Asking for a friend...
Dus, nu een enkele Bitcoin steeds serieuzere prijzen aanneemt, gok ik zo dat een aantal hier straks aanlopen tegen het withdrawal probleem als ze gaan incashen. Dat wil zeggen, het wordt je door KYC/AML-regels heel moeilijk gemaakt daadwekelijk een substantieel bedrag (tonnen+) over te maken naar je bankrekening. Vaak heb je te maken met verification tiers die weer toegang bieden tot verschillende limieten.
Nu ben ik wel verified bij een groot aantal exchanges, maar bij de meeste ben ik al een tijdje niet meer ingelogd.
Bitstamp heeft vziw geen limiet. Maar toen ik laatst inlogde vroegen ze wel om wat extra gegevens. Het is alweer een week of 3 geleden dat ik die heb opgegeven, maar die staan nog steeds op pending. Pluspunt is dat ze een Europese bank hebben, dus SEPA.
Update: Bitstamp support deelde me mede (op antwoord op de vraag of ik zonder problemen grote bedragen kon opnemen):
Should we require any additional information for the purpose of payment processing, or to fulfill our regulatory requirements and offer the highest possible level of protection to our customers, we will reach out to you directly. Grappig, dit antwoord kwam echt een half uur na deze post, ticket stond al een week open
Kraken heeft met een persoonlijke identificatie een fiat limiet van €500,000 per maand. Das op zich ook nog te doen als je iets meer hebt, alleen kost dat dus meerdere maanden. Ook hier SEPA. Je kunt een Pro tier aanvragen door wat extra vragen te beantwoorden over de herkomst van je geld, dan is er geen limiet.
De enige limiet die
Bitfinex heeft is er eentje aan de onderkant: minimaal €10.000. Dit is een traditionele wire transfer. Ik vermijd dat liever. De laatste keer dat ik een verzoek deed voor een withdrawal, en dat was eigenlijk puur om achter hun banking details te komen, werd mijn account meteen op slot gezet en moest ik extra verificatie doen (terwijl ik al 100% was geverifieerd). Maar dat was rond de tijd dat ze heel veel banking issues hadden en deposits/withdrawals dus net weer open gooiden. Het is inmiddels allemaal sorted, maar ik blijf liever ver weg van dit soort praktijken. Je moet nog altijd een verklaring ondertekenen dat je de banking details niet deelt met derden

.
Binance is echt totaal ontransparant over hun limieten. Ik ben verified maar ik heb echt nog nooit wat gedaan op hun exchange. Als ik een bedrag groter dan 1.000 invul dan moet ik blijkbaar wel upgraden. Ik heb echt geen idee hoe ik dat moet doen. Bij "address verification" is de knop grayed out met het bericht "Please complete the step of adding your bank card in the cash currency recharge channel first". WTF, wáár dan

. En bij "Upgrade to higher limits" wordt je gewoon doorgestuurd naar de support pagina zonder verdere hint waar je dan op moet klikken
Coinbase Pro weet ik momenteel even niet, die is down
Bij
bl3p en
Bitvavo zijn de limieten sowieso vrij laag, en bovendien ook het volume dus dan heb je weer te maken met heel veel slippage als je daar een market order doet. Wel weer Nederlands, dat is een plus.
En dan ben je voldoende geverifieerd bij een exchange, dan is er nog
je eigen bank. Accepteert die zomaar een overschrijving van bijvoorbeeld €1M? Is het misschien verstandig hen van tevoren in te lichten?
Al met al, iemand tips/ervaring?
Als je een ervaring anoniem wil delen kun je me evt. DM'en/emailen, dan plaats ik je post in een members-only blok zonder enige persoonlijke informatie
[
Voor 24% gewijzigd door
.oisyn op 08-01-2021 17:10
]