Alleen via IE9 (?) Althans, als je ook echt een stream wilde zien. De rest ging gewoon.
Maar ach. 1 keer een middag mee gezeten om het in te stellen (je kunt een hele hoop instellen bij een dahua) en daarna nooit meer naar omgekeken. Het werkt dikke prima
[ Voor 81% gewijzigd door paQ op 08-10-2018 21:57 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik heb een reactie ontvangen van Foscam. Ze bevestigen inderdaad dat vanaf Safari 12 NPAPI en daardoor de plugin niet meer ondersteund worden. Het advies is om de Foscam VMS (for Mac) software te gebruiken. Op dit moment kan ik dit niet gelijk uitproberen. Wel even snel een filmpje opgezocht op youtube:meesje schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:05:
Een beetje off topic, maar voor degene met een Foscam camera in homebridge:
Safari 12 biedt geen ondersteuning meer voor NPAPI. De Foscam plugin maakt hier gebruik van. Via Safari is het niet meer mogelijk om de webinterface van de Foscam camera te benaderen. Ook Chrome en FireFox zijn gestopt met NPAPI. Mac users kunnen (voorlopig) niet meer inloggen op de webinterface.
Het enige OS en browser die je nog kunt gebruiken is Windows en Internet Explorer (Edge ook niet meer).
Hopelijk komt Foscam snel met een oplossing. In mijn zoektocht kwam ik ook het bekende merk Hikvision tegen dat hetzelfde probleem kent.
Ik heb gisteren een support ticket gelogd bij Foscam, maar nog geen reactie ontvangen.
YouTube: Foscam FI9900P - Teil 7 - VMS Software
Mijn zorg was of je met deze software wel bij alle settings kunt komen. Het tandwiel (System settings) biedt weinig mogelijkheden (zie vanaf 2:18). Echter via rechter muisklik op het camera beeld kom je wel bij alle camera settings (zie vanaf 2:40).
Helemaal happy! Ik hoef nog geen afscheid te nemen van de Foscam. Windows gebruiken is natuurlijk geen optie....
Het is me alleen niet duidelijk of het nu een reinstall nodig heeft of dat het zo werkt.
Als je async bedoelt, lijkt me dat de plugin opnieuw geinstalleerd moet worden.paQ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:19:
Het schijnt dat de mi flower plugin een update op de achtergrond heeft gehad krijg ik net een melding van in een github topic.
Het is me alleen niet duidelijk of het nu een reinstall nodig heeft of dat het zo werkt.
Vraagje: Wil je de C1 nog verkopen? Had weer een gekocht op MP maar met wederom verkeerde firmware. vandaar.meesje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:24:
Vandaag wilde ik proberen om via de browser (Macbook, Safari) op mijn Foscam C1 in te loggen. Er werd aangegeven dat ik een plugin moest installeren. Gedaan. Maar de webpagina bleef zeuren om de plugin (natuurlijk Safari opnieuw opgestart). In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik de Foscam een hard reset gegeven (via de reset knop op de C1).
Aangezien ik niet via de webinterface kan inloggen, heb ik via de app het wachtwoord van admin geprobeerd te wijzigen. Hierbij wordt aangegeven dat je gelijk een nieuwe admin user moet aanmaken. Dat gelijk maar gedaan. Ik heb beeld via de Foscam app. Daarna de rtsp stream getest met VLC (natuurlijk met nieuwe admin user en wachtwoord). De stream wordt weergegeven in VLC.
So far so good, maar...... in homebridge geen taal of teken. Natuurlijk ook de rtsp url in config.json aangepast met nieuwe admin user en wachtwoord. Daarna plugin verwijderd en opnieuw opgestart. Nu wordt het de camera helemaal niet meer gezien als nieuwe accessoire.......
@RoTeK70 Is bovenstaande een beetje herkenbaar? Heb jij ook de standaard admin user in een nieuwe admin user gewijzigd? Het blijft vreemd dat VLC wel werkt maar dezelfde rtsp in homebridge niet.
@Rgerr Kun jij wel inloggen op de webinterface? Ik maak gebruik van een Macbook met Mojave (en dus ook een nieuwe versie van Safari). De vorige keer had ik via de webinterface de (standaard) admin user van een wachtwoord voorzien. Via de app moet je perse een nieuwe admin user aanmaken.
Van het werk heb ik ook een Macbook, maar met een Windows dual boot. Als ik via Internet Explorer naar url + poort van de webinterface krijg ik niet eens de inlogpagina, maar wordt me gevraagd of om een app op te zoeken in de Windows app store. Ik ben niet meer zo thuis in Windows. Dat heb ik dus maar laten zitten.
Zojuist maar een D-Link Omna 180 HD via amazon.de besteld. Ik ben bekend met de diverse nadelen. O.a. maar op 1 manier te plaatsen.. Echter deze wijze van plaatsen past perfect voor mijn doeleinde. Ook is (online) opslag van beeldmateriaal niet nodig.
Als er straks (met Black Friday wellicht?) een leuk aanbieding voorbij komt van een Logitech Circle 2 dan wil ik zo'n eentje wel voor buiten om de tuin in de gaten te houden.
Straks de HomeCam app maar vast kopen! @Serena Bedankt voor het vermelden van deze app in dit topic.
Afgelopen maandag heb ik, als test, een tweede Foscam C1 camera besteld. Deze wordt a.s. vrijdag bezorgd. Ik wil toch zelf eens testen of ik ‘m werkend kan krijgen. Ook al is het maar 720p, de kijkhoek en zicht in het donker is zeer goed/gunstig. Ik laat het je weten of ie het bij mij wel doet. Indien niet werkend, dan denk ik er inderdaad over om de (oude) Foscam C1 weg te doen. Ik wil graag mijn camera’s alle van hetzelfde merk hebben, zodat je binnen dezelfde app de beelden kunt bekijken. Als je nog t/m het weekend geduld kunt hebben.RoTeK70 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:38:
[...]
Vraagje: Wil je de C1 nog verkopen? Had weer een gekocht op MP maar met wederom verkeerde firmware. vandaar.
meesje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:05:
[...]
Afgelopen maandag heb ik, als test, een tweede Foscam C1 camera besteld. Deze wordt a.s. vrijdag bezorgd. Ik wil toch zelf eens testen of ik ‘m werkend kan krijgen. Ook al is het maar 720p, de kijkhoek en zicht in het donker is zeer goed/gunstig. Ik laat het je weten of ie het bij mij wel doet. Indien niet werkend, dan denk ik er inderdaad over om de (oude) Foscam C1 weg te doen. Ik wil graag mijn camera’s alle van hetzelfde merk hebben, zodat je binnen dezelfde app de beelden kunt bekijken. Als je nog t/m het weekend geduld kunt hebben.
Top, werken weer.
Dan het volgende: ik krijg nu geen live stream meer uit de Woning app, camera's draaien via homebridge-ffmpeg-omx plugin. Vermoed (enige wijziging namelijk) dat het te maken heeft met het anders laten opstarten van HomeBridge, gezien ik eerst via 'pi' opstartte en nu via 'homebridge' gebruiker.
Iemand tips hoe dit te fixen?
1
| sudo usermod -aG video homebridge |
Wellicht meenemen in de topic start? Via een FAQ of zo? En ook de 10 stappen voor systemctl (verwijzen naar https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/)?
[ Voor 38% gewijzigd door meesje op 11-10-2018 13:27 ]
Dat ik dat gemist heb.meesje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:24:
@Rgerr Stap 1c van https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg-omxcode:Bovenstaande lost je probleem op.
1 sudo usermod -aG video homebridge
Wellicht meenemen in de topic start? Via een FAQ of zo? En ook de 10 stappen voor systemctl (verwijzen naar https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/)?
Aangezien ik degene ben geweest die dit issue gemeld heeft bij de ontwikkelaar, voelde ik me geroepen om dit te testen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik een compleet nieuwe homebridge installatie heb gedaan (om andere redenen) en m'n oude config.json één op één terug heb gezet. Ik heb direct de mi-flower-care#async gepakt en kan melden dat het inderdaad werkt! @meesje en ik hadden het hier een tijd terug al over gehad. De suggestie dat de ontwikkelaar zijn values op een andere manier zou moeten ophalen en wegschrijven naar Homebridge, heeft blijkbaar wat losgemaakt bij hem. Op dit moment werkt de mi-flower-care plugin de waardes netjes volgens de ingestelde interval in de json bij, ook op de achtergrond! Nu kan ik eindelijk mijn automation bouwen, waarbij ik een IFTTT melding krijg dat m'n plantjes dorst hebben. Voor de goede orde, je hoeft nu niet langer in de Home app actief iets aan te klikken om de nieuwe waardes te zien. Dit gebeurt nu zoals het ooit bedoeld was.
Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele kapotte homebridge installaties, als je besluit om deze beta versie van mi-flower-care te gebruiken
Morgen maar een backup maken en proberen.Deadly Knapsack schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:43:
[...]
Aangezien ik degene ben geweest die dit issue gemeld heeft bij de ontwikkelaar, voelde ik me geroepen om dit te testen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik een compleet nieuwe homebridge installatie heb gedaan (om andere redenen) en m'n oude config.json één op één terug heb gezet. Ik heb direct de mi-flower-care#async gepakt en kan melden dat het inderdaad werkt! @meesje en ik hadden het hier een tijd terug al over gehad. De suggestie dat de ontwikkelaar zijn values op een andere manier zou moeten ophalen en wegschrijven naar Homebridge, heeft blijkbaar wat losgemaakt bij hem. Op dit moment werkt de mi-flower-care plugin de waardes netjes volgens de ingestelde interval in de json bij, ook op de achtergrond! Nu kan ik eindelijk mijn automation bouwen, waarbij ik een IFTTT melding krijg dat m'n plantjes dorst hebben. Voor de goede orde, je hoeft nu niet langer in de Home app actief iets aan te klikken om de nieuwe waardes te zien. Dit gebeurt nu zoals het ooit bedoeld was.
Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele kapotte homebridge installaties, als je besluit om deze beta versie van mi-flower-care te gebruiken
Thanks! Morgen de plugin maar updaten (wanneer beschikbaar).Deadly Knapsack schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:08:
De ontwikkelaar heeft zojuist laten weten dat hij vanavond naar NPM gaat publishen, nadat ik doorgegeven had dat het werkt. Neem aan dat je dan gewoon de plugin kan updaten.
Toevallig al binnen en mee kunnen spelen?Wusser schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:24:
[...]
Zodra ik ze heb zal ik een update hier posten
Even een dikke vette cross-post
Ik heb een Roomba gekoppeld via HomeBridge aan HomeKit. Nu had ik 2 items geprogrammeerd:
Als ik weg ga, start Roomba
Als ik thuis kom, stop Roomba
Nu kom ik steeds thuis staat roomba aan, na kort onderzoek blijkt dat de Roomba geen aan/uit signaal krijgt maar blijkbaar een toggle.
Als Roomba uit is en ik kom thuis dan moet Roomba uit, maar zie staat al uit dus zet hij hem aan.
Iemand enig idee?
Originele post: Toppe in "Apple HomeKit"
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Even wat anders; wat zijn de juiste commando’s voor restart server, restart Homebridge e.d. voor systemctl? Voor de config-ui-x plug-in.
[ Voor 57% gewijzigd door Rgerr op 11-10-2018 21:45 ]
Restart server en shutdown server werken icm systemctl gewoon out-of-the-box. Ik heb daar niks voor in hoeven regelen.Rgerr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:41:
De update van mi-flower-mate plug-in is beschikbaar.
Even wat anders; wat zijn de juiste commando’s voor restart server, restart Homebridge e.d. voor systemctl? Voor de config-ui-x plug-in.
Restart homebridge:
1
| sudo -n systemctl restart homebridge |
Waarom trouwens de move naar systemctl? Ik ken trouwens niet anders en past helemaal in mijn headless install.
[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 11-10-2018 21:56 ]
Thanks, had eerder init.d methode. Gebruikte ik van begin af aan, maar ineens werkte die op 1 van de pi’s niet meer. Dus overgestapt naar systemctl. Maar ja, dan werkt niet alles meer zoals het eerder deed. Waaronder live feed van ffmpeg-omx.meesje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:53:
[...]
Restart server en shutdown server werken icm systemctl gewoon out-of-the-box. Ik heb daar niks voor in hoeven regelen.
Restart homebridge:code:Waarom trouwens de move naar systemctl? Ik ken niet anders.
1 sudo -n systemctl restart homebridge
[ Voor 30% gewijzigd door meesje op 11-10-2018 22:04 ]
Werkt deze nu ook weer goed met Domoticz?meesje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:02:
Zo, de mi-flower-mate plugin is bijgewerkt. Morgen maar eens wat uitproberen. Ook komt mijn foscam c1 morgen binnen. Ik krijg het nog druk...
Het was een update van de plugin voor homebridge.TerrorSource schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:12:
[...]
Werkt deze nu ook weer goed met Domoticz?
Zojuist toch maar vast de "humidityAlertLevel" parameters ingesteld op 1 procent lager dan de huidige waarde. Ik ben benieuwd of er vannacht/morgenochtend wat gaat piepen (zonder de Woning app te openen).
[ Voor 31% gewijzigd door meesje op 11-10-2018 22:15 ]
Wat ik gedaan heb thuis is Aqara deursensor heb omgebouwd dus het het buisje eruit gehaald 2 draden gesoldeerd en aan een push muur schakelaar aangesloten. Wanneer de knop ingedrukt wordt krijgt Domoticz een signaaltje dat er een deur open zou zijn en daar zit dan een passende regel aan. (van een vriend geleerd/afgekeken dus geen eigen ideeToppe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:00:
Mensen die hier de Aqara schakelaars hebben? Hoe zijn die naast de standaard Nederlandse inbouw schakelaars? Oogt dat een beetje? Overweg om een aantal vaste schakelaars te gaan vervangen voor de Aqara’s...
Mocht iemand een foto willen maken naast een standaard schakelaar dan is mijn dank groot.
Het gaat mij specifiek om deze (bedrade versie)!
Look what I found on AliExpress
https://s.click.aliexpress.com/e/D1zMK6U
En kan ik deze (als test) gebruiken zonder HomeKit of Gateway? Gewoon als stand alone schakelaar...
Voor mijn gevoel veilig werkt op batterij en past in onze ronde inbouwdozen plus niet lelijk ivm eigen schakelaars blijven zitten alleen het binnenwerk vervangen.
In onze keuken bijkeuken eetkamer toilet zitten geen muurschakelaars meer omdat deze gestuukt is onlangs ivm verbouwing.
Ik heb dit gedaan omdat ons bezoek steeds aan alle knoppen zit dat vond ik irritant dus ze kunnen nu drukken wat ze willen daar heb ik nu geen last meer van. die van de woonkamer is het leukst, als je die indrukt gaat of alles aan of uit
Succes!
Voor de drie sensoren heb ik gisteravond de humidityAlertLevel parameters ingesteld. Ik krijg zojuist op mijn iPhone het volgende bericht: 'Woonkamer <naam plant> Low Humidy geopend'. Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om hieraan nog IFTTT te koppelen. Het 'deur open' bericht zegt mij wel genoeg.
Mooi, dan ga ik er ook niet meer mee aan het klungelen. Weer een stapje dichterbij perfectie.meesje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:59:
Yes! De nieuwe mi-flower-mate plugin werkt!
Voor de drie sensoren heb ik gisteravond de humidityAlertLevel parameters ingesteld. Ik krijg zojuist op mijn iPhone het volgende bericht: 'Woonkamer <naam plant> Low Humidy geopend'. Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om hieraan nog IFTTT te koppelen. Het 'deur open' bericht zegt mij wel genoeg.
Dit weekend ga ik lekker op internet zoeken naar een indoor en outdoor camera. Ik wil beide van hetzelfde merk hebben. Foscam heeft helaas alleen maar grote bullet camera's (met tig extra kabels er aan hangen), of van die grote dome dingen (met zo'n beugel), of het is alleen PoE (ik wil wifi). Foscam valt af.
Dahua (dank aan @paQ ) heeft een mooi aanbod. Ze hebben ook een nieuwe buitencamera die redelijke compact is: https://www.ipcam-shop.nl/dahua-ipc-c26ep-looc.html
Buiten is wel beperkt, deze moet een beetje beschut hangen. Dat is bij mij gelukkig het geval. Nu nog verdiepen of deze ook rtsp ondersteunt.
[ Voor 58% gewijzigd door meesje op 12-10-2018 13:43 ]
GPIO Kraan icoontje eraan, en klaarmeesje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:59:
Yes! De nieuwe mi-flower-mate plugin werkt!
Ik heb je al eens eerder gehoord over zo'n gpio kraan icoontje, maar ik heb geen flauw idee hoe je dat moet realiseren. Kun je dat (in jip-en-janneke taal) uitleggen? Zo'n kraantje is natuurlijk wel fraai.
nou, eigenlijk dit:meesje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:45:
[...]
Ik heb je al eens eerder gehoord over zo'n gpio kraan icoontje, maar ik heb geen flauw idee hoe je dat moet realiseren. Kun je dat (in jip-en-janneke taal) uitleggen? Zo'n kraantje is natuurlijk wel fraai.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-gpio-valve
En dan als deur (plant) open, dan kraantje aan.
Kom ik er doorheen hoor, maar je kan met die pakket dus je eigen iconen bepalen voor je accessoires?paQ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:53:
[...]
nou, eigenlijk dit:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-gpio-valve
En dan als deur (plant) open, dan kraantje aan.
Nee, alleen een kraan of een sprinkler.Toppe schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:33:
[...]
Kom ik er doorheen hoor, maar je kan met die pakket dus je eigen iconen bepalen voor je accessoires?
edit:
Althans in iOS11
misschien dat er ondertussen ook een showerhead wordt ondersteund
[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 12-10-2018 16:42 ]
Hoe @paQ het volgens bedoelt, is dat je met deze plugin dummy accessoires aan maakt, die je een sproeier of kraan icoontje mee kunt geven. In dit geval is het dus puur cosmetisch.Toppe schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:33:
[...]
Kom ik er doorheen hoor, maar je kan met die pakket dus je eigen iconen bepalen voor je accessoires?
Ongetwijfeld zal deze plugin meer kunnen, maar dan moet je lijkt me ook wel de gpio aansluiting gebruiken.
Zeker, want er zit ook een timer ingebouwd.meesje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:41:
[...]
Hoe @paQ het volgens bedoelt, is dat je met deze plugin dummy accessoires aan maakt, die je een sproeier of kraan icoontje mee kunt geven. In dit geval is het dus puur cosmetisch.
Ongetwijfeld zal deze plugin meer kunnen, maar dan moet je lijkt me ook wel de gpio aansluiting gebruiken.
Onderin de schakelaar verschijnt dan een timer die aftelt op vooraf ingestelde tijd.
Dus eenmaal aanwippen en de rest gaat dan vanzelf.
Maarja, eigenlijk alleen handig voor een sprinkler bijv.
[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 12-10-2018 16:43 ]
Ergens zou het me niet verbazen als ze HomeKit in iOS 13 een grondige redesign geven, dit voelt op een of andere manier als niet af...
We hopen dat al sinds iOS 9.....Toppe schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:41:
Ik vindt de icoon set sowieso heel erg beperkt. Een aan en uit schakelaar zou ik willen zien als het apparaat wat er achter hangt, en niet de schakelaar zelf.
Ergens zou het me niet verbazen als ze HomeKit in iOS 13 een grondige redesign geven, dit voelt op een of andere manier als niet af...
Ik heb alle 17 pagina's doorlopen, erg handig zitten veel best practices tussen, veel genoteerd voor later.
Uiteraard ook de eerste post doorlopen, echter bij het proberen te installeren van config-ui-x plug-in krijg ik deze error:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| pi@raspberrypi:~ $ sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge-config-ui-x (node:875) [DEP0022] DeprecationWarning: os.tmpDir() is deprecated. Use os.tmpdir() instead. npm ERR! Error: Method Not Allowed npm ERR! at errorResponse (/usr/share/npm/lib/cache/add-named.js:260:10) npm ERR! at /usr/share/npm/lib/cache/add-named.js:120:12 npm ERR! at saved (/usr/share/npm/node_modules/npm-registry-client/lib/get.js:167:7) npm ERR! at FSReqWrap.oncomplete (fs.js:135:15) npm ERR! If you need help, you may report this *entire* log, npm ERR! including the npm and node versions, at: npm ERR! <http://github.com/npm/npm/issues> npm ERR! System Linux 4.14.70-v7+ npm ERR! command "/usr/bin/node" "/usr/bin/npm" "install" "-g" "--unsafe-perm" "homebridge-config-ui-x" npm ERR! cwd /home/pi npm ERR! node -v v8.11.1 npm ERR! npm -v 1.4.21 npm ERR! code E405 npm ERR! npm ERR! Additional logging details can be found in: npm ERR! /home/pi/npm-debug.log npm ERR! not ok code 0 |
1
2
3
| node -v en npm -v |
geven:
node:
v8.11.1
npm:
1.4.21
+deze melding:
(node:865) [DEP0022] DeprecationWarning: os.tmpDir() is deprecated. Use os.tmpdir() instead.
In het begin had ik ook problemen met het toevoegen van iets, toen had ik npm handmatig erop gezet, dus ja, er is wellicht iets niet helemaal goed gegaan. Ondanks ik toch echt alle stappen een voor een heb doorlopen.
Voor zover ik bij de installatie zag, waren er geen errors..
Verder:
- homekit is gekoppeld en de weather plugin werkt ook gewoon in homekit.
Iemand een idee wat ik fout doe of hoe ik het kan fixen?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Je kunt een issue aanmaken op GitHub en hopelijk springt de ontwikkelaar daar op in. Gezien er regelmatig updates zijn voor die plug-in, verwacht ik van wel.
Oh en welkom!
1
| sudo npm install -g npm |
en dan opnieuw de config installeren
edit:
hij geeft het hier ook aan
1
| npm ERR! npm -v 1.4.21 |
while you're at it, misscien ook meteen een mooi moment om dit te doen
1
2
| curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_8.x | sudo -E bash - sudo apt install nodejs |
van @Rgerr geleend
[ Voor 95% gewijzigd door paQ op 12-10-2018 21:37 ]
Ah gelukkig..Rgerr schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:28:
Deprecation warning geeft aan dat een onderdeel ‘deprecated’ is, oftewel verouderd. Ligt hoogstwaarschijnlijk aan de plug-in, niet aan jou.
Je kunt een issue aanmaken op GitHub en hopelijk springt de ontwikkelaar daar op in. Gezien er regelmatig updates zijn voor die plug-in, verwacht ik van wel.
Oh en welkom!
En thnx!
@paQ ik krijg dit bij:paQ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:29:
@Underworld Probeer eens
code:
1 sudo npm install -g npm
en dan opnieuw de config installeren
edit:
hij geeft het hier ook aan
code:
1 npm ERR! npm -v 1.4.21
while you're at it, misscien ook meteen een mooi moment om dit te doen
code:
1 2 curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_8.x | sudo -E bash - sudo apt install nodejs
van @Rgerr geleend
1
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| pi@raspberrypi:~ $ sudo npm install -g npm (node:915) [DEP0022] DeprecationWarning: os.tmpDir() is deprecated. Use os.tmpdir() instead. npm WARN package.json path-is-inside@1.0.2 No README data npm WARN package.json sorted-object@2.0.1 No README data /usr/local/bin/npm -> /usr/local/lib/node_modules/npm/bin/npm-cli.js /usr/local/bin/npx -> /usr/local/lib/node_modules/npm/bin/npx-cli.js npm WARN package.json config-chain@1.1.11 No license field. npm WARN package.json cyclist@0.2.2 No license field. npm WARN package.json json-schema@0.2.3 No license field. npm WARN package.json punycode@1.4.1 punycode is also the name of a node core module. npm WARN package.json qrcode-terminal@0.12.0 No license field. npm WARN package.json string_decoder@1.1.1 string_decoder is also the name of a node core module. npm@6.4.1 /usr/local/lib/node_modules/npm |
Dit werkte wel fantastisch:
1
2
| curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_8.x | sudo -E bash - sudo apt install nodejs |
Toen nog een keer
1
En kreeg:
1
2
3
4
| /usr/bin/npm -> /usr/lib/node_modules/npm/bin/npm-cli.js /usr/bin/npx -> /usr/lib/node_modules/npm/bin/npx-cli.js + npm@6.4.1 updated 1 package in 30.333s |
Daarna nog eens:
1
| sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge-config-ui-x |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| /usr/bin/homebridge-config-ui-x -> /usr/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x/dist/bin/standalone.js
> node-pty@0.7.8 install /usr/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x/node_modules/node-pty
> node scripts/install.js
make: Map '/usr/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x/node_modules/node-pty/build' wordt binnengegaan
CXX(target) Release/obj.target/pty/src/unix/pty.o
../src/unix/pty.cc: In function ‘void pty_after_waitpid(uv_async_t*)’:
../src/unix/pty.cc:489:69: warning: ‘v8::Local<v8::Value> Nan::Callback::Call(v8::Local<v8::Object>, int, v8::Local<v8::Value>*) const’ is deprecated [-Wdeprecated-declarations]
Nan::Callback(cb).Call(Nan::GetCurrentContext()->Global(), 2, argv);
^
In file included from ../src/unix/pty.cc:20:0:
../../nan/nan.h:1596:3: note: declared here
Call(v8::Local<v8::Object> target
^~~~
SOLINK_MODULE(target) Release/obj.target/pty.node
COPY Release/pty.node
make: Map '/usr/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x/node_modules/node-pty/build' wordt verlaten
> node-pty@0.7.8 postinstall /usr/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x/node_modules/node-pty
> node scripts/post-install.js
+ homebridge-config-ui-x@3.8.11
added 159 packages from 175 contributors in 39.64s |
Volgens mij werkt alles nu! thanks @paQ
Ik begrijp nu alleen niet helemaal wat er precies eerder fout is gegaan.
Nou dat schiet lekker voor je op met die C1. Dan misschien inderdaad maar zoeken naar wat anders.meesje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:37:
@RoTeK70 Zojuist de Foscam C1 ontvangen. De camera heeft op het hoogglans diverse beschadigingen (er zat geen beschermplastic op). Deze gaat gelijk voor 17.00 uur retour. Ik heb geen zin om met deze te gaan lopen klooien.
Het lag niet aan de plug-in maar aan node/npm. Zo nu en dan komt er een update en dan krijg je een ‘deprecated’ melding. Meestal geen probleem, maar in dit geval dus wel. Belangrijkste is dat ie nu tenminste werkt!Underworld schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:01:
Yes heb dezelfde!
Ik begrijp nu alleen niet helemaal wat er precies eerder fout is gegaan.
Klopt, plug-in start wel maar zodra ik hem wil benaderen is het gewoon page not found, als ik hem opstartend -D geeft hij geen foutenpaQ schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:52:
"dat lukt niet" is niet echt een omschrijving van wat er fout gaat.
En navigeer je naar de juiste poort van je config-ui-x?
[ Voor 97% gewijzigd door Toppe op 13-10-2018 10:15 ]
Afijn, had hetzelfde met Domoticz. Weet niet of het gaat helpen, maar installeer eens
1
| sudo apt-get install libssl-dev -y |
Mocht dat niet helpen, plaats dan even de inhoud van je config hier, misschien dat wij nog wat kunnen vinden.
Kan hem nu in elk geval benaderen, al duurt het opstarten dus tamelijk lang en daar heb ik nogal een hekel aanRgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:17:
Pragmatisme van/en vrouwen temperen het enthousiasme.
Afijn, had hetzelfde met Domoticz. Weet niet of het gaat helpen, maar installeer eenscode:
1 sudo apt-get install libssl-dev -y
Mocht dat niet helpen, plaats dan even de inhoud van je config hier, misschien dat wij nog wat kunnen vinden.
Maar denk dat het eerdaags toch een nieuwe Pi gaat worden, dan kies ik denk ik meteen voor deze uitvoering vanwege het display
Edit:
Vreemd genoeg werkt het nu allemaal, heb meteen de opstart methode veranderd naar systemd met de -I eigenschap, dan hoef ik helemaal niets meer vanuit de commandline te doen.
Vreemd genoeg start hij wel op met meteen een aantal error's, maar werkt het wel...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| okt 13 10:40:34 raspberrypi homebridge[22207]: [13-10-2018 10:40:34] [Config] Invalid token sent by admin: invalid signature okt 13 10:41:58 raspberrypi homebridge[22207]: [13-10-2018 10:41:58] [Config] Updated user: admin okt 13 10:41:58 raspberrypi homebridge[22207]: [13-10-2018 10:41:58] [Config] Invalid token sent by admin: invalid signature okt 13 10:44:00 raspberrypi systemd[1]: Stopping Node.js HomeKit Server... okt 13 10:44:00 raspberrypi homebridge[22207]: [13-10-2018 10:44:00] Got SIGTERM, shutting down Homebridge... okt 13 10:44:05 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Main process exited, code=exited, status=143/n/a okt 13 10:44:05 raspberrypi systemd[1]: Stopped Node.js HomeKit Server. okt 13 10:44:05 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Unit entered failed state. okt 13 10:44:05 raspberrypi systemd[1]: homebridge.service: Failed with result 'exit-code'. okt 13 10:50:52 raspberrypi systemd[1]: Started Node.js HomeKit Server. |
[ Voor 58% gewijzigd door Toppe op 13-10-2018 10:52 ]

Edit: is trouwens snapshot van een foscam, niet van ring doorbell zelf. Maar wel apart dat ie (zonder automatisering) de actie neemt van ring doorbell en koppelt aan een camera in dezelfde ‘kamer’, en door heeft dat het een bel betreft gezien de melding.
[ Voor 63% gewijzigd door Rgerr op 13-10-2018 12:49 ]
Drie dagen geleden heeft deze een update gekregen. Ik kan helaas geen version log vinden.
Ja, die plug-in. Geen idee wat er is gewijzigd, maar kan maar zo in de plug-in icm iOS 12 te maken hebben. Vond het wel noemenswaardig, ziet er leuk uit.meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:00:
@Rgerr Gebruik je deze plugin? https://www.npmjs.com/pac...tform-ring-video-doorbell
Drie dagen geleden heeft deze een update gekregen. Ik kan helaas geen version log vinden.
Daarnaast ook eindelijk invulling gegeven aan de, in opwelling gekochte, Aqara magic cube: bij shake nachtlampje aan en bij nog een keer shake nachtlampje uit.
Zo ben ik rustig smart home van begane grond naar 1e verdieping aan het uitbreiden. Sowieso nog de rookmelders aansluiten en (wanneer binnen) de flood sensoren.
Natuurlijk is bovenstaande peanuts voor de andere heren in dit topic
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 13-10-2018 13:55 ]
Vaak is dat dé manier om zaken te implementeren: gewoon doen en kijken of de WAF stijgt of daalt.meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:52:
Zojuist de verlichting van de xiaomi gateway als nachtlampje (10% lichtsterkte) op de overloop ingeregeld. 1,5 uur na zonsondergang aan en 0,5 uur voor zonsopkomst uit. De komende dagen even kijken of dit goede tijden zijn en of de lichtsterkte ok is. Wellicht in de toekomst nog een motion sensor er aan koppelen.
Daarnaast ook eindelijk invulling gegeven aan de, in opwelling gekochte, Aqara magic cube: bij shake nachtlampje aan en bij nog een keer shake nachtlampje uit.
Zo ben ik rustig smart home van begane grond naar 1e verdieping aan het uitbreiden. Sowieso nog de rookmelders aansluiten en (wanneer binnen) de flood sensoren.
Natuurlijk is bovenstaande peanuts voor de andere heren in dit topic, maar ik ben er in ieder geval happy mee. En boven verwachting, het is (in mijn geval) nog WAF proof. Even een korte opmerking van wat is dat ding in het stopcontact op de overloop, maar verder niks meer gehoord.
Ik ben wel blij dat de xiaomi gateway centraal in de woning (1e verdieping) geplaats kon worden. De smart sockets in de woonkamer (begane grond) hebben ook gewoon bereik. Ik heb dus goede hoop dat voor alle flood sensoren en de drie rookmelders genoeg bereik is door deze centrale plaatsing.
Mijn volgende projectje is een bewegingssensor in de badkamer om de lampen aan te sturen. Echter ik bang dat qua dekking twee sensoren nodig zijn, vnl. omdat de douche een een muurtje heeft welke blocking is.
Hangt in dezelfde kamer: de lamp die die aanstuurt. Die reageert wel gewoon op de (woning) app maar niet op de dimmer.meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:16:
@Rgerr Wat betreft de Hue dimmer, waar bevindt zich het dichtstbijzijnde (Hue) zigbee device?
Ik ben wel blij dat de xiaomi gateway centraal in de woning (1e verdieping) geplaats kon worden. De smart sockets in de woonkamer (begane grond) hebben ook gewoon bereik. Ik heb dus goede hoop dat voor alle flood sensoren en de drie rookmelders genoeg bereik is door deze centrale plaatsing.
Mijn volgende projectje is een bewegingssensor in de badkamer om de lampen aan te sturen. Echter ik bang dat qua dekking twee sensoren nodig zijn, vnl. omdat de douche een een muurtje heeft welke blocking is.
Heb nu een PIR met ingebouwde lamp in de badkamer hangen, ook van Xiaomi. Is niet te integreren met smart home of iets, maar werkt wel handig ‘s nachts als je naar de wc gaat. Diezelfde heb ik op de trap zitten.
https://s.click.aliexpress.com/e/BS5qoNL
Die dingen zie ik regelmatig voorbij komen op pepper. Leuk spul. Staat op mijn lijstje. Voor op beide trappen, twee per trap denk ik. Voor in badkamer wil ik het liefst echt een motion sensor icm Hue. En wellicht een regel instellen van als het ‘s nachts is, gedimd aanzetten.Rgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:24:
[...]
Hangt in dezelfde kamer: de lamp die die aanstuurt. Die reageert wel gewoon op de (woning) app maar niet op de dimmer.
Heb nu een PIR met ingebouwde lamp in de badkamer hangen, ook van Xiaomi. Is niet te integreren met smart home of iets, maar werkt wel handig ‘s nachts als je naar de wc gaat. Diezelfde heb ik op de trap zitten.
https://s.click.aliexpress.com/e/BS5qoNL
Denk je dan niet dat het licht ineens uit gaat als je staat te douchen of zo? Dat weerhoudt mij om motion sensors op te hangen daar.meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:48:
[...]
Die dingen zie ik regelmatig voorbij komen op pepper. Leuk spul. Staat op mijn lijstje. Voor op beide trappen, twee per trap denk ik. Voor in badkamer wil ik het liefst echt een motion sensor icm Hue. En wellicht een regel instellen van als het ‘s nachts is, gedimd aanzetten.
Dat is inderdaad mijn zorg. Wellicht twee sensoren nodig.Rgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:04:
[...]
Denk je dan niet dat het licht ineens uit gaat als je staat te douchen of zo? Dat weerhoudt mij om motion sensors op te hangen daar.
Misschien een keer de hue motion sensor uit de trapkast in de badkamer plaatsen en uitproberen.
Ben zelf van plan om plafond te verlagen en Hue spotjes inbouwen, vervolgens bedienbaar middels dimmer aan de muur. Daarnaast een motion sensor bij de deur voor een nachtlampje. Denk niet dat ik de hele badkamer verlichting op motion wil laten reageren... Doe soms ook de lamp aan op de badkamer om even bij de kinderen te kijken op de kamer zonder daarvoor het licht op de kamers aan te hoeven doen. Dan is het niet bepaald handig.meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:07:
[...]
Dat is inderdaad mijn zorg. Wellicht twee sensoren nodig.
Misschien een keer de hue motion sensor uit de trapkast in de badkamer plaatsen en uitproberen.
Daarvoor heb ik dan weer het overloop lichtje. Eventueel iets feller zetten, maar wel indirect licht.Rgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:12:
[...]
Ben zelf van plan om plafond te verlagen en Hue spotjes inbouwen, vervolgens bedienbaar middels dimmer aan de muur. Daarnaast een motion sensor bij de deur voor een nachtlampje. Denk niet dat ik de hele badkamer verlichting op motion wil laten reageren... Doe soms ook de lamp aan op de badkamer om even bij de kinderen te kijken op de kamer zonder daarvoor het licht op de kamers aan te hoeven doen. Dan is het niet bepaald handig.
Overlooplichtje als in Xiaomi gateway? Is ook nog wel een idee... Knopje boven op zet de verlichting toch aan?meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:15:
[...]
Daarvoor heb ik dan weer het overloop lichtje. Eventueel iets feller zetten, maar wel indirect licht.
Daar had ik het dus hier (meesje in "Homebridge topic") inderdaad over.Rgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:34:
[...]
Overlooplichtje als in Xiaomi gateway? Is ook nog wel een idee... Knopje boven op zet de verlichting toch aan?
Mijn ervaring is dat als ik het lichtje van de gateway inregel en bedien via HomeKit, het fysieke knopje het dan helaas niet meer doet. Totdat ik het lampje weer bedien via de Mi Home app. Vandaar dat ik de magic cube heb ingesteld.
Zou jij kunnen checken of je dezelfde ervaring hebt mbt het fysieke knopje?
Ga eerst kijken of ik voldoende bereik op de overloop heb met de sensoren, was niet van plan om een automatisering in te stellen met het lampje eigenlijk. Maar for testing purposes... Zal het vandaag/morgen proberen.meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:41:
[...]
Daar had ik het dus hier (meesje in "Homebridge topic") inderdaad over.
Mijn ervaring is dat als ik het lichtje van de gateway inregel en bedien via HomeKit, het fysieke knopje het dan helaas niet meer doet. Totdat ik het lampje weer bedien via de Mi Home app. Vandaar dat ik de magic cube heb ingesteld.
Zou jij kunnen checken of je dezelfde ervaring hebt mbt het fysieke knopje?
Thanks! Ik ben benieuwd.Rgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:44:
[...]
Ga eerst kijken of ik voldoende bereik op de overloop heb met de sensoren, was niet van plan om een automatisering in te stellen met het lampje eigenlijk. Maar for testing purposes... Zal het vandaag/morgen proberen.
Net extra check gedaan. Indien via HomeKit de lamp van de gateway aan gezet, dan kan ik ‘m wel via de fysieke schakelaar uit zetten, maar daarna niet meer aan.
[ Voor 30% gewijzigd door meesje op 13-10-2018 18:45 ]
Morgen mee stoeien. Ik denk dat ik hier heel blij mee ga zijn!!!meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:00:
@Rgerr Gebruik je deze plugin? https://www.npmjs.com/pac...tform-ring-video-doorbell
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Het lijkt dus wel te werken.
Net even het e.e.a. getest, maar ik kan via de (woning) app de lamp aanzetten, knop uit. Knop aan, app uit. Knop aan, knop uit. App aan, app uit. Daarnaast een automatisering ingesteld (if motion, then lamp aan), met hetzelfde resultaat hiervoor.meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:45:
[...]
Thanks! Ik ben benieuwd.
Net extra check gedaan. Indien via HomeKit de lamp van de gateway aan gezet, dan kan ik ‘m wel via de fysieke schakelaar uit zetten, maar daarna niet meer aan.
Edit: zie net je reactie, heb geen tijd gemeten maar was niet meer dan 5 seconden.
[ Voor 7% gewijzigd door Rgerr op 13-10-2018 18:55 ]
Het werkt dus inderdaad wel goed. Qua WAF zit het helemaal goed, zojuist samen de juiste warmte geselecteerd.Rgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:54:
[...]
Net even het e.e.a. getest, maar ik kan via de (woning) app de lamp aanzetten, knop uit. Knop aan, app uit. Knop aan, knop uit. App aan, app uit. Daarnaast een automatisering ingesteld (if motion, then lamp aan), met hetzelfde resultaat hiervoor.
Edit: zie net je reactie, heb geen tijd gemeten maar was niet meer dan 5 seconden.
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 13-10-2018 19:07 ]
Terwijl ze dat eigenlijk niet heeft?meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:05:
[...]
Het werkt dus inderdaad wel goed. Qua WAF zit het helemaal goed, zojuist de juiste warmte geselecteerd. Hebben ze ook het idee dat ze inbreng heeft.
thanks voor de uitleg.Rgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:05:
[...]
Het lag niet aan de plug-in maar aan node/npm. Zo nu en dan komt er een update en dan krijg je een ‘deprecated’ melding. Meestal geen probleem, maar in dit geval dus wel. Belangrijkste is dat ie nu tenminste werkt!
En inderdaad, geen problemen meer :-)
Ik heb de sensor wel in mijn badkamer hangen, nu een jaartje, ik heb echter wel een kleine badkamer. Het is wel is gebeurt dat het licht uitging, maar dan zwaaiRgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:04:
[...]
Denk je dan niet dat het licht ineens uit gaat als je staat te douchen of zo? Dat weerhoudt mij om motion sensors op te hangen daar.
Je bent te snel met reageren.
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 13-10-2018 19:10 ]
Hm, na badkamerverbouwing maar eens bekijken. Kan altijd 1 of 2 van die dingen ophangen en kijken hoe het werkt, anders retour sturen.Underworld schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:08:
[...]
thanks voor de uitleg.
En inderdaad, geen problemen meer :-)
[...]
Ik heb de sensor wel in mijn badkamer hangen, nu een jaartje, ik heb echter wel een kleine badkamer. Het is wel is gebeurt dat het licht uitging, maar dan zwaaiik even en gaat ie weer aan. Had voorheen ook geen ventilatie hangen dus veel stoom, maar dit heeft geen invloed gelukkig. Verder is ie waterdicht, IP42.
Emancipatie van de man bij jou thuis niet doorgevoerd?meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:09:
[...]
Je bent te snel met reageren.Had mijn bericht al weer aangepast. Maar inderdaad, er is er maar één uiteindelijk de baas (ik dus niet
). Voor je het weet staat alles weer op marktplaats.
Het was ook maar een grapje hoor. Ze heeft best begrip voor mijn hobby en laat me mijn gang wel gaan. Ze gebruikt zonder problemen de Hue Tap (die op de salontafel ligt) voor de verlichting in de woonkamer. Hoeveel partners ‘eisen’ wel niet dat ie aan (of zelfs in) de muur verwerkt moet worden. Ook de bewegingssensor in het toilet was geen probleem. Wel even wennen om van de fysieke schakelaar af te blijven, maar dat was het eerlijk gezegd voor mij ook. Nog een ander voorbeeld, ze wil een andere lamp buiten bij de voordeur. Vind ik wel best, de enige eis die ik heb, is dat de Hue lamp er in past. Dat was geen probleem. Ik heb dus totaal geen klagen.Rgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:15:
Emancipatie van de man bij jou thuis niet doorgevoerd?Hier snapt mijn wederhelft ondertussen het nut en hobby van domotica, kan het gelukkig rustig implementeren.
Klinkt bekend, een vriend was hier laatst en gaat een ander huis kopen. Wilde ook graag wat domotica in de nieuwe woning: hij laaiend enthousiast, zij vrij kritisch. Het was wel erg zichtbaar. Lees; Xiaomi deursensor (moest wel even lachen, die dingen zijn amper zichtbaar en zie je alleen als je weet dat ze er zittenmeesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:28:
[...]
Het was ook maar een grapje hoor. Ze heeft best begrip voor mijn hobby en laat me mijn gang wel gaan. Ze gebruikt zonder problemen de Hue Tap (die op de salontafel ligt) voor de verlichting in de woonkamer. Hoeveel partners ‘eisen’ wel niet dat ie aan (of zelfs in) de muur verwerkt moet worden. Ook de bewegingssensor in het toilet was geen probleem. Wel even wennen om van de fysieke schakelaar af te blijven, maar dat was het eerlijk gezegd voor mij ook. Nog een ander voorbeeld, ze wil een andere lamp buiten bij de voordeur. Vind ik wel best, de enige eis die ik heb, is dat de Hue lamp er in past. Dat was geen probleem. Ik heb dus totaal geen klagen.
Toen ik hem net een paar dagen in gebruik had, vond ik er wel een (te) lange vertraging in zitten. Als ik niet thuis was, er belde iemand aan en ik unlockte de telefoon, opende de app en de app had verbonden liep de aanbeller meestal al weg. Nu vind ik wel dat men vrij snel weg loopt, als ik op zolder ben (met de oude dingdong bel), direct naar beneden liep, liepen sommigen ook al weg.meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:05:
@Rgerr en @Serena Jullie hebben respectievelijk een Ring (v1) en een Ring Pro. Ik overweeg om te gaan voor de simpelste versie (versie 1 dus). Hoe is jullie ervaring met mogelijke vertragingen (als die er überhaupt zijn) als er aan gebeld wordt? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een bericht (van de Ring app) op je telefoon ontvangt? Is dat redelijke snel of ontvang je pas een bericht als de bezorger al weer in de bus zit?
Maar de laatste twee weken lijkt ie wel sneller te verbinden. Of dat nou aan de firmware ligt of dat ie ineens beter bereik heeft: geen idee, maar het werkt prima. Enige nadeel is dat sommigen nog wel een schrikken als de bel ineens begint te praten. Laatst liep iemand van schrik gewoon weg.
Eerlijk gezegd beantwoord ik 90% niet en kijk ik het terug (of niet). Meestal omdat ik op m’n werk ben of ergens anders en geen tijd of zin heb om de bel te beantwoorden. De meerwaarde van het ding vind ik het kunnen terugkijken, koppeling met ifttt en WiFi (tja, WiFi) bel die je overal kunt plaatsen. Kan overigens ook op de bestaande bel worden gezet.
Terugkijken kan alleen met abo, toch? Je hebt er dus een losse chime bij gekocht? Ik wil ‘m gewoon aansluiten op de bestaande bel en bedrading.Rgerr schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:22:
[...]
Toen ik hem net een paar dagen in gebruik had, vond ik er wel een (te) lange vertraging in zitten. Als ik niet thuis was, er belde iemand aan en ik unlockte de telefoon, opende de app en de app had verbonden liep de aanbeller meestal al weg. Nu vind ik wel dat men vrij snel weg loopt, als ik op zolder ben (met de oude dingdong bel), direct naar beneden liep, liepen sommigen ook al weg.
Maar de laatste twee weken lijkt ie wel sneller te verbinden. Of dat nou aan de firmware ligt of dat ie ineens beter bereik heeft: geen idee, maar het werkt prima. Enige nadeel is dat sommigen nog wel een schrikken als de bel ineens begint te praten. Laatst liep iemand van schrik gewoon weg.![]()
Eerlijk gezegd beantwoord ik 90% niet en kijk ik het terug (of niet). Meestal omdat ik op m’n werk ben of ergens anders en geen tijd of zin heb om de bel te beantwoorden. De meerwaarde van het ding vind ik het kunnen terugkijken, koppeling met ifttt en WiFi (tja, WiFi) bel die je overal kunt plaatsen. Kan overigens ook op de bestaande bel worden gezet.
Klopt, losse chime bij gekocht. De bel in de hal is zo’n geval wat je achter in de tuin nog hoort. En als er iemand ligt te slapen, wordt ie er nog wel eens wakker van. Dat en je kunt het veranderen in een leuk ander geluidje.meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:45:
[...]
Terugkijken kan alleen met abo, toch? Je hebt er dus een losse chime bij gekocht? Ik wil ‘m gewoon aansluiten op de bestaande bel en bedrading.
Ik heb de Pro, dat ding is gewoon retesnel, binnen 2 seconden beeld.meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:05:
@Rgerr en @Serena Jullie hebben respectievelijk een Ring (v1) en een Ring Pro. Ik overweeg om te gaan voor de simpelste versie (versie 1 dus). Hoe is jullie ervaring met mogelijke vertragingen (als die er überhaupt zijn) als er aan gebeld wordt? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een bericht (van de Ring app) op je telefoon ontvangt? Is dat redelijke snel of ontvang je pas een bericht als de bezorger al weer in de bus zit?
Ik denk overigens wel dat je voor de 2 moet gaan voor de beeldkwaliteit. Ik heb het verschil gezien met de 1 en die is dus echt heel erg groot.
Pro is natuurlijk duur, maar wel fijner qua instellen met bewegingsgebied, geen gedoe met accu's en sneller naar mijn mening.
Heb er inmiddels een stuk of 5 geïnstalleerd, kan dus wel over het verschil oordelen.
Bij de Pro zit de Chime er al bij!meesje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:45:
[...]
Terugkijken kan alleen met abo, toch? Je hebt er dus een losse chime bij gekocht? Ik wil ‘m gewoon aansluiten op de bestaande bel en bedrading.
Kun je er eens een schermopname van maken, vanaf aanbellen tot beeld in Ring app? Misschien ligt het wel aan mijn WiFi verbinding bij de voordeur.Serena schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:43:
[...]
Ik heb de Pro, dat ding is gewoon retesnel, binnen 2 seconden beeld.
Ik denk overigens wel dat je voor de 2 moet gaan voor de beeldkwaliteit. Ik heb het verschil gezien met de 1 en die is dus echt heel erg groot.
Pro is natuurlijk duur, maar wel fijner qua instellen met bewegingsgebied, geen gedoe met accu's en sneller naar mijn mening.
Heb er inmiddels een stuk of 5 geïnstalleerd, kan dus wel over het verschil oordelen.
Hij draait nu op mijn 3 met Domoticz samen maar ligt er meer uit dan hij draait. Dus dacht er aan om het eens stand-alone te gaan draaien.
Ik heb ook nog een 2 in gebruik met Pi-Hole erop. Zou dat ook samen draaien?
Bing
Moet geen probleem zijn. Bij mij draait homebridge op een raspberry zero w. Ga echter wel voor de raspbian stretch lite versie (niet de desktop versie).bing69 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:26:
Is het een probleem om Homebridge op een Raspberry Pi 1 te draaien?
Hij draait nu op mijn 3 met Domoticz samen maar ligt er meer uit dan hij draait. Dus dacht er aan om het eens stand-alone te gaan draaien.
Ik heb ook nog een 2 in gebruik met Pi-Hole erop. Zou dat ook samen draaien?
Oh ja, 10 procent lichtsterkte is nog best veel. Vannacht maar eens 5 procent proberen.
Raar, hier reageert ie normaal op alles. Je gebruikt de HomeKit hub of V2?meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:36:
@Rgerr Dat knopje op de gateway blijft vaag. Vanochtend handmatig het lampje uitgezet met de fysieke schakelaar. Zojuist geprobeerd ‘m aan te zetten, maar geen taal of teken. Wel via de Woning app.
Oh ja, 10 procent lichtsterkte is nog best veel. Vannacht maar eens 5 procent proberen.
De V2. De Aqara homekit hub gaat er nog wel komen als de EU versie er is. Mits betaalbaar natuurlijk, anders gaan we wel weer voor een verloopstekkertje.Rgerr schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:41:
[...]
Raar, hier reageert ie normaal op alles. Je gebruikt de HomeKit hub of V2?
Dan zal het daar misschien aan liggen, ik gebruik de HomeKit hub. Meld het eens op Github voor je Homebridge plug-in, denk dat daar wat mis gaat.meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:00:
[...]
De V2. De Aqara homekit hub gaat er nog wel komen als de EU versie er is. Mits betaalbaar natuurlijk, anders gaan we wel weer voor een verloopstekkertje.
Dat gaat niet, je kunt niet een schermopname aanzetten en dan je toestel uitzetten. Meldingen komen dus binnen op mijn Apple Watch.Rgerr schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 07:35:
[...]
Kun je er eens een schermopname van maken, vanaf aanbellen tot beeld in Ring app? Misschien ligt het wel aan mijn WiFi verbinding bij de voordeur.
Toch geprobeerd om een filmpje te maken nadat de melding binnenkomt. Om de een of andere reden krijg ik dan ook een foutmelding. Je zult me dus op mijn woord moeten geloven.
Maar ik krijg in ieder geval een melding!!!
[ Voor 36% gewijzigd door Serena op 14-10-2018 12:04 ]
Wat heb jij (@Rgerr) ingesteld bij True en False? Welke moet ik aan- en uitzetten?