[Exchanges] Het grote cryptocurrency exchanges topic

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:52
Vraagje over de Binance app.
Deze gebruik ik al een tijd zonder problemen.
Vanmorgen moest ik opnieuw inloggen, normaal gesproken geen probleem, login/wachtwoord plus 2FA code.
Nu kreeg ik daarbij een vraag om de verificatie code die via de e-mail was verstuurd in te vullen plus de 2FA code.
Twee dingen dus.
Dat was mij eerder niet opgevallen.
Punt is dat er geen e-mail binnen komt, ook niet in de spam box ook niet uren later.
Opnieuw proberen na een paar uurtjes hielp ook niet.
Het e-mail adres is juist, daar ligt het niet aan.
Ik kan verder wel gewoon via de browser inloggen op Binance.
Daar krijg ik wel de 2FA vraag maar niet de e-mail verificatie code.
Bij mijn profiel of instellingen is niets gewijzigd.
Je kunt dit vwb de app ook niet kiezen.

Tijdelijke storing of doe ik iets verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16rPnHbKbg2psoKKIFrb4VPvUSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6CJ00eLjDL7KKBpAvHK9xvs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00
HoppyF schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:31:
Vraagje over de Binance app.
............

Tijdelijke storing of doe ik iets verkeerd?

[Afbeelding]
Misschien domme vraag, maar heb je wel geklikt op "Code verzenden" ?

[ Voor 41% gewijzigd door Helix op 15-06-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 09:52
Helix schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:50:
[...]

Zeker, er gaat dan ook een teller kopen die aftelt van 59, 58, 57, enz.
Echter geen e-mail. Niks.

Update 17:40:
Na nog diverse pogingen gaat de app nu wel opeens werken.
Aan mijn kant is niets gewijzigd, geen nieuw IP adres ook geen nieuwe iPhone.

In de e-mail staat als onderwerp:
[Binance]Authorize New Device xx.xxx.xx.xxx - 2021-06-15 15:41:41(UTC)

Opgelost dus!

[ Voor 33% gewijzigd door HoppyF op 15-06-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Helix schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:50:
[...]

Dit en soms komt ie in de spamfolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Euro deposits via sepa suspended - withdrawals are unaffected

Fellow Binancians,

Due to events beyond our control, we have temporarily suspended Euro deposits via SEPA Bank Transfers. You are still able to deposit Euro and/or buy cryptocurrencies via credit or debit cards on Binance.

The Euro withdrawal functionality remains unaffected, you can still withdraw your money via bank transfer and/or card.

We are working hard to find a solution with our partners and thank you for your patience. Any deposits attempted via SEPA in the meantime will be returned within 7 working days.

We apologise for any inconvenience caused while we resolve this matter.

Thanks for your support.

Binance Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGmode
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:29
*Deleted*

[ Voor 95% gewijzigd door XGmode op 11-07-2021 13:56 . Reden: Oorzaak issue gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 10:58
Binance - Wat denken jullie hoe dit gaat aflopen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:04

B4tman_DH

To the Bat.....

D_Jeff schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:59:
Goed. heeft alleen tijd nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Om de discussie een tikkie on-topic te houden, hier verder.

Bitvavo
Bitvavo kent in de fees een hele staffel en maakt onderscheid tussen de taker en maker fee.
100 euro traden met de duurste stafel kost dan:

25 eurocent bij taker
15 eurocent bij maker

naar mate je een groter handelsvolume bereikt, zal deze fee dalen.

overige fees: buitenlandse transfer methodes || SEPA & Ideal gratis
Minimaal handelsbedrag voor advanced trading: € 5,02 (inc fee)
minimaal handelsbedrag voor simpel trading: € 0,01 ("burn/put all") voor elke munt

Binance
Kan iemand hetzelfde rijtje invullen? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 13:18
Ik heb wat coins staan bij Binance. Met alle onrust zat ik te kijken hoe ik mijn coins/geld daar weg kan krijgen, maar daar kom ik niet zo goed uit. Ik zie nu twee opties staan om geld uit te boeken: Visa of Advcash. Visa heb ik niet (MC wel) en Advcash ken ik niet. Van wat ik zie kost me dat minimaal 0.5% als ik het vervolgens van Advcash naar mijn betaalrekening overboek.
Coins overboeken kan natuurlijk ook, dan moet ik elders een account aanmaken. Ik zoek een beetje guidance... Er zijn vast meer mensen met een vergelijkbare situatie; welke keuze heb jij gemaakt en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Ik heb een gratis Visa card via Vivid. Euro's van Binance komen daar in 90% van de transacties instant op binnen. In de overige 10% bij mij binnen 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:22
asvogel schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:48:
Ik heb wat coins staan bij Binance. Met alle onrust zat ik te kijken hoe ik mijn coins/geld daar weg kan krijgen, maar daar kom ik niet zo goed uit. Ik zie nu twee opties staan om geld uit te boeken: Visa of Advcash. Visa heb ik niet (MC wel) en Advcash ken ik niet. Van wat ik zie kost me dat minimaal 0.5% als ik het vervolgens van Advcash naar mijn betaalrekening overboek.
Coins overboeken kan natuurlijk ook, dan moet ik elders een account aanmaken. Ik zoek een beetje guidance... Er zijn vast meer mensen met een vergelijkbare situatie; welke keuze heb jij gemaakt en waarom?
Waarom beheer je ze niet op een cold wallet of eigen hot wallet (soort van online, altijd verbonden met net) via mew? De meeste coins zullen ERC20 zijn, dus gewoon versturen naar je wallet en je bent klaar.

Coins bij een partij binance of bitbavo w/e is nooit jouw eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
D_Jeff schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:59:
Er gaat niets gebeuren voor ons.

Bericht was voornamelijk: 'mocht u geld hebben of traden op binance, dan is er verhoogd risico dat uw geld te maken heeft met slechte praktijken XYZ'.

En dus?

Iemand destijds bij ING, wellicht zat zijn euro ook in dat schandaal waar ING 900 miljoen voor betaalde?

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:05
Lukt mij niet meer om mijn geld bij binance weg te krijgen, alles verkocht en wilde het eraf halen (break even, vindt het wel mooi geweest qua achtbaan voor nu) maar kan het niet meer via sepa of mastercard (is blijkbaar in NL geblokt) eraf halen, alleen advcash is blijkbaar een optie (nog nooit van gehoord). Iemand nog ideeen, behalve via advcash (geen zin in).

• Hexxagon
CrazyOne schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:23:
Lukt mij niet meer om mijn geld bij binance weg te krijgen, alles verkocht en wilde het eraf halen (break even, vindt het wel mooi geweest qua achtbaan voor nu) maar kan het niet meer via sepa of mastercard (is blijkbaar in NL geblokt) eraf halen, alleen advcash is blijkbaar een optie (nog nooit van gehoord). Iemand nog ideeen, behalve via advcash (geen zin in).
Je kan je coins opsturen naar kraken of bitstamp, zij doen nog wel SEPA dacht ik? Je moet zelf ff checken

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Of bitvavo, lekker nederlands :P

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 13:18
Hexxagon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:00:
[...]

Waarom beheer je ze niet op een cold wallet of eigen hot wallet (soort van online, altijd verbonden met net) via mew? De meeste coins zullen ERC20 zijn, dus gewoon versturen naar je wallet en je bent klaar.

Coins bij een partij binance of bitbavo w/e is nooit jouw eigendom.
Dank voor de tip. Zoveel heb er er nog niet staan, dus ik maak me daar nog geen grote zorgen over. Ik wilde de boel ook niet bij binance weghalen, maar was de route aan het verkennen voor het geval dat.

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:05
Had alles al verkocht en naar euros gezet. Zal wel even kijken of ik het via bitvavo weg kan krijgen, anders maar weer een account met alle prive info aanmaken waar ik verder niks meer mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-06 19:26
Ik heb altijd Binance gebruikt. Maar door die maatregelen een acount aangemaakt op Bitvavo. BNB gekocht voor Pancakeswap. Zegt ie opeens dat ik het voorlopig niet kan withdrawen. Wat een gedoe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:15
CrazyOne schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:23:
Je kan proberen via YouHodler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
_Gast_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:12:
Ik heb altijd Binance gebruikt. Maar door die maatregelen een acount aangemaakt op Bitvavo. BNB gekocht voor Pancakeswap. Zegt ie opeens dat ik het voorlopig niet kan withdrawen. Wat een gedoe 8)7
Via YouHodler kan je BNB en wrapped BNB ook verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek

bek

Nu rekent Binance weer fee (1%) voor opname met CC. En SEPA is nog suspended. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 19:46

Wom

Bitvavo heeft flink wat currencies toegevoegd de laatste twee weken. Weer een hele lijst er bij. Zelf DCA ik vooral in ETH en BTC (met ook wat ADA wel), maar als je een EUR pairing zoekt, kan het handig zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:36

resusaapje

h less

bek schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:26:
Nu rekent Binance weer fee (1%) voor opname met CC. En SEPA is nog suspended. Balen!
1,8% zelfs, toch?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bek

bek

Net voor je nagekeken, maar bij mij staat er 1% voor opnemen met Visa. Ben Vip0 en verified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Heeft er hier iemand ervaringen met de Exchange Stormgain?
Ik zie dat ze ook een BTC miner aanbieden via de App.... beetje dat Pi gebeuren, maar dan gewoon BTC en geen shitcoin.
En de Exchange lijkt ook mooie rentes te bieden, beetje zoals Nexo en BlockFi enzo.

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Iemand die hier doorheen prikt of slechte/goede ervaringen heeft?

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:37
FijneKerst schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:31:
Heeft er hier iemand ervaringen met de Exchange Stormgain?
Ik zie dat ze ook een BTC miner aanbieden via de App.... beetje dat Pi gebeuren, maar dan gewoon BTC en geen shitcoin.
En de Exchange lijkt ook mooie rentes te bieden, beetje zoals Nexo en BlockFi enzo.

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Iemand die hier doorheen prikt of slechte/goede ervaringen heeft?
https://coinmarketcap.com/exchanges/stormgain/, het is geen grote speler qua volume https://coinmarketcap.com/rankings/exchanges/ Ranking 258, ter vergelijking Bitvavo rank 43.

https://www.trustpilot.com/review/stormgain.com

[ Voor 9% gewijzigd door MuVo op 31-08-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 22:17
Dag allen, ik wil ook eens starten met cryptos en twijfel tussen binance en coinbase. Jullie advies op dit vlak?

Het zal voor mij in eerste instantie gaan om bedragen tot max 500 euro. Dus nog heel minimaal. Coinbase las ik dat het wat simpeler is voor beginners en binance weer meer coins heeft..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Binance, zie mijn geweldige ervaringen met Coinbase elders hier op Tweakers. :P

Coinbase heeft geen goede support. Je zou ook Kraken kunnen overwegen. Daar hoor ik betere ervaringen over support.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

René90 schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:20:
Dag allen, ik wil ook eens starten met cryptos en twijfel tussen binance en coinbase. Jullie advies op dit vlak?

Het zal voor mij in eerste instantie gaan om bedragen tot max 500 euro. Dus nog heel minimaal. Coinbase las ik dat het wat simpeler is voor beginners en binance weer meer coins heeft..?
Om te starten zou ik echt niet beginnen met Binance/Coinbase/Kraken e.d.
Veel te veel info, kleurtjes, afleiding, promoties en clickbait.

Ik zou beginnen bij een partij zoals Bitvavo of Bitcoinmeester.
Nederlandse partijen, simpele gebruikersvriendelijke interface, geen poeha, iDeal transfer, goede snelle support.

Als je dan na een paar maanden de volgende stap wilt maken en meer wilt doen qua daytrading, futures, DCA schema's, airdrops en al die andere opties, dan kan je altijd nog een account aanmaken bij de Binances van deze wereld.

My 2 cents

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 22:17
Ah thanks, ja juist zulke info is even handig. Ik zit wel in ETF's et cetera, maar de crypto's lijken toch nog wel wat uitdagender qua verschillende aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
René90 schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:51:
Ah thanks, ja juist zulke info is even handig. Ik zit wel in ETF's et cetera, maar de crypto's lijken toch nog wel wat uitdagender qua verschillende aanbieders.
Gewoon beginnen op binance, kraken, kucoin en bitstamp. Dan heb je toegang tot meerdere CEX en dit is handig wil je later andere alt coins verkopen - elk CEX heeft zijn eigen aanbod, enz. En zo ben je niet afhankelijk van 1 CEX. Tergelijktijd zou ik een Metamask account aanmaken en ook leren handelen via Sushiswap, Uniswap, etc. Oppassen wat je koopt natuurlijk.

• Leroy1991
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-06 10:19
Iemand ervaring met Binance en het opnemen van tegoed, terug naar je eigen credit card?

Ik wilde dit zojuist doen, maar hij geeft het volgende aan: 'Issuing country of this card is not supported.'
Dit terwijl Nederland wel in de lijst van landen staat die ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theseboetz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-03 12:27
bek schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:57:
[...]

Net voor je nagekeken, maar bij mij staat er 1% voor opnemen met Visa. Ben Vip0 en verified.
Raar, ik moest laatst namelijk 1,8% betalen en zie dat nu ook staan. Vip0 en verified. Nou ging dat toen niet om een gigantisch bedrag. Maar ik vind 1,8% die waarschijnlijk grotendeels naar VISA/MC gaat niet zo nodig.

Overigens ben ik nu wel van plan een wat serieuzer bedrag te gaan investeren in DOT. Niet heel veel zin om daar eerst 1,8% van weg te gooien. Welke exchange zou daarvoor goed zijn? Bitvavo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 18:11
theseboetz schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:24:
[...]
Overigens ben ik nu wel van plan een wat serieuzer bedrag te gaan investeren in DOT. Niet heel veel zin om daar eerst 1,8% van weg te gooien. Welke exchange zou daarvoor goed zijn? Bitvavo?
Kraken. Kun je meteen staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Leroy1991 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:22:
Iemand ervaring met Binance en het opnemen van tegoed, terug naar je eigen credit card?

Ik wilde dit zojuist doen, maar hij geeft het volgende aan: 'Issuing country of this card is not supported.'
Dit terwijl Nederland wel in de lijst van landen staat die ondersteund worden.
Iemand anders hier (ben ff naam vergeten, sorry) had in Binance card topic aangegeven euro's naar Binance card. Dan via Revolut geld op rekening daar zetten met Binance card en dan via Revolut naar je bankrekening. Geen fees.
Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theseboetz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-03 12:27
Bigf00t schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:37:
[...]

Kraken. Kun je meteen staken.
Dat rijmt (op papier)! Ik wil dus niet op Kraken staken, maar direct in DOT. Is iets ingewikkelder, dat weet ik. Ik heb al ervaring met staken in Kusama (het canary-network van Polkadot). Dan heb ik bovendien mijn DOT al op m'n Polkadot wallet staan om mee te doen aan de parachain auctions.

EDIT: Bitvavo en Kraken is SEPA gratis, en de trade fee scheelt 0.01% (in het voordeel van Bitvavo). Ik kom er alleen niet achter wat de DOT transfer fee is op Kraken.

[ Voor 16% gewijzigd door theseboetz op 21-09-2021 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
FTX Exchange: Fiat withdrawals below $10,000 in value will have a $75 fee. This is a fee our bank charges us.
Otherwise, there are no fees. :|

Dit geldt ook voor SEPA :|

Maar goed wil ik het uit laten keren dan transfer ik het goedkoper naar een andere exchange.
FTX is interssant door de lage handelskosten en geen rare ontbetrouwbare fratsen zoals bij Binance (SEPA weghalen en het transferen naar een andere exchange met lage fee moelijkmaken door het transferen met munten met lage transfer fee tijdelijk te uit te schakelen).

[ Voor 3% gewijzigd door MuVo op 21-09-2021 11:01 ]

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Ik heb 10 FOL (Folder Protocol) ontvangen in mijn Trust Wallet, van een CMC Earn campagnes.

Nu wil ik deze uit laten keren, alleen heb ik geen Exchange gevonden die dit afhandelt.
Ik kan ze wel omzetten via Uniswap, maar died vraagt een gas fee van 12-14 Euro voor een bedrag van ongeveer 20 Euro aan FOL, en ik heb ook geen Ethereum om dit af te handelen.

Iemand nog een idee of suggestie?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tsja, het probleem van beschikbaarheid op exchanges en transactiekosten.... ik heb ook nog wat "dust" bitcoin, en andere coins staan op verschillende plekken, maar is gewoon niet te verhuizen, ondanks de waarde van tientjes per keer.
Bij FOL ken ik de situatie niet, maar zal ongetwijfeld gelijk zijn.

• Leroy1991
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-06 10:19
Niann-Tsyr schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:50:
[...]

Iemand anders hier (ben ff naam vergeten, sorry) had in Binance card topic aangegeven euro's naar Binance card. Dan via Revolut geld op rekening daar zetten met Binance card en dan via Revolut naar je bankrekening. Geen fees.
Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt.
Dankje, ga mij hier eens in verdiepen. Blijft raar dat je via Binance niks terug kunt storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:05
Binance vraag. Klopt het dat de enige manier is om euro’s uit te cashen via Binance creditcard is of via Advcash optie wat 5 euro kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:05
Niemand? Mijn euro's zijn nu onderhevig aan hevige inflatie en worden met de minuut minder waard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50
Een vraagje over het overmaken van bitcoin naar een "externe" wallet vanaf een exchange.

Achtergrond, ik ben pas een klein jaar bezig met bitcoin, ik laat een bot voor me handelen op Bitstamp, en dat gaat aardig goed. Ik doe het vooral uit interesse in de technologie, en als het (naast mijn klassieke aandelen) nog wat geld oplevert is dat mooi.

Maar nu wil ik, een beetje als experiment, maar ook om voor de langere termijn veilige opslag te hebben, wat bitcoin overmaken naar een wallet. Ik heb nog niet zoveel bitcoin dat een hardware wallet noodzakelijk is, als dit blijft groeien zal ik die wel eens kopen.

Mijn eerste idee was een paper wallet genereren, en daar voor € 5 of 10 aan bitcoin naar over te maken. Dat kan vanaf Bitstamp, maar kost rond de € 27 aan fees. Wablief?!? Dat gaan we dus niet doen. Meer research, Bitvavo heeft veel lagere fees, dus daar een account aangemaakt. Om over te kunnen maken naar een externe wallet moet adres "geverifieerd" worden, door je scherm te delen en daar te laten zien dat je eigenaar bent van het ontvangende adres (?). De docs van Bitvavo laten alleen zien hoe je dat doet met een andere exchange, maar dat is niet wat ik wil.

Ik heb heb nog een software wallet geïnstalleerd (Electrum) om te kijken of dat geaccepteerd werd als verificatie, maar nee hoor, rejected.

Ik kom er niet uit: hoe krijg ik bitcoin uit Bitvavo op een non-exchange wallet? Ik heb het idee dat ik ergens een heel basic concept over het hoofd zie....

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Niemand? Ik voel nu met Blik1984 mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Nu online
Blik1984 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:10:
Niemand? Mijn euro's zijn nu onderhevig aan hevige inflatie en worden met de minuut minder waard :(
Zie je niet op een andere exchange zoals bv kraken? Dan kun je evt ook tetherusd overzetten naar kraken en via kraken uiteindelijk omzetten naar Euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

St@m

@ Your Service

Blik1984 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:10:
Gebruik de zoekfunctie van het forum, in het SC topic werd dit bijna dagelijks besproken in augustus/ september.
JeroenH schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:10:
Niemand? Ik voel nu met Blik1984 mee :P
Je kan toch gewoon even contact opnemen met Bitvavo? En volgens mij moeten ze inderdaad meekijken met je.

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 19-10-2021 10:23 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
St@m schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:20:
Je kan toch gewoon even contact opnemen met Bitvavo? En volgens mij moeten ze inderdaad meekijken met je.
Ik was bang dat dat eeuwig zou duren, maar ik heb je tip opgevolgd en ik kreeg via de chat (met een mens! en dat anno 2021! ik ben heel blij verrast) het antwoord dat overmaken naar een paper wallet niet kan (mag) omdat het "fraud sensitive" zou zijn. Overmaken naar een hardware wallet zoals een Ledger oid kan wel... Ik snap niet waarom er verschil wordt gemaakt, maar ok. Misschien toch maar een Ledger aanschaffen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rep7
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
Recent kon ik geen crypto futures meer traden op Binance (vanwege NL regelgeving).
Overgestapt naar Kucoin, maar daar zijn de finance fees icm reguliere fees behoorlijk..

Heeft iemand een goede suggestie qua broker / exchange voor crypto futures trading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Om nog even terug te komen op mijn vraag hoe ik bitcoin kon overmaken naar een self-managed wallet vanuit Bitvavo, ik ben er uit hoe dat moet. Direct naar een paper wallet kan (mag) dus niet, maar wat wel kan is overmaken naar een software wallet zoals bijvoorbeeld Electrum. Dat lukte me eerst ook niet, maar ik had niet door dat je in de screenshot-video die ze je laten maken de wallet en de Bitvavo tegelijk in beeld moet hebben. Dan wordt het adres geverifieerd, en is het over te maken naar de Electrum wallet. Hetzelfde zal gelden voor een hardware wallet als een Ledger, Trezor, enz

Vanaf de Electrum wallet is het me gelukt het verder over te maken naar een paper wallet, en weer terug, dus ik ben de wereld van bitcoin lekker aan het ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
Rep7 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:51:
Recent kon ik geen crypto futures meer traden op Binance (vanwege NL regelgeving).
Overgestapt naar Kucoin, maar daar zijn de finance fees icm reguliere fees behoorlijk..

Heeft iemand een goede suggestie qua broker / exchange voor crypto futures trading?
FTX al een kans gegeven?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

Iemand ervaring met een set and forget exchange? ING trekt iedere maand X bedrag van mijn rekening en koopt daar ETFs van. Daar hoef ik nooit naar om te kijken. Ik wil hetzelfde met Crypto.

Dus iedere maand op de eerste ofzo X euro afschrijven, daar een aantal crypto van kopen. Bonuspunten als het eens in de X maanden ook nog eens automatisch kan withdrawen naar mijn hardware wallet, maar dat zal lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 19:46

Wom

Anoniem: 1641394 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:11:
Iemand ervaring met een set and forget exchange? ING trekt iedere maand X bedrag van mijn rekening en koopt daar ETFs van. Daar hoef ik nooit naar om te kijken. Ik wil hetzelfde met Crypto.

Dus iedere maand op de eerste ofzo X euro afschrijven, daar een aantal crypto van kopen. Bonuspunten als het eens in de X maanden ook nog eens automatisch kan withdrawen naar mijn hardware wallet, maar dat zal lastig zijn.
Coinbase kan dat: https://help.coinbase.com...l-a-recurring-transaction

Maar bij mij werkt dit niet meer icm Visa creditcard. Moet elke keer verificatie (via Rabo in mijn geval) opgeven voor betaling.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

CoinMetro heeft Copy Trading, je moet wel zelf handmatig het geld erop zetten maar daarna "volg" je met jouw bedrag dat je instelt de investeringen van een aantal bots die 4-8% rendement hebben (uit mijn hoofd). Verder geen omkijken meer naar. Werkt dus redelijk vergelijkbaar volgens mij.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:20

Volgens mij kan dit via bitonic. Kan voor BTC

https://bitonic.nl/news/2...et-een-nieuwe-dienst-bits

[ Voor 3% gewijzigd door KookSpook op 05-04-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

_/-\o_

Precies wat ik zoek. Dankje.

Nu kijken hoe hard ze je pakken met fees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Bitvavo heeft zojuist aangekondigd op 5 november groot onderhoud te gaan uitvoeren.
Het platform gaat voor de gebruikers in readonly modus of is offline

De verwachtte doorlooptijd is 5 uur.
Meer info: https://blog.bitvavo.com/...-on-november-5-01-00-cet/

** Niet alles vragen, zelf het risico inschatten :) **

[ Voor 28% gewijzigd door Taro op 29-10-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahhg
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-10-2024
Goedenavond aan iedereen, als voor bitcoins, ik zou ook graag beginnen met de handel dit, maar ik weet niet welk programma te kiezen voor deze, welke tools zult u gebruiken? https://www.coininsider.com/nl/bitcoin-code/ - Ik heb geprobeerd om verschillende recensies en recensies over dergelijke dingen daar te lezen, maar toch heb ik nog steeds een aantal twijfels en ik ben niet zeker dat ik iets zelf kan kiezen zonder uw hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Noahhg schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:13:
Goedenavond aan iedereen, als voor bitcoins, ik zou ook graag beginnen met de handel dit, maar ik weet niet welk programma te kiezen voor deze, welke tools zult u gebruiken? https://www.coininsider.com/nl/bitcoin-code/ - Ik heb geprobeerd om verschillende recensies en recensies over dergelijke dingen daar te lezen, maar toch heb ik nog steeds een aantal twijfels en ik ben niet zeker dat ik iets zelf kan kiezen zonder uw hulp
Ik ben er ook pas een half jaar mee bezig, dus echt gedegen adviezen kan ik je denk ik niet geven. Maar ik ben nog niet vergeten hoe mijn eerste stappen verliepen, misschien heb je daar wat aan.

Ik heb als eerste accounts aangemaakt bij 2 degelijke exchanges, Bitstamp en Bitvavo. Er zijn er meer, dit zijn de enige twee waar ik nu ervaring mee heb en het aanmelden en handelen is me zonder veel moeilijkheden gelukt door de documentatie te lezen. Ook zijn er heel veel instructievideo's op YT die uitleggen hoe je bij exchange X een account maakt en er handelt.

Daar eerst geld heen overgemaakt en Bitcoin gekocht. Echt niet moeilijk en dan heb je de eerste stappen in de cryptowereld al gezet. Ik voelde me supertrots toen ;)

Daarna ben ik begonnen met uitproberen van Bitcoin overmaken buiten de "veilige wereld" van de exchanges. Eerst een klein beetje bitcoin (t.w.v. € 10 of zo) overgemaakt naar een paper wallet, en weer terug naar de exchange. Kost wat fees maar als je transfers ziet werken begin je te snappen hoe het allemaal werkt. Letterlijk leergeld.

Toen een software wallet aangemaakt, daar bitcoin naartoe overgemaakt. Ik heb Electrum gekozen, maar er zijn er héél veel. Dit leerde me om na te denken over de security rondom het hebben van bitcoin. Lees reviews, kijk review-filmpjes om voor jezelf uit te maken welke wallet goed voor jou zou kunnen werken.

Daarna (of ook in plaats van de software wallet) zou je een hardware wallet als een Ledger of Trezor kunnen aanschaffen. Ik heb dat nog niet gedaan om dat het bij mij nog niet om grote bedragen gaat, maar die gaat er uiteindelijk denk ik wel komen.

Ik volg het YT-kanaal Langzaam Rijker al een tijdje, en de informatie die deze man geeft lijkt degelijk en redelijk. Gaat niet alleen over crypto maar ook over "klassiek" beleggen, wat ik ook doe.

Oh ja, en dan toch nog een écht advies: alleen geld in crypto steken waarvan je niet wakker ligt als het morgen allemaal weg is.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:07
Waar kopen jullie je bitcoin?
Heb net een ledger en was van plan 1x/maand te gaan kopen en op m’n ledger wallet te stallen.

Binance heeft lage kosten, maar hoge stortfee. Coinbase weer andersom. Waar ben ik t minste kwijt?

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Rep7 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:51:

Bybit kun je als optie nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-06 21:35
Hoe ga je om met een exchange die dingen doet waarvan het twijfel achtig is of dat wel zo mag/kan ?

Mijn exchange laat willens en wetens een foutieve koers weergave zien en weigeren dit te herstellen.
Vreemde spikes op bijvoorbeeld de koers van Shiba inu, Tot wel 10x de prijs.... Push berichten gaan af, maar verkopen ho maar.

Zo ook met de laatste btc koers dip, Ik zit naar de koers te kijken en krijg push berichten dat de koers onder een bepaald bedrag is gekomen terwijl de daad werkelijke koers 3000,- euro is. Als ik dan op de web interface ga kijken zie ik hem ook terug ( telefoon app is niet meer dan een repressentatie van )

Bij navraag krijg je dan te horen dat ze last hebben van een bug in de software, maar dat ze de foutieve candle sticks niet weg halen. Beetje misleidend aangezien je die koers informatie als onwetende gewoon als correct beschouwd.

Ben zowieso niet te spreken over deze exchange, want onlangs ging de boel weer plat tijdens piek uren, bij na vraag krijg je dan een copy en paste antwoord over hoe je order book buys en sells kan instellen. Dat gaat nog al makkelijk als je crypto aankoopt en het maarliefst 8 minuten duurt voor je ze ook ontvangen hebt. Geld was weg, geen muntjes en wel je verkoop target voorbij zien komen. Als je dan eindelijk je crypto heb ontvangen en ze wil verkopen met winst gaat de hele server plat.

Nee dan krijg je 10 dagen later dat ze na grondig onderzoek je compenseren voor 650,- euro om nog geen 10 minuten later een mailtje te ontvangen dat het 300.- is ipv 650.- en dat het binnen 10 werk dagen op je account wordt bij geschreven.

24 werkdagen verder heb ik nog niets mogen ontvangen, en ook herhaaldelijk contact levert niets op dan onzin en kastje naar de muur verhaaltjes.

Mijn account opheffen heb ik mezelf alleen maar mee, Ik scalp behoorlijk en schrok zelf van mijn handels volume en betaal erg weinig commissie . Had in mijn boze bui mijn geld al van de exchange gehaald maar daar heb ik alleen mezelf mee.

Wat moet je nou met een exchange die je push berichten stuurt of je wil stemmen op hun website, maar als ze down time hebben niet even de moeite nemen om dat te melden.

Waar kan je heen met je klachten over een exchange ? Willens en wetens foutieve koers informatie verschaffen is voor mij de limit. Uiteindelijk bepaal je op basis van de prijs grafiek jouw te varen koers en als die basis informatie niet klopt ga je al snel de mist in.

Uiteindelijk heb ik maar besloten om te stoppen bij Bitvavo om de volgende argumenten :

- Help desk iets vragen is geen antwoord krijgen, of antwoorden die niet aansluiten op je vraag.
- Down time wegens overbelasting ( not done in een tijd van schaalbare capaciteit )
- Het willens en wetens foutief weergeven van de koers op de grafiek
- Het toezeggen van 650,- compensatie, dat verlagen naar 300.- en dan nog in gebreke blijven

Het zegt iets over de bedrijfsvoering, en als het zo gesteld is met hoe je klanten behandeld zal het met de beveiliging ook wel dik op orde zijn. Je zal maar gehacked zijn en snel contact willen met de helpdesk.
Beetje mazel ben je binnen 12uur aan de beurt, nee sorry bellen kan niet.

Ik zoek nog even uit of ik beter kan overstappen in fiat of mijn wallet transfer naar FTX, maar onder tussen kost het me een hoop tijd en frustratie en begrijp ik het ook totaal niet van Bitvavo zijn kant. Ze verdienen 10x meer aan de fees die ik ze betaald heb de afgelopen 30 dagen. Alleen is er een punt dat het genoeg is en ik zeg als consument regeer je met je wallet, digitaal of analoog.

PS:Ik heb ook Bitvavo zelf ook op de hoogte gesteld van deze post zodat ze zelf ook hun zegje kunnen doen. Leek me wel zo netjes als je een bedrijf aanvalt dat je ze de kans geeft om zich te verdedigen.

[ Voor 21% gewijzigd door r_255 op 09-12-2021 12:49 ]

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
r_255 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:32:
Hoe ga je om met een exchange die dingen doet waarvan het twijfel achtig is of dat wel zo mag/kan ?
Nou, dit dus, zou ik zeggen:
Alleen is er een punt dat het genoeg is en ik zeg als consument regeer je met je wallet, digitaal of analoog.
Er is gelukkig concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-06 21:35
@JeroenH

Dat heb ik dus gezegd en nu is het dus tijd voor ftx,

Blijft een feit dat andere bitvavo traders die het niet in de gaten hebben blijven zitten met foutieve koers informatie.
Zie in het screenshot de shiba koers en trek zelf je conclusies ( heb voor het gemak maar even bij pieken waar ik het zeker van weet bug bij gezet ( onder de u of door )) Maar dat bedoel ik dus, moet ik dan de complete koers gaan vergelijken om zeker te zijn. Ik heb dit bij de dump van afgelopen week ook op de btc koers gehad.
De dip is bij bitvavo dieper op de grafiek dan dat hij in werkelijkheid was op de koers van bitvavo. ( zie dat ze die dan wel weer hersteld hebben )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmwpoDe1e11OlbeVrocpMU9zh8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AGcqqRt9lIpbrK7rLycYgSNo.png?f=fotoalbum_large

Gezien de verdere reacties ga ik er maar vanuit dat dit soort zaken onderdeel zijn van de moderne vorm van bedrijfsvoering. Ik ben niet zuur, sta ook niet in de min, maar volgens mij is het nu officieel, ik wordt oud. :*) Vroegah was dit fraude, nu noemen we het een bug.

Nee, ze zijn echt vergten wat de betekenis van support is, Je kan nog beter iets vragen aan een paal van beton. Die zegt ook niets, maar bied je teminste nog support.

UPDATE:
Goed bitvavo geeft eindelijk antwoord, en zo waar iemand die wel de moeite neemt om te lezen. Blijkt dat ik de vergoeding reeds heb ontvangen en geheel on opgemerkt. Opzich niet zo vreemd gezien alle transacties van de afgelopen week( is ook niets van terug te vinden in het transactie overzicht ). Flink aan het scalpen geweest en met aardig wat winst. Ze hadden bij bitvavo zelf ook moeite om hem te vinden, maar omdat het een uitzonderlijke vergoeding was staat hij Ik moet dus op mijn woorden terug komen over de vergoeding. Die is ontvangen! Wat dat betreft wel netjes en ik heb voor mijn beurt geroepen. Zoals ik al riep, officeel oud. Van de winst maar wat leuke lampjes voor de buurt gekocht. Dus namens de hele buurt... Bitvavo bedankt!

[ Voor 42% gewijzigd door r_255 op 12-12-2021 20:06 ]

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Twee vragen over Binance

Er wordt geen fee in rekening gebracht bij transfers van BNB. Klopt mijn gedachte dan, dat je het beste BNB in eerste instantie en die dan omzet naar de gewenste coin?

Klopt het dat het niet direct mogelijk is om je coins weer om te zetten naar Euro's op je bankrekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Een snelle zoekfunctie gedaan maar dit nog niet voorbij zien komen.

Vandaag bezig geweest om mijn binance account te verwijderen. Dit is in eerste instantie niet mogelijk. Je kan hem alleen disablen... Ook via de support chat zeggen ze je account niet te kunnen verwijderen. Echter met de volgende zin gaan ze er toch in mee.
However, I would like to exercise my right to have my personal data deleted in accordance with GDPR. Even if this is not possible "without further ado"... just deactivating the account is not an option for me, sorry.
Daarna vragen ze om een selfie met een geschreven tekst met de datum en dat je je account wil opzeggen. Deze stuur je en na een paar minuten is dan je account verwijderd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11-2024
13art schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:42:
Een snelle zoekfunctie gedaan maar dit nog niet voorbij zien komen.

Vandaag bezig geweest om mijn binance account te verwijderen. Dit is in eerste instantie niet mogelijk. Je kan hem alleen disablen... Ook via de support chat zeggen ze je account niet te kunnen verwijderen. Echter met de volgende zin gaan ze er toch in mee.

[...]

Daarna vragen ze om een selfie met een geschreven tekst met de datum en dat je je account wil opzeggen. Deze stuur je en na een paar minuten is dan je account verwijderd.
Ah bedankt daar zocht ik naar. Voor het eerst probeer ik bitcoins (ADA) te kopen op een exchange, maar wat een ellende. De exchanges functioneren niet, zijn onbetrouwbaar of de fees zijn hoog is wat ik tegen kom.

Inderdaad, Binance ben ik klaar mee omdat het moeilijk is er Euro's naar toe / vandaan over te maken; dus die wil ik verwijderen.

Probeer ik vandaag Bitstamp aan te maken: Je kan alle landen kiezen behalve Nederland.

Bitvavo en Bitonic zijn geloof ik redelijk duur. In de inleiding van het topic staat dat Kraken vaak rete-traag is, en dan nog die andere met dat kleine Poolse bankje geeft ook niet veel vertrouwen.

Dus nu zit ik een beetje vast. Iemand advies?

HK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
kidde schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:03:
[...]

Ah bedankt daar zocht ik naar. Voor het eerst probeer ik bitcoins (ADA) te kopen op een exchange, maar wat een ellende. De exchanges functioneren niet, zijn onbetrouwbaar of de fees zijn hoog is wat ik tegen kom.

Inderdaad, Binance ben ik klaar mee omdat het moeilijk is er Euro's naar toe / vandaan over te maken; dus die wil ik verwijderen.

Probeer ik vandaag Bitstamp aan te maken: Je kan alle landen kiezen behalve Nederland.

Bitvavo en Bitonic zijn geloof ik redelijk duur. In de inleiding van het topic staat dat Kraken vaak rete-traag is, en dan nog die andere met dat kleine Poolse bankje geeft ook niet veel vertrouwen.

Dus nu zit ik een beetje vast. Iemand advies?
Ik ben tevreden met FTX. Houdt alleen rekening met het volgende: MuVo in "[Exchanges] Het grote cryptocurrency exchanges topic"

Eventueel jou crypto goed koop uit laten keren kan door vanuit FTX je crypto te sturen naar Bitvavo (via een munt met lage fees) en daarna opnemen naar Euros.

Let op niet alle munten staan op FTX als fiat/spo, zoals de munt ADA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

Woohooo

Smilie, James Smilie

Weet iemand hoe de Sold Out precies werkt bij Binance? Het een paar keer van die locked savings gebruik gemaakt, nu is die periode weer verlopen maar van mn coin is die ineens sold out :(

Kan je hier maar een paar keer gebruik van maken of ben ik gewoon te laat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMJ0J5t5Azj8-p8efcTGIh7UksI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RzUW4Xip68TZt0Bq4rghVwBa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:25
Binance is lastig geworden voor Nederland.

Het zal vaker gepost zijn, maar ik zoek een goede exchange. Hoeft niet per se de allergoedkoopste te zijn maar geen zin in hoge fees. Als het 7 euro kost bij Bitvavo en 5 euro bij FTX vind ik Bitvavo prima.

Is Bitvavo dan een goede keuze nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
Stel je telefoon is kapot of gestolen, hoe gebruik je Bitvavo 2FA herstelcode dan?
Kan dat namelijk nergens vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

brambello schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:31:
Binance is lastig geworden voor Nederland.

Het zal vaker gepost zijn, maar ik zoek een goede exchange. Hoeft niet per se de allergoedkoopste te zijn maar geen zin in hoge fees. Als het 7 euro kost bij Bitvavo en 5 euro bij FTX vind ik Bitvavo prima.

Is Bitvavo dan een goede keuze nu?
Wil je veel verschillende coins? Ik ben jaren geleden in CoinMetro gestapt (zie eerdere berichten van mij hierboven), blijft gestaag groeien en bevalt mij zelf prima, ze hebben alle grote coins, maar qua altcoins en kleinere opkomende coins is het aanbod erg selectief/beperkt. Dus wat dat betreft is het voor velen minder geschikt als Coinbase vervanger.

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-02-2022 19:32 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 03:38
Bitvavo vraagje. iedere keer als ik een nieuw adres aan mijn adresboek wil toevoegen moet dat geverifieërd worden met het uploaden van een selfie inclusief legitimatie en foto's van het adres, wat echt véél te veel gedoe is.

Als je 2-factor authenticatie aanzet schijnt dat niet meer te hoeven, dus ik heb dat aangezet en ga vol goede moed proberen een nieuw adres te verifiëren krijg ik alsnog het verzoek voor het selfie gedoe "omdat 2FA pas kort aanstaat".
Hoe lang duurt deze ongein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:48
Hadespuiter schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 03:58:
Bitvavo vraagje. iedere keer als ik een nieuw adres aan mijn adresboek wil toevoegen moet dat geverifieërd worden met het uploaden van een selfie inclusief legitimatie en foto's van het adres, wat echt véél te veel gedoe is.

Als je 2-factor authenticatie aanzet schijnt dat niet meer te hoeven, dus ik heb dat aangezet en ga vol goede moed proberen een nieuw adres te verifiëren krijg ik alsnog het verzoek voor het selfie gedoe "omdat 2FA pas kort aanstaat".
Hoe lang duurt deze ongein?
Jij noemt het ongein maar je bent ze dankbaar als jij een e-mail ziet verschijnen dat er een adres gewhitelist is die jij zelf niet hebt toegevoegd.

Duur zal wel 24 uur zijn, ben zelf net zoals jou te lui om de bitvavo faq te gaan lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santekraam
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-05 22:18
Klopt het dat Bitvavo meer dan een miljoen gebruikers heeft in Nederland, zoals ze in de reclame beweren? _/-\o_ Is te zien hoeveel mensen de apps gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoHippo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-07-2022
Santekraam schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 01:22:
Klopt het dat Bitvavo meer dan een miljoen gebruikers heeft in Nederland, zoals ze in de reclame beweren? _/-\o_ Is te zien hoeveel mensen de apps gebruiken?
Wordt wel vaker gebruikt in de promotie, maar betekent niet automatisch dat het actieve gebruikers zijn. Kan bijvoorbeeld ook aantal registraties zijn terwijl het actieve gebruik lager ligt.

Een opkomende app die ik erg fijn vind is Nash, gericht op o.a. de Nederlandse markt, groot aanbod crypto en volledig non custodial. Oftewel, de wallet is in je eigen beheer zonder dat het bedrijf je vermogen kan blokkeren of zelfs maar kan aanraken. Iemand hier ook bekend met de Nash app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santekraam
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-05 22:18
Een miljoen klanten is erg veel in een markt die vorig jaar 1,2 tot 1,6 miljoen deelnemers telde. Dan heeft Bitvavo 60% tot 80% van alle klanten. Al hebben die soms rekeningen bij meerdere brokers.

Ze zouden ook 10 miljard per maand omzetten. Dat is dan 10.000 euro maandelijks voor elke klant. Dat totaal krijg je natuurlijk ook als je honderd euro honderd keer herbelegt, maar dan moet je elke maand wel veel fees afrekenen.

De cijfers doen me duizelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoHippo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-07-2022
Bitvavo is ongetwijfeld de grootste Nederlandse crypto aanbieder. Het klopt inderdaad dat veel handelaren meerdere apps hebben zoals Bitvavo, Nash.io, Blox of de buitenlandse exchanges als Binance, KuCoin of Crypto.com.

De hoge omzet kan ook komen doordat ze met verschillende organisaties en instituten werken. Althans, dat staat op hun website. Zulke partijen zijn natuurlijk in staat met veel grotere vermogens te handelen waar Bitvavo van profiteert met hun transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losmoges
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-05 19:44
Weet iemand wat er aan de hand is met Satos?
Wegens een technische storing is het momenteel niet mogelijk om bestellingen te plaatsen. Excuses voor het ongemak.
De melding staat al weken op de site. Ik had ten minste ergens een stukje nieuws artikel, social media post, of iets dergelijks verwacht, maar ik kan er helemaal niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb net ingelogd bij Binance met alleen wachtwoord en eenmalige code via e-mail. Voorheen was dit wachtwoord, eenmalige code via e-mail én eenmalige code via Google Authenticator.

Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste, vanwege de extra laag aan beveiliging.

Zie echter nergens waar ik dit in kan stellen :/ Is dit überhaupt mogelijk, of hebben de briljante ontwikkelaars bij Binance besloten dat MFA via e-mail wel voldoende veilig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-06 22:43
Account bij Bitvavo gemaakt. Phoe wat een gedoe. Wil je iets opnemen dan moet je eerst een selfie maken met daarop jezelf, je id en een briefje met de datum. Daarnaast ook nog een screenrecording van het andere wallet adres. Wordt er niet vrolijk van.

Net op binance gekeken op basis van de topicstart maar die geeft aan dat ik uberhaupt geen account mag maken gegeven mijn geografische ligging 8)7 .

Gdax uit de topicstart werkt uberhaupt niet.

Phoe is er iets dat anno 2023 wel een beetje normaal werkt?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
  • Laatst online: 25-05 14:02
sdk1985 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:41:
Account bij Bitvavo gemaakt. Phoe wat een gedoe. Wil je iets opnemen dan moet je eerst een selfie maken met daarop jezelf, je id en een briefje met de datum. Daarnaast ook nog een screenrecording van het andere wallet adres. Wordt er niet vrolijk van.

Net op binance gekeken op basis van de topicstart maar die geeft aan dat ik uberhaupt geen account mag maken gegeven mijn geografische ligging 8)7 .

Gdax uit de topicstart werkt uberhaupt niet.

Phoe is er iets dat anno 2023 wel een beetje normaal werkt?
Sinds 17 juli jl. is cryptohandelsplatform Binance officieel weg uit Nederland. Het bedrijf voldeed niet aan alle regels van toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) en moest daarom de biezen pakken.

Misschien handig om een Ledger o.i.d. aan te schaffen en daar je crypto op te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Binance is allemaal doorgestuurd naar Coinmerce, geen idee of dat prettig werkt eigenlijk.

Bybit, Nexo, Kucoin, allemaal wel te doen met elk zijn eigen voor en nadelen.

Grootste nadeel is toch wel dat ze om het hardst schreeuwen met acties, grabs, give-away en weet ik wat al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:55
SOL maakt op dit moment een behoorlijke daling. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Zijn er mensen die BitGet gebruiken? Merkte op dat ik ineens niet meer kon inloggen. Vandaag support ticket aangemaakt en krijg onderstaand terug. Wel vrij bizar, want heb geen enkele notificatie gehad hierover via mail en heb het eigenlijk per toeval opgemerkt. Ook dat er een week overheen moet gaan om weer te kunnen inloggen (werkt nog steeds niet). Via Google vind ik dat BitGet de Nederlandse markt verlaat, maar het artikel daarover op hun website bestaat niet meer.
Dear valued customer,

Thank you for reaching out to Bitget!

To comply with various countries' regulations, Bitget does not support users from the listed countries:
Afghanistan, Canada (Alberta), Central African Republic, Crimea, Cuba, Democratic Republic of the Congo, Guinea Bissau, Haiti, Hong Kong, Iran, Iraq, Lebanon, Libya, North Korea, Netherlands, Puerto Rico, Singapore, Somalia, Sudan, South Sudan, Syria, The United States, Yemen.

Starting from 18 March 2024, 17:00 PM (UTC/GMT +8), you will regain access to the withdrawal function without restrictions.

Please note that you have a 7-day window to complete any necessary withdrawals. After this period, access to the account will be restricted again, and you won't be able to log in.

It's crucial to manage your assets cautiously. If there are any remaining funds after the withdrawal period, there's a risk of potential loss.

We appreciate your understanding regarding this matter.

Should you have further inquiries, feel free to contact us via our 24/7 Livechat

Best regards,
Bitget Customer Service Team
Nog even een update hierover: Nog contact gehad met een echt persoon op de livechat. Melding was als volgt:

BitGet verlaat de NL markt. Heeft dit niet gecommuniceerd naar haar klanten via e-mail maar via algemene melding: 'It was not informed via email but publicly announced.'

Vreemd dus. Je account kan vrijgegeven worden, maar je kan pas na een week inloggen. Vervolgens heb je zeven dagen de tijd om je assets weg te halen. Reden: 'Because we need to schedule the time for the withdrawals.'

Vrij bizar allemaal. Hopen dat het over een week werkt zoals men aangeeft.

[ Voor 15% gewijzigd door GenetiX op 11-03-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
Zijn er mensen die hier Finst gebruiken als exchange?
Nu Binance niet meer een optie is zoek ik een andere exchange voor aankopen en versturen naar mijn eigen wallet. Finst lijkt lage kosten te hebben (gratis storten en opnemen, aankopen 0.15%) maar lees er weinig over op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:21
Hoe zijn de recente ervaringen met Bitstamp?

Kraken heeft mijn account op slot gezet zonder aankondiging ter her verificatie en op het moment ik daar weer toegang heb gaat dat account dicht. Dus ben naarstig op zoek naar alternatieven. Kucoin gebruik ik vanwege Plutus, maar wekt niet echt vertrouwen op, naast ik hun interface ruk vind. Of dat terecht is altijd lastig te bepalen.

Ik heb al sinds begin 2014 een geverifieerd Kraken account en ben met een 5 tal shitcoin casino's al de pineut geweest, dus in het algemeen is mijn vertrouwen in een faire behandeling tot onder het nulpunt gedaald.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter152
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-10-2024
Welke exchanges zijn eigenlijk legaal in Nederland? Zijn dat maar een handvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Peter152 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:46:
Welke exchanges zijn eigenlijk legaal in Nederland? Zijn dat maar een handvol?
Dit kun je hier bekijken: Register van aanbieders van cryptodiensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Is dat zo? Ik zit zelf bij CoinMetro, een relatief kleine speler maar ook weer met lage kosten. Zij hebben me verzekerd dat ze een vergunning in Nederland hebben. Maar toch staan ze hier dan weer niet bij. Ze zitten in Estland dus sowieso in EU…

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-03-2024 16:29 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalentedMrRiple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-04 10:53
Ik heb nog een flufje COTI staan op mijn hardware wallet. Ik wil daar eigenlijk wel vanaf, maar ik heb ze daarheen gestuurd op de BEP-20 (Binance Smart Chain) en nu Binance er niet meer is heb ik niet zo snel een wallet op een exchange waar ik BEP-20 heen kan sturen (allemaal ERC-20 voor zover ze nog aan COTI doen). Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdW72
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb een vraag mbt Metamask en BNB Smart Chain. Hoe kan ik tokens vanaf deze plek verplaatsen naar een ander netwerk? (Ben al even aan het kijken of ik het elders moest stellen maar dit leek mij de beste plek) Dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Welke exchanges gebruiken jullie allemaal tegenwoordig, voorheen gebruikte ik Binance en bybit maar dat kan blijkbaar niet meer. Welke worden er nu gebruikt voor het daytrade o.a. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:45:
Welke exchanges gebruiken jullie allemaal tegenwoordig, voorheen gebruikte ik Binance en bybit maar dat kan blijkbaar niet meer. Welke worden er nu gebruikt voor het daytrade o.a. ?
Voor spot trading werkt bybit hier nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43

knakworst

Get more sats!

OKX lanceert in Nederland.

https://www.crypto-inside...et-sterke-focus-op-prijs/

En ze hebben al een licentie bij DNB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
https://bitonic.nl/nl/new...ber-overstap-naar-bitonic

BL3P stopt op 20 december en tegoed wordt automatisch verplaatst naar Bitonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben zelf niet meer actief in crypto, maar heb nog wat op BL3P staan. Ditzelfde gebeurde ook ongeveer met Binance en daarvan staat mijn saldo nu bij Coinmerce.

Alleen straks met Bitonic lijkt het mij bv niet zo goedkoop om uit te stappen, mocht ik dat willen. Wellicht zelfs nu bij BL3P al beter alles verplaatsen.

Ik zou nog moeten kijken of ik lkr alles zo laat of dat ik mij nog registreer bij een extra exchange. Zelf heb ik nog een ongebruikte Bitstamp account, maar wellicht nog andere aanraders? Kraken, Bitvavo, Bybit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Ik heb wat moeite met de juiste informatie te vinden, maar klopt het nou echt dat je voor elke trade op Kraken 1% aan fee betaald?
Daarnaast ook nog een hele nadelige spread, dus uiteindelijk kost een trade me ongeveer 4% 8)7 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
metallicattim schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:09:
Ik heb wat moeite met de juiste informatie te vinden, maar klopt het nou echt dat je voor elke trade op Kraken 1% aan fee betaald?
Welke zoekmachine gebruik je dan? Genoeg resultaten met 'Kraken fee'.

Tip: Maak gebruik van Kraken Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Ik vond nergens een percentage 8)7

Maar de PRO app is al 10x beter, duidelijker en goedkoper, thanks 8)

[ Voor 13% gewijzigd door metallicattim op 19-12-2024 14:36 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Zoals elders op het forum, geldt ook hier: geen referrals posten!
Voor bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]