Kan zijn dat de plug-in ge-update is, waardoor de functionaliteit is veranderd? Of een bug... Of geen bug.
Nog even reageren. Yes, ik heb het zelfde. Rotate gaat veelal mee met de andere functies. Maar hij werkt nu welmeesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:43:
Update mbt de Aqara magic cube. Zoals aangegeven op de GitHub pagina (https://github.com/YinHan...ridge-mi-aqara/issues/190) werkt alleen de 'rotate' functie niet. De andere vijf functies werken wel, na de firmware update van de gateway.
@Wormaap Heb jij dezelfde ervaringen? Sowieso zie ik bij de andere vijf functies ook elke keer de 'rotate' tegel actief worden. Nu de vraag of dit een bug is in de gateway software of de homebridge aqara plugin.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Huh? Bij jou werkt rotate wel? Bij 0.6.9 kreeg ik dat rotate mee knipperde bij de andere bewegingen, maar ik kon er echt geen actie aan koppelen. Nu met 0.7.1 beweegt de rotate tegel niet meer mee, maar werkt verder niet. Zie het issue op github en de verdere analyse. De ontwikkelaar moet aan de slag.Wormaap schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:42:
[...]
Nog even reageren. Yes, ik heb het zelfde. Rotate gaat veelal mee met de andere functies. Maar hij werkt nu wel
Haha, inderdaad.Rgerr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:51:
Kan zijn dat de plug-in ge-update is, waardoor de functionaliteit is veranderd? Of een bug... Of geen bug.
De plugin heb ik niet recentelijk geupgrade, maar homebride zelf wel. Wellicht is er toen iets veranderd.
Het werkt niet. Ik begrijp niet waarom ik net wel een notificatie kreeg (misschien omdat hij op any change stond). Zojuist opnieuw getest en er gebeurt niks. Ik heb in Hesperus een Action aangemaakt, maar weet iemand of deze ook actief blijven als Hesperus niet aanstaat? Met andere worden, wordt deze gemonitored vanuit de Homehub?meesje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:25:
@Deadly Knapsack Hoe heb je het uiteindelijk werkend gekregen?
@meesje Ik heb het één en ander getest en er gebeurt toch iets geks. Ik heb hem nu op 'any change' gezet en ook dan gebeurt er niks. Dan zit ik naar mijn iPad te staren en zie het percentage van de sensor niet veranderen. Als ik dan mijn iPhone pak, Home open gaat opeens het licht aan (even test opstelling gemaakt, zonder IFTTT). Het lijkt erop alsof de waardes niet ververst worden, zonder dat je zelf iets doet. Dat kan natuurlijk niet de grote gedachte van automation zijn. Ik blijf nu overal vanaf en heb de sensor er weer uit gehaald. Ben benieuwd wat er gebeurt, wacht wel een uurtje ofzo.
[ Voor 36% gewijzigd door Deadly Knapsack op 15-09-2018 15:37 ]
Dit ziet er veelbelovend uit. Ik kan (nog) geen HMTL of Javascript, maar alles is te leren. Er zijn in Homedash teveel dingen die ik mis. Dus als ik met node-red dashboard veel meer vrijheid heb, ga ik misschien wel een poging wagen.z1rconium schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:34:
[...]
Als je html/angular/javascript kunt schrijven, kun je in principe alles maken zoals jij wilt.
De data die uit node-red komt rollen je aan je dom-elementen hangen en updaten dynamisch.
De "standaard" dashboard voorziet in grafieken, sliders, buttons, pulldowns, colorpickers, switches en tekst.
Ik ben zelf nog in een vroeg stadium maar had dit vrij snel voor elkaar, de layout is responsive voor mobiel
Er zitten een paar custom dingen in, batterij status van 2 sensoren en "occupancy" op basis van mac adres in mn wifi accesspoint. Automation zie je hier niet want dat zit in node-red zelf. De switches zijn 2-way binding, zet ik het licht aan via homekit, dan gaat deze ook op dashboard aan en vice versa. Maar goed ik ben niet echt op zoek naar "control" op het dashboard maar meer een status voor de leuk. Alles moet automatisch gaan.
Mijn volgende stap word dan ook een custom page met eigen plaatjes en buttons etc., ook compacter want dat grote doet mij ook niets
Aan de ene kant rottig om te horen dat het niet werkt. Aan de andere kant een bevestiging dat het niet goed werkt met de mi flower plugin. Ik had een trigger gemaakt via de Koogeek app. Dit resulteerde in een any change trigger met daarbij een conditie van ‘als vochtigheid lager dan x’. In theorie zou dit dus moeten werken op de achtergrond moeten werken, maar (helaas) niet met deze plugin. Jammer. Voor nu laat ik het lekker rusten. Wanneer homebridge of de plugin een update krijgen, zal ik het weer eens proberen. Even snel de waarden checken via de Woning app vind ik voor nu ook wel best.Deadly Knapsack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:04:
[...]
Het werkt niet. Ik begrijp niet waarom ik net wel een notificatie kreeg (misschien omdat hij op any change stond). Zojuist opnieuw getest en er gebeurt niks. Ik heb in Hesperus een Action aangemaakt, maar weet iemand of deze ook actief blijven als Hesperus niet aanstaat? Met andere worden, wordt deze gemonitored vanuit de Homehub?
Is wel in lijn met mijn observaties vandaag. De plugin lijkt de waarde van de Mi Flower niet uit zichzelf op te halen. Als dat een bug is, schiet ik wel een issue in op Github.meesje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:33:
[...]
Aan de ene kant rottig om te horen dat het niet werkt. Aan de andere kant een bevestiging dat het niet goed werkt met de mi flower plugin. Ik had een trigger gemaakt via de Koogeek app. Dit resulteerde in een any change trigger met daarbij een conditie van ‘als vochtigheid lager dan x’. In theorie zou dit dus moeten werken op de achtergrond moeten werken, maar (helaas) niet met deze plugin. Jammer. Voor nu laat ik het lekker rusten. Wanneer homebridge of de plugin een update krijgen, zal ik het weer eens proberen. Even snel de waarden checken via de Woning app vind ik voor nu ook wel best.
@Deadly Knapsack Wat betreft je aanvulling. Ik heb een paar al meegemaakt dat de wijzigingen gedaan via mijn iPad niet goed gesynchroniseerd werden in de cloud. B.v. een nieuwe automation zag ik wel op mijn ipad, maar niet op mijn iphone. Bij mij was de oplossing was dan even de ipad uit en aan te doen. Een wijziging de Woning app op mijn iPad (b.v. de volgorde van tegels aanpassen) zag ik dan wel direct in de Woning app op mijn iPhone.
Er is al een issue gemeld wat betreft de triggering obv lux.Deadly Knapsack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:39:
[...]
Is wel in lijn met mijn observaties vandaag. De plugin lijkt de waarde van de Mi Flower niet uit zichzelf op te halen. Als dat een bug is, schiet ik wel een issue in op Github.
https://github.com/honkma...e-mi-flower-care/issues/6
Het lijkt wel alsof de triggering obv vochtigheid hetzelfde is. De reactie van de ontwikkelaar is niet hoopvol: “I have no idea why the plugin is behaving this way. Sorry.”
Inderdaad niet echt veelbelovend. Ik heb net even in Homebridge naar de logging gekeken, nadat ik de interval op 10 seconden had gezet. Daar laat ie heel netjes de sample values zien. Tegelijk is het heel duidelijk dat de Home app dit niet doorkrijgt, totdat ik de app aanraak of ik 'm op m'n iPhone open. Heel raar.meesje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:42:
[...]
Er is al een issue gemeld wat betreft de triggering obv lux.
https://github.com/honkma...e-mi-flower-care/issues/6
Het lijkt wel alsof de triggering obv vochtigheid hetzelfde is. De reactie van de ontwikkelaar is niet hoopvol: “I have no idea why the plugin is behaving this way. Sorry.”
Denkt iemand dat dat by design is? Nee toch?
Edit: ik heb verder geen andere sensoren waarmee ik dit kan testen. Kan iemand kijken of de Home app op iPhone of iPad, zonder dat je zelf iets doet (dus ook niet locken en unlocken) waardes van een sensor gepushed krijgt? Ik kan me niet voorstellen dat de Home app zo passief is...
Edit: @meesje ik weet dat jij het wilt laten voor wat het is, maar ik ben nu obsessed door 't afwijkende gedrag van deze sensor en de plugin. Ik heb ontdekt dat er verschillende methoden zijn om een value bij te werken in homebridge (setValue vs updateValue). Het lijkt erop dat de flower-care plugin een methode gebruikt die niet perse een update pusht naar iOS. Dat zou kunnen verklaren, waarom er een handmatige actie nodig is op de iPad of de iPhone voordat een actie getriggered wordt. Die werken nu namelijk wel goed, inclusief IFTTT en de notificatie in Home die optioneel bij de flower-care plugin zit (net even getest). Maar als het betekent dat ik pas een popupje krijg als ik de app uit en aan zet, heeft automatisering niet zoveel zin

[ Voor 43% gewijzigd door Deadly Knapsack op 15-09-2018 18:05 ]
Ah, ik was denk ik niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat de Cube nu wel werkt. Ik moet nog updaten, maar ik gok dat het dan inderdaad het zelfde zal zijn.meesje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:00:
[...]
Huh? Bij jou werkt rotate wel? Bij 0.6.9 kreeg ik dat rotate mee knipperde bij de andere bewegingen, maar ik kon er echt geen actie aan koppelen. Nu met 0.7.1 beweegt de rotate tegel niet meer mee, maar werkt verder niet. Zie het issue op github en de verdere analyse. De ontwikkelaar moet aan de slag.
Ticking away, the moments that make up a dull day
@Deadly Knapsack Ik heb inderdaad gezeg dat ik het wil laten rusten. Toch heb ik zojuist een simpele automation ingesteld.
Een ‘any change’ trigger met als resultaat lamp x op 100%. Even kijken of dit gaat werken. Zo niet, dan zit er iets echt niet goed in de plugin. De temperatuur uit de weather plugin werkt wel als trigger (op de achtergrond).
Als ik je update zo lees, zit je al redelijk diep in de materie. Wellicht kun je de ontwikkelaar van de plugin een bericht sturen? In de plugin moet kennelijk gekozen worden voor de updatevalue optie (zie: https://github.com/KhaosT/HAP-NodeJS/issues/543).
Als ik je update zo lees, zit je al redelijk diep in de materie. Wellicht kun je de ontwikkelaar van de plugin een bericht sturen? In de plugin moet kennelijk gekozen worden voor de updatevalue optie (zie: https://github.com/KhaosT/HAP-NodeJS/issues/543).
[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 15-09-2018 18:20 ]
Haha, precies dezelfde trigger als ik had.meesje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:16:
@Deadly Knapsack Ik heb inderdaad gezeg dat ik het wil laten rusten. Toch heb ik zojuist een simpele automation ingesteld.Een ‘any change’ trigger met als resultaat lamp x op 100%. Even kijken of dit gaat werken. Zo niet, dan zit er iets echt niet goed in de plugin. De temperatuur uit de weather plugin werkt wel bijvoorbeeld wel.
Ik heb op zowel de Homebridge GitHub als de flower-mate GitHub een issue aangemaakt. Hopen dat er iemand hapt. Ik heb trouwens de code bekeken en daar zit geen setValue in. Dus hij gebruikt een andere methode en daarom ben ik bang dat het niet zomaar een aanpassing is. Hij had begin dit jaar al ergens aangegeven dat hij druk met werk was, dus vermoed dat er niet veel mee gaat gebeuren. Wel jammer, aangezien ik nu met 6 sensors zit die niet doen waar ik ze voor gekocht heb.
[ Voor 17% gewijzigd door Deadly Knapsack op 15-09-2018 18:25 ]
Oei, dat zal wel jammer zijn. Dan verwacht ik niet dat mijn lamp straks op 100% staat.Deadly Knapsack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:21:
[...]
Haha, precies dezelfde trigger als ik had.
Ik heb op zowel de Homebridge GitHub als de flower-mate GitHub een issue aangemaakt. Hopen dat er iemand hapt. Ik heb trouwens de code bekeken en daar zit geen setValue in. Dus hij gebruikt een andere methode en daarom ben ik bang dat het niet zomaar een aanpassing is. Hij had begin dit jaar al ergens aangegeven dat hij druk met werk was, dus vermoed dat er niet veel mee gaat gebeuren. Wel jammer, aangezien ik nu met 6 sensors zit die niet doen waar ik ze voor gekocht heb.
Je hebt trouwens nog een andere plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate). Echter deze hebben we allemaal vaarwel gezegd, omdat ie voor een battery drain zorgde (binnen een paar dagen helemaal leeg).
nah 
Nu ga ik het ook eens testen.
kijken wat er gebeurt
Nu ga ik het ook eens testen.
kijken wat er gebeurt
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
nee... het werkt op geen enkele trigger... totdat je een homekit app opent waarbij de waarde wordt opgehaald.
Het is eventueel nog via Domoticz te proberen met MQTT ertussen.
[ Voor 24% gewijzigd door paQ op 15-09-2018 21:05 ]
Thanks voor het testen!paQ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:46:
nee... het werkt op geen enkele trigger... totdat je een homekit app opent waarbij de waarde wordt opgehaald.
Destijds heb ik wel positieve resultaten (screen shots met notificaties) voorbij zien komen (ik weet niet meer van wie). Deze waren dan zeker icm de battery drain plugin?
Yes, de installatie weer op zeep geholpen... Moet mezelf echt gaan aanleren niet te veel te gaan klooien met een goed werkend installatie...
dat was een mooi moment om de backup van controller te testenRgerr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:18:
Yes, de installatie weer op zeep geholpen... Moet mezelf echt gaan aanleren niet te veel te gaan klooien met een goed werkend installatie...
Of heb je de premium niet?
Jawel, maar hoef geen automatiseringen terug te zetten. Alleen Homebridge oude image terug zetten en de aanpassingen van afgelopen twee weken. Valt nog mee.paQ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:21:
[...]
dat was een mooi moment om de backup van controller te testen
Of heb je de premium niet?
Thanks voor het testen. Suf he? In de praktijk open je vast wel vaak/snel genoeg een keer die Home app en met een sensor voor een plantje komt het niet op een dag aan. Maar als het gaat om een raam of deursensor, wil je wel zeker weten dat de status op de achtergrond synct.paQ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:46:
Even een zijstapje. Kent iemand dit product?
https://shelly.cloud/shelly1-open-source/
Erg interessant. Nog geen 10 euro voor een inbouw ESP8266 module met relais. Ik heb nu KAKU's ingebouwd, maar omdat er geen 2-weg communicatie is, raakt Homebridge zo nu en dan in de war. Er is nog niet superveel over te vinden, maar het lijkt erop alsof je Tasmota kan flashen erop. Waardoor hij in principe gewoon fungeert als een Sonoff Switch. Ik meen me te herinneren dat Sonoff Tasmota switches goed werken met Homebridge. Iemand ervaring ermee?
D
Jamaar jamaar.... dan was het nóg een beter moment geweest!Rgerr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:34:
[...]
Jawel, maar hoef geen automatiseringen terug te zetten. Alleen Homebridge oude image terug zetten en de aanpassingen van afgelopen twee weken. Valt nog mee.
Met zo’n uitspraak ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig wat je probeerde te doen.Rgerr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:18:
Los van de vrijheid, triggers werken gewoon altijd.Deadly Knapsack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:07:
[...]
Dit ziet er veelbelovend uit. Ik kan (nog) geen HMTL of Javascript, maar alles is te leren. Er zijn in Homedash teveel dingen die ik mis. Dus als ik met node-red dashboard veel meer vrijheid heb, ga ik misschien wel een poging wagen.
Precies de discussie die ik hier lees over dat je de woning/home app eerst moet openen omdat de hub/cloud niets triggert stoorde me enorm, echt heel lang mee aan klooien geweest, het werkt gewoon niet of half, daar heb ik weinig aan. Je icloud account uit/inloggen op je atv en ineens ziet ie de boel weer, verander iets en het werkt weer niet, man man. Al die apps geprobeerd, eve, hesperus, smart home etc, maar uiteindelijk doen ze hetzelfde: een automation in icloud zetten.
Maar goed het kan aan mij liggen, ben blij dat het nu wel gewoon werkt.
P1 uitlezen met Domoticz, het werkte prima. Tot ik vond dat het toch beter kon/moest.meesje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:36:
[...]
Met zo’n uitspraak ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig wat je probeerde te doen.
O jee, ik zie een volgend project aankomen.Rgerr schreef op zondag 16 september 2018 @ 07:02:
[...]
P1 uitlezen met Domoticz, het werkte prima. Tot ik vond dat het toch beter kon/moest.
Bij mij wordt binnenkort een slimme meter geplaatst.
Even wat vragen:
- Gebruik je de gegevens van de slimmer meter (via edomoticz) ook in homebridge? Zo ja, heb je naast het tonen van de gegevens, er ook nog automations aan gekoppeld?
- Ik zie dat er ook een homebridge p1 plugin is. Heb je daar ook ervaring mee? Of is het via domoticz beter? Zo ja, waarom?
@Rgerr Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Ik heb al deze gegevens wel in Domoticz, maar krijg hiervan niets in HB. Ik gebruik wel de edomoticz plugin in HB.meesje schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:07:
[...]
O jee, ik zie een volgend project aankomen.![]()
Even wat vragen:
- Gebruik je de gegevens van de slimmer meter (via edomoticz) ook in homebridge? Zo ja, heb je naast het tonen van de gegevens, er ook nog automations aan gekoppeld?
- Ik zie dat er ook een homebridge p1 plugin is. Heb je daar ook ervaring mee? Of is het via domoticz beter? Zo ja, waarom?
Have Fun Funske
Binnen EVE werkt het elektra verbruik wel maar Gas niet via eDomoticz. Dus ik heb deze ook niet opgenomen binnen Homekit. Via Homebridge direct heb ik dit nog niet geprobeerd.funske schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:25:
[...]
@Rgerr Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Ik heb al deze gegevens wel in Domoticz, maar krijg hiervan niets in HB. Ik gebruik wel de edomoticz plugin in HB.
Vreemd genoeg werkt het uitlezen van p1 poort ‘ineens’ niet meer na terug zetten van image en Domoticz backup. Dus waar het aan ligt... Geen idee. Maak geen gebruik van een plug-in naar Homebridge of HomeKit, dus ook geen automatiseringen aan hangen. Ga er eens naar kijken, zodra her weer werkt.meesje schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:07:
[...]
O jee, ik zie een volgend project aankomen.![]()
Even wat vragen:
Hopelijk komt de snelle meter snel.Rgerr schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:07:
[...]
Vreemd genoeg werkt het uitlezen van p1 poort ‘ineens’ niet meer na terug zetten van image en Domoticz backup. Dus waar het aan ligt... Geen idee. Maak geen gebruik van een plug-in naar Homebridge of HomeKit, dus ook geen automatiseringen aan hangen. Ga er eens naar kijken, zodra her weer werkt.
kuch*controllerbackup*kuchRgerr schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:07:
[...]
Vreemd genoeg werkt het uitlezen van p1 poort ‘ineens’ niet meer na terug zetten van image en Domoticz backup. Dus waar het aan ligt... Geen idee. Maak geen gebruik van een plug-in naar Homebridge of HomeKit, dus ook geen automatiseringen aan hangen. Ga er eens naar kijken, zodra her weer werkt.
Op mijn Raspberry Pi Zero W merk ik dat het geheugen heel langzaam aan vol loopt. Na wat zoeken in dit topic ben ik wat crontab berichten van Rgerr tegen gekomen.
@Rgerr Ik heb aan crontab het volgende toegevoegd:
code:
Je heb al eerder aangegeven dat je deze opdracht alleen als root (niet via sudo) kunt uitvoeren. Om dat te kunnen doen moet ik volgens mij root eerst activeren. Is het juist dat voor bovenstaande regel in crontab het niet nodig is om root perse te activeren?
1
| 0 0 * * * root echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches |
Zoals het nu staat, staat het goed.meesje schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:19:
Op mijn Raspberry Pi Zero W merk ik dat het geheugen heel langzaam aan vol loopt. Na wat zoeken in dit topic ben ik wat crontab berichten van Rgerr tegen gekomen.
code:Je heb al eerder aangegeven dat je deze opdracht alleen als root (niet via sudo) kunt uitvoeren. Om dat te kunnen doen moet ik volgens mij root eerst activeren. Is het juist dat voor bovenstaande regel in crontab het niet nodig is om root perse te activeren?
1 0 0 * * * root echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches
Thanks! Is er ook nog ergens een log waaruit ik kan achterhalen dat het goed gegaan is? Zo ja, waar kan ik deze vinden?
Je kunt voordat crontab het geheugen vrij maakt eens kijken met:meesje schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:53:
[...]
Thanks! Is er ook nog ergens een log waaruit ik kan achterhalen dat het goed gegaan is? Zo ja, waar kan ik deze vinden?
code:
1
| free -m |
En na crontab zn taak heeft uitgevoerd opnieuw met bovenstaande commando kijken.
@paQ Hoe heb jij dat met je Danalock in HomeKit geregeld met automatisch op slot gaan met verlaten geofence zone? Erg irritant icm HomeKit automatisering: krijg je een melding met de vraag of je de automatisering wil uitvoeren. Dat moet toch makkelijker kunnen?
Ik heb geen homekit Danalock, maar Zwave.
Het is hier:
ALS deur dicht EN licht x is uit, DAN danalock aan EN Alarm aan EN camera aan.
Omgekeerd:
ALS thuiskomst, DAN Alarm uit EN camera uit.
De Danalock laat ik op de geofence van de app autounlocken,
Het is hier:
Omgekeerd:
Iemand die een goede plugin weet om een ledstrip aan te sturen via pwm van de gpio’s van de pi? Met kleuren en dergelijk zoals de philips hue.
Krijg je dan niet dat je de automatisering ivm slot moet bevestigen? Heb overigens ook de z-wave versie icm Domoticz.paQ schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:40:
Ik heb geen homekit Danalock, maar Zwave.
Het is hier:
Omgekeerd:
nope... hoezo?Rgerr schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:02:
[...]
Krijg je dan niet dat je de automatisering ivm slot moet bevestigen? Heb overigens ook de z-wave versie icm Domoticz.
De Danalock uit Domoticz is een lamp schakelaar.
Voor homekit zet ik een lamp uit (of aan)
[ Voor 78% gewijzigd door paQ op 20-09-2018 10:11 ]
Ah op die manier, bij mij staat ie als slot in Domoticz en dus ook als slot in HomeKit. Dan vraagt HomeKit om bevestiging wanneer er een automatisering wordt uitgevoerd met een slot er in, waarschijnlijk om de veiligheid. Maar met een lamp is het eenvoudiger, daar hoeft HomeKit geen handmatige bevestiging voor te hebben. Zal er eens naar kijken, dank voor zover.paQ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:08:
[...]
nope... hoezo?
De Danalock uit Domoticz is een lamp schakelaar.
Voor homekit zet ik een lamp uit (of aan)
@paQ Heb het anders gedaan, unlock werkt gewoon via Danalock app. Lock heb ik gekoppeld aan een fake delay switch: als iedereen huis verlaten heeft, dan fake switch aan. Wanneer fake switch aan, dan deur op slot. Andersom hoeft niet, doet de Danalock app. Daarnaast melding als de deur op slot/van slot af ter controle bij verlaten huis. Idiot proof.
Yep werkt ook prima.
Rest nog steeds de mogelijkheid zien te vinden om het slot te openen zonder de veer terug te trekken...
Ik vrees dat dat toch iets is wat uit de Domoticz plugin moet zien te halen.
Domoticz geeft een vijftal devices, maar maar 1 er van werkt... correct?
Rest nog steeds de mogelijkheid zien te vinden om het slot te openen zonder de veer terug te trekken...
Ik vrees dat dat toch iets is wat uit de Domoticz plugin moet zien te halen.
Domoticz geeft een vijftal devices, maar maar 1 er van werkt... correct?
Het lijkt me erg interessant het ik heb het vermoeden dat het flashen van de firmware niet direct nodig is omdat er standaard een uitgebreide API in zit die met HTTP calls om kan gaan. Ik heb de 1 en 2 besteld, wel een wachtlijst vanwege productie, maar ik ben benieuwd wat ik ermee kan doen.Deadly Knapsack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:02:
[...]
Thanks voor het testen. Suf he? In de praktijk open je vast wel vaak/snel genoeg een keer die Home app en met een sensor voor een plantje komt het niet op een dag aan. Maar als het gaat om een raam of deursensor, wil je wel zeker weten dat de status op de achtergrond synct.
Even een zijstapje. Kent iemand dit product?
https://shelly.cloud/shelly1-open-source/
Erg interessant. Nog geen 10 euro voor een inbouw ESP8266 module met relais. Ik heb nu KAKU's ingebouwd, maar omdat er geen 2-weg communicatie is, raakt Homebridge zo nu en dan in de war. Er is nog niet superveel over te vinden, maar het lijkt erop alsof je Tasmota kan flashen erop. Waardoor hij in principe gewoon fungeert als een Sonoff Switch. Ik meen me te herinneren dat Sonoff Tasmota switches goed werken met Homebridge. Iemand ervaring ermee?
Heel benieuwd naar je bevindingen. Ik ben vooral heel erg benieuwd naar de 2-weg communicatie. Wat ik mis bij de KAKU is dat Homebridge niet in staat is om status van de schakelaar uit te lezen. Als dat met deze opgelost is, stap ik direct over.Wusser schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:01:
[...]
Het lijkt me erg interessant het ik heb het vermoeden dat het flashen van de firmware niet direct nodig is omdat er standaard een uitgebreide API in zit die met HTTP calls om kan gaan. Ik heb de 1 en 2 besteld, wel een wachtlijst vanwege productie, maar ik ben benieuwd wat ik ermee kan doen.
Zodra ik ze heb zal ik een update hier postenDeadly Knapsack schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:23:
[...]
Heel benieuwd naar je bevindingen. Ik ben vooral heel erg benieuwd naar de 2-weg communicatie. Wat ik mis bij de KAKU is dat Homebridge niet in staat is om status van de schakelaar uit te lezen. Als dat met deze opgelost is, stap ik direct over.
Ik wilde een vierde camera toevoegen dit is weer een C1 wel nieuwe versie ten opzichte van een andere die ik al heb. Maar deze werkt helemaal niet in Homekit?
Alles gelijk ingesteld als de andere C1
Het gaat om Foscam C1 en Foscam C2 in de config.json
Stream in Domoticz werkt wel en ook via VLC

Laatste firmware, net als de andere drie? Handmatig toegevoegd in HomeKit net als de andere drie? Zie dat ze qua config inderdaad hetzelfde staan, heb je in de settings van de camera gekeken naar de poorten? Onvif e.d.?RoTeK70 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:07:
Ik wilde een vierde camera toevoegen dit is weer een C1 wel nieuwe versie ten opzichte van een andere die ik al heb. Maar deze werkt helemaal niet in Homekit?
[Afbeelding]
Danalock deutschland heeft zojuist een update uitgrbracht voor siri shotcuts 
Waarom kun jer nou toch geen homekit in opnemen?
Je kunt wel een scene ten uitvoer brengen, maar hij zal die scene niet als trigger kunnen gebruiken lijkt me...?

Je kunt wel een scene ten uitvoer brengen, maar hij zal die scene niet als trigger kunnen gebruiken lijkt me...?
[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 22-09-2018 12:51 ]
Zag het, maar ben absoluut nog niet thuis in Siri shortcuts. Heb er nog niet echt een praktische invulling voor bedacht. En icm danalock hoeft van mij niet zo, slot werkt eindelijk goed met iBeacon.paQ schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:50:
Danalock deutschland heeft zojuist een update uitgrbracht voor siri shotcuts
Ik heb wel al wat gespeeld met Shortcuts. Ik heb een naar bed gaan routine gemaakt met daarin: Alarm zetten + op niet storen + lampen uit. Dit werkt in principe gewoon goed, echter toen mijn vrouw later dan ik naar bed ging, zat ze in het donker...... 
Dus toen maar besloten om de twee handelingen op de telefoon (alarm+niet storen) handmatig te doen.
Ik wil nog wel proberen een shortcut te bouwen die er voor zorgt dat er WhatsApp bericht (die integratie is er al) gestuurd wordt naar mijn vrouw met daarin de eindtijd (kan nog niet) of reistijd (kan al wel) van mijn autorit naar huis. Dat bespaart weer wat praten tegen Siri via CarPlay. Je kunt in Shortcuts ook allerlei variabelen definiëren. Dus ik dacht dat ik de eindtijd wel zelf zou kunnen berekenen op basis van huidige tijd + reistijd. Echter de 'haal huidige tijd' opdracht kan ik niet vinden.
Overigens helaas nog geen integratie met Google Maps, wel met Apple Kaarten. Dus kom op Google met Shortcuts integratie! De komende tijd zullen wel veel app ontwikkelaars met integratie komen.
Even on topic....
De integratie met HomeKit is inderdaad nog miniem: alleen nog scenes uitvoeren.
Dus toen maar besloten om de twee handelingen op de telefoon (alarm+niet storen) handmatig te doen.
Ik wil nog wel proberen een shortcut te bouwen die er voor zorgt dat er WhatsApp bericht (die integratie is er al) gestuurd wordt naar mijn vrouw met daarin de eindtijd (kan nog niet) of reistijd (kan al wel) van mijn autorit naar huis. Dat bespaart weer wat praten tegen Siri via CarPlay. Je kunt in Shortcuts ook allerlei variabelen definiëren. Dus ik dacht dat ik de eindtijd wel zelf zou kunnen berekenen op basis van huidige tijd + reistijd. Echter de 'haal huidige tijd' opdracht kan ik niet vinden.
Overigens helaas nog geen integratie met Google Maps, wel met Apple Kaarten. Dus kom op Google met Shortcuts integratie! De komende tijd zullen wel veel app ontwikkelaars met integratie komen.
Even on topic....
Nou... als beweging woonkamer na 07:30, dan danalock van slot zonder veer terug.Rgerr schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:54:
[...]
Zag het, maar ben absoluut nog niet thuis in Siri shortcuts. Heb er nog niet echt een praktische invulling voor bedacht. En icm danalock hoeft van mij niet zo, slot werkt eindelijk goed met iBeacon.
C1 is gelijk aan C2. C3 en C4 zijn andere Foscam camera's vandaar verschil in wel niet poort toegevoegd.meesje schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:41:
@RoTeK70 Zoals @Rgerr al aan geeft, staan de poorten wel goed? Bij C3 en C4 heb je poort 88 toegevoegd aan de source url. Bij C1 en C2 niet. Bij mijn C1 was dat trouwens niet nodig, wel bij de stillimagesource. Wellicht bij jou C1 wel nodig om poort 88 te specificeren?
Alle instelling van de C1 camera's vergeleken maar ik zie geen verschil. Snap er echt niks van.
Nou echt geen idee kan het niet ontdekken ook niet in de instellingen van de C1 zelf. Wel verschil in firmware dat zal het wel zijn. Downgraden lukt niet dus jammer maar helaas! Dus maar te koop zetten
[ Voor 15% gewijzigd door RoTeK70 op 22-09-2018 15:14 ]
Verschil in firmware? Dan zijn er zeker verschillende revisies van de C1?RoTeK70 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:33:
[...]
C1 is gelijk aan C2. C3 en C4 zijn andere Foscam camera's vandaar verschil in wel niet poort toegevoegd.
Alle instelling van de C1 camera's vergeleken maar ik zie geen verschil. Snap er echt niks van.
Nou echt geen idee kan het niet ontdekken ook niet in de instellingen van de C1 zelf. Wel verschil in firmware dat zal het wel zijn. Downgraden lukt niet dus jammer maar helaas! Dus maar te koop zetten![]()
Mijn firmware is 1.9.3.18_2.52.2.49. De foscam app geeft aan dat de firmware up to date is.
Het blijft bijzonder dat de rtsp stream wel werkt in VLC.
Deze firmware versie heb ik ook in de eerste C1 maar de nieuwe heeft 1.12.5.2 en 2.82.2.30meesje schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:01:
[...]
Verschil in firmware? Dan zijn er zeker verschillende revisies van de C1?
Mijn firmware is 1.9.3.18_2.52.2.49. De foscam app geeft aan dat de firmware up to date is.
Het blijft bijzonder dat de rtsp stream wel werkt in VLC.
Hier de stream van VLC en die werkt prima

@RoTeK70 Mijn opmerking over dat het bijzonder is dat het wel werkt in VLC, was niet omdat ik je niet geloof hoor.
Wel balen dat ze verschillende revisies hebben. Ik wilde wellicht over een tijdje een tweede C1 kopen, maar ben daar nu terughoudend in. Sowieso een nieuw exemplaar zodat ie altijd terug kan naar de winkel.
@Rgerr Welke firmware heb jij? Dezelfde als de mijne of gelijk aan die van RoTeK70 (die niet werkt)?
@Rgerr Welke firmware heb jij? Dezelfde als de mijne of gelijk aan die van RoTeK70 (die niet werkt)?
Ik heb op beide foscam c1’s ook 1.9.3.18_2.52.2.49.meesje schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:53:
@RoTeK70 Mijn opmerking over dat het bijzonder is dat het wel werkt in VLC, was niet omdat ik je niet geloof hoor.Wel balen dat ze verschillende revisies hebben. Ik wilde wellicht over een tijdje een tweede C1 kopen, maar ben daar nu terughoudend in. Sowieso een nieuw exemplaar zodat ie altijd terug kan naar de winkel.
Geen probleem hoor maar ik vond het ook gewoon maf dat het niet werkte dus nog even getest via VLC.meesje schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:53:
@RoTeK70 Mijn opmerking over dat het bijzonder is dat het wel werkt in VLC, was niet omdat ik je niet geloof hoor.Wel balen dat ze verschillende revisies hebben. Ik wilde wellicht over een tijdje een tweede C1 kopen, maar ben daar nu terughoudend in. Sowieso een nieuw exemplaar zodat ie altijd terug kan naar de winkel.
Hij gaat weer in de verkoop en opzoek naar een ouder model
@RoTeK70 Hopelijk zijn die nog te krijgen. Ik ben nu trouwens wel terughoudend met een eerstvolgende firmware update. Straks is het toch een firmware dingetje ipv hardware. Tweedehands is ook best een risico. Moet je eerst informeren naar de firmware versie....
Ik overweeg een Omna 180 voor in de kinderkamer. Ben er nog niet helemaal uit. Ik heb dan een C1 in de aanbieding, die werkt met homebridge....
Dit weekend nog goed er over nadenken.
Ik overweeg een Omna 180 voor in de kinderkamer. Ben er nog niet helemaal uit. Ik heb dan een C1 in de aanbieding, die werkt met homebridge....
HaHa dat is misschien de oplossingmeesje schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:33:
@RoTeK70 Hopelijk zijn die nog te krijgen. Ik ben nu trouwens wel terughoudend met een eerstvolgende firmware update. Straks is het toch een firmware dingetje ipv hardware. Tweedehands is ook best een risico. Moet je eerst informeren naar de firmware versie....
Ik overweeg een Omna 180 voor in de kinderkamer. Ben er nog niet helemaal uit. Ik heb dan een C1 in de aanbieding, die werkt met homebridge....Dit weekend nog goed er over nadenken.
Door het gedoe met die C1 in mijn HomeBridge in het 100 gelopen.
Nu had ik wel een back-up maar ik krijg allemaal errors. Hoe kan ik het beste opnieuw beginnen met HomeKit. Dus alles verwijderen en via HomeBridge en HomeKit en daarna alles weer opnieuw toevoegen.
Gewoon de woning verwijderen en HomeBridge opnieuw vullen?
Bovenstaande uitgevoerd en opnieuw begonnen. Alles 1 voor 1 leuke klus voor een regenachtige zondag.
Ik krijg alleen deze melding bij de eerste accessoire die ik toevoeg via Domoticz. Gaat om een plug voor mijn apparatuur in de meterkast. Dus het verbruik. Deze werkt niet in de home app maar wel via EVE
HAP Warning: Characteristic undefined not in required or optional characteristics for service 24a8d81a-3d7b-4965-9086-7edc3ef4fab3. Adding anyway.
^ For: Apparatuur meterkast
Nu had ik wel een back-up maar ik krijg allemaal errors. Hoe kan ik het beste opnieuw beginnen met HomeKit. Dus alles verwijderen en via HomeBridge en HomeKit en daarna alles weer opnieuw toevoegen.
Gewoon de woning verwijderen en HomeBridge opnieuw vullen?
Bovenstaande uitgevoerd en opnieuw begonnen. Alles 1 voor 1 leuke klus voor een regenachtige zondag.
Ik krijg alleen deze melding bij de eerste accessoire die ik toevoeg via Domoticz. Gaat om een plug voor mijn apparatuur in de meterkast. Dus het verbruik. Deze werkt niet in de home app maar wel via EVE
HAP Warning: Characteristic undefined not in required or optional characteristics for service 24a8d81a-3d7b-4965-9086-7edc3ef4fab3. Adding anyway.
^ For: Apparatuur meterkast
[ Voor 43% gewijzigd door RoTeK70 op 23-09-2018 08:15 ]
De Awair omni/mint ligt bij het post afhaalpunt. Zal hem zo eens oppikken en kijken of het een beetje wil in homebridge enzo
Edit: hebbes
Even installeren. Ziet er mooi uit. Goed gebouwd. Iets groter dan een eve home, en wat beter gebouwd dan een gemiddeld xiaomi product.
Als ik de awair tegen m’n oor houd, dan hoor je een fannetje. Zal ongetwijfeld voor de luchtstroom langs de sensor zijn denk ik zo.
Even installeren. Ziet er mooi uit. Goed gebouwd. Iets groter dan een eve home, en wat beter gebouwd dan een gemiddeld xiaomi product.
Als ik de awair tegen m’n oor houd, dan hoor je een fannetje. Zal ongetwijfeld voor de luchtstroom langs de sensor zijn denk ik zo.
[ Voor 54% gewijzigd door paQ op 24-09-2018 09:31 ]
Ik heb problemen met de danalock HomeKit versie met iOS12, hebben hier meer mensen last van?
Ik heb gemaild met die mannen maar na een rest nog de zelfde problemen.
Wat laat ie zo allemaal zien in HomeKit?paQ schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:44:
De Awair omni/mint ligt bij het post afhaalpunt. Zal hem zo eens oppikken en kijken of het een beetje wil in homebridge enzo
Wat zijn je problemen precies? @paQ en ik hebben ook een Danalock, maar dan z-wave/bluetooth variant via Domoticz in HK.Boest schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:30:
Ik heb problemen met de danalock HomeKit versie met iOS12, hebben hier meer mensen last van?
[ Voor 26% gewijzigd door Rgerr op 24-09-2018 17:36 ]
@Rgerr nog niks. Je moet een awair account aanmaken om de sensor te kunnen gebruiken. Vervolgens moet je met dat account een API account aanvragen, en die worden persoonlijk getoetst blijkbaar en kan 2 dagen duren 
Volgens de doos heeft de sensor ook SNR meting en lux
Dus ben benieuwd of ik dat ook in de homebridge plugin ga terugvinden.
Verder is het echt een mooi apparaat.
Refresh elke 10 sec, grafiek aanmaak elke 5 min.
Duidelijke aflezing op het apparaat zelf ook.
Temp en LV zijn steeds gelijk aan eve room, met het verschil dat alle waardes realtime zijn.
Hopelijk snel toegang tot de developer omgeving dan kan ik een API token aanmaken.
Volgens de doos heeft de sensor ook SNR meting en lux
Dus ben benieuwd of ik dat ook in de homebridge plugin ga terugvinden.
Verder is het echt een mooi apparaat.
Refresh elke 10 sec, grafiek aanmaak elke 5 min.
Duidelijke aflezing op het apparaat zelf ook.
Temp en LV zijn steeds gelijk aan eve room, met het verschil dat alle waardes realtime zijn.
Hopelijk snel toegang tot de developer omgeving dan kan ik een API token aanmaken.
Buiten WiFi onbereikbaar en binnen WiFi blijft hij op bijwerken staan.. soms kan je hem ontgrendelen als ik HomeKit afsluit en opnieuw opstart (app)Rgerr schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:35:
[...]
Wat laat ie zo allemaal zien in HomeKit?
[...]
Wat zijn je problemen precies? @paQ en ik hebben ook een Danalock, maar dan z-wave/bluetooth variant via Domoticz in HK.
laatste fw in het slot?Boest schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:58:
[...]
Buiten WiFi onbereikbaar en binnen WiFi blijft hij op bijwerken staan.. soms kan je hem ontgrendelen als ik HomeKit afsluit en opnieuw opstart (app)
Goed, de Awair (Mint) in actie in homekit.
Ze zijn wakker in San Francisco, dus had vrij rap de API token
Met die API token moet je je device ID achterhalen, en dat was behoorlijk wat geklooi, maar met het programmaatje "postman" kun je de GET string stap voor stap invullen; het programmaatje spuugt dan de output netjes uit en voila: de device ID.
De Awair zelf geeft "raw" data op het device zelf en via de app elke 10 sec.
Via de plugin in homebridge wordt dit door de API beperkt tot het gemiddelde van de afgelopen 15 min. Wil je dit sneller, dan zul je een ander level developer account moeten aanvragen, en daar hangt dan een prijskaartje aan vast.
https://developer.getawair.com/onboard/tiers
Ik heb endpoint op 'latest' en interval op 25 sec. getest, en dat geeft elke 25 sec nieuwe informatie in homekit, ook als de tegel geactiveerd staat (long press). Wat hier nou exact het verschil is weet ik niet
de plugin maakt 3 tegels aan
-temp
-LV
-luchtkwaliteit

Temp en LV zijn op een haar na gelijk aan die van eve room. Ik durf wel te stellen dat die gewoon echt kloppen.
De luchtkwaliteit wordt in de plugin berekend om te reflecteren naar Uitstekend, Goed enz. in homekit
code:
1
2
3
4
| [2018-9-24 20:51:21] [Kantoor] [70886B1214D5] url: http://developer-apis.awair.is/v1/users/self/devices/awair-mint/4888/air-data/latest?limit=1&desc=true [2018-9-24 20:51:21] [Kantoor] [70886B1214D5] latest: {"temp":24.85,"humid":42.48,"voc":20,"pm25":2,"pm10":3} [2018-9-24 20:51:21] [Kantoor] [70886B1214D5] ppb => ug/m^3 equation: (20 * 72.66578273019740 * 1 * 101.32) / ((273.15 + 24.85) * 8.3144) [2018-9-24 20:51:21] [Kantoor] [70886B1214D5]: voc (20 ppb) => tvoc (59.43030435934553 ug/m^3) |
En zoals je ziet wordt er tevens een PM10 waarde in homekit getoond
De hardware geeft alleen een PM2.5 waarde aan.
Verder ben ik nog niet zeker wat de Carbondioxide threshold doet (if at all).
De hardware maakt hier verder geen melding van, maar SNR en lux kom ik ook nergens tegen, terwijl dit wel in het ding zit.
edit:
Ik zit nu op interval 2 min. (vs 10 van eve room) ik ga even zien of ik er een scene op kan triggeren. ik verwacht persoonlijk van wel gezien hij echt polled.
edit 2:
gaat prima.
ik ga naar 1 min
benieuwd of mijn API er niet uitklapt vannacht omdat ik boven de 500 requests kom
[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 24-09-2018 22:00 ]
Hi guys,
Heb veel Aqara spullen, Hue spullen, en nu eindelijk een Pi aangeschaft waar ik Homebridge op ga installeren. Ik gebruik een Apple TV als hub voor Homekit.
Ik heb echt geen idee van waar te starten. Maken jullie een plan voor je aansluit of gewoon al doende?
Heb veel Aqara spullen, Hue spullen, en nu eindelijk een Pi aangeschaft waar ik Homebridge op ga installeren. Ik gebruik een Apple TV als hub voor Homekit.
Ik heb echt geen idee van waar te starten. Maken jullie een plan voor je aansluit of gewoon al doende?
Begin maar eens met de startpost. Dan ben je er eigenlijk al bijna.iasix schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 06:01:
Hi guys,

code:
1
| [2018-9-25 08:29:59] [Kantoor] [70886B1214D5] StatusCodeError: 429 - {"message":"Too many requests during the past 24 hours"} |
demmit
Ik ga hem op 180 sec zetten, dan moet ik uitomen met 1500 polls per dag.
Hij zal dan wel in de loop van de middag pas weer werken denk ik...
Goed... m'n API token is weer benaderbaar 
hij staat nu op endpoint latest en 180 sec poll interval. so far so good.
De maker van de plugin is van awair zelf
Hij legde uit dat de Mint ietsjes anders is dan de Omni.
De Omni meet CO2, maar is meer gericht op bedrijven om de hele bende in het gebouw te monitoren met een uitgebreid platform. (betaald uiteraard)
Ze komen binnenkort met een firmware upgrade zodat ook lux en SNR (geluid) ui te lezen zijn met de awair. ben benieuwd
hij staat nu op endpoint latest en 180 sec poll interval. so far so good.
De maker van de plugin is van awair zelf
Hij legde uit dat de Mint ietsjes anders is dan de Omni.
De Omni meet CO2, maar is meer gericht op bedrijven om de hele bende in het gebouw te monitoren met een uitgebreid platform. (betaald uiteraard)
Ze komen binnenkort met een firmware upgrade zodat ook lux en SNR (geluid) ui te lezen zijn met de awair. ben benieuwd
Ik heb de awair aan de muur gemonteerd; te gek ding 
Waardes op het display corresponderen mooi met de luchtkwaliteit in homekit.
90-100 uitstekend
80-90 goed
60-80 redelijk
50-60 matig
0-50 slecht
De LED op de awair zelf kleurt groen, oranje of rood naar gelang de score.
Elke 3 min haalt de plugin de waardes van de sensor op in homekit.

Verder kun je instellen in de app waar de awair meer rekening mee moet houden. Temp en luchtvochtigheid, chemicaliën en stof, of alles in het algemeen. Dat beïnvloedt dan de weging voor de uiteindelijke score.
Je kunt ook instellen of, en wanneer en voor wat dan je notificaties wilt ontvangen in de app. Als een waarde te hoog wordt, krijg je een notificatie en komt er a la lichtkrant een soortgelijke melding voorbij op het display van de awair.
De app zelf houdt grafieken en gemiddelde waardes bij.
Ik heb overigens wel de indruk dat de awair een serieuze sensor is, gemaakt voor het "professioneel" monitoren, en niet vanwege het "een product in homekit kunnen zetten" en het daarom produceren

Hij is wat groter dan eve zoals ik al schreef, en heeft voeding nodig. Er zitten dan ook wel actieve componenten in het apparaat.
Waardes op het display corresponderen mooi met de luchtkwaliteit in homekit.
90-100 uitstekend
80-90 goed
60-80 redelijk
50-60 matig
0-50 slecht
De LED op de awair zelf kleurt groen, oranje of rood naar gelang de score.
Elke 3 min haalt de plugin de waardes van de sensor op in homekit.

Verder kun je instellen in de app waar de awair meer rekening mee moet houden. Temp en luchtvochtigheid, chemicaliën en stof, of alles in het algemeen. Dat beïnvloedt dan de weging voor de uiteindelijke score.
Je kunt ook instellen of, en wanneer en voor wat dan je notificaties wilt ontvangen in de app. Als een waarde te hoog wordt, krijg je een notificatie en komt er a la lichtkrant een soortgelijke melding voorbij op het display van de awair.
De app zelf houdt grafieken en gemiddelde waardes bij.
Ik heb overigens wel de indruk dat de awair een serieuze sensor is, gemaakt voor het "professioneel" monitoren, en niet vanwege het "een product in homekit kunnen zetten" en het daarom produceren

Hij is wat groter dan eve zoals ik al schreef, en heeft voeding nodig. Er zitten dan ook wel actieve componenten in het apparaat.
[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 26-09-2018 19:12 ]
@paQ Mooi ding, wel prijzig. Zijn de waardes gelijk aan de Room, of zit er nog veel verschil tussen?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
naja, 136 euro, maar dan doet ie het ook wel, en zonder batterijenUnderworld schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:13:
@paQ Mooi ding, wel prijzig. Zijn de waardes gelijk aan de Room, of zit er nog veel verschil tussen?
Temp en LV zijn gelijk aan room. Eve room doet wat geheimzinnig over de methode voor de AQI, zo ook te lezen op de eve blogs. Daar komt af en toe wat kritiek op dat ze er niet open over zijn.
Het enige wat Eve (openlijk) meet is de VOC waarde in PPM, en na wat hocus pocus komt daar een AQI score uit.
Awair meet zichtbaar PM2.5, PM10, VOC (in ppb) en afhankelijk van het model ook CO2. (en overigens ook licht en geluid, maar dat moet nog in de API worden opgenomen) Wat dat betreft ben ik al blijer met deze awair
Verder kan ik op de gratis API token elke 3 min. pollen, wat het erg makkelijk maakt om te integreren in homekit. Ook kun je in de API diverse endpoint methodes kiezen, waaronder gemiddeldes van 15 min. en 5 min. Kan me voorstellen dat dat in sommige gevallen wenselijker is dan elke 3 min dat dan gemeten waarde.
[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 26-09-2018 20:21 ]
Ah oke duidelijk. Ben benieuwd of ze licht en geluid snel toevoegen, zouden leuke features zijn. Je krijgt in ieder geval meer waar voor je geld en hopelijk ook geen gezeur meer met een device wat spontaan zelfmoord pleegt.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
ja... hij is vorige week weer vanzelf uit de dood opgestaan...Underworld schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:24:
Ah oke duidelijk. Ben benieuwd of ze licht en geluid snel toevoegen, zouden leuke features zijn. Je krijgt in ieder geval meer waar voor je geld en hopelijk ook geen gezeur meer met een device wat spontaan zelfmoord pleegt.
Begrijp ik nou goed dat je met de hue plugin ook een osram smart+ plug via hue bridge kunt aansturen?
Ze zijn namelijk 15 piek momenteel
Ze zijn namelijk 15 piek momenteel
oooeee
effe 2 van die krengen bestellen dan. 15 euro is een koopje 
edit:
morgen in huis, 2 stuks voor 24,72 totaal, BTW reeds verrekend
edit:
morgen in huis, 2 stuks voor 24,72 totaal, BTW reeds verrekend
[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 27-09-2018 10:44 ]
Ik ben benieuwd. Waarom trouwens deze stekkers? Ze zijn nog best bulky (6 x 6 cm). Bijna net zo groot als koogeek (6,5 x 6,5 cm).
De stekker wordt meegenomen in het mesh netwerk van Hue. Dat is wel een groot plus-punt t.o.v. de goedkope Xiaomi stekkers.
De stekker wordt meegenomen in het mesh netwerk van Hue. Dat is wel een groot plus-punt t.o.v. de goedkope Xiaomi stekkers.
[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 27-09-2018 10:55 ]
sja waaorm niet 
zigbee (weg van dat *&^$*@ eve), europees, op voorraad, goedkoop, en Osram is ook niet bepaald een weggooi-merk
zigbee (weg van dat *&^$*@ eve), europees, op voorraad, goedkoop, en Osram is ook niet bepaald een weggooi-merk
Was geen aanval hoor, was gewoon nieuwsgierig. Betrouwbaar merk en produkt is inderdaad een plus-punt tov xiaomi.
Ik heb nog even gekeken naar de beschrijving van de homebridge-hue plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-hue). Als ik zoek op Osram kom ik deze stekker alleen tegen onder het kopje 'HomeKit support for power consumption (2) as reported by smart plugs'. Dit gaat specifiek over het doorgeven van het stroomverbruik. Dat kan kennelijk alleen via de deconz bridge. Het zal wel handiger geweest zijn als de Osram stekker ook nog expliciet vermeld zou zijn met een (1), maar dan zonder stroomverbruik meting. Nu kun je het ook interpreteren dat de stekker alleen werkt met deconz.
Ik heb nog even gekeken naar de beschrijving van de homebridge-hue plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-hue). Als ik zoek op Osram kom ik deze stekker alleen tegen onder het kopje 'HomeKit support for power consumption (2) as reported by smart plugs'. Dit gaat specifiek over het doorgeven van het stroomverbruik. Dat kan kennelijk alleen via de deconz bridge. Het zal wel handiger geweest zijn als de Osram stekker ook nog expliciet vermeld zou zijn met een (1), maar dan zonder stroomverbruik meting. Nu kun je het ook interpreteren dat de stekker alleen werkt met deconz.
Ik ga er eens aan frotten, en anders gaan ze retour.
Ben alleen een beetje huiverig om zomaar die hue plugin te isntalleren. Ik zit niet te wachten op 12 lampen extra ineens in mijn HK die dan over de zeik gaat.
Ik neem aan dat sensors : false, en lights : false dat oplossen, maar echt zeker ben ik nog niet.
Wie gebruikt hier de hue plugin?
edit:
dit is anders ook nog een optie:
https://libraries.io/npm/homebridge-philipshue
Ben alleen een beetje huiverig om zomaar die hue plugin te isntalleren. Ik zit niet te wachten op 12 lampen extra ineens in mijn HK die dan over de zeik gaat.
Ik neem aan dat sensors : false, en lights : false dat oplossen, maar echt zeker ben ik nog niet.
Wie gebruikt hier de hue plugin?
edit:
dit is anders ook nog een optie:
https://libraries.io/npm/homebridge-philipshue
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| "platforms": [ { "platform": "PhilipsHue", "name": "Philips Hue", "ip_address": "127.0.0.1", "username": "252deadbeef0bf3f34c7ecb810e832f", "excludephilips": true } ] |
[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 27-09-2018 11:21 ]
Goed punt. Niet bij stil gestaan.paQ schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:13:
Conform de beschrijving:
"lights": true > With this configuration, homebridge-hue exposes the non-Philips lights
Hieruit maak ik op dat deze paramater alleen niet-Hue lampen aanstuurt. Dus wat deze plugin met Hue lampen doet, is nog de vraag.
Mmmmmh..... om nu 359 gesloten issues door te nemen met de hoop dat daar nog extra info uit te halen is....
ik heb die Homebridge-Hue package draaien en die geeft netjes een Ikea tradfri-driver door. Niet de hue-lampen, want die zijn via Hue zelf al gekoppeld aan Homekit. Vanavond test ik het met die Osram-pluggen.
Na de Osram Smart+ pluggen gekoppeld te hebben met Hue, zie je ze dus in de Hue-app. Koppelen doe je door de aan/uit-knop op de plug ingedrukt te houden terwijl je Hue-app zoekt naar nieuwe lampen. Natuurlijk moet je plug ook binnen bereik van je Hue-netwerk in een stopcontact zitten. Als het goed gaat, hoor je na een seconde of 10 een klik en zie je hem in de Hue-app erbij komen. Dus 10 seconden die aan/uit-knop indrukken. Vervolgens wijs je ze toe aan een kamer, net als een lamp, en je kunt ze aan- en uitzetten.
In Homebridge heb ik de Homebridge-Hue package draaien, om deze pluggen (en een Ikea Tradfri-driver) in de Homekit-app te zien. Zie hieronder het stukje configuratie uit m'n config.json. Vrij simpel allemaal, alleen die users moet je even zelf aan zien te maken, dat staat bij de installatieinstructie geloof ik wel hoe dat moet.
"nativeHomeKitSensors" heb ik op False staan, zodat je dus de lampen die al worden doorgegeven, niet nog een keer te zien krijgt.
"lights" staat op true, dat geeft dus alle 3rd-party lampen wel door. Aangezien Hue deze Osram-pluggen ziet als lichten, krijg je ze na een reboot van homebridge als het goed is automatisch te zien.
"sensors" heb ik er niet in opgenomen. Deze had ik een keer getest en op true gezet, maar toen kreeg ik een hele meuk extra shit in m'n Homekit-app te zien van sensors die volgens mij gewoon in dubbel waren. Gelukkig verdwenen ze weer uit Homekit zodra ik deze parameter op false zette.
Let wel op, doordat Homebridge er tussen zit, reageren deze schakelaars niet zo snel als bijvoorbeeld de normale hue-lampen als je ze aan/uit zet. Het kan een seconde duren.
In Homebridge heb ik de Homebridge-Hue package draaien, om deze pluggen (en een Ikea Tradfri-driver) in de Homekit-app te zien. Zie hieronder het stukje configuratie uit m'n config.json. Vrij simpel allemaal, alleen die users moet je even zelf aan zien te maken, dat staat bij de installatieinstructie geloof ik wel hoe dat moet.
"nativeHomeKitSensors" heb ik op False staan, zodat je dus de lampen die al worden doorgegeven, niet nog een keer te zien krijgt.
"lights" staat op true, dat geeft dus alle 3rd-party lampen wel door. Aangezien Hue deze Osram-pluggen ziet als lichten, krijg je ze na een reboot van homebridge als het goed is automatisch te zien.
"sensors" heb ik er niet in opgenomen. Deze had ik een keer getest en op true gezet, maar toen kreeg ik een hele meuk extra shit in m'n Homekit-app te zien van sensors die volgens mij gewoon in dubbel waren. Gelukkig verdwenen ze weer uit Homekit zodra ik deze parameter op false zette.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| {"platform": "Hue", "users": { "<knip>": "<knip>" }, "nativeHomeKitSensors": false, "lights": true } |
Let wel op, doordat Homebridge er tussen zit, reageren deze schakelaars niet zo snel als bijvoorbeeld de normale hue-lampen als je ze aan/uit zet. Het kan een seconde duren.
Te gek @Tokus , thx.
Nou morgen snel de eve meuk vervangen.
Alleen de deursensors nog vervangen voor aqara, en dan ben ik eve-af
Nou morgen snel de eve meuk vervangen.
Alleen de deursensors nog vervangen voor aqara, en dan ben ik eve-af
Hopelijk gaat amazon.de ook een keer stunten met de innr sp 120. Deze zien er lekker compact uit.
Edit: of leuke kortingscode bij de Gamma.
Edit: of leuke kortingscode bij de Gamma.
[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 27-09-2018 20:56 ]
Ben de laatste tijd een beetje fan geworden van deze dingen: http://s.aliexpress.com/RvYRfmie
Z-wave, en toont energieverbruik binnen Domoticz.
Heb ze niet in HomeKit staan, gebruik ze momenteel alleen voor energieverbruik, maar valt voor de prijs misschien eens te proberen.
P.s. Even wachten tot ze weer 18 euro zijn, 30 euro is veel te veel.
Z-wave, en toont energieverbruik binnen Domoticz.
P.s. Even wachten tot ze weer 18 euro zijn, 30 euro is veel te veel.
Ook lekker compact. Doet me denken aan Fibaro. En inderdaad, met coolcam wordt regelmatig gestunt.
Heeft z-wave ook niet een veel groter bereik dan zigbee?
Heeft z-wave ook niet een veel groter bereik dan zigbee?
Vind het fijne aan z-wave dat het niet op dezelfde frequentie werkt als Zigbee, paar keer voorgekomen dat Hue ineens geen bereik meer had of de WiFi ineens ontzettend slecht was. Misschien dat een van de buren dan een hue setje heeft geïnstalleerd en op zelfde Zigbee kanaal zit, of een ander router heeft geïnstalleerd, geen idee. Maar wel irritant. Z-wave werkt lekker op z’n eigen eilandje. 
Edit: heb overigens ook Fibaro roller shutters in huis, ook z-wave. Heb al eens zitten kijken om andere zaken ook te vervangen voor z-wave maar dat is of idioot duur om te vervangen of geen waardige vervanger.
Edit: heb overigens ook Fibaro roller shutters in huis, ook z-wave. Heb al eens zitten kijken om andere zaken ook te vervangen voor z-wave maar dat is of idioot duur om te vervangen of geen waardige vervanger.
[ Voor 32% gewijzigd door Rgerr op 27-09-2018 21:13 ]
@Tokus kun je wat uitwijden over welke en hoe je de plugin werkend hebt?
Ik heb een oude genomen welke van github af lijkt te zijn. ip en een code kwamen uit de eerste keer homebridge starten (startte niet door alleen). Handmatig de config aangepast en weer homebridge.
Startte niet door en volgens alle apps had ik geen woningen geinstalleerd
Ik schrok me een ongeluk!
Config hersteld en pi reboot.
Fiew. Alles weer terug. Gawd.....
Dus. Ik denk ik ga hier eens te rade.
De eerste osram connecte trouwens wel met hue, maar was niet bediendbaar. Ik heb hem verwijderd en sindsdien kan ik het schudden
.
De tweede toegevoegd en dan ging in 3 sec goed overigens.
Ik heb een oude genomen welke van github af lijkt te zijn. ip en een code kwamen uit de eerste keer homebridge starten (startte niet door alleen). Handmatig de config aangepast en weer homebridge.
Startte niet door en volgens alle apps had ik geen woningen geinstalleerd
Ik schrok me een ongeluk!
Config hersteld en pi reboot.
Fiew. Alles weer terug. Gawd.....
Dus. Ik denk ik ga hier eens te rade.
De eerste osram connecte trouwens wel met hue, maar was niet bediendbaar. Ik heb hem verwijderd en sindsdien kan ik het schudden
De tweede toegevoegd en dan ging in 3 sec goed overigens.
Voor het connecten van osram aan hue deze stappen allemaal al geprobeerd?
https://www.beaumotica.nl...-op-de-philips-hue-bridge
@paQ gewoon de normale installatie gevolgd van https://github.com/ebaauw/homebridge-hue
Let op dat je dus wel die instructies volgt die er onder staan, over de user die in je config.json moet komen.
code:
1
| sudo npm -g install homebridge-hue; |
Let op dat je dus wel die instructies volgt die er onder staan, over de user die in je config.json moet komen.
code:
1
2
3
4
| Run homebridge-hue for the first time, press the link button on (each of) your bridge(s), or unlock the deCONZ gateway(s) through their web app. Note the bridgeid/username pair for each bridge and/or gateway in the log output. Edit config.json to include these, see Configuration. |
ik moest bij beide pluggen de reset-instructie volgen die ook op die pagina staat, namelijk dus de aan/uit-knop van de plug 10 seconden inhouden tot je een klik hoort. Daarna werd hij door Hue gevonden.meesje schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:45:
Voor het connecten van osram aan hue deze stappen allemaal al geprobeerd?
[ Voor 31% gewijzigd door Tokus op 28-09-2018 21:09 ]
Ik kan resetten wat ik wil, de eerste wordt niet meer gezien. Zal hem thuis eens proberen.
Maar goed, homebridge starten en in de log krijg ik dan 2 ip adressen van hue en een code erachter?
Die code is echter een stuk korter dan het voorbeeld aangeeft, zodoende.
Maar goed, homebridge starten en in de log krijg ik dan 2 ip adressen van hue en een code erachter?
Die code is echter een stuk korter dan het voorbeeld aangeeft, zodoende.
nou, nog 8 fora gevonden met soortgelijke issues, en iemand postte een reply die werkte:
De truuk:
naar lamp toevoegen gaan, DAN pas de plug aan de stroom hangen en direct op ZOEK klikken.
Hij staat er weer bij en beide plugs werken
Nu back to homebridge
@Tokus,
Ik krijg homebridge niet doorgestart met de hue plugin :\
Als ik een andere plugin gebruik dan kom ik tot dit
nog tips?
De truuk:
naar lamp toevoegen gaan, DAN pas de plug aan de stroom hangen en direct op ZOEK klikken.
Hij staat er weer bij en beide plugs werken
Nu back to homebridge
@Tokus,
Ik krijg homebridge niet doorgestart met de hue plugin :\
Als ik een andere plugin gebruik dan kom ik tot dit
maar homebridge start ook nu niet door.[2018-9-29 11:30:28] [Philips Hue] Warning: Multiple Philips Hue bridges detected. The first bridge will be used automatically. To use a different bridge, set the `ip_address` manually in the configuration.
[2018-9-29 11:30:28] [Philips Hue] Philips Hue bridges found:
192.168.1.169 - 001788fffe259449
192.168.1.230 - 001788fffe484da3
[2018-9-29 11:30:28] [Philips Hue] Save the Philips Hue bridge ip address 192.168.1.169 to your config to skip discovery.
nog tips?
[ Voor 55% gewijzigd door paQ op 29-09-2018 11:32 ]
pffff...
fout gevonden hoor.
De plugin wilde dat de bridge van mijn buurman zich ook even meldde
in de config erbij en toen was het opgelost.
nog eea zitten lezen in de plugin van hue.
@Tokus Hier staat uitgelegd dat de plugs als outlet getoond kunnen worden door de plugin.
En alhoewel het er technisch allemaal wel staat uitgelegd, is het niet echt duidelijk wat je nu precies moet doen om zover te komen.
@Rgerr jij bent volgens mij ook aardig thuis in raspbian... snap jij dit?
https://github.com/ebaauw...-hue/releases/tag/v0.10.0
De topics op github die dit aanhalen worden hier naar verwezen en gesloten door ebaauw.
Ik krijg dit:
Inschakelen werkt instant, uitschakelen duurt ca 0,5 sec
fout gevonden hoor.
De plugin wilde dat de bridge van mijn buurman zich ook even meldde
code:
1
| "nupnp": false |
in de config erbij en toen was het opgelost.
nog eea zitten lezen in de plugin van hue.
@Tokus Hier staat uitgelegd dat de plugs als outlet getoond kunnen worden door de plugin.
En alhoewel het er technisch allemaal wel staat uitgelegd, is het niet echt duidelijk wat je nu precies moet doen om zover te komen.
@Rgerr jij bent volgens mij ook aardig thuis in raspbian... snap jij dit?
https://github.com/ebaauw...-hue/releases/tag/v0.10.0
De topics op github die dit aanhalen worden hier naar verwezen en gesloten door ebaauw.
Ik krijg dit:
overigens werken de osram plugs VEEL sneller dan eve plugs in homekit. schakelen werk vrijwel direct. In elk geval heb ik nog niet 1 keer een hele sec kunnen waarnemen.pi@raspberrypi:~ $ ph outlet -v
ph: error: localhost: not a Hue bridge nor deCONZ gateway
Inschakelen werkt instant, uitschakelen duurt ca 0,5 sec
[ Voor 84% gewijzigd door paQ op 30-09-2018 11:12 ]