Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Indeling nieuwbouw appartement

Pagina: 1
Acties:

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:44
Ik ben voornemend een nieuwbouwappartement te kopen. De oppervlakte van dit appartement is met 77m2 niet bijzonder groot, maar leuk voor een starter. Vanwege het formaat van het appartement is een goede indeling dus zeer belangrijk. Zelf vind ik het moeilijk om een andere indeling te bedenken dan degene die ik van de tekenaar van het appartementencomplex gezien heb. Ik was benieuwd of er zo op de zondag middag nog enkele mede-tweakers konden voorzien van nieuwe inzichten.

De indeling van het appartement zoals deze nu ingetekend is:
Ingetekend appartement

Leeg appartement:
Leeg appartement

Zouden jullie, indien jullie nog een klein beetje tijd over hebben op deze zondag middag, nog een kleine poging willen doen om mij te voorzien van nieuwe inzichten?
Een grove schets is voldoende, dan kan ik het verder uitwerken.

Ik heb er even een apart topic voor geopend
Indeling nieuwbouw appartement

G33st wijzigde deze reactie 07-01-2018 14:30 (4%)
Reden: Nieuw topic

• G33st
quote:
Hmmbob schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:57:
Observaties:

2 badkamerdeuren voor een relatief kleine badkamer is zonde van de ruimte. Die tussen de slaap en badkamer laten vervallen, dan past daar ook evt een kast.
- berging lijkt grooooot. Als 2e slaapkamer al nuttiger, op het oog lijkt hij zelfs groter dan je slaapkamer. Zonde.
Slaapkamer is 12,5 en de berging 12,7 vierkante meter. Je hebt gelijkt. Persoonlijk zou ik ze inderdaad al omdraaien gezien de ligging. De berging wordt dan slaapkamer, gezien deze aan een rustigere straat ligt.

Badkamer ben ik met je eens, 1 deur en naar buiten toe open draaien.

Daarnaast zou ik zelf het toilet iets langer maken (met de ruimte van de meter kast), en dan de meterkast in de breedte tussen het toilet en berging.

• G33st
Crosspost

Señor Sjon wijzigde deze reactie 08-01-2018 09:53 (98%)

• G33st
Dank @wagenveld , @Ramon, @BastaRhymez en @thommich voor jullie reacties.

Bij de informatie avond hebben ze me aangegeven dat de tussenmuren allemaal nog verplaatst kunnen worden. Er waren al andere potentiele kopers van andere appartementen die al heftig hadden zitten scheten. Ik heb gisteren bericht gehad dat ik de eerste optie heb op dit appartement, dus ben mijzelf vanaf gisteren pas verder aan het verdiepen.

Het betreft een koopappartement, en er is mij aangegeven dat de tussenmuren puur gezet zijn ter illustratie. Of de badkamer en dergelijke verplaatst kan worden zal ik morgen even navragen met de bouwadviseur.

Het noorden is ook daadwerkelijk de bovenkant in het plaatje, het zuiden dus de onderkant.

De ingemaakte kast tussen berging en toilet is inderdaad een goede optie. Ik ga eens even kijken hoe ik die keuken naar een andere kant kan krijgen, met het behoud van een degelijke woonkamer met een muur voor een televisie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
drfrisbee schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:12:
Als het vrij indeelbaar is:
afgesloten hal met daarin toegang tot badkamer, 2e slaapkamer/berging, wc. Verder optimaliseren van leefruimte door verkleinen van slaapkamer 2 (bijv. 3 meter breed ipv 3,3), meterkast in kleine gangkast zetten door muur wc door te trekken naar slaapkamer 2 waardoor bijv. wc en stofzuiger hierin opgeslagen kunnen worden.

Koop een rol overtrekpapier en ga schetsen. Dit is leuk, er is veel mogelijk en je kan het maar 1x goed doen.
Succes :-)
Ik heb mijn leeggemaakte tekening 20x geprint. Heb er ondertussen al 10 'verprutst', maar nog geen eureka moment gevonden. Vind die berging die 16% van het totale oppervlak inneemt inderdaad zonde, maar heb zo nog niet direct de oplossing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
Joopieboy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:20:
@G33st Ik zou idd de slaapkamer beneden maken, de muur iets naar links en boven zetten en een halletje maken (al is het met een glazendeur) vanwege tocht en warmte.

Badkamer iets andere indeling, wc beneden wat breder met de meterkast erboven, Ben je die ook mooi kwijt.

[afbeelding]

De keuken had ik wat groter moeten tekenen naar boven toe, maar zo heb je een idee. Ik zou er voor kiezen om even langs de badkamer tussen de keuken een meter breed een berging te maken. Kun je veel zooi en bv je afzuiging in kwijt.

Edit: zo dus:
[afbeelding]
Zoiets?
Tekening

• G33st
Ondertussen heb ik de hal dicht gemaakt, de slaapkamer verplaatst en de nieuwe berging kleiner gemaakt zodat er ruimte ontstaat voor een open hoekkeuken.

Volgens mij sluit dit aan bij jullie bovenstaande adviezen. Het is ook deels gebaseerd op de tekeningen die @Joopieboy heeft gemaakt.

Jullie ook bedankt voor de inbreng @Saven , @Oekiejoekie en @itsalex !

Mijn tekening:
Tekening

Wat vinden jullie hier van?

• G33st
quote:
Joopieboy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:47:
Ik denk dat je daar de basis best goed hebt. :)

De meterkast kan niet verplaatst worden zeker? Zo niet dan heb je hier een mooie oplossing, anders zou ik de meterkast plaatsen zoals in mijn tekening, alhoewel die best diep wordt anders.

Bij de badkamer zou ik de indeling anders doen, dubbele wastafel apart kost teveel ruimte, een extra wc is wel fijn. Zet die tegen de andere wand aan met anders een bredere wastafel en dan ben je er ook. Anders heb je ook echt veel verloren ruimte. Ik zou de inloopdouche 180 graden draaien met de uitstap aan de kant van de deur.

Deur naar het berghok is totaal onpraktisch en kost je kostbare ruimte in de keuken, je hebt een looppad in de kamer die je daarvoor kunt gebruiken, kun je de keuken ook ruimer maken en eventueel in een grotere hoekopstelling met eventueel een of 2 hoge kasten voor je koelkast en oven/magnetron. Die ruimte ga je wel heel fijn vinden ook met opslag en alles. :)

Plaatsing van de bank zou ik nog even mee spelen, of een kwart draaien en tv laag op de grond op een laag meubel, of 180 graden draaien dat je meer contact met je kamer hebt. Een ronde eettafel meer richting de hoek is ook veel fijner en gebruik je meer van je ruimte en staat ook minder snel in de weg. :)
Meterkast
Geen idee of de meterkast verplaatst kan worden, ik vond alleen de toilet anders zo groot terwijl er ook een stofzuiger etc kan staan.

Berging
De deur naar het berghok zit daar, zodat ik de boodschappen als ik aan het koken ben snel kan pakken. Hij kan inderdaad ook precies aan de korte zeide van de berging, dus tegen de woonkamer aan. Praktischer als er chips in de woonkamer nodig is, haha.

Keuken
Ik weet niet of een grotere keuken mogelijk is, en wat er nu standaard ingecalculeerd is. Volgens mij is de keuken zoals hij was ingetekend meegenomen in de huidige koopprijs. Als de deur verplaatst is zou deze inderdaad groter kunnen.

De eettafel heb ik lukraak ergens geplaatst. Afhankelijk van hoe de keuken wordt zal ik de tafel plaatsen. Ben zelf geen fan van ronde tafels, maar snap je beredenatie.

Woonkamer
De bank 180 graden draaien is naar mijn idee geen optie. Dan komt de televisie voor de glazen terrasdeuren. Dan kunnen kabels nooit mooi weggewerkt worden. Kwartslag draaien is ook niet handig, dan hangt de tv in het looppad. Ik denk dat de huidige plek de beste optie is.

• G33st
@Johnny Ik denk inderdaad dat die rechtermuur van de berging en badkamer nog wat naar links kan. Ik ga nog wel wat dingen intekenen, maar dit kan ik beter met een programma doen, zodat ik meteen kan zien hoeveel ruimte er daadwerkelijk is.

@Scr33x0r Kookeiland met tafel is nog niet eens zo'n heel gek plan. Dan is er vanaf daar zicht op de woonkamer, wel zo gezellig. Weet alleen niet hoe dat kostentechnisch zit.

Heeft iemand nog tips voor een tekenprogramma?
Het liefst met een library met meubels/apparatuur etc. Geen idee of ik gekke dingen zeg.

G33st wijzigde deze reactie 07-01-2018 17:28 (14%)

• G33st
quote:
Joopieboy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:29:
Toilet te groot is idd niet handig, verkeek ik mijn eigen ook een beetje op. Denk dat dat zo mooi is.
Deur naar de berging zou ik iig zo laten openen dat je vanaf de keuken makkelijk naar binnen kan, is een meter verder maar levert wel een praktische muur op. Of je nu de keuken uitbreid of niet, stuk praktischer ook met verloren ruimte.

Met het draaien van de woonkamer, ik bedoelde meer met een kwartslag niet de tv in het looppad maar aan de kant van het raam. :)
Je hebt gelijk, ga die deur verplaatsen. Deur van de badkamer iig anders draaiend maken, nu draait hij midden de badkamer in. Kookplaats aan de berging (was handiger met afzuiging volgens @Oekiejoekie , want geen koof). Dan waarschijnlijk de rechtermuur van de badkamer en berging nog iets naar links, vooral de badkamer is nu onnodig groot.

Optioneel nog een kookeiland met tafel in het verlengde, en dan keuken alleen aan de linkermuur en geen hoekkeuken. Maar dit zal hoogstwaarschijnlijk onnodig hoge kosten met zich meebrengen.

Weet iemand een degelijk tegenprogramma?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
Oekiejoekie schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:34:
@G33st : Kleine domper voor je. Die meterkast mag zo niet...

https://www.liander.nl/si...Richtlijnen-meterkast.pdf

[...]

Je mag dus geen meterkast binnen een opslagkast maken.

Je mag uiteraard wel een hele grote meterkast maken, en die vervolgens als je er woont als opslag misbruiken :+
Haha, dan misbruik ik hem. Het is namelijk slechts 1 deur. Maar vond die open ruimte daar ook niet mooi. Njah, of je moet er een mooie grote plant in een pot neer zetten. Maar dan is een grotere 'meterkast' waar toevallig een stofzuiger en dweil staan misschien makkelijker.

• G33st
quote:
Oekiejoekie schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:52:
@G33st : Voor je heel erg enthousiast gaat tekenen:

- Hoe krijg je het appartement opgeleverd ? Is dat casco ? Dus zonder binnenmuren ? Is dat standaard zoals in de tekening van de architect, met een standaard-keuken ? Bedenk je wel dat als het op meerwerk aankomt, aannemers met een vork schrijven. Het zou bij wijze van spreke goedkoper kunnen zijn om het appartement standaard op te laten leveren en zelf het tussenwandje tussen slaapkamer en open keuken weg te zagen, en het tussenwandje van de berging en keuken zelf te zetten...

- Om diezelfde reden is het dus ook goedkoper om alle aansluitingen (water, riool, afzuiging) te concentreren rond plaatsen waar die al aanwezig zijn. Dat was ook de reden waarom ik het advies gaf om je kookplaat/afzuigkap tegen de berging aan te doen, dat is het minste aantal meters, en de waterleiding/afvoer kunnen dan allemaal keurig tegen de linker-zijmuur achter de kastjes door lopen.
Ga ik allemaal morgen navragen. Bedankt voor het meedenken. Wat de architect me verteld heeft, is dat ze lukraak de binnenmuren hebben gezet, omdat ze dit nooit voor iedereen goed konden doen. Ik krijg het opgeleverd inclusief basis keuken en badkamer. Dus je vragen zijn terecht.

• G33st
quote:
joppybt schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:05:
Het lijkt me in ieder geval heel sterk dat je de meterkast mag verplaatsen. Er komen vast leidingen van/via je onderburen binnen dan wel lopen door naar je bovenburen. Als die meterkasten niet recht boven elkaar zitten wordt het heel lastig bouwen.
Heb in ieder geval de badkamer, toilet en meterkast niet verplaatst. Hoofdzakelijk vanwege die gedachtegang. Dus volgens mij moet het goed gaan.

Dankje.

• G33st
quote:
Der Rudi schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:40:
Ik mis een ruimte voor CV, mechanische ventilatie ed. Of wordt dat anders geregeld?
Hiervoor is op iedere verdieping een centrale ruimte.
quote:
Sport_Life schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:47:
Ik zou de 2e deur naar de slaapkamer weghalen, naast de toilet /mk een ruimte voor wasmachine en droger (op elkaar).

Keuken zou ik een L keuken van maken met bar, heb ik ook in mijn appartement en wordt heel veel gebruik van gemaakt!

Tweede slaapkamer / berging is imo essentieel voor de verkoopwaarde, maar ik zou hier achteraf een gipswandje plaatsen, veel makkelijker weg te halen en wellicht in eerste instantie niet eens nodig, dan heb je ook grote woonkamer!
Had je deze tekening ook gezien? Hierbij heb ik een L keuken en de berging wat verkleint. De tweede slaapkamer ontbreekt wel.

Tekening
quote:
drfrisbee schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:24:
Probeer eens gebruik te maken van minimale afmetingen (zie bijv boekje de menselijke maat). 2e overweging wat vind je belangrijk? Ben je van 5 min douchen of een half uur in bad? Als 1 dan een minimLe badkamer,
Anders wat ruimer. Idem voor je slaapkamer, slapen en aankleden of ook werkruimte oid. En een berging van >4 m2 waarvoor? Is een serieus deel van je woning. Wellicht kan je naast de wc een kleine bergruimte maken voor wasmachine en wat opslag (2, max 3 m2). Enz. Probeer je wensen iets helderder te formuleren, daaruit volgt vanzelf de meest logische optie
Meterkast even bespreken, net als natte ruimtes. Bij hoogbouw worden net andere normen gebruikt en bij een volledig flexibel plan is nog veel mogelijk.
Volgens mij een nooroostelijke ligging. Ochtendzon in de keuken is een vrij standaard ontwerp uitgangspunt, nslaapkamer in iets mindere mate. Zit je ochtends wel eens in de woonkamer? Zo niet dan kan je denken over ruilen zitgedeelte en keuken
Omdat het appartement vrij open is, komt er veel licht van de woonkamer de keuken in (denk ik?). De bergruimte komen ook de wasmachine en droger te staan en verder wat opslag van spullen. Wel denk ik dat de rechtermuur van de berging en badkamer (zie tekening hierboven) inderdaad nog wat naar links kan.

In de meest ideale situatie pruts ik ergens nog een logeerkamer tussen.

• G33st
quote:
nokiaan958GB schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:34:
[...]

Ik zou er niet gelukkig van worden in een badkuip te moeten douchen. Wat mij betreft is dat een erg oncomfortabele oplossing. Rest van de indeling lijkt prima al vind ik een slaapkamer naast de woonkamer zoals in de oorspronkelijke schets ook niet een slecht idee.
Een inpandige berging dicht bij de voordeur lijkt mij erg handig.
De berging zal gebruikt worden voor wasmachine, droger, vrieskist. Hier kunnen ook de boodschappen worden opgeslagen. Vandaar dat het me wel handig vond deze in de buurt van de keuken en woonkamer te hebben. Daarbij paste deze daar mooi.

Zie onderstaande tekening.

Aan deze tekening wil ik nog veranderen:
  • Rechtermuur van de berging en keuken iets naar links, zodat deze ruimten iets kleiner worden.
  • Deur van de berging aan het 'looppad' in de woonkamer
  • Deur badkamer open draaien naar andere kant
  • Kookplaat en wasbak omdraaien, schijnt voor de afzuiging handiger te zijn. Dan is er geen koof nodig in de keuken.
Ik heb nog het plan inderdaad om alle meubels in te tekenen.
In de ideale situatie zou ik nog ergens ruimte hebben voor een logeerkamer.

Tekening

• G33st
@vso , ik heb er inderdaad opgezocht, daar zie je dat ze veel dingen op een wat hoger niveau verwerken. Ik ga eens kijken hoe ik dat toe kan passen.

Ik heb ondertussen mijn handgetekende tekening omgezet naar een tekening via Floorplanner. Op enkele centimeters naar zijn de meters gelijk aan de aan mij geleverde sfeerimpressie.

https://tweakers.net/ext/f/OR0yQl90lKu8LyIpAIXp21eN/thumb.jpg

Totaal 74,9m2
  • Living: 35.3m2
  • Bedroom: 14.7m2
  • Storage: 7.1m2
  • Bathroom: 6.8m2
  • Hallway: 5.7m2
  • Toiliet: 1.7m2
  • Utility: 1.6m2
@frumper , draairichting van de badkamer deur is nog steeds naar binnen toe, ik deel de mening dat dit bij uitglijden mogelijk gevaarlijk is. Maar anders slaan alle deuren daar tegen elkaar aan (praktisch versus risico.. ik maak eigenlijk de verkeerde keuze).

@drfrisbee , de afweging blijft inderdaad óf een slaapkamer/kantoortje óf een ruimer leefgedeelte... zal deze vanavond eens proberen in te tekenen.

G33st wijzigde deze reactie 09-01-2018 14:51 (10%)

• G33st
quote:
Johnny schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:06:
[...]

Ik heb ook wel eens een badkamer met een schuifdeur gezien, dat was wel in België, maar misschien een idee? De andere deuren in die hoek zouden ook schuifdeuren kunnen zijn. Op Google Images zag ik diverse voorbeelden.
In de tekeningen die ik ontvangen heb, waren de getekende binnenmuren slechts 7 centimeter. Ik weet niet of dit puur ter illustratie is, of dat dit daadwerkelijk zo is (Het lijkt mij namelijk aardig dun). Maar in een muur van 7 centimeter passen iig geen schuifdeuren.

Wel moet ik toegeven dat schuifdeuren eigenlijk overal praktischer zouden zijn.
Zal het meenemen! Dank!

(Zal ook eens kijken naar de prijs, want een ding is zeker. Het zal duurder zijn dan een standaard deur.)

G33st wijzigde deze reactie 09-01-2018 17:02 (7%)

• G33st
@vso , @frumper en @drfrisbee , op basis van jullie berichten heb ik nog even gekeken naar de mogelijkheden met betrekking tot een andere locatie voor opslag/plaatsing van de wasmachine en droger.

Met oog op eventuele doorverkoop is een potentiële extra slaapkamer inderdaad handig. Slapen met een droger/wasmachine is niet handig, dus deze moet naar een andere ruimte. Aangezien ik dit hoofdzakelijk koop voor NU, vind ik het jammer om hier nu al ruimte van mijn living voor in te moeten leveren. Dus mijn idee is om een gedeelte van de slaapkamer te verkleinen. En hier kastruimte van te maken, zodat er hier een inbouwkast gevormd kan worden welke vanuit de hal (en dus niet vanuit de slaapkamer te benaderen is).

In deze kast kunnen dan links en rechts naast elkaar de wasmachine en de droger. Daarboven is er dan totaal het plafond ruimte voor opslag.

Door deze verkleining van de slaapkamer, is de slaapkamer ter hoogte van het bed nog 3 meter breed. Uitgaande van een bed van 1.80 meter breed, hou ik dus aan beide zijden nog circa 60 centimeter over. Dit schijnt voldoende te zijn (?), maar ik heb hier geen ervaring mee.

Het komt er dan uit te zien als hier onder:
https://tweakers.net/ext/f/uh5ihPFKV4C5DP8uUwu6Uj8o/thumb.png

Waar ik nu dus weer mee zit, is die overige ruimte tussen meterkast en de kastruimte. Mijn inziens weer zonde, helemaal omdat hij niet mooi uitlijnt met de rest van de hal. Het gaat dus om het blauw omcirkelde gedeelte:
https://tweakers.net/ext/f/nbdnSWqa9X0ryAtKsB524jUX/thumb.jpg

Ik heb direct geen goede invulling voor deze dode hoek. Mijn eerste 'oplossing' om de meterkast te vergroten. Dit zodat er in de rechterkant van de meterkast ooit nog ruimte is voor een droogrek/stofzuiger/dweil. Verder zal deze leeg blijven.

Mijn idee is dus dit:
https://tweakers.net/ext/f/24MzA82admbw7LUuw90LHdlj/thumb.png

Kort samengevat:
  • Slaapkamer verkleind
  • Inbouwkast van 80 centimeter diep, 180 cm breed. Ruimte voor droger en wasmachine naast elkaar en daarboven opslag ruimte.d
  • Ruime meterkast die eigenlijk niet echt gebruikt wordt
  • De grote storage ruimte is nu potentiële tweede slaapkamer, zodat ik of toekomstige kopers er een kinderkamer van kunnen maken. Nadeel: geen raam.
Met het oog op de toekomst en verkoopwaarde is het hebben van een eventuele tweede slaapkamer best belangrijk heb ik de indruk.

• G33st
Ik heb jullie feedback genomen, en ben eigenlijk grotendeels bij terug bij af haha. Ik heb de oorspronkelijke berging wel omgewisseld voor de slaapkamer. En de berging nu is eigenlijk een kleinere slaapkamer met voldoende kastruimte.

De kleine slaapkamer ('storage') zou wat mij betreft wat kleiner kunnen. Maar ik zit met die deur. Ik heb het nu als volgende getekend:
https://tweakers.net/ext/f/VgKIikZbVjPHawoewuOohy8P/thumb.png

En in 3D:
https://tweakers.net/ext/f/Zdu65lpKncgyWDvwkjmz8r0t/thumb.png

Grootste struikelblokken zijn wat mij betreft de deur naar de 'storage' die relatief weinig ruimte overlaat voor een keuken. Ik heb me nog niet verdiept in keukenmaten, maar 3 meter lijkt me vrij klein.

Volgens mij lijkt het nu al met al veel op wat je bedoelde @Road-runner83 .

G33st wijzigde deze reactie 30-01-2018 12:24 (4%)

• G33st
quote:
Consigliere schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:31:
@G33st de maten die je in de badkamer gebruikt de 279cm heb je hier rekening gehouden met tegelwerk en optisch zicht?
De maten zoals ze nu zijn zijn natuurlijk niet 100% exact. Gaat meer over de algehele indeling voor mijn gevoel, en de muren t.o.v. het raam. Een badkamer van 2.80 en een kamer van 4.00 zijn inderdaad logischer dan een badkamer van 2.79 en kamer van 4.01. Ik kan alleen de ramen nu nog niet exact intekenen, omdat ik het moet doen met een plaatje uit een informatiememorandum (zie startpost).
Het appartement wordt geleverd met standaard badkamer, maar hier heb ik ook nog geen informatie van. Dus maten van tegels ben ik ook niet bekend mee.

G33st wijzigde deze reactie 30-01-2018 12:36 (10%)

• G33st
@Road-runner83 , @Joopieboy , hebben jullie nog tips wat ik kan doen met de deur van de 'storage' om toch een iets meer volwaardige keuken te kunnen krijgen?

• G33st
quote:
Consigliere schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:42:
[...]

bedroom en storage omdraaien? zodat je via de badkamer je bedroom in kan?
deur vervalt bij keuken en zo dus grotere keuken.?

8)7 Zou ik doen.
Scherp! Nooit over nagedacht (omdat 2 deuren in een kleine badkamer me een no-go leken). Het overwegen zeker waard.

Dank!
Nieuwe inzichten, prettig.

• G33st
quote:
Road-runner83 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:14:
Hmmm das een lastige....evt. dan toch keuken en woonkamer omdraaien alleen zit je dan met je TV. Wellicht die deels voor 1 openslaande deur bovenin + de pilaar?
Die 'pilaar' is naar aller waarschijnlijkheid ook glas, echter kan ik dat in Floorplanner niet anders tekenen. Ik moet voor mezelf ook dat boek even door om te kijken op welke hoogte de andere ramen zitten.

Maar ik zou tv hoek en keuken om kunnen draaien. Betwijfel alleen of de televisie hoek dan voldoende ruimte heeft.

• G33st
quote:
Consigliere schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:22:
[...]

Excuus voor de misschien domme vraag maar zag de TL;DR nergens ;)

In die badkamer die je nu gemaakt hebt? komt een douche en wastafel? of heb je allemaal wilde plannen? aangezien je misschien wel in de diepte kunt zoeken.. waardoor er een NIS onstaat voor je deuren richting storage en badkamer.

Edit: waar mag jij naartoe met je leidingwerk? aangezien je het qua afschot niet haalt om naar je standleiding van je wc te gaan. zo ook als de keuken daarbij op moet nog..... :/
Ik ben niet zo heel erg thuis in de wereld van het leidingwerk. In de originele tekening die ik van de makelaar ontving was het als volgt getekend:
Ingetekend appartement

Weinig anders dus t.o.v. mijn huidige tekening.

Zou je mij de vraag in n00b-taal nog eens proberen duidelijk te kunnen maken?

• G33st
quote:
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:27:
Nee, het toilet blijft dan los. Door de meterkast 180 graden te draaien heb je een mooie nis voor je garderobe en je bent van die dode hoek achter de huidige meterkast af. Je hebt daardoor meer ruimte om de badkamer/slk combinatie rechts of boven te maken.

Edit
Dat is een mindervalide toilet, dat is wat anders dan een toegankelijk toilet. ;)
Een toegankelijk toilet is dit?
http://www.joostdevree.nl...toilet_www_zetopen_nl.pdf

Conclusie: de toilet zoals die nu ingetekend is is te klein?
De deur zou dus aan de korte zijde moeten komen, en deze zou ook breder moeten zijn dan nu getekend is?

Mijn laatste tekeningen zijn dit, ik heb het idee dat jij nog naar de oude kijkt. Het probleem met de toiletten zit in beide.

https://tweakers.net/ext/f/VgKIikZbVjPHawoewuOohy8P/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/Zdu65lpKncgyWDvwkjmz8r0t/thumb.png

• G33st
quote:
Consigliere schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:38:
[...]

@Señor Sjon Excuses.. te snel gelezen
@G33st nee je deur spiegelen dus de deurklink naar de pot

Edit: toiletruimte niet te klein voor een toegankelijk toilet. daar alleen de deur voor omdraaien zodat de deur richting de ulitityroom draait.
Op die manier draait de deur volledig de gang in. Als het goed begrijp kan ik ook (indien mogelijk) WC zelf spiegelen. Wasbak links en wc rechts.

Of de WC deur helemaal naar links (zit je weer met die voordeur)?

Edit: niet dus. Het gaat er voor de toegankelijkheid om dat een WC deur vanuit het midden te openen is, omdat iemand met een rolstoel bijvoorbeeld er anders niet bij kan?

G33st wijzigde deze reactie 30-01-2018 16:46 (38%)

• G33st
quote:
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:57:
Idee is dat iemand de deur open doet en vanuit de rolstoel makkelijk op de wc kan zitten of ermee geholpen kan worden.

Anyhow, de WC zou in mijn plan een deur aan de voorkant krijgen, dus dan is dat niet van toepassing. ;)

Maar een badkamer van 2,8x3? Dat is echt enorm. Je zal veel slimmer moeten ontwerpen.

Bv een kast van 70x70 kan je wasmachine/droger op elkaar kwijt en blokkeer je gelijk geluid.

Even quick & dirty.
[afbeelding]

Rechts kan je de boel nog opdelen in een badkamer en suite met slaapkamer. Kamer is er meer dan groot genoeg voor.
Ik heb je tekening even vrij geïnterpreteerd en er onderstaande van geknutseld:
https://tweakers.net/ext/f/AndIqtQ4Es6npEvGGI1SyaWn/thumb.png

Wat vinden jullie van dit idee?
Zelf vind ik 2 badkamers voor 1 appartementje relatief veel (feit & mening, haha).

Door het verplaatsen van het toilet kwam ik nog wel op een ander idee, zal ik vanavond even uittekenen.

G33st wijzigde deze reactie 02-02-2018 11:21 (8%)

• G33st
@Señor Sjon , ik heb in mijn volgende tekeningen die ik in de lunchpauze even hebt gemaakt de ruimte voor de wasmachine en droger naar de utility verplaatst.

Ik heb 2 versies, 1 met (relatief veel) hal naar de slaapkamer. En 1 zonder hal, waarbij de tweede slaapkamer te benaderen is via de living. Deze deur beperkt de keuken / beperkt de mogelijkheid om daar het tv gedeelte te maken.

Met hal, zonder deur in woonkamer:
https://tweakers.net/ext/f/WYLE6p33B8zkbVmKNmY6XIiK/thumb.png

Kleinere hal, met deur in woonkamer:
https://tweakers.net/ext/f/PktJLD91SPNNTmalgVmFrgjk/thumb.png

• G33st
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:51:
Ik zou utility hernoemen tot wardrobe ofzo. ;)
Utility moet mijn meterkast voorstellen. En die is wat groter, zodat de muur t.o.v. de storage/washok wat ruimer is.

Ik denk dat de indeling van het appartement qua muren zoals die nu is wel aardig staat:

Waar ik dan nog mee zit is voornamelijk de indeling van de 'living'. Wat is de beste plek voor de keuken en waar kan de tv het best hangen?

Nog mensen tips?

Tot dusver: mede-tweakers bedankt voor alle input!
Ik doe mijn best om jullie feedback zo veel mogelijk mee te nemen, dan wel er een eigen interpretatie aan te geven.

• G33st
quote:
Viper® schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:35:
[...]

Uhm, ik vind 2 badkamers met toiletten en nog een apart toilet ook wel een beetje veel.

Zeker voor een appartement wat allemaal gelijkvloers is.
Volledig eens, maar het gaf wel weer nieuwe inzichten.

Ik denk dat dit qua muren de beste indeling is?

Volgens mij is het nu van belang de 'living' netjes in te richten. Maar waar passen de keuken, televisie en eettafel het meest optimaal.

• G33st
Na maanden van goedkeuring en overeenstemming, uiteindelijk een bericht van de installateur dat de indeling toch niet kon.

Er zit schijnbaar een cv en de mv (opzich logisch wel), maar deze stond op geen enkele eerdere tekening aangegeven. Sterker nog, in het informatie memorandum waarover ik beschik staat op deze plek zelfs een bureau met bureaustoel...

Terug bij af.

Ik heb de tekening inclusief MV en CV opgevraagd. Waar er de vorige keer volgens de architect geen vereisten waren, en ieder dun muurtje vrij gezet kon worden, is nu het vereiste CV/MV op dezelfde plek en de meterkast op dezelfde plek.

Nadelen van de oorspronkelijke indeling vind ik:
  1. De berging is te groot voor een appartement van deze oppervlakte
  2. Badkamer veel te groot voor een appartement van deze oppervlakte
  3. Afgesloten woonkamer, om tocht vanuit buiten te voorkomen
Onderstaand de huidige indeling vs. de nieuwe indeling die voldoet aan de vereisten.

Mijn vragen aan jullie?
  • Wat vinden jullie van deze indeling, wat zouden jullie veranderen?
  • Is een CV/MV in de slaapkamer een optie (mits ik deze wegwerk in een kast (en eventueel beter isoleer?)
De tekening
Links: de indeling van de architect
Rechts: mijn huidige opzet van de indeling

Plan

G33st wijzigde deze reactie 18-07-2018 11:30 (3%)

• G33st
@Señor Sjon , eens, wat mij betreft zit die CV/MV echt op de meest slecht gekozen plek. Desnoods had hij in de kleine slaapkamer/oorspronkelijke slaapkamer gekund als noodoplossing. Maar helaas, hij zit op deze positie en schijnbaar kan er niks aan veranderd worden.

@Suicyder , het probleem komt hoofdzakelijk voort de CV/MV die naar mijn idee volledig op een verkeerde plek zit, zo midden in het appartement.

@lethalnl , ik heb geen idee wat voor ketel het exact is. Ik maak me sinds kort vooral druk om de plaatsing ervan.
Op de dag dat ik de koopovereenkomst zou tekenen had ik een ingescheurde spier in mijn rug, waardoor ik alleen kon liggen. Tekenen dus uitgesteld. Dag later kwam men er plots mee dat de indeling toch niet kon, vanwege de MV/CV. Geluk bij een ongeluk dus, feitelijk kan ik nog steeds van de koop afzien.

@voske, nieuwe inzichten, dank! Ik ga er eens mee aan de slag.

• G33st
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:22:
Ik zou weglopen hiervan, maar goed.
Naast @lethalnl en @Suicyder geef ook jij dit advies. Ik neem het serieus in overweging.
quote:
Suicyder schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:25:
[...]

Die zitten ook op een baggerpositie, dat beaam ik meteen (als installatieadviseur).
Ik vermoed dat ze icm de appartementen eronder en erboven een schacht hebben gemaakt op die locatie, maar dan moeten ze die ook intekenen en duidelijk laten zien waarom het zo gekozen is.

In de huidige situatie weet ik niet eens of ik nog verder met ze in zee zou willen gaan. Wees open, eerlijk en bespreek dingen met de toekomstig eigenaar.

Ofwel -> Waarom is hiervoor gekozen? Waarom zijn er volgens hun geen alternatieve mogelijkheden? etc.
Waarschijnlijk is hiervoor gekozen omdat dat prima past binnen de oorspronkelijke indeling zoals de architect dit heeft voorgesteld? De appartementen er boven en onder hebben deze indeling natuurlijk ook.

Jij hebt het vast vaker meegemaakt als installatieadviseur. Als ik al potentieel koper dit zou willen laten verplaatsen, wordt er dan wat meegedaan of wordt ik direct afgewimpeld?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G33st
quote:
Suicyder schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:36:
In veel situaties zal je worden afgewimpeld. Tenzij je met de andere kopers een blok zou kunnen vormen.

ECHTER:
Wat ik in deze situatie heel erg mis is schachten voor leidingwerk (riool/gas/water/elektra) etc. Deze zijn juist in deze ontwerpfase belangrijk mee te ontwerpen om later kosten te voorkomen. Het huidige ontwerp voorziet hier niet in, evenals het gebrek aan reden voor de keuzes. Het gaat immers om JOU toekomstige woning, je betaald ervoor en dan moet je ook alle informatie krijgen.

Overigens een extra vraag, is het een verbouwing van een pand of volledige nieuwbouw? Indien het 2e, is er al een bouwaanvraag met EPC etc. ingediend?
Het gaat om volledige nieuwbouw, mijn stamkroeg wordt ervoor afgebroken. Ik heb de vraag uitgezet.

Voor mij zou het een oplossing zijn als ze voor de indeling van hetzelfde appartement op alle 3 de verdiepingen, (1) de toilet te verplaatsen naar de badkamer (zoals ik deed) en (2) de CV/MV te verplaatsen naar de voormalige ruimte van de toilet.

Dan valt er voor een ieder echt veel te spelen. De indeling nu is in ieder geval verre weg van optimaal.

• G33st
quote:
Suicyder schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:53:
Goed bezig, mochten er nog geen bouwaanvragen of dergelijke de deur uit gegaan zijn voeg ik namelijk een extra "issue" toe.

Alle nieuwbouwaanvragen (zowel woningen als utiliteit) mogen vanaf 1 Juli 2018 GEEN gasaansluiting meer hebben. Dan zou een CV ketel dus niet meer mogelijk zijn en zouden er wellicht meer aanpassingen nodig zijn.
Is al ingediend. Gezien deze bouwaanvraag als is ingediend, zijn er dan nog mogelijkheden om de cv/MV te laten verplaatsen?

• G33st
@Rene dank voor je aanvulling. Op basis van dit heb ik ook twee nieuwe schetsen gemaakt. Paar posts eerder had iemand ook al een extra deur in de woonkamer geopperd, dit heb ik hier verwerkt.

Eerste schets (die ik net al gepost heb):

Tweede schets (op basis van Rene):

Derde schets (op basis van Rene):

G33st wijzigde deze reactie 18-07-2018 13:47 (11%)

• G33st
quote:
Xaero schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:56:
Op basis van je derde schets zou ik misschien de MK en de voorraad kast omdraaien (vanwege de deuren), en de deur naar de extra slaapkamer verplaatsen naar de hal. Zo hou je aan de muurkant van de TV wellicht wat meer ruimte over.
Ook de meterkast zit op een vaste plek, en kan niet van worden afgeweken.
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:07:
MK is normaal gesproken ook een vast element. En vergeet niet je badkamer deur naar buiten te laten draaien.
Eens, de meterkast zit (helaas) ook op een vaste plek. Ik heb daardoor net niet voldoende ruimte voor de deur (of ze zouden de meterkast circa 20 centimeter smaller moeten maken).

De deur daar zou inderdaad véél mooier zijn. Badkamerdeur zal ik inderdaad anders weg laten draaien.

Opzet met de deur die daar nét niet kan..

Laten we het Schets 3B noemen:

• G33st
@Rrob dank! Vooral het badkamer plan vind ik heel mooi. Volgens mij is deze meterkast zo niet toegestaan, daarnaast dient hij ook op dezelfde plek te blijven zitten.

@Suicyder , ik denk inderdaad dat ik de open variant mooier vind. Wel is de meterkast verplaatst, die dient ook ook op de plek te blijven zitten.

Volgens mij is de hoogte van het plafond 2.60m, met deuren van 2.30m. Puur interesse, wat had jij getekend?

@BroodjeGezond , ik nam aan dat de meterkast met de nieuwe indeling op precies dezelfde plek kwam te zitten. Alleen de deur zelf is 90 graden gedraaid. Weet inderdaad niet of dit kan.

M.b.t. de CV/MV ga ik er vanuit dat ze daarvoor die ruimte aanhouden van 60x60cm of 70x70cm(op het oog).

In onderstaande tekening zitten meterkast en cv/mv op exact dezelfde plek als oorspronkelijk getekend (wel is de deur van de meterkast gedraaid).

G33st wijzigde deze reactie 18-07-2018 16:35 (5%)

• G33st
@Rrob wow, dat oogt nagenoeg perfect! Én cv/mv & meterkast blijven op dezelfde plek.

Hiermee zou ik ook weer voldoen aan de richtlijnen m.b.t. de meterkast zoals @BroodjeGezond deze stelt.

Nog te wijzigen:
Deur in de kamerdeur moet rechtsdraaiend zijn in plaats van linksdraaiend.

G33st wijzigde deze reactie 18-07-2018 22:44 (19%)

• G33st
quote:
Rrob schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:03:
[...]

Bedankt :)
Nadeel dat ik nog zou kunnen bedenken is dat je hal/entree een beetje klein/hoekig/deurig is maar goed, hoe veel tijd breng je per dag in de hal door ;)

Ik vind de slaapkamer met 3m wel wat breed trouwens. Ik weet niet hoe lang je bent ivm de bedlengte maar met een 210 matras en 20cm extra voor het bed heb je nu nog 70cm loopruimte, volgens mij kan dat ook wel 50 zijn. Dat levert je toch weer 20cm* 4,8m op en dat is bijna 1m2 extra woonkamer
Volledig eens! Door die slaapkamer smaller te maken kom je misschien wel weer aan het proppen in de badkamer als ik daar een bad zou willen plaatsen.

Als ik de slaapkamer smaller maak (en dus badkamer ook) lijkt het me het best om het bad te laten vervallen? @Rrob

• G33st
quote:
Rrob schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:15:
[...]

Je kunt de badkamer ook gewoon 3m breed laten anders past je deur niet :) en een bad is goed voor de waarde van je huis (geloof ik) Dan heb je een hoekje in je woonkamer maar dat is niet erg toch?
en als je het mooi wilt doen doe je het na de deur van de slaapkamer zodat je keuken een stukje 'in de slaapkamer valt'. Kijk je als je binnenkomt tegen een smallerre keuken aan en heb je meer ruimte om je tafel
Ondertussen jouw idee wat netter uitgewerkt in paint. Het lijkt in paint of ik niet helemaal uit kom in de badkamer om daar ook nog een bad te plaatsen (in iedergeval niet als ik de ingetekende wasbakken meeneem). De berging met droger en wasmachine zou misschien nog wat kleiner kunnen, voordeel bredere gang in de slaapkamer, echt voordeel heeft het verder niet.

De schets, schets 4:

Hebben @BroodjeGezond , @Señor Sjon of @Suicyder nog aanvullingen?

Nog te wijzigen:
Slaapkamerdeur rechtsom laten draaien I.p.v linksom zodat deze niet voor de kastenwand (geel vlak) zit.

G33st wijzigde deze reactie 18-07-2018 22:46 (8%)

• G33st
quote:
BroodjeGezond schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:10:
De toegang tot de badkamer is wel aan de krappe kant door de dubbele wasbak. Maar dit kun je oplossen door een wat smaller model te kiezen.

Zorg er voor de je te weten komt waar de schachten zijn gesitueerd. Deze kunnen nog wat roet in het eten gooien. Dit moet de verkopende partij je kunnen vertellen.
Eens, ik zat zelf te denken om de badkamer 15 cm hoger te maken (de slaapkamerkast is nu 75cm, en 60cm is voldoende), dan de douche en wc een kwartslag draaien. En dan vervolgens de wasbakken op de lange muur, dus ook een kwartslag draaien.

Ben ik met je eens, ik wou eerst even een degelijk voorstel hebben om terug te koppelen. Kijken of dit mogelijk, dan zullen zij neem ik aan toch terugkoppelen waar nog schachten zitten.

• G33st
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:44:
1) toilet in hal heeft de deur verkeerd. Krukzijde moet aan de potkant, niet aan de kant van de meterkast.
2) wasmachine/droger kunnen makkelijk op elkaar staan. Wellicht passen ze naast de MV en ben je die nare hoek ook kwijt uit de kamer. Dan kan de deur naar die kamer ook uit de hoek en past erachter eventueel nog een kast.
3) WC in badkamer is vrij zinloos in zo'n klein appartement met een toilet 3 meter verderop.
1)Dat van die kruk heb je mij in januari ook verteld inderdaad, heb het onthouden. Weet de reden niet exact meer, maar dat zal ik even terug lezen.

2)Maar nu is er boven de droger en wasmachine nog ruimte voor een aantal plankjes voor opslag. Als ik deze direct onder de mv (op de tekening dan, gestapeld) plaats, dan heb ik verder geen opslag ruimte meer?
Maar wel een ruimere 'slaap'kamer met ruimte voor een kast.

Berging zou eigenlijk als in onderstaande afbeelding óf groen óf blauw moeten zijn. Waarbij blauw een ruimere slaapkamer geeft, en groen een ruimere hal.

3) Toilet meer toegevoegd vanwege de ruimte die daarvoor is. Ik herinnerde me ineens deze indeling (hotelkamertje), dat wel prima oogde:
https://tweakers.net/ext/f/RoJu9uty46DOTVMsjc6tl9JD/thumb.jpg
Dus in mijn tekening wil ik dit nog aanpassen.
Of denk jij dat het toevoegen van een bad, en het toilet hier skippen meerwaarde heeft?
@Rrob dacht dat in iedergeval, moet het nog even Googlen.

Ik heb gisteren in iedergeval een beetje de maten van een en ander er ingezet:
https://tweakers.net/ext/f/DXii36S62F9hkCMGqNQ4rFvh/thumb.jpg

@Suicyder, @BroodjeGezond, op basis van jouw schets zeg ik inderdaad open, dus geen deur naar woonkamer.
Ik heb de laatst gemaakte indeling verzonden, met de vraag of dit kan. Bij aangegeven dat deze niet definitief is, maar dat ik wil weten of dit kan m.b.t. mv/cv/mk en eventuele schachten.
Het tot dusver nog buiten jullie nog niemand van de kant van verkoper/installateur/makelaar over schachten horen praten... ben benieuwd.

G33st wijzigde deze reactie 19-07-2018 10:23 (11%)

• G33st
quote:
Rrob schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:02:
ik zie een hoop dingen in je schets die niet helemaal kloppen, volgens mij moet je beginnen met de juiste maten op te zoeken en een tekening op een logische schaal (bv 1cm = 50 cm) maken.

wat ik anders zou doen:
- deur berging omdraaien en muurtje naast wasmachine iets korter >> muurtje naast deur wordt langer en wasmachine past naast CV en droger kan er boven op >> muur aan de andere kant is vrij voor opslag (wel zorgen dat de aansluitingen voor de wasmachine (kraan, afvoer, wcd) onder de cv komen en niet achter de wasmachine ivm de diepte
- 2,60m is erg smal voor een slaapkamer!
- een kast is geen 75cm diep en een wasmachine en cv ketel ook niet
- zonder bad kan de badkamer kleiner
1) Plan is inderdaad om het hokje rechthoekig temaken, dan kan ook de deur aan de onderzijde. Dan passen (i) droger/wasmachine opgestapeld (ii) cv (iii) mv naast elkaar.

2) Hoe diep adviseer je de kamer dan te maken? Ik had uitgerekend: 2 meter bed, heeft een lengte van ongeveer 2.10m + 0.5m loopruimte = 2.6.

3) Eens, standaard 60x60. Voor wat betreft de inbouwkast, veel kasten (ikea pax) zijn 50 breed x 60 diep. Er zou dus precies 3 meter aan kast kunnen. Is het dan nog handig om de kamer net 5 centimeter breder te laten zijn daar?

Voor de berging moet ik nog eens goed nadenken over de benodigde ruimte. Maar de afmetingen voor cv & mv hebben zij zo ingetekend, ook aardig ruim van de muur, dus zal vast niet helemaal 100% waarheidsgetrouw zijn (?).

Ik ben met jullie hulp al een heel stuk dichterbij.

• G33st
quote:
Rrob schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:44:
1) ik zou de deur op 0,6 van je woonkamer deur doen aan de linker kant en dan direct onder de deur de muur naar rechts met 0,6 heb je net genoeg ruimte voor een wasmachine en desnoods steekt die een paar cm uit.

2) ik zou voor 2,7 of 2,8 gaan, ik heb zelf 2,55 en dat vind ik krap, en bed dat maar 10cm langer is dan een matras is lastig zoeken kan ik je vertellen, en een hoofdbord past dan sowieso niet

3) nee! je kunt beter dat dat stuk 0,6 maken ipv 0,75 en een kleinere kast kopen (2,5m) zodat je deur net niet helemaal open kan als dat er voor zorgt dat je badkamer iets breder wordt en je dus een bad kwijt kunt, wat heb je liever 0,5 m extra kast of een bad? En op dit moment geef je je bad op voor een 2e wastafel, vind je 2 wastafels echt zo belangrijk?
1) Als ik de deur na 0,6 doe, dan schiet ik te ver uit naar onderen waardoor de afstand tussen muur en meterkast weer te smal wordt.

2) bij 2,70 hou ik een nisje van 30cm in de diepte in de woonkamer, ik zou dan kunnen proberen om de keuken en tv om te draaien (30 cm past natuurlijk uitstekend een tv meubel).
Bij een slaapkamer van 2.70 heb ik in de woonkamer/keuk wel weer 0.30 * 3 = 0.9m2 gewonnen in de woonkamer.

3) Eens, 0.6 gaat het zeker worden. Maar in paint schatten is best lastig, en verder ben ik niet zo goed in tekenen. In mijn eerdere schetsen via Floorplanner weet ik niet of ik de buitenmaten 100% goed heb, dus dat is ook lastig.

Om het moeilijk te maken, ik mag kostenloos de CV/MV verplaatsen naar beneden (gele circel):
.

Heb alleen niet de indruk dat mijn indeling daar beter van wordt. @Suicyder gaf wel aan dat bij een verbouwing in de toekomst, dit wel voordelen heeft.

Laatste schets:

https://tweakers.net/ext/f/9hprx4NrOt9zRUzSBAMwePIt/thumb.png

G33st wijzigde deze reactie 20-07-2018 13:08 (6%)

• G33st
@jasperdeman Eens, het is ook meer dat de ruimte ervoor is. Aan de andere kant zou ik ook gewoon de badkamer kunnen verkleinen, dat er een ruimere slaapkamer is. Of toch een bad in de badkamer. Dat moet ik inderdaad nog eens herzien.

@wagenveld Omdat het appartement boven mij al verkocht is, deze houd de standaard indeling. Voor de indeling kan de MV/CV nog wel naar beneden worden verplaatst (dan blijft deze in de berging), maar niet naar een andere ruimte.

Ik kom nog niet echt tot een betere indeling met de CV/MV naar beneden.
Met CV/MV naar beneden kom ik tot:

of

Dan vind ik de '2e slaapkamer' met de CV/MV hoog toch een betere indeling. Hebben jullie nog ideeën?
Indeling met CV/MV hoog:

Verder waar ik nog naar moet kijken:
- Toilet deur andersom gedraaid, op advies van @Señor Sjon .
- Eventueel de keuken en woonkamer in de living draaien.
- Badkamer zonder toilet, dan óf kleiner óf met bad, op advies van @Rrob , @Suicyder en @jasperdeman ..

G33st wijzigde deze reactie 24-07-2018 11:05 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
wagenveld schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:21:
Ik vind je keuken/woonkamer vrij krap, dus ik zou zoiets bedenken met schuifdeur oid. Dan kun je nog de keuken bijvoorbeeld naar onder doen, of je maakt daar de zithoek van. Meer opties ieg. En idd geen toilet in de badkamer.

[afbeelding]
Ik snap je opmerking m.b.t. een ruimere woonkamer/keuken, maarrr.. ik ga hier met mijn vriendin wonen. Ik wil niet het risico lopen dat er geen extra kamer over is voor een potentiële baby (op dit moment geen plannen, maar ik hou er graag rekening mee). Dan zou er direct de noodzaak zijn om te verhuizen, terwijl ik in het dorp veel vraag is en weinig aanbod. Daarnaast lijkt een extra slaapkamer voor de verkoop ook een zeer goede keus (deels vanwege diezelfde reden, maar ook ouderen die een kleinkind willen laten logeren).

Zou ik hem nu moeten inrichten, en nergens rekening mee willen en hoeven houden zou ik dat inderdaad doen. Daarnaast heb ik ook geen toestemming om de meterkast deur te draaien, dit had ik in eerdere schetsen namelijk ook gedaan, maar dit werd afgekeurd.

• G33st
quote:
wagenveld schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:38:
Check, nog even een laatste variatie, dan hou ik weer op met painten ;)

[afbeelding]
CV/MV hoog:

CV/MV laag:

https://tweakers.net/ext/f/q2n3RZssES0zpmKr6S5t1gNV/thumb.png

Bij CV/MV hoog heb ik een ruimere berging, die iets makkelijker in te richten is m.b.t. opslag.
Bij CV/MV laag heb ik een kleinere berging, maar een overzichtelijkere hal, zonder vreemde hoeken.
(De berging is dan ongeveer 1.65 breed, als ze de cv en mv dan enigzins strak naast elkaar plaatsen, zou er nog een wasmachine droger van 60cm breed naast passen).

In beide gevallen is de extra kamer op gelijke manieren in te richten met kast/bureau/bed.

G33st wijzigde deze reactie 24-07-2018 14:38 (27%)

• G33st
quote:
Gekkenhuis schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:15:
Niemand hier die een halletje met 7(!) deuren een beetje overdreven en lelijk vind? Dat moet toch met minder kunnen lijkt mij.
Maar hoe?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
unezra schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:19:
@G33st Huis al eens getekend in Sweet Home 3D?
De naam is wat lullig, maar het is een *fijn* programma voor dit soort dingen. Gratis en levert prima bruikbare 3D renders op:

http://www.sweethome3d.com/

Geeft misschien een wat beter beeld want die 7 deuren lijken mij ook erg ongemakkelijk. (Ik wil later nog eens beter kijken naar je tekeningen.)
Ik ga dit vanavond eens testen, zag namelijk ook dat je een afbeelding als achtergrond in kunt stellen, dan hoef je daarna alleen nog de lijntjes over te trekken. Klinkt goed.

• G33st
quote:
Eärendil schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:18:
Ik zou denk ik ook zoiets doen als sdk1985 zegt:

[afbeelding]
Echt top! Ik zou dan inderdaad de berging nog groter maken.

Wat ik wel erg jammer vind en blijf vinden is de meterkast, me de draairichting van de deur deze kant. Hierdoor heb je altijd een weggegooide vierkante meter of een hele rare vorm van de hal.

Ook in de reacties van o.a. @Steamwitz , @Theo , @Gekkenhuis , @kpg , @SquareOne, @RUFFNECK , @voske zie ik het gepuzzel met de mk/cv/mv terugkomen. (Allen bedankt voor jullie input!!!)

In veel van bovenstaande schetsen zie ik ook dat mensen aan de slag gaan met de mk/cv & mv. Dit is nu dus geen optie, daar deze op een vaste plek moet zitten. Het enige dat ik wel heb weten te regelen is dat de MV/CV nu naar de ondermuur kan, i.p.v. op de binnenmuur.

Mijn plan:
Stap 1. Voorstellen aan verkoper om de standaard voor alle 3 de verdiepingen te laten aanpassen.
Stap 2. Daarna sleutelen aan mijn eigen indeling.

Mijn argumenten voor stap 1
Nadelen van de standaard indeling zijn:
- de draairichting van de deur van de meterkast, waardoor je altijd een weggegooide vierkante meter hebt, of een vreemde vorm in de hal
- de cv/mv die in een ruimte zitten waar ook een raam, zodat je hier nooit een andere inrichting geef
- bij cv/mv hoog zit hij aan een binnenmuur, waarbij een potentiele verbouwing lastig wordt (dit gaan jullie al aanpassen)

Afbeelding
Huidige standaard indeling vs. gewenste standaard indeling
https://tweakers.net/ext/f/4gCUFg3R6WrDMXmyTb9vmvX1/thumb.png

Mijn vragen aan jullie:
Zou deze aangepaste standaard indeling goed zijn m.b.t. meterkast, cv en mv?
Heb ik nog meer argumenten tegen de huidige standaard indeling?
Zijn er nadelen van mijn getekende standaard indeling?

G33st wijzigde deze reactie 27-07-2018 10:48 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
Lieve Tweakers, ik heb gepoogd om al jullie terugkoppelingen te verwerken in 1 plaatje. Uiteraard lastig omdat we niet allemaal 100% op een lijn liggen, desalniettemin heb ik mijn best gedaan. (Ik bedenk me nu dat ik nog steeds de deur van het toilet niet heb opgedraaid, weer niet ban @Señor Sjon , dit gaat goed komen).

Alle reacties in 1 afbeelding:
https://tweakers.net/ext/f/lyKPl1GdSf2HJDIGxvg95scn/thumb.png

Den de toelichting:

1- De huidige situatie

We zijn het er vrijwel allemaal over eens dat de CV/MV aan de binnenmuur echt niet kan. Daarnaast irriteer ik mezelf ook behoorlijk aan de draairichting van de meterkast, die zorgt voor een m2 aan extra hal ruimte. Tevens werd geopperd dat de cv/mv het best kon verdwijnen naar een plek waar de zon niet scheen.

Op basis van deze informatie, heb ik bij de verkoper geopperd om de indeling van dit type appartement op alle 3 de bouwlagen aan te passen. Ik acht de kans klein dat ze hier mee in zee gaan, maar heb stille hoop.

2- De gewenste standaardindeling

Uiteraard al een verbetering. Toch blijft de berging ontzettend groot voor een appartement van deze omvang. Daarnaast vind ik het zelf prettig om een extra kamer te hebben die ingezet kan worden als slaapkamer'tje' of kantoor. Om dit te bewerkstelligen heb ik al jullie tips & tricks proberen te verwerken en ben ik uitgekomen op onderstaande 2 opties:

Brainstorm 1

Brainstorm 2

Mijn vragen aan jullie
Welke variant geniet jullie voorkeur en waarom?
Zien jij bij de brainstormvarianten nog dingen die echt niet kunnen?

Note: indien verkoper niet akkoord gaat met het aanpassen van de standaardindeling naar de gewenste standaardindeling zijn de brainstorm varianten uberhaupt niet mogelijk. Wish-me-luck!
quote:
unezra schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:01:
[...]

Een bad zou ik inderdaad zéker doen! De ruimte is er groot zat voor.
(En mocht er eens een meneer of mevrouw @G33st komen logeren, word zoiets erg gewaardeerd...)
Mijn vriendin houdt net als ik ook niet van een bad, en volgens internet hoef je het voor de verkoopwaarde ook niet te doen. Maar eventueel wel een optie.

• G33st
quote:
Nyarlathotep schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:59:
Met brainstorm 1 vrees ik dat je een erg donkere woonkamer krijgt met dat ene raam. De andere zal voor minder licht zorgen omdat ie meer je keuken verlicht. Zéker niet doen als je het mij vraagt!

Nummer 2 is een stuk beter, met een veel efficiëntere benutting van de beperkte ruimte die je hebt.
Optioneel: Een deur naar de gang. Voor het weren van geluid en kou die van het trappenhuis af kan komen.
Vergeet niet dat men in het trappenhuis anders ook kan horen wat je binnen uitspookt :)
Dank voor je terugkoppeling. Ik snap alleen je opmerking m.b.t. het raam nog niet helemaal. Ik heb daar toch ook 2 ramen & 1 pui (Brainstorm 1). Bij Brainstorm 2 heb inderdaad wel 2 puien maar ook 2 ramen. Zou dus 1 pui schelen.

Daarbij heb ik het appartement op de hoek met extra veel ramen, alle andere appartementen hebben slechts 1 raam in de woonkamer, en 1 pui in een slaapkamer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
Eärendil schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Ik zou die deur zou laten als hij nu is. Als je de deur omdraait komt die in een hele onhandige hoek uit bij de voordeur. Dat lijkt me voor de toegankelijkheid ook niet optimaal, want als je met een rolstoel vlak achter de voordeur staat kan de deur van het toilet waarschijnlijk niet meer goed open, en als je aan de andere kant staat kan je er niet meer omheen

[afbeelding]
Je hebt weer gelijk, dan zit de voordeur in de weg. Eigenlijk is de makkelijkste oplossing om een villa aan te schaffen i.p.v. een appartement.

Dan heb ik wel een probleem met betrekking tot de benodigde liquide middelen, maar als jullie mij al 8 pagina's helpen over een indeling willen jullie mij ook vast wel sponsoren. _/-\o_

G33st wijzigde deze reactie 27-07-2018 14:47 (18%)

• G33st
quote:
unezra schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:15:
[...]

Ja! Definetely brainstorm 2 met die hoek-keuken!
Mis! Ik bedoelde dus brainstorm 1... :) Te snel...

Op de eoa manier dacht ik dat die keuken daar boven *moest* staan, maar die kan dus ook verplaatst worden. Dat vind ik veel leuker. Meer blad, staat op een fraaiere plek én je hebt je mancave op een heel toffe logische plek.

Ga d'r zo nog een keer extra goed naar kijken, maar brainstorm 1 met de keuken rechtsonder vind ik tot nu toe echt het tofste voorstel.
Officieel weet ik niet wat er allemaal mogelijk is, maar ik probeer natuurlijk de voor mij meest optimale tekening er door te krijgen.

Officieel kan ik namelijk de meterkast absoluut niet verplaatsen. En de CV/MV alleen recht naar beneden, dus ook niet waar die nu ziet.

Deze brainstorms gaan er vanuit dat de 'standaard indeling' kan worden aangepast naar de 'gewenste standaard indeling'. Als die stap al niet te maken valt, dan heb ik al deze dingen voor niets ingetekend .. en ben ik weer terug bij af.

• G33st
quote:
unezra schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:25:
[...]

Wat is de situatie van zaken die je niet kunt wijzigen? As in, (misschien heb je het al eens gedaan maar ik ben het overzicht wat kwijt), kun je eens een tekening maken met onveranderbare componenten ingetekend en verder helemaal vrij?

(Idealiter met een aantal voorbeelden waar jij aan denkt als je niet de keuze hebt *alles* te verplaatsen.)
Waarvan ik op de hoogte ben is deze positie van MV/CV & de meterkast.
Verder nog onbekend.

Ze hebben de positie van MV/CV al verlaagd naar de ondermuur, omdat ze met mij eens waren dat midden in de woning aan de binnenmuur niet het meest optimaal was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
Rrob schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:45:
Volgens mij moet je je afvragen wat je zelf wilt!
- Sommige ontwerpen hebben erg veel deuren in de woonkamer en andere juist zo min mogelijk. wat wil jij? (denk aan looproutes en muren waar kasten kunnen staan)
- wil je een open hal of een deur? Oftewel wil je vanaf je bank zicht(+geluid en geur) op de voordeur en de WC?
- bouw je voor 1, 2 of 3 personen?
Heb het vrij helder voor mezelf.
- Ik heb nu de meterkast verplaatst, hierdoor móet die deur naar de woonkamer. Hierdoor heb ik geen vreemd draaiende meterkast deur meer die me een hele vierkante meter kost. Ook is het praktischer om de deur van de 2e slaapkamer/mancave (geef het een naam) toch maar in de woonkamer te doen, vanwege de vorm van de kamer (brainstorm 2). Bij brainstorm 1 zit de berging deur weer in de keuken zodat deze eenvoudig als voorraadkast gebruikt kan worden vanuit de keuken.
- Open, desnoods plaats ik later een tussenwand als het écht niet bevalt.
- 2, maar het vereiste dat ik mezelf heb opgelegd is dat er een extra kamer is waar indien nodig een bed kan staan. In realiteit zal deze gebruikt worden voor kantoor zolang ik er woon. Maar voor de verkoop lijkt het me verschikkelijk handig, als in (een opa/oma die een kleinkind kan laten logeren, een nieuw stel met kans op een (onverwacht) kind. Ik wil zelf ook niet het risico lopen dat ik het appartement móét verlaten omdat er een kind op komst is die toch eerder zou komen dan verwacht en er geen ruimte voor is.

G33st wijzigde deze reactie 27-07-2018 15:54 (4%)

• G33st
quote:
mb1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:18:
Idd leuk leesvoer dit topic.
Wat al eerder gezegd is zou ik een deur toevoegen om een halletje te maken. Dan hoor je ook minder de buren / portiek.
Verder zou ik de slaapkamerdeur iets omhoog plaatsen in de huidige situaties zodat je een (inloop) kast kan hebben op de onderste zijde.

Brainstorm 2 vind ik net iets minder ivm de beperkte keukenlengte en daardoor de hoogte in moet. Dit zie je als je aan komt lopen vanuit beneden.

Alternatief is optie 1 doen met een andere indeling voor de slaapkamers zodat je meer licht hebt in de woonkamer. Eens kijken hoe ik een schets kan plaatsen vanaf mijn tablet.

Hiermee kan je een zithoek boven maken ipv de huidige tafel positie.

https://imgur.com/a/OcwuJpJ

Wanneer moet je alles besloten hebben? Vaak is er een sluitingsperiode voor de ruwbouw.
Dank voor je toevoeging. Over die deur naar de hal twijfel ik inderdaad nog. Er zitten echter slechts 4 appartementen op deze verdieping, dus denk dat het qua geluid wel mee valt. Hoe het zit met tocht weet ik niet.

Klopt het dat ik met jouw schets 1 'slaapkamer' krijg zonder raam? Volgens mij is een raam namelijk verplicht in een slaapruimte.

• G33st
quote:
Clifdon schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Daarom noem je het oo tekening berging.

Maar los van de verplichting is het ook wel gewoon fijn dat een eventueel toekomstig kind een raam heeft. En dat je bij verkoop een extra slaapkamer hebt.

Flinke struggles hier zie ik. Ik verwacht trouwens dat men niet akkoord gaat met de meterkast achter een tweede deur. Maar wie niet waagt wie niet wint. Mijn ervaring is dat vanuit brandweer de eisen worden opgelegd. Mochten zei een woning binnen moeten willen ze de elektra en gas voorzieningen uit kunnen zetten. Maar wie weet zit er ergens anders in het complex nog wel een afsluiter waardoor dat geen probleem meer is.

Dan nog de cv/mv. Probeer samen met de installateur de installatie zo compact mogelijk te maken. Dat kan heel compact zijn als je er even (samen)over nadenkt. Als ze deze op gaan hangen dus ook even aanwezig zijn zou mijn advies zijn. Dan kun je met een doos gebak nog even wat sturen. :9

Het ontbreekt meestal niet aan de mogelijkheden. Maar is gewoon eenvoudiger om de cv te bouwen op een muur van 1,5 meter ipv max 70 cm te gebruiken.
Soms gaat het heel stom over een afvoer of waterleiding die van links naar rechts door de ruimte moet. Waardoor die muur dan niet vrij meer is.

Even nagaan wat voor aparaten er komen dus. Want mv kan ook wel eens een groot uitgevallen wtw zijn :o .
Na je thumb-up op mijn geld sponsor post, had ik eigenlijk verwacht dat je geld wou doneren .. helaas, haha.

Dit zijn de laatste tekeningen, hier zit de meterkast in alle gevalle niet achter een extra deur. De CV/MV zit inderdaad wel in de bergruimte, dus zou inderdaad bij voorkeur zo smal mogelijk moeten zijn.
Aangezien alle cv/mv op alle verdiepingen recht boven en onder elkaar moeten zitten, verwacht ik niet met een doos gebak nog veel te kunnen bereiken, haha.

Ben het wel met je eens dat ik deze het liefst zo ruimtebesparend mogelijk geplaatst zou hebben.

Heb in iedergeval voorgelegd bij verkoper en architect over de standaardindeling van hen (tekening 1) over alle 3 de verdiepingen gewijzigd kan worden naar tekening 2. Om vervolgens mijn appartement weer te wijzigen naar tekening 3. Als dat niet mogelijk is, dan zou ik hem graag wijzigen naar tekening 4.

Als dat niet mogelijk, moet ik weer opnieuw nadenken over indelingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
Suicyder schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:22:
Ik vind persoonlijk tekening 4 mooier dan 3. Meer licht in de woonkamer icm terras/balkon. Geen idee hoe tekening 3 met daglichtberekening uit komt (denk haalbaar).

Maargoed, nog steeds druk doende dus :P
Ik vergelijk het met de appartementen naast me, die hebben 1 raam in de woonkamer, en 1 in een slaapkamer.

Ik heb 2 ramen en een pui in de woonkamer,
1 raam in een slaapkamer
1 raam en 1 pui in een 'slaapkamer'.

Op basis daarvan gok ik op voldoende ligt. Het oosten ligt ook daadwerkelijk aan de rechterkant van mijn appartement, dus daar komt de zon op. Met indeling 4 zou ik dus de hele dag zonlicht in het huis hebben, wat best wel prettig zou zijn. Die mening deel ik.

Ik heb echter véél liever een ruimer aanrecht zodat ik ook nog gewoon ruimte heb om iets te koken.

Een vier-persoons eettafel zou inderdaad vaak gewoon meer dan voldoende zijn. Een uitschuiftafel zie ik mezelf niet gebruiken (@Steamwitz ).

G33st wijzigde deze reactie 31-07-2018 10:38 (5%)

• G33st
Het heeft even mogen duren, maar ik heb eindelijk antwoord van de installateur. De gewenste standaardindeling lijkt niet te kunnen (2), maar mijn voorkeursindeling met de hoekkeuken (3) weer wel.

Weet nog niet hoe de verkoper erover denkt.

Wat de installateur meegaf is het volgende:
"Ga er vanuit dat de ruimte waarde MV, CV en schacht in komt ongeveer binnenwerks 180x120cm moet zijn."

Wat bedoelt de man hier mee?
(Communicatie loopt via via, vandaar dat ik de vraag hier stel, en niet aan de installateur).

• G33st
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:05:
Dat ie een rechthoek nodig heeft van die afmeting om alles kwijt te raken op die plek.

Ik vind nog steeds variant 3 de betere met de keuken een beetje verstopt. Maak hier nog een deur naar de gang en je loopt netjes je woonkamer in. Dan kan je op het muurtje tussen WC en berging een kapstok/gangkastje/dressoir/whatever kwijt

Alleen de WC-pot nog even spiegelen naar het andere muurtje, dan heb je ook de deur gelijk goed zitten.
Deze situatie 3 dus:
https://tweakers.net/ext/f/7S2TaXtcnnDrGNeP70xK98gi/thumb.png

• G33st
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:31:
Ja, keuken kan dan iets langer tot de hoek als je wil. Zo heb je ruimte zat voor een garderobe/schoenenrek/whatever. Zorg ervoor dat er glas zit in de deur naar de woonkamer, zodat je ook natuurlijk licht in de hal krijgt (kan ook gewoon matglas zijn).

Je eettafel zou je nog een kwartslag kunnen draaien en dan is het 6-persoons. Ook je hoekbank kan je spiegelen en dan blijft de deur bereikbaar. Ik zou sketchup eens proberen als ik jou was. ;)
Qua deur hal/woonkamer zat ik aan zoiets te denken (indien betaalbaar):

G33st wijzigde deze reactie 30-08-2018 14:35 (10%)

• G33st
Beste allen, ik wil jullie bij deze nogmaals bedanken voor alle hulp m.b.t. de indeling. Afgelopen week ben ik geïnformeerd over verkoper dat de indeling akkoord is en heb het meerwerk bedrag te horen gekregen (slechts 700 tot 1.000 euro, erg netjes).

Ik heb echter besloten alsnog van de koop af te zien. Ik heb namelijk een ander appartement gekocht (125m2). Dit appartement heb ik dinsdag bezichtigd en woensdag te horen gekregen dat ik het voor de geboden prijs mag kopen. Vandaag de koopovereenkomst getekend :D.

Voordelen?
- Ik kan er per half februari in
- 50m2 extra
- 2 verdiepingen (meer woning gevoel, alleen de tuin ontbreekt).

Nadelen?
- Geen nieuwbouw
- Geen lift
- Ik moet iets meer spaargeld inleveren

Zelf ben ik er behoorlijk blij mee. Mijn goede gevoel over het nieuwbouw appartement was aardig afgezakt omdat het allemaal zo vreselijk lang duurde. De sloop van het gebouw dat nu op die locatie staat zou voor de bouwvakantie al plaatsvinden, maar staat nu voor december gepland. Als 27 jarige is het ook écht tijd om het huis uit te gaan (ben na mijn studie weer bij ouders gaan wonen).

Vanwege alle hulp die ik van jullie heb gekregen voelde ik mij verplicht om bovenstaande te vermelden.

Nogmaals dank! Ik vind de indeling nog steeds nagenoeg perfect.

• G33st
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:28:
* Señor Sjon bans user

Na al die moeite die we erin gestoken hebben. :N :P Mooi dat je een keuze hebt kunnen maken. 50m2 extra is niet niks. :)
Zeker fijn die extra meters, vooral prettig vind ik dat ik per half februari de sleutel krijg, terwijl ik anders nog bijna een jaar had moeten wachten.
@jlwb @unezra, als ik een nette plattegrond heb getekend van de aangekochte woning zal ik deze delen.

• G33st
@unezra @Señor Sjon @Jwlb , zoals verzocht bijgaand nog de indeling van het nieuwbouw appartement. Ik heb vandaag een en ander opgemeten bij de woning. Ik kom er helaas zojuist achter dat de tekening voor geen meter klopt. De rechtermuur in de woonkamer die ik heb gemeten als 310 cm is op de tekening veel ruimer dan de helft van de linkermuur van de woonkamer die ik heb gemeten als 605 cm. Schijnbaar zijn er geen andere tekeningen voor handen.

(Hebben jullie toevallig nog een idee hoe ik wel normaal een tekening kan maken op basis van mijn gegevens? Ik heb natuurlijk de hoek van de muren niet gemeten ..)

Eerste verdieping
https://tweakers.net/ext/f/ExcOyU9z4pIEdJPXlthuG6C1/thumb.jpg

Tweede verdieping
https://tweakers.net/ext/f/awSABV9A0sv76J9TnnBYwzRC/thumb.jpg
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True