Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Op AliExpress is er een verkoper die ze naar Nederland stuurt. Kost wel €3,59 dan. In totaal komt het dan op €28,28 bij mij.Tijntje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:59:
Ik probeer een Xiaomi Mi Powerbank Pro te bemachtigen echter lijkt het er op dat niemand meer naar Nederland wil sturen.
Iemand ideeën waar wel te vinden?
Misschien handig om een link erbij te plaatsen? Maakt het voor @Tijntje wat makkelijker..O88088 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:37:
[...]
Op AliExpress is er een verkoper die ze naar Nederland stuurt. Kost wel €3,59 dan. In totaal komt het dan op €28,28 bij mij.
Bedoel je deze?O88088 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:37:
[...]
Op AliExpress is er een verkoper die ze naar Nederland stuurt. Kost wel €3,59 dan. In totaal komt het dan op €28,28 bij mij.
https://www.aliexpress.co...2-0-Type/32835696918.html
Het rare is dat ik die via de mobiele App niet kan bestellen, via de site lukt het wel. Ben benieuwd of ze hem shippen.
[ Voor 13% gewijzigd door Tijntje op 11-05-2018 16:43 ]
Dit is niet de pro versie, maar lijkt er op dat banggood gewoon powerbanks verscheept...Tijntje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:59:
Ik probeer een Xiaomi Mi Powerbank Pro te bemachtigen echter lijkt het er op dat niemand meer naar Nederland wil sturen.
Iemand ideeën waar wel te vinden?
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
@Yorinn Het was meer een vraag of er uberhaubt nog powerbanks werden verkocht richting Nederland.Tijntje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:59:
[mbr]*knip* Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, is het vragen waar je product X (het goedkoopst) kan vinden niet de bedoeling.[/]
Is via dezelfde link die hier al gepost is, https://www.gearbest.com/couponsfromchina-com/pp_693217.htmlRik. schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:57:
[...]
Waarschijnlijk voor het item dat jij voor €23,- hebt kunnen kopen.
Helaas niet op voorraad momenteel en ook iets duurder.
[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 14-05-2018 16:22 ]
Ik heb jaren knoopcellen in China gekocht. Meestal van die pakjes van 10 voor minder dan een euro. Eigenlijk geen klachten over gehad! Tegenwoordig koop ik dat spul bij de Action. Die hebben de gangbare formaten ook gewoon op voorraad!blackadder91 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:09:
Laatst toch maar eens wat batterijen via Aliexpress uitgeprobeerd, lithium knoopcelletjes die het vaakst verkocht waren en een hoge rating hadden. Maar inderdaad, zelfs dat is geen garantie voor nog enigzins kwaliteit. Ik heb ze nog niet in een meetopstelling gehangen en het gewicht was niet lager dan een "westerse" batterij, maar waar mijn horloge/sensor/wekker normaal een maand of 6 meegaat gaf het nu na 1 week al de brol eraan. Het advies "koop geen batterijen en geheugen van chinese webshops" lijkt dus inderdaad goed te kloppen!
Ik heb al een aantal maal deze besteld waar ik wel tevreden over ben.blackadder91 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:09:
Laatst toch maar eens wat batterijen via Aliexpress uitgeprobeerd, lithium knoopcelletjes die het vaakst verkocht waren en een hoge rating hadden. Maar inderdaad, zelfs dat is geen garantie voor nog enigzins kwaliteit. Ik heb ze nog niet in een meetopstelling gehangen en het gewicht was niet lager dan een "westerse" batterij, maar waar mijn horloge/sensor/wekker normaal een maand of 6 meegaat gaf het nu na 1 week al de brol eraan. Het advies "koop geen batterijen en geheugen van chinese webshops" lijkt dus inderdaad goed te kloppen!
https://www.aliexpress.co...ing-aids/32825203033.html
[ Voor 184% gewijzigd door Yorinn op 16-05-2018 10:30 ]
Dispute 1:
Een metalen plaat voor een 3D printer (waar het heatbed op komt) die krom is. Doordat hij krom is trekt hij aan de geleider aan 1 kant, en loopt hij heel stroef. Ik heb meteen een dispute aangemaakt, en de verkoper geeft aan dat dit 'normaal' is, en niet te verhelpen. Hij wil +- 15% vergoeden. Hiermee ga ik niet akkoord want het onderdeel is niet bruikbaar.
Antwoord van AliExpress: Ik heb te laat het dispute aangemaakt, en daardoor geen recht op vergoeding. Ik heb het dispute de dag na ontvangst aangemaakt, echter de onvangstdatum klopt niet met wat Ali claimed.
Dit aangegeven bij AliExpress, maar er is geen reactie meer van hun gekomen, en het dispute is nu inmiddels "afgerond"
Een damage assessment report ga ik dus never nooit krijgen bij PostNL.As you claimed the product was damaged from the parcel which has been delivered more than 15 days, to support your claim, please provide the damaged assessment report from shipping company within 7 calendar days. If you cannot provide a damaged assessment report, please provide a screenshot of the communication record between you and the seller that you once reported the damaged problem to seller within 15 days from the delivery date.
Dispute 2:
Order nooit gekregen, is via AliExpress shipping gegaan. Volgens AliExpress wel afgeleverd, maar ik heb hem niet gekregen.
PostNL geeft aan dat de zending onbekend is, maar bij 17track staat hij als afgeleverd, wat dus niet klopt. Buren/etc hebben ook niets gekregenThe tracking information shows delivered. Please track in the logistics official website and contact shipping company servicer to get more information. If you did not get the package, please provide shipping company's missing parcel documents within valid time. If you have received the goods but not in good condition/ shortage, you are suggested go to 'Dispute Detail' -- Check 'Dispute Reason-- Click 'Update Reason' to update your reason for filing a dispute.
Kan ik nog wat doen, of is het hele dispute process een wassen neus? Het gaat gelukkig niet om hele grote bedragen (beide ~20 euro)
Mess with the best, die like the rest
blijven zeuren helpt altijd.ThaStealth schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:03:
Ik heb 2 disputes lopen bij Ali, en beide zijn (om voor mij ontrechte redenen) afgekeurd:
Dispute 1:
Een metalen plaat voor een 3D printer (waar het heatbed op komt) die krom is. Doordat hij krom is trekt hij aan de geleider aan 1 kant, en loopt hij heel stroef. Ik heb meteen een dispute aangemaakt, en de verkoper geeft aan dat dit 'normaal' is, en niet te verhelpen. Hij wil +- 15% vergoeden. Hiermee ga ik niet akkoord want het onderdeel is niet bruikbaar.
Antwoord van AliExpress: Ik heb te laat het dispute aangemaakt, en daardoor geen recht op vergoeding. Ik heb het dispute de dag na ontvangst aangemaakt, echter de onvangstdatum klopt niet met wat Ali claimed.
Dit aangegeven bij AliExpress, maar er is geen reactie meer van hun gekomen, en het dispute is nu inmiddels "afgerond"
[...]
Een damage assessment report ga ik dus never nooit krijgen bij PostNL.
Dispute 2:
Order nooit gekregen, is via AliExpress shipping gegaan. Volgens AliExpress wel afgeleverd, maar ik heb hem niet gekregen.
[...]
PostNL geeft aan dat de zending onbekend is, maar bij 17track staat hij als afgeleverd, wat dus niet klopt. Buren/etc hebben ook niets gekregen
Kan ik nog wat doen, of is het hele dispute process een wassen neus? Het gaat gelukkig niet om hele grote bedragen (beide ~20 euro)
Overigens: IS er een handtekening gezet? anders daarop wijzen. Heb je met CC betaald? daar terughalen.
Ik heb hetzelfde gehad. zeuren hielp!
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Nee geen handtekening gezet, heb met iDeal betaald, daar valt natuurlijk niets terug te halen.D3nnisd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:32:
[...]
blijven zeuren helpt altijd.
Overigens: IS er een handtekening gezet? anders daarop wijzen. Heb je met CC betaald? daar terughalen.
Ik heb hetzelfde gehad. zeuren hielp!
Hoe kan ik blijven zeuren? Heb bij 1 vorige week aangegeven niet akkoord te zijn, maar ze reageren niet meer...
Klantenservice is ook niet behulpzaam, wel vriendelijk dat ze highly experienced zijn en dat ze weten wat ze doen, maar vervolgens alleen aangeven dat het gemeld is bij de verantwoordelijke....
[ Voor 16% gewijzigd door ThaStealth op 15-05-2018 14:38 ]
Heb hem nu 2 weken in huis en ik moet zeggen dat hij prima bevalt.
Met goedkope wegwerpmesjes kan ik me niet scheren omdat het dan een bloedbad is maar met dit ding heb ik daar geen last van.
Voor het geld was het het proberen wel waard en ik denk dat het een blijvertje is.
http://s.aliexpress.com/EnuEFZjY
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Als de tracking aangeeft dat het is afgeleverd, is het afgeleverd voor Ali... of je moet met van die '' officiële '' bewijzen van Postnl komen o.i.d. dat het niet is aangekomen, die ga je natuurlijk nooit krijgen.
Mijn ervaring is dat zeuren echt niet helpt als iets niet aangekomen is en zij claimen van wel, je dispuut wordt gesloten en je krijgt je geld niet terug aangezien er voor de rest geen enkele mogelijkheid meer is om contact met ze op te nemen.
Met CC betalen is aan te raden voor dit soort situaties, moet ik er wel bij vertellen; als je een chargeback uitvoert wordt je account per direct opgeheven en kun je ook geen eventuele verdere claims indienen bij ali zelf ( welke je dan ook chargebacked ).
Ben al jaren lid bij Aliexpress, wel iets van 800 orders gehad in totaal de afgelopen jaren en het valt me op dat ze een heel stuk strenger zijn geworden met hun disputes.
Soms heb ik pakketjes ontvangen waarin iets heel anders, te weinig of helemaal niks zat en met bewijs daarvan inclusief foto werd deze altijd toegewezen in mijn voordeel.
Nu ( nouja dikke half jaar geleden ) werd het gelijk afgewezen, de verkoper kwam met een of andere video waar hij het product woog en wou aantonen dat het gewicht van het product overeen kwam met wat stond op de verpakking... volgens Aliexpress is dat bewijs genoeg dat het product bij mij is aangekomen.
Sindsdien ben ik wel een beetje klaar met ze, net zoals wel meer in mijn omgeving/netwerk die dezelfde ervaring hebben door een duidelijk dispuut beleidsverandering.
Overgestapt naar andere alternatieven welke in de basis wel wat duurder zijn maar waar je eenvoudig met Paypal / CC kunt betalen en je bij problemen dus niet kostbare tijd verspilt aan dit soort onzin.
In vino veritas, in aqua sanitas
Duidelijk, ze zijn 'te groot' geworden, en denken nu de dienst uit te kunnen maken.JohanNL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:57:
@ThaStealth Nadeel van Aliexpress ( met Chinese wetgeving )
Als de tracking aangeeft dat het is afgeleverd, is het afgeleverd voor Ali... of je moet met van die '' officiële '' bewijzen van Postnl komen o.i.d. dat het niet is aangekomen, die ga je natuurlijk nooit krijgen.
Mijn ervaring is dat zeuren echt niet helpt als iets niet aangekomen is en zij claimen van wel, je dispuut wordt gesloten en je krijgt je geld niet terug aangezien er voor de rest geen enkele mogelijkheid meer is om contact met ze op te nemen.
Met CC betalen is aan te raden voor dit soort situaties, moet ik er wel bij vertellen; als je een chargeback uitvoert wordt je account per direct opgeheven en kun je ook geen eventuele verdere claims indienen bij ali zelf ( welke je dan ook chargebacked ).
Ben al jaren lid bij Aliexpress, wel iets van 800 orders gehad in totaal de afgelopen jaren en het valt me op dat ze een heel stuk strenger zijn geworden met hun disputes.
Soms heb ik pakketjes ontvangen waarin iets heel anders, te weinig of helemaal niks zat en met bewijs daarvan inclusief foto werd deze altijd toegewezen in mijn voordeel.
Nu ( nouja dikke half jaar geleden ) werd het gelijk afgewezen, de verkoper kwam met een of andere video waar hij het product woog en wou aantonen dat het gewicht van het product overeen kwam met wat stond op de verpakking... volgens Aliexpress is dat bewijs genoeg dat het product bij mij is aangekomen.![]()
Sindsdien ben ik wel een beetje klaar met ze, net zoals wel meer in mijn omgeving/netwerk die dezelfde ervaring hebben door een duidelijk dispuut beleidsverandering.
Overgestapt naar andere alternatieven welke in de basis wel wat duurder zijn maar waar je eenvoudig met Paypal / CC kunt betalen en je bij problemen dus niet kostbare tijd verspilt aan dit soort onzin.
Jammer, is fijn platform
Het is natuurlijk ook nogal lastig om aan te tonen dat je het product echt niet ontvangen hebt, als op de tracking staat dat het afgeleverd is. In dit geval zou eigenlijk PostNL wat beter mee moeten werken, en je zou daarin dus wat aan moeten kunnen tonen. Hetzelfde geldt met beschadigde pakketten. Wat verstandig is om te doen is dat je altijd bij binnenkomst een foto maakt van hoe het pakket eruit ziet. Nog beter is om het uitpakken te filmen, zo is te zien dat de schade niet door jou zelf veroorzaakt is.ThaStealth schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:59:
[...]
Duidelijk, ze zijn 'te groot' geworden, en denken nu de dienst uit te kunnen maken.
Jammer, is fijn platform
Dit is wel een goede, maar ik ben bang dat het niks uithaalt met het nieuwe beleid van Aliexpress.Rik. schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:01:
[...]
Het is natuurlijk ook nogal lastig om aan te tonen dat je het product echt niet ontvangen hebt, als op de tracking staat dat het afgeleverd is. In dit geval zou eigenlijk PostNL wat beter mee moeten werken, en je zou daarin dus wat aan moeten kunnen tonen. Hetzelfde geldt met beschadigde pakketten. Wat verstandig is om te doen is dat je altijd bij binnenkomst een foto maakt van hoe het pakket eruit ziet. Nog beter is om het uitpakken te filmen, zo is te zien dat de schade niet door jou zelf veroorzaakt is.
Bij aankopen in de EU moet de verzender aantonen dat het product is geleverd, Ali vindt een pakketje met een tracking bewijs die zegt afgeleverd te zijn voldoende.
Met de wantrouw-gedachte tegen de koper vanuit Aliexpress zou het mij niet verbazen dat als jij met foto's en video's kunt aantonen dat na het openen van het pakket er echt niks in zat / iets anders / niet conform dat je alsnog je geld niet terug krijgt.
Met Postnl zou je je eigenlijk nooit moeten bemoeien, dat is iets voor de verzender en die zou het daar dan ook mee moeten oplossen.
In vino veritas, in aqua sanitas
je moet onderhand wel weten dat de hele ''customer support'' bij AliE een Ai customer support is ongeacht hoe echt ze ook lijken. Disputes kunnen behulpzaam zijn als de verkoper niet slecht is.ThaStealth schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:36:
[...]
Nee geen handtekening gezet, heb met iDeal betaald, daar valt natuurlijk niets terug te halen.
Hoe kan ik blijven zeuren? Heb bij 1 vorige week aangegeven niet akkoord te zijn, maar ze reageren niet meer...
Klantenservice is ook niet behulpzaam, wel vriendelijk dat ze highly experienced zijn en dat ze weten wat ze doen, maar vervolgens alleen aangeven dat het gemeld is bij de verantwoordelijke....
Bijvoorbeeld:
2 KZ ATES met microfoon gekocht, deze zijn defect op het geluid na. Het geluid is goed alleen de microfoons werken niet. Moest van de verkoper een video opsturen. Dit gedaan wou een nieuw exemplar terug sturen. Ik heb toen gezegd nee wil me geld. En hun zeiden OK open dan een dispute. Dit gedaan en kreeg na halve dag al antwoord OK we geven 10,- terug. Ik heb niet de volledige bedrag teruggevraagd (het was 13,- vroeg 10 omdat het geluid toch wel goed is...) En krijg me geld dus terug en kan dus verder zoeken. Het kon ook zijn dat de verkoper tegen AliE zei van nee is niet waar, dan was ik mijn geld gewoon kwijt.
Het is echt de verkoper die de koning is van zijn Eigen producten en dispute.
---
Zijn er mensen die op geerbest / banggood / AliE nog meer shops weten waar je beetje fatsoenlijke Bluetooth oortjes met microfoon kan halen en met paypal kan betalen. Bovengenoemde hebben niet al te veel in hun assortiment en AliE accepteert niet bij alle paypal.
[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 15-05-2018 15:35 ]
Die klantenservice weer lastigvallen. Ik kon me heugen dat ze een andere mogelijkheid hadden om contact op te nemen. Beetje dreigen met ik ga nooit meer bestellen en een slechte review helpt altijd wel.ThaStealth schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:36:
[...]
Nee geen handtekening gezet, heb met iDeal betaald, daar valt natuurlijk niets terug te halen.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Ik heb het al heel vaak gehad dat de PostNL bezorger het linea recta bij het pickup point neer gooide en dat ik zelf moest uitvogelen waar dat was.ThaStealth schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:03:
Ik heb 2 disputes lopen bij Ali, en beide zijn (om voor mij ontrechte redenen) afgekeurd:
Dispute 1:
[...]
Dispute 2:
[...]
PostNL geeft aan dat de zending onbekend is, maar bij 17track staat hij als afgeleverd, wat dus niet klopt. Buren/etc hebben ook niets gekregen
Misschien eens informeren waar jouw pickup point is en daar vragen of er wat ligt.
Zie https://www.postnl.nl/ont...en-op-een-postnl-locatie/
Ik had een dergelijke case waarbij ik eerst geen dispuut meer kon openen omdat de termijn van 15 dagen verstreken was. Via de klantenservice werd een courtesy case geopend maar deze was op niet geleverd gezet en werd afgewezen omdat de tracking liet zien dat het wel was afgeleverd. Daarna een nieuwe courtesy case laten openen op basis van product beschadigd bij levering. Heb alleen foto's en de chat met de verkoper aangeleverd en kreeg mijn kosten vergoed.
Als je niet goed bent met de verkoper zullen ze ook niet veel goed doen. En ben je meteen de sjaak.
---
2018 Bluedio New TN Active Noise Cancelling Sports Bluetooth Earphone/Wireless Headset for phones and music. (Bluedio mensen ervaring met deze brand? Volgens de reviews prima voor de prijs.
Deze besteld vanuit DE warehouse. Dus zouden snel moeten aankomen. En geen extra ''douanekosten'' mits deze er zijn voor een prijs van €15,- Ik woon in Duitsland dus zal goed moeten gaan. Of ze versturen eerst vanuit China naar Duitsland en dan naar mij.
[ Voor 44% gewijzigd door theduke1989 op 16-05-2018 11:20 ]
Mee eens. Plus dat je als klant ook beoordeeld wordt, en dat tikt meteen veel harder aan omdat de meeste klanten minder kopen qua aantal dan een verkoper verkoopt. Als een verkoper 100 artikelen verkoopt en hij ontvangt 1 slechte review, dan is dat maar 1%. Als een klant 10 dingen koopt met een slechte review, dan is dat 10%.theduke1989 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:47:
@D3nnisd voor AliE is 1 review peanutsen voor de verkoper ook. Er kopen miljoenen mensen dagelijks. Daar zullen ze niet wakker van liggen met ik koop nooit meer, of ik plaats een slechte review. Als je niet goed bent met de klant zullen ze ook niet veel goed doen. En ben je meteen de sjaak.
Bedankt voor de tip, was al een tijdje op zoek naar (very) low budget ANC earbuds voor in het vliegtuig.theduke1989 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:47:......
2018 Bluedio New TN Active Noise Cancelling Sports Bluetooth Earphone/Wireless Headset for phones and music. (Bluedio mensen ervaring met deze brand? Volgens de reviews prima voor de prijs. .......
Geen ervaring verder met dit merk, maar zoals je aangeeft, prima reviews als je de prijs in aanmerking neemt.
Bluedio ben ik zelf erg tevreden over, de speakertjes zijn heel erg prima voor de prijs.[b]theduke1989 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:47
---
2018 Bluedio New TN Active Noise Cancelling Sports Bluetooth Earphone/Wireless Headset for phones and music. (Bluedio mensen ervaring met deze brand? Volgens de reviews prima voor de prijs.
Deze besteld vanuit DE warehouse. Dus zouden snel moeten aankomen. En geen extra ''douanekosten'' mits deze er zijn voor een prijs van €15,- Ik woon in Duitsland dus zal goed moeten gaan. Of ze versturen eerst vanuit China naar Duitsland en dan naar mij.
Deze zien er ook prima uit, ben benieuwd naar je ervaring als ze binnen zijn!
Item besteld bij Ali, nooit ontvangen (ding ligt volgens gegevens nog op vliegveld china), staat mijn order al sinds eind maart als geleverd.
Kun je dus geen dispute openen,
In de foto staat mic ANC maar ik begrijp dus dat het geen microfoon is

ach ja dan maar puur voor muziek en als gebeld wordt, oortje af doen is wel zoned maar goed kunnen niet klgen.
[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 17-05-2018 08:33 ]
"ik heb ze zelf ook", de bovenste mic zal dienen om de ANC voor de speakertjes (je muziek) aan te sturen en de onderste mic voor telefoongesprekken.theduke1989 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:25:
@TerminalNL helaas denk toch de verkeerde besteld.
In de foto staat mic ANC maar ik begrijp dus dat het geen microfoon is![]()
[afbeelding]
ach ja dan maar puur voor muziek en als gebeld wordt, oortje af doen is wel zoned maar goed kunnen niet klgen.
Overigens vind ik de ANC niet echt fantastisch werken. Pasvorm bij mij is overigens prima en voldoende lage tonen (heeft niet perse mijn voorkeur).
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Maar er zit dus wel een microfoon in? Om gesprekken mee te voeren? want dat was mijn hoofddoel eigenlijk ook. Dit soort oortjes met microfoon. Als dat er dus in zit prima, hoef ik ook geen dispute te openen. of terug te sturen.alesandro_46 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:12:
[...]
"ik heb ze zelf ook", de bovenste mic zal dienen om de ANC voor de speakertjes (je muziek) aan te sturen en de onderste mic voor telefoongesprekken.
Overigens vind ik de ANC niet echt fantastisch werken. Pasvorm bij mij is overigens prima en voldoende lage tonen (heeft niet perse mijn voorkeur).
Bedankt voor de feedback.
[ Voor 45% gewijzigd door theduke1989 op 17-05-2018 10:23 ]
De microfoon om gesprekken mee te voeren zit in de afstandsbediening in het snoer (precies zoals je aangeeft in je afbeelding). Wel was het geluid aan de andere kant van de lijn slecht omdat de microfoon naar buiten wijst, van de mond af i.p.v. er naartoe. De nekband loopt in een C vorm. Deze heb ik 180 graden om geforceerd zodat de C de andere kant op wijst (van < naar > zeg maar). Hierdoor zit de microfoon aan de binnenkant. Ook vind ik daardoor de knoppen beter bereikbaar.theduke1989 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:22:
[...]
Maar er zit dus wel een microfoon in? Om gesprekken mee te voeren? want dat was mijn hoofddoel eigenlijk ook. Dit soort oortjes met microfoon. Als dat er dus in zit prima, hoef ik ook geen dispute te openen. of terug te sturen.
Bedankt voor de feedback.
Voortaan met creditcard betalen.ThaStealth schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:03:
Dispute 1:
[...]
Dispute 2:
[...]
AliE is over de jaren heen steeds stricter geworden met geschillen en hierom gebruik ik sinds 1 jaar alleen nog maar creditcard voor betalingen boven de 10 euro. Daaronder neem ik het nog wel voor lief als een pakket niet aankomt of een verkoper mij probeert op te lichten, maar daarboven doe ik altijd eerst een AliE geschil, en als dat niet lukt een belletje naar mijn bank.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
https://www.aliexpress.co...Birthday/32845383825.html
Je raakt je account dan kwijt werd hierboven benoemd, maar kun je dan gewoon weer een nieuwe aanmaken?ComputerHoed schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:36:
[...]
Voortaan met creditcard betalen.
AliE is over de jaren heen steeds stricter geworden met geschillen en hierom gebruik ik sinds 1 jaar alleen nog maar creditcard voor betalingen boven de 10 euro. Daaronder neem ik het nog wel voor lief als een pakket niet aankomt of een verkoper mij probeert op te lichten, maar daarboven doe ik altijd eerst een AliE geschil, en als dat niet lukt een belletje naar mijn bank.
Nee hoor. Tenzij je dat doet op een nieuw account.ThaStealth schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:35:
[...]
Je raakt je account dan kwijt werd hierboven benoemd, maar kun je dan gewoon weer een nieuwe aanmaken?
Mijn account bestaat inmiddels al ruim 7 jaar en heeft Diamond status dus daarvan nooit last gehad.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Op zich is dat logisch voor een dergelijk bedrag. Maar ik heb toch de hoop dat het genoeg werkt om (constant) motorgeluid enigszins te dempen. Voor dit bedrag wil ik dit wel uitproberen.alesandro_46 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:12:
.....
Overigens vind ik de ANC niet echt fantastisch werken. ......
Je account wordt opgeheven als je de creditmaatschappij opdracht geeft om het geld terug te halen. Dus buiten AliExpress om. Feitelijk wordt je in dat geval als wanbetaler gezien.ThaStealth schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:35:
.......
Je raakt je account dan kwijt werd hierboven benoemd, maar kun je dan gewoon weer een nieuwe aanmaken?
Een nieuw account aanmaken kan, maar vraag me af of je creditkaart nog geaccepteerd wordt.
Ik denk wel dat de status van je account verschil maakt in hoeverre er een dergelijke sanctie wordt uitgevoerd.
Trouwens heb ik op Ebay iets soortgelijks meegemaakt met een "niet ontvangen" artikel. Ik had dit keurig bij de verkoper (waar ik regelmatig bestel) gemeld, deze heeft vervolgens meteen het bedrag teruggestort en mijn account geblokkeerd. Dit alles buiten bemiddeling van Paypal om. Het is sindsdien met dat account onmogelijk om nog bij die verkoper te bestellen. In dat geval lukt het wel met een ander Ebay account.
[ Voor 21% gewijzigd door elinx op 17-05-2018 18:31 ]
Motorgeluid op de motorfiets? Daar had ik ze ook voor gekocht. Helaas steken de doppen bij mij net te ver uit waardoor ik teveel moeite kreeg met het afdoen van mijn helm.elinx schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:19:
[...]
Op zich is dat logisch voor een dergelijk bedrag. Maar ik heb toch de hoop dat het genoeg werkt om (constant) motorgeluid enigszins te dempen. Voor dit bedrag wil ik dit wel uitproberen.
[...]
knip
Wel sloten ze goed af waardoor het windgeruis een stuk minder leek dan wanneer ik mijn op maat gemaakte oordoppen gebruik
Ik ben juist heel erg te spreken over de ANC. Vergelijkbaar met ANC in €100 kostende speeltjes die ik wel eens heb geprobeerd, goed genoeg om in het openbaar vervoer etc. rust te hebben. Maar natuurlijk niet de klasse van Bose ANC. Gesprekken hoor ik iets zachter dan normaal, motoren en airco nauwelijks.alesandro_46 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:12:
[...]
"ik heb ze zelf ook", de bovenste mic zal dienen om de ANC voor de speakertjes (je muziek) aan te sturen en de onderste mic voor telefoongesprekken.
De microfoon voor bellen is dan weer dramatisch gepositioneerd en van slechte kwaliteit.
Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.
Ik vraag me af of je dan nog wel in zee wilt gaan met dat soort verkopers? Ze blokkeren je account. Ja je geld is terug jij blij natuurlijk. Maar als een bedrijf dan meteen het account sluit. Willen ze eigenlijk geen zaken meer met je doen. Kan dus alleen maar erger uitpakken ?elinx schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:19:
[...]
Op zich is dat logisch voor een dergelijk bedrag. Maar ik heb toch de hoop dat het genoeg werkt om (constant) motorgeluid enigszins te dempen. Voor dit bedrag wil ik dit wel uitproberen.
[...]
Trouwens heb ik op Ebay iets soortgelijks meegemaakt met een "niet ontvangen" artikel. Ik had dit keurig bij de verkoper (waar ik regelmatig bestel) gemeld, deze heeft vervolgens meteen het bedrag teruggestort en mijn account geblokkeerd. Dit alles buiten bemiddeling van Paypal om. Het is sindsdien met dat account onmogelijk om nog bij die verkoper te bestellen. In dat geval lukt het wel met een ander Ebay account.
Dat is precies waarvoor ik ze wil proberen.dwizzy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:36:
......
Ik ben juist heel erg te spreken over de ANC. ......goed genoeg om in het openbaar vervoer etc. ....
Bluedio TN, Demping is 15 dB (20 dB rond 60Hz)
Bose QuietComfort20, 14,5 dB max aflopend naar 8,5 dB
Xiaomi 3.5mm, 35 dB aflopend naar 16 dB of 19,5 dB aflopend naar 12,5 dB
bron
Deze waarden zeggen weliswaar iets over de hoeveelheid dat er aan compensatie mogelijk is, maar zeggen wat minder over het frequentiebereik waar deze actieve demping werkt en niks over de mate van passieve demping van de earbuds, die vaak veel minder is dan bv bij koptelefoons. Ook deze zaken beïnvloeden de ervaring die je met ANC hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 18-05-2018 17:30 ]
Ik moet zeggen bouwkwaliteit is niet denderend. En het past helaas niet IKEA scharnieren. Waarschijnlijk alleen chineze scharnieren.
[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 19-05-2018 18:13 ]
Ik heb ze vandaag ook binnen gekregen en ga morgen maar eens even kijken of het past (geen IKEA scharnieren in die kast). Desnoods maak ik ze met dubbelzijdige tape vast.theduke1989 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:13:
Vandaag deze binnen gekregen na 3-1 week. https://www.gearbest.com/..._1807117.html?wid=1433363
Ik moet zeggen bouwkwaliteit is niet denderend. En het past helaas niet IKEA scharnieren. Waarschijnlijk alleen chineze scharnieren.
Waar heb jij de A23 batterijen besteld?
[ Voor 3% gewijzigd door Rik. op 19-05-2018 20:13 ]
Ik heb el cheapo RVS heupflacons uit China liggen, maar ik vertrouw die Chinezen toch niet helemaal om er ook echt drank in te doen. Geen idee waar het precies van gemaakt, is, wat er nog binnenin voor zooi zit, etc.maartend schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:39:
Iemand ervaring met dit soort setjes heupflessen van Ali
https://www.aliexpress.co...Birthday/32845383825.html
Uitkoken?mark-k schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:50:
[...]
Ik heb el cheapo RVS heupflacons uit China liggen, maar ik vertrouw die Chinezen toch niet helemaal om er ook echt drank in te doen. Geen idee waar het precies van gemaakt, is, wat er nog binnenin voor zooi zit, etc.
Dat helpt niet als ze bijvoorbeeld loodhoudend soldeer gebruikt hebben om de hals vast te zetten. Kans is klein maar ik ga m niet nemen.
Verwijderd
Dank! ik was wel benieuwd naar die Xiaomi's maar mijn zoekvaardigheden zijn blijkbaar niet genoeg om een echte review te vinden. Jeukt nu wel om ze te kopen...
Voor passieve demping werkt in mijn ervaring het al om andere dopjes er op te zetten.Deze waarden zeggen weliswaar iets over de hoeveelheid dat er aan compensatie mogelijk is, maar zeggen wat minder over het frequentiebereik waar deze actieve demping werkt en niks over de mate van passieve demping van de earbuds, die vaak veel minder is dan bv bij koptelefoons. Ook deze zaken beïnvloeden de ervaring die je met ANC hebt.
Naast bereik is volgens mij de 'geavanceerdheid' van het antigeluid-algoritme de uitdaging. Ik heb de indruk dat voorspelbare geluiden beter gedempt worden dan variërend geluid.
Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.
zonder maar ook te waarschuwen heeft een verkoper een 2.D hardscreen geanulleerd.
Moet ik hiervoor een dispute openen? ik had de seller gevraagd om een antwoord. maar is ook niks van gekomen.
Ik heb de lampjes zondag meteen maar even gemonteerd in de kast, en ze passen bij mij prima. Ik moet wel zeggen dat het dan maar met 1 schroef vast zit en dat het geen IKEA scharnieren zijn.theduke1989 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:13:
Vandaag deze binnen gekregen na 3-1 week. https://www.gearbest.com/..._1807117.html?wid=1433363
Hieronder staan wat foto's om te laten zien hoe de lampjes vast zitten in de kast
https://imgur.com/a/veGDB9n (Meerdere afbeeldingen, vandaar dat ze niet als afbeelding in het topic staan)
Wel duur spul. Hier toch goedkoper:Rik. schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:03:
[...]
Ik heb de lampjes zondag meteen maar even gemonteerd in de kast, en ze passen bij mij prima. Ik moet wel zeggen dat het dan maar met 1 schroef vast zit en dat het geen IKEA scharnieren zijn.
Hieronder staan wat foto's om te laten zien hoe de lampjes vast zitten in de kast
https://imgur.com/a/veGDB9n (Meerdere afbeeldingen, vandaar dat ze niet als afbeelding in het topic staan)
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Graag eerst even goed kijken voordat je ergens op reageertSchinnen-groen schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:25:
[...]
Wel duur spul. Hier toch goedkoper:

Correct! Ik had 10pcs over het hoofd gezienRik. schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:26:
[...]
Graag eerst even goed kijken voordat je ergens op reageert. Bij banggood zijn de lampjes absoluut niet goedkoper. Voor 10 stuks betaal je daar namelijk bijna het dubbele..
[afbeelding]

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Bij jou linkj 10 stuks kom ik uit op €12+ ik heb de mijne voor €7,- dus ik weet niet waar het goedkoper is dan hoor.Schinnen-groen schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:25:
[...]
Wel duur spul. Hier toch goedkoper:
hoe heb je bevestigd? ik zal proberen om met dubbelzeidig tape van 3M vast te tapen.. hopelijk zit het goed.Rik. schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:03:
[...]
Ik heb de lampjes zondag meteen maar even gemonteerd in de kast, en ze passen bij mij prima. Ik moet wel zeggen dat het dan maar met 1 schroef vast zit en dat het geen IKEA scharnieren zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door theduke1989 op 22-05-2018 15:39 ]
Zoals te zien is op de foto, zit de het grijze plastic plaatje met 1 schroef (links) vast aan het scharnier. Ik heb eerst die schroef uit het scharnier gehaald (Let op, deur komt los van het scharnier!) en de bijgeleverde schroef samen met het plaatje, bevestigd aan het scharnier. De rechter schroef zit niet vast aan het plaatje, aangezien dit volgens mij ook niet de bedoeling is, vandaar het grote en kleine gat in het bijgeleverde plastic plaatje.theduke1989 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:38:
[...]
hoe heb je bevestigd? ik zal proberen om met dubbelzeidig tape van 3M vast te tapen.. hopelijk zit het goed.

Hopelijk krijg je ze zo wel bevestigd. Stuur anders even een foto van het scharnier (Via PB lijkt me dan beter)
Zonder meteen een heel technisch verhaal op te zetten. Als er veel lekkage is tussen binnen en buiten heeft actieve demping weinig zin, dus het is zeker raadzaam daarop te letten.dwizzy schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:43:
.....
Voor passieve demping werkt in mijn ervaring het al om andere dopjes er op te zetten.
......Ik heb de indruk dat voorspelbare geluiden beter gedempt worden dan variërend geluid.
mbt het "algoritme" is je indruk juist
Actieve demping is pas mogelijk als de microfoon eea opgevangen heeft, waarna een correctie berekend wordt en via de luidspreker weer wordt uitgezonden. De correctie komt dus altijd na het geluid van de bron.
Dat betekent dat laag frequente constante trillingen goed gecorrigeerd kunnen worden, en kortstondige geluiden zoals knallen of spraak in het geheel niet. Vanwege die vertraging zijn hoog frequente trillingen al wat moeilijker te corrigeren, maar samengestelde trillingen met laag en hoog (variërend geluid) wordt een uitdaging om dit in tegenfase te krijgen. Ik begreep dat Bluedio dan wel eens wat steken laat vallen en ruis laat horen.
Bose doet daarbij goede zaken, terwijl de (correctie) demping zelf niet eens zoveel is als bij Xiaomi, wordt Bose door de meeste reviewers als het beste ervaren. Dit komt waarschijnlijk omdat zij beter kunnen omgaan met samengestelde frequenties.
Ik heb ook iets besteld vanuit china nu vraagt de verkoper mij welk bedrag die op het pakket moet zetten vanwege douane.
Het product kostte 280 euro en geen verzendskosten.
Waarom kan die er dan niet gewoon 280 euro erop zetten?
Welk bedrag moet die er dan op zetten? €280 + invoerrechten en BTW ?
Ik heb hem ook besteld en ik ben er ook erg tevreden over. Hij werkt prima en ik vind hem er ook enorm luxe uitzien voor het geld. Had ik niet verwacht. Bedankt voor de tip.puntje013 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:41:
Omdat ik de dure gillette mesjes een beetje beu was heb ik maar eens een scheermes besteld op Ali.
Heb hem nu 2 weken in huis en ik moet zeggen dat hij prima bevalt.
Met goedkope wegwerpmesjes kan ik me niet scheren omdat het dan een bloedbad is maar met dit ding heb ik daar geen last van.
Voor het geld was het het proberen wel waard en ik denk dat het een blijvertje is.
http://s.aliexpress.com/EnuEFZjY
https://www.belastingdien...angen_uit_het_buitenland/nexdominus schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:41:
Hallo,
Ik heb ook iets besteld vanuit china nu vraagt de verkoper mij welk bedrag die op het pakket moet zetten vanwege douane.
Maar ik zag het 123 niet gelijk staan wat als de mesjes op zijn?
Kan je extra mesjes bestellen of kan je ook universele mesjes gebruiken?
m3gA schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:45:
[...]
Ik heb hem ook besteld en ik ben er ook erg tevreden over. Hij werkt prima en ik vind hem er ook enorm luxe uitzien voor het geld. Had ik niet verwacht. Bedankt voor de tip.
Je krijgt er sowieso een aantal bij en 86ct voor 5 nieuwe. Volgens mij zijn het gewoon standaard mesjes. het is trouwens een redelijk ouderwets systeem. 1 mesje. Niks van verende mesjes die zich om je gezicht vormen of pads die je gezicht zacht maken en ander spul dat Gilette heeft. Maar hij scheert gewoon netjes glad, zeker met een beetje scheerschuim.diquan2001 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:51:
Mooi scheermes systeem.
Maar ik zag het 123 niet gelijk staan wat als de mesjes op zijn?
Kan je extra mesjes bestellen of kan je ook universele mesjes gebruiken?
[...]
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dSm3bCb
[ Voor 17% gewijzigd door m3gA op 25-05-2018 09:03 ]
Ik weet wat de bijkomende kosten zijn. Maar wat moet hij op doos zetten? Kan het een lager bedrag zijn?
Kan, maar is in principe fraude.nexdominus schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:06:
[...]
Ik weet wat de bijkomende kosten zijn. Maar wat moet hij op doos zetten? Kan het een lager bedrag zijn?
€280,- erop en hem laten melden dat de verzending gratis is, anders gaat de douane (of de pakketdienst) uit van een standaard tariefnexdominus schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:41:
Hallo,
Twijfel een beetje, heb allemaal het idee dat heel mijn gezicht open ligt straks als je alleen die dure Gillette mesjes met bescherming etc gewend ben of valt dat mee ?m3gA schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:45:
[...]
Ik heb hem ook besteld en ik ben er ook erg tevreden over. Hij werkt prima en ik vind hem er ook enorm luxe uitzien voor het geld. Had ik niet verwacht. Bedankt voor de tip.
Als je netjes scheermschuim pakt en de mesjes vervangt als ze bot zijn zie ik niet waarom het mis zou gaan.schumi2004 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:54:
[...]
Twijfel een beetje, heb allemaal het idee dat heel mijn gezicht open ligt straks als je alleen die dure Gillette mesjes met bescherming etc gewend ben of valt dat mee ?
Verdere discussie over mesjes en scheren graag in het bovenstaande topic, hier weer over China (e.d.) aankopen
[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 25-05-2018 18:32 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Mijn geval:
Ik heb een Koogeek Door/Window sensor gekocht bij Tomtop. Nu werkt deze opeens niet meer; een tweede (zelfde) sensor, werkt wel nog steeds. Ik heb dit via email aangegeven bij tomtop, en beschreven wat ik al heb gedaan (reset, batterij vervangen, etc.). Op hun verzoek heb ik een filmpje gemaakt waaruit blijkt dat ik de sensor niet meer aan HomeKit kan toevoegen. Hierop krijg ik de vraag of bij ee 'local repair shop' langs wil gaan en of ik akkoord wil gaan met een refund. De refund blijkt uiteindelijk 8 euro te zijn (op een bedrag van 23 euro). Ik heb aangegeven dat ik mijn volledige geld terug wil of een nieuw produkt. Ze geven aan dat ze niet meer mogen vergoeden zonder het produkt te retourneren.
Wat is nu het slimst om te doen?
1. Produkt retouren. Waarschijnlijk zullen de verzendkosten voor mijn rekening zijn en niet in verhouding staan tot de prijs van het produkt. Met ook nog het risico dat het pakket zoek raakt.
2. Toch op mijn strepen staan en een hogere refund eisen (of nieuw produkt)
3. Mijn verlies nemen en akkoord gaan met de refund.
Ik heb zo'n idee dat het een combi wordt van 2 en 3: proberen een iets hogere refund te krijgen en het verdere verlies maar accepteren.
Hoe kijken jullie er tegen aan?
Als jue met paypal hebt betaald kun je gebruik maken van de paypal retourvergoeding (als je je hebt aangemeld). Kost je dan nietsmeesje schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:04:
1. Produkt retouren. Waarschijnlijk zullen de verzendkosten voor mijn rekening zijn en niet in verhouding staan tot de prijs van het produkt. Met ook nog het risico dat het pakket zoek raakt.
[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 26-05-2018 07:39 ]
Thanks. Daar ga ik me in verdiepen. Ik heb me destijds al eens aangemeld daarvoor. Ik ben benieuwd wat ze bij tomtop als ik aangeef dat ik het wil opsturen...jobr schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:52:
[...]
Als jue met paypal hebt betaald kun je gebruik maken van de paypal retourvergoeding (als je je hebt aangemeld). Kost je dan niets
Ja, dat is priority lineGines schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:06:
Bestaat er bij Gearbest iets zoals PDM bij Banggood? Is dit priority line of Expedited Shipping en betalen ze ook de douanekosten terug indien die er zijn?
Lees ook http://forum.fok.nl/topic/2441278
Afgelopen weekend heb ik aangegeven dat ik een 8 euro refund voor een produkt van 23 euro een te laag bedrag vind en dat ze volgens de wet moeten zorgen voor een correcte oplossing. Tevens aangegeven dat ik bereid ben om niet werkende produkt naar ze toe te sturen. Daarop vanochtend de volgende reactie ontvangen: "We have applied for a resend of your order".jobr schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:52:
[...]
Als jue met paypal hebt betaald kun je gebruik maken van de paypal retourvergoeding (als je je hebt aangemeld). Kost je dan niets
Het gaat dus de goede kant uit.
Voor mij wel een extra argument om zo veel mogelijk bij Chinese webwinkels te kiezen voor betalen via PayPal. Helaas biedt Ali deze mogelijkheid niet (wel iDeal en CC). Gelukkig tomtop, gearbest, banggood en dx wel.
Ik mag hopen dat je een grap maakt bij dit gedeelte: "...dat ze volgens de wet moeten zorgen voor een correct oplossing." AliExpress valt dus niet onder Europese en al helemaal niet Nederlandse wetgeving. Bedrijven in Nederland moeten inderdaad zorgen voor een goed werkend product, maar deze wet geldt dus niet voor bedrijven buiten Europa.meesje schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:42:
[...]
Afgelopen weekend heb ik aangegeven dat ik een 8 euro refund voor een produkt van 23 euro een te laag bedrag vind en dat ze volgens de wet moeten zorgen voor een correcte oplossing. Tevens aangegeven dat ik bereid ben om niet werkende produkt naar ze toe te sturen. Daarop vanochtend de volgende reactie ontvangen: "We have applied for a resend of your order".
Een beetje voorbarige reactie, vind je niet?Rik. schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:08:
[...]
Ik mag hopen dat je een grap maakt bij dit gedeelte: "...dat ze volgens de wet moeten zorgen voor een correct oplossing." AliExpress valt dus niet onder Europese en al helemaal niet Nederlandse wetgeving. Bedrijven in Nederland moeten inderdaad zorgen voor een goed werkend product, maar deze wet geldt dus niet voor bedrijven buiten Europa.
a. Ik geef nergens aan dat ik de bij Ali marktplaats heb gekocht.
b. Tomtop biedt gewoon garantie: https://www.tomtop.com/help/return-policy-guarantees.html
c. In mijn opmerking geef ik toch niet aan welke wet? Ik refereer toch niet naar het NL recht?
d. Ik heb het Chinese wetboek niet doorgenomen, maar ook in China geeft men garantie: https://www.chinalawblog.com/2016/02/25683.html
Al met al heb je als NL-er of Europeaan gewoon recht op garantie. De grootste afweging die je als consument moet maken is of de kosten (en eventueel ongemak en risico) van het terugsturen, opwegen tegen de prijs van het produkt.
Daarnaast heb ik het idee dat ze middels een refund (die niet in verhouding staat tot de prijs van het produkt) je proberen te laten afzien van garantie (met in hun achterhoofd dat de consument kosten moeten maken voor het terugsturen). Toen ik aangaf dat ik het kosteloos kon retourneren (via de regeling van Paypal) kreeg ik dus als reactie dat een nieuw produkt wordt opgestuurd.
meesje schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:07:
[...]
Al met al heb je als NL-er of Europeaan gewoon recht op garantie. De grootste afweging die je als consument moet maken is of de kosten (en eventueel ongemak en risico) van het terugsturen, opwegen tegen de prijs van het produkt.

[ Voor 51% gewijzigd door Bugs3 op 28-05-2018 19:35 ]
Ik zou niet eens aangeven dat dit kosteloos kan. Zullen ze sneller zeggen: doe maar.meesje schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:07:
Daarnaast heb ik het idee dat ze middels een refund (die niet in verhouding staat tot de prijs van het produkt) je proberen te laten afzien van garantie (met in hun achterhoofd dat de consument kosten moeten maken voor het terugsturen). Toen ik aangaf dat ik het kosteloos kon retourneren (via de regeling van Paypal) kreeg ik dus als reactie dat een nieuw produkt wordt opgestuurd.
Ik zou zeggen dat ik het graag terugstuur en dat zij dan opdraaien voor de verzendkosten van circa 25 euro (met screenshot postnl). Geeft nog wat meer druk.
Dat jij het kosteloos kan is een zaak tussen jouw en paypal (max een paar keer per jaar) en daar heeft de shop naar mijn idee niets mee te maken.
Daar heb je een goed punt! Dat zal ik voortaan achterwege laten. Ik denk wel dat de verzendkosten (voor retourneren) altijd voor mijn rekening zullen zijn. De verzendkosten voor het nieuwe produkt zijn wel voor hun rekening.jobr schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:46:
[...]
Ik zou niet eens aangeven dat dit kosteloos kan. Zullen ze sneller zeggen: doe maar.
Ik zou zeggen dat ik het graag terugstuur en dat zij dan opdraaien voor de verzendkosten van circa 25 euro (met screenshot postnl). Geeft nog wat meer druk.
Dat jij het kosteloos kan is een zaak tussen jouw en paypal (max een paar keer per jaar) en daar heeft de shop naar mijn idee niets mee te maken.
Zo werkt het niet. Door de inkoop constructies die winkels zoals Gearbest, BG etc gebruiken en het feit dat het resellers zijn heb je bijv veel producten geen garantie van de originele leverancier. Xiaomi bijv sluit garantie uit bij reselling.meesje schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:07:
[...]
d. Ik heb het Chinese wetboek niet doorgenomen, maar ook in China geeft men garantie: https://www.chinalawblog.com/2016/02/25683.html
Al met al heb je als NL-er of Europeaan gewoon recht op garantie.
Of de winkel je garantie moet geven volgens de Europese wet, daar kan je over in discussie gaan.
Bedankt voor de info. In ieder geval heeft tomtop garantievoorwaarden waarop je een beroep kunt doen.Kenzi schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 00:12:
[...]
Zo werkt het niet. Door de inkoop constructies die winkels zoals Gearbest, BG etc gebruiken en het feit dat het resellers zijn heb je bijv veel producten geen garantie van de originele leverancier. Xiaomi bijv sluit garantie uit bij reselling.
Of de winkel je garantie moet geven volgens de Europese wet, daar kan je over in discussie gaan.
Nog even gezocht, ook GB hanteert garantievoorwaarden:
One Year Repair Warranty
Unless otherwise noted on the product page, the default product warranty period is one year starting from the date you receive the goods, during which you are eligible for free repair. Any free repair needs to be confirmed with the manufacturer via Customer Service. Customers must pay the shipping fees for returning the item accordingly, while we will cover the shipping fees to send the repaired item back to the customer. If the buyer has damaged/misused the item(s), it will not be eligible for free repair, however customers can return it at their own cost and pay a fee for the repair. Return shipping fees will be the customers responsibility in such cases.
Al met al dus wel goed opletten, per winkel, maar ook per artikel.
Zelf heb ik interesse in een Xiaomi robot stofzuiger (250-300 euro), maar ben vanwege garantie wel een beetje terughoudend in aanschaf.
Als iets op een website vermeld staat, is dat niet ineens "bij wet verplicht" zoals jij eerder vermeld had. Daarbij is het natuurlijk ook nog zo, dat zij het wel op de website kunnen vermelden, maar wat kun jij doen als zij die garantie afspraken uiteindelijk niet nakomen? Recht hebben en je recht ook daadwerkelijk krijgen is een groot verschil.meesje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 05:37:
[...]
Bedankt voor de info. In ieder geval heeft tomtop garantievoorwaarden waarop je een beroep kunt doen.
Nog even gezocht, ook GB hanteert garantievoorwaarden:
One Year Repair Warranty
Unless otherwise noted on the product page, the default product warranty period is one year starting from the date you receive the goods, during which you are eligible for free repair. Any free repair needs to be confirmed with the manufacturer via Customer Service. Customers must pay the shipping fees for returning the item accordingly, while we will cover the shipping fees to send the repaired item back to the customer. If the buyer has damaged/misused the item(s), it will not be eligible for free repair, however customers can return it at their own cost and pay a fee for the repair. Return shipping fees will be the customers responsibility in such cases.
Al met al dus wel goed opletten, per winkel, maar ook per artikel.
Zelf heb ik interesse in een Xiaomi robot stofzuiger (250-300 euro), maar ben vanwege garantie wel een beetje terughoudend in aanschaf.
Zoals aangegeven in mijn eerdere reactie is er ook in China wetgeving. Dus ook conform deze wet ("bij wet verplicht") moeten de winkels zich aan bepaalde zaken houden. En wat op de website vermeld wordt, mag niet conflicteren met de (lokale) wet.Rik. schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:50:
[...]
Als iets op een website vermeld staat, is dat niet ineens "bij wet verplicht" zoals jij eerder vermeld had. Daarbij is het natuurlijk ook nog zo, dat zij het wel op de website kunnen vermelden, maar wat kun jij doen als zij die garantie afspraken uiteindelijk niet nakomen? Recht hebben en je recht ook daadwerkelijk krijgen is een groot verschil.
Natuurlijk blijft het punt van gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat is dus ook wat ik aangeef of dat iedereen zelf moet bepalen of hij/zij de kosten, tijd en energie wil steken in het retourneren en verdere afhandeling.
Je kan geen consumentenrecht uit China toepassen op winkels zoals Gearbest, BG etc.meesje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:39:
[...]
Zoals aangegeven in mijn eerdere reactie is er ook in China wetgeving. Dus ook conform deze wet ("bij wet verplicht") moeten de winkels zich aan bepaalde zaken houden. En wat op de website vermeld wordt, mag niet conflicteren met de (lokale) wet.
Natuurlijk blijft het punt van gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat is dus ook wat ik aangeef of dat iedereen zelf moet bepalen of hij/zij de kosten, tijd en energie wil steken in het retourneren en verdere afhandeling.
Zoals eerder gezegd bij resell, export etc (waar hier dus sprake van is) vervallen de normale garantie rechten veelal.
Daarbij is Chinees consumentenrecht een stuk ingewikkelder en beperkter dan die van de EU.
Voor garantie op mijn defecte Xiaomi router moet ik perse bij dezelfde Mi Store langsgaan waar ik hem gekocht heb (zo'n 500km verderop), de Mi Store om de hoek geeft geen garantie.
Wil je perse je gelijk halen in de Chinese civiele rechtbank, bij schadebedragen onder een bepaald bedrag, naar ik meen RMB 10.000, wordt de zaak niet eens in behandeling genomen
Los van de Chines recht discussie (trouwens weer wat geleerd over andere voorwaarden bij resell, export, etc.) heeft de betreffende winkel ook garantievoorwaarden.Kenzi schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:05:
[...]
Je kan geen consumentenrecht uit China toepassen op winkels zoals Gearbest, BG etc.
Zoals eerder gezegd bij resell, export etc (waar hier dus sprake van is) vervallen de normale garantie rechten veelal.
Daarbij is Chinees consumentenrecht een stuk ingewikkelder en beperkter dan die van de EU.
Voor garantie op mijn defecte Xiaomi router moet ik perse bij dezelfde Mi Store langsgaan waar ik hem gekocht heb (zo'n 500km verderop), de Mi Store om de hoek geeft geen garantie.![]()
Wil je perse je gelijk halen in de Chinese civiele rechtbank, bij schadebedragen onder een bepaald bedrag, naar ik meen RMB 10.000, wordt de zaak niet eens in behandeling genomen
WHAT SHOULD I DO IF MY PRODUCTS GO BROKEN AFTER A PERIOD OF USE?
If you encounter quality issues within the warranty period you will be covered. Every product has a specific warranty period (If it is not stated in the product listing, contact us via email to support@tomtop.com).
In this case, please kindly provide us with proof as below:
The photos of original TOMTOP package with front and back sides
The photos or video of the defective item(s)
The photos, video or screenshot showing the malfunction of the defective item(s)
We will usually offer you a refund or send a replacement as soon as the problem is confirmed.
Sometimes you may need to ship the defective item back to us for free repair service or a new replacement. Customer should cover the return shipping fee, and TOMTOP is responsible for the shipping costs of arranging reshipment by air mail.
In de eerste communicatie heb ik een filmpje gemaakt waaruit bleek dat het produkt defect is. In plaats van de wet te benoemen had ik beter kunnen verwijzen naar hun eigen garantievoorwaarden. In hun voorwaarden staat trouwens niks vermeld dat ik het produkt moet retourneren bij Koogeek (de fabrikant van het defecte produkt).
Deze voorwaarden zijn natuurlijk nog steeds waardeloos ('sometimes', 'usually'). In ieder geval niet te snel akkoord gaan met een refund.
Een beetje bluffen door met de wet te schermen, heeft in dit geval wel geholpen.
Van deze ervaring en discussie in dit topic word ik een stuk wijzer en bevestigt voor mij nogmaals (en niet alleen vanwege risico op import-, btw-, en inklaringskosten) dat je het beste lekker onder de 22 euro moet blijven zitten. Mocht je er niet uitkomen met de winkel, blijft de schade beperkt.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 29-05-2018 12:28 ]
Hebben meer mensen hier last van?Dear customer,
Thank you very much for recent order on gearbest!
We have sent you a new message entitled 'customer, Please Collect Your Gearbest Package!' in your gearbest account.
Please view and reply us here on this link: https://support.gearbest.com
Once we have received your reply, we will typically respond you within 24 hours (except weekends and public holidays).
NOTE:This is an automatic message. Please do not reply to this email.This link will be active for 48 hours .After that ,please log into gearbest account to view your message anytime.
Thank you for you understanding.
Best Regard
gearbest
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Nope maar buiten dat staat er ook iets klaar voor je in je account?vuurtjih schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:34:
Sinds kort ineens spam mails van Gearbest? Van het mailadres: no_reply_system@newsletter.gearbest.com
[...]
Hebben meer mensen hier last van?
Support zelf al gemaild of dit bekend is bij hun? (als het spam is wat het ook lijkt)
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 30-05-2018 12:35 ]
Ho wacht. Via de app zijn deze tickets blijkbaar niet zichtbaar, maar via de website wel. Wel vreemd is dat deze berichten erover gaan dat het pakket bij een DPD locatie is, terwijl ik het pakket bijna een maand in gebruik hebschumi2004 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:34:
[...]
Nope maar buiten dat staat er ook iets klaar voor je in je account?
Support zelf al gemaild of dit bekend is bij hun? (als het spam is wat het ook lijkt)
Misschien een re-sendvuurtjih schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:11:
[...]
Ho wacht. Via de app zijn deze tickets blijkbaar niet zichtbaar, maar via de website wel. Wel vreemd is dat deze berichten erover gaan dat het pakket bij een DPD locatie is, terwijl ik het pakket bijna een maand in gebruik heb
Twee telefoons voor de prijs van 1? Ik vind het prima
Hoe zit het met de Alianz garantie van AliExpress? Daar heb je re-sellers die dan nog eens op een sellers- platform zitten. Kan je me dit uitleggen. Want ik neem aan dat je gewoon dan recht heb op garantie. en dat dit profesioneel gebeueerD?Kenzi schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 00:12:
[...]
Zo werkt het niet. Door de inkoop constructies die winkels zoals Gearbest, BG etc gebruiken en het feit dat het resellers zijn heb je bijv veel producten geen garantie van de originele leverancier. Xiaomi bijv sluit garantie uit bij reselling.
Die garantie gaat via Allianz en AliExpress, niet via de daadwerkelijke verkoper, dus daar zit je wel goed.theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:43:
[...]
Hoe zit het met de Alianz garantie van AliExpress? Daar heb je re-sellers die dan nog eens op een sellers- platform zitten. Kan je me dit uitleggen. Want ik neem aan dat je gewoon dan recht heb op garantie. en dat dit profesioneel gebeueerD?
Koop je bijv een Xiaomi toestel op AliExpress, dan krijg je van Xiaomi geen garantie, want niet via hun officiele kanaal gekocht, maar wel garantie via Allianz (als je daar voor gekozen hebt).
AliExpress zou imho ook gewoon moeten voldoen aan dezelfde wettelijke eisen als bijv een Amazon DE / FR etc omdat ze zich ook echt op de Amerikaanse markt richten.
Winkels zoals GB, BG zullen daar weinig moeite voor doen omdat dat meer kosten dan baten zal opbrengen. De bedrijven achter BG, GB etc verdienen veel meer met andere activiteiten (bulk etc) dan met de eigen websites dus daar ligt ook hun focus.
Nu heb ik maar 1 exemplaar ontvangen. Hoe kan ik dit het beste oplossen.
Wat zei AliExpress toen je ze dit vroeg? Zei kunnen dit beter oplossen dan wij dit kunnen.theduke1989 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:42:
Ik heb op AliE 2 x een Xiaomi Redmi Note 5 bested €414,- voor beide ongeveer.
Nu heb ik maar 1 exemplaar ontvangen. Hoe kan ik dit het beste oplossen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
En ze vertelde me dat er maar 1 exemplaar is uitgeleverd.
Ik heb nu dus meteen een bericht opgestuurd naar de verkoper (Mi Globl Store) om te kijken wat ze kunnen doen.
Heb je het in 1 order besteld? Misschien heeft de seller het wel gesplitst in 2 pakketjes en krijg je de andere morgen ofzo.theduke1989 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:45:
ik heb de toestel vandaag(net) ontvangen mijn vrouw dan ik ben op werk.
En ze vertelde me dat er maar 1 exemplaar is uitgeleverd.
Ik heb nu dus meteen een bericht opgestuurd naar de verkoper (Mi Globl Store) om te kijken wat ze kunnen doen.
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic
Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU