Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik zie dat hier wel vraag naar zou kunnen zijn aangezien ik dergelijke posts af en toe zie opduiken in het slowchat topic. Alleen sneeuwt het daar onder tussen talloze andere posts met cartoons, gifjes ed die niet handig zijn om hier bvb in een nsfw omgeving even snel doorheen te scrollen.
Het is maar een suggestie natuurlijk. In elk geval bedankt om het in overweging te nemen en excuses mocht hetgene dat ik voorstel al bestaan maar ik er overheen heb gekeken
Zijn er redenen waarom dat topic niet voldoet?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
De slowchat is een karikatuur van zichzelf geworden. Een echo kamer met memes en geintjes.
Het gros van de berichten is niet meer ‘ter lering’, maar (plat) vermaak. Iets te makkelijk.
Een groot gedeelte van de posts is ook niet crypto gerelateerd.
Let op:
- Ook ik doe daar aan mee - sterker nog…. Maar ik vraag me af hoe zinvol/interessant dit de slowchat maakt voor anderen. Volgens mij zijn we de afgelopen jaren een paar flinke sterkhouders kwijtgeraakt wiens content ik graag zag. En niet alleen omdat het bear is.
- Ik vraag niet van mods om strenger te modden. Dat is ondoenlijk.
Suggestie:
- Nog niet bekend, ben eerst benieuwd hoe anderen dit zien…
- Ik wil zelf in de spiegel kijken en hier met mijn eigen posts aan proberen bij te dragen. Geheid trap ik mijn valkuilen en oud gedrag, maar ik mag daar best op aangesproken worden.
[ Voor 18% gewijzigd door MrMrq op 01-10-2023 21:34 ]
Maktub
Ik merk weinig verschil met pakweg 5 jaar geleden eigenlijk. Gewoon bearmarketstuff.MrMrq schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:29:
Stelling:
De slowchat is een karikatuur van zichzelf geworden. Een echo kamer met memes en geintjes.
Het gros van de berichten is niet meer ‘ter lering’, maar (plat) vermaak. Iets te makkelijk.
Let op:
- Ook ik doe daar aan mee - sterker nog…. Maar ik vraag me af hoe zinvol/interessant dit de slowchat maakt voor anderen. Volgens mij zijn we de afgelopen jaren een paar flinke sterkhouders kwijtgeraakt wiens content ik graag zag. En niet alleen omdat het bear is.
Suggestie:
- Ik wil zelf in de spiegel kijken en hier met mijn eigen posts aan proberen bij te dragen. Geheid trap ik mijn valkuilen en oud gedrag, maar ik mag daar best op aangesproken worden.
Over een jaar of iets meer hopelijk the usual ‘bullmarketstuff’.
Leden komen en gaan daar doe je verder toch weinig aan.
Wat jij? @Taro
Ik merk wel verschil, voorheen kon een waardevolle bijdrage op +1's en een gezonde discussie rekenen. Tegenwoordig krijgen de grappige reacties op een waardevolle bijdrage meer waardering dan de waardevolle bijdrage zelf en moet je wel een hele dikke huid hebben om tegen alle moonboys in te kunnen gaan. Is het bullish dan kan je op medestanders rekenen, is het bearish, dan moet je alle zeilen bijzetten.Alpina schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:37:
[...]
Ik merk weinig verschil met pakweg 5 jaar geleden eigenlijk. Gewoon bearmarketstuff.
Over een jaar of iets meer hopelijk the usual ‘bullmarketstuff’.
Leden komen en gaan daar doe je verder toch weinig aan.
Wat jij? @Taro
Ik reageer misschien nu even wat zuur en zwart/wit, maar ik probeer vaak een realistisch en kritisch geluid te laten horen en de laatste tijd merk ik dat daar vaker de draak mee wordt gestoken dan waarde aan wordt gehecht. Aangezien ik er niets voor terugkrijg zie ik niet in waarom ik daar nog langer tijd en moeite in zou steken.
In het NK topic ligt dit gelukkig anders.
Dus misschien niet verkeerd @MrMrq dat we daar eens over na gaan denken.
Eigelijk heb ik helemaal geen recht van spreken, omdat er kwa ‘crypto-kennis’ niets uit mij komt. Alle inzichten die gegeven zijn door mensen die er doel over hebben, heb ik gelezen. Maar niks mee gedaan. Waarom? Omdat ik het forum ben gaan zien als uitlaatklep. Al besef ik me nu dat dat natuurlijk nooit de opzet geweest kan zijn van het forum.
Wat de draak steken betreft @Taro, ik kan mij een voorval herinneren anderhalf jaar geleden dat mensen de druk bij jou neergelegd hebben, omdat jij was in en of uitgestapt. En je had ‘ongelijk’ dus nu zaten deze mensen met verliezen ( of zoiets ).
Dat moment heb ik toenertijd aangepakt om voor je in de bres te springen. Omdat ik dat olie dom vond.
We zijn nu een tijdje verder. En door bepaalde privé omstandigheden heb ik helaas minder tijd om op het forum te kijken.
Persoonlijk zou ik het heel jammer vinden als het forum Taro kwijtraakt ( alsin je input niet meer geeft ) puur om hoe je bent. Je voelt toch aan als een vader figuur.
Dit geldt ook voor anderen. Wel goed dat dit wordt uitgesproken. Want ik kom altijd met plezier op het forum. Al ben ik inhoudelijk verre van een cryptomaster. Maar het kan niet zo zijn dat we in bearische momenten de draak gaan steken.
UberLurker Departement #GG.
Ik kan me herinneren dat NK en SC van elkaar werden afgesplitst. Toen omdat de ‘serieuze’ posts bij het ingaan van de bull werden ondergesneeuwd door de shills, de memes, ‘gooo [naam shitcoin]’, enz.
Nu heb ik het idee dat we in de bear al op dat minder inhoudelijke niveau zitten - wat moet dat dan wel niet over een jaar of wat zijn?
Kijk, wat mij betreft ook prima als dit een stamkroeg is in plaats van een schoolgebouw. Maar het onderscheidend vermogen ten opzichte van X of een WSB Telegram erodeert wel wat (imho)
Maktub
Tegenwoordig krijg je als je een rondje geeft meer feedback op de verkeerde temperatuur van het bier, dan dat men het rondje waardeert. En het op het juiste moment voor de duizendste keer recyclen van memes óf het geven van feedback over het lauwe bier levert meer waardering op dan een rondje geven.
Misschien moet ik maar eens overwegen om een tijdje thuis te blijven.
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 01-10-2023 22:20 ]
Dat zou jammer zijn.Taro schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:16:
Misschien moet ik maar eens overwegen om een tijdje thuis te blijven.
Weet niet of ik recht van spreken heb, hang er nog niet zo lang rond, maar het onderwerp dat MrMrq aanhaalt is in mijn ogen terecht, inclusief jouw post hierboven om 21:42u Taro.
Om die reden wegblijven is als een neerwaartse spiraal, het niveau gaat alleen maar verder omlaag.
Trust me when I say this is only the beginning.
Als barman wordt je door ieder normaal persoon hier gewaardeerd en wellicht ook door de meeste freaks. Iedereen kan je het echter niet naar de zin maken. Wat belangrijk is, haal je er zelf voldoening uit?
Zo nee, dan moet je wat anders doen. En het is niet gek als je na een tijdje naar een andere gesloten inrichting wil. Viva-forum wat voor jou?
Ik ga je zien dude!
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
In het verleden is al eens geprobeerd het SC topic aan wat meer regels te binden en strakker te modereren, maar dat maakte het er ook niet beter op. Het NK topic wordt volgens mij ook als een onnodig hoge drempel ervaren, de lat ligt er voor mijn gevoel voor veel mensen te hoog om te posten, terwijl dat niet nodig is, een groot gedeelte van de SC posts zou er prima passen, die worden echter primair in SC gepost.
De gezelligheid is prima en wat mij betreft ook wenselijk, maar is waarschijnlijk doorgeslagen, het draait nauwelijks meer om de inhoud.
Suggesties?
NK is idd voor mij te zwaar om inzichten te posten, omdat ik er te weinig van af weet. Ik wil best af en toe nieuws delen, maar reacties krijge je daar zelden.
NK is wellicht voor de heavy investers te lichtvoetig, maar iedereen durft daar wel te posten én te reageren.
Wellicht alle serieuze lieden vriendelijk doch beslist naar NK duwen? Wellicht alle serieuze posts van SC naar NK gooien cq kopiëren?
Lekker pragmatisch zijn Taro. Als je het de moeite vindt natuurlijk...
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
99% van de posts is bagger maar dikwijls blijft je door de stront zwemmen voor die 1%. In de bull is het eerder 0,01% ipv 1%
Interessante on-topic posts stelselmatig naar NK moven o.i.d.?
spuit11 na @resusaapje zie ik
Maar of je daarmee punten voor sfeer en gezelligheid gaat scoren...
Dat klopt, maar als er nog erg weinig mensen overblijven waar iets interessanters uitkomt dan 'moon' of 'rekt' heeft het ook weinig zin meer om tegen jezelf te zitten lullen.Numbers schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:26:
Om die reden wegblijven is als een neerwaartse spiraal, het niveau gaat alleen maar verder omlaag.
[ Voor 5% gewijzigd door Slonzo op 01-10-2023 23:09 ]
Ik steek er al jaren tijd en moeite in, dat wil ik blijven doen, mits het ergens toe leidt.resusaapje schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:00:
Lekker pragmatisch zijn Taro. Als je het de moeite vind natuurlijk...
In het verleden is wat je suggereert al eens geprobeerd. Het NK topic zou dan serieuzer en inhoudelijker worden, waardoor het SC topic eigenlijk geen bestaansrecht meer zou hebben, want dan past het beter in de Tweakers kroeg/huiskamer regionen en voegt het in het algemeen weinig meer toe qua inhoud.
In die periode is er veel gediscussieerd en hebben mensen afscheid genomen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt om naar de huidige situatie te gaan. Maar nu enige tijd later lijkt dat te zijn doorgeschoten.
Wat het SC topic juist zo gezellig en door velen gewenst maakt, is ook direct de grootste valkuil ervan.
Van het Nieuws en Koers topic een topic maken waar men inhoudelijk over crypto (FA en TA) kan posten.
Ik zou dan ook de naam wijzigen, omdat Nieuws en Koers topic de suggestie wekt dat dit vooral bedoelt is om over nieuwsberichten en koersen (TA) te posten en wat minder geschikt is voor inhoudelijke posts op gebied van FA.
Oh kijk, ik ben net in de SC gemodereerd. Ben benieuwd hoeveel maluspunten ik nu hebTaro schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:08:
[...]
Ik steek er al jaren tijd en moeite in, dat wil ik blijven doen, mits het ergens toe leidt.
In het verleden is wat je suggereert al eens geprobeerd. Het NK topic zou dan serieuzer en inhoudelijker worden, waardoor het SC topic eigenlijk geen bestaansrecht meer zou hebben, want dan past het beter in de Tweakers kroeg/huiskamer regionen en voegt het in het algemeen weinig meer toe qua inhoud.
In die periode is er veel gediscussieerd en hebben mensen afscheid genomen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt om naar de huidige situatie te gaan. Maar nu enige tijd later lijkt dat te zijn doorgeschoten.
Wat het SC topic juist zo gezellig en door velen gewenst maakt, is ook direct de grootste valkuil ervan.
Terecht, want volgens de regels, maar het is wel zo dat ik niet op tweakers rondhang vanwege hardwerkende mods, maar wel dankzij hardwerkende mods. Zoals oisyn en taro
Ik zou het voorstel om het NK topic om te zetten in een Analyse topic supporten. En verder lieve Taro, er niet te zwaar aan tillen. Iedereen wil wat anders, en zelfs op verschillende momenten wat anders. Dus over elke beslissing die je nu neemt en waar 100% van de bevolking achter staat, valt over een halfjaar ook wat te zeiken.
Misschien gewoon oisyn wat vaker en wat rigoreuzer laten modden. Slowchat teksten zijn ook weer niet zoooo belangrijk. Ik weet al niet eens meer waarvoor ik gemod ben.
Houdt het voor jou ook leuker
Ik hang ook niet op tweakers rond vanwege menzen zoals jij. Al weet ik niet eens wat een mens zoals jij is. Of wat ik nou precies met deze opmerking moetresusaapje schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:50:
[...]
Oh kijk, ik ben net in de SC gemodereerd. Ben benieuwd hoeveel maluspunten ik nu heb![]()
Terecht, volgens de regels, oisyn, maar het is wel zo dat ik niet op tweakers rondhang vanwege mensen zoals oisyn, maar wel vanwege mensen zoals taro.

Misschien gewoon to the point komen als je een punt hebt dat je wilt maken? Dan snap ik het ook
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ach, ik had jouw naam ook gewoon niet moeten noemen. Het was een knuffel voor Taro, niet bedoeld als oorvijg voor jou..oisyn schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:54:
[...]
Ik hang ook niet op tweakers rond vanwege menzen zoals jij. Al weet ik niet eens wat een mens zoals jij is. Of wat ik nou precies met deze opmerking moet.
Misschien gewoon to the point komen als je een punt hebt dat je wilt maken? Dan snap ik het ook
Taro heeft blijkbaar effe een existentieel momentje. Dus krijg hij een welgemeende aai over zijn bol, omdat hij vrijgevig en gezellig is.
Jou ken ik alleen van de opruimwoede. Ongetwijfeld ben jij heel gezellig in topics waar ik niet kom. My loss.
Excuses voor het jou hierin betrekken.
Ah ok, dat had ik idd niet begrepen maar dan heb ik niets gezegd. Ik doe graag mee met Taro-knuffelsresusaapje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:01:
[...]
Ach, ik had jouw naam ook gewoon niet moeten noemen. Het was een knuffel voor Taro, niet bedoeld als oorvijg voor jou.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit valt hier misschien buiten de kaders, maar wat bedoel je met "ergens toe leidt"?Taro schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:08:
[...]
Ik steek er al jaren tijd en moeite in, dat wil ik blijven doen, mits het ergens toe leidt.
Wat is jouw doel dan? Dat we verstandiger worden? Dat we rijk worden? Dat we iig niet armer worden?
Ik zit al anderhalf jaar te wachten op de SC BBQ, die komt ook maar niet.
Of bedoel je een persoonlijk doel? Wil je er zelf wijzer van worden? Er zijn toch genoeg mensen die jou ook tips toestoppen?
Het is wel zo dat de bevolking hier steeds verandert. 5% is typisch in het bedrijfsleven, dat lijkt me hier ook van toepassing. Is je doel dan om de mensen met wie je het goed kan vinden vast te houden?
Dit steekt me een beetje, maar niets is natuurlijk minder waarresusaapje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:01:
Jou ken ik alleen van de opruimwoede.
Voor de mensen die hier wat langer rondlopen, weten dat ik al sins 2013 moderator ben in het cryptoforum. In eerste instantie een themaforum in de hype van 2013, die uiteindelijk weer is opgedoekt in de bear-market van 2014/2015. In de hype van 2017 weer opnieuw een themaforum, en een tijdje later is het label themaforum erafgehaald omdat het ook in de bear van 2018/2019 wat drukker bezocht bleef dan tijdens 2014/2015.
En dus ook al die tijd heel actief geweest. En grote invloed gehad in hoe het forum er nu uitziet. En wie kent bijvoorbeeld nog de bl3p invite megastravaganza
Ik het ook jammer dat inhoud eerder kritiek dan het waardering krijgt. Wat dat betreft deel ik het gevoel met Taro. Het NK topic is voor mijn smaak dan weer te veel gericht op TA, dat is niet helemaal mijn ding. Het zal wel aan de bearmarkt liggen, ik hoop dat het vooral weer een gezellige plek kan worden waar we naast grappen ook serieus over projecten kunnen sparren
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ik begrijp dat ook jij een knuffel nodig hebt.oisyn schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:16:
Oh dit wilde ik nog wel even kwijt
[...]
Dit steekt me een beetje, maar niets is natuurlijk minder waar. Een snelle zoektocht wijst erop dat je sinds 2021 in CC post. Ik doe eigenlijk al een paar jaar niet actief meer mee, en mod alleen nog op basis van topicreports, en over het algemeen is Taro me dan ook voor. Ik ben erg blij met zijn inzet, want ik ben de binding zelf een beetje kwijt.
Voor de mensen die hier wat langer rondlopen, weten dat ik al sins 2013 moderator ben in het cryptoforum. In eerste instantie een themaforum in de hype van 2013, die uiteindelijk weer is opgedoekt in de bear-market van 2014/2015. In de hype van 2017 weer opnieuw een themaforum, en een tijdje later is het label themaforum erafgehaald omdat het ook in de bear van 2018/2019 wat drukker bezocht bleef dan tijdens 2014/2015.
En dus ook al die tijd heel actief geweest. En grote invloed gehad in hoe het forum er nu uitziet. En wie kent bijvoorbeeld nog de bl3p invite megastravaganza. Van bitcoin OG naar de man die af en toe het plein aanveegt. Tja...

Ik heb tijden terug ook jouw profiel gelezen, dus ik wist al een beetje wie je was. Maar ja, tegenwoordig lijk je hier idd een beetje de vuilnisman te zijn. Komt alleen langs om de rommel op te ruimen

Op tweakers hang ik al veul veul langer rond. Nooit de behoefte gahad om iets te brengen, alleen om iets te halen. En toen was daar voor mij ineens crypto. Het topic waarin ik al mijn memes kwijt kon.
Gekkigheid natuurlijk. Ik zal eens kijken waar jij zoal rondhangt en zien of ik daar ook wat memes kwijt kan
Ben je helemaal uitgekeken op crypto, of gewoon klaar met praten daarover? Het is natuurlijk toch wel gek dat je hier wel mod, maar niks (meer) hebt met het topic. Bl3p staat trouwens op mijn lijstje om dit najaar eens naar te kijken.
resusaapje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:25:
[...]
Ik begrijp dat ook jij een knuffel nodig hebt
Ik hang eigenlijk niet zo heel ontzettend veel rond op GoT. "Mijn plekkie" is natuurlijk Softwareontwikkeling, daar ben ik in 2004 begonnen met modereren, zelfs nog een tijdje Admin geweest van De Devschuur. Later gestopt met modden, en door het opdoeken van het cryptothemaforum destijds weer het modden in DEV opgepakt. Verder zie je me rond het Grote Grappige Plaatjes Topic in de HK. En af en toe in de F1 topics. Of misschien een gametopic zoals Factorio.Gekkigheid natuurlijk. Ik zal eens kijken waar jij zoal rondhangt en zien of ik daar ook wat memes kwijt kan
Ik heb mijn 2013 bitcoins nog steeds. En heb ook niet zo heel veel met alle andere troep. Ben wat dat betreft wel een beetje uitgepraat. Op Twitter, excuus, X, nog wel heel actief in de anti-BSV en anti-Craig-Wright cirkels. Vooral die laatste kan ik uren over praten. Heb er ooit eens een topic over geopend, maar niet echt bijgehouden (kreeg ook niet heel veel aandacht van anderen overigens). Dit weekend heeft de schijt behoorlijk de ventilator geraakt, geen idee of dat nog enigszins is besproken in CC ergens?Ben je helemaal uitgekeken op crypto, of gewoon klaar met praten daarover?
Is ook zo. Maar ik ben niet alleen hier mod, dus wel handig als ik gewoon af en toe kan bijspringen (en dan gaat het idd vaak alleen over puinruimenHet is natuurlijk toch wel gek dat je hier wel mod, maar niks (meer) hebt met het topic.
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2023 00:52 ]
Ik ben blij met het gesprek hierover en lees een paar dingen terug:
* Er is en blijft behoefte aan ‘memes & moooons’.
* NK wordt door die naam gezien als een topic waar het niet over zaken als ETH-nodes mag gaan.
Suggestie:
- Een offensief om alle serieuze praat met betrekking tot charts, nodes, cards, fundamentels te trekken naar een ‘uitgebreid’ NK (werktitel: crypto inhoudelijk’
- Een semi unmodded ‘Crypto kroegpraat.’ (werktitel)
Maktub
Dit bedoel ik en lijkt me het voorkómen waard.Gelukszoekr schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:19:
En als je dan denkt wat interessants te kunnen melden levert dit meer offtopic gedoe op, dus laat ik het maar.
Maktub
Wat dan wel weer positief is, is dat er inhoudelijk over gediscussieerd kan worden en dat het nog constructief gebeurd ook.
Voor mij geldt dat ik juist het NK topic wat links laat liggen. De meeste TA die ik daar post kan op minder reacties/waardering rekenen dan in het SC topic. Ik heb het wel een tijdje geprobeerd maar het is daar gewoon wat stiller. Zelf ben ik niet zo goed in het zien wanneer de markt/BTC naar beneden neigt (uitzonderingen daargelaten) maar ik snap wel dat als je dat wél kan en deelt en daar wordt veelal negatief/bijdehand op gereageerd dat je er een keer klaar mee bent @Taro.
Ik denk dat de voorstellen van @MrMrq wel kunnen helpen, al zou het voor het inhoudelijke topic dan ook wel prettig zijn als er af en toe ook met een knipoog gereageerd mag worden, dat vind ik zelf altijd wel leuk. Als we dan toch een Crypto Kroeg beginnen, moeten we dan niet ook thema-feestjes bedenken? Kunnen we het een week over de guurste der guurste shitcoins hebben, kijken wie er met het meest kansloze muntje op de proppen komt. Of soms een keer iets inhoudelijker, een aantal TA termen of fundamentals in crypto laten uitleggen door iemand die zich geroepen voelt?
Ik loop maar wat te brainstormen en heb geen idee of dit nou juist wat toevoegt of alleen maar voor extra werk zorgt zonder dat het wat oplevert, maar wie weet
Tot slot wil ik @.oisyn en @Taro nog wel een hart onder de riem/veer in hun reet steken: jullie wijze van modden maakt het SC topic voor mij al ruim 2,5 jaar een heel leuk topic om te blijven bezoeken en mee te ouwehoeren (of zo nu en dan een chart te posten met wat onderbouwing/duiding). Wat dat betreft kan ik jullie alleen zeggen: ga zo door, jullie zijn toppers!
Dat is niet zozeer het geval, voor mij, ondanks mijn ‘topic start.’ Ik vind het een geweldige plek om mijn meme skills te oefenen!YES schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:57:
Jammer om te lezen dat het voor een aantal niet zoveel meer aan is in het SC topic.
Maar ik betwijfel of dat de way to go is. Als een overdaad aan grappen de inhoud schaadt, zoals ik al bij Taro en Gelukzoeker proef, dan is dit straks een meme only plek. En dan zou ik dan ook weer betreuren.
[ Voor 4% gewijzigd door MrMrq op 02-10-2023 09:14 ]
Maktub
Een naamswijziging lijkt mij een goed begin, maar om het dan weer tot FA & TA te beperken, dat vind ik dan weer te strict. Voor mij mag een opmerking of discussie over de laatste BIP daar ook gerust bij, een nieuwe hoogst twijfelachtige shitcoin waar eens mee gelachen wordt, Polkadot die alweer een nieuwe zinloze parachain lanceert, ...jvel92 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:24:
Van het Nieuws en Koers topic een topic maken waar men inhoudelijk over crypto (FA en TA) kan posten.
Ik zou dan ook de naam wijzigen, omdat Nieuws en Koers topic de suggestie wekt dat dit vooral bedoelt is om over nieuwsberichten en koersen (TA) te posten en wat minder geschikt is voor inhoudelijke posts op gebied van FA.
Ik zoek eigenlijk gewoon een topic waar vooral on-topic over crypto geluld kan worden zonder dat ik me door tig nikszeggende posts moet worstelen, waar de duimpjesknop niet dient als hopium injectie voor een mede-moon-roeper, maar om te tonen dat je akkoord bent met iets, dat je dankbaar bent voor een stukje info, e.d.
Daar mag af en toe zeker ook een steek onder water of een (on-topic
Maar goed, ik hang nu misschien een erg negatief verhaal op. Het is absoluut niet altijd kommer en kwel, ik vind het SC topic bij tijden ook zeker amusant - ook als het niet 100% on-topic gaat. Zoals ik al eerder zei: ik heb het topic altijd een moeilijk gegeven gevonden, er hoort een (toegegeven, moeilijk te vinden) balans te zijn en die is momenteel gewoon een beetje zoek voor mij. Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die er zo over lijkt te denken.
(Sidenote: misschien klinkt mijn post een beetje hypocriet omdat ik zo te zien zelf weinig 'on-topic' post, ik heb veelal simpelweg niet het gevoel erg veel toe te kunnen voegen bij inhoudsvolle posts
[ Voor 8% gewijzigd door Slonzo op 02-10-2023 09:47 ]
De term FA is wellicht wat ongelukkig gekozen. Wat jij hier omschrijft is wat ik bedoel; inhoudelijk over crypto praten.Slonzo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:43:
[...]
Een naamswijziging lijkt mij een goed begin, maar om het dan weer tot FA & TA te beperken, dat vind ik dan weer te strict. Voor mij mag een opmerking of discussie over de laatste BIP daar ook gerust bij, een nieuwe hoogst twijfelachtige shitcoin waar eens mee gelachen wordt, Polkadot die alweer een nieuwe zinloze parachain lanceert, ...
Waar is vooral een behoefte aan? Velen zien dit topic vooral als een bron van entertainment en vermaak. Als ik de sfeer proef in het topic, is de behoefte aan inhoudelijke en "serieuze" posts ook maar beperkt en moet het vooral niet te serieus worden genomen. Men vindt ook al snel van zichzelf dat ze inhoudelijk niets bij te dragen hebben.Ik zoek eigenlijk gewoon een topic waar vooral on-topic over crypto geluld kan worden zonder dat ik me door tig nikszeggende posts moet worstelen, waar de duimpjesknop niet dient als hopium injectie voor een mede-moon-roeper, maar om te tonen dat je akkoord bent met iets, dat je dankbaar bent voor een stukje info, e.d.
Daar mag af en toe zeker ook een steek onder water of een (on-topic) meme/grapje bij, daar ben ik zelf namelijk ook niet vies van. Maar het moet echt geen Discord kanaal vol onzin worden waar inhoudsloos vertier de bovenhand krijgt. Waar ik heen wil: misschien zijn het nu gewoon saaie tijden, en valt er inderdaad weinig te zeggen. Maar dan zou ik dat graag gewoon merken doordat er weinig posts zijn, ipv nu 20 pagina's onzin te moeten filteren om tot die vaststelling te komen
Maar goed, ik hang nu misschien een erg negatief verhaal op. Het is absoluut niet altijd kommer en kwel, ik vind het SC topic bij tijden ook zeker amusant - ook als het niet 100% on-topic gaat. Zoals ik al eerder zei: ik heb het topic altijd een moeilijk gegeven gevonden, er hoort een (toegegeven, moeilijk te vinden) balans te zijn en die is momenteel gewoon een beetje zoek voor mij. Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die er zo over lijkt te denken.
(Sidenote: misschien klinkt mijn post een beetje hypocriet omdat ik zo te zien zelf weinig 'on-topic' post, ik heb veelal simpelweg niet het gevoel erg veel toe te kunnen voegen bij inhoudsvolle postsDaarvoor volg ik al het nieuws te weinig op de voet. Maar net daarom vind ik het jammer in de huidige mate op jacht te moeten gaan naar stukjes info die voor mij nuttig/interessant zijn)
De behoefte aan inhoudelijke discussies en info moet je wellicht gewoon elders vinden.
Ik doelde niet specifiek op jou, maar juist op de Taro's en Gelukszoekr's van het SC topic, die hebben er minder lol in dan/door degenen die het wel redden met alleen maar memes en ouwehoerenMrMrq schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:14:
[...]
Dat is niet zozeer het geval, voor mij, ondanks mijn ‘topic start.’ Ik vind het een geweldige plek om mijn meme skills te oefenen!
Maar ik betwijfel of dat de way to go is. Als een overdaad aan grappen de inhoud schaadt, zoals ik al bij Taro en Gelukzoeker proef, dan is dit straks een meme only plek. En dan zou ik dan ook weer betreuren.
Verwijderd
De slowchat is altijd al een dikke geitenbende geweest maar het was altijd een kneiter gezellige geitenbende.MrMrq schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:29:
Stelling:
Let op:
Suggestie:
Maar de koek lijkt wat dat betreft gewoon op, en dat is ook wel logisch want niets is voor eeuwig natuurlijk.
Het was altijd spontaan en organisch, net als de groei van de geliefde muntjes. Zoiets kun je natuurlijk niet vormgeven met richtlijnen, dat valt of staat met de mensen die er rondhangen.
Maar na 5 jaar moon en lambo is er momenteel voor crypto geen greintje interesse meer over in mijn ziel. Het is een leuke wereld met de beste memes maar ook vol scams en verlies, en eeuwige speculatie die inmiddels ook de mainstream holle zielen aantrekt.
Alles is intussen wel eens besproken en het is een cirklejerk, shitcoins gaan de wereld niet veranderen en procentuele pareltjes najagen voor wat financiële winst... Tja. Ik vind er gewoon weinig aan.
Het heeft voor mij de magie verloren, het nerdige en venieuwende tech aspect lijkt compleet verdwenen en de uithollende speculatie is wat er rest.
Mensen juichen voor Blackrock ETF's en de smerigste Big Corp adoptie louter om wat winst in fiat te maken. De echte crypto gedachte. Daarnaast wil ik helemaal niet lezen waarom de RSI en BSB is gezakt tot onder MA lijn X, en daarom short of long de beste optie is om te gokken op Y

Dusja. Tijd om het stokje door te geven aan de nieuwe generatie greater fools
Zou je het eigenlijk niet omdraaien?jvel92 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:07:
*Knip*
De behoefte aan inhoudelijke discussies en info moet je wellicht gewoon elders vinden.
Juist wel meer inhoudelijke discussie en info op het Tweakers forum? Er is denk ik al wel genoeg meuk op YouTube en X te vinden.
Draai in dit en voorgaande versies van dit topic mee sinds 2017 en heb het zien veranderen van een informatief topic waar je echt goede tips kreeg en als newbie echt goed opweg geholpen werd, waar je bijna blind een coin kon kopen die werd aangeprezen (lag misschien ook aan de markt) naar een memes en neem de ander in de maling topic waar je vooral niet de coins moet kopen waar men van zegt dat het pareltjes zijn en bijna 80% van de posts als sarcastisch gemarkeerd kunnen worden.
Het humor en vermaak gehalte is hoog en daarom lees ik soms nog wel mee maar posten doe ik eigenlijk allang niet meer en mijn info halen ook niet.
Dat stoot bepaald volk af en het trekt weer ander volk aan. Ik geloof best dat het huidige actieve volk in het topic het prima vind zoals het nu is. Maar ik weet ook dat er heel veel volk is afgehaakt omdat het topic geworden is zoals het nu is.
Tweakers als technisch informatief forum zou hierin misschien keuzes moeten maken?
Een nieuw topic starten voor de meer serieuze mensen gaat het niet worden want die zijn al afgehaakt en zullen dat topic niet meer vinden denk ik.
Voor mij persoonlijk zou een topic waarin 80% serieus is met goede tips naar coins die op het punt staan te gaan vliegen en goede ta (incl gezonde discussie) en waar goede nieuws artikelen te vinden zijn en dan 20% een mix van persoonlijke verhalen (Skruns als voorbeeld) en Memes enz. (Cryptosletje/Jaapio/Verwijderd69/Baassoufflé?
Ohja en babes, de babes mogen wel blijven maar alleen bij de 1000 tallen..
Damn de bodem was echt in.Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:34:
[...]
De slowchat is altijd al een dikke geitenbende geweest maar het was altijd een kneiter gezellige geitenbende.
Maar de koek lijkt wat dat betreft gewoon op, en dat is ook wel logisch want niets is voor eeuwig natuurlijk.
Het was altijd spontaan en organisch, net als de groei van de geliefde muntjes. Zoiets kun je natuurlijk niet vormgeven met richtlijnen, dat valt of staat met de mensen die er rondhangen.
Maar na 5 jaar moon en lambo is er momenteel voor crypto geen greintje interesse meer over in mijn ziel. Het is een leuke wereld met de beste memes maar ook vol scams en verlies, en eeuwige speculatie die inmiddels ook de mainstream holle zielen aantrekt.
Alles is intussen wel eens besproken en het is een cirklejerk, shitcoins gaan de wereld niet veranderen en procentuele pareltjes najagen voor wat financiële winst... Tja. Ik vind er gewoon weinig aan.
Het heeft voor mij de magie verloren, het nerdige en venieuwende tech aspect lijkt compleet verdwenen en de uithollende speculatie is wat er rest.
Mensen juichen voor Blackrock ETF's en de smerigste Big Corp adoptie louter om wat winst in fiat te maken. De echte crypto gedachte. Daarnaast wil ik helemaal niet lezen waarom de RSI en BSB is gezakt tot onder MA lijn X, en daarom short of long de beste optie is om te gokken op Y![]()
Dusja. Tijd om het stokje door te geven aan de nieuwe generatie greater fools
Vaarwel strijder.
(Tot volgend jaar)
- SC: Laagdrempelig, memes, gezelligheid.
- NK: Nieuws, koersen, traden, blockchain, nieuwe coins met potentieel, etc. en daar de drempel wat verlagen, waarbij het om de inhoud draait.
Dit is eerder ook geprobeerd, maar het primaire topic om ontwikkelingen te posten bleef SC en dat moet dan NK worden. Zal vast op wat weerstand stuiten, maar benieuwd hoe anderen dit zien?
Ik denk dat dat zal helpen om te voorkómen dat het Tweakers crypto forum inhoudelijk vermagert.Taro schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:43:
Er zijn verschillende opties, waaronder een derde topic toevoegen die tussen SC & NK in zit, of beide hernoemen en sturen richting NK voor de serieuzere reacties. Een derde topic (bijv. trading) zal er volgens mij alleen maar voor zorgen dat het nog meer verwatert en onduidelijk wordt, dus 2 topics heeft mijn voorkeur:De meer serieuze berichten kunnen we dan wat actiever van SC naar NK verplaatsen/sturen, waardoor NK vanzelf drukker wordt.
- NK: Nieuws, koersen, traden, blockchain, nieuwe coins met potentieel, etc. en daar de drempel wat verlagen, waarbij het om de inhoud draait.
Dit is eerder ook geprobeerd, maar het primaire topic om ontwikkelingen te posten bleef SC en dat moet dan NK worden. Zal vast op wat weerstand stuiten, maar benieuwd hoe anderen dit zien?
Of het ook zo gaat werken hangt m.i. af van de betrokkenheid van personen die (ook in de SC) meer inhoudelijk bijdragen, zoals @anti elppa , @Jedi_Pimp , @YES , @Gelukszoekr , @Wiley99 en @Mooody.
Maktub
Oeh als zelfs mijn nick genoemd wordt dan moet nog eerder @jvel92 erbij, zijn bijdragen lees ik ook altijd erg graag en zou ik niet willen missen. En er zijn er zeker meer.MrMrq schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:25:
[...]
Ik denk dat zal helpen om te voorkómen dat het Tweakers crypto forum inhoudelijk vermagert.
Of het ook zo gaat werken hangt m.i. af van de betrokkenheid van personen die (ook in de SC) meer inhoudelijk bijdragen, zoals @anti elppa , @Jedi_Pimp , @YES , @Gelukszoekr , @Wiley99 en @Mooody.
Ik vind het ook lastig hoor. Ik lach regelmatig om goede grappen of rake posts van mensen die ook serieus kunnen zijn (@MrMrq looking at you), maar erger me aan linkdrops (en u2b, x) zonder toelichting of met clickbaitregels. En aan elke keer weer exact dezelfde memes. En sarcastische antwoorden op voor ons bekende vragen door nieuwe mensen (insert OG high five meme). Maar daar is overheen te lezen als het niet drie dagen lang de norm is en er ook serieus goede vragen en antwoorden tussen staan.
Het punt zal steeds zijn dat meer mensen snel willen reageren op grappen dan 10 minuten gaan zitten om een serieuze reactie te typen. En dat er verschillende interesses zijn als dat wel gebeurt.
Misschien is het afspreken van 'vriendelijk rapporteren' een optie: iedereen die het even zat is mag ook oogluikend toegestane posts rapporteren en als dat "vaak genoeg" gebeurt komt er een mod break.
Wat "vaak genoeg" is blijft natuurlijk arbitrair.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Goed plan. Ik moet toegeven dat ik het NK topic zelf ook wat uit het oog verloren was, doordat ik het makkelijker vind me op één topic te richten en in het SC topic toch het meest gelezen/gereageerd werd.Taro schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:43:
Er zijn verschillende opties, waaronder een derde topic toevoegen die tussen SC & NK in zit, of beide hernoemen en sturen richting NK voor de serieuzere reacties. Een derde topic (bijv. trading) zal er volgens mij alleen maar voor zorgen dat het nog meer verwatert en onduidelijk wordt, dus 2 topics heeft mijn voorkeur:De meer serieuze berichten kunnen we dan wat actiever van SC naar NK verplaatsen/sturen, waardoor NK vanzelf drukker wordt.
Ik zal vanaf nu mijn TA-pogingen in het NK topic gaan posten en het NK topic ook vastzetten in mijn browser!
Ben van mening dat iedereen kan bijdragen aan het voorkomen van "inhoudelijke vermagering" van het Tweakers crypto forum. Het is niet slechts een "verantwoordelijkheid" van enkele personen.MrMrq schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:25:
[...]
Ik denk dat dat zal helpen om te voorkómen dat het Tweakers crypto forum inhoudelijk vermagert.
Het is ook niet zo ingewikkeld. Zoals @Wiley99 o.a. ook benoemd: het droppen van links zonder enige toelichting. Deel je een link naar artikel over een nieuwe listing op een exchange? Ligt dan toe waarom je het deelt, waarom is dit interessant voor ons en wat ga je er zelf mee doen.
Hetzelfde geldt voor het delen van nieuwsartikelen en YouTube videos. Ligt toe waarom je het deelt, waarom het interessant is en wat je er zelf van hebt opgestoken. Kleine moeite; je hebt immers zelf de video bekeken en/of artikel gelezen.
Je kunt echt op allerlei manieren bedragen. Je hoeft daarvoor echt niet een TA god, macro econoom of een Warren Buffett van crypto te zijn. Steek een klein beetje moeite in je post en post dan wat minder. In plaats van 10x per dag willen posten met alleen link drops, tweets of vol met memes.
Edit: zie nu net na het versturen, dat je zelf ook even een link drop hebt gedaan

Dat geldt sowieso al, linkdrops zijn in het algemeen (ook buiten CC) niet toegestaan. Volgens mij stond dat ook ooit expliciet in de topicwaarschuwing maar ik zie dat dat er nu niet meer in staat.jvel92 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:57:
Het is ook niet zo ingewikkeld. Zoals @Wiley99 o.a. ook benoemd: het droppen van links zonder enige toelichting. Deel je een link naar artikel over een nieuwe listing op een exchange? Ligt dan toe waarom je het deelt, waarom is dit interessant voor ons en wat ga je er zelf mee doen.
Hetzelfde geldt voor het delen van nieuwsartikelen en YouTube videos. Ligt toe waarom je het deelt, waarom het interessant is en wat je er zelf van hebt opgestoken. Kleine moeite; je hebt immers zelf de video bekeken en/of artikel gelezen.
Ik bedoelde zeker niet te zeggen dat het een verantwoordelijkheid is van de namen die ik hierboven noem. In tegendeel, dat vind ik sterkhouders. En ja, daar ben jij er ook één van.
En ja, iedereen kan en mag daar aan bijdragen. Ik wat minder met TA, dus ik deed nog eens een poging met nieuws. Maar wel te knullig, dus ik vul ‘m zo aan.
Maktub
De vraag is even hoe we dit verder doorvoeren, het is bijna tijd voor editie #25 van SC. Wat mij betreft plaatsen we in #24 een modbreak met de richting die we op willen gaan, dat we daar ook op gaan sturen, maar gaan we het niet forceren om de verandering niet direct te groot te maken. Vanaf #25 kunnen we daarin de volgende stap zetten als blijkt dat die richting bestaansrecht heeft.
Doen? Suggesties?
Heb ik misschien ooit verwijderd omdat het én wel heel erg vol werd én het algemeen Tweakers beleid is. Dat geldt natuurlijk ook voor referrals, maar die staan wat mij betreft een trede hoger op de irritatielijst.oisyn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:40:
[...]
Volgens mij stond dat ook ooit expliciet in de topicwaarschuwing maar ik zie dat dat er nu niet meer in staat.
Eens.
Ik vind die waarschuwing in de quick reply enorm lang voor die plek, maar ik vermoed dat het alternatief, korter en dan linken naar een tweede post of TS waarin de lijst staat, hem nog minder opvallend maakt. Regelmatige bezoekers lezen er overheen maar nieuwe posters zullen waarschijnlijk niet allemaal eerst even een linkje klikken. Dat overwegende moet 'ie dan maar blijven staan of zelfs uitgebreid met "Youtube/X - geef een samenvatting/zeg waarom je 'm plaatst"-verzoek?!
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
De topicwaarschuwingen gaan we nog inkorten, maar daarvoor willen we eerst op een centrale plaats een aantal algemene regels rondom de crypto topics opnemen, zodat daarnaar verwezen kan worden. Wordt vervolgd.
@TaroNopheros schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:26:
[...]
Halving april volgens mij? Ik ga nog even goed inkopen de komende maanden, iig m'n 13de maand gaat naar Bitcoin.
PF bestaat nu uit 70% Bitcoin, 18% ETH en de rest in shitcoins.
Wait. Krijg zojuist de melding dat m'n post is verplaatst. Ik mag in het SC topic niet eens meer zeggen dat ik bitcoin ga kopen en wat m'n pf is?
Wat heeft het SC topic dan nog voor nut.. wordt op deze manier vakkundig voor dood verklaard.

Ik denk dat hier sprake is van een misverstand, ik heb een aantal berichten vanuit het SC naar het NK topic verplaatst, waaronder die van jou. Dat is toch juist positief?Nopheros schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:48:
[...]
@Taro
Wait. Krijg zojuist de melding dat m'n post is verplaatst. Ik mag in het SC topic niet eens meer zeggen dat ik bitcoin ga kopen en wat m'n pf is?
Wat heeft het SC topic dan nog voor nut.. wordt op deze manier vakkundig voor dood verklaard.
Ps. Feedback op dergelijke zaken hoort in het Feedback topic, niet in SC of NK.
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 15-10-2023 17:53 ]
Ja SC is klaar zo.Nopheros schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:48:
[...]
@Taro
Je ziet denk ik zelf toch ook wel in dat er nu eigenlijk geen reden meer is om het topic genaamd "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24" te bezoeken als er niet meer over crypto gepraat mag worden?Taro schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:57:
[...]
Benieuwd: Is dat puur een constatering, of zit er ook nog een mening achter?
De meme's en grapjes waren in ieder geval vanuit mijn kant vaak een reactie op een gesprek of op de koers wat dus nu niet meer kan aangezien er geen gesprekken over crypto/koers gevoerd mogen worden.
Vind het wat jammer voor een topic met 24 delen. Daarnaast klopt de naam van het topic nu natuurlijk ook niet meer.. Cryptocurrency slowchat..?
[ Voor 10% gewijzigd door Nopheros op 15-10-2023 19:17 ]
Of iets wel of niet inhoudelijk iets toevoegt is arbitrair. De drempel bij NK is weggenomen en de drempel bij de sc is daarvoor in de plaats gekomen.Taro schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:57:
[...]
Benieuwd: Is dat puur een constatering, of zit er ook nog een mening achter?
Ik vond juist de mix zo mooi en geef de bearmarket de schuld dat het even wat minder inhoudelijk is. Er valt simpelweg wat minder te melden.
Enkel memes of enkel inhoud is saai.
Volgens mij steek je een en ander té negatief in. Natuurlijk mag (moet!) er over crypto gepraat worden in SC, maar als het inhoudelijk prima is en ook voor anderen relevant, dan past het sinds kort beter in het NK topic.Nopheros schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:10:
[...]
Je ziet denk ik zelf toch ook wel in dat er nu eigenlijk geen reden meer is om het topic genaamd "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24" te bezoeken als er niet meer over crypto gepraat mag worden?
De meme's en grapjes waren in ieder geval vanuit mijn kant vaak een reactie op een gesprek of op de koers wat dus nu niet meer kan aangezien er geen gesprekken over crypto gevoerd mogen worden.
Ik begrijp dat verandering vaak op weerstand kan rekenen of enige gewenning vereist, maar je zet het nu wel erg zwart/wit neer.
De gezelligheid van het SC topic trekt veel mensen aan. Ik kom er zelf ook graag, maar de afgelopen periode kon de 24e herhaling van een tegeltje er op meer waardering rekenen dan een post die er inhoudelijk wél toe deed. Afgaande op de gesprekken van de afgelopen weken was een verschuiving naar meer kwaliteit wenselijk. Daar moeten we nu een nieuwe gulden (
Binnen het NK topic is ook prima ruimte voor humor of een meme, mits relevant en niet om voor de 24e keer te herhalen. Ik hoop dat ik niet de enige ben die daar op een gegeven moment wel klaar mee is?
Wat is je suggestie voor een betere naamgeving van beide topics?Nopheros schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:10:
[...]
Daarnaast klopt de naam van het topic nu natuurlijk ook niet meer.. Cryptocurrency slowchat..?
SC is dan het memestopic. NK de slowchat met een verbod op memes.Taro schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:33:
[...]
Wat is je suggestie voor een betere naamgeving van beide topics?
Jammer heur.
Volgens mij had even iets strakker modereren op herhaling de boodschap ook overgebracht. En ook de mods minder werk gekost dan nu het geval is.
[ Voor 21% gewijzigd door Darrell op 15-10-2023 19:38 ]
Samen versterken ze elkaar, maar de vraag is of de neerwaartse spiraal waar SC zich in bevond wenselijk was.
Er kwamen klachten over hoe het functioneerde en dus proberen we iets anders.
Het kan best zijn dat de oude manier voor de meeste mensen beter werkte. Dat komen we dan vanzelf achter en een optimale oplossing bestaat toch niet.
Persoonlijk vond ik de mix juist tof, maar had ook ik er last van dat sommige waardevolle bijdragen snel uit het zicht verdwenen.
Persoonlijk vind ik herhalende memes zoals "grest" juist hilarisch, omdat het herkenning en bonding uitdrukt. Maar ja, ieder staat er anders in.
Ik denk dat ik over een maand weer terug naar fok ga, want jullie zijn veel te serieus.
Je hebt geen idee hoeveel discussies dat oplevert, dat is weleens geprobeerd, maar je ziet nu al weer dat er grappige opmerkingen in SC worden gemaakt over moderaties. Ik heb een dikke huid, maar ergens houdt het op.Darrell schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:36:
[...]
Volgens mij had even iets strakker modereren op herhaling de boodschap ook overgebracht. En ook de mods minder werk gekost dan nu het geval is.
Gezien we in een overgang zitten, waardeer ik juist dat de mods er meer tijd in steken. Allemaal effe wennen, en wellicht evalueren of het opleverde waar we naar op zoek zijn. Geduld is het devies.Darrell schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:36:
[...]
SC is dan het memestopic. NK de slowchat met een verbod op memes.
Jammer heur.
Ik waardeer iedere seconde die Taro erin steekt.resusaapje schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
Gezien we in een overgang zitten, waardeer ik juist dat de mods er meer tijd in steken. Allemaal effe wennen, en wellicht evalueren of het opleverde waar we naar op zoek zijn. Geduld is het devies.
Exact, laten we het ook wat tijd geven. Een NK topic met iets extra vrolijkheid erin en een SC topic dat floreert (op de avonden) in het weekend kan bijv. ook nog een uitkomst zijnresusaapje schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
Gezien we in een overgang zitten, waardeer ik juist dat de mods er meer tijd in steken. Allemaal effe wennen, en wellicht evalueren of het opleverde waar we naar op zoek zijn. Geduld is het devies.
Dat is treurig. Mijn idee was alleen dat ff iets strakker optreden de weg van de minste weerstand was ipv 2 topics omgooien.Taro schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:43:
[...]
Je hebt geen idee hoeveel discussies dat oplevert, dat is weleens geprobeerd, maar je ziet nu al weer dat er grappige opmerkingen in SC worden gemaakt over moderaties. Ik heb een dikke huid, maar ergens houdt het op.
Nee, helaas niet. 2-3 jaar geleden is er ook een poging gedaan die behoorlijk wat teweegbracht.Darrell schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:53:
[...]
Dat is treurig. Mijn idee was alleen dat ff iets strakker optreden de weg van de minste weerstand was ipv 2 topics omgooien.
Het is net als een marktcycle: Eens in de zoveel tijd schiet het naar één kant door en dan volgt een correctie de andere kant op die niet door iedereen wordt gewaardeerd, maar het geheel wel in balans houdt.
Mijn post bevatte vrij weinig relevante informatie en werd verplaatst, als dat niet meer kan dan zie ik niet in wat wel kan behalve dus idd memes of onzinnige posts.Taro schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:31:
[...]
Volgens mij steek je een en ander té negatief in. Natuurlijk mag er over crypto gepraat worden in SC, maar als het inhoudelijk prima is en ook voor anderen relevant, dan past het sinds kort beter in het NK topic.
Ben het verder met @Darrell eens over de naamgeving, in principe is nu alles verhuist naar het andere topic behalve de memes dus Memetopic oid. Cryptocurrency slowchat klinkt als gesprekken over crypto, wat dus niet zo is behalve als het niet relevant is.
Niet dat ik het zelf een geweldige oplossing zou vinden maar dan had ik eerder gestemd voor een nieuw memetopic om daar alle meme's naar te verbannen. Op die manier had de slowchat normaal door kunnen gaan.
Anyway, ik snap dat er geen oplossing is die iedereen blij maakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 15-10-2023 20:34 ]
1: Hij was onderdeel van een reeks, het is vreemd om de rest wel te verplaatsen en 1 bericht niet.Nopheros schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:33:
[...]
Mijn post bevatte vrij weinig relevante informatie en werd verplaatst, als dat niet meer kan dan zie ik niet in wat wel kan behalve dus idd memes of onzinnige posts.
2: Je benadert het negatief ("als dat niet meer kan"), terwijl het positief bedoeld was ("Bericht past als onderdeel van die reeks ook prima in NK").
Ergens een mening over hebben is prima, maar meedenken richting een oplossing is beter. Nogmaals: Wat stel je voor als oplossingsrichting behalve teruggaan naar de oude situatie?Ben het verder met @Darrell eens over de naamgeving, in principe is nu alles verhuist naar het andere topic behalve de memes dus Memetopic oid. Cryptocurrency slowchat klinkt als gesprekken over crypto, wat dus niet zo is behalve als het niet relevant is.
De afgelopen weken is hier over een oplossing gesproken, helaas ben je daar niet bij geweest. Hoe zou jij het geheel (dus incl. NK) graag zien?Niet dat ik het zelf een geweldige oplossing zou vinden maar dan had ik eerder gestemd voor een nieuw memetopic en daar alle meme's naar te verbannen. Op die manier had de slowchat normaal door kunnen gaan.
:strip_exif()/f/image/QNUJO0WcYgZBxb1uOn3LvtRa.png?f=user_large)
Ik zal mn snelkoppeling aanpassen
[ Voor 5% gewijzigd door Darrell op 15-10-2023 20:54 ]
NK is nu een redelijk volledig en informatief topic. De SC is dat deels ook, maar lijkt veel meer op de crypto WSB space op X. Die kan ik nu probleemloos links laten liggen - tot ik zelf een imgflip oprisping krijg.
Maktub
Ik zag überhaupt geen probleem dus heb niet naar een oplossing gezocht. Maar als het dus zo is dat het probleem wordt opgelost door geen meme's te plaatsen dan zou ik dus voor de optie gestemd hebben die ik eerder aanhaalde.Taro schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:41:
[...]
De afgelopen weken is hier over een oplossing gesproken, helaas ben je daar niet bij geweest. Hoe zou jij het geheel (dus incl. NK) graag zien?
Nu is alles verplaatst behalve de memes en niet relevante info, dan had dus ook alleen dat stukje verplaatst kunnen worden en de rest samengevoegd.
Maar goed ik laat het hier ook verder bij, het is maar een mening en wou alleen aangeven dat ik het jammer vind om het topic op deze manier te laten vergaan.
Het gaat niet alleen om memes, maar ook om hoe er gereageerd werd op inhoudelijke berichten. Ik kreeg bijv. de laatste tijd vaker grappige opmerkingen dan positieve feedback op mijn berichten. Het niveau is de afgelopen jaren helaas echt wel flink gedaald. Dat ga je niet rechtzetten of corrigeren door strak te modereren.Nopheros schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:10:
[...]
Ik zag überhaupt geen probleem dus heb niet naar een oplossing gezocht. Maar als het dus zo is dat het probleem wordt opgelost door geen meme's te plaatsen dan zou ik dus voor de optie gestemd hebben die ik eerder aanhaalde.
Nu is alles verplaatst behalve de memes en niet relevante info, dan had dus ook alleen dat stukje verplaatst kunnen worden en de rest samengevoegd.
Maar goed ik laat het hier ook verder bij, het is maar een mening en wou alleen aangeven dat ik het jammer vind om het topic op deze manier te laten vergaan.
Een zeer serieus topic ok, snap ik. Maar als er in de sc teveel ontopic gegaan wordt is het ook weer niet goed. De dynamiek gaat zo wel verloren.
Ps. Het bericht werd ook gerapporteerd.Conclusie: je mist altijd teveel data om aan zo'n chart ook maar enige conclusie aan te verbinden.
- CryptoArnold
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 20-10-2023 20:58 ]
Dat klopt. Was ook een grapje en begreep dat humor en memmen wel konden maar niet overmatig. En dat dat ook de reden was van de koerswijziging.Taro schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:56:
@Darrell Je vetgedrukte toevoeging aan dit bericht voegt niets toe aan het NK topic en hoort daarom echt in SC thuis:
[...]
Ps. Het bericht werd ook gerapporteerd.
Ik zal het dus wel niet snappen en zal wel in de read-only stand gaan tot het kwartje gevallen is.
Het zit hem in de nuance. Een keer een goede passende meme bij actueel nieuws moet volgens mij (lees: Is echt afhankelijk van de situatie) kunnen. Memmen en herhalende nietszeggende memes horen niet in NK.Darrell schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:31:
[...]
Was ook een grapje en begreep dat humor en memmen wel konden maar niet overmatig. En dat dat ook de reden was van de koerswijziging.
Er zit een verschil tussen platte en goede inhoudelijke grappen.
Is het een idee om het MC memecointopic ook kwalitatief iets sterker te maken?
Ik had de startpost nog eens bekeken daar en in principe is dit topic ook voor nieuwe ‘pareltjes’
Dat hier ook gigantische shitcoins tussen kunnen zitten is denk ik wel de keuze die ieder voor zich kan maken, vandaar ook de hoog risico waarschuwing.
Kort gezegd: ik heb weinig met memecoins als shib,inu, etc. Maar wel wat met nieuwe coins op de markt waar een ‘potentiële’ bluechip bij kan zitten.
Ook Dot, ada, sol zijn ergens begonnen.
Misschien in de toekomst met een mooi narrative overzicht voor een (eventueel) volgende altseason.
Denk dat RWA, AI, gaming, ZK, Privacy etc. echt wel een ding gaat worden.
Ook bv een INJ die toch veel forumleden aanhouden blijft erg sterk.
Ik wil zelf het SC niet telkens vervuilen met nieuwe altcoins vandaar mijn laatste post ook in het MC topic.
Wat denk jij?
- Ik kom even snel langs in jullie voordeel, stap nu in, mis de boot niet, ik ben te druk en al rijk genoeg om tijd aan anderen te besteden dus ik ga weer verder, DYOR.
- Eén van de oprichters van Ethereum is daar weggegaan en heeft een aanzienlijk deel van zijn middelen in het oprichten van een wetenschappelijk onderbouwde coin gestoken genaamd Cardano.
Is het het zoveelste BSC project met een nauwelijks werkende website, of zelfs zonder website en alleen een Telegram kanaaltje puur om er rijk van te worden, dan past de coin alleen in MC, waarbij het ook overduidelijk geen rugpull mag zijn.
Dus wat mij betreft baseren we de keuze er op of er echt potentieel in zit (SC), of dat het gewoon een gure shitcoin is waar iemand een mooi verhaal bij kan houden om zieltjes te winnen (MC).
Wat mij betreft kunnen we de ingeslagen weg vervolgen, eens?
Ik was wel wat sceptisch, maar eens! Ik merk dat het NK topic ook weer leuker is om mee te lurken, eigenlijk een beetje zoals het 'vroeger' was.Taro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:38:
Laten we na +-3 weken én voordat we aan deel #25 van de Slowchat reeks beginnen de balans opmaken. De eerste dagen was het even zoeken en leek SC mogelijk stil te vallen. In de praktijk zie ik nu een gezellig SC (op een paar persoonlijke berichten na die daar wat mij betreft prima passen) en een actiever NK topic. Een enkele post belandt nog in een "verkeerd' topic, maar dat is sporadisch.
Moet misschien wel worden bij gezegd dat de afgelopen 2 weken nou niet bepaald saai waren, zeker in vergelijking met de berenmaanden ervoor. Ik denk dat daar de grootste oorzaak in zit/zat van het ontbreken van inhoud; komkommertijd.
[ Voor 13% gewijzigd door NeoflexNL op 29-10-2023 21:04 ]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
dat iedereen overal maar spijt van meent te hebben is m.i. de reden waarom alles zo veel gezeik veroorzaakt tegenwoordig.Moiety schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:28:
Persoonlijk zou ik het fijn vinden als je zelf je eigen reactie volledig zou kunnen verwijderen. Binnen een tijdsbestek van 5 minuten bijvoorbeeld. Als je daarbuiten “spijt” krijgt van je post, dan is het jammer. Maar daarbinnen zou ik mij absoluut kunnen voorstellen dat je je eigen reactie toch liever terug wil trekken.
Verder: ik ben pas net weer terug hier, maar ik heb me nog niet geërgerd aan gemodereer, dus wmb gaat het prima.
Prima zo, echt inhoud op het NK en de wat minder serieuze zaken (ook al zijn scheidingen ed serieus, maar geen crypto) op het SC. Denk qua coins en overwegingen als het gaat om low caps dat het SC de juiste plek is, maar weet niet hoe je daar zelf tegenaan kijkt.Taro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:38:
Laten we na +-3 weken én voordat we aan deel #25 van de Slowchat reeks beginnen de balans opmaken. De eerste dagen was het even zoeken en leek SC mogelijk stil te vallen. In de praktijk zie ik nu een gezellig SC (op een paar persoonlijke berichten na die daar wat mij betreft prima passen) en een actiever NK topic. Een enkele post belandt nog in een "verkeerd' topic, maar dat is sporadisch.
Edit: zie net de bovenstaande post met je eerdere reactie op alpina. Duidelijk dus..
Volgens mij heeft t zijn weg wel gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door Don Guacamole op 30-10-2023 09:22 ]
Prima opzet zoTaro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:38:
YepTaro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:38:
Voor mij werkt het super!Taro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:38:
Maktub
Geen aandacht aan die troll geven. Komen alleen als ramptoeristen om de hoek kijken. Als we de ath breken zitten ze huilend in een hoekje bij hun moeder op de bank.
Dit is totaal niet op de man spelen joh echt niet. Er wordt zelfs mijn moeder erbij gehaald heel triest hoor!
[ Voor 8% gewijzigd door ozan20 op 12-01-2024 22:20 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 12-01-2024 22:27 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 12-01-2024 22:26 ]
Zorg ervoor dat je voordat je in een topic post de topicwaarschuwing leest, waarin staat:
Jouw bericht is gerapporteerd, vandaar dat ik heb ingegrepen. Ik heb niet alle 305 berichten die er sinds gisteravond bij zijn gekomen gelezen. Als je van mening bent dat een ander de regels negeert dan kan je het bericht rapporteren en zullen wij er naar kijken.Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
Mijn simpele tip; neem de SC chat niet al te serieus en probeer er zeker geen serieuze discussies te startenozan20 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:20:
heel raar moderator dat ik word aangesproken dat ik op de man speel maar zwembroek mag dit wel posten
Geen aandacht aan die troll geven. Komen alleen als ramptoeristen om de hoek kijken. Als we de ath breken zitten ze huilend in een hoekje bij hun moeder op de bank.
Dit is totaal niet op de man spelen joh echt niet. Er wordt zelfs mijn moeder erbij gehaald heel triest hoor!
Wat is wijsheid?
Wat betreft de strategie past het op zich wel in NK, in SC krijg je meer reacties, waaronder een aantal extra waar je niets aan zult hebben
Wat mij betreft kies je zelf tussen SC en NK, we kunnen de berichten later altijd verplaatsen.
Ik zal eerdaags eens op papier zetten wat ik van plan ben.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
En tot op zekere hoogte offtopic topics ook! Krijgen we nu weer de hele discussie waardoor ooit het NK topic is opgestart?Coldcat schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:22:
De BTC babes horen toch wel een beetje bij het topic!
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw