Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
Raptar schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:17:
[...]

Zit een beetje in dezelfde fase, tot gisteren. M'n DK eindelijk 90 gedinged en de fun kwam ineens terug in de WoD zones, gelijk in één avondje level 96.
Ik heb juist het tegenoverstelde.
Zodra ik WoD inmoet, gaat mijn motivatie om te levelen naar negatief :P

Ik haat WoD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:46:
[...]

Geen ambitie voor mythic raiden? Vind ik zelf een stuk leuker dan heroic. En een +15 clear je natuurlijk ook met 2 vingers in je neus. De uitdaging gaat pas komen na een paar plusjes erbij.
Wij zouden het graag doen, maar dan moet je iedere week een team van precies 20 man hebben. Aangezien wij als guild altijd flexibel geweest zijn hebben we veel mensen die door werk geen hoge aanwezigheid kunnen garanderen. (veel mensen met ploegendiensten, standby diensten en zelfs een booreiland medewerker) Om dat consistent te kunnen doen hebben we een team van 30 man minimaal nodig en zullen we ook nog eens met enige regelmaat mensen moeten teleurstellen als ze wel allemaal komen opdagen. Dat kennen we nog van 25 man raids, waar we ook een team van 30+ voor hadden. Het was een heel gedoe om te zorgen dat mensen niet te vaak buiten de book vielen. O.a. rekening houden met, ja ik ben er wel, maar komende twee weken zit ik op de boot voor werk e.d.

Flexibel heroic raiden is wat dat betreft super. Het zou geweldig zijn als ze mythic konden scalen tussen de 20 en 25 man. Kleine range genoeg om het goed te kunnen tunen lijkt me en zou voor ons geweldig zijn omdat we dan bijna nooit nee hoeven te zeggen tegen een raider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:09:
[...]

Wij zouden het graag doen, maar dan moet je iedere week een team van precies 20 man hebben. Aangezien wij als guild altijd flexibel geweest zijn hebben we veel mensen die door werk geen hoge aanwezigheid kunnen garanderen. (veel mensen met ploegendiensten, standby diensten en zelfs een booreiland medewerker) Om dat consistent te kunnen doen hebben we een team van 30 man minimaal nodig en zullen we ook nog eens met enige regelmaat mensen moeten teleurstellen als ze wel allemaal komen opdagen. Dat kennen we nog van 25 man raids, waar we ook een team van 30+ voor hadden. Het was een heel gedoe om te zorgen dat mensen niet te vaak buiten de book vielen. O.a. rekening houden met, ja ik ben er wel, maar komende twee weken zit ik op de boot voor werk e.d.

Flexibel heroic raiden is wat dat betreft super. Het zou geweldig zijn als ze mythic konden scalen tussen de 20 en 25 man. Kleine range genoeg om het goed te kunnen tunen lijkt me en zou voor ons geweldig zijn omdat we dan bijna nooit nee hoeven te zeggen tegen een raider.
Oh ja ik weet hoe het werkt. Mijn guild heeft gelukkig voor mij erg fijne raid tijden (2x per week,3 uur per raid), en dat werkt blijkbaar voor de overige leden ook zo. De rest van de dagen is er bijna nooit iemand online. In mijn vorige guild kon ik nooit op reset mee doen, en op andere dagen hadden we vaak hetzelfde verhaal zoals jij net uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
@RustStorm
Ik ben ook erg benieuwd naar de artifact q line van DK, dat moet lekkere lore zijn :) .

Heb je daarnaast geen behoefte om m+ te doen, of te raiden? Is wel echt de moeite waard om een keer te kijken man, kan leuker uitpakken dan je denkt.

Wij zijn woensdag voor het eerst Mythic Antorus in gegaan en dat heeft voor mij weer "de prik aan de cola" gebracht. Het gaat dan wel om de eerste boss, alleen was gelijk weer helemaal hooked. Uitdagend en vernieuwend. HC begon me trouwens ook aardig te vervelen :P . Hoe dan ook, deze 4 maandjes gaan we ingame EZ uit kunnen zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raptar schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:53:
@RustStorm
Ik ben ook erg benieuwd naar de artifact q line van DK, dat moet lekkere lore zijn :) .

Heb je daarnaast geen behoefte om m+ te doen, of te raiden? Is wel echt de moeite waard om een keer te kijken man, kan leuker uitpakken dan je denkt.

Wij zijn woensdag voor het eerst Mythic Antorus in gegaan en dat heeft voor mij weer "de prik aan de cola" gebracht. Het gaat dan wel om de eerste boss, alleen was gelijk weer helemaal hooked. Uitdagend en vernieuwend. HC begon me trouwens ook aardig te vervelen :P . Hoe dan ook, deze 4 maandjes gaan we ingame EZ uit kunnen zingen.
Ik mis het raiden absoluut. Heb dat in het verleden zeer veel gedaan, alleen laatste jaren geen aandacht meer aan besteed omdat ik de benodigde commitment kan geven. Maar raiden is en blijft voor mij het leukste wat WoW brengt (heeft gebracht voor mij). Mythic... mja, benieuwd zeker, maar heb "niemand" om mee te spelen; ben enigszins een lone-ranger in WoW. En op zich bevalt het best, maar tegelijkertijd mis ik wel het een en ander zoals je zegt. :)

Hoop eigenlijk nog een keer een heroic antorus last boss kill te doen i.v.m. de mount. Maarja... ^_^

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raptar
RustStorm schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:11:
[...]

Ik mis het raiden absoluut. Heb dat in het verleden zeer veel gedaan, alleen laatste jaren geen aandacht meer aan besteed omdat ik de benodigde commitment kan geven. Maar raiden is en blijft voor mij het leukste wat WoW brengt (heeft gebracht voor mij). Mythic... mja, benieuwd zeker, maar heb "niemand" om mee te spelen; ben enigszins een lone-ranger in WoW. En op zich bevalt het best, maar tegelijkertijd mis ik wel het een en ander zoals je zegt. :)

Hoop eigenlijk nog een keer een heroic antorus last boss kill te doen i.v.m. de mount. Maarja... ^_^
Als je een 110 Horde hebt neem ik je mee in een HC Argus only run. Als je geïnteresseerd bent hoor ik het wel, is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raptar schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:24:
[...]

Als je een 110 Horde hebt neem ik je mee in een HC Argus only run. Als je geïnteresseerd bent hoor ik het wel, is zo gepiept.
Zeer geïnteresseerd, maar ik ben een Alliance "twat" :P, dus heb geen level 110 horde. :(

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:35

junglebeast

hier staat iets

Ik zei het gister ook tijden de FT raid. Zou mooi als ik een guild kan vinden die Mythic als een soort eind tier bonus ziet. Kijken hoever je kan komen. Helaas zijn die zeldzaam op Tura/Doomhammer met de juiste tijden/dagen ook. (liefst door de week en tot 11 uur)

Wel inmiddels 941 aan kunnen tikken op de Monk en 2 set kunnen looten. Hadden er 3 kunnen zijn als ik niet zo aardig was geweest om de andere monk in de raid zijn 4 set te geven. :)
En verder nog een 940 belt, twee 930 ringen en Golg trinket was mijn avond toch best geslaagd.

Nu deze week aan mijn M+ score werken en die 10 t/m 15 gaan proberen..

[ Voor 39% gewijzigd door junglebeast op 06-04-2018 12:19 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairy23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:06
RustStorm schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:11:
[...]

Merk hier wel hetzelfde, buiten raiden is levelen het enige wat mij blijft trekken, nu helemaal met de scaling.

Maar helaas weinig tijd om te raiden en de commitment die ervoor nodig is.
Ben laatste weken al blij als ik een uurtje rustig kan levelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47

Theuno

Da Devil Crew

Raptar schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:24:
[...]

Die lust ik ook nog wel O-)

De groep waar ik HC mee probeer ligt al een paar weekjes stil, maar heb daar in ieder geval mooi 4/11 kunnen tanken.
Ik heb nog niet aan Coven durven te beginnen als tank, als DPS ziet het er altijd uit als een ernorme chaos..

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Desutoroiya schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:57:
Wat ik altijd met raiden heb, er wordt altijd gekeken naar numbers.... Reden dat ik een hele lange tijd niet meer gespeeld heb.

9/10 keer was ik tijdens de raids de laatste die overbleef bij een wipe. Puur dat ik ervoor koos om te overleven en minste dmg te krijgen. Alleen ik lag wel achter qua dps. Ik begon er beetje bui van te worden, want wat heb je aan een goede dps die binnen een minuut je healers mana drained en eigenlijk voor een wipe zorgt...

Daarom wil ik nu gewoon casual raiden, tenzij er een guild is die je niet kicked vanwege numbers...
Opzich heb je daar gelijk, maar er is ook zoiets als een balans vinden tussen je damage taken en damage done. AoE vlekken op de grond zijn avoidbaar, daar kan je uitlopen of moet je met ze alle soaken om de damage minder te laten zijn voor iedereen of de soakers die daar voor aangewezen zijn. De andere skill kan een Raid wide AoE zijn en kan je niet avoiden maar wel bijv. mitigaten (indien je weet dat de fight dit toe laat en jij geen specifieke taken hebt waar je de mitigation voor andere skills moet gebruiken). Nou heeft de eene class daar meer mitigation voor dan de ander. Soms kan je damage mitigaten met een cooldown en kan je verder slaan, bij de een class is dat een % van de damage (bijv anti magic shield van een DK) en bij de andere class kan het gewoon totaal weg soaken (bijv een cloak of shadows van een Rogue). Dit zou spelers altijd onderscheiden van elkaar. Damage done/DPS zou altijd de game blijven in een raid. Mocht je een zodanig slecht zijn in raiden kan een raid ervoor kiezen je te droppen en een ander mee te nemen. Want zij willen graag verder en jij bent heel cruel gezegd het probleem.

Nu zijn er 3 types in raids.
  1. ik sla overal doorheen en de healer healed me maar. Deze zouden ongetwijfeld boven staan (of niet als ze het verkeerd inschatten en op de grond gaan liggen) in de DPS maar damage taken zou hier wel echt boven die van iedereen staan met een hele berg extra damage die niet nodig is.
  2. Ik avoid en mitigate alles netjes wat ik kan. Dit zijn je mensen in het midden van je damage meter (indien je een paar uit 1. hebt anders zijn dit je top spelers) maar dit zijn wel het meest waardevol in een raid.
  3. Ik doe alles voor survival maar me DPS is middelmatig of gewoon slecht. Dit zijn de mensen die een blok aan het been zijn voor de guild. Zolang je wat DPS eruit kan pushen om verder te komen zou je niet echt horen klagen. Maar zodra je op een DPS race komt waar wat survival elementen in spelen dan ben je gewoon de pispaal van de raid en heb je een kans vervangen te worden voor die boss(es) of wellicht zelfs uit het team gezet te worden omdat de andere verder willen komen.
IMO zoekt een guild altijd de nummer 2's uit deze lijst, als je daarmee kan werken dan is dat geweldig. Zo niet dan is er nog werk aan de winkel om simpel gezegd een betere speler te worden en jezelf van het kamp niet zo hele handige raiders te onderscheiden. Een raid leader die weet hoe hij logs moet lezen zou deze mensen er altijd heel simpel uit kunnen picken want die heeft niet alleen als doel om te kijken naar damage done maar ook naar je damage taken en hoe snel je dood bent gegaan.

PS. Zie dit niet als een aanval (weet niet hoe jij met feedback omgaat) naar je toe maar probeer hier info uit te halen. Als het lijkt alsof ik je grond in wil bashen met deze tekst dan spijt het me maar dat is niet mijn bedoeling. O-)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik zou nog graag curve willen bemachtigen en tenminste één mage tower. En This Side Up. Maar even de Fail Train goed in de gaten houden.

Over BfA: ik lukt me maar niet om informatie te vinden over Pathfinder, behalve dat blijkbaar er weer een Pathfinder zal zijn. Ik vraag me voornamelijk af of het weer in twee delen is gesplitst en, als dit het geval is, hoe lang we moeten wachten op deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed gezegd @Kadardar , mooi en duidelijk verhaal imo .

Persoonlijk helaas gewoon geen tijd meer voor WoW gehad de afgelopen maand, met name mijn werk neemt zo veel tijd in beslag dat ik keuzes moet maken.

Een van de nadelen van ouder worden is dat je gametijd substantieel afneemt :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik altijd met raiden heb, er wordt altijd gekeken naar numbers.... Reden dat ik een hele lange tijd niet meer gespeeld heb.

9/10 keer was ik tijdens de raids de laatste die overbleef bij een wipe. Puur dat ik ervoor koos om te overleven en minste dmg te krijgen. Alleen ik lag wel achter qua dps. Ik begon er beetje bui van te worden, want wat heb je aan een goede dps die binnen een minuut je healers mana drained en eigenlijk voor een wipe zorgt...

Daarom wil ik nu gewoon casual raiden, tenzij er een guild is die je niet kicked vanwege numbers...
Als je fuckups maakt doordat je alleen naar je DPS meter kijkt word je daar keihard op afgestraft in de wat 'hogere' raids. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Denk aan bijv. de mines op high command.

Het is zoals hierboven aangegeven inderdaad de balans vinden. Gewoon proberen zoveel mogelijk zaken te ontwijken (er is geen enkele reden om op een mijn te gaan staan, behalve als iemand moet clearen). Dat kan echter 1x w indrukken zijn en weer verder je shit spammen.

Maar ik weet niet wat je speelt, ik kan mij bijna niet voorstellen dat je echt kicks krijgt als je iets mindere DPS doet maar wel zorgt dat je niet dood gaat. Ik vraag mij af of er zaken in je spec kunnen veranderen voor maximale output. Daar zijn overigens ook hele makkelijke tools voor. Ga bijv. eens je volledig raid loggen en dan door een analyzer halen: https://wowanalyzer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hystrea
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-06 20:25

Verschilt van guild tot guild eigenlijk hoe dat in elkaar zit, de ene raidleader kijkt naar DPS en gooit alles wat onder het minimum zit eruit, de ander kijkt naar een combinatie ervan. wat @Kadardar klopt voor het grootste deel, alleen zijn er altijd nog wel freak cases te vinden (mensen die damage meters toppen en lage damage taken hebben, dat zijn de echte pareltjes!).

Heb je toevallig logs van een fight? ik wil graag kijken of ik iets zie wat je dps kan verbeteren :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:05:
Goed gezegd @Kadardar , mooi en duidelijk verhaal imo .

Persoonlijk helaas gewoon geen tijd meer voor WoW gehad de afgelopen maand, met name mijn werk neemt zo veel tijd in beslag dat ik keuzes moet maken.

Een van de nadelen van ouder worden is dat je gametijd substantieel afneemt :)
Thanks, heeft me even geduurd om dit zo goed mogelijk te verwoorden tho. ;)
Hystrea schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:15:
[...]

Verschilt van guild tot guild eigenlijk hoe dat in elkaar zit, de ene raidleader kijkt naar DPS en gooit alles wat onder het minimum zit eruit, de ander kijkt naar een combinatie ervan. wat @Kadardar klopt voor het grootste deel, alleen zijn er altijd nog wel freak cases te vinden (mensen die damage meters toppen en lage damage taken hebben, dat zijn de echte pareltjes!).

Heb je toevallig logs van een fight? ik wil graag kijken of ik iets zie wat je dps kan verbeteren :) !
Freak cases of gewoon een hele goede speler samen met zijn class?

Bekijk je dit op basis van de guild of op basis van wat de top is op warcraftlogs? Dat iemand eruit springt bij een guild zie je vaker. Niet iedereen heeft in een guild (vooral richting de meer social guilds) de wil en tijd om echt goed hun class en fights te leren. Daardoor spring je er al wat makkelijker uit als je dit wel kan. Voorbeeld van mij zou zijn toen ik Sin Rogue (ToS) speelde in Final Fury, opzich stond ik bij alle fights echt wel boven aan damage wijze (en ver boven de rest ook tot er iemand anders bij kwam die ook echt heel goed was. Damage fights zijn altijd leuk :) ) en (meestal) laagste damage taken, dit omdat ik gewoon een heel goed gevoel had van de class, fights, wat er wel te mitigaten was en wat niet. Kijkend naar overal parses geloof ik ergens richting de 60%, dus er was nog veel ruimte voor verbetering. Uiteindelijk heb ik de Rogue opgegeven voor me DH want ze wouden dat ik ging tanken.

Guilds die echt met ze alle progressie willen pushen zijn vaak wel gelijk gewaagd aan elkaar (niet geprobeerd maar ik weet zeker dat ik daar een stuk lager zou hebben gestaan want Sin was vrijwel de slechtste DPS in ToS). Omdat iedereen het beste voor heeft met het team en niet de persoon wilt zijn die het probleem vormt.

Qua top van warcraftlogs, vaak zij je daar maar iemand max 3 keer terugkomen omdat de class en fights combi niet over al goed opgaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Kadardar op 06-04-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
@Kadardar Feedback is altijd welkom, speel trouwens balance druid. Alleen ik heb er niks aan op dit moment aangezien ik niet meer een raid heb gedaan sinds The Emerald Nightmare raid. (behalve LFR). Ik speel pas weer sinds 12 dagen. Ik hing altijd rond de 80% van de DPS van mijn class op elke fight tijdens deze raid. Echter waren andere beter dan ik met zelfde class, maar hadden meer damage taken zoals eerder gezegd.

@Hystrea ik zou graag logs geven, denk alleen dat ze niet meer bestaan en ik weet ze ook niet zo 123 te vinden.

Daarnaast ook 1 van de reden, ik had zelf op gegeven moment wel door dat mijn dps wel hoger kon, vroeg in de guild wat ik kon verbeteren, kreeg alleen niet echt de hulp, alleen kijk logs. De aanpak van de guild veranderde van WOD enorm wat raiden ook minder leuk maakte met die guild.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hystrea
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-06 20:25
Kadardar schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:31:
[...]

Thanks, heeft me even geduurd om dit zo goed mogelijk te verwoorden tho. ;)

[...]

Freak cases of gewoon een hele goede speler samen met zijn class?

Bekijk je dit op basis van de guild of op basis van wat de top is op warcraftlogs? Dat iemand eruit springt bij een guild zie je vaker. Niet iedereen heeft in een guild (vooral richting de meer social guilds) de wil en tijd om echt goed hun class en fights te leren. Daardoor spring je er al wat makkelijker uit. Voorbeeld van mij zou zijn toen ik Sin Rogue (ToS) speelde in Final Fury, opzich stond ik bij alle fights echt wel boven aan damage wijze (en ver boven de rest ook tot er iemand anders bij kwam die ook echt heel goed was. Damage fights zijn altijd leuk :) ) en (meestal) laagste damage taken, dit omdat ik gewoon een heel goed gevoel had van de class, fights, wat er wel te mitgaten was en wat niet.

Guilds die echt met ze alle progressie willen pushen zijn vaak wel gelijk gewaagd aan elkaar (niet geprobeerd maar ik weet zeker dat ik daar een stuk lager zou hebben gestaan want Sin was vrijwel de slechtste DPS in ToS). Omdat iedereen het beste voor heeft met het team en niet de persoon wilt zijn die het probleem vormt. In het geval van top warcraftlogs ziej je bijna nooit echt dezelfde mensen meer dna 2 of 3 keer terugkomen. Dit omdat de class en fight combi bepalend is hoe goed iemand kan presteren.

Qua top van warcraftlogs, vaak zij je daar maar iemand max 3 keer terugkomen omdat de class en fights combi niet over al goed opgaat.
Eigenlijk een beetje van beide zou je kunnen zeggen? een goede speler met zijn class zie je minder vaak dan de gemiddelde speler, wellicht is 'Freak case' een extreme term maar in grote lijnen...... :P

Meeste is uit persoonlijke ervaring, maar uiteindelijk komt het op een raidleader zijn beslissing aan, waar je gelijk de goede raidleaders van de slechte raidleaders kan onderscheiden IMHO.

Top van warcraft logs is natuurlijk fight based, erg logisch ook. Om High command als voorbeeld te nemen ga ik het als enhancement shaman afleggen tegen de meeste multidot classes op de meter, het idee is om elke class zn sterktes te geven en te laten shinen op bepaalde fights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desutoroiya schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:47:
@Kadardar Feedback is altijd welkom, speel trouwens balance druid. Alleen ik heb er niks aan op dit moment aangezien ik niet meer een raid heb gedaan sinds The Emerald Nightmare raid. (behalve LFR). Ik speel pas weer sinds 12 dagen. Ik hing altijd rond de 80% van de DPS van mijn class op elke fight tijdens deze raid. Echter waren andere beter dan ik met zelfde class, maar hadden meer damage taken zoals eerder gezegd.
Ah, Balance druid is sinds ToS al geloof ik heel erg afhankelijk van ze legendaries, vroeger in emerald nightmare werd het grootste deel opgelost met zogenaamde shadow stats. Nu later in de expansion zijn deze zo goed als weg/heb je nog een heel klein beetje.

Vooral gaan grinden dus als je beetje mee wilt lopen. Daarbij is een balance druid (alhoewel heel erg veel gevraagd) best wel ongespeeld door de meeste. In Legion hebbe nze de class weer veranderd en mensen die het niet spelen kunnen je ook in feite niet meer helpen. Zou zeggen probeer eerst icyveins en ga langzaam naar de druid discord werken als je een gevoel hebt van je class. Of start direct bij de druid discord en kijk wat je ermee kan. :)
Hystrea schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:50:
[...]

Eigenlijk een beetje van beide zou je kunnen zeggen? een goede speler met zijn class zie je minder vaak dan de gemiddelde speler, wellicht is 'Freak case' een extreme term maar in grote lijnen...... :P

Meeste is uit persoonlijke ervaring, maar uiteindelijk komt het op een raidleader zijn beslissing aan, waar je gelijk de goede raidleaders van de slechte raidleaders kan onderscheiden IMHO.

Top van warcraft logs is natuurlijk fight based, erg logisch ook. Om High command als voorbeeld te nemen ga ik het als enhancement shaman afleggen tegen de meeste multidot classes op de meter, het idee is om elke class zn sterktes te geven en te laten shinen op bepaalde fights.
tuurlijk, maar ik denk dat je vooral moet kijken in wat voor soort raid omgeving je zit. Zoals ik al zei bij social guilds kan je met een heel klein beetje aandacht voor je class al heel ver komen. Ga je meer richting de progress guilds dan merk je snel genoeg dat een klein beetje class kennis je niet bijzonder ver gaat brengen tegenover de rest van het team. Daar heb je gewoon veel meer nodig en dan zou ik het hebben over freak cases idd. Voor social guilds valt het heel vaak wel mee hoe goed iemand is als je het totale plaatje gaat bekijken. Natuurlijk zijn er uitzonderingen waar iemand in een social guild ook echt heel goed is in het totale plaatje maar die kom je niet bijzonder vaak tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:04
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/16i8n5u.jpg

Kan een Tauren druid later in het spel nog zijn vacht kleur aanpassen bij de Barber?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryan_ schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:50:
[afbeelding]

Kan een Tauren druid later in het spel nog zijn vacht kleur aanpassen bij de Barber?
Yup gewoon je skin color veranderen bij de barber in orgrimmar. Voor een level 100~110 met de artifact moet je de kleur van de artifact veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:26
Ik heb net als jullie ook wel weer zin in de nieuwe expansion!

Van nature ben ik redelijk competitief... ook in wow wil ik dus bepaalde doelen halen. Tot nu toe haalde ik die op M+, maar daar begin ik tegen een muur aan te lopen. Ik zit op 3100 raider.io rating en heb geen vast team. +20s of hoger joinen is lastig. Lagere instances heb ik niet zo veel aan voor Mn score.

Verder is er inderdaad weinig te doen buiten 1 a 2 casual raids per week (bijna 2/11m)

Nog een altje levellen zie ik niet zitten, al zijn monks wel echt monsterlijk in M+ op dit moment..!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
Ik heb gister ook een verjaardagskado van Blizzard gekregen. Toegang tot Alpha :D ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En ook ik heb toegang tot Alpha sinds vandaag :D Niet eens jarig maar wel een leuk kado :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:30
Woohoo ook alpha sinds vandaag!! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb dit weekend wel een enigszins vruchtbaar weekend. Ben lekker m'n DK gnome aan het levelen, deze was gisteren level 80 en wilde eigenlijk Storm Peaks afmaken; helaas worden de elite mobs te sterk op level 80, dus er voor gekozen om Vashj'ir in te duiken. Was een goede keuze, daar ik Poseidus gisteren heb kunnen ontmoeten met uiteraard als resultaat een extra mount in de pocket.

Toevallig kwam ik vandaag Poseidus weer tegen: helaas al dood, anders was het een mooi zakcentje. :) Wellicht kom ik hem later op de dag weer tegen (of met andere characters die ik daar sowieso ga levelen).

Nu level 85, maar ga absoluut door met levelen in Cata gebied. :) Gaat volgens mij wel snel. Level 90 zal ik naar Pandaria gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
Het kriebelt om ook terug wow te beginnen na een lange pauze...
was horde op Draenor en ally op Silvermoon, zijn daar nog actieve nl/be guilds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47

Theuno

Da Devil Crew

Valdourian schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:00:
Op Draenor is nog genoeg NL/Be te vinden aan horde kant.

Ik zit in een gezellig internationaal guild. Waar ik gisteren een mooie keystone heb vernachelt:

+15 Return to Karazhan: Lower
Cleared 10 hours ago in 01:15:09. Over time by 00:36:08.176 (92.6%).
Achja, we hebben gelachen >:)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:16
Theuno schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:14:
[...]

Op Draenor is nog genoeg NL/Be te vinden aan horde kant.

Ik zit in een gezellig internationaal guild. Waar ik gisteren een mooie keystone heb vernachelt:

+15 Return to Karazhan: Lower
Cleared 10 hours ago in 01:15:09. Over time by 00:36:08.176 (92.6%).
Achja, we hebben gelachen >:)
Dat is ook wel een van de lastigste deze week. Lower Kara is al een shitload aan trash en dan met teeming en fortified helemaal feest. Quaking erbij in die smalle gangen overal.

Zelf gelukkig redelijke keys gehad deze week. Eerst +19 DHT waar we gelukkig het begin wel konden brute forcen. De rest is niet zo lastig. Daarna +20 CoS, wat vooral even goede burst/stun op de imp packs is, maar die ging ook vrij vlot. En nu mooi Upper Kara +21 in m'n bags, wat volgens mij de beste dungeon deze week is :)

Doe zelf eigenlijk steeds minder qua raiding. Wel nog wat mythic progress op Eonar / Portal Keeper, maar verder geen heroic clears meer en zo. Heb het wel genoeg gezien en kan alleen maar hopen op titanforged voor upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valdourian schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:00:
Het kriebelt om ook terug wow te beginnen na een lange pauze...
Op beide realms zijn genoeg NL/BE guilds. Het is alleen dat als je een guild met tweakers erin je beter af bent op Draenor. Boeit dat je niet zo heel erg dan heb je in feite genoeg keuze op beide servers. Heb zowel Draenor als Silvermoon gespeeld en er is echt genoeg keuze.

Ik zelf zit in een ex nl only guild (dus nu internationaal) en ik vermaak me er prima. :) Niet bepaald de beste progress die ik zelf zou willen maarja... RL > WoW. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Kadardar op 09-04-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadardar schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:54:
[...]
Niet bepaald de beste progress die ik zelf zou willen maarja... RL > WoW. :)
Vertel mij wat :-(
Kom de laatste tijd gewoon eigenlijk niet meer aan WoW toe en daar baal ik soms wel van.
Aan de andere kant zou ik deze RL fase absoluut niet willen missen dus .....het is zoals het is :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:07:
[...]

Vertel mij wat :-(
Kom de laatste tijd gewoon eigenlijk niet meer aan WoW toe en daar baal ik soms wel van.
Aan de andere kant zou ik deze RL fase absoluut niet willen missen dus .....het is zoals het is :)
Ach aan alle fases komt een einde vroeger of later. :)

Voor mij is het nu vooral kind wat ouder wordt (dus meer aandacht) plus opleidingen. Ik ga geen van beide vernaggelen voor WoW, dat is me het niet waard en zoals jij al zegt zou ik het ook niet willen missen. Dus het is zoals het is momenteel. Over 2 jaar of meer zou het vast allemaal weer anders zijn tot die tijd mag ik blij zijn als ik uberhaupt WoW kan spelen. Over het algemeen zijn de weekenden makkelijker om WoW te spelen dan doordeweeks maar soms lukt het me om wat langer te spelen. :)

Voor nu is me DH ilvl 945 (kan hoger als ik eens de tanking trink zou farmen) en DPS zou ergens in de 948 zitten en me Rogue ilvl 909 (wellicht dat ik switch naar Rogue volgende expansion omdat het gewoon zoveel simpeler is... je hebt DPS spec, DPS spec en DPS spec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wee Man schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:43:
Ik zou nog graag curve willen bemachtigen en tenminste één mage tower.
Guardian druid, luffas aandoen, trash trash trash swipe swipe swipe en klaar.
Of kitty, brutal swipe brutal swipe shred shred ferocious bite en klaar.
Heb ze zaterdag toevallig even gedaan, ging helemaal nergens over. Weinig mechanics om rekening mee te houden, dus met een beetje gear stamp je er zo doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

toolkist schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:11:
[...]

Guardian druid, luffas aandoen, trash trash trash swipe swipe swipe en klaar.
Of kitty, brutal swipe brutal swipe shred shred ferocious bite en klaar.
Heb ze zaterdag toevallig even gedaan, ging helemaal nergens over. Weinig mechanics om rekening mee te houden, dus met een beetje gear stamp je er zo doorheen.
Guardian staat juist te boek als een van de moeilijkste, althans de tank challenges. Luffa's helpt enorm, maar nog steeds de meeste mechanics van alle mage towers.

Beter dus eerst kitty/boomie, die zijn echt belachelijk simpel.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

yosh1 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:32:
Woohoo ook alpha sinds vandaag!! :D
Ik wil ook maar helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Waar zie je de alpha invite? In je launcher of krijg je ook een mail ter bevestiging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
marijnvtg schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:38:
Waar zie je de alpha invite? In je launcher of krijg je ook een mail ter bevestiging?
Beide.
Je krijgt altijd een mail voor alpha/beta maar vanzelfsprekend is ook je Launcher aangepast.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:58
Vraagje zijn de achievements i.v.m. Quests in een bepaalde zone accountwide? Heb er bijvoorbeeld in the soutern Barrens nog te doen maar lijkt me dan leuker om die met een alt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
UTADDICT schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:58:
[...]

Guardian staat juist te boek als een van de moeilijkste, althans de tank challenges. Luffa's helpt enorm, maar nog steeds de meeste mechanics van alle mage towers.

Beter dus eerst kitty/boomie, die zijn echt belachelijk simpel.
Ik weet niet of je em recent gedaan hebt, maar guardian was echt te simpel. Boomkin ging veel lastiger met al dat gekite en target switchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stijn014 schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:50:
Vraagje zijn de achievements i.v.m. Quests in een bepaalde zone accountwide? Heb er bijvoorbeeld in the soutern Barrens nog te doen maar lijkt me dan leuker om die met een alt te doen.
De achievement zelf is niet accountwide als dat je het kan zien (muisover zou nog steeds zeggen dat je de achieves niet gehaald hebt). Echter telt het gewoon mee als je het op een andere char doet voor loremaster. Dus het is min of meer accountwide voor de loremaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

toolkist schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:12:
[...]

Ik weet niet of je em recent gedaan hebt, maar guardian was echt te simpel. Boomkin ging veel lastiger met al dat gekite en target switchen ;)
Niet iedereen is motorisch zo soepel dat je die knockbacks in 1x allemaal dodged ;-)

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
UTADDICT schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:29:
[...]

Niet iedereen is motorisch zo soepel dat je die knockbacks in 1x allemaal dodged ;-)
Als je een beetje in het midden blijft van het eiland heb je toch wel genoeg tijd om ervan weg te lopen voordat je over t randje gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Weet iemand een goeie manier om "intact demon eyes" te farmen?

Nu bijna 2 uur bezig geweest voor 100 stuks.
Heb al zitten Googlen maar eigenlijk niks tegen gekomen waar ik echt iets aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn246
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 20:45
Sinds kort ben ik ook weer begonnen met spelen. Dit keer ligt de focus op m'n human priest (shadow en disc). Ik speel op dit moment op Outland en zou graag met een guild Antorus heroic en M+ doen.

Speelt iemand toevallig ook op Outland of heeft iemand zin om een keer samen wat M+/raids te doen? Ik heb het idee dat Outland niet meer is wat het vroeger was en het niet echt makkelijk is om een guild te vinden.

Ik hoor graag of jullie tips hebben :)

Of voeg me even toe: Martijn#2986

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn246 op 10-04-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn246 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:29:
Sinds kort ben ik ook weer begonnen met spelen. Dit keer ligt de focus op m'n human priest (shadow en disc). Ik speel op dit moment op Outland en zou graag met een guild Antorus heroic en M+ doen.

Speelt iemand toevallig ook op Outland of heeft iemand zin om een keer samen wat M+/raids te doen? Ik heb het idee dat Outland niet meer is wat het vroeger was en het niet echt makkelijk is om een guild te vinden.

Ik hoor graag of jullie tips hebben :)

Of voeg me even toe: Martijn#2986
Outland is een PvP realm. Voor PvE ga je daar al meer moeite hebben. Wil niet zeggen dat er geen guilds kunnen bestaan maar zelfs al in Cataclysm had ik al moeite een decent raiding guild te vinden daar puur omdat de main focus voor de meeste PvP is. Ik heb een vermoeden dat je beter af bent naar een normal realm te verhuizen, wellicht even een low level aanmaken en even /2 spammen met wat je kan bieden en een gesprek aan gaan. Voor Normal/ Heroic/ Mythic kan je crossrealm raiden dus misschien dat je zo trial kan staan bij de guild. Dan als ze jullie samen het idee hebben kun je altijd nog transferren en de guild joinen en alle gezelligheid die daarbij komt. Zou niet proberen als een verlaten ziel op Outland te blijven mocht je een guild naar wens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Dennism op 10-04-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit het nu eigenlijk met Legendaries?

Ik dacht dat voor nieuwe characters de eerste 2 legendaries per spec versneld zouden droppen tegenwoordig (pech als je eerste 2 legendaries multi spec lego's zijn). En dat quest legendaries / legendaries uit die gekochte items niet telden voor deze 2 versnelde legendaries.

Ik zit nu echter met een nieuwe alt (110 boost van de BFA aankloop), +- 2 weken geleden geboost, 2x alle Antorus LFR's gedaan, 2 normal clears, 2x een 15+ M+, alle emmisaries sinds de boost maar geen legendary te bekennen afgezien van de 3 tokens die ik van main naar de alt gestuurd hebt, zijn eerste gekochte eigen legendary voor 1000 essences en de quest ring legendary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:30:
Hoe zit het nu eigenlijk met Legendaries?

Ik dacht dat voor nieuwe characters de eerste 2 legendaries per spec versneld zouden droppen tegenwoordig (pech als je eerste 2 legendaries multi spec lego's zijn). En dat quest legendaries / legendaries uit die gekochte items niet telden voor deze 2 versnelde legendaries.

Ik zit nu echter met een nieuwe alt (110 boost van de BFA aankloop), +- 2 weken geleden geboost, 2x alle Antorus LFR's gedaan, 2 normal clears, 2x een 15+ M+, alle emmisaries sinds de boost maar geen legendary te bekennen afgezien van de 3 tokens die ik van main naar de alt gestuurd hebt, zijn eerste gekochte eigen legendary voor 1000 essences en de quest ring legendary.
Er zit een versnelde kans in maar het blijft RNG. Ik heb de eerste week op me Alliance DH er 4 gevonden door vooral keihard te grinden en in feite een 5de van de legendary Argus ring die je kan halen met een quest. Nu met me Rogue heb ik overduidelijk dat geluk ook niet, al een tijdje bezig maar zover alleen nog maar de Argus ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn246
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 20:45
Kadardar schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:38:
[...]

Outland is een PvP realm. Voor PvE ga je daar al meer moeite hebben. Wil niet zeggen dat er geen guilds kunnen bestaan maar zelfs al in Cataclysm had ik al moeite een decent raiding guild te vinden daar puur omdat de main focus voor de meeste PvP is. Ik heb een vermoeden dat je beter af bent naar een normal realm te verhuizen, wellicht even een low level aanmaken en even /2 spammen met wat je kan bieden en een gesprek aan gaan. Voor Normal/ Heroic/ Mythic kan je crossrealm raiden dus misschien dat je zo trial kan staan bij de guild. Dan als ze jullie samen het idee hebben kun je altijd nog transferren en de guild joinen en alle gezelligheid die daarbij komt. Zou niet proberen als een verlaten ziel op Outland te blijven mocht je een guild naar wens vinden.
Hm, jammer. Ik zit er eigenlijk nog niet echt op te wachten om meteen een server transfer te doen. Zeker niet nu de nieuwe expansion er bijna aankomt en de content toch blijft zoals het is. Mocht ik toch besluiten om te transferen, dan is Silvermoon 'the place to be' voor alliance op dit moment toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn246 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:37:
[...]

Hm, jammer. Ik zit er eigenlijk nog niet echt op te wachten om meteen een server transfer te doen. Zeker niet nu de nieuwe expansion er bijna aankomt en de content toch blijft zoals het is. Mocht ik toch besluiten om te transferen, dan is Silvermoon 'the place to be' voor alliance op dit moment toch?
Je hoeft natuurlijk niet per direct te verhuizen, je kan ook eerst een nieuw huis zoeken voordat je gaat verhuizen.

Met andere woorden kijk even rond op de server waar je wellicht heen wilt (silvermoon is een goede keuze maar je kan altijd nog even kijken op https://www.wowrealmpopul...s-population-alliance.php en zien wat er nog meer is. Wellicht wil je meer richting RP en is Argent Dawn ook een hele goede keuze (zitten zeker ook wel wat raiding guilds). Vanuit daar kan je altijd nog met een low level de trade chat spammen met je character, wat je wilt en kijken of er iemand een Priest kan gebruiken. Zoals ik al zei alle raids zijn crossrealm dus je zou kunnen kijken of je op Outland kunt blijven en gewoon kan reageren op de calendar invites. Wat ik wel af zou raden is om proberen te forceren op Outland te blijven terwijl je een leuke guild hebt. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand op een raider zit te wachten die maar op zijn eigen realm blijft.

Ik heb het al een keer zien gebeuren dat iemand na 1,5 maand simpelweg de guild is uitgezet omdat die persoon niet kon transferren (door geld gebrek tevens en het helemaal lam farmen voor een wow token om toch nog 30 dagen te kunnen spelen. Kennelijk zijn ze er :P ). Dus ja, je kan proberen te hopen er zonder transfer af te komen maar ik zou er zeker niet van uit gaan dat elke guild dat maar goed vind. Misschien dat ze meer waarde hechten aan Discord en als je daar een beetje actief op bent dat je ermee weg kan komen maar ook dat is iets waar ik niet van uit zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 22:44
stijn014 schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:50:
Als je een zone volledig doorloopt op 1 character, dan telt ie mee voor Loremaster, als je de zone al deels gedaan hebt op een character, dan zul je de zone op een alt van voren af aan moeten doorlopen wil ie meetellen. Ik had zelf een aantal zones al op mijn hunter gedaan, de rest heb ik op mijn Paladin doorlopen, en inmiddels dus Loremaster binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:15

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Martijn246 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:37:
[...]

PvP realms 'verdwijnen' als de nieuwe expansion komt; alle realms worden in feite PvE, en je kan in hoofdsteden PvP aanzetten en dan wordt je gephased met alleen maar mensen die ook PvP aan hebben staan, zodat je effectief alsnog op een PvP realm speelt.
Hierdoor heeft Blizzard ook meer mogelijkheden om realms te connecten om de populatie en alliance:horde ratio op realms te verbeteren.

Dus je hoeft niet te transferren, alleen een paar maanden te wachten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Blitzdoctor op 11-04-2018 10:24 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Al sinds een paar dagen alpha en gister kreeg ik de e-mail dat ik alpha had gekregen. Zou zeggen check elke dag je launcher bij de dropdown waar je ook naar de PTR kunt. Je zou verrast zijn dat je misschien al alpha hebt zonder dat je het wist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadardar schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:20:
Al sinds een paar dagen alpha en gister kreeg ik de e-mail dat ik alpha had gekregen. Zou zeggen check elke dag je launcher bij de dropdown waar je ook naar de PTR kunt. Je zou verrast zijn dat je misschien al alpha hebt zonder dat je het wist. :)
OMG !! _/-\o_

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:04
Straks ook maar even spieken dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EelcoB
Yep, ik heb ook alpha access gekregen, maar tot op heden geen mail gehad hierover....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je hebt toch alpha? :P
Ryan_ schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:44:
[...]

Straks ook maar even spieken dan :)
Altijd een goed idee :)
EelcoB schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:46:
[...]

Yep, ik heb ook alpha access gekregen, maar tot op heden geen mail gehad hierover....
Welkom bij de club :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, lol. Net gecontroleerd 8)7
Nog geen enkele mail over ontvangen.

Wilde eigenlijk even WoW op een laag pitje zetten tot september en dan weer vol BfA induiken.
Heb ook gisteren twee games als preorder besteld en wilde die tot september gaan spelen.
Oops :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:16:
[...]

Ja, lol. Net gecontroleerd 8)7
Nog geen enkele mail over ontvangen.

Wilde eigenlijk even WoW op een laag pitje zetten tot september en dan weer vol BfA induiken.
Heb ook gisteren twee games als preorder besteld en wilde die tot september gaan spelen.
Oops :)
Gewoon je inhouden op de alpha... ik speel de alpha misschien 2 uurtjes per 5 dagen... ik heb geen zin om me helemaal lam te gaan farmen in een alpha en dan weer alles opnieuw te moeten gaan doen bij release. Was leuk geweest als ik bijv. gamen als werk had maar dat heb ik helaas niet, dus ik richt mij tijd nuttig in. O-)

Heb daarnaast ook genoeg games liggen die ik wil spelen en daar kom ik heus wel aan toe dankzij de manier hoe ik het doe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
Kadardar schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:20:
[...]

Gewoon je inhouden op de alpha... ik speel de alpha misschien 2 uurtjes per 5 dagen... ik heb geen zin om me helemaal lam te gaan farmen in een alpha en dan weer alles opnieuw te moeten gaan doen bij release. Was leuk geweest als ik bijv. gamen als werk had maar dat heb ik helaas niet, dus ik richt mij tijd nuttig in. O-)

Heb daarnaast ook genoeg games liggen die ik wil spelen en daar kom ik heus wel aan toe dankzij de manier hoe ik het doe. :)
Idem, ik heb al weinig tijd om te gamen, en wil niet alles al gezien hebben voordat de game uitkomt, dus ik hou me lekker bezig met het gearen van mn alts via onze social runs, en het afronden van de class mounts en alle professions op max. Dan heb ik alleen nog een monk te levelen tussen de bedrijven door, en dan zie ik in BfA wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:20:
[...]

Ik speel eigenlijk max 4 uurtjes per week alpha en dan zoveel mogelijk om de wijzigingen uit te proberen. Inmiddels een flinke lading bugs kunnen rapporteren. Ik heb bij eerdere expansions ook veel bugs gerapporteerd, uitgebreide reports met steps to reproduce etc..., wellicht daarom dat ik iedere keer snel toegang krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EelcoB schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:42:
[...]

Idem, ik heb al weinig tijd om te gamen, en wil niet alles al gezien hebben voordat de game uitkomt, dus ik hou me lekker bezig met het gearen van mn alts via onze social runs, en het afronden van de class mounts en alle professions op max. Dan heb ik alleen nog een monk te levelen tussen de bedrijven door, en dan zie ik in BfA wel weer verder.
Meeste alts die wil hebben heb ik al. Een alliance Druid zou ik nog max willen hebben, daarna zijn er nog een paar die ik kan levellen maar eigenlijk is dat me tijd verdoen omdat ik toch geen behoefte heb om die te gaan mainen.
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:48:
[...]

Ik speel eigenlijk max 4 uurtjes per week alpha en dan zoveel mogelijk om de wijzigingen uit te proberen. Inmiddels een flinke lading bugs kunnen rapporteren. Ik heb bij eerdere expansions ook veel bugs gerapporteerd, uitgebreide reports met steps to reproduce etc..., wellicht daarom dat ik iedere keer snel toegang krijg?
Min of meer hetzelfde dus, gewoon lekker rustig van alpha genieten en alle bugs en problemen melden.

Dit is eerlijk gezegd de 2de keer dat ik echt snel toegang kreeg tot Alpha/Beta. Zelf heb ik de Legion Beta nooit echt gespeeld op het stukje na van de DH om de vault uit te komen. Deze was toen al dik in orde, hoe ik zo snel aan de BfA Alpha ben gekomen weet ik niet. Misschien dat je wat meer prio krijgt als je al eens uitgenodigd bent geweest, misschien de massale tijd die ik erin heb gestoken bij release maar richting de helya raid wel aardig begon af te nemen?

[ Voor 25% gewijzigd door Kadardar op 11-04-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+++ Viva Hollandia zoekt Raiders +++

En dit om samen in de nieuwe expansie de horde te gaan uitmoorden :-). Wees welkom in onze fijne nederlandstalige groep .

onze actieve realms zijn : EU Runetotem, Kilrogg en Nagrand

Social Team:
Raid dagen: Woensdag & Maandag van 20:00 tot 22:15 (10/11 HC Argus)

WIJ ZIJN OP ZOEK NAAR DPS, TANKS en HEALERS!!!

Voor vragen whisper Borg ~ KnnthSllr#2164, Pangeos ~ Pangeox#2749 of Ronniebex ~ RôNniEBéX#2147

Progress Team
Raid dagen: Woensdag, Donderdag & Zondag van 20:30 tot 23:00 (11/11 HC Argus)

WIJ ZIJN OP ZOEK NAAR DPS

Voor vragen whisper Thascorpion ~ Thascorpion#2122 of Pangeos ~ Pangeox#2749

https://www.wowprogress.com/guild/eu/kilrogg/Viva+Hollandia
http://eu.battle.net/wow/guild/kilrogg/Viva%20Hollandia/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainshead
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
heb mijn guild in de lijst van tweakers gezet indien je op AD (A) speelt en je een (casual raiding) guild zoekt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:41
brainshead schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:00:
heb mijn guild in de lijst van tweakers gezet indien je op AD (A) speelt en je een (casual raiding) guild zoekt .
Socials ook toegestaan? Heb 2 gnomes zonder huis op AD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook NL guilds die 11/11M hebben o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:27:
Zijn er ook NL guilds die 11/11M hebben o.i.d.?
Nope.

Hierbij de lijst van NL guilds op wowgrprogress Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainshead
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Carthrax schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:01:
[...]

Socials ook toegestaan? Heb 2 gnomes zonder huis op AD ;)
Ja hoor hoe meer zielen hoe meer vreugde

Zijn altijd wel mensen die je willen helpen met een random HC of M (0) of zelfs een M+

https://www.crusadersofjudgement.online/ Dat is ons website btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
Zo net weer begonnen na 2 jaar afwezigheid. Heb maar besloten om een nieuwe char te levelen (met heirlooms, want die had ik nog) om het een en ander weer te leren etc.

Ik zit op horde - draenor. Zijn er nog tweakers die daar ook spelen ? Wellicht iemand die wat bags overheeft die ik mag gebruiken?

Neig nu naar een WW monk. Zat te twijfelen tussen enhance, ww, dk, dh (speel voornamelijk melee). Maar heb een monk nooit echt geprobeerd dus eenl euke verfrissing kan het zijn.

Zijn er mensen hier die ww monk ervaring hebben ? Zijn ze beetje leuk ? Goed in pvp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predacore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 15:37

predacore

@TychoV

Yes @Bealrog, Draenor Horde represent.
Ben zelf ook pas weer begonnen. ik kan je niet helpen met je andere vragen. Maar leuk dat je weer meedoet :)

The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik zit ook op Horde - Draenor met mijn DK.

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
Ik ben zelf ook net terug begonnen met WoW op Draenor horde.
Speel nu vooral op mijn lvl 106 ww monk :) Wat een heerlijke class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:16
Windwalker monks zijn op het moment zo'n beetje goed in alles. Naast affliction warlock beste spec qua performance, dus voor de komende paar maanden zit je wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:35

junglebeast

hier staat iets

Monks in het algemeen zijn goed te gebruiken voor elke guild. Daarom ook mijn Monk alt gemaakt. :)

@IntToStr Zag dat Pure naar Horde is gegaan. Nou grats met jullie Nr1 plek aan Alliance kant. :)

[ Voor 34% gewijzigd door junglebeast op 13-04-2018 16:10 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag goede progress gemaakt, we zaten al een tijdje vast op Coven en vandaag coven + aggra down en beste try op Argus was 10%. Denk dat die morgen ook wel gaat liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:30:
+++ Viva Hollandia zoekt Raiders +++

En dit om samen in de nieuwe expansie de horde te gaan uitmoorden :-). Wees welkom in onze fijne nederlandstalige groep .

onze actieve realms zijn : EU Runetotem, Kilrogg en Nagrand

Social Team:
Raid dagen: Woensdag & Maandag van 20:00 tot 22:15 (10/11 HC Argus)

WIJ ZIJN OP ZOEK NAAR DPS, TANKS en HEALERS!!!

Voor vragen whisper Borg ~ KnnthSllr#2164, Pangeos ~ Pangeox#2749 of Ronniebex ~ RôNniEBéX#2147

Progress Team
Raid dagen: Woensdag, Donderdag & Zondag van 20:30 tot 23:00 (11/11 HC Argus)

WIJ ZIJN OP ZOEK NAAR DPS

Voor vragen whisper Thascorpion ~ Thascorpion#2122 of Pangeos ~ Pangeox#2749

https://www.wowprogress.com/guild/eu/kilrogg/Viva+Hollandia
http://eu.battle.net/wow/guild/kilrogg/Viva%20Hollandia/
Oproep tot genocide! Officer, ARREST THIS MAN! :P

Horde > Alliance, mijn hart zal altijd bij de Horde liggen. Maar op dit moment vind ik dat best jammer, want een Nederlandse guild had ik wel erg leuk gevonden eigenlijk. Zo zie je maar weer, oorlog maakt meer kapot dan een vogel in twee linker handen nooit geschoten had toen die de eieren voor zijn rauwe bonen met het badwater uit de verkeerde kant van het bed in köln waren gedonderd. :'(

Overigens.. WALL-OF-TEXT ALERT: tijd voor een ontiegelijke lange post.

Ik zit er zelf aan te denken een Horde NL guild te gaan beginnen. De specifics ben ik nog niet zeker over, aangezien ik momenteel op Darksorrow Horde-side zit. Darksorrow is echt een Alliance realm(zo ben ik er zelf ook op terecht gekomen). Bovendien heeft de Horde side hier volgens mij vooral een UK populatie, en een Scandinavische populatie. Nederlanders van Darksorrow kom ik zelden tegen, hoewel ik me meen te herinneren dat ik ze op de Alliance kant wel regelmatig tegenkwam.
Metaforisch gezegd, ik ga geen condoomautomaat op het toilet van de EO-jongerendag hangen.. dus zal ik hoe dan ook iets drastisch moeten doen om mijn plan uit te voeren.. dus, tijd voor marktonderzoek.

Als iedereen die geïnteresseerd is in een NL Horde guild mij nou eens de volgende informatie zou willen geven:
  1. Zijn/haar huidige main-server(meest gespeelde).
    Voor iedere 110 char: Class, Main-Spec / Off-Spec en een schatting van je skill lvl*
    Voor eventuele niet 110 char die je wel graag wil benoemen vanwege toekomst plannen, graag dezelfde informatie, maar zet er wel even bij dat deze nog niet 110 is.
  2. Zijn/haar huidige alternatieve-server(s).
    Voor iedere 110 char: Class, Main-Spec / Off-Spec en een schatting van je skill lvl*
    Voor eventuele niet 110 char die je wel graag wil benoemen vanwege toekomst plannen, graag dezelfde informatie, maar zet er wel even bij dat deze nog niet 110 is.
  3. Of je eventueel - zoals mij bijvoorbeeld - op een dusdanige rukserver zit, dat je met alle plezier zou willen transferren of rerollen*.
    *In het geval van reroll, dan graag ook Class en spec vermelden.
  4. Of je je prettiger voelt in guildchat, of op voice-chat(ik hou zelf van beide, en ben ook wel eens shy als ik voor het eerst op een voice chat kanaal kom)*.
    *Hou je niet van voice-chat, geen probleem. Ben je in Vietnam je vingers kwijt geraakt, en kan je niet typen, geen probleem. Inclusie is voor mij een belangrijk streven, en dergelijke aspecten hoeven geen probleem te zijn, en zowel zijn er oplossingen voor.
Ik vind niets te gek, en zou het zelf geweldig vinden als ik het klaar krijg een NL hybrid PvP/PvE guild van de grond te krijgen. Als je denkt dat dit niet te doen is, dan verzoek ik je dit ook naar me aan te geven, zodat ik weet naar wie ik mijn Thuglife memes moet sturen als de boel eenmaal staat.

Wat ik natuurlijk ook niet ga doen is een tweede condoomautomaat naast een al bestaande condoomautomaat hangen, als de al bestaande in ieder geval niet zo'n afgeragd ding is, nooit bijgevuld wordt en je al HIV krijgt van op de knop te drukken. Is er al zo'n goed functionerende condoomautomaat, dan please, do tell me where I can find it.

char. name -> Class, Main Spec / Off-Spec met niveau. | Goed++ = PvE -> rotatie, inzicht, dispelling, positionering, mana management, tactics + PvP -> class beheersing, mana management, inzicht - in PvP heb ik soms moeite met positionering(pillarhugging), dispellen, combo-kennis, al die problematiek die een rol speelt na 1600/1700 arena rating - RBG's is mijn skill level toch zeker 1800/1900 waardig, maar tegenwoordig is het moeilijker om de goede mensen consequent bij elkaar te krijgen | Alle chars zijn lvl110 | Minimaal 850 ilvl dmv account-bound tokens

Main realm: Darksorrow, Horde

Hardelange(max. ilvl955) -> Warrior, Arms / Protection beheers ik goed++/goed.
Uroloog(max. ilvl954) -> Priest, Disciprin / Shadow beheers ik goed++/fatsoenlijk.
Buttcheeks -> Dumon hintarud enkel gelvld, zin ontbreekt tot nu toe de class te leren.

Alternatieve realm: Ragnaros, Horde

Woodgnome -> Shaman, Resto / Elemental beheers ik voldoende/matig
Hardelange -> Paladin, Holy / Retribution beheers ik als een ongepolijste keutel/als een ongepolijste keutel

Beetje voorgeschiedenis over mij & mijn opinie over de Old-WoW/New-WoW discussie:
Soms ben ik een beetje nostalgie-geil. Dus een TL;DR is begrijpelijk.

Ik speel sinds zo ongeveer eerste maand Vanilla, en Woodgnome(toen op Doomhammer) is het karakter waar ik ooit op begon. Toen der tijd was ik een zeer bekwaam resto 2h windfury Shaman met een dikke +int staff, in full green cloth, leather en mail gear, die alles Earth Shockte waar de tank zijn pull op fixeerd. In het bedrijfsleven noemt men dit ook wel 'de generalist' :+ .
Vooruit, ik snapte echt gewoon geen ene ruk van het spel. En toch amuseerde ik me kostelijk. Ik zat.. like.. in groep 8? Denk ik? In TBC begon het te veranderen, ik begon meer te balen dat ik slecht was en probeerde dingen serieus te nemen, waaronder rukken en WoW. Tegen het einde van TBC was ik toch wel een redelijk bekwaam Resto Shaman. De guild waar ik mee speelde was geen top-lvl, maar we hebben toch KZ e.d. gecleared.

In WoTLK begon ik het spel echt serieus te nemen. Ik begon mijn classes met gemak te beheersen, begon support roles(tanks, healers) te proberen, mengde me in discussie op het elitist-jerks forum, paste heilig hun theorycraft toe, vond het leren van raidtactics een peulen schil, en begon mijn eerste stappen in het toepassen van interpunctie.

IRL was een puinzooi(drop-out + speed in mijn geval), a.k.a. WoW all day.
De guild was inmiddels uitgegroeid tot een zéér hechte Nederlandse guild. Stuk of tien tot vijftien man, op dat moment in de leeftijd van 14-15(ik) tot 40, met een core van 5-6 mensen, en omdat we al sinds begin Vanilla samen speelde gaande weg ook gewoon goede vrienden geworden! De meeste van ons hadden wel IRL issues, waardoor we er altijd waren. Een aantal hadden ook gewoon een baan, en die kwamen dan gewoon na werktijd. Vrouwen(toen helaas nog niet zo veel aanwezig als tegenwoordig) en mannen. Dikke en dunne. Vijftienjarige die zich konden gedragen, en veertigers die het gezin op de achtergrond hadden rondlopen. Alleenstaande en koppeltjes. Werkende en werkelozen/WAJONG'ers/ziektewet. Er is op een gegeven moment zelfs een koppel ontstaan in de guild, dat tegenwoordig twee kinderen heeft, en nog steeds samen.

De essentie van die hechtheid was toch wel de TS(TeamSpeak) én de guildchat. Beide waren in feite een digitale therapeutische Haagse Koffietent, ofzo. Gewoon de hele dag gezellig ouwe hoeren over.. waar we op dat moment nou eenmaal over aan het ouwe hoeren waren :9 . Als we op TS zaten lulden we net zo zeer in de guildchat, als op de TS, ik in ieder geval(speed..). Zo sla je bruggen en hou je het leuk voor beide kampen.

Wat ook hielp in de guild was: je moest niet aanwezig zijn, maar wilde het gewoon, omdat het echt gezellig was. De core lui, a.k.a. de mensen zonder andere verplichtingen, waren er altijd. Kon iemand z'n gametime eens niet betalen, dan had die per direct zes mensen die al €13,- naar z'n rekening aan het faxxen waren. Je hoefde maar één keer te zeggen dat je gecorpsecamped werd, en 2 minuten later had je ineens drie ervaren PvP'ers naast je staan in The Barrens. Waarop 5 minuten later natuurlijk ineens een stuk of zeven guildies van die Ally voor je neus stonden, en dan wist je dat het feest was begonnen: convert to raidgroup, lock summoned iedereen, en zo'n half uurtje later lag de halve Barrens bedekt met witte skeletten. Heerlijk, die dagen.
Stiekem gaf het rondlopen met zo'n guildname onder je character name een beetje een, I dunno.. motorclub gevoel*, ofzo..? Je horde ergens bij, en werd gemist als je weg was. Je kreeg echt zo'n effect erbij van dat bepaalde Horde en Alliance guilds vetes kregen. World PvP was daadwerkelijk een ding in die tijd. En ook ontstonden vetes tussen Horde guilds, en hetzelfde tussen Alliance guilds, want het kwam evenwel voor dat er onderling spelers werden weggetrokken, vandaar dat hechtheid zo'n ding was. :9
*Laat ik hier preventief en nadrukkelijk bij vermelden: bij wijze van spreken.. voordat ik dadelijk te maken krijg met PoliCorlitie.

Ik mis die mensen nog elke dag. En die tijden ook, hoe fucked up we er allemaal ook bij zaten. Die WoW, die mis ik, maar ik vind de veronderstelling van de Classic aanhangers dat een Classic server die WoW weer zal terug halen dwaas. Dit was een fundamenteel ander WoW. De Classic-lui begrijpen niet, willen niet begrijpen, of kunnen niet begrijpen dat het onderscheid tussen huidig-WoW en oud-WoW niets te maken heeft met WoW, maar met de mensen.
Het is echt onzin dat huidig WoW geen leuke mensen heeft, maar het is wel degelijk waar dat het een ander soort volk is. Alleen veel Classic-aanhangers zijn te verbitterd zich ervoor open te stellen. Ik kan het persoonlijk prima vinden met de lui in huidig WoW, en daar ben ik maar wat blij om.
De meeste van de oude garde zijn gestopt 'omdat het spel en de mensen veranderde', bullshit. De oude garde is gewoon iets anders gaan doen. En dat heeft echt niet zoveel te maken gehad met de staat van het spel. Sommige kregen ineens een baan, of een relatie. Mensen veranderen inderdaad, maar dat is niet WoW-afhankelijk.

Voor de mensen die de Vanilla-TBC-WoTLK tijd niet meegemaakt hebben, en wel houden van een beetje Slice-of-Life. Lees hier verder:
Uit privacy overwegingen van de lui zal ik niet teveel ingaan op herkenbare uitspraken of anderen aspecten.

Hoe je het ook wendt of keert, wij waren keihard verslaafd. Sommige niet alleen aan WoW, me included. En ik bedoel het niet op de manier zoals men er tegenwoordig over grapt 'ik ben om 04:00 nog online, ik ben echt verslaafd man'. Ik heb tijden gehad dat ik vijf dagen non stop speelde, drie dagen sliep, vijf dagen non stop speelde, drie dagen sliep - rinse and repeat. De enige reden dat ik buiten de deur kwam was om speed, pindakaas en een ondergrond voor de pindakaas te scoren(dat vrat ik als ik in de drie dagen slaap wakker werd).

Voor mij was dit mijn typical day: 's Nachts, als TS leeg was, ging ik naar Wintergrasp om tot in de ochtend Saronite-, en Titanium-ores te farmen. Zo structureel dat ik regelmatig /w kreeg als "Nihao" en "reported" etc, omdat mensen dachten dat ik een bot was. Voor mij alleen maar leuk, omdat ik daardoor vaak ineens iemand had voor een nachtelijk praatje.
Als het dan weer ochtend werd, rond een uur of zeven, kwam standaard iemand van de guild online. De vrouw van iemand anders in de guild. De meeste basisscholen beginnen tegen 08:30-08:45, dus tegen 07:45, ging ze ook weer standaard offline. Vervolgens bleef het weer een aantal uren stil.
Soms, met name in de zomer als het warm was, begon het vanaf 11:00 langzaam binnen te druppelen. Eerst op WoW. Meestal kwam de man van de vrouw waar ik het over had als eerste online, écht een ruige, vroeger van de straat, maar super leuke kerel met een hart van goud, veel levenservaring, en echt een van de twee waar ik uren mee kon lullen, ondanks dat hij ergens achter in de dertig was, en ik 14-16. Dan wachtte ik meestal een half uurtje, en dan kwam de TS login vanzelf, of als die niet kwam, stuurde ik eens een /w en binnen 1-2 min *User has joined the channel* "<typerende begroeting>!". Meestal vroeg die daarna of ik m'n bed al had verkocht( _/-\o_ ). Heerlijk, die sfeer, attitude en humor die die man had. Ik denk er nog vaak met een lach aan terug. De haagse koffietent was vanaf dat moment geopend.

Meestal was het dan een beetje ouwe hoeren, kijken of we elkaar nog met iets konden helpen in WoW, of dat een van ons toevallig 'item X' kon craften, etc. Tegen de tijd, soms ook eerder, dat het 12:30-13:00 werd, kwam die andere gozer waar ik uren mee kon lullen online, ook zo'n 'vroeger van de straat'-figuur, maar een paar jaar ouder dan mij. En dan hetzelfde verhaal. Praatje maken met z'n alle, alles goed, kijken of er nog wat te doen viel, maar vooral ouwe hoeren en grappige gespreken voeren, met z'n drieën(of meer als die al online waren) wat BG'tjes lopen, of een instance. Vaak ook beetje overleggen als diezelfde avond een raid op de planning stond. Wie meeging, wie kon tanken, wie kon healen of en wie kon DPS'en. Maar vooral: ouwe hoeren. Iedereen kon gewoon z'n eigen gang gaan, en als die hulp nodig had, items gecraft moest hebben, of een instance in voor een quest, hoefde die maar te vragen.

Het was Het Paradijs, de Berg Olympus.

Dan, zo rond 15:00-17:00, als de lui uit school of van het werk kwamen, voor het eten, druppelde de rest van het zooitje binnen. Groot gedeelte was dan rond etenstijd weer uurtje weg, en tegen 19:00-19:30 kwam de boel op gang. Vooral met raidnights, en op niet raidnights meestal een iets kleiner groepje dat wat ging PvP'en enzo. Of PuG's lopen met alts, als we nog geen altruns konden houden. Dungeons en heroics lopen, of als toevallig toch iedereen online was, alsnog spontane raidnight.
En dan tegen 23:30-01:00 liep het weer leeg, en bleven we meestal met een man of vier-vijf over. Tot uiteindelijk er nog drie over waren, die twee anderen en ikzelf. Uiteraard nog steeds met z'n alle gezellig aan het ouwe hoeren, en natuurlijk: Wintergrasp + soms uren naknokken + minen. En dan merkte ik langzaam dat ik steeds tragere antwoorden kreeg, dat het steeds stiller werd, en zo tussen 03:00-05:00 viel 'De Lange Stilte'. Als 'die andere' al in slaap was gedonderd, te merken aan dat hij niet meer sprak of AFK stond, dan kondigde zich dit standaard aan met een half-uur/kwartier stilte en dan ineens: "<typerende nachtwensing>, <mijn naam>"*User has left the channel*. En voor mij was dat het teken dat 'de Nachtdienst' weer was begonnen.

De Nachtdienst is voor mij de tijdsperiode dat ik de enige online ben, het is een beetje mijn standaard benaming voor doorhalen. Een mens moet zijn verhaal/leven immers creatief en met passie vormgeven, en al helemaal wanneer men erover spreekt of schrijft, anders is het ook zo'n droge kost allemaal.

*neemt een teug van zijn pijp en blaast een walm uit*

In die tijd, en dan spreek ik over een jaar of tien geleden, ik geloof het jaar 2008 of 2009. George W. Bush stond zijn laatste maanden aan het roer van de VS, en had er zo'n zooitje van gemaakt dat wat ooit onmogelijk leek, werkelijkheid werd: den eerste neger legaal en verkozen het Witte Huis in. Het waren turbulente tijden, zal ik je vertellen. Ons Nederland was in crisis, de recessie was nog steeds gesprek van de dag, en de zware economische tijden waren reeds aangebroken en zouden nog gelangen tijd duren. Bovendien stond de altijd charmante Balkenende aan het roer.

Echter, dit alles is volledig aan mij voorbij gegaan buiten de sporadische Nu.nl bezoeken. Ik zat namelijk in de World of Warcraft, waar ook zware tijden heersten. Desalniettemin had ik reeds mijn zinnen gezet op een carrière in de Jewelcrafting business. In die tijd zag het max. skillen van je crafting profession er heel anders uit dan vandaag.
Met name het leven van de beginnend Jewelcrafter was in die tijd enkel weggelegd voor mensen met een extreme geestelijke aandoening. Vooral als je ook nog op een highpop realm zat, en, daar zat ik natuurlijk. Het was by far de duurste profession om te lvlen, en iedere manier om het goedkoper te maken was time consuming as fuck :7 . Iedere nacht weer vloog ik dat kolere Wintergrasp rond, want ik had uitgevogeld dat prime-time tussen 05:00-07:00 was, dan spawnde de veins sneller dan ik over mijn volledige ronde deed, én er was een stuk kleiner risico op beter gegearde en geskillde concurentie, of horde spelers die ze in de tussen tijd deden mine.
Titanium Veins waren namelijk gewoon een random anomalie van een Saronite spawn, dus waar een Saronite Vein spawnde, kon dit ook een Titanium Vein zijn. Dus je moest elke Saronite Vein minen, in de hoop dat die terug spawnde als een Titanium Vein, en dan zorgen dat je er snel genoeg bij was zodat een andere hem niet kon minen.
En nee, hier werd je als Jewelcrafter niet rijk van. De prijzen voor blauwe gems lagen op hun gat, de epic gems waren an sich wel wat waard, maar vooral gecut in de meest gewilde varianten. Verreweg het meest rendabele was om een deel gecutte gems op de AH te gooien, en bij lage prijzen gewoon je Jewelcrafting in de trade-chat linken, maar daar had je pas wat aan als je een redelijk aantal van de goede gems kon cutten, maar dat duurde wel even voor je zover was.
De recipes waren moeilijk te verkrijgen( o.a. door het prospecten van 5x Titanium Ores, dat weer Titanium Powder dropte, dat weer per tien kon worden ingeleverd voor één Dalaran Jewelcrafting Token, die weer per vier - als ik het me goed herinner - één Jewelcrafting recipe voor epic gems opleverde. En er waren nogal wat recipes.).

Vandaar draaide ik voortdurend nachtdiensten. In die tijd waren stacks nog 20x <ore>. Zeg dat je op een goede nacht, van 03:00-07:00, twee á vier(nachten die je alleen in films ziet) stacks Titanium Ores had, en dan was je minstens één keer naar de bank gevlogen omdat de rest van je tassen vol zaten met Saronite Ores. Bloed irritant, zeker als je nog geen budget had om het grootste formaat tassen te kopen, en dus valuable time kwijt raakte door om de zoveel tijd naar de bank te moeten moest, en als die vol zat, moest gaan prospecten.
Neen, in die tijd hadden we nog geen mass prospect. Dit was gewoon voor iedere 5x ores twee keer klikken, of als je slim was gebruikte je een macro-keybindcombo, dan was het één keer. Zo ging er gemakkelijk een half uur van de prime-time af, en liep je Titanium Veins mis.

Stel je had 4x 18-slots bags(Frostweave Bags van 20-slots waren duur). Een totaal van 88 bag slots, minus 8 voor je essentials(HS, etc.), is 80-slots. Dat zijn dus 80-stacks, zeg dat hier twee stacks Titanium bij zitten, dan tellen we die even niet mee want die deed ik altijd prospecten als ik een hele zooi stacks had verzameld omdat dat gewoon geil om te doen was. 78x 20-ores -> 4x prospect pér stack = 312x prospect @ 2-sec cast-time = 624 seconden / 60 = 10,4 minuten voor één bag lichting. Ik was een, wat je zou kunnen noemen, mine now prospect later-type of guy.. 28-bankslots, 7x 18-slots bankbags = 154-slots. Zeg dat ik 14 slots essentials had, is makkelijk, want dan hoeven we slechts 2x 10,4 minuten bij de al bestaande 10,4 minuten te tellen = 31,2 minuten prospecten.
Je zal vast begrijpen dat ik, na dit één keer gedaan te hebben, al snel mijn tactiek heb aangepast door te prospecten in delen. Toen zag ik al snel dat ik beter kon prospecten na elke 4-stacks gemined te hebben, omdat ik dan bovendien langer kon blijven minen. Ondanks al deze moeite had ik alles gewoon op AH moeten zetten - vooral die Titanium Ores. Dan was ik rijk geweest. Tuurlijk, op een gegeven moment liep ik financieel best binnen voor mijn doen, maar dat duurde misschien.. een half jaar? Tot de Cataclysm launch.

Tegenwoordig zitten er minder van deze dwaalsporen in het spel. Alles is redelijk gestroomlijnd, en extreme moeite levert altijd iets op, en veel meer in vergelijking met toen der tijd. In die tijd was ook extreme moeite doen voor iets niet altijd genoeg, en moest je meermaals extreme moeite doen. Hierdoor is ook een leuk aspect van het spel verloren gegaan: professions, AH handel, etc. Voor de oude garde is dat wel raar om te zien, en dat vind ik wel begrijpelijk.

Het was écht een heel ander spel in die tijd, maar niet perse een leuker spel. Het was écht een heel ander volk in die tijd, maar niet perse een leuker volk. Dat is waar het op neer komt. Bovendien, WoW bestaat inmiddels 13-14 jaar? Er is geen 'oud-WoW', zoals er geen 'oude mensheid' is. WoW is door de jaren heen veranderd, Vanilla zijn de Oude Grieken, in TBC had je de Romeinen, waarin je Vanilla nog wel herkende, en tegen WoTLK leek WoW net zo veel op Vanilla, als dat de Vikingen/Anglo-Saxon op de Oude Grieken leken.
Het mooie aan WoW vind ik dat als je ontevreden bent, je zelf een trend kan starten. Zo heb ik in het vorige PvP seizoen regelmatig PuG's in de groupfinder gegooid met de naam "[ENTRY-LVL] ...", omdat ik alleen PuG's voorbij zag komen die voor 1800/../2300+ rating vroegen. De helft ervan waren gewoon rukkers die een carrygroup hoopte te krijgen. High rated spelers zijn competitief, dus er neemt vanzelf eentje de leiding over als er geen is. Naams bekendheid is sinds crossrealm een minder grote factor.
"[ENTRY-LVL] .. " was mijn inziens echter een success, na een tijdje zag je dat varianten ervan steeds vaker voorkwamen. Nu zie ik PuG's in all shapes en sizes. En dan denk ik stiekem wel eens: daar heb jij een kleine bijdrage aangeleverd, kerel.
Geloof me, in WoW kan iedereen de community beïnvloeden, alles dat je nodig hebt is een goed idee waar je even over nadenkt, en waarin je bepaalde struikelblokken die je van kilometers ver aan kan zien komen doet tackelen. Probeer het eens.

Voor de fun, een greep uit mijn timeplayed(pure online time):

Darksorrow Horde
  • Hardelange-Darksorrow: 92 days, 23 hours, 40 minutes, 20 seconds
  • Uroloog-Darksorrow: 16 days, 13 hours, 38 minutes, 2 seconds
  • Buttcheeks-Darksorrow: 1 days, 6 hours, 27 minutes, 40 seconds
Ragnaros Horde
  • Hardelange-Ragnaros: 1 days, 5 hours, 21 minutes, 9 seconds
  • Woodgnome-Ragnaros: 186 days, 13 hours, 1 minutes, 57 seconds
  • Nachtneger-Ragnaros: 9 days, 3 hours, 30 minutes, 35 seconds
  • Rooieneger-Ragnaros: 10 days, 23 hours, 40 minutes, 0 seconds
  • Homofilet-Ragnaros: 4 days, 21 hours, 47 minutes, 52 seconds
  • Juksaandezak-Ragnaros: 81 days, 17 hours, 9 minutes, 59 seconds
  • Ellesdé-Ragnaros: 3 days, 19 hours, 6 minutes, 39 seconds
Anachronos Alliance
  • Skidrow-Anachronos: 8 days, 4 hours, 19 minutes, 27 seconds
Doomhammer Horde
  • Vriesvak-Doomhammer: 32 days, 10 hours, 6 minutes, 21 seconds
  • Snuifbuis-Doomhammer: 8 days, 11 hours, 39 minutes, 40 seconds
Total time online: 458 days, 5 hours, 29 minutes, 51 seconds

We zijn met de core group ook een aantal keer gerealm switched. En dan zijn er nog een aantal karakters buiten beschouwing gelaten. Tel daarbij op dat ik amper WoD heb gespeeld en weinig in MoP.

Dit was oud WoW, ook wel World of Warcrack.

Maar goed, all good things come to an end. Hoe, daar kan ik kort over zijn.

Als guild clearde we uiteindelijk KZ, Maggy, Naxx-10, Vault-10, OS-10, ToC-10(+HC), Onyxia-10, maar ICC werd uiteindelijk het 1944 voor the Fellowship. We hadden eigenlijk al teveel moeite met The Plagueworks, en The Crimson Hall was al helemaal een fiasco. Maar langzaam kwamen we steeds verder, heel langzaam, maar het gebeurde wel.
De guild was zo uniek vanwege haar inclusieviteit, en beetje Rock 'n Roll-karakter. Dit was van oudsher de guildfilosofie, omdat we op <een bepaalde realm> uit een andere Nederlandse guild zijn gezet vanwege het overtreden van onnozele regeltjes, en de Urker-sfeer die we verstoorde.
De guild dreef progresswise op een stuk of drie, vier mensen. Één van die kar trekkers kreeg op een gegeven moment een attitude door het gebrek aan progress, en vond dat we hardere keuzes moesten maken. Het was altijd al iemand die zich bewust was van dat hij beter was dan een hoop anderen in de guild, maar dat waren wij ook. Het grote verschil was dat wij beter met onze onvrede konden omgaan, en de loyaliteit altijd als hoger hebben gezien dan de progress. Voor mij was het simpel: ik was me bewust van de waardeloosheid van een eenzaam bestaan. Eenzaamheid sloopt, zowel een individu binnen een hoog-competitieve omgeving, als een individu (onvrijwillig) in een out-group.
Desalniettemin, een conflict laat zich nooit kaderen tussen twee, drie personen, en uiteindelijk viel ons Reich aan duigen. Het fragmenteerde. Sommige gingen met hun main naar een guild die meer resultaat boekte, en bleven met alts voor de gezelligheid, maar met een stuk minder motivatie om zich voor de guild in te zetten; ze haalden dat geluk immers ergens anders. Anderen bleven trouw, maar vonden de sfeer veranderd. En langzaamaan, ondanks vele malen proberen de boel nieuw leven in te blazen, bloedde het dood.

Hubris.. de eeuwen oude nemesis van een goddelijke omgeving. :N

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hmFcBn/Paradise_Lost_12.jpg

Ik heb iets met deze illustratie van Gustave Doré en de krachtige woorden: 'Paradise Lost'. Ik ken het 'epic poem', dat blijkbaar meer dan tien boeken beslaat, verder niet en ben ook écht niet gelovig. Doch, ik heb een zwak voor de tragediën en archetypes van dergelijke verhalen, of eigenlijk: de mens. Ze zijn juist zo tijdsloos, zelfs wij maken ze mee. En dat is gewoon.. fakking vet. Zoals Nietzsche het noemde "Ewige Wiederkunft".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, een vrij lange post. ;)

Ik kan je niet helpen, zit in een leuke NL guild en daar blijf ik lekker zitten hehe
Daarnaast speel ik wat minder omdat ik een single player RPG game voor eind april wil uitspelen en dat kost enorm veel tijd.

Gisten in de BfA wel geleerd dat Alliance niet te vertrouwen is zeg.
Stelletje backstabbers zijn het me toch :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou alleen interesse hebben in een eventuele 11/11M guild op voor mij passende raidtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
Hmm, het begint steeds meer aannemelijker te worden dat de alliance de sethrak wellicht als Allied race gaan terugzien. Horde mag de Vulpera hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag'Har Orc Racials :
Open Skies - Increases mounted speed by 10%.
Sympathetic Vigor - Increases pet health by 10%.
Pure Blood - Reduces the duration of Poisons, Diseases, and Curses by 10%.
Dat zijn leuke racials zeg, zou wel wat zijn voor mijn survival hunter.
Maar ja, is wel weer een Orc en ik heb er al zo veel.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:41
Afgelopen weekend mijzelf bezig gehouden met het compleet maken van oude Tier sets voor Transmog.
Op mijn gnome mage even de Dragon Soul set compleet gekregen en nog 2 andere sets.
Blijft een leuke manier om de tijd te besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
@Verwijderd
Ik heb niet alles gelezen, maar ik zal je aanraden geen eigen guild op te starten... Een beetje demotiverend inderdaad, maar er zijn al echt veel - goede - NL/BE guilds. Ook genoeg die op jouw behoeftes aansluiten. Echt waar, bespaar je de moeite en join lekker zo'n guild. Scheelt je veel gedoe en je kan direct beginnen met wat je wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@internet.tuig: grote delen van jouw post gelezen dus even een vraagje uit nieuwsgierigheid, waar waren jouw ouders in de tijd dat je zoveel speelde? Want WTF man, een 14jarige die zó veel speelt en er zo'n levensstijl op na houdt, echt bizar 8)7 Nu je wat ouder bent alles wel een beetje onder controle qua speeltijd?

[ Voor 12% gewijzigd door temp00 op 16-04-2018 12:24 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langolier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09-2022
Hallo,

Sleepy Karma zoekt nog nieuwe guildmembers voor mythic raiding deze expansion. We zijn een relaxte guild die niet alleen naar nummers kijkt, maar ook naar houding en hoe goed je in de groep past. We zoeken vooral mensen die willen verbeteren en loot als een bonus zien.

Mocht je intresse hebben zoek ons eens op op wowprogress en of add me Langolier#2948. We zitten op de Kazzak server en raiden op zondag en dinsdag van 8 tot 11.

Langolier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:23:
Daarnaast speel ik wat minder omdat ik een single player RPG game voor eind april wil uitspelen en dat kost enorm veel tijd.

Welke? :)

[ Voor 3% gewijzigd door RustStorm op 16-04-2018 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben een echte gouwe oude aan het spelen uit .....2004 :) (wel, met een patch uit april 2018)
https://www.gog.com/game/vampire_the_masquerade_bloodlines

PS, heb jij de BfA survival hunter al gespeeld ? Wat vind je er van ?
Ik heb nu een undead surv hunter 8)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmlangwerden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-05-2023
Ik denk ook dat zelf een guild opstarten niet de manier is in jouw situatie. Er zijn al flink wat nederlandse (raiding) guilds en ook genoeg die een familiare sfeer en sociale interactie heel hoog in het vaandel hebben.

De guild vinden die uiteindelijk bij je past kan hard werken zijn maar uiteindelijk is het de moeite waard. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:10:
[...]

Ik ben een echte gouwe oude aan het spelen uit .....2004 :) (wel, met een patch uit april 2018)
https://www.gog.com/game/vampire_the_masquerade_bloodlines

PS, heb jij de BfA survival hunter al gespeeld ? Wat vind je er van ?
Ik heb nu een undead surv hunter 8)
Vampire the Masquerade! Awesome, staat nog in m'n kast. :) Ook ooit gespeeld! :)

Ik ben afgelopen weken niet in BfA geweest eerlijk gezegd. Omdat ook ik mezelf kostelijk aan het vermaken ben met een single player game op de PS4 (Horizon Zero Dawn). Heerlijk! :)

Ik ben overigens wel benieuwd naar Survival hunter in BfA. :) Keuzes keuzes... ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:33:
[...]
Ik ben overigens wel benieuwd naar Survival hunter in BfA. :) Keuzes keuzes... ^_^
Speelt zo lekker met de nieuwe rotatie. Echt een verademing (imo)
Vind wel de talent keuzes een beetje vreemd omdat je soms 2 goede talents in 1 rij vind, maar misschien is dit wennen van mijn kant. Plus het is nog alpha, een hoop kan nog verplaatst of veranderd worden.

Had ook graag een zandalari Troll willen spelen maar dat kan helaas nog niet :(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:44:
[...]

Speelt zo lekker met de nieuwe rotatie. Echt een verademing (imo)
Vind wel de talent keuzes een beetje vreemd omdat je soms 2 goede talents in 1 rij vind, maar misschien is dit wennen van mijn kant. Plus het is nog alpha, een hoop kan nog verplaatst of veranderd worden.

Had ook graag een zandalari Troll willen spelen maar dat kan helaas nog niet :(
Ik zal het eens gaan bekijken de eerst volgende keer dat ik in BfA inlog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://media.mmo-champion.com/images/news/2018/april/DruidCatKultiran.jpg

Ja hoor de verwachte cat form voor Kultiran :D Nou dat is awesome!

Ow ja, Rexxar lijkt ook een grotere rol te krijgen in BfA. Aangezien ze model een update heeft gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://media.mmo-champion.com/images/news/2018/april/rexxar.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Kadardar op 16-04-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

@Verwijderd nu ben ik best vrij qua nameuse, maar ik zou je met de verschillende namen van je chars. toch heel hard reporten als je op mijn server zou spelen :/

enfin, start alleen een guild op als je er veel energie in steken; ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het opstarten van een guild en het draaiende te houden op het niveau dat je wil veel tijd, energie en geduld kost.
(vorig jaar januari namelijk zlef gedaan).

Verder;
vvvvvvv
temp00 schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:22:
@internet.tuig: grote delen van jouw post gelezen dus even een vraagje uit nieuwsgierigheid, waar waren jouw ouders in de tijd dat je zoveel speelde? Want WTF man, een 14jarige die zó veel speelt en er zo'n levensstijl op na houdt, echt bizar 8)7 Nu je wat ouder bent alles wel een beetje onder controle qua speeltijd?

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadardar schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:50:
[afbeelding]

Ja hoor de verwachte cat form voor Kultiran :D Nou dat is awesome!

Ow ja, Rexxar lijkt ook een grotere rol te krijgen in BfA. Aangezien ze model een update heeft gekregen.

[afbeelding]
Rexxar is altijd al een baas geweest maar dat nieuwe model is heel mooi.
Ben benieuwd wat zijn rol wordt in BfA. Van mij mag hij de nieuwe Warchief worden _/-\o_

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Hallo allen,

is er alweer veel nieuwe content te spelen? Ik ben nu een tijdje gestopt, heb al wel BfA gekocht, en wat allied races gelvled maar that's it.

Of is er bekend wanneer er eventuele prepatch komt op nieuwe content?

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:23:
[...]

Rexxar is altijd al een baas geweest maar dat nieuwe model is heel mooi.
Ben benieuwd wat zijn rol wordt in BfA. Van mij mag hij de nieuwe Warchief worden _/-\o_
Ik zie eerder Saurfang warchief worden dan Rexxar. Ik heb een voor vermoeden dat die een rol gaat spelen voor de nieuwe maghar orc allied race quest chain.

Maar van mij mag die meer natuurlijk :) Rexxar is een baas lore wijze, zover ingame wijze... is die nooit meer geweest dan een verdwaalde quest giver dus er mag wel eens wat meer tijd in hem gestoken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temp00 schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:22:
Hahaha, ik weet het, ik heb een unieke opvoeding gehad, laten we het daar op houden. Mijn moeder had een vriend in een andere stad, dus die was maar één a twee keer in de week thuis, eigenlijk alleen om aan de thuiszorg te laten zien dat ze thuis was, zodat ze d'r uitkering niet zou verliezen. Daar heb ik natuurlijk nooit een probleem van gemaakt, want erg prettig gezelschap was ze toch al niet :/

Gelukkig doe ik nu geen 'four day, five day marathons' meer nee. Maar het blijft oppassen.
Dawn schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:57:
@Verwijderd nu ben ik best vrij qua nameuse, maar ik zou je met de verschillende namen van je chars. toch heel hard reporten als je op mijn server zou spelen :/

enfin, start alleen een guild op als je er veel energie in steken; ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het opstarten van een guild en het draaiende te houden op het niveau dat je wil veel tijd, energie en geduld kost.
(vorig jaar januari namelijk zlef gedaan).

Verder;
vvvvvvv

[...]
There is more to a man than his name. Als Jezus eigenlijk Incontinentieluier had geheten, zou hij dan een slechter mens zijn? Namen zijn namen, geen karakter eigenschappen.

Desondanks, begrijp ik wat je bedoeld.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
@Verwijderd hahaha _O- wat een held, ben je nu nog steeds naar de klote ?

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Intelcorei7 schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:35:
@Verwijderd hahaha _O- wat een held, ben je nu nog steeds naar de klote ?
Ligt eraan, ik gebruik inmiddels geen speed meer. Wel merk ik dat ik bepaalde aspecten van opvoeding heb gemist die mij een aanzienlijke handicap geven in het opbouwen van een leven. Dat zou je inderdaad kunnen definiëren als 'naar de klote'.
Zelf zie ik het meer als een 'deuk in de verpakking' van wegen lak aan integriteit bij de leverancier. Vaak blijf ik daarom ook in de rekken liggen, zoals die ene overgebleven doos cornflakes waarvan het karton is ingedeukt.

Maar goed, het stimuleert tot presteren en vindingrijkheid.
Pagina: 1 ... 15 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lijst met spelers en guilds van tweakers

Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX

Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.