Señor Sjon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:44:
1) toilet in hal heeft de deur verkeerd. Krukzijde moet aan de potkant, niet aan de kant van de meterkast.
2) wasmachine/droger kunnen makkelijk op elkaar staan. Wellicht passen ze naast de MV en ben je die nare hoek ook kwijt uit de kamer. Dan kan de deur naar die kamer ook uit de hoek en past erachter eventueel nog een kast.
3) WC in badkamer is vrij zinloos in zo'n klein appartement met een toilet 3 meter verderop.
1)Dat van die kruk heb je mij in januari ook verteld inderdaad, heb het onthouden. Weet de reden niet exact meer, maar dat zal ik even terug lezen.
2)Maar nu is er boven de droger en wasmachine nog ruimte voor een aantal plankjes voor opslag. Als ik deze direct onder de mv (op de tekening dan, gestapeld) plaats, dan heb ik verder geen opslag ruimte meer?
Maar wel een ruimere 'slaap'kamer met ruimte voor een kast.
Berging zou eigenlijk als in onderstaande afbeelding óf groen óf blauw moeten zijn. Waarbij blauw een ruimere slaapkamer geeft, en groen een ruimere hal.
3) Toilet meer toegevoegd vanwege de ruimte die daarvoor is. Ik herinnerde me ineens deze indeling (hotelkamertje), dat wel prima oogde:

Dus in mijn tekening wil ik dit nog aanpassen.
Of denk jij dat het toevoegen van een bad, en het toilet hier skippen meerwaarde heeft?
@
Rrob dacht dat in iedergeval, moet het nog even Googlen.
Ik heb gisteren in iedergeval een beetje de maten van een en ander er ingezet:
@
Suicyder, @
BroodjeGezond, op basis van jouw schets zeg ik inderdaad open, dus geen deur naar woonkamer.
Ik heb de laatst gemaakte indeling verzonden, met de vraag of dit kan. Bij aangegeven dat deze niet definitief is, maar dat ik wil weten of dit kan m.b.t. mv/cv/mk en eventuele schachten.
Het tot dusver nog buiten jullie nog niemand van de kant van verkoper/installateur/makelaar over schachten horen praten... ben benieuwd.
[
Voor 11% gewijzigd door
G33st op 19-07-2018 10:23
]