Teleurstellen niet hoor, dat was me al wel duidelijk (nummer 1 dan).
Nummer 2 is iets wat ik in het achterhoofd mee zit.
Voor nu is dit 1 groot experiment, om ook de Panasonic te leren kennen, te leren hierover, en voornamelijk ook om de karakteristieken van mijn woning te leren kennen.
Het grootste probleem is gewoon mijn kelder, zelfs met de reflectie isolatie die er nu in zit, denk ik niet dat het genoeg is.
Mijn grootste zorg is soort van zekerheden wat nu wel werkt qua isolatie. Een pluimers die langs is geweest, doet heel simpel zeggen, ja, PUR spuiten, maar gaat pluimers mij garantie geven dat dat mijn problemen oplost? De kelder is 1 grote betonnen waterdichte kubus, waar de spouwmuren boven opstaan. Qua isolatie zit ik zelfs eerder te denken om bijvoorbeeld de buiten muren uit te graven, en daar PIR platen tegen aan te zetten, en daar de grond weer tegen aan. Of misschien moeten beide wel. Isolatie is een soort van rocketscience in bepaalde opzichten
En verder, ik kan prima settelen dat vertrek 1 en vertrek 3 de vloerverwarming niet aanstaat. Als dat bijvoorbeeld wel zou werken (wat het huidige experiment moet uitwijzen), dan kan ik in ieder geval daar iets mee al. Verder gaat er ook nog een houtkachel in de woonkamer komen, dat gaat ook wel helpen met de temperatuur. Comfortabel ga ik het het aankomende jaar vast wel krijgen. Aan alles hangt echter een prijskaartje, dus als ik nu dit seizoen even kan doorkomen met lapmiddelen, dan zijn er volgend jaar wel weer centjes vrijgekomen om verder het huis te isoleren.