Toon posts:

BTC van Binance naar Litebit verplaatst, coins weg...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Sandijsuiker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
Hallo allen,

Ik heb enkele jaren terug wat Bitcoin gekocht via LiteBit en deze naar Binance verplaatst. In januari piekte de koers, en dacht ik laat ik mijn winst eens gaan innen. Ik heb vrij weinig kennis van de bitcoin markt, heb destijds alleen gekocht en afgewacht.

Ik ging mijn bitcoins verplaatsen van Binance naar LiteBit, omdat ik dit destijds ook had gedaan. Ik heb daarbij deze instructies gevolgd: https://support.litebit.e...naar-mijn-LiteBit-wallet-

Vervolgens kwamen de munten niet aan... Nu heb ik contact gehad met de support van LiteBit (3 weken op response moeten wachten) en zij zeggen dat ik de munten heb verzonden naar een andere blockchain, dit wordt ook wel een crosschain transactie genoemd. Ik had het ETH netwerk moeten gebruiken (ik heb BTC gebruikt, want ik heb toch Bitcoin toch geen ETH??) voor mijn transactie. LiteBit ondersteund blijkbaar de "Smart Contracts" van Binance niet. Maar hoe kan het dan zijn dat ik dit enkele jaren terug wel probleemloos heb kunnen doen?

Als ik het wil laten herstellen ben ik 500 euro kwijt (m'n winst was maar iets meer dan dat bedrag dus niet bepaald de moeite), want blijkbaar moeten er wel 3 experts naar kijken dit recht te zetten, maar om eerlijk te zijn wil ik die club niet nog verder sponsoren. Wat een afzetterij...

Ik ben niet bekend met handel in crypto, daarom wilde ik mijn winst innen en dat was het.. maar ja, dat liep nu ff anders en is er een voor mijn doen mooi bedrag door mijn neus geboord.

Kan iemand mij vertellen of het klopt wat zij zeggen en of ik hier nog iets tegenin kan brengen? Ik heb alle stappen gewoon gevolgd, dus ik snap gewoon niet helemaal dat dit niet gelukt is. LiteBit ondersteunt toch ook gewoon Bitcoin? Iemand eenzelfde probleem gehad? Is de fout volledig aan mij te wijten en is het terecht dat zij 500 euro vragen om dit te herstellen?

Ik hoop dat er iemand is die de moeite wil nemen om mij een stapje verder te helpen.

Bedankt!

Alle reacties

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Binance ondersteunt meerdere chains, waaronder de échte BTC only chain, maar ook de Binance Smart Chain en o.a. ETH (Bijv. Wrapped BTC).

Als je voor het versturen naar Litebit inderdaad de Binance Smart Chain of ETH chain hebt gebruikt en niet de standaard BTC chain, dan zullen zij dit inderdaad niet ontvangen. De vraag is dan ook of zij dit zelf kunnen herstellen, of dat ze een lijntje met Binance hebben om dit te kunnen corrigeren.

En je hebt idd hun handleiding gevolgd, maar ik zou in dit geval eerder naar Binance kijken als veroorzaker van dit probleem dan LiteBit. Als je aan de kant van Binance BTC had gekozen, dan was er niets aan de hand geweest.

Ik ben wel benieuwd naar de transactie, op Binance kan je daar op klikken, dan kan je zien wat er met je BTC is gebeurd (post de TX ID hier maar niet). Misschien wordt de transactie nog wel teruggedraaid als het adres ongeldig blijkt te zijn?

500 Euro is veel geld, maar de vraag is wat zij er in dit geval voor zouden doen. Misschien kan je ze vragen welke mogelijkheden ze zien? Daarnaast werkt het bedrag natuurlijk ook als waarschuwing, het is niet de core business en ik vermoed dat ze deze vraag vaker krijgen dan ze lief is.

[Voor 48% gewijzigd door Taro op 25-01-2021 19:03]

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het ligt eraan welk netwerk je hebt gekozen bij het aanmaken van de withdrawal. Zie het onderstaande plaatje. Hier moet je voor BTC kiezen. Iets anders zal LiteBit hoogstwaarschijnlijk niet ondersteunen.

• Sandijsuiker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
Goedemiddag,

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Daar kom ik wat verder mee!

Ik heb voor BTC aan de kant van Binance gekozen uit het rijtje wat Azer post. Alles staat aan de kant van Binance dan ook op completed. Litebit zegt dus dat ik hier voor Ethereum had moeten kiezen, maar dat klopt niet want ik had BTC wat ik wilde withdraw'en en geen ETH... Ik begrijp écht niet wat mis is gegaan en heb echt soms het idee dat ik voor de gek wordt gehouden.

Als ik op de Txt ID klik zie ik nergens BSC of pf BEP20 of ETH staan. Er staat duidelijk BTC!
Ik snap er echt niets van... Er zal wel iets anders zijn wat ik niet goed heb gedaan óf ik word voor de gek gehouden. Ik heb hieronder een afbeelding ingevoegd, waar volgens mij geen gekke info in staat waar anderen iets mee kunnen, maar misschien kunnen jullie erin zien wat er mis is gegaan.

Nogmaals dank voor jullie tijd en moeite.

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-02 17:18
Ik heb geen verstand van deze bepaalde zaak, ik kwam toevallig op dit topic terecht.

Maar wat mij opvalt in je screenshot is dat er toch echt duidelijk staat:
Asset: BTCB-1DE en ook Value: 0.0190987 BTCB-1DE
Dit wekt bij mij het idee dat je geen Bitcoin hebt verstuurd maar een andere cryptomunt "BTCB". En als je dat naar een BTC adres probeert te sturen gaat het fout.
https://www.coingecko.com/en/coins/bitcoin-bep2:

Bitcoin BEP2 (BTCB) is a token that is pegged to BTC at a rate of 1 BTCB = 1 BTC, issued on the Binance Chain by Binance.
Binance backs each BTCB token with equivalent amount of BTC in a reserve which can be validated with in the following address

BTC Reserve Address: https://blockchair.com/bi...XYJreMsASk2jkn69LWEYKzexb
BTCB Issuance Address: https://explorer.binance.org/asset/BTCB-1DE

The objective of issuing BTCB is to bring Bitcoin liquidity to the Binance Chain so users are able to trade Binance Chain issued tokens against Bitcoin, especially on the Binance DEX.

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 09:55
Als je hier op je block # zoekt staat volgens mij jouw transactie ertussen:

https://explorer.binance.org/asset/BTCB-1DE

ben bang dat je toch de verkeerde optie hebt gekozen bij het weghalen van Binance. Of dit nog terug gedraaid kan worden weet ik niet.

• pieterkeee123
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-03-2022
Hallo Sandijsuiker,

Heb jij je verloren geld al teruggekregen? Mijn geld (2 eth) is namelijk ook verdwenen doordat Litebit weigert het netwerk aan te zetten.

En ze negeren mij op de mail en via tickets...

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:23
Ik heb de transactie gevonden:

https://explorer.binance....D8AF9A3956985BFA332FD472A

De assets zijn gestuurd vanaf; bnb1jxfh2g85q3v0tdq56fnevx6xcxtcnhtsmcu64m

NAAR: bnb1py2gzk5vj32m70kefw9eas9p7hz0e95q5gkpt5

Dit is een transactie die is uitgevoerd op de Binance Chain (BEP2), dit kan men zien aan de hand van het beginsel van het adres namelijk; 'bnb'

Als het een Bitcoin adres was waar je vanaf of naar toe had gestuurd zou het adres beginnen met een 1, 3 of bc1.

Daarbij wil ik ook als tip meegeven aan andere; transfer nooit van Exchange naar Exchange.. Probeer altijd je funds eerst naar een eigen wallet toe te sturen en dan weer naar een exchange.

EDIT: oh lol, zie nu pas dat dit een post/thread is van 2021, sorry. :+

[Voor 20% gewijzigd door Son Gohan op 16-03-2022 13:37]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee