Homebridge topic

Pagina: 1 ... 27 ... 52 Laatste
Acties:

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
meesje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:59:
Yes! De nieuwe mi-flower-mate plugin werkt!
Voor de drie sensoren heb ik gisteravond de humidityAlertLevel parameters ingesteld. Ik krijg zojuist op mijn iPhone het volgende bericht: 'Woonkamer <naam plant> Low Humidy geopend'. Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om hieraan nog IFTTT te koppelen. Het 'deur open' bericht zegt mij wel genoeg. ;)
Hoe dan? Korte uitleg graag!
Middels een andere app, met Pushed of zo?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11
nee, zit (en zat) gewoon in de plugin zelf.
De plugin maakt een sensor naar keuze aan, en je stelt de drmpelwaarde (voor vochtigheid) in in de config.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:54
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:08:
[...]

Hoe dan? Korte uitleg graag!
Middels een andere app, met Pushed of zo?
Deze parameter toevoegen aan de parameters van de plugin (in dit geval op 20 procent ingesteld).
code:
1
"humidityAlertLevel": 20
Verder niks bijzonders ingesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 14-10-2018 13:18 ]

• Serena
paQ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:53:
[...]

nou, eigenlijk dit:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-gpio-valve

En dan als deur (plant) open, dan kraantje aan.
Wat heb je dan nu in de config gezet? Sorry, iedere keer als ik een paar maanden niets heb gedaan (Omdat het allemaal draait als een tiet) ben ik het weer helemaal kwijt.

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-01 18:10
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:50:
Zojuist de Ring plugin geïnstalleerd. Werkt prima, kreeg mooi een melding in beeld dat er is aangebeld.
Wat heb jij (@Rgerr) ingesteld bij True en False? Welke moet ik aan- en uitzetten?
Heb niks in de standaard config gewijzigd voor de ring plug-in, ben er zelf ook nog niet over uit wat true/false hoort te zijn in mijn geval. Het werkt naar wens, dus kom er voorlopig even niet aan. ;)

• Serena
Rgerr schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:39:
[...]

Heb niks in de standaard config gewijzigd voor de ring plug-in, ben er zelf ook nog niet over uit wat true/false hoort te zijn in mijn geval. Het werkt naar wens, dus kom er voorlopig even niet aan. ;)
Ik heb nu wel motion op true gezet, dus krijg ook een melding van beweging in de voortuin.

Overigens wel heel mooi dat hij ook daadwerkelijk zegt dat er is aangebeld. NU nog hopen op de camera ondersteuning.

• Rgerr
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:42:
[...]

Ik heb nu wel motion op true gezet, dus krijg ook een melding van beweging in de voortuin.

Overigens wel heel mooi dat hij ook daadwerkelijk zegt dat er is aangebeld. NU nog hopen op de camera ondersteuning.
Reken maar niet op camera support, gaat er niet komen. Komt omdat Ring bij motion/aanbellen in de cloud opneemt en daardoor geen contantste live stream mogelijk is. Of je zou op een of andere manier de app volledig moeten kunnen uitsluiten. Maar daar zal Ring een stokje voor steken denk ik zo. ;)

• Serena
Rgerr schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Reken maar niet op camera support, gaat er niet komen. Komt omdat Ring bij motion/aanbellen in de cloud opneemt en daardoor geen contantste live stream mogelijk is. Of je zou op een of andere manier de app volledig moeten kunnen uitsluiten. Maar daar zal Ring een stokje voor steken denk ik zo. ;)
In ieder geval de live feed. Staat namelijk ook een opmerking over in de plugin dat hij er mee bezig is.

Ik heb me trouwens beklaagd bij Ring over het feit dat ze HomeKit ondersteuning beloofden en die maar niet kwam en dat ik overwoog om een ander apparaat te kopen.
Kreeg ik fijn een jaar ProtectPlan van ze. Dat scheelt weer €30,-.

[ Voor 5% gewijzigd door Serena op 14-10-2018 13:47 ]

• paQ
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

Wat heb je dan nu in de config gezet? Sorry, iedere keer als ik een paar maanden niets heb gedaan (Omdat het allemaal draait als een tiet) ben ik het weer helemaal kwijt.
bijvoorbeeld:
{
"accessory": "mi-flower-care",
"name": "Golden cane palm",
"deviceId": "AA:BB:CC:DD:EE:FF",
"interval": 300,
"humidityAlertLevel": 20
}
De sensor die dan ontstaat kun je zelf deur, raam, garage enz van maken, en daar dan de notificatie aan hangen.
Het geeft natuurlijk een beetje vage melding:
de Golden cane palm is geopend

Zodoende heb ik er nog die GPIO Valve aan gekoppeld en die maakt het kraantje

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 14-10-2018 13:53 ]

• Serena
paQ schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:52:
[...]

bijvoorbeeld:

[...]

De sensor die dan ontstaat kun je zelf deur, raam, garage enz van maken, en daar dan de notificatie aan hangen.
Het geeft natuurlijk een beetje vage melding:
de Golden cane palm is geopend
Sorry, dat heb ik.
Ik bedoelde het stukje voor de valve plugin.

• paQ
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:53:
[...]

Sorry, dat heb ik.
Ik bedoelde het stukje voor de valve plugin.
paQ in "Homebridge topic"

:)
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:59:
[...]

Leuk.... 8)7

Maar nou heb ik nog niet het stukje dat in de config moet. De plugin heb ik al geïnstalleerd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 {
    "accessory": "GPIOValve",
    "name": "Water geven",
    "pin": 11,
    "openOnHigh": false,
    "isTimed": false,
    "defaultDuration": 1200,
    "type": "WATER_FAUCET"
}

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/btBoTp/Schermafbeelding-2018-10-14-om-13-54-11.png

[ Voor 40% gewijzigd door paQ op 14-10-2018 14:00 ]

• Serena
Leuk.... 8)7

Maar nou heb ik nog niet het stukje dat in de config moet. De plugin heb ik al geïnstalleerd.

Edit: Nu dus wel... LOL

[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 14-10-2018 14:00 ]

• meesje
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:46:
[...]

In ieder geval de live feed. Staat namelijk ook een opmerking over in de plugin dat hij er mee bezig is.

Ik heb me trouwens beklaagd bij Ring over het feit dat ze HomeKit ondersteuning beloofden en die maar niet kwam en dat ik overwoog om een ander apparaat te kopen.
Kreeg ik fijn een jaar ProtectPlan van ze. Dat scheelt weer €30,-.
Nu jij me eigenlijk de Ring Pro adviseert, heb ik ook gelijk de Nest Hello gecheckt en of deze in homebridge gekoppeld kan worden. De Nest Hello kan middels de nest-cam plugin opgenomen worden als camera in HomeKit. Hmmmmm....., ik ben er nog niet uit.

Eigenlijk wilde ik gewoon zo low budget mogelijk een leuke deurbel en kwam zo uit op de eerste versie van Ring (met kortingscode nog geen 90 euro bij 50five). Geen live feed (via homekit) had ik me al bij neergelegd, maar het liefst wel. Kom jij met je advies.... (gewaardeerd hoor).

Moeilijk, moeilijk..... Voor buiten wil ik ook nog een camera, maar niet zo’n groot exemplaar. Van Nest heb je een outdoor camera. Het is wel leuk om dan alle camera’s (incl. deurbel) in dezelfde app te hebben. Ring heeft een nieuwe outdoor camera gepresenteerd, ook een optie natuurlijk, maar deze zal net als de deurbel waarschijnlijk nooit opgenomen kunnen worden (via homebridge) in HomeKit.

• Serena
meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Nu jij me eigenlijk de Ring Pro adviseert, heb ik ook gelijk de Nest Hello gecheckt en of deze in homebridge gekoppeld kan worden. De Nest Hello kan middels de nest-cam plugin opgenomen worden als camera in HomeKit. Hmmmmm....., ik ben er nog niet uit.

Eigenlijk wilde ik gewoon zo low budget mogelijk een leuke deurbel en kwam zo uit op de eerste versie van Ring (met kortingscode nog geen 90 euro bij 50five). Geen live feed (via homekit) had ik me al bij neergelegd, maar het liefst wel. Kom jij met je advies.... (gewaardeerd hoor).

Moeilijk, moeilijk..... Voor buiten wil ik ook nog een camera, maar niet zo’n groot exemplaar. Van Nest heb je een outdoor camera. Het is wel leuk om dan alle camera’s (incl. deurbel) in dezelfde app te hebben. Ring heeft een nieuwe outdoor camera gepresenteerd, ook een optie natuurlijk, maar deze zal net als de deurbel waarschijnlijk nooit opgenomen kunnen worden (via homebridge) in HomeKit.
Heel eerlijk? Ondanks dat die bel duur is en geen HomeKit heeft. Ik ben er zoooo blij mee.
Bezorgers die zelfs even langskomen op het adres waar ik ben als ik niet thuis ben.

• meesje
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:14:
[...]

Heel eerlijk? Ondanks dat die bel duur is en geen HomeKit heeft. Ik ben er zoooo blij mee.
Bezorgers die zelfs even langskomen op het adres waar ik ben als ik niet thuis ben.
Als je je verdiept in de verschillende versies, ga je snel je budget (naar omhoog) bijstellen.... ;)
Ik lees namelijk dat de Pro meer mogelijkheden heeft om je motion gebied te bepalen.
Daarnaast vind ik (los van welke Ring deurbel) tov van de Nest Hello de prijs van het abonnement net iets vriendelijker: 30 vs 50 euro p/j. Natuurlijk zit er wel verschil: ring 60 dagen maar alleen bij motion, nest 5 dagen maar wel continu.

Vanavond nog even flink verder in verdiepen. Moeilijk....

• Rgerr
meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:51:
[...]

Als je je verdiept in de verschillende versies, ga je snel je budget (naar omhoog) bijstellen.... ;)
Ik lees namelijk dat de Pro meer mogelijkheden heeft om je motion gebied te bepalen.
Daarnaast vind ik (los van welke Ring deurbel) tov van de Nest Hello de prijs van het abonnement net iets vriendelijker: 30 vs 50 euro p/j. Natuurlijk zit er wel verschil: ring 60 dagen maar alleen bij motion, nest 5 dagen maar wel continu.

Bedenk je wat je ‘nodig’ hebt voor wat je er mee wil, niet laten verleiden voor features waar je niks mee gaat doen of 1 keer wat aan hebt. 100 euro meer in aanschaf kan ook 3x een jaarabonnement cloudopslag financieren. :)

• Serena
meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:51:
[...]

Ik heb nu heel precies mijn voortuin afgetekend. Dus niet op meters. Heb geen afbakening tussen de tuin van de buren en de mijne. Nu krijg ik dus geen melding als daar iemand het pad oploopt of voren over het trottoir loopt. Bij instellen per meter zou dat heeeel anders zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YoOR9drcU9ZmP7oWc18b2yRx/full.png

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik had het volgens mij al eens eerder gevraagd maar hoe komen jullie aan deze tegel?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yRgY2L8.png

• Rgerr
RoTeK70 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:28:
Ik had het volgens mij al eens eerder gevraagd maar hoe komen jullie aan deze tegel?

[Afbeelding]
In Apple tv zelf, kamer toewijzen in instellingen. Dan krijg je de tegel in Woning app.

• RoTeK70
Rgerr schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

In Apple tv zelf, kamer toewijzen in instellingen. Dan krijg je de tegel in Woning app.
Dus in het menu op de Apple TV? Waar dan ergens?

• meesje
RoTeK70 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:35:
[...]

Dus in het menu op de Apple TV? Waar dan ergens?
Voor zover mij bekend heb je er trouwens weinig aan. Als je content afspeelt op de atv kun je met de tegel play en pauzeren. Meer niet.

• RoTeK70
meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:08:
[...]

Voor zover mij bekend heb je er trouwens weinig aan. Als je content afspeelt op de atv kun je met de tegel play en pauzeren. Meer niet.
Ok maar ik kan het echt niet vinden. Mij Apple TV heet ook Woonkamer maar verder kan ik niks vinden van toewijzen aan ruimte.

• meesje
@Rgerr en @Serena Bedankt voor jullie adviezen. Voor beide is wat te zeggen. 90 euro vond ik nog wel acceptabel voor een gadget. 250 is weer een hele andere prijscategorie. De fijn afgestelde motion detectie is wel handig voor beveiligingsdoeleinde. Maar puur voor als er aan gebeld wordt toch niet nodig? Dan heb je toch de trigger voor als op de knop gedrukt wordt. Voor dat doel wil ik ‘m denk ik voornamelijk gaan gebruiken.

• meesje
RoTeK70 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:12:
[...]

Ok maar ik kan het echt niet vinden. Mij Apple TV heet ook Woonkamer maar verder kan ik niks vinden van toewijzen aan ruimte.
Hier hoe toe te voegen: https://support.apple.com/nl-nl/HT208724
De naam van mijn atv werd destijds ook automatisch de naam van de betreffende kamer. De naam kun je aanpassen conform: https://support.apple.com/nl-nl/HT202618 De naam heb ik gewijzigd in ‘televisie’ welke zich bevindt in de woonkamer. Dat vond ik logischer klinken.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 14-10-2018 17:33 ]

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:44

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:31:
[...]

De naam van mijn atv werd destijds ook automatisch de naam van de betreffende kamer. De naam kun je aanpassen conform: https://support.apple.com/nl-nl/HT202618 De naam heb ik gewijzigd in ‘televisie’ welke zich bevindt in de woonkamer. Dat vond ik logischer klinken.
Je kan de naam binnen HomeKit direct aanpassen, tenslotte wil je hem daar ook aangepast hebben.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• meesje
Toppe schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:38:
[...]

Je kan de naam binnen HomeKit direct aanpassen, tenslotte wil je hem daar ook aangepast hebben.
Zelf gaat mijn voorkeur uit het zo dicht mogelijk bij de bron aanpassen. Stel je moet opnieuw beginnen met homekit (mij gelukkig nog niet overkomen, anderen helaas wel), dan hoef je dat niet meer aan te passen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:44:
[...]

Zelf gaat mijn voorkeur uit het zo dicht mogelijk bij de bron aanpassen. Stel je moet opnieuw beginnen met homekit (mij gelukkig nog niet overkomen, anderen helaas wel), dan hoef je dat niet meer aan te passen.
Net beide geprobeerd, de naam in Apple tv heeft geen invloed op de naam in HomeKit...

• meesje
paQ schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:55:
[...]

paQ in "Homebridge topic"

:)

[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 {
    "accessory": "GPIOValve",
    "name": "Water geven",
    "pin": 11,
    "openOnHigh": false,
    "isTimed": false,
    "defaultDuration": 1200,
    "type": "WATER_FAUCET"
}

[Afbeelding]
Levert deze constructie een notificatie op vanaf de gpio tegel? Of alleen vanaf de mi flower 'deur'?

• Serena
meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:28:
[...]

Levert deze constructie een notificatie op vanaf de gpio tegel? Of alleen vanaf de mi flower 'deur'?
Alleen vanaf de Mi Flower sensor. (Je kunt hem ook een garage laten zijn als je dat wilt)
Maar het icoon van het dichte kraantje springt dan AAN naar een lopend kraantje. Die tegels heb ik dus op mijn homescreen gezet.

• meesje
Toppe schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:26:
[...]

Net beide geprobeerd, de naam in Apple tv heeft geen invloed op de naam in HomeKit...
Dat zou wel moeten (was bij mij wel het geval), ik had er niets eens bij stil gestaan dat het ook in HomeKit kon. ;)
Je hebt nu de Apple TV tegel dus wel in de Woning app? Dat was toch het oorspronkelijke probleem? Wellicht alles een keertje opnieuw opstarten. Wijzig b.v. eens de naam van de ATV in de settings van de ATV en start je iPad eens opnieuw op (dus echt uit en weer aan) en ook je ATV opnieuw opstarten.

• meesje
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

Alleen vanaf de Mi Flower sensor. (Je kunt hem ook een garage laten zijn als je dat wilt)
Maar het icoon van het dichte kraantje springt dan AAN naar een lopend kraantje. Die tegels heb ik dus op mijn homescreen gezet.
Thanks! Het is dus puur cosmetisch. Het is mooi dat het kan, maar zelf heb ik geen zin om daarvoor een extra plugin te installeren en voor mijn drie sensoren zes automation rules aan te maken (twee per sensor, voor aan en voor uit, toch?).

• Serena
meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:33:
[...]

Thanks! Het is dus puur cosmetisch. Het is mooi dat het kan, maar zelf heb ik geen zin om daarvoor een extra plugin te installeren en voor mijn drie sensoren zes automation rules aan te maken (twee per sensor, voor aan en voor uit, toch?).
Uit kan ik zelf ook. Kwestie van op de tegel klikken. Voor mij dus 4 automations, alleen AAN.
Inderdaad cosmetisch, wel leuk…

• meesje
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:35:
[...]

Uit kan ik zelf ook. Kwestie van op de tegel klikken. Voor mij dus 4 automations, alleen AAN.
Inderdaad cosmetisch, wel leuk…
Heb jij vier van die dingen? Ik vond drie al veel. ;) Via homebridge werkt het trouwens wel erg fijn. Via de Mi Home app moet je elke keer eerst verbinding moeten maken met de sensor.

Misschien toch maar die plugin proberen. Ik heb nu de notificatie aan staan op de mi flower deuren (op mijn iPhone). Die zouden wel weer uit kunnen en alleen volstaan met kraantjes op de start pagina van de Woning app. Dan heb ik in één oogopslag gelijk zichtbaar welk plant water nodig heeft.

ik ben om. Bij deze de gpio plugin op mijn to do list gezet. ;)

Eerst dacht ik van 'tegeltjes handmatig uitzetten, dat moet toch geautomatiseerd?', maar eigenlijk wel goed om ze handmatig uit te zetten. Wanneer je de plant water hebt gegeven, zet je de betreffende tegel bewust uit. Indien ie dan na 10 minuten weer aanspringt, weet je dat te zuinig bent geweest. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 14-10-2018 18:50 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:31:
[...]

Dat zou wel moeten (was bij mij wel het geval), ik had er niets eens bij stil gestaan dat het ook in HomeKit kon. ;)
Je hebt nu de Apple TV tegel dus wel in de Woning app? Dat was toch het oorspronkelijke probleem? Wellicht alles een keertje opnieuw opstarten. Wijzig b.v. eens de naam van de ATV in de settings van de ATV en start je iPad eens opnieuw op (dus echt uit en weer aan) en ook je ATV opnieuw opstarten.
Ik kwam niet met het tegel issue :P, bij mij werkt alles prima. Heb 3 Apple TV’s en een AirPort Express zichtbaar in HomeKit.

Al is het vooral voor de lol, echt nut heeft het niet. Ik kan het iedereen aanraden een HomePod te nemen :o ‘Hey Siri pauze’ :D

• meesje
Toppe schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:52:
[...]

Ik kwam niet met het tegel issue :P, bij mij werkt alles prima. Heb 3 Apple TV’s en een AirPort Express zichtbaar in HomeKit.

Al is het vooral voor de lol, echt nut heeft het niet. Ik kan het iedereen aanraden een HomePod te nemen :o ‘Hey Siri pauze’ :D
Even terug gebladerd, maar inderdaad, @RoTeK70 had een issue.
Sorry!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2025

Underworld

+1 Inzichtvol

Rgerr schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Heb er naar gekeken, maar zag ze niet tussen de lijst staan met supported devices. Je zou ze kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld de droger/wasmachine (icm ifttt) of op het glas van je ramen (inbraak). Maar dat zie ik niet zo zitten. :+
@Rgerr en of de rest :-), zijn jullie hier nog mee bezig en is dit bij jullie gelukt? Ik heb de xiaomi motion sensor besteld en wil de wasmachine op deze manier smart gaan maken. Met bijv. een verwijzing na 10 min geen trilling dan is de was klaar.. Ik weet niet zeker of hij in deze lijst staat om hem toe te voegen aan homebridge. Maar ik zie twee verwijzingen naar motion sensors. Je heb ook een universele variant

code:
1
2
3
4
5
6
  "158d0001000002": {
                "MotionSensor2_MotionSensor": {
                    "name": "study room motion sensor"
                },
                "MotionSensor2_LightSensor": {
                    "name": "study room light sensor"

Ik heb geen xiaomi gateway dus hoop dat het zonder werkt.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Underworld schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:40:
[...]

@Rgerr en of de rest :-), zijn jullie hier nog mee bezig en is dit bij jullie gelukt? Ik heb de xiaomi motion sensor besteld en wil de wasmachine op deze manier smart gaan maken. Met bijv. een verwijzing na 10 min geen trilling dan is de was klaar.. Ik weet niet zeker of hij in deze lijst staat om hem toe te voegen aan homebridge. Maar ik zie twee verwijzingen naar motion sensors. Je heb ook een universele variant

code:
1
2
3
4
5
6
                },

Zou je dit niet kunnen doen aan de hand van het verbruik? Dat lijkt mij betrouwbaarder?

• Rgerr
Underworld schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:40:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
                },

Denk niet dat het zonder gateway gaat lukken. Mocht je specifiek voor de wasmachine/droger iets gaan maken, is dit misschien een idee: https://github.com/robert...tor/blob/master/README.md

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Toppe schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:45:
[...]

Zou je dit niet kunnen doen aan de hand van het verbruik? Dat lijkt mij betrouwbaarder?
Betrouwbaarheid is in deze niet belangrijk. Hij hoeft alleen maar aan te geven dat hij gestopt is met bewegen oid.
Rgerr schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

Denk niet dat het zonder gateway gaat lukken. Mocht je specifiek voor de wasmachine/droger iets gaan maken, is dit misschien een idee: https://github.com/robert...tor/blob/master/README.md
Hmm jammer, ik hoopte te kunnen werken zonder een extra gateway.
Ik had deze link al eerder gezien, van jou volgens mij, ik denk alleen dat dit te advanced voor mij word.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Underworld schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:56:
[...]

Betrouwbaarheid is in deze niet belangrijk. Hij hoeft alleen maar aan te geven dat hij gestopt is met bewegen oid.

[...]
In hoeverre wordt dit ondersteund dan? Ik heb de vraag bij Eve neergelegd hoe het zit met triggers aan de hand van verbruik, krijg onderstaand antwoord:
Thank you for contacting EveSystems.
I am sorry to hear that your Eve device is not working as expected.

There are so-called characteristics in HomeKit, such as on / off, movement Yes / No or temperature etc.

Not all Characteristics in Home are to be used respectively as Notifications to send.
Whether for scenes / rules or to control various Home Kit Accessory like the wattage as trigger.

Only Apple can implement these values in HomeKit and we do not know when and if they will be implemented.
This can only be answered by Apple.

Hopefully I could help you.
If you have any further questions, please feel free to contact me.
Sowieso erg dubbel, want ‘movement’ is een sensor die fysiek beweegt of een sensor die fysieke beweging vast heeft gelegd?

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 14-10-2018 22:31 ]

• paQ
Ja. Dat kun je weer meten met de aqara motion vibration sensor.

Maar je kan met de eve energy ook een automation maken dat je een delay switch aan zet ter waarde van de minimale duur van een wasprogramma.
En als switch uit en geen/nihil verbruik (bijv) dan is wasmachine klaar.
Daar kun je dan eventueel weer een fake sensor aanhangen zodat je ook een notificatie krijgt.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee of ik hier wat mee kan?

Xiaomi Multifunction Gateway 2 Smart Control Center Smart Home Upgrade Versie Twee Controle Met Radio Deurbel Ring.

Is dit gewoon de normale gateway?

• meesje
Toppe schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:07:
Iemand enig idee of ik hier wat mee kan?

Xiaomi Multifunction Gateway 2 Smart Control Center Smart Home Upgrade Versie Twee Controle Met Radio Deurbel Ring.

Is dit gewoon de normale gateway?
Heb je een link of is dit die uit de V&A?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:18:
[...]

Heb je een link of is dit die uit de V&A?
Die uit V&A :+

• meesje
Ik heb even met de verkoper gesproken. Eerst stond er ook 'Home Kit' in de omschrijving. Toen geïnformeerd of dit de Aqara of Xiaomi hub is. Daarop heeft hij een foto geplaatst. Voor zover ik het kan zien, is dit gewoon de versie die ik ook heb. Dus de Xiaomi gateway v2, welke goed werkt in homebridge.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Top, dan zal het wel goed zijn. Nu nog opzoek naar wat sensors :)

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Toppe schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:26:
Top, dan zal het wel goed zijn. Nu nog opzoek naar wat sensors :)
In afwachting van mijn nieuwe woning heb ik laatst met een aanbieding mijn collectie deur/raam sensoren uitgebreid. Ik heb er 7 nieuw in doos liggen, als je snel aan de slag wilt kun je er wel een paar overnemen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wusser schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:29:
[...]

In afwachting van mijn nieuwe woning heb ik laatst met een aanbieding mijn collectie deur/raam sensoren uitgebreid. Ik heb er 7 nieuw in doos liggen, als je snel aan de slag wilt kun je er wel een paar overnemen.
Hou ik even in gedachten _/-\o_

• Serena
Zojuist poging 786474 gedaan om mijn HomeWizard toe te voegen. Ding laadt gewoon echt de accessoires niet. Dus nog steeds geen rookmelders, Wattcher, wind- en regenmeter en thermometers die worden weergegeven.
Omdat ik toch graag rookmelders wil koppelen overweeg ik nu dus toch een Xiaomi hub en rookmelders. (De Eve is wel erg duur).
Alleen, ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Help!!!

• meesje
Serena schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:45:
Zojuist poging 786474 gedaan om mijn HomeWizard toe te voegen. Ding laadt gewoon echt de accessoires niet. Dus nog steeds geen rookmelders, Wattcher, wind- en regenmeter en thermometers die worden weergegeven.
Omdat ik toch graag rookmelders wil koppelen overweeg ik nu dus toch een Xiaomi hub en rookmelders. (De Eve is wel erg duur).
Alleen, ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Help!!!
Even in mijn bestelgeschiedenis gekeken. Ik heb destijds het volgende besteld:
Xiaomi gateway v2:
https://www.dx.com/nl/p/x...white-431807#.W8RyCqeiHcM
Xiaomi/Honeywell rookmelder:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3da24c4dFR5czN
Als verloopstekker voor de gateway heb ik deze:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3da24c4dFR5czN
De verloopstekker is lekker compact. Icm de gateway zie je deze bijna niet.

Alles is wel wat duurder geworden. Destijds heb ik de spullen (gateway, maar ook rookmelders) alle onder de 22 euro grens. Wellicht nog even goed shoppen op Ali. Misschien is er nog een aanbieder die de spullen onder deze grens aanbiedt. De rookmelders moet ik overigens nog aansluiten, wel eentje getest en werkt met de gateway en homebridge, maar moet ze nog bevestigen (drie stuk, 1 per woonlaag).
De volgende stap zijn de goedkope flood sensoren. Een HomeKit versie van Fibaro kost 70 euro, die van Xiaomi 7/8 euro. ;)

Edit: net snel op Ali gezocht op 'xiaomi gateway', er is genoeg aanbod onder de 22 euro. En ook de rookmelders (zoeken op 'xiaomi honeywell') zijn wel onder de 22 euro te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 15-10-2018 13:04 ]

• paQ

• Serena
Beiden, @meesje en @paQ, dankjewel voor de links!
De HomeKit hub heeft dus geen meerwaarde?

• meesje
Serena schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:07:
Beiden, @meesje en @paQ, dankjewel voor de links!
De HomeKit hub heeft dus geen meerwaarde?
Op dit moment (nog) niet. De niet homekit versie (dus van Xiaomi en niet van Aqara) biedt beperkter ondersteuning voor devices. De rookmelder werkt (nog) niet met de Aqara HomeKit hub, maar wel met de Xiaomi gateway. De flood sensoren werken wel met beide.

Het aantal devices dat ondersteund wordt door de Aqara gateway groeit wel langzaam. Er is toegezegd om ook oudere Xiaomi producten (b.v. motion sensor v1 en deur sensor v1) te gaan ondersteunen. Daarnaast is het wel de vraag welke mate van ondersteuning geïmplementeerd gaat worden. De Aqara Magic cube wordt nu door de Aqara hub ondersteund, echter het kan alleen de Aqara produkten aansturen en niet de andere produkten in je HomeKit opstelling. :?

Dus op dit moment ben je met de (oude) xiaomi gateway beter uit: goedkoper ;) en meer devices ondersteund.

• meesje
@Serena Ik heb destijds de rookmelders besteld met een paar dagen tussen de bestellingen. Ik wilde een beetje zekerheid dat de rookmelders wel afzonderlijk verstuurd werden. Straks worden ze door de verkoper voor het gemak in één verpakking gedaan.....

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Welke plug-in voor Xiaomi kan je het beste gebruiken? Er zijn er aardig veel :?

[ Voor 178% gewijzigd door Toppe op 15-10-2018 16:30 ]

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-01 14:59
Wie weet raad?

Heb homebridge samen met Domoticz draaien op een Pi.
Heeft een tijdje goed gedraaid tot voor twee weken terug. In het verleden ook wel eens gehad dat het niet werkte, dan was een nummertje ophogen in config.json en een reboot voldoende.

Echter nu kan het na een half uur, of drie uurtje zijn dat dat ik weer geen reactie in Woning krijg in het rood.
Ik gebruik nu de app Eve om weer opnieuw aan te melden zonder aanpassingen in config.json of wat dan ook en dan draait het weer. Maw het lijkt er op dat de Homebridge op de Pi goed blijft draaien.

Overigens als in Woning Geen reactie staat blijft Eve nog een tijdje doordraaien en schakelt dan ook.

Weet zo niet meer waar ik het moet zoeken

Bing

• Toppe

Toppe

Oké ✅

bing69 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:42:
Wie weet raad?

Heb homebridge samen met Domoticz draaien op een Pi.
Heeft een tijdje goed gedraaid tot voor twee weken terug. In het verleden ook wel eens gehad dat het niet werkte, dan was een nummertje ophogen in config.json en een reboot voldoende.

Echter nu kan het na een half uur, of drie uurtje zijn dat dat ik weer geen reactie in Woning krijg in het rood.
Ik gebruik nu de app Eve om weer opnieuw aan te melden zonder aanpassingen in config.json of wat dan ook en dan draait het weer. Maw het lijkt er op dat de Homebridge op de Pi goed blijft draaien.

Overigens als in Woning Geen reactie staat blijft Eve nog een tijdje doordraaien en schakelt dan ook.

Weet zo niet meer waar ik het moet zoeken
Het eerste stuk (rode tegels) heb ik ook wel eens met de Trådfri lampen, maar dat verdwijnt dan weer spontaan. 1 keer hielp niets, behalve de hoofdschakelaar... sindsdien nooit meer ellende gehad.

Als HomeBridge goed blijft werken dan zou ik het probleem eerder bij Domoticz zoeken of eventueel je hub (Apple TV, iPad) en kijken of een totale reset van de boel wilt helpen.

• Serena
Ik heb dus net een Xiaomi V2 Gateway gateway gekocht en via de Wifi scanner het MAC-adres achterhaald. Mi Aqara 2 plugin geïnstalleerd, maar ik zie helaas niets verschijnen in HomeKit.
Is er serieus nog geen normale handleiding in het Engels?

• meesje
Serena schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:27:
Is er serieus nog geen normale handleiding in het Engels?
Nee.

• Serena
Nou, ik flikker het ding dadelijk ergens in een hoek. Krijg het niet werkend.

• meesje
Serena schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:50:
Ik had destijds ook flinke problemen. Je moet op een bepaalde manier het ontwikkelaarsscherm in de Mi Home app openen. Daar is een handigheidje voor. Ik moet even zoeken in dit forum, ik heb er destijds een vraag over gesteld en antwoord gekregen.

Nu nog uitvinden hoe je snel je eigen reacties in een topic kunt vinden......

@Serena Gevonden!
Edit: Hier meer info.
meesje in "Homebridge topic"

Even een snelle handleiding.
1. navigeer vanuit de mi home app naar de gateway > bolletje met drie stipjes > about > 5 keer onderop scherm klikken, je komt dan in de developer modus
2. je ziet 5 'regels' (1e is engels, 5e is engels) > selecteer 3e regel > zet het schuifje aan (anders verandert bij elke reboot je 'wachtwoord'), noteer de code (regel onder het schuifje), dit is dus je 'wachtwoord', deze is case sensitive (dus gewoon overnemen zoals het er staat)
3. ga 1 stap terug
4. kies 4e regel > daar zie je je mac adres (deze moet je in kleine letters overnemen)

Neem 'mac' en 'wachtwoord' over in onderstaande Config.json
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
{
    "platforms": [{
        "platform": "MiAqaraPlatform",
        "gateways": {
            "mac": "wachtwoord"
        }
    }]
}

En klaar is Kees....euh.... Serena.... ;)

Het is zo irritant als je vergeet het schuifje aan te zetten. Pfff... elke keer een ander wachtwoord. Zeker in het begin start je regelmatig je gateway op.

Wanneer je nu devices toevoegt via de Mi Home app krijg je ze automatisch zichtbaar in HomeKit. Ook zonder devices heb je al drie tegels voor de gateway: licht, lux en eentje die er voor een Chinese stem (geen flauw idee wat deze doet).

@paQ @Rgerr Bovenstaande stappen ook toevoegen aan de toekomstige FAQ? Misschien wat beter verwoorden? ;)

[ Voor 58% gewijzigd door meesje op 15-10-2018 18:31 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Serena schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:50:
Dit beloofd wat als ik ‘m straks ook heb :9~ 7(8)7

• Rgerr
Je moet in de Mii app de gateway toevoegen en in de settings bij ‘About’ zijn. Vervolgens zie je twee of drie mogelijkheden en onderaan een leeg wit vlak. Op dat lege vlak dien je een keer of wat te tikken, snel achter elkaar. Dan krijg je wat meer opties, daar kun je de benodigde gegevens uit halen.

• bing69
meesje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:55:
[...]

Ik had destijds ook flinke problemen. Je moet op een bepaalde manier het ontwikkelaarsscherm in de Mi Home app openen. Daar is een handigheidje voor. Ik moet even zoeken in dit forum, ik heb er destijds een vraag over gesteld en antwoord gekregen.

Nu nog uitvinden hoe je snel je eigen reacties in een topic kunt vinden......

@Serena Gevonden!
Edit: Hier meer info.

Even een snelle handleiding.
1. navigeer vanuit de mi home app naar de gateway > bolletje met drie stipjes > about > 5 keer onderop scherm klikken, je komt dan in de developer modus
2. je ziet 5 'regels' (1e is engels, 5e is engels) > selecteer 3e regel > zet het schuifje aan (anders verandert bij elke reboot je 'wachtwoord'), noteer de code (regel onder het schuifje), dit is dus je 'wachtwoord', deze is case sensitive (dus gewoon overnemen zoals het er staat)
3. ga 1 stap terug
4. kies 4e regel > daar zie je je mac adres (deze moet je in kleine letters overnemen)

Neem 'mac' en 'wachtwoord' over in onderstaande Config.json
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
{
    "platforms": [{
        "platform": "MiAqaraPlatform",
        "gateways": {
            "mac": "wachtwoord"
        }
    }]
}

En klaar is Kees....euh.... Serena.... ;)

Het is zo irritant als je vergeet het schuifje aan te zetten. Pfff... elke keer een ander wachtwoord. Zeker in het begin start je regelmatig je gateway op.

Wanneer je nu devices toevoegt via de Mi Home app krijg je ze automatisch zichtbaar in HomeKit. Ook zonder devices heb je al drie tegels voor de gateway: licht, lux en eentje die er voor een Chinese stem (geen flauw idee wat deze doet).

@paQ @Rgerr Bovenstaande stappen ook toevoegen aan de toekomstige FAQ? Misschien beter verwoord? ;)
Dat openen moest op de app op je phone

Bing

• meesje
bing69 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:22:
[...]

Of iPad... ;) Ik neem aan dat @Serena niet een Android apparaat hiervoor gebruikt. :+

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 15-10-2018 18:24 ]

• bing69
bing69 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:22:
[...]

Er was al geantwoord, sorry

Bing

• meesje
Toppe schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:06:
[...]

Dit beloofd wat als ik ‘m straks ook heb :9~ 7(8)7
Nu niet meer hoor. :+

• meesje
@Serena Al gelukt? ;)
Even zo nog onder de aandacht. Ik had mijn eerdere reactie aangepast, maar daarna kwamen nog een paar berichten.

• Serena
meesje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:33:
@Serena Al gelukt? ;)
Even zo nog onder de aandacht. Ik had mijn eerdere reactie aangepast, maar daarna kwamen nog een paar berichten.
Edit: Gelukt!!!!!!!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Serena op 15-10-2018 18:42 ]

• Serena
Wat doet die Switch bij de Mi Gateway?

• meesje
Serena schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:43:
Wat doet die Switch bij de Mi Gateway?
Voor als je iemand wil hebben die tegen je praat...... :+
Ik heb echt geen flauw idee.

• Serena
meesje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:46:
[...]

Voor als je iemand wil hebben die tegen je praat...... :+
Ik heb echt geen flauw idee.
Hahaha, die kletst idd Chinees.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wat is nou de truuk?

• meesje
De stappen volgen die ik heb beschreven.

• meesje
@Serena Een 1-uursfotoservice ken ik wel, maar een 1-uur chinese bezorgdienst ken ik niet. ;)
Heb je de gateway in de buurt gehaald? De rookmelders wel in china besteld?

• Serena
meesje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:25:
@Serena Een 1-uursfotoservice ken ik wel, maar een 1-uur chinese bezorgdienst ken ik niet. ;)
Heb je de gateway in de buurt gehaald? De rookmelders wel in china besteld?
Er zit hier in de buurt iemand die die dingen verkoopt. Meteen deursensoren en nog een extra Mi Flower gekocht.
Helaas waren ze de batterijen van de sensoren vergeten, die krijg ik nog.
Ik was net op Gearbest aan het kijken om eens met 1 rookmelder te beginnen.

• RoTeK70
meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:31:
[...]

Grappig inderdaad dat werkt.

• H Feenstra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-01 10:13
Goedenavond,

Ik zit al een tijdje te knoeien met homekit op mijn raspberry pi in combinatie met sonoff basic wireless, dit werkt tot mijn verbazing erg goed met een mqtt broker eerst had ik zonder deze software last van wegvallende verbinding of langzaam reagerende switches.

Nu komt mijn vraag na even snel het forum te hebben doorzocht: Is er een camera die je kan koppelen met homebridge zodat ik live beelden kan bekijken in de app? voordat ik een dure camera aan wil schaffen wou ik eerst weten of dit mogelijk is en daarnaast moet de camera ook in de toekomst aan een NAS kunnen worden gekoppeld zodat er beelden kunnen worden opgeslagen per dag of week. verder moet de camera ook buiten kunnen worden opgehangen en moet deze beschikken over WIFI. ( ik weet dat het via een ethernet kabel sneller is qua verbinding alleen is het helaas niet mogelijk om deze op de juiste plek te krijgen )

Mocht iemand hier ervaring mee hebben en een goede camera weten hoor ik het graag.

Groeten,

Hessel

• Rgerr
H Feenstra schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:53:
Goedenavond,

Ik zit al een tijdje te knoeien met homekit op mijn raspberry pi in combinatie met sonoff basic wireless, dit werkt tot mijn verbazing erg goed met een mqtt broker eerst had ik zonder deze software last van wegvallende verbinding of langzaam reagerende switches.

Nu komt mijn vraag na even snel het forum te hebben doorzocht: Is er een camera die je kan koppelen met homebridge zodat ik live beelden kan bekijken in de app? voordat ik een dure camera aan wil schaffen wou ik eerst weten of dit mogelijk is en daarnaast moet de camera ook in de toekomst aan een NAS kunnen worden gekoppeld zodat er beelden kunnen worden opgeslagen per dag of week. verder moet de camera ook buiten kunnen worden opgehangen en moet deze beschikken over WIFI. ( ik weet dat het via een ethernet kabel sneller is qua verbinding alleen is het helaas niet mogelijk om deze op de juiste plek te krijgen )

Mocht iemand hier ervaring mee hebben en een goede camera weten hoor ik het graag.

Groeten,

Hessel
Als er een rtsp stream uit de camera te krijgen valt, werkt het in Homebridge/HomeKit/NAS. Zie hier een database: https://www.ispyconnect.com/sources.aspx

Zoek eens naar een camera die je wil (koud blauw heeft handige filters voor zoeken van camera’s) en check de database of er een stream uit te halen valt.

• Serena
Gisteren ook deursensoren van Xiaomi gekocht. Ze waren de batterijen vergeten en die komen vandaag nog binnen.
Als ik deze toevoeg aan de Mi Home app, verschijnen ze dan automatisch in Woning?
Ook handig om te weten voor de rookmelder die nog onderweg is.

• meesje
Serena schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:23:
Gisteren ook deursensoren van Xiaomi gekocht. Ze waren de batterijen vergeten en die komen vandaag nog binnen.
Als ik deze toevoeg aan de Mi Home app, verschijnen ze dan automatisch in Woning?
Ook handig om te weten voor de rookmelder die nog onderweg is.
Ik kan spreken voor de rookmelder: Ja.
De overload aan uitleg op de homebridge-mi-aqara pagina kan een beetje afschrikken, maar je hoeft niks bijzonders te doen.

De plugin biedt wel heel veel (optionele) mogelijkheden. Naast de rookmelder heb ik ook een Magic Cube en twee Smart Sockets gekoppeld. De Smart Sockets heb ik via config.json al vast een naam meegegeven, zodat ik deze niet in HomeKit hoef aan te passen. De Magic Cube levert ook allerlei extra switches, deze kan ik natuurlijk in de Woning app naar een (dummy) kamer verplaatsen, maar je kunt deze switches ook uitzetten via config.json.

[ Voor 29% gewijzigd door meesje op 16-10-2018 07:31 ]

• Rgerr
@Serena en verschijnen ze niet direct: na reboot van Homebridge verschijnen ze in elk geval wel.

• paQ
Tip voor de rookmelder: voeg ze een voor een toe, ander sweet je niet welke waar zit...
een rookmelder testen is best even gedoe met een theelichtje en uitblazen enzo :P

• Serena
paQ schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:11:
Tip voor de rookmelder: voeg ze een voor een toe, ander sweet je niet welke waar zit...
een rookmelder testen is best even gedoe met een theelichtje en uitblazen enzo :P
Heb er pas 1 besteld. Rustig aan, stuk voor stuk…

• Serena
Hallo ramen!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WHStPXwPIa0QGYqWPIAynVAf/full.jpg

• H Feenstra
Rgerr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 05:40:
[...]

Als er een rtsp stream uit de camera te krijgen valt, werkt het in Homebridge/HomeKit/NAS. Zie hier een database: https://www.ispyconnect.com/sources.aspx

Zoek eens naar een camera die je wil (koud blauw heeft handige filters voor zoeken van camera’s) en check de database of er een stream uit te halen valt.
Bedankt voor de tip! ik ga eens kijken of er een leuke, goede en betaalbare camera tussen zit. Mocht ik er eentje vinden en gaan testen laat ik het weten met het resultaat erbij :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

H Feenstra schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

Bedankt voor de tip! ik ga eens kijken of er een leuke, goede en betaalbare camera tussen zit. Mocht ik er eentje vinden en gaan testen laat ik het weten met het resultaat erbij :)
Mocht je wat leuks tegen komen dan hoor ik het ook graag :+

• H Feenstra
Kreeg laatst een advertentie van aliexpress over camera's van Reolink dus ik dacht eens even kijken en daaruit heb ik de Reolink-422W gevonden. ( tevens ook een aantal filmpjes gezien van het beeld kwaliteit en dit valt me niet tegen )

Deze voldoet aan al mijn wensen en die bestaan uit: Koppelbaar met NAS, WIFI en buitengebruik. Daarnaast ook even gekeken op de website die Rgerr poste daar staat deze camera ook tussen en neem ik aan dat deze koppelbaar is met homebridge?.

• Rgerr
H Feenstra schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:01:
Kreeg laatst een advertentie van aliexpress over camera's van Reolink dus ik dacht eens even kijken en daaruit heb ik de Reolink-422W gevonden. ( tevens ook een aantal filmpjes gezien van het beeld kwaliteit en dit valt me niet tegen )

Deze voldoet aan al mijn wensen en die bestaan uit: Koppelbaar met NAS, WIFI en buitengebruik. Daarnaast ook even gekeken op de website die Rgerr poste daar staat deze camera ook tussen en neem ik aan dat deze koppelbaar is met homebridge?.
Spreek niet uit ervaring, maar het lijkt er wel op dat die dan koppelbaar is. Laat ik het zo stellen: er wijst niets op dat het niet zou lukken. ;)

• meesje
Mijn flood sensoren zijn nog onderweg. Ik vraag me af wat voor soort alarm je krijgt binnen homekit wanneer water gedetecteerd wordt? Alleen een notificatie? Oplichtende tegel?

Op homekitnews zag ik wel een filmpje hoe de gateway nog extra in te zetten (geluid en licht), maar dat regel je in de aqara of mi home app, niet in homekit.

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:54:
Bijzonder. Even wat pm2 run variabelen aangepast en opeens zie ik 'm netjes in Home & Eve. Even kijken hoe stabiel. Ik vermoed dat het komt omdat noble aangeroepen werd door pi en niet door root. Heel bijzonder. Morgen maar wat meer induiken. Dank allen voor de suggesties.
Ik heb hetzelfde als jij had, ik zie 0% waardes in Eve en homekit ook lage 0 waardes.
Kun je laten weten hoe je het opgelost hebt?

Ik denk zelf dat het aan het MAC adres kan liggen gezien die lastig te achterhalen is van de flower care.
Zou iemand is willen kijken wat het moet zijn
tumb:
Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_IMG_4134_zpsfyfkuaay.png

Ik dacht zelf:
8D:7C:C4:0D:04:10 of 01:40:D0:4C:C7:D8
Allebei geprobeerd, ook met lower case.

Ik krijg als ik homebridge start ook verder geen errors.

• Serena
Underworld schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:05:
[...]

Ik heb hetzelfde als jij had, ik zie 0% waardes in Eve en homekit ook lage 0 waardes.

Ik denk zelf dat het aan het MAC adres kan liggen gezien die lastig te achterhalen is van de flower care.
tumb:
[Afbeelding]

Ik dacht zelf:

Dat kan 'iemand' niet voor je nakijken. Is voor ieder apparaat anders.

Voer dit eens in:

code:
1
sudo hcitool lescan

• Deadly Knapsack
  • Registratie: Februari 2014
[...]

tumb:
[Afbeelding]

Ik dacht zelf:

Volgens mij lag de oplossing bij mij dat ik homebridge als root moest draaien. Ik denk niet dat user pi de jusite rechten heeft om de bluetooth adapter aan te spreken. Maar ik weet het niet zeker. Verder inderdaad doen wat Serena zegt. Als je scant, zorg dat je sensor en je Pi dichtbij elkaar staan. Als het goed is zie je de Mi Flower Care handler achter het MAC adres.

• Deadly Knapsack
Ik heb een Sonoff Basic binnen gekregen van AliExpress, om mee te spelen. Ik zie dat er meerdere plugins voor Homebridge zijn. Welke gebruiken jullie of raden jullie aan? Ik weet dat je 'm moet flashen, dat is geen probleem.

• meesje
[...]

tumb:
[Afbeelding]

Ik dacht zelf:

Het duurt sowieso even voordat de info opgehaald is. Eve geeft bij mij dan altijd (naast 0 waarde) aan dat de batterij leeg is. Afhankelijk van de te overbruggen bluetooth afstand kan het langer duren. Ik heb drie van die dingen. Eentje dichtbij en twee ver weg. Die van dichtbij haalt elke 10 minuten de waarden op (zoals ik heb aangegeven in de config.json). De andere twee veel minde (heb ze ook ingesteld op 10 min). Kennelijk is de afstand op (over?) het randje. In de logs zie ik wel dat voor de betreffende af en toe de waarden opgehaald worden. Ik vind het wel best. Ik heb geen andere geschikte plek om de rpi te plaatsen. De vochtigheid gaat niet elke 10 min omlaag. ;)

• Rgerr
Deadly Knapsack schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:20:
Ik heb een Sonoff Basic binnen gekregen van AliExpress, om mee te spelen. Ik zie dat er meerdere plugins voor Homebridge zijn. Welke gebruiken jullie of raden jullie aan? Ik weet dat je 'm moet flashen, dat is geen probleem.
@Wusser heeft daar ervaring mee, ik kwam er zelf ook niet uit. Misschien dat hij je van advies kan voorzien.

• meesje
Deadly Knapsack schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:20:
[...]

Volgens mij lag de oplossing bij mij dat ik homebridge als root moest draaien. Ik denk niet dat user pi de jusite rechten heeft om de bluetooth adapter aan te spreken. Maar ik weet het niet zeker. Verder inderdaad doen wat Serena zegt. Als je scant, zorg dat je sensor en je Pi dichtbij elkaar staan. Als het goed is zie je de Mi Flower Care handler achter het MAC adres.
@Underworld Nog een toevoeging hierop. Neem rustig de tijd met lescan. Mijn ervaring is dat bij de ene scan een flower sensor werd gevonden en bij de andere scan weer niet (ook al lagen ze tegen de rpi aan). Heb geduld en doe een paar scans indien nodig. Je ziet in de output heel duidelijk dat het de
flower sensor betreft.

• Wusser
Rgerr schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:27:
@Wusser heeft daar ervaring mee, ik kwam er zelf ook niet uit. Misschien dat hij je van advies kan voorzien.
@Deadly Knapsack je hebt eigenlijk 2 opties; namelijk via Homebridge in Homekit of rechtstreeks in Homekit. Als je voor de Homebridge kiest dan heb je nog twee opties; namelijk via een MQTT broker (ik heb hier geen ervaring mee en eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoe het werkt) of je doet de calls over HTTP met deze plugin voor homebridge: https://github.com/ageorgios/homebridge-sonoff-tasmota-http

In beide Homebridge gevallen zou ik kiezen de Tasmota firmware https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota

Als je de switch direct in Homekit wilt (raad ik aan en @Rgerr kan erover meepraten) dan moet je deze firmware flashen https://github.com/RavenS...ces/wiki/Sonoff-RavenCore

Ik heb ervaring met het flashen van beiden firmwares dus als je vragen hebt dan hoor ik het graag :)

• Deadly Knapsack
Wusser schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

@Deadly Knapsack je hebt eigenlijk 2 opties; namelijk via Homebridge in Homekit of rechtstreeks in Homekit. Als je voor de Homebridge kiest dan heb je nog twee opties namelijk via een MQTT broker (ik heb hier geen ervaring mee en eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoe het werkt) of je doet de calls over HTTP met deze plugin voor homebridge: https://github.com/ageorgios/homebridge-sonoff-tasmota-http

In beide Homebridge gevallen zou ik kiezen de Tasmota firmware https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota

Als je de switch direct in Homekit wilt (raad ik aan en @Rgerr kan erover meepraten) dan moet je deze firmware flashen https://github.com/RavenS...ces/wiki/Sonoff-RavenCore

Ik heb ervaring met het flashen van beiden firmwares dus als je vragen hebt dan hoor ik het graag :)
Direct in Homekit heeft altijd mijn voorkeur. Hoe handig en leuk Homebridge ook is, heb liever 1 link in de keten minder. Ik ga ermee aan de slag. Als ik er niet uit kom, zal k me melden. Thanks!

• Wusser
Welke app gebruik jij voor je woning? Ik heb de Woning app en Home maar ik wil eigenlijk een combinatie van de 2 maar die jij hebt ziet er wel slick uit 8)
Pagina: 1 ... 27 ... 52 Laatste