Apple schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:16:
Heb maar eens even alle classes en specs in Excel gezet en ben cijfers gaan geven om eruit te komen wat ik wil mainen in BFA.
4 classes scoren een 8.33 als gemiddelde over alle specs genomen: Monk, Paladin, Rogue en Warlock. 3 specs geef ik een 10: Ret, Assassination & Demonology. Laat die 3 specs nou ook in BFA er heel goed uit zien. Een healing offspec is voor mij wel een positieve bonus dus dan zouden Paladin en Monk overblijven. Windwalker geef ik een 9, Mistweaver ook. Ret dus een 10 en Holy een 7.5.. Als ik dan weer naar gemiddeldes zou kijken dan zou Monk winnen. Interessant wel dit

leuk dat ik niet de enige ben die dit soort dingen doe

wellicht dat je de tank spec mee kunt nemen in je beoordeling? tank je niet graag, dan laag cijfer, wat gemiddelde naar beneden haalt. het zou bijv. kunnen zijn dat ze Ret de grond in nerfen, met een 7,5 op Holy moet je wel een goed tanking cijfer geven om een Paladin nog een kans te geven

Zelfde geldt voor Monk.
eventueel ook ranged/melee een requirement, zodat je rogue van warlock kunt scheiden.
heel kort wat ik heb gedaan:
1. ranged
2. class fantasy
3. spec mogelijkheden in geval van nerf (binnen zelfde role)
4. role mogelijkheden (pluspunten voor een 'main alt')
hieruit is voor mij gekomen
1. Hunter
2. Mage
3. Druid (balance, maar met offspec tank bijv. om wat casual te klooien)
ik heb dus 6 ranged dps specs. hiervan moet er toch wel 1 viable zijn

hunter prioriteit omdat die class fantasy mijn hoogste voorkeur heeft (altijd hunter main geweest)
mage als backup, omdat ik niet direct in een andere role gedrukt wil worden (in ieder geval niet voor highend zoals progress raiding of high m+)
tot slot druid waarmee ik de ranged playstyle kan behouden, maar ik kan switchen naar bijv. tank om queues te dodgen.
tot slot een eervolle vermelding voor warrior en monk.
die class fantasy spreekt me enigszins nog wel aan, maar hebben verder geen switchmogelijkheden zonder al te veel consequenties.