Ryada schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Als tank move je niet, als dps move je zodat jij niet andere mensen clipped met die dash ;)
Wij laten juist de mensen die de rush krijgen stil staan zodat de andere juist erom heen kunnen staan. Want als iemand denkt ik sta veilig hoeft die niet veilig te staan voor iemand anders die dan weer op zijn beurt te laat is omdat in de laatste 2 seconden ineens een lijn onder een dpser ligt, ze moven alleen als er een clip van dashes door elkaar heen gaan want 2x rush op je doet pijn

Om mensen een idee te geven van de squish in DPS wijze zonder dat je enige vorm van kan spelen. Gespoilered voor redenen, misschien ondervind je het liever zelf :+
spoiler:
Met mijn frost DK zat ik rond de 2 mil DPS qua sims, nu met de prepatch doe ik nog 4k. Bereid je maar voor :D

[ Voor 28% gewijzigd door Kadardar op 18-07-2018 12:59 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ryada schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:32:
[...]

Probleem is dat 100% SOTR niet meer mogelijk is in prepatch, waardoor je debuff ticks krijgt die je voor 90% van je hp per tick damagen.
Kijk voor de grap even naar deze log: https://www.warcraftlogs....amage-done&translate=true
Scaling is fucked up atm en dat hoor ik van eeh hele hoop tanks die hoog in de lijst van goede tanks staan. Zelfs als je zou turtlen op die fight zou je gigantisch vanachter genomen worden door die debuff

[...]

Rush is targeted en hij had hem zelf, dus valt niet te dodgen :)
4 tanks? Grappig. Wel apart dat ze de 2 tanks met de minste (magic)mitigation het grootste deel laten tanken terwijl verreweg het grootste deel van de damage magic is. Guardian (meer hp) en Prot warr (spell reflect) kunnen daar beter mee omgaan in BFA.
Ik denk dat dit gevecht dus wellicht niet zozeer enorm verkeerd gescaled is door de stat squish (zal vast wel wat invloed hebben), maar dat de hoeveelheid magic damage het probleem is.
Tel daarbij dat de self healing ook flink generfd is en dat de healers dat nog niet gewend zijn, die moeten nu dus veel meer aandacht besteden aan de DK en DH want die redden het niet meer alleen. En das dan lekker healen, met die spikey damage.

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:58

Ryada

She/Her

toolkist schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:58:
[...]

4 tanks? Grappig. Wel apart dat ze de 2 tanks met de minste (magic)mitigation het grootste deel laten tanken terwijl verreweg het grootste deel van de damage magic is. Guardian (meer hp) en Prot warr (spell reflect) kunnen daar beter mee omgaan in BFA.
Ik denk dat dit gevecht dus wellicht niet zozeer enorm verkeerd gescaled is door de stat squish (zal vast wel wat invloed hebben), maar dat de hoeveelheid magic damage het probleem is.
Tel daarbij dat de self healing ook flink generfd is en dat de healers dat nog niet gewend zijn, die moeten nu dus veel meer aandacht besteden aan de DK en DH want die redden het niet meer alleen. En das dan lekker healen, met die spikey damage.
Even serieus reageren op deze post is lastig.
Maar alswe nog in Legion zouden zitten zou het wss niet verkeerd gescaled zijn.
Maar we zitten nu niet meer in het Legion model, we zitten nu in in BfA model waar hp pools van tanks gigantisch naar beneden zijn gegaan.
Een debuff die 90% van je hp tickt is in no way shape or form goed gescaled/tuned (kies het woord wat je wil in deze context is het precies hetzelfde).
De self healing maakt geen zak uit met de damage die je neemt, het punt is dat die debuff veel en veel te hard hit, en dat mensen dat oplossen door de boss met 4 tanks te doen.

Steam: Ryada.

Ryada schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:11:
[...]

Maar we zitten nu niet meer in het Legion model, we zitten nu in in BfA model waar hp pools van tanks gigantisch naar beneden zijn gegaan.
Een debuff die 90% van je hp tickt is in no way shape or form goed gescaled/tuned (kies het woord wat je wil in deze context is het precies hetzelfde).
De self healing maakt geen zak uit met de damage die je neemt, het punt is dat die debuff veel en veel te hard hit, en dat mensen dat oplossen door de boss met 4 tanks te doen.
Ik vond felhounds altijd eigenlijk al te simpel (pak hound, breng het naar een plekje en pop wat cooldowns en dodge wat AoE... jeej mijn leven als tank is compleet!). Wat zou er gebeuren als je de hounds swapped op x aantal stacks zodat je de damage kan verdelen? (heb het nooit geprobeerd want geen reden voor en als het eenmaal werkte bij ons met een tactic wouden ze ook niets anders meer proberen) Het voelde mij altijd logischer aan om tanks lekker bezig te houden tijdens de fight. Welliswaar een beetje timen want als je die AoE krijgt terwijl ze gestacked staan gaat natuurlijk de hele raid kapot aan AoE. Zou dat misschien de oplossing kunnen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Kadardar op 18-07-2018 13:33 ]

• toolkist
  • Niet online
Het zal wel mij liggen, maar ik zie nergens een dot met dermate hoge dmg voorbij komen in die logs. Kun je die voor me linken?

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10 13:51
Ryada schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:11:
[...]

Ik zie voornamelijk een healing issue. 90% van de hp is niet 100% van de hp-pool. Ik denk gewoon dat de healers wat beter hun best moeten doen.
thundermo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:42:
[...]

Ik zie voornamelijk een healing issue. 90% van de hp is niet 100% van de hp-pool. Ik denk gewoon dat de healers wat beter hun best moeten doen.
Ik zie ook al 2 dode healers voordat die hele clip start... dus ja het zou zo maar kunnen zijn dat die healers al niet de beste waren.

• Ryada

Ryada

She/Her

Kadardar schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:29:
[...]

Ik vond felhounds altijd eigenlijk al te simpel (pak hound, breng het naar een plekje en pop wat cooldowns en dodge wat AoE... jeej mijn leven als tank is compleet!). Wat zou er gebeuren als je de hounds swapped op x aantal stacks zodat je de damage kan verdelen? (heb het nooit geprobeerd want geen reden voor en als het eenmaal werkte bij ons met een tactic wouden ze ook niets anders meer proberen) Het voelde mij altijd logischer aan om tanks lekker bezig te houden tijdens de fight. Welliswaar een beetje timen want als je die AoE krijgt terwijl ze gestacked staan gaat natuurlijk de hele raid kapot aan AoE. Zou dat misschien de oplossing kunnen zijn?
Probeer mythic eens ;)
toolkist schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:30:
Het zal wel mij liggen, maar ik zie nergens een dot met dermate hoge dmg voorbij komen in die logs. Kun je die voor me linken?
https://www.warcraftlogs....&source=12&ability=254383
Avg hit van 26k post AM zit op mobiel dus krijg niet alle grafiekjes (random log van de website genomen)

[ Voor 10% gewijzigd door Ryada op 18-07-2018 14:00 ]

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:25

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Knul schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:15:
Zijn hier mensen die op Silvermoon spelen en een leuke (casual) guild hebben? Ik heb een nieuw character aangemaakt (Gnome Priest) omdat ik eerst op Lightbringer speelde maar die server nogal dood is gegaan. Server bevalt verder prima, maar ik kan geen leuke guild vinden. Mocht iemand wat weten, dan hou ik me aanbevolen :)
Heb je vroeger niet in hollandse bende gezeten? Je naam komt me bekend voor :P

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

• Fliene
  • Laatst online: 13-10 18:51
Misschien iemand die dat hier weet? Ik startte zojuist WoW op, en de helderheid ging ineens vet omlaag. Gisteren(middag) nog gespeeld en toen was dat niet. Iemand die weet welke instelling ik hiervoor moet hebben?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Na 1,5 jaar geleden gestopt te zijn zit ik te denken om het voor deze expansion weer eens op te gaan pakken :)

Maar ik heb wat vraagjes, hopelijk kan iemand me helpen :)

Ik wil voor elke expansion de zelfde box, en ik heb bij Legion helaas de fout gemaakt om een pre-purchase te kopen. Dit zijn gewoon dvd doosjes met lelijke rode balk bovenin. Maar ik weet dus niet of de 'normale' versie van Legion wel een 'mooie' doos had zoals elke expansion ervoor. Misschien is die saaie dvd box wel de nieuwe normaal? M.a.w: Heeft het zin om te wachten met aanschaf van deze expansion tot de 14e?

Dan nu het levellen. De class die ik wil spelen (paladin) in BFA is nu nog level 100. Dus die moet ik eerst naar 110 levellen of boosten. Aangezien ik het levellen van mn andere class in Legion niet bepaald leuk vond wil ik daar niet teveel moeite in steken, maar nu er toch weinig anders te doen is vind ik boosten ook wat zonde. Wat heeft de prepatch voor het levellen van 100-110 gedaan?
- De stat squish, class rework en wegvallen van artifact traits heeft vast effect gehad hier op. Twoshot ik alles? Of ben ik 15 seconden per mob bezig en moet ik cooldowns poppen als ik twee pull? :P
- Heeft deze prepatch ook weer de hoeveelheid benodigde exp verminderd zoals in de voorgaande expansions? Ik kan daar niks over vinden namelijk.
Fliene schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:37:
Misschien iemand die dat hier weet? Ik startte zojuist WoW op, en de helderheid ging ineens vet omlaag. Gisteren(middag) nog gespeeld en toen was dat niet. Iemand die weet welke instelling ik hiervoor moet hebben?
Settings -> Advanced staat de brightness optie.
Zou ik graag willen maar zolang de guild geen 20 mensen constant kan hebben gaan we dat nog niet doen :+ Daarbij ben ik geen tank maar DPS dus al zou ik het doen, ga ik het niet mee maken vanuit een tank PoV.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Als het goed is heeft deze statsquish niks met levelen gedaan, alles is hetzelfde gebleven behalve dan met lagere cijfers en de class changes natuurlijk, die effecten worden wel besproken in de diverse youtube kanalen van bekende figuren in de scene. Snelste manier van levelen zijn die invasionpoint als het goed is, correct me if I am wrong.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• toolkist
  • Niet online
Ryada schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:59:
[...]

Probeer mythic eens ;)

[...]

Avg hit van 26k post AM zit op mobiel dus krijg niet alle grafiekjes (random log van de website genomen)
Ah dan keek ik dus toch goed. Foute keuze qua tank dus, bij de warrior uit de eerdere link was die volgens mij maar 20k gemiddeld.
Zou t merendeel wel realiseren dat bone shield alleen nog maar tegen physical werkt?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
Blitzdoctor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Heb je vroeger niet in hollandse bende gezeten? Je naam komt me bekend voor :P
Haha klopt! Sterker nog, ben nu GM op een van m'n alts, helaas is/was Lightbringer nogal dood op het moment. Hoe heette jij destijds? Je naam komt me ook vaag bekend voor.

• Fliene
Kadardar schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Settings -> Advanced staat de brightness optie.
Thanks, maar dat is het niet. Als ik die namelijk op 100% zet, dan krijg ik een heel flets beeld, heb ook al een beetje zitten spelen met al de 3 die dingen maar ik krijg gewoon niet het mooie "normale" beeld terug van eerst...

Had gehoopt dat ik niet de enige was die daar last van had, maar kan er nergens iets over vinden :P

• BlackMage
Fliene schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:02:
[...]

Thanks, maar dat is het niet. Als ik die namelijk op 100% zet, dan krijg ik een heel flets beeld, heb ook al een beetje zitten spelen met al de 3 die dingen maar ik krijg gewoon niet het mooie "normale" beeld terug van eerst...

Had gehoopt dat ik niet de enige was die daar last van had, maar kan er nergens iets over vinden :P
De prepatch heeft ondersteuning voor DirectX 12 toegevoegd. Ik weet niet of die standaard aan staat op systemen die het ondersteunen, maar misschien zit daar je probleem wel (terugzetten op DX11 misschien?).

Daarnaast schijnt de "fullscreen" optie weg te zijn en kan je nu alleen maar "borderless fullscreen" gebruiken. Maar mijn ervaring met deze opties is dat juist "fullscreen" zorgde voor een donkerder beeld dan de borderless variant.
Fliene schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:02:
[...]

Ik vind het nieuwe kleuren beleid zover wel fijn. Je zou er idd een beetje mee moeten slepen en doen en kijken wat wat doet tot het aan jouw wensen voldoet. Er is volgens mij zover nog geen goede setting gevonden om deze terug te krijgen naar zo veel mogelijk voor de pre-patch. Beste kun je de wow forums daarvoor in de gaten houden denk ik zo.

• Fliene
BlackMage schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:10:
[...]

De prepatch heeft ondersteuning voor DirectX 12 toegevoegd. Ik weet niet of die standaard aan staat op systemen die het ondersteunen, maar misschien zit daar je probleem wel (terugzetten op DX11 misschien?).

Daarnaast schijnt de "fullscreen" optie weg te zijn en kan je nu alleen maar "borderless fullscreen" gebruiken. Maar mijn ervaring met deze opties is dat juist "fullscreen" zorgde voor een donkerder beeld dan de borderless variant.
Kadardar schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:13:
[...]

Ik vind het nieuwe kleuren beleid zover wel fijn. Je zou er idd een beetje mee moeten slepen en doen en kijken wat wat doet tot het aan jouw wensen voldoet. Er is volgens mij zover nog geen goede setting gevonden om deze terug te krijgen naar zo veel mogelijk voor de pre-patch. Beste kun je de wow forums daarvoor in de gaten houden denk ik zo.
Oke, dankjewel..

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mmm interessant :*) . Misschien dat het nu ook mogelijk is om hoger dan 24hz in te stellen als je borderless windowed draait. Kreeg dat namelijk nooit voor elkaar in die mode.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Knul schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:00:
[...]

Haha klopt! Sterker nog, ben nu GM op een van m'n alts, helaas is/was Lightbringer nogal dood op het moment. Hoe heette jij destijds? Je naam komt me ook vaag bekend voor.
Heette daar ook Blitzdoctor, is nog steeds mijn main :P
Ik hang nog rond op Lightbringer, maar heel veel leven zit er niet in idd. Speel nu te weinig om te gaan transferren ofzo, maar hopelijk gaan ze weer wat realms connecten nu de pvp/pve realms gelijkgetrokken zijn.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:00

Oxigeon

En zo is dat!

Heeft er iemand enig idee wanneer de nieuwe System Requirements benodigd zijn? Ik bedoel eigenlijk te zeggen. Wanneer gaat de game er beter uitzien? Is dit pas als de game live gaat? Of is dit reeds al gebeurd met nog een maand te gaan tot de game er is?

[ Voor 9% gewijzigd door Oxigeon op 18-07-2018 15:45 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Al gebeurd. De engine updates zijn er al, die komen altijd met de prepatch. De nieuwe gebieden zien er altijd het beste uit, dus daar moeten we nog op wachten.

[ Voor 35% gewijzigd door Blitzdoctor op 18-07-2018 15:46 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:16

Nemesizz

Untouchable

Ik ben nog niet echt blij met het alleen 'windowed' mode. Fullscreen windowed is niet zo scherp als fullscreen, het beeld blijft blurry (was het voorheen zeker niet).

Ik draaide WoW altijd op 2160P, en m'n desktop op 1080P (scaling in Windows werkt niet lekker). Maar dan kan dus niet meer met full-screen windowed, want dan is de game op 1080P...ookal heb ik 2160 geselecteerd.
Nu moet ik dus eerst reso in Windows op 2160P zetten voordat ik de game start.

En dan nog is het beeld niet scherp, zelfde effect meer als je op een LCD op niet native reso draait.
Renderscale veranderen helpt niks, enige wat gebeurt is dat de framerate inkakt maar beeld word niet scherper (grappig detail, zelfs op 200% scale haal ik nog 26FPS :P ).

Ook dingen zoals framelimiter werkt niet meer. Had altijd vsync uit, maar om tearing te voorkomen maakte ik gebruik van een dynamic vsync optie in de driver, < 60 fps gaat vsync uit , erboven limit die de frames. Dat werkt ook niet meer met windowed mode (heb nu zelf maar de framerate gecapped ingame).

Heb al vanalles met opties zitten rommelen, maar kan het gewoon niet voorelkaar krijgen om scherp beeld te krijgen...en baal daar wel behoorlijk van (kon altijd wel genieten van WoW op 2160P, nu is het gewoon niet scherp en blurry).

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-11 02:40
Patch gedownload en wilde spelen. Krijg ik alles in windowed , maar het beeld was compleet wit. Je zag niks maar hoorde wel de normale geluiden.

Net de DX versie aangepast in de config file van de WTF folder. Nu werkt het wel... Lekker begin

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:45
Tot nu toe alleen bezig geweest met me UI alles is verkloot en al mijn profielen die ik had gemaakt voor de patch zijn terug naar default.. echt zwaar klote!

Kijk hoe klein mijn icoontjes zijn nu in de world map haha https://imgur.com/w639Mo7

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Iemand die mij wellicht kan helpen?

Sinds de update heb ik lage FPS en ook veel FPS drops, speelde altijd FullScreen maar nu FullScreen Windowed Mode.

Mijn setup is naar mijn mening prima voor deze game :
I5 4670K overclocked 4GHz
8GB DDR3
GTX 1070ti

Ik verneem graag, tevens is 144Hz nog wel mogelijk?

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
Pff, dungeons gaan wel erg traag nu, net 40 min over Utgarde Keep gedaan er een halve levelbalk xp bij gekregen. Dat is de moeite niet.

• toolkist
  • Niet online
Ryada schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:59:
[...]

Probeer mythic eens ;)

[...]

Zit nu naar een stream van een guildie te kijken (maar dan van een char op andere server), die dot knalt er inderdaad hard op ja ;)

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Moet er verschil zijn met direct x 11 of 12 ? Want ik merk geen verschil.

[Battle.net: Forsaken#22243]

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45
Net log ik in, zie ik dat er een invasion actief is. Dus ik vol goede moed naar stormheim om even een leveltje te pakken op mijn void elf. Zijn alle invasion mobs na de patch opeens 110 ......

Toch maar ff groupfinder gebruikt, kom ik in een groep te zetten waar de helft war mode niet aan heeft staan voor de extra xp. Met als resultaat, de helft van de groep is phased.

Uiteindelijk is het toch met veel moeite gelukt om alle quests te completen. De dmg op mobs is redelijk, mits je spells een keer niet missen. Lijkt haast alsof de HP is geschaald, maar het level niet.

levelen via Invasions lijkt momenteel niet echt meer de moeite.

Verwijderd

Hoop framedrops in DX12. Moet hem op DX11 zetten anders is het niet echt speelbaar.

Verwijderd

JinShepard schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:31:
Tot nu toe alleen bezig geweest met me UI alles is verkloot en al mijn profielen die ik had gemaakt voor de patch zijn terug naar default.. echt zwaar klote!

Kijk hoe klein mijn icoontjes zijn nu in de world map haha https://imgur.com/w639Mo7
Ja dat vind ik ook echt niet grappig. :|
Slamdance schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:09:

levelen via Invasions lijkt momenteel niet echt meer de moeite.
... Dat is nog eens een bijzonder teleurstellend bericht... :-( :'(

Wilde de enige horde character naar 110 brengen via die weg vanwege de mount van volgende week.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Hairy23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
RustStorm schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:26:
[...]

Wilde de enige horde character naar 110 brengen via die weg vanwege de mount van volgende week.
Valt opzich wel iets mee, ik krijg in de invasion van val sharah nu nogsteeds 100k xp per wq en de meeste hebben ook player experience.

Ik heb er nu 2 gedaan en heb ongeveer 300k xp gekregen.

Enige nadeel is dat alle mobs 110 zijn

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:26

junglebeast

hier staat iets

Hehe als ik zo al de problemen hoor ben ik blij dat ik pas in het weekend normaal kan spelen. :)

Alleen even ingelogd voor een eerste addon check. Maar heb er toch nog 6 die niet goed werken.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• Slamdance
Hairy23 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:24:
[...]

Valt opzich wel iets mee, ik krijg in de invasion van val sharah nu nogsteeds 100k xp per wq en de meeste hebben ook player experience.

Ik heb er nu 2 gedaan en heb ongeveer 300k xp gekregen.

Enige nadeel is dat alle mobs 110 zijn
Heb er nu ook 2 gedaan, full heirloom + warmode en ben van lvl 101 naar 104,5 gegaan.
Het kost alleen meer tijd en alle missed attacks op de lvl 110 mobs zijn erg frustrerend.
Als je eenmaal een hit hebt doe je wel redelijke damage. met wat hogere levels zullen de misses ook wel minder worden.

Hoop wel dat ze het snel hotfixen.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 15:34

Erikie

www.erikie.nl

Dus ik dacht, laat ik na 10 jaar weer eens een maandje wow spelen. Leuk en aardig, ben een beetje char's aan t levelen. echter, met de laatste update kan ik dus nergens meer low end professions skills trainen.. Alleen cataclysm, en daarvoor moet je lvl 78 zijn. Is dit een bug of heb ik wat gemist :s

traktor scratch!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:39
Profs zijn nu per expansion. Dus je kan alles trainen voor Cataclysm als je 78+ bent of 58+ voor The burning crusade. Profs zijn dus niet meer eerst van 1 t/m 800 lvlen voordat je iets kan maken op het hoogste niveau.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Als ik mijn gewenste BFA main al op 110 heb, is er nog iets te doen in Legion voordat BFA uit is? Het enige wat ik kan vinden is Burning of Teldrassil event dat volgende week begint.

• Hairy23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Slamdance schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:21:
[...]

Heb er nu ook 2 gedaan, full heirloom + warmode en ben van lvl 101 naar 104,5 gegaan.
Het kost alleen meer tijd en alle missed attacks op de lvl 110 mobs zijn erg frustrerend.
Als je eenmaal een hit hebt doe je wel redelijke damage. met wat hogere levels zullen de misses ook wel minder worden.

Hoop wel dat ze het snel hotfixen.
nou het is gehotfixed :) Legion Assaults now correctly scale down to player level 98.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Dus ik had dinsdag nog voor de prepatch even snel een DH naar 110 gehaald, in bijna vol 880 gear van argus gestopt. Als tank was het nog best langzaam om alles te killen voor worldquests etc. Gisteren even zitten spelen en ik 2 bang ALLES. Ik loop nu gewoon groepen in zet immolation aura aan en alles valt dood neer. Dat terwijl ik overdag alleen maar dingen op reddit las over: alles is overtuned! ik kan niets meer killen! Dus ik vind het prima. Class order campaign af inmiddels, zat gister avond op de "50 Sentinax" gedeelte van de class mount, maar het was half 12 dus maar gaan slapen.

Voor de komende tijd, nightfallen exalted halen, nog een andere factie revered. En paar questjes, want ik vind die class orderhall set wel heel tof en die gaan we transmoggen(minus de helm).

Maar begrijp ik het goed, als ik warmode aan zet dan zijn die 3 talents die ik gekozen heb ook in pve actief? Want met feral affinity op me beer druid en dan master shapeshifter betekend het dat ik dan _eindelijk_ weer kan spelen als een feral in TBC/WotLK, waar ik gewoon catform ga voor snelle single target kills en beertje voor andere zaken.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Slamdance
Hairy23 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 05:40:
[...]

nou het is gehotfixed :) Legion Assaults now correctly scale down to player level 98.
Gelukkig onderdeel van de eerste hotfix ronde.
Voor de geinteresseerden hier zijn alle hotfixes te zien.

Er is nog genoeg tuning te doen door blizzard.
Gisteren deed ik het "fel-annihilation" scenario in exodar, voor de order hall questline. High General Rakeesh aan het einde van het scenario oneshot een lvl 105 met een van zijn aanvallen. Zelfs de npc's waren gelijk alle hp kwijt. Het gevecht is gelukkig fixed, waardoor de npc's op 1 hp blijven steken en niet dood kunnen.
Uiteindelijk het gevecht toch kunnen halen door de boss te taggen en naar boven te rennen. npc's hebben hem afgemaakt terwijl ik buiten bereik van zijn one-shot skill stond.

• ye-roon

ye-roon

knaak

• EnigmaNL
  • Laatst online: 08-11 14:30
RustStorm schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:26:
[...]

Mount van volgende week?

• EnigmaNL
Intelcorei7 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:38:
Moet er verschil zijn met direct x 11 of 12 ? Want ik merk geen verschil.
Ik krijg iets meer FPS. Zie ook dat GPU usage hoger is op DX12 (40% ipv 30-35% zoals met DX11) op mijn GTX1080.

Edit: oeps, ik had mijn andere post moeten bewerken, excuses!

[ Voor 9% gewijzigd door EnigmaNL op 19-07-2018 08:40 ]

Zie de post van @Martijn19 :) (het event waar hij het over heeft)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• EnigmaNL
RustStorm schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:40:
[...]

Zie de post van @Martijn19 :) (het event waar hij het over heeft)
Shit, als je die alleen tijdens het event kunt krijgen moet ik even een Horde DH levelen.
EnigmaNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:43:
[...]

Shit, als je die alleen tijdens het event kunt krijgen moet ik even een Horde DH levelen.
Exact de reden dat ik ook een horde DH aan het levelen ben. ;)

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 14:29

Dawn

..Sworn to the Dark..

het is, bij mijn weten, niet bevestigd dat de scenario verdwijnt en je na de drie weken de mount niet meer kan halen overigens...

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• BlackMage
Thanks, hier stond iets wat ik heel graag wilde weten 8)

Mijn twijfel om de boost te gebruiken voor een lvl 100-110 is grotendeels weggenomen. Ik vond het zonde om deze te gebruiken omdat ik dacht dat een altje met professions wellicht leuk zou zijn. Maar dat is dus niet meer mogelijk.

(De lvl110 boost geeft je niet meer beide professions op max)

• Slamdance
Dawn schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:55:
het is, bij mijn weten, niet bevestigd dat de scenario verdwijnt en je na de drie weken de mount niet meer kan halen overigens...
Misschien niet bevestigd, maar ervaringen uit het verleden tonen aan dat het wel waarschijnlijk is. (geen garantie voor de toekomst natuurlijk)
De toys en pets uit de legion pre-patch zijn ook niet meer te krijgen.
Het wrath of the lich king pre launch event had een minipet die dropte van een extra boss in karazhan die gelijk na launch weg was.
En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen, zoals het anniversary event net na de launch van warlords of draenor, waarbij je een scaled Molten Core moest doen voor de Corhound Mount.

Ik zou het er in ieder geval niet op wagen als je de mogelijkheid hebt om alsnog een lvl 110 te krijgen bij de andere faction.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 15:34

Erikie

www.erikie.nl

ThaPegasus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:38:
Profs zijn nu per expansion. Dus je kan alles trainen voor Cataclysm als je 78+ bent of 58+ voor The burning crusade. Profs zijn dus niet meer eerst van 1 t/m 800 lvlen voordat je iets kan maken op het hoogste niveau.
Dat is dus gek want al mn prof trainers laten geen nieuwe skills meer zien die ik standaard kon trainen, behalve de cataclysm dus. Dus nu moet ik sowieso tot lvl 58 levellen, en alleen maar gatheren ofzo? Ik heb ooit burning crusade gekocht. Ik kan met m'n 3 lvl 35 alts dus helemaal niks meer doen qua professions.

[ Voor 6% gewijzigd door Erikie op 19-07-2018 09:19 ]

traktor scratch!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

ThaPegasus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:38:
Al zag ik gister dat je wel nog tot 700 kan, want mijn archeology was nog maar iets van 30 ofzo en toen stond erbij dat ik die nog naar 700 kan levelen. Weet natuurlijk niet of dat voor andere professions ook geld.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:56
RustStorm schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:51:
[...]

Exact de reden dat ik ook een horde DH aan het levelen ben. ;)
Ik heb op de beta het horde en alliance Burning of Teldrassil gedaan. Eerst de horde, mount binnen toen de Alliance kant en kreeg de melding dat ik de mount al had.
Het kan dus zijn dat als je voor alliance je mount binnen haalt dat je de horde variant ook krijgt.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
http://www.wowhead.com/gu...horns-bfa-pre-patch-event

Hier staat alles over het Pre-patch event. Je krijgt de mount volgende week overigens nog niet; dat komt pas in het tweede deel een week later.

En ga er maar vanuit dat na 14 augustus dit event weg is en je de mount(s) daarna niet meer kan halen.

Net als voorgaande pre-patch rewards.

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-10 15:08

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Wauw i love warmode.

World pvp zoals in de oude dagen haha..

• JinShepard
DidierB schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:28:
Wauw i love warmode.

World pvp zoals in de oude dagen haha..
Wat best hilarisch is aangezien het altijd al kon.. het enige anders is dat mocht je op een pve server zitten je het kan doen, en dat je 10% bonus krijg..

Ik heb al in Antorus groups van 40 man zien rond rennen en 1 alliance killen met zijn alle rofl.

Vind alleen klote dat Blizzard nog steeds leveling verkloot door steeds meer manieren om ''sneller'' te levelen te nerfen, alles lijkt er op dat ze je pushen om die boosts van 60 euro te kopen. Ik snapte de gedachten toen het nieuwe manier van levelen erin kwam al niet, laat men kiezen hoe snel ze willen levelen, keuzen is altijd goed, forceren niet.

Heb nog een boost naar 110 van pre order van BFA om 1 char naar 60 te doen en dan elk geval profs, maar nu is dat ook weg.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 13:52
Wat een teleurstelling deze prepatch. Ik was Nightbornes aan het levelen met mijn vriendin, wat nu vrijwel onmogelijk is geworden... Quests geven amper experience meer, normale mobs zijn veel te moeilijk (van 4-5 abilities tot iets dood is naar 10-15, een dubbele pull en je bent aan het vechten voor je leven) en dungeons zijn al helemaal niet te doen zeker nu iedereen na een wipe of twee al vertrekt.

Jammer dit.
JinShepard schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:44:
[...]

Wat best hilarisch is aangezien het altijd al kon.. het enige anders is dat mocht je op een pve server zitten je het kan doen, en dat je 10% bonus krijg..

Ik heb al in Antorus groups van 40 man zien rond rennen en 1 alliance killen met zijn alle rofl.

Vind alleen klote dat Blizzard nog steeds leveling verkloot door steeds meer manieren om ''sneller'' te levelen te nerfen, alles lijkt er op dat ze je pushen om die boosts van 60 euro te kopen. Ik snapte de gedachten toen het nieuwe manier van levelen erin kwam al niet, laat men kiezen hoe snel ze willen levelen, keuzen is altijd goed, forceren niet.

Heb nog een boost naar 110 van pre order van BFA om 1 char naar 60 te doen en dan elk geval profs, maar nu is dat ook weg.
Knap, in een raid instance PVP zien. Ben nieuwsgierig hoe ze dat doen :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-11 11:39

RaseriaN

So much choices..

Notlupus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:50:
Wat een teleurstelling deze prepatch. Ik was Nightbornes aan het levelen met mijn vriendin, wat nu vrijwel onmogelijk is geworden... Quests geven amper experience meer, normale mobs zijn veel te moeilijk (van 4-5 abilities tot iets dood is naar 10-15, een dubbele pull en je bent aan het vechten voor je leven) en dungeons zijn al helemaal niet te doen zeker nu iedereen na een wipe of twee al vertrekt.

Jammer dit.
Het gaat om een pre-patch die net goed en wel 1 dag uit is en het is nu al een teleurstelling? Fucking geweldig man :D

Eerst klaagt iedereen dat alles te snel dood gaat en de game te makkelijk is, nu is het weer te moeilijk en duurt het te lang? Een RPG hóórt lang te duren en moeilijk te zijn en is geen instant-reward game zoals een FPS/RTS game.

• JinShepard
corset schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:56:
[...]

Knap, in een raid instance PVP zien. Ben nieuwsgierig hoe ze dat doen :+
Waar doel je op? Als je warmode aan gaat join je warmode groups via de looking for group ui? Of gewoon zonder dat kan je met elkaar rond lopen, het doet me denken aan die zerg groups in ESO/GW2

• Notlupus
  • Laatst online: 07-11 13:52
RaseriaN schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:57:
[...]

Het gaat om een pre-patch die net goed en wel 1 dag uit is en het is nu al een teleurstelling? Fucking geweldig man :D

Eerst klaag iedereen dat alles te snel dood gaat en het te makkelijk is, nu is het weer te moeilijk en duurt het te lang? Een RPG hóórt lang te duren en moeilijk te zijn en is geen instant-reward game zoals een FPS/RTS game.
Voorspelbare reactie....als ik op het WoW forum gepost had.

Het levelen was/is al een stuk leuker als het een jaar geleden was, het zat op precies de goede plek. Nu door de stat squish die halfbakken is uitgevoerd is alles naar de klote. Daar mag ik over klagen ja. Ze hebben inkomen zat om dit soort dingen fatsoenlijk te testen want ze weten verdomd goed dat dit gebeuren gaat, het was bij de vorige stat squish precies hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door Notlupus op 19-07-2018 11:01 ]

Verwijderd

RaseriaN schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:57:
[...]

Eerst klaagt iedereen dat alles te snel dood gaat en de game te makkelijk is, nu is het weer te moeilijk en duurt het te lang? Een RPG hóórt lang te duren en moeilijk te zijn en is geen instant-reward game zoals een FPS/RTS game.
Maar wie klaagde er zoal dat levelen te makkelijk was dan? Ik ken niet echt iemand die dat een probleem vond. Een RPG hoort lang te duren maar een saaie, moeizame grind is geen oplossing. Vooral als je meer dan 1x dezelfde content door moet.
JinShepard schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:58:
[...]

Waar doel je op? Als je warmode aan gaat join je warmode groups via de looking for group ui? Of gewoon zonder dat kan je met elkaar rond lopen, het doet me denken aan die zerg groups in ESO/GW2
In antorus? met een raidgroep alliance afslachten? Antorus is een raid instance :+ Was meer als geintje bedoeld, volgens mij doel je op Argus

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Notlupus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Voorspelbare reactie....als ik op het WoW forum gepost had.

Het levelen was/is al een stuk leuker als het een jaar geleden was, het zat op precies de goede plek. Nu door de stat squish die halfbakken is uitgevoerd is alles naar de klote. Daar mag ik over klagen ja. Ze hebben inkomen zat om dit soort dingen fatsoenlijk te testen want ze weten verdomd goed dat dit gebeuren gaat, het was bij de vorige stat squish precies hetzelfde.
kek.. dus meningen die tegen jou mening zijn worden afgeserveerd met "voorspelbaar". Sorry, maar dat is jou reactie ook. Dat gezanik is er sinds 7.3.5

Vind je het niks? Koop een boost
Vind je het leuk? geniet ervan

Er zijn opties om je geklaag op te lossen. Dat jij ze weigert is niet het probleem van Blizzard of andere spelers.

• Roshnak
  • Laatst online: 16:06

Roshnak

PSN: Roshgill

Het begint hier weer een beetje te kriebelen om WoW weer eens op starten ( nadat ik thuis ben van vakantie ) maar is het nu een goed moment of kan ik beter wachten tot BfA uit is?

• JinShepard
corset schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:06:
[...]

In antorus? met een raidgroep alliance afslachten? Antorus is een raid instance :+ Was meer als geintje bedoeld, volgens mij doel je op Argus
Rofl, ja Argus.. 8)7

Ze gaan de stat squish bugs nog wel uitwerken, iets wat ze makkelijk hadden kunnen voorzien dat dat zou gebeuren als er 1 persoon door de dungeons of quests heen zou gaan, ze hebben dat duidelijk niet gedaan. 1 persoon die tijdens de beta/alpha van 1-110 levelen zou dat hebben moeten merken.

Wat ze niet veranderen om zo meer boosts te verkopen is de XP/hour, ik ben ook in het kamp dat 1 shotten van 10 mobs in 2 seconden (Aoe etc) niet echt boeiend is, maar je kan ook zorgen dat dat niet meer gebeurd terwijl het levelen kwa snelheid hetzelfde blijft, of je geeft keuzes, dmv Heirlooms te buffen, of een ander soort xp buff.

Maar ze nu ook boosting hebben generfed (eind xp op dungeons) en bonus objective xp etc is gewoon echt een indicatie van MOAR SALES BLIZZARD zegt de investeerder. Iets wat ik al zei paar maanden geleden zou gebeuren en ik werd uitgelachen. Zie hier.

Ik hoop nog steeds dat ze de middelground terug vinden, Als men het leuk vind om te levelen via dungeons, laat dat, pvp, doe dat, questing doe dat dan ook, laat alles redelijk hetzelfde (fatsoenlijke..) tijd duren, een balans en voila, iedereen van elke kamp is blij zonder enige echte moeite te hoeven doen. (ben nog steeds van mening dan simpele xp boosts het antwoord is.)

Ik zag iemand wel zeggen dat een RPG lang hoort te duren maar het moet ook leuk blijven, WoW is niet meer de RPG dat het was, veelte veel is eruit gesloopt. En waar je tijd in steekt en wil in steken is voornamelijk endgame, niet dezelfde buttons drukken van 1-110 en in slaap vallen. Tenminste, ik vind dat niet zo spannend.

*Edit btw als je een cache openend op je alt ofzo voor de 1000 essence en je krijgt het niet, relog fixed het en je kan je leggo kopen ^^

[ Voor 3% gewijzigd door JinShepard op 19-07-2018 11:16 ]

• Ryada

Ryada

She/Her

Roshnak schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:14:
Het begint hier weer een beetje te kriebelen om WoW weer eens op starten ( nadat ik thuis ben van vakantie ) maar is het nu een goed moment of kan ik beter wachten tot BfA uit is?
De class changes zijn al doorgevoerd naar de huidige prepatch, Dus je kan gewoon rustig aan beginnen met levelen mits je dat nog moet doen, en kijken welke class jou leuk lijkt om in BfA te spelen. Op dit moment is het eigenlijk het beste om te beginnen imo. Omdat je nu makkelijk gewoon kan testen en er met BfA alleen content bijkomt en geen gigantische class reworks (op een paar classes na dan)
JinShepard schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:15:
[...]

Ik zag iemand wel zeggen dat een RPG lang hoort te duren maar het moet ook leuk blijven, WoW is niet meer de RPG dat het was, veelte veel is eruit gesloopt. En waar je tijd in steekt en wil in steken is voornamelijk endgame, niet dezelfde buttons drukken van 1-110 en in slaap vallen. Tenminste, ik vind dat niet zo spannend.
End game is vooral dezelfde buttons indrukken tot je een ons weegt (tenminste als je enigsinds weet hoe je class werkt). Dus deze specifieke vergelijking gaat nergens over.

[ Voor 31% gewijzigd door Ryada op 19-07-2018 11:20 ]

JinShepard schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:15:
[...]

Wat ze niet veranderen om zo meer boosts te verkopen is de XP/hour,

Maar ze nu ook boosting hebben generfed (eind xp op dungeons) en bonus objective xp etc is gewoon echt een indicatie van MOAR SALES BLIZZARD zegt de investeerder. Iets wat ik al zei paar maanden geleden zou gebeuren en ik werd uitgelachen. Zie hier.
Je bent geniaal, je hebt een basis les economie begrepen! Gefeliciteerd! Je snapt dat een bedrijf winst wil maken! WOO! *O*

oh wacht even.. je was serieus? Wie eist dat je het spel speelt? Dat je levelt binnen X tijd? Dat je een Boost koopt? Niemand. Precies.

• JinShepard
corset schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:19:
[...]

Je bent geniaal, je hebt een basis les economie begrepen! Gefeliciteerd! Je snapt dat een bedrijf winst wil maken! WOO! *O*

oh wacht even.. je was serieus? Wie eist dat je het spel speelt? Dat je levelt binnen X tijd? Dat je een Boost koopt? Niemand. Precies.
Ja man ik weet het! Hoe meer mensen blij zijn hoe meer zij in de toekomst geld erin leggen!!! Basis les Economie begrepen! Zo blij :+

JinShepard schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Ja man ik weet het! Hoe meer mensen blij zijn hoe meer zij in de toekomst geld erin leggen!!! Basis les Economie begrepen! Zo blij :+
Mag ik dan even cijfers dat de minderheid nu blij is? Graag objectieve data ipv onderbuik gevoelens.

• EnigmaNL
corset schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Mag ik dan even cijfers dat de minderheid nu blij is? Graag objectieve data ipv onderbuik gevoelens.
Die cijfers zijn er natuurlijk niet, ook niet van het tegenovergestelde.
EnigmaNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:24:
[...]

Die cijfers zijn er natuurlijk niet, ook niet van het tegenovergestelde.
irrelevant, degene die roept dat iets zo is moet het kunnen onderbouwen/bewijzen. Kan je dat niet, moet je het niet roepen. Ik zeg ook totaal niks over het tegenovergestelde

Jeetje, na weer een lange avond Fury warrior in BfA beta moet ik bekennen dat ik zeer onder de indruk ben.
Wat een beest van een class zeg.
Niet zeuren en rammen maar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Iusedto op 19-07-2018 11:27 ]

FUMES et CARNES

Iusedto schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:25:
Jeetje, na weer een lange avond Fury warrior in BfA beta moet ik bekennen dat ik zeer onder de indruk ben.
Wat een beest van een class zeg.
Niet zeuren en rammen maar :)
Live of Beta? :P

Ik heb een avondje DK getest zowel frost als unholy tot we de raid inliepen... wat een shitshow :P

[ Voor 14% gewijzigd door Kadardar op 19-07-2018 11:28 ]

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Roshnak schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:14:
Waarom zou je wachten? De pre-patch is vaak een goede manier om nog even wat gear te verzamelen voor de nieuwe expansion uit is.. en als je de quests doet rondom de Teldrassil (aka het pre-patch event) dan krijg je daar een mount voor die na de launch van BfA niet meer te krijgen is.

• thundermo
Kadardar schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Ik heb een avondje DK getest zowel frost als unholy tot we de raid inliepen... wat een shitshow :P
Unholy vond ik juist wel aardig aanvoelen, aangezien het wat meer geëffend is qua dps ipv bursty met de Valkyre. Daarintegen... Feral druid ... 8)7
Kadardar schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:27:
[...]
Beta. Moet nog mijn subscription activeren :)

Speel al jaren Arms en Fury in de alpha was niet best maar Fury nu is hele andere koek zeg.
Echt een bakbeest

[ Voor 16% gewijzigd door Iusedto op 19-07-2018 11:33 ]

FUMES et CARNES

• EnigmaNL
corset schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:25:
[...]

irrelevant, degene die roept dat iets zo is moet het kunnen onderbouwen/bewijzen. Kan je dat niet, moet je het niet roepen. Ik zeg ook totaal niks over het tegenovergestelde
Je zegt het zelf al, er is gezanik sinds 7.3.5. Dat komt omdat een groot deel van de community zeer ontevreden is. Of je daarvoor cijfers kunt aanleveren of niet maakt niet uit, je ziet overal (WoW forums, reddit, ingame, hier) mensen klagen en dat is niet voor niets. Dat er geen cijfers zijn betekent niet dat er geen probleem is.

De mensen die wel tevreden zijn proberen de mensen die niet tevreden zijn steeds monddood te maken door te zeggen dat ze moeten betalen en dat is echt idioot.
corset schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:08:
[...]
Vind je het niks? Koop een boost
Vind je het leuk? geniet ervan

Er zijn opties om je geklaag op te lossen. Dat jij ze weigert is niet het probleem van Blizzard of andere spelers.
Hier walg ik een beetje van, alsof het een F2P spel is. Alles vertragen en tegen betaling versnellen, dat zijn gewoon F2P praktijken de niet horen in een betaald spel zoals WOW.

Blizzard creëert een probleem en biedt je de "oplossing" tegen betaling. Dat mensen bereid zijn om de "geweldige ervaring" van het levelen tegen betaling te skippen toont al aan dat er een groot probleem is. Onderdeel van het probleem is dat alles er naar wijst dat de vertragingen van het levelen niet bedoeld zijn om het leuker te maken maar om meer geld te verdienen.

Als ze het echt leuker wilde maken zouden ze met een echte oplossing komen, namelijk een nieuwe ervaring door gebieden te overhaulen en nieuwe questlines te creëren, maar ja daar is echt werk voor nodig en dat zou een raid tier kosten...

[ Voor 4% gewijzigd door EnigmaNL op 19-07-2018 11:34 ]

• thundermo
Ik vind levelen leuk

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

C-c-c-combo breakerrrrrr

tbh, de huidige leveling experience is een dikke prima. dat je wat meer abilities moet gebruiken om wat neer te maaien is goed om je class te leren; ipv alles met 1 skill the oneshotten en aan het einde van de rit 75% van je abilities nooit gebruikt te hebben.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:11
EnigmaNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:32:
[...]

Je zegt het zelf al, er is gezanik sinds 7.3.5. Dat komt omdat een groot deel van de community zeer ontevreden is. Of je daarvoor cijfers kunt aanleveren of niet maakt niet uit, je ziet overal (WoW forums, reddit, ingame, hier) mensen klagen en dat is niet voor niets. Dat er geen cijfers zijn betekent niet dat er geen probleem is.

De mensen die wel tevreden zijn proberen de mensen die niet tevreden zijn steeds monddood te maken door te zeggen dat ze moeten betalen en dat is echt idioot.
Zoals er wel vaker wordt gezegd: "je hoort alleen de ontevreden klanten".

Ik speel al jaren WoW met plezier, en ik geniet van het levelen! Maar ik zwerf juist expres niet op WoW forums/Reddit omdat ik juist het gevoel heb dat zodra ik iets positief zegt ik juist monddood wordt gemaakt! :D

• EnigmaNL
Ik vond levelen ook wel leuk, lang geleden toen ik het niet allemaal al een paar keer gedaan had en de content niet tig jaren oud was (en het nog op redelijk tempo ging). Het is allemaal zo enorm gedateerd en je gaat er op slakkengang doorheen en dat is gewoon saai.
Ryur schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Zoals er wel vaker wordt gezegd: "je hoort alleen de ontevreden klanten".

Ik speel al jaren WoW met plezier, en ik geniet van het levelen! Maar ik zwerf juist expres niet op WoW forums/Reddit omdat ik juist het gevoel heb dat zodra ik iets positief zegt ik juist monddood wordt gemaakt! :D
Dat je alleen ontevreden klanten hoort is niet waar want overal zijn mensen zoals corset die de veranderingen verdedigen en doen alsof er geen probleem is :)

Daarnaast hebben de tevreden mensen geen reden om zich te laten horen omdat eventuele veranderingen niet in hun belang zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door EnigmaNL op 19-07-2018 11:43 ]

• thundermo
EnigmaNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:41:
[...]
Ik vond levelen ook wel leuk, lang geleden toen ik het niet allemaal al een paar keer gedaan had en de content niet tig jaren oud was (en het nog op redelijk tempo ging). Het is allemaal zo enorm gedateerd en je gaat er op slakkengang doorheen en dat is gewoon saai.
Ik vermaak me prima met bloempjes verzamelen, op rotsjes inhakken en de beestjes, die ik heb doodgemaakt met m'n knuppel, te ontdoen van hun huid. En dan wandel ik naar Stormwind en dan kan ik wat geld verdienen met het verkopen van m'n spulletjes.
thundermo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:31:
[...]

Unholy vond ik juist wel aardig aanvoelen, aangezien het wat meer geëffend is qua dps ipv bursty met de Valkyre. Daarintegen... Feral druid ... 8)7
Geen idee over Feral Druid, mijn enige goede Feral Druid is Alliance. 8)7

Qua Unholy moet ik echt weer even aan wennen, het speelt zeker heel lekker maar ik wil ook graag nummers zien en 2.5k is niet goed alhoewel ik sim voor 4.4k. Dus ik moet nog even oefenen en kijken waar het fout gaat maar dat komt met de tijd wel goed.

Had voor de rest geen tijd meer want ik was al laat thuis, eten en dan raiden laat weinig tijd over voor research + oefenen. Daarbij ligt Frost mij veel meer (want dat speel ik al jaren, dus ben ik maar even op terug gevallen voor de raid) dan Unholy. Voor BfA ben ik wel vastberaden om Unholy te mainen (ook voor de verandering) maar even research + oefenen. Dan komt het vanzelf wel goed :)

Edit kom er nu pas achter hoe vaak ik heb gezegd dan komt het wel goed. Maarja kennelijk is dat toch echt mijn punt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kadardar op 19-07-2018 11:49 ]

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

EnigmaNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Dan is misschien je problem dat je het al zo vaak gedaan hebt; automatisch wordt het dan minder leuk… betekent niet dat het levelen voor nieuwe spelers, of de niet altoholics nog steeds prima aanvoelt momenteel.

wanneer je 5 levels in een uurtje of anderhalf (tussen 60-100) kan doen, is het zeker geen 'slakkengang' te noemen (het kan sneller).

• Ryada

Ryada

She/Her

[...]

[...]

Hier walg ik een beetje van, alsof het een F2P spel is. Alles vertragen en tegen betaling versnellen, dat zijn gewoon F2P praktijken de niet horen in een betaald spel zoals WOW.

Blizzard creëert een probleem en biedt je de "oplossing" tegen betaling. Dat mensen bereid zijn om de "geweldige ervaring" van het levelen tegen betaling te skippen toont al aan dat er een groot probleem is. Onderdeel van het probleem is dat alles er naar wijst dat de vertragingen van het levelen niet bedoeld zijn om het leuker te maken maar om meer geld te verdienen.

Als ze het echt leuker wilde maken zouden ze met een echte oplossing komen, namelijk een nieuwe ervaring door gebieden te overhaulen en nieuwe questlines te creëren, maar ja daar is echt werk voor nodig en dat zou een raid tier kosten...
Een vocaal deel van de community != de meerderheid

Ik ben tevreden met de huidige staat, zo heb ik nog een beetje plezier aan het levelen ipv dat ik hersendood 1 slag met een staf op een mob zijn hersenpan jas.

Mensen mogen hun mening hebben maar ik vind dat de mensen die het niet leuk vinden te veel emotie in hun besluit en argumenten gooien, er is een oplossing voor JOU probleem want het is zeer zeker niet blizzard hun probleem dat jij het minder leuk vind.

Ik zie geen F2P prakrijken in dit aspect, als mensen te lui of geen tijd hebben om te levelen vind ik het best ok dat ze een betaling vragen om een character te boosten.
Ze bieden geen gear aan tegen betaling, ze bieden geen p2w items aan oid. Dus het F2P praktijk vind ik meevallen als het al bestaat in WoW.

Ik ben 2 characters geboost, en dat komt niet omdat ik tegen het levelen op zie. Maar omdat ik 3x van realm veranderd ben, en 1x van factie. Ik wou direct raiden met de guild die mij gerecruit had en had of een transfer kunnen doen, maar dan had ik geen character meer op de Roleplay realm Argent Dawn, of ik kon boosten en een plek krijgen in hun raid team. Naja ik verdien genoeg en ben blij met het spel dat ik blizzard die extra 60 euro wel gun.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:43

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik vind levelen ook opnieuw leuk. Denk dat ik nu zo'n 40 characters totaal in ruime 11 jaar geleveld heb.
Door die change nu van de world scaling ga ik er sowieso weer 1 levelen.

Ik wil alleen eerst argussian reach exalted hebben zodat ik ook gelijk zo'n void elf kan doen en dan die bonussen krijg.

Maar wat een kut rep blijft dat :P

Ga dan voor een Warlock want die nieuwe Demonology vind ik echt super vet en heb als enige van alles nog nooit een Warlock geleveld (hoger dan 60 dan)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-11 02:40
Toch wel een beetje teleurstellend dat er vrij weinig te doen is. Ik ben een 1 of 1.5 jaar geleden gestopt en heb gisteren wat geprobeerd op de target dummy's. Hierdoor ben ik er wel achter dat ik met mijn warrior en mage verder ga. Ik twijfelde nog over een Warlock, maar al die demons om je heen vind ik eerder irritant dan vet. (irriteer me vaak aan pet classes) Verder valt er niet echt wat te doen tot volgende week wat content gereleased word.

• Hystrea
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-06 20:25
038Zwolle schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:51:
Toch wel een beetje teleurstellend dat er vrij weinig te doen is. Ik ben een 1 of 1.5 jaar geleden gestopt en heb gisteren wat geprobeerd op de target dummy's. Hierdoor ben ik er wel achter dat ik met mijn warrior en mage verder ga. Ik twijfelde nog over een Warlock, maar al die demons om je heen vind ik eerder irritant dan vet. (irriteer me vaak aan pet classes) Verder valt er niet echt wat te doen tot volgende week wat content gereleased word.
mee eens, volgende week komt het event pas dus het is een beetje de tijd doden in de tussentijd. ik vul het nu op met classes door antorus heen gooien om te kijken hoe ik erop presteer

• thundermo
Hystrea schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:52:
[...]

mee eens, volgende week komt het event pas dus het is een beetje de tijd doden in de tussentijd. ik vul het nu op met classes door antorus heen gooien om te kijken hoe ik erop presteer
Ik ben voornamelijk bezig met bloempjes verzamelen *O*

• EnigmaNL
Ryada schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Een vocaal deel van de community != de meerderheid

Ik ben tevreden met de huidige staat, zo heb ik nog een beetje plezier aan het levelen ipv dat ik hersendood 1 slag met een staf op een mob zijn hersenpan jas.

Mensen mogen hun mening hebben maar ik vind dat de mensen die het niet leuk vinden te veel emotie in hun besluit en argumenten gooien, er is een oplossing voor JOU probleem want het is zeer zeker niet blizzard hun probleem dat jij het minder leuk vind.

Ik zie geen F2P prakrijken in dit aspect, als mensen te lui of geen tijd hebben om te levelen vind ik het best ok dat ze een betaling vragen om een character te boosten.
Ze bieden geen gear aan tegen betaling, ze bieden geen p2w items aan oid. Dus het F2P praktijk vind ik meevallen als het al bestaat in WoW.

Ik ben 2 characters geboost, en dat komt niet omdat ik tegen het levelen op zie. Maar omdat ik 3x van realm veranderd ben, en 1x van factie. Ik wou direct raiden met de guild die mij gerecruit had en had of een transfer kunnen doen, maar dan had ik geen character meer op de Roleplay realm Argent Dawn, of ik kon boosten en een plek krijgen in hun raid team. Naja ik verdien genoeg en ben blij met het spel dat ik blizzard die extra 60 euro wel gun.
Oke dus mensen die het niet leuk vinden hebben teveel emotie en de mensen die het wel leuk vinden niet? Er is emotie aan beide kanten omdat beide kanten het spel graag spelen. Het probleem van deze discussie is dat er niet naar de ontevreden mensen geluisterd wordt en dat ze weggezet worden als zeikerds. Ik snap natuurlijk dat dit makkelijker is dan daadwerkelijk zoeken naar een oplossing maar we schieten er niets mee op helaas. Zolang de tevreden mensen op deze manier doorgaan kan Blizzard zeggen dat er niks aan de hand is.

De F2P praktijken zijn er wel. In vrijwel elk F2P spel betaal je om dingen sneller te krijgen, pay 2 skip. Dat is in WoW al een tijdje zo maar nu maken ze de boosts "aantrekkelijker" door levelen te vertragen. Het is geen pay to win maar zijn wel F2P praktijken.
[...]

[...]

Groot deel? Nogmaals, kom met cijfers.
offtopic:
Vocal Minority

F2P praktijken? Subjectief
Probleem? Welk probleem? Dat je moeite moet doen om te levellen? Sorry, maar dat iets tijd kost is geen probleem.

En laat maar.. de "lol it cost a raid tier" is echt de meest kansloze dood doener, net zoals "lol blizzard is an indie company"

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik heb nog gelevelt in vanilla. De game was uit in februari en met elke dag spelen en grinden en zelf dungeon groepen zoeken was ik eind mei/begin juni level 60. Ik vond die hele weg naar max level echt vet toen. Nu heb ik het zelf het liefst wat sneller. Maar het zal met huidige stat squish issues vast niet in de buurt van deze regionen komen. Ik zal het komende dagen vast merken wanneer ik mijn 51 lock door level. Maar eerst de class mount van de DH, ook al is die poep lelijk.

• Ryada

Ryada

She/Her

EnigmaNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:55:
[...]

Oke dus mensen die het niet leuk vinden hebben teveel emotie en de mensen die het wel leuk vinden niet? Er is emotie aan beide kanten omdat beide kanten het spel graag spelen. Het probleem van deze discussie is dat er niet naar de ontevreden mensen geluisterd wordt en dat ze weggezet worden als zeikerds. Ik snap natuurlijk dat dit makkelijker is dan daadwerkelijk zoeken naar een oplossing maar we schieten er niets mee op helaas. Zolang de tevreden mensen op deze manier doorgaan kan Blizzard zeggen dat er niks aan de hand is.

De F2P praktijken zijn er wel. In vrijwel elk F2P spel betaal je om dingen sneller te krijgen, pay 2 skip. Dat is in WoW al een tijdje zo maar nu maken ze de boosts "aantrekkelijker" door levelen te vertragen. Het is geen pay to win maar zijn wel F2P praktijken.
Ho ho, ik zeg dat mensen die het niet leuk vinden teveel emotie in hun argumenten gooien ipv puur objectief te blijven. En als er daadwerkelijk een probleem is zoals: mobs die spelers oneshotten met autoattacks. Dan is er een probleem, maar als iemand iets minder leuk vind zoals dat ik PVP echt 3x niks vind, dan is dat toch mijn probleem en niet blizzard hun probleem?

Ik persoonlijk zie F2P praktijken als P2W materiaal maargoed, dat zal vast aan mij liggen. Want ik zie echt niks verkeerds in een optie om leveling te skippen voor een betaling.

@corset Maar ik vind het leuk om te grappen dat blizzard een indie company is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryada op 19-07-2018 12:00 ]

• EnigmaNL
corset schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:57:
[...]
Groot deel? Nogmaals, kom met cijfers.
offtopic:
Vocal Minority
Nogmaals, die cijfers zijn er niet. Je kunt op deze manier wel doen alsof er niks aan de hand is maar dat is onzin.

Gebruik je ogen, kijk op Reddit, WoW forums, ingame en op alle andere social media. Als het echt een vocal minority zou zijn zou er niet zoveel over gediscussieerd worden.
[...]
F2P praktijken? Subjectief
Neen. Download een F2P spel, zie dat er "boosts" zijn. Open WoW shop, hey warempel, boosts! F2P praktijken.
[...]
Probleem? Welk probleem? Dat je moeite moet doen om te levellen? Sorry, maar dat iets tijd kost is geen probleem.
Het probleem is dat een deel van de community niet tevreden is en dat Blizzard een richting opgaat die maar een gedeelte van de community blij maakt. Dat jij toevallig in dat gedeelte hoort betekent niet dat er geen probleem is.

• BlackMage
Als Blizzard echt het "pay to skip" businessmodel had aangegrepen dan zouden ze een aantal dingen anders doen:
- Kleinere stapjes skippen, ipv "in 1x max boost". Want die boost is gewoon te duur voor een impuls aankoop. 500% meer exp potions verkopen voor een euro zou dan lucratiever zijn, daar grijpen mensen eerder naar toe in frustratie :P
- Geen boost geven bij de expansion.
EnigmaNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Nogmaals, die cijfers zijn er niet. Je kunt op deze manier wel doen alsof er niks aan de hand is maar dat is onzin.

Gebruik je ogen, kijk op Reddit, WoW forums, ingame en op alle andere social media. Als het echt een vocal minority zou zijn zou er niet zoveel over gediscussieerd worden.

[...]

Neen. Download een F2P spel, zie dat er "boosts" zijn. Open WoW shop, hey warempel, boosts! F2P praktijken.

[...]

Het probleem is dat een deel van de community niet tevreden is en dat Blizzard een richting opgaat die maar een gedeelte van de community blij maakt. Dat jij toevallig in dat gedeelte hoort betekent niet dat er geen probleem is.
Nogmaals, er zijn >100.000 spelers. De meerderheid is >50.001 spelers die klagen. Dan wil ik dat dus bewezen zien! Ik geloof daar niks van

Pagina: 1 ... 25 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lijst met spelers en guilds van tweakers

Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX

Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.