Homebridge topic

Pagina: 1 ... 8 ... 52 Laatste
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33
parrish schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:22:
...

Nu gebeurt het dat er iemand thuis is die niet in de de family zit schoonmaakster of zo. Ik krijg dan steeds meldingen prima. Is er een rule aan te maken om deze uit te zetten?

Je stelt de notificatie in bij de sensor zelf...dus dat kan je niet aanpassen

Jullie idee?
dat gaat dus niet ;)

[ Voor 90% gewijzigd door paQ op 23-04-2018 12:25 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 06:18
Of je geeft diegene ook toegang tot HomeKit. Maar of je je huishoudster nu in het lijstje wilt hebben staan. O-)

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• paQ
Serena schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:37:
[...]

Of je geeft diegene ook toegang tot HomeKit. Maar of je je huishoudster nu in het lijstje wilt hebben staan. O-)
Zou ik niet snel doen; daar krijg je 'gluur-praktijken' van :P

(kan ze ook in je camera meekijken, zien welk licht aan of uit is enz)

• paQ
Oh oh oh. Weer allemaal 1e wereld problemen in homebridge-land...

De monteur van m’n alarm was vandaag even op bezoek om iets te fixen. Ik las ergens dat er netwerkkaarten waren om zo de status van het alarm te wijzigen.
Die kaart kost 85 ex btw. Ex installatie.
De centrale moet ingeleerd worden welke zone de kaart dan moet schakelen.
We hebben 2 zones met elk losse users en panels.
Er kunnen twee van die kaarten in onze centrale dus dat lukt dan wel.

Dan twee zwave relais schakelaars erop a 35 ex/St. En dan via domoticz naar HB.

Al met al ca 200 euro per zone. Hmmm.
Best nog veel voor alarm in en uit in automation.

Nu heeft de buurman een stukje code gemaakt gebaseerd op de api van het systeem. Dat werkt, maar is erg traag. Denk 20 sec traag voor elke handeling.
OOK voor het ophalen van de status. En dat is een probleem. Elke keer als je homekit oproept, moet heel homebridge wachten op de reactie van de api (18-20 s) voordat welke plugin dan ook reageert. Want allemaal zelfde schakelapparaat uiteraard.

:N

Nu is het natuurlijk een optie om een pi aan te schaffen die alleen de api afhandelt. Dat is dan een aparte homebridge in homekit zodat de rest niet wordt opgehouden.

55 ex vs 200 ex
Even een dagje aankijken of de automations verder wel naar wens werken.
20 sec is fokking traag. Dan moet het alarm al uit op geolocation. Niet pas wanneer het slot opent bijv, want dat gaat geheid alarmmeldingen opleveren.

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-11 21:02
Het is ook niet makkelijk he @paQ :+

Via Ali heb je trouwens een complete (ex sd) voor €35 ongeveer.

• paQ
Rgerr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 07:41:
Het is ook niet makkelijk he @paQ :+

Via Ali heb je trouwens een complete (ex sd) voor €35 ongeveer.
Uhu :+

Ik bestel ze altijd bij SOS. Volgende dag in huis, incl utp kabel en kaartje. Beetje punten sparen.

• paQ
Ik heb het alarm opgenomen in automations. Aankomst op geolocatie, en bij weggaan zodra de Danalock op slot gaat.
Eens kijken de komende paar dagen of dit überhaupt wel functioneert.
bij weggaan zal het nooit een probleem zijn verwacht ik, bij aankomst wil de iPhone nog wel eens onhandig laat registreren waar ik me begeef.

• paQ
*O* dag 1 so far so good.
Gisteravond is het alarm netjes ingeschakeld (gecontroleerd met de app)
En vanochtend bij aankomst schakelde het uit tijdens mijn parkeeractie :+
Ik doe de voordeur open, geen inloopvertraging, dus geslaagd *D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[2018-4-25 09:10:13] [Jablotron] setStatus() successfully set switch to OFF
[2018-4-25 09:11:16] [eDomoticz] MQTT Message received for Danalock.
Name:           Danalock
Device:         Light/Switch,Switch
Is Switch:      true
SwitchTypeVal:  0
MQTT Message:
{
    "Battery": 100,
    "RSSI": 12,
    "description": "",
    "dtype": "Light/Switch",
    "id": "xxxxxx",
    "idx": x,
    "name": "Danalock",
    "nvalue": 0,
    "stype": "Switch",
    "svalue1": "0",
    "switchType": "On/Off",
    "unit": 1
}
[2018-4-25 09:11:16] [AutomationSwitches] Change target state of Nachtslot to Disarmed
[2018-4-25 09:11:21] [Deurcontrole] Setting switch to true

om 09:10:13 is de geolocation in werking getreden. Dan gaan de lampen aan, de verwarming als nodig, en dus het alarm systeem uit.
Vanaf daar duurt het dus ca 18 sec om uit te schakelen.

Om 09:11:16 ziet het Danalock slot dat ik richting de deur loop en gaat open.
5 sec later loop ik door een open deur naar binnen

:D #nerds :')

Best apart trouwens dat de camera plugin helemaal geen last lijkt te hebben van de trage connecties met het alarmsysteem. (die maakt 5 aparte calls naar de server voor elke handeling... :| )
Maar als ik de woning app open werkt de ffmpeg plugin direct bij, terwijl de rest op homebridge pas een bijgewerkte status toont na alle communicatie stromen met de server van het alarmsysteem :?

[ Voor 60% gewijzigd door paQ op 25-04-2018 10:35 ]

• Serena
Jaaaa!!! Met flink wat hulp van @paQ heb ik nu ook de pushmeldingen werkend voor de Mi Flora.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FaS5CxvJBN1vLJpc1iTHxASV/full.png

We hebben nu trouwens ontdekt dat je helaas maar 1 app aan kunt maken in pushed.co als je een gratis account gebruikt. Maar voor meerdere planten kun je die app dus wel meerdere keren gebruiken.

• Rgerr
Zin om een tut te schrijven voor de Mi Flora icm Pushed.co, @paQ? ;)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:54
@Rgerr Valt Mi Flora onder Aqara? :)

• paQ
Rgerr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:27:
Zin om een tut te schrijven voor de Mi Flora icm Pushed.co, @paQ? ;)
komt ie dan

1.
Maak een developers account aan op www.pushed.co
In je account maak je een "app" aan.
Geef de app een naam en omschrijving en activeer de app.
Onderaan dit scherm staan nu twee benodigde zaken.
- App Key. xxxxxxxxxxxxx
- App Secret. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2.
Installeer https://www.npmjs.com/package/homebridge-pushed-notification deze plugin in homebridge.
Deze plugin voegt een accessoire toe in de vorm van een schakelaar. Activeer je de schakelaar, dan stuurt de plugin een een melding aan je pushed.co app om abonnees (jijzelf) een push message te geven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{
  "accessory": "GetPushedNotification",
  "name": "Dit is de naam van de schakelaar",
  "app_key": "APP KEY",
  "app_secret": "APP SECRET",
  "app_name": "naam van de app in pushed.co", 
  "message": "Deze melding krijg je te zien op je push bericht", 
  "mute_notification_interval_in_sec": 60 
}

3.
Installeer pushed op je iPhone vanuit de appstore, en log in.
Log je in met dezelfde gegevens als je developers account dan hoef je volgens mij verder niets meer te doen.
je kunt ook een QR code aanmaken / invite sturen vanuit de developers account van pushed.co

4.
Het krijgen van een melding is dus dat de mi flora (of iets anders) de schakelaar triggert, waarna je na ca 2 sec. een push bericht krijgt vanuit de pushed app op je iPhone. (je moet dus wel zijn ingelogd op je app)

Bijv:
ALS mi flora 15-20%, DAN pushed schakelaar AAN.
(de schakelaar gaat altijd weer vanzelf uit)
En dan krijg je dus een pushbericht met de ingegeven text in je config.

Nu heb ik zelf gemerkt dat de mi flora soms (for no reason) naar 0% springt, heel kort waarna hij weer de juiste waarde aanneemt. Dit kan resulteren in valse meldingen, dus ik heb er nog een delay switch tussen staan.
ALS mi flora 15-20%, DAN delayswitch (60 sec) AAN.
ALS delayswitch UIT, EN mi flora =<20%, EN during the day, DAN pushed schakelaar AAN.
Zo haal je in elk geval de loos alarm meldingen eruit.

Zoals @Serena al aangaf kun je op een gratis account maar 1 app aanmaken, maar dat maakt verder niets uit. Je kun t dezelfde app voor van alles en nog wat inzetten.
Kopieer dan gewoon je accessoire, en geef er een andere melding en naam aan. (NIET app_name of accessory wijzigen)

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 25-04-2018 19:08 ]

• Rgerr
Klopt!

Thanks @paQ! Ga er dit weekend eens aan zitten, goeie tip ook vwb de delay switch!

• paQ
Rgerr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:14:
[...]

Klopt!

Thanks @paQ! Ga er dit weekend eens aan zitten, goeie tip ook vwb de delay switch!
Die delayswitch is voor allerlei dingen superhandig.
Met name als je een actie wilt uitstellen. Bijv om te wachten tot andere automatiseringen zijn afgerond, of om zaken te verifiëren.

• meesje
Misschien een stomme vraag, maar is er ook software die het mogelijk maakt om dedicated HK compatible apparatuur (b.v. elgato eve energy) op te nemen in een ander thuisautomatisering platform (b.v. domoticz of openhab)? Dus eigenlijk een soort homebridge maar dan precies andersom?

• p.deelen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-03-2024
meesje schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:51:
Misschien een stomme vraag, maar is er ook software die het mogelijk maakt om dedicated HK compatible apparatuur (b.v. elgato eve energy) op te nemen in een ander thuisautomatisering platform (b.v. domoticz of openhab)? Dus eigenlijk een soort homebridge maar dan precies andersom?
Kijk hier maar eens:
https://www.home-assistant.io/blog/2018/04/27/release-68/

• meesje
Bedankt! Wat een timing, gisteren gereleased. Mooie ontwikkeling. Home assistant ziet er qua uiterlijk ook best mooi uit.

• Rgerr
@meesje Las even geleden dat je een Pi-Hole soort gelijk iets wil gaan gebruiken, was er al even mee bezig en vandaag in (en ook weer uit) gebruik genomen. Netflix werkt dan namelijk niet meer door de reclame filters. ;( Beetje treurig, je kunt eventueel een apparaat of meerdere uitsluiten, maar dan ben je wel beperkt dus. Andere services niet getest overigens, maar omdat ik hier Netflix op 5 verschillende apparaten gebruik, is het geen optie helaas...

• paQ
:?
Als je je DNS op je router instelt moet je daar helemaal geen last van hebben.
Je laat je router via DNS [ip pihole] lopen en dan moet het helemaal goed gaan.

• meesje
Rgerr schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:58:
@meesje Las even geleden dat je een Pi-Hole soort gelijk iets wil gaan gebruiken, was er al even mee bezig en vandaag in (en ook weer uit) gebruik genomen. Netflix werkt dan namelijk niet meer door de reclame filters. ;( Beetje treurig, je kunt eventueel een apparaat of meerdere uitsluiten, maar dan ben je wel beperkt dus. Andere services niet getest overigens, maar omdat ik hier Netflix op 5 verschillende apparaten gebruik, is het geen optie helaas...
De afgelopen dagen heb ik me inderdaad bezig gehouden met Pi-Hole. Op zich werkte dit goed, ik had alle lists van wally3k toegevoegd (deze wordt veelvuldig genoemd op forums). Ik had af en toe dat een site het niet deed. B.v. 9to5google.com, terwijl 9to5mac.com het wel doet. Dus 9to5google toegevoegd aan de whitelist. Ook moest ik een entry opnemen in de whitelist voor Spotify. Spotify dacht vanwege Pi-Hole dag ik offline was.

Ik heb zelf geen aparte router, ik maak gebruik van een modem/router van Ziggo (laatste model). Deze heeft geen optie om de DNS aan te passen. Hiervoor moest ik een alternatief inregelen: DHCP uitzetten op de Ziggo modem/router en DHCP aanzetten op de Pi-Hole. Dit werkte ook goed.

Je leest het goed.... ik gebruik het woord 'werkte'..... ;)
Alhoewel het natuurlijk de gedachte is dat Pi-Hole zo veel mogelijk blokkeert, vond ik het toch wel een beetje vervelend worden. Zie o.a. bovenstaand voorbeeld met 9to5google, maar ook websites waarin je door kunt klikken. O.a. nl.pepper.com, maar ook een produkt link naar b.v. amazon.com op 9to5mac.com.

Ik heb zelf geen hinder ondervonden van dat Netflix het niet deed op ATV of iPad. Wel deed de youtube app op de iPad het niet goed. Ongetwijfeld zal dit en de produkt links gewhitelist kunnen worden. Maar ik vind dat te veel gedoe. Internet moet wel acceptabel en gemakkelijk blijven werken. Dat is een keuze die iedereen moet afwegen: gemak vs privacy (tracking).

Vandaag heb ik Homebridge weer terug gezet op mijn Raspberry. :)

• meesje
Hoe kan ik in de config-ui-x plugin de acties 'Restart Server' en 'Shutdown Server' correct inregelen. In mijn geval resulteert de actie Shutdown Server niet in dat de server uit gaat. Ook heb ik niet het idee dat Restart Server correct werkt, want de uptime blijft hetzelfde, deze wordt niet op 0 gezet.

Dat bovenstaande niet correct werkt, is natuurlijk geen ramp. Ik kan altijd via ssh een shutdown of reboot commando geven.

• Rgerr
meesje schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:58:
Hoe kan ik in de config-ui-x plugin de acties 'Restart Server' en 'Shutdown Server' correct inregelen. In mijn geval resulteert de actie Shutdown Server niet in dat de server uit gaat. Ook heb ik niet het idee dat Restart Server correct werkt, want de uptime blijft hetzelfde, deze wordt niet op 0 gezet.

Dat bovenstaande niet correct werkt, is natuurlijk geen ramp. Ik kan altijd via ssh een shutdown of reboot commando geven.
Lopen er meer tegen aan, waaronder ik zelf. Voor het gemak gebruik ik gewoon het terminal met sudo reboot. Maar wil het ook nog een keer netjes hebben voor de volledigheid. Heb vooralsnog geen oplossing voor je.

• paQ
meesje schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:58:

paQ in "Homebridge topic"

[ Voor 83% gewijzigd door paQ op 30-04-2018 12:09 ]

• meesje
De "restart" optie had ik al toegevoegd aan de config.json. Het vreemde is dat als ik dit commando via terminal invoer de homebridge service opnieuw wordt gestart. Echter via de restart button (de power knop) werkt het niet. Vreemd.

Ik test dit trouwens door even een accessoire weg te halen en dan een restart te doen. In de config-ui-x zie ik dan onder tabje Accessories al dan niet het gewenste effect. Voor de zekerheid log ik uit en sluit in de browser.

• paQ
Als je een terminal sessie hebt openstaan ook, dan zal de restart volgens mij ook niet werken uit je systemd.

• meesje
Yes! De restart button werkt nu. Voor mij was de oplossing om de sudo parameter op true te zetten. Het gedeelte van mijn config.json ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
{
            "platform": "config",
            "name": "Config",
            "port": 8080,
            "restart": "sudo -n systemctl restart homebridge",
            "sudo": true,
            "log": "systemd"
}

Daarnaast heb ik aan het bestand /etc/sudoers de volgende regel toegevoegd:
code:
1
homebridge    ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL

Bij mij is homebridge de user waarmee de service wordt opgestart.

Nu nog tzt de 'Restart Server' en 'Shutdown Server' acties (de acties onder de drie stipjes rechtsboven) werkend krijgen. In ieder geval kan ik nu vanuit config-ui-x de homebridge service opnieuw starten zodat de config.json opnieuw wordt ingeladen.

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
@paQ Helder verhaal!

Nu heb ik mijn aquarium aangesloten op een Elgato Eve die netjes in mijn Homekit staat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een melding krijg zodra deze schakelaar is getriggerd?

• paQ
Shadow343 schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:14:
@paQ Helder verhaal!

Nu heb ik mijn aquarium aangesloten op een Elgato Eve die netjes in mijn Homekit staat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een melding krijg zodra deze schakelaar is getriggerd?
Volg het stappenplan zoals bij de mi flora en de pushed.co plugin.

Dat is in wezen hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 30-04-2018 18:25 ]

• meesje
@Rgerr Volgens mij ben jij bezig geweest met motioneye. Ik heb vandaag daar even naar gezocht. Klopt het dat je dit moet installeren in raspbian? Hoe krijg je dit dan zichtbaar in homebridge? Heb je daar een plugin voor nodig? Of werkt dat gelijk middels de ffmepg (omx) plugin?
Ook zag ik af en toe een opmerking voorbij komen dat het alleen met usb aangesloten camera’s werkt. Is dat juist?

• Rgerr
meesje schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:29:
@Rgerr Volgens mij ben jij bezig geweest met motioneye. Ik heb vandaag daar even naar gezocht. Klopt het dat je dit moet installeren in raspbian? Hoe krijg je dit dan zichtbaar in homebridge? Heb je daar een plugin voor nodig? Of werkt dat gelijk middels de ffmepg (omx) plugin?
Ook zag ik af en toe een opmerking voorbij komen dat het alleen met usb aangesloten camera’s werkt. Is dat juist?
In die zin dat ik Motioneye geinstalleerd heb, verder weinig mee bezig geweest, alleen icm met ffmpeg plugin(s). Heb daar een tutorial voor gevolgd (https://github.com/ccrisa.../wiki/Install-On-Raspbian).

Vwb een usb camera, heb ik geen ervaring mee. Wilde eventueel met een Raspberry camera aan de slag, maar daar zie ik van af omdat ik er geen (noodzakelijk) nut voor heb kunnen vinden. Ga overigens ook niet wachten op de Koogeek cams, maar 'gewoon' aan de slag met een paar extra Foscams, waarschijnlijk goedkoper en werken net zo goed middels Homebridge. :)

Nu ik het daar toch over heb, ben van plan een aantal Foscams C1 aan te schaffen en aan Homebridge te koppelen. Werkt die van jou goed onder Homebridge?

[ Voor 6% gewijzigd door Rgerr op 01-05-2018 08:21 ]

• meesje
Rgerr schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:12:
[...]

In die zin dat ik Motioneye geinstalleerd heb, verder weinig mee bezig geweest, alleen icm met ffmpeg plugin(s). Heb daar een tutorial voor gevolgd (https://github.com/ccrisa.../wiki/Install-On-Raspbian).

Vwb een usb camera, heb ik geen ervaring mee. Wilde eventueel met een Raspberry camera aan de slag, maar daar zie ik van af omdat ik er geen (noodzakelijk) nut voor heb kunnen vinden. Ga overigens ook niet wachten op de Koogeek cams, maar 'gewoon' aan de slag met een paar extra Foscams, waarschijnlijk goedkoper en werken net zo goed middels Homebridge. :)
Koop maar een paar goedkope C1's. ;) Deze werkt zeer acceptabel onder homebridge en de ffmpeg-omx plugin. Daarnaast ben je niet afhankelijk van een cloud opslag (kan wel, natuurlijk betaald, bij Foscam). Je kunt opnames ook op een ftp server opslaan (dat zag ik pas recentelijk na inlog op de, overigens zeer lelijke, Foscam web UI) of gebruik maken van Surveillance Station (Synology).

Ergens in de zomer zie ik wel wat de prijs wordt van de Koogeek en wat de eerste reviews zeggen. In de spes zag ik voorbij komen dat je beeld kunt opslag op SD, maar voor een beveiligingscamera lijkt me dat niet echt handig. Verder niks bekend over ftp, cloud, etc.

De stappen van de wiki voor motioneye zien er duidelijk uit. Heb je motioneye nog werkend gekregen onder homebridge? Dus dat de camera als bewegingssensor kan dienen?

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:25:
[...]

Koop maar een paar goedkope C1's. ;) Deze werkt zeer acceptabel onder homebridge en de ffmpeg-omx plugin. Daarnaast ben je niet afhankelijk van een cloud opslag (kan wel, natuurlijk betaald, bij Foscam). Je kunt opnames ook op een ftp server opslaan (dat zag ik pas recentelijk na inlog op de, overigens zeer lelijke, Foscam web UI) of gebruik maken van Surveillance Station (Synology).

Ergens in de zomer zie ik wel wat de prijs wordt van de Koogeek en wat de eerste reviews zeggen. In de spes zag ik voorbij komen dat je beeld kunt opslag op SD, maar voor een beveiligingscamera lijkt me dat niet echt handig. Verder niks bekend over ftp, cloud, etc.

De stappen van de wiki voor motioneye zien er duidelijk uit. Heb je motioneye nog werkend gekregen onder homebridge? Dus dat de camera als bewegingssensor kan dienen?
Niet bezig geweest om Motioneye daarvoor te gebruiken. Voor mij is het voldoende om de camera aan te kunnen roepen in de Woning app. :)

• paQ
Nou, kan wel zeggen dat de alarm-intergratie in HB gewoon werkt :)
Je moet alleen rekening houden met die 20 sec verwerkingstijd. Dus als ik weg ga, en hij heeft doorgegeven alarm aan, ik vergeet iets en kom terug naar binnen, dat dan het alarm nog gaat inschakelen.

Soms met arriveren piept de inloopvertraging wel bij binnenkomst, maar schakelt zich dan alsnog uit voordat ik bij het bedienpaneel ben :+

• Shadow343
paQ schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:24:
[...]

Volg het stappenplan zoals bij de mi flora en de pushed.co plugin.

Dat is in wezen hetzelfde.
Top! Maak je bij stap 4 gebruik van IFTT?

• paQ
Shadow343 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:19:
[...]

Top! Maak je bij stap 4 gebruik van IFTT?
nope :?

Ik laat alles binnen homekit. de pushed app doet de rest.

• meesje
@Rgerr Handige website voor de zoektocht naar een camera. ;)
https://github.com/KhaosT...wiki/Tested-Configuration

• Shadow343
Ik heb een top idee wat ik graag zou willen laten werken!

Ik zie een aantal domotica oplossingen voor een aquarium. Nu heb ik thuis een mooi bakkie staan waar ik graag de temperatuur sensor (https://www.kiwi-electron...sensor-waterproof-ds18b20) wil laten communiceren met homebridge. Ook heb ik er belang bij om het water level te meten.

Nu zag ik dat Open Aquarium van Aquatonics een kant en klaar Aduino systeem heeft maar deze heeft veel te veel functies wat ik niet wil.

Hebben jullie een advies hierin om dit te laten communiceren en dit te koppelen met homebridge?

• meesje
Heeft er iemand ervaring met deze plugin?
https://www.npmjs.com/pac...-weather-station-extended

Deze geeft flink meer info dan de weather plugin.
@paQ Als ik me niet vergis, zocht jij een UV index. De extended plugin zou o.a. de uv index en solar radiation moeten tonen.

In de documentatie mis ik wel hoe je al deze info getoond krijgt. Bij de weather plugin kun je middels 'type' dit aansturen. Of zal direct alles getoond worden?

• paQ
allemaal fakegato :|
leuk als je fan bent van de Eve app, maar anders een draak van een plugin :+

• meesje
Vertel, wat is er mis met fakegato? Wordt deze info dan niet in de HomeKit app getoond en bruikbaar voor triggers?
Snel even gecheckt wat de weather plugin doet in de Eve app. Helemaal niks! Ook geen actuele waarden.
Weer wat geleerd. Dan toch maar snel over naar de Smart Home app. Nu heb ik een paar regels middels Eve aangemaakt. Het nadeel daarvan vind ik trouwens dat actions altijd gekoppeld moeten worden aan scenes en niet direct aan accessoires.

Edit: ik lees nu dit.
As a result, history and extra characteristics will show only in Eve.app, and the accessory will show as Unsupported in Home.app.

Dat is niet fraai.....

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 02-05-2018 10:22 ]

• paQ
meesje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:19:

Edit: ik lees nu dit.
As a result, history and extra characteristics will show only in Eve.app, and the accessory will show as Unsupported in Home.app.
Dat dus

In de eve app werkt het best grappig hoor, maar dan moet je ook wel dat (eve app) als interface gebruiken.
De tegeltjes die je in HK terugkrijgt heb je bitter weinig aan; het geeft alleen maar troep in je kamers.

• meesje
Mijn voorkeur gaat uit naar de Woning app als interface. Ik zie nu overigens dat de gewone weather plugin wel info toont in de Eve. Zojuist waren de waarden nog leeg. Wellicht ben ik te snel geweest.

Een rits van unsupported tegels heb je inderdaad niet veel aan. Jammer dat deze plugin niet goed geïmplementeerd is. De Air Quality van de Eve Room wordt alleen getoond in de Eve app en niet als unsupported tegel in de Woning app.

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Thuis heb ik 5 Heos speakers verspreid over het huis. Meestal laat ik hierop dezelfde internet-zender (LXClassics) afspelen.

Ik heb al een 5-tal Denon plugins geprobeerd, maar die geven foutmeldingen of de Homebrdige staat niet meer op.

Nu ben ik dus op zoek naar een Homebridge plugin waarmee ik deze gegroepeerde speakers kan stoppen, zodra ik Siri vraag om de televisie aan te zetten (m.b.v. Logitech Hub plugin).

Iemand een idee???

Have Fun Funske

• meesje
funske schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:03:
Thuis heb ik 5 Heos speakers verspreid over het huis. Meestal laat ik hierop dezelfde internet-zender (LXClassics) afspelen.

Ik heb al een 5-tal Denon plugins geprobeerd, maar die geven foutmeldingen of de Homebrdige staat niet meer op.

Nu ben ik dus op zoek naar een Homebridge plugin waarmee ik deze gegroepeerde speakers kan stoppen, zodra ik Siri vraag om de televisie aan te zetten (m.b.v. Logitech Hub plugin).

Iemand een idee???
Ik zie inderdaad geen kant en klare oplossing (=homebridge plugin). De Denon plugins proberen was mijn eerste gedachte, maar dat heb je al uitgeprobeerd.

Het beste kun je denk ik gebruik maken van een tussenoplossing als Domoticz. Domoticz biedt ondersteuning voor Heos en homebridge. Wellicht kun je de speakers op een dergelijke wijze zichtbaar krijgen in HomeKit.

• funske
Kan ik dan Domoticz ook op dezelfde Raspberry erbij zetten??
Of alleen een Domoticz plugin voor Homebridge?

Have Fun Funske

• paQ
funske schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:39:
Kan ik dan Domoticz ook op dezelfde Raspberry erbij zetten??
Of alleen een Domoticz plugin voor Homebridge?
Domoticz moet je dan even installeren op de pi ook.
(en de plugin installeren)

https://www.robbshop.nl/blog/domoticz-installeren.html
(vanaf "Feitelijke installatie Domoticz")

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 02-05-2018 13:04 ]

• funske
Thanks paQ!! _/-\o_
Laat ik daar dan maar eens mee beginnen en dan uitzoeken hoe ik de Heos speakers dan kan aanspreken.
Mocht ik nog vragen hebben, dan ben ik zo vrij om die toch maar weer te stellen.

@paQ Edit:
1ᵉ vraag. Homebridge zit op poort 8080 en Dmoticz wil op dezelfde poort gaan installeren. Werkt dat wel??

[ Voor 12% gewijzigd door funske op 02-05-2018 13:59 ]

Have Fun Funske

• Rgerr
funske schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:49:
[...]

Thanks paQ!! _/-\o_
Laat ik daar dan maar eens mee beginnen en dan uitzoeken hoe ik de Heos speakers dan kan aanspreken.
Mocht ik nog vragen hebben, dan ben ik zo vrij om die toch maar weer te stellen.

@paQ Edit:
1ᵉ vraag. Homebridge zit op poort 8080 en Dmoticz wil op dezelfde poort gaan installeren. Werkt dat wel??
Nee, dat werkt niet. Andere port gebruiken dus, bijv. 8888. :)

• funske
Was ik al bang voor..... Opnieuw installeren dus....

Have Fun Funske

• meesje
@paQ Welke controller gebruik je met Raspberry? Een razberry? Een aeotec gen5? Of iets anders? Werkte dit direct in domoticz? Wat is het beteik?
Ik heb namelijk wel interesse in een Danalock zwave/bt editie.

• meesje
funske schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:10:
Was ik al bang voor..... Opnieuw installeren dus....
Na install van domoticz kun je de poort aanpassen.
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=21242

En de poort van homebridge en config ui x kun je in de config.json aanpassen.

[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 02-05-2018 14:17 ]

• funske
Die poort had ik inmiddels al aangepast.
Restarting services...
:::
::: Enabling domoticz.sh service to start on reboot... done.
::: Starting domoticz.sh service... done.
::: done.
::: Installation Complete! Configure your browser to use the Domoticz using:
::: 192.168.2.220:8888
::: 192.168.2.220:445
Maar als ik hem wil opstarten krijg ik de melding dat Safari de pagina niet kan openen?!?

Have Fun Funske

• meesje
funske schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:18:
Die poort had ik inmiddels al aangepast.

[...]

Maar als ik hem wil opstarten krijg ik de melding dat Safari de pagina niet kan openen?!?
En andersom? Domoticz op 8080 laten en config ui x middels config.json op 8888 zetten?

• paQ
Een usbz01 oid

• meesje
Is dat zo’n zwart klein compact usb ding?
https://z-wave.me/uzb/

Dat werkt direct out of the box met domoticz?

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 02-05-2018 14:30 ]

• Serena
De Mi Flora's gaven niet meer de juiste waarde weer. Even een tip! Het serienummer van die dingen is het Mac adres! Netjes allemaal in het script gezet en tadaaa… Juiste waardes.

• paQ
*dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door paQ op 02-05-2018 15:41 ]

• paQ
Serena schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:04:
De Mi Flora's gaven niet meer de juiste waarde weer. Even een tip! Het serienummer van die dingen is het Mac adres! Netjes allemaal in het script gezet en tadaaa… Juiste waardes.
Lijkt me ook echt wel 'de manier'.
Dat ie het zelf toevoegt is.... raar....
meesje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Is dat zo’n zwart klein compact usb ding?
https://z-wave.me/uzb/

Dat werkt direct out of the box met domoticz?
nou, je zal elke USB controller in domoticz moeten installeren.
Ik heb deze https://www.robbshop.nl/catalog/product/view/id/439/
De stick achter de laserprinter was alleen geen super idee; hij verloor nog wel eens verbinding met de Danalock. Ik heb de pi 2m verplaatst, sindsdien geen enkele dropout.

[ Voor 43% gewijzigd door paQ op 02-05-2018 15:53 ]

• funske
meesje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:28:
[...]

En andersom? Domoticz op 8080 laten en config ui x middels config.json op 8888 zetten?
Homebridge opnieuw geïnstalleerd (m.b.v. raspberrytips) op poort 8888.
Daarna even getest en deze werkte weer prima.
Daarna opnieuw Domoticz geïnstalleerd op poort 8080 en krijg toch weer de melding
"Safari kan de pagina 192.168.2.220:8080 niet openen".
Nog een paar keer herstart etc. maar geen veranderingen :'(

Edit:
Zou het een probleem kunnen zijn dat ik HomeBridge m.b.v. Docker geïnstalleerd heb?

[ Voor 7% gewijzigd door funske op 02-05-2018 16:21 ]

Have Fun Funske

• Serena
paQ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:40:
[...]

Lijkt me ook echt wel 'de manier'.
Dat ie het zelf toevoegt is.... raar....
Waarschijnlijk omdat ze in hetzelfde account staan. Denk ik…

• paQ
funske schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Homebridge opnieuw geïnstalleerd (m.b.v. raspberrytips) op poort 8888.
Daarna even getest en deze werkte weer prima.
Daarna opnieuw Domoticz geïnstalleerd op poort 8080 en krijg toch weer de melding
"Safari kan de pagina 192.168.2.220:8080 niet openen".
Nog een paar keer herstart etc. maar geen veranderingen :'(

Edit:
Zou het een probleem kunnen zijn dat ik HomeBridge m.b.v. Docker geïnstalleerd heb?
cache van je browser ws.

• funske
paQ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:27:
[...]

cache van je browser ws.
Geprobeerd in een nieuw gedownloade Firefox browser met het zelfde resultaat:
De verbinding werd geherinitialiseerd

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.
Weer helemaal opnieuw begonnen en nu alleen domoticz geïnstalleerd, maar nog steeds niet te benaderen.... |:(

Edit:
Poeh, poeh, eindelijk heb ik ze beide draaiend. Nou morgen maar eens gaan kijken hoe ik mijn Heos speakers erin kan betrekken.

[ Voor 25% gewijzigd door funske op 02-05-2018 19:29 ]

Have Fun Funske

• Rgerr
funske schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:32:
[...]

Geprobeerd in een nieuw gedownloade Firefox browser met het zelfde resultaat:

[...]

Weer helemaal opnieuw begonnen en nu alleen domoticz geïnstalleerd, maar nog steeds niet te benaderen.... |:(
Volgens mij moest je daarnaast nog iets installeren, check eens closed issues op GitHub van de Domoticz plug-in.

• funske
Rgerr schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:17:
[...]

Volgens mij moest je daarnaast nog iets installeren, check eens closed issues op GitHub van de Domoticz plug-in.
Thanks, maar inmiddels heb ik ze allebei draaiend.
Morgen het volgende project: Heos speakers in Domoticz en van daaruit naar Homebridge........ :9~

Have Fun Funske

• meesje
In plaats van pushed.co, zou toch ook deze plugin gebruikt kunnen worden?
https://www.npmjs.com/package/homebridge-notification

• paQ
meesje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:50:
Zelfde maar dan via ifttt

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

meesje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:50:
Wat is Pushed.co anders dan Pushover eigenlijk?

• Serena
Mijn plant bereikte vandaag dus de 20% (Waar ik de melding van Pushed.co op in heb gesteld), maar geen melding te bekennen....

• paQ
Misschien moet ie 19 worden?

• Rgerr
Vandaag een tweede Pi met Homebridge geïnstalleerd, voor alleen de camera’s. Wat werkt dat lekker soepel zeg, camera’s reageren een stuk sneller en streamen binnen 4 seconden! Verder werken de andere accessoires (op de eerste Homebridge Pi) ook iets sneller. Al met al een goede keuze zo. :)

• meesje
Rgerr schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:28:
Vandaag een tweede Pi met Homebridge geïnstalleerd, voor alleen de camera’s. Wat werkt dat lekker soepel zeg, camera’s reageren een stuk sneller en streamen binnen 4 seconden! Verder werken de andere accessoires (op de eerste Homebridge Pi) ook iets sneller. Al met al een goede keuze zo. :)
Welke camera’s heb je aangesloten? De laatste paar keer gezien dat ik tussen de 4 en 5 second een live stream heb.
Hoeveel cpu belasting had je op de oude Pi met de cams? Heb je de omx plugin gebruikt? Ik heb maar 1 webcam. Als ik een stream start komt de cpu op 4-5%.

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:30:
[...]

Welke camera’s heb je aangesloten? De laatste paar keer gezien dat ik tussen de 4 en 5 second een live stream heb.
Hoeveel cpu belasting had je op de oude Pi met de cams? Heb je de omx plugin gebruikt? Ik heb maar 1 webcam. Als ik een stream start komt de cpu op 4-5%.
Gebruikte eerder al eens de omx plug-in, had (net als bij ffmpeg plug-in) pas na 10-15 seconden een stream. Althans, de app zei dat ie beeld streamde, maar gaf gewoon om de zoveel seconden een image update. :')

Nu dus alleen Homebridge met omx plug-in op een Pi, momenteel met twee camera’s daar in, een stel dome camera’s van Foscam. Komen er dit weekend twee bij (C1tjes). Geen idee wat de CPU load was bij een stream, weet wel dat memory snel vol raakte door zo’n ‘volle’ Pi. Nu de last dus enigszins verdeeld.

• meesje
Rgerr schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:31:
[...]

Gebruikte eerder al eens de omx plug-in, had (net als bij ffmpeg plug-in) pas na 10-15 seconden een stream. Althans, de app zei dat ie beeld streamde, maar gaf gewoon om de zoveel seconden een image update. :')

Nu dus alleen Homebridge met omx plug-in op een Pi, momenteel met twee camera’s daar in, een stel dome camera’s van Foscam. Komen er dit weekend twee bij (C1tjes). Geen idee wat de CPU load was bij een stream, weet wel dat memory snel vol raakte door zo’n ‘volle’ Pi. Nu de last dus enigszins verdeeld.
De C1 doet het redelijk goed. ;)

Memory trouwens nooit naar gekeken. Ook maar eens doen. Cpu checkte ik via config ui x.

Ik ben benieuwd of jij motion detection van de c1 werkend krijgt in homebridge (tenminste als je dat van plan bent ;) ).

Ik heb gekeken naar motioneye. Als ik het allemaal goed heb gelezen kun je middels de homebridge motioneye plugin wel het beeld van de in motioneye gekoppelde cams wel in homekit zichtbaar krijgen. Maar nergens lees ik over motion detection (met notifications) zodat je deze kunt gebruiken als trigger.

[ Voor 27% gewijzigd door meesje op 03-05-2018 20:14 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:53
Gisteren heb ik ook een Pi met Homebridge in mijn setup gegooid. Uiteraard heb ik nu ook een 'outside' kamer met temperatuur en luchtvochtigheid. Ik heb momenteel nog geen apparaten die ik specifiek via HB wil/moet aansturen, maar zijn er verder nog leuke plugins waar ik alvast wat mee kan spelen? :+

Volgende week komen mijn eerste paar Xiaomi/Aqara sensors binnen, dus dan gaat deze setup sowieso wat meer nut krijgen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• meesje
Serena schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:47:
Mijn plant bereikte vandaag dus de 20% (Waar ik de melding van Pushed.co op in heb gesteld), maar geen melding te bekennen....
Kan het wellicht zijn dat de waarde nog b.v. 20,3 is en dit als 20 wordt getoond?

• Serena
meesje schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:22:
[...]

Kan het wellicht zijn dat de waarde nog b.v. 20,3 is en dit als 20 wordt getoond?
Volgens mij werken de procenten niet met tienden. Maar dat zou een optie kunnen zijn inderdaad.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:14
@Wormaap

Sonos bijvoorbeeld? Mocht je dat hebben? We hebben er onder andere eentje op de slaapkamer staan en als ik tegen Siri zeg dat we gaan slapen zet ze zowel het licht als de muziek uit :+

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Serena
paQ schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:58:
Misschien moet ie 19 worden?
Had hem op equal or less gezet. Nou ja, heeft nu water gehad. Volgende week maar weer eens kijken.

• paQ
Serena schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:05:
[...]

Had hem op equal or less gezet. Nou ja, heeft nu water gehad. Volgende week maar weer eens kijken.
Uh... als trigger?
Dat kan toch niet?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:53
DePaul schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:29:
@Wormaap

Sonos bijvoorbeeld? Mocht je dat hebben? We hebben er onder andere eentje op de slaapkamer staan en als ik tegen Siri zeg dat we gaan slapen zet ze zowel het licht als de muziek uit :+
Sonos heb ik niet, maar zo te zien zijn er ook plugins voor de Chromecast die ik wel heb :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• meesje
Ik probeer de homebridge-notification plugin te installeren. Ik krijg echter onderstaande foutmeldingen. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Met een google op "ENOENT: no such file or directory, open '/home/pi/package.json'" heb ik geen oplossing kunnen vinden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
pi@raspberrypi:~ $ sudo npm i homebridge-notification
npm WARN saveError ENOENT: no such file or directory, open '/home/pi/package.json'
npm WARN enoent ENOENT: no such file or directory, open '/home/pi/package.json'
npm WARN pi No description
npm WARN pi No repository field.
npm WARN pi No README data
npm WARN pi No license field.

+ homebridge-notification@1.0.0
updated 1 package in 2.896s

Edit: ik heb de plugin succesvol via config ui x.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 04-05-2018 09:26 ]

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:24:
Ik probeer de homebridge-notification plugin te installeren. Ik krijg echter onderstaande foutmeldingen. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Met een google op "ENOENT: no such file or directory, open '/home/pi/package.json'" heb ik geen oplossing kunnen vinden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
pi@raspberrypi:~ $ sudo npm i homebridge-notification
npm WARN saveError ENOENT: no such file or directory, open '/home/pi/package.json'

+ homebridge-notification@1.0.0
updated 1 package in 2.896s

Edit: ik heb de plugin succesvol via config ui x.
sudo npm install -g homebridge-notification

Probeer dat eens.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Iemand een Dyson apparaat gekoppeld in HomeBridge?

Ik heb een Dyson Cool Link Tower (model 2017? sowieso niet de 2018) besteld. Ik zie twee plugins:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-dyson-link
https://www.npmjs.com/package/homebridge-dyson-fan

Iemand een suggestie welke te nemen?

• meesje
De IFTTT notification plugin heb ik werkend! Nu nog leuke triggers verzinnen. ;) De Mi Flora is onderweg.
Waarom de ifttt notification en niet pushed.co? De enige reden is dat ik al een IFTTT account had (waar ik overigens niks meer mee deed).

De documentatie van de ifttt notification doet suggereren dat je te versturen bericht in de config.json kunt meegeven. Mijn ervaring is dat dat niet werkt. Je moet het te versturen bericht in IFTTT aanmaken. Wellicht dat dit in de loop der tijd veranderd is, want voorheen heette het IFTTT Maker en nu IFTTT Webhooks.

• DePaul
Rgerr schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:51:
[...]

sudo npm install -g homebridge-notification

Probeer dat eens.
Zou niet uit moeten maken voor zover mijn beperkte kennis van Raspbian gaat maar het is het proberen waard

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Serena
paQ schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 00:57:
[...]

Uh... als trigger?
Dat kan toch niet?
Waarom niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kLKvV2LNzD4zBjlSotB8xK0K/full.png

• meesje
DePaul schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:53:
[...]

Zou niet uit moeten maken voor zover mijn beperkte kennis van Raspbian gaat maar het is het proberen waard
Wat heb ik gedaan?
1. Backup gemaakt van de SD kaart
2. Plugin geïnstalleerd met het 'foute' commando > resultaat: de error meldingen
3. Plugin geïnstalleerd via contig ui x > resultaat: gelukt
4. Plugin nogmaals geïnstalleerd via commando rgerr > resultaat gelukt
5. Om alles uit te sluiten, backup teruggezet
6. Plugin nogmaals geïnstalleerd via commando rgerr > resultaat gelukt

Mijn conclusie is dat er wel degelijk verschil is. Uitleggen kan ik het niet... ;)

• meesje
In welke app heb je deze regel gemaakt? Kun je de conditie (<= 20 %) niet gewoon als trigger gebruiken? Dat was wel mijn gedachte als ik straks de Mi Flora binnen krijg.

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:07:
[...]

In welke app heb je deze regel gemaakt? Kun je de conditie (<= 20 %) niet gewoon als trigger gebruiken? Dat was wel mijn gedachte als ik straks de Mi Flora binnen krijg.
Lijkt op de smart home app. Maar zal ook best als trigger kunnen lijkt mij, vraag me alleen af wat je als actie wil? Een lampje wat een gekke kleur geeft zodat je weet dat de planten water moeten hebben of iets?

• meesje
Rgerr schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:03:
[...]

Lijkt op de smart home app. Maar zal ook best als trigger kunnen lijkt mij, vraag me alleen af wat je als actie wil? Een lampje wat een gekke kleur geeft zodat je weet dat de planten water moeten hebben of iets?
In dit geval wil ik (net als @Serena ) een melding (via ifttt, serena via pushed) wanneer de plant water nodig heeft.

• paQ
Dat is geen trigger, maar een conditie.
Je kan de flora alleen triggeren op een range.

• DePaul
Dat blijkt ... weer wat geleerd :) Zal het vanavond zelf ook eens proberen met een andere plugin :)

• meesje
paQ schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:28:
Dat is geen trigger, maar een conditie.
Je kan de flora alleen triggeren op een range.
Je reageerde op serena haar screenshot met de conditie?

Ik ben benieuwd als ik met de mi flora aan de slag ga. In de Elgato eve app kan ik bv een trigger instellen van als binnen temperatuur kleiner of gelijk aan 18 graden dan...

Zoiets hoopte ik ook met de mi flora te kunnen doen.

• paQ
meesje schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:55:
[...]

Je reageerde op serena haar screenshot met de conditie?

Ik ben benieuwd als ik met de mi flora aan de slag ga. In de Elgato eve app kan ik bv een trigger instellen van als binnen temperatuur kleiner of gelijk aan 18 graden dan...

Zoiets hoopte ik ook met de mi flora te kunnen doen.
Een mi flora, of de lichtinval van een sensor kan alleen triggeren als ze een ingestelde range binnenkomen.
50-65 bijv

Of op any change, maar dat zorgt bij een flora voor drain van de batterij in enkele dagen.

De waarden van de flora fluctueren soms wat, en zijn niet superlineair. Als je dus triggert op een event met een bepaalde conditie in de flora dat kan het zomaar dat het dan niet triggert, en twee uur later wel zou doen.

• meesje
Ik snap je uitleg nog niet. In het screenshot van Serena zie dat er een relatieve vochtigheid gemeten wordt. Deze vochtigheid wordt toch om de zoveel tijd gemeten? is het dan niet mogelijk om daarop een trigger te zetten en dan b.v. als actie een notification schakelaar om te zetten welke zorgt voor een bericht via ifttt (of pushed.co)? Of wordt de vochtigheid pas opgehaald/gemeten wanneer je de Woning app opent?

Voor b.v. de Elgato Eve Room en Weather kun je humidity als trigger instellen. Tenminste dat staat de Eve app toe. Dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn een trigger in te stelle van humidity <= 40 dan stuur bericht?

Ik heb nu echt het gevoel dat ik veel te simpel heb gedacht.... ;)

Sowieso snap ik screenshot van Serena niet. Haar trigger is de stroomstatus. Dat betekent dat deze trigger alleen af gaat als de schakelaar omgezet wordt. Ik heb het idee dat dat inderdaad nooit het gewenste effect zal hebben. Of er is wellicht een regel die elk uur deze schakelaar omzet.

• DePaul
Nou, ik blijf lekker stoeien & knoeien met Homebridge. Iemand onderstaande fout wel eens gezien? En nog belangrijker: hoe kom ik er vanaf cq omheen? Google leert me dat het mogelijk optioneel is maar ik zie toch liever helemaal geen foutmeldingen :?

npm ERR! code EBADPLATFORM
npm ERR! notsup Unsupported platform for xpc-connection@0.1.4: wanted {"os":"darwin","arch":"any"} (current: {"os":"linux","arch":"arm"})
npm ERR! notsup Valid OS: darwin
npm ERR! notsup Valid Arch: any
npm ERR! notsup Actual OS: linux
npm ERR! notsup Actual Arch: arm

De error is an sich duidelijk maar ik heb verder niets veranderd en ineens is o.a Noble die ik nodig heb voor de Mi Flower Mate zo niet te installeren lijkt 't

• Rgerr
DePaul schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:20:
Nou, ik blijf lekker stoeien & knoeien met Homebridge. Iemand onderstaande fout wel eens gezien? En nog belangrijker: hoe kom ik er vanaf cq omheen? Google leert me dat het mogelijk optioneel is maar ik zie toch liever helemaal geen foutmeldingen :?

npm ERR! notsup Unsupported platform for xpc-connection@0.1.4: wanted {"os":"darwin","arch":"any"} (current: {"os":"linux","arch":"arm"})

De error is an sich duidelijk maar ik heb verder niets veranderd en ineens is o.a Noble die ik nodig heb voor de Mi Flower Mate zo niet te installeren lijkt 't
Recentelijk nog een sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade gedaan? Lijkt een OS issue, alles even bijwerken in elk geval gaat bijdragen aan het oplossen!

• Serena
paQ schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:15:
[...]

Een mi flora, of de lichtinval van een sensor kan alleen triggeren als ze een ingestelde range binnenkomen.
50-65 bijv

Of op any change, maar dat zorgt bij een flora voor drain van de batterij in enkele dagen.

De waarden van de flora fluctueren soms wat, en zijn niet superlineair. Als je dus triggert op een event met een bepaalde conditie in de flora dat kan het zomaar dat het dan niet triggert, en twee uur later wel zou doen.
Even een screenshotje hoe dan wel svp?

Verwijderd

terminal
npm cache clear
npm cache verify
npm i -g npm@latest

Anders xpc connection eens verwijderen en terug installeren
sudo npm uninstall xpc-connection of sudo npm uninstall -g xpc-connection (als je hem global installeerde)
sudo install -g xpc-connection

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2018 21:51 ]

• DePaul
@Verwijderd @Rgerr

Eerst even Rgerr's tips geprobeerd, hij ging idd diverse zaken updaten maar toch:

Helaas, dat was hem niet. Eerst npm cache verify gedaan (hij waarschuwde al dat vanaf npm 5 cache clear niet meer nodig was) Dat ging goed, daarna sudo npm i -g npm@latest, ging ook goed. Vervolgens geprobeerd XPC connection te deinstalleren maar zelfs dan begint ie te roepen over een EBADPLATFORM :( Zowel met als zonder de -g parameter

pi@raspberrypi:~/Downloads $ sudo npm uninstall xpc-connection
npm WARN deprecated undefined@0.1.0: this package has been deprecated

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR! /root/.npm/_logs/2018-05-05T13_57_37_593Z-debug.log
pi@raspberrypi:~/Downloads $ sudo npm uninstall -g xpc-connection
up to date in 0.269s
pi@raspberrypi:~/Downloads $ sudo npm install -g xpc-connection

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR! /root/.npm/_logs/2018-05-05T13_58_46_798Z-debug.log

Pagina: 1 ... 8 ... 52 Laatste