Toon posts:

Feedback op het cryptocurrency forum

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@enomiss Ik sluit mij aan bij wat @MrMrq zegt, hij verwoord het denk ik erg goed.

Er is zeker ruimte in het SC topic voor de meer inhoudelijke berichten, maar dan is de toon erg belangrijk zodat men de informatie graag tot zich neemt en er een gezonde discussie kan ontstaan. Je frustratie uit zich op een bepaalde manier tussen de regels door, waardoor je (waarschijnlijk) het tegenovergestelde bereikt van wat je wenst te bereiken.

Dus wat mij betreft: Offtopic was niet de juiste benaming, dat heb ik aangepast. En ja, er is ruimte in het SC topic voor dergelijke berichten en diepgang, mits de link met crypto helder is, de boodschap niet polariserend is en feiten ook met een bronvermelding kunnen worden aangetoond. Je brengt zaken nu heel stellig als feiten, maar toon dat in je bericht dan ook direct aan met bijv. bronvermeldingen uit gerenommeerde bronnen.

Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven

• Visca
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:57
enomiss schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:56:
[...]

[mbr]* weg.*[/]

Ik heb een topic gemaakt voor wat meer diepgang: [CF] Cryptocurrency fundamentals

Echter bleek daar weinig interesse voor te zijn. Misschien moet ik mij erbij neerleggen en hier geen diepgang meer zoeken. En toch had ik die associatie met tweakers.net... Raar.

Ik begrijp het hele polariserende verhaal, maar zijn we dan als samenleving uitgegroeid tot een kudde die niet meer met elkaar inhoudelijk kan discussiëren? Wordt er meteen gevallen over een 'toon'? Mijns inziens ligt het polariserend effect meer bij de lezer dan bij de schrijver.
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar jouw wens om over de inhoud te kunnen discussiëren wordt door jou zelf de nek om gedraaid. Eenieder die het niet zo ziet als jij heeft oogkleppen op, iemand die er genuanceerder tegenaan kijkt leest niet goed tussen de regels, ziet het niet, en die heeft de feiten niet op een rijtje. En dat terwijl een feit daadwerkelijk pas een feit is als het 100% en meetbaar vaststaat. Als jouw en andermans theorieën zouden kloppen dan worden deze sowieso al onder de radar gehouden door instanties en zullen dus nooit als onomstotelijke feiten naar buiten komen. In jouw ogen is het een feit, in andermans ogen slechts een redenering.

Vrij recent begon je weer een gesprek/discussie over dit onderwerp, daar reageerden een heel aantal mensen best fel op. Ik reageerde ook maar dan redelijk genuanceerd. Je bent vervolgens op alle felle berichten ingegaan maar hebt nooit op mij gereageerd. Ik krijg daardoor ook het gevoel dat je helemaal niet op zoek bent naar inhoudelijke gesprekken waar je probeert toenadering te zoeken, maar maar de confrontatie en dat iedereen die het niet met je eens is per definitie fout zit.

Volgens mij wordt het topic echt super gemodereerd, we mogen off topic gaat tot we een ons wegen, zolang het constructief blijft en er heel af en toe een vage link met crypto wordt gelegd. Deze discussie, over macro economische en geopolitieke ontwikkelingen is razend interessant maar loopt ook vaak heel snel uit de hand. Ik vind dat er best goed ingegrepen wordt als het nodig is en ik geef de mods groot gelijk dat ze deze veel te gepolariseerde discussie met regelmaat de kop indrukken zodra het weer de verkeerde kant op gaat. Ga zo door Taro en .oisyn!

[Voor 12% gewijzigd door Visca op 03-10-2021 00:10]

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09-2022
Je verhaal is niet objectief. Het polariserend effect zit bij bij de interpretatie van de lezer. Dat intolerantie in Nederland hoogtij viert en dus ook hier verbaast mij niet. Voor mij voelt het gewoon als censuur. Bepaalde thema's zijn zogenaamd polariserend, andere niet. Laten we het niet mooier maken dan het is. Prima. Je hoort niks meer van mij. Ik leg me er bij neer dat er een meerderheid is die hier bepaalt wat wel polariserend is en wat niet. Ik pas me wel aan. Het is wel jammer.

[Voor 4% gewijzigd door enomiss op 04-10-2021 13:48]

https://opensea.io/seaart

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:38

St@m

@ Your Service

Ehh, wat is er aan de hand in het SC topic? Dicht voor onderhoud vanwege offtopic? Gisteravond ging het even over egels.. maar dat is toch geen reden om het 14 uur later dicht te gooien?

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• .oisyn
  • Laatst online: 08:25

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
St@m schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:00:
Dicht voor onderhoud vanwege offtopic?
Wat is er niet duidelijk aan dat bericht? Even dicht voor onderhoud, zodat ik er rustig met de bezem doorheen kan zonder dat er 1000 posts per minuut bijkomen :)

[Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 04-10-2021 14:03]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• St@m

St@m

@ Your Service

.oisyn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Wat is er niet duidelijk aan dat bericht? Even dicht voor onderhoud, zodat ik er rustig met de bezem doorheen kan zonder dat er 1000 posts per minuut bijkomen :)
Ok, ik weet niet precies wat je hebt opgeschoond hebt dan :P Zoveel offtopic was het ook weer niet vanmorgen en zo goed als alle onzin over egels heb je laten staan. Maar soit.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
St@m schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

Ok, ik weet niet precies wat je hebt opgeschoond hebt dan :P Zoveel offtopic was het ook weer niet vanmorgen en zo goed als alle onzin over egels heb je laten staan. Maar soit.
Dat is alweer een paar pagina's terug en moet ik nog behandelen, ik heb 'm voortijdig opengegooid omdat er weer iemand liep te zeuren in het feedbacktopic (hint hint) ;)

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• St@m

St@m

@ Your Service

Ok.. duidelijk antwoord op mijn vraag. Dank je wel! Ik zal niet meer 'zeuren', boodschap begrepen.
..

[Voor 33% gewijzigd door St@m op 04-10-2021 14:10]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Oh sorry, om specifiek je vraag te beantwoorden, er werden halve reviews van TV series gepost :)

• Visca
enomiss schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:47:
Je verhaal is niet objectief. Het polariserend effect zit bij bij de interpretatie van de lezer. Dat intolerantie in Nederland hoogtij viert en dus ook hier verbaast mij niet. Voor mij voelt het gewoon als censuur. Bepaalde thema's zijn zogenaamd polariserend, andere niet. Laten we het niet mooier maken dan het is. Prima. Je hoort niks meer van mij. Ik leg me er bij neer dat er een meerderheid is die hier bepaalt wat wel polariserend is en wat niet. Ik pas me wel aan. Het is wel jammer.
Met de kans dat dit verwijderd gaat worden omdat we dreigen alsnog een discussie over wat nou precies wel of niet polariserend is in die discussie en niet per se feedback meer geven op het cryptocurrency wil ik nog wel één keer reageren.

Als eerste, mijn verhaal is absoluut niet objectief. Dat is volgens mij niemand helemaal. Ik vind dat we veel te snel vervallen in polariserende taal in bepaalde discussies, dat heeft te maken met hoe ik het ervaar. Dat jij het anders ervaart zou jou dan toch net zo goed niet objectief maken?

Dat iets als een polariserend effect bij de lezer ligt ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk, ik als lezer kan het als polariserend opvatten dat wanneer ik zeg niet te geloven in bepaalde vergaande complotten, ik een schaap wordt genoemd of dat ik oogkleppen op zou hebben. Maar als dat altijd aan de interpretatie van de lezer ligt kan je elkaar dus altijd voor rotte vis uitmaken want ja, "de lezer interpreteert het als polariserend". De waarheid, of misschien beter gezegd wijsheid met betrekking tot wie meer verantwoording heeft voor of iets als polariserend ervaren wordt, ligt denk ik meer in het midden. Maar dat is mijn mening terwijl jij het wellicht anders ziet, dat kan. Het hele punt wat ik ook wil maken is dat het misschien wat meer geaccepteerd moet worden dat iemand iets anders ziet dan een ander.

Eigenlijk wil ik ook niet zo tegen je in gaan omdat ik liever toenadering/gelijke gronden zoek dan afstand creëer maar ik wil er toch even een voorbeeld bij halen waarom ik ervaar dat het polariserende ook vanuit de zender komt en niet alleen door de lezer. Onlangs gaf Ngangatar aan zat te zijn van de politieke discussies en het eerste wat jij erop zei is "Ja steek vooral je hoofd in het zand". Hoewel het natuurlijk niet direct beledigend of iets dergelijks is, maak je op die manier volgens mij geen gezonde inhoudelijke discussie mogelijk.

Het blijft natuurlijk een discussie in hoeverre de zender of lezer verantwoordelijk is voor hoe iets overkomt maar het alleen bij de lezer neerleggen is niet terecht in mijn ogen.

Als laatste: ik tik dit stukje omdat ik juist niét wil dat je stopt met posten. Je hebt vaak heel interessante stukken gepost, weet super veel over veel crypto projecten en hebt ook al vaker goede uitleggen gegeven over deze projecten. Dat bepaalde discussies niet (goed) gevoerd kunnen worden (los van aan wie dat ligt) is hopelijk niet een aanleiding om te stoppen met posten. Als mijn post over dat stukje, hoe er soms over geopolitiek gediscussieerd wordt, daartoe de aanleiding geeft dan wil ik best eens met je in gesprek over geopolitiek en welke rol crypto erin speelt of kan spelen. Als het even kan gewoon in het slowchat topic want zolang crypto er in mee wordt genomen is het volgens mij prima ontopic.

Ter illustratie, ik ben het eens met jou dat BTC niet eeuwig te tijd heeft om zich als waardevaste/houdende asset te positioneren omdat banken/regeringen anders de kans krijgen het de nek om te draaien om hun eigen equivalent er voor in de plaats te zetten. Over de motieven die daar achter zitten denk ik volgens mij wat anders dan jij (waarschijnlijk optimistischer/naïever) en wat ik dan prettig zou vinden, is dat onze verschillende blik op achterliggende motieven van bepaalde ontwikkelingen mbt Bitcoin/regeringen/banken, niet een verder gesprek in de weg zou staan. Volgens mij ga je bij het bespreken van die motieven ook juist te ver weg van het onderwerp, crypto.

Lang verhaal kort, ik zou het zonde vinden als je echt niet meer post!
En ik zal ook nog toegeven dat ik voorheen ook wel eens Frans gifjes heb gepost en hoewel het als grapje bedoelt wordt is dat net zo destructief voor een gesprek als de andere besproken termen dus dat is mijn fout en zal ik ook niet meer doen!

• Visca
@.oisyn mijn excuses voor het offtopic gepost vanmorgen/vanmiddag. Ik laat me soms teveel meeslepen in de positieve vibe en dan gaat het inderdaad soms heel snel veel te off topic. Ik zal proberen er op te letten in het vervolg!

Positieve feedback is ook feedback toch? Dan bij deze, en het kan niet vaak genoeg gezegd worden, jij en Taro zijn goed bezig!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09-2022
@Visca Allereerst bedankt voor je uitgebreide post. Ik weet dat ik soms te kort door de bocht schiet of de verkeerde toon aansla, dus ik weet dat ik voor een deel verantwoordelijk ben.

@.oisyn Excuses voor de verdere uitweiding. :D

Het zit in mijn persoonlijkheid om tolerant te zijn, dus je ziet mij nooit posts rapporten. Als het soms overkomt dat ik mijn gelijk probeer te behalen, dan is dat vanuit een passie voor discussie. Van mij mag dat best met stelligheid en overtuiging, maar wellicht denkt niet iedereen daar zo over. Uiteindelijk gaan de mods daarover, en over het algemeen doen ze dit heel goed.

Daartegenover vind ik het jammer dat 'mijn oppositie' regelmatig posts van mij loopt te rapporteren, waardoor ik het gevoel heb alsof er een hexe tegen mij ontstaat.

Mijn reactie op diverse mods kwam vanuit een opeenstapeling van frustraties. Regelmatig heb ik lange teksten geschreven (dat kost toch tijd en ik win er zelf niets mee) die vervolgens boem pats weg gemod werden. Dan begin ik me af te vragen of het nog wel zin heeft dat ik zulke verhalen schrijf. Misschien hoor ik hier niet thuis: teveel mensen met een tegenovergestelde mening/visie. Of misschien moet ik het topic een andere waarde toekennen en bepaalde dingen niet meer posten. Of misschien moet ik heel bewust overal 'misschien' of 'mijns inziens' voor zetten om niet te stellig over te komen en mijn toon te veranderen. Ik ga er in ieder geval op letten, want blijkbaar wordt een stellige toon niet gewaardeerd.

Ik was niet van plan om volledig te stoppen met posten, ik merk wel dat ik er met periodes vanaf zie, of niet meer de diepgang opzoek omdat ik het te riskant vind. Ik heb al een poging gewaagd om bepaalde thema's te verplaatsen naar een eigen gecreëerd topic, zonder succes. Dus wellicht is de amino er gewoon niet voor. Dan wordt het tijd dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer post.

Wie wel of niet verantwoordelijk is voor een polariserend effect is waarschijnlijk eerder een filosofische discussie en die kunnen we hier beter achterwege laten. Uiteindelijk geldt de mening van de meerderheid of de mening van de 'macht' om dat in de praktijk te bepalen.

Ter illustratie, zo is het merendeel aan posters 'mannen' (mag je dat nog zeggen tegenwoordig), en zijn een heleboel posts mannen gunstig gezind. Ik durf te claimen dat een heleboel vrouwen snel verder browsen. Persoonlijk verwijs ik vrouwen vanwege die specifieke rede nooit door naar dit topic. De aanwezigheid van dit soort post maakt alle overige inhoud minder geloofwaardig en minder overtuigend. Ten minste dat is de eerste indruk die je krijgt als nieuwe bezoeker. Voor alle duidelijkheid, ik heb persoonlijk niets tegen dit soort posts, ik ben een man en kan ze waarderen. Ik gebruik dit voorbeeld om te illustreren dat hetgeen wat als polariserend beschouwd wordt niet per definitie vast staat. Er is een bepaalde stroming die de koers van het topic bepaalt, en zo begeven we ons als het ware in een 'bubbel'.

https://opensea.io/seaart

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:08

Mooody

elmoody

@Taro , ik heb je hoog zitten en alle respect, maar soms moet je imo ook bepaalde semi-inhoudelijke discussies laten gaan. Het is immers een slowchat-topic. Inhoudelijk kunnen soms prima discussies ontstaan door net even een zijweggetje te pakken, dat was ook exact mijn bedoeling van vanavond.

Mijn beste argument is dat al die onzinnige meme-post met DIKKE TIETEN blijven staan (wat absoluut vrouwelijke inbreng zal stagneren!), terwijl serieuze semi-lollige en semi-offtopic discussies worden verwijderd.

Mijn oprechte vraag: Waar wil dit subforum naar toe? Naar een karaktituur van crypto (haal Doge maar weer uit de kast) of naar een gezellig groepje crypto-investors die heel soms ff offtopic gaan, maar wel begrijpen waar het om draait.

[Voor 4% gewijzigd door Mooody op 14-10-2021 23:31]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Mooody Meerdere berichten over Gameboys zijn niet "semi-offtopic", die zijn volledig offtopic en dat weet je zelf ook wel.

Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:30:
@Mooody Meerdere berichten over Gameboys zijn niet "semi-offtopic", die zijn volledig offtopic en dat weet je zelf ook wel.
Jawel en deel eens.

Maar die post met al die tieten slaan ook nergens op imo. Ik ben niet vies van tieten, maar als je ergens een lijn moet trekken en die andere 50% van de mensheid ook in dit topic wil betrekken, moet je daar ook grenzen stellen toch?

"BTC 50K DIKKE TIETEN" voeg imo nog minder toe dan "VAN BTC WINST GAMEBOY KOPEN"

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Mooody Als een bericht niet conform de regels is, dan kan je dat specifieke bericht rapporteren en zal dat getoetst worden.

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:36:
@Mooody Als een bericht niet conform de regels is, dan kan je dat specifieke bericht rapporteren en zal dat getoetst worden.
Je bedoelt dat ik al die babe-memes zou moeten raporteren om op den duur het mogelijk te maken om spontaan semi-offtopic te mogen gaan? Zoveel tijd heb ik niet :D

Daarbij was het ook niet het plan om "offtopic" te gaan. Het was een spontane actie, maar wel iets dat direct in lijn zit met mijn visie over crypto; hedge tegen inflatie. Na wat posts zou ik daar op uitkomen, maar die kans was er niet.

Ben erg benieuwd naar jouw visie over vrouwonvriendelijkheid in dit topic.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooody schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:48:
[...]

Je bedoelt dat ik babe-meme zou moeten raporteren om op den duur het mogelijk te maken om spontaan semi-offtopic te mogen gaan? Zoveel tijd heb ik niet :D
Nee, dat zijn 2 verschillende zaken.
Daarbij was het ook niet het plan om "offtopic" te gaan. Het was een spontane actie, maar wel iets dat direct in lijn zit met mijn visie over crypto; hedge tegen inflatie. Na wat posts zou ik daar op uitkomen, maar die kans was er niet.
Gameboys en Atari's zijn inderdaad een hedge tegen inflatie, dat begrijp ik.
Ben erg benieuwd naar jouw visie over vrouwonvriendelijkheid in dit topic.
Het gaat hier niet om mijn visie. Ik begrijp dat je het persoonlijk probeert te maken, maar dat heeft geen zin.

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:53:
[...]

Nee, dat zijn 2 verschillende zaken.

[...]

Gameboys en Atari's zijn inderdaad een hedge tegen inflatie, dat begrijp ik.

[...]

Het gaat hier niet om mijn visie. Ik begrijp dat je het persoonlijk probeert te maken, maar dat heeft geen zin.
Volgens mij hebben post met halfnaakte vrouwen en suggestieve teksten weinig te maken met jouw persoonlijke visie, maar is het gewoon onderdeel van de GoT-policy. Het gaat immers totaal niet om inhoudelijke zaken.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooody schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:00:
[...]

Volgens hebben post met halfnaakte vrouwen en suggestieve teksten weinig te maken met jouw persoonlijke visie, maar is het gewoon onderdeel van de GoT-policy. Het gaat immers totaal niet om inhoudelijke zaken.
Correct, dat is ook exact wat ik aangeef: Als ze niet conform de policy zijn, dan kan je ze rapporteren, het gaat niet om mijn persoonlijke visie.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Van mij mogen die babes exit. Het feit dat ze er staan was meer om de menigte tegemoet te komen. Beetje flauw om dat dan vervolgens als argument te gaan gebruiken om andere dingen ook toe te laten. Zullen we maar gewoon gaan handhaven dan?

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:00
Als de babes niet meer mogen laat het me dan a.u.b. even weten.

Ik heb tot 150k al plaatjes verzameld, het erbij verzinnen van ietwat ontopic teksten gaat me vermoedelijk tussen de 2 en 5% van mijn totale levensduur kosten.

Daarnaast zou ik graag meteen van deze gelegenheid gebruik maken om een verzoek in te dienen A87 te bannen wanneer hij weer gehackt wordt.

Dat laatste is geen absolute noodzaak in mijn verzoek overigens.

I live inside that bubble, reality of the naive.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:11
Hoi, als we willen dat vrouwen (en andere lieden met andere smaak) zich in ons hoekje welkom en veilig voelen, denk ik dat we het ons kunnen gunnen deze traditie achter ons te laten. @verwijderd69 niks ten nadele van jou! Maar naar mijn gevoel zit tweakers sowieso al in het mannelijke hoekje, dan hoeven we we in dit topic niet extra ons best te doen anderen te weren.

Ik support trouwens je a87 verzoek. Tevens niet verplicht en absoluut

WMWL

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 02:15
Van oorspong is tweakers een nerdy vooral mannelijk forum toch?
Gaan we hier nu ook al Woke lopen doen over paar dames in bikini? Doe dan ook een paar 70k hunks erbij evt :) daar scroll ik wel voorbij haha

[Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 21-10-2021 02:22]

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 02:15
verwijderd69 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:22:
Als de babes niet meer mogen laat het me dan a.u.b. even weten.

Ik heb tot 150k al plaatjes verzameld, het erbij verzinnen van ietwat ontopic teksten gaat me vermoedelijk tussen de 2 en 5% van mijn totale levensduur kosten.

Daarnaast zou ik graag meteen van deze gelegenheid gebruik maken om een verzoek in te dienen A87 te bannen wanneer hij weer gehackt wordt.

Dat laatste is geen absolute noodzaak in mijn verzoek overigens.
Een kritische noot bij zijn post over PI leverde me 8 PM's van hem op. Ik steun je verzoek

• Visca
Het valt me op dat de vele berichten mbt SHIB in het slowchat topic elke keer weer voor discussie en wrijving zorgen, volgens mij blijft dat terugkeren en komen de aanhangers en tegenstanders er nooit uit. Wat mij betreft zou er dan ook wat strakker gehandhaafd morgen worden op zaken die in het Memecoin topic horen.

Mocht het een bewuste keuze/afweging zijn geweest om het juist wel in het SC topic te laten dan leg ik me daar natuurlijk gewoon bij neer.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Visca Het memecoin topic is een initiatief van iemand, maar er staat nergens dat dit niet in het SC topic mag. Dat zegt niet dat er geen regels/afspraken over kunnen worden gemaakt, maar in principe mag dit.

• Visca
Taro schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:06:
@Visca Het memecoin topic is een initiatief van iemand, maar er staat nergens dat dit niet in het SC topic mag. Dat zegt niet dat er geen regels/afspraken over kunnen worden gemaakt, maar in principe mag dit.
Helder. Viel me ook op dat het al een tijd gespreksonderwep is. Mij persoonlijk staat het feit dat die discussies tussen voor en tegenstanders nooit ergens toe leiden. Maar aan de andere kant zullen er ook mensen niet vrolijk worden van de memes en het trollen af en toe en dat wordt ook toegelaten dus ik zit deze memecoin hype wel even uit :)

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:55
Heeft het modteam er bezwaar tegen als ik een apart topic open over crypto asset management?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@D_Jeff De knop voor het starten van een nieuw topic is er niet voor niets :) Geen bezwaar tegen, gewoon kijken hoe het gaat.

• D_Jeff
In t verleden 1x een modbreak gehad, tegenwoordig vraag ik het liever eventjes.

@Taro Mag ik dan vragen om de TS warning er onder te zetten "je kan geld verliezen" enz?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
D_Jeff schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:53:
In t verleden 1x een modbreak gehad, tegenwoordig vraag ik het liever eventjes.

@Taro Mag ik dan vragen om de TS warning er onder te zetten "je kan geld verliezen" enz?
Ik weet niet wat er in die modbreak stond? Want als dat nu weer opgaat, dan moeten we het wel eerst even verder afstemmen. Het is natuurlijk belangrijk dat het niet gewoon in bijv. het SC topic kan, er een goede topicstart is, niet al in een ander topic thuishoort, voldoende animo voor is, etc.

Geef even een seintje als het topic is gestart, dan voegen we een warning toe.

• D_Jeff
@Taro Het topic is gestart, nu eerst een kleine basis -- later zal ik (of iemand met voldoende kennis) het aanvullen.

[Voor 74% gewijzigd door D_Jeff op 28-10-2021 22:38]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@D_Jeff Topicwarning toegevoegd, als er nog iets anders bij moet hoor ik het graag. Succes!

• BansheeBoy Se
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 16:41
Boys, girls, mods. Waarom mag ik niks over RADIX zeggen? Ik snap het niet.

:{ ²

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@BansheeBoy Se Misschien omdat je de coin nu al 3x hebt geshilled in 2 dagen?

• BansheeBoy Se
Taro schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:00:
@BansheeBoy Se Misschien omdat je de coin nu al 3x hebt geshilled in 2 dagen?
Nee, 2 keer en beiden verwijderd. Ik begrijp er niks van. Het is een serieuze coin. Of moet ik het alleen over dierentuincoins hebben? :?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

• BansheeBoy Se
Ja, die andere 2 zijn verwijderd. Snap er niks van. Serieus project met prachtige fundamentals. Als ik dat afzet tegen die hondencoins die hier alle aandacht krijgen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@BansheeBoy Se Ik wens je verder een fijne avond.

• BansheeBoy Se
Ook een fijne avond! Ik vermaak me aardig moet ik zeggen.

• BansheeBoy Se
** Zelfs in het feedback topic krijg je het voor elkaar om gemodereerd te worden, erg knap. Weer een aantekening erbij, gefeliciteerd. **

[Voor 77% gewijzigd door Taro op 06-11-2021 13:14]

• Lazyke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:18
In welk topic mag ik iets schrijven over mijn favoriete coin? Je weet wel, het drieletterwoord, nummer 6 op coinpaprika.

Dit is geen troll maar een serieuze vraag.

[Voor 6% gewijzigd door Lazyke op 11-11-2021 19:38]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Lazyke Dat hangt ervan af of je alleen gaat schrijven/zenden (shillen), dan mag het namelijk nergens. Als je er een inhoudelijk gesprek over wil voeren en ook openstaat voor de feedback van anderen, dan kan dat in bijv. het Slowchat topic. Openstaan voor de feedback van anderen wil zeggen: er naar luistert en er iets mee doet, in plaats van het te negeren, in de verdediging te schieten of nog harder gaat zenden om je gelijk te halen (lees: je mening doordrukken).

Voor niet ingewijden komen deze reactie en jouw vraag mogelijk wat vreemd over, maar ik denk dat we elkaar wel begrijpen. Ok?

• Lazyke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:18
@Taro ik denk dat ik het begrijp. Ik sta open voor een gezonde discussie. Maar als de discussie weer een 1 tegen allen wordt dan kan je niet verwachten dat ik op alle feedback kan antwoorden of er zijn voor je't weet weer 5 pagina's gevuld.
Overigens is het normaal dat als een post wordt gemod dat ik daar geen bericht van krijg?
Bij onze vorige ontmoeting had ik meestal niet door dat mijn posts werden aangepast en ik denk dat dat een bron van frustratie was langs beide kanten.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Lazyke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:29:
@Taro ik denk dat ik het begrijp. Ik sta open voor een gezonde discussie. Maar als de discussie weer een 1 tegen allen wordt dan kan je niet verwachten dat ik op alle feedback kan antwoorden of er zijn voor je't weet weer 5 pagina's gevuld.
Overigens is het normaal dat als een post wordt gemod dat ik daar geen bericht van krijg?
Bij onze vorige ontmoeting had ik meestal niet door dat mijn posts werden aangepast en ik denk dat dat een bron van frustratie was langs beide kanten.
En precies in dat "één tegen allen" zit de reden dat ik er zo duidelijk over ben: Het wordt alleen één tegen allen als je je mening door de strot van anderen gaat drukken zonder daadwerkelijk naar de feedback die je krijgt te luisteren, probeert te begrijpen wat anderen je proberen duidelijk te maken en er daadwerkelijk iets mee doet. Je lijkt deze signalen niet op te vangen, doet er dus ook niets mee en dan gaat het wederom zo eindigen. Voor de volledigheid: Het ligt niet aan de anderen dat je dat gevoel krijgt, de oplossing/oorzaak ligt bij jou, niet bij hen, hoe vreemd dat voor jou waarschijnlijk ook voelt.

Het feit dat je zegt dat je "iets over je favoriete coin wil schrijven" doet bij mij alweer alle alarmbellen afgaan, bij anderen waarschijnlijk ook en dan lijkt het mij beter dat je een ander platform kiest om je mening te verkondigen.

Als een bericht wordt gemod moet je daar volgens mij altijd een bericht van krijgen, maar ik ben geen ervaringsdeskundige, want het overkomt mij zelf niet zo vaak ;)

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-04 22:14
Kan iemand me helpen waar ik het nieuwste Cryptoexchanges forum vind?

Degene die hieronder gelinkt is, is volgens mij 'vol', al twee weken oud; is er een nieuwe thread / forum?

[Exchanges] Het grote cryptocurrency exchanges topic

HK

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:20
Het slowchat topic is te druk aan het worden, blijkbaar zelfs de nr 1 meest actieve topic

Het is nu wel al vaker aangehaald dat ondanks veel mensen de memes en nonsens posts appreciëren, er een wens is om relatief snel inhoudelijke berichten bijgelezen te krijgen. Maar dat is moeilijk wanneer er soms honderden berichten per uur zijn.

Misschien eens een idee om serieuze overwegingen te maken wat mogelijke opties betreft?

Er is natuurlijk de optie om de slowchat op te splitsen naar inhoudelijk en memes/offtopic, hoewel in de praktijk dat de natuurlijke gang van gesprekken een beetje belemmerd.

Persoonlijk ben ik fan van een soort reddit flair / discord reactions. Stel je schrijft een post, je kan dan zelf al een (of meerdere) flair(s) toevoegen, en lezers kunnen dan erop klikken zoals bij discord om +1 op die bepaalde flair/reactie te geven, en eventueel een eigen flair erop te plakken waar andere mensen ook weer gewoon op kunnen klikken.

Natuurlijk ook met de functionaliteit dat je kan filteren op de flairs/reactions dat je wil. Of je houdt het heel simpel en je breidt de 'like' functie uit met een 'inhoudelijke' flair/vote. Wil je even bijlezen? Gewoon even op 'inhoudelijk' filteren en klaar.

Komt natuurlijk wel heel wat dev werk bij aan te pas, maar misschien wel iets voor Tweakers om te overwegen? Dit soort drukheid is een kantelmoment voor veel fora's: de kwaliteit kan instorten met lange termijn gevolgen, of een doorgroei maken naar een systeem dat beter omgaat met drukkere topics.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Skalders schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:18:
Het slowchat topic is te druk aan het worden, blijkbaar zelfs de nr 1 meest actieve topic
Het is het topic met de meeste posts. Er zijn topicreeksen met meer posts maar die sneller worden opgesplitst en daarom niet de 25k halen van dat ene deel in de crypto reeks. Je kunt niet stellen dat het het actiefste topic is.
Persoonlijk ben ik fan van een soort reddit flair / discord reactions. Stel je schrijft een post, je kan dan zelf al een (of meerdere) flair(s) toevoegen, en lezers kunnen dan erop klikken zoals bij discord om +1 op die bepaalde flair/reactie te geven, en eventueel een eigen flair erop te plakken waar andere mensen ook weer gewoon op kunnen klikken.

Natuurlijk ook met de functionaliteit dat je kan filteren op de flairs/reactions dat je wil. Of je houdt het heel simpel en je breidt de 'like' functie uit met een 'inhoudelijke' flair/vote. Wil je even bijlezen? Gewoon even op 'inhoudelijk' filteren en klaar.

Komt natuurlijk wel heel wat dev werk bij aan te pas, maar misschien wel iets voor Tweakers om te overwegen? Dit soort drukheid is een kantelmoment voor veel fora's: de kwaliteit kan instorten met lange termijn gevolgen, of een doorgroei maken naar een systeem dat beter omgaat met drukkere topics.
Hier kan ik kort over zijn, dit gaat er nooit komen. Je kunt een suggestie doen in Mooie Features, maar de dev backlog is dermate groot dat een dergelijke specialistische feature er sowieso niet gaat komen. Het is dan ook niet zo constructief om oplossingen te zoeken in features die er nu nog niet zjin. Maar, nogmaals, je bent natuurlijk vrij om in dat andere forum zo'n featurerequest in te dienen ;)

[Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 06-12-2021 15:30]

• Skalders
.oisyn schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:21:
[...]

Het is het topic met de meeste posts. Er zijn topicreeksen met meer posts maar die sneller worden opgesplitst en daarom niet de 25k halen van dat ene deel in de crypto reeks. Je kunt niet stellen dat het het actiefste topic is.

[...]

Hier kan ik kort over zijn, dit gaat er nooit komen. Je kunt een suggestie doen in Mooie Features, maar de dev backlog is dermate groot dat een dergelijke specialistische feature er sowieso niet gaat komen.
Helaas, dat had ik wel verwacht maar toch jammer voor de evolutie van de community. Ik zie de toekomst van het hele Tweakers forum niet zo rooskleurig. Ofwel ga je zoals Reddit overspoeld worden met zoveel inhoudloze posts dat men hier uiteindelijk niet meer naartoe gaat voor inhoud (zie de subreddit cryptocurrency) ofwel sterf je gewoon een langzame dood omdat je geen nieuwe users meer krijgt op het forum.

Maar ik begrijp ook wel dat de mods daar niets aan kunnen doen, en de devs uiteindelijk ook niet als het geld er niet is van bovenaf. Wat dan wel een realistische oplossing zou kunnen zijn weet ik niet. Meer modereren dan maar? Hoewel dit al het geval lijkt te zijn, meen ik het maar of hebben de mods hier de laatste tijd meer werk? :9 Dus respect voor de mods die dan maar het beste moeten maken van de situatie.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Skalders schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:30:
Maar ik begrijp ook wel dat de mods daar niets aan kunnen doen, en de devs uiteindelijk ook niet als het geld er niet is van bovenaf. Wat dan wel een realistische oplossing zou kunnen zijn weet ik niet. Meer modereren dan maar? Hoewel dit al het geval lijkt te zijn, meen ik het maar of hebben de mods hier de laatste tijd meer werk? :9 Dus respect voor de mods die dan maar het beste moeten maken van de situatie.
Nou ja, de vraag is wat dan precies je doel is. Het slowchat topic is ook maar gewoon een slowchat topic. Je kunt je er ook bij neerleggen dat dat door drukte gewoon niet te volgen is :). Het is wel jammer dat het zich allemaal in dat ene topic concentreert, waar ik al van begin af aan voor heb gewaarschuwd, maar dit is blijkbaar wat de meerderheid wil.

• Skalders
.oisyn schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:32:
[...]

Nou ja, de vraag is wat dan precies je doel is. Het slowchat topic is ook maar gewoon een slowchat topic. Je kunt je er ook bij neerleggen dat dat door drukte gewoon niet te volgen is :). Het is wel jammer dat het zich allemaal in dat ene topic concentreert, waar ik al van begin af aan voor heb gewaarschuwd, maar dit is blijkbaar wat de meerderheid wil.
Ik denk niet dat dit juist is wat de meerderheid wilt, maar er gewoon geen realistisch alternatief is.

Je kan topics beginnen opdelen zoals ik al aanhaalde, maar dat belemmert de natuurlijke flow van de gesprekken. Het zijn net die spontane inhoudelijke reacties die vaak een echte meerwaarde hebben.

Brede opdelingen werkt wel goed: topics zoals crypto.com en NK zijn inhoudelijk sterk(er) en verminderen last op het slowchat topic, dat werkt zolang de onderwerpen specifiek genoeg zijn. Maar bij crypto verandert en evolueert de markt zo snel dat de concentratie in één giga topic over de algemene markt wel een jammer maar logisch gevolg is.

• Mourat
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-12-2021
Beste mensen, wat ik niet begrijp is hoe ge crypto munten enz... kunt kopen zonder sporen na te laten, vermits alles digitaal gaat. Ik kan toch geen geld van mijn bankrek. overschrijven om crypto's te kopen, of wel? Of hoe werkt het wel ? :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Mourat Dergelijke vragen kan je beter in het [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 topic stellen. En lees daar vooral ook even de topicstart door.

• Visca
Zijn er veel klachten over dat er teveel over hypotheken wordt gesproken in het SC topic?

Zo ja, prima dat er tegen opgetreden wordt. Zo nee, vreemd dat er ineens een zero tolerance beleid op het woord hypotheek rust.

De brug van crypto naar andere financiële zaken is snel geslagen en dan komt een hypotheek snel aan bod. Als er hele gesprekken over alleen maar huizen of hypotheken gaan snap ik nog dat dat te ver van het topic afwijkt maar als het zijdelings benoemd wordt lijkt me dat niet zo'n probleem eigenlijk. Zeker gezien het over het algemeen aardig tolerante beleid aangaande een beetje afwijken van het topic-onderwerp.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Visca De laatste periode gaat het steeds vaker pagina's lang over hypotheekrente, pandjes kopen, huisjes melken, investeren in stenen, waar in het land een huis te kopen, etc. etc. Als er dan in het betreffende bericht een relatie met crypto is, dan is dat prima. En als er een keer een paar berichten geen link met crypto hebben, dan is dat net als bij andere onderwerpen in het SC topic ook geen probleem. Maar de hoeveelheid posts die alleen over hypotheken en investeren in stenen gaan nemen met de dag toe. En dat is offtopic in het cryptocurrency topic.

Net als uitstapjes naar privé omstandigheden van users moet alles tot op zekere hoogte een keer kunnen, maar het wordt nu een dagelijks terugkerend fenomeen. En je ziet het, 1 persoon begint erover en er start weer een hele nieuwe keten van opvolgende berichten die niet meer over crypto gaan en prima in een topic over hypotheken of verhuren passen.

Of er veel klachten over zijn doet er denk ik niet toe. Als er een relatie met crypto is in het betreffende bericht dan is het prima en anders is het offtopic. Je kunt dezelfde discussie namelijk ook over tig andere onderwerpen gaan voeren die je dan maar moet toestaan.

Of het loont om een hypotheek af te lossen is offtopic. Of het slim is om met crypto opbrengsten een hypotheek af te lossen is ontopic. Reageert daarna iemand als reactie daarop dat je beter 2 huizen kunt kopen en die kunt gaan verhuren, dan is het offtopic. Uiteraard hier en daar een grijs gebied, maar hopelijk is het helder.

• Visca
Taro schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:35:
@Visca De laatste periode gaat het steeds vaker pagina's lang over hypotheekrente, pandjes kopen, huisjes melken, investeren in stenen, waar in het land een huis te kopen, etc. etc. Als er dan in het betreffende bericht een relatie met crypto is, dan is dat prima. En als er een keer een paar berichten geen link met crypto hebben, dan is dat net als bij andere onderwerpen in het SC topic ook geen probleem. Maar de hoeveelheid posts die alleen over hypotheken en investeren in stenen gaan nemen met de dag toe. En dat is offtopic in het cryptocurrency topic.

Net als uitstapjes naar privé omstandigheden van users moet alles tot op zekere hoogte een keer kunnen, maar het wordt nu een dagelijks terugkerend fenomeen. En je ziet het, 1 persoon begint erover en er start weer een hele nieuwe keten van opvolgende berichten die niet meer over crypto gaan en prima in een topic over hypotheken of verhuren passen.

Of er veel klachten over zijn doet er denk ik niet toe. Als er een relatie met crypto is in het betreffende bericht dan is het prima en anders is het offtopic. Je kunt dezelfde discussie namelijk ook over tig andere onderwerpen gaan voeren die je dan maar moet toestaan.

Of het loont om een hypotheek af te lossen is offtopic. Of het slim is om met crypto opbrengsten een hypotheek af te lossen is ontopic. Reageert daarna iemand als reactie daarop dat je beter 2 huizen kunt kopen en die kunt gaan verhuren, dan is het offtopic. Uiteraard hier en daar een grijs gebied, maar hopelijk is het helder.
Of iets ontopic of offtopic is, is zeker helder, zo ook in dit geval. Het kwam op mij net over alsof ik een verboden woord gebruikte of zo, aangezien ik er niet veel over zei.
Maar ik snap je punt, duidelijk verhaal. Het kwam mij even wat rauw op mijn dak terecht omdat ik dacht dat ik het ook wat zijdelings benoemde ipv er echt een gesprek over te beginnen (en in mijn reactie daarna ook niet uitnodigde tot verdere discussie erover volgens mij). Maar in het kader van voorkomen is beter dan genezen kan ik me er wel in vinden dat je het weghaalde d:)b

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Visca Het was niet specifiek jouw bericht. Mijn algemene waarschuwing van eerder vanavond werd genegeerd, ook na een aantal latere moderaties ging men nog gewoon door en dan schiet ik inderdaad tijdelijk in een zero tolerance mode omdat het dan gewoon even klaar is voor die dag. Dus no hard feelings ofzo en zeker niet specifiek richting jouw bericht (y)

• D_Jeff
Ik vind het momenteel een beetje jammer dat het shillen van een bepaalde coin momenteel zeer overheersend is (dat het in mijn irritatiezone begint te zitten).

Ik gun mensen best hun gains, heb niets tegen het af en toe shillen van een coin -- maar momenteel slaat het heel erg door. Kan daar eens naar gekeken worden?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@D_Jeff Je kunt het beste de betreffende berichten rapporteren als het extreem is of in strijd is met de topicwaarschuwing. Ik zie persoonlijk echter wel dat iedere coin een bepaalde houdbaarheid heeft. Zo was het een tijd geleden bijv. ADA, toen KSM, daarna SOL, daarna FTM, nu BIFI. Het hoort ook een beetje bij de markt en bij dit topic.

Afijn, ik begrijp wat je bedoelt. Persoonlijk vind ik het nog wel grappig, maar kan mij voorstellen dat anderen het teveel vinden.

• D_Jeff
Topic report vond ik net iets "too much" dus vandaar hier de vraag. Ik snap ook wel dat de vaste stamgasten wel eens op repeat blijven hangen :P

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-03-2022

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Taro even wat feedack nav het slowchat-topic; vooropgesteld: het mag duidelijk zijn dat ik het wat strak gemodereerd vind. Ik zie zelf niet zo'n probleem met het af en toe wat afdwalen van het topic en ik heb ook niet het idee dat het een verdere discussie over crypto wegdrukt. Tegelijkertijd kan k me prima voostellen dat anderen, waaronder jij, daar anders over denken.

Zoals @Valandin dat vandaag vrij goed verwoordde:
Valandin schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:07:
Kunnen we geen Slowchat voor de Cryptocurrency Slowchat krijgen? :+ :+
Ik vind het ook wel lastig, gezien crypto best "verwoven" is in andere (maatschappelijke) thema's, dat de brug naar energie, duurzaamheid, aandelenmarkt, huizen, hypotheken, politiek, cultuur snel gemaakt is. Ik moet me ook dagelijks inhouden om niet te vaak en te veel off-topic te gaan.
Voor mij is alles ook best verweven, de politiek bemoeit zich met crypto bijvoorbeeld en de manier waarop hangt vast aan het algehele gedrag van de regering; een deel van de mensen hier zit in crypto mede omdat de huizenmarkt is zoals ze is. En alles waarop jij vandaag gemodereed hebt begon met iemand die trots over z'n aandelen Shell vertelde, wat voor mij toch echt wel samenhangt met de terugkerende discussie over de hoegenaamde mileuvervuilendheid van crypto. Enzovoort, etcetera.

Ik vind dat dat allemaal moet kunnen, zulke discussie, maar als dat niet zo is, zie ik graag wat meer consistentie. Mooody mocht vorige week namelijk prima vertellen over dat hij een flink bedrag had uitgecasht om een kavel te kopen. Leuk voor hem, maar dat is dan ook vastgoed en hoort daar niet thuis. Zo kan ik nog wel 100 posts aandragen die evenzeer of meer off-topic zijn maar mogen blijven staan, terwijl ze logischerwijs op een ander forum thuishoren - waar ik overigens niet voor zou zijn, want dat is toch een andere groep mensen en het lijkt me logisch dat mensen die vooral hier zitten hier over aanpalende zaken willen spreken niet elders.

Al met al vraag ik me twee dingen af:
- wat maakt zo'n anderhalve pagina aan half afdwalen nu zo erg? Het is ook niet zo dat het door mensen wordt gedaan die niks waardevols aan de slowchat bijdragen, het is m.i. geen kaping van het topic van buiten.
- Ik rijg het gevoel dat er een halfslachtige grens is van wat wel en niet kan. Misschien is het voor jou ook lastig in te schatten. Maar als dikgedrukt in de TS staat 'geen huizen en hypotheken' en vervolgens mensen het vrolijk over vastgoedaankopen mogen hebben, maar een discussie over de manier van belasten van vermogen niet mag (toch erg relevant voor crypto) ben ik het spoor bijster.

• Valandin
  • Laatst online: 11:40
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:08:
@Taro even wat feedack nav het slowchat-topic; vooropgesteld: het mag duidelijk zijn dat ik het wat strak gemodereerd vind. Ik zie zelf niet zo'n probleem met het af en toe wat afdwalen van het topic en ik heb ook niet het idee dat het een verdere discussie over crypto wegdrukt. Tegelijkertijd kan k me prima voostellen dat anderen, waaronder jij, daar anders over denken.

Zoals @Valandin dat vandaag vrij goed verwoordde:
[...]

Voor mij is alles ook best verweven, de politiek bemoeit zich met crypto bijvoorbeeld en de manier waarop hangt vast aan het algehele gedrag van de regering; een deel van de mensen hier zit in crypto mede omdat de huizenmarkt is zoals ze is. En alles waarop jij vandaag gemodereed hebt begon met iemand die trots over z'n aandelen Shell vertelde, wat voor mij toch echt wel samenhangt met de terugkerende discussie over de hoegenaamde mileuvervuilendheid van crypto. Enzovoort, etcetera.

Ik vind dat dat allemaal moet kunnen, zulke discussie, maar als dat niet zo is, zie ik graag wat meer consistentie. Mooody mocht vorige week namelijk prima vertellen over dat hij een flink bedrag had uitgecasht om een kavel te kopen. Leuk voor hem, maar dat is dan ook vastgoed en hoort daar niet thuis. Zo kan ik nog wel 100 posts aandragen die evenzeer of meer off-topic zijn maar mogen blijven staan, terwijl ze logischerwijs op een ander forum thuishoren - waar ik overigens niet voor zou zijn, want dat is toch een andere groep mensen en het lijkt me logisch dat mensen die vooral hier zitten hier over aanpalende zaken willen spreken niet elders.

Al met al vraag ik me twee dingen af:
- wat maakt zo'n anderhalve pagina aan half afdwalen nu zo erg? Het is ook niet zo dat het door mensen wordt gedaan die niks waardevols aan de slowchat bijdragen, het is m.i. geen kaping van het topic van buiten.
- Ik rijg het gevoel dat er een halfslachtige grens is van wat wel en niet kan. Misschien is het voor jou ook lastig in te schatten. Maar als dikgedrukt in de TS staat 'geen huizen en hypotheken' en vervolgens mensen het vrolijk over vastgoedaankopen mogen hebben, maar een discussie over de manier van belasten van vermogen niet mag (toch erg relevant voor crypto) ben ik het spoor bijster.
Ik denk dat het wel een (relatief) lastige situatie is. Taro kan natuurlijk niet 24/7 modereren, dus vaak zal er iets langs glippen, ik denk dat het ook meer een gevoelsmatig iets is, net als een gespreksleider die een gesprek laat gaan tot hij moet onderbreken en bij moet sturen. Het 1.5-2 pagina's afdwalen is an sich niet zo erg, maar als er geen mod-break komt wordt dat misschien wel 5, 10 of 15 pagina's.

Dat gezegd hebbende vind ik het wel lastig, zoals ik eerder aangaf liggen verschillende thema's gewoon erg dicht op crypto. Je wilt dat juist bespreken met de mensen die in dit topic actief zijn, niet per sé om het thema zelf, maar om de mensen en de samenhang van het betreffende thema en crypto en dat is soms even tijdelijk off-topic. Voor mijn gevoel valt men automatisch wel terug op crypto, gezien dat wel de voornaamste reden is dat men post in het topic. Soms voegt een off-topic gesprek meer toe aan inzichten dan de zoveelste 'Lol eth moon'

[Voor 3% gewijzigd door Valandin op 01-02-2022 23:49]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Glenn Hoddle Je gaat er van uit dat ik ieder bericht lees, dat is niet het geval. Helemaal met het tempo waarmee er gisteren en vandaag werd gepost ga en wil ik niet ieder bericht zien, daarnaast heb ik ook gewoon nog een meer dan fulltime baan. Het staat je altijd vrij om berichten te rapporteren. Het is niet zo dat als er een bericht blijft staan dat dat dus mijn goedkeuring heeft. Ik wil hem ook wel omdraaien: Als een bericht niet is gerapporteerd, dan blijft deze dus waarschijnlijk staan.

Zoals @Valandin ook aangeeft. Ik zie overigens regelmatig alleen mijn naam staan, maar ik ben niet de enige moderator, dus bijv. het taggen van mij in bepaalde situaties is ook niet wenselijk. Maak altijd een topicreport aan, het liefst van het betreffende bericht, zodat ook andere moderators kunnen ingrijpen. Dan zal je overigens zien dat die hetzelfde principe hanteren. Het is niet hoe ik modereer, we doen dat allemaal zo.
Valandin schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:42:
[...]
Dat gezegd hebbende vind ik het wel lastig, zoals ik eerder aangaf liggen verschillende thema's gewoon erg dicht op crypto. Je wilt dat juist bespreken met de mensen die in dit topic actief zijn, niet per sé om het thema zelf, maar om de mensen en de samenhang van het betreffende thema en crypto en dat is soms even tijdelijk off-topic. Voor mijn gevoel valt men automatisch wel terug op crypto, gezien dat wel de voornaamste reden is dat men post in het topic. Soms voegt een off-topic gesprek meer toe aan inzichten dan de zoveelste 'Lol eth moon'
Zo lang het gesprek een relatie blijft hebben met crypto is het ok. Als het afdwaalt naar "niet-crypto onderwerp only", dan is het dus offtopic en dat gebeurt al heel snel met tientallen extra offtopic berichten tot gevolg. Dus zorg ervoor dat het crypto component er constant in aanwezig is en dat betekent niet: 3 alinea's over iets anders typen en afsluiten met: When moon?!

Verder weet je hoe wij erin staan: Een paar offtopic berichten zien we altijd door de vingers. Maar vele pagina's vol met nagenoeg alleen maar berichten over patat of friet discussies, inkomensongelijkheid, huizen, de overheid, hypotheken, etc. dat gaat echt te ver en is volledig offtopic. En er zijn ook andere users die zich daar zwaar aan irriteren en daarover topicreports aanmaken. Het is niet zo dat dit alleen afhankelijk is van de keuze van een moderator, die is ook alert op het belang van de grotere groep, niet alleen op wat 1 of 2 individuen vinden.

Ik zie overigens een trend: Jij gaat meerdere berichten in korte tijd offtopic, die worden gemodereerd, dan maak je een kinderachtige sneer naar de moderatie, dat bericht wordt gemodereerd met de opmerking dat je hier je ei kwijt kan en dan plaats je ergens een epistel met daarin voornamelijk argumenten waarom eigenlijk alles in de wereld crypto gerelateerd is en in het topic zou moeten passen.

Zeg je dat je je doel hebt gehaald om met crypto je hypotheek af te kunnen betalen = ontopic. Gaat het om een enkel berichtje over dat hypotheken onbetaalbaar zijn voor studenten = offtopic, maar zien we door de vingers. Staan er tientallen berichten over alleen maar hypotheken, de overheid of patat - friet discussies, dat is gewoon offtopic, geen discussie over mogelijk.

[Voor 37% gewijzigd door Taro op 02-02-2022 08:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:25
Een halve bullrun geleden was ik voor de scheiding tussen NK en SC - en dat ben ik nog steeds.
Maar volgens mij gebeurt het volgende:

- De focus in NK ligt op de K van koersen (en TA). En de lat ligt hoog (Taro, RSJ, Rapture, JediPimp). Veel mensen in de slowchat kúnnen of durven daar niet aan mee te doen. Ik zal voor mezelf spreken: ik ben gewoon een aap met een toetsenbord. En ja, alles valt te leren, natuurlijk, maar als ik nog bij de G-tjes zit sluit ik ook niet aan in de Eredivisie.

- Daar waar iemand een N van nieuws post, is er eigenlijk weinig interactie. Soms is het nieuws verouderd, slecht te duiden, meer hopium dan feitelijkheid, enz.

- En in de slowchat ligt het tempo hoog, is er sprake van een gesprek. Daarbij worden argumenten uitgewisseld - soms hoort daar een koers bij en soms een nieuwsbericht. Ik denk dat daarom content die uitstekend past in NK te vaak landt in SC. Ik denk aan bijdragen van Jedi, Glenn en AntiElppa.

- Dat merk ik als lurker ook. Soms is het vier dagen geleden dat er iets in NK gebeurde terwijl er veel goede content is gedeeld in SC. Dat nodigt niet uit om terug te keren in NK.

Kortom, een trend die zichzelf versterkt en gekeerd moet worden.
Zou ik mod zijn en wilde ik NK levendiger maken, dan zou ik het volgende proberen:

- Minder 'stevige' posts met een hele weekly digest en forecast, maar wat vaker één chart (hogere frequentie).
- Posts afsluiten met een vraag, liefst gericht aan een specifiek persoon ('hoe ziet ... dit'), om zo het gesprek over koersen op gang te krijgen.
- Personen die in de SC doen wat je in het NK hoopt te zien, via DM aanspreken en verleiden om de content ook in NK te plaatsen. Vanuit het doel om NK levendig te houden, waar iedereen van profiteert.
- Niet alleen TA posten of daar op reageren, maar ook een nieuwsbericht.

Bovenstaand is geen enkel verwijt en geen kwestie van moeten. En ik snap zeker dat dit (te)veel tijd kost. Maar je stelt impliciet een vraag, en je verdient dat ik die beantwoord vanuit mijn perspectief.

Zal zelf ook eens wat meer richting het NK buigen. :)

Oeuf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• verwijderd69
@Taro @.oisyn kunnen we misschien als community iets betekenen voor A87, lees nu dit bericht op zijn YouTube...

Ik weet niet wat er allemaal is gebeurd waardoor hij gebanned is, maar is er wellicht een manier dat we zijn ban op kunnen heffen zodat hij in ieder geval weer toegang tot de slowchat heeft? Hij was hier voor zijn ban een boel aanwezig, wellicht kan het voor hem iets betekenen qua afleiding in deze periode, aangezien hij op YouTube ook nog veel bezig is met crypto?

Vind het echt kut om te lezen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@verwijderd69 Inderdaad een enorme klote situatie voor hem en waardeer het dat je hem via deze weg probeert te helpen. Wij kunnen niets zeggen over de aanleiding en reden van de ban ivm privacy. Wat ik wel kan meegeven is dat de aanleiding niet een klein lokaal cryptocurrencies akkefietje is geweest en dat de bal bij hem ligt om de ban opgeheven te krijgen.

Het lijkt mij dan ook het beste dat hij gewoon de route volgt die hem destijds is medegedeeld zodat het bij de bron kan worden opgelost en de ban daardoor volledig kan worden opgeheven. Dan hoeven er ook geen ingewikkelde trucs uitgehaald te worden (als dat überhaupt al kan) om hem alleen toegang tot de crypto topics te geven.

• verwijderd69
Taro schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:36:
@verwijderd69 Inderdaad een enorme klote situatie voor hem en waardeer het dat je hem via deze weg probeert te helpen. Wij kunnen niets zeggen over de aanleiding en reden van de ban ivm privacy. Wat ik wel kan meegeven is dat de aanleiding niet een klein lokaal cryptocurrencies akkefietje is geweest en dat de bal bij hem ligt om de ban opgeheven te krijgen.

Het lijkt mij dan ook het beste dat hij gewoon de route volgt die hem destijds is medegedeeld zodat het bij de bron kan worden opgelost en de ban daardoor volledig kan worden opgeheven. Dan hoeven er ook geen ingewikkelde trucs uitgehaald te worden (als dat überhaupt al kan) om hem alleen toegang tot de crypto topics te geven.
Ik snap het. Wist niet dat de bal bij hem lag, wellicht is terugkeren dan ook helemaal niet iets waar hij momenteel behoefte aan heeft...

Vind het erg treurig, hoop dat het allemaal goed komt voor hem met de tijd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrMrq
@Raf1994, je stelt een vraag naar de moderatie en noemt die mod en passant een kut moderator.
@Taro heeft aangegeven dat je je met vragen in dit topic mag melden. Jij kiest er voor om in de SC door te gaan. Als je echt een goed gesprek wil voeren over de moderatie, laten we dan hier door gaan.

Inhoudelijk: een deel van dat wat er nu in de SC passeert is echt off topic. Jouw berichten over aandelen, maar ook mijn reacties en die van anderen over bijvoorbeeld goud. Ik heb ondertussen geleerd dat het ook de toon is die de muziek maakt. Veel korte berichten, weinig inhoudelihie toevoegingen op wat je al zei en/of grof taalgebruik maakt dat een mod eerder ingrijpt.

[Voor 38% gewijzigd door MrMrq op 09-06-2022 21:42]

Oeuf

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@MrMrq Bedankt voor de bemiddeling, maar ik pak dit wel even via PM met hem op. (y)

• MrMrq
Bemiddeling is een te groot woord, wilde vooral het gesprek verhuizen naar het juiste topic.
Ook prima als jullie het via de DM oplossen.

Wel merk ik op dat je in dit geval de kaart ‘off topic’ trekt, daar waar je (m.i. ook terecht) ingrijpt omwille van taalgebruik, toon of het herhalend karakter van posts. Ik stel me voor dat sommige users dan niet begrijpen waarom zijn/haar posts worden weggemod, maar die van anderen niet.

Oeuf

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:02
MrMrq schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:16:
Bemiddeling is een te groot woord, wilde vooral het gesprek verhuizen naar het juiste topic.
Ook prima als jullie het via de DM oplossen.

Wel merk ik op dat je in dit geval de kaart ‘off topic’ trekt, daar waar je (m.i. ook terecht) ingrijpt omwille van taalgebruik, toon of het herhalend karakter van posts. Ik stel me voor dat sommige users dan niet begrijpen waarom zijn/haar posts worden weggemod, maar die van anderen niet.
Maar dit was toch overduidelijk niet meer in de buurt van on topic?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@MrMrq Volgens mij heb ik geen "Offtopic" kaart getrokken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrMrq
Taro schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:23:
@MrMrq Volgens mij heb ik geen "Offtopic" kaart getrokken?
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Het was Traguardo die na jouw ingreep met een screenshot van de TS (betreffende on topic blijven) kwam.

My bad!

Oeuf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raf1994
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
MrMrq schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:39:
@Raf1994, je stelt een vraag naar de moderatie en noemt die mod en passant een kut moderator.
@Taro heeft aangegeven dat je je met vragen in dit topic mag melden. Jij kiest er voor om in de SC door te gaan. Als je echt een goed gesprek wil voeren over de moderatie, laten we dan hier door gaan.

Inhoudelijk: een deel van dat wat er nu in de SC passeert is echt off topic. Jouw berichten over aandelen, maar ook mijn reacties en die van anderen over bijvoorbeeld goud. Ik heb ondertussen geleerd dat het ook de toon is die de muziek maakt. Veel korte berichten, weinig inhoudelihie toevoegingen op wat je al zei en/of grof taalgebruik maakt dat een mod eerder ingrijpt.
waar bemoei jij je mee ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrMrq
malarkan schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:18:
[...]

Maar dit was toch overduidelijk niet meer in de buurt van on topic?
Klopt! Maar soms wordt dat gewoon gedoogd. Kijk naar sommige posts over goud, auto’s, hagel of wat dan ook.
Dus als je gemod wordt, dan is dat vaak niet (alleen) omdat je off topic gaat. Je doet iets anders, iets extra’s, waardoor de lijn deze keer wél wordt getrokken.

Ook nu was dat zo, en ook Raf mag dat onderscheid begrijpen zodat hij er in het vervolg iets mee kan.

Oeuf

• MrMrq
Raf1994 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:48:
[...]

waar bemoei jij je mee ?
We zijn beide users in dezelfde slow chat, ik wil die graag zuiver houden, en ik wil jou de kans geven om daar lang en plezierig gebruik van te maken.
Tot zover!

Oeuf

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 22:35
Hoi @Taro n.a.v. je reactie hier en eerdere gesprek via DM het verzoek om het Hi topic weer te heropenen en duidelijk te maken dat referal / invites niet mogen zoals in andere topics. Kijkend naar de andere crypto topics posten meerdere Tweakers er tussendoor over Hi zeker nu de kaart release plaatsvind onder testers en ze vandaag de levels aangepast hebben.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@lubbertkramer Zoals eerder en vaker aangegeven zijn er verschillende redenen om op dit moment geen topic over Hi te ondersteunen. Pas als het niet langer invite/referral only is zullen de dubbele belangen die helaas bij sommigen spelen niet langer van toepassing zijn. De referrals/invites worden naar ik heb begrepen ook via DM's verstrekt, dus het melden in de topics zelf is in dit geval helaas niet afdoende. Het kan niet zo zijn dat de ene gebruiker financieel voordeel heeft bij het financiële risico dat een ander loopt.

• lubbertkramer
Taro schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:20:
@lubbertkramer Zoals eerder en vaker aangegeven zijn er verschillende redenen om op dit moment geen topic over Hi te ondersteunen. Pas als het niet langer invite/referral only is zullen de dubbele belangen die helaas bij sommigen spelen niet langer van toepassing zijn. De referrals/invites worden naar ik heb begrepen ook via DM's verstrekt, dus het melden in de topics zelf is in dit geval helaas niet afdoende. Het kan niet zo zijn dat de ene gebruiker financieel voordeel heeft bij het financiële risico dat een ander loopt.
Maar financieel voordeel haal ik ook door mijn Plutus referal waar ik geld voor krijg aan iedere Tweaker te sturen via het topic of DM? Ik zoek daarin naar wat anders is bij Hi (als Hi geen invite meer heeft)? Naar mijn weten is een invité niet meer nodig bij Hi maar zal het even checken, zie het niet meer op de inschrijfpagina

• lubbertkramer
Foutje

[Voor 98% gewijzigd door lubbertkramer op 22-12-2022 19:21]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@lubbertkramer Helder. Is het een idee om een centraal topic te maken over betaalkaarten en daar die van o.a. Plutus, Hi, Crypto.com, Binance Card, Curve, etc. in onder te brengen? Er wordt onderling ook veel vergeleken.

Of is het beter een topic per individuele aanbieder aan te houden?

@Gelukszoekr Ik tag jou ook even omdat ik weet dat je hier veel mee doet.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:57
Ik zou het individueel houden. Juist omdat ondankt dan het vergelijkbare producten zijn de details anders zijn, en ook nog wel regelmatig aangepast worden. Ik denk dat het heel verwarrend gaat worden. Als er gesproken gaat worden over verschillende kaarten, abonnementsvormen en cashbackpercentages in 1 topic.

Ik snap wel dat er een behoefte is aan een HI topic. Ik snap ook dat Tweakers hier niet aan wil. Het komt op mij ook over als scam, desalniettemin heb ik hier ook €200 in gestoken om het te proberen. Misschien moet er een duidelijke warning bij ofzo.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:57
Maar wat je zegt, het is ook lastig modereren. Men gaat vergelijken, en Curve komt overal ter sprake. Hier is ook een apart topic over wat weer niet onder crypto valt.

Ik denk dat er zoals nu binnen elk topic wel ruimte moet zijn om een beetje uit te wijken

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• lubbertkramer
Taro schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:00:
@lubbertkramer Helder. Is het een idee om een centraal topic te maken over betaalkaarten en daar die van o.a. Plutus, Hi, Crypto.com, Binance Card, Curve, etc. in onder te brengen? Er wordt onderling ook veel vergeleken.

Of is het beter een topic per individuele aanbieder aan te houden?

@Gelukszoekr Ik tag jou ook even omdat ik weet dat je hier veel mee doet.
Ik zou ze inderdaad per topic uitsplitsen en dat er iets overlap is een beetje laten gaan. Mijn ervaring is dat in het Curve/Plutus topic er door Tweakers wel gewezen wordt op het moment dat het teveel ontopic gaat. Maar er is gewoon iets van overlap omdat de meesten bovenop de debit kaarten Curve gebruiken zoals @Gelukszoekr ook aanhaalt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Helder, bedankt voor de feedback.

Ik heb het topic weer geopend, wel onder voorbehoud dat het geen Wild Westen wordt. De topicstart is voorzien van een extra waarschuwing. Daarnaast heb ik daar wat opmerkingen uit verwijderd over o.a. prijsstijgingen, dat is pure speculatie en daar moeten we met zijn allen ver van wegblijven. Investeren is op eigen risico en anderen mooie perspectieven voorschotelen is niet de bedoeling. Voorbeeld: "De koers van Hi is gedaald omdat Bitcoin is gedaald en zal weer stijgen als ...".

Als er signalen volgen van het actief aanbieden van referrals, anderen overhalen te investeren door FOMO aan te wakkeren, etc. dan wordt het topic weer gesloten.

• iknownothing
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-02 13:15
hoe doe ik dat? ppppffff. en wat is knip, offtopic

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Je reageert in een topic van iemand anders over een heel ander probleem met je eigen probleem. Dat is dus offtopic, en je berichten zijn daarom weggehaald door een moderator :)

En post feedback graag hier of stuur een DM naar de moderator in kwestie. Daarover in het topic zelf praten is nogal storend voor de overige discussie.

[Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 14-02-2023 17:01]

• iknownothing
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-02 13:15
maar hoe kom ik er van af

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik heb je bericht maar even hierheen verplaatst. Je bent nu een aantal keer gewaarschuwd voor het "kapen" van het topic van een ander en blijft daar ondanks meerdere waarschuwingen mee doorgaan. Jouw vragen horen niet in dat topic thuis. Je kunt er een eigen topic over beginnen, met een hele duidelijke intro, maar stop met het plaatsen van deze vragen/opmerkingen in het topic van iemand anders over een ander onderwerp.

• Visca
Is er een reden dat een url naar een crypto-gerelateerde pagina niet mag maar de naam an sich wel? Zat niets geen referral bij of zo, de naam blijft staan maar de url weggemod? Ik vind het prima hoor, maar ik ben even benieuwd of ik iets tegen de regels deed want dan let ik daar voortaan beter op :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Visca Uit de topicwaarschuwing:
Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
Vandaar, maar til er niet te zwaar aan, het was niet met opzet, dat weet ik.

• Visca
Taro schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:51:
@Visca Uit de topicwaarschuwing:

[...]

Vandaar, maar til er niet te zwaar aan, het was niet met opzet, dat weet ik.
De url ging naar de website, niet naar het Telegram kanaal :)

Overigens, mag je Telegram kanalen dan helemaal niet benoemen of is alleen direct er heen linken niet toegestaan? Gewoon benieuwd, was niet van plan er ooit één direct te linken ;)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Visca schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:54:
[...]

De url ging naar de website, niet naar het Telegram kanaal :)
Klopt, bij binnenkomst op de website is echter wel direct een Telegram link zichtbaar en je kunt als het indirecte link (zo werd het ook gerapporteerd) of reclame beschouwen in combinatie met het deel van de tekst dat ervoor stond.
Overigens, mag je Telegram kanalen dan helemaal niet benoemen of is alleen direct er heen linken niet toegestaan? Gewoon benieuwd, was niet van plan er ooit één direct te linken ;)
De voornaamste reden is het voorkomen van shillen en zieltjes winnen, het is niet heel zwart/wit. Het gaat om de intenties erachter, dus zal per geval verschillen.

• Visca
Taro schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:04:
[...]

Klopt, bij binnenkomst op de website is echter wel direct een Telegram link zichtbaar en je kunt als het indirecte link (zo werd het ook gerapporteerd) of reclame beschouwen in combinatie met het deel van de tekst dat ervoor stond.

[...]

De voornaamste reden is het voorkomen van shillen en zieltjes winnen, het is niet heel zwart/wit. Het gaat om de intenties erachter, dus zal per geval verschillen.
Duidelijk! Bedankt voor de toelichting :)
En ook bedankt voor het niet uitdelen van een permaban :+

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Visca schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:06:
[...]
En ook bedankt voor het niet uitdelen van een permaban :+
Die volgt nog, moest eerst even een stop loss instellen, dat vond ik belangrijker.

;) d:)b

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee