Begrijp niet helemaal wat je bedoeld, de tegels zijn gewoon tegels die hun functie uitvoeren. Het gaat meer om wat er op de achtergrond gebeurd, dat de tegels de juiste gegevens weergeven/acties uitvoeren. Ik gebruik verder geen Elgato of Fakegato. Hoewel de logging feature mij wel aanlonkt. Misschien als naslagwerk of troubleshooting.meesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:15:
3 x per minuut...... lekker geprogrammeerd, en gedocumenteerd..... niet dus.
Dit verklaart ook helemaal waarom de Flower Care app en/of Mi Home app regelmatig geen connectie kon maken met de Mi Flower (homebridge had dan waarschijnlijk al connectie gemaakt).
Ook nog even gekeken op GitHub (open/closed issues). Ik weet het, het is allemaal vrijwilligerswerk/hobby, maar diegene is wel erg kortaf/bot in zijn reacties. Eigenlijk voor mij wel een no go om een dergelijke plugin te gaan gebruiken. Een volgende keer zal ik daar kritischer in zijn.
Eerder hebben we het wel eens eerder gehad over fakegato. Zie:
paQ in "Homebridge topic"
De mi flower plugin die jullie (@paQ en @Rgerr ) nu aan het testen zijn maakt ook gebruik van fakegato. Hoe is jullie ervaring met de 'troep' (unsupported tegels) in de Woning app?
Er zijn geen loze tegels bij deze plugin. In Eve is er wel extra data beschikbaar (fertility) die zit in de oude plugin ook, maar die kun je niet oppikken in homekit.meesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:15:
3 x per minuut...... lekker geprogrammeerd, en gedocumenteerd..... niet dus.
Dit verklaart ook helemaal waarom de Flower Care app en/of Mi Home app regelmatig geen connectie kon maken met de Mi Flower (homebridge had dan waarschijnlijk al connectie gemaakt).
Ook nog even gekeken op GitHub (open/closed issues). Ik weet het, het is allemaal vrijwilligerswerk/hobby, maar diegene is wel erg kortaf/bot in zijn reacties. Eigenlijk voor mij wel een no go om een dergelijke plugin te gaan gebruiken. Een volgende keer zal ik daar kritischer in zijn.
Eerder hebben we het wel eens eerder gehad over fakegato. Zie:
paQ in "Homebridge topic"
De mi flower plugin die jullie (@paQ en @Rgerr ) nu aan het testen zijn maakt ook gebruik van fakegato. Hoe is jullie ervaring met de 'troep' (unsupported tegels) in de Woning app?
Bij de nieuwe overigens ook niet, maar hij laat het in elk geval zien in eve.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Even verduidelijken wat ik bedoel.Rgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:24:
[...]
Begrijp niet helemaal wat je bedoeld, de tegels zijn gewoon tegels die hun functie uitvoeren. Het gaat meer om wat er op de achtergrond gebeurd, dat de tegels de juiste gegevens weergeven/acties uitvoeren. Ik gebruik verder geen Elgato of Fakegato. Hoewel de logging feature mij wel aanlonkt. Misschien als naslagwerk of troubleshooting.
De nieuwe Mi Flower plugin maakt toch gebruik van Fakegato? Bij de credits wordt fakegato genoemd.
Uit een eerdere communicatie over de weather-station-extended plugin gaf je aan:
In de eve app werkt het best grappig hoor, maar dan moet je ook wel dat (eve app) als interface gebruiken.
De tegeltjes die je in HK terugkrijgt heb je bitter weinig aan; het geeft alleen maar troep in je kamers.
als reactie op mijn opmerking
As a result, history and extra characteristics will show only in Eve.app, and the accessory will show as Unsupported in Home.app.
Daaruit concludeerde ik dat Fakegato veel vervuiling (unsupported accessoires) creëert in de Woning app. Vandaar mijn vraag of de nieuwe Mi Flower plugin dat ook doet. Of is de extra vervuiling (unsupported tegels) alleen van toepassing op de weather station extended plugin en niet in het algemeen voor fakegato?
Op basis van screenshots uit de plug-in.meesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:50:
[...]
Even verduidelijken wat ik bedoel.
De nieuwe Mi Flower plugin maakt toch gebruik van Fakegato? Bij de credits wordt fakegato genoemd.
Uit een eerdere communicatie over de weather-station-extended plugin gaf je aan:
In de eve app werkt het best grappig hoor, maar dan moet je ook wel dat (eve app) als interface gebruiken.
De tegeltjes die je in HK terugkrijgt heb je bitter weinig aan; het geeft alleen maar troep in je kamers.
As a result, history and extra characteristics will show only in Eve.app, and the accessory will show as Unsupported in Home.app.
Daaruit concludeerde ik dat Fakegato veel vervuiling (unsupported accessoires) creëert in de Woning app. Vandaar mijn vraag of de nieuwe Mi Flower plugin dat ook doet. Of is de extra vervuiling (unsupported tegels) alleen van toepassing op de weather station extended plugin en niet in het algemeen voor fakegato?
Als je eens kijkt naar een willekeurige Homebridge tegel in de woning app, zul je zien dat al die tegels niet voor HomeKit bedoeld is: gecertificeerd voor HomeKit: nee. Of bedoel je dat niet?
maar dat is de schuld van een slechte plugin, niet vanwege fakegato support.meesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:50:
[...]
Even verduidelijken wat ik bedoel.
@meesje Ben je overigens al bezig geweest met flashen van Sonos met HK firmware? Ik heb er net even naar gekeken, heb de spullen binnen, en Python opgestart, maar krijg zodra ik pip install esptool invoer (of een van de aangegeven commando's) geeft ie een foutmelding.
Ah kijk, ik had het unsupported tegels issue geïnterpreteerd als zijnde specifiek voor fakegato. In dit geval gaat het om een slechte plugin. Thanks voor de verduidelijking.paQ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:08:
[...]
maar dat is de schuld van een slechte plugin, niet vanwege fakegato support.
Ik ben er nog niet mee bezig geweest. Alles zit nog in gesloten verpakking.Rgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:19:
@meesje Ben je overigens al bezig geweest met flashen van Sonos met HK firmware? Ik heb er net even naar gekeken, heb de spullen binnen, en Python opgestart, maar krijg zodra ik pip install esptool invoer (of een van de aangegeven commando's) geeft ie een foutmelding.
@paQ
Is het mogelijk om met de IR control van Xiaomi je TV binnen homebridge voor aan en uit? De Samsung plugins voor homebridge zijn tot nu toe zeer rukjes.
Is het mogelijk om met de IR control van Xiaomi je TV binnen homebridge voor aan en uit? De Samsung plugins voor homebridge zijn tot nu toe zeer rukjes.
moet ongewtijfeld werkenShadow343 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:07:
@paQ
Je leert in homekit de codes in van de originele afstandsbediening. De ir code vis je dan uit de log en zet je in de config. Alles wat op IR gaat.
@meesje @Rgerr
Wat gaat er gebeuren? Sonos zelf flashen, kan dat?
He, hier heb ik kennelijk overheen gelezen in het topic (ik lees altijd mee maar reageer niet zo vaak) Ik had Sonos ook in Homebridge staan maar omdat op een gegeven moment HB wel heel vaak crashte en de boosdoener continu Sonos was er toch maar weer uitgehaaldRgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:19:
[ Voor 0% gewijzigd door DePaul op 05-06-2018 17:43 . Reden: tag activeren ]
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
@paQ Heb je inmiddels nog geen iPhone Plus Plus nodig om alle tegels een plekje te geven? Of twee tegelijkpaQ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 01:05:
Ha!
[afbeelding]
Momenteel alleen de kraan of irrigatie werkend te krijgen.
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Ik geloof niet dat @Rgerr Sonos flasht, maar Sonoff.DePaul schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:43:
@meesje @Rgerr
[...]
He, hier heb ik kennelijk overheen gelezen in het topic (ik lees altijd mee maar reageer niet zo vaak) Ik had Sonos ook in Homebridge staan maar omdat op een gegeven moment HB wel heel vaak crashte en de boosdoener continu Sonos was er toch maar weer uitgehaald![]()
Om dat doen heb ik alle spullen in huis. Nu nog tijd maken.
nehDePaul schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:46:
[...]
@paQ Heb je inmiddels nog geen iPhone Plus Plus nodig om alle tegels een plekje te geven? Of twee tegelijk
Ik zet alleen de zaken die ik nodig vind op het homescherm. De rest staat onderverdeeld in kamers.
In wezen zou die vochtsensor van de flora ook weg kunnen. Als ie water wilt, dan gaat het kraantje aan. Althans, dat moet nog blijken.
@paQ hoe leer jij die IR codes van de apparatuur in? Ben heel erg benieuwd.
Er is een IR learn tegel bij de plugin. Daar klik je op, en in de 5 sec daarna scant de plugin de ir code die je geeft met een afstandsbediening.sunnybird schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:12:
@paQ hoe leer jij die IR codes van de apparatuur in? Ben heel erg benieuwd.
Sorry @DePaul, foutje van mij. Ik bedoelde inderdaad Sonoff, niet Sonos.
Ik dacht al, wat heb ik gemist? Ik vond het juist heerlijk om aan Siri te vragen zowel het licht als het geluid uit te zetten maar dat werkte dus niet zo lekker. Dus vandaar dat ik benieuwd was naar het flashen
Wat is dan het plan met de Sonoff?
De bedoeling is om de Sonoff te flashen met HK compatible firmware, zodat ie direct zonder homebridge opgenomem kan worden in HomeKit.DePaul schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:23:
Ik dacht al, wat heb ik gemist? Ik vond het juist heerlijk om aan Siri te vragen zowel het licht als het geluid uit te zetten maar dat werkte dus niet zo lekker. Dus vandaar dat ik benieuwd was naar het flashen![]()
hyperirritant, ik krijg de gecachete data van de oude miflora plugin maar niet uit mijn homekit.
iemand enig idee hoe zelf een clean te persisteren?
er is geen spoor meer in mijn persist of accessory map ....
Hier idem. Ook alles opgeschoond, persist en accessory map. Heel frustrerend. Vandaar dat ik gisteravond een verse headless install gedaan heb van homebridge. Ik ben benieuwd of de nieuwe mi flora plugin net zo hardnekkig is. Het is een fork....paQ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:10:
hyperirritant, ik krijg de gecachete data van de oude miflora plugin maar niet uit mijn homekit.
ahHA! gelukt
Oude plugin installeren, lege config:
log:
Edit:
Het lijkt er wel op dat je op dat punt nog even de cache files moet verwijderen in de map ./homebridge (niet de config uiteraard). Config-ui-x maakt nog zijn eigen cache aan, dus die even trashen, of als je het eng vindt, even verplaatsen.
De flora staat nog steeds op 100% dus het ziet er goed uit.
Interval is 600 (10 min.)
Oude plugin installeren, lege config:
code:
1
2
3
4
5
6
| {
"platform": "MiFlowerMatePlatform",
"defaultValue": {
"": "Flower Mate"
}
}, |
log:
daar snel de batterij uit de flora gewipt, tegels zijn pleite[2018-6-5 23:34:30] [MiFlowerMatePlatform] [BLE]start Cleaning!
[2018-6-5 23:34:30] [MiFlowerMatePlatform] [BLE]Deleting 68db52bc-09c1-453d-989f-38950c30bcff
[2018-6-5 23:34:30] [MiFlowerMatePlatform] [BLE]Cleaning Done!
[2018-6-5 23:34:30] [Temperatuur] Fetched temperature value 14.01deg of type 'current' for accessory Temperatuur
[2018-6-5 23:34:30] [Temperatuur] Returning cached data 14.01
[2018-6-5 23:34:30] [Bewolking] Fetched cloudiness value 0% of type 'clouds' for accessory Bewolking
[2018-6-5 23:34:30] [Bewolking] Returning cached data 0
[2018-6-5 23:34:41] [MiFlowerMatePlatform] [BLE]Found 68db52bc-09c1-453d-989f-38950c30bcff Match name 8d65ad5c
Edit:
Het lijkt er wel op dat je op dat punt nog even de cache files moet verwijderen in de map ./homebridge (niet de config uiteraard). Config-ui-x maakt nog zijn eigen cache aan, dus die even trashen, of als je het eng vindt, even verplaatsen.
De flora staat nog steeds op 100% dus het ziet er goed uit.
Interval is 600 (10 min.)
[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 06-06-2018 08:41 ]
Hier ook een eigenaar van 5 Xiaomi melders.meesje schreef op maandag 28 mei 2018 @ 07:43:
Vannacht gingen er twee rookmelders af. Met veel moeite de afdekplaat verwijderd en dan sta je midden in de nacht te staren naar wat elektronica. Eerst zoektocht: geen batterij te bekennen. Het zijn kennelijk rookmelders aangesloten op het net en ook met elkaar verbonden. Tweede zoektocht: hoe zet ik ze uit? Uitkomst: ik heb nog steeds geen flauw idee; op een gegeven maar besloten om de draadjes naar speaker los te trekken. Deze week maar even kijken hoe de rest van de rookmelder netjes van het plafond te verwijderen, zonder een gedeelte van het plafond mee te nemenGeen schroef te bekennen zo op het eerste gezicht.
Al met al een mooie aanleiding om Xiaomi Mijia Honeywell rookmelders aan te schaffen en mijn thuisautomatisering uit te breiden van Xiaomi Aqara spullen. Zojuist even snel gezocht. Volgens mij zijn ze het goedkoopst bij DX.com (23,75 euro).
@Rgerr Jij raadde me deze rookmelders aan. Wat voor batterij(en) gaat/gaan er in de rookmelder?
Zijn er nog aandachtspunten? In ieder geval moet ik ook een gateway aanschaffen, toch?
Hoe kan ik trouwens het eenvoudigst testen of de rookmelder wel werkt?
Rookmelders werken perfect, netjes een notificatie op de telefoon + alle lampen die aangaan.
Bijkomend voordeel; ze beginnen zacht en gaan steeds harder. Niet in een klap een bonk lawaai aan je hoofd.
ik heb ze gekoppeld middels een RaspBee met DeCONZ. Voordeel hiervan is dat ook andere merken aan de gateway gekoppeld kunnen worden (Ikea Tradfri, Osram Plugs etc)
icm met de homebridge-hue plugin van ebaauw zeker de moeite waard om te checken.
Wil je voor gemak, koop er dan een Aqara gateway bij, dan werkt het ongeveer OOTB.
PS: de batterijen zijn CR123A; goedkoopst op: https://www.accu.nl/duracell-lithium-cr123a-3v-lithium-bulk
[ Voor 0% gewijzigd door QempZoR op 06-06-2018 12:37 . Reden: typos ]
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Bij nkon.nl zijn de batterijen nog iets goedkoper.
De aqara gateway en drie rookmelders zijn onderweg. Ik heb dus voor de makkelijke weg gekozen.QempZoR schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:32:
[...]
Hier ook een eigenaar van 5 Xiaomi melders.
Rookmelders werken perfect, netjes een notificatie op de telefoon + alle lampen die aangaan.
Bijkomend voordeel; ze beginnen zacht en gaan steeds harder. Niet in een klap een bonk lawaai aan je hoofd.
ik heb ze gekoppeld middels een RaspBee met DeCONZ. Voordeel hiervan is dat ook andere merken aan de gateway gekoppeld kunnen worden (Ikea Tradfri, Osram Plugs etc)
icm met de homebridge-hue plugin van ebaauw zeker de moeite waard om te checken.
Wil je voor gemak, koop er dan een Aqara gateway bij, dan werkt het ongeveer OOTB.
PS: de batterijen zijn CR123A; goedkoopst op: https://www.accu.nl/duracell-lithium-cr123a-3v-lithium-bulk
Wat is trouwens ‘OOTB’?
De Mi Home toont elke dag een notificatie met reclame. Ik wil de notificaties uitzetten voor Mi Home. Bij alarm toont homebridge/homekit (indien aqara plugin natuurlijk geïnstalleerd) toch ook berichten?
out of the box
Edit: Werkt goedWormaap schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:45:
Vanavond eindelijk mijn Aqara gateway en twee sensoren in Homebridge gegooid. Dat ging een stuk makkelijker dan verwacht! Vanuit Config-UI-X eerste de Mi-Aqara-New plugin geïnstalleerd, de stappen gevolgd om de gateway beschikbaar te maken, mijn config aangepast en... Homebridge startte niet meer
Na een paar keer proberen de Mi-Aqara-New plugin gedeïnstalleerd en de Mi-Aqara-2 plugin geïnstalleerd. Zelfde config en voilà, het werkt. En tot mijn grote verbazing worden de sensoren die ik (via de Mi Home-app) met de gateway heb gekoppeld ook meteen aangemeld, wat ik dan weer niet had verwachtDus binnenkort maar meer Aqarameuk bestellen
[ Voor 76% gewijzigd door Theelepel88 op 06-06-2018 20:43 ]
lees de draad voordat je blaat
Durf wel te stellen dat die nieuwe mi flora plugin een stuk beter presteert. Eve ondersteuning erbij, en geen battery drain. (nog steeds 100%)

Met de interval op 10 min, polled hij ca 8 keer in een uur. (sja, geen idee waarom geen 6 keer)
Maar, dat was op de vorige plugin laatste versie zo'n 150 keer in een uur.
Met de interval op 10 min, polled hij ca 8 keer in een uur. (sja, geen idee waarom geen 6 keer)
[ Voor 36% gewijzigd door paQ op 07-06-2018 09:45 ]
Ook hier positieve ervaringen, heb eens geprobeerde polling op 1200 te zetten ipv 600, zal later vandaag het log eens uitlezen om te kijken of dat ook heeft gewerkt of niet.paQ schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:43:
Durf wel te stellen dat die nieuwe mi flora plugin een stuk beter presteert. Eve ondersteuning erbij, en geen battery drain. (nog steeds 100%)
Bijkomend nieuwtje: https://www.iculture.nl/nieuws/siri-spotify-functies-ios-12/
Yup, las het al .. can't wait
Polling blijft op 10 min (600s), zit dus echt een vast limiet op. Had stille hoop dat het alleen voor de Fakegato zou zijn, maar zit dus vast in de plug-in. Desondanks na twee dagen de batterij nog steeds op 100%
Hier vandaag nog wat Aqaraspul binnengekregen. Een Magic Cube en een rookmelder. Beiden doen het prima in de Mi Home-app, maar de Cube verschijng niet in Home. Moet ik die alsnog apart configureren, en heeft het überhaupt nut? Als in: kan ik dan zaken ermee aansturen vanuit Home, of gaat dat sowieso niet werken?
De rookmelder verschijnt trouwens prima in Home, en heeft nu een automation die zegt dat alle lampen aan gaan als er brand is
De rookmelder verschijnt trouwens prima in Home, en heeft nu een automation die zegt dat alle lampen aan gaan als er brand is
Ticking away, the moments that make up a dull day
Kijk eens op de plug-in pagina of het accessoire wel ondersteunt wordt. Als dat het geval is, zal het waarschijnlijk als een aantal switches kunnen worden geconfigureerd. Kijk anders eens in de standaard kamer ‘kamer’, misschien staat die daar al wel tussen.Wormaap schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:02:
Hier vandaag nog wat Aqaraspul binnengekregen. Een Magic Cube en een rookmelder. Beiden doen het prima in de Mi Home-app, maar de Cube verschijng niet in Home. Moet ik die alsnog apart configureren, en heeft het überhaupt nut? Als in: kan ik dan zaken ermee aansturen vanuit Home, of gaat dat sowieso niet werken?
Welke plugin heb je gebruikt? De aqara 2 plugin? Deze zie ik regelmatig in dit topic voorbij komen.Wormaap schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:02:
Ik heb nu nog maar 1 rookmelder, de andere 2 zijn onderweg (voor de zekerheid losse bestellingen gedaan). Ook nog even wachten op de gateway en de cube controller. Deze laatste heb ik voor nog geen 8 euro via rosegal besteld. Voor een dergelijk bedrag wil ik er wel even mee spelen.
Iemand hier toevallig een Xiaomi Air Purifier 2S draaien via homebridge? Die van mijn is onderweg en ik ben benieuwd elke npm hier goed voor werkt.
En vooral wat de functies zijn in Homekit en hoe het icoon / mogelijkheden eruit zien.
En vooral wat de functies zijn in Homekit en hoe het icoon / mogelijkheden eruit zien.
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Ik ga er vanuit dat je de luchtkwaliteit meting, temp en LV kunt uitlezen.SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:13:
Iemand hier toevallig een Xiaomi Air Purifier 2S draaien via homebridge? Die van mijn is onderweg en ik ben benieuwd elke npm hier goed voor werkt.
Die integratie is dezelfde als de losse luchtkwaliteitmeter van Xiaomi.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-xiaomi-air-purifier
Ik ben erg benieuwd hoe hij zal bevallen. Ik heb 5 keer op het punt gestaan de grote aan te schaffen, maar a.d.h.v. filmpjes op youtube telkens weer afgehaakt. Ze maken volgens mij vrij veel herrie namelijk. Ik heb op kantoor al zat apparaten die de hele dag staan te blazen en geluid maken en dat is altijd een verademing ls er 1 uitschakelt.
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 09-06-2018 12:56 ]
Bedankt voor je reactie! Ik ben benieuwd hoeveel lawaai het daadwerkelijk maakt
Ivm allergie lijkt het me een heel fijn ding. Ik laat mijn ervaringen wel weten zodra hij er is
Ivm allergie lijkt het me een heel fijn ding. Ik laat mijn ervaringen wel weten zodra hij er is
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Ik heb de gewone 2, dus zonder het scherm, hij is enorm stil hoor, alleen als de lucht vervuild is zal hij harder gaan blazen. over het algemeen hoor je hem niet eens.
Ik gebruik deze plugin; homebridge-mi-air-purifier v1.3.1
Ik gebruik deze plugin; homebridge-mi-air-purifier v1.3.1
lees de draad voordat je blaat
Rgerr schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 06:51:
[...]
Kijk eens op de plug-in pagina of het accessoire wel ondersteunt wordt. Als dat het geval is, zal het waarschijnlijk als een aantal switches kunnen worden geconfigureerd. Kijk anders eens in de standaard kamer ‘kamer’, misschien staat die daar al wel tussen.
Het is inderdaad de Mi-Aqara-2 plugin. Die ondersteunt de Cube volgens de pagina. Het grappige is dat de andere zaken (Gateway, Door/Window sensor, Temperature/Humidity sensor en dus de rookmelder) wel gewoon verschijnen. De Cube zie ik gewoon in de Mi Home app, en werkt naar behoren, maar op deze manier kan ik mijn Tradfri-lampjes er niet mee aansturen natuurlijk. Ik ga nog wel eens wat klooienmeesje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:26:
[...]
Welke plugin heb je gebruikt? De aqara 2 plugin? Deze zie ik regelmatig in dit topic voorbij komen.
Ik heb nu nog maar 1 rookmelder, de andere 2 zijn onderweg (voor de zekerheid losse bestellingen gedaan). Ook nog even wachten op de gateway en de cube controller. Deze laatste heb ik voor nog geen 8 euro via rosegal besteld. Voor een dergelijk bedrag wil ik er wel even mee spelen.
Check anders ook even de github pagina met open (en closed) issues. Wellicht is het een bekend probleem.Wormaap schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:44:
[...]
[...]
Het is inderdaad de Mi-Aqara-2 plugin. Die ondersteunt de Cube volgens de pagina. Het grappige is dat de andere zaken (Gateway, Door/Window sensor, Temperature/Humidity sensor en dus de rookmelder) wel gewoon verschijnen. De Cube zie ik gewoon in de Mi Home app, en werkt naar behoren, maar op deze manier kan ik mijn Tradfri-lampjes er niet mee aansturen natuurlijk. Ik ga nog wel eens wat klooien
Er is een open issue met (ik gok?) een nieuwe versie van de Cube. In de Mi Home app zie ik dat mijn Cube ook 'sensor_cube.aqgl01' heet. Maar als ik /usr/lib/node_modules/homebridge-mi-aqara/parser/MagicSquareParser.js doorzoek vind ik daar nergens de regel die die persoon heeft aangepast. Zelfs als ik in die map cat * | grep -i magic doe vind ik die regel nietmeesje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:37:
[...]
Check anders ook even de github pagina met open (en closed) issues. Wellicht is het een bekend probleem.
Hem handmatig met zijn SID toevoegen aan mijn config.json werkt ook niet, maar dat is natuurlijk te verwachten als hij helemaal niet als device herkend wordt.
Jammer dat ie niet werkt. Ongetwijfeld zal ik ook het nieuwe model ontvangen.Wormaap schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:54:
[...]
Er is een open issue met (ik gok?) een nieuwe versie van de Cube. In de Mi Home app zie ik dat mijn Cube ook 'sensor_cube.aqgl01' heet. Maar als ik /usr/lib/node_modules/homebridge-mi-aqara/parser/MagicSquareParser.js doorzoek vind ik daar nergens de regel die die persoon heeft aangepast. Zelfs als ik in die map cat * | grep -i magic doe vind ik die regel niet
Hem handmatig met zijn SID toevoegen aan mijn config.json werkt ook niet, maar dat is natuurlijk te verwachten als hij helemaal niet als device herkend wordt.
Wat ik begrepen heb uit het issue is dat de betreffende regel in z’n geheel is toegevoegd in MagicSquareParser.js.
Sowieso snap ik het daarna volgende probleem niet. Wel kunnen configureren maar geen events??? Er hoeven toch geen events af te gaan, je wil toch dat bv de lampen aangaan? Of bedoelt diegene dat ook?
Zoals ik'm las had'ie die Cube toegevoegd aan een lijst van dingen die als Cube herkend worden. Ik heb ook geprobeerd de hele regel toe te voegen op verschillende plekken, maar afhankelijk van de plek start Homebridge helemaal niet meer op of doet het nietsmeesje schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:05:
[...]
Jammer dat ie niet werkt. Ongetwijfeld zal ik ook het nieuwe model ontvangen.
Wat ik begrepen heb uit het issue is dat de betreffende regel in z’n geheel is toegevoegd in MagicSquareParser.js.
Sowieso snap ik het daarna volgende probleem niet. Wel kunnen configureren maar geen events??? Er hoeven toch geen events af te gaan, je wil toch dat bv de lampen aangaan? Of bedoelt diegene dat ook?
Wat'ie daarna bedoelt is volgens mij dat de switches wel verschijnen, maar niet getriggerd worden door de bewegingen.
Iemand een idee waar het spaak loopt?
Probeer nu een Xiaomi DaFang 1080p met custom firmware aan HomeBridge toe te voegen maar krijg niks in HomeBridge te zien.
Server ook al opnieuw gestart, ook opnieuw toegevoegd.
Plugin is opnieuw geïnstalleerd, RTSP-stream werkt wel op PC.
Probeer nu een Xiaomi DaFang 1080p met custom firmware aan HomeBridge toe te voegen maar krijg niks in HomeBridge te zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| {
"bridge": {
"name": "HomebridgePi",
"username": "0E:98:16:93:7F:C2",
"port": 51826,
"pin": "364-77-109"
},
"platforms": [
{
"platform": "eDomoticz",
"name": "eDomoticz",
"server": "xxx:xxx@127.0.0.1",
"port": "8080",
"ssl": 0,
"roomid": 15,
"mqtt": 0
},
{
"name": "Config",
"port": 8000,
"auth": "form",
"theme": "red",
"restart": "/usr/local/bin/supervisorctl restart homebridge",
"tempUnits": "c",
"sudo": true,
"log": {
"method": "file",
"path": "/home/pi/.homebridge/homebridge.log"
},
"platform": "config"
},
{
"platform": "Camera-ffmpeg",
"cameras": [
{
"name": "Xiaomi",
"videoConfig": {
"source": "-rtsp_transport tcp -re -i rtsp://192.168.192.19:8554/unicast",
"maxStreams": 2,
"maxWidth": 1280,
"maxHeight": 720,
"maxFPS": 25
}
}
]
}
],
"accessories": []
} |
Welke plugin heb je geinstalleerd? En hoe? Ik heb recentelijk een verse installatie gedaan. Ik heb toen de ffmpeg-omx plugin geinstalleerd via config ui x. Alles leek goed. Config.json ook. Het beeld bleef zwart, zelfs de 10 sec. snapshot.TerrorSource schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:32:
Iemand een idee waar het spaak loopt?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49{ "bridge": { "name": "HomebridgePi", "username": "0E:98:16:93:7F:C2", "port": 51826, "pin": "364-77-109" }, "platforms": [ { "platform": "eDomoticz", "name": "eDomoticz", "server": "xxx:xxx@127.0.0.1", "port": "8080", "ssl": 0, "roomid": 15, "mqtt": 0 }, { "name": "Config", "port": 8000, "auth": "form", "theme": "red", "restart": "/usr/local/bin/supervisorctl restart homebridge", "tempUnits": "c", "sudo": true, "log": { "method": "file", "path": "/home/pi/.homebridge/homebridge.log" }, "platform": "config" }, { "platform": "Camera-ffmpeg", "cameras": [ { "name": "Xiaomi", "videoConfig": { "source": "-rtsp_transport tcp -re -i rtsp://192.168.192.19:8554/unicast", "maxStreams": 2, "maxWidth": 1280, "maxHeight": 720, "maxFPS": 25 } } ] } ], "accessories": [] }
Ik was toen vergeten de prereq’s van de plugin te doorlopen. Stap 1 van onderstaande link was ik toen helemaal vergeten.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg-omx
Ik heb alleen het volgende gedaan:meesje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:44:
[...]
Welke plugin heb je geinstalleerd? En hoe? Ik heb recentelijk een verse installatie gedaan. Ik heb toen de ffmpeg-omx plugin geinstalleerd via config ui x. Alles leek goed. Config.json ook. Het beeld bleef zwart, zelfs de 10 sec. snapshot.
Ik was toen vergeten de prereq’s van de plugin te doorlopen. Stap 1 van onderstaande link was ik toen helemaal vergeten.![]()
https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg-omx
sudo npm install -g homebridge-camera-ffmpeg
Andere plugin dus, zal die van jouw even proberen.
Ik zou die OMX plugin even proberen, en je moet ffmpeg zelf ook nog wel installeren op je pi inderdaad.
offtopic:
sensors hangen en werken overigens
sensors hangen en werken overigens
Ook dan moet je de door mij genoemde eerste stap doen. Bij een verse install is kennelijk ffmpeg niet standaard geinstalleerd.TerrorSource schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:47:
[...]
Ik heb alleen het volgende gedaan:
sudo npm install -g homebridge-camera-ffmpeg
Andere plugin dus, zal die van jouw even proberen.
Gedaan volgens de stappen maar komt er nog niet bij.meesje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:51:
[...]
Ook dan moet je de door mij genoemde eerste stap doen. Bij een verse install is kennelijk ffmpeg niet standaard geinstalleerd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| {
"platform": "Camera-ffmpeg-omx",
"cameras": [
{
"name": "Xiaomi",
"videoConfig": {
"source": "-re -i rtsp://192.168.192.19:8554/unicast",
"maxStreams": 2,
"maxWidth": 1280,
"maxHeight": 720,
"maxFPS": 30
}
}
]
} |
maar wat zie je dan?
zwart?
of een camera met een streep er door?
Open eens Homebridge -D in een terminal
Wat zegt ie daar zodra hij de plugin laadt, of de stream wil tonen?
zwart?
Ik zie helemaal niks in Homebridge op mijn iPhone.paQ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:21:
maar wat zie je dan?
zwart?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| pi@raspberrypi:~ $ homebridge -D
[2018-6-11 22:22:43] Loaded config.json with 0 accessories and 3 platforms.
[2018-6-11 22:22:43] ---
[2018-6-11 22:22:43] Loaded plugin: homebridge-camera-ffmpeg-omx
[2018-6-11 22:22:43] Registering platform 'homebridge-camera-ffmpeg-omx.Camera-ffmpeg-omx'
[2018-6-11 22:22:43] Loaded plugin: homebridge-config-ui-x
[2018-6-11 22:22:43] Registering platform 'homebridge-config-ui-x.config'
[2018-6-11 22:22:44] Loaded plugin: homebridge-edomoticz
[2018-6-11 22:22:44] Registering platform 'homebridge-edomoticz.eDomoticz'
[2018-6-11 22:22:44] ---
[2018-6-11 22:22:44] Loading 3 platforms...
[2018-6-11 22:22:44] [eDomoticz] Initializing eDomoticz platform...
[2018-6-11 22:22:44] [Config] Initializing config platform...
[2018-6-11 22:22:45] [Config] Spawning homebridge-config-ui-x with PID 1436
[2018-6-11 22:22:45] [Camera-ffmpeg-omx] Initializing Camera-ffmpeg-omx platform...
[2018-6-11 22:22:45] Loading 0 accessories...
Setup Payload:
X-HM://00242NE0L55PA
Scan this code with your HomeKit app on your iOS device to pair with Homebridge:
Or enter this code with your HomeKit app on your iOS device to pair with Homebridge:
Error: listen EADDRINUSE :::51826
at Object._errnoException (util.js:1022:11)
at _exceptionWithHostPort (util.js:1044:20)
at Server.setupListenHandle [as _listen2] (net.js:1367:14)
at listenInCluster (net.js:1408:12)
at Server.listen (net.js:1492:7)
at EventedHTTPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/util/eventedhttp.js:60:19)
at HAPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/HAPServer.js:158:20)
at Bridge.Accessory.publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/Accessory.js:607:16)
at Server._publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:126:16)
at Server.run (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:96:10)
pi@raspberrypi:~ $ |
Heb je je camera wel als nieuwe accessoire in homekit toegevoegd?TerrorSource schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:24:
[...]
Ik zie helemaal niks in Homebridge op mijn iPhone.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36pi@raspberrypi:~ $ homebridge -D [2018-6-11 22:22:43] Loaded config.json with 0 accessories and 3 platforms. [2018-6-11 22:22:43] --- [2018-6-11 22:22:43] Loaded plugin: homebridge-camera-ffmpeg-omx [2018-6-11 22:22:43] Registering platform 'homebridge-camera-ffmpeg-omx.Camera-ffmpeg-omx' [2018-6-11 22:22:43] --- [2018-6-11 22:22:43] Loaded plugin: homebridge-config-ui-x [2018-6-11 22:22:43] Registering platform 'homebridge-config-ui-x.config' [2018-6-11 22:22:43] --- [2018-6-11 22:22:44] Loaded plugin: homebridge-edomoticz [2018-6-11 22:22:44] Registering platform 'homebridge-edomoticz.eDomoticz' [2018-6-11 22:22:44] --- [2018-6-11 22:22:44] Loading 3 platforms... [2018-6-11 22:22:44] [eDomoticz] Initializing eDomoticz platform... [2018-6-11 22:22:44] [Config] Initializing config platform... [2018-6-11 22:22:45] [Config] Spawning homebridge-config-ui-x with PID 1436 [2018-6-11 22:22:45] [Camera-ffmpeg-omx] Initializing Camera-ffmpeg-omx platform... [2018-6-11 22:22:45] Loading 0 accessories... Setup Payload: X-HM://00242NE0L55PA Scan this code with your HomeKit app on your iOS device to pair with Homebridge: Or enter this code with your HomeKit app on your iOS device to pair with Homebridge: Error: listen EADDRINUSE :::51826 at Object._errnoException (util.js:1022:11) at _exceptionWithHostPort (util.js:1044:20) at Server.setupListenHandle [as _listen2] (net.js:1367:14) at listenInCluster (net.js:1408:12) at Server.listen (net.js:1492:7) at EventedHTTPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/util/eventedhttp.js:60:19) at HAPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/HAPServer.js:158:20) at Bridge.Accessory.publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/Accessory.js:607:16) at Server._publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:126:16) at Server.run (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:96:10) pi@raspberrypi:~ $
Daarnaast nog checken of je de juiste user (pi, homebridge) rechten gegeven heb voor ffmpeg.
Ik heb "sudo usermod -aG video pi" gedaan op de Raspberry Pi.meesje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:29:
[...]
Heb je je camera wel als nieuwe accessoire in homekit toegevoegd?
Daarnaast nog checken of je de juiste user (pi, homebridge) rechten gegeven heb voor ffmpeg.
Gooi ook elke keer de Homekit-woning weg en voeg het daarna op nieuw toe.
Ok. Je hebt dus niet een homebridge user welke je gebruikt om homebridge automatisch te laten opstarten bij (re)boot?TerrorSource schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:33:
[...]
Ik heb "sudo usermod -aG video pi" gedaan op de Raspberry Pi.
Gooi ook elke keer de Homekit-woning weg en voeg het daarna op nieuw toe.
@TerrorSource “Loading 0 accessories... “
Zoals meesje Zegt: heb je de camera wel handmatig toegevoegd aan (in) je homekit omgeving? Het is een losse accessoire.
Zoals meesje Zegt: heb je de camera wel handmatig toegevoegd aan (in) je homekit omgeving? Het is een losse accessoire.
[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 11-06-2018 22:43 ]
Ik heb mijn config een paar Posts geleden geplaatst. Heb de Camera alleen onder platforms zoals in de handleiding stond.paQ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:38:
@TerrorSource “Loading 0 accessories... “
Ja, maar dat is allemaal aan de pi-zijde.TerrorSource schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:51:
[...]
Ik heb mijn config een paar Posts geleden geplaatst. Heb de Camera alleen onder platforms zoals in de handleiding stond.
Wat zie je in homekit? Als je het camerascherm niet op je favorietenveld ziet, dan zul je de camera nog moeten toevoegen aan homekit.
Het is nu niet duidelijk of je dat al gedaan hebt.
@TerrorSourceAdd extra camera accessories in Home app. The setup code is the same as homebridge.
Daar stond bij de eerste pogingen niks bij.paQ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:57:
[...]
Ja, maar dat is allemaal aan de pi-zijde.
Wat zie je in homekit? Als je het camerascherm niet op je favorietenveld ziet, dan zul je de camera nog moeten toevoegen aan homekit.
Het is nu niet duidelijk of je dat al gedaan hebt.
Vannacht alles opnieuw geïnstalleerd en ook rechten gegeven op "root" voor de zekerheid.
Daarna kon ik inderdaad de camera toevoegen.
Heb je dit probleem nog steeds? Zo ja, dan komt dat door de ‘oude’ mi flora plugin. Daar deze enorm vaak connectie maakt de mi flora, wordt bluetooth vrijwel continu bezet gehouden. Door de batterij er uit te halen verbreek je de verbinding en dan lijkt alles weer goed.Serena schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:19:
Die Mi Flora's zijn toch niet zo heel geweldig. 9 van de 10 keer verbinden ze niet met de Flower Care app. Enige oplossing is om de batterij even los te halen. Totaal NIET handig!
Meer mensen met dit probleem?
De Mi Home app houdt ook erg lang de bluetooth verbinding. De Flower Care veel korter.
@Rgerr en @paQ Hoe bevalt de nieuwe mi flora plugin? Nog steeds 100%? Ik maak nu (even) alleen gebruik van de Flower Care app en het percentage is nu al een lange tijd hetzelfde. Als jullie nog steeds positief zijn, ga ik ook de nieuwe mi flora plugin installeren.
Works like a charm! Vanmiddag batterij percentage nog even gecheckt, nog steeds 100%.meesje schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:13:
[...]
Heb je dit probleem nog steeds? Zo ja, dan komt dat door de ‘oude’ mi flora plugin. Daar deze enorm vaak connectie maakt de mi flora, wordt bluetooth vrijwel continu bezet gehouden. Door de batterij er uit te halen verbreek je de verbinding en dan lijkt alles weer goed.
De Mi Home app houdt ook erg lang de bluetooth verbinding. De Flower Care veel korter.
@Rgerr en @paQ Hoe bevalt de nieuwe mi flora plugin? Nog steeds 100%? Ik maak nu (even) alleen gebruik van de Flower Care app en het percentage is nu al een lange tijd hetzelfde. Als jullie nog steeds positief zijn, ga ik ook de nieuwe mi flora plugin installeren.
Top! Top! Top!Rgerr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:21:
[...]
Works like a charm! Vanmiddag batterij percentage nog even gecheckt, nog steeds 100%.
Komende week ook maar installeren. Ik neem dat je dezelfde prereq’s moet uitvoeren zoals beschreven bij de (oude) mi flower mate plugin?
Heb de ‘oude’ plug-in verwijderd, de pre-reqs gelaten voor wat het is. Vervolgens de andere plug-in geïnstalleerd, weet zo niet of het nodig is. Zou zelf gewoon de pre-reqs installeren zoals beschreven in de readme van de plug-in die je gaat gebruiken. Werkt dat niet, kun je de andere pre-reqs alsnog installeren.meesje schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:31:
[...]
Top! Top! Top!
Komende week ook maar installeren. Ik neem dat je dezelfde prereq’s moet uitvoeren zoals beschreven bij de (oude) mi flower mate plugin?
Thanks!Rgerr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:44:
[...]
Heb de ‘oude’ plug-in verwijderd, de pre-reqs gelaten voor wat het is. Vervolgens de andere plug-in geïnstalleerd, weet zo niet of het nodig is. Zou zelf gewoon de pre-reqs installeren zoals beschreven in de readme van de plug-in die je gaat gebruiken. Werkt dat niet, kun je de andere pre-reqs alsnog installeren.
Gezien de credits (in de nieuwe plugin) voor de oude plugin, denk ik dat de nieuwe plugin een fork is van de oude. Ik ga de prereq’s gewoon weer uitvoeren.
Hier idem. Oude eruit, nieuwe erin.
Batterij 100%
Batterij 100%
Hebben jullie ervaring met deze plugin?
https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-hygrothermograph
Wat is het verschil tussen deze sensor en de Aqara Hum/Temp sensor? Behalve het scherm, dat verschil zie ik ook nog wel.
Ook Zigbee vs BLE? Zigbee beter?
Wat is het verschil tussen deze sensor en de Aqara Hum/Temp sensor? Behalve het scherm, dat verschil zie ik ook nog wel.
Geen ervaring mee, maar het scherm lijkt mij het enige verschil. Volgens de link naar Xiaomi werkt die (ook) met bluetooth. Ook verwijzen de prereqs naar bluetooth gebruik.meesje schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:08:
Hebben jullie ervaring met deze plugin?
Wat is het verschil met tussen deze sensor en de Aqara Hum/Temp sensor? Behalve het scherm, dat verschil zie ik ook nog wel.
Hoe zit dat nu precies met die Flora meter? Gaat die direct op de Gateway of gaat dat via Bluetooth?
bluetooth. Je Pi moet dus wel in range zitten.SHIFTER [NL] schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:41:
Hoe zit dat nu precies met die Flora meter? Gaat die direct op de Gateway of gaat dat via Bluetooth?
Jammer, dan moet ik even wat anders gaan bedenken. Homebridge draait hier via docker op de Synology Nasmeesje schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:52:
[...]
bluetooth. Je Pi moet dus wel in range zitten.
een pi kopen
haha, die heb ik genoeg liggen. Alleen wilde ik het via mijn server hebben aangezien die toch 24/7 aan staat.
Een rpi is geen energie slurper hoor...SHIFTER [NL] schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:52:
[...]
haha, die heb ik genoeg liggen. Alleen wilde ik het via mijn server hebben aangezien die toch 24/7 aan staat.
Nee dat weet ik, maar ik heb net alles draaien en geen zin om het allemaal over te zetten.
ik krijg het niet voor elkaar om de ID goed te krijgen als ik software wissel ofzo... (zal zeker aan mijn kunnen liggen)
Dus mijn hele Home opnieuw opbouwen heb ik niet heel veel zin in....
ik krijg het niet voor elkaar om de ID goed te krijgen als ik software wissel ofzo... (zal zeker aan mijn kunnen liggen)
Nee dat zal niet werken idd.SHIFTER [NL] schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:58:
Nee dat weet ik, maar ik heb net alles draaien en geen zin om het allemaal over te zetten.
Dan moet je alles uit homebridge in elk geval opnieuw inrichten.
Maar 'dat valt wel mee' als je alles uit je huidigie setup (homebridge) even hernoemt naar xxxx0 bijv.
Dan de nieuwe HB installeren (even laatste cijfer ID wijzigen), alles in home laden en weer xxxx noemen.
Zo kun je redelijk eenvoudig al je bestaande automatiseringen 'overschrijven'.
Als je daarmee klaar bent, knal je de oude homebridge uit home en klaar is Kees.
Nou.. het lijkt erop dat de aqara motion sensor volstrekt onbruikbaar is in homebridge / kit.
He tding doet maar wat en het probleem is niet echt te isoleren.
Na lang googlen kwam ik erachter dat de sensor 1 min slaapt, dan registreert en weer 1 min slaapt.
Dat komt wel overeen met mijn output, maar dan nog reageert hij niet op de plugin in homebridge.
Je kunt in de mi app een andere icon selecteen voor de sensor, dat dan ook ogenschijnlijk invloed heeft op de time out van de sensor. Dat leek initieel ook te kloppen (namelijk 5 sec) maar:
A. daar deed de plugin verder niets mee
B. Dat is maar voor de duur van een uur (een soort testmodus) waarna hij weer terugspringt naar het 1 minuut verhaal
Hoe dan ook, zelf met de 1 minuut status kun je dus niets, want beweging wordt simpelweg genegeerd. Heel af en toe reageert het zoals het zou moeten, maar meestal niet.
zie deze log in debug modus:
timer automation hier is 5 min
Bij regel 3 schakelt ie in. check
Homebridge negeert nu regels 5 en 7
Bij regel 9 schakelt ie weer wel. check
Vervolgens negeert ie alle regels, en schakelt de timer bij regel 19 uit
pas 2 registraties later schakelt ie weer in, regel 25.
regel 29 gaat ook weer zoals het hoort
Daarna wordt alles weer genegeerd.
In bovenstaand voorbeeld reageert homekit maar 4 keer op 18 registraties.
Het is echt vreemd en frustrerend.
En iedereen lijkt met dezelfde problemen te kampen, ook op andere platforms.
Brakke fw in deze sensoren dus
Na lang googlen kwam ik erachter dat de sensor 1 min slaapt, dan registreert en weer 1 min slaapt.
Dat komt wel overeen met mijn output, maar dan nog reageert hij niet op de plugin in homebridge.
Je kunt in de mi app een andere icon selecteen voor de sensor, dat dan ook ogenschijnlijk invloed heeft op de time out van de sensor. Dat leek initieel ook te kloppen (namelijk 5 sec) maar:
B. Dat is maar voor de duur van een uur (een soort testmodus) waarna hij weer terugspringt naar het 1 minuut verhaal
Hoe dan ook, zelf met de 1 minuut status kun je dus niets, want beweging wordt simpelweg genegeerd. Heel af en toe reageert het zoals het zou moeten, maar meestal niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| [2018-6-16 12:07:10] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"450\"}"}
[2018-6-16 12:07:10] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:07:10] [WC vertraging] Starting the Timer.
[2018-6-16 12:08:12] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"408\"}"}
[2018-6-16 12:08:12] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:09:20] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"450\"}"}
[2018-6-16 12:09:20] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:10:36] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"362\"}"}
[2018-6-16 12:10:36] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:10:37] [WC vertraging] Starting the Timer.
[2018-6-16 12:11:45] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"345\"}"}
[2018-6-16 12:11:45] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:12:46] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"173\"}"}
[2018-6-16 12:12:46] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:14:09] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"303\"}"}
[2018-6-16 12:14:09] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:15:10] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"332\"}"}
[2018-6-16 12:15:10] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:15:37] [WC vertraging] Time is Up!
[2018-6-16 12:15:49] [Luchtkwaliteit] AirNow Polling...
[2018-6-16 12:15:49] [Luchtkwaliteit] AirNow air quality AQI is: 19
[2018-6-16 12:16:11] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"328\"}"}
[2018-6-16 12:16:11] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:17:11] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"437\"}"}
[2018-6-16 12:17:11] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:17:11] [WC vertraging] Starting the Timer.
[2018-6-16 12:17:11] [WC vertraging] Starting the Timer.
[2018-6-16 12:18:13] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"437\"}"}
[2018-6-16 12:18:13] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:18:13] [WC vertraging] Starting the Timer.
[2018-6-16 12:19:15] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"441\"}"}
[2018-6-16 12:19:15] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:20:16] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"315\"}"}
[2018-6-16 12:20:16] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:21:21] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"311\"}"}
[2018-6-16 12:21:21] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:22:22] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"294\"}"}
[2018-6-16 12:22:22] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:23:13] [WC vertraging] Time is Up!
[2018-6-16 12:23:26] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"286\"}"}
[2018-6-16 12:23:26] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:24:47] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"299\"}"}
[2018-6-16 12:24:47] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"}
[2018-6-16 12:25:49] [Luchtkwaliteit] AirNow Polling...
[2018-6-16 12:25:50] [Luchtkwaliteit] AirNow air quality AQI is: 19
[2018-6-16 12:26:01] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"lux\":\"299\"}"}
[2018-6-16 12:26:01] [MiAqaraPlatform] [DEBUG][Revc]{"cmd":"report","model":"sensor_motion.aq2","sid":"158d0001644023","short_id":40689,"data":"{\"status\":\"motion\"}"} |
Deze firmware zit in alle Aqara Human Body Sensors v2.paQ schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:34:
Nou.. het lijkt erop dat de aqara motion sensor volstrekt onbruikbaar is in homebridge / kit.
Vandaar ook mijn keuze om volledig over te gaan naar Z-wave en af te stappen van Xiaomi/Aqara sensors
Door Sensor v2 = 2 minuten status-hold
Wireless Switch v2 = "Click" of "Double Click". Gaat niet terug naar "Off"
(Geldt denk ik ook voor de Wireless Wall Switch)
Positieve is eigenlijk wel de Temperature Sensor, deze heeft een refresh-time van 20minuten.
hmmm de test werkt ook niet op een hue motion eigenlijk. Zou de plugin voor de delay switch brak zijn?
Ik zal eens even een andere timer installeren; deze maker heeft nogal wat zitten wijzigen de afgelopen tijd.
edit:
het lijkt aan de timer plugin te liggen dat ook de hue niet reageert erop.
Deze plugin werkt echter te gek!
https://www.npmjs.com/package/homebridge-delayed-switches
Delay in de config weglaten; je kunt in home smart bij het automatiseren zelf een tijd selecteren!

snel terug naar de test op de aqara sensor maar
Ik zal eens even een andere timer installeren; deze maker heeft nogal wat zitten wijzigen de afgelopen tijd.
edit:
het lijkt aan de timer plugin te liggen dat ook de hue niet reageert erop.
Deze plugin werkt echter te gek!
https://www.npmjs.com/package/homebridge-delayed-switches
Delay in de config weglaten; je kunt in home smart bij het automatiseren zelf een tijd selecteren!

snel terug naar de test op de aqara sensor maar
[ Voor 47% gewijzigd door paQ op 16-06-2018 13:20 ]
@paQ Welke delay switch plugin had je eerst? Die je nu noemt (die van ‘grover’) heb ik ook geinstalleerd, samen met zijn automation-switches plugin. Niet dat ik ze al gebruik... 
Vandaag mijn Magic Cube binnen gekregen. De drie Honeywell rookmelders heb ik al in huis. Nu nog even wachten op de gateway. Dan aan de slag met de aqara plugin. De MC wordt wellicht al een probleem. Hopelijk fixt de ontwikkelaar het snel.
Vandaag mijn Magic Cube binnen gekregen. De drie Honeywell rookmelders heb ik al in huis. Nu nog even wachten op de gateway. Dan aan de slag met de aqara plugin. De MC wordt wellicht al een probleem. Hopelijk fixt de ontwikkelaar het snel.
[ Voor 40% gewijzigd door meesje op 16-06-2018 13:47 ]
nah... op een hue sensor werkt die laatste plugin prima.
op een aqara human body... meestal niet
Zonde eigenlijk. knap waardeloos product op deze manier.
edit:
De aqara human body sensor moet enkele minuten _geen_ motion hebben ontdekt wil hij weer triggeren.
Ergo: zo lang er beweging is, reageert ie gewoonweg nergens meer op. Draai ik de detector van me weg, en beweeg 2 min later ervoor, dan reageert ie weer.
edit:
De aqara human body sensor moet enkele minuten _geen_ motion hebben ontdekt wil hij weer triggeren.
Ergo: zo lang er beweging is, reageert ie gewoonweg nergens meer op. Draai ik de detector van me weg, en beweeg 2 min later ervoor, dan reageert ie weer.
[ Voor 45% gewijzigd door paQ op 16-06-2018 14:20 ]
Prachtig spul van Aqara, maar niet voor alle automatiseringen geschikt... Zo ondervond ik ook met een body sensor en licht op toilet, zat of in het donker of het licht stond veel te lang aan.
Wel grappig om te zien dat er vaak enthousiaste reacties zijn van dat iets ‘perfect’ werkt, maar in de loop van de tijd toch iets minder perfect...
Ik heb het twee uurtjes zitten monitoren. Met een uitschieter naar 9 min, is het doorgaans niet langer dan 6 min voordat de aqara sensor (pas) weer reageert.Rgerr schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:03:
Prachtig spul van Aqara, maar niet voor alle automatiseringen geschikt... Zo ondervond ik ook met een body sensor en licht op toilet, zat of in het donker of het licht stond veel te lang aan.
Ik heb de timer nu op 400 ms staan. Dus max 6 min het licht aan na het verlaten van de plee.
Dat zei ik in mijn eerdere berichten al. er zit een timer op van 120seconden.paQ schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:09:
nah... op een hue sensor werkt die laatste plugin prima.
edit:
Als je de sensor in Domoticz koppeld dan heb je dit probleem ook.
120sec = ON, daarna weer OFF. totdat hij weer motion ziet.
In die 120sec doet hij verder ook niks "zelf"
uhu, daarbij: soms duurt het 1 min, soms 3,5... er is geen touw aan vast te knopen.TerrorSource schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:27:
[...]
Dat zei ik in mijn eerdere berichten al. er zit een timer op van 120seconden.
Als je de sensor in Domoticz koppeld dan heb je dit probleem ook.
120sec = ON, daarna weer OFF. totdat hij weer motion ziet.
In die 120sec doet hij verder ook niks "zelf"
Ik heb gisteren dus die nieuwe flora plugin geïnstalleerd, maar krijg het niet werkend. Zie wel de tegels, maar hij meet niets. In de Eve app zegt hij ook dat het apparaat inactive is.
Oude plugin verwijderd en die tegels blijven gewoon staan.
Snap er weer eens geen drol van.
Oude plugin verwijderd en die tegels blijven gewoon staan.
Snap er weer eens geen drol van.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Als je wat terug leest, zie je wat @paQ gedaan heeft om de oude plugin te verwijderen. Ik heb mijn rpi gewoon opnieuw geïnstalleerd.
Dat vind ik nog niet zo erg. Irritanter dat de nieuwe niets leest.meesje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:04:
Als je wat terug leest, zie je wat @paQ gedaan heeft om de oude plugin te verwijderen. Ik heb mijn rpi gewoon opnieuw geïnstalleerd.
Je hebt deze note gelezen?Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:10:
[...]
Dat vind ik nog niet zo erg. Irritanter dat de nieuwe niets leest.
The plugins is using Bluetooth LE (Low Energy) to connect to the Xiaomi Flower Care devices. Therefore, the first measured values are only visible after the first broadcast of the sensor. Up to this point the plugin is marked as inactive in HomeKit. In the worst case, the waiting time can last up to several minutes. Just have a little patience.
Wellicht nog even geduld?
@Serena Ik heb zojuist de nieuwe plugin geïnstalleerd. Ik zie ook alleen maar de tegels en geen waarden....
@paQ @Rgerr Het valt me op dat ik nu met de nieuwe plugin in de logs niet meer de volgende twee regels voorbij zie komen:
Hebben jullie dat ook?
@paQ @Rgerr Het valt me op dat ik nu met de nieuwe plugin in de logs niet meer de volgende twee regels voorbij zie komen:
code:
1
2
| [MiFlowerMatePlatform] [BLE]Noble loaded [MiFlowerMatePlatform] [BLE]Timer Started |
Hebben jullie dat ook?
Juist, dat heb ik dus ook. En dat even geduld. Ik heb een hele nacht gewacht.meesje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:54:
@Serena Ik heb zojuist de nieuwe plugin geïnstalleerd. Ik zie ook alleen maar de tegels en geen waarden....
code:
1 2 [MiFlowerMatePlatform] [BLE]Noble loaded [MiFlowerMatePlatform] [BLE]Timer Started
Hebben jullie dat ook?
Flower Care verwijderd, FloweMate weer geïnstalleerd. Pleurt ie daar alles door elkaar. Zucht…
*Gooit dadelijk die k.... RPI gewoon uit het raam*
Aangezien ik weer een schone install had gedaan, heb ik de stappen van de oude plugin gevolgd, de (oude) plugin zelf niet geïnstalleerd.
Daarna de nieuwe plugin geïnstalleerd met
Daarna de nieuwe plugin geïnstalleerd met
code:
en natuurlijk de config.json aangepast.
1
| sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge-mi-flower-care |
[ Voor 52% gewijzigd door meesje op 17-06-2018 11:02 ]
Heb ‘gewoon’ de oude verwijderd (sudo npm uninstall mi-flower-mate, zoiets), en config aangepast en nieuwe plug-in geïnstalleerd. Maar, ik had de flower sensoren al een week of drie niet meer in gebruik. Had dus geen last van tegels die bleven staan.
Het werkt hier nu weer bijna normaal. Zegt alleen nog dat van eentje de batterij leeg is terwijl ik er net een nieuwe in gedaan heb en hij ook 100% aangeeft.
Wat een rot plugi!
Tijd dat Xiaomi gewoon met HK ondersteuning komt.
Wat een rot plugi!
Geduld, standaard polling staat op 10 minuten. Kan maar zo dat ie over een paar minuten ‘ineens’ doet.Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:08:
Het werkt hier nu weer bijna normaal. Zegt alleen nog dat van eentje de batterij leeg is terwijl ik er net een nieuwe in gedaan heb en hij ook 100% aangeeft.
Wat een rot plugi!
Inderdaad geduld hebben. Na 5 minuten was mijn geduld op.Rgerr schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:10:
[...]
Geduld, standaard polling staat op 10 minuten. Kan maar zo dat ie over een paar minuten ‘ineens’ doet.
Klopt het dat jouw log niet meer onderstaande meldingen laat zien?
[MiFlowerMatePlatform] [BLE]Noble loaded
[MiFlowerMatePlatform] [BLE]Timer Started
What the… Waarom lukt dit iedereen?meesje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:15:
[...]
Inderdaad geduld hebben. Na 5 minuten was mijn geduld op.Nu wel tegels met waarden.
Klopt het dat jouw log niet meer onderstaande meldingen laat zien?
[MiFlowerMatePlatform] [BLE]Noble loaded
[MiFlowerMatePlatform] [BLE]Timer Started
Ik ga nu stoppen. Helemaal klaar mee.
Heb je de oude plugin wel verwijderd? Daarna werden bij mij de oude tegels nog steeds weergegeven. Ik kreeg ze maar niet weg. Wel wat commando’s gevonden en uitgeprobeerd, maar het hielp niet. Daarna maar een verse installatie gedaan van de Rpi met homebridge. Daarna las ik welke stappen paQ had uitgevoerd.Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:16:
[...]
What the… Waarom lukt dit iedereen?
Ik ga nu stoppen. Helemaal klaar mee.
Mijn advies: installeer opnieuwe je rpi (wel eerst je config.json exporteren) of voer de stappen uit die paQ heeft beschreven.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 17-06-2018 11:21 ]
Ik weet niet hoe ik een rpi opnieuw moet installeren. Ben bang dat ik dan alles van de Nest kwijt ben. Ik flikker die lege tegels wel in een rotzooi kamer. Haal gewoon alles weg nu.
@Serena post dat stukje config eens van je planten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ,
{