@
Anoniem: 727197 mag ik zeggen dat ik me een beetje irriteer aan je laatste post? Ik lees vooral een verhaal hoe lastig het voor je is (begrijp me goed, ik snap dat het ook daadwerkelijk lastig is) maar een topic waar we met z'n allen in huilen, daar heeft niemand wat aan.
Je vraagt in je allereerste post om tips en tricks om te besparen. Een aantal keer is genoemd om je inkomsten en uitgaven goed uit te diepen. Misschien kan je daar wat meer duidelijkheid in geven zodat we het daar over kunnen hebben, daar hebben we allemaal wat meer aan.
1400 klopt niet, maar welk getal klopt er dan wel? Wajong staat gelijk aan de bijstandsuitkering, toch? Dat is in 2018 €992. Als ik de
rekenhulp toeslagen invul met zelfs 15.000 euro aan inkomen en 700 euro huur, dan komt daar iedere maand nog €444 aan zorgtoeslag (94) en huurtoeslag (350, eigenlijk altijd 50% van de huurkosten) overheen.
Wellicht wil je nog eens kijken of je misschien aanspraak kan maken op meer toeslagen. Of kan je meer details vinden zodat we daar wat nuttigers over kunnen zeggen.
Verder pretendeert hij nergens dat het hebben van Wajong een luxe is.
Voor de meesten is het echt moeilijk rondkomen.
Om even flauw te doen: de meesten? Voor jou is het lastig; dit hoeft niet voor iedereen zo te zijn.
hou aan het einde van de maand nauwelijks wat over om leuke dingen te doen. Uitgaan e.d. is al gauw te duur. Een vakantie zit er ook niet in zonder meer uit te geven dan er binnenkomt.
Het lijkt mij vanzelfsprekend dat wat voor uitkering dan ook niet hoog genoeg is om vakanties te betalen en/of regelmatig uit te gaan. Er moet immers altijd een drang zijn om te werken (en daarmee loonbelasting te betalen zodat (oa) anderen een bijstandsuitkering uitbetaald kunnen krijgen), anders zou iedereen van de bijstand willen leven en is er niemand meer om het op te brengen

Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat je met juist budgetteren best 1x per maand een paar biertjes op de zaterdagavond kan drinken. Genoeg tenten met gratis entree, je moet alleen geen dure shotjes willen uitdelen; maar dat zullen je vrienden ook vast niet van je verwachten.
En relaties? Vrouwen zitten niet te wachten op een man in de bijstand.
Alsof alle vrouwen op geld uit zijn

dat hoeft helemaal niet. Wel denk ik dat vrouwen vallen op een zelfverzekerde man die positief in het leven staat en het maximale uit zijn leven wil halen, ondanks eventuele beperkingen.