pascal073 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:52:
[...]
Ik zal is inderdaad even kijken.
Ik zit nu op 14k haste ongeveer dus het gaat de goede richting op gisteren Heroic antorus gedaan zat ik netjes op de 1,7m DPS dus dat gaat goed.
Alleen DPS begint nu beetje te vervelen daarom dat ik voor healen aan het kijken ben alleen het schrikt me soms beetje af omdat ik bang ben dat ik de raid of dungeon laat wipen door mijn lack of healing skills
Aah, niets van aantrekken, joh. Je zal het uiteindelijk moeten leren en gewoon een LFR in stappen is, mijn inziens, de meest effectieve manier om dat te doen. De basis heb je dan ook echt al snel door hoor, je hoeft echt geen Wizzard-lvl met cooldowns te zijn om voldoende healing eruit te kunnen gooien. Dat soort meer complexe dingen leer je sowieso pas echt 'on the job', die hebben namelijk vooral met 'feeling' te maken. Je kan uren spenderen met spells/castbars invullen, en rotation guides bekijken, maar je ziet bijvoorbeeld pas tijdens het healen of je ook daadwerkelijk veel gebruik maakt van spell 'X'.
Wat eventueel wel handig is om te doen is een beetje kennen welke 'spell combos' er zijn. Bij het healen spreek je niet zozeer over één monotone rotatie waarin je het hele gevecht moet proberen blijven hangen, maar eerder over 'on demand'-activiteit. Je lost binnenkomende damage op met 'on demand' mini-rotaties, combo's om het maar even zo te zeggen. Twee of drie spells achter elkaar gecast, die elkaar op bepaalde manieren versterken. Bijvoorbeeld een HoT gevolgd door een cast heal, waarbij de hot dan de healing van die cast heal met 30% verhoogd, of de casting time met 30% verkort, of iets dergelijks. Het is wel handig als je die combo's een beetje vooraf kent.
Bij Discipline Priest heb je bijvoorbeeld:
2x Power Word: Radiance > Light's Wrath > Penance
Bij Resto Shamans heb je bijvoorbeeld:
Riptide > 2x Healing Wave
Wat betreft spec keuze: Holy kan je makkelijk overprikkelen, denk ik. Je krijgt daar een hoop spells(niet allemaal even bruikbaar), maar het is wel het gemakkelijkste voldoende healing mee te doen, met name omdat je minder hoeft te anticiperen, minder complexe (group-)heals hebt, en een stuk minder op je mana hoeft te letten.
Mocht je andere classes overwegen: Resto Shaman - de meest vatbare healing class, naar mijn idee. Alleen al de spells hebben zo'n lekker duidelijke namen: Healing Wave, Chain Heal, Healing Rain
Het enige dat even wennen kan zijn is de SPLH - Standaard Puberleeftijd/Lager-opgeleide Huilbaby, doorgaans een DH, Orc Hunter, of Orc DK, die na een wipe gaat lopen kreunen. Deze counter je door over slecht toegepaste tactics te beginnen, ook al was daar misschien geen spraken van..
Also, zolang je niet in een LFR zit, schuw het niet om gewoon eerlijk toe te geven dat je nieuw in het healen bent!! Je zal versteld staan hoeveel mensen bereid zijn om je advies te geven. Priest, eigenlijk de rol van healing en tanking in het algemeen, is van oudsher een class die minder door onbehulpzame driftkikkers gespeeld wordt. Heb vaak zat gehad dat ik over /w ineens met een DPS aan het lullen was die een Priest als main had, en me echt heeft kunnen helpen bepaalde kleine aanpassingen te maken, met grote resultaten. Als je er eerlijk over bent wordt het vaak zelfs gewaardeerd dat je lerende bent, en sta je ook zelden alleen als iemand je tot zondebok van de raid probeert te maken.
Noiz schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:14:
[...]
Uiteindelijk is het maar net wat je er van maakt. Ja, vormgeving is 1 van de dingen, maar dat alles opvallend moet ligt volledig aan iemand zelf. Ik zelf bijvoorbeeld houd er van dat mijn health en power bars duidelijk zijn zodat ik tijdens het raiden in een oogopslag kan zien hoe het er voor staat. Dat is iets wat ik met de standaard Blizzard frames niet kan (althans, ik vind het te klein). Informatie die ik direct nodig heb staat voor mij in het midden (unit frames + weakauras), overige informatie staat aan de zijkanten.
Mijn UI (die je hieronder kan zien) bestaat uit:
* ElvUI (met AddOnSkins plugin, welke veel andere addons zelfde skin geeft als ingesteld in ElvUI)
* WeakAuras2
* BigWigs + LittleWigs
* Details! Damage Meter
* xCT+ Combat Text
Verder heb ik nog een heel scala aan andere addons die zo zijn eigen toevoeging hebben:
* TradeSkillMaster / Auctionator (voor AH dingen)
* Exorsus Raid Tools / RCLootCouncil (voor het raiden)
* Altoholic / SavedInstances (wel handig met alle classes op max level

)
* Rarity (om te tracken hoeveel pogingen ik al heb gedaan voor bijvoorbeeld mounts)
* SimulationCraft (om makkelijk een export te maken van mijn gear voor Raidbots / SimulationCraft applicatie)
* En dan heb ik nog een hele zooi aan kleinere addons
[afbeelding]
Klopt, je kan ook veel zelf aanpassen bij ElvUI, geloof ik.. alleen ik raak zelf op een gegeven moment meestal de weg kwijt, en dan verander ik iets, bijvoorbeeld een melding, in een bepaalde tekstkleur, die dan toevallig door ElvUI al voor iets anders gebruikt wordt, en vanuit daar valt het hele systeem aan diggelen.. ;p
Dat is ook voornamelijk wat ik bedoel: kleuren. Het is moeilijk om alles een unieke kleur te geven die herkenbaar blijft te midden de vele andere meldingen, en met het gevecht op de achtergrond. Ik zie het soms gewoon echt niet meer.
PepperNutz schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:28:
Ik speel nu zelf op redelijke lege server (Turalyon/Doomhammer) maar zit er over na te denken om naar een meer drukke server te gaan zoals Draenor. Is dit het waard? Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten en hoe bevalt de drukke vs lege server jullie? Hoe zit het met questen waarbij je dingen moet verzamelen of specifiek 8 spiders/snakes moet killen etc, ik kan me goed voorstellen dat zulke quests dan erg lang duren?
Wow, Doomhammer.. daar ben ik dertien jaar geleden op begonnen.. Memorieeeeees

Is het daar tegenwoordig zo uitgestorven, dan? Weet wel dat daar nog een van de enkele actieve enigszins grote NL guilds zit. Jammer genoeg met lichtgeraakt kakvolk, zover ik me kan herinneren.
Heb op Doomhammer wel de leukste tijd gehad.. in een NL guild! Die is helaas na Cata uit elkaar gevallen door server transfers. Meen me te herinneren dat server transfers voor Doomhammer sowieso de doodsteek is geweest. Jammer.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 30-03-2018 04:36
]