Homebridge topic

Pagina: 1 ... 13 ... 52 Laatste
Acties:

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-11 21:02
Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:39:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
,
        {
            "platform": "MiFlowerMatePlatform",
            "defaultValue": {
                "c4:7c:8d:66:3d:ac": "Monstera",
                "c4:7c:8c:66:47:7a": "Dracaena",
                "c4:7c:8d:66:3b:c3": "Drakenklimop",
                "c4:7c:8d:66:35:fe": "Ficus"
            }
Config even aanpassen aan de nieuwe plug-in, voorbeeld staat op de pagina zelf.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:18
Ik ga het nu voor de laatste keer proberen, daarna kiep ik hem uit het raam.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:41:
Ik ga het nu voor de laatste keer proberen, daarna kiep ik hem uit het raam.
Geef dan even aan waar je dat gaat doen........... :+
Dan kan ik hem opvangen....... _O-

Have Fun Funske

• Serena
Hmmm, kreeg dit trouwens in beeld bij het installeren van de plugin

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
make: Entering directory '/usr/lib/node_modules/homebridge-mi-flower-care/node_modules/bluetooth-hci-socket/build'
  CXX(target) Release/obj.target/binding/src/BluetoothHciSocket.o
../src/BluetoothHciSocket.cpp: In member function 'void BluetoothHciSocket::poll()':
../src/BluetoothHciSocket.cpp:251:95: warning: 'v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, v8::Local<v8::String>, int, v8::Local<v8::Value>*)' is deprecated [-Wdeprecated-declarations]
     Nan::MakeCallback(Nan::New<Object>(this->This), Nan::New("emit").ToLocalChecked(), 2, argv);
                                                                                               ^
In file included from ../src/BluetoothHciSocket.cpp:8:0:
../../nan/nan.h:950:46: note: declared here
   NAN_DEPRECATED inline v8::Local<v8::Value> MakeCallback(
                                              ^~~~~~~~~~~~
../src/BluetoothHciSocket.cpp: In member function 'void BluetoothHciSocket::emitErrnoError()':
../src/BluetoothHciSocket.cpp:275:72: warning: 'v8::Local<v8::Object> v8::Function::NewInstance(int, v8::Local<v8::Value>*) const' is deprecated: Use maybe version [-Wdeprecated-declarations]
   Local<Value> error = errorConstructor->NewInstance(1, constructorArgs);
                                                                        ^
In file included from /root/.node-gyp/8.11.2/include/node/v8.h:26:0,
                 from /root/.node-gyp/8.11.2/include/node/node.h:63,
                 from /root/.node-gyp/8.11.2/include/node/node_buffer.h:25,
                 from ../src/BluetoothHciSocket.cpp:7:
/root/.node-gyp/8.11.2/include/node/v8.h:3847:31: note: declared here
                 Local<Object> NewInstance(int argc, Local<Value> argv[]) const);
                               ^
/root/.node-gyp/8.11.2/include/node/v8config.h:318:3: note: in definition of macro 'V8_DEPRECATED'
   declarator __attribute__((deprecated(message)))
   ^~~~~~~~~~
../src/BluetoothHciSocket.cpp:282:93: warning: 'v8::Local<v8::Value> Nan::MakeCallback(v8::Local<v8::Object>, v8::Local<v8::String>, int, v8::Local<v8::Value>*)' is deprecated [-Wdeprecated-declarations]
   Nan::MakeCallback(Nan::New<Object>(this->This), Nan::New("emit").ToLocalChecked(), 2, argv);
                                                                                             ^
In file included from ../src/BluetoothHciSocket.cpp:8:0:
../../nan/nan.h:950:46: note: declared here
   NAN_DEPRECATED inline v8::Local<v8::Value> MakeCallback(
                                              ^~~~~~~~~~~~
  SOLINK_MODULE(target) Release/obj.target/binding.node
  COPY Release/binding.node
make: Leaving directory '/usr/lib/node_modules/homebridge-mi-flower-care/node_modules/bluetooth-hci-socket/build'
+ homebridge-mi-flower-care@1.0.8
added 133 packages from 124 contributors and updated 1 package in 125.705s

• Serena
En heb dit nu in het script gezet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
{
            "accessory": "mi-flower-care",
            "name": "Monstera",
            "deviceId": "C4:7C:8d:66:3D:AC",
            "interval": 600
        },
        {
            "name": "Dracaena",
            "deviceId": "C4:7C:8C:66:47:7A",
        },
        {
            "name": "Drakenklimop",
            "deviceId": "C4:7C:8D:66:3B:C3",
        },
        {
            "name": "Ficus",
            "deviceId": "C4:7C:8D:66:35:FE",
        }

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
maak er eens hoofdletters van

dus C4:7C enz enz

edit:
ow waren al weer posts geweest.
Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:52:
En heb dit nu in het script gezet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
{
            "name": "Monstera",
            "deviceId": "C4:7C:8d:66:3D:AC",
        },
        {
            "name": "Dracaena",
            "deviceId": "C4:7C:8C:66:47:7A",
        },
        {
            "name": "Drakenklimop",
            "deviceId": "C4:7C:8D:66:3B:C3",
        },
        {
            "name": "Ficus",
            "deviceId": "C4:7C:8D:66:35:FE",
        }
kee zo moet het kloppen

[ Voor 111% gewijzigd door paQ op 17-06-2018 11:56 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Serena
Mijn weer staat nu ook op 0º, de oude tegels blijven staan, 1 plant staat er 2 keer in. Man man man, wat een gepruts.

• paQ
  • Nu online
Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:00:
Mijn weer staat nu ook op 0º, de oude tegels blijven staan, 1 plant staat er 2 keer in. Man man man, wat een gepruts.
gooi je config cache eens weg.

in /home/pi/.homebridge
config.json.402397407

iets in die trend

• Serena
Er gebeurt iets!!! 1 plant doet het nog niet, daar duw ik maar eens een nieuwe batterij in. Even kijken.

• paQ
  • Nu online
Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:07:
Er gebeurt iets!!! 1 plant doet het nog niet, daar duw ik maar eens een nieuwe batterij in. Even kijken.
omdat je config nu klopt :+

die BLE timer hoort trouwens niet meer te starten.
Die hoorde bij de oude plugin.

[ Voor 60% gewijzigd door paQ op 17-06-2018 12:13 ]

• meesje
  • Nu online
paQ schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:10:
[...]

omdat je config nu klopt :+

die BLE timer hoort trouwens niet meer te starten.
Die hoorde bij de oude plugin.
Bedankt voor de bevestiging. Ik had trouwens nog via de oude manier noble geïnstalleerd. Echter de nieuwe plugin doet dat automatisch (mocht iemand ooit weer opnieuw de plugin willen installeren).
Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:07:
Aangezien je nog de oude plugin gebruikte, zou het me niet verbazen dat beide mi flower mates een battery drain hadden. Homebridge blijft dan de laatste stand tonen. Het lijkt dan alsof ie nog werkt.

Kan iemand nog toelichten hoe de nieuwe plugin precies werkt? Ik zie in ieder geval drie waarden (lux, vochtigheid en temp), hetzelfde als bij de oude plugin. Ik zie nu in de Eve app ook Soil Moisture en Soil Fertility. De Soil Moisture toont (zoals de naam al doet vermoeden) hetzelfde als de vochtigheid sensor. De Soil Fertility geeft aan of er voeding nodig is.

Echter wat doen deze twee extra accessoires? Behalve dan info tonen? Waarom toont de Woning app deze accessoires niet? Is dit iets wat alleen geschikt is voor Eve?
Is er een relatie met de parameters ‘humidityAlertLevel’ en ‘lowLightAlertLevel’? De eerste matcht dan met Soil Moisture, maar de tweede niet met Soil Fertility. Hebben jullie al gespeeld met deze twee parameters? Indien ingesteld, geven deze dan via HomeKit een notificatie?

• paQ
  • Nu online
De een is vocht, de ander licht.
je kunt niet triggeren (of conditie) op fertility (het hoopje stront in de mi home app)
in eve kun je ook automatiseren op fertility (het hoopje stront in de mi home app)

Nu vind ik het toch al discutabel hoe de mi flora weet hoeveel voeding er in de grond zit. Zal wel een relatie tussen vocht en geleiding zijn bij een bepaald vochtpercentage.

[ Voor 61% gewijzigd door paQ op 17-06-2018 15:14 ]

• meesje
  • Nu online
paQ schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:37:
De een is vocht, de ander licht.
je kunt niet triggeren (of conditie) op fertility (het hoopje stront in de mi home app)
in eve kun je ook automatiseren op fertility (het hoopje stront in de mi home app)

Nu vind ik het toch al discutabel hoe de mi flora weet hoeveel voeding er in de grond zit. Zal wel een relatie tussen vocht en geleiding zijn bij een bepaald vochtpercentage.
Wat betreft het eerst, de vertaling was me al gelukt. ;)

Zojuist heb ik beide AlertLevel parameters ingesteld. De humidity op 15, de lowlight op 600; beide minimum waarden heb ik gehaald uit de mi flower care app. De humidity staat nu op 19 procent, dus dat duurt nog wel even. De lowlight zal vandaag/vanavond wel getriggerd worden. Ik ben benieuwd naar de notificatie. Nu staat de tegel op Yes (elgato eve) en in de Wonig app op Gesloten. Wel jammer dat je voor beide tegeltjes niet een leuker symbooltje kunt kiezen.

Nog even gekeken naar de fertility. De Soil Fertility en Soil Moisture zijn kennelijk specifiek voor de Elgato Eve app. Binnen deze app kan ik deze wel als trigger gebruiken. Van deze automation snapt de Woning app niks van. Als je alleen de Elgato Eve app gebruikt heb je qua vochtigheid twee accessoires. Wel vreemd.

• paQ
  • Nu online
als het donker wordt krijg je een melding dat 'woning floradinges geopend is'
zodra het weer licht genoeg is hetzelfde maar dan gesloten.

Overigens de alerttrigger kickt pas in wanneer je iets met homekit opent/aanspreekt.
Daar loopt al een issue over.
Maar goed, het is een makkelijkere manier dan pushedco (minder mooi wel)

[ Voor 41% gewijzigd door paQ op 17-06-2018 15:47 ]

• meesje
  • Nu online
paQ schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:44:
als het donker wordt krijg je een melding dat 'woning floradinges geopend is'
zodra het weer licht genoeg is hetzelfde maar dan gesloten.

Overigens de alerttrigger kickt pas in wanneer je iets met homekit opent/aanspreekt.
Daar loopt al een issue over.
Maar goed, het is een makkelijkere manier dan pushedco (minder mooi wel)
Wel jammer dat je voor de melding de Woning app moet openen. Hopelijk is dat snel gefixt. En anders inderdaad een regel aanmaken icm ifttt of pushedco. Middels automation-switches plugin kun je ook contactsensoren aanmaken en gebruiken in je automation. Eigenlijk iets soortgelijks als dus ootb (als het werkt) kan met de nieuwe mi flower plugin.

• paQ
  • Nu online
Ik denk dat ik mijn pushed ook weer ga gebruiken. Is leuker ook.
De alerttrigger is wel mooi gemaakt moet ik zeggen.
Mijn kraantje laat ik lekker staan :)

Verwijderd

Topic telt bijna 50 pagina's en er wordt alleen maar gepraat over xiaomi meuk.
Er zijn zoveel meer leukere en interessantere toepassingen dan die Chinese rommel die maar half werkt.
Dergelijke apparaten zorgen ervoor dat homebridge in diskrediet komt, terwijl de NodeJS server best wel goed werkt.
Dit is echt jammer en ik vraag me dan ook af zo uitgebreid ingaan op xiaomi wel thuishoort in het homebridge topic.

Ik geef even een aanzet:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/g5AwPd/sample.jpg

1.Wemos D1 mini met tasmota of esp easy connecteer je een of alle van deze bovenstaande sensoren.
2. DHT, temperatuur en luchtvochtigheid. Er zijn er ook die luchtdruk kunnen meten
3. PIR motion sensor. Beweging gedecteerd -> kan je bv een smartlamp laten aanfloepen of een buzzer wederom geconnecteerd met de wemos
4. Magnetic switches. Deur of raam sensor, kan opnieuw een lamp laten aanzetten, buzzer, enz
5. Ultrasone afstandsmodule. Meet afstand tussen object en sensor. Als afstand verandert, opnieuw een actie uitgevoerd. Bv de afstand tussen het plafond/muur van de garage en de auto is bij een bezette plaats 150 cm. Als de afstand groter wordt, dan wordt er een commando gestuurd om de garagedeur te openen, want de auto is aan het uitrijden.

enz...

• meesje
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:06:
Er zijn zoveel meer leukere en interessantere toepassingen dan die Chinese rommel die maar half werkt.
Dergelijke apparaten zorgen ervoor dat homebridge in diskrediet komt, terwijl de NodeJS server best wel goed werkt.
Dit is echt jammer en ik vraag me dan ook af zo uitgebreid ingaan op xiaomi wel thuishoort in het homebridge topic.

Ik geef even een aanzet:
[afbeelding]

1.Wemos D1 mini met tasmota of esp easy connecteer je een of alle van deze bovenstaande sensoren.
2. DHT, temperatuur en luchtvochtigheid. Er zijn er ook die luchtdruk kunnen meten
3. PIR motion sensor. Beweging gedecteerd -> kan je bv een smartlamp laten aanfloepen of een buzzer wederom geconnecteerd met de wemos
4. Magnetic switches. Deur of raam sensor, kan opnieuw een lamp laten aanzetten, buzzer, enz
5. Ultrasone afstandsmodule. Meet afstand tussen object en sensor. Als afstand verandert, opnieuw een actie uitgevoerd. Bv de afstand tussen het plafond/muur van de garage en de auto is bij een bezette plaats 150 cm. Als de afstand groter wordt, dan wordt er een commando gestuurd om de garagedeur te openen, want de auto is aan het uitrijden.

enz...
Huh? We praten hier over homebridge en plugins (en niet alleen xiaomi). Aqara en Xiaomi, is gezien de prijs, erg populair en daardoor wordt daar veel over gepraat, zijn er issues en helpen we elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 17-06-2018 16:14 ]

• paQ
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:06:
:?

nou, omdat een xiaomi sensor 7 euro kost, een batterij heeft en draadloos verbindt met een bridge
Verder komen er prima plugins aan bod die niets met Xiaomi van doen hebben dus ik begrijp eerlijk gezegd je punt niet zo nee.

edit:
wemos IOT + sensor + voeding + behuizing Samen wat... 15 euro?

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 17-06-2018 16:13 ]

• Serena
Oude tegels weg, nieuwe tegels erin, maar 1 plant doet het nog steeds niet. Heel raar...
Code 3 keer gecheckt, zeker weten het juiste MAC adres. Raar!!!
Maar bedankt allemaal voor het meedenken!!!

Verwijderd

paQ schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:10:
[...]

:?

nou, omdat een xiaomi sensor 7 euro kost, een batterij heeft en draadloos verbindt met een bridge
Verder komen er prima plugins aan bod die niets met Xiaomi van doen hebben dus ik begrijp eerlijk gezegd je punt niet zo nee.

edit:
wemos IOT + sensor + voeding + behuizing Samen wat... 15 euro?
Kijk, dat is mijn gevoel erover. Scroll je doorheen de pagina’s zie je echt wel dat xiaomi de bovenhand neemt. Mijn opmerking is niet negatief bedoelt, maar het wordt echt saai op die manier. Ik probeer er een positieve inbreng in te stoppen door alternatieven aan te duiden.

Op zo’n wemos kan je verschillende sensoren aansluiten. Wil je een raamcontact, temperatuur en bewegingssensor, dan ben je voor xiaomi algauw €30 kwijt.

• paQ
  • Nu online
Maar met wemos toch veel meer!?

• Serena
Gelukt, de Flower plugin draait nu perfect!!! Alweer heel veel dank aan mijn @paQ, mijn persoonlijke helpdesk.

• meesje
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:30:
[...]

Kijk, dat is mijn gevoel erover. Scroll je doorheen de pagina’s zie je echt wel dat xiaomi de bovenhand neemt. Mijn opmerking is niet negatief bedoelt, maar het wordt echt saai op die manier. Ik probeer er een positieve inbreng in te stoppen door alternatieven aan te duiden.

Op zo’n wemos kan je verschillende sensoren aansluiten. Wil je een raamcontact, temperatuur en bewegingssensor, dan ben je voor xiaomi algauw €30 kwijt.
Natuurlijk moeten we er voor waken dat we het over alleen xiaomi/aqara spul praten. Daar hebben we een apart topic voor. Incidenteel zal er wel eens een crosspost voorkomen. Maar verder hebben we het hier over homebridge. En om nu voor elke homebridge plugin een apart topic te starten, lijkt me ook niet de bedoeling.

Dus als onze populaire plant sensor niet goed onder homebridge werkt, melden we dat hier graag! ;)

@Serena Mooi dat je middels 0900-homebridge het probleem hebt kunnen oplossen! Kun je nog aangeven wat we bij jou niet goed ging? Kunnen we ook weer wat van leren.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-11 15:14
Ik draai op dit moment Homebridge op mijn raspberry pi 1 via Docker.
Ik heb de volgende guide gevolgd. https://raspberrytips.nl/...eren-op-een-raspberry-pi/

Ik probeer mijn foscam werkend te krijgen binnen homebridge.
Het lukt me maar niet om FFmpeg binnen deze omgeving werkend te krijgen. Homebridge logs geven alleen maar spawn ffmpeg ENOENT. Ik heb werkelijk heel het internet afgezocht naar een oplossing.

Het is me gelukt door mijn Rasberry opnieuw te installeren en homebride niet via Docker te gebruiken. Maar door mijn ARMv6 core is het niet mogelijk om hogere Node.js te draaien en daarom werken een hoop plugins niet meer.

Ik moet dus terug naar de Docker omgeving.
Hoe krijg ik dus FFmpeg binnen docker (in homebridge) draaiend.

• meesje
  • Nu online
Als je zoekt op jouw foutmelding kom je verschrikkelijk veel hits tegen. Je bent helaas niet de enige. Soms lijkt het een rechten kwestie te zijn.
Ik draai zelf niet in docker. Daardoor kan ik je helaas niet helpen. Ik zal straks nog even moet zoeken. Kun je aangeven wat je al geprobeerd hebt?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-11 15:14
meesje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:30:
Als je zoekt op jouw foutmelding kom je verschrikkelijk veel hits tegen. Je bent helaas niet de enige. Soms lijkt het een rechten kwestie te zijn.
Ik draai zelf niet in docker. Daardoor kan ik je helaas niet helpen. Ik zal straks nog even moet zoeken. Kun je aangeven wat je al geprobeerd hebt?
Werkelijk elke denkbaar ffmpeg pakket geïnstalleerd. Binnen de docker image lijkt er geen FFmpeg te bestaan. Ik kan via docker-compose exec homebridge sh de omgeving inkomen. Maar daar werkt er weer geen sudo of GET command.

Ik probeer dus https://github.com/legoth...-camera-ffmpeg-omx#readme te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Animal op 17-06-2018 19:44 ]

• Serena
meesje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:56:
[...]

Natuurlijk moeten we er voor waken dat we het over alleen xiaomi/aqara spul praten. Daar hebben we een apart topic voor. Incidenteel zal er wel eens een crosspost voorkomen. Maar verder hebben we het hier over homebridge. En om nu voor elke homebridge plugin een apart topic te starten, lijkt me ook niet de bedoeling.

Dus als onze populaire plant sensor niet goed onder homebridge werkt, melden we dat hier graag! ;)

@Serena Mooi dat je middels 0900-homebridge het probleem hebt kunnen oplossen! Kun je nog aangeven wat we bij jou niet goed ging? Kunnen we ook weer wat van leren.
Als ik het precies wist zou ik het vertellen.
Maar heb de gele mapjes verplaatst naar de desktop, nieuwe mapjes laten maken en oude mapjes weer teruggeplaatst. Toen waren de oude tegels verdwenen. Werkt nu prima.

• Serena
Volgende probleem aankaarten. Ik kan vanuit de ui-x plugin niet updaten, installeren, deïnstalleren enz. Iets met rechten denk ik. ( Geen sudo, geen -g)
Kan ik dat aanpassen?

• meesje
  • Nu online
Ik zie nu dat de weather plugin uit de topic start nu ook fakegato ondersteunt (officieel vanaf 1.7.0, experimenteel vanaf 1.6.x). Morgen maar eens aanzetten.

• paQ
  • Nu online
Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:41:
Volgende probleem aankaarten. Ik kan vanuit de ui-x plugin niet updaten, installeren, deïnstalleren enz. Iets met rechten denk ik. ( Geen sudo, geen -g)
Kan ik dat aanpassen?
staat de regel
code:
1
"sudo": true
in je config bij de config plugin?

• Serena
paQ schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:46:
[...]

staat de regel
code:
1
"sudo": true
in je config bij de config plugin?
Ah, die staat op 'false'. Zou dat het zijn?

• Serena
Over de weather plugin gesproken, die stukjes met "name", daar kan ik toch van maken wat ik wil hè? Nooit aan gedacht, staat nu in het Engels, kan ik natuurlijk eigen waardes aan geven.
Duh!!!!

• paQ
  • Nu online
Serena schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:13:
[...]

Ah, die staat op 'false'. Zou dat het zijn?
Denk het :) probeer het eens

• Serena
Moet dat false of true niet ook tussen aanhalingstekens staan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{
            "name": "Config",
            "port": 8080,
            "auth": "form",
            "theme": "red",
            "sudo": false,
            "platform": "config"
        }
    ]

• paQ
  • Nu online
Serena schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:20:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{
        }
    ]
Nope. Gewoon true van maken

Fakegato history op de weather plugin lijkt niet voor de wolken te werken :+

• meesje
  • Nu online
Fakegato werkt inderdaad alleen maar op temp en humidity. Het was wel even schrikken, de grafiek in de Elgato Eve app toonde een vrijwel rechte lijn. Stond om de een of andere reden de optie Graph Line Smooting aan.....

Wat doen jullie trouwens met 'bewolking', 'zon', 'min' en 'max'? Waarom zou je de zonsondergang in een percentage getoond willen hebben? Ook snap ik de min en max waarden niet. De huidige temp is nu 16 graden, terwijl min en max resp. 17 en 19,6, zijn. Ik had verwacht dat de huidige temp tussen min en max zou liggen. Ook varieert min en max gedurende de dag. Ik zou deze waarden als een soort vaste dag waarden gezien hebben.

• meesje
  • Nu online
Serena schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:20:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{
        }
    ]
Deze waarden kan je trouwens ook via de settings van de plugin regelen, onder tabblad plugins en dan zie je bij de config-ui-x plugin de optie 'settings'. Daar kun je bv sudo aan/uit zetten. Hoef je ook te na te denken over de syntax.

• Rgerr
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:12:
Fakegato werkt inderdaad alleen maar op temp en humidity. Het was wel even schrikken, de grafiek in de Elgato Eve app toonde een vrijwel rechte lijn. Stond om de een of andere reden de optie Graph Line Smooting aan.....

Wat doen jullie trouwens met 'bewolking', 'zon', 'min' en 'max'? Waarom zou je de zonsondergang in een percentage getoond willen hebben? Ook snap ik de min en max waarden niet. De huidige temp is nu 16 graden, terwijl min en max resp. 17 en 19,6, zijn. Ik had verwacht dat de huidige temp tussen min en max zou liggen. Ook varieert min en max gedurende de dag. Ik zou deze waarden als een soort vaste dag waarden gezien hebben.
Kan zijn dat de verwachting maar voor een aantal uur (3-6-12 uur) is en aan de hand daarvan wordt bijgesteld. Ik gebruik de temp max voor het automatisch dicht doen van rolgordijnen en rolluiken met het warme weer, zo hou ik het lekker koel binnen. :)

• Rgerr
@meesje icm max temp gebruik ik ook (en @paQ volgens mij ook) de homebridge-sun plug-in, welke de stand van de zon aangeeft. Zo kun je de zonwering automatiseren, bijvoorbeeld wanneer de zon op het betreffende raam staat (en dus warm begint te worden) dat de zonwering automatisch dicht gaat.

Momenteel mijn automatisering vwb rolgordijnen en rolluiken:

sun azimuth > 105
sun azimuth < 257,9
max temp > 24c
lux > 2600

then

rolgordijnen: 0%
rolluiken: 0%

Hetzelfde heb ik ook gedaan voor wanneer de zon is weggedraaid, dan gaan ze weer automatisch open.

• meesje
  • Nu online
Ik heb gisteren toch maar via JoyBuy (ik had nog nooit gehoord van deze Chinese webwinkel) een Xiaomi Temperature & Humidity Sensor (met display) besteld, voor nog geen 8 euro (zie pepper.com). Natuurlijk eerst gecheckt of ie ook werkt onder homebridge: https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-hygrothermograph
De plugin is goed gedocumenteerd en er komen regelmatig updates. De laatste versie (1.7.0) is van 7 dagen geleden.

Leuke en goedkope vervanging van de Elgato Eve Room (je mist wel de luchtkwaliteit). 1 AAA batterij per jaar klinkt een stuk beter dan 4 keer 3 x AA batterijen per jaar. Bij de open issues las ik wel over een mogelijk probleem indien je ook al de Mi Flora plugin gebruikt, maar dat zien we wel als ie binnen is.

• Serena
Qua weer, ben eens even aan het kijken naar deze.

https://libraries.io/npm/homebridge-weather-station-extended
Ziet er ook niet verkeerd uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Serena op 18-06-2018 13:25 ]

• paQ
  • Nu online
Da's een draak van een plugin :+
installeer maar ;)

in eve gaat het wel, maar in Woning helemaal uien

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 18-06-2018 13:29 ]

• Rgerr
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:10:
Ik heb gisteren toch maar via JoyBuy (ik had nog nooit gehoord van deze Chinese webwinkel) een Xiaomi Temperature & Humidity Sensor (met display) besteld, voor nog geen 8 euro (zie pepper.com). Natuurlijk eerst gecheckt of ie ook werkt onder homebridge: https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-hygrothermograph
De plugin is goed gedocumenteerd en er komen regelmatig updates. De laatste versie (1.7.0) is van 7 dagen geleden.

Leuke en goedkope vervanging van de Elgato Eve Room (je mist wel de luchtkwaliteit). 1 AAA batterij per jaar klinkt een stuk beter dan 4 keer 3 x AA batterijen per jaar. Bij de open issues las ik wel over een mogelijk probleem indien je ook al de Mi Flora plugin gebruikt, maar dat zien we wel als ie binnen is.
Ben hem tegen gekomen op pepper.com, maar zag er de meerwaarde niet van in... Alleen temperatuur en luchtvochtigheid geeft 'ie weer, toch?

• meesje
  • Nu online
Rgerr schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:35:
[...]

Ben hem tegen gekomen op pepper.com, maar zag er de meerwaarde niet van in... Alleen temperatuur en luchtvochtigheid geeft 'ie weer, toch?
Klopt. Hetzelfde als mijn Eve Room deed minus luchtkwaliteit. Voor een houten vloer is luchtvochtigheid belangrijk. Je kunt dan eventueel icm een slimme stekker een automation inregelen dat de luchtbevochtiger aan gaat. Ook kun je beter anticiperen of je de buitendeur korter/langer open laat staan. Idem voor de slaapkamer(ramen).

• Rgerr
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:42:
[...]

Klopt. Hetzelfde als mijn Eve Room deed minus luchtkwaliteit. Voor een houten vloer is luchtvochtigheid belangrijk. Je kunt dan eventueel icm een slimme stekker een automation inregelen dat de luchtbevochtiger aan gaat. Ook kun je beter anticiperen of je de buitendeur korter/langer open laat staan. Idem voor de slaapkamer(ramen).
Ah, helder. Voor mij is de luchtkwaliteit juist weer interessanter. Doe niks met de luchtvochtigheid in huis, hoewel ik wel in nagenoeg elke kamer een sensor er voor heb hangen. Die meet ook de temperatuur, waar ik dan wel weer wat mee doe/ga doen. :) Hoop dat de Koogeek enviromental sensor snel beschikbaar komt.

• meesje
  • Nu online
Rgerr schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:46:
[...]

Ah, helder. Voor mij is de luchtkwaliteit juist weer interessanter. Doe niks met de luchtvochtigheid in huis, hoewel ik wel in nagenoeg elke kamer een sensor er voor heb hangen. Die meet ook de temperatuur, waar ik dan wel weer wat mee doe/ga doen. :) Hoop dat de Koogeek enviromental sensor snel beschikbaar komt.
Dat Koogeek spul is bijna hetzelfde als Elgato Eve: het laat enorm lang op zich wachten. Als de produkten al überhaupt op de markt komen. De Elgato Eve bluetooth extended zal er nooit komen, ik had ergens gelezen dat dat afgekeurd is door Apple.

Ach, in de woonkamer (binnen bluetooth range van de RPI) vind ik zo'n sensor met scherm wel leuk. Weer wat leuks om even mee te spelen. ;) In de andere kamers wil ik tzt die Aqara temp/humidity sensoren middels Zigbee. Kan ik goed checken of de temp in de kinderkamer juist is.

Wat betreft luchtkwaliteit, dat heb ik, tot ik de Room had verkocht, goed gevolgd van wanneer bij ons de kwaliteit minder werd. Dat was alleen het geval als er gekookt wordt of dat er chemische schoonmaakmiddelen werden gebruikt. Jammer genoeg meet de Room niet CO, dan zou ik 'm nog wel hebben gehouden, ook al moeten er elk kwartaal 3 x AA batterijen in.

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Dag!

Ik heb een leuk projectje waar ik (denk ik) zelf niet uit ga komen. Ik heb een nieuw aquarium en nu wil ik deze kennis laten maken met mijn raspberry Pi die uiteraard voorzien is van Homebridge en waar ik ook al (lampen, tv, playstation, sonos) werkend op heb.

Nu wil ik eerst beginnen met de ds18b20 aan te sluiten om mijn temperatuur uit te meten uit homekit en ook een pushmelding krijg wanneer hij te laag is.

Nu zag ik deze tutorial maar ik ben helaas geen elektro-specialist. http://domoticx.com/raspb...-sensor-ds18b20-uitlezen/

Hoe ga ik dit zonder enige kennis van elektro toch in Jip en Janneke voor elkaar zien te krijgen. Aansluiten is 1 maar het daarna uit kunnen lezen in homekit is voor mij 2 en een pushnotificatie via push.co etc is 3.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

• meesje
  • Nu online
Shadow343 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:56:
Dag!

Ik heb een leuk projectje waar ik (denk ik) zelf niet uit ga komen. Ik heb een nieuw aquarium en nu wil ik deze kennis laten maken met mijn raspberry Pi die uiteraard voorzien is van Homebridge en waar ik ook al (lampen, tv, playstation, sonos) werkend op heb.

Nu wil ik eerst beginnen met de ds18b20 aan te sluiten om mijn temperatuur uit te meten uit homekit en ook een pushmelding krijg wanneer hij te laag is.

Nu zag ik deze tutorial maar ik ben helaas geen elektro-specialist. http://domoticx.com/raspb...-sensor-ds18b20-uitlezen/

Hoe ga ik dit zonder enige kennis van elektro toch in Jip en Janneke voor elkaar zien te krijgen. Aansluiten is 1 maar het daarna uit kunnen lezen in homekit is voor mij 2 en een pushnotificatie via push.co etc is 3.

Voor mij zouden stappen 2 en 3 het makkelijkst zijn. :)
Stap 2: homebridge installeren conform topic start + plugin installeren: https://www.npmjs.com/package/homebridge-ds18b20
Stap 3: even zoeken hier in dit topic; de stappen zijn beschreven door @paQ. Indien je al over een IFTTT account beschikt, kun je naast push.co ook gebruik maken van IFTTT notificaties.

• Rgerr
Heeft iemand al een Xiaomi gas alarm? Zitten 4 aansluitingen op (com no t- t+), iemand een idee hoe ik deze op het net aansluit?

• meesje
  • Nu online
Shadow343 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:56:
Dag!

Een leuk projectje trouwens. Ik kwam de sensor al eens tegen op raspberrytips.nl.
https://raspberrytips.nl/ds18b20-raspberry-pi/
De hardware aansluiten (solderen?) lijkt me het moeilijk deel van de stappen.

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:08:
Heeft iemand al een Xiaomi gas alarm? Zitten 4 aansluitingen op (com no t- t+), iemand een idee hoe ik deze op het net aansluit?
http://files.xiaomi-mi.co..._Gas_Leak_Detector_EN.pdf

volgens mij moet je helemaal niets aansluiten, en is die terminal voor onderlinge communicatie en aaansturing van een fan? (handig voor in een boot :+ )

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 18-06-2018 15:22 ]

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:07:
[...]

Voor mij zouden stappen 2 en 3 het makkelijkst zijn. :)
Stap 2: homebridge installeren conform topic start + plugin installeren: https://www.npmjs.com/package/homebridge-ds18b20
Stap 3: even zoeken hier in dit topic; de stappen zijn beschreven door @paQ. Indien je al over een IFTTT account beschikt, kun je naast push.co ook gebruik maken van IFTTT notificaties.
Yes! Homebridge is al volledig werkend maar mijn grootste uitdaging zit hem in de sensor installeren omdat ik echt 0 van elektronica weet. Stap 3 kan ik inderdaad nog wel uitkomen. Vroeg me daarom af of er mensen zijn die zoiets al werkend hebben gekregen hier binnen dit topic.

@meesje heb trouwens wellicht al een andere oplossing. Sonoff. Deze laten communiceren met RPI en de Sonoff zelf aan sluiten op de sensor (hier zijn al kant en klare sensors voor). Vraag me alleen af of ik de Sonoff voor homebridge daarna nog moet flashen

[ Voor 14% gewijzigd door Shadow343 op 18-06-2018 16:17 ]

• Rgerr
paQ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:20:
[...]

http://files.xiaomi-mi.co..._Gas_Leak_Detector_EN.pdf

volgens mij moet je helemaal niets aansluiten, en is die terminal voor onderlinge communicatie en aaansturing van een fan? (handig voor in een boot :+ )
Vond het al vreemde benamingen, maar iig bedankt. :)

• meesje
  • Nu online
Shadow343 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:20:
[...]

Yes! Homebridge is al volledig werkend maar mijn grootste uitdaging zit hem in de sensor installeren omdat ik echt 0 van elektronica weet. Stap 3 kan ik inderdaad nog wel uitkomen. Vroeg me daarom af of er mensen zijn die zoiets al werkend hebben gekregen hier binnen dit topic.

@meesje heb trouwens wellicht al een andere oplossing. Sonoff. Deze laten communiceren met RPI en de Sonoff zelf aan sluiten op de sensor (hier zijn al kant en klare sensors voor). Vraag me alleen af of ik de Sonoff voor homebridge daarna nog moet flashen
Volgens mij moet je hem wel flashen met espeasy of tasmota.
https://www.npmjs.com/pac...idge-sonoff-basic-espeasy
Er is ook firmware waarmee je de sonoff basic direct gereed maakt voor homekit (zonder homebridge). Ik heb de spullen in huis, maar nog geen tijd gemaakt om het te gaan proberen. @Rgerr heeft wel een poging ondernemen maar was het nog niet gelukt.

Verwijderd

Shadow343 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:20:
[...]

Wat je nodig hebt is:
1. ESP8266 board, dit kan bv een nodeMCU, wemos D1 mini of een sonoff zijn
2. Het bord flashen met aangepaste firmware, bv tasmota of ESPEasy. Neem je een sonoff, dan zal je een 'usb to ttl' sleutel moeten aanschaffen. NodeMCU en Wemos zijn dev boards en hebben standaard een usb aansluiting. Enkel drivers te installeren, nadien plug 'n play.
3. Een MQTT server installeren op je raspberry. Mosquitto is de meest gebruikte voor raspberry. MQTT is een taal die iot apparaten gebruiken om onderling met elkaar te communiceren. Jouw sensor geeft een mqtt bericht met de waarde. Dit wordt opgevangen door de MQTT server, deze stuurt het door naar de apparaten die luisteren naar dat specifieke topic.
4. Als er geen homebridge plugin voor je sensor bestaat (npmjs.com), dan kan je de sensor zelf toevoegen dmv 'homebridge mqtt' plugin. Via NodeRed kan je een flow aanmaken om de sensor toe te voegen.
5. Push notificaties, zie eerder aangehaalde opties.

Als stap vier met 'homebridge MQTT' jou niet lukt, kan je eventueel enkel gebruik maken van NodeRed. Hierin kan je een eenvoudige flow aanmaken die de waarde uitleest uit je MQTT topic. Is de waarde lager dan een bepaalde standaard, dan wordt er een mail verzonden. Je sensor zit dan niet in homekit. NodeRed staat standaard op een raspbian install.

edit
Ter info:
Sonoff en wemos zal je pinnen moeten solderen. Sonoff voor het flashen van de firmware en voor aansluiten van de sensor. Wemos enkel voor het aansluiten van de sensor. NodeMCU komt met de pinnen gesoldeerd, maar is iets groter.

Volgens mij zijn er ook gewoon homebridge plugins op npmjs te vinden die jouw sensor verbinden met de gpio pinnen van je raspberry en heb je bovenstaande allemaal niet nodig.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-ds18b20

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2018 19:29 ]

• Serena
paQ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:28:
Da's een draak van een plugin :+
installeer maar ;)

in eve gaat het wel, maar in Woning helemaal uien
Dan laat ik hem lekker voorbij waaien...

• meesje
  • Nu online
paQ had al eens eerder aangegeven dat de weather-extended plugin extra troep oplevert in de Woning app. Naar aanleiding daarvan heb ik die plugin nooit geïnstalleerd, maar ben toch wel nieuwsgierig.... :)
Deze week maar even een backup maken van de SD kaart en dan even spelen met deze plugin.

Het is trouwens wel met die nieuwe Mi Flower plugin. Als ik de RPI opnieuw opstart, geeft de Elgato Eve app (voor max. 10 minuten ;)) aan dat de batterij leeg is ("Neeeee, geen battery drain!", gelukkig niet :)).

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 07:32:
paQ had al eens eerder aangegeven dat de weather-extended plugin extra troep oplevert in de Woning app. Naar aanleiding daarvan heb ik die plugin nooit geïnstalleerd, maar ben toch wel nieuwsgierig.... :)
Deze week maar even een backup maken van de SD kaart en dan even spelen met deze plugin.

Het is trouwens wel met die nieuwe Mi Flower plugin. Als ik de RPI opnieuw opstart, geeft de Elgato Eve app (voor max. 10 minuten ;)) aan dat de batterij leeg is ("Neeeee, geen battery drain!", gelukkig niet :)).
Haha. ;) Still going strong hier, met na zo’n twee weken (of ondertussen al drie?) op 100% en 99%! :)

• meesje
  • Nu online
Rgerr schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:28:
[...]

Haha. ;) Still going strong hier, met na zo’n twee weken (of ondertussen al drie?) op 100% en 99%! :)
De plugin doet het inderdaad erg goed. 1 procent per twee weken, dat is niet verkeerd. Dat betekent dat ie het bijna 4 jaar gaat volhouden....? Ach, laten we het op ruim een jaar houden, ook al goed. In ieder geval niet 1 batterij per dag.... :)

• meesje
  • Nu online
Ik heb bij de temperatuur en luchtvochtigheid accessoires (weather plugin) onder Status en berichtgeving de optie Neem op in status aangezet. Hierbij valt me op dat dit niet synchroon gehouden wordt tussen iphone en ipad. Ervaren jullie dit ook? Is dit een specifiek issue voor deze plugin? Of heb ik een storing in iCloud?

• paQ
  • Nu online
Een ipad op 11.4 heeft uberhaupt last van niet synchroon lopende homekit. Althans dat ervaar ik zo.

• Rgerr
Hier geen issues, als ik iets wijzig in Woning op m’n iPhone, zie ik de wijziging nagenoeg direct terug op m’n iPad. Heb wel synchronisatie problemen gehad, geen idee waar het aan lag, heb de iPad volledig gewist en opnieuw geïnstalleerd, daarna geen problemen meer gehad.

• meesje
  • Nu online
paQ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 05:52:
Een ipad op 11.4 heeft uberhaupt last van niet synchroon lopende homekit. Althans dat ervaar ik zo.
Het probleem staat inderdaad los van de plugin. Als ik b.v. de scene Goedemorgen op mijn iPad als favoriet instel, zie ik dat niet terug komen op de iPhone. Andersom trouwens hetzelfde issue. Vreemd... iPhone opnieuw opgestart, Atv opnieuw opgestart, op atv uit en ingelogd op icloud. Nu nog de iPad herstarten.
En anders wachten op nieuwe iOS update.

Edit: een herstart van de iPad heeft het probleem verholpen. Nu zie ik een wijziging op de iPad (bv scenes wel/niet als favoriet instellen) direct verschijnen op de iPhone (terwijl de Woning app zelfs nog actief was).

Dus wellicht @paQ ook even een herstart doen van je iPad?

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 20-06-2018 10:39 ]

• Rgerr
Sinds ik gisteren een z-wave USB stickje in de rpi heb zitten, werken de flower mates niet meer. :+ Heb al een verlengkabel gebruikt, dat de z-wave stick wat verder van de pi af zit, maar mocht niet baten. Hebben er hier meer last van?

• meesje
  • Nu online
Volgens mij gaat het om een intern hardware conflict waardoor bluetooth uitgezet gaat worden. Wat zie je als met vnc inlogt op de rpi? Zie je rechtsboven op de desktop of bluetooth aan staat?

• Rgerr
meesje schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:15:
Volgens mij gaat het om een intern hardware conflict waardoor bluetooth uitgezet gaat worden. Wat zie je als met vnc inlogt op de rpi? Zie je rechtsboven op de desktop of bluetooth aan staat?
Klopt helemaal, had niet verder gekeken dan de Woning app. Bluetooth staat inderdaad uit en kan ook niet worden aangezet (no Bluetooth devices found). Even het config deel overgezet naar de andere pi, even geduld hebben en dan werkt het vast weer. :)

• meesje
  • Nu online
Rgerr schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:41:
[...]

Klopt helemaal, had niet verder gekeken dan de Woning app. Bluetooth staat inderdaad uit en kan ook niet worden aangezet (no Bluetooth devices found). Even het config deel overgezet naar de andere pi, even geduld hebben en dan werkt het vast weer. :)
Welk merk/type usb stick heb je? Volgens mij heeft paQ wel een usb zwave stick werkend, maar wellicht heeft hij meerdere rpi. ;)
Destijds heb ik gezocht zwave uitbreiding. Naast usb stick heb je ook een add-on board, deze zou juist een conflict geven met BT. Over een conflict met een stick niks voorbij zien komen, maar kennelijk (helaas) wel her geval.

• Rgerr
ZME USB1

Heb zelf twee pi’s draaien, de een draait nu met z-wave en de ander met Bluetooth. Wacht het even af, maar verwacht dat die het nu wel doet. :)

• meesje
  • Nu online
Mij is opgevallen dat de Elgato Eve app, in tegenstelling tot de Woning app, wel de live stream door laat gaan na 2,5-3 minuut. De Woning app stopt, maar in de Eve app gaat het beeld even op zwart en gaat dan weer verder.

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:50:
ZME USB1

Heb zelf twee pi’s draaien, de een draait nu met z-wave en de ander met Bluetooth. Wacht het even af, maar verwacht dat die het nu wel doet. :)
Ik heb die stick ook. Maar heb geen flora op kantoor :+

BT werkt overigens gewoon wel op die pi.

• Rgerr
paQ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:41:
[...]

Ik heb die stick ook. Maar heb geen flora op kantoor :+

BT werkt overigens gewoon wel op die pi.
Vreemd, misschien ligt het aan de software die ik heb geïnstalleerd? Domoticz en software van z-wave.me voor op de rpi.

Maakt ook niet zo veel uit, heb hem nu draaien op de andere pi thuis. :) Trouwens een Fibaro roller shutter 2 geïnstalleerd, die kun je prima achter een bestaande ‘domme’ schakelaar plaatsen, werkt toch wat beter dan de Koogeek switches die niet helemaal bedoeld zijn voor het bedienen van rolluiken. :+ Binnenkort een paar bij bestellen. Hopelijk komt de cilinder van m’n Danalock snel en kan ik daar ook mee aan de slag!

• paQ
  • Nu online
die zw-ave software is/was toch niet nodig?
Je kan hem volgens mij gewoon 'droog' in Domoticz laden

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:35:
die zw-ave software is/was toch niet nodig?
Je kan hem volgens mij gewoon 'droog' in Domoticz laden
Gebruiksaanwijzing liet weinig weten over het installeren, dus ben ik op zoek gegaan en via z-wave.me wat software geïnstalleerd. Misschien dat die de Bluetooth ook wel blokkeert hoor, wist niet dat de stick plug and play zou zijn. Leek me onwaarschijnlijk gezien niets zomaar draait op een RPi. :+ Toch verkeerd ingeschat dus.

• meesje
  • Nu online
Spannend moment vandaag (of morgen)! Ik heb de homebridge-nofitication plugin (met ifttt webhook) ingeregeld. Ik ben benieuwd of bij waarde 15% (vochtigheid) het ifttt bericht verstuurd wordt. Handmatig op de tegel klikken werkt in ieder geval.

Hebben jullie trouwens ervaring met node-red? https://www.npmjs.com/package/node-red-contrib-homekit
Je kunt daarmee virtuele HomeKit apparaten opzetten.
Ik weet nog waar ik het voor zou willen gebruiken. Wellicht om betere icoontjes in tegels te krijgen?

Nu nog even zoeken met welke url/poort je inlogt op node-red. Voor zover ik het zo snel zie, wordt dit niet beschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 22-06-2018 12:38 ]

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:25:
Spannend moment vandaag (of morgen)! Ik heb de homebridge-nofitication plugin (met ifttt webhook) ingeregeld. Ik ben benieuwd of bij waarde 15% (vochtigheid) het ifttt bericht verstuurd wordt. Handmatig op de tegel klikken werkt in ieder geval.

Hebben jullie trouwens ervaring met node-red? https://www.npmjs.com/package/node-red-contrib-homekit
Je kunt daarmee virtuele HomeKit apparaten opzetten.
Ik weet nog waar ik het voor zou willen gebruiken. Wellicht om betere icoontjes in tegels te krijgen?
Lijkt er wel op dat je er wat valse accessoires mee kunt aanmaken om vervolgens een automatisering in te stellen samen met een ander bestaande accessoire. Heb dat nu ook, samen met homebridge plug-in: gpio-valve. Accessoire aangemaakt en gekoppeld aan m'n sproeier. :) Nu gaat die automatisch weer uit na een ingestelde tijd, i.p.v. twee automatiseringen aan en uit.

Btw, care to share hoe je ifttt ingeregeld hebt met de plug-in?

[ Voor 3% gewijzigd door Rgerr op 22-06-2018 12:30 ]

• meesje
  • Nu online
De homebridge-notification plugin levert een lelijke power aan/uit tegel op (weggestopt in de de algemene kamer 'Kamer'). Wellicht kan ik met node-red een extra virtuele tegel aanmaken met een leuk icoontje (die ook aangezet wordt wanneer 15% vochtigheid) en deze wel in de juiste kamer zetten (en favorieten).

• Rgerr
Kan makkelijker met een gpio plug-in voor het betreffende icoontje wat je wil. Zoals aangegeven, bijvoorbeeld gpio-valve. :) Die zet je in je config, met een willekeurig gpio nummer en geef je het juiste type van het accessoire. Vervolgens maak je een twee automatisering: wanneer 1 aan, dan 2 aan en wanneer 1 uit, dan 2 uit.

• Rgerr

• Serena
Post eens een screenshot dan van jouw hoofdpagina in Woning. Nu ben ik benieuwd!!!

• Rgerr
Hier heeft @paQ al een tijdje geleden over gehad, heb momenteel ‘maar’ 1 zo’n ander ‘icoontje’ veranderd, zie onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2wq6dev.jpg

Dat is normaal dus een Koogeek plug, gekoppeld aan een leeg accessoire.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2eefzhj.png

• Rgerr
Even totaal iets anders: heb mijn flower mates uit de mi home app gegooid. Weet nu niet meer welk percentage water mijn plant moet hebben. :+ Voordat ik thuis weer het ding ga toevoegen, kan iemand eens checken wat het percentage moet zijn voor de plant weer wat dient te krijgen? Gaat om een benjamina ficus.

• paQ
  • Nu online
@Rgerr Je kunt die timer ook disablen in de config. Dat kan soms handig zijn, maar juist voor een sproeier kan het wel weer van pas komen.

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:26:
@Rgerr Je kunt die timer ook disablen in de config. Dat kan soms handig zijn, maar juist voor een sproeier kan het wel weer van pas komen.
Vind de timer juist een groot pluspunt, eerder zette ik hem handmatig aan en uit. Nu alleen nog aan. :+ Zoals jou bekend, nog iets verzinnen voor de verwachtte neerslag. :)

• meesje
  • Nu online
Help me even. Ik zie nog niet de relatie tussen de gpio plugins en en de icoontjes. Hoe kan ik bijvoorbeeld bij de Mi Flora tegels andere icoontjes krijgen?

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:01:
[...]

Help me even. Ik zie nog niet de relatie tussen de gpio plugins en en de icoontjes. Hoe kan ik bijvoorbeeld bij de Mi Flora tegels andere icoontjes krijgen?
Dat niet, maar als je plant water moet krijgen kun je dat wel op die manier aangeven / tonen.

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/rcq5nl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 22-06-2018 15:09 ]

• meesje
  • Nu online
paQ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:08:
[...]

Dat niet, maar als je plant water moet krijgen kun je dat wel op die manier aangeven / tonen.

[afbeelding]
Dat ziet er wel mooi uit! Maar hoe je dat dan? Welke plugin moet je daarvoor installeren?
Op dit moment heb ik middels de homebrigde-notification plugin een aan/uit schakelaar, welke middels een regel (vochtigheid=15%) aan gaat en zo een ifttt notificatie wordt gestuurd. Wat moet ik dan nog uitbreiden?

• paQ
  • Nu online
je kan:
A. de notificatie van de sensor zo houden van de plugin
B. een push sturen via IFTTT of Pushed.co
C. je kan aan de plugin een extra stateful tegel koppelen zoals het kraantje met de GPIO valve plugin

C is handig als je de notificatie mist. Je kan altijd op je scherm nog zien dat het nog moet gebeuren zeg maar, of reeds gebeurd is. En dat komt omdat de tegel met het vocht zelf niet kan oplichten. (Dat zou mijns inziens een mooiere oplossing zijn)

• meesje
  • Nu online
Als ik het goed begrijp, betekent het dat je voor een geschikt icoontje je eerst de juist gpio plugin moet toepassen? Is het dan niet makkelijker om alleen de node-red plugin te installeren en vanuit daar allerlei dummy accessoires aan te maken?

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:47:
Als ik het goed begrijp, betekent het dat je voor een geschikt icoontje je eerst de juist gpio plugin moet toepassen? Is het dan niet makkelijker om alleen de node-red plugin te installeren en vanuit daar allerlei dummy accessoires aan te maken?
Met GPIO hou je het wel binnen Homebridge, node red is weer iets aparts. Ik zou gaan voor GPIO, maar de keuze is natuurlijk aan jezelf. :)

• meesje
  • Nu online
Rgerr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:08:
[...]

Met GPIO hou je het wel binnen Homebridge, node red is weer iets aparts. Ik zou gaan voor GPIO, maar de keuze is natuurlijk aan jezelf. :)
Ja, dat is zo. Maar euh, ga jij geen Domoticz (met homebridge edomoticz plugin) gebruiken voor de zwave Danalock? :+

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:15:
[...]

Ja, dat is zo. Maar euh, ga jij geen Domoticz (met homebridge edomoticz plugin) gebruiken voor de zwave Danalock? :+
Reeds draaiend zelfs!

• funske
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:10:
Ik heb er ook 2 besteld en heb vast deze plugin geïnstalleerd, maar als ik de log kijk gaat er toch blijkbaar iets niet goed:
"noble warning: adapter state unauthorized, please run as root or with sudo
or see README for information on running without root/sudo:
https://github.com/sandee...y/noble#running-on-linux"

En ik heb hem toch gewoon als root geïnstalleerd.....

@meesje of iemand anders een idee?? _/-\o_

Have Fun Funske

• meesje
  • Nu online
funske schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:31:
[...]

Ik heb er ook 2 besteld en heb vast deze plugin geïnstalleerd, maar als ik de log kijk gaat er toch blijkbaar iets niet goed:
"noble warning: adapter state unauthorized, please run as root or with sudo
or see README for information on running without root/sudo:
https://github.com/sandee...y/noble#running-on-linux"

En ik heb hem toch gewoon als root geïnstalleerd.....

@meesje of iemand anders een idee?? _/-\o_
Ik heb de plugin nog niet geïnstalleerd, ik wacht wel tot ik de hygrothermometer binnen heb... ;)
Natuurlijk wel even gezocht wat er aan de hand kan zijn. Uit de beschrijving van de plugin op npmjs zie ik dat noble vereist is. Heb je noble wel geïnstalleerd?

Zelf heb ik de nieuwe plugin voor de Mi Flora toegepast (maakt ook gebruik van BLE). Deze nieuwe plugin zorgt automatisch voor installatie van noble. Je hebt daar dan geen omkijken meer naar.

Maar voor de oude plugin moest je noble handmatig installeren. Zie https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate en dan stappen 1 t/m 5 (onder Install packages). De tweede stap 1 (eigenlijk stap 6, denk ik) had ik destijds ook uitgevoerd.
Daarna voor de zekerheid nog maar een keer de hygrothermometer plugin installeren.

Ik ben trouwens erg benieuwd of ik ook een issue ga krijgen aangezien ik ook gebruik maak van de Mi Flora plugin (zie open issue GitHub).

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 22-06-2018 16:59 ]

• Serena
paQ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:08:
[...]

[afbeelding]
Hoe kom je aan 'luchtkwaliteit' buiten? Ook een plugin?

• paQ
  • Nu online
Serena schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:44:
[...]

Hoe kom je aan 'luchtkwaliteit' buiten? Ook een plugin?
yes
https://www.npmjs.com/package/homebridge-airnow

• funske
meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:57:
[...]
Maar voor de oude plugin moest je noble handmatig installeren. Zie https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate en dan stappen 1 t/m 5 (onder Install packages). De tweede stap 1 (eigenlijk stap 6, denk ik) had ik destijds ook uitgevoerd.
Daarna voor de zekerheid nog maar een keer de hygrothermometer plugin installeren.
Als ik stap 3 wil uitvoeren:
pi@raspberrypi:~/homebridge/config/node_modules $ npm install noble
krijg ik de melding:
-bash: npm: command not found
Als ik kijk in de noble directory (die er dus gewoon is) staan er allerlei files en directories:
pi@raspberrypi:~/homebridge/config/node_modules/noble $ ls
assets index.js node_modules test ws-slave.js
CHANGELOG.md lib package.json test.js
examples LICENSE README.md with-bindings.js
Dus het wordt voor mij niet echt duidelijker....

Have Fun Funske

• meesje
  • Nu online
funske schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:57:
[...]

Als ik stap 3 wil uitvoeren:

[...]

krijg ik de melding:

[...]

Als ik kijk in de noble directory (die er dus gewoon is) staan er allerlei files en directories:

[...]

Dus het wordt voor mij niet echt duidelijker....
Vervang stap 3 door:
sudo npm install -g noble --unsafe-perm

Verwijderd

meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:25:

Hebben jullie trouwens ervaring met node-red?

Nu nog even zoeken met welke url/poort je inlogt op node-red. Voor zover ik het zo snel zie, wordt dit niet beschreven.
ipadres van pi, daarna poort 1880
bv:
192.168.0.150:1880

Website flows.nodered is een handigheidje in jouw eerste stappen. Je kan nog andere plugins in node red installeren en een dashboard waarbij je visueel met tellers, grafiekjes, enz... je sensoren kan uitlezen.
Bv:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fPqVUo/A5590_C9_E_4248_4_BCF_B113_BD1_B1196_BCB0.png

• funske
meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:01:
[...]

Vervang stap 3 door:
sudo npm install -g noble --unsafe-perm
helaas.....
pi@raspberrypi:~/homebridge/config/node_modules $ sudo npm install -g noble --unsafe-perm
sudo: npm: command not found

Have Fun Funske

Pagina: 1 ... 13 ... 52 Laatste