Toon posts:

[Exchanges] Het grote cryptocurrency exchanges topic

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:33

Rannasha

Inleiding

Handelen in Bitcoins, Ethereum en andere cryptocurrencies, iedereen lijkt het tegenwoordig te doen. Maar hoe begin je met deze wilde achtbaanrit? Dit topic gaat over de in- en uitstapstations van de cryptocurrency-achtbaan: Exchanges.

LET OP: Dit topic gaat enkel over de websites en applicaties waarmee je cryptocurrencies kunt verhandelen. Zaken als registratie, support, vergelijking tussen verschillende platforms, enz... Discussies over de cryptocurrencies zelf, handelen, koersontwikkelingen en andere zaken die niet direct van toepassing zijn op de exchange-diensten zelf horen thuis in andere topics.

Exchanges en brokers

Wanneer er over exchanges gesproken wordt, wordt vaak een overkoepelende categorie diensten bedoeld die ruwweg opgedeeld kan worden in 2 groepen: Daadwerkelijke exchanges (beurzen) en brokers.

Brokers zijn bedrijven die je cryptocurrencies laten kopen en verkopen in transacties met het bedrijf zelf als tegenpartij. Als je wat koopt, koop je dat direct van de broker. Verkoop je iets, dan verkoop je het aan de broker. Broker-diensten richten zich vooral op snelheid en gebruiksgemak. Zo kun je vaak met iDeal betalen (als het een Nederlandse dienst betreft) en ben je zeker van de koers zodra je een bestelling plaatst. Het nadeel is echter dat er een redelijk groot verschil zit tussen aan- en verkoop prijs (hier haalt de dienst z'n winst vandaan). Bovendien zijn geavanceerde orders niet mogelijk. Voorbeelden van dergelijke diensten zijn Bitonic (NL, Bitcoin), LiteBit (NL, veel cryptocurrencies) en Coinbase (US, BTC, ETH, LTC, BCH).

Daarnaast zijn er de beurzen, of exchanges. Dit zijn websites waar je een account kunt aanmaken dat je vervolgens met geld (cryptocurrencies of fiat) kunt vullen. Met het saldo van je account kun je daarna gaan handelen. Voordelen van handelen via een exchange is dat je betere koersen krijgt en dat er allerlei complexere ordertypes mogelijk zijn. Het nadeel is dat het tijd kost om geld in je account te krijgen (dit gaat bijvoorbeeld via SEPA overboeking en dit duurt enkele uren tot dagen) en dat er vaak een identiteitsverificatieproces nodig is voordat je geld kunt storten of opnemen.

Wat belangrijk kan zijn om te beseffen is dat omdat je bij brokers je altijd direct met de dienst zelf handelt, de dienst kan zelf bepalen tegen welke prijs het z'n coins aanbiedt. Als er veel vraag is, kan de broker de prijs sterk verhogen en als de broker geen voorraad meer heeft, dan is het simpelweg niet mogelijk om te handelen. Op exchanges handel je enkel met andere gebruikers. De exchange speelt hier slechts de rol van bemiddelaar die kopers en verkopers bij elkaar brengt en die de tegoeden van de gebruikers beheert totdat deze worden opgenomen. De prijs wordt bepaald door de gebruikers.

Koop of verkoop je zo nu en dan een beetje aan cryptocurrencies, dan zijn de directe koop/verkoop diensten van brokers waarschijnlijk het makkelijkst. Ga je actief handelen, dan zit je beter op een exchange. De rest van deze post gaat voornamelijk over het handelen op exchanges.

Registratie & Verificatie

Voordat je op een exchange kunt handelen, zul je je eerst moeten aanmelden door een account aan te maken. Bij veel exchanges is een volgende stap een vorm van identiteitsverificatie. Zonder een dergelijke verificatie ben je vaak beperkt in wat je kunt doen wat betreft stortingen en opnames. Soms is het zelfs helemaal niet mogelijk om een exchange te gebruiken zonder verificatie.

Waarom moet ik mij verifieren?
Exchanges hebben hun verificatie-regels niet voor de lol of om klanten te pesten. Dergelijke procedures komen voort uit wetten en regels om het witwassen van geld te voorkomen. Exchanges worden door de lokale overheid of door hun bank-partners verplicht om voldoende KYC/AML (Know Your Customer / Anti Money Laundering) procedures toe te passen.

Over het algemeen zijn de verificatie-eisen strenger als de exchange handel met fiat-valuta's (EUR, USD, enz...) en overboekingen van en naar gewone bankrekeningen aanbiedt. Exchanges die enkel handel tussen cryptocurrencies aanbieden hebben vaak zwakkere of zelfs helemaal geen KYC/AML eisen. Daarnaast zijn de eisen ook afhankelijk van het land waar de exchange is gevestigd.

Hoe zit het met het BSN op mijn ID. Kan ik dit blurren?
Nederlandse paspoorten hebben het burgerservicenummer (BSN) op de hoofdpagina staan. De Nederlandse overheid raadt mensen aan om enkel een kopie/scan van een paspoort te overhandigen waarin het BSN onleesbaar is gemaakt. De overheid biedt daarom ook de KopieID app aan om hiermee te helpen.

Helaas hebben veel buitenlandse exchanges weinig boodschap aan de richtlijnen van de Nederlandse overheid en weigeren ze scans met informatie die onleesbaar is gemaakt. Het precieze beleid verschilt van exchange tot exchange en kan ook nog eens afhangen van de medewerker die de boel bekijkt. Er is geen eenduidige oplossing voor het probleem dat voornamelijk veroorzaakt is door het feit dat de Nederlandse overheid besloten heeft om informatie die ze privacy-gevoelig vinden (althans, in sommige gevallen, want van ZZPers is het BSN opeens geen beschermd gegeven gezien het onderdeel uitmaakt van hun BTW-nummer) op de voorpagina van het paspoort te laten printen. Je zult daarom zelf een afweging moeten maken of je de exchange betrouwbaar genoeg vindt om een ongewijzigde scan in te sturen.

Als alternatief kun je kijken of je een ander document kunt gebruiken voor de verificatie, bijvoorbeeld een rijbewijs waar geen BSN op staat. Ook kun je kiezen voor een exchange waar je wel met een onleesbaar BSN kunt verifieren. Bijvoorbeeld Bl3p.eu, de exchange van het Nederlandse bedrijf Bitonic, waar je wel een scan kunt insturen waarop het BSN onleesbaar is gemaakt, omdat Bl3p in tegenstelling tot grote buitenlandse exchanges, beter op de hoogte is van de eigenaardigheden van het Nederlandse paspoort.

Hoe lang duurt verificatie?
Dat verschilt zeer sterk. Sommige exchanges hebben een geautomatiseerd proces, waarbij het niet meer dan een paar minuten kost als alle informatie goed leesbaar is (voor een computer) en er geen problemen zijn. Kom je niet door het geautomatiseerde proces of heeft de exchange dat simpelweg niet, dan ben je afhankelijk van de drukte en kan de wachttijd variëren van minder dan een dag tot enkele weken. Bij extreme drukte doen sommige exchanges zelfs de deur dicht voor nieuwe gebruikers.

Plan daarom vooruit: Denk je binnenkort in bepaalde cryptocurrencies te willen gaan handelen, registreer je dan alvast bij een exchange en begin, indien nodig, het verificatie proces. Heb je forse winsten gemaakt? Overweeg dan om alvast een hoger verificatie-niveau aan te vragen met ruimere opname-limieten zodat je straks na het verzilveren van je miljoenen-winst, je dit niet met een slakkentempo van €1000 per dag hoeft op te nemen.

Pas op, druk!

Momenteel is er dankzij de forse rallies in 2017 veel interesse in cryptocurrencies en de exchanges hebben hun gebruikersaantallen ontzettend zien stijgen. Stijgingen die veel groter waren dan sommige exchanges aan konden. Als gevolg hiervan zijn sommige exchanges minder bruikbaar. Daarnaast zijn de wachttijden voor ondersteuning, verificatie en fiat-opnames vaak langer, soms zelfs fors langer. Het screenen, inhuren en opleiden van personeel kost veel tijd, omdat het vaak gaat om posities waarin men in aanraking komt met gevoelige financiële informatie.

Hou hier rekening mee als je handelt op een exchange. Dat het een paar weken duurt voordat je antwoord krijgt op je ticket. Dit betekent niet per se dat de exchange door een stelletje oplichters wordt gerund of dat ze veel slechter zijn dan de concurrentie. Het is voornamelijk een effect van een zeer grote onbalans tussen gebruikers en support-medewerkers.

Overzicht van populaire exchanges

Hieronder volgt een opsomming van een aantal populaire exchanges en hun belangrijkste eigenschappen. De cryptocurrency-markt is continu in ontwikkeling en nieuwe exchanges verschijnen ten tonele terwijl oude rotten langzaam terrein verliezen. Onderstaande lijst is daarom niet noodzakelijk de meest actuele samenvatting van het crypto-exchange-landschap.

• Bitstamp: http://www.bitstamp.net
  • UK, oorspronkelijk Sloveens, SEPA via Slovenië.
  • EUR, USD | BTC, XRP, LTC, ETH, BCH
  • Actueel:
  • Kraken: https://kraken.com
  • USA, handelt via UK, SEPA via Duitsland
  • EUR, USD, GBP en meer | BTC, ETH, XRP en meer
  • Actueel: Kraken heeft zwaar te lijden onder de toegenomen gebruikersaantallen. De exchange is vaak slecht bruikbaar, met orders die zeer traag worden verwerkt en delen van de website die niet (goed) werken. Een significante upgrade die deze problemen moet oplossen is in verregaand stadium van ontwikkeling.
  • Bitfinex: https://www.bitfinex.com
  • Hong Kong
  • EUR, USD | Diverse cryptocurrencies
  • Actueel: Hoewel Bitfinex na een langdurige periode weer withdrawals aanbiedt, lopen EUR opnames via een zeer kleine Poolse bank en zijn vertragingen te verwachten.
  • Binance: https://www.binance.com
  • China, Japan
  • Geen fiat | Veel cryptocurrencies
  • Actueel: Binance is een nieuwe exchange die snel veel aandacht erg populair is geworden. Hoewel de ervaringen over het algemeen goed zijn, heeft Binance nog niet een bewezen trackrecord op het gebied van betrouwbaarheid en veiligheid.

Tot slot

Handelen in cryptocurrencies is uitermate risicovol. De kans op enorme winsten is aanwezig, maar je kunt net zo goed al je geld verliezen. Koersschommelingen van tientallen procenten in korte tijd komen regelmatig voor, zeker bij kleinere cryptocurrencies. Verdiep je in de materie en investeer alleen geld dat je bereid bent om te verliezen.

Heb je suggesties voor deze topicstart. DM ze dan naar @Rannasha.

[Voor 155% gewijzigd door Rannasha op 04-01-2018 16:30. Reden: Topicstart!]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik heb al gezocht hier op tweakers en in de fora.
maar heb toch een vraag over litebit ik heb hier enkele maanden geleden voor 15 euro wat altcoins gekocht en wilde er nu nog wat bij kopen maar het minimum is gestegen van 15 naar 75 euro!! kan iemand mij vertellen waarom ze dat hebben gedaan?

ik kan litebit wel mailen maar met die drukte van nu vermoed ik niet echt een snel antwoord.

daarnaast vind ik 75 in een keer aan coins te kopen gewoon wat teveel voor mij zelf wil ik het leuk en klein houden vandaar de vraag.

ook kan ik het op hun eigen site en twitter/facebook niet terug vinden waarom de minimum is verhoogd?

AMD Ryzen 5600X, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

• Kwebie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-12-2020
copywizard schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:58:
*knip*
ook kan ik het op hun eigen site en twitter/facebook niet terug vinden waarom de minimum is verhoogd?
Simpel gesteld: Te veel nieuwe aanwas in de crypto markt. Meer dan 200.000 gebruikers in 2 week tijd, waardoor ze qua support en qua afhandelen van transacties in de problemen kwamen. Vaak waren er maar enkele momenten per dag, van maximaal 5 minuten, waarin mensen geld konden uitgeven op de website.

Daarom is het minimum verhoogd, zodat alle kleine transacties voor nu weg vallen. Het is niet bekend of het minimum ooit weer naar beneden gesteld wordt, daar zijn geen uitspraken over gedaan.

• Tim de Jong
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-03 09:41
maar heb toch een vraag over litebit ik heb hier enkele maanden geleden voor 15 euro wat altcoins gekocht en wilde er nu nog wat bij kopen maar het minimum is gestegen van 15 naar 75 euro!! kan iemand mij vertellen waarom ze dat hebben gedaan?

ik kan litebit wel mailen maar met die drukte van nu vermoed ik niet echt een snel antwoord.

daarnaast vind ik 75 in een keer aan coins te kopen gewoon wat teveel voor mij zelf wil ik het leuk en klein houden vandaar de vraag.

Litebit verandert regelmatig het minimale koopbedrag. Het is een keer 100 euro geweest, maar ook een keer 250 euro. Ik denk dat ze bij drukte liever hebben dat mensen grotere bedragen uitgeven, zodat er minder transacties nodig zijn.

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:18
Ik ga hier meteen een vraag stellen, ik heb een stomme fout gemaakt. Ik heb eth (0.07 ongeveer) vanuit gdax naar een binance BTC adres verstuurd.
Als ik het goed gelezen heb zal dit een invalid adres zijn en wordt de transactie afgekeurd.
Heeft iemand iets soortegelijks meegemaakt? Bij gdax kan ik enkel een Transfer ID inzien waar ik verder geen informatie over kan vinden. Ik heb alvast maar een ticket ingediend bij support.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:59

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Wellicht handig om mijn verhaaltje ook te gebruiken Rannasha?
zal hem even opzoeken zo

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:50
Ik heb nog 18 XRP op Bitfinex staan die ik graag naar Binance zou overbrengen. Zelfs nadat ik een "small withdrawal" heb aangevraagd is het minimum nog steeds 18.. De enige manier die ik kan bedenken is om een aantal XRP vanaf Binance naar Finex over te maken, en dan het geheel weer terug naar Binance. Bitfinex vermeld dat de aantallen wel kunnen fluctueren, iemand bekend hoe vaak dat gebeurd?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:05
stomme vraag misschien maar wou Binance eens proberen maar ik krijg dat puzzelstukje niet op zijn plek zit op firefox btw

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:33
DRuw schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:03:
Wellicht handig om mijn verhaaltje ook te gebruiken Rannasha?
zal hem even opzoeken zo
Stuur maar een DM.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• bitbiljet
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-01-2018
Ik heb tot dusver altijd Kraken en Bittrex gebruikt. Beide werken op zich prima. Toch ben ik me op dit moment in het verdiepen in bisq.network. De app ziet er gelikt uit en de decentrale architectuur erachter spreekt me erg aan. Iemand ervaring met bisq?

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:45
Wat vinden jullie van Bitvavo?

1+10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05

T-8one

take it easy, take a sisi

Iemand nog tips voor een decentrale exchange? Ik gebruik nu DEX een klein beetje, maar vroeg me af of er alternatieven zijn.
Het hele idee van BTC was juist om de tussenpartij uit te schakelen, en nu zitten we massaal via centrale tussenpartijen welke we niet kunnen vertrouwen te handelen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-03 12:10
Misschien handig te vermelden dat Litebit de minimale inzet 50-250 euro bepaald aan de hand van drukte/tijd, in de ochtend kun je vaak voor 50-100 euro terecht, in de middag 100-150 euro, en de avond meestal 250 euro. Dit is minimaal instap voor vrijwel alle coins als ze uberhaupt coins hebben!

Verder, hoe het op een gangbare (fee wijs) manier van litebit naar een exchange gezet kan worden is ook wel handig. Heb zelf veel mee gekloot draai uiteindelijk wel ruim winst, maar hier toch wel een beetje de vingers aan gebrand in het begin ;)

[Voor 29% gewijzigd door Zeph op 04-01-2018 13:13]

• TheBigPicture
  • Laatst online: 28-05-2018

Heeft (volgens de gegevens van Litebit) voornamelijk te maken met de drukte.
Door het transactiebedrag te verhogen, blijft het aantal te verwerken zaken beter te verwerken.
Beter 1x 250 als 25x 10 is de gedachte, met name over de transacties welke niet goed gingen scheelt dat veel administratie.

Prima site overigens voor het eenvoudig instappen en kijken hoe ééa werkt.
Inkoop / verkoop tarieven daarin zit een marge verwerkt maar waar prima rendementen mee te behalen zijn.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-03 22:28
TheBigPicture schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:16:
[...]

Heeft (volgens de gegevens van Litebit) voornamelijk te maken met de drukte.
Door het transactiebedrag te verhogen, blijft het aantal te verwerken zaken beter te verwerken.
Beter 1x 250 als 25x 10 is de gedachte, met name over de transacties welke niet goed gingen scheelt dat veel administratie.

Prima site overigens voor het eenvoudig instappen en kijken hoe ééa werkt.
Inkoop / verkoop tarieven daarin zit een marge verwerkt maar waar prima rendementen mee te behalen zijn.
Die zogenaamde "drukte" wordt dan wel door bestaande klanten veroorzaakt want LiteBit laat al en tijdje geen nieuwe klanten toe. Daardoor missen ze dus veel €€€.
https://www.litebit.eu/nl/registreren
Transacties gaan volgens mij echt niet met de hand maar volledig geautomatiseerd.
Er zijn gelukkig goede alternatieven zoals Binance of het (wat duurdere) Coinbase.

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:22
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de aanmelding bij binance en coinbase? Zowel mijn rijbewijs als mijn id-kaart worden geweigerd.

• HoppyF
pgs010 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:50:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de aanmelding bij binance en coinbase? Zowel mijn rijbewijs als mijn id-kaart worden geweigerd.
Bij Coinbase had ik dit bij de tweede ID.
Eerste ging goed, tweede niet.
Daarna gewoon nog een keer ingestuurd en toen werd deze binnen een kwartier of zo geaccepteerd.
Binance heb ik nog geen ID verificatie gedaan was niet nodig om mee te handelen.

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

@pgs010

Mij is het net gelukt na 2 weken proberen.
Via GDAX en dan met chrome + webcam foto (van jezelf) en gewoon je foto's van je ID uploaden in de browser.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 13:00
Ik vind het nu toch wel een beetje hinderlijk dat de ADA wallet op bittrex al dagen in onderhoud is. Ik kan hier niets over vinden, misschien heb ik een memo gemist?

28k muntjes, en straks keldert ie weer zul je zien 😐

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22
Ik drop hier gewoon even mijn post voor mijn 'signature' tip; De voorraad check van litebit.eu :).

Wat betreft de beperkte mogelijkheden om muntjes te kopen zat dit vast te maken hebben met serverdruk. Handmatig zijn, met de grote koerswisselingen, die transacties niet te doen, dus er zal vast wel een automatisch proces achter zitten.

Vind het wel slecht van ze dat ze dat na zoveel weken nog steeds niet op orde hebben en dat de beschikbaarheid ervan steeds slechter wordt. Eerst wordt het aanbod beperkt door gewoon geen voorraad vrij te geven, daarna worden er minimale bedragen ingesteld en intussen al een ledenstop.

Litebit.eu voorraad check :).

• TropischFruit
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-01 17:59
Vraag me toch altijd af wat het goedkoopste is om uit te cashen, kan iemand dit beantwoorden?

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Bobje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:01:
Ik vind het nu toch wel een beetje hinderlijk dat de ADA wallet op bittrex al dagen in onderhoud is. Ik kan hier niets over vinden, misschien heb ik een memo gemist?

Je kunt ze tijdens dit onderhoud wel gewoon kopen en verkopen hoor, als je ADA op de exchange hebt staan.. Dus omzetten in BTC bijvoorbeeld, als je ze kwijt wilt.
Volgens mij kun je alleen niet withdrawen en depositen vanuit/naar een externe wallet, maar dat is voor het handelen ook helemaal niet nodig. ;)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 13:00
BrainCrash schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Je kunt ze tijdens dit onderhoud wel gewoon kopen en verkopen hoor, als je ADA op de exchange hebt staan.. Dus omzetten in BTC bijvoorbeeld, als je ze kwijt wilt.
Volgens mij kun je alleen niet withdrawen en depositen vanuit/naar een externe wallet, maar dat is voor het handelen ook helemaal niet nodig. ;)
Merci! En ik maar elke keer op wallets kijken, maar dat je niet op 'ADA' kan klikken, via een omweggetje als t ware dus wel gewoon mogelijk! Ik slaap weer wat lekkerder denk ik :)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-03 14:30

Swerfer

Hmm...

TropischFruit schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:05:
Vraag me toch altijd af wat het goedkoopste is om uit te cashen, kan iemand dit beantwoorden?
Brokers zoals Bitonic en dergelijke zijn vaak wat minder voordelig en verschillen ook van moment tot moment.

Exchanges die van/naar fiat wisselen zijn meestal de voordeligste, echter zijn er wel grote verschillen. Kraken schijnt goedkoop te zijn om even een voorbeeld te geven.

Crypto.com

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 15:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Swerfer schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Brokers zoals Bitonic en dergelijke zijn vaak wat minder voordelig en verschillen ook van moment tot moment.

Exchanges die van/naar fiat wisselen zijn meestal de voordeligste, echter zijn er wel grote verschillen. Kraken schijnt goedkoop te zijn om even een voorbeeld te geven.
Verschilt per moment inderdaad.

Valt me vandaag wel op dat de prijs voor uitbetalen op Bitonic momenteel erg gunstig is.
1 BTC levert €12.530,82 op bij Bitonic, terwijl de koers op de grotere exchanges lager ligt (Bitfinex: €12.050, Bitstamp: €12.113, Kraken: €12.279)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27
Overgenomen en bijgewerkt uit het trading topic deel 5, want het was nogal ondergesneeuwd daar:
DRuw schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:42:
Is iemand van jullie ook op HitBTC bezig toevallig?
ik bennu general user maar ik snap de tiers niet helemaal.
Ik kan nu onbeperkt cryptos storten en opnemen maar ik snap die verification thresholds niet helemaal...?
Weet iemand wat dit precies inhoud?
Volgens mij kan ik vrij handelen zonder verdere registratie (les paspoort etc) zolang ik maar geen FIAT op wil nemen... toch?
Bij HitBTC kan ik al in tijden geen BTC withdrawals meer doen. Het lijkt alsof het mag en volgens mij heb ik het eerder ook gedaan, maar bij de verification mail link krijg ik `Currency operations not available`. Geen idee of dat sowieso niet mag als je nog niet verified ben, dat is inderdaad erg onduidelijk. Heb een aantal dagen geleden wel de info gestuurd om mijn account verified te krijgen, maar dat zal wel een paar dagen duren gok ik zo. Heb al een ticket geopened en dat ligt nu bij 2nd line support, en ik ben niet de enige zo te lezen: https://forum.hitbtc.com/...s-not-available-all-coins
Dear Traders!

Please forgive us for the delays you've encountered.

Our team is researching the issue. We will get back to each trader with such an issue individually, through the Support Center: https://support.hitbtc.com/hc/en-us.

So, if you haven't filed a ticket to us - that's a reason to do it. We will get back to you shortly. Thank you for your patience.
Bij een withdrawal via de API krijg ik de volgende response:
code:
1
WithdrawResponse{error=Error{code=403, message=Action is forbidden, description=}}

Naast BTC heb ik ook LTC geprobeerd, zelfde. Ripple kan ik niet eens naar Main account sturen, zelfde error. Ik ga nog XMR proberen te withdrawen, maar heb er geen goed gevoel bij, er zijn ook een groot aantal topics op het HitBTC forum met eenzelfde klacht.

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:57
pgs010 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:50:
Even via de coinbase mobiele app doen. Gaat sneller en beter.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Ben sinds kort aan het verdiepen om wat Ripple's te kopen.
Nu had ik via kraken.com een account geopend maar kan ik niets kopen omdat ik niet van tier 0 naar tier 1 kan (schijnt een probleem te zijn).

Hebben jullie een alternatief voor kraken.com?
Zoek een site waar ik makkelijk geld kan inleggen (rond de 100 euro) en eventueel weer terugstorten.

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 23:34
Vanmorgen om ca 6 uur via litebit wat Ethereum gekocht naar mijn wallet adres op Binance.

Binance lag er op dat moment (nog) uit wegens een upgrade.

Nu staat mijn bestelling al 10u in behandeling, de blockchain ziet ook niks van deze bestelling. Meer mensen die dit hebben vandaag?

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-03 09:19
Ik heb gister om 19:00uur ETH verstuurd vanaf mijn Bitstamp account naar Huobi exchange. Deze zijn nog steeds niet aangekomen, verwacht een flinke delay dus;)

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 17:02
iemand enig idee hoe ik XRP overmaak naar een wallet in Bitfinex? Je moet dan een soort tag meegeven. Moet ik deze tag van de specifieke wallet gewoon achter het ontvangstadres plakken?

• smokeandnoise
Lekker dan.. ze verkopen dus iets wat ze niet hebben.

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:00
Nog iemand die met Coinomi werkt?

Ik heb een half uur geleden de opdracht gegeven om mijn XVG om te wisselen naar LTC met Changely (in de coinomi app).

Dat is niet de eerste keer dat ik de functie gebruik binnen coinomi. Normaal gaat dit super snel, maar nu dus al ruim een half uur. De status blijft op 'waiting for exchange' staan.

Nog meer mensen hier last van?

• Synn7
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-04-2022
Is kraken een goede optie puur voor het heen en weer sturen van fiat? Dus puur als doorvoer van en naar Bittrex bijvoorbeeld.

Op dit moment wacht ik nog steeds op mijn Bitstamp verificatie (duurt al ruim 2 weken). Voordeel van bitstamp vind ik de optie om direct in EUR te kunnen kopen/verkopen.

Echter nu het zo lang duurt wil ik toch ook naar andere opties kijken omdat ik totaal niet flexibel ben op het moment met verkopen. Enige manier nu is om alles naar bitcoin om te zetten en dan via bijv. bitonic verkopen.

Ik vraag me dus af om het zin heeft om te kijken of het via Kraken wel al lukt (als het hier ook aantal weken duurt met verificatie kan ik net zo goed wachten op Bitstamp). Iemand een idee?

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:54
Bobje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:01:

Is er ergens te vinden hoe lang deze maintenance duurt? Eth staat namelijk ook al een tijd op maintenance..

• Tys
  • Laatst online: 16:19
Synn7 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:37:
Is kraken een goede optie puur voor het heen en weer sturen van fiat? Dus puur als doorvoer van en naar Bittrex bijvoorbeeld.
Ik ben wel even klaar met Kraken. Voor wat betreft fiat gebruik ik Coinbase en dan ETH/LTC van en naar exchanges. Kraken werd mij iets te veel geduw (aan de lopende band error 520) als het wat drukker is en dat is het de laatste weken constant. Maar Coinbase werkt prima, zal wel iets duurder zijn, maar op al die winsten maakt dat toch allemaal niet meer uit denk ik dan.

My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: Rio de Janeiro (Brazil)

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03-2019
Iemand ervaring met Gate.io?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 22:05
DaCoTa schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:00:

Bij HitBTC kan ik al in tijden geen BTC withdrawals meer doen.
Ja, join de club... ik zit ook al een eeuwigheid te wachten op een paar litecoins. Leuk om te zien hoe die koers daalt terwijl je er wat anders van wilt kopen :'(

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Plasmaman
  • Laatst online: 17-01-2018
Ondertussen wordt iedereen uit zijn Binance App gegooid? Zijn ze onze coins op de exchange aan het leegroven in China?

• DaCoTa
Widow schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Ja, join de club... ik zit ook al een eeuwigheid te wachten op een paar litecoins. Leuk om te zien hoe die koers daalt terwijl je er wat anders van wilt kopen :'(
Het is meer dat ik bang ben dat ik mijn volledige balans daar af kan schrijven. Dat zou vrij vervelend zijn, aangezien dat meerdere BTC is.

• vanisher
hmz ja.. eth van gdax naar binance duurt ook lang. staat al 2,5 uur pending.

• Widow
DaCoTa schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Het is meer dat ik bang ben dat ik mijn volledige balans daar af kan schrijven. Dat zou vrij vervelend zijn, aangezien dat meerdere BTC is.
Ik hoop echt dat ze snel met een oplossing komen, zou niet best zijn als we het kwijt zijn..

• HoppyF
iNSANiTi schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:58:
@pgs010

Mij is het net gelukt na 2 weken proberen.
Via GDAX en dan met chrome + webcam foto (van jezelf) en gewoon je foto's van je ID uploaden in de browser.
Bij mij heb ik de verificatie met ID via de IOS app van Coinbase gedaan.
Webcam foto is dan niet nodig.
Vanwege de koppeling met GDAX is dit daar ook geldig.

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 09:56
Plasmaman schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:53:
Ondertussen wordt iedereen uit zijn Binance App gegooid? Zijn ze onze coins op de exchange aan het leegroven in China?
Ik kreeg een melding dat ik al ingelogd was vanaf mijn PC. Klopt ergens ook wel, wat ik was even de koers aan het checken op de plee. Beetje jammer dat ze dat nu in de app gebouwd hebben, maar op zich ook niet heel erg verkeerd.

PSN: KeaveXL

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47
Ik heb toevallig gisteren alles weggehaald bij Binance (even lekker hodlen), maar geloof hier niets van... Ze zijn de grootste exchange met nog een gigantische mogelijkheid voor groei.. Vertrouwen is alles voor exchanges.

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Meer mensen last van inlogproblemen bij Binance? Kan er niet meer in komen via de app. Krijg (denk ik) in het chinees een error.
Heb de app ook al een update gegeven...

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:49
Nergens last van?

• smokeandnoise
Binance heeft het erg druk afgelopen dagen en kan t niet meer aan af en toe

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:46
HoppyF schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:56:
[...]

Bij mij heb ik de verificatie met ID via de IOS app van Coinbase gedaan.
Webcam foto is dan niet nodig.
Vanwege de koppeling met GDAX is dit daar ook geldig.
Ik heb het geprobeerd via de website (sms krijg je dan met een web link) en met de app. De eerste kreeg ik na 24u terug dat het mislukt was (zonder reden). De 2e is nu alweer een paar uur pending.

Ik kreeg via de app geen scherpe foto's trouwens op een galaxy s8. Heb het idee dat ze hun eigen camera app oid gebruiken. Niet scherp te krijgen.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dank @Rannasha voor deze mooie topicstart :)

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• jtewelde
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
AtlAntA schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:09:
[...]

Ik heb het geprobeerd via de website (sms krijg je dan met een web link) en met de app. De eerste kreeg ik na 24u terug dat het mislukt was (zonder reden). De 2e is nu alweer een paar uur pending.

Ik kreeg via de app geen scherpe foto's trouwens op een galaxy s8. Heb het idee dat ze hun eigen camera app oid gebruiken. Niet scherp te krijgen.
om de fot scherpte krijgen > zet je flash aan en dan uit ;)

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:09
ThijsM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:01:
Meer mensen last van inlogproblemen bij Binance? Kan er niet meer in komen via de app. Krijg (denk ik) in het chinees een error.
Inloggen gaat wel, Withdrawen lukt niet meer.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:46
jtewelde schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:12:
[...]

om de fot scherpte krijgen > zet je flash aan en dan uit ;)
Bedankt, als het weer nodig is dan zal ik dat proberen.

Ik had ook al voor een kleine 40 euro zcash gemined maar ik kan dat maar nergens slijten. Ik kan geen enkele exchange vinden die nog nieuwe klanten accepteert of waarbij ik door het verificatie proces heen kom. Op kraken is het verificatie proces al enkele weken buiten gebruik.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:25
ThijsM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:01:
Ja, ben gelukkig niet de enige dus ligt niet aan me account :+ Pfew :9

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

moeite met inloggen inderdaad...

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• ohzo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-11-2022
Als ik zoek naar de binance app in de IOS app store dan is hij niet eens meer te vinden

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ohzo schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:36:
Als ik zoek naar de binance app in de IOS app store dan is hij niet eens meer te vinden
Daar heeft ie dan ook nooit gestaan. Is alleen te downloaden vanaf de Binance site

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Dat. Maar ik vind ook zeker fantastisch dat jullie gekozen hebben voor een opsplitsing, want het andere topic was niet bij te benen!!! Door slowchat en vragen die al 300x zijn gesteld mis je helaas regelmatig cruciale of handige informatie. Ik hoop dan ook op strakkere topics (en/of moderatie) met deze splitsing. Ik zeg: well done! d:)b

• zizou11
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2021
excuus verkeerde topic**

[Voor 83% gewijzigd door zizou11 op 04-01-2018 17:08. Reden: Dubbel]

• TheBigPicture
HoppyF schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Die zogenaamde "drukte" wordt dan wel door bestaande klanten veroorzaakt want LiteBit laat al en tijdje geen nieuwe klanten toe. Daardoor missen ze dus veel €€€.
https://www.litebit.eu/nl/registreren
Transacties gaan volgens mij echt niet met de hand maar volledig geautomatiseerd.
Er zijn gelukkig goede alternatieven zoals Binance of het (wat duurdere) Coinbase.
ik heb mij daar gewoon kunnen aanmelden ondanks de drukte.
Transacties gaan automatisch, maar het oplossen/beantwoorden van klantvragen niet.

• smokeandnoise
Wil wel nog even alsnog benadrukken dat ik het buitengewoon schofterig vind van Litebit om wel Ethereum aan te bieden via de site en ze dan vervolgens niet te leveren, ik heb vanmorgen om 6u 2 bestellingen gedaan van 2 accounts voor echt geen klein bedrag, maar ze zijn gewoon niet verstuurd nog.

Nog steeds bezig met het verzamelen van de funds, ofwel, ze verkopen en gaan daarna kijken of ze goedkoop kunnen inkopen zodat ze meer winst maken op jouw prijs.

Zeg dan van te voren gewoon dat je ze niet hebt, of zeg dat het kan duren voor je ze krijgt, met een verwachting van ongeveer hoe lang.

Ook zijn ze al maanden telefonisch niet te bereiken en ik heb 2 support tickets die al meer dan 14 dagen open staan. Voor het bedrag wat ik daar heb gespendeerd afgelopen maand vind ik de service die ik krijg, buitengewoon slecht. (voor 'slecht' zou ik eigenlijk een ander woord willen invullen wat iets korter is)

Wat een verschrikkelijk bedrijf is dat Litebit zeg. Ik heb inmiddels ook nu een account bij Coinbase, en ga vanaf nu daar mijn geld heen storten en bij Litebit zien ze me niet meer terug!!

• Rene L
  • Laatst online: 21-12-2018
Iemand ervaring dat een sepa betaling p status on hold blijft staan?

Heb afgelopen zondag en woensdag 2 verschillende bedragen overgemaakt op mijn kraken account. Helaas nog steeds niet zichtbaar op mijn balans wel staan er 2 deposit met status on hold.

Dit is overigens wel mijn eerste keer met kraken

• jtewelde
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
smokeandnoise schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:19:
Wil wel nog even alsnog benadrukken dat ik het buitengewoon schofterig vind van Litebit om wel Ethereum aan te bieden via de site en ze dan vervolgens niet te leveren, ik heb vanmorgen om 6u 2 bestellingen gedaan van 2 accounts voor echt geen klein bedrag, maar ze zijn gewoon niet verstuurd nog.

Nog steeds bezig met het verzamelen van de funds, ofwel, ze verkopen en gaan daarna kijken of ze goedkoop kunnen inkopen zodat ze meer winst maken op jouw prijs.

Zeg dan van te voren gewoon dat je ze niet hebt, of zeg dat het kan duren voor je ze krijgt, met een verwachting van ongeveer hoe lang.

Ook zijn ze al maanden telefonisch niet te bereiken en ik heb 2 support tickets die al meer dan 14 dagen open staan. Voor het bedrag wat ik daar heb gespendeerd afgelopen maand vind ik de service die ik krijg, buitengewoon slecht. (voor 'slecht' zou ik eigenlijk een ander woord willen invullen wat iets korter is)

Wat een verschrikkelijk bedrijf is dat Litebit zeg. Ik heb inmiddels ook nu een account bij Coinbase, en ga vanaf nu daar mijn geld heen storten en bij Litebit zien ze me niet meer terug!!
exact hetzelfde met bitrush :(

• Widow
DaCoTa schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Geloof het of niet, ik krijg net melding dat mn LTC's eindelijk overgemaakt zijn. Dus het werkt nog wel, maar heel traag kennelijk :)

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:54
So gaat lekker met de exchanges, bij bittrex staat eth in onderhoud. KuCoin kan ik niet eens inloggen.

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:43
https://support.binance.com/hc/en-us/articles/115003773671

Fellow Binancians,

Due to the overwhelming surge in popularity, Binance will have to temporarily disable new user registrations to allow for an infrastructure upgrade. We apologize for any inconvenience caused.

Thank you for your support!

Binance Team

2018/01/05

• tweak_IggY
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06-2022
Ik ben al 2 uur aan het wachten op de verificatie email op binance voor mijn registratie.

Anderen hier ook last van gehad?

• tweak_IggY
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06-2022
bonav schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:30:
https://support.binance.com/hc/en-us/articles/115003773671

Fellow Binancians,

Due to the overwhelming surge in popularity, Binance will have to temporarily disable new user registrations to allow for an infrastructure upgrade. We apologize for any inconvenience caused.

Thank you for your support!

Binance Team

2018/01/05
haha vandaar dus ;)

• williamf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-03 15:10
Binance werkt bij jullie waarschijnlijk ook niet helemaal lekker of wel?

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:43
williamf schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:32:
Nee, het werkt heel traag.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46

Get!em

Oh die ja!

.oisyn schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:22:
Hoe zit het met het BSN op mijn ID. Kan ik dit blurren?
Als alternatief kun je kijken of je een ander document kunt gebruiken voor de verificatie, bijvoorbeeld een rijbewijs waar geen BSN op staat.
@Rannasha

Op het rijbewijs staat op de achterkant je BSN. Helaas bij Coinbase (app) moet je deze achterkant ook invoeren. (Documentnummer staat zowel op voorkant 2x (als nummer en als footer) als op achterkant 2x (qr en nummer)
Ben er op dit moment mee bezig, en heb 4 pogingen nodig gehad vanwege drukte (3x melding dat ID-service down is, 4e keer dat hij pending is met 5 minuten wachttijd.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
bonav schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:34:
[...]

Nee, het werkt heel traag.
Kan niet eens meer inloggen, krijg geen sms |:(

• DaCoTa
Widow schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:26:
[...]

Geloof het of niet, ik krijg net melding dat mn LTC's eindelijk overgemaakt zijn. Dus het werkt nog wel, maar heel traag kennelijk :)
BTC mag bij mij nog steeds niet (Currency operation not allowed), maar mag nu wel Ripple verplaatsen naar Main account. Wellicht dat dat blauwe vakje toch iets bijzonders betekend ivm verificatie.

HitBTC is wel heel traag nu trouwens, nog nooit zo gezien.

[Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 04-01-2018 17:39]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
williamf schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:32:
Zeer traag, info update langzaam, minder veilig traden zo want info lijkt niet lekker up-2-date. Gooi er wel wat orders in, wil geen fouten maken :*)

• mark-k
  • Laatst online: 23:11

mark-k

AKA markkNL

Mensen hier ervaring met KuCoin? En dan vooral qua betrouwbaarheid, dus uptime, deposits en withdraws?

• TheBigPicture
smokeandnoise schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:19:

Ik heb op heden, enkel positieve ervaringen met deze site, al duurt ééa soms wel wat lang idd voor een order er door is.
Je krijgt jouw order altijd voor jouw prijs, als ze tussentijds goedkoper kunnen inkopen is dat het voordeel waarmee de site wellicht een stukje van de kosten dekt (een verdienmodel) en zijn ze minder afhankelijk van inkomsten als vage reclames en dergelijke.
Waar de één het een fee noemt en de ander coins in je wallet reserveert heeft litebit dus een inkoop/verkoop marge (gemiddeld 2,5%). De rendementen van al mijn coins daar binnen de 3 dagen ruim voorbij.

Neem coinbase, binance, kraken en dergelijke "erbij", voor de mogelijkheden in marges/fees/snelheden.

• Rox92
  • Laatst online: 22:21
Hoe kan het eigenlijk dat je deposit adres van bitcoin of ltc op Gdax altijd veranderd? Op bittrex ben ik gewend dat je 1 adres voor elke munt hebt en die ook houd. Normaal stuur ik eerst een klein bedrag om te testen of ik het goed gekopieerd hebt, alleen als het adres telkens verandert werkt dat niet. Iemand een tip om 100% zeker te zijn dat je het niet verkeerd kopieert? Gaat om een transactie van Bittrex naar Gdax, dus die QR code scannen kan dan ook niet.

• mark-k
  • Laatst online: 23:11

mark-k

AKA markkNL

Rox92 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:45:
Hoe kan het eigenlijk dat je deposit adres van bitcoin of ltc op Gdax altijd veranderd? Op bittrex ben ik gewend dat je 1 adres voor elke munt hebt en die ook houd. Normaal stuur ik eerst een klein bedrag om te testen of ik het goed gekopieerd hebt, alleen als het adres telkens verandert werkt dat niet. Iemand een tip om 100% zeker te zijn dat je het niet verkeerd kopieert? Gaat om een transactie van Bittrex naar Gdax, dus die QR code scannen kan dan ook niet.
Copy paste gebruiken, daarna nog eens opnieuw kopieren en dan met ctrl+F checken of hij hetzelfde is? Veel beter ga je het niet krijgen.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-03 18:28
Krijg op de KuCoin app de melding dat ze aan het updaten zijn. 30min.

.

• vanisher
haha ze spreken het gewoon af:P

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02
Vanmiddag 12:00 wat ETH van Gdax naar Binance overgemaakt maar is nog steeds niet aangekomen. Gister duurde het 5 minuten.... :/?

• vanisher
Ja hier ook, staat nog pending.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
Binance is een tijdje down geweest vandaag + drukte.

• rop380
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-01 16:37
HitBtc email melding van inlog vanuit Bulgarije inclusief 2FA authenticatie. Had er niks meer opstaan maar ik update al mijn security weer even.

• RmNL90
  • Laatst online: 25-08-2021
Pff, nooit gedacht dat de crypto's me nerveus zouden maken na half jaartje erin te zitten... nou, forget about it. Mijn TRX is toch langzaam wat waard en dan begint het pas: uitstappen? Ja? Nee? Anyway.. ik wil grraag mijn inzet eruit halen. Hoe doen jullie dit?

Ik had het volgende in gedachten:
In Binance ADA omzetten in LTC
LTC overzetten naar GDAX
Via GDAX gratis naar EUR en naar Coinbase

Logisch? Andere oplossingen?

Thanks!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-03 09:19
spokje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:57:
Vanmiddag 12:00 wat ETH van Gdax naar Binance overgemaakt maar is nog steeds niet aangekomen. Gister duurde het 5 minuten.... :/?
Ik wacht al 24 uur, weet je een beetje waar je aan toe bent;)

• vanisher
volgende keer maar ltc dan :P

• Plasmaman
  • Laatst online: 17-01-2018
Nvt.

[Voor 98% gewijzigd door Plasmaman op 05-01-2018 00:23]

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-03 21:13
Tweakers!

Ik handel op Bittrex. Sommigen tweakers zullen onderstaand probleem herkennen.

Voorbeeld casus:
Ik koop 100 Coins op 0.002.
- Ik wil een automatische sell order (limit sell) plaatsen op 0.003 (mits de koers stijgt).
- Daarnaast wil ik nog een sell order (limit sell) plaatsen op 0.001 (mits de koers daalt)

Beide is mogelijk op Bittrex, maar afzonderlijk van elkaar. Niet tegelijkertijd. Op het moment plaats ik dus een sell order op 0.001 om zeker te zijn van niet teveel verlies. Daarnaast heb ik een crypto price alert app (Blockfolio) die gaat piepen als de koers 0.003 bereikt. Ik moet dan direct inloggen op Bittrex om handmatig te verkopen (ongeacht of ik op mijn werk zit of aan het auto rijden ben). Dit zorgt voor vervelende situaties.

Ik wil dat dit automatisch gaat. Er zijn enkele programma's die automatisch aankopen en verkopen, echter komen deze met een hoge prijs in BTC per maand. Voor mij is dat niet rendabel.

Ik heb daarnaast wat rondgezocht op Github en 'Pump and Dump' bots bekeken die werken op de API code van Bittrex. Echter werken deze niet goed.

Heeft iemand de gouden tip hoe ik hiermee om kan gaan?
Hoe doen jullie dit? Op dezelfde manier als ik het doe (met een price alert en dan handmatig verkopen?)

Groet! :)

• kwarktaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-04-2018
RmNL90 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:16:
Pff, nooit gedacht dat de crypto's me nerveus zouden maken na half jaartje erin te zitten... nou, forget about it. Mijn TRX is toch langzaam wat waard en dan begint het pas: uitstappen? Ja? Nee? Anyway.. ik wil grraag mijn inzet eruit halen. Hoe doen jullie dit?

Ik had het volgende in gedachten:
In Binance ADA omzetten in LTC
LTC overzetten naar GDAX
Via GDAX gratis naar EUR en naar Coinbase

Logisch? Andere oplossingen?

Thanks!
hangt er een beetje vanaf op welke exchanges je accounts hebt he, anyway limit sell op gdax en dan sepa withdraw werkt goed ja

• RmNL90
  • Laatst online: 25-08-2021
kwarktaart schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:36:
[...]

hangt er een beetje vanaf op welke exchanges je accounts hebt he, anyway limit sell op gdax en dan sepa withdraw werkt goed ja
Voornamelijk Binance en Bittrex

• Dacide
  • Laatst online: 24-03 15:05
Ik maakte voorheen altijd geld over via ideal naar bitmymoney. Van daaruit stuurde ik het door naar mijn bread wallet en dan door naar binance.

Maar ik lees overal dat ik ‘beter’ ether kan storten op binance, om zo weer verder te traden.

Waar kan ik heden ten dage het best Ether kopen (1000 euro) om direct door te sturen naar binance?

• vanisher
mijn eth is net verplaatst van gdax naar binance.. rond 13:00 ingeschoten.

• Dacide
Ok, Gdax. Thanks. Ik ga me even inlezen.
Ik neem aan dag je voor 1000 euro storting je eerst weer een verificatie proces doorheen moet?

• vanisher
ja, registreren + verifieren op coinbase, daar SEPA heen voor 1000,- dat transferen naar GDAX.

Bij coinbase heb je 1 ID nodig voor verificatie, bij GDAX nog 1 extra.

Gebruik de mobiele app om de ID's te sturen. Voor focussen ff de flitser aan en uit :)

• Dacide
Heey. Ik zie net dat ik al een coinbase account heb. Eens kijken of ik die weg kan bewandelen.

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-02 18:58
Heeft er iemand enig idee waarom de wisselkoers XRP/USD zo laag is op Gatehub vergeleken met andere markten? (https://xrpcharts.ripple.com/#/)

Op coinmarketcap (die het gemiddelde van alle marketen pakt) is de koers zelfs $3.52 op het moment van schrijven. Bij Gatehub $2.61 en Bitstamp $2.94 (zie eerste link).

Dat er een klein verschil is tussen markten snap ik wel, gezien het vraag en aanbod is. Maar een verschil van tientallen procenten? Dan kun je toch ook veel winst maken door XRP te kopen op bijv. Gatehub, deze op te sturen naar Bitstamp en daar meteen uit te laten cashen?

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-04-2022
Ik heb gisteren bij anycoin Ethereum ekocht via iDeal en deze meteen laten storten op binance. Stond er binnen 15 minuten op. Betaal je misschien iets meer, maar iig niet zoveel als met BTC.

Rookworst zonder r is ook worst.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-03 18:28
Dacide schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:33:
Ik maakte voorheen altijd geld over via ideal naar bitmymoney. Van daaruit stuurde ik het door naar mijn bread wallet en dan door naar binance.

Maar ik lees overal dat ik ‘beter’ ether kan storten op binance, om zo weer verder te traden.

Waar kan ik heden ten dage het best Ether kopen (1000 euro) om direct door te sturen naar binance?
Bij BTCdirect kun je met iDeal kopen en gelijk doorsturen naar Binance maar ook daar eerst registreren. Ik doe het nu via Coinbase.

Eth vind ik persoonlijk het beste omdat die sneller verwerkt wordt.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:59

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Relative schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:34:
Tweakers!

Ik handel op Bittrex. Sommigen tweakers zullen onderstaand probleem herkennen.

Voorbeeld casus:
Ik koop 100 Coins op 0.002.
- Ik wil een automatische sell order (limit sell) plaatsen op 0.003 (mits de koers stijgt).
- Daarnaast wil ik nog een sell order (limit sell) plaatsen op 0.001 (mits de koers daalt)

Beide is mogelijk op Bittrex, maar afzonderlijk van elkaar. Niet tegelijkertijd. Op het moment plaats ik dus een sell order op 0.001 om zeker te zijn van niet teveel verlies. Daarnaast heb ik een crypto price alert app (Blockfolio) die gaat piepen als de koers 0.003 bereikt. Ik moet dan direct inloggen op Bittrex om handmatig te verkopen (ongeacht of ik op mijn werk zit of aan het auto rijden ben). Dit zorgt voor vervelende situaties.

Ik wil dat dit automatisch gaat. Er zijn enkele programma's die automatisch aankopen en verkopen, echter komen deze met een hoge prijs in BTC per maand. Voor mij is dat niet rendabel.

Ik heb daarnaast wat rondgezocht op Github en 'Pump and Dump' bots bekeken die werken op de API code van Bittrex. Echter werken deze niet goed.

Heeft iemand de gouden tip hoe ik hiermee om kan gaan?
Hoe doen jullie dit? Op dezelfde manier als ik het doe (met een price alert en dan handmatig verkopen?)

Groet! :)
Dit is letterlijk eerder gevraagd (ook door jou? weet ik niet zeker) in deel 5.
kan niet, zou iedereen te rijk van worden ook.
Je kunt niet inzetten wat je niet hebt.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Let op:
Zoals elders op het forum, geldt ook hier: geen referrals posten!
Voor bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee