Homebridge topic

Pagina: 1 ... 22 ... 52 Laatste
Acties:

• Deadly Knapsack
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-12-2025
Er is in dit topic een hoop gediscussierd over de Xiaomi Mi Flora sensor. Ik heb zojuist de homebridge-mi-flower-care plugin geinstalleerd toen ik me bedacht dat er gesproken is over wat de juiste plugin zou zijn. Heb ik nu de juiste?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
Deadly Knapsack schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:59:
Er is in dit topic een hoop gediscussierd over de Xiaomi Mi Flora sensor. Ik heb zojuist de homebridge-mi-flower-care plugin geinstalleerd toen ik me bedacht dat er gesproken is over wat de juiste plugin zou zijn. Heb ik nu de juiste?
Yep, dat is de juiste!
https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-care

• Deadly Knapsack

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik wil de Configuration ui plugin updaten maar dat werkt niet wat wordt er bedoeld met een wachtwoord is verplicht?.

Verder heb ik ook nooit de logs aan de praat gekregen welke optie via npm moet ik hebben?

https://www.npmjs.com/pac...#log-viewer-configuration

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oGc45m8.png

[ Voor 14% gewijzigd door RoTeK70 op 04-09-2018 20:08 ]

• meesje
RoTeK70 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:06:
Ik wil de Configuration ui plugin updaten maar dat werkt niet wat wordt er bedoeld met een wachtwoord is verplicht?.

Verder heb ik ook nooit de logs aan de praat gekregen welke optie via npm moet ik hebben?

https://www.npmjs.com/pac...#log-viewer-configuration

[afbeelding]
Maak via terminal verbinding met je raspberry pi en type in:
code:
1
sudo nano /etc/sudoers

Voeg aan het bestand de volgende regel toe:
code:
1
homebridge    ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-01 23:30
meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:15:
[...]

Dat zou ik inderdaad wel doen. Volgens mij ben je nu heel erg aan het kloten (sorry voor mijn taalgebruik).
Probeer nu eens homebridge volgens het stappenplan werkend te krijgen. Het resultaat van dit stappenplan is: een raspberry pi met daarop raspbian stretch with desktop en homebridge geïnstalleerd. Je moet zelf maar bepalen of je de weather plugin wil toepassen. Zelf zou ik gaan voor de config-ui-x plugin. Je hebt dan een goede basis en startpunt om verder te gaan. Ga vervolgens aan de slag met de xiaomi socket plugin. Om het overzichtelijk houden, laat alle andere plugins (sonos?) nog even achterwege.
Dit kan ook met ubuntu mate ?

• meesje
Deadly Knapsack schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:47:
[...]

Thanks! Ik ga ermee aan de slag!
Wees trouwens niet bezorgd als in homekit/homebridge de juiste waarden niet direct getoond worden. Het kan zo 10 minuten duren voordat de eerste keer de waarden opgehaald worden. De Eve app geeft zelfs aan dat de batterij leeg is....

• meesje
https://www.raspberrypi.org/downloads/
Ik zie daar ubuntu mate tussen staan. Of de daadwerkelijke commando's/stappen exact hetzelfde zijn, kan ik niet zeggen. Ik heb homebridge alleen op raspberry pi 3 en een zero w draaien.

• RoTeK70
meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:12:
[...]

Maak via terminal verbinding met je raspberry pi en type in:
code:
1
sudo nano /etc/sudoers

Voeg aan het bestand de volgende regel toe:
code:
1
homebridge    ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL
Waar moet ik die regel toevoegen dan? Ik zal wel weer super stom zijn .... :(
Maak niet uit of ik commando visudo gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L5fVzS0.png

[ Voor 4% gewijzigd door RoTeK70 op 04-09-2018 20:19 ]

• meesje
RoTeK70 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:18:
[...]

Waar moet ik die regel toevoegen dan? Ik zal wel weer super stom zijn .... :(

[afbeelding]
Helemaal aan het einde. Visudo ongetwijfeld ook best.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 04-09-2018 20:21 ]

• meesje
@RoTeK70 Voor de logs zou ik voor systemd gaan. Dus iets als dit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
"platforms": [
    {
      "platform": "config",
      "name": "Config",
      "port": 8080,
      "restart": "sudo -n systemctl restart homebridge",
      "log": {
        "method": "systemd"
      }
    }
]

• RoTeK70
meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:19:
[...]

Helemaal aan het einde. Visudo ongetwijfeld ook best.
En dat werkt! Bedankt.

Welk logfile regel moet ik verder gebruiken in de Config.json

Logs From File
Logs From Systemd
Logs From Custom Command

• meesje
RoTeK70 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:26:
[...]

En dat werkt! Bedankt.

Welk logfile regel moet ik verder gebruiken in de Config.json

Logs From File
Logs From Systemd
Logs From Custom Command
Zie mijn reactie hierboven.

• RoTeK70
meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:28:
[...]

Zie mijn reactie hierboven.
Ja we waren tegelijk aan het typen! :)

Maar dit werkt inderdaad ook. _/-\o_ _/-\o_ bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door RoTeK70 op 04-09-2018 21:05 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
hnnnngggggg :X

muuuuuu........ :|
Toch zojuist bij CB een dyson pure cool 2018 besteld :')

hey... werkt het niet > retour
werkt het goed, bestel ik er misschien nog een voor op de slaapkamer (nogal allergisch voor huisstofmijt, en katten(krabbels) (hebben we er twee van ook nog....)

Ik lees over die dyson dingen eigenlijk alleen maar goede verhalen, en over de mi genoeg slechte.
Zonde, want de mi is een grappig ding voor minder dan de helft. Maar als het een soort placebo-kastje is, dan laat maar zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 04-09-2018 20:46 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• RoTeK70
Ik heb nog een vraagje. Ik wil graag binnen config-ui-x ook de accessoires zien. Dit kan door Homebridge met -I op te starten. Maar kan dit ook via de auto boot, dus dat ik altijd een extra tabblad heb binnen config-ui-x?
Nu heb ik via onderstaande het automatisch opstarten van Homebridge geregeld maar kan ik alleen regel 10 uitvoeren maar dan eindigen met homebridge -I ipv homebridge?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZOGQbKn.png

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-01 18:10
paQ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:44:
[...]

hnnnngggggg :X

muuuuuu........ :|
Toch zojuist bij CB een dyson pure cool 2018 besteld :')

hey... werkt het niet > retour
werkt het goed, bestel ik er misschien nog een voor op de slaapkamer (nogal allergisch voor huisstofmijt, en katten(krabbels) (hebben we er twee van ook nog....)

Ik lees over die dyson dingen eigenlijk alleen maar goede verhalen, en over de mi genoeg slechte.
Zonde, want de mi is een grappig ding voor minder dan de helft. Maar als het een soort placebo-kastje is, dan laat maar zitten.
Volgens mij hoor(de) ik je hier nog twijfelen. :P Ik vind hem echt te duur, maar gezien je noodzaak begrijp ik de investering. Vandaag bezig geweest P1 kabel in Domoticz werkend te krijgen, beetje off-topic, maar op deze manier eens kijken wat mijn sluipstroom is met alle ‘slimme’ apparaten in huis. :)

• paQ
  • Nu online
RoTeK70 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:19:
Ik heb nog een vraagje. Ik wil graag binnen config-ui-x ook de accessoires zien. Dit kan door Homebridge met -I op te starten. Maar kan dit ook via de auto boot, dus dat ik altijd een extra tabblad heb binnen config-ui-x?
Nu heb ik via onderstaande het automatisch opstarten van Homebridge geregeld maar kan ik alleen regel 10 uitvoeren maar dan eindigen met homebridge -I ipv homebridge?

[afbeelding]
Dat kan, dan moet je even je system bestandje aanpassen waarin je de service aanroept.
is dat etc/init.d/homebridge pfffff.... daar ergens?

edit: ja daar :)
Rgerr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:21:
[...]

Volgens mij hoor(de) ik je hier nog twijfelen. :P Ik vind hem echt te duur, maar gezien je noodzaak begrijp ik de investering. Vandaag bezig geweest P1 kabel in Domoticz werkend te krijgen, beetje off-topic, maar op deze manier eens kijken wat mijn sluipstroom is met alle ‘slimme’ apparaten in huis. :)
sja, eerst maar eens zien wat en of het wat doet. Ben nog steeds sceptisch. Voor een apparaat van 549 euro verwacht ik wel e.e.a.

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 04-09-2018 21:24 ]

• Rgerr

[afbeelding]
Nee, je dient stap 1 en 2 ook aan te passen naar ‘Homebridge -l’. Weet niet precies wat er in staat, maar als ik jou was zou ik de scripts doorlopen en goed kijken waar Homebridge precies opstart en dat dus aanpassen.

• paQ
  • Nu online
in etc/init.d....... als ik me niet vergis

• meesje

[afbeelding]
Voeg -I toe achter /var/homebridge in het bestand van stap 1. En daarna rebooten natuurlijk.

• RoTeK70
Bedankt, ik ga dit eens proberen binnenkort.

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:26:
in etc/init.d....... als ik me niet vergis
Systemctl methode gaat toch niet via init.d?

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:35:
[...]

Systemctl methode gaat toch niet via init.d?
ow... dan is het dat andere pad :P

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:38:
[...]

ow... dan is het dat andere pad :P
Volgens mij heeft @meesje er ervaring mee. ;)

• meesje
meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:27:
[...]

Voeg -I toe achter /var/homebridge in het bestand van stap 1. En daarna rebooten natuurlijk.
@RoTeK70 Nog voor de volledigheid. Stap 1 ziet er dan als volgt uit (de overige stappen kunnen je letterlijk copy/paste-en).
code:
1
sudo nano /etc/default/homebridge

En dan onderstaande inhoud.
code:
1
2
3
4
5
6
7
# Defaults / Configuration options for homebridge
# The following settings tells homebridge where to find the config.json file an$
HOMEBRIDGE_OPTS=-U /var/homebridge -I

# If you uncomment the following line, homebridge will log more
# You can display this via systemd's journalctl: journalctl -f -u homebridge
# DEBUG=*

De anderen deze keer maar even negeren. Ze sturen je met een kluitje in het riet. :+
@Rgerr Inderdaad. ;)

• RoTeK70
meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:45:
[...]

@RoTeK70 Nog voor de volledigheid. Stap 1 ziet er dan als volgt uit (de overige stappen kunnen je letterlijk copy/paste-en).
code:
1
sudo nano /etc/default/homebridge

En dan onderstaande inhoud.
code:
1
2
3
4
5
6
7
# Defaults / Configuration options for homebridge
# The following settings tells homebridge where to find the config.json file an$
HOMEBRIDGE_OPTS=-U /var/homebridge -I

# If you uncomment the following line, homebridge will log more
# You can display this via systemd's journalctl: journalctl -f -u homebridge
# DEBUG=*

De anderen deze keer maar even negeren. Ze sturen je met een kluitje in het riet. :+
@Rgerr Inderdaad. ;)
Allemaal bedankt voor jullie reactie maar inderdaad stap 1 aanpassen met -I werkt perfect. _/-\o_

• paQ
  • Nu online
....

init.d verwijst weer naar het pad van homebridge

[ Voor 171% gewijzigd door paQ op 04-09-2018 21:48 ]

• Deadly Knapsack
meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:14:
[...]

Wees trouwens niet bezorgd als in homekit/homebridge de juiste waarden niet direct getoond worden. Het kan zo 10 minuten duren voordat de eerste keer de waarden opgehaald worden. De Eve app geeft zelfs aan dat de batterij leeg is....
Thanks! Deze tip gaat me vast een hoop frustratie schelen.

• paQ
  • Nu online
Nou....

Dyson DP04 in homebridge
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/ldyuent97/IMG_1423.png
voordeur bijwerken... da's een eve sensor :(

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/mez33y2kr/IMG_1422.png
en mooie weergave van gemeten waardes.
Ik merk alleen dat de temperatuur er best wel naast zit.
Zet ik hem op de grond: -1, zet ik hem op een tafel: +1 :?
LV zit steeds 6 - 7% onder eve room

Ook is volgens dyson de lucht buiten matig, terwijl een andere aqi bron (in homebridge) zegt dat het excellent is.

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 05-09-2018 13:43 ]

• paQ
  • Nu online
Nu wat uurtjes verder, en e.e.a. lijkt zich te hebben gereset / bijgesteld.
temp verschil is nog maar 0,3, LV verschil 2% tov eve room.

Ik heb ook de indruk dat wanneer je de stroom eraf haalt, hem verplaatst, en dan de stroom weer erin doet, hij in de eerste paar seconden een soort van idle 'zoekt'. Moeilijk uit te leggen, omdat hij elke sec ververst zo te zien.

Wel mooi om te zien dat het ding ontzettend rap lijkt in te grijpen. Ik blaas wat schuurstof ergens van af met een compressor spuitpistool op ca 1,5 meter afstand, gewoon even kort naar de grond. Blijktbaar toch wat fijnstof wat opstuift en wordt opgepikt door de dyson.
Het display gaf vrijwel direct een fors hogere PM waarde aan, ergens rond de 70 > fan op vol, en je ziet in 30 sec de waardes rap teruglopen (het was ook 'niks') en weer zeggen zo rond de 40 "OK".
Alles weer groen, fan weer rustig aan
:D

wel netjes gedaan :)

Ik krijg alleen dus geen status terugkoppeling van de AUTO stand van de dyson zelf in homebridge.
Als de maker dat niet voor elkaar kan krijgen, dan is het automatiseren geblazen.
Er is PM2.5, PM10, NO2 en VOC, die SAMEN een bepaalde algehele luchtkwaliteit weergeven.
Maar goed, ik zal dus moeten triggeren ergens om van auto af te gaan of juist zo te laten.
Nog even een nachtje over slapen.

Eerst maar eens kijken of dit een beetje goed meet in homekit, en of het ding wat doet voor m'n gevoel.

Hij meet en polled trouwens ook als hij uit staat.

edit: hmmm alleen niet op de achtergrond :|
even zien of ik daar een workaround voor kan fixen.

Was er niet iemand met een plugin die van condities triggers kon maken? wellicht dat daar een functionaliteit in zit om gestuurd te pollen?

edit: nee dat is echt een smerige wijze. Komt erop neer dat je elke x seconden iets uitschakelt waardoor je een poll forceert.
Hij moet ook gewoon zo reageren vind ik. Net als een hue motion sensor ook op licht doet.

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 05-09-2018 19:22 ]

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 17:16
Ik heb ook nog even lopen klooien in mijn Homebridge Setup. Heb nu de Xiaomi Air Purifier plugin eruit geknikkerd en alles werkt weer prima en zonder vertraging!

Lag dus blijkbaar toch aan de plugin....

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

• paQ
  • Nu online
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:33:
Ik heb ook nog even lopen klooien in mijn Homebridge Setup. Heb nu de Xiaomi Air Purifier plugin eruit geknikkerd en alles werkt weer prima en zonder vertraging!

Lag dus blijkbaar toch aan de plugin....
Ja ik had ook last van die plugin.

De Dyson kan alleen triggeren op temp, LV en luchtkwaliteit algeheel (good, fair enz) wanneer het op de achtergrond moet plaatsvinden.

NIET (op de achtergrond) kun je dus triggeren op verandering of bereik van PM2.5, PM10, NO2 of VOC.
De triggers werken weer wél als je die status uitvraagt. Dus door detailscherm aan te roepen. (mits je continue monitoren inschakelt in de dyson app)

Wat werkt is het volgende:
IF air quality ANY CHANGE + =!GOOD, THEN set Dyson Pure AUTO
Vanaf daar regelt dyson alles zelf.

Nu nog terug:
IF air quality ANY CHANGE + GOOD, THEN set delay Dyson Pure
IF delay Dyson Pure 120 sec OFF + air quality GOOD, THEN Dyson Pure 10% (dat is het dichtst bij uit)

hij kan blijkbaar nog zachter dan 10% in AUTO modus, maar je kunt het zo wel nog zelf wat sturen eventueel.

Die auto modus werkt echt wel mooi, dus het zou nog mooier zijn als je vanaf uit of 10% manual de auto modus kunt triggeren op een bepaalde meetwaarde in plaats van op de algehele score. (luchtkwaliteit)

Dan,
Dyson kent geen excellent. Alleen een dubbele laag good, een laag fair, laag inferior en een laagje poor.
Om dus toch onderscheid te kunnen maken, moeten er excellent / good waardes worden vastgesteld.
Die kan ik natuurlijk wel elke 5 min ofzo laten pollen om zo mijn lichtindicatoren aan te sturen, en als het nodig is ook de auto modus aan of uit te schakelen.

Mijn eve room is (weer) aan het overlijden trouwens, dus ik moet nu ook echt wat gaan bedenken....
Het ding wil niet meer handmatig updaten. Reageert soms een halve dag niet, en dan 20 min lang uitstekend alsof er niets aan de hand is.
Vanmiddag heeft ie 4 uur platgelegen, 4 keer batterijen eruit en erin, alleen nog temp meten en LV, maar geen lucht.
tussendoor nog dit:
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/t7qps5dkr/Image-1-3.jpg
8)7

wat een troep.....

[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 05-09-2018 20:52 ]

• Rgerr
Netjes beschreven @paQ. :) Zeker een tof ding... Zal ik dan toch...? :P

• paQ
  • Nu online
Rgerr schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:37:
Netjes beschreven @paQ. :) Zeker een tof ding... Zal ik dan toch...? :P
sja.. er zijn nog 2e kansjes voor ca 400 euro ;)
Let wel: alleen de 2018 modellen doen aan VOC en hebben een actief kool filter ;)
je kunt ook de luchtstroom omkeren, zodat hij juist niet de ruimte in ventilatort, maar verspreid richting achterkant.

Het mooie van dit ding is dat hij zelf nadenkt en anticipeert. Héél snel ook vooral _/-\o_
Op het OLED schermpje geeft ie ook aan welke waarde en hoe hoog die is, wanneer hij actie onderneemt op het een of ander.

Volgens het ding is nu alles <5 (PM en VOC) en 0 (NO2) dus nu hoor ik hem amper lopen.
5% snelheid of minder gok ik zo.

• Rgerr
paQ schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:59:
[...]

sja.. er zijn nog 2e kansjes voor ca 400 euro ;)
Let wel: alleen de 2018 modellen doen aan VOC en hebben een actief kool filter ;)
je kunt ook de luchtstroom omkeren, zodat hij juist niet de ruimte in ventilatort, maar verspreid richting achterkant.

Het mooie van dit ding is dat hij zelf nadenkt en anticipeert. Héél snel ook vooral _/-\o_
Op het OLED schermpje geeft ie ook aan welke waarde en hoe hoog die is, wanneer hij actie onderneemt op het een of ander.

Volgens het ding is nu alles <5 (PM en VOC) en 0 (NO2) dus nu hoor ik hem amper lopen.
5% snelheid of minder gok ik zo.
Hm misschien dat ik het wel eens probeer, al is het alleen maar om te kijken wat de waardes hier zijn. Enig idee hoe accuraat de metingen zijn?

• paQ
  • Nu online
ze zijn vooral snel, en lijken (daarom?) erg accuraat

kleine flaw gevonden trouwens aangaande de temp. Als de motor wat harder draait, loopt de temperatuur ook op :')

Overigens, zorg ervoor dat je in geval van de Dyson je DHCP kunt omzeilen en hem een vast IP kunt geven. Hij wijzigt anders elke 6 uur automatisch zijn IP, en dan loopt Homebridge aan de voorzijde (alleen) vast. Je kunt dan niets meer bedienen; automations blijven wel doorlopen.

Dat laatste zou ook een / het ding kunnen zijn bij de mi purifier plugin @SHIFTER [NL] ?

[ Voor 54% gewijzigd door paQ op 06-09-2018 10:49 ]

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 17:16
paQ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:27:
ze zijn vooral snel, en lijken (daarom?) erg accuraat

kleine flaw gevonden trouwens aangaande de temp. Als de motor wat harder draait, loopt de temperatuur ook op :')

Overigens, zorg ervoor dat je in geval van de Dyson je DHCP kunt omzeilen en hem een vast IP kunt geven. Hij wijzigt anders elke 6 uur automatisch zijn IP, en dan loopt Homebridge aan de voorzijde (alleen) vast. Je kunt dan niets meer bedienen; automations blijven wel doorlopen.

Dat laatste zou ook een / het ding kunnen zijn bij de mi purifier plugin @SHIFTER [NL] ?
Dat is altijd even te proberen. Zal eens even knutselen morgen :)

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

• paQ
  • Nu online
Begin toch ernstig te twijfelen of ik de dyson ga terugsturen.
Hij doet door de dag heen eigenlijk "niks", (lees: 5-10% vermogen) want het is schoner dan ik dacht :P
(de stofzuiger rijdt elke dag zijn ronde als ik de deur achter me dichttrek :+ )
Als ie eenmaal aanspringt dan maakt ie nog best wel herrie. Duurt maar even, want dan issie al weer klaar vindt ie. Je kunt je dan afvragen of het wel nut heeft zo.
En als luchtkwaliteitmeter is het een ongeschikt ding gebleken in homebridge.
Je kunt wel waardes uitlezen, maar er is amper op te automatiseren.
Stoor me mateloos aan de temperatuurmeting ook die zomaar 2 graden te hoog is, als ie even een minuutje heeft moeten blazen op 40% :N
Dat zou niet moeten mogen op een apparaat van 549 euro 8)7

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:34:
Begin toch ernstig te twijfelen of ik de dyson ga terugsturen.
Hij doet door de dag heen eigenlijk "niks", (lees: 5-10% vermogen) want het is schoner dan ik dacht :P
(de stofzuiger rijdt elke dag zijn ronde als ik de deur achter me dichttrek :+ )
Als ie eenmaal aanspringt dan maakt ie nog best wel herrie. Duurt maar even, want dan issie al weer klaar vindt ie. Je kunt je dan afvragen of het wel nut heeft zo.
En als luchtkwaliteitmeter is het een ongeschikt ding gebleken in homebridge.
Je kunt wel waardes uitlezen, maar er is amper op te automatiseren.
Stoor me mateloos aan de temperatuurmeting ook die zomaar 2 graden te hoog is, als ie even een minuutje heeft moeten blazen op 40% :N
Dat zou niet moeten mogen op een apparaat van 549 euro 8)7
In ieder geval mooi dat de lucht zodanig goed in huis is, dat het het de Dyson niet zwaar maakt. Maar snap dat je er over denkt om terug te doen. Ik zit nog even af te wachten op een meter die diverse waardes kan aflezen, ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe hier de lucht is. Eve Room begin ik niet aan.

• max.schollen
meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:15:
[...]

Dat zou ik inderdaad wel doen. Volgens mij ben je nu heel erg aan het kloten (sorry voor mijn taalgebruik).
Probeer nu eens homebridge volgens het stappenplan werkend te krijgen. Het resultaat van dit stappenplan is: een raspberry pi met daarop raspbian stretch with desktop en homebridge geïnstalleerd. Je moet zelf maar bepalen of je de weather plugin wil toepassen. Zelf zou ik gaan voor de config-ui-x plugin. Je hebt dan een goede basis en startpunt om verder te gaan. Ga vervolgens aan de slag met de xiaomi socket plugin. Om het overzichtelijk houden, laat alle andere plugins (sonos?) nog even achterwege.
Heb geprobeerd de pi 3.
opnieuw te installeren maar helaas start raspbian niet eens op..
Heb hem via etcher op de sd gezet

[ Voor 92% gewijzigd door max.schollen op 06-09-2018 18:01 ]

• paQ
  • Nu online
Dan is er iets niet goed.
Sd goed geformateerd?

• max.schollen
paQ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:17:
Dan is er iets niet goed.
Sd goed geformateerd?
Doet die sofware als het goed is

• meesje
@paQ Ook al stuur je 'm wellicht terug, maar in ieder geval leuk om je review (in delen) te lezen!

• RoTeK70
Ik heb een vraagje, ondertussen ben ik best tevreden met mijn HomeBridge maar de basis blijft bij mij Domoticz. Ik zit alleen met de beveiliging. Vroeger had ik op Domoticz een login zitten met password maar dat werkt niet in combinatie met HomeBridge en Edomoticz. Voor degene die ook Domoticz en HomeBridge gebruiken hoe hebben jullie deze beveiligd ik bedoel dan extern. Want ik wil hier ook extern kunnen inloggen.
Ik ben heel benieuwd. Sommige hebben het over VPN verbindingen ed maar daar snap ik niks van dus is voor mij geen optie.

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:37:
@paQ Ook al stuur je 'm wellicht terug, maar in ieder geval leuk om je review (in delen) te lezen!
Mijn hoofddoel was lucht meten. Dat doet de dyson goed, maar met intervallen van een tel ongeveer.
Als je bij wijze van een poepje laat dan ruikt ie hem en begint ie te blazen. Dat werkt allemaal wel goed, maar niet in een geautomatiseerde omgeving. Het is veel te adhoc.
Verder valt er weinig te integreren behalve aan en uit, dus dan is de meerwaarde voor mij wel afwezig eigenlijk.

Retour maar en ik bestel een awair mint uit Korea.
https://www.ebay.de/itm/153157887851

• Rgerr
max.schollen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:32:
[...]

Doet die sofware als het goed is
Als je gewoon Raspian Stretch with desktop hebt gedownload en vervolgens de image/iso op een sd kaartje hebt gezet, kan er eigenlijk niks mis gaan. Kan ook niet iets bedenken behalve opnieuw proberen.

• Rgerr
RoTeK70 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:47:
Ik heb een vraagje, ondertussen ben ik best tevreden met mijn HomeBridge maar de basis blijft bij mij Domoticz. Ik zit alleen met de beveiliging. Vroeger had ik op Domoticz een login zitten met password maar dat werkt niet in combinatie met HomeBridge en Edomoticz. Voor degene die ook Domoticz en HomeBridge gebruiken hoe hebben jullie deze beveiligd ik bedoel dan extern. Want ik wil hier ook extern kunnen inloggen.
Ik ben heel benieuwd. Sommige hebben het over VPN verbindingen ed maar daar snap ik niks van dus is voor mij geen optie.
Ik heb ook gewoon een wachtwoord zitten op Domoticz, en dat werkt prima met edomoticz plug-in. Ik snap alleen niet zo goed wat je vraag dan is, gezien extern inloggen op Domoticz echt iets alleen voor Domoticz is. Homebridge werkt lokaal.

• paQ
  • Nu online
awair mint is besteld :)
als het goed is met een weekje of 2 in huis :)
(kon voor 30 AUD meer binnen ca 10 dagen, maar vind ik het niet waard)

• Deadly Knapsack
meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:14:
[...]

Ok. Hij draait nu al ruim 2 uur prima in de Flower Care app, maar in Elgato Eve, Home, Homedash... laat ie overal hetzelfde zien: rood batterijtje, 0,0 graden, 0.00001 lux, 0% Humidity. Hij zegt ook dat het device inactive is. Lijkt me toch dat er iets niet helemaal goed gaat. Wat stel je voor dat ik probeer?

• paQ
  • Nu online
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:44:
[...]

Ok. Hij draait nu al ruim 2 uur prima in de Flower Care app, maar in Elgato Eve, Home, Homedash... laat ie overal hetzelfde zien: rood batterijtje, 0,0 graden, 0.00001 lux, 0% Humidity. Hij zegt ook dat het device inactive is. Lijkt me toch dat er iets niet helemaal goed gaat. Wat stel je voor dat ik probeer?
Dan is er geen verbinding...
Heb je desktop versie van Raspbian geinstalleerd?
Zo ja, kijk eens of je hem bovenin rechts bij het BT wel tegenkomt?

[ Voor 60% gewijzigd door paQ op 06-09-2018 20:46 ]

• RoTeK70
Rgerr schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:32:
[...]

Ik heb ook gewoon een wachtwoord zitten op Domoticz, en dat werkt prima met edomoticz plug-in. Ik snap alleen niet zo goed wat je vraag dan is, gezien extern inloggen op Domoticz echt iets alleen voor Domoticz is. Homebridge werkt lokaal.
Als ik een wachtwoord instel binnen Domoticz krijg ik dit in mijn log van Homebridge.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fl2ymVi.png

Als ik wachtwoord weghaal dan werkt het wel binnen HomeBridge

Ik heb het al gevonden. Moest "server": "127.0.0.1" naar: "server": "username:password@127.0.0.1"

[ Voor 9% gewijzigd door RoTeK70 op 06-09-2018 21:09 ]

• meesje
paQ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:42:
awair mint is besteld :)
als het goed is met een weekje of 2 in huis :)
(kon voor 30 AUD meer binnen ca 10 dagen, maar vind ik het niet waard)
Wauw, jij bent snel met beslissen. Ik doe er vaak wel wat langer over. ;)
Klopt het dat ik jouw Awair niet kan vinden op hun website? Ik ben benieuwd wat deze exact mee. Ook PM2.5?

• meesje
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:44:
[...]

Wat wordt er in config-ui-x getoond? Geven de tegels onder de Accessories tab wel waarden weer?

O ja, ik had destijds het gevoel de de Flower Care er voor zorgde dat je (iOS/Android) de bluetooth verbinding vast hield. Dat zorgt er voor dat je Raspberry er geen verbinding mee kunt maken. Er kan maar één apparaat tegelijk met de sensor verbinding maken.
Check eens of je op je device onder bluetooth de flower sensor voorbij ziet komen. Zo ja, zet dan even bluetooth uit en weer aan.

• Deadly Knapsack
paQ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:45:
[...]

Dan is er geen verbinding...
Heb je desktop versie van Raspbian geinstalleerd?
Zo ja, kijk eens of je hem bovenin rechts bij het BT wel tegenkomt?
Nee, draai de lite versie. Met het volgende commando zie ik ook gewoon netjes de Flower Care

code:
1
hcitool lescan

Vervolgens verbonden met:

code:
1
gatttool -I -b MAC-address

code:
1
connect

Connectie is succesvol.

• meesje
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:58:
[...]

Vervolgens verbonden met:

code:
1
gatttool -I -b MAC-address
Huh? Deze ken ik niet. Je voert toch het mac adres in in de config.json?

• Deadly Knapsack
meesje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:56:
[...]

Wat wordt er in config-ui-x getoond? Geven de tegels onder de Accessories tab wel waarden weer?
config-ui-x heb ik niet (en wil ik ook liever niet). Is er een andere manier om dit te testen?
O ja, ik had destijds het gevoel de de Flower Care er voor zorgde dat je (iOS/Android) de bluetooth verbinding vast hield. Dat zorgt er voor dat je Raspberry er geen verbinding mee kunt maken. Er kan maar één apparaat tegelijk met de sensor verbinding maken.
Check eens of je op je device onder bluetooth de flower sensor voorbij ziet komen. Zo ja, zet dan even bluetooth uit en weer aan.
Gedaan. Moet ik dan weer 10 minuten wachten?

• Deadly Knapsack
meesje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:01:
[...]

Huh? Deze ken ik niet. Je voert toch het mac adres in in de config.json?
Zeker. Maar de Raspberry Pi moet toch eerst connectie maken? Dat doe ik via de command line. Of spreekt de plugin de bluetooth connectie aan?

• meesje
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:02:
[...]
Gedaan. Moet ik dan weer 10 minuten wachten?
Zag je onder bluetooth dat er verbinding was met de flower sensor? Zo ja, dan hield ie echt de verbinding bezet. In de Mi Home app heb ik daar geen last van.

• meesje
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:02:
[...]

Zeker. Maar de Raspberry Pi moet toch eerst connectie maken? Dat doe ik via de command line. Of spreekt de plugin de bluetooth connectie aan?
Je hoeft geen handmatige connectie te maken. Dat doet de plugin voor je.

• Deadly Knapsack
meesje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:03:
[...]

Zag je onder bluetooth dat er verbinding was met de flower sensor? Zo ja, dan hield ie echt de verbinding bezet. In de Mi Home app heb ik daar geen last van.
Oh, daar heb ik niet opgelet... Gewoon bluetooth uitgezet op mijn iPhone. Nu alles apps behalve Home uitgezet. Zal even paar minuten wachten.

• meesje
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:04:
[...]

Oh, daar heb ik niet opgelet... Gewoon bluetooth uitgezet op mijn iPhone. Nu alles apps behalve Home uitgezet. Zal even paar minuten wachten.
Voor de zekerheid zou ik nog even een reboot gedaan hebben van de RPi. Wellicht blokkeerde jouw handmatig gemaakte BT verbinding de boel.

• Deadly Knapsack
meesje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:08:
[...]

Voor de zekerheid zou ik nog even een reboot gedaan hebben van de RPi. Wellicht blokkeerde jouw handmatig gemaakte BT verbinding de boel.
Haha, was je voor 🙂 Overigens heb ik die handmatige connectie gedaan omdat Paq's opmerking mij triggerde. Daarvoor deed hij het al 2 uur lang niet. Het was dus meer een poging tot oplossen.

• meesje
Vandaag nog eens verdiept in de mi-aqara plugin. Eerlijk best fraai dat je vanuit de config.json de accessoires al van een naam kunt voorzien. Natuurlijk kun je accessoires ook hernoemen in de Woning app. Maar ja, als je af toe een verse homebridge installatie doet, scheelt het wel weer wat tijd.

Daarnaast ook mooi dat je diverse accessoires kunt uitschakelen middels config.json. Hierdoor is het niet nodig om ongebruikte accessoires te parkeren in een 'dummy' ruimte. Bij bijvoorbeeld de magic cube krijg je gelijk diverse extra schakelaars er. Echter die gebruik ik niet, dus verwijderen die handel!

Het kan zijn dat ik het niet goed lees, maar ik moest best zoeken hoe je nu het device sid moest vinden. Het device sid is het serienummer onder 'details' van de betreffende tegel in de Woning app.

Ik vraag me nu nog af of ik het (vaste) ip adres van de gateway moet opnemen in de config.json. In mijn router heb ik trouwens via het mac adres van de gateway er voor gezorgd dat deze een vast ip adres krijgt toegewezen. Ik heb nog geen mogelijkheid gezien om dat via instellingen van de gateway te doen.

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:49:
[...]

Wauw, jij bent snel met beslissen. Ik doe er vaak wel wat langer over. ;)
Klopt het dat ik jouw Awair niet kan vinden op hun website? Ik ben benieuwd wat deze exact mee. Ook PM2.5?
de Awair Mint is het ding, in de VS verkocht als Awair Omni (want API platform erachter waaronder je een soort gezamenlijk portal voor alle kantoren kan maken blabalbalablabaln)
De consumentenversie heet awair (2) (die lelijke houten radio) of awair glow (de stekker)

Het is een Zuid-koreaans bedrijf dat zich duidelijk focussed op de VS, want daar verkoopt mensen bang maken goed. :+

Maar goed, allemaal 1 pot nat dus, met een net wat andere toepassing of functionaliteit.

PM2.5 idd
en VOC
en etc

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 06-09-2018 21:27 ]

• meesje
paQ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:24:
[...]

de Awair Mint is het ding, in de VS verkocht als Awair Omni (want API platform erachter waaronder je een soort gezamenlijk portal voor alle kantoren kan maken blabalbalablabaln)
De consumentenversie heet awair (2) (die lelijke houten radio) of awair glow (de stekker)

Het is een Zuid-koreaans bedrijf dat zich duidelijk focussed op de VS, want daar verkoopt mensen bang maken goed. :+

Maar goed, allemaal 1 pot nat dus, met een net wat andere toepassing of functionaliteit.

PM2.5 idd
en VOC
en etc
Ik ben benieuwd straks naar jouw ervaringen. De prijs is in ieder geval een stuk vriendelijker dan de Dyson... ;)

• Deadly Knapsack
Lijkt niet veel uit te maken. Er zijn ook geen errors in de logging van homebridge te zien. De tiles zijn ook gewoon netjes zichtbaar in Home. Nog meer suggesties?

• paQ
  • Nu online
rebooten :?

• Deadly Knapsack
Meerdere keren gedaan al!

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- Reboot Pi (paar keer)
- Handmatige bluetooth connectie gemaakt (succesvol)
- Homebridge in insecure mode gedraaid
- MAC adres in kleine lettertjes en met grote letters geprobeerd
- 2 uur gewacht
- Bluetooth verbinding met iPhone verbroken
- Firmware geupdate naar laatste versie

De Flower Care app geeft, indien verbonden met Bluetooth, de juiste waardes aan. 100% batterij en (voor zover ik kan bepalen) de juiste metingen.

• paQ
  • Nu online
Heb je wel de "International version" van de mi flower?

• meesje
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:35:
Meerdere keren gedaan al!

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- Reboot Pi (paar keer)
- Handmatige bluetooth connectie gemaakt (succesvol)
- Homebridge in insecure mode gedraaid
- MAC adres in kleine lettertjes en met grote letters geprobeerd
- 2 uur gewacht
- Bluetooth verbinding met iPhone verbroken
- Firmware geupdate naar laatste versie

De Flower Care app geeft, indien verbonden met Bluetooth, de juiste waardes aan. 100% batterij en (voor zover ik kan bepalen) de juiste metingen.
Welke pre-req stappen heb je uitgevoerd (voor de daadwerkelijke installatie van de plugin)?

De meesten hier komen vanaf de oude mi flower plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate). Voor de nieuwe plugin voer ik altijd de stappen uit van de oude plugin (stappen 1 t/m 5 + 1).
Wellicht zijn die stappen helemaal niet meer nodig voor de nieuwe plugin, maar ja, het werkt. ;)

Vervang stap 3 trouwens door:
code:
1
sudo npm install -g noble --unsafe-perm

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 06-09-2018 21:43 ]

• Deadly Knapsack
paQ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:37:
Heb je wel de "International version" van de mi flower?
Zo stond ie wel geadverteerd! Hoe controleer ik dat?

• paQ
  • Nu online
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:44:
[...]

Zo stond ie wel geadverteerd! Hoe controleer ik dat?
naja niet echt denk ik.
Noble had je wel geïnstalleerd?

• Deadly Knapsack
meesje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:42:
[...]

Welke pre-req stappen heb je uitgevoerd (voor de daadwerkelijke installatie van de plugin)?

De meesten hier komen vanaf de oude mi flower plugin (https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-flower-mate). Voor de nieuwe plugin voer ik altijd de stappen uit van de oude plugin (stappen 1 t/m 5 + 1).
Wellicht zijn die stappen helemaal niet meer nodig voor de nieuwe plugin, maar ja, het werkt. ;)

Vervang stap 3 trouwens door:
code:
1
sudo npm install -g noble --unsafe-perm
Ik heb gewoon de stappen op de NPM pagina gevolgd. Zal eens kijken wat hier nog extra in staat. Noble wordt met de nieuwste versie van Flower Care automatisch geinstalleerd, als ik me niet vergis.

• meesje
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:45:
[...]

Ik heb gewoon de stappen op de NPM pagina gevolgd. Zal eens kijken wat hier nog extra in staat. Noble wordt met de nieuwste versie van Flower Care automatisch geinstalleerd, als ik me niet vergis.
Nu je het zegt, noble zag ik ook voorbij komen bij de install van de nieuwe plugin. Dus wellicht zijn de 1 t/m 5 +1 stappen (oude plugin) helemaal niet nodig. Ik heb nu geen verse installatie in de planning. Maar bij een eerstvolgende keer zal ik alleen de prereq van de nieuwe plugin uitvoeren.

• Deadly Knapsack
Eén van de dingen waar ik een beetje over twijfel is dit:

Due to Bluetooth access, Homebridge must run with elevated privileges to work correctly i.e. sudo or root.

Ik draai Homebridge via pm2. Ik geef het -I mee, maar durf niet te zeggen dat ie echt met root als gebruiker draait.

EDIT: ik weet zeker dat ik homebridge onder root draai. Dus dat is het ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadly Knapsack op 06-09-2018 21:57 ]

• meesje
Ik draai geen pm2, maar heb deze stappen gevolgd om homebridge automatisch te laten starten bij een (re)boot.
https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/

• Deadly Knapsack
paQ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:45:
[...]

naja niet echt denk ik.
Noble had je wel geïnstalleerd?
Er zit een Engelstalige handleiding bij. Lijkt me redelijk internationaal.

• Deadly Knapsack
meesje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:57:
Ik draai geen pm2, maar heb deze stappen gevolgd om homebridge automatisch te laten starten bij een (re)boot.
https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/
Homebridge start ook gewoon netjes op met pm2, dus daar kan het niet aan liggen. Draait met root privileges en in insecure mode.

• meesje
Ik kan verder niks meer bedenken dan de eerdere genoemde 1t/m5+1 stappen van de oude plugin. Ik heb verder nooit stil gestaan met wat elke stap precies doet. Eigenlijk gewoon dom copy/paste-en. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door meesje op 06-09-2018 22:15 ]

• Deadly Knapsack
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:45] Loaded config.json with 4 accessories and 3 platforms.
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:45] ---
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:45] Loaded plugin: homebridge-klikaanklikuit
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:45] Registering platform 'homebridge-klikaanklikuit.KlikAanKlikUit'
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:45] ---
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:46] Loaded plugin: homebridge-bravia
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:46] Registering platform 'homebridge-bravia.BraviaPlatform'
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:46] ---
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:48] Loaded plugin: homebridge-ifttt
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:48] Registering platform 'homebridge-ifttt.IFTTT'
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:48] ---
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:48] Loaded plugin: homebridge-mi-flower-care
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:52] Registering accessory 'homebridge-mi-flower-care.mi-flower-care'
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:52] ---
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:53] Loaded plugin: homebridge-weather
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] Registering accessory 'homebridge-weather.Weather'
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] ---
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] Loading 3 platforms...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] Initializing KlikAanKlikUit platform...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] using driver 'rpi'
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] initialized RPi driver (pin 11)
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] adding lightbulb 'Corner Light' (address = 1, device = 1)
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] adding lightbulb 'Table Lights' (address = 2, device = 2)
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] adding fan 'Fan' (address = 4, device = 4)
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] adding lightbulb 'Neon Lamp' (address = 5, device = 5)
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] Initializing platform accessory 'Corner Light'...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] Initializing platform accessory 'Table Lights'...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] Initializing platform accessory 'Fan'...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [KlikAanKlikUit] Initializing platform accessory 'Neon Lamp'...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [IFTTT] Initializing IFTTT platform...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:55] [IFTTT] Loading accessories...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [IFTTT] Found: button_pressed
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [IFTTT] Loading service: Plant 2, subtype: plant_2
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [IFTTT] Loading service: Athyriaceae, subtype: plant_1
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [IFTTT] Initializing platform accessory 'button_pressed'...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [BraviaPlatform] Initializing BraviaPlatform platform...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [BraviaPlatform] Initializing platform accessory 'TV'...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] Loading 4 accessories...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [Testplant] Initializing mi-flower-care accessory...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [Current Temp] Initializing Weather accessory...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [Current Temp] Starting Polling background service for Current Temp
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [Today Min] Initializing Weather accessory...
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:56] [Today Max] Initializing Weather accessory...
0|homebrid | Setup Payload:
0|homebrid | X-HM://0023ISYWYFIH7
0|homebrid | Scan this code with your HomeKit app on your iOS device to pair with Homebridge:
0|homebrid | [06/09/2018, 22:23:57] Homebridge is running on port 51826.
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:02] [Today Max] Fetched temperature value 15.34deg of type 'max' for accessory Today Max
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:07] [Today Min] Fetched temperature value 13.84deg of type 'min' for accessory Today Min
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:07] [Current Temp] Fetched temperature value 14.2deg of type 'current' for accessory Current Temp
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:07] [Current Temp] Fetched temperature value 14.2deg of type 'current' for accessory Current Temp
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:13] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] dimming fan 'Fan' (address = 4, device = 4) to level 3
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:14] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] dimming lightbulb 'Table Lights' (address = 2, device = 2) to level 6
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:15] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] switching lightbulb 'Table Lights' (address = 2, device = 2) on
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:15] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] switching fan 'Fan' (address = 4, device = 4) on
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:16] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] switching lightbulb 'Neon Lamp' (address = 5, device = 5) on
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:17] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] switching lightbulb 'Corner Light' (address = 1, device = 1) on
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:22] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] dimming lightbulb 'Table Lights' (address = 2, device = 2) to level 13
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:23] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] dimming lightbulb 'Table Lights' (address = 2, device = 2) to level 9
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:23] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] dimming lightbulb 'Table Lights' (address = 2, device = 2) to level 7
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:24] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] dimming lightbulb 'Table Lights' (address = 2, device = 2) to level 6
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:25] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] dimming lightbulb 'Table Lights' (address = 2, device = 2) to level 7
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:26] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] dimming lightbulb 'Table Lights' (address = 2, device = 2) to level 6
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:42] [Today Max] Fetched temperature value 15.34deg of type 'max' for accessory Today Max
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:42] [Today Max] Returning cached data 15.34
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:42] [Today Min] Fetched temperature value 13.84deg of type 'min' for accessory Today Min
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:42] [Today Min] Returning cached data 13.84
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:43] [Current Temp] Fetched temperature value 14.2deg of type 'current' for accessory Current Temp
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:43] [Current Temp] Fetched temperature value 14.2deg of type 'current' for accessory Current Temp
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:45] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] switching fan 'Fan' (address = 4, device = 4) off
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:46] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] dimming fan 'Fan' (address = 4, device = 4) to level 2
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:47] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] switching fan 'Fan' (address = 4, device = 4) on
0|homebrid | [06/09/2018, 22:24:48] [KlikAanKlikUit] [homebridge-klikaanklikuit] dimming fan 'Fan' (address = 4, device = 4) to level 3

Dit ziet er toch gewoon goed uit allemaal?

• Deadly Knapsack
Bijzonder. Even wat pm2 run variabelen aangepast en opeens zie ik 'm netjes in Home & Eve. Even kijken hoe stabiel. Ik vermoed dat het komt omdat noble aangeroepen werd door pi en niet door root. Heel bijzonder. Morgen maar wat meer induiken. Dank allen voor de suggesties.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadly Knapsack op 06-09-2018 22:55 ]

• paQ
  • Nu online
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:58:
[...]

Er zit een Engelstalige handleiding bij. Lijkt me redelijk internationaal.
Ik doelde op het controleren

• meesje
Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:54:
Bijzonder. Even wat pm2 run variabelen aangepast en opeens zie ik 'm netjes in Home & Eve. Even kijken hoe stabiel. Ik vermoed dat het komt omdat noble aangeroepen werd door pi en niet door root. Heel bijzonder. Morgen maar wat meer induiken. Dank allen voor de suggesties.
Mooi dat het in ieder geval opgelost is!

• Boest
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-01 10:44
Dananlock V3 Homekit

(Smoes voor thuis) Onze kinderen komen op een leeftijd dat je ze een huissleutel mee moet gaan geven en we zijn allemaal weleens een sleutel kwijt geraakt en de cilinders zijn duurder en veiliger lijkt het mij beter dan we een Danalock installeren. onze meiden hebben allebei een iPhone.

Omdat we in 2016 zijn verhuisd hebben we ook overal nieuwe gelijk sluitende cilinders ingezet waar handig en veilig is met een draaiknop van binnen zo ook in de inpandige garagedeur en zowel bekend heeft de danalock een speciale cilinder nodig dat betekend weer een investering omdat ik alles gelijk wilde houden, toen besloten zelf met de vijl aan de haal te gaan.

Het originele pieleke van de draaiknop was net te kort en mijn zwager werkt in de handel waar ze onderanderen in cilinders doen hij zei ik kan er een langere kern in zetten zodat je meet "vlees" hebt zo gezegd zo gedaan easy werkje overigens.

Het werkt nu, ook met diverse regels, achteraf had ik toch beter de z-wave versie moeten pakken omdat de homekit toch wel beperkt is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j1NUvyG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pGPDS0t.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4PVyqIX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WSaUfO7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GS1MpRP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SVfApFI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AQak0Sq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qJWVgHE.jpg

• paQ
  • Nu online
keurig toch? :)
Maar idd, de Z-wave versie geeft je veel meer vrijheid (en auto unlock)

• Rgerr
Ook tevreden met mijn z-wave Danalock. Je kunt hem misschien nog ruilen? Als je tenminste via z-wave - Domoticz - Homebridge wil werken.

• paQ
  • Nu online
Dyson wil niet uit mijn homekit :')
Het is een wifi apparaat, met een koppeling naar hun eigen API. Niks BT oid.

pi al gereboot, devices.. iemand nog tips? :P

[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 07-09-2018 10:57 ]

• meesje
@paQ Wellicht al gedaan, maar dat kunnen wij ook niet weten. ;)
code:
1
2
3
cd /home/pi/.homebridge
sudo rm -r persist/
sudo rm -r accessories/

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:54:
Dyson wil niet uit mijn homekit :')
Het is een wifi apparaat, met een koppeling naar hun eigen API. Niks BT oid.

pi al gereboot, devices.. iemand nog tips? :P
Persist folder deleten?

• meesje
Refresh toch je pagina wat vaker..... :+

• paQ
  • Nu online
Die kun je op den duur niet zomaar trashen.

Ik heb ze even naar het bureaublad gesleept en HB herstart. Uiteraard komen er direct twee nieuwe, maar alles in HB werd rood en ging naar geen reactie (incl de dyson ;)
iphone reboot, idem.

de twee nieuwe folders de trashcan in, en de oude weer terug. HB restart.

Toen was dyson weg en werkte alles weer, behalve danalock uit domoticz moest opnieuw worden gekoppeld aan automations en de juiste kamer.

het lijkt nu weer allemaal in orde te zijn

• meesje
Vandaag twee platte verloopstekkers gearriveerd (uit China) en gelijk de Xiaomi Smart Sockets aan homebridge gekoppeld. Voor de aan deze sockets gekoppelde muurlampjes moet ik nog wel led lampen kopen. Maar wat verademing hoe snel dat zigbee werkt. Ik druk op de tegel in de Woning app en ik hoor de stekker gelijk aan klikken. Wat een verschil met de Eve (bluetooth) en Koogeek (wifi) stekkers!

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:24:
Vandaag twee platte verloopstekkers gearriveerd (uit China) en gelijk de Xiaomi Smart Sockets aan homebridge gekoppeld. Voor de aan deze sockets gekoppelde muurlampjes moet ik nog wel led lampen kopen. Maar wat verademing hoe snel dat zigbee werkt. Ik druk op de tegel in de Woning app en ik hoor de stekker gelijk aan klikken. Wat een verschil met de Eve (bluetooth) en Koogeek (wifi) stekkers!
Meten die dingen ook energieverbruik? Wil ze dan in Domoticz gaan gebruiken. Trouwens, de Koogeek plugs reageren bij mij nagenoeg direct nadat ik op de tegel druk.

• meesje
Rgerr schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:42:
[...]

Meten die dingen ook energieverbruik? Wil ze dan in Domoticz gaan gebruiken. Trouwens, de Koogeek plugs reageren bij mij nagenoeg direct nadat ik op de tegel druk.
Er zit nog best een verschil tussen “nagenoeg direct” en “direct” he? ;)
Of doe je hier nu een verkooppraatje gezien v&a? :+

Zonder gekheid, de Koogeek is inderdaad een stuk sneller dan Eve. Echter bij Koogeek had ik incidenteel wel een Eve gevoel.

Nu ik over de snelheid nadenk, voor mij is het puur een gevoel (als ik op de tegel klik, moet ie het gelijk doen), maar ik heb geen automations die afhankelijk zijn van deze snelheid.

In de Mi Home app wordt het stroomverbruik getoond. In de Woning app (met homebridge-mi-aqara plugin) niet. Maar wellicht kan het wel in homebridge met een andere plugin. Als ik me niet vergis zag ik ook een aqara fakegato plugin.

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:56:
[...]

Er zit nog best een verschil tussen “nagenoeg direct” en “direct” he? ;)
Of doe je hier nu een verkooppraatje gezien v&a? :+

Zonder gekheid, de Koogeek is inderdaad een stuk sneller dan Eve. Echter bij Koogeek had ik incidenteel wel een Eve gevoel.

Nu ik over de snelheid nadenk, voor mij is het puur een gevoel (als ik op de tegel klik, moet ie het gelijk doen), maar ik heb geen automations die afhankelijk zijn van deze snelheid.

In de Mi Home app wordt het stroomverbruik getoond. In de Woning app (met homebridge-mi-aqara plugin) niet. Maar wellicht kan het wel in homebridge met een andere plugin. Als ik me niet vergis zag ik ook een aqara fakegato plugin.
Laat ik het dan zo stellen: op het moment dat ik de tegel aanraak, springt de plug aan. Zo goed als direct, omdat direct in dit geval theoretisch niet mogelijk is. Gezien actie/reactie. ;)

Maar goed, Zigbee werkt over het algemeen dikke prima. :) Mits je de Zigbee apparaten een stukje (50cm) van je WiFi router en accesspoints hangt, heb me een keer rot gezocht waarom de Hue het ineens niet meer deed... Heb momenteel een aantal protocollen in huis. Zigbee, Bluetooth, WiFi, Z-wave, en tot mijn verbazing werkt het allemaal prima samen.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
RoTeK70 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:47:
Heb omdat ik extra apps gebruik voor Domoticz gewoon user password aan staan en een hoog poortje open staan (hiervoor gebruik ik mijn VPN niet) voor Homebridge heb ik geen user password ingesteld. Gebruik de Ipad van mijn vrouw als Hub en voor zover ik begrepen heb werkt het dan via de Icloud.

Bing

• RoTeK70
bing69 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:17:
[...]

Heb omdat ik extra apps gebruik voor Domoticz gewoon user password aan staan en een hoog poortje open staan (hiervoor gebruik ik mijn VPN niet) voor Homebridge heb ik geen user password ingesteld. Gebruik de Ipad van mijn vrouw als Hub en voor zover ik begrepen heb werkt het dan via de Icloud.
Het is ondertussen opgelost. Het invoeren van login en password binnen Config.json was voldoende.

• max.schollen
Na tips van jullie de raspberry pi opnieuw geïnstalleerd en homebridge opnieuw installeren met het stappenplan van de dit topic wil ik het onderstaande commando invoeren krijg ik een fout melding
weet iemand wat er aan de hand is ?

Comando
code:
1
sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge

Foutmelding
code:
1
sudo: npm: command not found

• Rgerr
max.schollen schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:15:
Na tips van jullie de raspberry pi opnieuw geïnstalleerd en homebridge opnieuw installeren met het stappenplan van de dit topic wil ik het onderstaande commando invoeren krijg ik een fout melding
weet iemand wat er aan de hand is ?

Comando
code:
1
sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge

Foutmelding
code:
1
sudo: npm: command not found
Npm is niet geïnstalleerd. Heb je nodejs wel geïnstalleerd, zoals aangegeven in de begin post?
Pagina: 1 ... 22 ... 52 Laatste