Kan het aan je node versie liggen? Geen idee of dat daadwerkelijk zo is hoor, ik draai zelf node v7.x. Probeer die anders eens de down/up graden.
En welke NPM versie gebruik jij? Ik heb nl idd een andere node versie, de 8.0. Mogelijk ligt het idd daaraan.
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Verwijderd
Staat er iets in de log file die weergegen wordt?
*Check eens je node versie?
node -v
*Eens proberen te verwijderen als root?
Sudo su
npm uninstall xpc-connection of met -g optie als je die plugin global installeerde.
Als uninstall lukte, voer dan uit: npm install -g xpc-connection --unsafe-perm
Helaas. Inmiddels wel de Node versie gedowngrade naar 7.10.1, NPM is nu 6.0.0
Het deinstalleren lijkt te werken maar als ik hem dan opnieuw probeer te installeren krijg ik weer de welbekende EBADPLATFORM melding
Wat doet dat XPC-connection eigenlijk?
Het deinstalleren lijkt te werken maar als ik hem dan opnieuw probeer te installeren krijg ik weer de welbekende EBADPLATFORM melding
Wat doet dat XPC-connection eigenlijk?
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Verwijderd
Heb je hem opnieuw geinstalleerd in unsafe mode en als superuser?DePaul schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:46:
Dat was nogal een probleem, want het lukte niet echt.funske schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:30:
[...]
Thanks, maar inmiddels heb ik ze allebei draaiend.
Morgen het volgende project: Heos speakers in Domoticz en van daaruit naar Homebridge........
Achteraf gezien heb ik het mezelf gewoon heel moeilijk gemaakt om te proberen om het in Domoticz draaiend te krijgen. Uiteindelijk heb ik op mijn Raspberry Homebridge draaiend met daarin de Heos speakers.
Ik heb ze namelijk toegevoegd aan mijn Logitech Harmony Hub en nu kan ik ze dus m.b.v. Homebridge via de Apple Homekit bedienen.
Het was even wat werk om alles in te stellen zoals ik het graag wilde, maar het werkt nu uitstekend!!
Dus iIedereen die tips heeft gegeven hartstikke bedankt!!
Have Fun Funske
Iemand een oplossing voor het crashen/afsluiten van HomeBridge?
HomeBridge staat ingesteld als service maar lijkt na een dag of iets zomaar te stoppen.
HomeBridge staat ingesteld als service maar lijkt na een dag of iets zomaar te stoppen.
@Verwijderd Bedoel je met het Sudo commando en met --unsafe? Yup
Homebridge geeft geen error in het log? Anders eens opstarten via debug mode, zal vast iets naar boven komen.TerrorSource schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:20:
Verwijderd
Homebridge als service draaien via systemd. Procedure staat enkele phina’s terug. Als je de stappen volgt, maak je een service aan. In het geval homebridge crasht, start hij automatisch na 10 sec terug op.TerrorSource schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:20:
Het kon een rechten issue zijn. Als je hem niet via superuser aan de praat krijgt, weet ik het ook niet meer.DePaul schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:21:
@Verwijderd Bedoel je met het Sudo commando en met --unsafe? Yup
Nou ja, gelukkig heb ik een paar weken geleden een backup gemaakt van een verse Rpi Homebridge installatie dus ik denk dat ik die maar terug ga zetten en vanaf scratch opnieuw begin, hopelijk lost dat het probleem op.
Aangezien ik een vrij grote noob ben op Linux gebied, maak ik voorafgaand aan elke nieuwe plugin (of andere wijziging) een backup.DePaul schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:51:
Nou ja, gelukkig heb ik een paar weken geleden een backup gemaakt van een verse Rpi Homebridge installatie dus ik denk dat ik die maar terug ga zetten en vanaf scratch opnieuw begin, hopelijk lost dat het probleem op.
Misschien niet eens zo'n gek idee. Anyway : het voordeel van dit geknoei eh gestoei met homebridge is wel dat je Linux leert kennen en dat het toch best wel een btj heel anders is dan het gepolijste Mac OS X of W10
Heb gisteren alle batterijen van de Mi flora sensoren vervangen, nog even de batterijstatus gecheckt na vervanging: 100%.
Kijk ik vanmorgen: 86/87%
Batterijen zijn van een degelijk merk als Panasonic, heb ze enkel toegevoegd aan Homebridge, (nog) geen push service aan gehangen oid. Hebben er meer dit probleem?
Kijk ik vanmorgen: 86/87%
https://www.npmjs.com/package/homebridge-brunt
Eindelijk een Homebridge plug-in voor mn BRUNT Engines! Nog niet aan de praat gekregen, krijg wat vage errors, maar het biedt weer perspectief!
Eindelijk een Homebridge plug-in voor mn BRUNT Engines! Nog niet aan de praat gekregen, krijg wat vage errors, maar het biedt weer perspectief!
Welke plugin gebruik je?Rgerr schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:17:
Heb gisteren alle batterijen van de Mi flora sensoren vervangen, nog even de batterijstatus gecheckt na vervanging: 100%.
Kijk ik vanmorgen: 86/87%Batterijen zijn van een degelijk merk als Panasonic, heb ze enkel toegevoegd aan Homebridge, (nog) geen push service aan gehangen oid. Hebben er meer dit probleem?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Hmmm pi rebooten?
Keertje niet rebooten?
Haha, niet aan gedacht. Zal hem eens niet laten rebooten.
Oh dr is een plugin?
Toen ik de plugin voor SOMA nog had, werd het ook niks met de flora. Die gebruikt nogal wat resources. Kan zomaar een conflict met een andere plugin of script zijn die constant BT polled.
Toen ik de plugin voor SOMA nog had, werd het ook niks met de flora. Die gebruikt nogal wat resources. Kan zomaar een conflict met een andere plugin of script zijn die constant BT polled.
De komende tijd maar eens met deze plugin aan de slag: https://www.npmjs.com/package/homebridge-ifttt. Deze biedt iets meer mogelijkheden dan de homebridge-notification (ook via ifttt). In ieder geval hoef je niet per accessoire de key in te geven, dat hoeft nu maar één keer. Verder ook geïntegreerde delays. Nu nog kijken wat ik er mee kan gaan doen....
Gistermiddag nieuwe batterijen, gisteravond op 87% en pas vandaag de BRUNT plug-in geïnstalleerd. Denk daarom niet dat het met elkaar te maken heeft. Afijn, de BRUNT plug-in wel aan de praat gelukkig. EINDELIJK mn rolgordijnen in HK!paQ schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:42:
Oh dr is een plugin?
Moest je nog iets bijzonders doen om de brunt werkend te krijgen? Ik zag vanmiddag op github dat je een issue had gemeld? In de config.json kun je volgens mij weinig verkeerd doen.Rgerr schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:48:
[...]
Gistermiddag nieuwe batterijen, gisteravond op 87% en pas vandaag de BRUNT plug-in geïnstalleerd. Denk daarom niet dat het met elkaar te maken heeft. Afijn, de BRUNT plug-in wel aan de praat gelukkig. EINDELIJK mn rolgordijnen in HK!
Hoe heb je destijds de brunt bemachtigd? Via brunt.co zie ik dat het pre-orders zijn. Dat interpreteer ik als zijnde nog geen (voldoende) voorraad? Wordt het produkt op bestelling geproduceerd?
Via de pre-order button kom ik terecht op de indiegogo pagina. Vanuit daar kan ik op ‘get this perk’ klikken (wat dit ook mogen betekenen). Dan krijg ik onderstaande tekst.
Risk & Crowdfunding: The payment you are about to make is a contribution to the campaign and not a direct purchase. Indiegogo does not guarantee that the perks offered by the campaigner will be produced or delivered.
Dit geeft niet echt vertrouwen... Of lees/interpreteer ik het nu verkeerd?
Klopt, kreeg het in eerste instantie niet voor elkaar. Echter vanavond zelf de oplossing gevonden en issue gesloten na de oplossing te posten.meesje schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:06:
[...]
Moest je nog iets bijzonders doen om de brunt werkend te krijgen? Ik zag vanmiddag op github dat je een issue had gemeld? In de config.json kun je volgens mij weinig verkeerd doen.
Hoe heb je destijds de brunt bemachtigd? Via brunt.co zie ik dat het pre-orders zijn. Dat interpreteer ik als zijnde nog geen (voldoende) voorraad? Wordt het produkt op bestelling geproduceerd?
Via de pre-order button kom ik terecht op de indiegogo pagina. Vanuit daar kan ik op ‘get this perk’ klikken (wat dit ook mogen betekenen). Dan krijg ik onderstaande tekst.
Risk & Crowdfunding: The payment you are about to make is a contribution to the campaign and not a direct purchase. Indiegogo does not guarantee that the perks offered by the campaigner will be produced or delivered.
Dit geeft niet echt vertrouwen... Of lees/interpreteer ik het nu verkeerd?
Heb Brunts via kickstarter gekocht. Prima dingen, klantenservice is alleen niet bepaald goed. Slecht bereikbaar via alleen mail nota bene. Wat overigens niet bekend was ten tijde van de Kickstarter campagne. Via Indiegogo zijn ze dus verder gegaan met pre-orders, heb geen gevallen gelezen (op kickstarter) waarbij ze niet geleverd zijn, aanschaffen via Indiegogo is volgens mij niet ‘gevaarlijk’ hoor. Heb zelf laatst een Slide gekocht via Indiegogo, was jammer genoeg te laat voor Kickstarter om mee te doen.
Hebben jullie ook dat na 2-2,5 minuut een livestream er mee stopt? Ik maak gebruik van ffmpeg omx plugin. Verder nog geen max bitrate of packetsize getweakt.
Net even getest, die van mij stopt er ook mee na een kleine 3 minuten. Heb hem 'standaard' staan op 1024x720 en 30 fps. Moet ook zeggen dat me dat niet zo veel uit maakt, komt praktisch gezien niet voor dat ik langer dan een minuut op de camera kijk.meesje schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:23:
Hebben jullie ook dat na 2-2,5 minuut een livestream er mee stopt? Ik maak gebruik van ffmpeg omx plugin. Verder nog geen max bitrate of packetsize getweakt.
Iemand ervaring om Homebridge te laten draaien in Docker? Hoe kan ik een bestaande homebridge installatie alsnog in Docker zetten?
Op dit moment maak ik gebruik van een 8gb class 4 micro sd kaartje (deze had ik nog liggen). Zou het qua performance (b.v. vloeiender beeld voor de webcam) nog uitmaken of ik deze vervang door een sneller (class 10?) kaartje?
Die Mi Flora's zijn toch niet zo heel geweldig. 9 van de 10 keer verbinden ze niet met de Flower Care app. Enige oplossing is om de batterij even los te halen. Totaal NIET handig!
Meer mensen met dit probleem?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Homebridge draait bij mij al een week in Docker en dat bevalt mij uitstekend.Shadow343 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:50:
Iemand ervaring om Homebridge te laten draaien in Docker? Hoe kan ik een bestaande homebridge installatie alsnog in Docker zetten?
Hoe je een bestaande Homebridge in Docker krijgt weet ik niet, maar als je deze handleiding volgt is Homebridge in Docker binnen 10 minuten geïnstalleerd. Daarna nog even de 2 standaard plugins updaten en nieuwe installeren en je bent klaar.
Have Fun Funske
Afgelopen weekend even opnieuw begonnen met een verse Pi, maar na het installeren van de plug-in config-ui-x krijg ik de volgende melding bij het opstarten van Homebridge:
Al op meerdere manieren geïnstalleerd, met en zonder -g, met en zonder —unsafe-perm. Geen idee meer waar het aan kan liggen. Lijkt haast een plug-in issue, maar zie geen gerelateerde open issues op GitHub bijvoorbeeld.
code:
1
| Error: /usr/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x/package.json: fs.readFileSync is not a function |
Al op meerdere manieren geïnstalleerd, met en zonder -g, met en zonder —unsafe-perm. Geen idee meer waar het aan kan liggen. Lijkt haast een plug-in issue, maar zie geen gerelateerde open issues op GitHub bijvoorbeeld.
NopeSerena schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:19:
Die Mi Flora's zijn toch niet zo heel geweldig. 9 van de 10 keer verbinden ze niet met de Flower Care app. Enige oplossing is om de batterij even los te halen. Totaal NIET handig!
Maar een homebridge reboot kan het probleem oplossen. Het duurt daarna een minuut of 5-8 en dan krijg je een logregel in de trand van “clean up connections”. Dan is alles in de cache ververst met de huidige stand.
Ik wil eigenlijk de Pi 's ochtends heel vroeg automatisch laten rebooten. Heb dat scriptje ingevoerd daf hij opnieuw moet opstarten als hij uitvalt, maar dat werkt volgens mij niet helemaal lekker.paQ schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:35:
[...]
Nope
Maar een homebridge reboot kan het probleem oplossen. Het duurt daarna een minuut of 5-8 en dan krijg je een logregel in de trand van “clean up connections”. Dan is alles in de cache ververst met de huidige stand.
Korte handleiding voor de automatische reboot gevraagd!!!
Ik kan het niet zo snel meer vinden, maar volgens mij had @Rgerr een keer een linkje geplaatst voor een dagelijkse reboot.Serena schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:10:
[...]
Ik wil eigenlijk de Pi 's ochtends heel vroeg automatisch laten rebooten. Heb dat scriptje ingevoerd daf hij opnieuw moet opstarten als hij uitvalt, maar dat werkt volgens mij niet helemaal lekker.
Korte handleiding voor de automatische reboot gevraagd!!!
Bedankt!
Waar laat ik hem dan automatisch
homebridge -I
starten?
De aanpassing in de crontab zorgt voor een reboot van je rpi.Serena schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:22:
[...]
Bedankt!
Waar laat ik hem dan automatisch
homebridge -I
starten?
En hier de stappen om homebridge bij een (re)boot te laten starten: https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/
Zojuist via config-ui-x de config-ui-x plugin bijgewerkt. Nu valt me op (wellicht was het er al eerder) dat je via de tab plugin de settings kunt aanpassen van deze plugin (o.a. welke poort, ui thema). Nu alle settings mooi op 1 plek. Ipv zelf maar te moeten uitzoeken hoe de settings via de config.json in te richten, dat wordt nu voor je gedaan.
[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 11-05-2018 11:10 ]
Is inderdaad een nieuwigheidje. Handig, nu hoef je niet meer in je config te zitten voor een aantal zaken en te knutselen tot het werkt. Log bestanden worden bijvoorbeeld automatisch opgezocht wanneer je aangeeft wat de opstart methode is. Al met al ontzettend handige plug-in!meesje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:08:
Zojuist via config-ui-x de config-ui-x plugin bijgewerkt. Nu valt me op (wellicht was het er al eerder) dat je via de tab plugin de settings kunt aanpassen van deze plugin (o.a. welke poort, ui thema). Nu alle settings mooi op 1 plek. Ipv zelf maar te moeten uitzoeken hoe de settings via de config.json in te richten, dat wordt nu voor je gedaan.
Zo hee, 5 mei de Mi Flower besteld via Ali en vandaag al bezorgd.
De app geeft aan dat de huidige en laatste versie 2.7.0 is. @Serena Is dat bij jou ook het geval? Jij gaf destijds aan dat de Android app nog een update zag. Ik heb zelf alleen een iPhone/iPad.
De app geeft aan dat de huidige en laatste versie 2.7.0 is. @Serena Is dat bij jou ook het geval? Jij gaf destijds aan dat de Android app nog een update zag. Ik heb zelf alleen een iPhone/iPad.
Moet je zelf even zoeken, momenteel aan het werk, en kan nu dus niet kijken.meesje schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:15:
Zo hee, 5 mei de Mi Flower besteld via Ali en vandaag al bezorgd.
Je mag ook na je werk reageren hoor.Serena schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:16:
[...]
Moet je zelf even zoeken, momenteel aan het werk, en kan nu dus niet kijken.
Ik ga straks wel even zoeken.
Edit: Ik heb je bericht van 4 april gevonden. Jouw exemplaar had ook een firmware van 2.7. Middels Android heb je 'm geüpgraded naar 3.8. Dat gaat mij niet lukken. Sowieso een drama om op de officiële website te vinden van Xiaomi met de Mi Flower Mate. Mij nog niet gelukt.
[ Voor 40% gewijzigd door meesje op 12-05-2018 19:34 ]
Ah, had voor mijn battery drain nog niet gedacht om de firmware te updaten.meesje schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:49:
[...]
Je mag ook na je werk reageren hoor.
Edit: Ik heb je bericht van 4 april gevonden. Jouw exemplaar had ook een firmware van 2.7. Middels Android heb je 'm geüpgraded naar 3.8. Dat gaat mij niet lukken. Sowieso een drama om op de officiële website te vinden van Xiaomi met de Mi Flower Mate. Mij nog niet gelukt.
Zojuist gelukt om de mi flower mate plugin te installeren (https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate). Als eerste heb ik het mac adres opgezocht. Dat heb ik gedaan via de Pixel desktop > bluetooth symbool > Add device. In het lijstje met apparaten wordt de Flower care getoond. Als ik er met de muis overheen zweef, wordt het mac adres getoond.
Daarna met de uit te voeren stappen aan de slag gegaan. Bij stap 3 (sudo npm install noble) kreeg ik onderstaande meldingen.
Deze stap heb ik vervangen door
Dit levert wel minder meldingen op. Zie hieronder. Vooral de twee ERR! meldingen (o.a. "node-pre-gyp ERR! Tried to download(404)") maken me zorgen. Moet ik hiervoor nog actie ondernemen? Hebben jullie destijds hetzelfde ervaren?
Ook al krijg ik de twee ERR! meldingen, de plugin lijkt wel te werken.
Hebben jullie ook dat alleen de temp., lux en relatieve vochtigheid worden weergegeven? En niet de bodemvruchtbaarheid?
Is het trouwens nog mogelijk om de namen van de accessoires aan te passen? Als ik b.v. op het percentage tegeltje lang druk, zie ik 'luchtvochtigheid' staan. Wanneer ik dan doorklik via Details zie ik 'huidige relatieve vochtigheid'.
Daarna met de uit te voeren stappen aan de slag gegaan. Bij stap 3 (sudo npm install noble) kreeg ik onderstaande meldingen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| pi@raspberrypi:/usr/lib/node_modules $ sudo npm install noble npm WARN notice [SECURITY] hoek has 1 moderate vulnerability. Go here for more details: https://nodesecurity.io/advisories?search=hoek&version=2.16.3 - Run `npm i npm@latest -g` to upgrade your npm version, and then `npm audit` to get more info. npm WARN notice [SECURITY] debug has 1 low vulnerability. Go here for more details: https://nodesecurity.io/advisories?search=debug&version=2.2.0 - Run `npm i npm@latest -g` to upgrade your npm version, and then `npm audit` to get more info. > usb@1.3.1 install /usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb > node-pre-gyp install --fallback-to-build node-pre-gyp ERR! Tried to download(404): https://github.com/tessel/node-usb/releases/download/1.3.1/usb_bindings-v1.3.1-node-v57-linux-arm.tar.gz node-pre-gyp ERR! Pre-built binaries not found for usb@1.3.1 and node@8.11.1 (node-v57 ABI, glibc) (falling back to source compile with node-gyp) gyp WARN EACCES user "root" does not have permission to access the dev dir "/root/.node-gyp/8.11.1" gyp WARN EACCES attempting to reinstall using temporary dev dir "/usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb/.node-gyp" |
code:
1
| sudo npm install -g noble --unsafe-perm |
Dit levert wel minder meldingen op. Zie hieronder. Vooral de twee ERR! meldingen (o.a. "node-pre-gyp ERR! Tried to download(404)") maken me zorgen. Moet ik hiervoor nog actie ondernemen? Hebben jullie destijds hetzelfde ervaren?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
| pi@raspberrypi:/usr/lib/node_modules $ sudo npm install -g noble --unsafe-perm
npm WARN notice [SECURITY] hoek has 1 moderate vulnerability. Go here for more details: https://nodesecurity.io/advisories?search=hoek&version=2.16.3 - Run `npm i npm@latest -g` to upgrade your npm version, and then `npm audit` to get more info.
npm WARN notice [SECURITY] debug has 1 low vulnerability. Go here for more details: https://nodesecurity.io/advisories?search=debug&version=2.2.0 - Run `npm i npm@latest -g` to upgrade your npm version, and then `npm audit` to get more info.
> usb@1.3.1 install /usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb
> node-pre-gyp install --fallback-to-build
node-pre-gyp ERR! Tried to download(404): https://github.com/tessel/node-usb/releases/download/1.3.1/usb_bindings-v1.3.1-node-v57-linux-arm.tar.gz
node-pre-gyp ERR! Pre-built binaries not found for usb@1.3.1 and node@8.11.1 (node-v57 ABI, glibc) (falling back to source compile with node-gyp)
make: Entering directory '/usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb/build'
CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/core.o
CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/descriptor.o
CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/hotplug.o
CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/io.o
CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/strerror.o
CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/sync.o
CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/os/poll_posix.o
CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/os/threads_posix.o
CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/os/linux_usbfs.o
CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/os/linux_udev.o
AR(target) Release/obj.target/usb.a
COPY Release/usb.a
CXX(target) Release/obj.target/usb_bindings/src/node_usb.o
../src/node_usb.cc: In function ‘void handleHotplug(std::pair<libusb_device*, libusb_hotplug_event>)’:
../src/node_usb.cc:150:58: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, const char*, int, v8::Local<v8::Value>*)’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations]
Nan::MakeCallback(Nan::New(hotplugThis), "emit", 2, argv);
^
In file included from ../src/helpers.h:3:0,
from ../src/node_usb.h:21,
from ../src/node_usb.cc:1:
../../nan/nan.h:971:46: note: declared here
NAN_DEPRECATED inline v8::Local<v8::Value> MakeCallback(
^~~~~~~~~~~~
CXX(target) Release/obj.target/usb_bindings/src/device.o
../src/device.cc: In static member function ‘static void Req::default_after(uv_work_t*)’:
../src/device.cc:237:64: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, v8::Local<v8::Function>, int, v8::Local<v8::Value>*)’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations]
Nan::MakeCallback(device, Nan::New(baton->callback), 1, argv);
^
from ../src/device.cc:1:
../../nan/nan.h:929:46: note: declared here
^~~~~~~~~~~~
CXX(target) Release/obj.target/usb_bindings/src/transfer.o
../src/transfer.cc: In function ‘void handleCompletion(Transfer*)’:
../src/transfer.cc:126:72: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, v8::Local<v8::Function>, int, v8::Local<v8::Value>*)’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations]
Nan::MakeCallback(self->handle(), Nan::New(self->v8callback), 3, argv);
^
from ../src/transfer.cc:1:
../../nan/nan.h:929:46: note: declared here
^~~~~~~~~~~~
SOLINK_MODULE(target) Release/obj.target/usb_bindings.node
COPY Release/usb_bindings.node
COPY /usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb/src/binding/usb_bindings.node
TOUCH Release/obj.target/action_after_build.stamp
make: Leaving directory '/usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb/build'
> bluetooth-hci-socket@0.5.1 install /usr/lib/node_modules/noble/node_modules/bluetooth-hci-socket
> node-gyp rebuild
make: Entering directory '/usr/lib/node_modules/noble/node_modules/bluetooth-hci-socket/build'
CXX(target) Release/obj.target/binding/src/BluetoothHciSocket.o
../src/BluetoothHciSocket.cpp: In member function ‘void BluetoothHciSocket::poll()’:
../src/BluetoothHciSocket.cpp:251:95: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, v8::Local<v8::String>, int, v8::Local<v8::Value>*’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations]
back(Nan::New<Object>(this->This), Nan::New("emit").ToLocalChecked(), 2, argv);
^
In file included from ../src/BluetoothHciSocket.cpp:8:0:
../../nan/nan.h:950:46: note: declared here
^~~~~~~~~~~~
../src/BluetoothHciSocket.cpp: In member function ‘void BluetoothHciSocket::emitErrnoError()’:
../src/BluetoothHciSocket.cpp:275:72: warning: ‘v8::Local<v8::Object> v8::Function::NewInstance(int, v8::Local<v8::Value>*) const’ is deprecated: Use maybe version [-Wdeprecated-declarations]
Local<Value> error = errorConstructor->NewInstance(1, constructorArgs);
^
In file included from /root/.node-gyp/8.11.1/include/node/v8.h:26:0,
from /root/.node-gyp/8.11.1/include/node/node.h:63,
from /root/.node-gyp/8.11.1/include/node/node_buffer.h:25,
from ../src/BluetoothHciSocket.cpp:7:
/root/.node-gyp/8.11.1/include/node/v8.h:3847:31: note: declared here
Local<Object> NewInstance(int argc, Local<Value> argv[]) const);
^
/root/.node-gyp/8.11.1/include/node/v8config.h:318:3: note: in definition of macro ‘V8_DEPRECATED’
declarator __attribute__((deprecated(message)))
^~~~~~~~~~
../src/BluetoothHciSocket.cpp:282:93: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, v8::Local<v8::String>, int, v8::Local<v8::Value>*’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations]
back(Nan::New<Object>(this->This), Nan::New("emit").ToLocalChecked(), 2, argv);
^
In file included from ../src/BluetoothHciSocket.cpp:8:0:
../../nan/nan.h:950:46: note: declared here
^~~~~~~~~~~~
SOLINK_MODULE(target) Release/obj.target/binding.node
COPY Release/binding.node
make: Leaving directory '/usr/lib/node_modules/noble/node_modules/bluetooth-hci-socket/build'
npm WARN optional SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: xpc-connection@0.1.4 (node_modules/noble/node_modules/xpc-connection):
npm WARN notsup SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: Unsupported platform for xpc-connection@0.1.4: wanted {"os":"darwin","arch":"any"} (current: {"os":"linux","arch":"arm"})
+ noble@1.9.1
added 118 packages in 100.984s
╭─────────────────────────────────────╮
│ │
│ Update available 5.6.0 → 6.0.1 │
│ Run npm i -g npm to update │
│ │
╰─────────────────────────────────────╯ |
Hebben jullie ook dat alleen de temp., lux en relatieve vochtigheid worden weergegeven? En niet de bodemvruchtbaarheid?
Is het trouwens nog mogelijk om de namen van de accessoires aan te passen? Als ik b.v. op het percentage tegeltje lang druk, zie ik 'luchtvochtigheid' staan. Wanneer ik dan doorklik via Details zie ik 'huidige relatieve vochtigheid'.
Kan wel op de iPhone ontdekte ik later. . Open 'plant', klik op de 3 stipjes, hardware instelling. Daar kun je updaten.meesje schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:49:
[...]
Je mag ook na je werk reageren hoor.
Ja, dat klopt. Daar geeft de app op de iPhone aan v2.7.0 de meest recente versie is.... Morgen nog maar eens checken. Het is niet de snelste app.Serena schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:46:
[...]
Kan wel op de iPhone ontdekte ik later. . Open 'plant', klik op de 3 stipjes, hardware instelling. Daar kun je updaten.
Probeer eens sudo npm install noble —unsafe perm (zonder -g dus)meesje schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:33:
Zojuist gelukt om de mi flower mate plugin te installeren (https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate). Als eerste heb ik het mac adres opgezocht. Dat heb ik gedaan via de Pixel desktop > bluetooth symbool > Add device. In het lijstje met apparaten wordt de Flower care getoond. Als ik er met de muis overheen zweef, wordt het mac adres getoond.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 pi@raspberrypi:/usr/lib/node_modules $ sudo npm install noble npm WARN notice [SECURITY] hoek has 1 moderate vulnerability. Go here for more details: https://nodesecurity.io/advisories?search=hoek&version=2.16.3 - Run `npm i npm@latest -g` to upgrade your npm version, and then `npm audit` to get more info. npm WARN notice [SECURITY] debug has 1 low vulnerability. Go here for more details: https://nodesecurity.io/advisories?search=debug&version=2.2.0 - Run `npm i npm@latest -g` to upgrade your npm version, and then `npm audit` to get more info. > usb@1.3.1 install /usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb > node-pre-gyp install --fallback-to-build node-pre-gyp ERR! Tried to download(404): https://github.com/tessel/node-usb/releases/download/1.3.1/usb_bindings-v1.3.1-node-v57-linux-arm.tar.gz node-pre-gyp ERR! Pre-built binaries not found for usb@1.3.1 and node@8.11.1 (node-v57 ABI, glibc) (falling back to source compile with node-gyp) gyp WARN EACCES user "root" does not have permission to access the dev dir "/root/.node-gyp/8.11.1" gyp WARN EACCES attempting to reinstall using temporary dev dir "/usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb/.node-gyp"
code:
1 sudo npm install -g noble --unsafe-perm
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111pi@raspberrypi:/usr/lib/node_modules $ sudo npm install -g noble --unsafe-perm npm WARN notice [SECURITY] hoek has 1 moderate vulnerability. Go here for more details: https://nodesecurity.io/advisories?search=hoek&version=2.16.3 - Run `npm i npm@latest -g` to upgrade your npm version, and then `npm audit` to get more info. npm WARN notice [SECURITY] debug has 1 low vulnerability. Go here for more details: https://nodesecurity.io/advisories?search=debug&version=2.2.0 - Run `npm i npm@latest -g` to upgrade your npm version, and then `npm audit` to get more info. > usb@1.3.1 install /usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb > node-pre-gyp install --fallback-to-build node-pre-gyp ERR! Tried to download(404): https://github.com/tessel/node-usb/releases/download/1.3.1/usb_bindings-v1.3.1-node-v57-linux-arm.tar.gz node-pre-gyp ERR! Pre-built binaries not found for usb@1.3.1 and node@8.11.1 (node-v57 ABI, glibc) (falling back to source compile with node-gyp) make: Entering directory '/usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb/build' CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/core.o CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/descriptor.o CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/hotplug.o CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/io.o CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/strerror.o CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/sync.o CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/os/poll_posix.o CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/os/threads_posix.o CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/os/linux_usbfs.o CC(target) Release/obj.target/libusb/libusb/libusb/os/linux_udev.o AR(target) Release/obj.target/usb.a COPY Release/usb.a CXX(target) Release/obj.target/usb_bindings/src/node_usb.o ../src/node_usb.cc: In function ‘void handleHotplug(std::pair<libusb_device*, libusb_hotplug_event>)’: ../src/node_usb.cc:150:58: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, const char*, int, v8::Local<v8::Value>*)’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations] Nan::MakeCallback(Nan::New(hotplugThis), "emit", 2, argv); ^ In file included from ../src/helpers.h:3:0, from ../src/node_usb.h:21, from ../src/node_usb.cc:1: ../../nan/nan.h:971:46: note: declared here NAN_DEPRECATED inline v8::Local<v8::Value> MakeCallback( ^~~~~~~~~~~~ CXX(target) Release/obj.target/usb_bindings/src/device.o ../src/device.cc: In static member function ‘static void Req::default_after(uv_work_t*)’: ../src/device.cc:237:64: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, v8::Local<v8::Function>, int, v8::Local<v8::Value>*)’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations] Nan::MakeCallback(device, Nan::New(baton->callback), 1, argv); ^ In file included from ../src/helpers.h:3:0, from ../src/node_usb.h:21, from ../src/device.cc:1: ../../nan/nan.h:929:46: note: declared here NAN_DEPRECATED inline v8::Local<v8::Value> MakeCallback( ^~~~~~~~~~~~ CXX(target) Release/obj.target/usb_bindings/src/transfer.o ../src/transfer.cc: In function ‘void handleCompletion(Transfer*)’: ../src/transfer.cc:126:72: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, v8::Local<v8::Function>, int, v8::Local<v8::Value>*)’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations] Nan::MakeCallback(self->handle(), Nan::New(self->v8callback), 3, argv); ^ In file included from ../src/helpers.h:3:0, from ../src/node_usb.h:21, from ../src/transfer.cc:1: ../../nan/nan.h:929:46: note: declared here NAN_DEPRECATED inline v8::Local<v8::Value> MakeCallback( ^~~~~~~~~~~~ SOLINK_MODULE(target) Release/obj.target/usb_bindings.node COPY Release/usb_bindings.node COPY /usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb/src/binding/usb_bindings.node TOUCH Release/obj.target/action_after_build.stamp make: Leaving directory '/usr/lib/node_modules/noble/node_modules/usb/build' > bluetooth-hci-socket@0.5.1 install /usr/lib/node_modules/noble/node_modules/bluetooth-hci-socket > node-gyp rebuild make: Entering directory '/usr/lib/node_modules/noble/node_modules/bluetooth-hci-socket/build' CXX(target) Release/obj.target/binding/src/BluetoothHciSocket.o ../src/BluetoothHciSocket.cpp: In member function ‘void BluetoothHciSocket::poll()’: ../src/BluetoothHciSocket.cpp:251:95: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, v8::Local<v8::String>, int, v8::Local<v8::Value>*’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations] back(Nan::New<Object>(this->This), Nan::New("emit").ToLocalChecked(), 2, argv); ^ In file included from ../src/BluetoothHciSocket.cpp:8:0: ../../nan/nan.h:950:46: note: declared here NAN_DEPRECATED inline v8::Local<v8::Value> MakeCallback( ^~~~~~~~~~~~ ../src/BluetoothHciSocket.cpp: In member function ‘void BluetoothHciSocket::emitErrnoError()’: ../src/BluetoothHciSocket.cpp:275:72: warning: ‘v8::Local<v8::Object> v8::Function::NewInstance(int, v8::Local<v8::Value>*) const’ is deprecated: Use maybe version [-Wdeprecated-declarations] Local<Value> error = errorConstructor->NewInstance(1, constructorArgs); ^ In file included from /root/.node-gyp/8.11.1/include/node/v8.h:26:0, from /root/.node-gyp/8.11.1/include/node/node.h:63, from /root/.node-gyp/8.11.1/include/node/node_buffer.h:25, from ../src/BluetoothHciSocket.cpp:7: /root/.node-gyp/8.11.1/include/node/v8.h:3847:31: note: declared here Local<Object> NewInstance(int argc, Local<Value> argv[]) const); ^ /root/.node-gyp/8.11.1/include/node/v8config.h:318:3: note: in definition of macro ‘V8_DEPRECATED’ declarator __attribute__((deprecated(message))) ^~~~~~~~~~ ../src/BluetoothHciSocket.cpp:282:93: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, v8::Local<v8::String>, int, v8::Local<v8::Value>*’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations] back(Nan::New<Object>(this->This), Nan::New("emit").ToLocalChecked(), 2, argv); ^ In file included from ../src/BluetoothHciSocket.cpp:8:0: ../../nan/nan.h:950:46: note: declared here NAN_DEPRECATED inline v8::Local<v8::Value> MakeCallback( ^~~~~~~~~~~~ SOLINK_MODULE(target) Release/obj.target/binding.node COPY Release/binding.node make: Leaving directory '/usr/lib/node_modules/noble/node_modules/bluetooth-hci-socket/build' npm WARN optional SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: xpc-connection@0.1.4 (node_modules/noble/node_modules/xpc-connection): npm WARN notsup SKIPPING OPTIONAL DEPENDENCY: Unsupported platform for xpc-connection@0.1.4: wanted {"os":"darwin","arch":"any"} (current: {"os":"linux","arch":"arm"}) + noble@1.9.1 added 118 packages in 100.984s ╭─────────────────────────────────────╮ │ │ │ Update available 5.6.0 → 6.0.1 │ │ Run npm i -g npm to update │ │ │ ╰─────────────────────────────────────╯
Verder klopt het dat je ‘maar’ drie tegels krijgt per Flower care. In je config kun je standaard de namen veranderen. Ook wel in de woning app, maar als een Flower care een keer niet gevonden wordt en vervolgens opnieuw toegevoegd door de plug-in (die maakt zichzelf schoon als een accessoire niet reageert of gevonden wordt, kijk Homebridge log maar eens na), dan krijgt ie weer een default naam.
Heb je een voorbeeld van de config.json met hoe deze namen aan te passen? Zowel op de npm als github pagina van de plugin zie ik niks voorbij komen hoe dit te doen.Rgerr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:02:
[...]
Probeer eens sudo npm install noble —unsafe perm (zonder -g dus)
Verder klopt het dat je ‘maar’ drie tegels krijgt per Flower care. In je config kun je standaard de namen veranderen. Ook wel in de woning app, maar als een Flower care een keer niet gevonden wordt en vervolgens opnieuw toegevoegd door de plug-in (die maakt zichzelf schoon als een accessoire niet reageert of gevonden wordt, kijk Homebridge log maar eens na), dan krijgt ie weer een default naam.
In de Woning app kan ik trouwens wel de naam van het apparaat (Flower mate) aanpassen maar niet de naam van de drie accessoires (bv Huidige relatieve vochtigheid).
Ik zal het ook eens zonder de -g proberen, maar ik ben niet het idee dat dit het probleem gaat oplossen. De eerste ERR! melding geeft aan dat ie iets niet kan downloaden. De tweede melding zal wel het gevolg zijn van de eerste. Als ik zoek op de eerste error melding, kom ik veel hits tegen, maar nergens een duidelijke oplossing.
In de error melding zie ik staan: falling back to source compile with node-gyp
Dat verklaart dan kennelijk wel dat de installatie door gaat en, zo op het eerste gezicht, de plugin werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 13-05-2018 09:07 ]
meesje schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:03:
[...]
Heb je een voorbeeld van de config.json met hoe deze namen aan te passen? Zowel op de npm als github pagina van de plugin zie ik niks voorbij komen hoe dit te doen.
In de Woning app kan ik trouwens wel de naam van het apparaat (Flower mate) aanpassen maar niet de naam van de drie accessoires (bv Huidige relatieve vochtigheid).
Ik zal het ook eens zonder de -g proberen, maar ik ben niet het idee dat dit het probleem gaat oplossen. De eerste ERR! melding geeft aan dat ie iets niet kan downloaden. De tweede melding zal wel het gevolg zijn van de eerste. Als ik zoek op de eerste error melding, kom ik veel hits tegen, maar nergens een duidelijke oplossing.
In de error melding zie ik staan: falling back to source compile with node-gyp
Dat verklaart dan kennelijk wel dat de installatie door gaat en, zo op het eerste gezicht, de plugin werkt.
code:
1
2
3
4
5
6
| "platform": "MiFlowerMatePlatform",
"defaultValue": {
"c4:7c:8d:65:ca:xx": "Flower Mate 1",
"c4:7c:8d:66:49:xx": "Flower Mate 2",
"c4:7c:8d:66:54:xx": "Flower Mate 3"
} |
Het type accessoire kun je niet veranderen, daarmee ook relatieve luchtvochtigheid niet veranderen. Dat heeft de maker zo gedaan omdat HomeKit geen accessoire heeft waarbij vocht in grond gemeten wordt, net als de voedingstoffen in de grond. Lees dus voor luchtvochtigheid: vocht in de Flower care accessoire.
Kan me herinneren dat bij mij Noble ook niet makkelijk ging, en net als jou de 404 error kreeg. Na een aantal commands (met/zonder —unsafe-perm, met/zonder -g) installeerde die wel. En gezien je nu alles hebt geprobeerd behalve zonder -g... Ik heb goeie hoop, en voor de volledigheid is het wel fijn dat het draait zonder errors. Althans, dat vind ik wel zo prettig.
Dat de namen niet aangepast kunnen worden, had ik al door. Je reactie “In je config kun je standaard de namen veranderen. ” heb ik geïnterpreteerd als de namen van de accessoires (o.a. relatieve vochtigheid). Helaas kan dat dus niet.Rgerr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:33:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6"platform": "MiFlowerMatePlatform", "defaultValue": { "c4:7c:8d:65:ca:xx": "Flower Mate 1", "c4:7c:8d:66:49:xx": "Flower Mate 2", "c4:7c:8d:66:54:xx": "Flower Mate 3" }
Het type accessoire kun je niet veranderen, daarmee ook relatieve luchtvochtigheid niet veranderen. Dat heeft de maker zo gedaan omdat HomeKit geen accessoire heeft waarbij vocht in grond gemeten wordt, net als de voedingstoffen in de grond. Lees dus voor luchtvochtigheid: vocht in de Flower care accessoire.
Kan me herinneren dat bij mij Noble ook niet makkelijk ging, en net als jou de 404 error kreeg. Na een aantal commands (met/zonder —unsafe-perm, met/zonder -g) installeerde die wel. En gezien je nu alles hebt geprobeerd behalve zonder -g... Ik heb goeie hoop, en voor de volledigheid is het wel fijn dat het draait zonder errors. Althans, dat vind ik wel zo prettig.
Bedankt voor je bevestiging dat je ook de 404 melding kreeg. In ieder geval mooi dat door het fallback mechanisme de installatie wel lukt.
Vandaag of komende dagen ook maar eens deze proberen: https://github.com/honkmaster/homebridge-mi-flower-care
Kijken hoe deze zichtbaar wordt in de Woning app. Het lijkt op fakegato. Eerder had ik mbt fakegato een opmerking gelezen over dat de accessoires niet goed in de Woning app worden getoond (wel in de Elgato app). Deze plugin schijnt trouwens niet de onhebbelijkheid te hebben dat bij een reboot de mi flower accessoires even (5 min.) dubbel worden getoond.
Kijken hoe deze zichtbaar wordt in de Woning app. Het lijkt op fakegato. Eerder had ik mbt fakegato een opmerking gelezen over dat de accessoires niet goed in de Woning app worden getoond (wel in de Elgato app). Deze plugin schijnt trouwens niet de onhebbelijkheid te hebben dat bij een reboot de mi flower accessoires even (5 min.) dubbel worden getoond.
Oeps...... in nog geen 12 uur tijd staat de batterij op 67%. Ervaren jullie hetzelfde? Nog advies? Het enige dat ik heb gedaan is de app op mijn iphone geinstalleerd en de plugin in homebridge. Verder nog geen automations ingesteld.
Als ik de homebridge log bekijk (via config ui x) zie ik dat er elke tien minuten gegevens worden opgehaald. Is dat te veel? Kan ik daarin nog wat aanpassen?
Als ik de homebridge log bekijk (via config ui x) zie ik dat er elke tien minuten gegevens worden opgehaald. Is dat te veel? Kan ik daarin nog wat aanpassen?
[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 13-05-2018 10:36 ]
Paar dagen geleden hetzelfde gemeld met de battery drain. Geen oplossing gevonden nog. Ga proberen de firmware te updaten en hopen dat het daarmee verholpen is.meesje schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:34:
Oeps...... in nog geen 12 uur tijd staat de batterij op 67%. Ervaren jullie hetzelfde? Nog advies? Het enige dat ik heb gedaan is de app op mijn iphone geinstalleerd en de plugin in homebridge. Verder nog geen automations ingesteld.
Komende week maar even bij de buren informeren of ze een Android toestel hebben. Wellicht kan ik daarmee wel de firmware aanpassen van v2.7.0 naar 3.8.0. Nu blijft dat ie volhouden dat v2.7.0 de laatste is.Rgerr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:37:
[...]
Paar dagen geleden hetzelfde gemeld met de battery drain. Geen oplossing gevonden nog. Ga proberen de firmware te updaten en hopen dat het daarmee verholpen is.
Deed ie het voorheen wel goed bij jou? Ik heb nog maar 12 uur ervaring.
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 13-05-2018 10:42 ]
Niet zo in de gaten gehouden. Moet zeggen dat de batterij nu wel een tijdje stabiel is. Nu in twee weken tijd zijn de batterijen om en nabij de 55%. Wel snel leeg natuurlijk, maar hoop dus dat een firmware update het zal verhelpen. Wel vreemd dat er een nieuwere firmware beschikbaar is op Android en niet op iOS.meesje schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:40:
[...]
Komende week maar even bij de buren informeren of ze een Android toestel hebben. Wellicht kan ik daarmee wel de firmware aanpassen van v2.7.0 naar 3.8.0. Nu blijft dat ie volhouden dat v2.7.0 de laatste is.
Deed ie het voorheen wel goed bij jou? Ik heb nog maar 12 uur ervaring.
Bedankt voor het advies.Rgerr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:56:
[...]
Niet zo in de gaten gehouden. Moet zeggen dat de batterij nu wel een tijdje stabiel is. Nu in twee weken tijd zijn de batterijen om en nabij de 55%. Wel snel leeg natuurlijk, maar hoop dus dat een firmware update het zal verhelpen. Wel vreemd dat er een nieuwere firmware beschikbaar is op Android en niet op iOS.
Het is ook puur toeval dat ik het percentage zag. Wel bijzonder dat de app op de iphone dit percentage niet laat zien. Nu alleen via plugin/homebridge.
@Rgerr Thanks! Met welk device heb je dit gecheckt? Mijn iPhone blijft v2.7.0 als laatste versie aangeven.
Wellicht dat het helpt als ik de taal aanpas van mijn iPhone naar Engels?
Weet jij op welke (officiële) pagina we meer (support) info kunnen vinden over Xiaomi produkten? Ik heb al even gezocht maar kan nergens iets vinden over beschikbare firmwares e.d.
Ik zie nu dat @Serena destijds dezelfde 404 meldingen kreeg als ik.
Serena in "Homebridge topic"
Ik denk dus dat we daar allemaal wel mee te maken hebben gehad. Door de falling back (falling back to source compile with node-gyp) gaat de installatie toch verder.
Weet jij op welke (officiële) pagina we meer (support) info kunnen vinden over Xiaomi produkten? Ik heb al even gezocht maar kan nergens iets vinden over beschikbare firmwares e.d.
Ik denk dus dat we daar allemaal wel mee te maken hebben gehad. Door de falling back (falling back to source compile with node-gyp) gaat de installatie toch verder.
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 13-05-2018 14:29 ]
Op iOS, taal in de app staat op Engels. Kan je niet verder helpen met een support pagina, je kunt natuurlijk wel firmware updates (als het daar om gaat) checken via de app eens in de zoveel tijd.meesje schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:25:
@Rgerr Thanks! Met welk device heb je dit gecheckt? Mijn iPhone blijft v2.7.0 als laatste versie aangeven.
Ik merk dat onder hardware settings het balkje Remaining op 64% bleef hangen. Batterij er uit gedaan, en nu staat ie op 69%. Geen flauw idee wat Remaining betekent. Check for update blijft nog steeds v2.7.0 aangeven. Hopelijk staat het percentage over een tijdje op 100% en kan ik wel updaten.Rgerr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:50:
[...]
Op iOS, taal in de app staat op Engels. Kan je niet verder helpen met een support pagina, je kunt natuurlijk wel firmware updates (als het daar om gaat) checken via de app eens in de zoveel tijd.
Wellicht is het een niet goed functionerend produkt. Het viel me namelijk op dat 1 van de 2 verzegelingen al open was....
Edit: remainig = batterijpercentage
Edit 2: het produkt functioneert goed, ook firmware kunnen updaten (zie bericht hieronder)
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 14-05-2018 12:22 ]
Yes! Ik heb eindelijk de Mi Flower Mate kunnen voorzien van een firmware update. Ik heb nu ook 3.1.8. Via het Xiaomi/Aqara topic werd ik gewezen op de Mi Home app en daarin kun je kiezen voor de China server. Dat heeft bij mij geholpen.
Gelijk viel me op dat het batterijpercentage 98% was (voor de update was deze 64%). Kennelijk zat ik de oude firmware een fout in het uitlezen van het batterijpercentage.
Gelijk viel me op dat het batterijpercentage 98% was (voor de update was deze 64%). Kennelijk zat ik de oude firmware een fout in het uitlezen van het batterijpercentage.
Nog een Yes!
Het is me gelukt om een automation in te stellen dat wanneer Bodemvocht = X % dan bericht. Het 'dan bericht' stuk heb ik nu even snel gedaan middels de automation switches plugin en lock accessoire (zodat er een notificatie verstuurd wordt).
Dit 'dan bericht' stuk moet uiteindelijk een IFTTT bericht worden, maar dat is geen probleem (heb ik al eens getest). Natuurlijk is pushed.co ook een optie.
@Serena Ik kan me herinneren dat jij problemen had met het maken van de automation rule en vroeg je @paQ om een voorbeeld. Is het je ondertussen nog gelukt? Zo ja, ben ik benieuwd hoe. Ik heb de trigger in ieder geval ingesteld via de Elgato Eve app. Je kunt dan b.v. inregelen dat wanneer bodemvocht = 11% dan actie X.
De metingen van de Mi Flora schommelen redelijk. Dus wellicht wanneer je later het percentage checkt, kan deze heus wel iets hoger zijn. Maar in ieder geval een goede trigger dat er wel vocht nodig is. Of het nu 11 of 12 procent is, water heeft ie in ieder geval nodig.
Dit 'dan bericht' stuk moet uiteindelijk een IFTTT bericht worden, maar dat is geen probleem (heb ik al eens getest). Natuurlijk is pushed.co ook een optie.
@Serena Ik kan me herinneren dat jij problemen had met het maken van de automation rule en vroeg je @paQ om een voorbeeld. Is het je ondertussen nog gelukt? Zo ja, ben ik benieuwd hoe. Ik heb de trigger in ieder geval ingesteld via de Elgato Eve app. Je kunt dan b.v. inregelen dat wanneer bodemvocht = 11% dan actie X.
De metingen van de Mi Flora schommelen redelijk. Dus wellicht wanneer je later het percentage checkt, kan deze heus wel iets hoger zijn. Maar in ieder geval een goede trigger dat er wel vocht nodig is. Of het nu 11 of 12 procent is, water heeft ie in ieder geval nodig.
Je kan via de Eve app idd een vast percentage kiezen, maar ik betwijfel of hij daar op gaat triggeren als hij van bijv 16 naar 9 zou schieten en je 11% als trigger hebt ingesteld. Zodoende is de range (bijv) 7-17% (in smart home) een ruimere trigger die dat iig zou opvangen.
En om valse triggers, of triggers midden in de nacht te voorkomen, kun je een delayswitch triggeren ipv je push bericht. Als Delayswtich uit, EN de conditie is nog steeds correct, DAN push verzenden.
Het blijft een beetje mistig hoe een miflora zijn data communiceert, en met welke intervallen...
Ik weet in elk geval dat ANY CHANGE zorgde voor een lege batterij in 1 dag
edit:
je zou het ook kunnen omkeren
Dat je bijvoorbeeld elke dag om 19:00 'kijkt' of de vochtpercentages in orde zijn.
ALS 19:00, EN vocht =< 21%, DAN pushbericht
En om valse triggers, of triggers midden in de nacht te voorkomen, kun je een delayswitch triggeren ipv je push bericht. Als Delayswtich uit, EN de conditie is nog steeds correct, DAN push verzenden.
Het blijft een beetje mistig hoe een miflora zijn data communiceert, en met welke intervallen...
Ik weet in elk geval dat ANY CHANGE zorgde voor een lege batterij in 1 dag
edit:
je zou het ook kunnen omkeren
Dat je bijvoorbeeld elke dag om 19:00 'kijkt' of de vochtpercentages in orde zijn.
ALS 19:00, EN vocht =< 21%, DAN pushbericht
[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 14-05-2018 12:40 ]
HA!
Voor mensen met geautomatiseerde zonwering (@Rgerr )
https://www.npmjs.com/package/homebridge-sun-position

Werkt alleen in de Smart Home app overigens, maar je kunt dus zo op basis van de zonstand je gordijnen openen of sluiten
(of zometeen de airco harder of zachter zetten
)
Werkt alleen in de Smart Home app overigens, maar je kunt dus zo op basis van de zonstand je gordijnen openen of sluiten
(of zometeen de airco harder of zachter zetten
Gaaf, krijg het nog niet lekker voor elkaar icm Hue sensor en lux/temp. Dit valt zeker eens te proberen.paQ schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:21:
HA!
(of zometeen de airco harder of zachter zetten)
dit, icm de lux sensor en eventueel icm buitentemp moet het wel fixen voor je lijkt me.Rgerr schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:28:
[...]
Gaaf, krijg het nog niet lekker voor elkaar icm Hue sensor en lux/temp. Dit valt zeker eens te proberen.Thanks!
Het ding is echter dat het altijd absolute resultaten geeft. Kan ook een voordeel zijn natuurlijk: de trigger klopt zo altijd, en is niet afhankelijk van een sterk variabele 'meting' van bijv een lichtsensor.
Ik zou echt goed nagaan dat je aan meerdere voor jouw geldende condities moet voldoen om de automatisering daadwerkelijk uit te voeren.
Wanneer zou je ze zelf dicht doen? Temperatuur, of juist lichtinval?
[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 14-05-2018 15:32 ]
Zit nu op IF max temp today (weather plug-in) >23C AND lux motion sensor >1000 AND temp slaapkamer >19,5C, THEN rolluiken en rolgordijnen dicht.paQ schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:31:
[...]
dit, icm de lux sensor en eventueel icm buitentemp moet het wel fixen voor je lijkt me.
Het ding is echter dat het altijd absolute resultaten geeft. Kan ook een voordeel zijn natuurlijk: de trigger klopt zo altijd, en is niet afhankelijk van een sterk variabele 'meting' van bijv een lichtsensor.
Ik zou echt goed nagaan dat je aan meerdere voor jouw geldende condities moet voldoen om de automatisering daadwerkelijk uit te voeren.
Wanneer zou je ze zelf dicht doen? Temperatuur, of juist lichtinval?
Zou daar inderdaad nog bij in kunnen stellen dat de positie van de zon mee genomen moet worden, dat maakt het lux niveau minder belangrijk, als het wat bewolkter is maar wel warm.
ik zit nu ook hevig de zonstanden te noteren voor de zon op het keukenraamRgerr schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:49:
[...]
Zit nu op IF max temp today (weather plug-in) >23C AND lux motion sensor >1000 AND temp slaapkamer >19,5C, THEN rolluiken en rolgordijnen dicht.
Zou daar inderdaad nog bij in kunnen stellen dat de positie van de zon mee genomen moet worden, dat maakt het lux niveau minder belangrijk, als het wat bewolkter is maar wel warm.
Ben al een eind:
ALS Azimuth 235-xxx, EN Altitude >= 27,5 EN bewolking =< 15%, DAN gordijn keuken 11%
En daarna even zien bij welke positie het weer terug kan. (en onder welke conditie)
edit: dat werkt niet.
Nu even proberen met Any Change zoals de maker van de plugin al beschrijft.
ALS ANY CHANGE, EN Azimuth ≥ 235 EN Altitude ≥ 23 EN bewolking ≤ 15%, DAN gordijn keuken 11%
edit 2: nee dat werkt dus ook niet... beetje vaag
[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 14-05-2018 18:32 ]
Het lijkt de afgelopen dagen meer op een Mi Flower Mate topic dan op een Homebridge topic.......
Maar wel mooi dat jullie elkaar zo kunnen helpen!!
Have Fun Funske
de mijne is ook plots leeg na de vakantie.funske schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:09:
Het lijkt de afgelopen dagen meer op een Mi Flower Mate topic dan op een Homebridge topic.......![]()
![]()
Er lijkt toch echt iets 'van buitenaf' anders te zijn; het kan haast niet anders
Heb het maandenlang zonder problemen gebruikt.
[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 14-05-2018 20:55 ]
Ga er eind van de week eens voor zitten, wel een ontzettend mooi idee als het lukt zo. Zit te denken om zelfs de lux meting buiten de automatisering te laten. Beetje dubbel lijkt me, met de zonnestand. Wel vreemd dat ineens alle flower sensors een battery drain hebben...paQ schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:55:
[...]
ik zit nu ook hevig de zonstanden te noteren voor de zon op het keukenraam
Ben al een eind:
ALS Azimuth 235-xxx, EN Altitude >= 27,5 EN bewolking =< 15%, DAN gordijn keuken 11%
En daarna even zien bij welke positie het weer terug kan. (en onder welke conditie)
edit: dat werkt niet.
Nu even proberen met Any Change zoals de maker van de plugin al beschrijft.
ALS ANY CHANGE, EN Azimuth ≥ 235 EN Altitude ≥ 23 EN bewolking ≤ 15%, DAN gordijn keuken 11%
edit 2: nee dat werkt dus ook niet... beetje vaag
kee raar... op kantoor werkt de zon stand plugin uitstekend, ook op range.Rgerr schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:54:
[...]
Ga er eind van de week eens voor zitten, wel een ontzettend mooi idee als het lukt zo. Zit te denken om zelfs de lux meting buiten de automatisering te laten. Beetje dubbel lijkt me, met de zonnestand. Wel vreemd dat ineens alle flower sensors een battery drain hebben...
thuis, doet ie... NIKS
ja vaag he?
Hm, zal er maar eens goed naar gaan kijken, heb twee ramen op het zuiden en een raam op het westen welke natuurlijk apart van elkaar moeten gaan werken met de stand van de zon.paQ schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:55:
[...]
kee raar... op kantoor werkt de zon stand plugin uitstekend, ook op range.
thuis, doet ie... NIKS
ja vaag he?
Misschien dat ik de flower sensoren maar eens opnieuw ga toevoegen met een verse batterij, firmware upgraden en dan hopen dat ie niet weer zo snel leeg is...
Je kan toch gewoon de accessory kopiëren? Heb je twee zonnenRgerr schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:04:
[...]
Hm, zal er maar eens goed naar gaan kijken, heb twee ramen op het zuiden en een raam op het westen welke natuurlijk apart van elkaar moeten gaan werken met de stand van de zon.gaat nog even knutselen worden als ik naar de voorbeelden van de plug-in pagina kijk.
![]()
Misschien dat ik de flower sensoren maar eens opnieuw ga toevoegen met een verse batterij, firmware upgraden en dan hopen dat ie niet weer zo snel leeg is...
Het is bij dit soort dingen pen en papier erbij, en waardes noteren wanneer je anders zelf actie zou hebben ondernomen. Kost hooguit twee dagen. Daarna nog wellicht wat finetunen.
[ Voor 89% gewijzigd door paQ op 14-05-2018 21:22 ]
Zo, heb inmiddels mijn relaybordje ontvangen van ome Ali dus ik ga binnenkort maar eens met mijn nieuwste project beginnen:
He Siri, doe de garagedeur eens open
Met dank aan @Verwijderd voor de uitgebreide instructie
He Siri, doe de garagedeur eens open
Met dank aan @Verwijderd voor de uitgebreide instructie
MAN wat frustrerend 
thuis krijg ik met geen mogelijkheid een automatisering met de zonstand werkend, terwijl op kantoor alle mogelijke combinaties feilloos reageren
Plugin verwijderd, pi reboot, plugin erop, pi reboot. Niente :’(
thuis krijg ik met geen mogelijkheid een automatisering met de zonstand werkend, terwijl op kantoor alle mogelijke combinaties feilloos reageren
Plugin verwijderd, pi reboot, plugin erop, pi reboot. Niente :’(
Ai, da's irritirri inderdaad, vooral als het elders wel goed werkt, Schiet niet op zo
Een accessory zou toch voldoende moeten zijn? Enige wat ie doet is de waardes er van af lezen, niet dat ik er op tegen ben of iets hoor. Ga er eind van de week eens voor zitten met pen en papier, alleen zit je dan wel met de azimuth. Dat zou je volgend voorjaar/dit najaar weer moeten nakijken, wanneer de zon hoog genoeg staat om de automatisering te starten.paQ schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:05:
[...]
Je kan toch gewoon de accessory kopiëren? Heb je twee zonnen(voor 2 ramen)
Het is bij dit soort dingen pen en papier erbij, en waardes noteren wanneer je anders zelf actie zou hebben ondernomen. Kost hooguit twee dagen. Daarna nog wellicht wat finetunen.
Ja 1 laten zou ook kunnen en dan een tweede automatisering... true.Rgerr schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:50:
[...]
Een accessory zou toch voldoende moeten zijn? Enige wat ie doet is de waardes er van af lezen, niet dat ik er op tegen ben of iets hoor. Ga er eind van de week eens voor zitten met pen en papier, alleen zit je dan wel met de azimuth. Dat zou je volgend voorjaar/dit najaar weer moeten nakijken, wanneer de zon hoog genoeg staat om de automatisering te starten.
De altitude zal het het hem dan eerder doen lijkt me in het najaar.
Ja, bedoelde altitude.paQ schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:53:
[...]
Ja 1 laten zou ook kunnen en dan een tweede automatisering... true.
De altitude zal het het hem dan eerder doen lijkt me in het najaar.
Gebruikt er hier iemand de Logitech Harmony plug-in voor HomeBridge? Iemand ook last van de MAX_CLIENTS=6 fout?
Zo ja, iemand al een oplossing gevonden?
Ik gebruik Homebridge met 'homebridge-harmonyhub v0.3.0-alpha.2' en deze werkt perfect!!Danielson schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:38:
Gebruikt er hier iemand de Logitech Harmony plug-in voor HomeBridge? Iemand ook last van de MAX_CLIENTS=6 fout?
"Hé Siri, zet LXClassics aan", 'Hé Siri, zet tv aan' etc., het werkt allemaal perfect!!
Heerlijk!
Have Fun Funske
Volgens mij zit ik nog op 0.2.0, enig idee hoe ik dat kan checken?funske schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:49:
[...]
Ik gebruik Homebridge met 'homebridge-harmonyhub v0.3.0-alpha.2' en deze werkt perfect!!
"Hé Siri, zet LXClassics aan", 'Hé Siri, zet tv aan' etc., het werkt allemaal perfect!!
Heerlijk!
En wat is de makkelijkste manier om te updaten?
[ Voor 56% gewijzigd door Danielson op 15-05-2018 10:53 ]
sudo npm install -g homebridge-harmonyhub@latestDanielson schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:51:
[...]
Volgens mij zit ik nog op 0.2.0, enig idee hoe ik dat kan checken?
En wat is de makkelijkste manier om te updaten?
Kijk ook een naar homebridge-config-ui-x plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-config-ui-x), daarmee kun je eenvoudig je config aanpassen, plugins installeren en updaten vanuit je browser.
[ Voor 25% gewijzigd door Rgerr op 15-05-2018 11:02 ]
@DanielsonRgerr schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:00:
[...]
sudo npm install -g homebridge-harmonyhub@latest
Kijk ook een naar homebridge-config-ui-x plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-config-ui-x), daarmee kun je eenvoudig je config aanpassen, plugins installeren en updaten vanuit je browser.
Nog een toevoeging op de reactie van @Rgerr
Let wel op met plugins installeren dat er soms wel wat pre-req's zijn (welke eerst handmatig via terminal geïnstalleerd moeten worden). Dus eerst ook even de betreffende npm/github pagina doornemen. Een actueel voorbeeld is de mi flora plugin.
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 15-05-2018 11:21 ]
Hmmm... Ik krijg:Rgerr schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:00:
[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client Cloning into bare repository '/root/.npm/_git-remotes/git-github-com-github-e7hz3r0-harmonyhubjs-client-bc793b86'... npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client Permission denied (publickey). npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client fatal: Could not read from remote repository. npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client Please make sure you have the correct access rights npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client and the repository exists. npm ERR! notarget No compatible version found: harmonyhubjs-client@'github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client' npm ERR! notarget Valid install targets: npm ERR! notarget ["1.1.2","1.1.3","1.1.4","1.1.5","1.1.6","1.1.7","1.1.8","1.1.9","1.1.10"] npm ERR! notarget npm ERR! notarget This is most likely not a problem with npm itself. npm ERR! notarget In most cases you or one of your dependencies are requesting npm ERR! notarget a package version that doesn't exist. |
[ Voor 17% gewijzigd door Danielson op 15-05-2018 12:54 ]
Verwijder de plug-in eens:Danielson schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:47:
[...]
Hmmm... Ik krijg:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client Cloning into bare repository '/root/.npm/_git-remotes/git-github-com-github-e7hz3r0-harmonyhubjs-client-bc793b86'... npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client Permission denied (publickey). npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client fatal: Could not read from remote repository. npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client Please make sure you have the correct access rights npm ERR! git clone git@github.com:github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client and the repository exists. npm ERR! notarget No compatible version found: harmonyhubjs-client@'github:e7hz3r0/harmonyhubjs-client' npm ERR! notarget Valid install targets: npm ERR! notarget ["1.1.2","1.1.3","1.1.4","1.1.5","1.1.6","1.1.7","1.1.8","1.1.9","1.1.10"] npm ERR! notarget npm ERR! notarget This is most likely not a problem with npm itself. npm ERR! notarget In most cases you or one of your dependencies are requesting npm ERR! notarget a package version that doesn't exist.
sudo npm uninstall homebridge-harmonyhub
Dan opnieuw installeren:
Al getest, zelfde probleem!Rgerr schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:56:
[...]
Verwijder de plug-in eens:
sudo npm uninstall homebridge-harmonyhub
Dan opnieuw installeren:
[ Voor 17% gewijzigd door Danielson op 15-05-2018 12:58 ]
Opnieuw verwijderen, dan eens proberen met sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge-harmonyhub@latest ?Danielson schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:57:
[...]
Al getest, zelfde probleem!Ik krijg de eerste keer wel een vraag over een RSA key, daar volgens mij yes gezegd, maar misschien is daar iets mis gegaan?
Op aanraden van @funske mijn Homebridge installatie verhuist richting Docker, dikke aanrader!
Danielson schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:13:
Het beheer is gewoon veel makkelijker:
[afbeelding]
heb wederom de zon plugin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt netjes, maar ik kan er helemaal niets op automatiseren... Waar kan het nou toch in zitten?
Dat is de Homebridge-config-ui-x plug-in. Draait ook gewoon op Pi. Anders snap ik niet zo goed waarin het draaien op Docker het beheer makkelijker is.Danielson schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:13:
Het beheer is gewoon veel makkelijker:
[afbeelding]
Heel raar... Anders eens een tweede tegel aanmaken voor zon? Misschien is er iets mis gegaan bij het aanmaken daarvan (geen idee of dat mis kan gaan hoor, maar om toch maar iets te proberen).paQ schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:43:
[...]
heb wederom de zon plugin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt netjes, maar ik kan er helemaal niets op automatiseren... Waar kan het nou toch in zitten?
Verwijderd
Ik gebruik harmonyhubcli samen met script2. De eerste plugin is een command line interface. Je maakt shell scripts aan met de activiteiten, tv-zenders, volume, tv-gids, enz. Deze shell scripts voeg je toe in homebridge dmv de homebridge-script2 plugin. Enige nadeel is dat je voor elke aangemaakt script, een switch in homekit ziet verschijnen, kunnen dus best veel switches wordenDanielson schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:38:
Werkt een stuk beter dan die harmony hub plug in (in zijn huidige staat).
neh, ik zie dat mijn HB thuis ook niet meer werkt op afstand, alleen nog op wifi...Rgerr schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:44:
[...]
Heel raar... Anders eens een tweede tegel aanmaken voor zon? Misschien is er iets mis gegaan bij het aanmaken daarvan (geen idee of dat mis kan gaan hoor, maar om toch maar iets te proberen).
Denk dat ik maar eens van scratch begin. weer lekker 2 uurtjes klooien
Edit
Ik merk dat geen enkele automatiserig nog werkt. HB uit HK gegooid. Het gaat gewoon (weer) mis in homekit
Zojuist alle apparaten uit en ingelogd, maar zie nog niks.
Edit edit
Lijkt te werken nu
[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 16-05-2018 08:05 ]
Je kunt via de Docker makkelijk plugins zoeken en installeren, zeer eenvoudig de config uitbreiden cq aanpassen via de Config Editor.Rgerr schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:43:
[...]
Dat is de Homebridge-config-ui-x plug-in. Draait ook gewoon op Pi. Anders snap ik niet zo goed waarin het draaien op Docker het beheer makkelijker is.
Have Fun Funske