Indeling nieuwbouw appartement

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
dakong schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:54:
Brainstorm 1 zou veruit de beste oplossing zijn.

1) Berging met ruimte voor een opslag rek (altijd handig voor bier enzo ;)) .
2) Een 2e slaapkamer
3) Hoekkeuken lijkt mij ook een plus
Dat zijn ook de redenen waarom ik voor Brainstorm 1 zou gaan :).

Wel nog even laten checken door een architect/bouwkundige of die geen problemen ziet/er voldoende lichtinval is.

Succes ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

In je huiskamer daar leef je. Daar wil je ruimte en licht hebben. In je slaapkamer daar is ruimte en licht van minder belang. In je tweede slaapkamer/werkkamer daar is natuurlijk licht van minder belang.
Met brainstorm 1 heb je twee ramen in je slaapkamer, ten koste van een raam in je huiskamer. Je huiskamer zal dus qua licht wat donkerder worden. Wat is hiervoor de beweegreden? Waarom wil je minder licht in de huiskamer, en waarom is veel licht (iig 2 ramen) belangrijk in je werkkamer?
In brainstorm1 zal het relatief donker zijn in huis, met name omdat de keuken wat licht blokkeert vanuit het keukenraam naar de woning. De plek waar je in je plattegrond nu de tekst "keuken/woonkamer" hebt staan zal dus een relatief donkere plek worden.

Qua plaatsing deuren (naar links of naar rechts draaiend) kijk van welke richting je gewoonlijk zou komen, en hoe je met zo min mogelijk moeite door de deuropening heen kan.
In onderstaand zul je bijna altijd vanuit de huiskamer naar het toilet gaan. Dan is de bovenste versie van de deurplaatsing gewoon beter.
De deur naar het CV/MV hok dat is niet zo belangrijk, deze zul je max een paar keer per jaar open doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oYygxTlFjiijgR0okJqvmgtH/full.png

Verder lijkt het mij erg prettig om de gang met een deur te scheiden van de hal. Qua licht maakt het niks uit (er komt immers geen licht vanuit de gang), maar het scheelt wel geluid van buiten. Als de dame op de bank zit wil jij dan dat zij kan genieten van het door Hak Bruine bonen gesponsorde concert dat jij geeft op het toilet?
Persoonlijk vind ik het er ook iets netter en luxer uitzien. Zonder een scheiding is het al snel zo goedkoop en druk omdat je vanuit de huiskamer zicht hebt om een hele verzameling aan deuren..

Persoonlijk zou ik gaan voor optie 2

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1984
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 13:40
Idd leuk leesvoer dit topic.
Wat al eerder gezegd is zou ik een deur toevoegen om een halletje te maken. Dan hoor je ook minder de buren / portiek.
Verder zou ik de slaapkamerdeur iets omhoog plaatsen in de huidige situaties zodat je een (inloop) kast kan hebben op de onderste zijde.

Brainstorm 2 vind ik net iets minder ivm de beperkte keukenlengte en daardoor de hoogte in moet. Dit zie je als je aan komt lopen vanuit beneden.

Alternatief is optie 1 doen met een andere indeling voor de slaapkamers zodat je meer licht hebt in de woonkamer. Eens kijken hoe ik een schets kan plaatsen vanaf mijn tablet.

Hiermee kan je een zithoek boven maken ipv de huidige tafel positie.

https://imgur.com/a/OcwuJpJ

Wanneer moet je alles besloten hebben? Vaak is er een sluitingsperiode voor de ruwbouw.

[ Voor 10% gewijzigd door mb1984 op 30-07-2018 00:35 . Reden: Plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:31
mb1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:18:
Idd leuk leesvoer dit topic.
Wat al eerder gezegd is zou ik een deur toevoegen om een halletje te maken. Dan hoor je ook minder de buren / portiek.
Verder zou ik de slaapkamerdeur iets omhoog plaatsen in de huidige situaties zodat je een (inloop) kast kan hebben op de onderste zijde.

Brainstorm 2 vind ik net iets minder ivm de beperkte keukenlengte en daardoor de hoogte in moet. Dit zie je als je aan komt lopen vanuit beneden.

Alternatief is optie 1 doen met een andere indeling voor de slaapkamers zodat je meer licht hebt in de woonkamer. Eens kijken hoe ik een schets kan plaatsen vanaf mijn tablet.

Hiermee kan je een zithoek boven maken ipv de huidige tafel positie.

https://imgur.com/a/OcwuJpJ

Wanneer moet je alles besloten hebben? Vaak is er een sluitingsperiode voor de ruwbouw.
Dank voor je toevoeging. Over die deur naar de hal twijfel ik inderdaad nog. Er zitten echter slechts 4 appartementen op deze verdieping, dus denk dat het qua geluid wel mee valt. Hoe het zit met tocht weet ik niet.

Klopt het dat ik met jouw schets 1 'slaapkamer' krijg zonder raam? Volgens mij is een raam namelijk verplicht in een slaapruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1984
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 13:40
Nee onder de oranje lijn bedoelde ik de tweede slaapkamer/hobbykamer. wat je zegt wel inderdaad zonder raam. Dus dat moet dan een berging heten...ik had inderdaad niet gedacht aan een raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:58
G33st schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:52:
Dank voor je toevoeging. Over die deur naar de hal twijfel ik inderdaad nog. Er zitten echter slechts 4 appartementen op deze verdieping, dus denk dat het qua geluid wel mee valt. Hoe het zit met tocht weet ik niet.
Waar kom je op uit als je de voordeur uit stapt? Als dat een inpandige gang is, heb je kans dat de voordeur een simpele (brandveilige) deur is waar je gewoon post onderdoor kunt schuiven en waar dus ook makkelijk geluid onderdoor kan. Als jij wat herrie van langs de voordeur lopende buren hoort, is dat misschien nog niet vervelend, maar als jij het met je vriendin 'gezellig' hebt op de bank*, en (de kinderen van) de buren op de gang mee kunnen luisteren, is het misschien minder geslaagd.

Weet niet of het zo is, maar misschien is het wel een goed idee om even uit te zoeken wat voor voordeur je krijgt.

* Het kan natuurlijk ook zijn dat je privé zaken (financiën of wat anders) bespreekt die niet bedoeld zijn voor andermans oren.

Edit: Op een inpandige gang hoor je ook veel meer dan op een galerij of straat omdat je er geen omgevingsgeluid hebt van verkeer of wind.

[ Voor 12% gewijzigd door Steamwitz op 30-07-2018 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
  • Laatst online: 28-05 19:58
Steamwitz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:59:
[...]

Waar kom je op uit als je de voordeur uit stapt? Als dat een inpandige gang is, heb je kans dat de voordeur een simpele (brandveilige) deur is waar je gewoon post onderdoor kunt schuiven en waar dus ook makkelijk geluid onderdoor kan. Als jij wat herrie van langs de voordeur lopende buren hoort, is dat misschien nog niet vervelend, maar als jij het met je vriendin 'gezellig' hebt op de bank*, en (de kinderen van) de buren op de gang mee kunnen luisteren, is het misschien minder geslaagd.

Weet niet of het zo is, maar misschien is het wel een goed idee om even uit te zoeken wat voor voordeur je krijgt.

* Het kan natuurlijk ook zijn dat je privé zaken (financiën of wat anders) bespreekt die niet bedoeld zijn voor andermans oren.

Edit: Op een inpandige gang hoor je ook veel meer dan op een galerij of straat omdat je er geen omgevingsgeluid hebt van verkeer of wind.
Een afgesloten gang is inderdaad misschien wel wenselijk met betrekking tot geluid, volgens mij zijn hier namelijk niet veel eisen voor:

"Het eerste tot en met vierde lid zijn niet van toepassing op de geluidsoverdracht van een gemeenschappelijke verkeersruimte naar een aangrenzende woonfunctie."

https://rijksoverheid.bouwbesluit.com/Inhoud/docs/wet/bb2012/hfd3/afd3-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18
G33st schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:52:
[...]

Klopt het dat ik met jouw schets 1 'slaapkamer' krijg zonder raam? Volgens mij is een raam namelijk verplicht in een slaapruimte.
Daarom noem je het oo tekening berging.

Maar los van de verplichting is het ook wel gewoon fijn dat een eventueel toekomstig kind een raam heeft. En dat je bij verkoop een extra slaapkamer hebt.

Flinke struggles hier zie ik. Ik verwacht trouwens dat men niet akkoord gaat met de meterkast achter een tweede deur. Maar wie niet waagt wie niet wint. Mijn ervaring is dat vanuit brandweer de eisen worden opgelegd. Mochten zei een woning binnen moeten willen ze de elektra en gas voorzieningen uit kunnen zetten. Maar wie weet zit er ergens anders in het complex nog wel een afsluiter waardoor dat geen probleem meer is.

Dan nog de cv/mv. Probeer samen met de installateur de installatie zo compact mogelijk te maken. Dat kan heel compact zijn als je er even (samen)over nadenkt. Als ze deze op gaan hangen dus ook even aanwezig zijn zou mijn advies zijn. Dan kun je met een doos gebak nog even wat sturen. :9

Het ontbreekt meestal niet aan de mogelijkheden. Maar is gewoon eenvoudiger om de cv te bouwen op een muur van 1,5 meter ipv max 70 cm te gebruiken.
Soms gaat het heel stom over een afvoer of waterleiding die van links naar rechts door de ruimte moet. Waardoor die muur dan niet vrij meer is.

Even nagaan wat voor aparaten er komen dus. Want mv kan ook wel eens een groot uitgevallen wtw zijn :o .

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Clifdon schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Daarom noem je het oo tekening berging.

Maar los van de verplichting is het ook wel gewoon fijn dat een eventueel toekomstig kind een raam heeft. En dat je bij verkoop een extra slaapkamer hebt.

Flinke struggles hier zie ik. Ik verwacht trouwens dat men niet akkoord gaat met de meterkast achter een tweede deur. Maar wie niet waagt wie niet wint. Mijn ervaring is dat vanuit brandweer de eisen worden opgelegd. Mochten zei een woning binnen moeten willen ze de elektra en gas voorzieningen uit kunnen zetten. Maar wie weet zit er ergens anders in het complex nog wel een afsluiter waardoor dat geen probleem meer is.

Dan nog de cv/mv. Probeer samen met de installateur de installatie zo compact mogelijk te maken. Dat kan heel compact zijn als je er even (samen)over nadenkt. Als ze deze op gaan hangen dus ook even aanwezig zijn zou mijn advies zijn. Dan kun je met een doos gebak nog even wat sturen. :9

Het ontbreekt meestal niet aan de mogelijkheden. Maar is gewoon eenvoudiger om de cv te bouwen op een muur van 1,5 meter ipv max 70 cm te gebruiken.
Soms gaat het heel stom over een afvoer of waterleiding die van links naar rechts door de ruimte moet. Waardoor die muur dan niet vrij meer is.

Even nagaan wat voor aparaten er komen dus. Want mv kan ook wel eens een groot uitgevallen wtw zijn :o .
Na je thumb-up op mijn geld sponsor post, had ik eigenlijk verwacht dat je geld wou doneren .. helaas, haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lyKPl1GdSf2HJDIGxvg95scn/full.png

Dit zijn de laatste tekeningen, hier zit de meterkast in alle gevalle niet achter een extra deur. De CV/MV zit inderdaad wel in de bergruimte, dus zou inderdaad bij voorkeur zo smal mogelijk moeten zijn.
Aangezien alle cv/mv op alle verdiepingen recht boven en onder elkaar moeten zitten, verwacht ik niet met een doos gebak nog veel te kunnen bereiken, haha.

Ben het wel met je eens dat ik deze het liefst zo ruimtebesparend mogelijk geplaatst zou hebben.

Heb in iedergeval voorgelegd bij verkoper en architect over de standaardindeling van hen (tekening 1) over alle 3 de verdiepingen gewijzigd kan worden naar tekening 2. Om vervolgens mijn appartement weer te wijzigen naar tekening 3. Als dat niet mogelijk is, dan zou ik hem graag wijzigen naar tekening 4.

Als dat niet mogelijk, moet ik weer opnieuw nadenken over indelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
Ik vind persoonlijk tekening 4 mooier dan 3. Meer licht in de woonkamer icm terras/balkon. Geen idee hoe tekening 3 met daglichtberekening uit komt (denk haalbaar).

Maargoed, nog steeds druk doende dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
Suicyder schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:22:
Ik vind persoonlijk tekening 4 mooier dan 3. Meer licht in de woonkamer icm terras/balkon. Geen idee hoe tekening 3 met daglichtberekening uit komt (denk haalbaar).

Maargoed, nog steeds druk doende dus :P
Ik vergelijk het met de appartementen naast me, die hebben 1 raam in de woonkamer, en 1 in een slaapkamer.

Ik heb 2 ramen en een pui in de woonkamer,
1 raam in een slaapkamer
1 raam en 1 pui in een 'slaapkamer'.

Op basis daarvan gok ik op voldoende ligt. Het oosten ligt ook daadwerkelijk aan de rechterkant van mijn appartement, dus daar komt de zon op. Met indeling 4 zou ik dus de hele dag zonlicht in het huis hebben, wat best wel prettig zou zijn. Die mening deel ik.

Ik heb echter véél liever een ruimer aanrecht zodat ik ook nog gewoon ruimte heb om iets te koken.

Een vier-persoons eettafel zou inderdaad vaak gewoon meer dan voldoende zijn. Een uitschuiftafel zie ik mezelf niet gebruiken (@Steamwitz ).

[ Voor 5% gewijzigd door G33st op 31-07-2018 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18
Ik dacht dat de meterkast op de plek zoals in tekening 1 gesitueerd moest blijven? Meestal zijn meterkasten juist lastig te verplaatsen vanwege het moeilijk doen van de nutsbedrijven. Maar als hij zou kunnen verplaatsen is de plaats van 2 3 en 4 wel een stuk mooier.

Wat ik met die doos gebak bedoelde is het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://weghorst-installatie.nl/wp-content/uploads/cvketel-bedrijven_nl_11.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.middelveld.nl/uploads/images/referenties/installatietechniek/centrale-verwarming/CV-ketel-woning.JPG

Als er ruimte is dan is de regel dat de installateur die ruimte ook lekker opgebruikt. Maar zoals in de tweede afbeelding te zien is kan een installatie vaak ook met een beetje moeite veel compacter geplaatst worden. Je houdt dan veel meer ruimte over.

Niet per se iets dat je nu moet intekenen oid. Maar zelf houd ik dat altijd goed in de gaten. Vind het zonde als er onnodig ruimte verspild wordt.

Tekening 4 lijkt me inderdaad de mooiste oplossing. Je houdt het licht in de woonkamer en slaapkamer 2 heeft een betere mogelijkheid om nog een bureautje kwijt te kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Clifdon op 31-07-2018 12:29 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 10:52

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

G33st schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:18:
[...]
Na je thumb-up op mijn geld sponsor post, had ik eigenlijk verwacht dat je geld wou doneren .. helaas, haha.

[afbeelding]

Dit zijn de laatste tekeningen, hier zit de meterkast in alle gevalle niet achter een extra deur. De CV/MV zit inderdaad wel in de bergruimte, dus zou inderdaad bij voorkeur zo smal mogelijk moeten zijn.
Aangezien alle cv/mv op alle verdiepingen recht boven en onder elkaar moeten zitten, verwacht ik niet met een doos gebak nog veel te kunnen bereiken, haha.

Ben het wel met je eens dat ik deze het liefst zo ruimtebesparend mogelijk geplaatst zou hebben.

Heb in iedergeval voorgelegd bij verkoper en architect over de standaardindeling van hen (tekening 1) over alle 3 de verdiepingen gewijzigd kan worden naar tekening 2. Om vervolgens mijn appartement weer te wijzigen naar tekening 3. Als dat niet mogelijk is, dan zou ik hem graag wijzigen naar tekening 4.

Als dat niet mogelijk, moet ik weer opnieuw nadenken over indelingen.
Ik zou absoluut voor 3 gaan als je meterkast verplaatst kan worden en zo niet, ook, maar dan met de meterkast op de plek waar 'ie zit. :)

Die L-keuken lijkt mij veel fijner dan een lange rechte keuken aan een wand. Maakt het echt een apart gedeelte ipv een raar stuk aanrecht binnen in je woonkamer. Open keuken snap ik nog maar zo'n aanrechtblad in je woonkamer niet. (Persoonlijk zou ik liefst helemaal geen open keuken willen, keuken is altijd zooi en je wil daar niet altijd vanaf de bank tegenaan kijken. Maar da's persoonlijk.)

Oh, en ik zou het muurtje doortrekken zodat je geen open verbinding hebt met de gang vanwege de eerder genoemde toiletgeluiden. Vind het zelf ook niet fijn als ik bij een ander naar het toilet moet.

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 31-07-2018 12:42 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
En de badkamer vanuit de slaapkamer doen scheelt ook weer een deur. Je zou zelfs een badkamer en suite kunnen maken waarbij je ooit nog een deur kan plaatsen als je het huis verkoopt. Scheelt in ieder geval weer een deur in de woonkamer. Die heeft er al genoeg.

En 2 grote ramen + pui is al meer glas dan een gemiddelde rijwoning, dat loopt wel los. Ga er overigens wel vanuit dat de meterkast niet verplaatst kan worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

Hoe hoog is het raam bij de keuken in tekening 4? Kun je een hoekkeuken plaatsen vóór dit raam zonder het raam deels te blokkeren? Dan heb je wel een grote keuken en veel natuurlijk licht op het aanrecht.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zie in alle gevallen nog steeds een 'open' hal. Geluid van buiten en van het toilet plus geur... Ik zou die hal echt afsluiten.
Tekening 3 heeft nu mijn voorkeur vanwege de keuken.

En nog iets: Ben je van plan een surroundopstelling te maken? Of in ieder geval losse speakers neer te zetten? Dan moet je ook rekening houden met de plaatsing van je tv.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• G33st
Het heeft even mogen duren, maar ik heb eindelijk antwoord van de installateur. De gewenste standaardindeling lijkt niet te kunnen (2), maar mijn voorkeursindeling met de hoekkeuken (3) weer wel.

Weet nog niet hoe de verkoper erover denkt.

Wat de installateur meegaf is het volgende:
"Ga er vanuit dat de ruimte waarde MV, CV en schacht in komt ongeveer binnenwerks 180x120cm moet zijn."

Wat bedoelt de man hier mee?
(Communicatie loopt via via, vandaar dat ik de vraag hier stel, en niet aan de installateur).

• Señor Sjon
Dat ie een rechthoek nodig heeft van die afmeting om alles kwijt te raken op die plek.

Ik vind nog steeds variant 3 de betere met de keuken een beetje verstopt. Maak hier nog een deur naar de gang en je loopt netjes je woonkamer in. Dan kan je op het muurtje tussen WC en berging een kapstok/gangkastje/dressoir/whatever kwijt

Alleen de WC-pot nog even spiegelen naar het andere muurtje, dan heb je ook de deur gelijk goed zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:18
Señor Sjon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:05:
Alleen de WC-pot nog even spiegelen naar het andere muurtje, dan heb je ook de deur gelijk goed zitten.
Ja? Het was mij nog niet eens opgevallen maar bij mijn nieuwe woning wordt het ook op deze manier gedaan. Het ziet er, vooral als je naar de plaatsing van de schakelaar kijkt, onlogisch uit.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gk9sk9/toilet.jpg

• Señor Sjon
Het is voor een minder valide zo makkelijker om van een rolstoel op de pot te komen. Anders zit de deur in de weg. Dit heet dan ook een toegankelijk toilet. De lichtschakelaar kan ook gewoon aan de andere kant van de deur.

• G33st
Señor Sjon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:05:
Dat ie een rechthoek nodig heeft van die afmeting om alles kwijt te raken op die plek.

Ik vind nog steeds variant 3 de betere met de keuken een beetje verstopt. Maak hier nog een deur naar de gang en je loopt netjes je woonkamer in. Dan kan je op het muurtje tussen WC en berging een kapstok/gangkastje/dressoir/whatever kwijt

Deze situatie 3 dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7S2TaXtcnnDrGNeP70xK98gi/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, keuken kan dan iets langer tot de hoek als je wil. Zo heb je ruimte zat voor een garderobe/schoenenrek/whatever. Zorg ervoor dat er glas zit in de deur naar de woonkamer, zodat je ook natuurlijk licht in de hal krijgt (kan ook gewoon matglas zijn).

Je eettafel zou je nog een kwartslag kunnen draaien en dan is het 6-persoons. Ook je hoekbank kan je spiegelen en dan blijft de deur bereikbaar. Ik zou sketchup eens proberen als ik jou was. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 30-08-2018 14:32 ]

• G33st
Señor Sjon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:31:
Ja, keuken kan dan iets langer tot de hoek als je wil. Zo heb je ruimte zat voor een garderobe/schoenenrek/whatever. Zorg ervoor dat er glas zit in de deur naar de woonkamer, zodat je ook natuurlijk licht in de hal krijgt (kan ook gewoon matglas zijn).

Je eettafel zou je nog een kwartslag kunnen draaien en dan is het 6-persoons. Ook je hoekbank kan je spiegelen en dan blijft de deur bereikbaar. Ik zou sketchup eens proberen als ik jou was. ;)
Qua deur hal/woonkamer zat ik aan zoiets te denken (indien betaalbaar):
Afbeeldingslocatie: https://deurbeslag-expert.nl/wp-content/uploads/2018/06/Inspiratie-van-een-taatsdeur-scharnier-2-500x888.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door G33st op 30-08-2018 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat is betaalbaar... Stalen deuren zijn zo een paar duizend euro. Wel mooi. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G33st
Beste allen, ik wil jullie bij deze nogmaals bedanken voor alle hulp m.b.t. de indeling. Afgelopen week ben ik geïnformeerd over verkoper dat de indeling akkoord is en heb het meerwerk bedrag te horen gekregen (slechts 700 tot 1.000 euro, erg netjes).

Ik heb echter besloten alsnog van de koop af te zien. Ik heb namelijk een ander appartement gekocht (125m2). Dit appartement heb ik dinsdag bezichtigd en woensdag te horen gekregen dat ik het voor de geboden prijs mag kopen. Vandaag de koopovereenkomst getekend :D.

Voordelen?
- Ik kan er per half februari in
- 50m2 extra
- 2 verdiepingen (meer woning gevoel, alleen de tuin ontbreekt).

Nadelen?
- Geen nieuwbouw
- Geen lift
- Ik moet iets meer spaargeld inleveren

Zelf ben ik er behoorlijk blij mee. Mijn goede gevoel over het nieuwbouw appartement was aardig afgezakt omdat het allemaal zo vreselijk lang duurde. De sloop van het gebouw dat nu op die locatie staat zou voor de bouwvakantie al plaatsvinden, maar staat nu voor december gepland. Als 27 jarige is het ook écht tijd om het huis uit te gaan (ben na mijn studie weer bij ouders gaan wonen).

Vanwege alle hulp die ik van jullie heb gekregen voelde ik mij verplicht om bovenstaande te vermelden.

Nogmaals dank! Ik vind de indeling nog steeds nagenoeg perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

G33st schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:15:
Beste allen, ik wil jullie bij deze nogmaals bedanken voor alle hulp m.b.t. de indeling. Afgelopen week ben ik geïnformeerd over verkoper dat de indeling akkoord is en heb het meerwerk bedrag te horen gekregen (slechts 700 tot 1.000 euro, erg netjes).

Ik heb echter besloten alsnog van de koop af te zien. Ik heb namelijk een ander appartement gekocht (125m2). Dit appartement heb ik dinsdag bezichtigd en woensdag te horen gekregen dat ik het voor de geboden prijs mag kopen. Vandaag de koopovereenkomst getekend :D.

Voordelen?
- Ik kan er per half februari in
- 50m2 extra
- 2 verdiepingen (meer woning gevoel, alleen de tuin ontbreekt).

Nadelen?
- Geen nieuwbouw
- Geen lift
- Ik moet iets meer spaargeld inleveren

Zelf ben ik er behoorlijk blij mee. Mijn goede gevoel over het nieuwbouw appartement was aardig afgezakt omdat het allemaal zo vreselijk lang duurde. De sloop van het gebouw dat nu op die locatie staat zou voor de bouwvakantie al plaatsvinden, maar staat nu voor december gepland. Als 27 jarige is het ook écht tijd om het huis uit te gaan (ben na mijn studie weer bij ouders gaan wonen).

Vanwege alle hulp die ik van jullie heb gekregen voelde ik mij verplicht om bovenstaande te vermelden.

Nogmaals dank! Ik vind de indeling nog steeds nagenoeg perfect.
Heel tof dat je een update stuurt. :) Je ziet heel vaak dat mensen hun eigen oude topic laten voor wat het is, terwijl er veel tijd en energie is ingestoken door mensen. Persoonlijk frustreert mij dat wel eens.

Kan me voorstellen dat alleen al die 50m2 extra het waard is.

Anyway, gefeliciteerd en veel plezier met inrichten en wie weet dat we nog een paar topics van je zien mbt dingen die NU gaan spelen zoals slimme thermostaten, inrichting, meterkasten, etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
* Señor Sjon bans user

Na al die moeite die we erin gestoken hebben. :N :P Mooi dat je een keuze hebt kunnen maken. 50m2 extra is niet niks. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 16:19
Dan ben ik waarschijnlijk nu niet de enige die benieuwd is wat de indeling is geworden van je nieuwe appartement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jwlb schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:35:
Dan ben ik waarschijnlijk nu niet de enige die benieuwd is wat de indeling is geworden van je nieuwe appartement :)
Nope. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:28:
* Señor Sjon bans user

Na al die moeite die we erin gestoken hebben. :N :P Mooi dat je een keuze hebt kunnen maken. 50m2 extra is niet niks. :)
Zeker fijn die extra meters, vooral prettig vind ik dat ik per half februari de sleutel krijg, terwijl ik anders nog bijna een jaar had moeten wachten.
@Anoniem: 340873 @unezra, als ik een nette plattegrond heb getekend van de aangekochte woning zal ik deze delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

G33st schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:21:
[...]
Zeker fijn die extra meters, vooral prettig vind ik dat ik per half februari de sleutel krijg, terwijl ik anders nog bijna een jaar had moeten wachten.
Dikke mancave bouwen. :)
[...]
@jwlb @unezra, als ik een nette plattegrond heb getekend van de aangekochte woning zal ik deze delen.
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
@unezra @Señor Sjon @Jwlb , zoals verzocht bijgaand nog de indeling van het nieuwbouw appartement. Ik heb vandaag een en ander opgemeten bij de woning. Ik kom er helaas zojuist achter dat de tekening voor geen meter klopt. De rechtermuur in de woonkamer die ik heb gemeten als 310 cm is op de tekening veel ruimer dan de helft van de linkermuur van de woonkamer die ik heb gemeten als 605 cm. Schijnbaar zijn er geen andere tekeningen voor handen.

(Hebben jullie toevallig nog een idee hoe ik wel normaal een tekening kan maken op basis van mijn gegevens? Ik heb natuurlijk de hoek van de muren niet gemeten ..)

Eerste verdieping
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ExcOyU9z4pIEdJPXlthuG6C1/thumb.jpg

Tweede verdieping
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/awSABV9A0sv76J9TnnBYwzRC/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sketchup of floorplanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@Señor Sjon Het ziet eruit alsof die tekening van @G33st als met floorplanner is gemaakt? Maarja die tekeningen zijn nooit 100% accuraat, het is immers ook geen exacte CAD-tekening.

Ik zie het probleem niet zo. Het net de plattegrond even gekopieerd naar paint. De muur van 310 geknipt/gekopieerd. Als ik 'm plak op de muur van 605 dan blijkt inderdaad dat 2 x 310 op die tekening gelijk is aan 0,9 x 605, dus dat klopt niet helemaal.

Maar wat is het probleem dan? Waarom moet je een exacte tekening hebben (als je de juiste maten hebt)?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@G33st Kijk hier eens naar:
https://sourceforge.net/projects/sweethome3d/

Dat is een gratis en *prima* 3D floorplanner. :)

Pagina: 1 2 3 Laatste