Ik hoop ook dat er een flinke inhaalslag gemaakt gaat worden. Het lijkt me dat er met Siri meer winst behaald kan worden (lees: een grotere doelgroep bereikt kan worden) dan allerlei geknutsel (ja ja, daar is mijn favoriete woord weerRgerr schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:22:
[...]
Siri loopt wat dat betreft echt achter jammer genoeg... Hoop dat 12 september Siri weer uitgebreid zal worden en in het Nederlands komt.
Ik heb ondertussen ook mijn Homebridge draaien met Sonoff S20s (met geflashte firmware) en de Xiaomi Gateway. Het werkt als een zonnetje, nu nog een iPad als hub maar binnenkort de ATV 4K maar eens bestellen.
Ik lees veel over automatiseringen. Ik kan automatiseren maken in de Home app van Apple, maar ik kan bijvoorbeeld niks doen met mijn temp sensor. Is er een plugin die dat uitbreidt of is het beter om een andere app te gebruiken als vervanger van Home? Hebben jullie wat voorbeelden voor me ter inspiratie?
Ik lees veel over automatiseringen. Ik kan automatiseren maken in de Home app van Apple, maar ik kan bijvoorbeeld niks doen met mijn temp sensor. Is er een plugin die dat uitbreidt of is het beter om een andere app te gebruiken als vervanger van Home? Hebben jullie wat voorbeelden voor me ter inspiratie?
Kun je wat meer info geven dan alleen 'mijn temp sensor'? Welk merk/type?Wusser schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:47:
Ik heb ondertussen ook mijn Homebridge draaien met Sonoff S20s (met geflashte firmware) en de Xiaomi Gateway. Het werkt als een zonnetje, nu nog een iPad als hub maar binnenkort de ATV 4K maar eens bestellen.
Ik heb de temp / humidity sensor v2 van Xiaomi. Ik heb 2 tegels in mijn home app; temperatuur en luchtvochtigheid. Als ik bij het automatiserings-tabje dan iets wil maken is het gebruik van een sensor niet mogelijk omdat ik een compatible sensor mis waarschijnlijk.meesje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:48:
[...]
Kun je wat meer info geven dan alleen 'mijn temp sensor'? Welk merk/type?
Smart home automation duur maar heel compleet
Hesperus gratis
Controller freemium
Eve, uitgebreid, maar niet de fijnste voor automatiseringen
Hesperus gratis
Controller freemium
Eve, uitgebreid, maar niet de fijnste voor automatiseringen
[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 31-08-2018 18:52 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Zelf heb ik gebruik gemaakt/maak ik gebruik van:Wusser schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:50:
[...]
Ik heb de temp / humidity sensor v2 van Xiaomi. Ik heb 2 tegels in mijn home app; temperatuur en luchtvochtigheid. Als ik bij het automatiserings-tabje dan iets wil maken is het gebruik van een sensor niet mogelijk omdat ik een compatible sensor mis waarschijnlijk.
- Woning
- Eve
- Koogeek
- Hesperus
Mijn streven was om zo veel mogelijk in de Woning app te doen, maar dat is kansloos. Je kunt bijvoorbeeld wel 'zon onder' als trigger gebruiken maar niet nog een conditie toevoegen. Bijvoorbeeld: buitenverlichting aan bij zonsondergang met conditie 'voor 22.00 uur'. Dit is wel mogelijk met de Eve app.
In de Eve loop ik er tegen aan dat je geen triggers kunt instellen op 'kleiner dan' waarden. Daarvoor maak ik nu gebruik van de Koogeek app. In de Koogeek app kun je weer geen zonsondergang als trigger gebruiken, wel als conditie.... Hesperus kent hetzelfde euvel.
Op dit moment heb ik twee apps in gebruik: Eve voor automations waarbij zonsondergang/tijd als trigger of conditie gebruikt wordt. Voor kleiner dan/groter dan en zo gebruik ik de Koogeek app.
@paQ Zelf dacht ik dat in de Smart Home app echt alles kan, maar als ik me niet vergis, gaf jij aan dat deze ook een beperking had (en wat in de Woning app wel mogelijk was?). Kun je aangeven wat die beperking van de Smart Home app is?
Edit: al gevonden.
paQ in "Homebridge topic"
Ik heb gekozen voor DarkSky, meeste opties.meesje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:24:
[...]
Gebruik je Dark Sky of Openweathermap.
Het is inderdaad een mooie plugin (veel info). Ik ben benieuwd hoe je deze info in welke automations gaat gebruiken.
Geen automations, gewoon voor de leuk.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Uhm.... Wat?paQ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:04:
Draai je homebridge niet als service dan?
@meesje had het daar ook al over.
Denk dat ik iets gemist heb?
Ik ga rechtstreeks naar Smart Home.meesje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:02:
[...]
Zelf heb ik gebruik gemaakt/maak ik gebruik van:
- Woning
- Eve
- Koogeek
- Hesperus
Mijn streven was om zo veel mogelijk in de Woning app te doen, maar dat is kansloos. Je kunt bijvoorbeeld wel 'zon onder' als trigger gebruiken maar niet nog een conditie toevoegen. Bijvoorbeeld: buitenverlichting aan bij zonsondergang met conditie 'voor 22.00 uur'. Dit is wel mogelijk met de Eve app.
In de Eve loop ik er tegen aan dat je geen triggers instellen op 'kleiner dan' waarden. Daarvoor maak ik nu gebruik van de Koogeek app. In de Koogeek app kun je weer geen zonsondergang als trigger gebruiken, wel als conditie.... Hesperus kent hetzelfde euvel.
Op dit moment heb ik twee apps in gebruik: Eve voor automations waarbij zonsondergang/tijd als trigger of conditie gebruikt wordt. Voor kleiner dan/groter dan en zo gebruik ik de Koogeek app.
@paQ Zelf dacht ik dat in de Smart Home app echt alles kan, maar als ik me niet vergis, gaf jij aan dat deze ook een beperking had (en wat in de Woning app wel mogelijk was?). Kun je aangeven wat die beperking van de Smart Home app is?
Tig condities te combineren met als/dan. Werkt prima!!!
Enige dat ik daar niet krijg ingesteld is long/short press voor de Hue dimmers.
Ook sunrise als trigger, maar ook als conditie? Even zeker weten, voordat mijn duurste app aller tijden ga aanschaffen.Serena schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:14:
[...]
Ik ga rechtstreeks naar Smart Home.
Tig condities te combineren met als/dan. Werkt prima!!!
Enige dat ik daar niet krijg ingesteld is long/short press voor de Hue dimmers.
Als je je RPI uit en dan weer aan zet, hoe start jij dan homebridge op? Gebeurt dat automatisch (dus als ‘service’) of type je in een terminal venster het commando ‘homebridge -I’ (dus handmatig opstarten).Serena schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:09:
[...]
Uhm.... Wat?
@meesje had het daar ook al over.
Denk dat ik iets gemist heb?
Dat laatste is dus niet nodig. Je kan (o.a. middels de eerder aangegeven 10 stappen, maar ook via pm2) er voor zorgen dat wanneer je je RPI opstart of reboot, homebridge automatisch opgestart wordt. Zelf vind ik dat fijn, omdat mijn gehele installatie van homebridge maar ook het verdere onderhoud doe zonder de RPI aan tv/monitor te hangen en ook zonder toetsenbord/muis er aan te koppelen.
Oké, startte idd met de hand op.meesje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:34:
[...]
Als je je RPI uit en dan weer aan zet, hoe start jij dan homebridge op? Gebeurt dat automatisch (dus als ‘service’) of type je in een terminal venster het commando ‘homebridge -I’ (dus handmatig opstarten).
Dat laatste is dus niet nodig. Je kan (o.a. middels de eerder aangegeven 10 stappen, maar ook via pm2) er voor zorgen dat wanneer je je RPI opstart of reboot, homebridge automatisch opgestart wordt. Zelf vind ik dat fijn, omdat mijn gehele installatie van homebridge maar ook het verdere onderhoud doe zonder de RPI aan tv/monitor te hangen en ook zonder toetsenbord/muis er aan te koppelen.
Projectje voor morgen dus… 👍🏼
Even gecheckt. Yep, kan!!!meesje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:26:
[...]
Ook sunrise als trigger, maar ook als conditie? Even zeker weten, voordat mijn duurste app aller tijden ga aanschaffen.
Ach, valt wel mee hoor.meesje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:43:
[...]
Thanks! Dan morgen maar aanschaffen en mijn automations opnieuw opzetten.
Ik gebruik pm2 voor het automatisch starten en monitoren van Homebridge. Als ie crasht, dan herstart pm2 ‘m zelf weer. Houdt ook logging, memory en cpu gebruik bij. Bevalt me erg goed. Je hebt ook de mogelijkheid om een directory of bestand te monitoren en bij een wijziging (denk aan nieuwe versie van config.json) Homebridge te herstarten. Heb ik zelf nog niet aangezet, maar het kan wel.
Heeft iemand ervaring met het migreren van homebridge van ios naar android? Bij bijv een overstap van iphone naar een anroid toestel?
Ik denk eigenlijk niet dat dat mogelijk is, Homebridge is een Homekit hub, en Homekit is Apple. En Android is vloeken in de kerk wat dat betreft.jos149 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:04:
Heeft iemand ervaring met het migreren van homebridge van ios naar android? Bij bijv een overstap van iphone naar een anroid toestel?
Wat @Rgerr al aangeeft, is wat jij wil kansloos. En inderdaad een verboden onderwerp in dit topic...jos149 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:04:
Sowieso is ‘migreren van homebridge’ niet de juiste term. Migreren betekent dat je homebridge bijvoorbeeld overzet van een raspberry met raspbian naar bv MacOS of Ubuntu.
Homekit is onderdeel van je icloud. Dat gaat never niet lukken op android.
Wat raden jullie aan als centrale multi sensor, waarmee je kan automatiseren op basis van aanwezigheid, licht (dus hoe donker), temperatuur, etc? Zou ‘m graag aan plafond hebben op een plek waar wel lichtpunt, maar geen lamp zit. Zag de Fibaro Multi Sensor, maar vrij kostbaar. Nog meer opties?
Zou een Philips Hue Motion gebruiken, daarmee schakel ik bijvoorbeeld lampen: als lux waarde tussen 3-5 lux en tijd tussen 16.00 en 21.00, dan scène avondlicht. Of als beweging en scène welterusten aan en tijd tussen 22.00 en zonsopkomst, dan lichtstrips keuken aan.Deadly Knapsack schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:35:
Wat raden jullie aan als centrale multi sensor, waarmee je kan automatiseren op basis van aanwezigheid, licht (dus hoe donker), temperatuur, etc? Zou ‘m graag aan plafond hebben op een plek waar wel lichtpunt, maar geen lamp zit. Zag de Fibaro Multi Sensor, maar vrij kostbaar. Nog meer opties?
Mocht je echt aanwezigheid er bij willen, kun je standaard in je automatisering aanvinken ‘alleen als iemand thuis is’.
Een weekje of twee al iets geschreven over mijn problemen met homebridge, het werkte tot voor twee weken terug icm Domoticz goed.
Als ik de config.json aanpas door het nummer te verhogen krijg ik alles op de Ipad met de laatste IOS gewoon binnen. Echter binnen een uur krijg bij de tegeltjes " onbereikbaar" te zien. De app Eve blijft wel draaien.......
Even PM2 gebruikt maar binnen de kortste tijd was homebridge 37 keer opnieuw opgestart!
Nogmaals met de hand opgestart en dan krijg ik dit te zien (wie weet raad):
Als ik de config.json aanpas door het nummer te verhogen krijg ik alles op de Ipad met de laatste IOS gewoon binnen. Echter binnen een uur krijg bij de tegeltjes " onbereikbaar" te zien. De app Eve blijft wel draaien.......
Even PM2 gebruikt maar binnen de kortste tijd was homebridge 37 keer opnieuw opgestart!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| pi@raspberrypi:~ $ homebridge
*** WARNING *** The program 'node' uses the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi.
*** WARNING *** Please fix your application to use the native API of Avahi!
*** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node>
*** WARNING *** The program 'node' called 'DNSServiceRegister()' which is not supported (or only supported partially) in the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi.
*** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node&f=DNSServiceRegister>
[9/1/2018, 2:59:05 PM] Loaded plugin: homebridge-edomoticz
[9/1/2018, 2:59:05 PM] Registering platform 'homebridge-edomoticz.eDomoticz'
[9/1/2018, 2:59:05 PM] ---
[9/1/2018, 2:59:05 PM] Loaded config.json with 0 accessories and 1 platforms.
[9/1/2018, 2:59:05 PM] ---
[9/1/2018, 2:59:05 PM] Loading 1 platforms...
[9/1/2018, 2:59:05 PM] [eDomoticz] Initializing eDomoticz platform...
[9/1/2018, 2:59:05 PM] Loading 0 accessories...
Scan this code with your HomeKit App on your iOS device to pair with Homebridge:
┌────────────┐
│ 031-45-111 │
└────────────┘
events.js:141
throw er; // Unhandled 'error' event
^
Error: listen EADDRINUSE :::51826
at Object.exports._errnoException (util.js:907:11)
at exports._exceptionWithHostPort (util.js:930:20)
at Server._listen2 (net.js:1250:14)
at listen (net.js:1286:10)
at Server.listen (net.js:1382:5)
at EventedHTTPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/util/eventedhttp.js:59:19)
at HAPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/HAPServer.js:157:20)
at Bridge.Accessory.publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/Accessory.js:496:16)
at Server._publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:111:16)
at Server.run (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:88:10) |
Bing
Vreemd, je hebt ook maar 1 platform: edomoticz er in zitten. Wat draait er naast Domoticz en Homebridge nog meer op de pi? Hoe zit het met geheugenverbruik?bing69 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:09:
Een weekje of twee al iets geschreven over mijn problemen met homebridge, het werkte tot voor twee weken terug icm Domoticz goed.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36pi@raspberrypi:~ $ homebridge *** WARNING *** The program 'node' uses the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi. *** WARNING *** Please fix your application to use the native API of Avahi! *** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node> *** WARNING *** The program 'node' called 'DNSServiceRegister()' which is not supported (or only supported partially) in the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi. *** WARNING *** Please fix your application to use the native API of Avahi! *** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node&f=DNSServiceRegister> [9/1/2018, 2:59:05 PM] Loaded plugin: homebridge-edomoticz [9/1/2018, 2:59:05 PM] Registering platform 'homebridge-edomoticz.eDomoticz' [9/1/2018, 2:59:05 PM] --- [9/1/2018, 2:59:05 PM] Loaded config.json with 0 accessories and 1 platforms. [9/1/2018, 2:59:05 PM] --- [9/1/2018, 2:59:05 PM] Loading 1 platforms... [9/1/2018, 2:59:05 PM] [eDomoticz] Initializing eDomoticz platform... [9/1/2018, 2:59:05 PM] Loading 0 accessories... Scan this code with your HomeKit App on your iOS device to pair with Homebridge: ┌────────────┐ │ 031-45-111 │ └────────────┘ events.js:141 throw er; // Unhandled 'error' event ^ Error: listen EADDRINUSE :::51826 at Object.exports._errnoException (util.js:907:11) at exports._exceptionWithHostPort (util.js:930:20) at Server._listen2 (net.js:1250:14) at listen (net.js:1286:10) at Server.listen (net.js:1382:5) at EventedHTTPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/util/eventedhttp.js:59:19) at HAPServer.listen (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/HAPServer.js:157:20) at Bridge.Accessory.publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/lib/Accessory.js:496:16) at Server._publish (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:111:16) at Server.run (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/lib/server.js:88:10)
Voor zover (weet niet zo snel hoe ik het kan zien) draait alles normaal. Naast Domoticz en Homebridge draait ook nog Mochad en dat is het voor zover ik weet.Rgerr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:24:
[...]
Vreemd, je hebt ook maar 1 platform: edomoticz er in zitten. Wat draait er naast Domoticz en Homebridge nog meer op de pi? Hoe zit het met geheugenverbruik?
Bing
bing69 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:29:
[...]
Voor zover (weet niet zo snel hoe ik het kan zien) draait alles normaal. Naast Domoticz en Homebridge draait ook nog Mochad en dat is het voor zover ik weet.
code:
in je terminal typen.1
| free -m |
Check dat eens voordat Homebridge crasht, neem aan dat je ondertussen wel hebt gezien na hoe lang Homebridge crasht?
Binnen een uur loopt hij niet meer echter Eve loopt nog een hele tijd door. Nu ook niet meerRgerr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:37:
[...]
code:in je terminal typen.
1 free -m
Check dat eens voordat Homebridge crasht, neem aan dat je ondertussen wel hebt gezien na hoe lang Homebridge crasht?
code:
1
2
3
4
| total used free shared buffers cached Mem: 923 382 540 6 43 153 -/+ buffers/cache: 185 738 Swap: 99 0 99 |
[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 01-09-2018 16:43 ]
Bing
Eve loopt toch sowieso door? Die zit toch niet in Homebridge?bing69 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:41:
[...]
Binnen een uur loopt hij niet meer echter Eve loopt nog een hele tijd door. Nu ook niet meer![]()
code:
1 2 3 4 total used free shared buffers cached Mem: 923 382 540 6 43 153 -/+ buffers/cache: 185 738 Swap: 99 0 99
Aan je geheugen verbruik ligt het niet, die heeft nog ruimte zat. Of die moet ineens vollopen maar lijkt me stug.
Als ik jou was, even frisse installatie van Raspian er op zetten. Gezien je niet gek veel hebt draaien, valt waarschijnlijk het werk ook wel mee mits je van je config en Domoticz database even een backup maakt. Scheelt waarschijnlijk een hoop werk achteraf in vergelijking met trouble shooting.
Heb nog een Pi liggen, gaan we daar eens op testen. Bedankt voor het meedenken.Rgerr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:46:
[...]
Eve loopt toch sowieso door? Die zit toch niet in Homebridge?
Aan je geheugen verbruik ligt het niet, die heeft nog ruimte zat. Of die moet ineens vollopen maar lijkt me stug.
Als ik jou was, even frisse installatie van Raspian er op zetten. Gezien je niet gek veel hebt draaien, valt waarschijnlijk het werk ook wel mee mits je van je config en Domoticz database even een backup maakt. Scheelt waarschijnlijk een hoop werk achteraf in vergelijking met trouble shooting.
Bing
Thanks. Werkt die ‘aanwezigheid’ in automation op basis van aangemelde iPhone of echt op basis van motion?Rgerr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:57:
[...]
Zou een Philips Hue Motion gebruiken, daarmee schakel ik bijvoorbeeld lampen: als lux waarde tussen 3-5 lux en tijd tussen 16.00 en 21.00, dan scène avondlicht. Of als beweging en scène welterusten aan en tijd tussen 22.00 en zonsopkomst, dan lichtstrips keuken aan.
Mocht je echt aanwezigheid er bij willen, kun je standaard in je automatisering aanvinken ‘alleen als iemand thuis is’.
Beide, de motion sensor detecteert ‘aanwezigheid’ doormiddel van beweging. Je hub (iPad/Apple tv 4(k) detecteert aanwezigheid doormiddel van je iPhone die ‘aanwezig’ is. Je kunt daardoor bijvoorbeeld instellen dat lampen aangaan als er beweging gedetecteerd wordt door je motion sensor, maar als je ook een hond hebt die er langs loopt, en je hebt ingesteld dat de automation op aanwezigheid moet af gaan, gaat ie wel of niet aan op basis van aanwezigheid van je iPhone en beweging.Deadly Knapsack schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:24:
[...]
Thanks. Werkt die ‘aanwezigheid’ in automation op basis van aangemelde iPhone of echt op basis van motion?
Check. Heb ik daar een Philips Hue Bridge voor nodig?Rgerr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:28:
[...]
Beide, de motion sensor detecteert ‘aanwezigheid’ doormiddel van beweging. Je hub (iPad/Apple tv 4(k) detecteert aanwezigheid doormiddel van je iPhone die ‘aanwezig’ is. Je kunt daardoor bijvoorbeeld instellen dat lampen aangaan als er beweging gedetecteerd wordt door je motion sensor, maar als je ook een hond hebt die er langs loopt, en je hebt ingesteld dat de automation op aanwezigheid moet af gaan, gaat ie wel of niet aan op basis van aanwezigheid van je iPhone en beweging.
Voor alle Hue accessoires in HomeKit heb je een Hue Bridge 2.0 of hoger nodig.Deadly Knapsack schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:56:
[...]
Check. Heb ik daar een Philips Hue Bridge voor nodig?
Of de homebridge-hue plugin.Rgerr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:52:
[...]
Voor alle Hue accessoires in HomeKit heb je een Hue Bridge 2.0 of hoger nodig.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-hue
Je gaat toch niet heel je beleid omgooien van native naar Homebridge he?meesje schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:22:
[...]
Of de homebridge-hue plugin.
De plugin zal ik sowieso gaan gebruiken, want Homebridge. Maar dan heb ik toch nog steeds de bridge nodig als ik me niet vergis?meesje schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:22:
[...]
Of de homebridge-hue plugin.
Je hoeft de plug-in niet te gebruiken als je een Hue bridge 2.0 of hoger gebruikt, die kun direct toevoegen aan je Woning app zonder tussenkomst van Homebridge. Een hub aan een hub toevoegen is een beetje dubbel.Deadly Knapsack schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:59:
[...]
De plugin zal ik sowieso gaan gebruiken, want Homebridge. Maar dan heb ik toch nog steeds de bridge nodig als ik me niet vergis?
Makes sense. Kan ik met automation dan wel iets anders dan Hue producten aansturen op basis van de Philips Hue Motion sensor?Rgerr schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:15:
[...]
Je hoeft de plug-in niet te gebruiken als je een Hue bridge 2.0 of hoger gebruikt, die kun direct toevoegen aan je Woning app zonder tussenkomst van Homebridge. Een hub aan een hub toevoegen is een beetje dubbel.
Integreer je ze in HomeKit, kun je ze gewoon in automation gebruiken met andere accessoires. De Woning app heeft wel z’n beperkingen, apps zoals Smart Home en Hesperus hebben wat meer/andere mogelijkheden. Of bedoel je dat niet?Deadly Knapsack schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:09:
[...]
Makes sense. Kan ik met automation dan wel iets anders dan Hue producten aansturen op basis van de Philips Hue Motion sensor?
Dat bedoelde ik zeker. Ik heb de Smart Home app, maar nog geen hub. Ik las op diverse websites dat de Philips Bridge alleen werkt met Hue lampen. Maar daar bedoelen ze vast mee dat je niet zomaar andere accessoires op de Bridge aan kan sluiten. Als ieder willekeurig Homekit device in combinatie met de Philips Bridge via Home gebruikt kan worden, is het perfect. Dus dat was inderdaad mijn vraag en bedankt voor het antwoord! 🙂Rgerr schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:50:
[...]
Integreer je ze in HomeKit, kun je ze gewoon in automation gebruiken met andere accessoires. De Woning app heeft wel z’n beperkingen, apps zoals Smart Home en Hesperus hebben wat meer/andere mogelijkheden. Of bedoel je dat niet?
De Dyson luchtreinigers hebben een app, meten VOC EN stof
(en LV en temp)
https://www.dyson.com/pur...k-tower-white-silver.html
het is me alleen niet duidelijk of de dyson link plugin dat er nu ook allemaal uitvist
https://www.npmjs.com/package/homebridge-dyson-link
Het staat hier niet bij, terwijl wel filter life wordt getoond.
edit:
DysonLinkAccessory.js Added additional air purifier values to the air quality sensor.
DysonLinkDevice.js Added additional air purifier values to the air quality sensor.
hmmm....
het is me alleen niet duidelijk of de dyson link plugin dat er nu ook allemaal uitvist
edit:
DysonLinkAccessory.js Added additional air purifier values to the air quality sensor.
DysonLinkDevice.js Added additional air purifier values to the air quality sensor.
hmmm....
[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 03-09-2018 09:18 ]
Wel knetterduur...paQ schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:16:
De Dyson luchtreinigers hebben een app, meten VOC EN stof(en LV en temp)
edit:
hmmm....
sja, al die apparaten die ook echt een beetje hun best lijken te doen zitten zo op 400+
Als ze dan een goedwerkende sensor voor e.e.a. aan boord hebben die in homekit zijn aan te sturen, dan kun je er nog eens een nachtje over slapen
Als je de kosten van een eve room eraf haalt issie eigenlijk nog maar 300 he
Een update mbt een niet werkende Aqara cube (de Mi cube werkte al goed).
Update van GitHub:
Today I updated my gateway firmware to 1.4.1_157.0143 using the Mi Home App (on mainland china server) and now the cube is working fine. My plugin version is 0.6.9 and the buttons/switches are discovered in Homekit, assining actions also works. So you have to update your Gateway and the issue should be solved. Also restart your homebridge to refresh the accessories. So I guess it was a faulty gateway firmware.
https://github.com/YinHan...ridge-mi-aqara/issues/190
Deze week maar eens proberen.
Update van GitHub:
Today I updated my gateway firmware to 1.4.1_157.0143 using the Mi Home App (on mainland china server) and now the cube is working fine. My plugin version is 0.6.9 and the buttons/switches are discovered in Homekit, assining actions also works. So you have to update your Gateway and the issue should be solved. Also restart your homebridge to refresh the accessories. So I guess it was a faulty gateway firmware.
https://github.com/YinHan...ridge-mi-aqara/issues/190
Deze week maar eens proberen.
de (kickstarter) BRID is een modulair systeem, inclusief CO.
Het is alleen onduidelijk wat ie nou precies meet aan stof of VOC, MAAR wel homekit
Prijs, 600 - 1100 afhankelijk van je setup.
Had gelukkig een backup, Ipad van de vrouw (die bijna altijd thuis is) als Hub ingesteld.bing69 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:49:
[...]
Heb nog een Pi liggen, gaan we daar eens op testen. Bedankt voor het meedenken.
Alles werkt weer uit de kunst!!
Thanks voor het meedenken.
Bing
Via ebay kun je de Awair mint kopen, voor ca 150 USD
http://blog.naver.com/Pos...l=true&directAccess=false
In de VS wordt ie zo te zien verkocht als Awair omni (for business)
Kan (ook?) aan 5V USB
meet LV, temp, PM2.5, en VOC
en werkt via een homebridge plugin.
http://blog.naver.com/Pos...l=true&directAccess=false
In de VS wordt ie zo te zien verkocht als Awair omni (for business)
Kan (ook?) aan 5V USB
meet LV, temp, PM2.5, en VOC
en werkt via een homebridge plugin.
nou, toch een mooi apparaatje hoor! (en de koogeek heeft geen VOC)
ikvincool
ikvincool
[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 03-09-2018 11:53 ]
Voordat ik deze app koop, zou ik wat willen weten. Ik wil bijvoorbeeld m'n waterverbruik gaan meten met een zelfbouw NPN sensor op de watermeter. Volgens mij zou ik met een homebridge-gpio plugin waardes van die sensor kunnen uitlezen. Kan Homedash daar dan zonder mee mee omgaan? Ik zie wel in de featurelist Homebridge support staan, maar verder kan ik er weinig over vinden.
Dat kun je beter aan de maker zelf vragen denk ik.Deadly Knapsack schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:50:
[...]
Voordat ik deze app koop, zou ik wat willen weten. Ik wil bijvoorbeeld m'n waterverbruik gaan meten met een zelfbouw NPN sensor op de watermeter. Volgens mij zou ik met een homebridge-gpio plugin waardes van die sensor kunnen uitlezen. Kan Homedash daar dan zonder mee mee omgaan? Ik zie wel in de featurelist Homebridge support staan, maar verder kan ik er weinig over vinden.
Zomaar waardes in een widget tonen kan iig niet, en kwa characteristic types, zie ik
air quality
battery
contact
door state
Hum
leak
lux
motion
security
smok
temp
Kan dat zogenaamde methode nergens vinden in de config.jsonmeesje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:23:
@max.schollen Gezien de eerdere melding start dus bij jou twee keer homebridge automatisch. Dat gaat dus al niet goed.
En nu gaat config-ui-x niet goed.
Probeer eens de method aan te passen in de config.json naar systemd. Dus:
"method": "systemd"
En haal het path weg uit de config.json.
Ik heb nog steeds het gevoel dat je veel aan het ‘klooien’ bent (gezien meerdere keren homebridge starten). Waarom start je niet met de stappen uit de topic start? Installeer daarna de config-ui-x plugin. En ga dan lekker verder. Als je alles werkend hebt, kun je gaan uitbreiden om homebridge automatisch te laten starten.
Nogmaals, de topic start geeft je een goede basis.
Als je wilt, post even je config.json (tussen code en /code), dan kan ik aangeven wat ik bedoel.max.schollen schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:45:
[...]
Kan dat zogenaamde methode nergens vinden in de config.json
meesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:23:
[...]
Als je wilt, post even je config.json (tussen code en /code), dan kan ik aangeven wat ik bedoel.
max-server@max-server:/$ nano /root/config.json
GNU nano 2.5.3 File: /root/config.json
{
"bridge": {
"name": "Homebridge",
"username": "CC:22:3D:E3:CE:30",
"port": 51826,
"pin": "031-45-154"
},
"description": "This is an example configuration file. You can use this as $
"accessories": [
{
"accessory": "Sonos",
"name": "Max Kamer",
"room": "Max Kamer",
"mute": false
},
{
"name": "TV",
"room": "TV",
[ "methode" not found ]
^G Get Help ^O Write Out ^W Where Is ^K Cut Text ^J Justify ^C Cur Pos
^X Exit ^R Read File ^\ Replace ^U Uncut Text^T To Spell ^_ Go To Line
[ Voor 72% gewijzigd door max.schollen op 03-09-2018 19:08 ]
@max.schollen Waarom post je nu van alles en nog wat? Ik vraag alleen maar om het stuk na 'nano /root/config.json'. Uit het gedeelte dat je daarvan hebt gepost zie ik niet dat je de config-ui-x plugin draaiend hebt. Daarin kun je systemd als logging instellen.
Oww perongeluk het verkeerd geplakt ik pas het gelijk aanmeesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:58:
@max.schollen Waarom post je nu van alles en nog wat? Ik vraag alleen maar om het stuk na 'nano /root/config.json'. Uit het gedeelte dat je daarvan hebt gepost zie ik niet dat je de config-ui-x plugin draaiend hebt. Daarin kun je systemd als logging instellen.
had het niet door mijn excuus
[ Voor 3% gewijzigd door max.schollen op 03-09-2018 19:08 ]
Kun je zo dan wel je config.json posten?max.schollen schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:07:
[...]
Oww perongeluk het verkeerd geplakt ik pas het gelijk aan
had het niet door mijn excuus
Edit: Sorry niet goed gelezen. Volgens mij is dit niet je volledig config.json. Heb je de config-ui-x plugin wel geïnstalleerd. Vanuit daar kun je config.json makkelijk copy/paste.
[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 03-09-2018 19:32 ]
@Rgerr Op de eerste pagina van dit topic geef je aan dat je de homebridge-mi-aqara plugin gebruikt. Als ik me niet vergis heb ik later gezien dat je over gegaan bent naar de aqara-2 plugin. Wat is daar de reden van? Op dit moment gebruik de niet-2 versie.
Helaas kan ik nergens achterhalen wat nu exact de verschillen zijn. Op de GitHub pagina heeft er al iemand een keer gevraagd wat nu de verschillen zijn, maar helaas geen antwoord op gekomen (behalve dan dat anderen dat ook graag willen weten).
Daarnaast heb je nog een 'nightly', 'new', 'kiwi' en 'fakegato' versie. Als je de plugins op de npmjs pagina aanklikt, tonen ze allemaal de info (readme) van de oorspronkelijke(?), homebridge-mi-aqara, plugin.
Helaas kan ik nergens achterhalen wat nu exact de verschillen zijn. Op de GitHub pagina heeft er al iemand een keer gevraagd wat nu de verschillen zijn, maar helaas geen antwoord op gekomen (behalve dan dat anderen dat ook graag willen weten).
Daarnaast heb je nog een 'nightly', 'new', 'kiwi' en 'fakegato' versie. Als je de plugins op de npmjs pagina aanklikt, tonen ze allemaal de info (readme) van de oorspronkelijke(?), homebridge-mi-aqara, plugin.
{
},
"description": "This is an example configuration file. You can use this as a template for creating your own configuration file containing devices you actually own.",
"accessories": [
{
},
{
},
{
"name": "Picup",
"room": "Picup",
},
{
"accessory": "MagicHome",
"name": "muur dakkapel",
"ip": "192.168.2.10",
"setup": "RGBW",
"purewhite": false
},
{
"name": "venster bank",
"ip": "192.168.2.9",
},
{
"name": "Kamer Tim",
"ip": "192.168.2.2",
"setup": "RGB",
},
{
"name": "Tim",
"room": "Tim",
}
],
"platforms": [
{
"name": "Config",
"port": 8079,
"auth": "form",
"theme": "red",
"tempUnits": "c",
"platform": "config"
},
{
"platform": "config",
"log": {
}
},
{
"platform": "MiHomeOutletPlatform",
"outletDevices": [
{
"type": "chuangmi.plug.m1",
"ip": "192.168.2.34",
"token": "b2c180df39798b8c7c5e64725879d90c",
"outletName": "Mi Plug Mini",
"outletDisable": false,
"temperatureName": "Mi Plug Mini temperature",
"temperatureDisable": false,
"switchLEDName": "Mi Plug Mini led light switch",
"switchLEDDisable": false
}
]
}
]
}
@max.schollen Bij deze een aangepast config.json. Je riep twee keer platform: config aan. Waarom is mij een raadsel. Gebruik quote tags maar code tags. Dat verhoogt de leesbaarheid.
Je method: systemd staat goed. Je kunt nu onder de log button in config-ui-x de logging bekijken. Heb je na een (re)boot van je raspberry gelijk een beter beeld van wat er fout gaat (welke plugin gaat niet of welke accessoires, etc.).
Je method: systemd staat goed. Je kunt nu onder de log button in config-ui-x de logging bekijken. Heb je na een (re)boot van je raspberry gelijk een beter beeld van wat er fout gaat (welke plugin gaat niet of welke accessoires, etc.).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
| {
},
"description": "This is an example configuration file. You can use this as a template for creating your own configuration file containing devices you actually own.",
"accessories": [{
},
{
},
{
"name": "Picup",
"room": "Picup",
},
{
"name": "muur dakkapel",
"ip": "192.168.2.10",
},
{
"name": "venster bank",
"ip": "192.168.2.9",
},
{
"name": "Kamer Tim",
"ip": "192.168.2.2",
"setup": "RGB",
},
{
"name": "Tim",
"room": "Tim",
}
],
"platforms": [{
"auth": "form",
"theme": "red",
"tempUnits": "c",
"platform": "config",
"log": {
}
},
{
"platform": "MiHomeOutletPlatform",
"outletDevices": [{
"type": "chuangmi.plug.m1",
"ip": "192.168.2.34",
"token": "b2c180df39798b8c7c5e64725879d90c",
"outletName": "Mi Plug Mini",
"outletDisable": false,
"temperatureName": "Mi Plug Mini temperature",
"temperatureDisable": false,
"switchLEDName": "Mi Plug Mini led light switch",
"switchLEDDisable": false
}]
}
]
} |
Update mbt de Aqara magic cube. Zoals aangegeven op de GitHub pagina (https://github.com/YinHan...ridge-mi-aqara/issues/190) werkt alleen de 'rotate' functie niet. De andere vijf functies werken wel, na de firmware update van de gateway.
@Wormaap Heb jij dezelfde ervaringen? Sowieso zie ik bij de andere vijf functies ook elke keer de 'rotate' tegel actief worden. Nu de vraag of dit een bug is in de gateway software of de homebridge aqara plugin.
@Wormaap Heb jij dezelfde ervaringen? Sowieso zie ik bij de andere vijf functies ook elke keer de 'rotate' tegel actief worden. Nu de vraag of dit een bug is in de gateway software of de homebridge aqara plugin.
Hoe kom ik in config-ui-x ?meesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:40:
@max.schollen Bij deze een aangepast config.json. Je riep twee keer platform: config aan. Waarom is mij een raadsel. Gebruik quote tags maar code tags. Dat verhoogt de leesbaarheid.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81{ "bridge": { "name": "Homebridge", "username": "CC:22:3D:E3:CE:30", "port": 51826, "pin": "031-45-154" }, "description": "This is an example configuration file. You can use this as a template for creating your own configuration file containing devices you actually own.", "accessories": [{ "accessory": "Sonos", "name": "Max Kamer", "room": "Max Kamer", "mute": false }, { "accessory": "Sonos", "name": "TV", "room": "TV", "mute": false }, { "accessory": "Sonos", "name": "Picup", "room": "Picup", "mute": false }, { "accessory": "MagicHome", "name": "muur dakkapel", "ip": "192.168.2.10", "setup": "RGBW", "purewhite": false }, { "accessory": "MagicHome", "name": "venster bank", "ip": "192.168.2.9", "setup": "RGBW", "purewhite": false }, { "accessory": "MagicHome", "name": "Kamer Tim", "ip": "192.168.2.2", "setup": "RGB", "purewhite": false }, { "accessory": "Sonos", "name": "Tim", "room": "Tim", "mute": false } ], "platforms": [{ "name": "Config", "port": 8079, "auth": "form", "theme": "red", "tempUnits": "c", "platform": "config", "log": { "method": "systemd" } }, { "platform": "MiHomeOutletPlatform", "outletDevices": [{ "type": "chuangmi.plug.m1", "ip": "192.168.2.34", "token": "b2c180df39798b8c7c5e64725879d90c", "outletName": "Mi Plug Mini", "outletDisable": false, "temperatureName": "Mi Plug Mini temperature", "temperatureDisable": false, "switchLEDName": "Mi Plug Mini led light switch", "switchLEDDisable": false }] } ] }
Lees je wel eens een handleiding? 
https://www.npmjs.com/package/homebridge-config-ui-x
nofi, maar het staat er echt allemaal in....
er staat in dat ik het kan bereiken via http://localhost:8080.paQ schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:06:
Lees je wel eens een handleiding?
als ik het verander in mijn eigen ip en poort kom ik op de home bridge pagina uit behalve ik snap deze niet helemaal Je kunt nu onder de log button in config-ui-x de logging bekijken

Daar kun je precies zien wat je homebridge uitspookt. Niet tot in detail, maar wel welke plugins wanneer worden aangesproken.
[ Voor 40% gewijzigd door paQ op 03-09-2018 20:21 ]
Goeie vraag, denk dat ik destijds dacht dat de ‘-2’ versie beter/recenter was/is? Was niet zo dat de Aqara plug-in niet goed functioneerde hoor. Zit sinds de overstap nog steeds op Aqara-2. Verschil durf ik je ook zo niet aan te geven, maar volgens mij zijn beide al een hele tijd niet meer ge-update. Misschien ook niet nodig geweest als alles het doet.meesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:26:
@Rgerr Op de eerste pagina van dit topic geef je aan dat je de homebridge-mi-aqara plugin gebruikt. Als ik me niet vergis heb ik later gezien dat je over gegaan bent naar de aqara-2 plugin. Wat is daar de reden van? Op dit moment gebruik de niet-2 versie.
@max.schollen Je hebt in je config.json aangegeven dat er poort 8079 gebruikt moet worden. Waarom weet ik niet, maar het kan natuurlijk verschillende redenen hebben.
Ik probeer je te volgen, maar homebridge kent geen eigen pagina. Je komt op de pagina van config-ui-x.
Hopelijk zie je wat paQ net gepost heeft.
Ik probeer je te volgen, maar homebridge kent geen eigen pagina. Je komt op de pagina van config-ui-x.
Hopelijk zie je wat paQ net gepost heeft.
bedankt maar de schakelaar staat nog steeds niet in de home apppaQ schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:20:
[afbeelding]
Daar kun je precies zien wat je homebridge uitspookt. Niet tot in detail, maar wel welke plugins wanneer worden aangesproken.
schakelaar van wat?max.schollen schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:36:
[...]
bedankt maar de schakelaar staat nog steeds niet in de home app
Wat zegt de log (via de button uit paQ zijn screenshot)? Je kunt dan lezen dat (a) de plugin correct wordt geladen en (b) welke accessoires.max.schollen schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:36:
[...]
bedankt maar de schakelaar staat nog steeds niet in de home app
[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 03-09-2018 20:41 ]
@max.schollen je hebt Homebridge ook toegevoegd aan je woning app?
Rgerr schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:49:
Als dat niet zo is, dan is het inderdaad een gevalletje RTFM.....Rgerr schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:49:
Edit: gelukkig niet het geval.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 03-09-2018 21:33 ]
Voor de zekerheid, voor we zodanig diep zitten te graven terwijl de oplossing 40km terug ligt.
Ben bezig geweest met een mi home schakelaar een paar dagen terug daar hebben Julie mij mee proberen te helpen maar het lukt nog steeds niet
@max.schollen Je hebt homebridge dus wel toegevoegd als accessoire in HomeKit?
[ Voor 122% gewijzigd door meesje op 03-09-2018 20:59 ]
Uiteraard alles werkt behalve de xiaomi mini plug (wifi )meesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:56:
@max.schollen Je hebt homebridge dus wel toegevoegd als accessoire in HomeKit?
En wat toont de log in config-ui-x (nadat je een reboot gedaan hebt van je raspberry)?max.schollen schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:59:
[...]
Uiteraard alles werkt behalve de xiaomi mini plug (wifi )
Wat toont config-ui-x als je homebridge opstart met [code]homebridge -I[code]? Onder config-ui-x heb je dan extra tab (accessoires). Wordt daar het apparaat getoond?
Draait vanaf de pipaQ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:26:
[...]
mac? Heb je HB op je mac lopen dan?
Die moet vanaf de pi prima werken.
Ik maak via de terminal van mijn mac een ssh verbinding naar de pi
die tab accessoires heb ik nietmeesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:59:
[...]
En wat toont de log in config-ui-x (nadat je een reboot gedaan hebt van je raspberry)?
Wat toont config-ui-x als je homebridge opstart met [code]homebridge -I[code]? Onder config-ui-x heb je dan extra tab (accessoires). Wordt daar het apparaat getoond?
[ Voor 42% gewijzigd door max.schollen op 03-09-2018 21:07 ]
Start nu de pi eens opnieuw en toon hier de output van de log. Voor de duidelijkheid: de log is dus dat knopje uit de screenshot van paQ. Of screenshot hieronder van @Rgerr.max.schollen schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:02:
[...]
Draait vanaf de pi
Ik maak via de terminal van mijn mac een ssh verbinding naar de pi
[...]
die tab accessoires heb ik niet
[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 03-09-2018 21:21 ]
@max.schollen 
Daar vind je je log output, kijk daar eens en post even een screenshot van opstarten van Homebridge. Daar kun je zien of de plug-in überhaupt wel geladen wordt en of ook het accessoire geladen wordt.

Daar vind je je log output, kijk daar eens en post even een screenshot van opstarten van Homebridge. Daar kun je zien of de plug-in überhaupt wel geladen wordt en of ook het accessoire geladen wordt.
Top, alleen hebben we het deel daarboven ook nodig.
@max.schollen By the way, je hebt nog veel doen: mail lezen, to do items, software bijwerken en whatsapp lezen/beantwoorden.
Loading logs from file
CMD: tail -n 200 -f /homebridge/logs/homebridge.log
[2018-9-3 19:15:23] Plugin /homebridge/node_modules/homebridge-zp requires Node version of ^8.11.4 which does not satisfy the current Node version of v8.11.3. You may need to upgrade your installation of Node.
[2018-9-3 19:15:26] Loaded plugin: homebridge-zp
[2018-9-3 19:15:26] Registering platform 'homebridge-zp.ZP'
[2018-9-3 19:15:26] ---
[2018-9-3 19:15:26] Loaded plugin: homebridge-config-ui-x
[2018-9-3 19:15:26] Registering platform 'homebridge-config-ui-x.config'
[2018-9-3 19:15:26] ---
[2018-9-3 19:15:26] Plugin /usr/local/lib/node_modules/homebridge-dacp requires Node version of >=9.3.0 which does not satisfy the current Node version of v8.11.3. You may need to upgrade your installation of Node.
*** WARNING *** The program 'node' uses the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi.
*** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node>
*** WARNING *** The program 'node' called 'DNSServiceRegister()' which is not supported (or only supported partially) in the Apple Bonjour compatibility layer of Avahi.
*** WARNING *** For more information see <http://0pointer.de/avahi-compat?s=libdns_sd&e=node&f=DNSServiceRegister>
[2018-9-3 19:15:28] Loaded plugin: homebridge-dacp
[2018-9-3 19:15:28] Registering platform 'homebridge-dacp.DACP'
[2018-9-3 19:15:28] ---
[2018-9-3 19:15:28] Loaded plugin: homebridge-magichome
homebridge API version: 2.2
[2018-9-3 19:15:28] Registering accessory 'homebridge-magichome.MagicHome'
[2018-9-3 19:15:28] ---
[2018-9-3 19:15:28] Loading 2 platforms...
[2018-9-3 19:15:28] [Config] Initializing config platform...
[2018-9-3 19:15:28] [Config] Running in Docker Standalone Mode.
[2018-9-3 19:15:28] [MiHomeOutletPlatform] Initializing MiHomeOutletPlatform platform...
[2018-9-3 19:15:28] [MiHomeOutletPlatform] [INFO] 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌
[2018-9-3 19:15:28] [MiHomeOutletPlatform] [INFO] MiHomeOutletPlatform v0.0.42 By Maxmudjon
[2018-9-3 19:15:28] [MiHomeOutletPlatform] [INFO] GitHub: https://github.com/Maxmudjon/homebridge-mihome-outlet
[2018-9-3 19:15:28] [MiHomeOutletPlatform] [INFO] 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌
[2018-9-3 19:15:28] [MiHomeOutletPlatform] [INFO]Start succes...
[2018-9-3 19:15:28] [MiHomeOutletPlatform] [INFO]device size: 1, accessories size: 0
[2018-9-3 19:15:28] Loading 7 accessories...
[2018-9-3 19:15:28] [Max Kamer] Initializing Sonos accessory...
[2018-9-3 19:15:29] [TV] Initializing Sonos accessory...
[2018-9-3 19:15:29] [Picup] Initializing Sonos accessory...
[2018-9-3 19:15:29] [muur dakkapel] Initializing MagicHome accessory...
[2018-9-3 19:15:29] [venster bank] Initializing MagicHome accessory...
[2018-9-3 19:15:29] [Kamer Tim] Initializing MagicHome accessory...
[2018-9-3 19:15:29] [Tim] Initializing Sonos accessory...
Load homebridge-mi-outlet.MiHomeOutletPlatform
Setup Payload:
X-HM://0023ISYWY09JC
[2018-9-3 19:15:30] Homebridge is running on port 51826.
[2018-9-3 19:15:30] [Kamer Tim] DEVICE COLOR: 255,100,50
[2018-9-3 19:15:30] [venster bank] DEVICE COLOR: 255,100,50
[2018-9-3 19:15:30] [muur dakkapel] DEVICE COLOR: 255,100,50
[2018-9-3 19:15:32] [Max Kamer] Found a playable coordinator device at 192.168.2.21 in zone 'Max Kamer' for accessory 'Max Kamer' in accessory room 'Max Kamer'
[2018-9-3 19:15:34] [TV] Found a playable coordinator device at 192.168.2.3 in zone 'TV' for accessory 'TV' in accessory room 'TV'
[2018-9-3 19:15:34] [Picup] Found a playable coordinator device at 192.168.2.2 in zone 'Picup' for accessory 'Picup' in accessory room 'Picup'
[2018-9-3 19:15:34] [Tim] Found a playable coordinator device at 192.168.2.1 in zone 'Tim' for accessory 'Tim' in accessory room 'Tim'
[2018-9-3 19:16:15] [Config] [max] Terminal session started
[2018-9-3 19:17:38] Loaded config.json with 7 accessories and 2 platforms.
[2018-9-3 19:17:38] ---
[2018-9-3 19:17:38] Plugin /homebridge/node_modules/homebridge-lib package.json does not contain the keyword 'homebridge-plugin'.
[2018-9-3 19:17:38] Loaded plugin: homebridge-dummy
[2018-9-3 19:17:38] Registering accessory 'homebridge-dummy.DummySwitch'
[2018-9-3 19:17:38] ---
[2018-9-3 19:17:39] Loaded plugin: homebridge-http-json
[2018-9-3 19:17:39] Registering accessory 'homebridge-http-json.http-json'
[2018-9-3 19:17:39] ---
[2018-9-3 19:17:39] Loaded plugin: homebridge-mac-display
[2018-9-3 19:17:39] Registering accessory 'mac-display.DisplaySwitch'
[2018-9-3 19:17:39] ---
[2018-9-3 19:17:42] Loaded plugin: homebridge-mihome-outlet
[2018-9-3 19:17:42] Registering platform 'homebridge-mi-outlet.MiHomeOutletPlatform'
[2018-9-3 19:17:42] ---
[2018-9-3 19:17:43] [Config] Using Form Authentication
[2018-9-3 19:17:43] [Config] Console v3.8.9 is listening on port 8079.
[2018-9-3 19:17:45] Loaded plugin: homebridge-philipstv
[2018-9-3 19:17:45] Registering accessory 'homebridge-philipstv.PhilipsTV'
[2018-9-3 19:17:45] ---
[2018-9-3 19:17:45] Loaded plugin: homebridge-raspberrypi-temperature
[2018-9-3 19:17:45] Loaded plugin: homebridge-samsung_tv
[2018-9-3 19:17:45] Registering accessory 'homebridge-samsung_tv.SamsungTV'
[2018-9-3 19:17:45] Loaded plugin: homebridge-snowswitch
[2018-9-3 19:17:45] Registering platform 'homebridge-snowswitch.SnowSwitch'
[2018-9-3 19:17:47] Loaded plugin: homebridge-sonos
[2018-9-3 19:17:47] Registering accessory 'homebridge-sonos.Sonos'
[2018-9-3 19:17:47] ---
[2018-9-3 19:17:47] Plugin /homebridge/node_modules/homebridge-zp requires Node version of ^8.11.4 which does not satisfy the current Node version of v8.11.3. You may need to upgrade your installation of Node.
[2018-9-3 19:17:50] Loaded plugin: homebridge-zp
[2018-9-3 19:17:50] Registering platform 'homebridge-zp.ZP'
[2018-9-3 19:17:50] ---
[2018-9-3 19:17:50] Loaded plugin: homebridge-config-ui-x
[2018-9-3 19:17:50] Registering platform 'homebridge-config-ui-x.config'
[2018-9-3 19:17:50] ---
[2018-9-3 19:17:50] Plugin /usr/local/lib/node_modules/homebridge-dacp requires Node version of >=9.3.0 which does not satisfy the current Node version of v8.11.3. You may need to upgrade your installation of Node.
[2018-9-3 19:17:53] Loaded plugin: homebridge-dacp
[2018-9-3 19:17:53] Registering platform 'homebridge-dacp.DACP'
[2018-9-3 19:17:53] ---
[2018-9-3 19:17:53] Loaded plugin: homebridge-magichome
homebridge API version: 2.2
[2018-9-3 19:17:53] Registering accessory 'homebridge-magichome.MagicHome'
[2018-9-3 19:17:53] ---
[2018-9-3 19:17:53] Loading 2 platforms...
[2018-9-3 19:17:53] [Config] Initializing config platform...
[2018-9-3 19:17:53] [Config] Running in Docker Standalone Mode.
[2018-9-3 19:17:53] [MiHomeOutletPlatform] Initializing MiHomeOutletPlatform platform...
[2018-9-3 19:17:53] [MiHomeOutletPlatform] [INFO] 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌
[2018-9-3 19:17:53] [MiHomeOutletPlatform] [INFO] MiHomeOutletPlatform v0.0.42 By Maxmudjon
[2018-9-3 19:17:53] [MiHomeOutletPlatform] [INFO] GitHub: https://github.com/Maxmudjon/homebridge-mihome-outlet
[2018-9-3 19:17:53] [MiHomeOutletPlatform] [INFO] 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌 🔌
[2018-9-3 19:17:53] [MiHomeOutletPlatform] [INFO]Start succes...
[2018-9-3 19:17:53] [MiHomeOutletPlatform] [INFO]device size: 1, accessories size: 0
[2018-9-3 19:17:53] Loading 7 accessories...
[2018-9-3 19:17:53] [Max Kamer] Initializing Sonos accessory...
[2018-9-3 19:17:54] [TV] Initializing Sonos accessory...
[2018-9-3 19:17:54] [Picup] Initializing Sonos accessory...
[2018-9-3 19:17:54] [muur dakkapel] Initializing MagicHome accessory...
[2018-9-3 19:17:54] [venster bank] Initializing MagicHome accessory...
[2018-9-3 19:17:54] [Kamer Tim] Initializing MagicHome accessory...
[2018-9-3 19:17:54] [Tim] Initializing Sonos accessory...
Load homebridge-mi-outlet.MiHomeOutletPlatform
Setup Payload:
X-HM://0023ISYWY09JC
[2018-9-3 19:17:55] Homebridge is running on port 51826.
[2018-9-3 19:17:55] [Kamer Tim] DEVICE COLOR: 255,100,50
[2018-9-3 19:17:55] [venster bank] DEVICE COLOR: 255,100,50
[2018-9-3 19:17:55] [muur dakkapel] DEVICE COLOR: 255,100,50
[2018-9-3 19:17:59] [TV] Found a playable coordinator device at 192.168.2.3 in zone 'TV' for accessory 'TV' in accessory room 'TV'
[2018-9-3 19:17:59] [Max Kamer] Found a playable coordinator device at 192.168.2.21 in zone 'Max Kamer' for accessory 'Max Kamer' in accessory room 'Max Kamer'
[2018-9-3 19:18:00] [Tim] Found a playable coordinator device at 192.168.2.1 in zone 'Tim' for accessory 'Tim' in accessory room 'Tim'
[2018-9-3 19:18:01] [Picup] Found a playable coordinator device at 192.168.2.2 in zone 'Picup' for accessory 'Picup' in accessory room 'Picup'
@max.schollen Het lijkt wel alsof je homebridge twee keer opstart gezien de melding "Homebridge is running on port 51826". Daarnaast zie ik ook dat je homebridge in docker draait. Docker en homebridge levert redelijk veel (vage) problemen op. Ik zou je echt adviseren om de stappen van paQ (zie eerste pagina van dit topic) te volgen. En als dan toch gelijk opnieuw begint, installeer dan node 9.x ipv 8.x. In het stappenplan van paQ kun je de 8 zonder problemen vervangen door 9 (in het 'curl' commando).
Docker is verwijdertmeesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:06:
@max.schollen Het lijkt wel alsof je homebridge twee keer opstart gezien de melding "Homebridge is running on port 51826". Daarnaast zie ik ook dat je homebridge in docker draait. Docker en homebridge levert redelijk veel (vage) problemen op. Ik zou je echt adviseren om de stappen van paQ (zie eerste pagina van dit topic) te volgen. En als dan toch gelijk opnieuw begint, installeer dan node 9.x ipv 8.x. In het stappenplan van paQ kun je de 8 zonder problemen vervangen door 9 (in het 'curl' commando).
node 9.x is geïnstalleerd
Wat??? Hoe heb je jij node kunnen upgraden van 8 naar 9? Upgraden lukte mij niet, ik kreeg allerlei foutmeldingen. Waaronder diverse zaken die opnieuw gecompileerd moesten worden. Toen maar weer een verse installatie gedaan.max.schollen schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:18:
[...]
Docker is verwijdert
node 9.x is geïnstalleerd
Nu ben ik weer benieuwd naar de log (als je de raspberry hebt gereboot).
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 03-09-2018 22:28 ]
Nu si de homebridge server onbereikbaarmeesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:21:
[...]
Wat??? Hoe heb je jij node kunnen upgraden van 8 naar 9? Upgraden lukte mij niet, ik kreeg allerlei foutmeldingen. Waaronder diverse zaken die opnieuw gecompileerd moesten worden. Toen maar weer een verse installatie gedaan.
Nu ben ik weer benieuwd naar de log (als je de raspberry hebt gereboot).
Nogmaals:max.schollen schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:30:
[...]
Nu si de homebridge server onbereikbaar
Ik zou je echt adviseren om de stappen van paQ (zie eerste pagina van dit topic) te volgen. Vanuit daar kunnen we je verder helpen. Zo niet, het klinkt wellicht hard, maar houdt mijn support wel een beetje op.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 03-09-2018 22:37 ]
Gedaan maar als ik nu homebridge in tik en mijn terminal dan krijg ik dit te zienmeesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:35:
[...]
Nogmaals:
Ik zou je echt adviseren om de stappen van paQ (zie eerste pagina van dit topic) te volgen. Vanuit daar kunnen we je verder helpen. Zo niet, het klinkt wellicht hard, maar houdt mijn support wel een beetje op.
Ben dus gestrand bij nummer 7 ui het stappen plan
homebridge
/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/bindings/bindings.js:88
throw e
^
Error: The module '/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/ed25519-hap/build/Release/ed25519.node'
was compiled against a different Node.js version using
NODE_MODULE_VERSION 57. This version of Node.js requires
NODE_MODULE_VERSION 64. Please try re-compiling or re-installing
the module (for instance, using `npm rebuild` or `npm install`).
at Object.Module._extensions..node (internal/modules/cjs/loader.js:718:18)
at Module.load (internal/modules/cjs/loader.js:599:32)
at tryModuleLoad (internal/modules/cjs/loader.js:538:12)
at Function.Module._load (internal/modules/cjs/loader.js:530:3)
at Module.require (internal/modules/cjs/loader.js:637:17)
at require (internal/modules/cjs/helpers.js:20:18)
at bindings (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/bindings/bindings.js:81:44)
at Object.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/ed25519-hap/index.js:1:99)
at Module._compile (internal/modules/cjs/loader.js:689:30)
at Object.Module._extensions..js (internal/modules/cjs/loader.js:700:10)
root@max-server:~#
Vanaf een schone pi installatie? 
Of installeer je nu alles over het oude heen?
Of installeer je nu alles over het oude heen?
[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 04-09-2018 03:40 ]
@max.schollen De melding "was compiled against a different Node.js version" kreeg ik destijds ook toen ik probeerde node te upgraden van 8 naar 9. Alles was nog gecompileerd met versie 8.
Begin alsjeblieft nu eens met een echte schone installatie. Ook de eerste stappen uitvoeren, zoals de raspbian desktop image schrijven naar SD kaart.
Begin alsjeblieft nu eens met een echte schone installatie. Ook de eerste stappen uitvoeren, zoals de raspbian desktop image schrijven naar SD kaart.
@Rgerr: ik zie dat je al wat aanpassingen gedaan hebt aan de topic start (node 9 ipv 8 en eerst een keer homebridge opstarten). Nice!
Je bent bij stap 2 (Download altijd Raspian Stretch, Lite is te beperkt voor Homebridge en gaat meer problemen dan plezier opleveren. ) achter "stretch" vergeten "with desktop" te zetten. Beide versies zijn "Stretch". Je hebt "Stretch with desktop" en "Stretch Lite". Nu moeten (nieuwe) gebruikers nog steeds een gok maken....
Verder werkt Lite ook uitstekend met homebridge hoor (zowel op 3 als Zero W). Maar voor het verhaal (en zeker voor een nieuwe gebruiker) is het wel goed om de eenvoudigste manier te kiezen. Allerlei 'als' scenario's toevoegen komt de leesbaarheid inderdaad niet ten goede. Voor een Zero (W) is het trouwens wel aan te raden om te gaan voor de Lite versie. Bij de Desktop versie zit ie constant aan het max van het geheugenbereik, bij Lite blijft er meer dan voldoende over.
Je bent bij stap 2 (Download altijd Raspian Stretch, Lite is te beperkt voor Homebridge en gaat meer problemen dan plezier opleveren. ) achter "stretch" vergeten "with desktop" te zetten. Beide versies zijn "Stretch". Je hebt "Stretch with desktop" en "Stretch Lite". Nu moeten (nieuwe) gebruikers nog steeds een gok maken....
Verder werkt Lite ook uitstekend met homebridge hoor (zowel op 3 als Zero W). Maar voor het verhaal (en zeker voor een nieuwe gebruiker) is het wel goed om de eenvoudigste manier te kiezen. Allerlei 'als' scenario's toevoegen komt de leesbaarheid inderdaad niet ten goede. Voor een Zero (W) is het trouwens wel aan te raden om te gaan voor de Lite versie. Bij de Desktop versie zit ie constant aan het max van het geheugenbereik, bij Lite blijft er meer dan voldoende over.
Aangepast, dank voor de opmerkingen.meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 05:44:
@Rgerr: ik zie dat je al wat aanpassingen gedaan hebt aan de topic start (node 9 ipv 8 en eerst een keer homebridge opstarten). Nice!
dus dan moet ik heel mijn raspberry opnieuw installeren?meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 05:33:
@max.schollen De melding "was compiled against a different Node.js version" kreeg ik destijds ook toen ik probeerde node te upgraden van 8 naar 9. Alles was nog gecompileerd met versie 8.
Dat zou ik inderdaad wel doen. Volgens mij ben je nu heel erg aan het kloten (sorry voor mijn taalgebruik).max.schollen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:06:
[...]
dus dan moet ik heel mijn raspberry opnieuw installeren?
Probeer nu eens homebridge volgens het stappenplan werkend te krijgen. Het resultaat van dit stappenplan is: een raspberry pi met daarop raspbian stretch with desktop en homebridge geïnstalleerd. Je moet zelf maar bepalen of je de weather plugin wil toepassen. Zelf zou ik gaan voor de config-ui-x plugin. Je hebt dan een goede basis en startpunt om verder te gaan. Ga vervolgens aan de slag met de xiaomi socket plugin. Om het overzichtelijk houden, laat alle andere plugins (sonos?) nog even achterwege.
Jamax.schollen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:06:
[...]
dus dan moet ik heel mijn raspberry opnieuw installeren?
als je steeds maar fout over fout installeert dan blijft het pet natuurlijk.
Ik vond het al zo raar dat je 20 min later alweer bij stap 7 was
[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 04-09-2018 11:22 ]