Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Introductie

Garrosh Hellscream heeft zijn strijd gestreden en verloren. Toen kwam bedreiging uit een andere hoek. De legers van de Alliance en Horde spande samen om te vechten tegen Hellfire Citadel, de residentie van de duistere warlock Gul'dan. Wij dachten allemaal dat de strijd voorbij was, maar helaas wist Gul'dan te ontsnappen.

Ontsnapt naar Azeroth om grootste vijand van Azeroth, de Burning Legion, de planeet te verwoesten. Vanuit de tombe van Sargeras op de Broken Isles betreden vele demonen onze wereld. De legers van Alliance en Horde uitgeput en vergezeld door de demon hunters van de Illidari en Illidan Stormrage wordt opnieuw gestreden tegen de Burning Legion.

Hoe dat gaat aflopen gaan we zien in de nieuwe expansion, Legion. Dit is de zesde uitbreiding van World of Warcraft. De expansion komt uit op 30 augustus 2016.

Inhoudsopgave

Klik op de onderstaande knoppen om door de topicstart te bladeren.

Alle info over je WoW account en subscriptions vind je hier.

Vorige topic & credits

World of Warcraft

World of Warcraft is de meest succesvolle MMORPG ooit. Het spel is in Europa uitgebracht op 11 februari 2005, enkele maanden na de launch in Noord-Amerika. Het spel, alsmede de Warcraft verhaallijn, is ontwikkeld en wordt onderhouden door Blizzard Entertainment, bekend van onder meer de Diablo, Warcraft (RTS games) en Starcraft spellen.

Het principe van het spel is dat jij een karakter bespeelt die begint als jonge strijder. Door quests uit te voeren help je jouw faction (Horde of Alliance) waar mogelijk en verzamel je experience waardoor jouw karakter beter wordt. Tevens ontvang je als beloning voor deze quests verschillende items, zoals wapens, armor-stukken of andere hulpmiddelen.

Op dat moment telt World of Warcraft 9,1 miljoen spelers wereldwijd verspreid over Noord-Amerika, Australië, Europa, Brazilië, Rusland, China, Taiwan en Korea.

Sinds 28 juni 2011 krijg je als beginnende WoW speler, of wanneer je WoW al hebt zonder uitbreidingen, de expansion The Burning Crusade, uitgebracht op 16 januari 2007, er gratis bij. Hiermee worden twee rassen, Draenie en Blood Elf, toegevoegd. Tevens komt met deze eerste uitbreiding het continent Outlands erbij om tot level 70 te kunnen spelen en ook flying mounts kunt gebruiken. Ook kun je de profession Jewelcrafting gebruiken en pvp in de arena's uitoefenen.

Sinds 19 september 2012 krijg je tevens als beginnende en bestaande speler toegang tot de content van Wrath of the Lich King. Deze uitbreiding is uitgekomen op 13 november 2008. Hiermee krijg je dus toegang tot de Death Knight class, het continent Northrend om naar level 80 te kunnen levelen. En ook de profession Inscription kan je beoefenen.

World of Warcraft: Cataclysm is sinds 15 oktober ook tot de de basisset van deze MMORPG toegevoegd. In Cataclysm bezoek in het huidige Azeroth landschappen die zijn verscheurd door Deathwing, die na een lange periode van afwezigheid wraak neemt in Azeroth. Tevens kan je met twee extra rassen aan de slag, namelijk de Worgen (alliance) en de Goblins (horde). De level cap is gezet op level 85. Ook is er een nieuwe profession genaamd Archaeology.

World of Warcraft: Mists of Pandaria is de vierde uitbreiding op het MMORPG World of Warcraft. Deze uitbreiding kwam uit op 25 september 2012. Op 14 oktober 2014 is deze expansion toegevoegd aan de basisset. In Mists of Pandaria bezoek je het mythische Pandaria, een eiland waarvan het bestaan lang verborgen is geweest, maar door groeiende kwaad gevonden werd. Dit continent onthuld vele nieuwe vijanden en de nobele Pandaren.

De vijfde expansion voor World of Warcraft heet Warlords of Draenor. Deze expansion kwam uit op 13 november 2014. Op 18 mei 2016 werd deze expansion aan de basisset toegevoegd. Garrosh is erg kwaad op wat we hem hebben aangedaan in Pandaria. Hij besluit naar het verleden te reizen om zijn oude companions van de orc clans, de warlords, te verzamelen om Azeroth vergoed te vernietigen. Reis ook naar Draenor toe en houd hem tegen, kosten wat het kost.

Meer info:
WoW | The Burning Crusade | Wrath of the Lich King | Cataclysm

Nieuwe expansion: Legion

De Burning Legion is terug en hebben een portaal geopend in de tombe van Sargeras. Demonen overspoelen het continent Broken Isles om hun meester, de duistere titaan, op te roepen. De Alliance en de Horde zijn verwoest door alle gebeurtenissen. We hebben dringend een leger nodig om deze demonen tegen te houden voordat het te laat is. Zoek hulp en bestrijd de demonen in deze nieuwe expansion.

Release:
30 augustus 2016

Nieuwe features:
  • Nieuw continent: The Broken Isles
  • Nieuwe class: Demon Hunter
  • Artifacts systeem: Pas je wapens aan en laat die meegroeien met jou.
  • Class Halls uniek voor jouw class
  • Level cap raised to 110
  • Nieuwe (raid)dungeons
  • Nieuwe world bosses
  • Vernieuwd PvP progression system
  • Verbeterd transmogrification system
  • Character Boost—Zet 1 character direct op level 100 om direct met de expansion te kunnen beginnen.
Account Management

Aanmelden
Je kunt een gratis Battle.net account aanmaken op de WoW Account Creation pagina van Battle.net. Dit account is dan goed om de Starter Edition van WoW te kunnen spelen. Je kunt upgraden naar een volledig account door de basisgame te kopen. Je moet dan ook een abonnement betalen.

Battle.net - Online Gaming Service van BlizzardOpmerking:
Wanneer je jouw World of Warcraft key koppelt aan je Battle.net account, het account dat je gebruikt om WoW te kunnen spelen, of een bestaand Starter account upgrade naar een full account ontvang je 30 dagen gratis speeltijd. Let op: dit is echter alleen bij basisversie van WoW en NIET bij expansions!

Om WoW te kunnen spelen moet je wel zorgen dat je PC of MAC het spel kan draaien. Naar mate er meer uitbreidingen uitkomen voor WoW zal ook de systeemeisen opgeschroefd worden. Hier zie je een overzicht wat de huidige minimale eisen zijn: Overzicht System Requirements.

World of Warcraft - Starter Edition
Je kunt ook als je het spel wilt uitproberen de World of Warcraft - Starter Edition downloaden. Dit is eigenlijk hetzelfde als een trial account, maar dan anders. Het is namelijk zo dat starter edition account niet zal verlopen na 10 of 14 dagen, zoals uit het verleden van WoW gewend waren.

Je kunt het spel dus gratis spelen. Je hebt dan enkel nog de volgende restricties:
  • Je characters kunnen niet verder doorgroeien dan level 20
  • Je geld kan niet meer dan 10 gold per character zijn.
  • Je kan geen gebruik maken van 'Community Features' die WoW heeft. Dus geen guilds, geen mailbox, geen Auction House, geen Real ID en geen voice chat.
  • Alle rassen en classes zijn beschikbaar met uitzondering van Worgen, Goblin en Pandaren. Tevens is de Death Knight class ook niet beschikbaar.
Aanmelden en downloaden van WoW - Starter Edition kan hier:
- Battle.net - Account Creation for WoW Starter Edition

Hier nog een paar handige links waarmee je het spel goed mee kunt starten:
  • WoW Beginners Guide - Even vergeten hoe WoW ook al weer werkte? Hier staat uitgelegd wat alles inhoudt.
  • Realm population EU - Hier kun je zien hoe de servers bevolkt zijn. Zo kun je eenvoudig de juiste server uitzoeken die bij je past.

Aanschaffen WoW + Expansions
Voor een volledig WoW account heb je het volgende nodig: Een WoW basisgame (hierin zitten de eerste 5 expansions al inbegrepen) en de Legion expansion. Zie hieronder voor prijzen.

V.a. € 9,99

V.a. € 39,99

Het spel en de uitbreidingen kunnen ook gekocht worden via de Blizzard store.

Abonnementen
Om WoW te blijven spelen nadat je 30 gratis dagen op zijn, is het noodzakelijk om een abonnement af te sluiten. Dit kan je doen in je Battle.net account. De volgende opties zijn mogelijk:
  • Één maand speeltijd - € 12,99
  • Een kwartaal speeltijd (3 maanden) - € 35,97 (= € 11,99 per maand)
  • Een half jaar speeltijd (6 maanden) - € 65,94 (= € 10,99 per maand)
  • Prepaidcard voor 60 dagen speeltijd - € 26,99 (wordt enkel verkocht in (web)winkels)
Betaalmogelijkheden zijn via creditcard, direct dept (automatische incasso) of het welbekende iDeal.

Account beveiliging
WoW is een erg leuk spelletje en dat hebben hackers jammergenoeg ook door. Het kan dus gebeuren dat wanneer je onvoorzichtig met je accountgegevens omgaat of gewoon dikke pech hebt dat dan je account ineens gehacked is. Dat is natuurlijk nooit leuk om mee te maken.

Blizzard heeft daarom een speciale FAQ gemaakt waarin alle informatie staat om je account veilig te houden tegen indringers. De FAQ vind je hier:Account toch gehacked? Hier staat wat je moet doen:

Races & Classes

World of Warcraft kent vele rassen en classes. Hierdoor vind je een overzicht welke rassen/classes combinaties speelbaar zijn.

Death Knight (Verkrijgbaar in WotLK)DruidHunterMagePriest
RogueWarlockWarrior
Death Knight (Verkrijgbaar in WotLK)HunterMagePriestRogue
ShamanWarlockWarrior
Death Knight (Verkrijgbaar in WotLK)HunterMageMonk (Verkrijgbaar in MoP)Paladin
PriestShamanWarrior
Death Knight (Verkrijgbaar in WotLK)Demon Hunter (Verkrijgbaar in Legion)HunterMageMonk (Verkrijgbaar in MoP)
PaladinPriestRogueWarlockWarrior
Death Knight (Verkrijgbaar in WotLK)Demon Hunter (Verkrijgbaar in Legion)DruidHunterMage
Monk (Verkrijgbaar in MoP)PriestRogueWarrior
Death Knight (Verkrijgbaar in WotLK)DruidHunterMonk (Verkrijgbaar in MoP)Paladin
PriestShamanWarrior
Death Knight (Verkrijgbaar in WotLK)HunterMageMonk (Verkrijgbaar in MoP)Priest
RogueWarlockWarrior
Death Knight (Verkrijgbaar in WotLK)HunterMageMonk (Verkrijgbaar in MoP)Priest
RogueWarlockWarrior
PriestRogueShamanWarlockWarrior
Death Knight (Verkrijgbaar in WotLK)DruidHunterMageMonk (Verkrijgbaar in MoP)
PriestRogueShamanWarlockWarrior
PriestRogueWarlockWarrior
Death Knight (Verkrijgbaar in WotLK)HunterMageMonk (Verkrijgbaar in MoP)Rogue
ShamanWarlockWarrior

HunterMageMonk (Verkrijgbaar in MoP)PriestRogue
ShamanWarrior
Op het moment dat je een Pandaren start, ben je nog geen lid van een faction. Tijdens je reis als Pandaren zal er een moment komen dat je zelf een faction kan kiezen. Verkrijgbaar in Mists of Pandaria

Credits & Vorige topics

Er zijn in de jaren dat World of Warcraft online is, zijn er nogal wat posts geplaatst in de WoW-topics hier op GoT. Natuurlijk zijn dit er zoveel dat dit niet allemaal in 1 groot topic past. Vandaar dat we rond iedere 1000e 10.000e post in een topic een nieuw deel aanmaken. Dat betekent dat er aadig wat topicdelen zijn. Via deze link: Overzicht WoW topics, kun je alle delen nog eens teruglezen.

Wil je graag chatten over WoW, dan kan dat via het volgende IRC adres/kanaal:
IRC.TWEAKERS.NET #WoWchat

Je kan tweakers eigen IRC site gebruiken of een IRC client zoals mIRC of AdiIRC gebruiken.

Voor wijzigingen en/of opmerkingen mbt deze topicstart kun je een DM sturen naar de topicstarter.

Veel plezier in WoW en dit topic!!!

Topicstart door: Zeror | Mede-auteurs: geen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 27% gewijzigd door Zeror op 16-08-2018 16:55]

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Spunker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2018

Spunker

Banned

ik kan niet wachten op WOW classic!
quote:
Noiz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:18:
[...]
Overigens is een gap van 1M <> 250k dps wel heel erg groot en kan je dat niet alleen op je gear gooien, dan spelen er ook nog andere zaken die niet goed gaan.
Voor ene Havoc DH die geen idee heeft wat die aan het doen is is dat niet bijzonder gek... er zitten skills tussen die je moet spammen op cooldown en skills tussen die je eigenlijk bijna nooit mag gebruiken tenzij de situatie niet anders is.

bijv. throw glaive is voor de dot te doen, maar als je de dot refreshed voor dat de timer afgelopen is of voor de laat ik het maar lag timer noemen (er was ooit ergens een verhaal dat een dot en hot 10% van de tijd heeft dat je hem mag refreshen zonder loss. volgens mij ergens in een Warlock discussie) dan maak je DPS loss want throw glaive zelf is niet sterk. Nou verklaart dit niet de gehele 750K maar een beetje glaives timen kan je al snel 100K dps winst geven om je een idee te geven. Denk ook dat ze opener simpelweg niet goed is en vooral in de chaos build is dat belangrijk. Daarbij lage crit waardoor die geen Chaos strike kan spammen en met een beetje pech aan het auto attacken is. DH lijkt heel simpel qua rotatie maar voordat ze echt goed worden moet je wel echt crit hebben

Daarbij 917 zou die vast ook nog niet veel leggos hebben dus de kans op bis leggos wordt ook wel erg klein. Daarbij zijn je bis leggies vooral spec gebonden, Speel je demonic wil je randos cascading eyes hebben.... in chaos... nahh :P

[Voor 20% gewijzigd door Kadardar op 05-01-2018 11:41]

[PSN - Uchihaice] [XBL - Kadardar] [Systeem: Gigabyte Aorus GA-AX370-Gaming K5 | Ryzen 7 1700X | 16GB G.Skill 3000MHZ RAM | Gigabyte GTX 980]

• Mr.Mew
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 16-12-2019
Nou, dan toch maar mijn 1e post plaatsen.

Na toch een kort maandje van spelen heeft mijn guild toch eindelijk de normal kill op Argus.
Na het verlaten van onze vorige raid leaders is de groep toch aardig chaotisch geworden, maar niet minder sterk.
Dus ik ben zeker trots op de groep voor deze kill.

Vanaf deze week maar beginnen met een HC poging.

[Wow - Ignodil - Aerie Peak]

• Raptar
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 01-04 12:38
@PepperNutz
Om gelijk even met de deur in huis te vallen: 250k dps met ilvl 914 is wel echt dramatisch, dit is DPS voor iemand rond de ilvl 850. Niet lullig bedoeld ofzo, maar om je beetje een beeld te geven. Een pluspunt: ik denk dat het makkelijk aan te pakken is met snel resultaat. Je DPS kan namelijk niet alleen zo laag uitvallen door slechte stats, er moet dan ook iets mis zijn met je rotatie. Zoek een goede guide op. Als je tekst te plat en saai vindt kan je ook genoeg goede video's op YouTube vinden.

Daarnaast is simmen de key. Hierboven is al een paar keer gezegd dat een item met een paar ilvls lager soms meer DPS oplevert. Hier is dus makkelijk achter te komen door te simmen. Download Simpermut (even lezen hoe het werkt) via Curse en ga naar https://www.raidbots.com/simbot/topgear. Hier de export plakken en je ziet heel duidelijk wat je DH het liefst aanheeft. Misschien een beetje een kort door de bocht handleiding, maar met een beetje kennis en wijsheid kom je hier prima zelf uit ;).

• Raptar
quote:
Ik ga kijken of ik de rotation beter kan maken plus om de gear vanaf nu te gaan simmen en niet nog zo'n wall of text plaatsen wat het topic vervuild haha O-)
Dit al helemaal niet, hier is het topic juist voor bedoeld ;). Als je hulp nodig hebt ben je altijd welkom op de Discord of hier, al schrijf je een hele bijbel.

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:07
@Raptar Wat Hairy23 zegt klopt dus, en dat zal Blizzard dus op de een of andere manier moeten aanpakken. Ik zou in theorie bv. op mijn rogue en pally die essences kunnen grinden omdat die nog oude leggo’s hebben.

Mijn shaman is een verse level 110 met slechts 1 level 1000 legendary en krijgt de quest dus niet. Verder boeit het mij niet echt als casual speler, maar ik kan me zo al voorstellen dat sommige mensen wel degelijk nu al beginnen met grinden. Mogelijk krijgen ze dan het deksel op de neus wanneer de nieuwe patch er is en de essences gereset worden (gokje van mijn kant).

Dus Blizzard kan beter asap communiceren wat ze hier aan gaan doen, om iedereen gerust te stellen. Zowel de spelers die nog kunnen grinden als degene die nu nog moeten toekijken...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• DennyV
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 24-05 19:32
Ik ben de laatste tijd Antorus HC aan het puggen met @Kadardar en dat gaat eigenlijk super goed. Gister mijn curve binnengesleept en heb nu 11/11 hc ik moet zeggen dat het toch niet zo challenging is als de raids voorheen maar wel leuk om te doen. Misschien dat ik binnenkort maar paar mythic ga proberen.

• Hairy23
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
quote:
Kapoen schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:17:
[...]

en

[...]

En daarom zou Blizzard dus misschien beter vroeger dan later communiceren wat ze precies van plan zijn, zodanig dat we niet hoeven te speculeren en mensen zich nodeloos gaan frustreren.
Dat is bij deze gedaan : http://www.wowhead.com/ne...y-token-updates-for-7-3-5

Kort gezegd : in 7.3.5 wordt de droprate dusdanig, dat stockpilen nutteloos zou zijn.
Emmisary bags pre7.3.5 bevatten ook de lagere drops.

• Albeto55
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15-02-2018
quote:
Raptar schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Ik heb toch een klein vraagje. Ik zit nu ilvl 929 en loopt toch een beetje tegen het plafond aan qua gear wat te krijgen is van WQs, Argunite etc. Antorus Normal is dus de volgende stap, alleen iedereen weet dat de requirements om in zo'n groep te komen altijd absurd zijn, daarnaast -
Ik zou echt niet blanco zonder kennis en ts die raid gaan leaden op normal. Het is allemaal best simpel, maar er zijn een paar bosses waar je wel wat coordinatie nodig hebt en waarbij mensen wel moeten weten wat ze moeten doen. Mijn ervaring is dat met pugs de mensen heel snel weg zijn als er een paar onnodige wipes plaatsvinden waarbij het puur een kwestie is dat mensen gewoon niet goed weten hoe een mechanic in elkaar zit (bijvoorbeeld die flame rend bij aggramar, of die portals bij die portal keeper).

Ik zou je adviseren om een paar m+ te doen om zo je item lvl boven de 930 te halen. M15 geeft al 940 loot en je hebt een weekly chest met 960 spul. (je hoeft hiervoor de timer niet eens te halen.. het is puur een kwestie van de run uitvoeren.)

Als je dan 930-940 bent moet je echt wel normal raids inkomen lijkt mij en/of anders gewoon even kijken of je iemand kend die een raid gaat doen waar je mee kan.

[Voor 3% gewijzigd door Albeto55 op 09-01-2018 11:47]

quote:
Raptar schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:53:
[...]

Jammer man, klote ook. Ik vond het nou juist net gezellig worden in FF en dan lees ik dit. Ik wil ook wel raiden en zit niet direct te wachten op een pure social guild, daar heb ik niet echt veel aan. @cleyn z'n offer klinkt wel interessant om eerlijk te zijn, toch maar eens goed over nadenken.
Ach, of het klote is is per persoon anders maar wat mij betreft is het beter. Met steeds minder zin willen inloggen voor de raid doet ook niet bepaald veel geweldigs.

Progressie wijze ging het mij gewoon er te slapjes aan toe, fouten werken niet opgemerkt en wipes van 4% naar 12% werden beloond met Gaat goed mensen! terwijl we toch echt duidelijk minder progress maakte. Nee als ik 6 a 9 uur wil dedicaten aan een team dan wil ik toch wel echt wat actie en niet dat slappe hap raiden van social. Je moet het gewoon eens mee gemaakt hebben dan begrijp je wat ik bedoel.:)
quote:
DennyV schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:53:
[...]

En vergeet niet Curve betekent alleen Argus HC, ik zie groepen voorbij komen waar ze curve vragen voor de eerste 10 bosses, ook al heb je dan 10 kills op 1 van die bosses word je alsnog niet ge-invite omdat je geen curve hebt dat is beetje de logic van WoW denk ik :?. Mits je tank bent zoals ik en @Kadardar natuurlijk insta invite what is curve ? :? :?
Betreft Argus HC en curve staat erin ;) Maar ja curve is een soort van holy grail voor veel mensen en verwachten ze direct dat je de hele instance kent want je hebt tevens Argus gekilled... kan je niet killen tot je alles heb hebt gekilled toch? :+

Maarja tank/healer life maakt het wel echt veel makkelijker om ergens te komen. Die hebben toch wel iets meer forgiving factor als het aan curve toekomt.

[Voor 30% gewijzigd door Kadardar op 09-01-2018 12:46]

[PSN - Uchihaice] [XBL - Kadardar] [Systeem: Gigabyte Aorus GA-AX370-Gaming K5 | Ryzen 7 1700X | 16GB G.Skill 3000MHZ RAM | Gigabyte GTX 980]

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-02 15:23

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

quote:
Zerotorescue schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:51:
Veel tanks prioriteren DPS over survivability, dit is prima tot het punt dat je vaker dood gaat of onnodig veel spanning op je healers zet. Zodra je als tank af en toe dood gaat terwijl je nog midden in een pull zit zou je je af moeten vragen of je je survivability niet kan verbeteren. Het is namelijk erg zeldzaam dat je DPS *echt* nodig is om de boss te halen en tijdens progress levert het verschil tussen je reguliere DPS en dat kleine beetje extra dat je krijgt ten koste van af en toe dood gaan vrijwel altijd geen drol op om de boss een paar pulls eerder te killen. Dat terwijl een tank death vrij vaak resulteert in het nodig hebben van extra pulls.

Ga je **vrijwel nooit** dood en zijn je healers niet als een gek mana aan het burnen om je in leven te houden dan is er natuurlijk niets aan de hand.

Bovenstaande verhaal is eigenlijk identiek voor healers; is er niets te healen en denk je de GCD niet nodig te hebben om iemand te healen? Dan kan je wat helpen met DPS, het helpt een beetje maar het is vrijwel nooit nodig - in tegenstelling tot het in leven houden van je medespelers.
Ha, die Zero, volgens mij de eerste keer dat ik je naam hier zie langskomen :P.

@ Discussie:

Ik heb tot en met ToV getanked (paladin).
Ik ben een van die 'idioten' die voor zo laag mogelijke DTPS ging en altijd zijn TMI in de gaten hield, DPS volledig buiten beschouwing.
Van overige tanks en vooral paladins kreeg ik veel gejank en gezeik over mij heen, dat hun veel meer dPS deden dan ik.
Van healers kreeg ik enkel alleen lovende woorden, dat ik nauwelijks damage kreeg, en een verademing was om te healen.
Als ik vervolgens zie dat overige paladins, met vergelijkbaar ilvl, die wel voor DPS gingen, maar een miezerige 20-50k meer DPS deden, maar wel ladingen meer DMG kregen blijf ik toch bij mijn mening dat ik persoonlijk beter af ben op mijn manier te gearen.

(Tegenwoordig Holy main, en onze paladin tank, die dus op DPS bouwt, krijgt soms absurd harde klappen, ondanks zijn bijna 100% SOTR uptime. Zelf sta ik altijd in melee range, en melee ik er dus op los, spendeer zelden tijd aan DPS. Tenzij het echt een lakluster rustig gevecht is, dan smijt ik misschien een CS of een HS op de boss.)

[Voor 4% gewijzigd door Darkfreak op 09-01-2018 14:58]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

quote:
DennyV schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:27:
[...]

Naja ik ben echt weer met Wow begonnen begin december 2 weekjes gegeared tot 930+ toen Normal gecleared in 1 shot en eergister dus me curve gehaald. Dus vond het niet bepaald challenging 8)7
Dus je hebt 0 progress gedaan, 0 raids, en je vind dat het makkelijk is.. ;w

Ik ben klaar met die discussie, kom graag terug als je echt progress hebt geraid ipv "ik ben mee gegaan met een groep die het al had gecleared!"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• thundermo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 31-05 14:03
*Voorstel*
Geef tanks een eigen topic, kunnen ze lekker daar keuvelen, ipv 2 pagina's aan AMG DAMAGE NOOOOOO SURVIVABILITY NOOOOO DAMAGE!!!!!!!

• thundermo
quote:
Darkfreak schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:17:
[...]

De verwarring bij velen komt er denk ik vandaan dat op PTR, in 7.3.5 de allied races speelbaar zijn dacht ik?
Niet 100% zeker, speel de PTR zelf momenteel niet, maar zag ik wat patch notes van 7.3.5 vluchtig de allied races langskomen.

Denk dat we inderdaad mogen wachten tot de BfA pre-patch (mits pre-order aangeschaft) om er op Live mee aan de slag te kunnen gaan.
Wat ik begrepen heb, is het zo dat Allied Races nog niet speelbaar zijn op de PTR. Ze hebben alleen gedatamined wat de benodigdheden zijn om ze vrij te spelen en wat informatie over de start zones van ze.

• Raptar
Ik vind het persoonlijk wel echt jammer. Ik sta namelijk te popelen om een Highmountain Tauren Druid te levelen, can't fcking wait! De optimale combinatie, een groot gewei en de cosmetics van een Tauren.

• Hystrea
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 25-02 14:51
quote:
Raptar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:23:
[...]

Ga jij leaden? Daar wil ik dan wel graag bijzijn ja, lijkt me mooi man. Hoe laat ongeveer?
ik join in principe een pug, als 1 iemand de achievement linked is het vaak genoeg (Dat is hoe ik HC Antorus inkom, met een maatje dat wel curve heeft :) ). ik ga denk ik rond half 8 - 8 uur, mn BNET tag is Ujipo#2757

• Raptar
Gisteren voor het eerst Antorus Normal gedaan met @Hystrea , hij was zo sympathiek mij mee te nemen. Duidelijke instructies van hem gehad en daarnaast ook de raidgroep sterk gelead, resulterend in een volledige clear. Het is natuurlijk normal, maar toch lekker voor de eerste keer dat je daar binnenstapt, zeker met een volle pug. Ook nog 4 gear pieces gekregen en zit nu op ilvl 937.

Heerlijke raid met een prachtige atmosfeer, way better dan ToS. Hier ga ik mij voorlopig wel mee kunnen vermaken!
Zoals sommige van jullie al mee hebben gekregen is er dus een groepje tweakers geweest die hebben besloten om een te guild starten. Hieronder vind je dan ook onze schaamteloze recruit.

Goedenavond Tweakers,

Wij zijn <Distinct> - Draenor [H] en gevormd door een aantal Tweakers met een ambitieus WoW karakter. Om even met de deur in huis te vallen: wij zijn geen Tweakers only guild, wel zouden we het leuk vinden als er nog Tweakers zijn die met ons het raidteam en de fundering van de guild willen versterken. De raid dagen en tijden zijn dinsdag en zondag van 20:00 tot 23:00.

Wij zijn een internationale guild en onze taal in de guild is Engels. Ons doel is als start Heroic Antorus te clearen en dan door te groeien naar Mythic wanneer het roster dit toe laat. Wij vragen van jouw als raider in onze guild dat jij je class kent, het maximale uit elke raidavond wilt halen en tegen opbouwend kritiek kan. Niemand is natuurlijk perfect, dus ook jij mag bij ons kritiek geven als wij iets fout doen, hier staan wij juist heel erg voor open. Uiteraard is het voor ons erg belangrijk dat dit alles hand in hand gaat met plezier en gezellighheid! Als jij denkt dat jij de raider bent die wij zoeken, stuur dan een DM naar je meest favoriete tweaker uit dit lijstje en dan komen we er wel uit:
@Raptar
@DennyV
@hmr
@Kadardar

Ben je nou geen raider, maar wel op zoek naar gezelligheid en wil je andere dingen met ons doen zoals Mythics, dungeons, PvPen etc? Je bent dat uiteraard van harte welkom als social. Gewoon één van ons ingame whisperen en we sturen je een invite!

• IntToStr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:27
quote:
Kadardar schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:18:
Gister Argus Normal omgelegd.... weer geen trinket... wel een upgrade token. Als het nog even doorgaat heb ik genoeg tokens om hem max te maken tegen de tijd dat ik de trinket heb. 8)7

op men monk had ik hem wel direct bij eerste kill... :| Is dat RNG's manier van zeggen ga je monk spelen?
Op mmo-c is een topic over de drop percentages door naar een grote groep te kijken en hun armory te analyseren via de API. Het is tot nu toe elke week zo dat de drop kans met 30% stijgt tov vorige week. Dit betekent dat je volgende reset bijna gegarandeerd een trinket krijgt en nog een week later 100% zeker.

Zelf gelukkig gisteren eindelijk m'n trinket gekregen :)

Aman'thul legendary is overigens al hele tijd ongeveer 0.2% drop kans........

• Raptar
@RustStorm
Morgen ein-de-lijk de lange verwachte patch, happy leveling! :)
quote:
Raptar schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:51:
@RustStorm
Morgen ein-de-lijk de lange verwachte patch, happy leveling! :)
Jaaaa! Dat is toch awesome! :) Kan niet wachten! Ben niet erg actief meer op het forum... maar dat gaat ongetwijfeld weer veranderen als het levelingproces lekker is veranderd. i love it !:D

Ettibby - Hunter - Chamber of Aspects (A) - PM voor Battle.net ID - Tweakers WoW chars

• junglebeast
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:10

junglebeast

hier staat iets

Zo eindelijk Curve te pakken..

Dus nu eens kijken wat er mogelijk is op Mythic raiden, oftewel andere guild zoeken..

B.NET: Junglebeast#2495 | WoW Discord - https://discord.gg/EwQvNDX | Dreanor Horde

• Raptar
M'n 110 Shaman zal ik gewoon blijven mainen, deze zal dus ook de prioriteit krijgen. Alleen naast nog een paar leggo's halen kan ik niet heel veel meer doen naast raid content.

Aan de Alliance kant heb ik 10 jaar met een jaloerse blik naar Orc Shamans en Warriors gekeken, de één is nu gerealiseerd en de tweede gaat nu dus ook eindelijk gebeuren. Heb gisteren een Orc Warrior aangemaakt en deze alvast naar level 10 gebracht, zo kan ik starten als Fury en genieten van de nieuwe leveling experience waar ik echt al een tijd naar uitkijk. Misschien dat ik vanavond nog een paar leveltjes doe, puur omdat ik Durotar niet zo'n fantastisch levelingsgebied vind. Morgen eindelijk weer een keer Barrens afmaken na meer dan een decenia, /YAY!
quote:
DidierB schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Ik bedoelde juist ook qua vrijere keuzes. Ik hield juist van vanille lvlen.

Ik heb hem uitgebreid getest en ik hou er nu al van.
Ja oke, dan begrijp ik hem. :P

• Carthrax
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
Ik heb een level 63 gnome warlock op AD klaar voor 7.3.5 en een lvl 54 undead rogue op Draenor.
De gnome zit al in Outland dus die gaat daar eerst verder, de undead gaat bij 61 naar Wrath gebieden.
Heb er zin in.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:28
Iemand up to the Southpark Challenge? Tot 60 levellen door boars te killen? Het is mogelijk nu!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• DidierB
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:07

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Heb gelijk alles vernieuwd in wow. Via deze video heb ik me ui vernieuwd.

YouTube: FEELS NEW! Ultimate Immersive World of Warcraft Setup for Patch 7.3.5

Speelt fantastisch en een hele nieuwe ervaring voor nu.
Voor de mensen die het levelen sowieso niet leuk vinden... daar heeft blizzard een oplossing voor wat je enkel geld kost.

De mensen die het levelen we leuk vinden, vinden het juist fijn dat de gebieden niet meer zo snel outleveled worden. Dat neemt de hele feel weg van het levelproces. Een gebied starten en volledig eindigen is juist een mooi iets...

Spelers zijn in de loop der jaren erg verwend geraakt door alle toevoegingen en wijzigingen die het allemaal veel gemakkelijker maakt ingame...

Ettibby - Hunter - Chamber of Aspects (A) - PM voor Battle.net ID - Tweakers WoW chars

• icemotion
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 31-05 12:31
Van het weekend eens kijken naar de nieuwe patch.. ik denk dat ik eerst mn laatste alts van 100 naar 110 ga brengen nu ik ze in upgraded heillooms heb gestopt.

En dan daarna mn Warrior leveren die ik gemaakt heb alvast voor mn zoontje die in juni is geboren (of liever gezegd, gewoon mijn Warrior maar naar hem vernoemd :p

• Raptar
quote:
JinShepard schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Je mist het punt compleet... procs etc is alleen nuttig op hoger level, aangezien dan pas alles bij elkaar past, tijdens levelen etc heb je de helft of minder, waardoor het dus repetitief is al de pest dit word al helemaal duidelijk hoe hoger je level is, de RPG gedeelte is al jaren eruit gehaald maar door nu alles langzamer te maken doe je al helemaal niets anders dan hetzelfde, voor langer de tijd! En ja.. levendiger chat, logisch na 1 dag de patch uit te zijn hé....

Alles oneshotten was vooral met heirlooms, dan kan je kiezen of je dat wel of niet wilt doen, rushen in dungeons ja, jammer, maar als je die rush eruit haalt moet je wel dezelfde reward er voor terug geven, anders heeft het geen enkel nut om het te doen tenzij je het voor het verhaal doet, maar dat verhaal maakt geen enkel zin als je verschillende tijdperken heb in 1 game, Cataclysm dan the burning crusade dan wrath dan weer cataclysm, mop en dan wod en dan legion, alles door elkaar, het verhaal is puur subjectief.

Als je echt gelooft dat mensen, zeker nieuwe het leuk gaan vinden om een rotatie met 4 knoppen voor elke mob voor elke quest voor elke dungeon voor elke ding van 1-110 zonder heirlooms in een wereld die eigenlijk niet te begrijpen valt als je er niets van af weet, leuk gaan vinden en blijven spelen... tja. 8)7
Ik denk niet dat ik het punt compleet mis, dit mag jij uiteraard wel vinden. Ik krijg een beetje het gevoel alsof je niet exact weet waarom het spelletje gemaakt is en dat je op sommige punten maar wat roeptoetert. Procs alleen op hoger level?

Op mijn level 22 Warrior is het al erg belangrijk om Furious Slash te stacken zodat mijn Bloodthirst crit chance omhoog gaat, om uiteindelijk die Raging Blow proc te krijgen. Belangrijk, een groot deel van mijn DPS. Op low level zit er dus al een gedachte achter een rotatie van - in dit geval - meer dan 5 knoppen. Waarschijnlijk heb jij dit nooit gemerkt omdat voorheen alles doodviel in 1 hit. Met de nieuwe patch ga je dus eindelijk zien hoe het intended is en ga je meer de diepte in. Iets wat alleen maar weer meer veelzijdigheid toevoegt aan de game, sowieso een zeer positief ding. De game is nu interessant vanaf level 10, niet meer die koude, kille, platte en oppervlakkige ervaring als voorheen. Je eerst punt van je procs kan je dus gelijk opzij schuiven, dit geldt namelijk voor meer classes.

Het RPG gedeelte is er helemaal uitgehaald? Hier zorg je toch het meeste zelf voor? Vrij ongefundeerd, maar opzich wel te plaatsen als ik zo jouw verhaal lees. Overal doorheen rushen zonder enige gedachte en alles in the blink of an eye doen lijkt mij een beetje jouw ding. Ja, dan verdwijnt dit aspect inderdaad snel. Niet alles is alleen maar langzamer gemaakt, alles is weer relevant gemaakt. Daarnaast is ook de mob damage omhoog gegaan. Zo'n 50% van het verhhaal wat eerst niet beleefd kon worden, kan nu weer wel. Hetgeen wat het RPG gehalte toch weer aardig terugbrengt he? Beetje tegensprekend in één zin. Op 110 doe je toch trouwens ook hetzelfde voor een langere tijd? Daarnaast bestaat een rotatie op 110 trouwens vaak ook niet uit meer dan 5/6 knoppen. Die argumenten kan ik ook niet heel veel mee.

Hoezo moet er overal een reward tegenover staan, bij alles wat je doet in WoW? Dungeons geven nu dezelfde reward, alleen is de XP per level omhoog gegaan waardoor het minder lijkt. Een groot deel van de playerbase doet een dungeon graag voor de ervaring en de afronding van het verhaal. Dit is ook de reden waarom ze gedesigned zijn. De laatste jaren zijn de dungeons dus aardig hun doel voorbij gestreefd, gelukkig is het nu weer zoals het hoort. Ik weet niet of je al een Vanilla dungeon gedaan hebt, maar er zit eindelijk weer uitdaging in en je moet een beetje nadenken. Alleen maar een goede toevoeging toch. Je leert nu al vanaf low level. Zo kan ik hier nog 10 andere punten achter schrijven. Alleen maar positieve veranderingen, dit kan je niet negatief wegpraten. Het brengt trouwens ook weer dat RPG element terug wat volgens jou al jaren verdwenen is.

Je verhaal over de zones is ook weer glazenbol gelul. Via de Champions Boards word je gewoon in chronologische volgorde van expansion naar expansion geleid. Alleen zijn ze ook zo sympathiek geweest om met de ervaren WoW speler rekening te houden zodat zij hun eigen zones/expansion konden kiezen. Zij kennen het verhaal al en kunnen nu hun favoriete zone doen, of de zone die ze bijna nooit gedaan hebben. Je ziet het weer als iets negatiefs wat op jou eigenlijk ook helemaal geen invloed heeft. Ik denk dat je al een tijdje WoW speelt en 110 bent, hoe awesome is het dat je nu in Shadowmoon Valley (TBC) kan beginnen in plaats van HFP? De groep die net begint en dit dan in jouw ogen onduidelijk zou vinden, ondervind jij daar hinder van? Help jij die newbees nu? Was jij eerst bezig met hun game ervaring? Ik denk van niet, dan kan je ze nu ook niet als argument gebuiken vind ik.

Ik heb al best veel geschreven en vergeet waarschijnlijk wat dingetjes, maar heb er wel genoeg tijd aan besteed dacht ik zo. Conclusie is dat ik het vooral negatief geblaat vind zonder sterke argumenten. Ik wil niet stigmatiseren, maar ik zou je bijna in de groep schuiven van de spelers die overal het zwarte en negatieve inzien, bij elke verandering die Blizzard toevoegt.

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:35
quote:
DidierB schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:41:
Heb gelijk alles vernieuwd in wow. Via deze video heb ik me ui vernieuwd.

YouTube: FEELS NEW! Ultimate Immersive World of Warcraft Setup for Patch 7.3.5

Speelt fantastisch en een hele nieuwe ervaring voor nu.
Thnx heb het nu ook ingesteld en ben opnieuw begonnen met een Gnome hunter die alleen maar mechanical pets gebruikt. Ben benieuwd hoe de UI op lange termijn gaat bevallen.

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ach ik heb EverQuest en Lineage gespeeld. Dus ik ken de grind. :)

Ben nu aan een warrior begonnen die ik probeer te lvl door first person. Kijken hoe lang ik dat volhoud

B.NET: Junglebeast#2495 | WoW Discord - https://discord.gg/EwQvNDX | Dreanor Horde

• Stigandr
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:34
quote:
Hystrea schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Ik zou zelf zeggen, dungeons buiten beschouwing laten, lijkt mij de beste oplossing. zo'n toggle systeem komt heel veel bij kijken (lijkt mij). met dungeons die nog makkelijk blijven voor het levelen heeft ieder zijn zin. degene die "traag" willen levelen en veel mee willen krijgen van de wereld, kunnen world questing doen, degene die willen rushen kunnen dan dungeons runnen.

Ben benieuwd wat Blizzard hier over denkt.
Dat systeem bestaat toch al? Volgens mij is dit precies waar heirlooms voor bedoeld zijn. Misschien moeten ze het effect van heirlooms wat tunen maar verder lijkt het hele scalen mij juist wel erg mooi, verder levelen binnen 1 zone ipv halverwege de zone naar de volgende moeten omdat alle quests low-level zijn.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:15
Denk dat de mensen die moeite met de nieuwe patch hebben, vooral dit soort spelers zullen zijn:

YouTube: The Joy of WoW Patch 7.3.5

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
JinShepard schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:07:
[...]

Dit is toch leuk? Zeker voor nieuwe spelers.
Wat is er leuk aan 90% van je skills, movement keys enz niet gebruiken?

• thundermo
Ik moet zeggen dat ik de zone scaling een verademing vind. Waar je voorheen door een zone rausde, 3 quests deed en weer naar de volgende zone kon gaan, omdat je de huidige outleveled was. Je kan dus gewoon een zone afmaken, alle quests doen en dan door gaan naar de volgende zone. In een woord HEERLIJK. Dit is echt de tijd om voor mij een Alliance character naar 110 te levelen (heb alle classes op horde al op 110).

Alle kritiek die iedereen heeft op de damage die mobs doen of de health die mobs hebben, wuif ik weg. Er zijn altijd mensen die het anders willen, volgens mij kan Blizz beter een 'ik-wil-niet-levelen-maar-ook-geen-geld-er-voor-uit-geven' knop inbouwen. Krijg 1miljard% extra exp van alle boars in de start zone. Hoef je er maar een paar neer te slaan en ben je max level.

• harmlangwerden
  • Laatst online: 18-04 13:06
Net zoals met het Legion levelen vind het een fijne ervaring. Eigenlijk maakt je huidige level bijna niet meer uit - Je kan gewoon lekker spelen en wordt eigenlijk alleen onderbroken als je bepaalde mijlpalen gehaald hebt. Het scheelt zo veel dat je niet telkens gedwongen wordt van zone te veranderen voordat je dat wil. Of dat je de halve wereld moet afreizen om de goede zone te vinden daarna. Het geeft ook enorm veel vrijheid, vooral voor de veteranen erg fijn.

Ik denk dat door die aanpassingen de hogere exp vereisten in de praktijk ook enorm mee gaan vallen. Je bent effectief veel meer echt aan het levelen ipv vervelende randzaken. Dungeons zijn schijnbaar lastiger geworden en slechter voor powerlevelen. Snap waarom het op deze manier gedaan is, dungeons sluiten jusit mooi aan bij questen voor afwisseling en betere gear. Het zou niet de hoofdmodus moeten zijn.

Bij sommige mensen die heel negatief zijn over deze aanpassing heb ik het gevoeld dat ze eigenlijk helemaal geen zin in wow hebben. Met welke manier van levelen dan ook.

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-02 15:23

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Even voor de mensen die de epilogue cinematics van Legion gezien hebben:

spoiler:
http://i68.tinypic.com/esolu1.png

Op het einde van beide filmpjes zie je een adelaar landen bij een SI:7 agent (aan de armor te zien).
Ik ben van mening dat dit, overduidelijk, een undead is. Wat raar is.
Het is een female, dat is duidelijk. Maar aan de armen te zien is het geen human.
Geen dranei (missende hoorns), geen Nelf (geen oren).
De huidskleur lijkt een typische forsaken huidskleur

SI:7 is een alliance unit (beetje de MI6 van de alliance), en er zitten enkel alliance races in.
(Op één goblin na)

Het lijkt mij ook niet dat het de chestplate is.
Als je naar andere SI:7 agents (zoals Shaw) kijkt, zie je dat hun armen niet bedekt zijn:

http://d1u5p3l4wpay3k.clo...ias_shaw_in_cataclysm.jpg

In de rogue order hall quests wordt één female SI:7 lid vermoord, zou dit haar zijn?

Waarom zou dit stukje tevens op het einde van de alliance epilogue zitten.
We weten tenslotte op dit moment al dat de alliance op de hoogte is van Azerite.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

@toolkist

Als er een skip level knop komt (buiten de bekende boost) dan mogen ze wat mij betreft WoW wel opdoeken.
Ga dan anders dungeons runnen, PvPen, plantjes plukken en op steentjes hameren. Of pet battles, hele stammen mobs afslachten. Er zijn dus wel meer mogelijkheden om te level dan questen alleen.
Of heeft de huidige generatie niet meer het uithoudingsvermogen of concentratie om door die levels heen te komen.

Nieuwe content is er niet. Dat zou niet te doen zijn om elke maand of zo nieuwe zones te maken en hele questlines op te zetten.

Wat zou het nu uitmaken of je over een char 24 uur of 48 uur doet? 2 weken of 4 weken? Je legt het toch af tegen iemand die 16 uur achter z'n of haar PC zit te WoWen. Neem gewoon je eigen tijd ervoor en speel lekker een spel. Je krijgt voor die uren toch niet uitbetaald.

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
Voor mij hadden ze niks hoeven te wijzigen...
quote:
junglebeast schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:31:
@toolkist

Als er een skip level knop komt (buiten de bekende boost) dan mogen ze wat mij betreft WoW wel opdoeken.
Ga dan anders dungeons runnen, PvPen, plantjes plukken en op steentjes hameren. Of pet battles, hele stammen mobs afslachten. Er zijn dus wel meer mogelijkheden om te level dan questen alleen.
Of heeft de huidige generatie niet meer het uithoudingsvermogen of concentratie om door die levels heen te komen.

Nieuwe content is er niet. Dat zou niet te doen zijn om elke maand of zo nieuwe zones te maken en hele questlines op te zetten.

Wat zou het nu uitmaken of je over een char 24 uur of 48 uur doet? 2 weken of 4 weken? Je legt het toch af tegen iemand die 16 uur achter z'n of haar PC zit te WoWen. Neem gewoon je eigen tijd ervoor en speel lekker een spel. Je krijgt voor die uren toch niet uitbetaald.
De huidige wow generatie, ikzelf dus, heeft al dat levellen al een keer of 10 gedaan. Alleen tja, laat er nou door omstandigheden een char op een andere server staan en server changen enzo heerlijk duur zijn.
In dungeons levellen is niet meer interessant, aangezien je nu veel meer XP nodig hebt. En als er geen dungeon quests zijn is de XP die je er krijgt ook totaal niet interessant.
Prima als jij het levellen leuk vindt en er dus de tijd voor wil nemen. Ik wil 110 content doen en dus zo snel mogelijk door de <110 prut heen. Niet iedereen die deze change niet bevalt speelt pas 2 jaar wow ofzo....
Laat spelers er dan gewoon voor kiezen of je sneller gaat of niet door bv XP potions te verkopen voor gold ofzo. Zij die langzaam willen gaan hoeven die niet te kopen, zij die wel snel willen gaan hebben dan wel een alternatief.

[Voor 5% gewijzigd door toolkist op 21-01-2018 22:59]

• Ashrah
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 16:16
quote:
junglebeast schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:31:
@toolkist

Sorry hoor, maar als je het al 20x gedaan hebt (server changes en niet alle chars meenemen, rerollen naar een andere class etc.) dan ben je het levelen echt wel een keer zat hoor. Maar er zitten idd gewoon 2 kanten aan, ze hadden den heirlooms gewoon niet of anders moeten aanpassen. Wil je levelen geen Heirlooms gebruiken en gewoon spelen, ben je een max level speler en heb je om wat voor reden een alt nodig dan heirlooms aan en "speed levelen". Waar je nu mee bezig bent is jouw visie aan anderen opdringen ... er zijn verschillende soorten spelers en die beleven het hele spelletje anders.
quote:
toolkist schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Voor mij hadden ze niks hoeven te wijzigen...

[...]

De huidige wow generatie, ikzelf dus, heeft al dat levellen al een keer of 10 gedaan. Alleen tja, laat er nou door omstandigheden een char op een andere server staan en server changen enzo heerlijk duur zijn.
In dungeons levellen is niet meer interessant, aangezien je nu veel meer XP nodig hebt. En als er geen dungeon quests zijn is de XP die je er krijgt ook totaal niet interessant.
Prima als jij het levellen leuk vindt en er dus de tijd voor wil nemen. Ik wil 110 content doen en dus zo snel mogelijk door de <110 prut heen. Niet iedereen die deze change niet bevalt speelt pas 2 jaar wow ofzo....
Laat spelers er dan gewoon voor kiezen of je sneller gaat of niet door bv XP potions te verkopen voor gold ofzo. Zij die langzaam willen gaan hoeven die niet te kopen, zij die wel snel willen gaan hebben dan wel een alternatief.
Jezus.. het is toch gekomen zoals ik had verwacht.

"Omg blizzard het spel is te makkelijk! maak het weer moeilijker en zoals vanilla!"

Blizzard veranderd het levellen en maakt het weer uitdagender en "lastiger" (en zelfs dat is redelijk.. overdreven)

"OMG blizzard het spel is nu te lang, levellen is niet belangrijk!"

Wat wil je dan? Doet blizzard het ooit wel goed?

Sorry, maar niemand echt niemand heeft een geweer tegen je hoofd en zegt "levellen!". Daar kies je zelf als persoon voor. Dan kan je heel leuk blizzard of wie dan ook de schuld geven, maar volgens mij kiezen zij niet dat je moet levellen.

Simpele oplossing:

XP potions
Boosts
levellen door dungeon boosts

probleem opgelost, tadaa! hoef je niet eens moeilijk voor te doen

[Voor 4% gewijzigd door corset op 22-01-2018 10:36]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• JinShepard
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 30-05 20:16
Het is heel simpel, Heirlooms laten of maken zodat het net zo snel is als de laatste JAREN, men die langzaam willen levelen gebruiken greenies, mensen die sneller willen heirlooms, je hoeft dan niks aan scaling te veranderen of hoeveel dmg je doet op een mob, alleen de xp reward, DONE, dan is iedereen happy.

Op de US forums las ik een post van iemand die nog niet eerder had gelevel'd, hij vond dat hij nooit de keuze had om te doen wat hij wilde in de zin van, ik word niet sterker, als er een sterker mob was, kan ik niet 1-2 levels hoger worden en terugkomen, hij scaled. Ook is profession levelen lastiger omdat, zelfs voor level 1 herbs je vecht tegen je eigen level mobs (of aggro'd) en dus niet relaxen kan geld maken zodat je sterker gear kan kopen, wat ook niet meer uit maakt want je word niet sterker, alles scaled mee, de progressie dat je sterker dus voelt, als character, hero, hoe je het wilt noemen, is er niet. Ikzelf weet nog dat in oude vanilla bv je een point moest defenden tegen centaurs (noorden van xroad) ik werd geowned toen, ging wat levelen en kwam terug en revenge!

Balen dat ik de post niet kan vinden, dit doet geen justice er aan. *Found it! https://us.battle.net/forums/en/wow/topic/20760876915?page=1

AMD 3900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), 1080 GTX Palit.

• hmmmmmmmmmpffff
Gisteren twee characters geleveled. Een fury warrior en afllication warlock. Het ging wel prima. M'n warlock voelt wat sterker aan qua dps. Ik heb samen met een mage gespeeld en we konden gemakkelijk 12 mobs taggen en killen.

Met m'n warrior ook geen problemen gehad. Het ging iets langzamer, omdat taggen wat lastiger gaat. Je merkt wel goed dat je een stuk minder damage doet. Dus je bent wat langer bezig.

Het is niet makkelijker of moeilijker geworden in mijn optiek.

• Noiz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 31-05 15:19
quote:
harmlangwerden schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:03:
Welkom in WoW.

Ja, telkens als je sterker wordt worden de uitdaging ook aangepast. Eerst ging dat in schokken doordat je zones outlevelde tot je echt door moest. Nu gaat het geleidelijk omdat de wereld zich aanpast. In dungeons werd je altijd in een bracket geplaatst dus daar had je dat niet zo.

Als die speler dat allemaal maar niks vind is wow waarschijnlijk gewoon niets voor hem. Want hij gaat zich dan ook enorm ergeren aan mythic+ op steeds een hoger niveau doen. En raids op normal-heroic-mythic, telkens als je het makkelijk kan doen is het inderdaad de moeite niet meer waard. Zo is het spel ontworpen.
Ga je nu serieus levelen vergelijking met raiding/mythic+ wat betreft uitdaging?

Wel mooi dat iedereen het hier maar eens moet zijn met die leveling change. En maar wijzen op een boost die je kan kopen. Hoezo konden al die mensen die klaagden dat ze zones niet konden afmaken omdat ze te hoog level waren, niet gewoon levelen zonder heirlooms en de zones gewoon afmaken (ook al kreeg je geen xp meer)? Waarom moet de andere helft daar nu weer de dupe van worden?
quote:
JinShepard schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Zucht. En ja, ik ga op de vanilla server met me Troll Hunter Blackjin, mijn oude originele, ouderwets mobs pullen en kiten, de oude hunter bow quests waarbij 1 fout je de lul ben, terug naar molten core en bosses pullen met je pet (R.I.P.) 3 maanden lang levelen, mensen zoeken in trade chat, vliegen naar dungeons! Ik kan persoonlijk niet wachten! _/-\o_ _/-\o_
Ik wacht vol spanning de "omg waar zijn m'n heirlooms" "omg waarom is levellen zo traag" posts af :+ Ik heb er zin in

• hmr
Ik heb eindelijk ook een alliance poppetje op 110! Mijn paladin genaamd Hutspot is gisteravond max level geworden na maaaaanden op 109 te hebben gestaan... gear is echt ruk.. moet rustig even wat gear gaan farmen. Maar geen haast!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Themperror
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 26-05 12:20
quote:
corset schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:39:
Vraagje. Ik doe nu Tijdens raids 450 tot 500 dps als guardian druid. Is dat genoeg of doe ik iets fout.

Simmen als tank is echt compleet irrelevant dus dat gaat niet helpen
Hier zijn mijn logs:
https://www.warcraftlogs....r/eu/lightbringer/treerex#

Verder zal de druid discord channel ook erg veel info hebben voor je:
http://discord.gg/dreamgrove

Rig: i7 6700K, 32GB DDR4, Inno3D GTX1080

• Ashrah
Zucht, toxic toxic toxic ... lijkt wel reddit hier.

Blizzard heeft de prijs van een level boost verhoogd zo'n 3? maanden terug, kost €60 tegenwoordig .... nogal idioot (oude prijs van €50 was al hoog)
Elixir of the rapid mind kost 100k op Draenor ... sorry hoor maar ik heb nog nooit meer dan een 300k gehad, gold farmen of AH grinden moet je ook maar leuk vinden.

Dus zeggen je hebt opties zat is gewoon bullshit.

Ik heb op de PTR gespeeld, Dungeons grinden voor XP hoef je niet meer te doen gewoon quests doen is voor een DPS/Tank nu sneller. Questen in een Area is gemiddeld 2/3 langer nu dan dat her eerst was (dus als voorbeeld waar je eerst een level in 20 minuten deed doe je hetzelfde nu in 60, tijd is uit mijn duim gezogen en is ter illustratie). De heirlooms geven idd nog steeds een XP boost maar je bent gewoon veel meer tijd kwijt dan hiervoor omdat de stats flink verlaagd zijn.

Punt blijft sommige mensen vinden levelen en farmen leuk anderen niet, maar ga niet een ander je wil opleggen van "dit moet je maar leuk vinden" want dat is wel waar jullie nu mee bezig zijn. Ik heb nooit lopen zeuren dat er niks te doen was en hier heb ik niet om gevraagd, dat jullie er blij mee zijn laat maar weer zien dat casuals altijd "winnen" uiteindelijk.

Ik speel graag max level Mythic Raids en evt. M+, de leveling experience heb ik wel gezien.
quote:
DawnNoMoreRises schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:54:
[...]

Correct.

Ik weet niet zeker of de mob alleen despawnde voor x-uur; maar je moest iig wel opnieuw beginnen met de quest omdat deze auto failde.
(zelfde goldt voor de Benediction quest voor Priests)
De Demons despawnde en dan kon je weer gaan wachtten. Heb dit meerdere keren gehad zelfs met guildies erbij die iedereen probeerden te waarschuwen (wel gehaald uiteindelijk :p)

[Voor 15% gewijzigd door Ashrah op 23-01-2018 00:01]

• DawnNoMoreRises
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 13:31

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Wat Blizzard gedaan heeft is een zo goed mogelijke middenweg te kiezen voor zowel de doorgewinterde speler als nieuwe spelers.
Waar de ervaren spelers met Heirlooms en de EXP bonus door de content gaan (en dus ook sneller klaar zijn), zullen nieuwe spelers die deze niet hebben naar rato meer quests/dungeons doen om hetzelfde doel te bereiken.
conclusie: heirlooms zijn qua EXP nog steeds 'een verkort traject'

Dat 'dungeonspam + heirlooms' voor velen wordt gezien als 'de enige manier van levelen' moet in een MMO natuurlijk niet kunnen (waarheid: niet iedereen deed dit), je hebt dan geen synergy met je character; kent maar de helft van de spells of effects en wil zsm max gearen. Tuurlijk willen de meeste mensen niet 12345678-uur bezig zijn met een nieuw character; maar persoonlijk (ja... persoonlijk) is het een goede keuze om eea aan changes door te voeren zodat je daadwerkelijk wat meer synergy met je char hebt. Daarnaast kun je nu stories afmaken in zones (een zone werkt namelijk naar een climax), als je na ¼ van alle quests naar de volgende zone gaat maak je dit nooit mee (voor zover mensen überhaupt in de open world speelden... want: dungeonspam. Zo creeer je ook meer leven in de wereld voor de nieuwe spelers die wél alle content willen zien en doen, is het makkelijker om groepen voor elites te vinden e.d.

Wil je dit niet is de boost van €60 natuurlijk een optie, maar net hoeveel de individu waarde hecht aan de tijd 1-100.

True, naar rato zal je waarschijnlijk wel wat langer bezig zijn dan 'dungeonspam', maar dat laatste kan ik niet zien als een goede evolutie binnen een MMO dat dát de benchmark is om te levelen.

EDIT:
eindopmerking: omdat de WoW playerbase zó groot en zó verschillend is "is het nooit goed" wat Blizzard veranderd aan de game, er zijn namelijk altijd mensen die er iets niet goed aan vinden. Komt neer op het laatste, respecteer iemands mening en laten we hier vooral niet "ik heb gelijk en jij niet"-spelletjes spelen wanneer we een discussie voeren, dat lost vooral niks op, creeert een bak irritatie en vooral een toxic environment (die je hier niet willen).

Als laatste; Mogelijk (far fetched) heeft de leveling change ook te maken met aankomende Classic, om mensen iig weer met twee benen op de grond te krijgen wanneer het gata om tijd benodigd tov level. In Vanilla (en dus Classic als ze het 1:1 overnemen) was het niet gek om 15 dagen /played op je naam te hebben staan al je LV60 werd. Mijn eerste mage had een /played van 19d toen ze LV60 werd bijv.

[Voor 24% gewijzigd door DawnNoMoreRises op 22-01-2018 17:40]

Rig: Intel Core i7 8700k, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Laptop: Apple MacBook Pro 15.4 2019 || Phone: Apple iPhone XS Max 256GB Silver || Ride: Volvo V70n T5 250PK AUT 06-2000 @290k km

• maniak
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 21:04
Ik begon in 2004, tijdens de beta, met WoW.. Nu 14 jaar later speel ik het samen met mijn oudste dochter (11).. Toch wel een droom dat uitkomt. Nu nog een leuke guild, de vorige guild schopte mij eruit toen de GM wist dat ze 11 was, dat vond ie echt niet kunnen. Iemand nog een tip voor een leuke social guild? Mag gewoon engels zijn, dat kunnen we prima lezen en schijven ;)

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-05 19:09

EnigmaNL

Ik wil kaas.

quote:
corset schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:00:
RAF changes zijn binnen.. XP gain generfed, en stacked niet meer met heirlooms.

Not sure if happy
Waarom zou je hier überhaupt blij over zijn? Als je voorheen niet snel wilde levelen moest je gewoon geen heirlooms en geen RAF gebruiken.

Dit is niks minder dan een poging om meer boosts te verkopen. Winstmaximalisatie ten koste van alles. :r :r :r :r

[Voor 7% gewijzigd door EnigmaNL op 23-01-2018 09:45]

• thundermo
quote:
EnigmaNL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:18:
[...]
Voor de rest veranderen ze niets aan de oude wereld waardoor het questen nog steeds een grote puinzooi is.
Wat is er zo slecht aan dan? Aangezien sinds Cataclysm er een behoorlijke overhaul is geweest. Zones lopen lekker door, sluiten goed op elkaar aan (zeker omdat alles mee scaled), er zijn geen issues meer met 'owh je hebt die quest niet in die zone gedaan, nu kan je eigenlijk niet starten met deze nieuwe zone'.

• EnigmaNL
  • Laatst online: 22-05 19:09

EnigmaNL

Ik wil kaas.

quote:
corset schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:26:
[...]

Ja.. het was echt een cash grab.. poeh, je merkt dat het slecht gaat met blizzard en dat ze geld nodig hebben...

Je timeline plaatje slecht echt totaal nergens op. Timeline is niet door de patch opeens magisch anders geworden. Of hebben ze opeens de lore massaal aangepast?
Geld kan de enige motivatie zijn voor wat ze nu doen. Ze doen net alsof hele volksstammen klaagde over het snelle levelen maar dat is pure onzin.

Het timeline plaatje slaat totaal ergens op. Ze passen nu alleen het level tempo aan (de easy way out zeg maar) en doen niks aan het grotere probleem. Als ze nou echt de leveling/questing experience zouden fixen en niet alleen de EXP gains zouden nerfen zou je niemand horen klagen.

Wat ze nu doen is levelen langzamer maken en RAF bonussen verkrachten (oh ja EXP boost potions droppen ook niet meer!). De enige motivator daarvoor is het willen verkopen van meer boosts. Wil je snel lvl 100 zijn? Koop ff een boostje van 60 ballen... Vergeet niet dat Actiblizz een beursgenoteerd bedrijf is, geld is letterlijk het enige waarvoor ze iets doen.

• toolkist
  • Niet online
Ik snap de 'vijandigheid' hier niet tegen degenen die de levelling changes niet leuk vinden. Het is niet dat we roepen dat alles teruggedraaid moet worden en degenen die levellen wel leuk vinden dan maar pech hebben. Andersom daarentegen.... Jammer.

• toolkist
  • Niet online
quote:
corset schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:27:
[...]

andere kant op precies hetzelfde, als je gaat roeptoeteren "omg blizzard is fout want ze willen winst!" en je kan het dan totaal niet onderbouwen, dan kan je verwachten dat er mensen gaan reageren
Dat is 1 persoon ja die dat roept, maar de negatieve houding is niet alleen naar hem... En los daarvan, dat is gericht aan Blizzard, niet aan jou. Maar jij voelt je daar schijnbaar enorm door aangevallen gezien de manier hoe je erop in gaat.
Terwijl we allemaal weten dat Blizzard geen liefdadigheidsinstelling is en elke beslissing die ze maken gebaseerd is op geld.
quote:
RaseriaN schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:31:
[...]

Dus, als je het niet eens bent met jouw mening en vraagt om meer onderbouwing dan ben je vijandig? Niet helemaal waar natuurlijk, want er zullen altijd met elke change 2 kampen zijn die het wel of niet leuk vinden!
Het zoekt wat klote op de telefoon, maar je reactie op mijn post was in de strekking van 'dan ga je toch lekker pvp-en/herben/minen/dungeon crawlen of een boost kopen'.
Terwijl mijn post was 'geef ons terug wat we hadden op een manier dat het "de andere kant" niet raakt dus geen 'geef ons terug wat we hadden en pak het af van "de andere kant". Hele andere insteek dus.

[Voor 34% gewijzigd door toolkist op 23-01-2018 12:12]

• toolkist
  • Niet online
quote:
corset schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:14:
[...]

Het is voor mij irrelevant, alleen ga ik er op in omdat het een 100% onzin argument is. Sorry, maar als ik ga roeptoeteren dat blizzard winst wil maken helpt dat geen enkele discussie. Het is ongeveer even nuttig als "het logo van blizzard is blauw".

Nogmaals, als je wil reageren op veranderingen doe dat met een degelijke basis. Bewijs mij maar dat alle patch changes 100% gemaakt zijn om winst te maken. En niet om in te spelen op de vraag van spelers. Dat kan blijkbaar niet.
En daardoor ben ik opeens "de lul"
Als je er op een normale manier op in gaat is er niks aan het handje...
quote:
corset schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:36:
8)7 wat een geklaag.. "Oh noez een bedrijf wil winst maken, ze zijn letterlijk satan, ISIS en alles tegelijk!"
En met dit soort reacties, tja. Dan ben je inderdaad in dit geval ineens "de lul". Of vind je dat die post de discussie wel helpt?
quote:
rolandos582 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:42:
[...]

Hmm? Hoe werkt dit dan?

En wat is de discussie omtrent RaF. Dit werkt toch op dezelfde manier?
Je kan de legion expansion toevoegen aan een nieuw account op je battle net. De boost is "account wide", wat wil zeggen dat je op je main account de boost dan ook kan gebruiken.

Source; Zelf zo 3 characters geboost :+

• Ashrah
quote:
JinShepard schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:47:
[...]
Ik had graag een post gemaakt dat ik EINDELIJK me fox mount invitation heb gehaald vandaag.
Grats!, ik heb hem zelf nog steeds niet voorbij zien komen

[Voor 18% gewijzigd door Ashrah op 23-01-2018 12:51]

• hmr
quote:
mrsar schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:55:
dacht dat iedereen die fox ondertussen wel had :P
Heb net pas die chauffeur mount ontvangen omdat ik voor twee poppetjes een heirloom set heb aangeschaft...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• toolkist
  • Niet online
quote:
corset schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:30:
[...]

zullen we het omdraaien?

[...]

Is toch wat tandjes erger, maar die negeer je voor het gemak?
Die post (die inderdaad nergens op slaat) kwam pas na jouw reactie op mijn post, dus ja die heb ik bij mijn antwoord daarop genegeerd. Ook omdat ik verwacht dat die post nog gaat veranderen in blauwe tekst.

• thundermo
quote:
Paul schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:13:
[...]
Daar misschien niet aan... Maar ik logde mijn level 62 Brewmaster Monk vóór de patch uit in Thrallmar: Ren een groepje in, Keg Smash, Breath of Fire, een paar Blackout Strike en Tiger Palms er achteraan en je kunt met 90% health resterend door naar de volgende groep.

Ik log ná de patch in, ren een groepje in en lig 13 seconde later dood op de grond, één van de 5 mobs dood.

Iets voorzichtiger dan: 1 mob tegelijk om te kijken wat er veranderd is: Sta je GVD 10 seconde op 1 mob te hakken en als je er 3 tegelijk trekt moet je blij zijn als je het 25 seconde later overleefd hebt.

Dat eerste was een beetje over the top (maar ik doe het dan ook niet voor the leveling experience, heb het al een aantal keer gedaan dus zo heel erg vond ik het ook niet) maar nu is het wel heel erg de andere kant op doorgeslagen. Mogelijk dat het onder level 60 nog wel te doen is, en op mijn level 110 Shaman lijkt er niks veranderd, maar in eerste instantie ben ik niet enthousiast... Mogelijk zit ik net op de sour spot en moet ik er even doorheen, maar ik snap dat mensen denken dat het een poging is meer boosts te verkopen :P

Ik heb in ieder geval nu reden om vóórdat ik op endgame zit uit te zoeken waar die (voorheen) nutteloze brews voor dienen :+
Best apart eigenlijk, aangezien ze bij de 60+ content alleen de health van mobs hebben verhoogd en niet hun damage output. Ik merk op het moment in Howling Fjord niks van een verhoging in damage door mobs. Pak als Warrior tank nog steeds een groep van 5/10 mobs en aoe ze langzaam neer. Enige wat er voor kan zorgen dat ik dood ga is een stun mechanic of iets dergelijks.

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
quote:
toolkist schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:09:
[...]

Die post (die inderdaad nergens op slaat) kwam pas na jouw reactie op mijn post, dus ja die heb ik bij mijn antwoord daarop genegeerd. Ook omdat ik verwacht dat die post nog gaat veranderen in blauwe tekst.
Ik ga het op deze manier proberen zonder blauwe tekst ;) Dit is dus niet alleen een reactie aan jou gericht maar in het algemeen.

Graag de discussie laten rusten en gewoon inhoudelijk te blijven. Verschil van mening zal er blijven en dat is prima, maar ga het niet escaleren. Thanks :)
quote:
Rickpm1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Ja precies, de dungeons worden overgeslagen ipv gespammed. Als ze de XP beloning iets omhoog gooien worden de dungeons weer gespeeld. Het leukste aan levelen vind ik quests doen met dungeons tussendoor.
Het grote voordeel van tegenwoordig is dat alle in principe scaled naar je level. Dus ook de dungeons. Het maakt nu gelukkig niet meer uit welk level je bent om een dungeon te doen... je kan ze dus feitelijk allemaal af gaan om daar de bijbehorende quests te doen. :)

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 01:15
quote:
Intelcorei7 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:30:
Iemand die weet of je die nightshards voor de questline balance of power, op normal kan krijgen en dezelfde week ook nog met heroic ? Staan verschillende reacties op het internet.
Zover ik weet zit dit in het systeem van '' first kill of that boss in the same week ''
Dus 1 kans per boss per week, geen idee of heroic meer shards geeft dan normal, heb het Emerald Nightmare stuk gedaan en toen gametime laten uitlopen want na Argus story te doen was er voor mij niks meer te doen maar ik weet niet meer of heroic meer gaf dan normal.

Ik denk per boss kans op bv 1 tot 8 shards, ongeacht de moeilijkheid maar kan het niet 100% zeggen.

• JinShepard
Heeft niemand nog gezien wat er op mmo champion staat en soortgelijke? Ik zie al een aantal beasties die ik wil tamen, alleen hoop ik dat we wat meer slots krijgen, zit al 2 expacs vol...

deze bv

[Voor 36% gewijzigd door JinShepard op 26-01-2018 16:49]

AMD 3900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), 1080 GTX Palit.

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

En de VOD van het gesprek: https://www.twitch.tv/videos/223247052

En Twitch kanaal van Cayna. https://www.twitch.tv/cayna

[Voor 31% gewijzigd door junglebeast op 28-01-2018 14:21]

• hmr
Gisteren heroic gedaan met een groepje van onze recent gestarte guild. Was een leuke run met wat pug mensen erbij! Uiteindelijk 6 kills heroic. :D

Zelf nog niet echt tevreden over mijn logs, ben net geswitched van Outlaw naar Assas en dat zie ik aan mijn performance. Moet er wat meer tijd in stoppen om betere logs te krijgen, al was de dps niet slecht...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Dit weekend heb ik er voor gekozen om een dwarf shaman aan te maken. Helaas kwam ik er eerst achter dan ik aan m'n max zat voor wat betreft hoeveelheid characters op m'n account. En jammer genoeg is een GNOME shaman geen optie. ;)

Anyways, heirlooms aangetrokken en als elemental bezig gegaan. Wat is het toch leuk om nu hele gebieden af te kunnen maken en zorgeloos te kunnen questen. Fantastisch! Ook zo nu en dan een Dungeon doen is prima! Duren iets langer dan voorheen, maar erg vind ik het niet. :)

Denk dat ik zo maar eens verder ga met levelen... ;)

Battle for Azeroth pre-order is beschikbaar!

Inclusief:
- Level 110 boost
- Early access Nightborne, Lightforged Draenei, Highmountain Tauren en Void Elves

"Oooh Jeroen!"

Vanmorgen BfA gekocht, niks wachttijd etc, gelijk.

Alleen geen idee waar ik die boost aan moet spenderen...
quote:
Kapoen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:06:
[...]

Gingen ze de chars limiet per server niet verhogen met de komende xpac?
Gisteravond in de Q&A door Ion bevestigd dat de 4 extra slots binnenkort al geactiveerd worden.

"Oooh Jeroen!"

Ik ga, zoals altijd, voor de fysieke CE. Dus voor mij voorlopig nog niets wat te maken met BfA. :)

Maar man man man, i love het levelen nu! :D Het enige dat tegenwoordig wel echt een verschil is: in geen enkel levelinggebied zijn er nu plekken met rode/skull mobs in tegenstelling tot "vroeger". :)

[Voor 53% gewijzigd door RustStorm op 31-01-2018 09:45]

• Raptar
Ik ben wel superhyped voor BfA en vindt die Allied Races ook heerlijk, maar nog steeds niet beter dan Orcs. Ben momenteel een Monk Orc aan het levelen en vermaak me hier waanzinnig mee. Nooit gedacht dat die class zo leuk zou zijn. Dit gaat nog wel even duren voordat deze 110 is, aangezien de meeste tijd toch echt naar m'n main gaat. Voorlopig ben ik nog wel zoet en mis ik dus helemaal niets. Pre-order h'm volgende maand wel ofzo.

Die Raptor mount die bij de CE zit is wel echt heel nice btw!

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:10

Omega Supreme

The God of Death

Lol liep tegen een character limit van 50 toons aan.

Eens gekeken waarom ik dan zoveel characters heb. 30 character onder de level 20, allemaal gemaakt tijdens vanilla toen er regelmatig server outages waren en we met de guild een server kozen die wel werkte om low level dungeons te runnen.

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

• JinShepard
Afgelopen zondag EINDELIJK Kingaroth Mythic down, hier een vid van 1 van de tanks en mijzelf YouTube: Mythic Kin'Garoth, Defeated! nu de leuke necrotic boss Vari progressen zzzzz
Maar wel als void elf !

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:10

Omega Supreme

The God of Death

quote:
corset schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:11:
[...]

totaal niet. Koop Legion en je krijgt een level 100 boost en je kan erin springen
pre order de nieuwste expansion en je krijgt een 110 boost (itemlevel 780)
Niet vergeten deze op twee verschillende characters te gebruiken, beetje zonde om je eerste boost te verspillen :-) En ja ik ken mensen die dat vorige expansion per ongeluk deden :X

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Vanaf morgen weer twee weekjes hopen dat de Love Rocket dropped. Dit jaar probeer ik het met 16 chars, fingers crossed :P

Ben ik trouwens de enige die niet zo excited is voor die allied races? Ik bedoel, het is wel een leuk nieuw dingetje maar 't komt voor mij een beetje cheap van Blizzard over daar het gewoon kleine make overs zijn van bestaande races ipv echt nieuwe races.

edit:
@RustStorm dit is niet m'n echte geboortedatum maar thanks dude ;)

[Voor 9% gewijzigd door temp00 op 01-02-2018 19:24]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 2070 Super, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

quote:
temp00 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:43:
Vanaf morgen weer twee weekjes hopen dat de Love Rocket dropped. Dit jaar probeer ik het 16 chars, fingers crossed :P

Ben ik trouwens de enige die niet zo excited is voor die allied races? Ik bedoel, het is wel een leuk nieuw dingetje maar 't komt voor mij een beetje cheap van Blizzard over daar het gewoon kleine make overs zijn van bestaande races ipv echt nieuwe races.
Yup, toevallig vandaag een aantal keer gedacht: wat is nou echt een GROOT verschil tussen een lightforged draenei en een classic one... echt, ik vind het bijzonder saai zoals je zegt. :)

Dat gezegd hebbende: iedereen vanaf morgen weer veel succes toegewenst! :D

gefeliciteerd met je verjaardag man! :)

[Voor 3% gewijzigd door RustStorm op 01-02-2018 17:09]

quote:
Ruudox schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:11:
[...]

Dat is goed 'm te horen nu maar even kunnen welk expensions gelijk ga aanschaffen. Vermaak me er iig wel lekker mee
Ook dat is heel gemakkelijk. ;) Je koop nu t/m Warlord of Draenor in het standaard pakket en je hoeft dus alleen nog maar Legion er bij te kopen als je dat zou willen. :)

https://eu.shop.battle.net/en-gb/product/world-of-warcraft

https://eu.shop.battle.ne.../world-of-warcraft-legion (misschien zit deze al zelfs bij de standaard, maar dat weet ik niet zeker)

https://eu.shop.battle.ne...rcraft-battle-for-azeroth

[Voor 5% gewijzigd door RustStorm op 05-02-2018 12:32]

• JinShepard
Afgelopen zondag Vari mythic down! Sneller dan verwacht! Snelle fight waar je snel moet reageren, wat best lastig is als je niet de add ziet en tab target soms langzaam reageerde.. YouTube: Mythic Varimathras, Defeated!

M'n hordie samen met me maat die we levelen met heirlooms duurde tot 60 21 uur, het had sneller gekund maar de queue times voor ons (allebei) was 25 min per dungeon, random is het niet waard ivm xp reward dus we deden specific voor de quests. We hebben dus ook niet alles kunnen doen.

Tijdens het wachten wel quests, geprobeerd in STV maar 110 level players vinden het leuk te griefen dus gingen we naar Silverpine forest, wel een lekkere zone om te levelen. Nu naar Wrath of the Lich King zones !

• Raptar
quote:
DidierB schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:49:
Zo dat was de 1000ste kill voor de love rocket vannacht op 4 characters en nog steeds niks.

Samen met de Headless horseman mount en Invincible en Sha of anger komt dat op ongeveer 5000 kills over de jaren en alle 4 niks en dan heb ik het niet over mounts farms zoals de time lost proto drake en onyxia die ik al sinds 2010 aan het farmen ben.

Wel dankzij mega geluk van me vriendin Ashes of Alar sinds vorig jaar na hem 5 keer gekillt te hebben.
Invincible second try, git gud :P !

Rij er alleen echt nooit op.

• Carthrax
Ik ben nu de vers aangemaakte void elf aan het misbruiken voor het behalen van de Loremaster achievement. Ik moest nog een 4 tal voor Kalimdor en een 3 tal voor de Eastern Kingdoms. Die van de Eastern Kingdoms is nu binnen en ben nu goed bezig in Kalimdor.
Dus straks alle Loremaster questen voltooid. Bedankt patch 7.3.5 ;)

• DidierB
  • Laatst online: 10:07

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Wel eindelijk de classic dungeon master en classic raider achievements binnen. Eerste achievement daarvan gehaald in 2008.

• DennyV
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 24-05 19:32
quote:
JST94 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:26:
Ik ben laatst weer begonnen met World of Warcraft. Heb het ooit wel eens vaker gespeeld, maar niet heel lang. Zo was mijn hoogste character een Warior van level 74.

Nu dus opnieuw begonnen op Dreanor (Drukste Horde server). Iemand een tip voor een gezellige guild of wellicht andere tips die bruikbaar zijn? Ik heb een Tauren Warrior aangemaakt en ben ondertussen al lvl 13 :-)
Hey je zou Distinct wel mogen joinen hoor :) zitten een paar tweakers in maar is wel engels :) weet niet of dat een probleem voor je is ?

Mocht je interesse hebben stuur mij even een pm met je battlenet tag dan kan ik je inviten wanneer je online bent

En veel plezier met het ontdekken van wow :)
Ik heb met heel veel plezier een survival hunter van 1 naar 110 geleveled in Legion :)
Ben waarschijnlijk een van de weinige lol :+

FUMES et CARNES

quote:
Iusedto schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:37:
Ik heb met heel veel plezier een survival hunter van 1 naar 110 geleveled in Legion :)
Ben waarschijnlijk een van de weinige lol :+
Nee hoor, hier nog eens die het heel cool vond / vindt om met survival hunter te spelen. Zeker als gnome! ;)

• Raptar
Al een tijdje niks meer omtrent mijn character gepost, bij deze :P . Shaman gaat lekker, nu ilvl 951 en gisteren zelfs twee leggos mogen ontvangen op één dag, ein-de-lijk zat daar ook mijn BiS leggo tussen waar m'n hele build op gebasseerd is. Heeft even mogen duren (10de leggo), maar dan heb je wel wat.

Voor de rest wel aardig geluk met relics, artifact weapon is ilvl 987 nu. Ook de trinket van Argus is binnen en die zit op ilvl 960 nu. Het loopt dus wel soepeltjes.

De (Tweakes) guild begint gelukkig ook steeds meer vorm te krijgen, hopelijk dat we snel HC helemaal kunnen clearen. Daarnaast trouwens ook een leuke Mythic+ group gevonden waar ik me aankomende tijd naast het raiden meer op ga focussen. Een standaard groep hebben en voice chat maakt die Mythic+ echt leuk en uitdagend, hopelijk snel wel richting de 20+ clear te gaan.

• Carthrax
Zo dan eindelijk nu ook Loremaster van Kalimdor binnen en terwijl ik op mijn mega achievement zat te wachten kwam deze niet. Dus even kijken en blijkt dat hij van Outland 2 gebieden er niet meer bij heeft staan en Northrend 1....pfffff hoe vaak ik die gebieden niet van top tot teen had gedaan maar ach.

De void elf is nu 63 en je moet 65 zijn voor degene in Outland. Dus we gaan weer verder.

• Carthrax
Als hardcore leveller zijn dit wat bevindingen:

- 1 - 60 levelen met een rogue ging op normale snelheid (met full looms), oftewel je moet werken voor je centen.
- Met een paladin was bijna alles een steam roll. Die vliegen door de content heen.
- Enhancement shammy heeft 2/3 hits nodig voor een mob.
- De frost mage heeft als hij geen crits krijgt en dus geen flurry of instant ice bolt nog best wel wat frost bolts nodig voor een mob plat ligt.
Ook dit is allemaal met full heirlooms.

Ikzelf heb hier geen problemen mee, daarom is mijn nieuwe rogue ook alweer level 63. Deze nieuwe manier van levelen geeft het weer een vanilla gevoel.

Oh en als extra notitie: Dood aan Desolace. Die moest ik nog doen voor de Loremaster achievement maar nu weet ik direct weer waarom ik hier na Vanilla nooit meer was geweest. Wat een ellende is dat land zeg.

• Joever
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 25-05 11:18
quote:
Paul schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:43:
[...]
En ondertussen gaan we er veel te serieus op in, zo heftig bedoel ik het nu ook allemaal niet.
Precies.

Het enige doel wat ik had was aan @Zertaxka (en andere die dit lezen) aangeven dat Affliction nog steeds een goede specc is om mee te levelen.

• Metallize
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 05-05 23:47
Van het weekend, heb ik ook weer eens gesubscribed , moet alleen nog de void elves en de glow in the dark draeneis unlocken.

Ben iig wel met een nighborne hunter begonnen in de silverpine forest > hillsbrad > en drna wie weet waar het verhaal heengaat :D
Ik vindt de nieuwe methode van lvlen gewoon geweldig :) gewoon in je eigen tijd rustig eens alle questen lezen etc , het hoeft allemaal niet op zn powerlevelling manier

nu maar iig wachtten voor BFA om mn Zandelari troll shaman te levellen _/-\o_

[Voor 8% gewijzigd door Metallize op 12-02-2018 15:23]

• Mr.Mew
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 16-12-2019
quote:
icemotion schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:47:
Tja ik heb al een stuk 0f 6-7 druids verdeeld over verschillende realms.. tis mn favo class, maar om er nou nog een te maken..
Ik heb nu enkel een Worgen Druid.
Heb nog geen Horde Druid.

Dus een perfecte kans!

[Wow - Ignodil - Aerie Peak]

• maontje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:42

maontje

better off Playing

Ik vind dit tragere levellen wel een genot krijg je eindelijk weer eens d ekans om een gebied aftemaken en er toch nog XP voor te krijgen. Dat was voorheen wel anders.(10-20 quests en je was alweer te hoog voor dat gebied)
Ben blij met de veranderingen nu blijf ik weer bezig.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

quote:
BranderoS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:51:
Goedemorgen allemaal o/,

Ik ben een GW2 speler voor 5 jaar, en wil toch eens WoW proberen. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen! Ik level eerst tot 20 om te kijken of het mij bevalt. (Ben nu lvl 6). Ik ben van plan om mijn eerste character volledig zelf te gaan levelen.. Iemand enige tips voor een beginnende speler? U
Alvast bedankt!
Welkom in WoW :)
Je hebt in principe een lange en mooie reis voor de boeg hehe

Tips ?
- Geniet ervan
- speel wat je leuk vind
- vorm je eigen mening en playstyle
- ( go Horde or go home) .....grapje :)

FUMES et CARNES

quote:
lol :)
Had grapje er maar bij gezet, vond het anders zo dwingend overkomen hehe.

Speel al sinds launch Horde dus ik ben een "ietsje" bevooroordeeld O-)

FUMES et CARNES

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:43

rolandos582

Gaming addict x)

Eindelijk mag ik ook meedoen!

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

Pagina: 1 2 3 ... 7

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lijst met spelers en guilds van tweakers

Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX

Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True