Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Indeling nieuwbouw appartement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:36
Kan het leidingwerk compleet anders? Mogen de binnenmuren echt allemaal weg?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:14
Observaties:

2 badkamerdeuren voor een relatief kleine badkamer is zonde van de ruimte. Die tussen de slaap en badkamer laten vervallen, dan past daar ook evt een kast.
- berging lijkt grooooot. Als 2e slaapkamer al nuttiger, op het oog lijkt hij zelfs groter dan je slaapkamer. Zonde.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Toilet naar de badkamer en berging+meterkast op die plek? Of heb je zo'n grote berging nodig? Keuken zou dan ook in die hoek kunnen evt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:34
How about:

- Keuken op de plaats van de berging (ik bedoel je verspilt nu kostbare licht (raam) aan de berging.)
- Slaapkamer in "landschapformaat" aansluitend op linkerkant van het het terras (waar nu je keuken is dus)
- Badkamer op plaats waar nu de slaapkamer is (dan heb je daar natuurlijk licht en dat is erg fijn!)
- Berging op de plaats waar nu de badkamer is (donker hol mag donker blijven)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:05
Waar ligt het zuiden op jouw tekening? Sowieso maar 1 deur in de badkamer steken...
Ik zie een dubbele wasbak in de badkamer, heb je die nodig?
Mag je de badkamer verplaatsen? Vaak ligt deze tegen een technische schacht aan om met de afvoeren gemakkelijk weg te kunnen...
Berging is groter dan de slaapkamer? Is dat nodig? (diepvries, wasmachine, droogkast?)
Zoals je zelf aangeeft is de ruimte tussen je toilet en berging verloren... Ik zou hier een ingemaakte kast van maken, waar je tellers en zekeringskast dan in hangen (dus niet nog eens apart...)
Een toilet van 1m60 lijkt me ruim genoeg...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:04
Is het een koop of huur appartement?
En kan je alles wel omgooien? Als het huur is, mag en kan je dit niet zomaar doen

Os het koop, dan moet je je afvragen of je het de investering waard vind

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-07 22:35
Als het vrij indeelbaar is:
afgesloten hal met daarin toegang tot badkamer, 2e slaapkamer/berging, wc. Verder optimaliseren van leefruimte door verkleinen van slaapkamer 2 (bijv. 3 meter breed ipv 3,3), meterkast in kleine gangkast zetten door muur wc door te trekken naar slaapkamer 2 waardoor bijv. wc en stofzuiger hierin opgeslagen kunnen worden.

Koop een rol overtrekpapier en ga schetsen. Dit is leuk, er is veel mogelijk en je kan het maar 1x goed doen.
Succes :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:51
quote:
drfrisbee schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:12:
Als het vrij indeelbaar is:
afgesloten hal met daarin toegang tot badkamer, 2e slaapkamer/berging, wc. Verder optimaliseren van leefruimte door verkleinen van slaapkamer 2 (bijv. 3 meter breed ipv 3,3), meterkast in kleine gangkast zetten door muur wc door te trekken naar slaapkamer 2 waardoor bijv. wc en stofzuiger hierin opgeslagen kunnen worden.

Koop een rol overtrekpapier en ga schetsen. Dit is leuk, er is veel mogelijk en je kan het maar 1x goed doen.
Succes :-)
Ik heb mijn leeggemaakte tekening 20x geprint. Heb er ondertussen al 10 'verprutst', maar nog geen eureka moment gevonden. Vind die berging die 16% van het totale oppervlak inneemt inderdaad zonde, maar heb zo nog niet direct de oplossing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
Joopieboy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:20:
@G33st Ik zou idd de slaapkamer beneden maken, de muur iets naar links en boven zetten en een halletje maken (al is het met een glazendeur) vanwege tocht en warmte.

Badkamer iets andere indeling, wc beneden wat breder met de meterkast erboven, Ben je die ook mooi kwijt.

[afbeelding]

De keuken had ik wat groter moeten tekenen naar boven toe, maar zo heb je een idee. Ik zou er voor kiezen om even langs de badkamer tussen de keuken een meter breed een berging te maken. Kun je veel zooi en bv je afzuiging in kwijt.

Edit: zo dus:
[afbeelding]
Zoiets?
Tekening

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:51
Ik denk dat je daar de basis best goed hebt. :)

De meterkast kan niet verplaatst worden zeker? Zo niet dan heb je hier een mooie oplossing, anders zou ik de meterkast plaatsen zoals in mijn tekening, alhoewel die best diep wordt anders.

Bij de badkamer zou ik de indeling anders doen, dubbele wastafel apart kost teveel ruimte, een extra wc is wel fijn. Zet die tegen de andere wand aan met anders een bredere wastafel en dan ben je er ook. Anders heb je ook echt veel verloren ruimte. Ik zou de inloopdouche 180 graden draaien met de uitstap aan de kant van de deur.

Deur naar het berghok is totaal onpraktisch en kost je kostbare ruimte in de keuken, je hebt een looppad in de kamer die je daarvoor kunt gebruiken, kun je de keuken ook ruimer maken en eventueel in een grotere hoekopstelling met eventueel een of 2 hoge kasten voor je koelkast en oven/magnetron. Die ruimte ga je wel heel fijn vinden ook met opslag en alles. :)

Plaatsing van de bank zou ik nog even mee spelen, of een kwart draaien en tv laag op de grond op een laag meubel, of 180 graden draaien dat je meer contact met je kamer hebt. Een ronde eettafel meer richting de hoek is ook veel fijner en gebruik je meer van je ruimte en staat ook minder snel in de weg. :)

Joopieboy wijzigde deze reactie 07-01-2018 16:50 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

quote:
G33st schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:42:
Ondertussen heb ik de hal dicht gemaakt, de slaapkamer verplaatst en de nieuwe berging kleiner gemaakt zodat er ruimte ontstaat voor een open hoekkeuken.

Volgens mij sluit dit aan bij jullie bovenstaande adviezen. Het is ook deels gebaseerd op de tekeningen die @Joopieboy heeft gemaakt.

Jullie ook bedankt voor de inbreng @Saven , @Oekiejoekie en @itsalex !

Mijn tekening:
[afbeelding]

Wat vinden jullie hier van?
Ik vind deze inderdaad veel beter dan de eerste indeling.

- Extra berging in de hal, zonder rare hoekjes, alleen wel zorgen dat de elektra daar toegankelijk blijft
- Slaapkamer is lekker groot, ik zou ook even tekenen hoe je hem wil indelen met het best en bergruimte. Je zou misschien zelfs een inloopkast kunnen maken verbonden met de bergruimte er naast.
- Bergruimte zonder ramen is goed, makkelijk toegankelijk vanuit de keuken dus kan je hem als voorraadkast gebruiken. Nadeel is dat het nu geen tweede slaapkamer meer kan worden.
- Badkamer lijkt me onnodig ruim, als de wasmachine in de bergruimte komt en er geen toilet of bad, of bidet in de badkamer komt heb je erg veel ruimte over.
- De werkruimte in de keuken lijkt me goed, beter dan in de eerste concept.

Ik zou even proberen wat meer meubilair er in te te tekenen. Mijn gevoel zegt dat de berging en badkamer iets kleiner kunnen (zoals in eerste concept), dan kan de slaapkamer en woonkamer groter en dan een inloopkast in de slaapkamer maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:24
Ik zou de deur van de badkamer ook de andere kant op laten draaien.. En inderdaad nog wat aan je keuken doen, kookeiland met bijv je tafel eraan vast? Je hebt nog wat in die lengte richting van de tafel over lijkt het.

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
Oekiejoekie schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:34:
@G33st : Kleine domper voor je. Die meterkast mag zo niet...

https://www.liander.nl/si...Richtlijnen-meterkast.pdf

[...]

Je mag dus geen meterkast binnen een opslagkast maken.

Je mag uiteraard wel een hele grote meterkast maken, en die vervolgens als je er woont als opslag misbruiken :+
Haha, dan misbruik ik hem. Het is namelijk slechts 1 deur. Maar vond die open ruimte daar ook niet mooi. Njah, of je moet er een mooie grote plant in een pot neer zetten. Maar dan is een grotere 'meterkast' waar toevallig een stofzuiger en dweil staan misschien makkelijker.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:35
https://floorplanner.com/ is een makkelijk (online) tekenprogramma, die plaatjes zie je ook altijd op Funda.

We zoeken freelance frontenders. Interesse? Stuur me een berichtje!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:36
quote:
G33st schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:12:
Er waren al andere potentiele kopers van andere appartementen die al heftig hadden zitten scheten.
Dat moet een lekker avondje geweest zijn :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:41

vso

raap voor zijn recht

@G33st Neem ruitjes papier en knip van karton vel meubels uit .. bv tafel (4 persoons), bed (1 en 2 persoons) bank en keukenblok. en kasten.
Neem per blok 50cm en leg nu alles neer zonder muren, 50cm doorgang is vrij smal en je verkijkt je snel op maten (eerder te groot of te klein) bij het uit tekenen.

Waarom zit de berging daar ? heb je geen fietsen stalling / kelder ?
hoe hoog is je plafond ? hoe hoger hoe meer "speel ruimte"

De tekening van @Joopieboy ziet er beter uit alleen ik zou op zekers in zijn tekening een extra deur plaatsen in het portiek als de voordeur "tocht" zal alleen je halletje koud worden.

Al nagedacht over je
- (thuis)werkplek (pc/console oid)
- koelkast/vaatwasser/vriezer
- huisdieren ?
- kerst ? (versiering alsin boom) je woont nu nog alleen maaruh ooit partner ?
- prullenbak/vuilnisbak
- Vergeet niet dat een open keuken erg "geur' gevoelig is als je bv iets aan laat branden of frituurpan aanzet

* vso weet uit ervaring dat je snel de dagelijkse gemakken over het hoofd ziet als je een huis gaat her indelen en ontwerpen. Dus
Vergeet niet je opberging (extra wc rollen, pak koffie/thee(voorraad) handdoeken in de badkamer?, strijkplank en vuile was.

Kijk eens op bv pintrest voor "small homes" en storage solutions .. ikea hackers ofzo

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-07 22:35
Nog een opmerkinf: doorverkoop. Een berging met raam is om te toveren tot 3 kamer appartement. Een berging zonder raam zal zonder verbouwing altijd twee kamer blijven.

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:44
@G33st Zojuist even de verschillende plattegronden bekeken :). Ik zou de al ingetekende (1e) plattegrond pakken en met 2 aanpassingen:
- Berging laten aansluiten bij het raam om de woonkamer iets te vergroten (elke 10cm is meegenomen).
- Muur + deur tussen hal en woonkamer (tussen de badkamer en de berging)

Voor verkoop ooit zijn 2 slaapkamers toch wel aan te raden (ook al gebruik je er nu 1 als berging).

EDIT
- Deur tussen de slaapkamer en badkamer weghalen, badkamer wellicht ook iets anders indelen

Road-runner83 wijzigde deze reactie 23-01-2018 16:14 (10%)

• G33st
quote:
Consigliere schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:31:
@G33st de maten die je in de badkamer gebruikt de 279cm heb je hier rekening gehouden met tegelwerk en optisch zicht?
De maten zoals ze nu zijn zijn natuurlijk niet 100% exact. Gaat meer over de algehele indeling voor mijn gevoel, en de muren t.o.v. het raam. Een badkamer van 2.80 en een kamer van 4.00 zijn inderdaad logischer dan een badkamer van 2.79 en kamer van 4.01. Ik kan alleen de ramen nu nog niet exact intekenen, omdat ik het moet doen met een plaatje uit een informatiememorandum (zie startpost).
Het appartement wordt geleverd met standaard badkamer, maar hier heb ik ook nog geen informatie van. Dus maten van tegels ben ik ook niet bekend mee.

G33st wijzigde deze reactie 30-01-2018 12:36 (10%)

• Road-runner83
Yep ziet er goed uit zo!

Succes ermee :)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:51
Ik denk dat je daarmee een goeie indeling hebt! Eventueel kijken met de indeling van de badkamer wat je echt aan ruimte nodig hebt daar, dat komt de keuken en de 2e slaapkamer wel ten goede. :)

• Consigliere
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14:48

Consigliere

Engineer

quote:
G33st schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:15:
@Road-runner83 , @Joopieboy , hebben jullie nog tips wat ik kan doen met de deur van de 'storage' om toch een iets meer volwaardige keuken te kunnen krijgen?
bedroom en storage omdraaien? zodat je via de badkamer je bedroom in kan?
deur vervalt bij keuken en zo dus grotere keuken.?

8)7 Zou ik doen.

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

• G33st
quote:
Consigliere schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:42:
[...]

bedroom en storage omdraaien? zodat je via de badkamer je bedroom in kan?
deur vervalt bij keuken en zo dus grotere keuken.?

8)7 Zou ik doen.
Scherp! Nooit over nagedacht (omdat 2 deuren in een kleine badkamer me een no-go leken). Het overwegen zeker waard.

Dank!
Nieuwe inzichten, prettig.

• Road-runner83
Hmmm das een lastige....evt. dan toch keuken en woonkamer omdraaien alleen zit je dan met je TV. Wellicht die deels voor 1 openslaande deur bovenin + de pilaar?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

bij een toegankelijk toilet zit de kruk aan de kant van de pot, zodat iemand met een rolstoel makkelijk naar de wc kan. :) Op de HTS kreeg je bijna stokslagen als je het verkeerd tekende. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 25-06 18:11
wow wat een ontzettende rotplek voor die CV/MV, het verplicht je eigenlijk een veel te grote berging te maken.

is dit een standaard CV ketel? gas verwarming dus?

dan zou ik hem ook niet in een slaapkamer willen, niet dat het veel gebeurd ofzo maar koolmonoxide moet je wel aan denken.

kan je nog van de koop afzien :+ ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:42
Het ontbreekt mij aan elke vorm van ruimtelijk inzicht, maar mijn idee op het eerste gezicht zou zijn om in de nieuwe indeling die slaapkamer met daarin de CV/MV te splitsen in een slaapkamer toegankelijk vanuit de woonkamer en een berging toegankelijk vanuit de hal met daarin CV, MV, wasmachine en droger. Afhankelijk van hoe groot de berging moet zijn (en dat valt uit eigen ervaring best mee als je de droger op de wasmachine zet), dan zou die slaapkamer L-vormig kunnen zijn en bijvoorbeeld ruimte kunnen bieden voor een inbouwkast. De plaats waar je nu de wasmachine en de droger hebt getekend, zou je dan kunnen gebruiken voor de droge opslag.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik zou weglopen hiervan, maar goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:44

Suicyder

31gaming.nl

quote:
G33st schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:19:
@Suicyder , het probleem komt hoofdzakelijk voort de CV/MV die naar mijn idee volledig op een verkeerde plek zit, zo midden in het appartement.
Die zitten ook op een baggerpositie, dat beaam ik meteen (als installatieadviseur (maar off record ofc :+ )).
Ik vermoed dat ze icm de appartementen eronder en erboven een schacht hebben gemaakt op die locatie, maar dan moeten ze die ook intekenen en duidelijk laten zien waarom het zo gekozen is.

In de huidige situatie weet ik niet eens of ik nog verder met ze in zee zou willen gaan. Wees open, eerlijk en bespreek dingen met de toekomstig eigenaar.

Ofwel -> Waarom is hiervoor gekozen? Waarom zijn er volgens hun geen alternatieve mogelijkheden? etc.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ook de oorspronkelijke indeling is niet zo best. Ik zie ook niet de schacht waar de afvoer van de CV-ketel en de MV zit? Die koker moet ook getekend worden. Als ze dit op die plek willen, dan ga je dat niet verplaatst krijgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

quote:
G33st schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:30:
[...]

Naast @lethalnl en @Suicyder geef ook jij dit advies. Ik neem het serieus in overweging.
Ik zeg niet dat je zo weg moet lopen, maar je moet wel serieus genomen worden, dus eerlijke volledige informatie krijgen.
quote:
Waarschijnlijk is hiervoor gekozen omdat dat prima past binnen de oorspronkelijke indeling zoals de architect dit heeft voorgesteld? De appartementen er boven en onder hebben deze indeling natuurlijk ook.

Jij hebt het vast vaker meegemaakt als installatieadviseur. Als ik al potentieel koper dit zou willen laten verplaatsen, wordt er dan wat meegedaan of wordt ik direct afgewimpeld?
In veel situaties zal je worden afgewimpeld. Tenzij je met de andere kopers een blok zou kunnen vormen.

ECHTER:
Wat ik in deze situatie heel erg mis is schachten voor leidingwerk (riool/gas/water/elektra) etc. Deze zijn juist in deze ontwerpfase belangrijk mee te ontwerpen om later kosten te voorkomen. Het huidige ontwerp voorziet hier niet in, evenals het gebrek aan reden voor de keuzes. Het gaat immers om JOU toekomstige woning, je betaald ervoor en dan moet je ook alle informatie krijgen.

Overigens een extra vraag, is het een verbouwing van een pand of volledige nieuwbouw? Indien het 2e, is er al een bouwaanvraag met EPC etc. ingediend?

edit:
Afwimpelen gebeurd iets te vaak in de sector, maar die is in verandering, daar kunnen mensen in de sector slecht tegen :+ _O-

Suicyder wijzigde deze reactie 18-07-2018 12:42 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G33st
quote:
Suicyder schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:36:
In veel situaties zal je worden afgewimpeld. Tenzij je met de andere kopers een blok zou kunnen vormen.

ECHTER:
Wat ik in deze situatie heel erg mis is schachten voor leidingwerk (riool/gas/water/elektra) etc. Deze zijn juist in deze ontwerpfase belangrijk mee te ontwerpen om later kosten te voorkomen. Het huidige ontwerp voorziet hier niet in, evenals het gebrek aan reden voor de keuzes. Het gaat immers om JOU toekomstige woning, je betaald ervoor en dan moet je ook alle informatie krijgen.

Overigens een extra vraag, is het een verbouwing van een pand of volledige nieuwbouw? Indien het 2e, is er al een bouwaanvraag met EPC etc. ingediend?
Het gaat om volledige nieuwbouw, mijn stamkroeg wordt ervoor afgebroken. Ik heb de vraag uitgezet.

Voor mij zou het een oplossing zijn als ze voor de indeling van hetzelfde appartement op alle 3 de verdiepingen, (1) de toilet te verplaatsen naar de badkamer (zoals ik deed) en (2) de CV/MV te verplaatsen naar de voormalige ruimte van de toilet.

Dan valt er voor een ieder echt veel te spelen. De indeling nu is in ieder geval verre weg van optimaal.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

Goed bezig, mochten er nog geen bouwaanvragen of dergelijke de deur uit gegaan zijn voeg ik namelijk een extra "issue" toe.

Alle nieuwbouwaanvragen (zowel woningen als utiliteit) mogen vanaf 1 Juli 2018 GEEN gasaansluiting meer hebben. Dan zou een CV ketel dus niet meer mogelijk zijn en zouden er wellicht meer aanpassingen nodig zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 25-06 18:11
quote:
G33st schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:19:
@[~lethalnl , ik heb geen idee wat voor ketel het exact is. Ik maak me sinds kort vooral druk om de plaatsing ervan.
Op de dag dat ik de koopovereenkomst zou tekenen had ik een ingescheurde spier in mijn rug, waardoor ik alleen kon liggen. Tekenen dus uitgesteld. Dag later kwam men er plots mee dat de indeling toch niet kon, vanwege de MV/CV. Geluk bij een ongeluk dus, feitelijk kan ik nog steeds van de koop afzien.
zo, dus de openbaring dat het aanpassen van de indeling ernstig beperkt zou worden wilden ze dus een dag te laat mee komen 8)7
lekkere toko daar.

Persoonlijk zou ik niet tekenen zolang die dingen op die plek staan, die horen tegen de muur naast de meterkast. niet midden in de ruimte, das idioot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

quote:
G33st schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:00:
[...]

Is al ingediend. Gezien deze bouwaanvraag als is ingediend, zijn er dan nog mogelijkheden om de cv/MV te laten verplaatsen?
Ja hoor, CV/MV zijn niet vastgelegd in bouwaanvraag.

Ruimteindeling kan altijd wel een beetje wijzigen en anders kunnen ze een update indienen (blijft dan op oude datum staan).

Maar ik zou niet maar zo tekenen voor CV/MV op een dergelijke locatie zoals aangegeven.

Suicyder wijzigde deze reactie 18-07-2018 13:05 (9%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:18
Ik zou zelf zoiets kiezen (kijk even door de beperkte paint skills heen ;)):

http://i65.tinypic.com/5k0o52.png

- Een hele wand tussen de MV en CV in
- Schuifdeur naar de woonkamer
- Schuifdeur over de gehele lengte vooraan bij de Meterkast

Je krijgt nu een bruikbare slaapkamer / kantoor / game room zonder die ventilatie. Daarbij krijg je ook een ruime garderobe in de gang voor jassen, schoenen en andere kleding. Eventueel zou je de hal iets smaller kunnen maken en zodoende een extra berghok kunnen maken voor de wasmachine.

(meterkast heb ik overigens niet ingetekent en het toalet had ik bij de badkamer gedaan).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

MK is normaal gesproken ook een vast element. En vergeet niet je badkamer deur naar buiten te laten draaien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rrob
  • Laatst online: 19:47
heb mijn idee verbeterd, meterkast gewoon in de gang en 2e slaapkamer met deur naar de gang. Stippellijnen zodat je kunt kiezen tussen of een grotere berging of meer kastruimte in de 2e slaapkamer.
Aangezien de breedte van de berging op de oorspr. tekening 3,29 m is zou er precies ruimte moeten zijn voor 2 deuren een kast en een wasmachine 'naast' elkaar
Je tekent steeds een 'droge opslag berging' maar dat kan natuurlijk ook gewoon een kast zijn in de 2e slaapkamer toch? of heb je nog grotere spullen die je op wilt slaan en die niet in een kast (60*50*200) passen?

https://tweakers.net/ext/f/cr3LZ6x8OgInzAXSxiHnsNKg/thumb.png

edit> een moderne CV ketel voor een appartement is eerder 60*50*30 (hbd) en als je er een wasmachine onder/voor zet is dat voor de (2) jaarlijkse controle geen bezwaar weet ik uit ervaring

Rrob wijzigde deze reactie 18-07-2018 16:53 (11%)

-specs-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BroodjeGezond
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:42
Netbeheerders stellen diverse eisen aan de meterruimte. Als je hier van wilt afwijken moet dit altijd in overleg met je netbeheerder omdat je anders grote kans hebt dat ze weigeren om je aan te sluiten op het net.

Richtlijn meterkasten;
https://www.mijnaansluiti...n%20maximaal%2070%20m.pdf

Intel Core i7-6700K | Asus Z170 Pro Gaming | Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 | MSI GTX760 | Corsair RM550x -- 3DS FC - 5043 5758 2761

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

Heb je perse een toilet nodig in de badkamer? er zitten 2 stappen tussen de ruimtes in.
Heb je dat toilet niet kunnen de wasbakken tegen de achterwand en kan je een kastje kwijt (legplakjes)

Nette indeling, al zou ik persoonlijk het washokje vierkant maken en de wand tussen woonkamer en hal weg laten. Maar ook dit afhankelijk van de schachten :). Maar je hebt een boel materiaal en ideeën gekregen gisteren om verder mee te kunnen d:)b

Over de screens die ik daar had, die waren op 3 meter. Standaard config geweest, deur was 2.15m. Ik heb niet zoveel deuren/kozijnen erin staan, vooral installatiewerk in het pakket bij mij :P

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

1) toilet in hal heeft de deur verkeerd. Krukzijde moet aan de potkant, niet aan de kant van de meterkast.
2) wasmachine/droger kunnen makkelijk op elkaar staan. Wellicht passen ze naast de MV en ben je die nare hoek ook kwijt uit de kamer. Dan kan de deur naar die kamer ook uit de hoek en past erachter eventueel nog een kast.
3) WC in badkamer is vrij zinloos in zo'n klein appartement met een toilet 3 meter verderop.

• Rrob
  • Laatst online: 19:47
1) ik zou de deur op 0,6 van je woonkamer deur doen aan de linker kant en dan direct onder de deur de muur naar rechts met 0,6 heb je net genoeg ruimte voor een wasmachine en desnoods steekt die een paar cm uit.

2) ik zou voor 2,7 of 2,8 gaan, ik heb zelf 2,55 en dat vind ik krap, en bed dat maar 10cm langer is dan een matras is lastig zoeken kan ik je vertellen, en een hoofdbord past dan sowieso niet

3) nee! je kunt beter dat dat stuk 0,6 maken ipv 0,75 en een kleinere kast kopen (2,5m) zodat je deur net niet helemaal open kan als dat er voor zorgt dat je badkamer iets breder wordt en je dus een bad kwijt kunt, wat heb je liever 0,5 m extra kast of een bad? En op dit moment geef je je bad op voor een 2e wastafel, vind je 2 wastafels echt zo belangrijk?

-specs-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10-07 18:27
Waarom zou je een toilet in de badkamer nemen als je er al één een deur verder hebt? Dat vind ik echt ruimte verspilling. Ik denk dat het verplaatsen van de CV en MV naar het gele vlak wel wat logischere oplossingen kan bieden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Als de CV naar beneden kan, waarom zou je hem dan niet naar de plek van het toilet verplaatsen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
wagenveld schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:21:
Ik vind je keuken/woonkamer vrij krap, dus ik zou zoiets bedenken met schuifdeur oid. Dan kun je nog de keuken bijvoorbeeld naar onder doen, of je maakt daar de zithoek van. Meer opties ieg. En idd geen toilet in de badkamer.

[afbeelding]
Ik snap je opmerking m.b.t. een ruimere woonkamer/keuken, maarrr.. ik ga hier met mijn vriendin wonen. Ik wil niet het risico lopen dat er geen extra kamer over is voor een potentiële baby (op dit moment geen plannen, maar ik hou er graag rekening mee). Dan zou er direct de noodzaak zijn om te verhuizen, terwijl ik in het dorp veel vraag is en weinig aanbod. Daarnaast lijkt een extra slaapkamer voor de verkoop ook een zeer goede keus (deels vanwege diezelfde reden, maar ook ouderen die een kleinkind willen laten logeren).

Zou ik hem nu moeten inrichten, en nergens rekening mee willen en hoeven houden zou ik dat inderdaad doen. Daarnaast heb ik ook geen toestemming om de meterkast deur te draaien, dit had ik in eerdere schetsen namelijk ook gedaan, maar dit werd afgekeurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Are you ready?

Niemand hier die een halletje met 7(!) deuren een beetje overdreven en lelijk vind? Dat moet toch met minder kunnen lijkt mij.

rMBP 13" 2015  iPhone 7  Watch S3 42mm Stainless Steel  TV 4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

@G33st Huis al eens getekend in Sweet Home 3D?
De naam is wat lullig, maar het is een *fijn* programma voor dit soort dingen. Gratis en levert prima bruikbare 3D renders op:

http://www.sweethome3d.com/

Geeft misschien een wat beter beeld want die 7 deuren lijken mij ook erg ongemakkelijk. (Ik wil later nog eens beter kijken naar je tekeningen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
unezra schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:19:
@G33st Huis al eens getekend in Sweet Home 3D?
De naam is wat lullig, maar het is een *fijn* programma voor dit soort dingen. Gratis en levert prima bruikbare 3D renders op:

http://www.sweethome3d.com/

Geeft misschien een wat beter beeld want die 7 deuren lijken mij ook erg ongemakkelijk. (Ik wil later nog eens beter kijken naar je tekeningen.)
Ik ga dit vanavond eens testen, zag namelijk ook dat je een afbeelding als achtergrond in kunt stellen, dan hoef je daarna alleen nog de lijntjes over te trekken. Klinkt goed.

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
@G33st Geen idee of het al eerder genoemd is, maar waarom heb je een losse WC én een WC in de badkamer, zo vlak bij elkaar? Verspilling van de ruimte, lijkt me.

• hanswfje
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:32
Al 7 pagina's aan goede adviezen maar mij schoot het volgende nog te binnen; laat het toilet in de badkamer staan en dan geen heel los toilet?

Ik zou daar niet mee zitten als dat mijn enige toilet was en het levert weer wat speelruimte op.

Ik zou er dus voor kiezen om in bovenstaande tekening het hele losse toilet te laten vervallen. En toegang tot de badkamer via de slaapkamer achter de keuken.

Edit: ik bedoel dus de laatste tekening van Theo

hanswfje wijzigde deze reactie 26-07-2018 13:21 (31%)

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:42
Weet niet waar de zon het meeste opstaat maar zo op het eerste gezicht zou ik de berging muur schrappen en daar de keuken plaatsen. Dan kan je aan de bovenzijde nog 2 slaapkamers maken en tussen de badkamer en de linker slaapkamer in een klein berghok voor je jas een voorraad.

In dat geval heb je twee ramen bij je keuken/woonkamer, hebben de 2 bovenste slaapkamers ook elk een eigen raam en zijn alleen je badkamer en berging donker.

Verder zou ik wel even vragen waar de afvoeren lopen (standleidingen).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Eärendil
  • Laatst online: 20:01
Ik zou denk ik ook zoiets doen als sdk1985 zegt:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 16:24
Veel adviezen die zijn gegeven :) Ik heb een nieuwbouw appartement gekocht en zit met de woonkamer indeling te struggelen. Heeft iemand ervaring met extern (betaald) indeling + licht advies bureautjes, of designzaken die die tegen betaling verrichten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dakong
Ik zou bij de rechter indeling de deur naar boven verplaatsen en naar de muur laten draaien.

Daarnaast zou ik van de berging altijd een slaapkamer maken. Volgens mij moet slaapkamer namelijk aan andere regelgeving voldoen dan een berging. In dat geval kan je van een slaapkamer altijd een berging maken maar van een berging niet altijd een slaapkamer 8).

Dan kijken of je ergens nog een berging van ongeveer 1.400 (rek 600mm + lopen 800m) x 1.500mm kan maken. Wellicht iets van de tweede slaapkamer afhalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik begrijp nog steeds niet wat je met zo'n grote berging moet.
En waarom 2 toiletten? Zonde van de ruimte. Ik zou één van de twee weg doen.
Ik kan me voorstellen dat je je bezoekers niet met hun (vieze) voeten in je badkamer wilt hebben dus haal dat toilet daar weg.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 23:45
Als je de meterkast mag verplaatsen is dat nieuwe plaatje (rechts) idd wel de beste indeling die ik tot nu toe gezien hebt.
Ik zou misschien alleen nog de rechter badkamerdeur naar boven verplaatsen. Nu heb je in de rechterbovenhoek van de badkamer net zo'n hoekje waar je niets mee kan. Als je de deur naar boven verplaatst, ben je dat hoekje kwijt.
En ik zou even nadenken over de plek van de kapstok. Die zou ik op de plek van de deur van de berging plaatsen, maar dan moet de deur van de berging verplaatst worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Haal ook de deur van de badkamer naar de slaapkamer weg. Zo ver is het niet lopen in een klein appartement :)
Dan die andere deur naar buiten laten draaien (ruimte zat) en je kan dan zelfs de wastafels tegen de bovenste wand plaatsen. En eventueel een bad plaatsen aan de andere wand!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Nu online

unezra

quote:
Nyarlathotep schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:56:
Haal ook de deur van de badkamer naar de slaapkamer weg. Zo ver is het niet lopen in een klein appartement :)
Dan die andere deur naar buiten laten draaien (ruimte zat) en je kan dan zelfs de wastafels tegen de bovenste wand plaatsen. En eventueel een bad plaatsen aan de andere wand!
Een bad zou ik inderdaad zéker doen! De ruimte is er groot zat voor.
(En mocht er eens een meneer of mevrouw @G33st komen logeren, word zoiets erg gewaardeerd...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
Lieve Tweakers, ik heb gepoogd om al jullie terugkoppelingen te verwerken in 1 plaatje. Uiteraard lastig omdat we niet allemaal 100% op een lijn liggen, desalniettemin heb ik mijn best gedaan. (Ik bedenk me nu dat ik nog steeds de deur van het toilet niet heb opgedraaid, weer niet ban @Señor Sjon , dit gaat goed komen).

Alle reacties in 1 afbeelding:
https://tweakers.net/ext/f/lyKPl1GdSf2HJDIGxvg95scn/thumb.png

Den de toelichting:

1- De huidige situatie

We zijn het er vrijwel allemaal over eens dat de CV/MV aan de binnenmuur echt niet kan. Daarnaast irriteer ik mezelf ook behoorlijk aan de draairichting van de meterkast, die zorgt voor een m2 aan extra hal ruimte. Tevens werd geopperd dat de cv/mv het best kon verdwijnen naar een plek waar de zon niet scheen.

Op basis van deze informatie, heb ik bij de verkoper geopperd om de indeling van dit type appartement op alle 3 de bouwlagen aan te passen. Ik acht de kans klein dat ze hier mee in zee gaan, maar heb stille hoop.

2- De gewenste standaardindeling

Uiteraard al een verbetering. Toch blijft de berging ontzettend groot voor een appartement van deze omvang. Daarnaast vind ik het zelf prettig om een extra kamer te hebben die ingezet kan worden als slaapkamer'tje' of kantoor. Om dit te bewerkstelligen heb ik al jullie tips & tricks proberen te verwerken en ben ik uitgekomen op onderstaande 2 opties:

Brainstorm 1

Brainstorm 2

Mijn vragen aan jullie
Welke variant geniet jullie voorkeur en waarom?
Zien jij bij de brainstormvarianten nog dingen die echt niet kunnen?

Note: indien verkoper niet akkoord gaat met het aanpassen van de standaardindeling naar de gewenste standaardindeling zijn de brainstorm varianten uberhaupt niet mogelijk. Wish-me-luck!
quote:
unezra schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:01:
[...]

Een bad zou ik inderdaad zéker doen! De ruimte is er groot zat voor.
(En mocht er eens een meneer of mevrouw @G33st komen logeren, word zoiets erg gewaardeerd...)
Mijn vriendin houdt net als ik ook niet van een bad, en volgens internet hoef je het voor de verkoopwaarde ook niet te doen. Maar eventueel wel een optie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik zou voor 1 gaan. Je keuken zit dan naast de berging, wat een bijkeuken wordt. Ook de mechanische ventilatie zit dan naast de keuken.
Ik zou de badkamer via de slaapkamer doen, scheelt weer een deur in de woonkamer. Wel zou ik een (glas)deur tussen woonkamer en gang plaatsen. Anders sta je gelijk in je woonkamer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
Eärendil schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Ik zou die deur zou laten als hij nu is. Als je de deur omdraait komt die in een hele onhandige hoek uit bij de voordeur. Dat lijkt me voor de toegankelijkheid ook niet optimaal, want als je met een rolstoel vlak achter de voordeur staat kan de deur van het toilet waarschijnlijk niet meer goed open, en als je aan de andere kant staat kan je er niet meer omheen

[afbeelding]
Je hebt weer gelijk, dan zit de voordeur in de weg. Eigenlijk is de makkelijkste oplossing om een villa aan te schaffen i.p.v. een appartement.

Dan heb ik wel een probleem met betrekking tot de benodigde liquide middelen, maar als jullie mij al 8 pagina's helpen over een indeling willen jullie mij ook vast wel sponsoren. _/-\o_

G33st wijzigde deze reactie 27-07-2018 14:47 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
Rrob schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:45:
Volgens mij moet je je afvragen wat je zelf wilt!
- Sommige ontwerpen hebben erg veel deuren in de woonkamer en andere juist zo min mogelijk. wat wil jij? (denk aan looproutes en muren waar kasten kunnen staan)
- wil je een open hal of een deur? Oftewel wil je vanaf je bank zicht(+geluid en geur) op de voordeur en de WC?
- bouw je voor 1, 2 of 3 personen?
Heb het vrij helder voor mezelf.
- Ik heb nu de meterkast verplaatst, hierdoor móet die deur naar de woonkamer. Hierdoor heb ik geen vreemd draaiende meterkast deur meer die me een hele vierkante meter kost. Ook is het praktischer om de deur van de 2e slaapkamer/mancave (geef het een naam) toch maar in de woonkamer te doen, vanwege de vorm van de kamer (brainstorm 2). Bij brainstorm 1 zit de berging deur weer in de keuken zodat deze eenvoudig als voorraadkast gebruikt kan worden vanuit de keuken.
- Open, desnoods plaats ik later een tussenwand als het écht niet bevalt.
- 2, maar het vereiste dat ik mezelf heb opgelegd is dat er een extra kamer is waar indien nodig een bed kan staan. In realiteit zal deze gebruikt worden voor kantoor zolang ik er woon. Maar voor de verkoop lijkt het me verschikkelijk handig, als in (een opa/oma die een kleinkind kan laten logeren, een nieuw stel met kans op een (onverwacht) kind. Ik wil zelf ook niet het risico lopen dat ik het appartement móét verlaten omdat er een kind op komst is die toch eerder zou komen dan verwacht en er geen ruimte voor is.

G33st wijzigde deze reactie 27-07-2018 15:54 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steamwitz
Misschien iets off-topic, maar wil het toch even opmerken. Ik zie dat je steeds een 6-persoontafel tekent. Ik vermoed dat je niet vaak met 6-personen aan tafel zal zitten, maar meer incidenteel. Misschien is het een idee om een 4-persoons uitschuiftafel te kopen. Die neemt minder plek in en kan je als het nodig is uitschuiven zodat het een 6/8-persoons tafel wordt.

Voorbeeld van Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30116264/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steamwitz
@SeatRider

Stel dat je om wat voor reden dan ook later in een rolstoel terecht komt, dan is het wel fijn als je niet hoeft te verbouwen om je appartement rolstoelvriendelijk te maken. (Of dat je misschien wel moet verhuizen omdat je je appartement niet meer rolstoelvriendelijk kan maken.)

Daarnaast is het natuurlijk wel fijn als een vriend(in) in een rolstoel gewoon op visite kan komen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:38

Theo

moederbord

In je huiskamer daar leef je. Daar wil je ruimte en licht hebben. In je slaapkamer daar is ruimte en licht van minder belang. In je tweede slaapkamer/werkkamer daar is natuurlijk licht van minder belang.
Met brainstorm 1 heb je twee ramen in je slaapkamer, ten koste van een raam in je huiskamer. Je huiskamer zal dus qua licht wat donkerder worden. Wat is hiervoor de beweegreden? Waarom wil je minder licht in de huiskamer, en waarom is veel licht (iig 2 ramen) belangrijk in je werkkamer?
In brainstorm1 zal het relatief donker zijn in huis, met name omdat de keuken wat licht blokkeert vanuit het keukenraam naar de woning. De plek waar je in je plattegrond nu de tekst "keuken/woonkamer" hebt staan zal dus een relatief donkere plek worden.

Qua plaatsing deuren (naar links of naar rechts draaiend) kijk van welke richting je gewoonlijk zou komen, en hoe je met zo min mogelijk moeite door de deuropening heen kan.
In onderstaand zul je bijna altijd vanuit de huiskamer naar het toilet gaan. Dan is de bovenste versie van de deurplaatsing gewoon beter.
De deur naar het CV/MV hok dat is niet zo belangrijk, deze zul je max een paar keer per jaar open doen.

Verder lijkt het mij erg prettig om de gang met een deur te scheiden van de hal. Qua licht maakt het niks uit (er komt immers geen licht vanuit de gang), maar het scheelt wel geluid van buiten. Als de dame op de bank zit wil jij dan dat zij kan genieten van het door Hak Bruine bonen gesponsorde concert dat jij geeft op het toilet?
Persoonlijk vind ik het er ook iets netter en luxer uitzien. Zonder een scheiding is het al snel zo goedkoop en druk omdat je vanuit de huiskamer zicht hebt om een hele verzameling aan deuren..

Persoonlijk zou ik gaan voor optie 2

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

Ik vind persoonlijk tekening 4 mooier dan 3. Meer licht in de woonkamer icm terras/balkon. Geen idee hoe tekening 3 met daglichtberekening uit komt (denk haalbaar).

Maargoed, nog steeds druk doende dus :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G33st
quote:
Suicyder schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:22:
Ik vind persoonlijk tekening 4 mooier dan 3. Meer licht in de woonkamer icm terras/balkon. Geen idee hoe tekening 3 met daglichtberekening uit komt (denk haalbaar).

Maargoed, nog steeds druk doende dus :P
Ik vergelijk het met de appartementen naast me, die hebben 1 raam in de woonkamer, en 1 in een slaapkamer.

Ik heb 2 ramen en een pui in de woonkamer,
1 raam in een slaapkamer
1 raam en 1 pui in een 'slaapkamer'.

Op basis daarvan gok ik op voldoende ligt. Het oosten ligt ook daadwerkelijk aan de rechterkant van mijn appartement, dus daar komt de zon op. Met indeling 4 zou ik dus de hele dag zonlicht in het huis hebben, wat best wel prettig zou zijn. Die mening deel ik.

Ik heb echter véél liever een ruimer aanrecht zodat ik ook nog gewoon ruimte heb om iets te koken.

Een vier-persoons eettafel zou inderdaad vaak gewoon meer dan voldoende zijn. Een uitschuiftafel zie ik mezelf niet gebruiken (@Steamwitz ).

G33st wijzigde deze reactie 31-07-2018 10:38 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-07 16:56
Ik dacht dat de meterkast op de plek zoals in tekening 1 gesitueerd moest blijven? Meestal zijn meterkasten juist lastig te verplaatsen vanwege het moeilijk doen van de nutsbedrijven. Maar als hij zou kunnen verplaatsen is de plaats van 2 3 en 4 wel een stuk mooier.

Wat ik met die doos gebak bedoelde is het volgende:

Als er ruimte is dan is de regel dat de installateur die ruimte ook lekker opgebruikt. Maar zoals in de tweede afbeelding te zien is kan een installatie vaak ook met een beetje moeite veel compacter geplaatst worden. Je houdt dan veel meer ruimte over.

Niet per se iets dat je nu moet intekenen oid. Maar zelf houd ik dat altijd goed in de gaten. Vind het zonde als er onnodig ruimte verspild wordt.

Tekening 4 lijkt me inderdaad de mooiste oplossing. Je houdt het licht in de woonkamer en slaapkamer 2 heeft een betere mogelijkheid om nog een bureautje kwijt te kunnen.

Clifdon wijzigde deze reactie 31-07-2018 12:29 (8%)

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Nu online

unezra

quote:
G33st schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:18:
[...]
Na je thumb-up op mijn geld sponsor post, had ik eigenlijk verwacht dat je geld wou doneren .. helaas, haha.

[afbeelding]

Dit zijn de laatste tekeningen, hier zit de meterkast in alle gevalle niet achter een extra deur. De CV/MV zit inderdaad wel in de bergruimte, dus zou inderdaad bij voorkeur zo smal mogelijk moeten zijn.
Aangezien alle cv/mv op alle verdiepingen recht boven en onder elkaar moeten zitten, verwacht ik niet met een doos gebak nog veel te kunnen bereiken, haha.

Ben het wel met je eens dat ik deze het liefst zo ruimtebesparend mogelijk geplaatst zou hebben.

Heb in iedergeval voorgelegd bij verkoper en architect over de standaardindeling van hen (tekening 1) over alle 3 de verdiepingen gewijzigd kan worden naar tekening 2. Om vervolgens mijn appartement weer te wijzigen naar tekening 3. Als dat niet mogelijk is, dan zou ik hem graag wijzigen naar tekening 4.

Als dat niet mogelijk, moet ik weer opnieuw nadenken over indelingen.
Ik zou absoluut voor 3 gaan als je meterkast verplaatst kan worden en zo niet, ook, maar dan met de meterkast op de plek waar 'ie zit. :)

Die L-keuken lijkt mij veel fijner dan een lange rechte keuken aan een wand. Maakt het echt een apart gedeelte ipv een raar stuk aanrecht binnen in je woonkamer. Open keuken snap ik nog maar zo'n aanrechtblad in je woonkamer niet. (Persoonlijk zou ik liefst helemaal geen open keuken willen, keuken is altijd zooi en je wil daar niet altijd vanaf de bank tegenaan kijken. Maar da's persoonlijk.)

Oh, en ik zou het muurtje doortrekken zodat je geen open verbinding hebt met de gang vanwege de eerder genoemde toiletgeluiden. Vind het zelf ook niet fijn als ik bij een ander naar het toilet moet.

unezra wijzigde deze reactie 31-07-2018 12:42 (5%)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zie in alle gevallen nog steeds een 'open' hal. Geluid van buiten en van het toilet plus geur... Ik zou die hal echt afsluiten.
Tekening 3 heeft nu mijn voorkeur vanwege de keuken.

En nog iets: Ben je van plan een surroundopstelling te maken? Of in ieder geval losse speakers neer te zetten? Dan moet je ook rekening houden met de plaatsing van je tv.

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Nu online
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:05:
Alleen de WC-pot nog even spiegelen naar het andere muurtje, dan heb je ook de deur gelijk goed zitten.
Ja? Het was mij nog niet eens opgevallen maar bij mijn nieuwe woning wordt het ook op deze manier gedaan. Het ziet er, vooral als je naar de plaatsing van de schakelaar kijkt, onlogisch uit.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ja, keuken kan dan iets langer tot de hoek als je wil. Zo heb je ruimte zat voor een garderobe/schoenenrek/whatever. Zorg ervoor dat er glas zit in de deur naar de woonkamer, zodat je ook natuurlijk licht in de hal krijgt (kan ook gewoon matglas zijn).

Je eettafel zou je nog een kwartslag kunnen draaien en dan is het 6-persoons. Ook je hoekbank kan je spiegelen en dan blijft de deur bereikbaar. Ik zou sketchup eens proberen als ik jou was. ;)

Señor Sjon wijzigde deze reactie 30-08-2018 14:32 (28%)

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Wat is betaalbaar... Stalen deuren zijn zo een paar duizend euro. Wel mooi. :)

• G33st
Beste allen, ik wil jullie bij deze nogmaals bedanken voor alle hulp m.b.t. de indeling. Afgelopen week ben ik geïnformeerd over verkoper dat de indeling akkoord is en heb het meerwerk bedrag te horen gekregen (slechts 700 tot 1.000 euro, erg netjes).

Ik heb echter besloten alsnog van de koop af te zien. Ik heb namelijk een ander appartement gekocht (125m2). Dit appartement heb ik dinsdag bezichtigd en woensdag te horen gekregen dat ik het voor de geboden prijs mag kopen. Vandaag de koopovereenkomst getekend :D.

Voordelen?
- Ik kan er per half februari in
- 50m2 extra
- 2 verdiepingen (meer woning gevoel, alleen de tuin ontbreekt).

Nadelen?
- Geen nieuwbouw
- Geen lift
- Ik moet iets meer spaargeld inleveren

Zelf ben ik er behoorlijk blij mee. Mijn goede gevoel over het nieuwbouw appartement was aardig afgezakt omdat het allemaal zo vreselijk lang duurde. De sloop van het gebouw dat nu op die locatie staat zou voor de bouwvakantie al plaatsvinden, maar staat nu voor december gepland. Als 27 jarige is het ook écht tijd om het huis uit te gaan (ben na mijn studie weer bij ouders gaan wonen).

Vanwege alle hulp die ik van jullie heb gekregen voelde ik mij verplicht om bovenstaande te vermelden.

Nogmaals dank! Ik vind de indeling nog steeds nagenoeg perfect.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

* Señor Sjon bans user

Na al die moeite die we erin gestoken hebben. :N :P Mooi dat je een keuze hebt kunnen maken. 50m2 extra is niet niks. :)

• Jwlb
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:05
Dan ben ik waarschijnlijk nu niet de enige die benieuwd is wat de indeling is geworden van je nieuwe appartement :)
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True