer!
- een kast is geen 75cm diep en een wasmachine en cv ketel ook niet
- zonder bad kan de badkamer kleiner
2) Hoe diep adviseer je de kamer dan te maken? Ik had uitgerekend: 2 meter bed, heeft een lengte van ongeveer 2.10m + 0.5m loopruimte = 2.6.
3) Eens, standaard 60x60. Voor wat betreft de inbouwkast, veel kasten (ikea pax) zijn 50 breed x 60 diep. Er zou dus precies 3 meter aan kast kunnen. Is het dan nog handig om de kamer net 5 centimeter breder te laten zijn daar?
Voor de berging moet ik nog eens goed nadenken over de benodigde ruimte. Maar de afmetingen voor cv & mv hebben zij zo ingetekend, ook aardig ruim van de muur, dus zal vast niet helemaal 100% waarheidsgetrouw zijn (?).
Ik ben met jullie hulp al een heel stuk dichterbij.