[Exchanges] Het grote cryptocurrency exchanges topic

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 14:24
Kraken heeft stop-loss en take-profit orders weer geactiveerd op hun platform. Deze ordertypes zijn vorig jaar uitgeschakeld om de load van de exchange te verlagen. Nu de trade-engine is vervangen door een nieuwe, snellere versie, is men weer bezig om oude functies te herstellen. Overige ordertypes die destijds zijn uitgeschakeld zullen later weer worden geactiveerd.

Daarnaast zijn een aantal altcoin/fiat paren die in het verleden zijn verwijderd opnieuw toegevoegd.

Zie ook: https://blog.kraken.com/p...d-adds-10-currency-pairs/

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP_Z4
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 19:56
ik had 30 Jan een bedrag overgemaakt naar Bitstamp, heb het in het verleden al zeker een keer of 6 geld overgemaakt, echter deze keer kwam het bedrag pas twee weken later boven water, ze hadden de 'deposit refused', maar wel minus 25,- euro (voor hun service??). Geen reacties nog gekregen van hun, wel om gevraagd.
Meerdere mensen dit soort ervaringen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Heeft er iemand een ervaring met Exchange waarop de meeste gangbare coins staan maar ook een fiat?

Eigenlijk een binance + kraken = ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelR10
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik zit nu al een tijd op Binance en heb via BTCDirect ETH gekocht, maar begin daardoor al +- 10% in de min. Via welke website kan ik het beste ETH kopen om vervolgens naar Binance te versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-07 15:26
Is CoinExchange.io altijd een beetje traag met de withdrawals?
Uurtje terug een ETH withdrawal gedaan en hoewel deze op CoinExchange op Completed staat is de tx hash niet terug te vinden.
https://etherscan.io/tx/0...91ef405ab4fc74959804c0a32

Edit: is nu pending dus zal wel goed komen...

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 23-02-2018 20:19 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 10:34
Wil ETH van Bitstamp & Bittrex naar Binance sturen.
Bitstamp zegt mij "Please make sure that the receiving party supports Ethereum transactions generated from smart contracts prior to initiating an ETH withdrawal."

Hoe weet ik nu of Binance "transactions generated from smart contracts" accepteert?
En hoe doet Bittrex z'n ETH transacties? (die geeft namelijk niet die warning, maar dat zegt daarom nog niets)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-07 21:50
iemand ervaring met Huobi.pro en problemen met inloggen? Ik probeerde google authenticator opnieuw in te stellen maar dat ging mis, nu kan ik dus niet inloggen omdat ik geen juiste code heb voor authenticator.

Contact met support is dramatisch, ze kunnen geen engels dus je krijgt vertaald chinees. Uiteindelijk wilde ze een foto van mezelf met een ID. Die heb ik gestuurd maar wel met mn BSN geblokt, dat leek me wel zo verstandig. Maar ze accepteren dit niet en willen niks doen verder..

Vinden jullie het terecht dat ik hier niet aan mee wil werken? Probleem is nu wel dat ik niet in mn account kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:30
https://support.binance.com/hc/en-us/articles/360001411811

Fellow Binancians,

The sixth session of “Community Coin of the Month” has now concluded. We have weighed all factors in the voting process and have also applied a consistent methodology across all candidate votes to filter for oddities.

We have taken a very serious stance against vote manipulation, and voided candidates that were found to have openly violated these principles.

We would like to congratulate the winner - Zilliqa (ZIL).

As promised, ZIL has been awarded with a free listing placement on Binance.

ZIL/BNB, ZIL/BTC and ZIL/ETH trading pairs are now available on Binance for trading. You can start depositing and trading ZIL now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-07 08:07

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Voor de puzzelaars onder ons, zag deze actie voorbij komen misschien wel leuk om aan mee te doen. Ze geven 2000 euro aan prijzen weg, ledgers, trezors, en natuurlijk coins.

https://www.facebook.com/btcdirect/

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:30
https://support.binance.com/hc/en-us/articles/360002006552

We are pleased to announce that after months of development and rigorous testing, Binance has officially launched a MAC Client for its exchange platform on macOS. You may use the MAC Client to trade using your Binance account and to also observe price movements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:00
Beginner met vragen over Binance.

Als ik bij Binance onder het kopje order History kijk, dan zie ik bij mijn Details van de Filled orders twee datums.
Er kan soms wel een paar uur tussen de twee datums zitten, en waar komt dat tijdverschil vandaan?
Voor in mijn externe portfolio, welke zou ik moeten aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:25
Lord Anubis schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:09:
Beginner met vragen over Binance.

Als ik bij Binance onder het kopje order History kijk, dan zie ik bij mijn Details van de Filled orders twee datums.
Er kan soms wel een paar uur tussen de twee datums zitten, en waar komt dat tijdverschil vandaan?
Voor in mijn externe portfolio, welke zou ik moeten aanhouden?
De tijd dat je de order geplaatst hebt & de tijd dat de order uitgevoerd is? (Geen idee hoor :+ )

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
vuurtjih schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:19:
[...]

De tijd dat je de order geplaatst hebt & de tijd dat de order uitgevoerd is? (Geen idee hoor :+ )
Zoiets dacht ik ook, maar hoe kan het dan zijn dat ik wel de gekochte of verkochte hoeveel coin's direct kan gebruiken? Ik doe een verkoop, per direct het saldo komt op de tegen valuta/coin het bedrag en is weer beschikbaar, terwijl de tweede datum tussen een half uur tot 3 uren later aangeeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Lord Anubis op 21-04-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Binance exchange en beveiliging

Voor Binance heb ik SMS en Authenticator aanstaan. Nu twee keer alles gereset om te kijken of het werkt. Werkt prima als je de backup code maar bewaard.
Net alles disabled en weer enabled, werkt ook prima. Verwachten we ook, toch.

Een vraag echter. Is het mogelijk om de authenticatie code van twee apparaten te gebruiken en hoe zet ik dat aan?
B.v ik werk op een iMacadam en wil een iPhonius tel en een iPaddawan tabled gebruiken voor de authenticatie, hoe kan ik ze allebei gebruiken om in te loggen bij Binance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-07 17:38

ScreamGT

joejoe

Vraag w.b.t. crypto sites.

Ik heb een aantal duizend cryptomunten op Poloniex staan sinds 2014. Men geeft aan in mijn wallet view dat deze temporarely disabled is. Support heeft het volgende geantwoord: 'We ended support for XXX munt in September 2014 and the wallet is offline. If the wallet comes back online your withdrawal will process'

Ik heb hier nooit een officiële mail van gehad.

Kan men mijn funds zomaar offline houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

Zie hier het nadeel van lange termijn HODL op een exchange in plaats van offline storage...

Uiteraard is dit niet de bedoeling, maar wie houdt ze tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Laatst online: 23-05 11:13
Ik heb toch een vraagje over sell orders op kraken.
Hoe komt het dat als ik onderstaand invul, deze meteen vervuld wordt?
Ik wil een limit order instellen als de prijs 8000 euro bereikt. Dan moet hij 0.1 bitcoin verkopen tegen de marktprijs. Hartstikke bedankt vast!

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/4qobx4jwr/Knipsel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 09:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
C6DL schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:31:
Hoe komt het dat als ik onderstaand invul, deze meteen vervuld wordt?
Waaruit trek je die conclusie?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
.oisyn schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:09:
[...]

Waaruit trek je die conclusie?
Omdat het meteen gebeurd zodra ik deze order aanmaak ? ;)
Heb het al vaker getest.. ;( Of zou het een tijdelijke bug geweest zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door C6DL op 24-04-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
C6DL schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:11:
[...]

Omdat het meteen gebeurd zodra ik deze order aanmaak ? ;)
Dus je kan in de toekomst kijken? ;)
Wat staat er in je trade log?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
.oisyn schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:12:
[...]

Dus je kan in de toekomst kijken? ;)
Wat staat er in je trade log?
Dat deze tegen marketprijs verkocht is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dan klinkt het alsof er geen limit order maar een market order is gedaan. Of je bent een nulletje vergeten te typen oid?

Trouwens:
Ik wil een limit order instellen als de prijs 8000 euro bereikt. Dan moet hij 0.1 bitcoin verkopen tegen de marktprijs.
Dat is tegenstrijdig. "Marktprijs" impliceert een market order. Maar je wil waarschijnlijk helemaal geen market order erin schieten zodra hij 8000 bereikt, je wil gewoon je coins verkopen voor 8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
.oisyn schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:16:
Dan klinkt het alsof er geen limit order maar een market order is gedaan. Of je bent een nulletje vergeten te typen oid?

Trouwens:

[...]

Dat is tegenstrijdig. "Marktprijs" impliceert een market order. Maar je wil waarschijnlijk helemaal geen market order erin schieten zodra hij 8000 bereikt, je wil gewoon je coins verkopen voor 8000.
Thanks voor je reactie.
Ik doe dus niets fouts. Dat neemt mijn onzekerheid weg, en ik zal een ticket inschieten mocht het toch weer misgaan. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Oh ja voor de duidelijkheid, zoals het is ingesteld op het screenshot doe je idd alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
FYI - Kreeg email met de volgende tekst van BTCDirect ( noreply@btcdirect.eu )
"Er is een veiligheidsissue bij MyEtherWallet. Er zijn verschillende DNS-servers gehacked, waardoor het niet veilig is om de website te bezoeken. We raden je aan om de website van MyEtherWallet niet te gebruiken.

Op de hoogte blijven van de status van het probleem? Houd dan de twitterpagina van MyEtherWallet in de gaten."

https://twitter.com/myetherwallet
Ik heb het certificaat bekeken maar zo te zien geeft het de juiste aan. Kan iemand als hij of zij de DNS servers hackt je laten door verwijzen naar een andere site waarbij de certificatie nog steeds uist is? Dacht het niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Lord Anubis op 24-04-2018 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bl3p verwijdert BCH van hun exchange: https://bl3p.eu/nl/news/4...wordt+verwijderd+van+BL3P. Je kunt tot 14 mei 15:00 je tegoeden opnemen.

Good riddance :P, maar de aankondiging had wat eerder plaats mogen vinden imho.

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:04
Ik zag de rente die je op bitfinex krijgt als je dollars uitleent. Ergens ook best interessant. Iemand hier ervaring mee? Wat meer risico dan een Nederlandse spaarrekening maar minder risico dan crypto muntjes.

[ Voor 26% gewijzigd door Janpietertje89 op 12-05-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand ervaring met https://knaken.eu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Kraken heeft een blogpost geplaatst die een blik achter de schermen geeft over de ontwikkeling van hun klantenservice. Zo blijkt dat er in Q1 2018 meer dan een half miljoen tickets ingezonden zijn, dus meer dan 5000 per dag. Op de drukste dag waren het 18000 tickets en werden er meer dan 70000 nieuwe accounts geregistreerd.

Daarnaast laat Kraken statistieken zien over de huidige responstijden. Deze cijfers zien er natuurlijk heel mooi uit omdat Kraken, net als andere exchanges, veel supportmedewerkers heeft aangenomen en het volume aan nieuwe tickets sterk is gedaald na het afkoelen van de recente crypto-hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
Ik heb zojuist mijn portfolio op wex.nz geliquideerd naar USDT en overgeboekt naar Kraken. Bijna alle withdrawals staan uit, waardoor USD/USDT op 4.1 stond. Heb nog 23% over van mijn portfolio, maar de kans bestaat dat wex.nz binnenkort omvalt dus iets is beter dan niets. Zie ook de berichten op Bitcointalk zo lees. (https://bitcointalk.org/index.php?topic=4838190)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:15

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ik zit nu bij Coinbase maar kan daar maar een kleine selectie traden...
Welke exchange is een aanrader, ik wil graag in allerlei coins handelen.
Graag ook met een android app.

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Laatst online: 10-07 15:24

Bloodclot

Jawier!

PeaceFreak schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:31:
Ik zit nu bij Coinbase maar kan daar maar een kleine selectie traden...
Welke exchange is een aanrader, ik wil graag in allerlei coins handelen.
Graag ook met een android app.
Binance en Kraken zijn voorbeelden met heel veel coins.

Ik koop mijn BTC op coinbase pro, en verstuur die btc naar binance om daar alt coins te verhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:15

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Thanks voor de reactie @Bloodclot !
Ik heb nu alles overgezet naar Kraken, en werk met de KrakAPI android app.
Werkt goed sinds 3 dgn.

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:53
-Opgelost-

[ Voor 96% gewijzigd door SL65 op 02-12-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 20:46
- Dit is natuurlijk gewoon spam -

[ Voor 114% gewijzigd door .oisyn op 12-02-2019 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zijn er hier mensen die Triaconta volgen?

Ben al tijdje aan het bijhouden en ze hebben recentelijk het platform in orde gebracht waardoor je nu zelf makkelijk crypto bundels kan onderhouden en kiezen hoe je ze wilt balanceren over tijd etc. NL bedrijfje, wat natuurlijk altijd interessant is. https://triaconta.com/

Edit: Ze hebben een aparte kijk op de rol die crypto exchanges zouden moeten vervullen.

[ Voor 71% gewijzigd door ZinQ op 13-02-2019 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
ZinQ schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:24:
Zijn er hier mensen die Triaconta volgen?

Ben al tijdje aan het bijhouden en ze hebben recentelijk het platform in orde gebracht waardoor je nu zelf makkelijk crypto bundels kan onderhouden en kiezen hoe je ze wilt balanceren over tijd etc. NL bedrijfje, wat natuurlijk altijd interessant is. https://triaconta.com/
Ik ben niet overtuigd. Sowieso zit je met dit platform altijd vast aan het counterparty-risico, omdat je de gekochte bundels niet naar een eigen wallet kunt opnemen. Sterker nog, ik kan nergens informatie vinden over waar het platform z'n cryptocurrencies vandaan haalt, waar de prijzen op gebaseerd zijn en of er uberhaubt cryptocurrencies gekocht worden. Er is geen koersinformatie, geen grafieken, helemaal niets. Als je een bundel selecteert, kom je meteen op een bestelformulier. Ik zie geen mogelijkheid om een account aan te maken om gewoon even in de user interface rond te kijken voordat je er geld instopt.

Daarnaast zijn de kosten erg hoog: 1.5% bij aankoop, 1.0% bij verkoop. Als je tussendoor je bundel herbalanceert, dan komen er nog meer kosten bij.

De website zegt aan alle KYC/AML eisen te voldoen, maar er staat nergens wat het KYC-proces is. Daarnaast ontbreekt de privacy policy, al wordt er wel naar verwezen in de algemene voorwaarden.
Edit: Ze hebben een aparte kijk op de rol die crypto exchanges zouden moeten vervullen.
Ik ga er van uit dat de meeste grote crypto exchanges liever niet willen dat hun product met belastingontduiking wordt geassocieerd. Dat is immers niet goed voor algemene acceptatie. Maar KYC/AML procedures, die ontduiking tegengaan, zijn al overal in gebruik. In het artikel staat:
“Zolang het geen significante bedragen zijn, tot ongeveer 15.000 euro per transactie, valt het niet op”, zegt Triaconta-oprichter Don Molenaar.
Bij lage bedragen (tot 10K), kun je ook gewoon een bankoverschrijving doen. Pas bij hogere bedragen worden de transacties automatisch door de bank geflagged. Je hoeft dus helemaal geen moeilijke omweg te maken via cryptocurrencies als het om dergelijke bedragen gaat. Gaat het om grotere bedragen, dan zullen stortingen naar en opnames van crypto-exchanges alsnog een alarm doen afgaan.

Het feit is dat als je belasting wil ontduiken, dat met lage bedragen relatief "veilig" is (lage pakkans, al zijn de gevolgen wel groot als je gepakt wordt), met of zonder crypto. Dit artikel leest een beetje als een verkapte advertorial waarin men zich op kunstmatige manier wil onderscheiden van de concurrenten (die eigenlijk geen concurrenten zijn, want Triaconta is een wezenlijk andere dienst dan een reguliere crypto-exchange).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik moet ineens verificatie regelen op Bittrex. Heb al tijden een account daar, maar kreeg ineens een mail dat ik een ID moet uploaden. Zit ik niet echt op te wachten eerlijk gezegd :/
We’re committed to providing a reliable and secure trading platform for our customers. As part of our security and compliance measures, we require ID verification. This measure helps prevent theft, fraud and abuse on our trading platform and assists with our efforts to comply with applicable laws.

Please complete an enhanced verification for your account within the next 14 days. This action will ensure your account remains active and fully operational. Our automated ID verification process is fast and easy. In fact, the vast majority of our customers get verified in less than 15 minutes.

If you are unable to complete the enhanced verification within the next 14 days your account will be disabled. If your account is disabled, you will need to ID Verify your account and open a support request to have your account enabled
Heb er nog geen $50 aan BTC op staan :S

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2019 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

ThinkPadd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:45:
Ik moet ineens verificatie regelen op Bittrex. Heb al tijden een account daar, maar kreeg ineens een mail dat ik een ID moet uploaden. Zit ik niet echt op te wachten eerlijk gezegd :/

[...]

Heb er nog geen $50 aan BTC op staan :S
Vreemd. Heb je hier een mail over ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb de mail van Bittrex ook gekregen... Zit in hetzelfde schuitje.. vrijwel geen geld op mijn account en op zich weinig zin om mijn ID te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
Anoniem: 377816 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:42:
[...]

Vreemd. Heb je hier een mail over ontvangen ?
Ja, donderdagavond rond 22:45, van no-reply@bittrex.com.
Denk dat ik het maar naar een lokale wallet haal, als dat lukt zonder ID tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic-Green
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-07-2023
Hallo allemaal, ik wil ook graag deelnemen aan de topic reeks.

Groeten,
Vic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-07 10:16
Excuus als dit niet het juiste topic is. Ik kreeg laatst een mailtje van Kraken waarin werd vermeld dat ik naar Tier 3 verificatie moet, als ik ooit eens geld wil opnemen. Ik heb er nauwelijks wat staan, maar wilde toch maar even de "upgrade" doen. Helaas accepteren geen ID kaart met een watermerk en een doorgekrast sofi nummer (ik heb het al geprobeerd). Daarnaast accepteren ze mijn Proof of Residency niet, omdat mijn huurbaas deze handgeschreven heeft opgestuurd, maar dat is weer een ander probleem..

Ik vind het echt raar dat ze zulke eisen aan een kopie van de ID kaart stellen. Weet iemand of er nog een andere manier is om mijn currencies ooit eens te verzilveren? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 23:20
evanraalte schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:10:
Excuus als dit niet het juiste topic is. Ik kreeg laatst een mailtje van Kraken waarin werd vermeld dat ik naar Tier 3 verificatie moet, als ik ooit eens geld wil opnemen.
Hier paar dagen terug ook de mail ontvangen van Kraken.
Nog niet in gelegenheid geweest om de verificatie op te starten, maar als ze geen kopie ID met watermerk en zwartgemaakte BSN en/of foto accepteren is dat wel een dingetje.
Ga het denk ik gewoon proberen met een veilige kopie, en de discussie wel aan met verwijzing naar officiële pagina's van rijksoverheid.

Het roept wel bij mij de vraag op hoe dit nu wettelijk zit. Voor banken en werkgevers is e.e.a. wel goed geregeld en hebben ze ook een verplichting, maar hoe zit het met crypto exchanges, en moet Kraken dan ook voldoen aan EU wetgeving omdat ze hier diensten aanbieden, maar zelf uit de USA komen? Op de Kraken site kon ik niet zo snel daarover info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07 22:26
zijn er al tweakers die wat hebben getrade op nocks.com ? ze hebben tegenwoordig naast hun NLG-EUR en NLG-BTC pairs ook BTC-EUR. Dus al je geen interesse hebt in Gulden kan je daar ook BTC-EUR traden. Volume is nog laag maar het hele proces er omheen ziet er goed uit. Makkelijk euro's vanuit je bankrekening naar je Nocks account sturen en omgekeerd, iDeal.. Fees zijn netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuckynorris
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-03-2020
Petje72 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:06:
zijn er al tweakers die wat hebben getrade op nocks.com ? ze hebben tegenwoordig naast hun NLG-EUR en NLG-BTC pairs ook BTC-EUR. Dus al je geen interesse hebt in Gulden kan je daar ook BTC-EUR traden. Volume is nog laag maar het hele proces er omheen ziet er goed uit. Makkelijk euro's vanuit je bankrekening naar je Nocks account sturen en omgekeerd, iDeal.. Fees zijn netjes.
Klinkt niet heel veel anders dan menig platform dat al bestaat toch, betreft bitcoin? Persoonlijk zie ik het 'nut' niet voor nieuwe platformen. Komen moeilijk tussen de al bestaande platformen met een al opgebouwde reputatie als litebit, satos of btcdirect/bitonic. Ik ga me sowieso niet nog eens legitimeren, voor mij een reden om bij mn huidige aanbieder te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 23:35
Zijn er mensen hier die Next Echange kennen? Wat vinden jullie ervan? Ik vind het namelijk een veelbelovend project.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Voor de mensen die het niet kennen:
  • Next exchange is een Nederlandse hybride decentrale exchange met fiat gateway (nog volop in ontwikkeling)
  • Next exchange zal voldoen aan alle bestaande en opkomende regulaties. Transparantie is belangrijk. Onlangs heeft de CEO nog een bezoek gebracht aan het parlement over een blockchain gerelateerde vergadering.
  • Ze bouwen de exchange bovenop hun eigen blockchain (Nextchain)
  • Nextchain is op bitcoin core gebaseerd, met aangepaste/extra functionaliteiten, zoals PoW/PoS combinatie (met masternodes), mogelijkheid om assets te creeëren vergelijkbaar aan ERC20 op Ethereum en nog veel meer
  • Next exchange zal 100% van de gemaakte winst onderverdelen aan de vrij circulerende Next coins. (Momenteel is Next een ERC20 token, maar binnenkort wordt het geswapt naar eigen blockchain)
Er zijn nog een hoop dingen die ik niet genoemd heb, dus geïnteresseerden kunnen beter meer inlezen op hun website en blogs. De team is erg betrokken in hun telegram groep.

------------------------------------------------------------------------------------

Ze gaan dus voldoen aan de regulaties en zijn bovendien hybride decentraal. Ik denk dat er langzamerhand een eind gaat komen aan centrale exchanges, dus ik denk dat dit de toekomst is. Bovendien wordt hun blockchain diep geïntegreerd in hun ecosysteem wat hun eigen coin erg interessant maakt. De coin heeft dus een bruikbare toepassing wat ten goede moet komen van de waarde. Je kunt passief geld verdienen door simpelweg Nextchain/Next coin in bezit te hebben vanwege hun winst uitkering.

Ik volg dit project al ruim een jaar, Kunnen jullie kritisch ernaar kijken of Next Exchange daadwerkelijk veelbelovend is? Misschien ben ik aan het dromen omdat ik het zo lang volg. Ze zijn van plan om binnen een paar weken hun mainnet van hun blockchain publiek te maken en kort daarna volgt hun v1.1 Exchange wat bovenop de blockchain gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:26
Iemand hier die net als mij zit te wachten op een update van Cryptopia? Begin april zijn er een aantal trading pairs weer actief gemaakt, echter is hierna geen update via zowel Twitter als de site zelf geplaatst.
Nou heb ik al meerdere keren support gemaild echter krijg ik telkens het standaard antwoord die mij verwijst naar hun "coinstatus" pagina. Waarop dus de "secure" wallet statussen te zien zijn. Dit is dus niet hetgeen waar ik om vraag. Ik heb gevraagd om een "estimated time of fully restored services". Een simpel antwoord als "geen idee" kan er geeneens vanaf blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
@Kenpachi Klinkt interessant.

Ik heb zojuist geprobeerd om te registreren. Helaas wordt je na het invullen van het registratieformulier direct zonder enige vorm van bevestiging naar de login pagina gestuurd. Ook geen bevestigingsmail ontvangen. Een supportvraag in de chat gezet, ik wacht wel af of daar nog op gereageerd wordt (staf nu niet bereikbaar). Misschien is het nog wat te vroeg...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
@NaliXL De staff is op telegram erg actief. Ze hebben ook een support chat op telegram, misschien kun je het daar proberen. Ze zijn nog druk bezig met het voorbereiden van v1.1. De huidige versie 1.0 wordt gezien als een publieke beta. Met de nieuwe versie worden de slordige bugs gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhardt
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-11-2024
Hoe gebruikelijk zijn ''bad logins'' op Kraken?
Sinds 16 maanden weer eens ingelogd omdat ik een mail ontving dat er nieuwe deposits waren gemaakt. Bleek om Krakens eigen currency te gaan. Maar er stonden wel ''46 bad logins since last activity'' vermeld. Zit er iemand actief op mijn account te azen? Of zijn dit te verwachte getallen door bots of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Heeft iemand hier wel eens een mail van een exchange gekregen met de vraag waar de coins die je ernaartoe hebt gestuurd vandaan kwamen? Ik kreeg zo'n mail van Litebit. Ze vragen om (bijvoorbeeld) een trade history. Het gaat om coins die ik vorig jaar deposited en verkocht heb omdat ze bij Poloniex delisted werden. De mail kwam een dag nadat ik onlangs het restant 'credits' (euro's) naar mijn bankrekening liet overmaken (zonder vertraging overigens). Ik vind het zelf wat merkwaardig en heb nog niet eerder zo'n verzoek gekregen van welke exchange ook.

[ Voor 175% gewijzigd door Bonez0r op 27-05-2019 04:10 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Bonez0r Ik heb je vraag even naar het exchanges topic verplaatst :)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2019 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeros
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 10:42
Welke exchange gebruiken jullie om in- en uit te cashen? Ik gebruikte voorheen Coinbase Pro, maar ik zie dat zij tegenwoordig een maker fee hebben van 0,15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Ik kon er niets over vinden, maar ik wilde vandaag de Binance macOS app updaten, en zag dat het wilde verbinden met https://www.golvv.com/nl . Dit adres bekeken via de browser en daar wordt je uitgenodigd om daar te handelen. Dus de geupdate macOS app wilde met die site verbinden.

Niet dat ik daar wil gaan handelen, maar wat is de connectie met Binance en specifiek de Binance app met die site? Is deze zaak legitiem, of is de update gecompromitteerd en een fake iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Voor het eerst dat ik dit meemaak. Op poloniex is op 26 mei een coin (CLAM) zo hard onderuit gegaan en was het orderboek zo dun dat niet alle verliezende posities geliquideerd konden worden. Als gevolg daarvan raakten lenders hun uitgeleende bitcoin kwijt. Ik had inderdaad de drop op de chart gezien, maar er was toen verder niks anders aan de hand. Nu (6 juni) heeft Polo besloten om het verlies te verdelen over alle lenders, wat neerkomt op 16% per account.

Ik ben zelf een behoorlijk bedrag kwijt en ik weet dat er meer tweakers zijn die op Polo hun bitcoin uitlenen.

De email:
Dear Poloniex Customer,

On May 26, a sudden and severe price crash in the Poloniex CLAM market caused a number of margin loans to default, resulting in a roughly 1800 BTC generalized loss across the Poloniex BTC margin lending pool. We are writing because you have been impacted by this loss.

All BTC loans on Poloniex are lent in a common pool that is shared across all markets and borrowers. Today, we recognized the generalized loss across lenders in the BTC margin lending pool. As a result, the principal of all active BTC loans as of 14:00 UTC today has been reduced by 16.202%. As a lender in the pool, you will see the reduction in your account when you next log in.

We’re actively pursuing the defaulted borrowers for repayment of the BTC they owe to the lending pool. As we recover funds, we will return them to affected lenders. We’re also exploring other ways to help defray your losses. As this work proceeds, we will provide regular updates.

To learn more about this event, please refer to this blog post.
Enige troost is dat ze proberen het verloren geld weer bij de lenders terug te krijgen, op wat voor manier ook. Hoop dat ze voor een Bitfinex-achtige oplossing gaan zodat iedereen met wat geduld z'n geld weer terug krijgt.

De CLAM chart ziet er ook vreemd uit, kruipt bijna in een rechte lijn omhoog van februari tot 26 mei en dan in een half uur stort het in (-77%).

edit: Het lijkt erop dat Polo de getroffen klanten aan het terugbetalen is. Ik heb ergens in de afgelopen week 10.0% van het verloren bedrag weer terug gekregen. Het zijn geen lending inkomsten, die heb ik er al van af getrokken. Ben benieuwd of het zo door blijft gaan met 10% tegelijk, of dat het eenmalig was.

update: Net de officiële tweet gelezen. Dit is inderdaad de eerste payment van Polo.

[ Voor 15% gewijzigd door Bonez0r op 16-06-2019 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
De nieuwe whitepaper (v2,0) van NEXT Exchange is uit! Het ziet er veel belovend uit en binnen een paar weken zullen veel zaken uit de whitepaper ook daadwerkelijk beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Kenpachi schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:34:
De nieuwe whitepaper (v2,0) van NEXT Exchange is uit! Het ziet er veel belovend uit en binnen een paar weken zullen veel zaken uit de whitepaper ook daadwerkelijk beschikbaar zijn.
Heb me nog niet ingelezen, maar de naam deed me meteen denken aan NXT (voorganger van Ardor), die al een platform had met vele features waaronder een DEX. Daarnaast gebruiken ze in hun naam precies dezelfde gestileerde 'X' als Poloniex, waardoor het lijkt alsof het een spin-off van Polo is of zoiets. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
Bonez0r schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:16:
[...]

Heb me nog niet ingelezen, maar de naam deed me meteen denken aan NXT (voorganger van Ardor), die al een platform had met vele features waaronder een DEX. Daarnaast gebruiken ze in hun naam precies dezelfde gestileerde 'X' als Poloniex, waardoor het lijkt alsof het een spin-off van Polo is of zoiets. Beetje jammer.
Ja, ze zijn voor dat exacte reden bezig met een nieuwe logo design. Geen idee waarom ze initieel ervoor hebben gekozen, maar ga ervan uit dat het snel gaat veranderen. Ze willen niet onder de schaduw van iemand anders schuilen. Ik zou zeggen: lees de whitepaper en als je wilt kun je deelnemen aan hun telegram groep. Er is een non-toxische community aanwezig en de CEO en COO laten regelmatig hun stem horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Weet iemand waar je LEO kan kopen zonder KYC?

(op bitfinex en okex moet je KYC'n en switcheo.network is te traag om te traden)

[ Voor 10% gewijzigd door kristof1234 op 17-06-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r

[ Voor 80% gewijzigd door Bonez0r op 19-06-2019 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reefclaw
  • Laatst online: 31-03 21:26
Voor een goede exchange ben ik momenteel uit aan het kijken naar Orion protocol.
Dit is een exchange over verschillende exchanges (zoals ik heb begrepen). Dit betekend dat tijdens het handelen via Orion ze over de verschillende aangesloten exchanges de beste exchange rate voor je regelen.
Klinkt veel belovend.
Zijn er ook andere exchanges zoals dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-07 10:37
Binance heeft Dogecoin toegevoegd haha, kunnen we Binance nog wel serieus nemen nu?

https://cryptocoinbit.nl/...in-doge-toe-aan-exchange/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Heeft iemand nog een bl3p invitecode liggen? Ik vond deze topic maar die is verjaard? Kan iig geen thumbs-up meer geven. Dank.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1230112

spam

[ Voor 95% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Gotham schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:30:
Binance heeft Dogecoin toegevoegd haha, kunnen we Binance nog wel serieus nemen nu?

https://cryptocoinbit.nl/...in-doge-toe-aan-exchange/
De coin mag dan een grap zijn, de chart laat zien dat het prima winst maken is met DOGE. En daar gaat het om op een exchange. Volume is ook goed, op de tiende plaats op Poloniex op dit moment. Dus prima keuze van Binance. 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HqxEO8k.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06

996

jayvol09 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:01:
Heeft iemand nog een bl3p invitecode liggen? Ik vond deze topic maar die is verjaard? Kan iig geen thumbs-up meer geven. Dank.
Mail naar contact@bitonic.nl en je krijgt een invite als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

Whuzz

Dodgeball!

Bonez0r schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 04:41:

edit: Het lijkt erop dat Polo de getroffen klanten aan het terugbetalen is. Ik heb ergens in de afgelopen week 10.0% van het verloren bedrag weer terug gekregen. Het zijn geen lending inkomsten, die heb ik er al van af getrokken. Ben benieuwd of het zo door blijft gaan met 10% tegelijk, of dat het eenmalig was.

update: Net de officiële tweet gelezen. Dit is inderdaad de eerste payment van Polo.
[Twitter]
Dat lijkt dan ook meteen de laatste te zijn. Sindsdien heeft niemand er nog iets over gehoord of gezien...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Whuzz schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:15:
[...]

Dat lijkt dan ook meteen de laatste te zijn. Sindsdien heeft niemand er nog iets over gehoord of gezien...
Ze hebben al op verschillende plekken toegezegd dat het de eerste betaling in een serie was. Als ze nu terugkrabbelen lijden ze enorme imagoschade en zullen er heel wat klanten vertrekken.

edit: Aan de andere kant hebben ze ook nooit de Bitcoin Gold uitbetaald waar hun klanten recht op hadden (maar dat hadden ze ook niet beloofd).

[ Voor 15% gewijzigd door Bonez0r op 13-08-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Bonez0r schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:20:
[...]

Ze hebben al op verschillende plekken toegezegd dat het de eerste betaling in een serie was. Als ze nu terugkrabbelen lijden ze enorme imagoschade en zullen er heel wat klanten vertrekken.

edit: Aan de andere kant hebben ze ook nooit de Bitcoin Gold uitbetaald waar hun klanten recht op hadden (maar dat hadden ze ook niet beloofd).
Ze hebben zojuist een nieuwe regeling aangekondigd. Normaal betaal je een marge van de rente op leningen die je uitzet, die marge gaat naar Poloniex. Voor degene die gedupeerd zijn tijdens het CLAM debacle, zal hun marge vanaf eind augustus in een persoonlijke "spaarpot" gaan. Wanneer die spaarpot net zo groot is als het bedrag waarvoor je gedupeerd was, dan krijg je die in BTC uitgekeerd.

Slimme regeling. Levert hen gespreid betalen op, en je *moet* bij Poloniex *actief* blijven met lenen om aanspraak te kunnen maken op de betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Whuzz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:31:
[...]

Ze hebben zojuist een nieuwe regeling aangekondigd. Normaal betaal je een marge van de rente op leningen die je uitzet, die marge gaat naar Poloniex. Voor degene die gedupeerd zijn tijdens het CLAM debacle, zal hun marge vanaf eind augustus in een persoonlijke "spaarpot" gaan. Wanneer die spaarpot net zo groot is als het bedrag waarvoor je gedupeerd was, dan krijg je die in BTC uitgekeerd.

Slimme regeling. Levert hen gespreid betalen op, en je *moet* bij Poloniex *actief* blijven met lenen om aanspraak te kunnen maken op de betaling.
Ik zie de mail inderdaad. Even een snelle berekening gemaakt. Met de huidige lage rentes op Polo duurt het 30 tot 60 jaar voordat ik alles terug heb. 8)7
De BTC wordt trouwens dagelijks uitgekeerd, niet pas aan het eind als het spaarpotje 'vol' is.

edit: Verkeerd gelezen. Ik dacht dat het om lending fees ging, maar het is dus trading fees. Als je alleen lending doet op Polo krijg je dus nooit je geld terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Bonez0r op 28-08-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Bonez0r schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Ik zie de mail inderdaad. Even een snelle berekening gemaakt. Met de huidige lage rentes op Polo duurt het 30 tot 60 jaar voordat ik alles terug heb. 8)7
De BTC wordt trouwens dagelijks uitgekeerd, niet pas aan het eind als het spaarpotje 'vol' is.

edit: Verkeerd gelezen. Ik dacht dat het om lending fees ging, maar het is dus trading fees. Als je alleen lending doet op Polo krijg je dus nooit je geld terug.
8)7
Ik doe helemaal niet aan trading en ben geld verloren doordat anderen (waaronder Poloniex) met een scamcoin bezig gingen. Dan zou ik nu ineens moeten gaan traden -_-

Maar als het trading fees zijn, dan zou ik dus gewoon al mijn bitcoins kunnen omzetten naar een andere coin en meteen weer terug omzetten. :?
Of betaal ik dan alsnog trading fees en krijg ik daar bovenop dat bedrag terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43
Een vriend van mij heeft iets vreemds gehad met Litebit. Ik ben benieuwd of iemand dit ook wel eens heeft gehoord, of dat hij toch echt zelf iets fouts gedaan heeft.

Vanuit een offline wallet heeft hij xx bitcoin overgemaakt naar Litebit. In Litebit heeft hij hiervoor eerst in zijn wallets gekeken en bij Bitcoin op deposit gedrukt. Het adres wat te voorschijn komt gekopieerd en zijn BTC daarna toe gestuurd.

Vervolgens kwam het maar niet binnen op zijn wallet in Litebit. Hij heeft contact opgenomen met Litebit en toen bleek het BTC adres niet in beheer te zijn van Litebit. Als hij nu in zijn wallets op deposit drukt ziet hij ook een ander bitcoin adres dan waar hij het geld naar toe stuurde.

Het vreemde is: het adres waarop hij de BTC gestord heeft is een geldig adres, er was nog geen transactie op geweest (hij heeft ook nog nooit btc overgemaakt naar Litebit) en toen hij het erheen stuurde is het na 2 dagen er af gehaald.

Hierdoor kan het al niet zo zijn dat hij bij een verkeerde wallet op deposit heeft gedrukt om het verkeerde adres te kopieren en dat hij met een kopie plak fout een karakter vergeten is of te veel heeft geplakt.

Dus ja wat moet je er mee in zo een situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 22:45
Voor het geval dat mensen niet in het andere topic zitten:

https://www.nu.nl/economi...eten-ze-uit-de-lucht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northstar
Mich schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:38:
Een vriend van mij heeft iets vreemds gehad met Litebit. Ik ben benieuwd of iemand dit ook wel eens heeft gehoord, of dat hij toch echt zelf iets fouts gedaan heeft.

Vanuit een offline wallet heeft hij xx bitcoin overgemaakt naar Litebit. In Litebit heeft hij hiervoor eerst in zijn wallets gekeken en bij Bitcoin op deposit gedrukt. Het adres wat te voorschijn komt gekopieerd en zijn BTC daarna toe gestuurd.

Vervolgens kwam het maar niet binnen op zijn wallet in Litebit. Hij heeft contact opgenomen met Litebit en toen bleek het BTC adres niet in beheer te zijn van Litebit. Als hij nu in zijn wallets op deposit drukt ziet hij ook een ander bitcoin adres dan waar hij het geld naar toe stuurde.

Het vreemde is: het adres waarop hij de BTC gestord heeft is een geldig adres, er was nog geen transactie op geweest (hij heeft ook nog nooit btc overgemaakt naar Litebit) en toen hij het erheen stuurde is het na 2 dagen er af gehaald.

Hierdoor kan het al niet zo zijn dat hij bij een verkeerde wallet op deposit heeft gedrukt om het verkeerde adres te kopieren en dat hij met een kopie plak fout een karakter vergeten is of te veel heeft geplakt.

Dus ja wat moet je er mee in zo een situatie
Klinkt eerlijk gezegd alsof hij op een phishing website terecht is gekomen waar ze litebit hebben nagebouwd en "valse" bitcoin wallets aanbieden om zo BTC van onoplettende mensen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northstar
De tijd dat coins een pump kregen door een exchange listing lijkt inmiddels wel achter ons. Hoewel ik nog steeds denk dat tokens die opkomend zijn baat hebben bij de grotere exchanges op de langere termijn (beter draagvlak, makkelijker te kopen voor groter publiek etc. etc.), denk ik dat de waarde van een token de komende jaren veel meer door adoptie zal worden gedreven dan door blind geld gooien. Het is de tijd na de crypto bubbel, laat mensen aub goed hun onderzoek doen en enkel nog de coins uitkiezen die daadwerkelijk bijgevoegde waarde hebben en dan kunnen al die shitcoins er eindelijk eens uitfilteren. Hopelijk flowed het kapitaal dan ook wat minder verspreid en krijgen de echt goede projecten wat zij verdienen: een hogere token waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Kan iemand mij een exchange met USD aanbevelen die een beetje werkt zoals bitonic?
Wat ik daar fijn aan vindt is dat als je bitcoin aanschaft direct op je eigen wallet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
it0 schreef op zondag 8 september 2019 @ 00:34:
Kan iemand mij een exchange met USD aanbevelen die een beetje werkt zoals bitonic?
Wat ik daar fijn aan vindt is dat als je bitcoin aanschaft direct op je eigen wallet staan.
Hangt ervan af wat je met "je eigen wallet" bedoelt. Op bijvoorbeeld Binance heb je een "balance", maar dat kan je ook als wallet zien. Zolang je niet over de private keys beschikt is het niet je eigen wallet, ook niet bij Bitonic.

Je zou ook kunnen overwegen om voor bijv. de Exodus wallet te gaan en op een eigen pc of server te plaatsen (wel back-ups maken!), die ondersteunt erg veel verschillende cryptocurrency, is erg gebruiksvriendelijk en daar kan je de munten die je op een exchange aanschaft bewaren.
Northstar schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:21:
[...]
Klinkt eerlijk gezegd alsof hij op een phishing website terecht is gekomen waar ze litebit hebben nagebouwd en "valse" bitcoin wallets aanbieden om zo BTC van onoplettende mensen te krijgen.
@Mich Of malware op zijn PC/laptop die cryptocurrency adressen vervangt na het kopiëren, dat bestaat helaas ook. Even goed zijn computer scannen.

[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 10-09-2019 21:20 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Taro schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:14:

Hangt ervan af wat je met "je eigen wallet" bedoelt. Op bijvoorbeeld Binance heb je een "balance", maar dat kan je ook als wallet zien. Zolang je niet over de private keys beschikt is het niet je eigen wallet, ook niet bij Bitonic.
Bij bitonic geef ik mijn public key op van mijn paper wallet. Dus dat zie ik als mijn eigen wallet,
Is er iets gelijkwaardigs voor USD?

Of is er een bepaalde zoekterm waar ik op moet zoeken, ik wordt nu doodgegooid met coinbase.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:16

Bever!

3

Coinbase pro, kraken, bitstamp

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
it0 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 04:15:
[...]

Bij bitonic geef ik mijn public key op van mijn paper wallet. Dus dat zie ik als mijn eigen wallet,
Is er iets gelijkwaardigs voor USD?

Of is er een bepaalde zoekterm waar ik op moet zoeken, ik wordt nu doodgegooid met coinbase.
Dus niet je private key... Dat moet je ook niet willen, je private key extern invullen, maar de vraag is of het dus echt je eigen wallet is, of dat Bitonic linksom of rechtsom ook over jouw cryptocurrency kan beschikken.

Je legt jezelf nu eigenlijk een grote restrictie op, die duurder gaat zijn, dan dat je ervoor zorgt dat je bijv. op de goedkoopste (en voor velen de beste) exchange je altcoins koopt en ze in een lokale wallet zet.

Op Coinbase kan je uiteraard ook niet handelen in USD, als NL'er alleen met Euro's, maar ik vraag met af of je "met fiat" of "met USD" bedoelt? Op Coinbase heb je ook maar een aantal alts.

Ik ken in ieder geval geen exchange waar dit ook mogelijk is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Anoniem: 1231126

Kenpachi schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:34:
Next.Exchange is zeker een veelbelovend handelsplatform. Ze zijn toevallig ook opgericht in Nederland.

''NEXT.Exchange is een cryptocurrency exchange die is opgericht in Nederland. Het handelsplatform heeft meer dan 150 cryptovaluta’s en verschillende fiat-valuta''.
<knip>

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 19-09-2019 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Het zijn geen exchanges, maar ipv een Coinbase zou je ook eens naar bank alternatives/ wallets als Lykke, Abra, BRD, Xapo en Bitwala kunnen kijken?

En anders staan op https://coinmarketcap.com/rankings/exchanges/
de top 100 exchanges, maar daar wordt je specifieke vraag natuurlijk niet beantwoord..

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Taro schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:06:
[...]

Dus niet je private key... Dat moet je ook niet willen, je private key extern invullen, maar de vraag is of het dus echt je eigen wallet is, of dat Bitonic linksom of rechtsom ook over jouw cryptocurrency kan beschikken.
Aangezien het mijn papieren wallet is en ik mijn private key alleen analoog heb, neem ik aan dat het echt van mij is?
Je legt jezelf nu eigenlijk een grote restrictie op, die duurder gaat zijn, dan dat je ervoor zorgt dat je bijv. op de goedkoopste (en voor velen de beste) exchange je altcoins koopt en ze in een lokale wallet zet.
Is een lokale wallet nu een exchange wallet of een algemene bitcoin wallet?
Op Coinbase kan je uiteraard ook niet handelen in USD, als NL'er alleen met Euro's, maar ik vraag met af of je "met fiat" of "met USD" bedoelt? Op Coinbase heb je ook maar een aantal alts.
Ik wil dus niet handelen, ik wil een exchange die van mijn USD's rechtsreeks de bitcoin in mijn wallet zet.

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
it0 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 06:08:

Ik wil dus niet handelen, ik wil een exchange die van mijn USD's rechtsreeks de bitcoin in mijn wallet zet.
Handelen doe je op een exchange. Wat jij zoekt is een broker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reefclaw
  • Laatst online: 31-03 21:26
Kijk anders eens naar Orion Protocol.
Die komen met een trading terminal en naar ik begreep kun je een eigen wallet daaraan hangen.
Deze terminal gebruikt trouwens onderwater verschillende exchanges om zo de beste prijs voor je tokens te regelen.
Ze zijn er nog aan bezig, Ik geloof dat ze volgend jaar live wilden gaan. Maar dat durf ik niet helemaal zeker uit mijn hoofd te zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 12:17

Tourniquet

Hiya, fellas!

Even een schopje voor dit topic. ;)

Zoals jullie misschien weten gelden er vanaf 21 november strenge eisen voor bedrijven om crypto-handelsplatform te mogen opereren:
nieuws: De Nederlandsche Bank registreert drie officiële aanbieders van crypt...

Ik heb wat coins en fiat op Bl3p staan. Bl3p is momenteel niet een van de drie bedrijven met een vergunning. Wat betekent het in de praktijk als de DNB Bl3p niet accepteert voor 21 november? Het moederbedrijf van Bl3p is Bitonic en daar staat het volgende statement op de website:
https://bitonic.nl/news/211/registratieproces-bitonic

Gaan jullie voorbereidingen treffen, bijvoorbeeld door het weghalen van het weghalen van assets?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
In heb ook nog wat op BL3P staan en zie dat ik überhaupt niks kan doen nu, moet blijkbaar eerst Verificatieproces doorlopen. Heb ik nooit een mail van voorbij zien komen en inloggen heb ik lang niet gedaan ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-08-2024
Welke Exchange voor Ledger s, binanche dex, Idex, forkdelta, etherdelta? of uniswap? welke is nou betrouwbaar of toch gewoon bij normale Binance houden, of poloniex etc. moet ff keuze maken. Goede Ervaring met dex en ledger?
Is binanche dex bijvoorbeeld handig als je btc wil kopen of verkopen? of is het meer voor erc-20 tokens?
of als je van btc naar erc-20 token wil tusd usdc etc
ik vind prettig dat ik direct zonder download of login gegevens kan in loggen met mijn ledger

Is het inloggen met Metamask kopelenen aan ledger en dan weer met uniswap wel veilig,hou niet zo van pop ups, kan ik dan met metamask ook weer mijn MEW bekijken etc?

[ Voor 53% gewijzigd door Jopiejojojo op 14-11-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:53
Ik probeer al sinds 0:04 een Bitcoin te verplaatsen van BL3P naar mijn Ledger, maar helaas staat hij nog steeds op aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
The Redman schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:27:
Ik probeer al sinds 0:04 een Bitcoin te verplaatsen van BL3P naar mijn Ledger, maar helaas staat hij nog steeds op aangevraagd.
Misschien ff contact met BL3P opnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:53
Dark Matter schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:35:
[...]

Misschien ff contact met BL3P opnemen?
Gedaan. Is nu doorgevoerd. :) top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorbach
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb een vraagje waarvan ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb aantal ripples op toast Wallet staan. Deze bestaat niet meer, dus ik vroeg mij af hoe ik mijn ripples kan overzetten naar een andere wallet en naar welke wallet ik dat zal doen? Ik heb zo'n recovery phrase (letter combinatie), maar geen code waar ik wel eens wat over lees.. Wat moet ik doen? Dank alvast voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nieuwsbericht op de site van Bl3p:
Nieuwe maatregelen in verband met registratie-aanvraag
16-11-2020 - 20:03

Vanaf vandaag hebben we (onder protest) extra controle op bitcoinadressen ingevoerd. DNB heeft ons in het registratieproces hiertoe gedwongen onder verwijzing naar de Sanctiewet. Lees hier het nieuwsbericht van DNB over de door hen gestelde eisen.

We hebben tot het laatste moment geprotesteerd zodat DNB deze eis zou laten vallen, aangezien het niet effectief en buitenproportioneel is. Helaas is dit dus niet gelukt. Nederland is het enige land in Europa dat deze vergaande eis hanteert.

Wat betekent dit voor u als klant?
Wij moeten vanaf nu een aantal aanvullende gegevens vragen, zoals met welke doelstelling u bitcoins wilt gebruiken en wat voor soort wallet u gebruikt. Verder zijn we verplicht om te controleren of u de eigenaar bent van het bitcoinadres door middel van een screenshot van uw wallet of het signen van een message.

Klachten
Wij begrijpen dat de maatregelen voor u overlast veroorzaken en zijn het er zelf ook niet mee eens. Daarom bieden we de mogelijkheid om formeel bezwaar te maken tegen deze maatregelen en tegen de registratie van uw gegevens. We zullen daar een formulier voor beschikbaar maken. In de tussentijd kunt u klachten naar privacy@bitonic.nl sturen.

[ Voor 102% gewijzigd door Tourniquet op 17-11-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalq3
  • Laatst online: 10-07 22:25
Oef dat is niet mals... Ben benieuwd of meer nederlandse exchanges en brokers volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het is werkelijk van de zotte, maar wat doe je eraan... :(

Bitonic en Bl3p zijn inmiddels wel toegevoegd aan de goedgekeurde lijst aanbieders op https://www.dnb.nl/toezic...register/WWFTAC/index.jsp
Bitonic krijgt registratie van De Nederlandsche Bank
17-11-2020 - 20:18

Vanmiddag kregen we te horen dat de registratie bij De Nederlandsche Bank (DNB) met goed gevolg is afgerond en we binnenkort in het register opgenomen worden. Sinds 21 mei 2020 is een wettelijke registratieplicht voor bitcoinbedrijven in Nederland in werking getreden, met een overgangsperiode van zes maanden. Bitonic heeft alle benodigde eisen geïmplementeerd en een nieuw verificatiesysteem inclusief Android en iPhone apps daarvoor ontwikkeld.

AMLD5
Deze nieuwe wetgeving is een implementatie van de Europese Anti-witwasrichtlijn (AMLD5) in de Nederlandse Wwft. Deze richtlijn is dus geldig voor alle landen in de Europese Unie. De wetgeving verplicht ons om identiteiten, door middel van paspoorten en ID-kaarten, te controleren. Daarnaast monitoren we transacties, stellen we aanvullende vragen en doen we melding van ongebruikelijke transacties.

We zijn blij dat we onze klanten en business partners deze duidelijkheid kunnen bieden en kijken met een gemengd gevoel tegen de registratie-vereisten aan, omdat we het niet altijd eens zijn met de visie van de toezichthouder op de wettelijke grondslag. We vragen uw begrip voor de extra aanvullende controlemaatregelen die hierdoor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Laatst online: 02:52
Ik heb hier binance maar als noob in deze wereld is dat soms toch wat onoverzichtelijk. Wat raden jullie aan om toch snel in en uit BTC te kunnen stappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29
AMARONE schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:39:
Ik heb hier binance maar als noob in deze wereld is dat soms toch wat onoverzichtelijk. Wat raden jullie aan om toch snel in en uit BTC te kunnen stappen?
Binance kan idd wat complex overkomen, voor beginnende trader. Wellicht past Bitvavo beter bij je. Is een Nederlandse bedrijf. Trade daar zelf niet, maar in het verleden wel regelmatig BTC gekocht.

https://bitvavo.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb goede ervaringen met Bitvavo. Met iDeal en een Nederlandse bankrekening heb je je geld snel oo de exchange en er weer af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Laatst online: 02:52
Hooli-gan schreef op maandag 28 december 2020 @ 06:47:
[...]

Binance kan idd wat complex overkomen, voor beginnende trader. Wellicht past Bitvavo beter bij je. Is een Nederlandse bedrijf. Trade daar zelf niet, maar in het verleden wel regelmatig BTC gekocht.

https://bitvavo.com/nl
dank je. Ik heb sinds een jaar een een heel laag bedrag aan bitcoin toen die op 5800 stond. Helaas nooit bijgekocht en het eigenlijk in de wallet jaxx gelaten. Maar nu ik weer wat interesse krijg kom ik gewoon niet door binance heen. Liever fris starten met iets simpelers om puur de BTC ritten te kunnen doen.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Zoals elders op het forum, geldt ook hier: geen referrals posten!
Voor bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]