Dat is hetzelfde als een van de verschillende configuratie plug-ins van Homebridge? Docker zal het wel standaard hebben hoor, komt dus op hetzelfde neer, zoals het nu geschetst wordt.funske schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:38:
[...]
Je kunt via de Docker makkelijk plugins zoeken en installeren, zeer eenvoudig de config uitbreiden cq aanpassen via de Config Editor.
Een docker is toch niks anders dan een soort ‘omgeving’ waarin je lekker kunt klooien en als het nodig is in één keer alles weggooien? Is toch vergelijkbaar met Docker op een Synology NAS?
Als dat het enige is, kun je net zo goed je sd kaartje van de pi formatteren (of onder een hamer leggen), is het ook in één keer ‘weg’.meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:32:
Een docker is toch niks anders dan een soort ‘omgeving’ waarin je lekker kunt klooien en als het nodig is in één keer alles weggooien? Is toch vergelijkbaar met Docker op een Synology NAS?
Ah, waarschijnlijk zie ik het te simpel.Rgerr schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:44:
[...]
Als dat het enige is, kun je net zo goed je sd kaartje van de pi formatteren (of onder een hamer leggen), is het ook in één keer ‘weg’.
Ik probeer de camera ffmpeg plugin te verwijderen, maar dat lukt dus niet, ook niet via de 'config app'. Moet ik voor deze plugin iets speciaals doen?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
nee, hem deleten uit de config moet voldoende zijn.
Je moet de camera ws wel nog even handmatig uit homekit verwijderen (in Woning) want het is een losse accessoire.
Je moet de camera ws wel nog even handmatig uit homekit verwijderen (in Woning) want het is een losse accessoire.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Wat heb je gedaan? Welk terminal commando? Welke foutmelding? Etc.Serena schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:58:
Ik probeer de camera ffmpeg plugin te verwijderen, maar dat lukt dus niet, ook niet via de 'config app'. Moet ik voor deze plugin iets speciaals doen?
Het is al gelukt met dank aan @paQ. Ik was ALWEER het woordje sudo vergeten.meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:05:
[...]
Wat heb je gedaan? Welk terminal commando? Welke foutmelding? Etc.
Mooi dat het gelukt is! Nu met de omx versie aan de slag?Serena schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:24:
[...]
Het is al gelukt met dank aan @paQ. Ik was ALWEER het woordje sudo vergeten.
Met de WAT? 🤷🏻♀meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:31:
[...]
Mooi dat het gelukt is! Nu met de omx versie aan de slag?
Kennelijk niet gezien je reactie.
Ik doelde op deze plugin: https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg-omx
Deze is destijds door @paQ gevonden en maakt beter gebruik van de raspberry door ook de gpu er bij te betrekken.
Die plugins zijn me te ingewikkeld. Heb vandaag ook weer hulp nodig gehad omdat ik het script om zeep had geholpen. Ik koop mettertijd wel HK compatible camera's en zet degene die ik nu heb op MP.meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:11:
[...]
Kennelijk niet gezien je reactie.![]()
Ik doelde op deze plugin: https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg-omx
Deze is destijds door @paQ gevonden en maakt beter gebruik van de raspberry door ook de gpu er bij te betrekken.
De dahua van 89 piek functioneert anders dikke prima!
Mijn Foscam C1 doet het ook goed. Welke heb jij?Serena schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:13:
[...]
Die plugins zijn me te ingewikkeld. Heb vandaag ook weer hulp nodig gehad omdat ik het script om zeep had geholpen. Ik koop mettertijd wel HK compatible camera's en zet degene die ik nu heb op MP.
Het enige spannende is het juiste pad vinden voor de stream en snapshot.
Sowieso een grote aanrader als je met iets nieuws aan de slag gaat (een plugin of script) om eerst even een backup te maken van het sd kaartje (middels het tooltje in de topic start). Je kunt dan makkelijk weer terug naar de oude situatie als je het niet meer werkt.
[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 17-05-2018 05:36 ]
Ik merk dat het percentage bewolking niet bepaald actueel is. Ik moet nog even 'wat beters' bedenken daarvoor als het gaat om binnenvallen direct zonlicht.Rgerr schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:04:
[...]
Ja, bedoelde altitude.Tegen die tijd daar maar eens naar kijken, vind het wel een mooi idee. Ga hem denk ik als volgt automatiseren: IF max temp > 22C AND zon azimuth >xxx AND cloud <15%, THEN rolluiken sluiten. En IF max temp >22c AND zon azimuth/azimuth >xxx AND cloud <15%, THEN rolgordijnen sluiten, met daarbij nog een aparte automatisering voor het keukenraam op het westen. 'Alleen' nog bepalen van de azimuth.
Altitude neem ik er dan bij op zodra de zon weer zakt in het najaar.
Merkte het gisteren ook. Clear blue sky, bewolking tegel gaf rustig 90% bewolking aan.paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:35:
[...]
Ik merk dat het percentage bewolking niet bepaald actueel is. Ik moet nog even 'wat beters' bedenken daarvoor als het gaat om binnenvallen direct zonlicht.
Is het niet handiger dat iemand je een lijstje maakt met commando's om alles te installeren wat je wil, en je vervolgens een back-up maakt van je Homebridge Pi? Dan kun je deze altijd rustig terug zetten zonder dat er wat gewijzigd is.Serena schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:13:
[...]
Die plugins zijn me te ingewikkeld. Heb vandaag ook weer hulp nodig gehad omdat ik het script om zeep had geholpen. Ik koop mettertijd wel HK compatible camera's en zet degene die ik nu heb op MP.
Trek de (tijdelijk) de stekker uit het Flora project. Alweer de batterijen leeg... firmware update heeft geen verschil gemaakt hier. Laat het wel even rusten, hopelijk is het dan een keer verholpen.
wooop
Zojuist de Xiaomi universal remote erin geknald, en de code van de airco alvast erin. (Die wordt morgen geinstalleerd)
Mijn buurman had alle codes al ingeleerd

Het is een serieus stukje code ook wel:
hide learn: false geeft een schakelaar in homekit. Als je die indrukt, dan verschijnt in de log "waiting for signal" je drukt op de afstandsbedieing die je wilt leren op een knop, en de universal remote vangt die code dan op. Copy paste uit de log, en dan moet het werken.
Vanavond nog even de robot stofzuiger er inzetten
Zojuist de Xiaomi universal remote erin geknald, en de code van de airco alvast erin. (Die wordt morgen geinstalleerd)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
| {
"platform": "ChuangmiIRPlatform",
"hidelearn": false,
"learnconfig": {
"ip": "192.168.2.126",
"token": "token"
},
"deviceCfgs": [
{
"type": "AirConditioner",
"token": "token",
"Name": "Fujitsu",
"DefaultTemperature": 23,
"MinTemperature": 18,
"MaxTemperature": 26,
"data": {
"Cool": {
"18": "Z6UDAaEBAACqBAAAQwYAAOwMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAAABAA",
"19": "Z6UDAZoBAADlBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAQEAAA",
"20": "Z6UDAZoBAADjBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAABAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAQEAAA",
"21": "Z6UDAZ0BAADOBAAAeQYAALYMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQABAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAAEAAA",
"22": "Z6UDAZoBAADnBAAAewYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEBAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAAEAAA",
"23": "Z6UDAZoBAADlBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEBAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAQAAAA",
"24": "Z6UDAZoBAADpBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAAAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAQAAAA",
"25": "Z6UDAZoBAADnBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQAAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAAAAAA",
"26": "Z6UDAZoBAADnBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAAAAAA"
},
"Heat": {
"18": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHsGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQIBAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAQECAA",
"19": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHsGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgIBAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAgIBAA",
"20": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHwGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQECAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAgIBAA",
"21": "Z6UDAYQBAAC2AQAA5wQAAHwGAAC0DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgECAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAQIBAA",
"22": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAH0GAAC0DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQICAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAQIBAA",
"23": "Z6UDAYMBAAC2AQAA6gQAAHwGAAC0DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgICAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAgEBAA",
"24": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHsGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQEBAgEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAgEBAA",
"25": "Z6UDAYQBAAC2AQAA5wQAAHsGAACzDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgEBAgEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAQEBAA",
"26": "Z6UDAYQBAAC2AQAA5wQAAHwGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQIBAgEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAQEBAA"
},
"Auto": {
"18": "Z6UDAZ8BAAC+BAAAXQYAANIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAAABAA",
"19": "Z6UDAZoBAADjBAAAewYAALUMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAQEAAA",
"20": "Z6UDAZ0BAADMBAAAYwYAAM0MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAABAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAQEAAA",
"21": "Z6UDAZ0BAADPBAAAYgYAAM4MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQABAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAAEAAA",
"22": "Z6UDAZwBAADPBAAAewYAALYMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAAEAAA",
"23": "Z6UDAZoBAADiBAAAewYAALUMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAQAAAA",
"24": "Z6UDAZ0BAADLBAAAYQYAAM8MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAAAAQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAQAAAA",
"25": "Z6UDAZ0BAADJBAAAYAYAANEMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQAAAQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAAAAAA",
"26": "Z6UDAZ0BAADMBAAAYQYAAM8MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAAAAAA"
},
"off": "Z6VzAJ0BAADMBAAAYQYAAM4MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQAAAAAAAAEAAQEBAQEBAA"
}
},
{
"type": "Custom",
"Name": "Fujitsu swing",
"on": {
"0": "0|Z6UDAZ0BAADPBAAAegYAALYMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAAAAAAAAAEAAA"
},
"off": {
"0": "0|Z6VzAJkBAADmBAAAfAYAALUMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAAEBAAEBAAEBAAABAAABAA"
}
}
}
]
} |
hide learn: false geeft een schakelaar in homekit. Als je die indrukt, dan verschijnt in de log "waiting for signal" je drukt op de afstandsbedieing die je wilt leren op een knop, en de universal remote vangt die code dan op. Copy paste uit de log, en dan moet het werken.
[ Voor 104% gewijzigd door paQ op 17-05-2018 18:05 ]
Nice!paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:59:
wooop
[afbeelding]
[afbeelding]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69{ "platform": "ChuangmiIRPlatform", "hidelearn": false, "learnconfig": { "ip": "192.168.2.126", "token": "token" }, "deviceCfgs": [ { "type": "AirConditioner", "ip": "192.168.2.126", "token": "token", "Name": "Fujitsu", "DefaultTemperature": 23, "MinTemperature": 18, "MaxTemperature": 26, "data": { "Cool": { "18": "Z6UDAaEBAACqBAAAQwYAAOwMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAAABAA", "19": "Z6UDAZoBAADlBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAQEAAA", "20": "Z6UDAZoBAADjBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAABAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAQEAAA", "21": "Z6UDAZ0BAADOBAAAeQYAALYMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQABAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAAEAAA", "22": "Z6UDAZoBAADnBAAAewYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEBAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAAEAAA", "23": "Z6UDAZoBAADlBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEBAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAQAAAA", "24": "Z6UDAZoBAADpBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAAAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAQAAAA", "25": "Z6UDAZoBAADnBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQAAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAAAAAA", "26": "Z6UDAZoBAADnBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAAAAAA" }, "Heat": { "18": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHsGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQIBAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAQECAA", "19": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHsGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgIBAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAgIBAA", "20": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHwGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQECAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAgIBAA", "21": "Z6UDAYQBAAC2AQAA5wQAAHwGAAC0DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgECAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAQIBAA", "22": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAH0GAAC0DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQICAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAQIBAA", "23": "Z6UDAYMBAAC2AQAA6gQAAHwGAAC0DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgICAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAgEBAA", "24": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHsGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQEBAgEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAgEBAA", "25": "Z6UDAYQBAAC2AQAA5wQAAHsGAACzDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgEBAgEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAQEBAA", "26": "Z6UDAYQBAAC2AQAA5wQAAHwGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQIBAgEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAQEBAA" }, "Auto": { "18": "Z6UDAZ8BAAC+BAAAXQYAANIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAAABAA", "19": "Z6UDAZoBAADjBAAAewYAALUMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAQEAAA", "20": "Z6UDAZ0BAADMBAAAYwYAAM0MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAABAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAQEAAA", "21": "Z6UDAZ0BAADPBAAAYgYAAM4MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQABAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAAEAAA", "22": "Z6UDAZwBAADPBAAAewYAALYMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAAEAAA", "23": "Z6UDAZoBAADiBAAAewYAALUMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAQAAAA", "24": "Z6UDAZ0BAADLBAAAYQYAAM8MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAAAAQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAQAAAA", "25": "Z6UDAZ0BAADJBAAAYAYAANEMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQAAAQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAAAAAA", "26": "Z6UDAZ0BAADMBAAAYQYAAM8MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAAAAAA" }, "off": "Z6VzAJ0BAADMBAAAYQYAAM4MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQAAAAAAAAEAAQEBAQEBAA" } }, { "type": "Custom", "ip": "192.168.2.126", "token": "token", "Name": "Fujitsu swing", "data": { "on": { "0": "0|Z6UDAZ0BAADPBAAAegYAALYMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAAAAAAAAAEAAA" }, "off": { "0": "0|Z6VzAJkBAADmBAAAfAYAALUMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAAEBAAEBAAEBAAABAAABAA" } } } ] }
En de stofzuiger ook 
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| {
"type": "Custom",
"Name": "Willem",
"interval": 1,
"on": {
"0": "0|Z6W3AzcCAACfBgAAmBEAAGJwAAC5cAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEAAAABAAAAAAEBAQABAQEBAwIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAAAAAQAAAAABAQEAAQEBAQMCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQAAAAEAAAAAAQEBAAEBAQEDAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEAAAABAAAAAAEBAQABAQEBAwIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAAAAAQAAAAABAQEAAQEBAQQCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQAAAAEAAAAAAQEBAAEBAQEEAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEAAAABAAAAAAEBAQABAQEBBAIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAAAAAQAAAAABAQEAAQEBAQQCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQAAAAEAAAAAAQEBAAEBAQEEAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEAAAABAAAAAAEBAQABAQEBBAIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAAAAAQAAAAABAQEAAQEBAQQCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQAAAAEAAAAAAQEBAAEBAQEEAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEAAAABAAAAAAEBAQABAQEBBAIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAAAAAQAAAAABAQEAAQEBAQAA===="
},
"off": {
"0": "0|Z6XbATcCAACdBgAAmBEAAFxwAAC4cAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAABAQEBAQEBAwIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAQAAAAAAAAAAAQEBAQEBAQQCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQEAAAAAAAAAAAEBAQEBAQEEAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAABAQEBAQEBBAIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAQAAAAAAAAAAAQEBAQEBAQQCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQEAAAAAAAAAAAEBAQEBAQEEAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAABAQEBAQEBAA=="
}
}
} |
De Mi stofzuiger? Niet dat ik al zo ver ben, maar hoe kom je aan die codes?paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:01:
En de stofzuiger ook
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15{ "type": "Custom", "ip": "192.168.2.126", "token": "token", "Name": "Willem", "interval": 1, "data": { "on": { "0": "0|Z6W3AzcCAACfBgAAmBEAAGJwAAC5cAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEAAAABAAAAAAEBAQABAQEBAwIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAAAAAQAAAAABAQEAAQEBAQMCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQAAAAEAAAAAAQEBAAEBAQEDAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEAAAABAAAAAAEBAQABAQEBAwIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAAAAAQAAAAABAQEAAQEBAQQCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQAAAAEAAAAAAQEBAAEBAQEEAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEAAAABAAAAAAEBAQABAQEBBAIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAAAAAQAAAAABAQEAAQEBAQQCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQAAAAEAAAAAAQEBAAEBAQEEAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEAAAABAAAAAAEBAQABAQEBBAIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAAAAAQAAAAABAQEAAQEBAQQCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQAAAAEAAAAAAQEBAAEBAQEEAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEAAAABAAAAAAEBAQABAQEBBAIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAAAAAQAAAAABAQEAAQEBAQAA====" }, "off": { "0": "0|Z6XbATcCAACdBgAAmBEAAFxwAAC4cAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAABAQEBAQEBAwIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAQAAAAAAAAAAAQEBAQEBAQQCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQEAAAAAAAAAAAEBAQEBAQEEAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAABAQEBAQEBBAIhAAAAAAAAAQEAAAAAAAABAQAAAAAAAAAAAQEBAQEBAQQCIQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAQEAAAAAAAAAAAEBAQEBAQEEAiEAAAAAAAABAQAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAABAQEBAQEBAA==" } } }
Nee een *uchekuchesamsunguche* powerbotmeesje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:16:
[...]
De Mi stofzuiger? Niet dat ik al zo ver ben, maar hoe kom je aan die codes?
De codes leer je in in de mi remote.
Zelfde idee als een Broadlink RM, die IR codes reproduceert? Ben nog voornemens om m’n tv daarop in te stellen. Morgen (paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:17:
[...]
Nee een *uchekuchesamsunguche* powerbot
De codes leer je in in de mi remote.
Werkt je Samsung stofzuigrobot niet via een app? Ik heb zo’n Blaupunkt geval, welke ik met een (ontzettend slecht gemaakte) app kan bedienen en instellen. Helaas geen HB plug-in voor.
zelfde idee inderdaad. Met het verschil dat dit ding natuurlijk zelf ook een app heeft. En de gebruikelijke Xiaomi kwaliteit. Het is Chinees allemaal, maar je kan ook met de app je airco bedienen als je van afstand wat meer geavanceerdere zaken zou willen regelen. De database is 'behoorlijk' te noemen...Rgerr schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:46:
[...]
Zelfde idee als een Broadlink RM, die IR codes reproduceert? Ben nog voornemens om m’n tv daarop in te stellen. Morgen () komt m’n Homepod binnen, hoop dat men daar snel meer radiozenders op laat afspelen (via Siri welliswaar). Kan m’n versterker ook de deur uit.
De homepod werkt zonder enige vertraging op de mi remote (wifi)
Hey siri, set Fujitsu to 22. - done!
Hey siri, switch on Willem -all set!
de samsung 'smartthings' app... breek me de bek niet openWerkt je Samsung stofzuigrobot niet via een app? Ik heb zo’n Blaupunkt geval, welke ik met een (ontzettend slecht gemaakte) app kan bedienen en instellen. Helaas geen HB plug-in voor.
Zelden zoiets triests gezien... en na 32 miljoen updates werkt het nog maar heel soms. ik kan er serieus met mijn pet niet bij dat een dergelijke multinational met zulke troep uitkomt...
Er is verder ook geen plugin voor. Samsung heeft wel weer een MEGA uitgebreide API, maar daar is voor een niet-programmeur geen doorkomen aan. Maar het ding heeft gewoon wifi en zit op het netwerk.
Dus dit is een prima oplossing.
knop AAN = aan
knop UIT = terug naar lader
Er zijn eigenlijk maar 2 dingen die ik graag werkend wil hebben. Camera's en mijn HomeWizard. Beiden krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang.Rgerr schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:50:
[...]
Is het niet handiger dat iemand je een lijstje maakt met commando's om alles te installeren wat je wil, en je vervolgens een back-up maakt van je Homebridge Pi? Dan kun je deze altijd rustig terug zetten zonder dat er wat gewijzigd is.
Ga me er ook niet meer aan ergeren, ik koop wel kant en klaar spul.
Welke camera heb je nu? Dan kunnen we even meekijken/denken.Serena schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 05:37:
[...]
Er zijn eigenlijk maar 2 dingen die ik graag werkend wil hebben. Camera's en mijn HomeWizard. Beiden krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang.
Ga me er ook niet meer aan ergeren, ik koop wel kant en klaar spul.
Ik heb homebridge inmiddels draaien op een aparte pi omdat de Logitech Harmony plugin mijn installatie steeds liet crashen. Na een klein onderzoekje bleek dit elke 30 a 45 minuten te gebeuren dus nu herstart die Pi zich elke 29 minuten.
Opzich prima natuurlijk maar zou het graag stabieler zien (Ik gebruik Homebridge met Nest en Logitech).
Nu is daarom de vraag hoe controleer ik of er updates zijn van homebridge of de plugin's?
Online zie ik hier niets over namelijk.
Opzich prima natuurlijk maar zou het graag stabieler zien (Ik gebruik Homebridge met Nest en Logitech).
Nu is daarom de vraag hoe controleer ik of er updates zijn van homebridge of de plugin's?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Met de config-ui-x plugin kun je eenvoudig zien of er een update is van homebridge en/of de plugins (en de updates uitvoeren natuurlijk).Donstil schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:40:
Ik heb homebridge inmiddels draaien op een aparte pi omdat de Logitech Harmony plugin mijn installatie steeds liet crashen. Na een klein onderzoekje bleek dit elke 30 a 45 minuten te gebeuren dus nu herstart die Pi zich elke 29 minuten.
Gebruik de config-ui-x plug-in. Met webinterface waarmee je feitelijk heel Homebridge kunt beheren, inclusief config aanpassen, plug-ins en Homebridge zelf kunt updaten.Donstil schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:40:
Edit: a matter of seconds, @meesje
Whow dat klinkt goed zeg! Bedankt voor het snelle antwoord. Ik ga er gelijk even mee stoeien.
Toen ik HomeBridge heb ingericht moest alles nog via de terminal enz
Het is wel aan te raden om voordat je een plugin via config-ui-x installeert je eerst op GitHub en/of nmpjs.com checkt of er pre-req's zijn. Deze worden namelijk niet automatisch door config-ui-x geïnstalleerd.Donstil schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:00:
Whow dat klinkt goed zeg! Bedankt voor het snelle antwoord. Ik ga er gelijk even mee stoeien.
Sowieso voordat ik met een nieuwe plugin of script begin, maak ik eerst een backup van de SD kaart. Ik ben (en blijf) een redelijk Linux noob.... Gelukkig is het vaak gewoon een commando kopiëren en plakken in terminal....
Airco is geïnstalleerd. De miio remote werkt soms wel, soms niet. Ik het het niet reproduceren, het lijkt volstrekte willekeur, maar als het werkt kan ik alles doen en reageert de AC overal op. Laat ik het 20 sec met rust, dan werkt helemaal niets meer op de remote aangaande AC.
Soms 3 min later 1 of 2 zaken weer wel.
heel heel raar.
Met andere ir apparaten heb ik dit niet.
heel heel raar.
Kan niets anders bedenken dan interferentie, omstandigheden zijn elke keer hetzelfde? Andere signalen die het zouden kunnen beïnvloeden?paQ schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:40:
Airco is geïnstalleerd. De miio remote werkt soms wel, soms niet. Ik het het niet reproduceren, het lijkt volstrekte willekeur, maar als het werkt kan ik alles doen en reageert de AC overal op. Laat ik het 20 sec met rust, dan werkt helemaal niets meer op de remote aangaande AC.
heel heel raar.
nope, maar elke keer als ik hetzelfde signaal leer, komt er een net wat andere code uit.
De afstandsbediening van de AC wacht ook altijd op antwoord van de AC. Die communiceren onderling. Maar dat doet de mobiele AC ook, en daar is het geen enkel probleem.
Ik heb de miio remote op ca 5 meter afstand. Er zitten 7 IR leds in de remote.
Als ik met de AB van de AC gewoon ergens heen richt, doet de AC niets. Mik ik op de AC, dan reageert ie feilloos. Ik verwacht dat het met de miio remote net zoiets is. soms wel, soms niet...
kantel ik de remote iets, dan gaat het als een trein.
Dat is wel jammer, want hij lag netjes naast de homepod op het bureau. Ik zal hem ws toch moeten gaan verhuizen dan....
De afstandsbediening van de AC wacht ook altijd op antwoord van de AC. Die communiceren onderling. Maar dat doet de mobiele AC ook, en daar is het geen enkel probleem.
Het lijkt toch vrij logisch te verklaren.Rgerr schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:47:
[...]
Kan niets anders bedenken dan interferentie, omstandigheden zijn elke keer hetzelfde? Andere signalen die het zouden kunnen beïnvloeden?
Als ik met de AB van de AC gewoon ergens heen richt, doet de AC niets. Mik ik op de AC, dan reageert ie feilloos. Ik verwacht dat het met de miio remote net zoiets is. soms wel, soms niet...
Dat is wel jammer, want hij lag netjes naast de homepod op het bureau. Ik zal hem ws toch moeten gaan verhuizen dan....
[ Voor 59% gewijzigd door paQ op 18-05-2018 21:27 ]
En een tweede installeren geen optie?paQ schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:51:
nope, maar elke keer als ik hetzelfde signaal leer, komt er een net wat andere code uit.
[...]
Het lijkt toch vrij logisch te verklaren.
nou het is meer dat ik verder niet echt een idee heb hem dichterbij te krijgen zonder dat ie in de weg ligt
Nou ik heb nog niet echt veel succes met ui-x.
Zojuist even een nieuwe installatie gedaan van alles (Raspbian/Homebridge/Plugins) en mijn config terug gezet.
De knoppen enz werken weer in Homebridge maar krijg de web interface niet aan de gang. Ook niet vanaf de browser op de PI. Helaas ook geen foutmelding o.i.d. tijdens starten Homebridge.
Dat wordt een klusje voor morgen dus
Edit: Nevermind, was toch een tikfout in de config. had de poort aangepast van 8080 naar 8081 maar verongeluk 881 ingetoetst. Werkt nu dus
Ziet er goed uit ook die interface!
Zojuist even een nieuwe installatie gedaan van alles (Raspbian/Homebridge/Plugins) en mijn config terug gezet.
De knoppen enz werken weer in Homebridge maar krijg de web interface niet aan de gang. Ook niet vanaf de browser op de PI. Helaas ook geen foutmelding o.i.d. tijdens starten Homebridge.
Dat wordt een klusje voor morgen dus
Edit: Nevermind, was toch een tikfout in de config. had de poort aangepast van 8080 naar 8081 maar verongeluk 881 ingetoetst. Werkt nu dus
Ziet er goed uit ook die interface!
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 19-05-2018 00:49 ]
Als het goed is de Foscam FI9821.meesje schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:13:
[...]
Welke camera heb je nu? Dan kunnen we even meekijken/denken.
Ah, een Foscam. Dat biedt volgens mij wel perspectief. Als het goed is, moet rtsp dan wel gaan werken. Of rtsp werkend is, kun je makkelijk checken via VLC op je macbook. Ik zal later vandaag aangeven hoe dit te doen.
Al vast wat dingen om te checken.
Heb je je Foscam een vast ip adres toegewezen. Staat Onvif aan in de webcam? Dat kun je checken via de webinterface van de camera. Ik had voor mijn C1 een keer onvif uitgezet en toen werkte rtsp opeens niet meer.
Met de airco in homekit, steeds 18 sec wachten tot het alarm is bijgewerkt is wel klote zeg... Via de homepod reageert het wel gewoon direct. Even een paar dagen aankijken. anders ga ik voor alleen het alarm een losse homebridge config op een aparte pi installeren.
@paQ Ooit eens gedacht om Home Assistant te gebruiken i.p.v. Homebridge? Aangezien je deze tegenwoordig gewoon direct kan koppelen in Homekit. Of zijn er dan zaken die je niet goed kan overplaatsen? /alleenbenieuwd
Al een paar keer gestoeid met home assistent, maar dat werkt a la domoticz. Een eco systeem ansich dat je koppelt aan homekit.
Was voor mij geen succes
(en op kantoor is de config inmiddels 204 regels lang
)
Was voor mij geen succes
(en op kantoor is de config inmiddels 204 regels lang
[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 19-05-2018 10:28 ]
First world problems.paQ schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:07:
Met de airco in homekit, steeds 18 sec wachten tot het alarm is bijgewerkt is wel klote zeg... Via de homepod reageert het wel gewoon direct. Even een paar dagen aankijken. anders ga ik voor alleen het alarm een losse homebridge config op een aparte pi installeren.
Edit: Mijn config is ondertussen 196 regels.
[ Voor 3% gewijzigd door Rgerr op 19-05-2018 10:34 ]
nou het was ook friggin koud gisterRgerr schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:32:
[...]
First world problems.Hoe langer de configuratie, hoe langer je soms moet wachten tot alles reageert. Vind trouwens de open weather ontzettend insecuur. Gistermiddag gaf ie max temp aan van 10 C.
Als ik daar de automatisering van de rolgordijnen en rolluiken op instel, gaat ie natuurlijk niks doen. Blijf zoekende...
de wolken hebben we weinig aan merk ik. dat moet je lokaal meten met lux
de huidige temp klopt bij mij anders behoorlijk goed
Maar het wachten zit niet in de config hoor. De http plugin staat te wachten op reactie van de alarm api.
Als ik die dus op een separate pi zet, dan maakt het me niet uit of dat 5 of 30 sec duurt, maar dan heb ik op de rest van de HB config geen last als ik het met de iphone wil bedienen.
Heb nu de klimaatzaken gegroepeerd op het scherm. Wel zo handig voor het overzicht.
[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 19-05-2018 10:37 ]
Zie het de komende dagen nog wel aan, temperatuur gaat weer aardig omhoog de komende dagen. Moet er natuurlijk wel van uit kunnen gaan, anders loopt de temperatuur flink op op de slaapkamers met warme dagen.paQ schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:35:
[...]
nou het was ook friggin koud gister
de wolken hebben we weinig aan merk ik. dat moet je lokaal meten met lux
de huidige temp klopt bij mij anders behoorlijk goed
Maar het wachten zit niet in de config hoor. De http plugin staat te wachten op reactie van de alarm api.
Als ik die dus op een separate pi zet, dan maakt het me niet uit of dat 5 of 30 sec duurt, maar dan heb ik op de rest van de HB config geen last als ik het met de iphone wil bedienen.
Heb nu de klimaatzaken gegroepeerd op het scherm. Wel zo handig voor het overzicht.
[afbeelding]
Ik snap hem, dacht dat het wachten was op de pi zelf, dat die de load slecht aan kon. Maar extra Pi installeren voor zo iets is geen gek idee, ik heb dat gedaan voor de camera’s met omx plug-in. Daarnaast draait nog een scriptje voor de wasmachine voor ifttt notificaties. En dat loopt erg soepel zo.
@Serena Hier een link hoe te checken of de rtsp stream werkt in VLC.meesje schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:04:
[...]
Ah, een Foscam. Dat biedt volgens mij wel perspectief. Als het goed is, moet rtsp dan wel gaan werken. Of rtsp werkend is, kun je makkelijk checken via VLC op je macbook. Ik zal later vandaag aangeven hoe dit te doen.
Al vast wat dingen om te checken.
Heb je je Foscam een vast ip adres toegewezen. Staat Onvif aan in de webcam? Dat kun je checken via de webinterface van de camera. Ik had voor mijn C1 een keer onvif uitgezet en toen werkte rtsp opeens niet meer.
https://www.foscam.com/Faqs/view/id/81.html
Mijn rtsp stream ziet er als volgt uit:
rtsp://user:password@ip-adres/videoMain
Het is bij mij niet nodig om naast het ip adres ook nog een poort mee te geven. Als het lukt via VLC om de stream te openen dan gaat het ook lukken via homebridge.
Iemand een simpele guide voor een homebridge noob om de air purifiers aan te sluiten? Verder dan de KAKU apparaten in HB ben ik nog niet gekomen, telkens als ik iets probeer van xiaomi te koppelen crasht mijn homebridge....
Of iemand een voorbeeld config van Homebridge? Wellicht kan ik daar al wat mee, plak je de xiaomi dingen nu onder de kan dingen of komen die ergens apart? I'm lost
Edit: of moet ik dan ook de gateway al hebben? Ben nu een beetje terughoudend om een heleboel sensors etc te kopen als het koppelen toch niet werkt zoals ik hoop(simpel en snel).....
Of iemand een voorbeeld config van Homebridge? Wellicht kan ik daar al wat mee, plak je de xiaomi dingen nu onder de kan dingen of komen die ergens apart? I'm lost
Edit: of moet ik dan ook de gateway al hebben? Ben nu een beetje terughoudend om een heleboel sensors etc te kopen als het koppelen toch niet werkt zoals ik hoop(simpel en snel).....
[ Voor 19% gewijzigd door Theelepel88 op 19-05-2018 14:04 ]
lees de draad voordat je blaat
Voor de Air Purifier is er een plugin voor homebridge. Volgens mij is er geen gateway nodig.Theelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:49:
Iemand een simpele guide voor een homebridge noob om de air purifiers aan te sluiten? Verder dan de KAKU apparaten in HB ben ik nog niet gekomen, telkens als ik iets probeer van xiaomi te koppelen crasht mijn homebridge....
Dat klopt, alleen geen idee hoe ik de token code achterhaal, en hoe en waar ik de HB config aanpas.meesje schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:26:
[...]
Voor de Air Purifier is er een plugin voor homebridge. Volgens mij is er geen gateway nodig.
ik denk dat je miio moet installeren, en dan
code:
1
| miio discover |
helaas ; npm WARN engine miio@0.15.6: wanted: {"node":">=6.6.0"} (current: {"node":"4.8.2","npm":"1.4.21"})
zo krijg ik meerdere regels
Maar als ik de boel net zo makkelijk kan koppelen als de ICS van KAKU met een gateway dan komt er gewoon een gateway, of zijn alle xiaomi producten wat lastiger te koppelen?(lees, meer script/code werk)
EDIT: hij installeert wel maar bij het uitvoeren van een discover krijg ik dan; sudo miio discover
/usr/bin/env: 'node': No such file or directory
zo krijg ik meerdere regels
Maar als ik de boel net zo makkelijk kan koppelen als de ICS van KAKU met een gateway dan komt er gewoon een gateway, of zijn alle xiaomi producten wat lastiger te koppelen?(lees, meer script/code werk)
EDIT: hij installeert wel maar bij het uitvoeren van een discover krijg ik dan; sudo miio discover
[ Voor 17% gewijzigd door Theelepel88 op 19-05-2018 16:33 ]
Inderdaad miio, zie stap 2 en 3: https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-air-purifierTheelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:02:
[...]
Dat klopt, alleen geen idee hoe ik de token code achterhaal, en hoe en waar ik de HB config aanpas.
Naasr de mi air purifier plugin heb je ook een xiaomi air purifier welke een fork is van de mi versie en wat meer mogelijkheden heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 19-05-2018 16:37 ]
sudo npm install -g miioTheelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:31:
helaas ; npm WARN engine miio@0.15.6: wanted: {"node":">=6.6.0"} (current: {"node":"4.8.2","npm":"1.4.21"})
zo krijg ik meerdere regels![]()
Ik weet niet hoe nauw het luistert, bij stap 2 staat:Theelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:31:
zo krijg ik meerdere regels![]()
code:
1
| miio --discover --sync |
En dan inderdaad nog eerst sudo er voor zetten.
Je hebt geen foutmeldingen gekregen bij stap 1?
Voor het aanpassen van de config(.json) kun je het beste de config-ui-x plugin installeren en vanuit daar de config aanpassen. Deze plugin checkt of de syntax juist is. Je kunt namelijk vrij snel een haakje, komma oid vergeten. Daarnaast is deze plugin erg handig om homebridge en de plugins te updaten.Theelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:02:
[...]
Dat klopt, alleen geen idee hoe ik de token code achterhaal, en hoe en waar ik de HB config aanpas.
die -- moet je weglaten.meesje schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:40:
[...]
Ik weet niet hoe nauw het luistert, bij stap 2 staat:
code:
1 miio --discover --sync
Ik denk wel dat miio -g geïnstalleerd moet worden.
Stap 1 gaf inderdaad geen foutmeldingen, bij stap 2 wel, stap 3 dus ook, en ja had Sudo gebruikt(anders ging stap 1 al fout ivm locken van directory)meesje schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:40:
[...]
Ik weet niet hoe nauw het luistert, bij stap 2 staat:
code:
1 miio --discover --sync
Ik heb die volgens mij al geïnstalleerd, ik pas de config inderdaad aan via een weginterface, en daar geeft hij aan als de syntax fout is. Maar ook al keurt hij hem goed, mijn HB crashte daarna, via terminal de config aangepast(lees: weggehaald wat ik erbij gezet had) en toen was het weer prima.meesje schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:45:
[...]
Voor het aanpassen van de config(.json) kun je het beste de config-ui-x plugin installeren en vanuit daar de config aanpassen. Deze plugin checkt of de syntax juist is. Je kunt namelijk vrij snel een haakje, komma oid vergeten. Daarnaast is deze plugin erg handig om homebridge en de plugins te updaten.
sudo npm install save miiopaQ schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:58:
[...]
die -- moet je weglaten.
Ik denk wel dat miio -g geïnstalleerd moet worden.
npm WARN engine miio@0.15.6: wanted: {"node":">=6.6.0"} (current: {"node":"4.8.2","npm":"1.4.21"})
npm WARN engine tinkerhub-discovery@0.3.1: wanted: {"node":">=6.0.0"} (current: {"node":"4.8.2","npm":"1.4.21"})
npm WARN engine abstract-things@0.9.0: wanted: {"node":">=6.6.0"} (current: {"node":"4.8.2","npm":"1.4.21"})
npm WARN engine dwaal@0.1.4: wanted: {"node":">=6.0.0"} (current: {"node":"4.8.2","npm":"1.4.21"})
miio@0.15.6 node_modules/miio
├── appdirectory@0.1.0
├── deep-equal@1.0.1
├── debug@3.1.0 (ms@2.0.0)
├── tinkerhub-discovery@0.3.1 (eventemitter3@2.0.3)
├── mkdirp@0.5.1 (minimist@0.0.8)
├── chalk@2.4.1 (escape-string-regexp@1.0.5, supports-color@5.4.0, ansi-styles@3.2.1)
├── yargs@10.1.2 (get-caller-file@1.0.2, decamelize@1.2.0, y18n@3.2.1, set-blocking@2.0.0, which-module@2.0.0, require-directory@2.1.1, require-main-filename@1.0.1, yargs-parser@8.1.0, string-width@2.1.1, find-up@2.1.0, cliui@4.1.0, os-locale@2.1.0)
└── abstract-things@0.9.0 (is-mergeable-object@1.1.0, color-temperature@0.2.7, foibles@0.2.0, color-convert@1.9.1, amounts@0.5.0, color-string@1.5.2, dwaal@0.1.4)
save@2.3.2 node_modules/save
├── lodash.assign@4.2.0
├── mingo@1.3.3
├── event-stream@3.3.4 (duplexer@0.1.1, from@0.1.7, map-stream@0.1.0, pause-stream@0.0.11, stream-combiner@0.0.4, split@0.3.3, through@2.3.8)
└── async@2.6.0 (lodash@4.17.10)
en bij commando (sudo) npm install -g miio
sudo npm install -g miio
npm WARN engine miio@0.15.6: wanted: {"node":">=6.6.0"} (current: {"node":"4.8.2","npm":"1.4.21"})
npm WARN engine abstract-things@0.9.0: wanted: {"node":">=6.6.0"} (current: {"node":"4.8.2","npm":"1.4.21"})
npm WARN engine tinkerhub-discovery@0.3.1: wanted: {"node":">=6.0.0"} (current: {"node":"4.8.2","npm":"1.4.21"})
npm WARN engine dwaal@0.1.4: wanted: {"node":">=6.0.0"} (current: {"node":"4.8.2","npm":"1.4.21"})
/usr/local/bin/miio -> /usr/local/lib/node_modules/miio/cli/index.js
miio@0.15.6 /usr/local/lib/node_modules/miio
├── appdirectory@0.1.0
├── deep-equal@1.0.1
├── debug@3.1.0 (ms@2.0.0)
├── tinkerhub-discovery@0.3.1 (eventemitter3@2.0.3)
├── mkdirp@0.5.1 (minimist@0.0.8)
├── chalk@2.4.1 (escape-string-regexp@1.0.5, supports-color@5.4.0, ansi-styles@3.2.1)
├── yargs@10.1.2 (get-caller-file@1.0.2, decamelize@1.2.0, y18n@3.2.1, which-module@2.0.0, set-blocking@2.0.0, require-main-filename@1.0.1, require-directory@2.1.1, yargs-parser@8.1.0, string-width@2.1.1, find-up@2.1.0, cliui@4.1.0, os-locale@2.1.0)
└── abstract-things@0.9.0 (is-mergeable-object@1.1.0, color-temperature@0.2.7, foibles@0.2.0, amounts@0.5.0, color-convert@1.9.1, color-string@1.5.2, dwaal@0.1.4)
vervolgens eigenwijs als ik ben toch proberen te discoveren;
$ sudo miio discover sync
$ sudo miio --discover --sync
De "--" lijken dus geen verdere invloed te hebben.
Raspberry is nu zo'n 2 weken geleden helemaal opnieuw ingespoeld en uiteraard bijgewerkt. Het betreft wel een Rasp 1 maar dat mag het volgens mij niet veroorzaken? Mijn grootste vraag blijft, als ik de gateway koppel aan HB gaat dat op dezelfde lastige manier of is dat wel eenvoudig? Want dan koop ik gewoon een gateway
Niet op de raspberry, die zit met ethernet....paQ schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:37:
uh.. heb je wel wifi?
Heb ik echt wifi nodig om de xiaomi devices te koppelen?
Update je node en npm eens, wat is er op WiFi tegen? Weet niet of het zonder zou werken, de Xiaomi devices zijn in elk geval veelal gekoppeld middels z-wave aan de gateway, welke verbonden is met WiFi.Theelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:42:
[...]
Niet op de raspberry, die zit met ethernet....
Heb ik echt wifi nodig om de xiaomi devices te koppelen?klinkt best logisch eigenlijk..... Ook wifi nodig om de gateway te koppelen?
apt list nodejsRgerr schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:17:
[...]
Update je node en npm eens, wat is er op WiFi tegen? Weet niet of het zonder zou werken, de Xiaomi devices zijn in elk geval veelal gekoppeld middels z-wave aan de gateway, welke verbonden is met WiFi.
Listing... Done
nodejs/stable,now 4.8.2~dfsg-1 armhf [installed,automatic]
pi@raspberrypi:~ $ apt list -a nodejs
Listing... Done
pi@raspberrypi:~ $ sudo apt install nodejs
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
nodejs is already the newest version (4.8.2~dfsg-1).
nodejs set to manually installed.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
sudo npm i -g npm? Als het goed is ga je dan naar npm 6.0.1Theelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:24:
[...]
apt list nodejs
Listing... Done
pi@raspberrypi:~ $ apt list -a nodejs
Listing... Done
Building dependency tree
nodejs set to manually installed.
Gok dat ik over moet naar een nieuwer type raspberry(hardware)
Verwijderd
Je hebt zo’n vibratiesensor? Welke en hoe heb je de gekoppeld? Op de pi of een ander bordje à la esp12?Rgerr schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:41:
[...]
Daarnaast draait nog een scriptje voor de wasmachine voor ifttt notificaties. En dat loopt erg soepel zo.
pi@raspberrypi:~ $ sudo npm i -g npmRgerr schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:36:
[...]
sudo npm i -g npm? Als het goed is ga je dan naar npm 6.0.1
npm WARN package.json path-is-inside@1.0.2 No README data
npm WARN package.json sorted-object@2.0.1 No README data
/usr/local/bin/npm -> /usr/local/lib/node_modules/npm/bin/npm-cli.js
/usr/local/bin/npx -> /usr/local/lib/node_modules/npm/bin/npx-cli.js
npm WARN package.json config-chain@1.1.11 No license field.
npm WARN package.json qrcode-terminal@0.12.0 No license field.
npm@6.0.1 /usr/local/lib/node_modules/npm
daarna;
pi@raspberrypi:~ $ apt list nodejs
Listing... Done
nodejs/stable,now 4.8.2~dfsg-1 armhf [installed]
Building dependency tree
https://github.com/robertvorthman/smart-plug-power-monitorVerwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:51:
[...]
Je hebt zo’n vibratiesensor? Welke en hoe heb je de gekoppeld? Op de pi of een ander bordje à la esp12?
Icm een TP-link HS110 en IFTTT.
Vreemd, misschien een hardware dingetje? Je zit vermoedelijk niet op Pi 3B?Theelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:04:
[...]
pi@raspberrypi:~ $ sudo npm i -g npm
npm WARN package.json path-is-inside@1.0.2 No README data
npm WARN package.json sorted-object@2.0.1 No README data
/usr/local/bin/npm -> /usr/local/lib/node_modules/npm/bin/npm-cli.js
/usr/local/bin/npx -> /usr/local/lib/node_modules/npm/bin/npx-cli.js
npm WARN package.json config-chain@1.1.11 No license field.
npm WARN package.json qrcode-terminal@0.12.0 No license field.
npm@6.0.1 /usr/local/lib/node_modules/npm
daarna;
pi@raspberrypi:~ $ apt list nodejs
Listing... Done
nodejs/stable,now 4.8.2~dfsg-1 armhf [installed]
Building dependency tree
Die universal remote is wifi.Theelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:42:
[...]
Niet op de raspberry, die zit met ethernet....
Heb ik echt wifi nodig om de xiaomi devices te koppelen?klinkt best logisch eigenlijk..... Ook wifi nodig om de gateway te koppelen?
Zou me niks verbazen dat de purifier ook wifi is.
Purifier moest ik contacten met mijn wifi om hem in de app te krijgen.... geen idee of dat standaard is.paQ schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:28:
[...]
Die universal remote is wifi.
Zou me niks verbazen dat de purifier ook wifi is.
Ik zit nog op een Pi 1.0 uit 2011/2012.Rgerr schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:28:
[...]
Vreemd, misschien een hardware dingetje? Je zit vermoedelijk niet op Pi 3B?
Dan zal hij ook met wifi moeten verbinden om hem op je pi te krijgen verwacht ik.Theelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:49:
[...]
Purifier moest ik contacten met mijn wifi om hem in de app te krijgen.... geen idee of dat standaard is.
[...]
uit de plugin"
code:
1
2
3
4
5
6
7
| You may need to wait few minutes until you get the response similar to below: Device ID: 49466088 Model info: Unknown Address: 192.168.1.8 Token: 6f7a65786550386c700a6b526666744d via auto-token Support: Unknown |
yep, hij komt met een ip terug waarmee je moet verbinden. (en een token)
Het IP kan ik zo uit de router vissen, in principe moet het niet uitmaken voor de rasp om alleen met internet verbonden te zijn. Het is niet zo dat er een eigen xiaomi wifi netwerk is waar hij lid van moet zijn.paQ schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:52:
[...]
Dan zal hij ook met wifi moeten verbinden om hem op je pi te krijgen verwacht ik.
uit de plugin"
code:
1 2 3 4 5 6 7 You may need to wait few minutes until you get the response similar to below: Device ID: 49466088 Model info: Unknown Address: 192.168.1.8 Token: 6f7a65786550386c700a6b526666744d via auto-token Support: Unknown
yep, hij komt met een ip terug waarmee je moet verbinden. (en een token)
mja da's ook weer zo, maar wie weet, wil die miio niet omdat er geen wifi is? (op de pi)Theelepel88 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:56:
[...]
Het IP kan ik zo uit de router vissen, in principe moet het niet uitmaken voor de rasp om alleen met internet verbonden te zijn. Het is niet zo dat er een eigen xiaomi wifi netwerk is waar hij lid van moet zijn.
Yes! De rolgordijnen reageren op de gezette automatisering met de sun plug-in!
@paQ, mij is het zo gelukt:
@paQ, mij is het zo gelukt:
Dillema om rolluiken te bedienen.
Via een dubbele homekit schakelaar van Koogeek (1 open, 1 dicht) of Fibaro Roller Shutter 2 via Z-Wave stick in Pi -> Domoticz -> Homebridge -> HomeKit.
Aan de ene kant wil ik het liever via de schakelaar, kortere lijnen en minder storingsgevoelig, aan de andere kant is het voor de volledigheid prettiger om het met zo’n roller shutter te regelen.
Suggesties?
Via een dubbele homekit schakelaar van Koogeek (1 open, 1 dicht) of Fibaro Roller Shutter 2 via Z-Wave stick in Pi -> Domoticz -> Homebridge -> HomeKit.
Aan de ene kant wil ik het liever via de schakelaar, kortere lijnen en minder storingsgevoelig, aan de andere kant is het voor de volledigheid prettiger om het met zo’n roller shutter te regelen.
Suggesties?
Koogeek > handig voor manueel gebruik, minder mooi in een app
Fibaro > niet manueel te gebruiken, nice in de app
Ik heb een beetje hetzelfde met de airco merk ik.
Op een universal remote koppelt ie geen status oid terug (heb het wel fail safe nu) zoals op een AB van de AC. Dat zal een Sensibo bijv allemaal mooier oppakken, maar 129 vs 21 is nogal een verschilletje
Voor de mensen die met de universal remote aan de slag gaan van Xiaomi
deze plugin gebruiken:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-ir-remote
Daarbij dien je miio te installeren.
Alleen in die versie (of die versie icm de ChuangMi plugin) zit een glitch. Namelijk dat na ca 2 min miio in een soort van slaapstand raakt. Pas bij de tweede opdracht zal hij reageren. NIET HANDIG!
De oplossing is
sudo npm install -g miio@0.14.1 in plaats van gewoon miio.
Fibaro > niet manueel te gebruiken, nice in de app
Ik heb een beetje hetzelfde met de airco merk ik.
Op een universal remote koppelt ie geen status oid terug (heb het wel fail safe nu) zoals op een AB van de AC. Dat zal een Sensibo bijv allemaal mooier oppakken, maar 129 vs 21 is nogal een verschilletje
Voor de mensen die met de universal remote aan de slag gaan van Xiaomi
deze plugin gebruiken:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-ir-remote
Daarbij dien je miio te installeren.
Alleen in die versie (of die versie icm de ChuangMi plugin) zit een glitch. Namelijk dat na ca 2 min miio in een soort van slaapstand raakt. Pas bij de tweede opdracht zal hij reageren. NIET HANDIG!
De oplossing is
sudo npm install -g miio@0.14.1 in plaats van gewoon miio.
Ga denk ik voor de Koogeek switch. Als ik de switches ‘rolluiken open’ en ‘rolluiken dicht’ noem en: “he Siri, doe de rolluiken open” roep, werkt dat. En is minder storingsgevoelig gezien de directe HK integratie.
Ik denk schakelaar L naar beneden
Schakelaar rechts naar boven
Tegelijk: stop
Oid
Schakelaar rechts naar boven
Tegelijk: stop
Oid
Schakelaar 1 naar beneden/dicht, schakelaar 2 omhoog/open. Beide aan is error, beide uit is niks uiteraard.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:11:
hoe werkt dubbele koogeek switch voor rolluiken in homekit
Schakelaar 1 of 2 gewoonweg uit zetten.paQ schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:08:
kee, je kunt niet stoppen dan?
Overigens een algemene tip bij vastlopers en herinstallaties.
Ik had afgelopen week met update, upgrade mijn terminal per ongeluk afgesloten, met als gevolg dat raspbian aardig overhoop lag. Alles werkte nog gewoon in homebridge hoor, maar geen apt-get of npm. en dat levert al vlug problemen op
Anyway, mocht je moeten (of willen) herinstalleren, dan zal je huidige configuratie niet opnieuw geaccepteerd worden in homekit. Ergo: je zal poort en/of mac (user) moeten veranderen in de config om het opnieuw aan de praat te krijgen.
Hoe dan ook, verwijder niets uit homekit!
Laat alles staan zoals het staat en leg homekit voorlopig terzijde.
1. maak een back-up van je config uit config-ui-x
2. als heel je pi weer geïnstalleerd is, zet dan meteen config-ui-x erop; je kunt zo in no-time al je plugin weer installeren. Houd er uiteraard rekening mee dat er voor sommige plugins extra installatiewerk nodig is.
3. zodra al je plugins er weer op staan, laad je de config weer in (uit stap 1), maar tel bij user en poort bijv 1 op, zodat de user anders wordt.
4. start Homebridge en controleer of je geen fouten ziet in de opstartlog
Je homebridge set-up is nu precies weer zoals hij was.
5. start Woning op een iDevice, en laat alle niet reagerende homebridge tegels gewoon met rust. Voeg een accessoire toe, en selecteer je Homebridge configuratie en voer de opgegeven code in.
6. voeg een voor een alle accessoires toe, en zet achter elke naam een "x". Zo weet je welke de nieuwe is.
7. als alles is toegevoegd heb je dus net zoveel homebridge tegels die niet functioneren als homebridge tegels die wel functioneren. Loop nu één voor één je automatiseringen door, en vervang daarbij alle oude homebridge apparaten voor de nieuwe.
8. als alle automatiseringen zijn bijgewerkt, long press je op een kapotte tegel, klikt op schakelaccessoire en selecteert verwijder schakelaccessoire. Nu verwijder je dus je oude homebridge uit homekit, waarna je de nieuwe -werkende- overhoudt.
9. Long press op de nieuwe homebridge tegels en verwijder de 'x' achter elke naam
Je bespaart je zo alle tijd die je kwijt bent met uitzoeken van config, api-keys, layout en vooral automatiseringen. 't was eigenlijk zo gepiept
Ik had afgelopen week met update, upgrade mijn terminal per ongeluk afgesloten, met als gevolg dat raspbian aardig overhoop lag. Alles werkte nog gewoon in homebridge hoor, maar geen apt-get of npm. en dat levert al vlug problemen op
Anyway, mocht je moeten (of willen) herinstalleren, dan zal je huidige configuratie niet opnieuw geaccepteerd worden in homekit. Ergo: je zal poort en/of mac (user) moeten veranderen in de config om het opnieuw aan de praat te krijgen.
Hoe dan ook, verwijder niets uit homekit!
Laat alles staan zoals het staat en leg homekit voorlopig terzijde.
1. maak een back-up van je config uit config-ui-x
2. als heel je pi weer geïnstalleerd is, zet dan meteen config-ui-x erop; je kunt zo in no-time al je plugin weer installeren. Houd er uiteraard rekening mee dat er voor sommige plugins extra installatiewerk nodig is.
3. zodra al je plugins er weer op staan, laad je de config weer in (uit stap 1), maar tel bij user en poort bijv 1 op, zodat de user anders wordt.
4. start Homebridge en controleer of je geen fouten ziet in de opstartlog
Je homebridge set-up is nu precies weer zoals hij was.
5. start Woning op een iDevice, en laat alle niet reagerende homebridge tegels gewoon met rust. Voeg een accessoire toe, en selecteer je Homebridge configuratie en voer de opgegeven code in.
6. voeg een voor een alle accessoires toe, en zet achter elke naam een "x". Zo weet je welke de nieuwe is.
7. als alles is toegevoegd heb je dus net zoveel homebridge tegels die niet functioneren als homebridge tegels die wel functioneren. Loop nu één voor één je automatiseringen door, en vervang daarbij alle oude homebridge apparaten voor de nieuwe.
8. als alle automatiseringen zijn bijgewerkt, long press je op een kapotte tegel, klikt op schakelaccessoire en selecteert verwijder schakelaccessoire. Nu verwijder je dus je oude homebridge uit homekit, waarna je de nieuwe -werkende- overhoudt.
9. Long press op de nieuwe homebridge tegels en verwijder de 'x' achter elke naam
Je bespaart je zo alle tijd die je kwijt bent met uitzoeken van config, api-keys, layout en vooral automatiseringen. 't was eigenlijk zo gepiept
Zo doe ik het ook, eens in de zoveel tijd een back-up maken van de volledige image. Vrijheid om te klooien en mocht het mis gaan: gewoon je image terug zetten op de sd kaart, niks aan de hand.
Maar bij het terugplaatsen van de image heb ik ook al eens meegemaakt dat homekit er niets meer van wilde weten. Toen moest alsnog alles opnieuw.
Dat is raar? Zou niks moeten uitmaken, je maakt tenslotte een totale kopie van je sd kaartje. Als je die gewoon terug zet, via bijvoorbeeld Etcher, lijkt me dat er niet veranderd is ten opzichte van een eerdere situatie: HomeKit zou het dan gewoon moeten slikken? Heb het in elk geval (nog) niet meegemaakt.paQ schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:40:
Maar bij het terugplaatsen van de image heb ik ook al eens meegemaakt dat homekit er niets meer van wilde weten. Toen moest alsnog alles opnieuw.
Dat klinkt voor mij ook wel vreemd. Gelukkig nog niet meegemaakt. Wellicht raakt er dan toch iets corrupt in homekit/icloud?
Zo...
Dat was even uitvogelen maar het is geslaagd
De louvers (op neer klepjes) van de airco onthouden alleen hun positie bij uit en weer inschakelen. Echter, switch ik van modus, cool > dry (auto in mijn programmering) dan gaan de louvers naar de beginstand (1) ipv waar ik ze wil hebben (3) zodat de koele lucht niet in mijn nek blaast.

2 statefull switches aangemaakt, die de laatste modus onthouden. Verander ik van modus, dan twee keer een (vertraagd) signaal om de louvers twee stapjes naar beneden te draaien
Zet ik de airco aan vanaf status uit, maar kwam ik vanaf dezelfde status, dan doet de automatisering verder niets; de airco pakt dan automatisch de laatstgekozen louver-settings.
en toen had ik 243 regels /nerd
De louvers (op neer klepjes) van de airco onthouden alleen hun positie bij uit en weer inschakelen. Echter, switch ik van modus, cool > dry (auto in mijn programmering) dan gaan de louvers naar de beginstand (1) ipv waar ik ze wil hebben (3) zodat de koele lucht niet in mijn nek blaast.

2 statefull switches aangemaakt, die de laatste modus onthouden. Verander ik van modus, dan twee keer een (vertraagd) signaal om de louvers twee stapjes naar beneden te draaien
Zet ik de airco aan vanaf status uit, maar kwam ik vanaf dezelfde status, dan doet de automatisering verder niets; de airco pakt dan automatisch de laatstgekozen louver-settings.
[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 23-05-2018 17:28 ]
Nice, koele dagen binnen komende tijd.paQ schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:18:
Zo...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Paar DIY projects, via homebridge toegevoegd in homekit:
1. Motion sensor
2. Poort/deur/raam sensor
1. Motion sensor
2. Poort/deur/raam sensor
En ineens blijken al mijn Flower Cares te zijn verdwenen uit Homekit. Als ik de RPI nu opstart staat er
[BLE]Noble Powered Off
Ja, en nu dan?
[BLE]Noble Powered Off
Ja, en nu dan?
Probeer er eens nieuwe batterijen in te stoppen en Pi opnieuw opstarten. Kan dan wel zijn dat je MAC adres is gewijzigd, dus dat zou je dan moeten opzoeken en aanpassen in je config.Serena schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:53:
En ineens blijken al mijn Flower Cares te zijn verdwenen uit Homekit. Als ik de RPI nu opstart staat er
[BLE]Noble Powered Off
Ja, en nu dan?
Batterijen zitten op 98%. Het gaat er dus om dat Noble ineens uitstaatRgerr schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:07:
[...]
Probeer er eens nieuwe batterijen in te stoppen en Pi opnieuw opstarten. Kan dan wel zijn dat je MAC adres is gewijzigd, dus dat zou je dan moeten opzoeken en aanpassen in je config.
Heb nu mijn KaKu schakelaars in Homebridge gezet, echter zou ik graag de mogelijkheid hebben om meerdere aan commando’s te sturen. Dit om de rolluiken niet volledig te laten zakken maar bijvoorbeeld halverwege te laten stoppen. Nu staan ze erin als een ics onOff. Mogelijk een andere accessories optie gebruiken?
Oké, vreemd. Reboot verhelpt het niet?Serena schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:09:
[...]
Batterijen zitten op 98%. Het gaat er dus om dat Noble ineens uitstaat
Mac opnieuw opgestart, RPI opnieuw opgestart, alles geupdate. Ik snap er echt helemaal niets van.
Je kunt een delay switch in Homebridge gebruiken en die op de helft van de tijd in te stellen waar het rolluik van dicht gaat.Theelepel88 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:10:
Heb nu mijn KaKu schakelaars in Homebridge gezet, echter zou ik graag de mogelijkheid hebben om meerdere aan commando’s te sturen. Dit om de rolluiken niet volledig te laten zakken maar bijvoorbeeld halverwege te laten stoppen. Nu staan ze erin als een ics onOff. Mogelijk een andere accessories optie gebruiken?
Opgelost, ik heb het schema van de plugin Mi Flower Mate opnieuw doorlopen en nu werkt het weer.