Hoe ga je om met een exchange die dingen doet waarvan het twijfel achtig is of dat wel zo mag/kan ?
Mijn exchange laat willens en wetens een foutieve koers weergave zien en weigeren dit te herstellen.
Vreemde spikes op bijvoorbeeld de koers van Shiba inu, Tot wel 10x de prijs.... Push berichten gaan af, maar verkopen ho maar.
Zo ook met de laatste btc koers dip, Ik zit naar de koers te kijken en krijg push berichten dat de koers onder een bepaald bedrag is gekomen terwijl de daad werkelijke koers 3000,- euro is. Als ik dan op de web interface ga kijken zie ik hem ook terug ( telefoon app is niet meer dan een repressentatie van )
Bij navraag krijg je dan te horen dat ze last hebben van een bug in de software, maar dat ze de foutieve candle sticks niet weg halen. Beetje misleidend aangezien je die koers informatie als onwetende gewoon als correct beschouwd.
Ben zowieso niet te spreken over deze exchange, want onlangs ging de boel weer plat tijdens piek uren, bij na vraag krijg je dan een copy en paste antwoord over hoe je order book buys en sells kan instellen. Dat gaat nog al makkelijk als je crypto aankoopt en het maarliefst 8 minuten duurt voor je ze ook ontvangen hebt. Geld was weg, geen muntjes en wel je verkoop target voorbij zien komen. Als je dan eindelijk je crypto heb ontvangen en ze wil verkopen met winst gaat de hele server plat.
Nee dan krijg je 10 dagen later dat ze na grondig onderzoek je compenseren voor 650,- euro om nog geen 10 minuten later een mailtje te ontvangen dat het 300.- is ipv 650.- en dat het binnen 10 werk dagen op je account wordt bij geschreven.
24 werkdagen verder heb ik nog niets mogen ontvangen, en ook herhaaldelijk contact levert niets op dan onzin en kastje naar de muur verhaaltjes.
Mijn account opheffen heb ik mezelf alleen maar mee, Ik scalp behoorlijk en schrok zelf van mijn handels volume en betaal erg weinig commissie . Had in mijn boze bui mijn geld al van de exchange gehaald maar daar heb ik alleen mezelf mee.
Wat moet je nou met een exchange die je push berichten stuurt of je wil stemmen op hun website, maar als ze down time hebben niet even de moeite nemen om dat te melden.
Waar kan je heen met je klachten over een exchange ? Willens en wetens foutieve koers informatie verschaffen is voor mij de limit. Uiteindelijk bepaal je op basis van de prijs grafiek jouw te varen koers en als die basis informatie niet klopt ga je al snel de mist in.
Uiteindelijk heb ik maar besloten om te stoppen bij Bitvavo om de volgende argumenten :
- Help desk iets vragen is geen antwoord krijgen, of antwoorden die niet aansluiten op je vraag.
- Down time wegens overbelasting ( not done in een tijd van schaalbare capaciteit )
- Het willens en wetens foutief weergeven van de koers op de grafiek
- Het toezeggen van 650,- compensatie, dat verlagen naar 300.- en dan nog in gebreke blijven
Het zegt iets over de bedrijfsvoering, en als het zo gesteld is met hoe je klanten behandeld zal het met de beveiliging ook wel dik op orde zijn. Je zal maar gehacked zijn en snel contact willen met de helpdesk.
Beetje mazel ben je binnen 12uur aan de beurt, nee sorry bellen kan niet.
Ik zoek nog even uit of ik beter kan overstappen in fiat of mijn wallet transfer naar FTX, maar onder tussen kost het me een hoop tijd en frustratie en begrijp ik het ook totaal niet van Bitvavo zijn kant. Ze verdienen 10x meer aan de fees die ik ze betaald heb de afgelopen 30 dagen. Alleen is er een punt dat het genoeg is en ik zeg als consument regeer je met je wallet, digitaal of analoog.
PS:Ik heb ook Bitvavo zelf ook op de hoogte gesteld van deze post zodat ze zelf ook hun zegje kunnen doen. Leek me wel zo netjes als je een bedrijf aanvalt dat je ze de kans geeft om zich te verdedigen.
[
Voor 21% gewijzigd door
r_255 op 09-12-2021 12:49
]
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.