Homebridge topic

Pagina: 1 ... 23 ... 52 Laatste
Acties:

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:30
Rgerr schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:18:
[...]

Npm is niet geïnstalleerd. Heb je nodejs wel geïnstalleerd, zoals aangegeven in de begin post?
Alle stappen netjes gedaan !
Nodejs is ook geïnstalleerd

[ Voor 5% gewijzigd door max.schollen op 09-09-2018 21:22 ]

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-01 18:10
max.schollen schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:21:
[...]

Alle stappen netjes gedaan !
Nodejs is ook geïnstalleerd
Probeer eens
code:
1
node -v
en
code:
1
npm -v

Wat geeft ie dan aan?

• max.schollen
Rgerr schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:24:
[...]

Probeer eens
code:
1
node -v
en
code:
1
npm -v

Wat geeft ie dan aan?
Nu werkt het wel ! Bedankt !
Wat is nu de volgende stap wat betreft de mi plug mini waar ik het al eerder over heb gehad

[ Voor 16% gewijzigd door max.schollen op 09-09-2018 21:35 ]

• max.schollen
Dubbele post mijn excuses

[ Voor 89% gewijzigd door max.schollen op 09-09-2018 21:36 ]

• Rgerr
max.schollen schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:32:
[...]

Nu werkt het wel ! Bedankt !
Wat is nu de volgende stap wat betreft de mi plug mini waar ik het al eerder over heb gehad
Zodra je tot en met stap 7 hebt doorlopen, kun je de plug-in naar wens installeren. Hoe te installeren staat meestal omschreven op de pagina van de plug-in op bijv. Npmjs of GitHub. Gewoon je readme volgen, en dan gaat het lukken.

• max.schollen
Rgerr schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:37:
[...]

Zodra je tot en met stap 7 hebt doorlopen, kun je de plug-in naar wens installeren. Hoe te installeren staat meestal omschreven op de pagina van de plug-in op bijv. Npmjs of GitHub. Gewoon je readme volgen, en dan gaat het lukken.
Bedankt maar eerste een andere vraag

Ik las dit in de tutorial

Homebridge werkt dus niet zonder het configuratie-bestand. We moeten dus zo'n bestand aanmaken.
Open de File Manager op de Raspberry (de twee gele mapjes) en tik in de adresbalk
/home/pi/.homebridge

Die map heb ik nog niet kan ik hem gewoon aanmaken ?

• Rgerr
max.schollen schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:42:
[...]

Bedankt maar eerste een andere vraag

Ik las dit in de tutorial

Homebridge werkt dus niet zonder het configuratie-bestand. We moeten dus zo'n bestand aanmaken.
Open de File Manager op de Raspberry (de twee gele mapjes) en tik in de adresbalk
/home/pi/.homebridge

Die map heb ik nog niet kan ik hem gewoon aanmaken ?
Nee, die map wordt aangemaakt zodra je Homebridge opstart met het commando: Homebridge

Heb je echt de hele tutorial gevolgd? Het config bestand dien je wel aan te maken in de map en aan te passen aan de hand van de gewenste plug-in(s)

• max.schollen
Rgerr schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:47:
[...]

Nee, die map wordt aangemaakt zodra je Homebridge opstart met het commando: Homebridge

Heb je echt de hele tutorial gevolgd? Het config bestand dien je wel aan te maken in de map en aan te passen aan de hand van de gewenste plug-in(s)
Alles gevolgd en netjes gedaan
Behalve dat bestand kan ik er niet ik zetten want die map heb ik niet

• Rgerr
max.schollen schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:51:
[...]
Alles gevolgd en netjes gedaan
Behalve dat bestand kan ik er niet ik zetten want die map heb ik niet
Homebridge opstarten en dan maakt die de map .homebridge aan.

• max.schollen
Rgerr schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:01:
[...]

Homebridge opstarten en dan maakt die de map .homebridge aan.
Gedaan via het commando
Homebridge
maar nog steeds de map niet

• Rgerr
max.schollen schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:08:
[...]

Gedaan via het commando
Homebridge
maar nog steeds de map niet
De map krijg je niet te zien in je user folder, maar kun je vanuit daar naar navigeren, voer maar eens /home/pi/.homebridge/ in, in de explorer navigatie balk.

• max.schollen
Rgerr schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:12:
[...]

De map krijg je niet te zien in je user folder, maar kun je vanuit daar naar navigeren, voer maar eens /home/pi/.homebridge/ in, in de explorer navigatie balk.
Hij kan de map niet vinden

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:58
Ik doe alles vanuit terminal op mijn Mac. Start eens via terminal een ssh sessie met je RPI (met user pi).
Type daarna in:
code:
1
homebridge

Stop homebridge met ctrl-z
Vervolgens:
code:
1
cd /home/pi/.homebridge

Bovenstaande behoort 100% te werken. Anders ben je in de voorgaande stappen iets vergeten.

@max.schollen Mijn advies: probeer alles eens rustig te doen. Het komt bij mij allemaal erg gehaast over. Rgerr vraagt bijvoorbeeld om twee commando's uit te voeren (node -v en npm -v). Deze commando's geven alleen maar versienummers terug, maar jij reageert dat het nu werkt...... Dat kan niet nav deze twee commando's. Je heb dus nog iets extra's in tussentijd gedaan. Het is wel handig om zoiets ook terug te communiceren.

[ Voor 99% gewijzigd door meesje op 10-09-2018 10:12 ]

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Heren, ik kan me vinden in wat @max.schollen zegt. Ik heb toen ik begon ook de volledige tutorial gevolgd tot en met het voor het eerst starten van Homebridge. Bij mij bleef het aanmaken van de map ook uit. Ik heb toen zelf de map aangemaakt en de config.json gemaakt en deze in de map gezet en vervolgens werkte alles naar behoren en dat doet het nog steeds.

Ik weet niet waar het precies aan ligt, maar ik heb het dus ook gehad.

• meesje
Wusser schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:41:
Heren, ik kan me vinden in wat @max.schollen zegt. Ik heb toen ik begon ook de volledige tutorial gevolgd tot en met het voor het eerst starten van Homebridge. Bij mij bleef het aanmaken van de map ook uit. Ik heb toen zelf de map aangemaakt en de config.json gemaakt en deze in de map gezet en vervolgens werkte alles naar behoren en dat doet het nog steeds.

Ik weet niet waar het precies aan ligt, maar ik heb het dus ook gehad.
Destijds waren de stappen niet juist. Dat is recentelijk aangepast. Je moet op een gegeven moment een eerste eerste keer homebridge opstarten en dan is het pad/folder aanwezig en kun je met de config.json aan de slag.

• Wusser
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:49:
[...]

Destijds waren de stappen niet juist. Dat is recentelijk aangepast. Je moet op een gegeven moment een eerste eerste keer homebridge opstarten en dan is het pad/folder aanwezig en kun je met de config.json aan de slag.
Naar mijn weten heb ik dat ook gedaan, maar het aanmaken van de directory werkte bij mij prima.

• meesje
Wusser schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:50:
[...]

Naar mijn weten heb ik dat ook gedaan, maar het aanmaken van de directory werkte bij mij prima.
Ik heb al meerdere malen (op RPI 3 en RPI Zero W) een homebridge installatie gedaan. Als je eerst homebridge opstart, wordt de folder keurig aangemaakt. Daarna kun je met de config.json aan de slag. Ik heb nog nooit de betreffende folder zelf moeten aanmaken. Ik zou dat zelf ook wel tricky vinden, want wat als de betreffende folder net niet de juiste rechten krijgt?
Ik doe de installatie wel 'headless', dus alles via terminal/ssh. Maar dat mag volgens mij niet uitmaken.

• Rgerr
Headless of niet maakt inderdaad niks uit, zodra je Homebridge opstart in een terminal, maakt Homebridge de map aan, met bijbehorende rechten e.d. Geen idee of dat manueel ook zo is, ik heb het zo nog nooit hoeven doen. Als je een terminal opent, en Homebridge start op zonder fouten (en je ziet ook de qr code onderaan), is de map aangemaakt. Vervolgens kun je dus navigeren naar /.homebridge/ en de config.json aanmaken en bewerken. Of zoals aangegeven met
code:
1
sudo nano /home/pi/.homebridge/config.json

• Wusser
Ik snap het punt. Zou een van jullie (@meesje of @Rgerr) de rechten die de folder heeft door kunnen geven dan ga ik dat even controleren voor de zekerheid :)

• meesje
Wusser schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:38:
Ik snap het punt. Zou een van jullie (@meesje of @Rgerr) de rechten die de folder heeft door kunnen geven dan ga ik dat even controleren voor de zekerheid :)
Weet jij welk commando ik moet geven? Meer dan iets met 'chmod' ken ik niet.

Edit: ik heb het volgende gedaan.
code:
1
2
3
4
pi@raspberrypi:~ $ cd /home/pi/.homebridge/
pi@raspberrypi:~/.homebridge $ ls -l
total 4
-rw-r--r-- 1 root root 628 Aug 26 15:43 config.json

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 10-09-2018 10:54 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-01 18:59

Nitai

Live the life you love.

paQ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:27:
Overigens, zorg ervoor dat je in geval van de Dyson je DHCP kunt omzeilen en hem een vast IP kunt geven. Hij wijzigt anders elke 6 uur automatisch zijn IP, en dan loopt Homebridge aan de voorzijde (alleen) vast. Je kunt dan niets meer bedienen; automations blijven wel doorlopen.
Goede tip! Heb de Dyson al een jaar en is soms erg lastig connecten er mee. Dan helpt alleen in setup mode zetten van de Dyson om weer connectie te krijgen. Vanavond eens proberen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Wusser
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:41:
[...]

Weet jij welk commando ik moet geven? Meer dan iets met 'chmod' ken ik niet.

Edit: ik heb het volgende gedaan.
code:
1
2
3
4
pi@raspberrypi:~ $ cd /home/pi/.homebridge/
pi@raspberrypi:~/.homebridge $ ls -l
total 4
-rw-r--r-- 1 root root 628 Aug 26 15:43 config.json
Top dat geeft in ieder geval de rechten van de config. Kun je dit ook een niveau hoger doen dan krijg je de rechten van .homebridge als het goed is.

• meesje
Wusser schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:17:
[...]

Top dat geeft in ieder geval de rechten van de config. Kun je dit ook een niveau hoger doen dan krijg je de rechten van .homebridge als het goed is.
code:
1
2
3
4
pi@raspberrypi:/home $ ls -l
total 8
drwxr-xr-x 3 homebridge homebridge 4096 Sep  4 18:45 homebridge
drwxr-xr-x 5 pi         pi         4096 Aug 26 15:48 pi

• Wusser
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:20:
[...]

code:
1
2
3
4
pi@raspberrypi:/home $ ls -l
total 8
drwxr-xr-x 3 homebridge homebridge 4096 Sep  4 18:45 homebridge
drwxr-xr-x 5 pi         pi         4096 Aug 26 15:48 pi
Dank je! Ik zal zo eens kijken wat het bij mij is en aanpassen indien nodig.

• meesje
Is het al iemand gelukt om de 'Restart Server' en 'Shutdown Server' werkend te krijgen in config-ui-x? Deze functies zijn te vinden onder de drie stipjes rechtsboven.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:46
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:15:
Is het al iemand gelukt om de 'Restart Server' en 'Shutdown Server' werkend te krijgen in config-ui-x? Deze functies zijn te vinden onder de drie stipjes rechtsboven.
Is in geval van een pi hetzelfde. (reboot van de pi)

Ik weet niet beter dan dat ie gewoon bij me werkt.

[ Voor 57% gewijzigd door paQ op 10-09-2018 16:19 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• meesje
paQ schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:19:
[...]

Is in geval van een pi hetzelfde. (reboot van de pi)

Ik weet niet beter dan dat ie gewoon bij me werkt.
Vanavond nog meer eens checken dan. Ik kan me herinneren dat het bij @Rgerr ook niet werkte. De restart homebridge functie (het belangrijkste) werkt in ieder geval wel. Als het niet werkt, is het ook geen ramp. Wanneer ik moet rebooten ben ik toch vaak al met terminal aan de slag.

• Rgerr
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:22:
[...]

Vanavond nog meer eens checken dan. Ik kan me herinneren dat het bij @Rgerr ook niet werkte. De restart homebridge functie (het belangrijkste) werkt in ieder geval wel. Als het niet werkt, is het ook geen ramp. Wanneer ik moet rebooten ben ik toch vaak al met terminal aan de slag.
Ondertussen wel werkende middels: "sudo /etc/init.d/homebridge restart"

Maar ja... Zoals je ziet is het init.d. :+

• meesje
Rgerr schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:55:
[...]

Ondertussen wel werkende middels: "sudo /etc/init.d/homebridge restart"

Maar ja... Zoals je ziet is het init.d. :+
Ik ben een linux leek, maar init.d betekent dat het niet werkt met dit stappenplan (https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/)?

Edit: hier al wat meer info gevonden. Het is dus een hele andere manier om homebridge automatisch op te starten.
https://github.com/nfarin...omebridge-on-bootup-initd

Dan maar via termimal + sudo reboot -h now ;)

[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 10-09-2018 17:14 ]

• Rgerr
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:59:
[...]

Ik ben een linux leek, maar init.d betekent dat het niet werkt met dit stappenplan (https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/)?

Edit: hier al wat meer info gevonden. Het is dus een hele andere manier om homebridge automatisch op te starten.
https://github.com/nfarin...omebridge-on-bootup-initd

Dan maar via termimal + sudo reboot -h now ;)
Klopt, denk dat jij dus systemctl gebruikt daarvoor. Ik heb dat destijds niet aan direct de praat gekregen en dus init.d methode gebruikt. Kun je niet in de settings van config-ui-x via dropdown menu de opnieuw opstart methode aanvinken?

• meesje
Rgerr schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:25:
[...]

Klopt, denk dat jij dus systemctl gebruikt daarvoor. Ik heb dat destijds niet aan direct de praat gekregen en dus init.d methode gebruikt. Kun je niet in de settings van config-ui-x via dropdown menu de opnieuw opstart methode aanvinken?
De opnieuw opstart optie betreft de reboot van homebridge, niet van de server. Daar staat: sudo -n systemctl restart homebridge

Het herstarten van homebridge (dus zonder reboot van de raspberry) werkt wel. De reboot of shutdown van de server (de raspberry dus) werkt niet. Maar wellicht kan ik wel iets gaan proberen met init.d. In principe moeten met restart server en shuwdown server resp. de volgende commando’s uitgevoerd worden: sudo reboort -h now en sudo shutdown -h now.

Jouw eerdere commando (homebridge restart) levert dat een reboot op van alleen homebridge of van de server (dus de raspberry)?

• Rgerr
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:14:
[...]

De opnieuw opstart optie betreft de reboot van homebridge, niet van de server. Daar staat: sudo -n systemctl restart homebridge

Het herstarten van homebridge (dus zonder reboot van de raspberry) werkt wel. De reboot of shutdown van de server (de raspberry dus) werkt niet. Maar wellicht kan ik wel iets gaan proberen met init.d. In principe moeten met restart server en shuwdown server resp. de volgende commando’s uitgevoerd worden: sudo reboort -h now en sudo shutdown -h now.

Jouw eerdere commando (homebridge restart) levert dat een reboot op van alleen homebridge of van de server (dus de raspberry)?
Alleen Homebridge, als ik de pi wil rebooten doe ik dat via VNC of SSH. Maar als ik de optie restart server in Homebridge gebruik, reboot ie echt alleen Homebridge op. Weet ook niet of het de bedoeling er van is dat ie de pi opnieuw opstart.

Edit: even de ronde uit knop geprobeerd, links van de drie puntjes, maar dat geeft ook alleen Homebridge reboot als resultaat.

Edit 2: bij nader inzien, denk ik dat toch de optie restart server de pi reboot. Als ik namelijk de rode uit knop gebruik en zie de config pagina, is de update hetzelfde als even daarvoor. Bij restart server is de uptime 0.

[ Voor 15% gewijzigd door Rgerr op 10-09-2018 18:22 ]

• meesje
@paQ Het werkt inderdaad al out-of-the-box. Waarom ik dacht dat het voorheen niet werkte, snap ik niet.

Samenvattend:
- de Restart button zorgt voor een reboot van alleen homebridge
- optie Restart Server voor een reboot van de RPi
- optie Shutdown Server voor een reboot van de RPi

Eigenlijk werkt het nu zoals het bedoeld is. Je hoeft dus helemaal niet met init.d aan de slag.
@Rgerr Bedankt voor het testen en je terugkoppeling. En inderdaad een reboot/shutdown server doe ik ook via een commando (via ssh/terminal).

• Rgerr
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:39:
@paQ Het werkt inderdaad al out-of-the-box. Waarom ik dacht dat het voorheen niet werkte, snap ik niet.

Samenvattend:
- de Restart button zorgt voor een reboot van alleen homebridge
- optie Restart Server voor een reboot van de RPi
- optie Shutdown Server voor een reboot van de RPi

Eigenlijk werkt het nu zoals het bedoeld is. Je hoeft dus helemaal niet met init.d aan de slag.
@Rgerr Bedankt voor het testen en je terugkoppeling. En inderdaad een reboot/shutdown server doe ik ook via een commando (via ssh/terminal).
Jij bedankt voor het afvragen, deed steeds moeilijk om VNC/SSH te openen, maar kan dus net zo goed via Config-ui-x het spul rebooten. Scheelt weer extra handelingen en tijd. :)

• max.schollen
na het invoeren van het onderstaande commando krijg ik de melding
code:
1
homebridge

Melding
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ERROR LOADING PLUGIN homebridge-config-ui-x:
[10-9-2018 20:22:57] SyntaxError: Unexpected token {
    at exports.runInThisContext (vm.js:53:16)
    at Module._compile (module.js:374:25)
    at Object.Module._extensions..js (module.js:417:10)
    at Module.load (module.js:344:32)
    at Function.Module._load (module.js:301:12)
    at Module.require (module.js:354:17)
    at require (internal/module.js:12:17)
    at Plugin.load (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/plugin.js:72:23)
    at Server.<anonymous> (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:149:14)
    at Array.forEach (native)
[10-9-2018 20:22:57] ====================

Heb Config UI X geïnstalleerd (zie onderstaande commando )en er zijn geen fouten opgetreden
code:
1
sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge-config-ui-x

Heeft iemand een idee wat er fout gaat
Heb het al een paar keer opnieuw geprobeerd maar geen effect

In mijn config.json staat het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
"platforms": [
    {
      "platform": "config",
      "name": "Config",
      "port": 54770,
      "sudo": false
    }
]

De reden waarom dat de port niet op 8080 staat zoals standaard
is dat ik het naar aanleiding van het starten van homebridge via het onderstaande commando heb gewijzigd naar wat hij op gaf wat de poort is van homebridge
code:
1
homebridge

• paQ
max.schollen schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:34:

is dat ik het naar aanleiding van het starten van homebridge via het onderstaande commando heb gewijzigd naar wat hij op gaf wat de poort is van homebridge
code:
1
homebridge
huh :?

Heb je de poort nu op dezelfde poort staan dan als je homebridge installatie :?
Je kunt een willekeurige poort opgeven hoor voor de plugin, maar natuurlijk niet dezelfde als van je HB install.

Doe de complete log en config eens.
Dit zijn hapjes informatie.

[ Voor 113% gewijzigd door paQ op 10-09-2018 21:00 ]

• meesje
@max.schollen In de meldingen zie ik /usr/local voor bij komen. Ik moet daarbij gelijk denken aan onderstaand commando.
code:
1
sudo cp -R * /usr/local/

Heb je die stap uitgevoerd?

• Rgerr
max.schollen schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:34:
na het invoeren van het onderstaande commando krijg ik de melding
code:
1
homebridge

Melding
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ERROR LOADING PLUGIN homebridge-config-ui-x:
[10-9-2018 20:22:57] SyntaxError: Unexpected token {
    at Server.<anonymous> (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:149:14)
[10-9-2018 20:22:57] ====================

Heb Config UI X geïnstalleerd (zie onderstaande commando )en er zijn geen fouten opgetreden
code:
1

Heeft iemand een idee wat er fout gaat
Heb het al een paar keer opnieuw geprobeerd maar geen effect

In mijn config.json staat het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    {
      "port": 54770,
    }
]

code:
1
homebridge
Zet de poort in je config voor de plug-in eens op 8888 bijvoorbeeld, het poortnummer wat je nu gebruikt verwar je met je (vermoedelijke) Homebridge poort.

@paQ smiecht, je was me net voor met je edit. ;)

• paQ
Rgerr schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:53:
[...]

Zet de poort in je config voor de plug-in eens op 8888 bijvoorbeeld, het poortnummer wat je nu gebruikt verwar je met je (vermoedelijke) Homebridge poort.

@paQ smiecht, je was me net voor met je edit. ;)
:+

Ik moest het echt 6 keer lezen om te begrijpen wat er nu eigenlijk staat.
Maar het lijkt erop dat zowel HB als de plugin 1 poort aanspreken. Dat gaat uiteraard niet werken.

• max.schollen
de installatie log van config-ui-x
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 password for max-server: 
loadShrinkwrap            &#9616; &#9570;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9567;
WARN engine homebridge-config-ui-x@3.8.10: wanted: {"node":">=6.9.1","homebridge":">=0.4.22"} (current: {"node":"4.2.6","npm":"3.5.2"})
WARN engine homebridge-config-ui-x@3.8.10: wanted: {"node":">=6.9.1","homebridge":">=0.4.22"} (currloadDep:ws &#8594; resolveWithN &#9612; &#9570;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9567;
loadDep:ws &#8594; resolveWithN &#9612; &#9570;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9567;
WARN engine fs-extra@7.0.0: wanted: {"node":">=6 <7 || >=8"} (current: {"node":"4.2.6","npm":"3.5.2loadDep:x-xss-protection  &#9604; &#9570;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9608;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9617;&#9567;
WARN engine helmet-crossdomain@0.3.0: wanted: {"node":">= 6"} (current: {"node":"4.2.6","npm":"3.5./usr/local/bin/homebridge-config-ui-x -> /usr/local/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x/dist/bin/standalone.js
/usr/local/lib
&#9492;&#9472;&#9472; homebridge-config-ui-x@3.8.10

de log van het starten van homebridge
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
 homebridge
[10-9-2018 21:09:49] config.json (/home/max-server/.homebridge/config.json) not found.
[10-9-2018 21:09:49] Plugin /usr/local/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x requires Node version of >=6.9.1 which does not satisfy the current Node version of v4.2.6. You may need to upgrade your installation of Node.
[10-9-2018 21:09:49] ====================
[10-9-2018 21:09:49] ERROR LOADING PLUGIN homebridge-config-ui-x:
[10-9-2018 21:09:49] SyntaxError: Unexpected token {
[10-9-2018 21:09:49] ====================
[10-9-2018 21:09:49] No plugins found. See the README for information on installing plugins.
Setup Payload:
X-HM://0023ISYWY8A8E

[10-9-2018 21:09:50] Homebridge is running on port 45838.

Config.json
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    {
      "port": 8888,
    }
]

De config.json staat gewoon netjes in de map
home/pi/.homebridge/

• paQ
Gaan we weer hoor

homebridge
[10-9-2018 21:09:49] config.json (/home/max-server/.homebridge/config.json) not found.
en je config is niet af als dat echt alles is....

je bent precies waar je tig pagina's geleden was

• max.schollen
Dat is alles!
paQ schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:13:
Gaan we weer hoor

homebridge
en je config is niet af als dat echt alles is....

je bent precies waar je tig pagina's geleden was

• paQ
Terug naar pagina 1 van dit topic dan.

• meesje
@max.schollen Hoe komt het dat je op node 4.2.6 zit? Als je de stappen uitvoert, zit je op 9.x.
Als je daarnaast de stappen uitvoert heb je geen user max-server maar gewoon pi. Dus 100% de stappen volgen, doe je niet.

• Rgerr
Welke versie van node en npm zit je?

code:
1
node -v

code:
1
npm -v

En onder welke user heb je Homebridge geïnstalleerd? Pi? Of wat anders?

• meesje
Rgerr schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:18:
Welke versie van node en npm zit je?

code:
1
node -v

code:
1
npm -v

En onder welke user heb je Homebridge geïnstalleerd? Pi? Of wat anders?
Node 4.2.6
Npm 3.5.2
Zie zijn error meldingen. :+

• Rgerr
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:19:
[...]

Node 4.2.6
Npm 3.5.2
Zie zijn error meldingen. :+
Vandaar mijn vraag ook. Checken of de stappen wel gevolgd zijn. ;)

• meesje
Rgerr schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:21:
[...]

Vandaar mijn vraag ook. Checken of de stappen wel gevolgd zijn. ;)
Mwah, we kunnen al voorzichtig concluderen dat de stappen niet (goed) gevolgd zijn.
In de config.json ontbreekt ook het ‘bridge’ stuk.

Soms denk ik wel eens dat we gewoon in de maling worden genomen. Waar is de verborgen camera? :)

• Rgerr
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:24:
[...]

Mwah, we kunnen al voorzichtig concluderen dat de stappen niet (goed) gevolgd zijn.
In de config.json ontbreekt ook het ‘bridge’ stuk.

Soms denk ik wel eens dat we gewoon in de maling worden genomen. Waar is de verborgen camera? :)
Ik denk dat @max.schollen een andere draai geeft aan zn pi waardoor de stappen niet meer kloppen. Dat kan prima, maar als leek (daar ga ik dan maar even van uit), is het dan best lastig om alles draaiend te krijgen. Als hij namelijk als user geen pi maar bijv. max heeft genomen, succes met je config.json in /home/pi/.homebridge/, dat gaat Homebridge dus niet lezen. Dan zou hij moeten kijken naar /home/max/.homebridge/ en daar zijn config.json moeten plaatsen. En vwb node en npm... tja, zeg het maar.

• paQ
Rgerr schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:29:
[...]

Ik denk dat @max.schollen een andere draai geeft aan zn pi waardoor de stappen niet meer kloppen. Dat kan prima, maar als leek (daar ga ik dan maar even van uit), is het dan best lastig om alles draaiend te krijgen. Als hij namelijk als user geen pi maar bijv. max heeft genomen, succes met je config.json in /home/pi/.homebridge/, dat gaat Homebridge dus niet lezen. Dan zou hij moeten kijken naar /home/max/.homebridge/ en daar zijn config.json moeten plaatsen. En vwb node en npm... tja, zeg het maar.
Daar verwijst hij ook naar
code:
1

alleen daar staat de file niet of is niet compleet en weet homebridge niet wat ie er mee moet

• Rgerr
paQ schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:32:
[...]

Daar verwijst hij ook naar
code:
1

alleen daar staat de file niet of is niet compleet en weet homebridge niet wat ie er mee moet
Exact, kan dus zijn dat ie dat niet door heeft?

• meesje
Rgerr schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:29:
[...]

Helemaal mee eens.
Ons advies is: back to basics, voer de stappen van pag.1 uit, krijg het werkend, maak een backup en ga dan lekker verder klooien. In dit geval zijn de stappen nooit voor 100% gevolgd. Voor ons is het gissen wat er nu allemaal gedaan is.

• Rgerr
meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:35:
[...]

Helemaal mee eens.
Ons advies is: back to basics, voer de stappen van pag.1 uit, krijg het werkend, maak een backup en ga dan lekker verder klooien. In dit geval zijn de stappen nooit voor 100% gevolgd. Voor ons is het gissen wat er nu allemaal gedaan is.
Is het handiger dat iemand een basic image maakt en die deelt? :P

• paQ
Ik denk als je zelf de stappen uitvoert en volgt je op den duur ook beter snapt wat je doet en waar je mee bezig bent.

• Rgerr
paQ schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:50:
Ik denk als je zelf de stappen uitvoert en volgt je op den duur ook beter snapt wat je doet en waar je mee bezig bent.
Helemaal mee eens hoor, daar is een tutorial voor. Maar als dat niet lukt en na hulp lukt het nog steeds niet... Laatste redmiddel, laat staan dat ik niet voorstel om een image te plaatsen hoor. Dat is vragen om problemen.

• max.schollen
Toch maar opnieuw begonnen met het installeren van de pi en homebridge
na het succesvol installeren van nodejs moest ik het onderstaande commando invoeren
code:
1
 root@max-server:~# sudo cp -R * /usr/local/

Maar krijg helaas een fout melding
cp: cannot stat '*': No such file or directory
Wat kan ik nu het beste doen ?

[ Voor 3% gewijzigd door max.schollen op 11-09-2018 19:13 ]

• meesje
max.schollen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:06:
Toch maar opnieuw begonnen met het installeren van de pi en homebridge
na het succesvol installeren van nodejs moest ik het onderstaande commando invoeren
code:
1

Maar krijg helaas een fout melding

[...]
Bekende melding. Je hebt raspbian stretch lite gedownload ipv de desktop versie.

• max.schollen
meesje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:13:
[...]

Bekende melding. Je hebt raspbian stretch lite gedownload ipv de desktop versie.
Nee ubuntu mate
Raspbian draait niet op mijn pi krijg geen beeld

• Rgerr
max.schollen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:14:
[...]

Nee ubuntu mate
Maar dan is het toch vrij logisch dat het niet lukt? De tutorial is voor Raspian, NIET voor Ubuntu.

• meesje
max.schollen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:14:
[...]

Nee ubuntu mate
Probeer eens de volgende stappen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
wget https://nodejs.org/dist/v9.11.2/node-v9.11.2-linux-armv7l.tar.gz
tar -xvf node-v9.11.2-linux-armv7l.tar.gz
cd node-v9.11.2-linux-armv7l
sudo cp -R * /usr/local
sudo apt-get install git
sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev
sudo reboot -h now

Edit: Wellicht moet je voor jouw cpu op https://nodejs.org/dist/v9.11.2/ nog wel de juiste nodejs versie selecteren. armv7l is voor de Raspberry 3 (armv6l voor Rasperry Pi Zero overigens). Dan moet je regels 3, 4 en 5 nog aanpassen.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 11-09-2018 20:13 ]

• paQ
Rgerr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:48:
[...]

Maar dan is het toch vrij logisch dat het niet lukt? De tutorial is voor Raspian, NIET voor Ubuntu.
max.schollen in "Homebridge topic"

8)7

dit begint een slowchat te worden zo

• Wusser
Gedeeltelijk off topic, maar ik wil Domoticz gaan gebruiken naast mijn Homebridge. Is het wijsheid om die op dezelfde RPI te draaien of raden jullie aan het op een 2e RPI te draaien? En welke hardware raden jullie nog aan voor Domoticz zoals een zwave controller?

• Rgerr
Wusser schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:53:
Gedeeltelijk off topic, maar ik wil Domoticz gaan gebruiken naast mijn Homebridge. Is het wijsheid om die op dezelfde RPI te draaien of raden jullie aan het op een 2e RPI te draaien? En welke hardware raden jullie nog aan voor Domoticz zoals een zwave controller?
Ik heb hier 2x pi met 2x Homebridge. Domoticz en 1x Homebridge draaien samen op 1 pi, dat gaat prima hoor. Geen issues.

En qua additionele hardware, ligt er helemaal aan wat je wil gaan gebruiken. Wil je Fibaro gaan gebruiken, handig als je z-wave stick neemt. Kaku? 433mhz stick. Enz. :)

• Wusser
Rgerr schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:30:
[...]

Ik heb hier 2x pi met 2x Homebridge. Domoticz en 1x Homebridge draaien samen op 1 pi, dat gaat prima hoor. Geen issues.

En qua additionele hardware, ligt er helemaal aan wat je wil gaan gebruiken. Wil je Fibaro gaan gebruiken, handig als je z-wave stick neemt. Kaku? 433mhz stick. Enz. :)
Ik neem aan 2x Homebridge vanwege de max van 100 accessoires? Oké cool dan ga ik dat gewoon doen. Ja ik wil Fibaro of vergelijkbare met name inbouw dimmer/schakelaars gaan gebruiken. Ik zie deze (https://www.robbshop.nl/a...-batterijen-en-zwave-plus) veel terug. Kaku heb ik niet en was niet direct van plan dat te gebruiken of hebben zij goede producten?

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-10-2025
Wusser schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:53:
Ik had Domoticz en Homebridge eerst ook los van elkaar draaien maar gisteren alles op 1 raspberry gezet. werkt perfect tot nu toe! Heb zowel Hue - Zwave - 433 - Xiaomi - S0 meter - Yeelight - Opentherm - P1 binnen Domoticz.

• RoTeK70
Beetje off topic maar misschien weet iemand het?

Ik heb zo'n Osram Smart+ plug toegevoegd binnen Hue. Nu werkt dat top ook via Domoticz. Maar hij wordt niet gedeeld vanuit Hue app naar Homekit. Klopt dat? Dus alle Hue lampen komen binnen bij Homekit maar de Osram Plug niet.

• meesje
RoTeK70 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:02:
Beetje off topic maar misschien weet iemand het?

Ik heb zo'n Osram Smart+ plug toegevoegd binnen Hue. Nu werkt dat top ook via Domoticz. Maar hij wordt niet gedeeld vanuit Hue app naar Homekit. Klopt dat? Dus alle Hue lampen komen binnen bij Homekit maar de Osram Plug niet.
Daar heb je deze plugin voor nodig.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-hue

• paQ
Ik zag trouwens dat de nieuwe smartplugs van osram wel gewoon HK compatible zijn

• RoTeK70
Ok, duidelijk dan ligt het niet aan mij. Als het zo is dan laat ik hem via Domoticz gewoon doorkomen naar HomeKit. Ook goed. Bedankt

• Rgerr
Wusser schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:35:
[...]

Ik neem aan 2x Homebridge vanwege de max van 100 accessoires? Oké cool dan ga ik dat gewoon doen. Ja ik wil Fibaro of vergelijkbare met name inbouw dimmer/schakelaars gaan gebruiken. Ik zie deze (https://www.robbshop.nl/a...-batterijen-en-zwave-plus) veel terug. Kaku heb ik niet en was niet direct van plan dat te gebruiken of hebben zij goede producten?
Ben geen fan van 433mhz/Kaku, maar als je daar als je daar al spullen van hebt en wil aansturen met Domoticz, heb je zo’n stick nodig. :)

• Wusser
Rgerr schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:30:
[...]

Ben geen fan van 433mhz/Kaku, maar als je daar als je daar al spullen van hebt en wil aansturen met Domoticz, heb je zo’n stick nodig. :)
Het gaat mij met name om Fibaro of een ander merk (iemand een idee?) inbouw dimmers/schakelaars. Ik heb verder een hele zwik aan deur sensoren van Xiaomi die via de gateway daarvan lopen en heb via die korting bij Gamma 2 bewegingssensoren voor mijn Hue systeem gekocht. Ik ben verder niet van plan om (veel) Hue lampen te gebruiken eigenlijk.

• Rgerr
Wusser schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:18:
[...]

Het gaat mij met name om Fibaro of een ander merk (iemand een idee?) inbouw dimmers/schakelaars. Ik heb verder een hele zwik aan deur sensoren van Xiaomi die via de gateway daarvan lopen en heb via die korting bij Gamma 2 bewegingssensoren voor mijn Hue systeem gekocht. Ik ben verder niet van plan om (veel) Hue lampen te gebruiken eigenlijk.
Als ik het opnieuw zou doen, zou ik voor meer Fibaro gaan. Heb een aantal roller shutters waar ik erg tevreden over ben. Zou voor de lampen hue gebruiken, sensor Xiaomi en de rest Fibaro (switches/dimmers/shutters). Prijzig, maar stabiliteit en betrouwbaarheid is mij veel waard.

• Wusser
Rgerr schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:29:
[...]

Als ik het opnieuw zou doen, zou ik voor meer Fibaro gaan. Heb een aantal roller shutters waar ik erg tevreden over ben. Zou voor de lampen hue gebruiken, sensor Xiaomi en de rest Fibaro (switches/dimmers/shutters). Prijzig, maar stabiliteit en betrouwbaarheid is mij veel waard.
Stabiliteit en betrouwbaarheid is voor mij ook veel waard. Maar ik twijfel wat betreft de lampen van Hue. Ik wil graag als het even kan alles kunnen bedienen alleen met Hue lampen moet je altijd de schakelaar om hem hebben staan (zodat de lamp stroom krijgt) en dan moet je via Homekit bijvoorbeeld de lamp aan of uit doen. Terwijl met Fibaro inbouw dimmer/switches ik een dimbare lamp kan gebruiken en zowel de schakelaar als via Homekit de lampen aan of uit kan doen. Of zie je dat anders? Overigens hoef ik ook geen kermis thuis met allerlei kleuren haha

• Rgerr
Wusser schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:18:
[...]

Stabiliteit en betrouwbaarheid is voor mij ook veel waard. Maar ik twijfel wat betreft de lampen van Hue. Ik wil graag als het even kan alles kunnen bedienen alleen met Hue lampen moet je altijd de schakelaar om hem hebben staan (zodat de lamp stroom krijgt) en dan moet je via Homekit bijvoorbeeld de lamp aan of uit doen. Terwijl met Fibaro inbouw dimmer/switches ik een dimbare lamp kan gebruiken en zowel de schakelaar als via Homekit de lampen aan of uit kan doen. Of zie je dat anders? Overigens hoef ik ook geen kermis thuis met allerlei kleuren haha
Klopt, daar kun je bijvoorbeeld zelf mee knutselen: https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981 door een door/window sensor van Xiaomi te gebruiken. Zo kun je de lamp 'dom' gebruiken en 'slim' gebruiken. Bij mij gaat de verlichting automatisch, middels motion sensor e.d. Niet overal is smart verlichting handig om te hebben, op de slaapkamer hoef ik niet de lamp op afstand aan te zetten bijvoorbeeld. Dat gebeurd dus gewoon met de knop. :)

• Wusser
Rgerr schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:55:
[...]

Klopt, daar kun je bijvoorbeeld zelf mee knutselen: https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981 door een door/window sensor van Xiaomi te gebruiken. Zo kun je de lamp 'dom' gebruiken en 'slim' gebruiken. Bij mij gaat de verlichting automatisch, middels motion sensor e.d. Niet overal is smart verlichting handig om te hebben, op de slaapkamer hoef ik niet de lamp op afstand aan te zetten bijvoorbeeld. Dat gebeurd dus gewoon met de knop. :)
Dat is zeer bruikbaar artikel, bedankt! Het zet me wel aan het denken haha. Ik wil in principe de woonkamer, keuken, hal en misschien de overloop "slim" maken qua verlichting en met die Xiaomi sensors is dat wel een optie.

Motion sensoren zijn ook een optie, maar loop je dan niet tegen hetzelfde probleem aan met of de lampen wel of geen stroom krijgen of heb je de schakelaars onklaar gemaakt haha?

• Rgerr
Wusser schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:16:
[...]

Dat is zeer bruikbaar artikel, bedankt! Het zet me wel aan het denken haha. Ik wil in principe de woonkamer, keuken, hal en misschien de overloop "slim" maken qua verlichting en met die Xiaomi sensors is dat wel een optie.

Motion sensoren zijn ook een optie, maar loop je dan niet tegen hetzelfde probleem aan met of de lampen wel of geen stroom krijgen of heb je de schakelaars onklaar gemaakt haha?
Het zijn staande lampen en wandlampen welke met een schakelaar in het snoer hebben. Zolang je die niet uit zet, is er niks aan de hand. Je kunt ook de schakelaar aanpassen door de bruine (inkomende) draad direct te verbinden met de zwarte (uitgaande) draad te verbinden in de wand. Wel even de stroom er af halen voor je dat doet en natuurlijk in een lasdoosje verbinden. :)

• meesje
Naast CO, CO2, VOC/VOS en PM2.5/10 kunnen we nog een meter kopen die radon meet. :+
https://www.gadgetgear.nl...ensor-met-radon-detectie/

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:14:
Naast CO, CO2, VOC/VOS en PM2.5/10 kunnen we nog een meter kopen die radon meet. :+
https://www.gadgetgear.nl...ensor-met-radon-detectie/
Kan die ook radon voorspellen indien er een atoombom valt in de buurt, bij toeval? :+

Edit: en een tune afspelen? “Incoming!”

[ Voor 6% gewijzigd door Rgerr op 13-09-2018 20:29 ]

• Wusser
Rgerr schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:01:
[...]

Het zijn staande lampen en wandlampen welke met een schakelaar in het snoer hebben. Zolang je die niet uit zet, is er niks aan de hand. Je kunt ook de schakelaar aanpassen door de bruine (inkomende) draad direct te verbinden met de zwarte (uitgaande) draad te verbinden in de wand. Wel even de stroom er af halen voor je dat doet en natuurlijk in een lasdoosje verbinden. :)
Ah dat scheelt al een hoop t.o.v. allerlei schakelaars in de muur. Ik zal eens overleggen met de vrouw want tja die moet het ook kunnen gebruiken ;)

Bedankt voor de info en tips in ieder geval.

• Deadly Knapsack
  • Registratie: Februari 2014
Ik heb sinds gister een homehub opgezet. De Smart Home Automation app op m'n iPhone kan zo te zien "undo actions" in de automation opnemen. Maar wat ik niet begrijp is hoe ik een timer op m'n scene kan zetten.

Praktisch voorbeeld: als ik ga douchen, wil ik dat de ventilatie in de badkamer voor 30 minuten op volle snelheid draait en daarna weer terug gaat naar 10%. Ik heb een scene "Taking a Shower" en dat werkt prima, maar de ventilatie draait door op 100% tot ik 'm handmatig uitzet of de scene uitzet.

Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om een timer op een scene te zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Deadly Knapsack op 15-09-2018 09:41 ]

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb een lange tijd homebridge gebruikt, maar automation heeft bij mij nooit gewerkt, op 1 of andere manier lukt dat alleen met "native" homekit devices. Ik ben sinds kort over naar node-red, die kan devices ook exposen naar homekit (werkt hetzelfde als homebridge met HAP nodejs).

Als je wilt automatiseren, dan is dat echt de tool om naar te kijken, wat een fantastisch stuk software, dan ben je niet meer afhankelijk van homekit en werkt het altijd, met heel veel flexibiliteit die je niet terugvind in 3rd party apps.

• Deadly Knapsack
z1rconium schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:41:
Ik heb een lange tijd homebridge gebruikt, maar automation heeft bij mij nooit gewerkt, op 1 of andere manier lukt dat alleen met "native" homekit devices. Ik ben sinds kort over naar node-red, die kan devices ook exposen naar homekit (werkt hetzelfde als homebridge met HAP nodejs).

Als je wilt automatiseren, dan is dat echt de tool om naar te kijken, wat een fantastisch stuk software, dan ben je niet meer afhankelijk van homekit en werkt het altijd, met heel veel flexibiliteit die je niet terugvind in 3rd party apps.
Eens. Ik heb lang met Node-Red gespeeld toen ik mijn eigen water sensor aan het bouwen was. Staat op het lijstje om weer op te pakken.

• Rgerr
Deadly Knapsack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:40:
Ik heb sinds gister een homehub opgezet. De Smart Home Automation app op m'n iPhone kan zo te zien "undo actions" in de automation opnemen. Maar wat ik niet begrijp is hoe ik een timer op m'n scene kan zetten.

Praktisch voorbeeld: als ik ga douchen, wil ik dat de ventilatie in de badkamer voor 30 minuten op volle snelheid draait en daarna weer terug gaat naar 10%. Ik heb een scene "Taking a Shower" en dat werkt prima, maar de ventilatie draait door op 100% tot ik 'm handmatig uitzet of de scene uitzet.

Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om een timer op een scene te zetten?
Heb je nog meer acties aan je shower scène zitten? Dan kun je er wel wat van bakken, je neemt dan gewoon alle acties uit je scène als ‘when this happens’, eventueel nog een conditie opnemen qua luchtvochtigheid bijvoorbeeld of tijd, vervolgens actie MV op 100% en undo action after 30 min onderaan.

• Rgerr
z1rconium schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:41:

Heb het node-red topic even gevolgd, maar hier werken automatiseringen prima. En nu ook al een tijd stabiel (na wat uurtjes geklungel, we zien na de update naar iOS 12 wel weer waar het schip strand. :+). Maar node-red ziet er wel mooi uit qua auto automatiseringen, heb het al draaien ivm MQTT voor Domoticz. Maar vooralsnog geen ‘noodzaak’ om over te stappen.

• Deadly Knapsack
Rgerr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:46:
[...]

Heb je nog meer acties aan je shower scène zitten? Dan kun je er wel wat van bakken, je neemt dan gewoon alle acties uit je scène als ‘when this happens’, eventueel nog een conditie opnemen qua luchtvochtigheid bijvoorbeeld of tijd, vervolgens actie MV op 100% en undo action after 30 min onderaan.
Het punt is dat ik de MV ook gewoon op 100% zet als ik bijvoorbeeld het huis verlaat. Dus ik wil niet dat de conditie (MV op 100% altijd een timer triggered). Ik snap dat je dat met meerdere sensoren kan afvangen, maar dat heb ik momenteel (nog) niet. Is er geen enkele manier om een scene te timeren? Klinkt als een groot en obvious gemis?

Edit:

Nog een vraagje: klopt het dat mijn Mi Flower niet als sensor in Automation te gebruiken is? Bij het maken van een automation is "A Sensor Detects Something" grijs en niet te selecteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Deadly Knapsack op 15-09-2018 10:07 ]

• z1rconium
Rgerr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:50:
[...]

Heb het node-red topic even gevolgd, maar hier werken automatiseringen prima.
Als het goed werkt dan is er zeker geen reden om over te stappen, na de ontdekking van node-red-dashboard ben ik groot fan geworden, dashboard gemaakt die alles naar mijn wens bijhoud/laat zien met controls erbij. Erg leuk en snel in elkaar te zetten.

• Deadly Knapsack
z1rconium schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:14:
[...]

Als het goed werkt dan is er zeker geen reden om over te stappen, na de ontdekking van node-red-dashboard ben ik groot fan geworden, dashboard gemaakt die alles naar mijn wens bijhoud/laat zien met controls erbij. Erg leuk en snel in elkaar te zetten.
Heb je een voorbeeldje van hoe zo'n dashboard eruit kan zien? Op bijvoorbeeld een iPad? Ik heb nu homedash, maar hoewel het er gelikt uitziet, vind ik dat het niet handig omgaat met de ruimte op je scherm. Knoppen zijn HUGE!

• paQ
Is het iemand met een Danalock in Domoticz al gelukt op het slot te openen zonder de veer in te trekken?
Daar hangt het namelijk een beetje op voor een Danalock thuis te gebruiken.
Als in: als eerste beweging 's ochtends, dan deur van nachtslot. (zonder dat ie open gaat natuurlijk)
Dat kan met de Danalock app (inmiddels) wel, maar dat is dus een net wat ander "open" commando.

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 15-09-2018 10:40 ]

• Deadly Knapsack
Ik heb het idee dat ik iets verkeerd doe. In Smart Home heb ik een automation gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://uca2e5e7fba11a4adcb7c6d0ef28.previews.dropboxusercontent.com/p/thumb/AAILM5d2Bz1ncPvB6aKnuRclQbdJkdASUcAtvdz2y5-d7CIT2P_mC8tYoAodV4zdSJznWthTuXMrbHEYcQ107-m1ZK37lOPLBDvg1SUcOoXl6VTEEEcW3QIg6aFLfv0xJp5swX4_JyiYZBA0EuWB7MX3J0CmoFKnwdZeuFtFzcr5_18BC7J5tnxqwaYNj7GBt_jzaNM5otBmUwQmUaDXPBMrg6aO0ZJmnJyxk5AhVnYClQ/p.png?size=2048x1536&size_mode=3

Deze roept een IFTTT action aan (die handmatig gewoon werkt). Maar er gebeurt niks.

Afbeeldingslocatie: https://uc92f1c859758515fb8a1b46d832.previews.dropboxusercontent.com/p/thumb/AALO5nkrVmQuMSMaAeWN89VA4W416_gDYlKYN2bJY8N0aTrtLELh0Rval6DTMjJJYUWdrBzyiPLXu3VvIx6wAsdBLPvy937aZndMXrDb_DkpDE380sefPQNxEJMGPpTHiauTPQGbFSZLneIBDo3bUcml5kHo82cOknb3GzpPw5AZM5cRoT_Tihbf7Gislm4Knn4OP4Wee7gTmhkPF-GGxRgf5a4lotaQ5jUNotNnBThzPg/p.png?size=2048x1536&size_mode=3

Ik heb de sensor uit de aarde getrokken en dan komt ie tussen de 0% en 6%. Maar de IFTTT tile wordt niet aangeroepen.

Wat doe ik verkeerd?

• paQ
Het vreemde is dat dit de enige app is die ranges kan maken als trigger, maar ik heb er ook altijd gedoe mee om op deze wijze iets te triggeren.

Je kunt beter de trigger op ANY CHANGE zetten (gewoon even op dat blauwe vakje met de waardes klikken)
en dan de range zelf aanmaken.
Daar heb je dan weer hesperus voor nodig ;)

• Deadly Knapsack
paQ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:52:
Het vreemde is dat dit de enige app is die ranges kan maken als trigger, maar ik heb er ook altijd gedoe mee om op deze wijze iets te triggeren.

Je kunt beter de trigger op ANY CHANGE zetten (gewoon even op dat blauwe vakje met de waardes klikken)
en dan de range zelf aanmaken.
Daar heb je dan weer hesperus voor nodig ;)
In hoeverre is een handmatige 0-6% na ANY CHANGE anders dan een 0-6% vanaf het begin? Volgens mij is het probleem niet de range, maar dat de automation de actions niet uitvoert.

Edit: oh wacht, dus je laat 'm op any change staan in Smart Home en maakt een range aan in Hesperus? Waarom heb ik 3 apps nodig om 1 automation te maken? 8)7

Edit 2: Wonderbaarlijk genoeg doet hij het nu wel netjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Deadly Knapsack op 15-09-2018 11:00 ]

• Rgerr
paQ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:23:
Is het iemand met een Danalock in Domoticz al gelukt op het slot te openen zonder de veer in te trekken?
Daar hangt het namelijk een beetje op voor een Danalock thuis te gebruiken.
Als in: als eerste beweging 's ochtends, dan deur van nachtslot. (zonder dat ie open gaat natuurlijk)
Dat kan met de Danalock app (inmiddels) wel, maar dat is dus een net wat ander "open" commando.
Dat kun je toch instellen in de Danalock app? Iets met de spring geloof ik. En anders zou je ook het slot opnieuw kunnen kalibreren, dicht wel helemaal dicht/op slot, en open laat je hem tot de veer komen. Dan valt ie niet open als je hem van het slot haalt. Heb zelf zo’n omhoog druk klink met van die haken eraan, dus moet sowieso die klink omlaag drukken voor ie open kan. :)

• Rgerr
Deadly Knapsack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:00:
[...]

Het punt is dat ik de MV ook gewoon op 100% zet als ik bijvoorbeeld het huis verlaat. Dus ik wil niet dat de conditie (MV op 100% altijd een timer triggered). Ik snap dat je dat met meerdere sensoren kan afvangen, maar dat heb ik momenteel (nog) niet. Is er geen enkele manier om een scene te timeren? Klinkt als een groot en obvious gemis?

Edit:

Nog een vraagje: klopt het dat mijn Mi Flower niet als sensor in Automation te gebruiken is? Bij het maken van een automation is "A Sensor Detects Something" grijs en niet te selecteren.
En een conditie als tijd toevoegen? Als je meestal ‘s avonds doucht, kun je prima bij instellen. Of een Notion detector plaatsen in je badkamer? Of luchtvochtigheid sensor bij plaatsen, zal wel even wat meten en proberen zijn, maar dan detecteerd ie wel als de douche aanstaan -> MV aan op 100%, undo action na 30 min.

• paQ
Deadly Knapsack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:56:
[...]

In hoeverre is een handmatige 0-6% na ANY CHANGE anders dan een 0-6% vanaf het begin? Volgens mij is het probleem niet de range, maar dat de automation de actions niet uitvoert.

Edit: oh wacht, dus je laat 'm op any change staan in Smart Home en maakt een range aan in Hesperus? Waarom heb ik 3 apps nodig om 1 automation te maken? 8)7

Edit 2: Wonderbaarlijk genoeg doet hij het nu wel netjes.
Ik heb er mijn twijfels bij of de range als trigger wel geslikt wordt door het homekit ecosysteem.
Het werkt af en aan, maar waarom wel of niet weet ik niet.
Sowieso is het alleen een werkzame trigger bij het 'binnenkomen' van de range. Daarna niet meer.

Sja en die apps... Home smart is de enige die range triggers kan maken, hesperus de enige die range condities kan aanmaken.
Rgerr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:12:
[...]

Dat kun je toch instellen in de Danalock app? Iets met de spring geloof ik. En anders zou je ook het slot opnieuw kunnen kalibreren, dicht wel helemaal dicht/op slot, en open laat je hem tot de veer komen. Dan valt ie niet open als je hem van het slot haalt. Heb zelf zo’n omhoog druk klink met van die haken eraan, dus moet sowieso die klink omlaag drukken voor ie open kan. :)
Jawel, maar dan is het het een of het ander.
Ik wil beide, net zoals in de danalock app.
De grote open knop gedraagt zich anders dan de kleine.

Edit:
probeer maar
de grote knop in de Danalock Duitsland app is of de deur in het slot is gedraaid, of niet in het slot is gedraaid (maar alleen dicht)
de kleine knop rood draait het slot op slot
de kleine knop groen trekt de veer naar achter

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 15-09-2018 11:42 ]

• Rgerr
paQ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:31:
[...]

Ik heb er mijn twijfels bij of de range als trigger wel geslikt wordt door het homekit ecosysteem.
Het werkt af en aan, maar waarom wel of niet weet ik niet.
Sowieso is het alleen een werkzame trigger bij het 'binnenkomen' van de range. Daarna niet meer.

Sja en die apps... Home smart is de enige die range triggers kan maken, hesperus de enige die range condities kan aanmaken.

[...]

Jawel, maar dan is het het een of het ander.
Ik wil beide, net zoals in de danalock app.
De grote open knop gedraagt zich anders dan de kleine.

Edit:
probeer maar
de grote knop in de Danalock Duitsland app is of de deur in het slot is gedraaid, of niet in het slot is gedraaid (maar alleen dicht)
de kleine knop rood draait het slot op slot
de kleine knop groen trekt de veer naar achter
Ah, snap het. Je wil het onmogelijke. :+ Maar dan zou je eigenlijk iets van automatiseringen moeten kunnen maken in Danalock app. Dat zou trouwens ook wel handig zijn. Ik heb althans geen idee hoe je dat zou kunnen doen. Of steeds de settings veranderen in Danalock app.

• paQ
Rgerr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:53:
[...]

Ah, snap het. Je wil het onmogelijke. :+ Maar dan zou je eigenlijk iets van automatiseringen moeten kunnen maken in Danalock app. Dat zou trouwens ook wel handig zijn. Ik heb althans geen idee hoe je dat zou kunnen doen. Of steeds de settings veranderen in Danalock app.
mijn hoop zit nu op siri shortcuts
volgende week maar eens testen

• z1rconium
Deadly Knapsack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:15:
[...]
Heb je een voorbeeldje van hoe zo'n dashboard eruit kan zien? Op bijvoorbeeld een iPad? Ik heb nu homedash, maar hoewel het er gelikt uitziet, vind ik dat het niet handig omgaat met de ruimte op je scherm. Knoppen zijn HUGE!
Als je html/angular/javascript kunt schrijven, kun je in principe alles maken zoals jij wilt.
De data die uit node-red komt rollen je aan je dom-elementen hangen en updaten dynamisch.

De "standaard" dashboard voorziet in grafieken, sliders, buttons, pulldowns, colorpickers, switches en tekst.

Ik ben zelf nog in een vroeg stadium maar had dit vrij snel voor elkaar, de layout is responsive voor mobiel

Er zitten een paar custom dingen in, batterij status van 2 sensoren en "occupancy" op basis van mac adres in mn wifi accesspoint. Automation zie je hier niet want dat zit in node-red zelf. De switches zijn 2-way binding, zet ik het licht aan via homekit, dan gaat deze ook op dashboard aan en vice versa. Maar goed ik ben niet echt op zoek naar "control" op het dashboard maar meer een status voor de leuk. Alles moet automatisch gaan.

Mijn volgende stap word dan ook een custom page met eigen plaatjes en buttons etc., ook compacter want dat grote doet mij ook niets :')

• meesje
@Deadly Knapsack Hoe heb je het uiteindelijk werkend gekregen?
Ik ben er nog steeds mee aan het klooien (lees: het werkt nog steeds niet perfect).
Mijn situatie: Ik maak gebruik van de homebridge-mi-flower-care (https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-care) en homebridge-ifttt (https://www.npmjs.com/package/homebridge-ifttt) plugins.

Via de Koogeek app maak ik een automation van als 'vochtigheid <= 15% dan ifttt bericht'. Als ik deze automation heb opgeslagen en 'm weer in de Koogeek app open heeft deze trigger geleid tot een een 'any change' trigger met een aanvullende conditie 'vochtigheid <= 15%'. Dat is dus wat door @paQ geadviseerd wordt. Deze automation heb ik met de flower care nog niet goed werkend. De ifttt notication werkt wel, echter de trigger niet. De laatste keer dat ik er mee aan de slag ben gegaan, ging de trigger alleen af toen ik de Woning app opende......

Het bijzondere is dat de trigger wel werkt als ik 'm combineer met de homebridge-weather plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-weather). Een automation als 'wanneer luchtvochtigheid >= 60% dan ifttt bericht'.

De GitHub pagina van de mi flower plugin toont een issue m.b.t. de lux meting. Deze werkt alleen als trigger wanneer de Woning app wordt geopend. Bij mij is het dan wel geen lux, maar vochtigheid. Wellicht is de plugin nog niet helemaal top. De plugin haalt wel keurig elke 10 minuten de waarden op (zichtbaar in de Eve app).
https://github.com/honkma...e-mi-flower-care/issues/6

Ik laat het nu even rusten. Over een tijdje nog maar eens proberen.

• paQ
Er zijn zo wel meer plugins die geen waardes terugsturen naar homekit, en kunnen derhalve op de achtergrond niet triggeren. Dat had ik dus met de dyson plugin hetzelfde, en daardoor werd hij in 1 klap onbruikbaar voor mij.

• meesje
Dat is zo. Je moet dat zelf ervaren. Het vreemde is dat b.v. @Rgerr het wel werkend heeft (of had).
Als het gewoon niet goed werkend te krijgen is, houdt het natuurlijk op. Maar als anderen beweren dat het wel werkt, dan wil ik het ook graag werkend krijgen.
Pagina: 1 ... 23 ... 52 Laatste