[Exchanges] Het grote cryptocurrency exchanges topic

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reefclaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 21:26
Als je niet wilt schuiven tussen exchanges wanneer je iets verder wilt gaan dan kan ik je https://www.orionprotocol.io/ aanraden.
Daar kun je met je eigen wallet traden.
Ze zijn zelf geen exchange, maar ze verzamelen alle pairs van verschillende exchanges, en zo bepalen ze waar jij de beste prijs kunt krijgen.
Momenteel zijn ze aan het opschalen, en in q1 van 2021 zouden ze volledig life moeten gaan.
Dus, tipje om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:33
Ik heb Bitvavo geïnstalleerd en ik moet zeggen dat de laagdrempeligheid mij wel heel erg aanstaat. Ook het direct storten/opnemen werkt erg prettig. Misschien voor de ervaren persoon te simpel maar voor een beginner werkt het erg prettig.

Wat is handig om te doen. Ik heb zo'n 500 euro aan BTC in ene wallet, dit gewoon in Bitvavo zetten of toch in de wallet laten?

• reefclaw
  • Laatst online: 31-03 21:26
Beter om het in je eigen wallet te laten staan. Daar heb je controle over je eigen private keys.
Je kunt het altijd nog overzetten naar een exchange.

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 15:52
AMARONE schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:38:
Ik heb Bitvavo geïnstalleerd en ik moet zeggen dat de laagdrempeligheid mij wel heel erg aanstaat. Ook het direct storten/opnemen werkt erg prettig. Misschien voor de ervaren persoon te simpel maar voor een beginner werkt het erg prettig.

Wat is handig om te doen. Ik heb zo'n 500 euro aan BTC in ene wallet, dit gewoon in Bitvavo zetten of toch in de wallet laten?
Dat ligt er aan wat je er mee wilt doen. Bewaren voor langere tijd of wil je er mee traden.

Het is niet handig dagelijks je coins te gaan schuiven. Kost een hoop fees ook.

Ik heb een pot op de Exchange die ik lekker laat staan om mee te traden. Daarnaast heb ik ook een deel op ledger staan voor langere termijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulligan op 31-12-2020 10:30 ]

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:37
Op welke Exchange kan ik het makkelijkste NEXO kopen/verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Melchuzz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:27:
Op welke Exchange kan ik het makkelijkste NEXO kopen/verkopen?
Dat kan je erg gemakkelijk via https://coinmarketcap.com/currencies/nexo/markets/ achterhalen. Ik zou je zelf Uniswap via Metamask aanraden, dan hoef je geen account op een exchange aan te maken en deze combinatie werkt ook goed voor andere ERC-20 tokens.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Bulligan schreef op maandag 28 december 2020 @ 06:47:
[...]

Binance kan idd wat complex overkomen, voor beginnende trader. Wellicht past Bitvavo beter bij je. Is een Nederlandse bedrijf. Trade daar zelf niet, maar in het verleden wel regelmatig BTC gekocht.

https://bitvavo.com/nl
Het enige is dat de prijzen dus een stuk hoger liggen bij Bitvavo. Ik ben toch weer aan het kijken richting binance. Maar het overzicht is wel een stuk minder of ik kijk er overheen:

1 Waar zie je in 1 oogopslag je wallet en wat de waarde hiervan per dag doet in de app?
2 Ook als ik 1 btc heb zie ik niet 1,2,3 of ik op winst of verlies sta virtueel gezien

Qua traden ben ik nog even zoekende. Van euro's naar usdt en dan naar btc. Wat dan de beste weg is. Ben veel aan het klikken en zoeken elke keer. Werken jullie met favorieten in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
AMARONE schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Het enige is dat de prijzen dus een stuk hoger liggen bij Bitvavo. Ik ben toch weer aan het kijken richting binance. Maar het overzicht is wel een stuk minder of ik kijk er overheen:

1 Waar zie je in 1 oogopslag je wallet en wat de waarde hiervan per dag doet in de app?
2 Ook als ik 1 btc heb zie ik niet 1,2,3 of ik op winst of verlies sta virtueel gezien

Qua traden ben ik nog even zoekende. Van euro's naar usdt en dan naar btc. Wat dan de beste weg is. Ben veel aan het klikken en zoeken elke keer. Werken jullie met favorieten in de app?
Op de mobiele app, rechtsonder “wallet”. Daar heb je je wallets van je spot, margin, futures maar ook een volledig overzicht. Ik raad wel aan om “hide small balances” even aan te vinken in spot tab. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat voor jou voornamelijk je spot wallet belangrijk is.

Ik heb zeker een lange lijst met favorieten. Ik trade alleen maar futures overigens, dus met leverage en USDT pairs.

[ Voor 4% gewijzigd door Bulligan op 03-01-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Bulligan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Op de mobiele app, rechtsonder “wallet”. Daar heb je je wallets van je spot, margin, futures maar ook een volledig overzicht. Ik raad wel aan om “hide small balances” even aan te vinken in spot tab. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat voor jou voornamelijk je spot wallet belangrijk is.

Ik heb zeker een lange lijst met favorieten. Ik trade alleen maar futures overigens, dus met leverage en USDT pairs.
Ja die had ik gevonden. Maar hoe kan ik exact zien wat de virtuele winst/verlies is. Dus aanschafprijs en huidige waarde zonder al te veel klikken?

Ook bij handelen zie ik het nergens terug dus dan kan je niet altijd snel schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
AMARONE schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Ja die had ik gevonden. Maar hoe kan ik exact zien wat de virtuele winst/verlies is. Dus aanschafprijs en huidige waarde zonder al te veel klikken?

Ook bij handelen zie ik het nergens terug dus dan kan je niet altijd snel schakelen.
Ik had “vroegah” een excel lijst in elkaar geflanst. Waar ik dus mijn aankopen inzette en voor hoeveel sats, die berekende dan gemiddelde inkoop en hoeveel ik in de + of - stond als ik zou verkopen en ook als ik in delen verkocht wat de gemiddelde prijs was. Al met al een hele rompslomp.

Wat dat betreft is futures traden een stukje overzichtelijker, je ziet gelijk je PNL/ROE per trade en ook een handige (en soms deprimerende) grafiek over maximaal 90 dagen.

Volgens mij hebben ze ook zoiets voor spot nu, maar zoals ik al zei ik trade geen spot meer. Dus misschien dat iemand anders dat weet te vertellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 04-07 17:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Asking for a friend... :+

Dus, nu een enkele Bitcoin steeds serieuzere prijzen aanneemt, gok ik zo dat een aantal hier straks aanlopen tegen het withdrawal probleem als ze gaan incashen. Dat wil zeggen, het wordt je door KYC/AML-regels heel moeilijk gemaakt daadwekelijk een substantieel bedrag (tonnen+) over te maken naar je bankrekening. Vaak heb je te maken met verification tiers die weer toegang bieden tot verschillende limieten.

Nu ben ik wel verified bij een groot aantal exchanges, maar bij de meeste ben ik al een tijdje niet meer ingelogd.

Bitstamp heeft vziw geen limiet. Maar toen ik laatst inlogde vroegen ze wel om wat extra gegevens. Het is alweer een week of 3 geleden dat ik die heb opgegeven, maar die staan nog steeds op pending. Pluspunt is dat ze een Europese bank hebben, dus SEPA.
Update: Bitstamp support deelde me mede (op antwoord op de vraag of ik zonder problemen grote bedragen kon opnemen): Should we require any additional information for the purpose of payment processing, or to fulfill our regulatory requirements and offer the highest possible level of protection to our customers, we will reach out to you directly. Grappig, dit antwoord kwam echt een half uur na deze post, ticket stond al een week open :D

Kraken heeft met een persoonlijke identificatie een fiat limiet van €500,000 per maand. Das op zich ook nog te doen als je iets meer hebt, alleen kost dat dus meerdere maanden. Ook hier SEPA. Je kunt een Pro tier aanvragen door wat extra vragen te beantwoorden over de herkomst van je geld, dan is er geen limiet.

De enige limiet die Bitfinex heeft is er eentje aan de onderkant: minimaal €10.000. Dit is een traditionele wire transfer. Ik vermijd dat liever. De laatste keer dat ik een verzoek deed voor een withdrawal, en dat was eigenlijk puur om achter hun banking details te komen, werd mijn account meteen op slot gezet en moest ik extra verificatie doen (terwijl ik al 100% was geverifieerd). Maar dat was rond de tijd dat ze heel veel banking issues hadden en deposits/withdrawals dus net weer open gooiden. Het is inmiddels allemaal sorted, maar ik blijf liever ver weg van dit soort praktijken. Je moet nog altijd een verklaring ondertekenen dat je de banking details niet deelt met derden 8)7.

Binance is echt totaal ontransparant over hun limieten. Ik ben verified maar ik heb echt nog nooit wat gedaan op hun exchange. Als ik een bedrag groter dan 1.000 invul dan moet ik blijkbaar wel upgraden. Ik heb echt geen idee hoe ik dat moet doen. Bij "address verification" is de knop grayed out met het bericht "Please complete the step of adding your bank card in the cash currency recharge channel first". WTF, wáár dan :?. En bij "Upgrade to higher limits" wordt je gewoon doorgestuurd naar de support pagina zonder verdere hint waar je dan op moet klikken |:(

Coinbase Pro weet ik momenteel even niet, die is down :z

Bij bl3p en Bitvavo zijn de limieten sowieso vrij laag, en bovendien ook het volume dus dan heb je weer te maken met heel veel slippage als je daar een market order doet. Wel weer Nederlands, dat is een plus.

En dan ben je voldoende geverifieerd bij een exchange, dan is er nog je eigen bank. Accepteert die zomaar een overschrijving van bijvoorbeeld €1M? Is het misschien verstandig hen van tevoren in te lichten?

Al met al, iemand tips/ervaring? :)

Als je een ervaring anoniem wil delen kun je me evt. DM'en/emailen, dan plaats ik je post in een members-only blok zonder enige persoonlijke informatie :)

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2021 17:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07 05:26
Thanks .oisyn

Goed om je na de jaren nog steeds hier te zien. Ik lees even mee want ben wel geïnteresseerd in de ervaringen. Voorheen vaker bitstamp gebruikt en kraken (lees 1+ jaar geleden, hodl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Is er hier iemand bekend met CoinMetro? Ik heb daar ooit in de ICO tijd een paar euro in gestopt, maar zag plotseling vorige week dat deze toch aardig is doorgegroeid, met name afgelopen maanden.

Platform ziet er al mooi professioneel uit en traden gaat snel en simpel. Ik was benieuwd of er meer mensen hier daar actief zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brrand0n
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-05 14:53
Ik zit zelf nergens tegen limieten aan, maar wat ik weet:

Coinbase Pro heeft een limiet van 50k/dag als je geverifieerd bent met je rijbewijs.

Je bank kan gaan bellen als zulke bedragen worden overgeboekt. Ik ben zelf ook wel eens gebeld door de bank met betrekking tot een boeking. Zij belden toen in het kader van de Wwft, nadat ik heb uitgelegd waarom die boekingen gedaan zijn, heb ik er verder niks meer van gehoord. (https://www.belastingdien...n_terrorismefinanciering/)

Ik meen me nog te herinneren tijdens een studie dat bij banken al een vlaggetje bij een transactie komt te staan als er meer dan 5000 euro wordt overgeboekt.

Als je echt tegen de limieten aan gaat zitten van exchanges, zou ik aanraden een financieel adviseur in te schakelen. Ook m.b.t. afdracht van belasting op je investeringen, dan weet je zeker dat je de juiste route neemt.

[ Voor 14% gewijzigd door Brrand0n op 08-01-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik wilde maar een keertje winst pakken, en opeens herinner ik me allemaal dramaverhalen over banken die accounts bevriezen als je het "gore lef" hebt om er eens crypto-related winst op te storten.

Heeft iemand ervaring met banken die echt een account hebben bevroren?

Een lijstje met banken en hoe vriendelijk ze zijn i.e. vanaf wat voor bedrag bij of af naar/van een exchange ze irritant gaan doen zou voor veel mensen erg interessant zijn. Maar niemand heeft natuurlijk zin om te zeggen dat ze meer dan €100 winst hebben genomen :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Sando Ik parkeer je post even hier, hij slaat ook wel een beetje aan bij mijn vorige: .oisyn in "[Exchanges] Het grote cryptocurrency exchanges topic"

Het is een vraag waar ik ook mee zit. Ik zit zelf bij de ING. Ik weet dat een vriend van me, die begin 2018 meer dan een ton heeft gecasht via Coinbase Pro, daar op zich geen enkel probleem mee had (Rabo). Ik denk er zelf aan om iig de bank even te bellen voor ik de overschrijving doe.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@.oisyn er is veel veranderd sinds 2018, ik heb nog nooit zo snel wetgeving doorgevoerd zien worden. Volgens mij is Nederland in 2021 aan de beurt om gecontroleerd te worden door de FATF. Elk jaar wordt er een lid van FATF gecontroleerd. Onder anderen daarom zijn ze nu echt even extra streng.

Mocht je op een gegeven moment de ING aan de lijn hebben, dan ben ik ook wel benieuwd wat ze zeggen. Mocht je daar in grote lijnen wat over willen delen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 08-01-2021 15:01 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Sando schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:01:
Mocht je op een gegeven moment de ING aan de lijn hebben, dan ben ik ook wel benieuwd wat ze zeggen.
Ik heb net een livechat gestart :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ok dat was dus niet zo informatief }:|
Q: Ik ontvang mogelijk een groot bedrag uit het buitenland. Is het verstandig hier vantevoren contact over op te nemen met ING?

A: Het kan zijn dat een dergelijk bedrag als ongewoon wordt ervaren. Maar als dat het geval is
wordt er gewoon contact met je opgenomen door de betreffende afdeling

Q: Aan wat voor vragen zou ik dan moeten denken, en bestaat er de kans dat de overschrijving geblokkeerd wordt?

A: Dat durf ik niet te zeggen sorry. Er stond voorheen een artikel op ing.nl maar deze kan ik helaas niet meer vinden

Q: Ok, maar het komt er dus op neer dat ik weinig van tevoren kan doen om het hele proces te verspoedigen, en ik waarschijnlijk dan het
telefoontje van de ING zal moeten afwachten?

A: Klopt van te voren kun je het niet doorgeven. Het kan een brief zijn, telefoontje. Dat durf ik zo niet aan te geven sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 10:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

.oisyn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:20:
Ok dat was dus niet zo informatief }:|

[...]
Haha nee zo ver was ik zelf ook al wel gekomen. Maar ben ook wel benieuwd naar real-life ervaringen. Dus al mensen die - al dan niet anoniem - zouden willen delen, graag!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb via andere kanalen een ervaring ontvangen die ik wel mag delen maar graag anoniem :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wil jij ook anoniem je ervaringen delen, je kunt me DM'en of emailen.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:25
Sando schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:05:
Ik wilde maar een keertje winst pakken, en opeens herinner ik me allemaal dramaverhalen over banken die accounts bevriezen als je het "gore lef" hebt om er eens crypto-related winst op te storten.

Een lijstje met banken en hoe vriendelijk ze zijn i.e. vanaf wat voor bedrag bij of af naar/van een exchange ze irritant gaan doen zou voor veel mensen erg interessant zijn. Maar niemand heeft natuurlijk zin om te zeggen dat ze meer dan €100 winst hebben genomen :P
Schijnt dat Bunq hier beter in is. Ik volg cryptocoiners en velen daar zitten om die reden bij Bunq. Maar mij zelf staat Bunq niet zo aan vanwege hun fratsen richting gebruikers (zie tweakers topic, bijv. recent en meer daar in dat topic). Dus beetje kiezen tussen 2 kwaden wat dat betreft.
Voor de rest lees je vaak idd dat de conservatieve grootbanken het slechter doen, vaak genoemd is ING, ABN AMRO en soms Rabobank. Maar na overleggen van wat gegevens zou het uiteindelijk geen probleem mogen zijn. Ook bij Bunq kan het bij grote bedragen gebeuren... meen dat ook eens te hebben gelezen recentelijk, niet op Tweakers maar ergens anders.

Als alternatief kan je natuurlijk kiezen om een stable coin naar een hardware wallet te schrijven. Of een DCA op goudgedekt token (PAXG?) en stablecoin die je deels naar hardware wallet zet. Tenzij je er echt uit wilt natuurlijk en het geld wilt gebruiken... alternatief daarvan is wellicht schrijven op een debit card en daarmee uitgeven. Met alle zelf geen ervaring mee, maar vaak gelezen dat dit wordt gedaan en reële opties zijn.

[ Voor 195% gewijzigd door Aardwolf op 08-01-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
dit wel het verkeerde topic. man man. :+

[ Voor 255% gewijzigd door Aardwolf op 08-01-2021 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Een ander anoniem verhaal:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
marcel87 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:21:
alternatief daarvan is wellicht schrijven op een debit card en daarmee uitgeven. Met alle zelf geen ervaring mee, maar vaak gelezen dat dit wordt gedaan en reële opties zijn.
Tja, dat is op zich leuk als je gaat shoppen oid, maar voor het aflossen van je hypotheek oid is dat weer wat minder handig. Ook die Lambo zul je daar vast niet van kunnen betalen ivm bestedingslimiet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Iets anders trouwens, ik heb een reactie van Bitstamp support. Ik had nog gevraagd hoe het zat met mijn pending extra verificatie, en hoe dat gaat bij het overmaken van grote bedragen. Ze zeiden dat ik de pending status kon negeren omdat ik allang address-verified was. Verder:
Should we require any additional information for the purpose of payment processing, or to fulfill our regulatory requirements and offer the highest possible level of protection to our customers, we will reach out to you directly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
.oisyn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:00:
Een ander anoniem verhaal:

***members only***
Wat is het voordeel van verifiëren met rijbewijs? iemand noemde dit onlangs ook in het slowchat topic als alternatief op ID/paspoort omdat je dan geen BSN zou opgeven. Maar het tegendeel is waar, BSN staat ook op de achterkant, evenals je handtekening. Dus ik ben erg benieuwd waarom nu ineens iedereen rijbewijs adviseert te gebruiken.

Overigens binnenkort met DigiD inloggen via ID/paspoort middels NFC verificatie. Ik hoop zelf iig dat dit snel komt en dat het opt-in is voor alle ID services. Opt-in, net als dat SMS eerder opt-in was... of nu de app opt-in is. Dan is het uploaden van een scan minder gevoelig lijkt me... welke je dan ook kiest.
.oisyn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:02:
[...]

Tja, dat is op zich leuk als je gaat shoppen oid, maar voor het aflossen van je hypotheek oid is dat weer wat minder handig. Ook die Lambo zul je daar vast niet van kunnen betalen ivm bestedingslimiet :)
Klopt, daarom ligt het ook aan de reden. Ik zag de vraagsteller geen reden noemen verder.
Op zich wat jij noemde van eerst even contact zoeken is sowieso niet verkeerd. Ik vraag me ook af of zo'n blokkade eenmalig is of steekproefsgewijs (en dus met pech meermaals) gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:49
DeNachtwacht schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:03:
Is er hier iemand bekend met CoinMetro? Ik heb daar ooit in de ICO tijd een paar euro in gestopt, maar zag plotseling vorige week dat deze toch aardig is doorgegroeid, met name afgelopen maanden.

Platform ziet er al mooi professioneel uit en traden gaat snel en simpel. Ik was benieuwd of er meer mensen hier daar actief zijn.
Jazeker, ook hier sinds de ICO tijd in gebleven en gehodl. Soms wat verkocht maar altijd weer teruggekocht.

Niet alleen is het platform professioneel, ze hebben de juiste licenties en geven zoveel mogelijk openheid over wat er achter de schermen gebeurd. Enige exchange waarvan ik denk ''die gaat in nog geen jaren vallen''. Ik zie eerder Binance de laatste snik geven dan Coinmetro.

Ze zijn wel crap in marketing. Maar misschien moet je dat maar als een kracht zien, want dan kan je het nog ''goedkoop'' krijgen.

Marketcap wise is hun token XCM nog lang zijn rek niet uit. En ze hebben leuke partnerships met PRQ enzo.

Hier kun je een leuke bag van maken, gewoon hodlen totdat het een top 50 coin wordt en dan kijken of je het wil incashen. Kort gezegd, kopen en kijk wel over 5 jaar wat het is. Niet daily checken, want er is best wat schommeling gezien hun volume. Al is het in de laatste jaar van bijna niks naar rond 6 miljoen daily volume gestegen.

Ohja, de CEO van Coinmetro houdt iedere vrijdag een AMA livestream. YouTube: YouTube

Let wel op, KYC is verplicht, al wil je een euro kopen. Maar je kan storten via SEPA en opnemen via SEPA met een euro transactiekosten ofzo. Soms is er ook een random check waarvandaan je gestorte crypto vandaan komt. Dan moet je soms een transactie screenshot van je bitonic aankoop oid aantonen. Dat er geen rare zwart geld de markt op komt.

Het is een fijne, legit aanvoelende en actieve exchange,

Laatste edit: Was de spontane flex vergeten over percentages gesproken. Gekocht tijdens de coronadip op 0.017 euro. Waarde is nu 0.134 euro en het plafond is nog lang niet bereikt. Als het keihard dipt, koop ik gewoon meer en stiekem hoop ik erop.

[ Voor 23% gewijzigd door Jaïr.exe op 09-01-2021 01:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1179574

Hi,

Waar vind ik ergens een handleiding van Bitvavo? Ik kan nergens goed vinden hoe je een trailing stop instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jaïr.exe schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:52:
[...]

Jazeker, ook hier sinds de ICO tijd in gebleven en gehodl. Soms wat verkocht maar altijd weer teruggekocht.

Niet alleen is het platform professioneel, ze hebben de juiste licenties en geven zoveel mogelijk openheid over wat er achter de schermen gebeurd. Enige exchange waarvan ik denk ''die gaat in nog geen jaren vallen''. Ik zie eerder Binance de laatste snik geven dan Coinmetro.
Thanks, ja ik vind het er ook (nog steeds) goed uit zien, ik wou dat ik ook ff zo scherp was geweest begin maart haha, minder dan 2 cent per token :). De prijs is nu ook nog steeds schappelijk, dus ik ga er misschien ook nog wat ingooien. Weet jij toevallig ook meer over de creditcard waar ze het destijds over hadden?

Dat was bij de releae een beetje hun unique selling point, een creditcard waarmee je direct coin kon 'pinnen' bij je lokale pinautomaat. Ik heb er echter nooit meer iets van vernomen... lijkt mij nog steeds een mooi en slim idee.

Wat nu gelukkig nog wel is, is forse withdrawal limit (500.000 eu) en laagste transactiekosten van alle exchanges. Naast natuurlijk gebruiksvriendelijkheid maar dat doen meer partijen.

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 09-01-2021 14:01 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
DeNachtwacht schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Thanks, ja ik vind het er ook (nog steeds) goed uit zien, ik wou dat ik ook ff zo scherp was geweest begin maart haha, minder dan 2 cent per token :). De prijs is nu ook nog steeds schappelijk, dus ik ga er misschien ook nog wat ingooien. Weet jij toevallig ook meer over de creditcard waar ze het destijds over hadden?

Dat was bij de releae een beetje hun unique selling point, een creditcard waarmee je direct coin kon 'pinnen' bij je lokale pinautomaat. Ik heb er echter nooit meer iets van vernomen... lijkt mij nog steeds een mooi en slim idee.

Wat nu gelukkig nog wel is, is forse withdrawal limit (500.000 eu) en laagste transactiekosten van alle exchanges. Naast natuurlijk gebruiksvriendelijkheid maar dat doen meer partijen.
Volgens mij waren ze gestopt met telkens halve beloftes erover te maken. Kan me zoiets nog herinneren van de Telegram, maar je kan het de CEO persoonlijk vragen volgende week vrijdag!

Ze zijn ook nog bezig met virtual IBAN. Je kan de roadmap checken met wat ze per kwartaal willen doen. https://coinmetro.medium....roadmap-2021-5c525b7d788a

Als je het nieuws ook misschien nog gemist hebt: ze doen sinds kort ook aan priceflooring. XCM kan bijv. niet lager dan 0.03 euro. En in de toekomst zal dat toenemen, dus op zich zit je vaak wel "safe genoeg". Je verliest misschien (who knows) veel, maar nooit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-06 23:05
Als je nu Bitcoin op Coinbase hebt staan en deze om wil zetten in euro's, is het dan wijsheid om direct vanaf Coinbase in euro's te verkopen, of liever de Bitcoins naar een ander wisselkantoor zoals Bitvavo sturen, omdat ze daar lagere transactiekosten hanteren? (En dan vanaf Bitvavo omzetten in euro's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@brambello Dat hangt een beetje af van het aantal bitcoin dat je hebt. Bij het versturen van btc van Coinbase naar Bitvavo betaal je ook weer transactiekosten, maar dat is een vast bedrag. Overigens heb je te maken met twee soorten fees: de fee bij het verkopen van je btc, en de fee van het oberschrijven naar je rekening.

Je zult met al die dingen rekening moeten houden om te zien wat goedkoper is.

.edit: hebben we het trouwens over Coinbase of Coinbase Pro?

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
.oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:39:
@brambello Dat hangt een beetje af van het aantal bitcoin dat je hebt. Bij het versturen van btc van Coinbase naar Bitvavo betaal je ook weer transactiekosten, maar dat is een vast bedrag. Overigens heb je te maken met twee soorten fees: de fee bij het verkopen van je btc, en de fee van het oberschrijven naar je rekening.

Je zult met al die dingen rekening moeten houden om te zien wat goedkoper is.

.edit: hebben we het trouwens over Coinbase of Coinbase Pro?
Ik zie bijvoorbeeld op Coinbase een standaard Buy/Sell fee van 1,49%. Deze komt bovenop de spread van ~0,5%?

Bank Transfer SEPA In/Out zou €0,15 kosten, klopt dat? Als je op Coinbase verkoopt betaal je de spread van ~0,5% plus 1,49% commissie en dan betaal je €0,15 om het geld op je bankrekening te krijgen?

Er staat ook nog: Instant Card Withdrawal, fee max 2%, wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dat is dus Coinbase lijkt me, niet Coinbase Pro? Is het geen optie om ze naar de exchange te verplaatsen vanuit je Coinbase wallet?

Anderzijds is het gebruik van een andere exchange dan al wel snel goedkoper, ja. 1,49% is absurd.

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2021 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jaïr.exe schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:52:
[...]

Tipje als je in de ICO zit, ze hebben nu een flash sale om bonds te kopen, waarbij je 5% van je inleg direct als bonus uitbetaald krijgt in XCM (=binnen 5 dagen oid). En daarnaast 8-12% rendement als belofte. Vriend van me heeft uitgerekend dat zolang de XCM over 2 jaar boven de 15 cent staat (14,nogwat) je dan goed zit. Met deze bonus erbij wordt het best leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 12-01-2021 18:51 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
DeNachtwacht schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Tipje als je in de ICO zit, ze hebben nu een flash sale om bonds te kopen, waarbij je 5% van je inleg direct als bonus uitbetaald krijgt in XCM (=binnen 5 dagen oid). En daarnaast 8-12% rendement als belofte. Vriend van me heeft uitgerekend dat zolang de XCM over 2 jaar boven de 15 cent staat (14,nogwat) je dan goed zit. Met deze bonus erbij wordt het best leuk.
Klopt, die Bonds zijn best vet. Kevin Murko, de CEO, hintte ook dat de pricefloor naar de ICO prijzen gaan, dus 5c, 10c, en 12c. Dus verliezen zijn wat meer geminimaliseerd.

Jaarlijks 8-12% is prettig, als je een solide investering wil maken. Ze zetten de waarde van hun bedrijf op 50 miljoen. Als je je bond, ter waarde van 10 euro, zou inruilen voor XCM (1 bond = 50 XCM), dan komt de XCM waarde op 0.20 cent. Dat verklaart volgens mij ook die pricejump van XCM, langzaam richting die 0.20 euro.

Zeker als je 100k met wat garantie wil investeren, dan zit je lekker. Maar daaronder is het minder aantrekkelijk dan alles gewoon op XCM gooien of nu wat XCM bijkopen. Immers is alles onder die 0.20 euro ''korting'' dan.

Edit: ben dit eigenlijk wel aan het overwegen.....
Want stel ik gooi nu mijn hele portfolio over in die bonds dan krijg ik naast de 12% annual interest ook nog 15% meer gezien de xcm sell price nu 0.17 euro is.

Zelfs al zou XCM naar, met een wonder, naar 20 dollar gaan, dan kan ik na 2 jaar alsnog mijn bonds omzetten naar XCM voor die waarde. Het is wel zeker dat XCM over twee jaar in een dipje gaat vanwege al die verlopen bonds haha.
Maar stel crypto stort neer met 90%, dan heb ik alsnog 12% winst interest + 15% winst op de XCM prijs. Eigenlijk heb ik niks te verliezen als ik maar geduld heb. En 2 jaar is zo voorbij...

[ Voor 21% gewijzigd door Jaïr.exe op 12-01-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
.oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:50:
Dat is dus Coinbase lijkt me, niet Coinbase Pro? Is het geen optie om ze naar de exchange te verplaatsen vanuit je Coinbase wallet?

Anderzijds is het gebruik van een andere exchange dan al wel snel goedkoper, ja. 1,49% is absurd.
Pro of niet moet ik nog even induiken, is niet voor mezelf namelijk. Dus dat pak ik gauw op.

Voor mezelf wil ik van Binance naar een Hardware wallet, is het dan het beste om direct van Binance naar de Hardware wallet te sturen of kan ik deze transactie ook weer beter via een ander platform doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:04
brambello schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:48:
[...]

Ik zie bijvoorbeeld op Coinbase een standaard Buy/Sell fee van 1,49%. Deze komt bovenop de spread van ~0,5%?

Bank Transfer SEPA In/Out zou €0,15 kosten, klopt dat? Als je op Coinbase verkoopt betaal je de spread van ~0,5% plus 1,49% commissie en dan betaal je €0,15 om het geld op je bankrekening te krijgen?

Er staat ook nog: Instant Card Withdrawal, fee max 2%, wat is dat?
Can confirm. Ik gebruik zelf voor het storten van FIAT altijd de route:

iDeal storting op Coinbase (kosten € 0,15). Dan sluis ik het geld door van Coinbase-> Coinbase Pro. Daar zijn de trading fees een stukje lager namelijk.

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:46
10 januari ben ik eens begonnen op Binance, 12 januari heb ik al een withdrawal ban aan m'n broek hangen.
Tweemaal gestort, 1x via sepa en 1x creditcard en 2x gewithrawed naar dezelfde wallet.

Moet ik nu een hele waslijst aan info doorgeven.
Photo verification:
1. Both sides of your ID card or driver's license, or If you would like to provide with your passport, please attach the information page only.
2. Selfie with an ID card, driver's license, or passport information page.

Please provide the information below:
1. The first 6 and last 4 digits of your bankcard.
2. Either transaction evidence:
-Bank transaction statement for the recent 3 months (PDF version or photo version of hard copies including name/card number/transactions records that matched the provided information.)
-Transaction Screenshot includes:
(1) Name and card number (can be separated into two screenshots).
(2) Transaction details (from bank side) of successful deposits on our platform within recent 3 months.
(3) If there is no successful deposit records, please provide failed deposit records.
Is toch niet normaal? Dat terwijl ik 'identity verifcation' al eerder heb doorlopen en doorstaan. Heeft iemand anders hier ervaring mee?

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Sando schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:05:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
theburninglink schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:30:
10 januari ben ik eens begonnen op Binance, 12 januari heb ik al een withdrawal ban aan m'n broek hangen.
Tweemaal gestort, 1x via sepa en 1x creditcard en 2x gewithrawed naar dezelfde wallet.

Moet ik nu een hele waslijst aan info doorgeven.

[...]

Is toch niet normaal? Dat terwijl ik 'identity verifcation' al eerder heb doorlopen en doorstaan. Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Klinkt als niet teveel gedoe tbh.
Gewoon pdfje opvragen via de internetbankieren platform van je bank. Of screenshots van de afgelopen 3 maanden. Uurtje werk? Als het om veel geld gaat dan snap ik wel dat ze even zeker willen weten wie uitcasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb een best bedrag in Jaxx staan. Ik ben van de HODL, maar wil wel plannen gaan maken uit te keren bij $60k BTC koers. Als ik zo lees ga ik Binance gebruiken. Had gekeken naar BTCDirect maar dan moet ik verplicht een Coinomi wallet aanmaken zo te zien en hun prijzen zijn maar matig.

Ik verwacht geen 60k btc snel, maar beter klaar zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
.oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:50:

Het is inderdaad Coinbase.

Bedoel je met 'de exchange', Coinbase Pro?

Als ik BTC om wil zetten in euro, ik hoef niet de goedkoopste manier maar wel beetje snelle manier (vanwege fluctuaties). En dan snel in verificatie voor elkaar te krijgen etc. Is dan eerst van Coinbase verplaatsen naar Coinbase Pro, en dan omzetten in euro een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@brambello Ik heb geen idee hoe het zit wat betreft verschil in verificatie tussen Coinbase en Coinbase Pro. Als je nog extra geverifieerd moet worden bij Coinbase Pro, en je bent al geverifieerd bij een andere exchange zoals Bitvavo, dan lijkt me de beste optie om de coins te verplaatsen naar de exchange waar je al geverifieerd bent als je snel (lees: binnen een week) wilt kunnen handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
.oisyn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:00:
@brambello Ik heb geen idee hoe het zit wat betreft verschil in verificatie tussen Coinbase en Coinbase Pro. Als je nog extra geverifieerd moet worden bij Coinbase Pro, en je bent al geverifieerd bij een andere exchange zoals Bitvavo, dan lijkt me de beste optie om de coins te verplaatsen naar de exchange waar je al geverifieerd bent als je snel (lees: binnen een week) wilt kunnen handelen.
Nee, geen Bitvavo helaas. Alleen op Coinbase (en Binance). Dan zal Coinbase pro het snelst zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 07:47

Liberteh

All your base belong to me

Ik gebruik de bankoverschrijving van Binance tegenwoordig voor uitbetalen. 80 eurocent fee en dat was het. Meestal wordt het 2-10 minuten later bevestigd en staat het gelijktijdig op mijn rekening. Ook in het weekend.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Liberteh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:47:
Ik gebruik de bankoverschrijving van Binance tegenwoordig voor uitbetalen. 80 eurocent fee en dat was het. Meestal wordt het 2-10 minuten later bevestigd en staat het gelijktijdig op mijn rekening. Ook in het weekend.
Hoe wissel jij BTC naar EUR om? Ik probeerde net met 0.1BTC, maar dat moest minimaal 0.25BTC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 07:47

Liberteh

All your base belong to me

PWM schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:15:
[...]

Hoe wissel jij BTC naar EUR om? Ik probeerde net met 0.1BTC, maar dat moest minimaal 0.25BTC zijn.
De convert optie heeft soms een vrij groot minimum. Als dat teveel is dan moet je gewoon op de exchange BTC omwisselen voor euro op het BTC/EUR paar :) Is minimale 10 euro wat je moet verhandelen dacht ik.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Het lijkt erop dat zowel Binance als Bittrex geen Recurring Buys aanbiedt. Klopt dat? :?

Ik wil graag gewoon elke maandag ongeveer 50 euro aan BTC kopen. 10 jaar lang :P

Alleen zoek ik nog een exchange met deze optie. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Liberteh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:47:
Dus van Coinbase (non-pro) naar Binance en dan exchange voor €?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Terugkomend op het grote bedragen withdrawal vraagstuk. Ik ben nu Kraken Pro geverifieerd, met een limiet tot $10 miljoen per dag. Ik geloof dat dat voorlopig wel even genoeg is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
.oisyn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:33:
Terugkomend op het grote bedragen withdrawal vraagstuk. Ik ben nu Kraken Pro geverifieerd, met een limiet tot $10 miljoen per dag. Ik geloof dat dat voorlopig wel even genoeg is :+
Fijn! Kun je even testen of je 10 miljoen kan opnemen bij je bank? Dat ze niet je deur intrappen en vragen hoe je aan dat bedrag komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 15:35
Zijn 'we' er hier inmiddels een beetje over uit waar je het beste grote bedragen kan laten opnemen? Bij bitvavo kun je bijvoorbeeld fiat-tegoed gratis overmaken naar je eigen bankrekening. Tradefees om van crypto naar fiat te gaan zijn max. 0,25%. Leek mij niet slecht, of doet men het hier liever via buitenlandse brokers?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Is hier slechts 1x genoemd in dit deel van het topic, maar LiveCoin.net is nog 2 dagen tot deadline van de hack van december 2020.
Ze sluiten nu de boel volgens dit nieuws.
https://atozmarkets.com/n...ing-financial-difficulty/
Unidentified hackers stole 106 BTC, 380 ETH, 236 BCH, 567,012 XRP, 66.8 million DOGE, as well as unnamed amounts in ERC-20 and USDT tokens. All funds stolen from Ethereum were transferred by hackers to the DAI stablecoin through the Uniswap contract.

All of the stolen XRP coins ended up on the hacked KuCoin exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Weet iemand of het bij Bitvavo mogelijk is om een orderbook op te vragen die groter is dan 5 entries aan weerskanten? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-03 08:58

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

WickedWizard schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:22:
Zijn 'we' er hier inmiddels een beetje over uit waar je het beste grote bedragen kan laten opnemen? Bij bitvavo kun je bijvoorbeeld fiat-tegoed gratis overmaken naar je eigen bankrekening. Tradefees om van crypto naar fiat te gaan zijn max. 0,25%. Leek mij niet slecht, of doet men het hier liever via buitenlandse brokers?
Bij Bitvavo moet je wel uitkijken dat ze als je meer dan €40k op jaarbasis in crypto ernaar overmaakt ze om proof of funds gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nvm.

[ Voor 96% gewijzigd door Snoop op 31-01-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 23:28
Waarschijnlijk al 100x gevraagd maar ik zie alleen oude berichten, dus voor de zekerheid: is het veilig om mijn rijbewijs voor en achterkant gewoon te uploaden bij Bitstamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1983nl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 11:43
Eenzelfde vraag van mij over Bitvavo...

Ik moet mijn identiteit verifieren middels een site onfido.com. Dus dat betekent foto's maken van rijbewijs en een filmpje van jezelf. Als ik Trustpilot bekijk, wordt ik niet zo vrolijk van Onfido: https://www.trustpilot.com/review/onfido.com

Iemand hier ervaring mee of suggesties voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:16

npolm

P8

Vraagje, ik heb jaren geleden LGO tokens gekocht. En die staan op mijn ETH wallet.
Nu is LGO alleen op de exchange Uniswap, die ik verder helemaal niet ken. (overigens met de pair LGO/WETH).

Hoe krijg ik in godsnaam de tokens terug naar ETH of fiat?
Hulp gevraagd!

Edit: gelukt mbv Metamask!

[ Voor 5% gewijzigd door npolm op 01-02-2021 16:32 ]

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:05
Waar kan ik ergens een goed overzicht vinden van welke Exchanges je het beste waarvoor kunt gebruiken? Coinbase en binance zijn anders, maar waar precies in zit en waarom ik welke zou gebruiken vind ik niet heel duidelijk.

2 voorbeelden, maar ben wel geïnteresseerd naar andere diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
perspectivebass schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:31:
Waar kan ik ergens een goed overzicht vinden van welke Exchanges je het beste waarvoor kunt gebruiken? Coinbase en binance zijn anders, maar waar precies in zit en waarom ik welke zou gebruiken vind ik niet heel duidelijk.

2 voorbeelden, maar ben wel geïnteresseerd naar andere diensten.
Je komt wel veel te weten als je de topics doorleest maar idd, een handig overzicht zou mooi zijn. De startpost geeft informatie, maart deze is wel wat gedateerd ondertussen, zeker gezien de snelheid van de ontwikkelingen in deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47
Ik wil graag mijn crypto omzetten naar FIAT. Wat is hiervoor de snelste en goedkoopste methode? Zoiets als BTC-Direct of via Binance een SEPA transactie. De afgelopen jaren alleen maar bezig geweest met de handel en niet met een exit strategie. Nu er goed verdiend is, wordt het ook eens tijd om uit te keren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
mcsluis schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:51:
Ik wil graag mijn crypto omzetten naar FIAT. Wat is hiervoor de snelste en goedkoopste methode? Zoiets als BTC-Direct of via Binance een SEPA transactie. De afgelopen jaren alleen maar bezig geweest met de handel en niet met een exit strategie. Nu er goed verdiend is, wordt het ook eens tijd om uit te keren..
Snelste manier? Alles omzetten naar Bitcoin, dan naar een wallet en verkopen aan Bitonic. Voor 7.50 euro kun je een urgente uitbetaling krijgen op je rekening en is het na een paar confirmaties direct gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Jaïr.exe schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:35:
[...]

Snelste manier? Alles omzetten naar Bitcoin, dan naar een wallet en verkopen aan Bitonic. Voor 7.50 euro kun je een urgente uitbetaling krijgen op je rekening en is het na een paar confirmaties direct gestort.
Ik had het topic even moeten doorlezen. De makkelijkste optie was debetreffende crypto verkopen voor Euro op binance en dan voor 0,80CT een SEPA transactie doen. 1e storting was binnen 10 minuten binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
mcsluis schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Ik had het topic even moeten doorlezen. De makkelijkste optie was debetreffende crypto verkopen voor Euro op binance en dan voor 0,80CT een SEPA transactie doen. 1e storting was binnen 10 minuten binnen.
Ah top! Zal dat ook onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Laatst online: 04-07 16:26
mcsluis schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Ik was dit als crypto leek ook aan het uitzoeken, bizar dat je dit niet als eerste resultaat ziet op google als je zoekt naar 'binance uitbetalen bank', je krijgt gelijk sites die adviseren om je crypto's om te zetten naar bitcoins, die te verhandelen naar bitvevo en vanuit daar over te boeken naar euros op je bankrekening, wat is er mis met een SEPA transactie vanuit binance? Is dat een nieuwe functionaliteit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hallo allen, ben zelf laat gestart met cryptocurrency. Heb wat Bitcoin en ben op twitter wat users gaan volgen die het hebben over AVAX en recentelijk DOGE. Veel dingen snap ik nog niet zo maar zoals vaker gezegd, koop zelf wat en dan ga je het vanzelf wat meer uitzoeken.

Koop mijn shizzle via Coinbase maar daar ondersteunen ze AVAX niet bijvoorbeeld wat mij deed afvragen waar dat wel mogelijk is, of welk platform jullie gebruiken.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
nwnc schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:02:
Hallo allen, ben zelf laat gestart met cryptocurrency. Heb wat Bitcoin en ben op twitter wat users gaan volgen die het hebben over AVAX en recentelijk DOGE. Veel dingen snap ik nog niet zo maar zoals vaker gezegd, koop zelf wat en dan ga je het vanzelf wat meer uitzoeken.

Koop mijn shizzle via Coinbase maar daar ondersteunen ze AVAX niet bijvoorbeeld wat mij deed afvragen waar dat wel mogelijk is, of welk platform jullie gebruiken.
Via coinmarketcap kan je kijken op welke exchanges bepaalde crypto te vinden is.
https://coinmarketcap.com/currencies/avalanche/markets/

De lijst is gesorteerd op het geruilde volume per paar (dus AVAX/BTC of AVAX/USD etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-06 10:38
Ik heb 2 vragen (zie ook toelichting hieronder):
  1. Waar vind je getrade coins terug in Binance terug?
  2. Welke exchange gebruiken jullie aan op basis van mijn wensen?
Toelichting bij vraag 1:
Gisteren wilde ik van mijn Fantom coins af en hier SXP van kopen (via de app).

Nu kon ik dat niet in 1 keer, dus heb ik eerst de FTM getrade naar BTC en vervolgens de BTC naar SXP.
Maar nu kan ik nergens die SXP (of BTC) terugvinden.

Als ik naar mijn wallet - overview ga, zie ik een correcte 'Total Value' (waarde in BTC en euro).
In de portfolio zie ik alleen 'spot', met daarin mijn andere crypto.
Verder kan ik niets terugvinden.

In de order historie kon ik wel de FTM->BTC trade terugvinden, maar niet de BTC->SXP trade.
Er staat ook geen order open (niet zichtbaar iig).

Dus....watskeburt??

Toelichting bij vraag 2:
Voor mij is dit allemaal nog erg nieuw en ik moet zeggen dat ik dusver Binance erg gebruiksonvriendelijk vind. Is dat een kwestie van gewenning, of zijn er alternatieven die wel fijner werken?

Mijn prio's zijn op dit moment:
  • eenvoudig Crypto kopen EN VERKOPEN met/naar fiat (bij voorkeur EUR)
  • eenvoudig Crypto's traden (met live stats)
  • lage (geen) kosten en makkelijk fiat opnemen en storten op bankrekening (mag ook via Curve)
  • bonus: mogelikheid om bot/script te maken voor geautomatiseerde trades -> met dry run optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
_NooT_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:30:
Ik heb 2 vragen (zie ook toelichting hieronder):
  1. Waar vind je getrade coins terug in Binance terug?
  2. Welke exchange gebruiken jullie aan op basis van mijn wensen?
Toelichting bij vraag 1:
Gisteren wilde ik van mijn Fantom coins af en hier SXP van kopen (via de app).

Nu kon ik dat niet in 1 keer, dus heb ik eerst de FTM getrade naar BTC en vervolgens de BTC naar SXP.
Maar nu kan ik nergens die SXP (of BTC) terugvinden.

Als ik naar mijn wallet - overview ga, zie ik een correcte 'Total Value' (waarde in BTC en euro).
In de portfolio zie ik alleen 'spot', met daarin mijn andere crypto.
Verder kan ik niets terugvinden.

In de order historie kon ik wel de FTM->BTC trade terugvinden, maar niet de BTC->SXP trade.
Er staat ook geen order open (niet zichtbaar iig).

Dus....watskeburt??

Toelichting bij vraag 2:
Voor mij is dit allemaal nog erg nieuw en ik moet zeggen dat ik dusver Binance erg gebruiksonvriendelijk vind. Is dat een kwestie van gewenning, of zijn er alternatieven die wel fijner werken?

Mijn prio's zijn op dit moment:
  • eenvoudig Crypto kopen EN VERKOPEN met/naar fiat (bij voorkeur EUR)
  • eenvoudig Crypto's traden (met live stats)
  • lage (geen) kosten en makkelijk fiat opnemen en storten op bankrekening (mag ook via Curve)
  • bonus: mogelikheid om bot/script te maken voor geautomatiseerde trades -> met dry run optie
1) Waarschijnlijk is je verkoop of je koop order nog niet uitgevoerd en zijn je crypto gereserveerd.
-> Wallet > Spot/ Fiat . Hier staat je verkooporder

2) Binance is superduidelijk als je er langere tijd mee werkt. Bittrex is bijvoorbeeld op dezelfde manier opgebouwd. Al je prio's zijn van toepassing op binance. Je kan daar met fiat kopen, handelen en vervolgens weer fiat storten op je bank.
nwnc schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:02:

Stop met het volgen van die users. Die hebben er zelf waarschijnlijk geen verstand van . Zoek eens op de term shitcoin en dat in relatie met doge. Doge is vooral de laatste dagen gepumpd en gedumpt.

[ Voor 17% gewijzigd door mcsluis op 05-02-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-06 10:38
mcsluis schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:35:
[...]

1) Waarschijnlijk is je verkoop of je koop order nog niet uitgevoerd en zijn je crypto gereserveerd.
-> Wallet > Spot/ Fiat . Hier staat je verkooporder

2) Binance is superduidelijk als je er langere tijd mee werkt. Bittrex is bijvoorbeeld op dezelfde manier opgebouwd. Al je prio's zijn van toepassing op binance. Je kan daar met fiat kopen, handelen en vervolgens weer fiat storten op je bank.

[...]
Bedankt voor je reactie, zal dan wel een kwestie van gewenning zijn om mijn weg te vinden.

Update: ik ben er aan uit na een tijd speuren.
De coins stonden in een isolated margin wallet.
Doordat de trade in eerste instantie niet leek te lukken zal ik wel iets stoms geprobeerd hebben.
Staat nu weer netjes in mijn spot wallet.
Ondertussen is de waarde ook nog mooi wat gestegen, dus niks aan het handje :)

[ Voor 20% gewijzigd door _NooT_ op 05-02-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12:02
mcsluis schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:35:
[...]
Stop met het volgen van die users. Die hebben er zelf waarschijnlijk geen verstand van . Zoek eens op de term shitcoin en dat in relatie met doge. Doge is vooral de laatste dagen gepumpd en gedumpt.
Heb je wel nog tips om wat inzicht te krijgen in welke crypto op dit moment wel goed te investeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik denk soms wel 'waar haal je die wijsheid vandaan?'. Dat heb ik minder als ik iemand als Elon Musk Doge zie tweeten. Zo iemand attribueer ik automatisch wat wijsheid toe denk ik.

Ik zie soms een paar users coins promoten waar ze dan ook ambassadeur voor zijn (openlijk aangegeven in hun profiel).

Er is nog veel technische mumbo-jumbo wat ik nog ontoegankelijk vind. Zo leek Avalanche een heel nieuw systeem te zijn wat sneller werkt en dergelijke. Hun 'tokens' lijken dan meer randzaak bijna. Vaak zie ik zaken geprezen worden omdat het een 'veelbelovend project' is. Denk dat ik er nog te weinig tijd in steek om alles goed te begrijpen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Deleted

[ Voor 95% gewijzigd door FijneKerst op 09-02-2021 07:54 ]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:02
Wat is dat toch met kraken de laatste tijd. Heel vaak dat je niet kunt inloggen zelfs niet via de app/API. Wel klote want het is iedere keer als het wat drukker wordt en alles stijgt dan kun je dus niks met je crypto omdat je er niet inkomt :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Insectiside
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-03 17:16
Dag beste mensen,

Ik heb een aantal weken geleden, wat men een broker noemt naar wat ik lees, wat geëxperimenteerd. Dat experimenteren doe ik via https://www.bit4you.io/nl/

Ik heb echter een vreemde ervaring, waarbij ik plots 40 € (ik ben spelenderwijs aan de slag gegaan met € 130 in totaal) mis. Op zich maal ik niet om de centen, het ging me om het spelen, maar ik wou me voor de zekerheid eens vergewissen of de betreffende broker een 'bekende' of 'vertrouwde' broker is.
Die 40€ die ontbreekt is na een sell off van wat Bitcoins. Na die sellof mis ik gewoon € 40 (op één dag) wat niet te verklaren is door koerswisselingen op één dag (was gisteren). Mijn saldo staat op € 0 en mijn 'toegewezen bedrag' staat op € 90...

Enfin, is er iemand vertrouwd met deze broker of ervaringen ermee?

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Ik zag geen apart lending topic, dus dan maar hier. Een tip voor mensen die hun USD uitlenen op Bitfinex.

Op Bitfinex is al een paar dagen iemand bezig USD te lenen tegen een hoog rentepercentage en in vaste intervallen. Elke 20 minuten schiet de rate omhoog naar rond de 0.3%, soms zelfs 0.4%. Er zijn echter ook periodes dat de pieken niet boven de 0.05% uit komen. Ik heb mijn lending bot even uitgezet, want handmatig krijg ik hogere rates.

edit: Ja hoor, zal je zien, zodra ik post stopt het. :/. Kan zijn dat de whale nu is uitgegeten, maar hij was al vanaf zeker 7 februari bezig (gisteren pas ontdekt), maar het kan best dat ie alleen ff een pauze neemt of het fundingbook staat gewoon te vol.

edit2: Hij is weer terug, met 0.25-0.3%. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zysocdJ.png

[ Voor 23% gewijzigd door Bonez0r op 14-02-2021 12:46 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
Ik hoop dat mijn vraag on topic is:
- ik heb op binance nog een aantal alt coins staan. Hoe krijg ik deze nu overgemaakt op mijn betaalrekening? Heb een aantal coins via coin base overgemaakt en zo naar betaalrekening gekregen. Maar er staat nog NEO en BNB en heb krijg dit niet bij coinbase. Directe transfer vanaf binance lukt niet (zeer uitgebreid KYC met oploaden paspoort etc, werkt niet).
Als iemand kan helpen, dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

ziconl schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:28:
- ik heb op binance nog een aantal alt coins staan. Hoe krijg ik deze nu overgemaakt op mijn betaalrekening? Heb een aantal coins via coin base overgemaakt en zo naar betaalrekening gekregen. Maar er staat nog NEO en BNB en heb krijg dit niet bij coinbase. Directe transfer vanaf binance lukt niet (zeer uitgebreid KYC met oploaden paspoort etc, werkt niet).
Eerst omzetten naar iets wat binance wel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
ziconl schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:28:
Denk dat MeltedForest een typo maakte. Verkoop de NEO en BNB op Binance voor een coin die Coinbase wel heeft en die lage transaction fees heeft, bijvoorbeeld Litecoin of BCH (ik zou geen BTC of ETH doen, want dan ben je zo 15 euro aan transactiekosten kwijt, zie hier). Op Coinbase kun je dan de Litecoin verkopen voor euro's en die naar je rekening overmaken.

Kijk wel uit als je de coins van Binance naar Coinbase verstuurt. Ik las gisteren een thread van iemand die bij het versturen een verkeerde setting heeft gekozen en vervolgens waren de coins zoek (verkeerde blockchain gebruikt). Dat ging over BTC, maar misschien heb je bij LTC ook meerdere keuzes voor netwerk. Als je LTC verstuurt dus ook gewoon LTC als netwerk kiezen, geen fancy Binance chains of ETH.

[ Voor 6% gewijzigd door Bonez0r op 15-02-2021 04:03 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

Ja dat bedoelde ik dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
Thx, wordt gewaardeerd. Ik weet alleen niet hoe je op binance neo verkoopt voor ltc. Is dat eenvoudig uit te leggen of tutorial te vinden?
Bonez0r schreef op maandag 15 februari 2021 @ 03:57:
[...]

Denk dat MeltedForest een typo maakte. Verkoop de NEO en BNB op Binance voor een coin die Coinbase wel heeft en die lage transaction fees heeft, bijvoorbeeld Litecoin of BCH (ik zou geen BTC of ETH doen, want dan ben je zo 15 euro aan transactiekosten kwijt, zie hier). Op Coinbase kun je dan de Litecoin verkopen voor euro's en die naar je rekening overmaken.

Kijk wel uit als je de coins van Binance naar Coinbase verstuurt. Ik las gisteren een thread van iemand die bij het versturen een verkeerde setting heeft gekozen en vervolgens waren de coins zoek (verkeerde blockchain gebruikt). Dat ging over BTC, maar misschien heb je bij LTC ook meerdere keuzes voor netwerk. Als je LTC verstuurt dus ook gewoon LTC als netwerk kiezen, geen fancy Binance chains of ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-12-2023
harley schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:19:
Wat is dat toch met kraken de laatste tijd. Heel vaak dat je niet kunt inloggen zelfs niet via de app/API. Wel klote want het is iedere keer als het wat drukker wordt en alles stijgt dan kun je dus niks met je crypto omdat je er niet inkomt :(
Ja ik ben er ook klaar mee. Het duurt ook dagen voordat gestort geld op de rekening verschijnt; een eeuwigheid in cryptoland. Maar ja waar moet je dan naartoe? Ik zit momenteel te twijfelen over bitvavo.com en binance.com.

Zijn er hier mensen die met grote tevredenheid een switch hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:16

npolm

P8

Ik probeer EUR via Binance naar mijn bank te zetten, maar ik kan in 'my region' geen bank account toevoegen.
Dit kan toch zeker wel gewoon? Of moet ik helemaal omslachtig eerst weer omwisselen naar een crypto en deze weer sturen naar zoiets als coinbase.

Edit: Na veel speurwerk gelukt: blijkt dat de ardesgegevens geverifieerd moeten worden, dit werd echter niet duidelijk bij de (lege) foutmelding. Geld stond echt vrijwel direct erna op de bank :)

[ Voor 28% gewijzigd door npolm op 17-02-2021 14:39 ]

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-06 10:48
ziconl schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:09:
Thx, wordt gewaardeerd. Ik weet alleen niet hoe je op binance neo verkoopt voor ltc. Is dat eenvoudig uit te leggen of tutorial te vinden?

[...]
Coinhoppen. Zie het als een treinreis, als er geen directe lijn van A naar B is ga je vanA naar B via C. Als er geen tradingpair is van de munten die je wil gebruiken is zul je een overstap moeten doen onderweg. NEO > BTC > LTC bijvoorbeeld. Ik neem aan dat er wel een NEO/BTC pair is en een BTC/LTC pair is op binance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 15:03
Ben al weken bezig om te zorgen dat Binance mijn verificatie accepteert :( :(

Met watermerk en afgeschermd bsn kom ik niet door de automatische verificatie.

Support wil totaal niet helpen. Al twintig mails over en weer gegaan. Heb alles duidelijk uitgelegd, extra informatie aangeleverd en de juiste rechtsartikelen vermeld. Krijg alleen maar te horen: 'we advise you upload your documents without watermark. Please contact us for further assistance'. Waar dat laatste dus enkel een herhaling van dit bericht oplevert.

Is er iemand die niet als mak schaap overstag is gegaan en wel wat voor elkaar heeft gekregen?

Ze weigeren er gewoon een mens naar te laten kijken. Escalatie kennen ze ook niet. Snap dat ik iets van hen wil (klant worden) en dat ik door de aard van hun business een zwakke positie heb - maar toch.

De AP en AFM zullen niet kunnen of willen helpen. Mijn idee was om een formele brief naar legal te sturen en zo escalatie te bereiken - maar ook wat dat betreft zijn ze totaal onbereikbaar.

^ gedeeltelijk rant, gedeeltelijk op zoek naar de gouden tip!

There is no real life, there is just AFK.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 09:50
Mastermind-- schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:07:
Ben al weken bezig om te zorgen dat Binance mijn verificatie accepteert :( :(

Met watermerk en afgeschermd bsn kom ik niet door de automatische verificatie.

Support wil totaal niet helpen. Al twintig mails over en weer gegaan. Heb alles duidelijk uitgelegd, extra informatie aangeleverd en de juiste rechtsartikelen vermeld. Krijg alleen maar te horen: 'we advise you upload your documents without watermark. Please contact us for further assistance'. Waar dat laatste dus enkel een herhaling van dit bericht oplevert.

Is er iemand die niet als mak schaap overstag is gegaan en wel wat voor elkaar heeft gekregen?

Ze weigeren er gewoon een mens naar te laten kijken. Escalatie kennen ze ook niet. Snap dat ik iets van hen wil (klant worden) en dat ik door de aard van hun business een zwakke positie heb - maar toch.

De AP en AFM zullen niet kunnen of willen helpen. Mijn idee was om een formele brief naar legal te sturen en zo escalatie te bereiken - maar ook wat dat betreft zijn ze totaal onbereikbaar.

^ gedeeltelijk rant, gedeeltelijk op zoek naar de gouden tip!
De gouden tip is gewoon te doen wat er staat!
Je bent dan binnen no time geverifieerd. Klaar.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Mastermind-- In dit soort gevallen neem ik gewoon mijn verlies. Maar alternatieven waar je aan kunt denken is een andere vorm van ID (id-kaart, rijbewijs) die minder details prijsgeven. Het aanvragen van een nieuw paspoort is ook mogelijk, het BSN staat tegenwoordig op de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind--
HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:23:
[...]

De gouden tip is gewoon te doen wat er staat!
Je bent dan binnen no time geverifieerd. Klaar.
Vat dit niet persoonlijk op, maar door mensen met -in deze- gedrag zoals jij wanen deze organisaties zich vrij om de regels te overtreden zonder consequenties.

Edit: lees ook even je eigen signature _/-\o_ O-)
.oisyn schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:24:
@Mastermind-- In dit soort gevallen neem ik gewoon mijn verlies. Maar alternatieven waar je aan kunt denken is een andere vorm van ID (id-kaart, rijbewijs) die minder details prijsgeven. Het aanvragen van een nieuw paspoort is ook mogelijk, het BSN staat tegenwoordig op de achterkant.
Thanks. Dat laatste is niet helemaal waar, jammergenoeg. Het bsn staat in de 'scancode' (?) onderaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mastermind-- op 18-02-2021 13:29 ]

• HoppyF
Mastermind-- schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:27:
[...]

Vat dit niet persoonlijk op, maar door mensen met -in deze- gedrag zoals jij wanen deze organisaties zich vrij om de regels te overtreden zonder consequenties.

Edit: lees ook even je eigen signature _/-\o_ O-)

[...]

Thanks. Dat laatste is niet helemaal waar, jammergenoeg. Het bsn staat in de 'scancode' (?) onderaan.
Binance is gewoon een commercieel bedrijf.
Zij bepalen alleen niet de regels voor klant verificatie, dat doen de overheden.
Als je het daar niet mee eens bent moet je daar dus klagen en niet, in dit geval, bij Binance.
Daarbij komt dat ze niet per individu in detail gaan uitzoeken of het klopt of niet.
Dit gaat grotendeels geautomatiseerd.
Logisch ook al je ziet hoeveel klanten er dagelijks bijkomen.
Andere Exchanges hebben overigens soortgelijke regels.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:33:
Zij bepalen alleen niet de regels voor klant verificatie, dat doen de overheden.
De overheden bepalen dat ze aan KYC moeten doen. Ze kauwen echter niet minitueus voor hoe ze dat dienen te doen. Die gaan vooral achteraf optreden als blijkt dat Binance het niet goed heeft gedaan.

Binance maakt zich er gewoon makkelijk vanaf door te stellen dat ze aan KYC moeten doen, en daarbij gaan ze niet precies uitzoeken welke details ze allemaal niet nodig hebben. Als een kopie van een paspoort hun levert wat ze moeten weten, dan vragen ze om een kopie van een paspoort, en niet eentje waarbij er vanalles is afgedekt want wellicht missen ze dan dingen.

Binance is dus weldegelijk de plek waar je dient te klagen, maar we weten allemaal dat dat geen effect zal sorteren.
Mastermind-- schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:27:
Oh wat suf :Z. Ik dacht dat dat inmiddels al gefixed was, maar blijkbaar dus niet. Want de hele reden om de BSN naar de achterkant te verhuizen is dat hij dan niet meer zichtbaar is op een kopie. Maar hem uit de "machine readable zone" (mrz) te halen heeft blijkbaar nog wat voeten in aarde.

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 18-02-2021 13:54 ]

• HoppyF
.oisyn schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:40:
[...]

De overheden bepalen dat ze aan KYC moeten doen. Ze kauwen echter niet minitueus voor hoe ze dat dienen te doen. Die gaan vooral achteraf optreden als blijkt dat Binance het niet goed heeft gedaan.

Binance maakt zich er gewoon makkelijk vanaf door te stellen dat ze aan KYC moeten doen, en daarbij gaan ze niet precies uitzoeken welke details ze allemaal niet nodig hebben. Als een kopie van een paspoort hun levert wat ze moeten weten, dan vragen ze om een kopie van een paspoort, en niet eentje waarbij er vanalles is afgedekt want wellicht missen ze dan dingen.

Binance is dus weldegelijk de plek waar je dient te klagen, maar we weten allemaal dat dat geen effect zal sorteren.

[...]

Oh wat suf :Z. Ik dacht dat dat inmiddels al gefixed was, maar blijkbaar dus niet. Want de hele reden om de BSN naar de achterkant te verhuizen is dat hij dan niet meer zichtbaar is op een kopie. Maar hem uit de "machine readable zone" (mrz) te halen heeft blijkbaar nog wat voeten in aarde.
Die KYC regels zijn ervoor gemaakt om fraude en witwassen tegen te gaan.
Je moet dus wel regels stellen aan het document anders zou het net zo goed kunnen gaan om een vervalst identiteitsbewijs waar van alles is doorgestreept en weggelaten.

De verificatie is dus bedoeld om het proces te vereenvoudigen en niet om klanten dwars te zitten.
Over het algemeen verloopt de KYC heel soepel en duurt het ook niet lang.
Uitzonderingen zullen er altijd wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind--
Het is prima dat zij aan identiteitsverificatie doen, daar wil ik ook zeker aan meewerken. Echter zijn er slechts enkele organisatie die jouw bsn mogen overnemen. Wanneer zij geregistreerd staan als bank en onder de AFM vallen, sta ik er anders in. Nu overtreden ze de regels en het grosso modo slikt het als zoete koek waardoor ze je als individu met rechte rug aan de kant schuiven.

Hoe moeilijk is het om even een mens naar de documenten te laten kijken als het automatische systeem vastloopt op een watermerk? Als burger heb ik ook de plicht om identiteitsfraude te voorkomen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
HoppyF schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Die KYC regels zijn ervoor gemaakt om fraude en witwassen tegen te gaan.
Je moet dus wel regels stellen aan het document anders zou het net zo goed kunnen gaan om een vervalst identiteitsbewijs waar van alles is doorgestreept en weggelaten.
De regels zijn dat het een persoon moet kunnen identificeren. Vervalsing is natuurlijk sowieso appeltje eitje als het gaat om een kopie. Niemand die hier watermerken controleert of de chip uitleest. Het zal waarschijnlijk ook niet heel moeilijk zijn om een vervalst document op te sturen waarin je BSN niet klopt, maar je toch door de KYC komt. Ik zou niet suggereren om dat te doen overigens, want dat is natuurlijk gewoon fraude.

Maar bottom line is het hier toch echt Binance die niet moeilijk wil doen en gewoon om de gehele kopie vraagt, zonder zelf aangebrachte aanpassingen, waar een eigen watermerk en het verbergen van je BSN prima door Europese regelgeving komt (Binance zit op Malta).

Maar als duizenden mensen gewoon zonder problemen hun paspoort opsturen, en eentje doet moeilijk, dan halen ze gewoon hun schouders op.

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Ik heb dit topic doorzocht op VPN, firewall en virus. Maar geen hits.
Dit heb ik wel gevonden: https://blog.bitvavo.com/phising/ Dat is duidelijk en zo in te stellen.

Maar moet je niet verder gaan?
- keuze browser
- browser wachtwoorden laten opslaan?
- wachtwoord manager gebruiken?
- ik whitelist nu mijn ip adres, dus VPN gebruik zal niet aangemoedigd worden?
- virus scanner lijkt me standaard. Een firewall ook. Maar hoe ga je dan om met je mobiel? Nooit aanloggen op een openbaar wifi netwerk? Of wel aanloggen in de trein, maar dan geen crypto apps gebruiken?

Waar moet ik nog allemaal meer aan denken?
- screen prints van 2FA codes uit de cloud halen (want die worden automatisch geupload)?

• Genestealer
  • Laatst online: 11:40
Opgelost.

[ Voor 98% gewijzigd door Genestealer op 19-02-2021 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 12:46
-knip-

[ Voor 98% gewijzigd door Noxious op 19-02-2021 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Meer mensen last van KuCoin trade interface die de browser na een poosje flink traag maakt? Freezes van ~2 seconden in de hele browser.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Zoals elders op het forum, geldt ook hier: geen referrals posten!
Voor bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]