Binance verlaat Nederland & België - Wat te doen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Binance heeft recent aangegeven Nederland en vervolgens ook België te verlaten. Mogelijk betreft het een tijdelijke situatie, maar er komen uiteraard veel vragen langs over wat nu met je eigen crypto te doen.

De een zoekt een alternatieve exchange, de ander zoekt een manier om zijn crypto naar Euro's uit te betalen en op de bankrekening te krijgen. In dit topic kunnen de verschillende opties verzameld en besproken worden.

In de topicstart van het Slowchat topic staat ook al een en ander genoemd wat betreft alternatieve exchanges en welke route je bijv. kunt volgen vanaf Binance -> Bitvavo/Kraken/Coinbase/etc. -> bankrekening.

Dit topic is bedoeld om tips, suggesties en vragen te verzamelen en te voorkomen dat er tientallen aparte topics over worden geopend. Mijn doel is niet een enorm uitgebreide topicstart te onderhouden, maar als iemand hier als mede-topicstarter aan bij wil dragen dan ontvang ik graag een DM.

De Nederlandse nieuwsbrief van Binance:
Important Note - Action required! Binance is leaving the Netherlands

Fellow Binancians,

We regret to announce that Binance is leaving the Dutch market.

Binance has been in a comprehensive registration application process as a virtual asset service provider (VASP) with the Dutch regulator. Although Binance explored many alternative avenues to service Dutch clients in compliance with Dutch regulations, unfortunately this has not resulted in a VASP registration in the Netherlands at this time.

This unfortunately means that effective from July 17th, 2023 , Dutch resident users will only be able to withdraw assets from the Binance platform. Purchases, trades and deposits will no longer be possible and open positions for several Binance products will be closed progressively . Binance encourages users to take appropriate action by withdrawing assets from their Binance accounts.

Which positions need to be reduced and closed before and on July 17th, 2023?
July 12th, 2023:
Binance Loans: All outstanding positions in Binance Loans will be automatically liquidated on July 12th 2023. A 2% loan liquidation fee applies. We recommend that you kindly repay your loans, if any, before July 11th 2023 23:59 (UTC+0) to avoid liquidation fees and potential losses due to loan liquidations.

Binance EARN: New subscriptions will no longer be available. This includes: Simple Earn, BNB Vault, Defi Staking, ETH Staking, DOT slot auction, Binance Pool, Cloud Mining, Liquid Swap, Auto-Invest.
July 17th, 2023:
Crypto deposits will be unavailable. Avoid sending crypto to previously saved addresses.
All trading products will be unavailable. This includes: Spot, Convert, Binance NFT.
Binance EARN positions will be closed. This includes: Flexible Simple Earn, BNB Vault, Flexible Defi staking, Binance Pool, Liquid Swap, and Auto-Invest.
Binance Finance products will be unavailable. This includes: Binance Card and Pay.
Please pay attention to the following exceptions:
Crypto withdrawals remain available after July 17, 2023
EUR to USDT Convert Market Order remain available to allow for crypto withdrawals
ETH Staking: please redeem ETH Staking before September 14th, 2023, no ETH Staking rewards will accrue and be distributed thereafter.
Existing Locked Simple Earn, Fixed-term DeFi-Staking Products, DOT Slot Auction, and Cloud Mining: The digital assets you used to subscribe will be returned to your spot wallet, together with any remaining accrued rewards, at the end of their respective subscription terms as usual. No new subscriptions are available.
This email is directed to Dutch residents. Please make sure to update your residency if you have received this email while not residing in the Netherlands.
More info on the exact process per product can be found below. Although we are disappointed that this stage has been reached, we look positively to the future. We will continue striving to obtain the necessary authorisations to provide our products and services to users in the Netherlands. We will make every effort to be MiCAR compliant, and will continue to communicate proactively, transparently and thoughtfully with Dutch regulators and other regulators around the world.

Kind regards,

Your Binance Team

Hereby more information per Binance product:
Crypto withdrawals:
Crypto withdrawals will remain available. Assets remain backed 1:1 and are available to withdraw at any time. Binance encourages users to withdraw their assets from the Binance platform.

Crypto deposit:
From July 17, do not send crypto to previously saved Binance addresses as they will not appear in your account and could lead to loss of funds. Please contact Customer Support if you accidentally send assets to Binance after July 17.

Trade

Spot:
From July 12, no new Spot trade orders can be placed
Open orders placed before July 12 will remain open and can potentially be executed for 48 hours. After 48 hours all open orders will be automatically canceled.

Convert:
From July 12, no more limit orders can be placed
Open Limit orders will be canceled by the system on July 12
Only EUR to USDT Market orders remain available through Convert

Binance NFT:
From July 12, NFT trade, NFT staking, NFT loan, Fan Token will be blocked. No new NFT trade orders can be placed. No new Fan Token-related orders will be allowed. New subscriptions for NFT staking will be unavailable. New NFT loan orders can't be created; all current NFT loan orders will be closed through forced liquidation.
From July 17, all the existing NFT trading orders will be canceled. Users can only withdraw their NFTs from the Binance NFT platform. Fan token powerstation will also be closed. All the existing NFT staking positions will be unstaked from on-chain smart contracts and returned to users’ accounts.

Earn

Simple Earn (flexible), BNB Vault and DeFi Staking (flexible)
From July 12, new subscriptions will no longer be available.
From July 17, the digital assets you used to subscribe will be returned to your spot wallet, together with any accrued rewards.

Simple Earn (locked) and DeFI Staking (locked)
From July 12, new subscriptions will no longer be available. The digital assets you used to subscribe will be returned to your spot wallet, together with any remaining accrued rewards, at the end of their respective subscription terms as usual.

ETH Staking
From July 12, new subscriptions will no longer be available. Please redeem ETH Staking before September 14th, 2023, no ETH Staking rewards will accrue and be distributed thereafter.

DOT Slot Auction
From July 12, new subscriptions will no longer be available. DOT used to participate in the DOT Slot Auction will be returned to your spot wallet after 24 October 2023. If you have converted DOT to BDOT, you will be able to convert BDOT to DOT on a 1:1 ratio after 24 October 2023.

Liquid Swap
From July 17, your deposits in the liquidity pools will be automatically redeemed to your spot wallet, and calculated based on the prevailing composition ratios of the pool. Please be reminded that all Liquid Swap positions are exposed to changes in composition ratios due to the nature of liquidity pools; you can find out more here.

Auto-Invest
From July 14, all user's Auto-Invest plans will be paused. Auto-Invest Index-Linked Plan assets will be automatically redeemed to the spot wallet.

Binance Pool
From July 17, the digital assets you used to subscribe will be returned to your spot wallet, together with any accrued rewards.

Cloud Mining
From July 12, new subscriptions will no longer be available. The digital assets you used to subscribe will be returned to your spot wallet, together with any remaining accrued rewards, at the end of their respective subscription terms as usual.

Finance

Pay
From July 17, new transfers and purchases will no longer be available.

Binance Loans
From July 12, all outstanding positions in Binance Loans will be automatically liquidated. A 2% loan liquidation fee applies. We recommend that you kindly repay your loans, if any, before July 11 2023 23:59 (UTC+0) to avoid liquidation fees and potential losses due to loan liquidations.

Card
From July 17, it will not be possible to use balances from Binance wallets on your Binance Card (including ATM withdrawals). Refunds and disputes can still be processed. The refunds and disputes will be in EUR, and you can still convert EUR to USDT for crypto withdrawals. The card will be terminated on October 17, 2023 pursuant to the terms of the Cardholder Agreement.
toon volledige bericht

Replace fear of the unknown with curiosity | 33,5 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdt75
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-04-2024
Nu had ik net begin dit jaar een Binance (debit visa)card genomen en nu moeten ze er mee stoppen.
Er is niet echt 1 algemeen topic over crypto betaalkaarten, en alle topics gaan doorzoeken is wel omslachtig.

Zijn er nog andere degelijke exchanges die betaalkaarten aanbieden? Coinbase deed dit vroeger, maar je kan deze nergens meer aanvragen zie ik.

Of blijven er enkel nog twijfelachtige bedrijven over zoals crypto.com?

Heeft er iemand een crypto betaalkaart en wat is je ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@pdt75 Ik en vele anderen gebruiken de Plutus kaart, als ik jou was zou ik dat topic even doornemen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 33,5 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Knip, dergelijke adviezen zijn niet ok

[ Voor 155% gewijzigd door Taro op 25-06-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMach
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-04 21:42
pdt75 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:19:
Nu had ik net begin dit jaar een Binance (debit visa)card genomen en nu moeten ze er mee stoppen.
Er is niet echt 1 algemeen topic over crypto betaalkaarten, en alle topics gaan doorzoeken is wel omslachtig.

Zijn er nog andere degelijke exchanges die betaalkaarten aanbieden? Coinbase deed dit vroeger, maar je kan deze nergens meer aanvragen zie ik.

Of blijven er enkel nog twijfelachtige bedrijven over zoals crypto.com?

Heeft er iemand een crypto betaalkaart en wat is je ervaring hiermee?
Plutus en Nexo - tik even in in de zoekbalk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Taro schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:32:
De een zoekt een alternatieve exchange,
Niet alleen dat, eentje die gekoppeld kan worden aan 3commas voor gebruik met bots. Heb Kraken en KuCoin op het oog, ook al gekoppeld, alleen probeer ik nog zoveel mogelijk openstaande deals bij Binance met winst (of i.i.g. geen verlies) eruit te krijgen, maar dat gaat verre van snel genoeg :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Hoe is de stabiliteit van Kraken tegenwoordig? Meen me te herinneren uit de hoogtij dagen dat kraken het altijd moeilijk had als het interessant werd. Bij Binance nooit echt problemen mee ervaren.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zet het om van Binance naar Bitvavo, meer omdat het gemakkelijk is :)

[ Voor 73% gewijzigd door 0108daniel op 24-06-2023 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ruud2001 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:43:
Hoe is de stabiliteit van Kraken tegenwoordig? Meen me te herinneren uit de hoogtij dagen dat kraken het altijd moeilijk had als het interessant werd. Bij Binance nooit echt problemen mee ervaren.
Kraken heeft een nieuwe trading omgeving die sneller aanvoelt, maar die ik nog niet tijdens piekmomenten heb kunnen testen.

Kraken en ByBit zijn voor mij de beste alternatieven, waar ik bij Kraken weinig handel en bij ByBit een stuk actiever ben. ByBit heeft enige tijd geleden tijdens een piek wel echt slechte performance gehad, maar voelt alsnog een stukje snappier dan Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
0108daniel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:31:
Ik zet het om van Binance naar Bitvavo, meer omdat het gemakkelijk is :)
Betreft het grote bedragen? Want dat speelt ook wel mee, vertrouw je de speler met het bedrag dat je er parkeert. Bij Bitvavo durf ik zelf wel mijn DCA potje neer te zetten, maar niet mijn hele pf. Bij Binance en Kraken zou ik mijn pf wel durven neerzetten.

Ik heb nu 90% op een Ledger staan en 10% verspreid over Binance (nog even), Kraken, Coinbase, Bitvavo en KuCoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-04 17:26
Ik heb nog meerdere locked staking producten op Binance lopen tot in september zelfs. Volgens het bericht kunnen we altijd blijven withdrawen… Maar in een keer alles opruimen is misschien ook wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Is het ook mogelijk om het gewoon uit tw betalen? Nee toch..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-04 21:31
Taro schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:20:
@pdt75 Ik en vele anderen gebruiken de Plutus kaart, als ik jou was zou ik dat topic even doornemen.
Ik begreep dat Plutus geen crypto kaart is, en dat je er alleen geld op krijgt vanaf je bankrekening?

Met de Binance Card kan je rechtstreeks crypto spenderen, en uiteraard hoef je op Binance niet via een omweg geld te storten maar kan dit rechtstreeks van je Ledger of MetaMask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:19

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik vraag mij vooral ook af wat er gebeurt met de binance visa kaart. Veel winkels hebben het beleid dat ze bij retour geld terug storten naar het oorspronkelijk betaalmiddel. Dus laten we zeggen dat je een terugstorting krijgt na 17juli, the what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Aggressor schreef op zondag 25 juni 2023 @ 05:39:
Is het ook mogelijk om het gewoon uit tw betalen? Nee toch..?
Niet direct via Binance -> Euro -> Rekening, wel via bijv. Binance -> Kraken/Bitvavo/Coinbase -> Euro -> Rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:30
HollovVpo1nt schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:02:
Ik vraag mij vooral ook af wat er gebeurt met de binance visa kaart. Veel winkels hebben het beleid dat ze bij retour geld terug storten naar het oorspronkelijk betaalmiddel. Dus laten we zeggen dat je een terugstorting krijgt na 17juli, the what?
Opname blijft toegankelijk, alleen het traden niet meer.
Dutch resident users will only be able to withdraw assets from the Binance platform.

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tijdig gaan betalen met een andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mjoaris schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:35:
[...]

Ik begreep dat Plutus geen crypto kaart is, en dat je er alleen geld op krijgt vanaf je bankrekening?

Met de Binance Card kan je rechtstreeks crypto spenderen, en uiteraard hoef je op Binance niet via een omweg geld te storten maar kan dit rechtstreeks van je Ledger of MetaMask.
Klopt, de vraag is echter of je per se met crypto wil betalen of dat het om de cashback gaat. In veel gevallen betreft het dat laatste.

Ik vind het leuk om tegen anderen te kunnen zeggen dat je daadwerkelijk met crypto kunt betalen, maar ik doe het eigenlijk omdat ik er korting door krijg en dan volstaat Plutus bijv. ook. Ik vind het ook makkelijker om Plutus op te laden met Euro's, dan via verschillende exchanges en brokers crypto op de Binance Card te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
En hoe is dit legaal?

[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 25-06-2023 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdt75
Taro schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:20:
Voor mij geen optie, ik wil met crypto kunnen opladen en € spenderen. Zonder enige tussenkomst van bank, dat is een harde vereiste.

Wat is dan het beste alternatief? (nexo ziet er nog heel pril uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
pdt75 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Voor mij geen optie, ik wil met crypto kunnen opladen en € spenderen. Zonder enige tussenkomst van bank, dat is een harde vereiste.

Crypto.com of Coinbase Card vermoed ik. Hi Card zou ik niet meer aan beginnen. En hier en daar zijn er wel wat startups, maar altijd oppassen met daar direct grotere bedragen te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdt75
@Taro Coinbase lijkt me inderdaad het betrouwbaarst, ik heb daar al een account, jammer genoeg word je verplicht de app te installeren om de kaart te kunnen aanvragen/gebruiken. Zo word je gedwongen je hele Coinbase hebben en houden mee op straat te nemen.

Lijkt er op dat ik weinig andere keuze heb, 2de toestel dan maar om veilig thuis te bewaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Bij Bitvavo durf ik zelf wel mijn DCA potje neer te zetten, maar niet mijn hele pf. Bij Binance en Kraken zou ik mijn pf wel durven neerzetten.
Waarom bij Binance en Kraken wel, maar bij Bitvavo niet eigenlijk?

Als ik op de site van Bitvavo kijk staat "We hebben een afzonderlijke stichting opgericht, Stichting Bitvavo Payments, enkel om de gebruikerstegoeden veilig te stellen mocht Bitvavo failliet gaan." Ik weet niet wat dat verschilt met de andere Exchanges, want volgens mij zeggen ze allemaal dat funds safu is bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Bij het Verdrag van Maastricht werd het EU-burgerschap ingevoerd: elke onderdaan van een lidstaat is automatisch een EU-burger. Dit EU-burgerschap ondersteunt het recht van personen om zich vrij te verplaatsen en vrij te verblijven op het grondgebied van de lidstaten waar Binance wel een vergunning heeft!

[ Voor 43% gewijzigd door Weicool op 25-06-2023 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
xileS schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:36:
[...]

Waarom bij Binance en Kraken wel, maar bij Bitvavo niet eigenlijk?

Als ik op de site van Bitvavo kijk staat "We hebben een afzonderlijke stichting opgericht, Stichting Bitvavo Payments, enkel om de gebruikerstegoeden veilig te stellen mocht Bitvavo failliet gaan." Ik weet niet wat dat verschilt met de andere Exchanges, want volgens mij zeggen ze allemaal dat funds safu is bij hun.
Coinbase, Kraken, etc. hebben in de jaren dat ze bestaan én veel meer klanten bediend én audits doorlopen dan Bitvavo. Bitvavo heeft o.a. een akkefietje gehad met het terugvorderen van funds die ergens in staking stonden en die gebruikerstegoeden zijn dus naar mijn idee onvoldoende safu. Dan kunnen ze wel zeggen dat ze zelf bijstorten indien nodig, maar ze mixen funds tussen wel en niet stakende klanten (die dus andere voorwaarden moeten accepteren) en dat kan heel erg verkeerd aflopen. Ik heb daar in andere topics en in reacties op de frontpage inmiddels voldoende over geschreven, ik ga dat hier niet helemaal herhalen, maar daar komt mijn argwaan vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:30
AlterBridge schreef op zondag 25 juni 2023 @ 01:52:
Ik heb nog meerdere locked staking producten op Binance lopen tot in september zelfs.
Die rewards stoppen vanzelf:
Binance EARN positions will be closed. This includes: Flexible

[ Voor 16% gewijzigd door BTFD op 25-06-2023 12:09 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Zie Binance faq. Dan krijg je eur terug, die kun je converteren naar usdt (ook na 17 juli). En kun je vervolgens withdrawen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Taro schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:42:
[...]

Coinbase, Kraken, etc. hebben in de jaren dat ze bestaan én veel meer klanten bediend én audits doorlopen dan Bitvavo. Bitvavo heeft o.a. een akkefietje gehad met het terugvorderen van funds die ergens in staking stonden en die gebruikerstegoeden zijn dus naar mijn idee onvoldoende safu. Dan kunnen ze wel zeggen dat ze zelf bijstorten indien nodig, maar ze mixen funds tussen wel en niet stakende klanten (die dus andere voorwaarden moeten accepteren) en dat kan heel erg verkeerd aflopen. Ik heb daar in andere topics en in reacties op de frontpage inmiddels voldoende over geschreven, ik ga dat hier niet helemaal herhalen, maar daar komt mijn argwaan vandaan.
Thanks. Ik ga overwegen om een Kraken rekening te openen i.p.v. Bitvavo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:30
pdt75 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:42:
@Taro Coinbase lijkt me inderdaad het betrouwbaarst, ik heb daar al een account, jammer genoeg word je verplicht de app te installeren om de kaart te kunnen aanvragen/gebruiken. Zo word je gedwongen je hele Coinbase hebben en houden mee op straat te nemen.

Lijkt er op dat ik weinig andere keuze heb, 2de toestel dan maar om veilig thuis te bewaren...
Je Coinbase app is alleen toegankelijk met een code of fingerprint, dus volgens mij is dat redelijk safe. Je telefoon zelf is natuurlijk ook vergrendeld.
En als je vervolgens vanuit Coinbase iets zou willen overmaken naar een onbekende Wallet heb je ook nog securiy checks en krijg je een e-mail over een onbekend ip adres en Wallet. Verwacht daar niet veel risico mee.

Wist overigens niet dat ze een card hadden. Eens naar kijken dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdt75
@Don Guacamole Technisch kan het wel heel veilig zijn, maar als je ooit overvallen wordt en ze vriendelijk naar je smartphone vragen, denk ik niet dat die code of fingerprint nog veel zullen uitmaken.

Staat die app op je smartphone, dan weten ze dat je crypto hebt. Op een desktop pc valt dat veel beter geheim te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

AlterBridge schreef op zondag 25 juni 2023 @ 01:52:
Ik heb nog meerdere locked staking producten op Binance lopen tot in september zelfs. Volgens het bericht kunnen we altijd blijven withdrawen… Maar in een keer alles opruimen is misschien ook wel wat waard.
Ik weet niet welke van de tig staking producten op Binance jij gebruikt, maar bij de Locked Earn die ik gebruikte kon ik op 'Redeem earlier' geheel rechts klikken en kwamen na enkele dagen de knaken eruit gerinkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
BTFD schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:08:
[...]

Die rewards stoppen vanzelf:

[...]
Je kunt na 17 juli geen nieuwe meer openen maar bestaande lopen door tot hun einddatum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oF8kuPqVZeu3QairVaNdC3aRYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5DkMNAnz8nodnLrSmfaGhhP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
The Third Man schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:50:
[...]
Ik weet niet welke van de tig staking producten op Binance jij gebruikt, maar bij de Locked Earn die ik gebruikte kon ik op 'Redeem earlier' geheel rechts klikken en kwamen na enkele dagen de knaken eruit gerinkeld.
Klopt maar dan zou je alle opgebouwde rewards kwijt zijn als ik het goed lees?

Snap alleen niet hoe want die druppelen altijd dagelijks binnen. Of houden ze die dan in op de vrijgekomen hoeveelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

AlterBridge schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:05:
[...]

Klopt maar dan zou je alle opgebouwde rewards kwijt zijn als ik het goed lees?
Klopt. Dus als die lock periode al bijna voorbij is (en het niet om slechts wat kleingeld gaat) kan je nog even wachten. Anders zou ik gewoon nu al de stekker eruit trekken.
Snap alleen niet hoe want die druppelen altijd dagelijks binnen. Of houden ze die dan in op de vrijgekomen hoeveelheid?
Naar mijn weten kreeg je bij locked die pas uitbetaald na afloop van de periode, maar ik moet zeggen dat ik daar nooit zo op heb gelet. Maar in elk geval valt er niks in te houden als je gewoon je geld terugkrijgt, je hebt het uitgeleend zonder vergoeding, het is niet dat je nu opeens een boete krijgt zoals bij een spaardeposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
Maar je kunt dus nog iets voor 90/120 dagen staken op 16 juli en na afloop withdrawen.

Of nu weghalen als je de boel niet veilig meer vindt of je muntje liever nog omzet naar iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Weicool schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Bij het Verdrag van Maastricht werd het EU-burgerschap ingevoerd: elke onderdaan van een lidstaat is automatisch een EU-burger. Dit EU-burgerschap ondersteunt het recht van personen om zich vrij te verplaatsen en vrij te verblijven op het grondgebied van de lidstaten waar Binance wel een vergunning heeft!
Dat klopt. En geeft dat verdrag EU burgers ook het recht om een adres door te geven waar ze helemaal niet verblijven om toch gebruik te maken van een dienstverlener die geen vergunning heeft in het land waar die burger staat ingeschreven? Dat is namelijk waar jij in je eerste post naar refereerde toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Homer-Simpson schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:06:
[...]

Dat klopt. En geeft dat verdrag EU burgers ook het recht om een adres door te geven waar ze helemaal niet verblijven om toch gebruik te maken van een dienstverlener die geen vergunning heeft in het land waar die burger staat ingeschreven? Dat is namelijk waar jij in je eerste post naar refereerde toch.
Precies, Binance verlaat Nederland & Belgie, maar je kunt gewoon legaal bij Binance blijven als je dat echt wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Betreft het grote bedragen? Want dat speelt ook wel mee, vertrouw je de speler met het bedrag dat je er parkeert. Bij Bitvavo durf ik zelf wel mijn DCA potje neer te zetten, maar niet mijn hele pf. Bij Binance en Kraken zou ik mijn pf wel durven neerzetten.

Ik heb nu 90% op een Ledger staan en 10% verspreid over Binance (nog even), Kraken, Coinbase, Bitvavo en KuCoin.
Ik heb alles bij Binance weggehaald omdat hun stoppen in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMathijs
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-04 11:47
pdt75 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Na Binance nieuws een account aangemaakt bij ByBit en sinds gisteren een card in huis gekregen. Werkt even goed als Binance, ik ben alleen nog aan het kijken of ik er ook nog wat procent korting mee kan krijgen, nog niet gelijk ontdekt, maar ook nog niet echt gezocht. Maar je kan er gewoon crypto opstorten en meebetalen net als Binance. Wel Mastercard ipv Visa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-04 18:57
Ik heb al erg lang niks meer gedaan met mijn Binance. Zojuist alle open orders van mislukte 3commas botjes gecanceld en handmatig verkocht. Is tron nog steeds te goedkoopste qua deed om van Binance naar Bitvavo bijvoorbeeld te sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:48

resusaapje

h less

Precedente schreef op maandag 26 juni 2023 @ 06:37:
Ik heb al erg lang niks meer gedaan met mijn Binance. Zojuist alle open orders van mislukte 3commas botjes gecanceld en handmatig verkocht. Is tron nog steeds te goedkoopste qua deed om van Binance naar Bitvavo bijvoorbeeld te sturen?
Maakt allemaal niet zoveel uit. XLM, TRX, XRP of NEO. NEO transacties zijn bv heulemaal gratis, maar bij BV moet je toch ook nog eens omzetten in je favoriete munt/coin/token/fiat. Dus uiteindelijk zou BTC nog wel eens het verstandigst kunnen zijn 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

ElMathijs schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:09:
[...]

Na Binance nieuws een account aangemaakt bij ByBit en sinds gisteren een card in huis gekregen. Werkt even goed als Binance, ik ben alleen nog aan het kijken of ik er ook nog wat procent korting mee kan krijgen, nog niet gelijk ontdekt, maar ook nog niet echt gezocht. Maar je kan er gewoon crypto opstorten en meebetalen net als Binance. Wel Mastercard ipv Visa.
ByBit is het nieuwe clubgebouw van Tweakers aan het worden :+
De look-n-feel doet me ook verdacht veel aan Nance denken...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

AlterBridge schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:25:
Maar je kunt dus nog iets voor 90/120 dagen staken op 16 juli en na afloop withdrawen.

Of nu weghalen als je de boel niet veilig meer vindt of je muntje liever nog omzet naar iets anders.
Ik doe een experimentje en laat alle DOTs als BDOT tot eind oktober bij Nance staan. Momenteel is BDOT vs DOT 90% en vanaf 24 oktober wordt BDOT automagisch 1:1 omgezet naar DOT.

10% winst in 4 maanden = 30% APR d:)b

Enig risico is dat er tussentijds iets gruwelijk misgaat met Nance :X maar dat verwacht ik eigenlijk niet. Ah, en dat de DOT-waarde ondertussen instort, maar ook dat verwacht ik niet. Kortom, hashtag #LKR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Bof, ByBit will bij de KYC weten hoeveel je verdient in fiat en wat je banknummer is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:50
Is er al een datum wnr we als belgen en nederlanders er niet meer zouden opkunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
SteffanS schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:51:
Is er al een datum wnr we als belgen en nederlanders er niet meer zouden opkunnen ?
Hoe bedoel je precies? Meeste staat al in TS, je kan wel er op, maar je kan bijna niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
xileS schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Hoe bedoel je precies? Meeste staat al in TS, je kan wel er op, maar je kan bijna niks meer.
Ik bedoel tot wnr kan ik als belg nog mijn coins verkopen of versturen naar andere exchange ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 12:02
SteffanS schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:55:
[...]

Ik bedoel tot wnr kan ik als belg nog mijn coins verkopen of versturen naar andere exchange ?
Je hebt toch een mail gehad met alle data ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
SteffanS schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:55:
[...]

In TS staat data voor NL. Ik weet eigenlijk niet of voor België hetzelfde geld. Heb je geen mail ontvangen van Binance?

Coins naar andere exchange versturen is geen probleem zo ver begrepen, maar handelen/verkopen dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Neen nog geen mail ontvangen vriend van mij ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Ik gebruikte Binance ontzettend veel. Vooral om BNB/ETH te converteren naar bijvoorbeeld MATIC/AVAX/ARB (ook eth) om daar te traden (DeFi) of om zelf te launchen.

Nu een Kraken en ByBit account aangemaakt. Ben er nog niet uit wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:27
Ik heb bij Binance wat BNB in Locked Staking staan, en verder BTC en ETH zonder Locked.
Wat is voor mij nu de goedkoopste methode om alles naar Bitvavo te krijgen? Alles verkopen, een goedkope munt qua transfer kopen en dan overzetten of is er een andere goedkopere methode?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

bregweb schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:25:
Ik heb bij Binance wat BNB in Locked Staking staan, en verder BTC en ETH zonder Locked.
Wat is voor mij nu de goedkoopste methode om alles naar Bitvavo te krijgen? Alles verkopen, een goedkope munt qua transfer kopen en dan overzetten of is er een andere goedkopere methode?
Yep, zit ik steeds weer mee:
- Transactiekosten of
- Converterings-, transactie-, converteringskosten plus (of minus) koersverschillen

Zal van geval tot geval verschillen. Gelukkig hebben we nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mocht iemand de Belgische versie van de mail hebben dan ontvang ik die graag (bericht hier of via DM) en zal ik hem aan de topicstart toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Binance ga ik missen; ik heb er een hele app voor gebouwd (beetje zoals 3comma's) dus dat ik het nu moet gaan ombouwen naar een andere exchange is wel zuur.

Ik lees hier dat mensen overstappen naar een andere dienst, zoals Kraken en ByBit.

2 vragen:
- Hangt Kraken en ByBit niet hetzelfde lot boven het hoofd nu ze niet zijn ingeschreven bij de DNB?
- Welke exchange is aan te raden als het gaat om een goede API (zoals Binance die had)?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkvandes
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-04 07:08
SanderTje! schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:40:
- Hangt Kraken en ByBit niet hetzelfde lot boven het hoofd nu ze niet zijn ingeschreven bij de DNB?
Ja dat vraag ik me dus ook af.

Had alles maar naar Bitvavo gestuurd, maar vraag me nu af of dat wel zo handig was, gezien hun slechte reviews en nieuws, relatief lage handelsvolume en dat alles via Euro moet (geen directe crypto paren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik heb o.a. nog NEO en GAS staan op Binance. Nu is NEO inmiddels overgegaan in N3 oid, maar ik begrijp dat NEO nooit is omgezet op Binance. Waar kan ik echter nu NEO zoals het op Binance staat withdrawen naar een andere exchange die diezelfde NEO en GAS nog ondersteunen?

En is het nog zo dat NEO alleen in hele munten overgezet kan worden? Dus niet achter de komma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

Dit vroeg ik mij ook af. Ik weet niet het precieze vanaf, maar als zo'n grote partij als Binance al niet voor elkaar krijgt om in Nederland te mogen opereren. Waarom Kraken bv wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Binance ga ik missen; ik heb er een hele app voor gebouwd (beetje zoals 3comma's) dus dat ik het nu moet gaan ombouwen naar een andere exchange is wel zuur.

Ik lees hier dat mensen overstappen naar een andere dienst, zoals Kraken en ByBit.

2 vragen:
- Welke exchange is aan te raden als het gaat om een goede API (zoals Binance die had)?
Bybit heeft via Satos een DNB registratie. Geen garantie dat deze achterdeur methode voldoende is, maar het is in ieder geval iets.

https://announcements.byb...sers-blt552f892cea31bf6c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-04 21:31
Taro schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:36:
Mocht iemand de Belgische versie van de mail hebben dan ontvang ik die graag (bericht hier of via DM) en zal ik hem aan de topicstart toevoegen.
Is er überhaupt een announcement geweest van de kant van Binance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mjoaris schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:43:
[...]

Is er überhaupt een announcement geweest van de kant van Binance?
Niet op https://www.binance.com/e...inance-news?c=49&navId=49 , waar het over NL wel aangekondigd werd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthii
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
ik heb alles getrade naar btc op binance, zodat ik die kan witdrawe naar bitstamp.
Maar mijn euro's krijg ik er niet af?
Ik kan ook geen BTC kopen met mijn euro's..
Hoe krijg ik mijn geld terug?

Alvast bedankt voor de info..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Matthii schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:25:
ik heb alles getrade naar btc op binance, zodat ik die kan witdrawe naar bitstamp.
Maar mijn euro's krijg ik er niet af?
Ik kan ook geen BTC kopen met mijn euro's..
Hoe krijg ik mijn geld terug?

Alvast bedankt voor de info..
Euro -> USDT -> BTC -> withdraw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
  • Laatst online: 24-04 14:59
Taro schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:23:
[...]

Euro -> USDT -> BTC -> withdraw.
Ik probeer precies het zelfde te doen maar krijg bij aankoop van USDT: "This transaction method is currently not available in your location. Please change another payment method."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthii
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Fr0ns schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:30:
[...]

Ik probeer precies het zelfde te doen maar krijg bij aankoop van USDT: "This transaction method is currently not available in your location. Please change another payment method."
het is mij gelukt!!: in binance eur => usdt en dan overgezet naar bitvavo!!
ik ben weggeraakt van binance!

Soms krijg je idd foutmeldingen in binance, die na een paar keer proberen plots verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
  • Laatst online: 24-04 14:59
Matthii schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:55:
[...]

het is mij gelukt!!: in binance eur => usdt en dan overgezet naar bitvavo!!

Soms krijg je idd foutmeldingen in binance, die na een paar keer proberen plots verdwijnen...
Maar kreeg je ook de zelfde melding als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Matthii schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:55:
* Raven ook, op een moment dat veel deels diep in de min stonden :/
Alle winst van afgelopen 2 jaar *poef* weg :|

Hier na het cancellen van de deals eerst de dust-optie gebruikt om alle kleine hoeveelheden om te zetten naar BNB. Daarna BNB en BUSD (de bots gebruikten BUSD) omgezet naar XLM en naar Kraken overgezet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Datum komt dichterbij. Twijfel nog om een Kraken of Bitvavo account te openen. Wellicht beide. Of nog iets meer shitcoins verkopen en alleen Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
binance mag ook voor de rest van de EU een nieuwe betalings provider zoeken.
Vrees dus dat het lijstje landen waar binance uit gaat vertrekken nog iets langer gaat worden

ben maar even overgegaan naar bitvavo.
''overboekingen'' gingen super gemakkelijk.
en zouden totaal gezien 15 euro hebben gekost, (maar dubbel omdat ik eerst een test overboeking van elke munt heb gedaan) (ook niet gekeken naar koers en hoe op welke manier het het goedkoopst zou zijn, gewoon over en klaar..)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 17:19
xileS schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:50:
Datum komt dichterbij. Twijfel nog om een Kraken of Bitvavo account te openen. Wellicht beide. Of nog iets meer shitcoins verkopen en alleen Kraken.
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in Kraken of Coinbase, niet vergeten het zijn beide Amerikaanse toko's, op Reddit staan er talloze topics over klanten die uit het niets hun accounts met geld erin gesloten zien worden zonder opgaaf van reden. En of je het geld nog terugkrijgt, soms wel, soms niet. Dat is zuur. Dan liever een Nederlandse partij imho. Liever wat hogere kosten betalen aan transactiekosten hier in NL, dan nagelbijten of je je geld ooit terugziet als Kraken of Coinbase besluit je account te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Sahara schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:16:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in Kraken of Coinbase, niet vergeten het zijn beide Amerikaanse toko's, op Reddit staan er talloze topics over klanten die uit het niets hun accounts met geld erin gesloten zien worden zonder opgaaf van reden. En of je het geld nog terugkrijgt, soms wel, soms niet. Dat is zuur. Dan liever een Nederlandse partij imho. Liever wat hogere kosten betalen aan transactiekosten hier in NL, dan nagelbijten of je je geld ooit terugziet als Kraken of Coinbase besluit je account te sluiten.
Hierboven las ik juist dat Bitvavo minder te vertouwen is. Over elke exchange zal er denk ik wel iets negatiefs te vinden zijn.

Helaas dat er geen Depositogarantiestelsel is voor een Nederlandse exchange, dus garanties heb je ook niet als er echt iets verkeerds gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 02-07-2023 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
xileS schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:14:
[...]

Hierboven las ik juist dat Bitvavo minder te vertouwen is. Over elke exchange zal er denk ik wel iets negatiefs te vinden zijn.

Helaas dat er geen Depositogarantiestelsel is voor een Nederlandse exchange, dus garanties heb je ook niet als er echt iets verkeerds gaat.
Daarom blijft het het beste om zoveel mogelijk zelf op te slaan op een hardware wallet. Dan hoef je je daar alleen zorgen over te maken als je actief wil traden of wil in-/uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 17:19
Taro schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:38:
[...]

Daarom blijft het het beste om zoveel mogelijk zelf op te slaan op een hardware wallet. Dan hoef je je daar alleen zorgen over te maken als je actief wil traden of wil in-/uitstappen.
Het is juist dat uitstappen dat mij zorgen baart met die Amerikaanse exchanges, heb bij beide sinds 2017 al een account, maar zelden gebruikt, vanwege de kwestie van zoveel negativiteit omtrent als het fout gaat dat jouw geld dan aan de overkant van de plas staat. Mag je een advocaat in de arm nemen etc. Nee dank u.

@xileS er is ook nog Bitonic met BL3P (minder volume), hele betrouwbare partij. Maar ja Bitonic/BL3P heeft alleen Bitcoin en niks anders. En idd wat Taro zegt, je shit moet je niet op een exchange laten staan, maar zoveel mogelijk off-exchange in een hardware wallet, dan slaap je het beste :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Sahara schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:06:
[...]

Het is juist dat uitstappen dat mij zorgen baart met die Amerikaanse exchanges, heb bij beide sinds 2017 al een account, maar zelden gebruikt, vanwege de kwestie van zoveel negativiteit omtrent als het fout gaat dat jouw geld dan aan de overkant van de plas staat. Mag je een advocaat in de arm nemen etc. Nee dank u.

@xileS er is ook nog Bitonic met BL3P (minder volume), hele betrouwbare partij. Maar ja Bitonic/BL3P heeft alleen Bitcoin en niks anders. En idd wat Taro zegt, je shit moet je niet op een exchange laten staan, maar zoveel mogelijk off-exchange in een hardware wallet, dan slaap je het beste :z
BL3P heb ik toevallig al een account, maar idd BTC only. En volgens mij ook geen garanties mocht het fout gaan.

Hardware wallet zou ik idd nog een x kunnen doen, maar door luiheid (weet niet hoe ik het anders moet noemen) nooit gedaan. Als ik meer crypto had/heb, dan is was het denk ik een ander verhaal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clashmaster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-04 19:19
Bizar dat we geen mededeling krijgen op ons account (BE).. Wat moet ik doen tegen wanneer? Wat met openstaande posities? Who the F knows. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Welke hardware wallet zouden jullie aanraden anno juli 2023 ivm privacy? Ledger had een heel gedoe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolith
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-07-2023
Waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg, maar lees ik het goed dat ik tot september mijn Beth naar eth kan converteren? Of is de deadline daar ook al medio juli voor?

Scheelt weer 2 maanden staking rewards namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Binance laat zijn goede kant zien:

Please note that withdrawal fees have been adjusted in due of the recent increase in activities on the BTC network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVulture
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Clashmaster schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:36:
Bizar dat we geen mededeling krijgen op ons account (BE).. Wat moet ik doen tegen wanneer? Wat met openstaande posities? Who the F knows. Bizar.
Vandaag mail ontvangen, ik ga ervan uit jij ook maar indien niet.

Dear Binancian,

Binance is taking necessary steps to be compliant with the order of 23 June 2023 by the Belgian Financial Services and Markets Authority (FSMA). Users funds are safe. Existing Belgian users, as other Binance users, can safely withdraw their assets if they wish.

In the meantime, Binance is actively exploring options that will allow Binance to serve Belgian residents in the near future in full compliance with local laws and regulations.

In that context, we will require our Belgian users to update their KYC information. We will provide more updates as soon as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clashmaster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-04 19:19
Yes, heb 'em ook gehad! Wel wat vaag over open posities en dergelijke. "withdraw if they wish"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tecatito
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-06-2024
Tot nu toe waren de uitwisselingen die ze het meest gebruikten binance en bybit. Bij de eerste twee ben ik geregistreerd als Nederlandse ingezetene (ik ben geen Nederlander), denk je dat als ik me na de 17e in binance als Spaans registreer, ik het vanaf hier kan blijven gebruiken?

Ik hou van Bybit, maar ik wil ten minste één andere optie hebben, zodat ik niet alles op dezelfde plek heb. Ik gebruik kraken ook om geld op te nemen en okx, maar volgens mij is okx in Nederland ook niet toegestaan, kun je dat voor mij bevestigen?

Ik zat er trouwens ook aan te denken om de binance kaart te vragen, maar dat heb ik niet gedaan. Enige aanbeveling? Tot nu toe is het voor mij erg comfortabel om euro's op te nemen via kraken naar de bank, ik ken echt niet de voordelen van het hebben van een cryptokaart

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dear Binancian,

A few weeks ago we announced that we are leaving the Dutch market in compliance with our obligations in the Netherlands. Our top priority now is to make this transition as easy and seamless as possible for our users.

Therefore, we have selected a local partner that not only meets our standards, but is also registered with the DNB to optionally transfer your funds to. The partner we have chosen for this is Coinmerce.

Over the coming days you will receive more information on how to transfer your funds to Coinmerce. We will facilitate a way for you to transfer your cryptocurrencies with the least hassle and the lowest cost. You are of course free to withdraw your assets and move to whichever platform or service you prefer. But through our agreement with Coinmerce, the entire transfer can be done in just a few clicks for free.

Why Coinmerce?

1. Coinmerce offers a cryptocurrency selection nearly identical to that of Binance. So you will retain the ability to hold and trade most of your current holdings. The listings that are currently missing will added in the near future.

2. Coinmerce has local fiat options, such as iDeal. This will provide you with easy access to depositing and withdrawing your assets.

3. Coinmerce is regulated by the DNB.

While we are leaving the Dutch market, we remain dedicated to obtaining the necessary authorizations to reintroduce our products and services to users residing in the Netherlands. We remain committed to our mission of making cryptocurrencies accessible to people around the world, and we will continue to work collaboratively with regulators globally.

Sincerely,

Your Binance Team
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 22:27
Heb mijn assets op Binance omgezet naar ETH en naar Coinbase weggesluisd. Geen idee hoe lang die nog operationeel blijven in NL, maar dat zien we dan wel weer.

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb dit bericht ook gehad inderdaad. Kent iemand Coinmerce? Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 17:50
Update voor België
Dear Binancian,

As Binance constantly evaluates its product and service offerings to continue to comply with local laws and regulations, we will apply changes to the following Binance products for Belgian resident users:

As of July 10, 2023 , you will not be able to increase your positions or open new ones for these products:
Futures
Options
Leveraged Tokens
Dual Investment
Range Bound
For Futures, Options and Leveraged tokens, you will be restricted from opening new positions or increasing any existing positions. But you will continue to be able to top-up your margin balance to prevent margin calls and liquidations. Your existing opening positions will not be impacted until further notice.

For Dual Investment and Range Bound, new subscriptions will no longer be available. Your existing subscriptions will not be impacted until further notice.

We aim to make this transition as straightforward as possible. Please feel free to reach out to our Customer Support Team for assistance should you have any questions.

Thank you,

Binance
toon volledige bericht

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Binance beperkt dus het productaanbod maar verlaat de Belgische markt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:25:
[...]

Ik heb dit bericht ook gehad inderdaad. Kent iemand Coinmerce? Is dat wat?
Ik heb ook geen idee, maar zo te lezen wordt het van Binance naar Coinmerce wel makkelijk gemaakt. Als ik ervaringen beetje lees is het voor traders niet de beste keus, maar voor Hodlers is het wellicht prima.

Vanaf 17 juli kan je niet meer traden op binance, maar overzetten moet nog prima lukken. Ik wil voornamelijk naar een partij overstappen, dat ik dit niet over een paar maanden weer moet overstappen en funds een beetje veilig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maradesign
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04 22:26
Ik ben nu een paar dagen bezig met Bitvavo en ik erger me bond en blauw aan de minimale functionaliteit van de app, en het niet werken van verificatie om adressen in een address book te krijgen. Screen recorden gaat continue fout op mac in chrome. Zal windows ook nog proberen (je zal die luxe maar niet hebben). Ook een paar neo overgemaakt (legacy) en dat lijkt goed te zijn gegaan maar heb nog steeds de funds niet op bitvavo.

Ik las ook dat je perse adressen moest whitelisten maar dat ging over een oude versie van het platform en ik heb hier verder geen melding van gehad.

Zijn er nog aanraders met een goede app waar je wel kan traden? Coinmerce die binance aanraad is ook zoals bitvavo beetje simpel.

Coinbase heb ik al een account. Maar deze kunnen even goed het zelfde lot onder gaan als Binance. Ik vind het lastig keuze maken.

-update-

Transactie is er inmiddels door. Duurde wel erg lang, ben ik niet gewend. Wellicht omdat ik een nieuw account heb bij Bitvavo.

Als ze nu traden in hun app stoppen en de gui gebruiksvriendelijker maken ipv overdesign overal dan ben ik op zich wel tevreden.

[ Voor 13% gewijzigd door maradesign op 10-07-2023 11:37 . Reden: Aantonen waar de update gemaakt is in mijn initiële post ]

Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lex_101
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-07-2023
Hi allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat iemand het antwoord weet… ik heb al een tijd niet op mijn Binance app gekeken. Wilde voor de 17e mijn geld terug boeken maar nu is mijn ID in de app niet verified… maar zodra ik dat probeer zegt ie:

‘Can’t verify ID binance as per our terms of use and in compliance with local regulations we are not able to provide our services to users in your region’.

Ik kan dus nu helemaal niks en mijn geld zit vast in de app :( wie weet wat ik moet doen? Ik zie nergens een emailadres van die lui. Chatbot heb ik helemaal niks aan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Kun je nog via de website inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-04 22:49
jack zomer schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:00:
binance mag ook voor de rest van de EU een nieuwe betalings provider zoeken.
Vrees dus dat het lijstje landen waar binance uit gaat vertrekken nog iets langer gaat worden
Hoe kom je hieraan deze gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

knakworst schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:45:
Binance beperkt dus het productaanbod maar verlaat de Belgische markt niet.
Prima oplossing, jammer dat dit niet voor NL is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

maradesign schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:05:
Ik ben nu een paar dagen bezig met Bitvavo en ik erger me bond en blauw aan de minimale functionaliteit van de app, en het niet werken van verificatie om adressen in een address book te krijgen. Screen recorden gaat continue fout op mac in chrome. Zal windows ook nog proberen (je zal die luxe maar niet hebben). Ook een paar neo overgemaakt (legacy) en dat lijkt goed te zijn gegaan maar heb nog steeds de funds niet op bitvavo.

Ik las ook dat je perse adressen moest whitelisten maar dat ging over een oude versie van het platform en ik heb hier verder geen melding van gehad.

Zijn er nog aanraders met een goede app waar je wel kan traden? Coinmerce die binance aanraad is ook zoals bitvavo beetje simpel.

Coinbase heb ik al een account. Maar deze kunnen even goed het zelfde lot onder gaan als Binance. Ik vind het lastig keuze maken.

-update-

Transactie is er inmiddels door. Duurde wel erg lang, ben ik niet gewend. Wellicht omdat ik een nieuw account heb bij Bitvavo.

Als ze nu traden in hun app stoppen en de gui gebruiksvriendelijker maken ipv overdesign overal dan ben ik op zich wel tevreden.
toon volledige bericht
Coinbase is gewoon bij de DNB geregistreerd. Ik herken die app comment van Bitvavo. Echt een draak van een app.

Zelf ben ik te spreken over de bybit app. Die programmeurs hebben goed naar Binance gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Wat moet je doen om geld van Binance af te halen of te verplaatsen naar Bitvavo? Ik kan geen crypto’s meer kopen omdat m’n account blijkbaar niet meer geverifieerd is en ik kan ook niet meer verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 08:59
Ibriboy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:27:
Wat moet je doen om geld van Binance af te halen of te verplaatsen naar Bitvavo? Ik kan geen crypto’s meer kopen omdat m’n account blijkbaar niet meer geverifieerd is en ik kan ook niet meer verifiëren.
Ik had ook een niet geverifieerd Binance account en kon gewoon verhuizen naar een andere exchange

wallet --> fiat & spot en dan 'withdrawl' de desbetreffende magische internet muntjes

[ Voor 48% gewijzigd door tony-stark op 10-07-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@Lex_101 @Ibriboy
Gewoon live chat met Binance doen. En even daar naar een oplossing vragen.
Redelijk goede ervaringen met de live chat, minimale wachttijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Nieuwe update van Binance m.b.t. transfer naar Coinmerce:
Dear Binancian,

Last week we shared that we will facilitate a way for you to transfer your assets with the least hassle. Through our agreement with Coinmerce, the entire transfer can be done for free in just a few clicks. The transfer will be available from July 14th. For now, you can read what actions you need to take to prevent yourself from separately having to sell or withdraw your coins from Binance.
Vreemd. Ik heb echt nooit eerder van dat platform gehoord en ineens is het endorsed door binance en is zelfs de transfer gratis.

Met één druk op de knop al je assets overzetten? Klinkt te goed om waar te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door HollovVpo1nt op 10-07-2023 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
HollovVpo1nt schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:55:
Nieuwe update van Binance m.b.t. transfer naar Coinmerce:

[...]

Vreemd. Ik heb echt nooit eerder van dat platform gehoord en ineens is het endorsed door binance en is zelfs de transfer gratis.

Met één druk op de knop al je assets overzetten? Klinkt te goed om waar te zijn.
(Na lange afwezigheid van dit forum kom ik hier, omdat ik ook in deze situatie zit)
Als Binance en Coinmerce deze one-click-transfer daadwerkelijk kunnen realiseren zonder extra kosten, dan ben ik heel tevreden.
Ik heb na de aankondiging van Binance een Bitvavo account geopend en enkele cryptocurrency overgezet, maar het merendeel nog niet, omdat veel nog in locked earnings zit. Bovendien vind ik de trade omgeving van Bitvavo op zijn minst gezegd een beetje primitief, vergeleken met Binance
Mijn belangrijkste vraag is nu
Moet ik van te voren zelf een Coinmerce account maken en verifiëren, of gebeurt dat ook "automagisch" in dit transfer proces?

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 10-07-2023 22:31 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste