Homebridge topic

Pagina: 1 ... 11 ... 52 Laatste
Acties:

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:50
Rgerr schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Probeer er eens nieuwe batterijen in te stoppen en Pi opnieuw opstarten. Kan dan wel zijn dat je MAC adres is gewijzigd, dus dat zou je dan moeten opzoeken en aanpassen in je config.
Huh? Je mac adres wijzigt toch niet als de batterijen vervangt? Voor zover mijn kennis reikt, is een MAC adres een vast gegeven.
Serena schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:18:
Opgelost, ik heb het schema van de plugin Mi Flower Mate opnieuw doorlopen en nu werkt het weer.
Mooi dat het opgelost is. Ik heb nog even zitten google-en. Een paar hits geven aan dat bluetooth uitgeschakeld is. Je kunt de volgende keer ook inloggen op je RPI (met vnc of fysiek met toetsenbord/muis/tv) en kijken wat bluetooth aangeeft. Is deze actief (ja/nee)? etc.

[ Voor 35% gewijzigd door meesje op 25-05-2018 13:54 ]

• meesje
Ik zoek een goedkope buitencamera die werkt onder homebridge. Mijn wensen: wifi (niet PoE), redelijk compact (niet van die grote 'toeters' zoals de foscam fi9900p met veel extra, vaste, snoeren/stekkers), minimaal 720p en natuurlijk een beetje betaalbaar. ;)
Kennen jullie een buitencamera die aan die wensen voldoet?

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-11 21:02
@meesje Naar mijn weten juist niet, MAC adressen van mijn Flora gevallen zijn veranderd na een batterij wissel. Geen idee waarom, maar HB herkende ze bijvoorbeeld eerst niet, tot ik de MAC adressen wijzigde in de config. Verder kan ik je niet helpen met je camera wens, ik heb C1’tjes en PoE camera’s.

• meesje
@Rgerr Goed om te weten dat MAC adressen van de Flora's (kunnen) wijzigen. Het duurt nog (hopelijk) even voordat de batterij leeg is, maar ik neem het mee. Scheelt toch weer hersenbrekers.

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Rgerr schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:12:
[...]

Je kunt een delay switch in Homebridge gebruiken en die op de helft van de tijd in te stellen waar het rolluik van dicht gaat.
Dat is leuk als het altijd even ver moet, maar we willen het rolluik nog weleens (mis)bruiken als zonwering voor de ondergaande zon, en dat staat hij om 1800 hoger dan 2000. Nu verstuur ik vanuit de kaku app het 2e aan commando maar, maar dat moet natuurlijk ook via HB of HK kunnen.

Welke opties hebben we allemaal als schakelaars in HB hier kan ik niet echt een lijstje van vinden.

lees de draad voordat je blaat

• Rgerr
Theelepel88 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:02:
[...]

Dat is leuk als het altijd even ver moet, maar we willen het rolluik nog weleens (mis)bruiken als zonwering voor de ondergaande zon, en dat staat hij om 1800 hoger dan 2000. Nu verstuur ik vanuit de kaku app het 2e aan commando maar, maar dat moet natuurlijk ook via HB of HK kunnen.

Welke opties hebben we allemaal als schakelaars in HB hier kan ik niet echt een lijstje van vinden.
Je kunt meerdere schakelaars aanmaken, bijvoorbeeld op 5/10/15/20/25/30 seconden. Heb je verschillende ‘niveaus’ voor je rolluiken, alleen even nadenken over benamingen voor Siri.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:18
Vandaag bij mijn oom de Ring Doorbell Pro geïnstalleerd. Erg mooi en top beeld.
Nu wil ik hem zelf ook graag en er zou HK ondersteuning komen.
Heeft iemand hem werkend met een plugin?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Serena schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:08:
Vandaag bij mijn oom de Ring Doorbell Pro geïnstalleerd. Erg mooi en top beeld.
Nu wil ik hem zelf ook graag en er zou HK ondersteuning komen.
Heeft iemand hem werkend met een plugin?
Ik ben plugins tegengekomen volgens mij. Al gezocht op npm?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Serena
paQ schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 00:08:
[...]

Ik ben plugins tegengekomen volgens mij. Al gezocht op npm?
Ik vond er alleen eentje met een notificatie. Wil er graag eentje doe continue de camera weergeeft.

• meesje
Er is nog geen werkend plugin voor de Ring (Pro) deurbel.
Inderdaad alleen de notificatie werkend. Er wordt een suggestie gegeven om het beeld via de ffmpeg plugin te laten lopen, maar dat kan helemaal niet. Ring heeft alles lekker goed dicht getimmerd. Zoek maar eens op reddit.
Nu dus wachten tot 2019, 2020, 2021.....

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 26-05-2018 07:06 ]

• Rgerr
https://www.npmjs.com/pac...tform-ring-video-doorbell

Staat een workaround beschreven door camera en bel in dezelfde kamer te plaatsen, dan zou HK het herkennen als 1 accessoire.

• meesje
Rgerr schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 07:08:
https://www.npmjs.com/pac...tform-ring-video-doorbell

Staat een workaround beschreven door camera en bel in dezelfde kamer te plaatsen, dan zou HK het herkennen als 1 accessoire.
Dat is dus wat ik bedoelde met ‘suggestie’. Dit werkt niet. Ik heb daar al eens op gegoogled en kwam uit op een forum van reddit. De Ring deurbel kun je helemaal niet werkend krijgen met ffmpeg. Alles zit op slot. Zo voorkomt Ring dat je zelf opnames kunt maken, ze willen natuurlijk dat je graag een cloud abonnementje van ze afneemt. ;)

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 07:24:
[...]

Dat is dus wat ik bedoelde met ‘suggestie’. Dit werkt niet. Ik heb daar al eens op gegoogled en kwam uit op een forum van reddit. De Ring deurbel kun je helemaal niet werkend krijgen met ffmpeg. Alles zit op slot. Zo voorkomt Ring dat je zelf opnames kunt maken, ze willen natuurlijk dat je graag een cloud abonnementje van ze afneemt. ;)
Ah, slimmeriken... Dan wacht ik nog even op release van HK support. :+ Prijzig beestje, zeker zo als het zo beperkt en geld-trekkerij is. Misschien komt er nog een waardige goedkopere concurrent in de tussentijd.

• meesje
Het is trouwens leuk dat Ring support voor Homekit heeft aangekondigd, maar, los van wanneer, vraag ik me ook af welke functionaliteit ze onderbrengen in HomeKit. Is het alleen een live stream? Of ook ‘druk op knop’ berichtgeving? Motion detection? Praten via de Woning app? Etc.

Ik ben heel erg benieuwd. De Netgear Arlo Baby heeft ook HomeKit support, echter dat beteft alleen de live stream.... De kracht van dergelijke apparaten lijkt me toch motion detection. Bij de Ring deurbel wil je toch ook in de gaten houden of er iemand voor je de deur staat en uiteindelijk niet aanbelt?

Wat dat laatste vraag ik me af of dat al werkt in de homebridge plugin. Of is het alleen wanneer er daadwerkelijk aangebeld wordt? Dat haal ik niet uit de omschrijving van de plugin.

• meesje
Rgerr schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 07:35:
[...]

Ah, slimmeriken... Dan wacht ik nog even op release van HK support. :+ Prijzig beestje, zeker zo als het zo beperkt en geld-trekkerij is. Misschien komt er nog een waardige goedkopere concurrent in de tussentijd.
Dat was destijds ook mijn keuze: inderdaad eerst afwachten tot de release van HK support. En ook even kijken welke functionaliteit er ondersteunt zal worden middels HK (zie mijn bericht hierboven).

• paQ
  • Nu online
Heeft iemand hier het al aangedurfd een tweede instance HB op dezelfde pi te draaien?
Ik lees links en rechts wel dat het mogelijk is, maar schijnbaar niet als service...

Als dat allemaal zou werken, dan hoef ik voor het alarm geen tweede pi aan te schaffen.

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 26-05-2018 12:10 ]

• meesje
Als ik zo snel lees, kan het eventueel als je homebridge via docker installeert.
https://github.com/oznu/docker-homebridge/issues/32

• Rgerr
paQ schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:09:
Heeft iemand hier het al aangedurfd een tweede instance HB op dezelfde pi te draaien?
Ik lees links en rechts wel dat het mogelijk is, maar schijnbaar niet als service...

Als dat allemaal zou werken, dan hoef ik voor het alarm geen tweede pi aan te schaffen.
Ook niet als je de een als systemd draait en de ander via init.d of screen?

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Sja. Geen idee :p

Misschien morgenvroeg toch maar eens proberen.

• Serena
De Ring Doorbell Pro hangt sinds gisteren en ik ben erg tevreden. Wel nog even een setje besteld om de bel iets te kantelen, dan heb ik een betere zichthoek.
Niet alleen aanbellen, motion werkt ook perfect. Voortuin afgekaderd, geen berichten als iemand over het trottoir loopt. Perfect.
Mooi beeld, geen klachten hier!

[ Voor 6% gewijzigd door Serena op 27-05-2018 10:07 ]

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-10 14:29
Serena schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:05:
De Ring Doorbell Pro hangt sinds gisteren en ik ben erg tevreden. Wel nog even een setje besteld om de bel iets te kantelen, dan heb ik een betere zichthoek.
Niet alleen aanbellen, motion werkt ook perfect. Voortuin afgekaderd, geen berichten als iemand over het trottoir loopt. Perfect.
Mooi beeld, geen klachten hier!
Met de homebridge plugin voor notificaties & camera?

Edit: camera is blijkbaar niet mogelijk, maar de API ondersteunt tegenwoordig wel live streaming precies |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Nindustries op 27-05-2018 10:57 ]

~ beware of misinformation.

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:16:
[...]

ha! *O*
Bij de buurman werkt het *D
effe snel back-upje draaien en dan zet ik het er ook in.

het werkt, alleen wil hij hem niet als service starten... echt supervaag :?
Lijkt wel een rechten-issue te zijn oid.
Start ik hem handmatig in terminal, dan heb ik gewoon twee HB configs naast elkaar lopen. Uiteraard delen ze elkaars plugins wel, maar de configs niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
● jablobridge.service - LSB: Start daemon at boot time
   Loaded: loaded (/etc/init.d/jablobridge; generated; vendor preset: enabled)
   Active: active (exited) since Sun 2018-05-27 11:31:14 CEST; 19min ago
     Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
   CGroup: /system.slice/jablobridge.service

mei 27 11:31:14 raspberrypi systemd[1]: Starting LSB: Start daemon at boot time...
mei 27 11:31:14 raspberrypi jablobridge[1138]: Starting jablobridge
mei 27 11:31:14 raspberrypi sudo[1144]:     root : TTY=unknown ; PWD=/home/pi ; USER=pi ; ENV=DEBUG=* ; COMMAND=/usr/bin/homebridge -U /home/pi/.jablobridge
mei 27 11:31:14 raspberrypi sudo[1144]: pam_unix(sudo:session): session opened for user pi by (uid=0)
mei 27 11:31:14 raspberrypi systemd[1]: Started LSB: Start daemon at boot time.
mei 27 11:31:17 raspberrypi sudo[1144]: pam_unix(sudo:session): session closed for user pi

Het lost mijn probleem iig op, maar het zou mooi zijn als hij toch automatisch boot.

[ Voor 69% gewijzigd door paQ op 27-05-2018 13:02 ]

• Rgerr
paQ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:48:
[...]

ha! *O*
Bij de buurman werkt het *D
effe snel back-upje draaien en dan zet ik het er ook in.

het werkt, alleen wil hij hem niet als service starten... echt supervaag :?
Lijkt wel een rechten-issue te zijn oid.
Start ik hem handmatig in terminal, dan heb ik gewoon twee HB configs naast elkaar lopen. Uiteraard delen ze elkaars plugins wel, maar de configs niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
● jablobridge.service - LSB: Start daemon at boot time
   Loaded: loaded (/etc/init.d/jablobridge; generated; vendor preset: enabled)
   Active: active (exited) since Sun 2018-05-27 11:31:14 CEST; 19min ago
     Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
   CGroup: /system.slice/jablobridge.service

mei 27 11:31:14 raspberrypi systemd[1]: Starting LSB: Start daemon at boot time...
mei 27 11:31:14 raspberrypi jablobridge[1138]: Starting jablobridge
mei 27 11:31:14 raspberrypi sudo[1144]:     root : TTY=unknown ; PWD=/home/pi ; USER=pi ; ENV=DEBUG=* ; COMMAND=/usr/bin/homebridge -U /home/pi/.jablobridge
mei 27 11:31:14 raspberrypi sudo[1144]: pam_unix(sudo:session): session opened for user pi by (uid=0)
mei 27 11:31:14 raspberrypi systemd[1]: Started LSB: Start daemon at boot time.
mei 27 11:31:17 raspberrypi sudo[1144]: pam_unix(sudo:session): session closed for user pi

Het lost mijn probleem iig op, maar het zou mooi zijn als hij toch automatisch boot.
Ook niet via screen? Zou wel moeten werken, screen zorgt dan voor een automatisch terminal.

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:13:
[...]

Ook niet via screen? Zou wel moeten werken, screen zorgt dan voor een automatisch terminal.
Nog niet geprobeerd, maar dit zou gewoon moeten gaan natuurlijk...
Ik krijg hem vanuit terminal ook alleen maar als sudo gestart, dat is al raar. Maar sudo staat aan in het bash bestand. Dat blijkt ook uit dat logje dat ik net paste.

ik kan gewoonweg geen enkele reden vinden dat het niet zou moeten werken...

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 27-05-2018 13:29 ]

• meesje
Vannacht gingen er twee rookmelders af. Met veel moeite de afdekplaat verwijderd en dan sta je midden in de nacht te staren naar wat elektronica. Eerst zoektocht: geen batterij te bekennen. Het zijn kennelijk rookmelders aangesloten op het net en ook met elkaar verbonden. Tweede zoektocht: hoe zet ik ze uit? Uitkomst: ik heb nog steeds geen flauw idee; op een gegeven maar besloten om de draadjes naar speaker los te trekken. Deze week maar even kijken hoe de rest van de rookmelder netjes van het plafond te verwijderen, zonder een gedeelte van het plafond mee te nemen ;) Geen schroef te bekennen zo op het eerste gezicht.

Al met al een mooie aanleiding om Xiaomi Mijia Honeywell rookmelders aan te schaffen en mijn thuisautomatisering uit te breiden van Xiaomi Aqara spullen. Zojuist even snel gezocht. Volgens mij zijn ze het goedkoopst bij DX.com (23,75 euro).
@Rgerr Jij raadde me deze rookmelders aan. Wat voor batterij(en) gaat/gaan er in de rookmelder?
Zijn er nog aandachtspunten? In ieder geval moet ik ook een gateway aanschaffen, toch?
Hoe kan ik trouwens het eenvoudigst testen of de rookmelder wel werkt?

• Rgerr
meesje schreef op maandag 28 mei 2018 @ 07:43:
Vannacht gingen er twee rookmelders af. Met veel moeite de afdekplaat verwijderd en dan sta je midden in de nacht te staren naar wat elektronica. Eerst zoektocht: geen batterij te bekennen. Het zijn kennelijk rookmelders aangesloten op het net en ook met elkaar verbonden. Tweede zoektocht: hoe zet ik ze uit? Uitkomst: ik heb nog steeds geen flauw idee; op een gegeven maar besloten om de draadjes naar speaker los te trekken. Deze week maar even kijken hoe de rest van de rookmelder netjes van het plafond te verwijderen, zonder een gedeelte van het plafond mee te nemen ;) Geen schroef te bekennen zo op het eerste gezicht.

Al met al een mooie aanleiding om Xiaomi Mijia Honeywell rookmelders aan te schaffen en mijn thuisautomatisering uit te breiden van Xiaomi Aqara spullen. Zojuist even snel gezocht. Volgens mij zijn ze het goedkoopst bij DX.com (23,75 euro).
@Rgerr Jij raadde me deze rookmelders aan. Wat voor batterij(en) gaat/gaan er in de rookmelder?
Zijn er nog aandachtspunten? In ieder geval moet ik ook een gateway aanschaffen, toch?
Hoe kan ik trouwens het eenvoudigst testen of de rookmelder wel werkt?
Ik heb ze inderdaad aan je voorgelegd, maar heb ze zelf (nog) niet in gebruik. Mijn huidige rookmelders zijn pas twee jaar oud (nieuwbouw). Volgens mij heeft @paQ ze al wel in gebruik.

Over het algemeen zit er op zn minst één knop op een rookmelder: kort drukken is testen, lang drukken is uit (bij afgaan). Zoiets zal ook vast op de Xiaomi Honeywells zitten. Overigens moeten rookmelders (volgens mij) volgens bouwbesluit ook op batterijen werken ivm stroomuitval. Dus zowel op netstroom als op batterijen.

• meesje
Rgerr schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:16:
[...]

Ik heb ze inderdaad aan je voorgelegd, maar heb ze zelf (nog) niet in gebruik. Mijn huidige rookmelders zijn pas twee jaar oud (nieuwbouw). Volgens mij heeft @paQ ze al wel in gebruik.

Over het algemeen zit er op zn minst één knop op een rookmelder: kort drukken is testen, lang drukken is uit (bij afgaan). Zoiets zal ook vast op de Xiaomi Honeywells zitten. Overigens moeten rookmelders (volgens mij) volgens bouwbesluit ook op batterijen werken ivm stroomuitval. Dus zowel op netstroom als op batterijen.
Mijn rookmelders zijn 11-12 jaar oud (destijds door de aannemer geplaatst). Beide knoppen op de rookmelders (tevens een groen en rood lampje) deden niks meer. Een batterij was niet zichtbaar. Vanavond nog maar eens goed kijken. Alles heel snel gescand, het is geen pretje als die dingen staan te loeien en de rest van de familie slaapt. De overburen (die nog in de tuin zaten) hadden zelfs aangebeld (erg netjes trouwens). Ik weet het, het is helemaal geen pretje als die dingen niet af gaan, terwijl dit wel zou moeten....

Hier lees ik dat de levensduur van een rookmelder ongeveer 10 jaar is: https://www.allesveilig.n...r-levensduur-en-onderhoud
Dus wellicht waren ze ook gewoon 'op'. Je bent gewaarschuwd..... :)
Ik heb de rookmelders ook nog nooit schoongemaakt. Dat zou de levensduur wel verlengd kunnen hebben.

• Rgerr
meesje schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:30:
[...]

Mijn rookmelders zijn 11-12 jaar oud (destijds door de aannemer geplaatst). Beide knoppen op de rookmelders (tevens een groen en rood lampje) deden niks meer. Een batterij was niet zichtbaar. Vanavond nog maar eens goed kijken. Alles heel snel gescand, het is geen pretje als die dingen staan te loeien en de rest van de familie slaapt. De overburen (die nog in de tuin zaten) hadden zelfs aangebeld (erg netjes trouwens). Ik weet het, het is helemaal geen pretje als die dingen niet af gaan, terwijl dit wel zou moeten....

Hier lees ik dat de levensduur van een rookmelder ongeveer 10 jaar is: https://www.allesveilig.n...r-levensduur-en-onderhoud
Dus wellicht waren ze ook gewoon 'op'. Je bent gewaarschuwd..... :)
Ik heb de rookmelders ook nog nooit schoongemaakt. Dat zou de levensduur wel verlengd kunnen hebben.
Mij inlevend in jou situatie: ik had ook nieuwe rookmelders aangeschaft, zeker als de aanbeloven levensduur is verstreken. Nog een leuke plus: Xiaomi heeft ook een gas alarm. Weet alleen niet of die binnen de Mii app werkt of binnen Homebridge/HomeKit.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-11 20:14
Ik heb ze inmiddels ook hangen, eentje per etage, drie in totaal. Werken perfect samen, ook met Homekit. Toen ik er eentje testte kreeg ik netjes een notificatie op mijn Apple Watch dat er rook gedetecteerd was in de keuken. Kan ze absoluut aanraden dus :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• meesje
Rgerr schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:41:
[...]

Mij inlevend in jou situatie: ik had ook nieuwe rookmelders aangeschaft, zeker als de aanbeloven levensduur is verstreken. Nog een leuke plus: Xiaomi heeft ook een gas alarm. Weet alleen niet of die binnen de Mii app werkt of binnen Homebridge/HomeKit.
Een paar weken geleden heb ik me ook verdiept in de gasmelder. Ik had gelezen dat deze melder voor ons (NL/EU) geen echte toegevoegde waarde heeft. Het belangrijkste gas wat niet ruikbaar is (CO, koolmonoxide) wordt in ieder geval niet gesignaleerd door deze melder.

Edit: Misschien toch ook wel handig om er eentje plaatsen bij de keuken. In het verleden hebben we ooit wel eens het gas aan laten staan. Mocht je toevallig niet thuis zijn en je hebt een melding gekregen op je telefoon, dan weet je in ieder geval dat je bij thuiskomst niet het licht aan moet doen....
DePaul schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:45:
Ik heb ze inmiddels ook hangen, eentje per etage, drie in totaal. Werken perfect samen, ook met Homekit. Toen ik er eentje testte kreeg ik netjes een notificatie op mijn Apple Watch dat er rook gedetecteerd was in de keuken. Kan ze absoluut aanraden dus :)
Bedankt voor je reactie en positieve ervaring. Voor mij een extra reden om ze snel aan te schaffen. Ook weer mooi fris wit ipv verkleurd.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 28-05-2018 09:02 ]

• DePaul
Nog een pluspunt ervan : (maar misschien doen andere moderne rookmelders dat ook) Mocht het foute boel zijn dan begint ie heel discreet met piepen, dus niet ineens een kabaal boven je hoofd :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• paQ
  • Nu online
DePaul schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:45:
+ alle gordijnen omhoog + alle lampen in huis op 100%. d:)b

• DePaul
... Bij mij dan nog niet maar wat niet is kan nog komen. Eerst de gordijnen nog even automatiseren :D

• Rgerr
paQ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:55:
[...]

+ alle gordijnen omhoog + alle lampen in huis op 100%. d:)b
Kun je nog niet alle kranen open zetten? :+ :P

• DePaul
Er schijnt een douchekop te zijn die met Siri werkt :+

• meesje
Een leuke cameraatje om middels de hack en rtsp werkend te krijgen in homebridge/homekit
https://blog.tlpa.nl/2018...iaomi-ip-camera/#more-392
Hier een voorbeeld van de config.json.
https://github.com/KhaosT...wiki/Tested-Configuration

• Rgerr
DePaul schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:48:
Er schijnt een douchekop te zijn die met Siri werkt :+
Heb liever een HomeKit kraan: ‘Hè Siri, vul het bad.’ Of ‘Zet de sproeier aan’. :)

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:07:
[...]

Heb liever een HomeKit kraan: ‘Hè Siri, vul het bad.’ Of ‘Zet de sproeier aan’. :)
Sproeiers zijn er voor HK.

• Rgerr
paQ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:34:
[...]

Sproeiers zijn er voor HK.
Gezien, maar dan kan het hele systeem om gooien... Heb momenteel een workaround: Koogeek plug met magneetventiel, stroom aan: ventiel open, water naar de tuin.

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-11 14:26
https://www.reddit.com/r/...r_irrigation_with_sonoff/

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/2/AABIqvVeOS9ANt8pint_wKJtLJ0ryVvQUPyPlPbfSkMe5Q/12/107904/png/32x32/3/1527523200/0/2/Screenshot%202018-05-16%2009.44.56.png/ELDjJxiloLW2AyAHKAc/oVIyk8t8_dh_ITTtBRaabVHqibN2If1zsLn1sLdc-bk?dl=0&preserve_transparency=1&size=2048x1536&size_mode=3

En dan de Sonoff in Homekit met https://www.reddit.com/r/...s_the_sonoff_basic_to_be/

Vervolgens nog een voor de warmwaterkraan, en een automation met de juiste open tijden, zodat het bad op goede temperatuur klaargemaakt wordt?

• meesje
Slaut schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:12:
https://www.reddit.com/r/...r_irrigation_with_sonoff/

[afbeelding]

En dan de Sonoff in Homekit met https://www.reddit.com/r/...s_the_sonoff_basic_to_be/

Vervolgens nog een voor de warmwaterkraan, en een automation met de juiste open tijden, zodat het bad op goede temperatuur klaargemaakt wordt?
Of je Sonoff basic direct flashen met HK compatible firmware.
https://www.reddit.com/r/...s_the_sonoff_basic_to_be/

• Rgerr
Valt nog eens naar te kijken, wellicht een leuk project voor de zomer. :)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Vanavond eindelijk mijn Aqara gateway en twee sensoren in Homebridge gegooid. Dat ging een stuk makkelijker dan verwacht! Vanuit Config-UI-X eerste de Mi-Aqara-New plugin geïnstalleerd, de stappen gevolgd om de gateway beschikbaar te maken, mijn config aangepast en... Homebridge startte niet meer :+

Na een paar keer proberen de Mi-Aqara-New plugin gedeïnstalleerd en de Mi-Aqara-2 plugin geïnstalleerd. Zelfde config en voilà, het werkt. En tot mijn grote verbazing worden de sensoren die ik (via de Mi Home-app) met de gateway heb gekoppeld ook meteen aangemeld, wat ik dan weer niet had verwacht :) Dus binnenkort maar meer Aqarameuk bestellen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• paQ
  • Nu online
yep, het is alleen soms even puzzelen welke nou wie is wanneer je meerdere van dezelfde sensoren hebt.
Vooral met de rookmelder :D
kaarsjes aansteken, uitblazen, kijken of ie af gaat, snel in de herrie homekit openen 8)7

• meesje
Of ze 1 voor 1 aanzetten.
Je hoeft dus de rookmelders dus niet nog afzonderlijk in de config.json op te nemen. Ik vond het al vreemd dat ik deze niet genoemd werd in de voorbeeld jsons.

• meesje
Ervaren jullie ook problemen met het connectie maken van de Mi Home app en/of Flower Care met de Mi Flora plant sensor? Homebridge wordt ook niet bijgewerkt.
Ik heb al even de batterij verwijderd. Na op het terug plaatsen zie ik even wat lichtblauws oplichten. Geen flauw idee wat dat trouwens betekent.

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:51:
Ervaren jullie ook problemen met het connectie maken van de Mi Home app en/of Flower Care met de Mi Flora plant sensor? Homebridge wordt ook niet bijgewerkt.
Ik heb al even de batterij verwijderd. Na op het terug plaatsen zie ik even wat lichtblauws oplichten. Geen flauw idee wat dat trouwens betekent.
Ook issues mee gehad, ik vermoed firmware. Ze liggen nu in de lade. :+

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Ook issues mee gehad, ik vermoed firmware. Ze liggen nu in de lade. :+
flora-gate :(
Nieuwe batterijen houden het nog geen 3 dagen uit. Wat hebben ze gedaan bij XIaomi! :?

Ik ga het nogmaals proberen, en dan alle achtergrond communicatie met de mi home app uitschakelen. Ik heb de indruk dat het op de achtergrond constant staat te pollen, met als gevolg > leeg binnen no time

• DePaul
Yup, is bij mij ook het enige Mi aqara product wat ik eigenlijk verder niet gebruik omdat het niet lekker werkt

• Rgerr
Vreemd, kan haast niet anders dan dat er iets op de achtergrond is gewijzigd... Misschien eens proberen ZONDER Homebridge koppeling?

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:04:
Vreemd, kan haast niet anders dan dat er iets op de achtergrond is gewijzigd... Misschien eens proberen ZONDER Homebridge koppeling?
nee dat maakt niet uit. Al getest zonder homekit of homebridge. was zo op. :?
Ik verdenk daarom nu eerder de mi home app

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:33:
[...]

nee dat maakt niet uit. Al getest zonder homekit of homebridge. was zo op. :?
Ik verdenk daarom nu eerder de mi home app
Uit de Mii home app gooien? Dan zou die alleen gekoppeld zijn middels Bluetooth op de Pi

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:43:
[...]

Uit de Mii home app gooien? Dan zou die alleen gekoppeld zijn middels Bluetooth op de Pi
kan, maar als de mi home app geen verbindingen mag maken en niet actief is, of gekilled, dan zou dat hetzelfde effect moeten geven

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Het gebruik van Homebridge bevalt me uitstekend.
Mijn Woning-app geeft bijv. de buitentemperatuur aan. Is het op de e.o.a. manier mogelijk om een melding of zoiets te krijgen als de temp buiten boven een bepaalde temp?

Have Fun Funske

• meesje
funske schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:22:
Het gebruik van Homebridge bevalt me uitstekend.
Mijn Woning-app geeft bijv. de buitentemperatuur aan. Is het op de e.o.a. manier mogelijk om een melding of zoiets te krijgen als de temp buiten boven een bepaalde temp?
Ja. Middels pushed.co of ifttt notification plugin.

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:52:
[...]

kan, maar als de mi home app geen verbindingen mag maken en niet actief is, of gekilled, dan zou dat hetzelfde effect moeten geven
Dat is waar, dan zal er inderdaad iets met polling interval zijn. Mij nu niet waard om elke dag of elke drie dagen de batterijen te vervangen. En vervolgens weer opnieuw in te stellen in Woning app. Hopelijk gauw een oplossing!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
meesje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:40:
[...]

Ja. Middels pushed.co of ifttt notification plugin.
Thanks!! _/-\o_
Ik zal eens beginnen met pushed.co....

Have Fun Funske

• Serena
Hier 0 problemen met mijn flora's. Eindelijk werkt hier eens iets fatsoenlijk. Die Mi Home app is trouwens wel echt een draak van een app,

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:03
Ik heb Homebridge-config-X geupdate ( homebridge-config-ui-x v3.6.6 ) en nu zie ik in de logs van homebridge het volgende:

[2018-6-1 21:22:20] [Config] You are using a depreciated log config format, please update your config.json to use this new format:
[2018-6-1 21:22:20] [Config] {"method":"systemd","service":"homebridge"}

Wist helemaal niet dat er een nieuw format was? Kan er ook niks van terug vinden op de github.
Iemand een idee?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Rgerr
TerrorSource schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:45:
Ik heb Homebridge-config-X geupdate ( homebridge-config-ui-x v3.6.6 ) en nu zie ik in de logs van homebridge het volgende:

[2018-6-1 21:22:20] [Config] You are using a depreciated log config format, please update your config.json to use this new format:

Wist helemaal niet dat er een nieuw format was? Kan er ook niks van terug vinden op de github.
Iemand een idee?
Niet dezelfde melding gehad. Kun je je log nu ook niet meer lezen via config-ui-x web interface?

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:03
Rgerr schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:12:
[...]

Niet dezelfde melding gehad. Kun je je log nu ook niet meer lezen via config-ui-x web interface?
Jawel, het staat juist in de logs binnen config-ui-x en niet in homebridge zelf.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• meesje
TerrorSource schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:45:

Iemand een idee?
Verander eens in de config ui x plugin settings de log method? Wellicht geeft ie al de juiste setting weer (even veranderen en weer terugzetten). Maar mij viel destijds op dat als toen ik ‘m via de plugin settings had aangepast, de structuur in de config.json voor de logging iets veranderde.

• meesje
Zojuist de batterij vervangen van de Mi Flower Mate. Alles werkt weer zoals het zo moeten. Het device is zichtbaar in homebridge/homekit, flower care app en de mi home app.
@Rgerr Bij mij is het MAC adres niet veranderd na het vervangen van de batterij. Je krijgt nu nog het voordeel van de twijfel, maar bij een eerst volgende keer vervangen van de batterij niet meer hoor. ;)
Het enige dat me opviel is dat de Mi Flower Mate maar op 1 apparaat tegelijk zichtbaar was: iPad, iPhone, of homebridge. In principe wel logisch, de bluetooth verbinding kan maar met 1 apparaat tegelijk connecten.
Nu even dagelijks checken wat het batterijpercentage is. Ik ben benieuwd wanneer ie opeens leeg is.

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:16:

Het enige dat me opviel is dat de Mi Flower Mate maar op 1 apparaat tegelijk zichtbaar was: iPad, iPhone, of homebridge. In principe wel logisch, de bluetooth verbinding kan maar met 1 apparaat tegelijk connecten.
Nu even dagelijks checken wat het batterijpercentage is. Ik ben benieuwd wanneer ie opeens leeg is.
Dat is raar, want het is je pi (en dus HB) die verbindt met de mi flora, niet je device.

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:16:
Zojuist de batterij vervangen van de Mi Flower Mate. Alles werkt weer zoals het zo moeten. Het device is zichtbaar in homebridge/homekit, flower care app en de mi home app.
@Rgerr Bij mij is het MAC adres niet veranderd na het vervangen van de batterij. Je krijgt nu nog het voordeel van de twijfel, maar bij een eerst volgende keer vervangen van de batterij niet meer hoor. ;)
Hm apart dat die van mij wel van Mac adres veranderde. Kan zijn dat ie dat ‘moest’, omdat een ander device hetzelfde Mac adres had? Geen idee hoor, bij mij liggen ze momenteel in de kast. Was er even klaar mee. ;) momenteel bezig met een stel koogeek switches die mij m’n neus uitkomen.

• meesje
paQ schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:25:
[...]

Dat is raar, want het is je pi (en dus HB) die verbindt met de mi flora, niet je device.
Sorry verkeerd verwoord. Met ipad/iphone bedoelde ik via de mi home/flower care app op het device en niet via de woning app.
Wat ik me afvraag is wanneer maakt hb connectie met de mi flower mate? Via de mi home gaat dat op verzoek. HB doet het denk ik continu of bepaalde frequentie, want anders werkt de eventueel ingesteld automation niet. Op dit moment heb ik trouwens geen automations ingesteld voor de mi flower.

• meesje
Rgerr schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:27:
[...]

Hm apart dat die van mij wel van Mac adres veranderde. Kan zijn dat ie dat ‘moest’, omdat een ander device hetzelfde Mac adres had? Geen idee hoor, bij mij liggen ze momenteel in de kast. Was er even klaar mee. ;) momenteel bezig met een stel koogeek switches die mij m’n neus uitkomen.
Bij mij is een tweede exemplaar onderweg. Wellicht dat het dan ‘fout’ gaat.
Wikipedia: MAC-adres
Een mac adres is dus echt een vast gegeven. Ik ben benieuwd naar wat er gebeurt bij een volgende batterijwissel of het toevoegen van een tweede exemplaar. Destijds gaf @Serena aan dat een tweede mi flower direct zichtbaar was in homebridge zonder deze toe te hoeven voegen aan de config.json. Dat vond ik erg bijzonder. Ik ben benieuwd wat ik ga ervaren.

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:02:
[...]

Een mac adres is dus echt een vast gegeven. Ik ben benieuwd naar wat er gebeurt bij een volgende batterijwissel of het toevoegen van een tweede exemplaar. Destijds gaf @Serena aan dat een tweede mi flower direct zichtbaar was in homebridge zonder deze toe te hoeven voegen aan de config.json. Dat vond ik erg bijzonder. Ik ben benieuwd wat ik ga ervaren.
Dat overkwam mij ook al eerder, geen idee hoe het kwam dat ie de andere flower mates toevoegde. Afijn, hopelijk heb je er meer geluk mee. :)

• meesje
Rgerr schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:40:
[...]

Dat overkwam mij ook al eerder, geen idee hoe het kwam dat ie de andere flower mates toevoegde. Afijn, hopelijk heb je er meer geluk mee. :)
Je hoort het tzt wel. ;)

• paQ
  • Nu online
zo. mi flower care app verwijderd, en alle connecties van de mi home app uitgeschakeld. Nieuwe batterij in de flora. eens kijken wat er gebeurt de komende dagen.

• meesje
Ik ben benieuwd naar je ervaring. Hopelijk kun je snel de schuldige aanwijzen. In mijn test ben ik nog maar in het stadium van een eerste keer batterij vervangen en percentage dagelijk in de gaten houden.
Wel jammer dat we nergens kunnen achterhalen hoe vaak de hb plugin de gegevens uitleest. In de elgato versie kun je een interval ingeven (nodig voor de elgato app).

• paQ
  • Nu online
Batterij staat nog steeds op 100
Ik heb zojuist de automatiseringen weer geactiveerd;
- ALS 15-18%
- ALS 0-15%

edit ma 12:00:
99%

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 04-06-2018 11:54 ]

• meesje
Zo ging het bij mijn eerste batterij ook. Het percentage liep vrij langzaam naar beneden. En op een gegeven moment: leeg. De batterij van zaterdag 11.00 uur staat nu op 98 procent. Als het op 1 procent per dag blijft, vind ik het best.

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:36:
Zo ging het bij mijn eerste batterij ook. Het percentage liep vrij langzaam naar beneden. En op een gegeven moment: leeg. De batterij van zaterdag 11.00 uur staat nu op 98 procent. Als het op 1 procent per dag blijft, vind ik het best.
1% per dag vind ik nog veel eigenlijk.
De polling interval mag (moet) dan wel echt naar beneden

https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-care
deze plugin ondersteunt iig een eigen interval setting. Wellicht die eens testen. Ik heb geen idee wat de interval is van de oorspronkelijke plugin.

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 04-06-2018 13:40 ]

• Rgerr
paQ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:37:
[...]

deze plugin ondersteunt iig een eigen interval setting. Wellicht die eens testen. Ik heb geen idee wat de interval is van de oorspronkelijke plugin.
Zal de standaard waarde (300) niet de standaard polling zijn? Zou hem haast op eens per 6 uur zetten, zou voor mij meer dan genoeg zijn.

1% per dag zou betekenen dat een batterij na drie maanden leeg is, maar heb ernstige twijfels dat ie dat gaat redden. :+

Edit: zie dat die plug-in een max interval heeft van 600 seconden, door fake gato. Zou dat niet langer kunnen zonder fake gato?

[ Voor 8% gewijzigd door Rgerr op 04-06-2018 13:57 ]

• meesje
paQ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Dat is inderdaad wat ik gisteren al aangaf, dat de elgato versie wel een interval heeft. Mijn gevoel zegt dat de de battery drain eerder iets met de plugin te maken heeft dan de mi home of flower care app.
max 600 sec. vind ik nog steeds best veel. Bij 1 keer per uur of zelfs 1 keer per dag overleven de planten ook nog wel. ;)

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:55:
[...]

Zal de standaard waarde (300) niet de standaard polling zijn? Zou hem haast op eens per 6 uur zetten, zou voor mij meer dan genoeg zijn.

1% per dag zou betekenen dat een batterij na drie maanden leeg is, maar heb ernstige twijfels dat ie dat gaat redden. :+
die andere (nieuwe) plugin heeft een in te stellen interval, maar max 600/10min (ivm elgato)
Hij geeft dan wel weer de bemesting weer. (en grafieken in eve)

Ik weet niet zo snel een methode om de standaard interval te bepalen. Als je hem uit de pot trekt timen wanneer hij afgaat. Dat is iig dan de minimale tijd; de daadwerkelijke tijd zal hoger liggen.

edit:
een philpismotion sensor die er nu een jaar hangt, staat nog steeds op 100%.
Zo'n mi flora moet met gemak 3 jaar kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 04-06-2018 14:09 ]

• meesje
Ik heb de mi flower mate verwijderd uit de config.json (de plugin heb ik niet verwijderd). Ik ben benieuwd wat het batterijpercentage is over een paar dagen.
Edit: voor de zekerheid ook even een uninstall van de plugin gedaan.
Edit2: heel erg vervelend hoe lang die mi Flower tegels actief blijven....... Ook na uit-/aanzetten RPI.
Edit3: wanneer verdwijnen die mi flower tegels nu eens..... :( Wat een slechte plugin!

[ Voor 47% gewijzigd door meesje op 04-06-2018 15:36 ]

• paQ
  • Nu online
wow... als ik homebridge -D draai, dan refreshed de miflower 2 - 3 maal per minuut
Ik zal die nieuwe plugin eens proberen. Kijken of dat beter gaat.

• Serena
meesje schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:02:
[...]

Ik heb ze uiteindelijk wel voor de zekerheid in de config vermeld, werkt prima nu.

• paQ
  • Nu online
de nieuwe plugin draait, ook in eve (met grafieken)
code:
1
2
3
4
[2018-6-4 18:41:15] [nieuwe plugin] Lux: 130, Temperature: 22.6, Moisture: 25, Fertility: 292
[2018-6-4 18:41:15] [nieuwe plugin] **Fakegato-timer: addData  undefined { time: 1528130475.626, temp: 22.6, humidity: 25 }  immediate:  false
[2018-6-4 18:41:15] [nieuwe plugin] **Start Global Fakegato-Timer - 10min**
[2018-6-4 18:41:15] [nieuwe plugin] Firmware: 3.1.8, Battery level: 99

Hij doet /deed het overigens pas nadat ik de config van de oude plugin had verwijderd.
Nu eens even monitoren wat ie doet.

edit:
oe! :o
er zitten twee fake contactsensoren in deze plugin.
1 voor humidity en 1 voor lux.
Je kunt een waarde opgeven waarbij de tegel moet reageren (en eventueel een push moet geven) *D

edit 2:
De contactsensor gaat 'open' zolang je onder de opgegeven waarde zit.
Maar, zodra hij genoeg water krijgt gaat de contactsensor dus ook weer dicht. En daar krijg je dan weer een notificatie van :|

Edit 3:
Ik heb er een garage van gemaakt.
Dit maar eens een weekje proberen vol te houden.
Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/npkx2f.jpg

Mooier zou zijn dat je de sensor tegel (van humidity) zelf zou kunnen triggeren.

[ Voor 37% gewijzigd door paQ op 04-06-2018 21:01 ]

• meesje
Ik ben benieuwd naar het batterijpercentage na een week gebruik.

Vanavond heb ik homebridge en plugin opnieuw geïnstalleerd op mijn RPI. Ik kon het niet uitstaan dat de Mi Flower tegels maar niet wilden verdwijnen, na uninstall plugin en verwijderen configuratie uit config.json.
Nu weet ik in ieder geval 100% zeker dat homebridge geen connectie meer maakt met de mi flower.

Indien nu weer binnen no time een battery drain, dan ligt het aan de Mi Home app, de Flower care app of de Flower mate zelf.

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:08:
Ik ben benieuwd naar het batterijpercentage na een week gebruik.

Vanavond heb ik homebridge en plugin opnieuw geïnstalleerd op mijn RPI. Ik kon het niet uitstaan dat de Mi Flower tegels maar niet wilden verdwijnen, na uninstall plugin en verwijderen configuratie uit config.json.
Nu weet ik in ieder geval 100% zeker dat homebridge geen connectie meer maakt met de mi flower.

Indien nu weer binnen no time een battery drain, dan ligt het aan de Mi Home app, de Flower care app of de Flower mate zelf.
welke plugin heb je nu geïnstalleerd dan?

edit:
vaag genoeg geeft de nieuwe plugin nu ineens 100% aan (eerder vanavond nog 99).
Ik heb de interval op 300 sec staan. Als ik homebridge-D doe dan is het de ene keer 4 min, dan weer 6,5 min. In elk geval VEEL minder dan de 2-3 keer per minuut van de vorige plugin.

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 04-06-2018 21:18 ]

• meesje
paQ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:15:
[...]

welke plugin heb je nu geïnstalleerd dan?

edit:
vaag genoeg geeft de nieuwe plugin nu ineens 100% aan (eerder vanavond nog 99).
Ik heb de interval op 300 sec staan. Als ik homebridge-D doe dan is het de ene keer 4 min, dan weer 6,5 min. In elk geval VEEL minder dan de 2-3 keer per minuut van de vorige plugin.
Op dit moment heb ik geen plugin geïnstalleerd voor de Mi Flower. Ik wil eerst checken hoe snel de batterij leeg gaat wanneer ik alleen gebruik maak van de Mi Home en Flower Care apps. In deze laatste app kun je het batterijpercentage bekijken. In de Mi Home app ben ik dat nog niet tegen gekomen.

• meesje
Wat me nu trouwens opvalt in de Mi Home app is dat na het (zacht) sluiten van de app de bluetooth connectie met de Flower care in stand wordt gehouden (zichtbaar onder Instellingen > Bluetooth). Bij hard afsluiten is de BT connectie wel verdwenen. De Flower Care app houdt niet de BT verbinding in stand.

Wellicht dat de Mi Home app voor de battery drain zorgt.

• paQ
  • Nu online
Ha! 8)

Afbeeldingslocatie: http://a64.tinypic.com/2relkdv.jpg
Momenteel alleen de kraan of irrigatie werkend te krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door paQ op 05-06-2018 09:50 ]

• meesje
Pffff...... Waar ik anderen attendeer om niet zomaar plugins via config-ui-x te installeren, deed ik dat gisteravond wel met de ffmpeg-omx plugin.... Van alles opnieuw opgestart, maar geen beeld. Tja, moet je maar eerst de prereq 'installeren ffmpeg' volgen.

• Theelepel88
Hoe krijgen jullie bepaalde schakelaars nou als garagedeur/gordijn etc? Ik heb alleen aan uit mogelijkheden vanuit Homebridge????

• paQ
  • Nu online
Theelepel88 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:28:
Hoe krijgen jullie bepaalde schakelaars nou als garagedeur/gordijn etc? Ik heb alleen aan uit mogelijkheden vanuit Homebridge????
Dat zijn veelal contactsensoren.
En sinds 11.4 (?) zijn er wat nieuwe icoontjes, zoals dat raam volgens mij.
Is een setting van de tegel zelf.

Afbeeldingslocatie: http://a65.tinypic.com/16ke0xu.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 05-06-2018 08:36 ]

• Theelepel88
Aha ik dacht wellicht dat het rolluik schakelaars enz waren. :) die staan er nu bij mij in als lampen.

• paQ
  • Nu online
Theelepel88 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:53:
Aha ik dacht wellicht dat het rolluik schakelaars enz waren. :) die staan er nu bij mij in als lampen.
Mijn gordijnen zijn ook wel echt gordijnen.

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 01:05:
Ha! 8)

[afbeelding]
Momenteel alleen de kraan of irrigatie werkend te krijgen.
Ook eens aan het stoeien geweest met de plug-in, die draait op drie planten en met de 'contactsensor' voor humidityAlertLevel, maar nog weinig succes. Een is er korte tijd verbonden geweest (nu dus niet meer) en de andere twee geven nog netjes 0% humidity weer. Maar de 'contactsensor' reageert daar niet op. :?

In de config staat het zo: "humidityAlertLevel": 20

• paQ
  • Nu online
Bij mij werkte de plugin pas toen ik de oude had verwijderd.
En het kan soms ca 15 min duren eer dat je de eerste data krijgt. Anders even de interval op 50 zetten ofzo?
oh, en weer hoofdletters in het MAC adres.

In een terminal
code:
1
homebridge -D
dan zie je precies welke communicatie er is.

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/11ghztg.jpg
Rgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:43:
[...]de andere twee geven nog netjes 0% humidity weer. Maar de 'contactsensor' reageert daar niet op. :?

In de config staat het zo: "humidityAlertLevel": 20
Dat werkt pas na de eerste synchronisatie.

[ Voor 44% gewijzigd door paQ op 05-06-2018 09:51 ]

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:46:
Bij mij werkte de plugin pas toen ik de oude had verwijderd.
En het kan soms ca 15 min duren eer dat je de eerste data krijgt. Anders even de interval op 50 zetten ofzo?
oh, en weer hoofdletters in het MAC adres.

In een terminal
code:
1
homebridge -D
dan zie je precies welke communicatie er is.

[afbeelding]

[...]

Dat werkt pas na de eerste synchronisatie.
Ben waarschijnlijk te ongeduldig. :+ Later vandaag maar weer eens checken hoe het er mee staat. Ben wel benieuwd hoe je de 'contactsensor' een kraantje van hebt weten te maken, ik krijg die optie niet. Enkel en alleen de standaard mogelijkheden, zoals deur/raam/garage deur enz.

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Ben waarschijnlijk te ongeduldig. :+ Later vandaag maar weer eens checken hoe het er mee staat. Ben wel benieuwd hoe je de 'contactsensor' een kraantje van hebt weten te maken, ik krijg die optie niet. Enkel en alleen de standaard mogelijkheden, zoals deur/raam/garage deur enz.
Ik heb die post aangepast.
Dat is deze plugin:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-gpio-valve

Ik heb de garagedeur verborgen, en werkt nu als trigger voor de kraan schakelaar. :P

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:56:
[...]

Ik heb die post aangepast.
Dat is deze plugin:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-gpio-valve

Ik heb de garagedeur verborgen, en werkt nu als trigger voor de kraan schakelaar. :P
Hoeveel regels bevat je config ondertussen? :P

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:58:
[...]

Hoeveel regels bevat je config ondertussen? :P
thuis geen idee, op kantoor 285 :+
Maar, daarvan is de helft al voor de Xiaomi universal remote. :o
(airco, airco settings en de stofzuiger)

• meesje
code:
1
homebridge -D

Weer wat geleerd. Dat commando kende ik nog niet.

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:05:
code:
1
homebridge -D

Weer wat geleerd. Dat commando kende ik nog niet.
Dat is de debug modus.
(werkt zover ik weet alleen in terminal)

Komen soms enorme stromen aan regels voorbij, dus het is af en toe wel scrollen om iets boven water te krijgen. Maar het helpt heel erg bij het isoleren van problemen. (of erachter komen dat de mi flower mate plugin 3 x per minuut synched :X )

• meesje
3 x per minuut...... lekker geprogrammeerd, en gedocumenteerd..... niet dus.
Dit verklaart ook helemaal waarom de Flower Care app en/of Mi Home app regelmatig geen connectie kon maken met de Mi Flower (homebridge had dan waarschijnlijk al connectie gemaakt).

Ook nog even gekeken op GitHub (open/closed issues). Ik weet het, het is allemaal vrijwilligerswerk/hobby, maar diegene is wel erg kortaf/bot in zijn reacties. Eigenlijk voor mij wel een no go om een dergelijke plugin te gaan gebruiken. Een volgende keer zal ik daar kritischer in zijn.

Eerder hebben we het wel eens eerder gehad over fakegato. Zie:
paQ in "Homebridge topic"
De mi flower plugin die jullie (@paQ en @Rgerr ) nu aan het testen zijn maakt ook gebruik van fakegato. Hoe is jullie ervaring met de 'troep' (unsupported tegels) in de Woning app?
Pagina: 1 ... 11 ... 52 Laatste