China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 45 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercury42
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik bestel wat ik echt nodig heb, het zijn natuurlijk wel allemaal gadgets en hoesjes voor de mobiel. Ik ga dus niet extra bestellingen plaatsen voor 2021. Het is natuurlijk wel minder dat je volgend jaar 21% btw moet gaan betalen voor pakketjes onder de €22,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:39
Mercury42 schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:00:
Ik heb gisteren 12 september een order geplaatst bij AliExpress. Het pakketje wordt verstuurd met AliExpress standard shipping, nu zie ik ineens een andere tracking code, 3SALX. Normaal begint het toch met LT254. Ik ben benieuwd of ik deze later kan tracken met de PostNL app.
3SALX is een tracking voor DHL Parcel, meestal ook vrij vlot in NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mercury42 schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:39:
Ik bestel wat ik echt nodig heb, het zijn natuurlijk wel allemaal gadgets en hoesjes voor de mobiel. Ik ga dus niet extra bestellingen plaatsen voor 2021. Het is natuurlijk wel minder dat je volgend jaar 21% btw moet gaan betalen voor pakketjes onder de €22,-
Ben vooral benieuwd naar wat PostNL gaat doen met die belachelijke kosten van hun.

Maar waarschijnlijk komt er wel weer iets van een trucje of iets waardoor het omzeilt wordt. Of vanuit een magazijn ergens ofzo. Ik ben er niet zo bang voor. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als ik iets wil kopen, dan zoek ik nu vaak naar een versie zo dicht mogelijk onder de 22 euro. Producten die een paar euro boven de 22 euro kosten, koop ik absoluut niet. Dat zal straks sowieso gaan veranderen, als de 22 euro geen grens meer is voor al dan niet extra gedoe en kosten. Die kosten zijn nu zo hoog, dat het voelt als een boete.

Toch lijkt het me voor PostNL geen gemakkelijke winst om die 13 euro per pakket te verdienen: degene die dat werk doet moet van zo'n beetje alles wat er op de wereld te koop is weten wat het ongeveer waard is per kilo en welke code je daarvoor moet invullen op douaneformulieren.

De enige praktische oplossing voor volgend jaar is dat je de BTW betaalt aan Aliexpress, tegelijk met het betalen van je bestelling.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
aawe mwan schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:56:
Die kosten zijn nu zo hoog, dat het voelt als een boete.
gelukkig is de pak kans ook zo laag dat het echt voelt als een boete.

Er is niets mis mee dat er kosten worden berekend en ik geloof ook best dat die kosten van de vervoerders redelijk zijn. Ben wel met je eens dat het voor AliExpress een goed idee zou zijn om die kosten vooraf te betalen zodat het minder bewerkelijk wordt. Doel moet dan zijn dat je PostNL dan niet €13,- aan afhandelingskosten moet betalen omdat je €5,- inklaring en btw moet betalen maar dat AliExpress de betaling aan PostNL doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 22:33
bszz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:55:
Mijn pakketje (6 mei besteld) schijnt al sinds 5 juni in Nederland te zijn maar tot nu toe nog niks ontvangen. Volgend de verzender moet ik "patient" zijn.....
Update: Dispuut erkend door Aliexpress en geld terug. Ik ben klaar met Ali: Goedkoop: soms, lange levertijd: vaak, soms helemaal niet. Het blijft altijd een gok wat je krijgt en wanneer.... Ik betaal graag iets extra voor wat meer zekerheid: Lokaal shoppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 18:27
Munchkin schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:13:
Dit heb ik nog niet meegemaakt, ik heb nu een pakketje wat al bijna een maand bij de export hub ligt...

Arrival at export hub

2020-06-25 13:00:53

Item is ready for transport

2020-06-24 16:18:53

Item is announced / bpost received the information

2020-06-24 15:18:53

Iemand dit al een keer meegemaakt? Zo ja, heb je het pakketje daarna uberhaupt nog ontvangen?
toon volledige bericht
Nu goed, het pakketje is wel ooit in Belgie aangekomen (29-7 volgens tracker), maar postnl is er nooit mee in aanraking gekomen volgens de klantenservice. De verkoper zegt dat ik maar in de buurt moet navragen waar mijn pakketje is... Jaja. Ik heb hem nog 2 dagen gegeven om bij zijn postleverancier na te vragen waar mijn pakketje is, en daarna open ik een conflict. Ik geloof namelijk niet dat ik het pakketje ooit nog ga zien. Ik ben benieuwd hoe de verkoper hier mee om zal gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb zojuist mijn eerste 'samengestelde pakketje' (consolidated warehouse in shipping information) binnen gekregen. Een grote plastic zak met daarin vier los geadresseerde enveloppen. Is slechts twee weken, via Luik, onderweg geweest. Mag van mij vaker zo!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05 10:08

Sebazzz

3dp

Niet geshopt, wel gekregen: Ik kreeg van BIQU de vraag of ik hun BIQU B1 3d printer wil reviewen. Prima, zo gezegd zo gedaan, adresgegevens opgegeven en klaar.

Pakketje was binnen een paar dagen verstuurd en kwam via het vliegtuig op woensdag de 3e september aan in Nederland. Sinds die tijd hangt het bij de inklaring hier bij Ridderkerk.

Dus ik bel de 11e September Fedex, de pakketdienst, blijkt dat BIQU een onrealistische waarde heeft opgegeven van de printer. De helpdesk zegt dat ik naar een bepaald e-mailadres van Fedex moet e-mailen met bewijs dat ik het ding gratis krijg, en bij wie ze aan de BIQU kant moeten zijn voor verdere informatie.

Ruim een week verder nu, krijg ik deze e-mail van Fedex 8)7
Customs just informed us that the inspection showed a Biqu 3D-printer that has a retail value of € 219.96.
Both 50 and 100 usd is refused and ony a proof of payment will be accepted

If no proof of value is given within 14 days customs will update the value to their Retail value and clear the goods
This will also include a fine (€ 240) for an attempt to lower Duty/VAT by importing under a false value
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Ik vind het prima om de BTW (21%), doaunerechten (8%) en de inklaringskosten van Fedex (2½%) te betalen. Enig idee hoe zo'n proof of payment/proof of value eruit ziet?

Het zou doodzonde zijn als ik het pakket moet weigeren als ik dat bedrag moet betalen plus een boete van 240 euro (bestaat die boete, ik kan er niets over vinden?), terwijl BIQU een fuck-up maakt of loopt te liegen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BartNL
Sebazzz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:47:terwijl BIQU een fuck-up maakt of loopt te liegen.
ik zou eerder verwachten dat Fedex een fuck-up maakt en loopt te liegen. Wanneer jij een e-mail kunt overleggen dat jij die printer ter review gratis krijgt opgestuurd is er geen sprake van een fuck-up door BIQU?
Om er met Fedex uit te komen zou ik ze vragen het de printer retour China te sturen in geval ze verwachten dat jij gaat betalen voor iets wat jou gratis is toegestuurd. Ook zou ik ze naat je leverancier verwijzen voor het verhalen van mogelijke kosten.

[ Voor 25% gewijzigd door BartNL op 16-09-2020 20:54 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

BartNL schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:52:
[...]

ik zou eerder verwachten dat Fedex een fuck-up maakt en loopt te liegen. Wanneer jij een e-mail kunt overleggen dat jij die printer ter review gratis krijgt opgestuurd is er geen sprake van een fuck-up door BIQU?
Nou, BIQU zegt eerst dat die printer 50 euro kost, daarna zeggen ze 100 euro. Dat wordt geweigerd. Ook maakt het voor de Nederlandse (Europese?) wet niet uit dat je iets gratis krijgt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BartNL
Sebazzz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:53:
[...]
Nou, BIQU zegt eerst dat die printer 50 euro kost, daarna zeggen ze 100 euro. Dat wordt geweigerd. Ook maakt het voor de Nederlandse (Europese?) wet niet uit dat je iets gratis krijgt.
reden te meer om Fedex naar BIQU te verwijzen. Overigens vind ik jou reactie al verdacht d.w.z. je lijkt er te veel waarde aan te hechten dat je de printer ook krijgt. Ik zou die modus helemaal verlaten en Fedex het met de verzender laten uitzoeken en vooral niets gaan betalen. Dat zou ik dus ook aan Fedex laten weten.

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 16-09-2020 21:00 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

BartNL schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:59:
[...]

reden te meer om Fedex naar BIQU te verwijzen.
Die zijn ook met hen aan het mailen maar met wat ik nu heb gezien heb ik er niet zoveel vertrouwen in (dat BIQU over de brug komt).
Overigens vind ik jou reactie al verdacht d.w.z. je lijkt er te veel waarde aan te hechten dat je de printer ook krijgt
Ja, ik zou het graag willen ontvangen, ja. Is dat gek? :)
Ik zou die modus helemaal verlaten en Fedex het met de verzender laten uitzoeken en vooral niets gaan betalen. Dat zou ik dus ook aan Fedex laten weten.
Ik heb al aangegeven dat ik die 240 euro niet ga betalen als ze er met BIQU niet uitkomen, dan moeten ze het pakket maar vernietigen.

• BartNL
Sebazzz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:04:
[...]
Ja, ik zou het graag willen ontvangen, ja. Is dat gek? :)
onder de gegeven omstandigheden zou je dat niet moeten laten merken :P

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

BartNL schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:06:
[...]

onder de gegeven omstandigheden zou je dat niet moeten laten merken :P
Denk je werkelijk dat dat voor de douane uitmaakt? ;)

Ik spreek niet met de doaune, maar met Fedex die als tussenpersoon tussen mij, BIQU en douane zit.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Sebazzz 't Is natuurlijk nu achteraf praten, maar vantevoren zoiets regelen, scheelt een hoop gedoe.

Wellicht dat hier nog bruikbare info staat:

https://www.kvk.nl/advies...teren/samples-importeren/

https://www.belastingdien...ven_van_bestellingen.html

Suk6 met de administratieve strijd!

Mooie Plaatjes   

• BartNL
Sebazzz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:08:
[...]
Denk je werkelijk dat dat voor de douane uitmaakt? ;)

Ik spreek niet met de doaune, maar met Fedex die als tussenpersoon tussen mij, BIQU en douane zit.
Tuurlijk Fedex regelt het financiële gedeelte en die moeten de kosten richting de douane voorschieten totdat iemand die kosten aan Fedex gaat betalen. Het maakt FedEx wel degelijk uit of ze denken dat ze belazerd worden of dat jij eerlijk en transparant bent. Fedex is daarbij een commercieel bedrijf die er een commercieel belang bij hebben dat iemand hun kosten (ze besteden er in hun beleving al onnodig veel tijd aan) gaat betalen. Zoals jij je opstelt lok je uit dat de juridische afdeling van FedEx contact met je gaat opnemen om die kosten op jou te verhalen >:)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

BartNL schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:18:
[...]

Tuurlijk Fedex regelt het financiële gedeelte en die moeten de kosten richting de douane voorschieten totdat iemand die kosten aan Fedex gaat betalen. Het maakt FedEx wel degelijk uit of ze denken dat ze belazerd worden of dat jij eerlijk en transparant bent.
Nou, als het iets is, is dat ik transparant ben. Ik heb letterlijk alle communicatie tussen mij en BIQU overhandigt :)
ehtweak schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:09:
@Sebazzz 't Is natuurlijk nu achteraf praten, maar vantevoren zoiets regelen, scheelt een hoop gedoe.
Ja, dat wist ik ook niet :) Dat lijkt wel meer om dingen van lage waarde te gaan - maar ik heb de info naar BIQU gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:55
Tot nu toe komt alles bij mij netjes aan. Het een duurt wel wat langer dan de ander:

Langzaamste pakketje: 22-7 besteld, 25e verstuurd, 4-8 uit China, 1-9 in Nederland, en vandaag kan ik het afhalen op het postkantoor. Dat heeft er dus net geen twee maanden over gedaan.

Snelste pakketje: 10-9 besteld, 14e China uit, 16e in Nederland en hij is vandaag in de PostNL app verschenen dus die verwacht ik morgen of komende week.

• kendo
  • Niet online
Momenteel 3 bestellingen van 1-8-2020 die al een paar weken op "verzending met lokaal transportbedtijf" staan. En 1 van 3-8-2020, die gisteren de status verzonden heeft gekregen. Het is weer erg wisselvallig de laatste weken/maanden.

Edit:

Wat ligt er vandaag in de bus, 2 pakketjes van AE. 8)7 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door kendo op 23-09-2020 17:05 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Mercury42
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb gelezen dat de btw in juli 2021 wordt in gevoerd, het was eerst januari. Maar dit is verplaatst naar juli.

Vandaag wordt er weer netjes een pakketje geleverd door DHL, deze heb 12-9 besteld bij AliExpress.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mercury42 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 06:24:
Ik heb gelezen dat de btw in juli 2021 wordt in gevoerd, het was eerst januari. Maar dit is verplaatst naar juli.

Vandaag wordt er weer netjes een pakketje geleverd door DHL, deze heb 12-9 besteld bij AliExpress.
Een bron is wel fijn..

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:50
Ik bestel al heel lang, 8 jaar?, bij AliExpress.
Laatste half jaar komen pakketjes gewoon niet aan.

Vaak staat er bij je tracking op aliexpress succesvol afgeleverd.
Dat betekent dat hij is overgedragen aan postnl.
Daar begint de ellende. Ik heb dan vaak een SG nummer en die zijn niet te traceren bij postnl.

Zo had ik een telefoon besteld en die was niet te achterhalen.
Pas na dagen lang chatten met verschillende postnl medewerkers riep er 1 dat hij gevonden was.
Toch ook raar? Waarom konden die andere medewerkers het niet vinden dan?

Ook wel eens een afhaal brief niet gekregen van de postnl. En zo nog meer voorbeelden.

Ik heb het idee dat deze ellende van het laatste half jaar bij postnl ligt. Ben er wel wat klaar mee nu.

In de helft van de bestellingen moet ik enorm veel moeite doen om mijn pakket te achterhalen. Chatten met sellers, postnl etc...
Wat een gedoe steeds.
Sommige wel netjes geld terug gekregen maar het is het laatste half jaar echt dramatisch.

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 25-09-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 03-05 16:28
aawe mwan schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:56:
Als ik iets wil kopen, dan zoek ik nu vaak naar een versie zo dicht mogelijk onder de 22 euro. Producten die een paar euro boven de 22 euro kosten, koop ik absoluut niet. Dat zal straks sowieso gaan veranderen, als de 22 euro geen grens meer is voor al dan niet extra gedoe en kosten. Die kosten zijn nu zo hoog, dat het voelt als een boete.

Toch lijkt het me voor PostNL geen gemakkelijke winst om die 13 euro per pakket te verdienen: degene die dat werk doet moet van zo'n beetje alles wat er op de wereld te koop is weten wat het ongeveer waard is per kilo en welke code je daarvoor moet invullen op douaneformulieren.

De enige praktische oplossing voor volgend jaar is dat je de BTW betaalt aan Aliexpress, tegelijk met het betalen van je bestelling.
Ik denk niet dat elk pakketje ingeklaard gaat worden vanaf 2021, maar eerder dat Ali zelf de BTW gaat berekenen op de site en dat je er verder weinig van gaat merken, behalve dat iets van 1 euro straks 1.20 is.

Dit gaat nl. helemaal niet over Postnl of over transport en inklaring maar over BTW door berekenen, er wordt echt wel naar de meest efficiënte manier gezocht om deze te innen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:30
Op 16-09 iets besteld op Aliexpress. Is op 18-09 verzonden en vandaag geeft de post.nl app aan dat het morgen wordt bezorgd. In 10 dagen bezorgd. Zo snel heb ik het nog nooit eerder gehad uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Harribo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:04:
Laatste half jaar komen pakketjes gewoon niet aan.
[...]
In de helft van de bestellingen moet ik enorm veel moeite doen om mijn pakket te achterhalen.
Kies een andere verzendmethode dan het goedkoopste van het goedkoopste?

Als Alie aangeeft dat het "bezorgd" is, dan heeft de pakketbezorger of de brievenbesteller in Nederland jouw pakket gescand. Dat die laatste het in de verkeerde brievenbus geduwd heeft, kan Alie niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

pennywiser schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:13:
[...]
Ik denk niet dat elk pakketje ingeklaard gaat worden vanaf 2021, maar eerder dat Ali zelf de BTW gaat berekenen op de site en dat je er verder weinig van gaat merken, behalve dat iets van 1 euro straks 1.20 is.
Hoe gaan ze dit op het pakketje aangeven?

Als je nu via Ebay iets uit Noord-Amerika bestelt waarbij je de BTW meteen meebetaalt, dan maakt het pakket een omweg via een bedrijf in Nederland. Daar plakken ze er een nieuwe streepjescode op.

Als je iets bestelt buiten de EU, wat om logistieke redenen een omweg maakt via een ander EU-land, dan komt er een blauwe sticker op die vertelt dat het pakket uit een EU land komt, maar dat de BTW nog niet betaald is.

Dus op een pakketje dat je vóór 1 juli bestelt betaal je de BTW nog aan PostNL en voor een pakketje dat je later bestelt betaal je BTW aan Alie. Maar het kan best zijn dat ze op dezelfde dag in je brievenbus liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
aawe mwan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:05:
[...]

Hoe gaan ze dit op het pakketje aangeven?

Als je nu via Ebay iets uit Noord-Amerika bestelt waarbij je de BTW meteen meebetaalt, dan maakt het pakket een omweg via een bedrijf in Nederland. Daar plakken ze er een nieuwe streepjescode op.

Als je iets bestelt buiten de EU, wat om logistieke redenen een omweg maakt via een ander EU-land, dan komt er een blauwe sticker op die vertelt dat het pakket uit een EU land komt, maar dat de BTW nog niet betaald is.

Dus op een pakketje dat je vóór 1 juli bestelt betaal je de BTW nog aan PostNL en voor een pakketje dat je later bestelt betaal je BTW aan Alie. Maar het kan best zijn dat ze op dezelfde dag in je brievenbus liggen.
Das een goeie echter heb ik laatst iets besteld via Amazon Global in de VS via UPS, daar was ook alles al in de prijs opgenomen. Bestelling was > 150 euro, geen inklaring of BTW achtreraf. Dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 21:59
Ik snap er niks meer van 8 verschillende pakketjes uit China besteld waarvan er 6 al zijn gearriveerd in 3 dagen in land van bestemming.

Volgens track staat er Luik-Linehaul Aankomst: Aangekomen Luik. pardon Luik ligt toch in België en niet in Nederland of werkt de Nederlandse douane met de Belgische douane.

Maar hoe kan een pakket vanuit China terwijl ik bewoner in Nederland ben, dan moet het pakket toch in Nederland arriveren. zou gek zijn als mijn pakketten in Hongarije Polen of Italië terecht komen.

Ik snap er niks meer van en nog niet eerder meegemaakt, betreft de verzending vanuit China de zelfde dag nog is wel vlotter dan voorheen met verzending een aankomst zelfs binnen 7 a 8 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 11:39
J.E. Weinor schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:35:
Ik snap er niks meer van 8 verschillende pakketjes uit China besteld waarvan er 6 al zijn gearriveerd in 3 dagen in land van bestemming.

Volgens track staat er Luik-Linehaul Aankomst: Aangekomen Luik. pardon Luik ligt toch in België en niet in Nederland of werkt de Nederlandse douane met de Belgische douane.

Maar hoe kan een pakket vanuit China terwijl ik bewoner in Nederland ben, dan moet het pakket toch in Nederland arriveren. zou gek zijn als mijn pakketten in Hongarije Polen of Italië terecht komen.

Ik snap er niks meer van en nog niet eerder meegemaakt, betreft de verzending vanuit China de zelfde dag nog is wel vlotter dan voorheen met verzending een aankomst zelfs binnen 7 a 8 dagen.
Hoezo is dat gek? Binnen de EU is vrij verkeer van goederen, dus waar het binnenkomt maakt niet uit. Uiteindelijk worden de NL regels (BTW bijv) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Rub147 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:11:
[...]

Hoezo is dat gek? Binnen de EU is vrij verkeer van goederen, dus waar het binnenkomt maakt niet uit. Uiteindelijk worden de NL regels (BTW bijv) gebruikt.
Kan wel wezen vrij verkeer van goeden EU maar ik woon in Nederland en niet in België en daar hoort je pakket naar toe gestuurd te worden ik heb niks met de EU. :)F

De Eu heeft ook vrij verkeer van personen, het zal te gek wezen met vrij verkeer van personen je boekt een rijs naar Italië maar beland in Polen als eind bestemming met als melding u bent in land van bestemming gearriveerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
J.E. Weinor schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:35:

J.E. Weinor schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:37:
[...]

Kan wel wezen vrij verkeer van goeden EU maar ik woon in Nederland en niet in België en daar hoort je pakket naar toe gestuurd te worden ik heb niks met de EU. :)F

De EU heeft ook vrij verkeer van personen, het zal te gek wezen met vrij verkeer van personen je boekt een rijs naar Italië maar beland in Polen als eind bestemming met als melding u bent in land van bestemming gearriveerd.
Een poststuk / pakket legt vaak de route tussen vertrekpunt A en bestemming B niet rechtstreeks af, maar van sorteercentrum naar sorteercentrum. Je moet de AliExpress vermelding "Land van bestemming" meer zien als "Aangekomen in eerste sorteercentrum in Europa". Hier worden de eerste veiligheidschecks gedaan en gekeken welk Europees land het poststuk / pakket uiteindelijk moet ontvangen.

In het verleden kwamen de AliExpress zendingen vaker via Amsterdam in Europa, maar de laatste tijd in de regel via Luik. Vermoedelijk is dit een goedkopere route voor AliExpress en PostNL. Helaas in Coronatijd is het ook enige tijd een bottleneck gebleken ivm destijds strengere Coronaregels en andere beleidsregels van pakketverwerker bpost dan hier in Nederland en bij PostNL deden gelden. De laatste tijd lijkt het echter wel weer goed te gaan allemaal.

Kortom: Dat het via België gaat is niet iets om je druk om te maken. Alle producten die in de winkel liggen hebben ook diverse pakhuizen wereldwijd gezien.

Ik raad je aan je niet vast te pinnen op alleen de track & trace informatie van AliExpress. Combineer liever de informatie van de volgende track&trace bronnen (in het geval van AliExpress Standard Shipping of Cainiao shipping methoden):
- https://global.cainiao.com (traject van verkoper tot net voor sorteerproces in Nederland, trackingsysteem van AliExpress zelf)
- https://www.postnl.post (traject van eerste PostNL International scan in China t/m inklaringsscan in België / Nederland)
- https://www.internationalparceltracking.com (poststuk: traject van eerste PostNL International scan in China t/m inklaringsscan in België / Nederland, pakket: traject van eerste PostNL International scan in China t/m bezorging aan de deur)
- https://mijn.postnl.nl (alleen pakketten, traject inklaringsscan in België / Nederland t/m bezorging aan de deur)
- De ingescande poststukken in de PostNL app die bezorging van poststukken van de komende dag aangeven.

Geen van allen geeft een compleet beeld, maar allen gecombineerd geven wèl een compleet beeld. Ik vul in de Android app Deliveries Pakket Tracker altijd PostNL als koerier in en dan exact de zelfde trackingcode met Cainiao als deellevering in. De app geeft dan één item met ALLE beschikbare trackinginfo.

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Dat komt omdat de T&T-melding met "land van bestemming" in de tekst alleen betekent dat het luchtvracht gedeelte van de reis klaar is en het pakket toe is aan het laatste stuk vervoer over land.

Ik zie wel eens bij mijn pakketten dat er amper een uur zit tussen uitscannen in Luik en inscannen in Nederland, de eerste stap in Nederland moet dus wel in Limburg of Noord-Brabant zitten. Dat er in zo'n klein eindje transport nóg weer zoiets als een landsgrens zit, zal de gemiddelde IT'er niet begrijpen.

• J.E. Weinor
Joen schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 02:18:
[...]

[...]

Een poststuk / pakket legt vaak de route tussen vertrekpunt A en bestemming B niet rechtstreeks af, maar van sorteercentrum naar sorteercentrum. Je moet de AliExpress vermelding "Land van bestemming" meer zien als "Aangekomen in eerste sorteercentrum in Europa". Hier worden de eerste veiligheidschecks gedaan en gekeken welk Europees land het poststuk / pakket uiteindelijk moet ontvangen.

In het verleden kwamen de AliExpress zendingen vaker via Amsterdam in Europa, maar de laatste tijd in de regel via Luik. Vermoedelijk is dit een goedkopere route voor AliExpress en PostNL. Helaas in Coronatijd is het ook enige tijd een bottleneck gebleken ivm destijds strengere Coronaregels en andere beleidsregels van pakketverwerker bpost dan hier in Nederland en bij PostNL deden gelden. De laatste tijd lijkt het echter wel weer goed te gaan allemaal.

Kortom: Dat het via België gaat is niet iets om je druk om te maken. Alle producten die in de winkel liggen hebben ook diverse pakhuizen wereldwijd gezien.

Ik raad je aan je niet vast te pinnen op alleen de track & trace informatie van AliExpress. Combineer liever de informatie van de volgende track&trace bronnen (in het geval van AliExpress Standard Shipping of Cainiao shipping methoden):
- https://global.cainiao.com (traject van verkoper tot net voor sorteerproces in Nederland, trackingsysteem van AliExpress zelf)
- https://www.postnl.post (traject van eerste PostNL International scan in China t/m inklaringsscan in België / Nederland)
- https://www.internationalparceltracking.com (poststuk: traject van eerste PostNL International scan in China t/m inklaringsscan in België / Nederland, pakket: traject van eerste PostNL International scan in China t/m bezorging aan de deur)
- https://mijn.postnl.nl (alleen pakketten, traject inklaringsscan in België / Nederland t/m bezorging aan de deur)
- De ingescande poststukken in de PostNL app die bezorging van poststukken van de komende dag aangeven.

Geen van allen geeft een compleet beeld, maar allen gecombineerd geven wèl een compleet beeld. Ik vul in de Android app Deliveries Pakket Tracker altijd PostNL als koerier in en dan exact de zelfde trackingcode met Cainiao als deellevering in. De app geeft dan één item met ALLE beschikbare trackinginfo.
toon volledige bericht
De links die je doorgaf is mij bekend maar geeft algemeen oppervlakkige info, 17 track en China post geeft wat meer info maar haal mijn track ook vaak bij postal ninja daar kun je het sorteer beweging goed volgen zo ben ik er achter gekomen welke hali de douane mijn pakket heeft en in de verwerking van inklaring tot aan het vrijgeven voor verzending naar het sorteerproces van Koninklijke post.nl Amsterdam Schiphol en verdere verloop er van.
https://postal.ninja/en

De track info stopt tijdelijk als het in ontvangst van lucht vervoerder is tot aan bestemming land dat je pakket weer wordt opgepikt en gescand dan begint de info op de track ook weer te lopen.

Alleen je kunt niet via track info krijgen welke vliegmaatschappij je pakketje verzend want je hebt geen informatie van de vracht brief, dat zal alleen van toepassing zijn met grote en zware artikelen of speciale vrachten maar een gewoon pakketje niet.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 16:36

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Gaat momenteel weer traag.
Meest dramatische is een pakket dat volgens Bpost op 25 augustus overgedragen is aan PostNL. Die is er nog steeds niet.
Maar ook m’n andere bestellingen hebben weinig voortgang.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• BartNL
laatste paar pakketjes van mij gaan juist allemaal vlot genoeg d.w.z. 2-3 weken van China naar afgeleverd in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Versturen ging snel maar nu ligt het pakketje op Liege-Linehaul Arrival

2020-09-22 12:30:00 en blijft daar maar liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Theodor schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:23:
Versturen ging snel maar nu ligt het pakketje op Liege-Linehaul Arrival

2020-09-22 12:30:00 en blijft daar maar liggen...
De afgelopen maanden was het zo dat pakketjes die op een dinsdag geland zijn in Luik, daar minstens 1 hele week, maar meestal 2 weken of langer hebben liggen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Vorige maand was mijn eerdere bestelling maar 2 dagen in Luik,dat ging vrij rap toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Theodor schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:18:
Vorige maand was mijn eerdere bestelling maar 2 dagen in Luik,dat ging vrij rap toen...
Een pakketje dat op een vrijdag of een zaterdag geland is in Luik, werd bij mij de afgelopen maanden eigenlijk bijna altijd de eerstvolgende werkweek bezorgd.

Vaak verscheen het pakket al op zondag in de app.

Alleen bij pakketjes die bijvoorbeeld zo klein waren dat het verzendlabel over de rand geplakt was, of waar het label om een andere reden niet goed leesbaar was (te lang in de zon gelegen, bijvoorbeeld), duurde het wel eens tot de volgende zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
Heb nu opeens een compleet ander probleem met een 3S pakket uit china.
Per 23-09 op status: Zending bij het magazijn in het land van herkomst
Hij lijkt dus vast te zitten in het sorteercentrum in china.
Op dezelfde dag had ik nog een pakket besteld met 3S code en die al een week thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zeg dat wel... :-(

Het ging een poosje best wel redelijk.
Nu weer verschillende bestellingen, die volgens de tracking, na 14 dagen, nog steeds in China ergens rondzwerven "Received by line-haul".

Zucht, je kunt er eigenlijk nooit echt een patroon in ontdekken. Zo gaat het al 10 jaar lang. ;)

O jeetje... ik zie dat mijn bestellingen via 'alashankou' gaan. Da's een treinstation op de grens tussen China en Kazachstan. M.a.w. dat gaat nog wel ff duren........................... :-(

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 06-10-2020 23:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:50
Laatste paar leveringen gingen vrij goed.
Eindelijk weer eens.

Ik ben nog steeds bezig met een levering van mei.
Ali zegt afgeleverd, postnl zegt hebben we niet.
Dus uiteindelijk moet ik dan communiceren met Ali. De seller roept steeds afgeleverd en kom eventueel met bewijs.
Maar postnl verstrekt geen bewijs documenten.

Zit nu voor de 2e keer maar op de online live chat van Ali maar het lijkt wel alsof daar uren lang niemand aanwezig is?
Las iets van een Chinese vakantie of zo?

Iemand nog tips met zo'n situatie?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 06-10-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2024
ehtweak schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:43:

O jeetje... ik zie dat mijn bestellingen via 'alashankou' gaan. Da's een treinstation op de grens tussen China en Kazachstan. M.a.w. dat gaat nog wel ff duren........................... :-(
Klopt, die reis duurt ongeveer een maand. Vervolgens nog grofweg twee weken afhandeling in Europa voordat je pakket er is :/ Je zendingen zijn waarschijnlijk met Cainiao super economy global verstuurd

Pro tip: soms kost het maar een euro meer om het spul met Aliexpress standard shipping te versturen. Dat is echt een wereld van verschil. Ik heb nu experiment gedaan met twee bestellingen van hetzelfde item (had er ook echt twee nodig). Eentje met Ali shipping en de ander met Cainiao. Ali ligt al een paar dagen op Schiphol, de ander zwerft nog ergens in het Oosten met 'hand over to airline'. Het verschil in verzendkosten was in dit geval maar €0,70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

10Cage schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Pro tip: soms kost het maar een euro meer om het spul met Aliexpress standard shipping te versturen. Dat is echt een wereld van verschil.
Ik weet 't, dat werd al vaker genoemd.

Alleen, dat is ook geen garantie dat het er wel, binnen redelijke tijd, is.
Zo had ik in mei pakketjes, met die euro extra voor AE ss, ook dat het pakket >6 weken onderweg was. M.a.w. dat zegt ook lang niet altijd wat.

En procentueel gezien zijn de verzendkosten wel fors. :+ Op een artikel van 2 euro (!), 1 euro moeten betalen voor 'Cainiao Super Economy' shipping, versus 2 euro voor 'AE ss'. Da's een verdubbeling v.d. verzendkosten en 100% van de artikelprijs.
Uiteraard, nog steeds peanuts. Maar toch. :)

ps: hetzelfde artikel kan ik ook bestellen via Amazon (en dan komt het uit een Europees warehouse, dan vragen ze er 8-10 euro voor).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ehtweak schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:29:
En procentueel gezien zijn de verzendkosten wel fors. :+ Op een artikel van 2 euro (!), 1 euro moeten betalen voor 'Cainiao Super Economy' shipping, versus 2 euro voor 'AE ss'. Da's een verdubbeling v.d. verzendkosten en 100% van de artikelprijs.
Dat herken ik: afgelopen zomer heb ik ook een paar dingen gekocht in China waarbij ik meer betaald heb voor verzendkosten dan voor het artikel zelf. Dat was inclusief opslag voor Standard Shipping, maar als je dan de pech hebt dat je pakketje op een maandag landt in de Luik bufferzone, dan is het even goed meer dan een maand onderweg.

Als je iets koopt, dan verdient eigenlijk zo'n beetje elke andere betrokkene er meer geld aan, dan de Chinees die het ding daadwerkelijk gemaakt heeft. Als je hetzelfde ding koopt via Amazon, dan nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie1956
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-10-2020
*knip* Dit heeft niets met levertijden te maken. Hiermee kan je beter naar de verkoper toe.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 07-10-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:51
10Cage schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Klopt, die reis duurt ongeveer een maand. Vervolgens nog grofweg twee weken afhandeling in Europa voordat je pakket er is :/ Je zendingen zijn waarschijnlijk met Cainiao super economy global verstuurd
Via de trein gaat het naar mijn gevoel nog relatief vlot.

Laatst twee pakketjes ontvangen die 80 en 84 dagen onderweg waren via Cainiao Super Economy (Global). Eén ging via de Salomonseilanden (Yanwen), het ander via Vanuatu -> Taiwan (Chunghwa Post).

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-03 21:43
Dacht laat ik weer eens wat bestellen via AliExpress.
Pakketjes gaan nogsteeds via Luik zo te zien, gaat nog wel 2wkn minimaal duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 13:00
Kroonkurk schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:16:
Op 16-09 iets besteld op Aliexpress. Is op 18-09 verzonden en vandaag geeft de post.nl app aan dat het morgen wordt bezorgd. In 10 dagen bezorgd. Zo snel heb ik het nog nooit eerder gehad uit China.
Gaat steeds sneller, begin corona tijd in maart had ik 1 keer 6 dagen. (Aliexpress Standard Shipping)

Heb ook wel eens voor duurdere dingen DHL gehad. Dan is het 2-3 dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mAiden88 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:07:
Dacht laat ik weer eens wat bestellen via AliExpress.
Pakketjes gaan nogsteeds via Luik zo te zien, gaat nog wel 2wkn minimaal duren.
Het gaat nu wel redelijk snel.
Vorige maand ongeveer 10 bestellingen bij AE gedaan die via luik zijn gegaan. Op eentje van 15 dagen kwam de rest al tussen de 9 en 12 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
barber schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Het gaat nu wel redelijk snel.
Vorige maand ongeveer 10 bestellingen bij AE gedaan die via luik zijn gegaan. Op eentje van 15 dagen kwam de rest al tussen de 9 en 12 dagen.
Ik hou voor mezelf altijd 2weken aan, kan het alleen maar meevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
mAiden88 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:14:
[...]
Ik hou voor mezelf altijd 2weken aan, kan het alleen maar meevallen..
u bent optimist of nog weinig ervaring met AliExpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
BartNL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Zeg maar je, ik voel me best wel oud met u..
Heb al 7 jaar bestel ervaring met AliExpress, laatste jaar ben ik continue uitgegaan van 2 weken dat mij bestelling in Luik zou liggen, klopte over het algemeen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
mAiden88 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Heb al 7 jaar bestel ervaring met AliExpress, laatste jaar ben ik continue uitgegaan van 2 weken dat mij bestelling in Luik zou liggen, klopte over het algemeen wel.
maar wanneer je werkelijk uit gaat van twee weken zal het niet "altijd" meevallen zoals je daarnet nog suggereerde. Met de nuance "over het algemeen" vind ik je nog steeds aan de optimistische kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb het idee dat ze het in Luik bewaren om zoveel mogelijk pakketjes gecombineerd te kunnen versturen. Laatst kreeg ik ook een zak vol kleine envelopjes in één keer.
Nu liggen er weer een stuk of 5 zendingen sinds 5 oktober te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
BounceMeister schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:08:
Ik heb het idee dat ze het in Luik bewaren om zoveel mogelijk pakketjes gecombineerd te kunnen versturen. Laatst kreeg ik ook een zak vol kleine envelopjes in één keer.
Ik kreeg mijn trackingmeldingen over "consolidated warehouse" al ver voor Luik. Dus volgens mij is het een AliExprees service die in China zelf wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Joen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

Ik kreeg mijn trackingmeldingen over "consolidated warehouse" al ver voor Luik. Dus volgens mij is het een AliExprees service die in China zelf wordt uitgevoerd.
Zolang het mij maar geen importheffing oplevert. De bestellingen zijn afzonderlijk ruim onder 22 euro, maar alles bij elkaar ruim erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
een gerucht dat ik heb opgepikt is dat afschaffing van belastingvrij kopen buiten de EU voor Denemarken, Nederland en Belgie vanaf 1 januari zal gaan gelden en voor de overige lidstaten vanaf juli. Dit is een gerucht en ik heb degene ook gevraagd om met bewijs te komen. Dit is wat ik kon achterhalen:

a little more time till 1 july 2021, depending on your country.
I know for a fact that Denmark, The Netherlands and Belgium are doing this from 1th of january. the rest will follow on 1th of July.

I didn't know that The Netherlands and Belgium will start by 2021 already. This means that most shops won't be able to route the packages to the Netherlands or Belgium first, right??? 😭

edit: so I have to order everything by the end of the year! :O

you can find it at your own country VAT admissions listing should be on their site anyways. I found this for the Netherlands aswell as for Belgium, from a friend from Denmark i heard the same.

hopelijk is dit vals nieuws, maar geruchten komen ook niet zomaar in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:45
Jarwo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:24:
hopelijk is dit vals nieuws, maar geruchten komen ook niet zomaar in de wereld.
Wijzigingen per 2021
Met ingang van 1 januari 2021 veranderen de btw-regels voor afstandsverkopen met goederen afkomstig van buiten de EU op een aantal belangrijke punten:
  1. De vrijstelling voor invoer van kleine zendingen van 22 euro verdwijnt. Bij elke invoer is dus btw verschuldigd.
  2. Er is sprake van een afstandsverkoop van goederen buiten de EU als de goederen worden ingevoerd in een andere EU-lidstaat dan de EU-lidstaat van bestemming van de goederen. Dit geldt ongeacht of de particulier of de leverancier invoert.
  3. De leverancier kan gebruik maken van een One Stop Shop (OSS) systeem voor het doen van aangifte van de afstandsverkopen wanneer aan de hiervoor gestelde voorwaarden is voldaan. Een van de voorwaarden is dat de ingevoerde goederen een intrinsieke waarde hebben van niet meer dan 150 euro. Deze aangifte wordt de invoer OSS-aangifte of simpelweg I-OSS genoemd. Het is niet verplicht op deze wijze aangifte te doen. In dat geval wordt btw aangifte gedaan in de eigen lidstaat (bij EU-ondernemers) of een lidstaat naar keuze (bij niet EU-ondernemers). De lidstaat waar de aangifte wordt gedaan stuurt de aangifte en de verschuldigde btw door naar de EU-lidstaat waar btw moet worden voldaan. Wanneer de ondernemer gebruik maakt van de I-OSS aangifte krijgt hij een speciaal btw-identificatienummer.
  4. Indien de leverancier bij de invoer zijn speciaal I-OSS btw-identificatienummer aan de douane geeft, krijgt hij een vrijstelling bij invoer. Hij is dus alleen btw verschuldigd over de afstandsverkoop in de EU-lidstaat van bestemming.
  5. Er is ook een mogelijkheid om maandelijks invoer-btw aan te geven in plaats van steeds op het moment van invoer. Deze regeling is gericht op post- en koeriersbedrijven. De mogelijkheid geldt alleen voor goederen met een intrinsieke waarde van niet meer dan 150 euro en wanneer de goederen in de EU-lidstaat van invoer blijven.
  6. Indien geen gebruik wordt gemaakt van de I-OSS of de bijzondere regeling waarbij maandelijks aangifte wordt gedaan, is direct bij de invoer btw verschuldigd. De mogelijkheid om via een art. 23-vergunning de invoer-btw aan te geven in de reguliere btw-aangifte blijft bestaan in Nederland.
toon volledige bericht
Zolang het alleen BTW is en de webwinkel dit afhandelt zodat er geen inklaringskosten bijkomen kan ik er prima mee leven.

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 18-10-2020 20:33 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
ja deze aanpassing is in dit topic al eerder ter sprake gekomen en lijkt mij niet meer dan logisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 21:53
Van de Belastingdienst
Uitstel ingangsdatum nieuwe EU-btw-richtlijn e-commerce

07-09-2020

De Europese Raad is akkoord gegaan met het voorstel van de Europese Commissie om de EU-btw-richtlijn e-commerce in werking te laten gaan vanaf 1 juli 2021. Oorspronkelijk zou de ingangsdatum 1 januari 2021 zijn, dus dit betekent een half jaar uitstel. Het uitstel is verleend omdat meerdere bedrijven en lidstaten, waaronder Nederland, aangaven meer tijd nodig te hebben door onder andere de coronacrisis.
[...]
Wat houdt de EU-btw-richtlijn e-commerce in?

In de EU-btw-richtlijn e-commerce staan nieuwe regels voor afstandsverkopen (van goederen en diensten) aan consumenten binnen de EU. De richtlijn maakt bijvoorbeeld een einde aan de btw-vrijstelling voor goederen met een waarde tot en met € 22 afkomstig van buiten de EU. Hiermee wil de EU een gelijk speelveld creëren voor alle verkopers binnen en buiten de Europese Unie; in alle gevallen is btw verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 21:53
Volgens mij gaat de verhoging van de internationale posttarieven wel nog steeds in vanaf januari 2021. Dit is een stijging die is uitgesmeerd over 5 jaar.
Daarnaast gaat corona mogelijk ook nog invloed hebben op de verzendtarieven volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
ook de verhoging van de verzendtarieven lijkt mij niet meer dan te verwachten. De AliExpress zending wordt door dezelfde pakketbezorger / brievenbezorger door de bus gedaan. Het is dan niet normaal dat ik iets vanuit China kan laten verzenden voor minder dan het kost om binnen Nederland een brief te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 10:47
Weet iemand of dit "normaal" is?
Oct 14, 2020 11:28 Aliexpress-Cainiao
Arrival Liege-Linehaul
Oct 18, 2020 08:45 PostNL
The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
Oct 18, 2020 08:45 Aliexpress-Cainiao
The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
Oct 18, 2020 09:43 PostNL
The item has been processed in the country of destination
Oct 18, 2020 09:43 Aliexpress-Cainiao
The item has been processed in the country of destination
Oct 19, 2020 18:55 PostNL
The address of the item is incorrect and will be returned
Oct 19, 2020 19:02 PostNL
The item has arrived at the domestic sorting centre
Het pakketje staat wel gewoon in mijn PostNL app, dus het adres moet correct zijn. Ze beweren dat hij vandaag bezorgd gaat worden, maar dat schijnt nog weleens verschoven te worden begreep ik.

17Track zegt dat het pakket in een "ongewone situatie" is beland.

[ Voor 3% gewijzigd door Martao op 20-10-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
BartNL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

We zijn ongeveer en week verder. De eerste dingen beginnen binnen te komen. Inmiddels al 2 pakketjes ontvangen.

Besteldatum: 9-okt
Ontvangdatum: 20-okt

Vandaag komt er wederom 2 binnen.

Besteldatum: 9-okt

Al met al vrij snelle levering.. Ben benieuwd naar laatste wat ik heb besteld, daarin heb ik verkoper gevraagd het niet via Luik te versturen maar rechtstreeks naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 10:56

NYG

Martao schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:15:
Weet iemand of dit "normaal" is?

[...]

Het pakketje staat wel gewoon in mijn PostNL app, dus het adres moet correct zijn. Ze beweren dat hij vandaag bezorgd gaat worden, maar dat schijnt nog weleens verschoven te worden begreep ik.

17Track zegt dat het pakket in een "ongewone situatie" is beland.
Dit is mij ook overkomen een tijdje terug. Bij mij was in ieder geval het pakketje of verkeerd bezorgd of label waar adres opstond was niet meer leesbaar. Pakket is terug gestuurd naar China en ik heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen. Hoop voor jou dat het pakket alsnog bezorgd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:32
Hier ook een pakketje 25-09 besteld, 05-10 verzonden vanuit china, maar is nu nergens meer te bekennen. Ook niet bij individuele organisaties.
verzonden met AliExpress standard shipping zie ik.
Had binnen 21 dagen hier moeten zijn. Zal vast wel nu ergens op een boot of treinwagon liggen. Jammer, we worden snel verwend met die pakketjes binnen 10 dagen van bestelling tot deur :+ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
mAiden88 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:31:
[...] naar laatste wat ik heb besteld, daarin heb ik verkoper gevraagd het niet via Luik te versturen maar rechtstreeks naar Nederland.
Daar gaat de verkoper/verzender niet over hoor.. Hooguit een andere vervoerder kiezen dan PostNL (AliExpress Standard Shipping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
-verkeerde-

[ Voor 90% gewijzigd door Giant87 op 23-10-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:33

-tom-562

Oliesjeik

BounceMeister schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:08:
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat ik (nouja, de vriendin :P) zo een pakketje binnenkreeg. Ze had wat prullaria besteld (screenprotectors, hoesjes etc.) bij verschillende shops, maar dat kwam in 1 pakketje (een aliexpress zak) met meerdere kleine pakketjes aan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-02 14:17
-tom-562 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Vandaag voor het eerst meegemaakt dat ik (nouja, de vriendin :P) zo een pakketje binnenkreeg. Ze had wat prullaria besteld (screenprotectors, hoesjes etc.) bij verschillende shops, maar dat kwam in 1 pakketje (een aliexpress zak) met meerdere kleine pakketjes aan.
Ja dat heb ik laatst ook een keer meegemaakt. Verschillende items van verschillende verkopers op dezelfde dag besteld. Na een paar dagen werd t zoals gebruikelijk verstuurd door de verschillende verkopers, elk met een aparte track&trace code. Een paar items kwamen bij mij ook als een soort batch-levering. Deze bleken toen ik t later checkte allemaal op dezelfde dag verzonden, maar dus door verschillende verkopers met verschillende track&trace codes (en volgens mij zelfs verschillende shipment methods (Cainao, Sunyou, Yanwen etcetera)
De batch-levering kwam veel sneller als de gratis verzendmethode die ik had geselecteerd. De items die namelijk op andere dagen werden verzonden met de gratis budget-verzenders zonder track&trace deden er zoals te verwachten veel langer over. Volgens mij kreeg ik voor de batch-levering zelf een email (DHL) of een notificatie (PostNL app). Mij hoor je niet klagen :*) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
Misschien een beetje off-topic, maar wil deze heel positieve ervaring graag delen:

Ik had zonet zowaar een chat-gesprek met een echte klantenservice medewerker op Aliexpress!! Ik wist niet eens dat dat kon. Eerder wel eens geprobeerd via die Engie chat-bot een issue op te lossen maar nu voor de eerste keer gechat met een echte klantenservice medewerker en issue heel goed opgepakt.

Ik had voor €0,68 1 simpel item gekocht met gratis verzending via Sunyou. Kreeg na bestelling eerst bericht van verkoper met verzoek om extra te betalen voor verzending (ivm extra kosten zogenaamd vanwege Corona. Toen ik dat wijgerde (dan had ie geen gratis verzending moeten aanbieden) kreeg ik het verzoek 'please cancel order, other reason'. Dat weigerde ik ook, want betaald en hij moet gewoon leveren (meerdere items die dag besteld, geen enkele andere verkoper deed moeilijk). Vervolgens krijg ik op de dag van de shipping.deadline een email met bevestiging "verzonden, hier is je Track&Trace code". Ik verrast maar dacht dat ie eieren voor z'n geld had gekozen. T was wel een vage Track&Trace code, Seller Shipping Method ipv Sunyou, LZ*****CN, en toen ik m in Cainao opzocht bleek t twee weken eerder al verzonden en uitgebreide Track&Trace info, heel anders dan wat je bij gratis verzending zonder tracking tot voordeur normaal krijgt. Een week later kreeg ik opeens bericht van Aliexpress "Item delivered, are you happy with your order". Ik had echter niks ontvangen. Exact 7 minuten later nog een email van Aliexpress "verzonden, hier is je Track&Trace code" voor de bestelling die zogenaamd net bezorgd was. Daardoor kon ik, bleek toen ik een Dispute wilde openen, helemaal geen Dispute openen want dit kan pas 10 dagen na verzending. Daarop zocht ik dus hulp op de Help-pagina, Na wat rondzoeken kwam ik op "I can't open dispute, what can I do?" https://service.aliexpres...ge=1060071282&language=en . Tekst gelezen maar dat was basic info. Onderaan de pagina had ik echter de optie "Online Service". Die link leidde me naar Engie/Eva de chatbot Hoe precies weet ik niet maar opeens sprak ik toen met een echte klantenservice medewerker via de chat. Dat werd steeds duidelijker doordat ik geen standaard antwoorden kreeg maar echte vragen, antwoorden en handelingen die hielpen het probleem op te lossen.
Ik krijg nu volgens de medewerker 'special dispute privileges' van een 'higher dispute team' waarmee ik niet 10 dagen hoef te wachten om een Dispute te openen. Het duurt echter maximaal 24 uur voordat dat 'higher dispute team' me die privileges geeft dus ik moet m'n mailbox in de gaten houden. Ik heb ook een Case ID gekregen. Mochten ze kunnen bewijzen dat de verkoper inderdaad op deze manier mij en Aliexpress probeert te benadelen dan kan de verkoper-account (AM Beautiful Store) worden 'bevroren' of zelfs compleet gesloten zodat ie geen zaken meer kan doen via Aliexpress. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@dabachata :
Het is anders wel redelijk eenvoudig te vnden. Bovenin vind je "Help" > "Consumer service"
Dan onderin "Online service. Get more help."
Daarna moet je wel wat basic vragen bij langs over de categorie van je vraag en de order waar het om draait. En mogelijk moet je een paar maal aangeven dat je "an employee" wilt spreken.

Ik heb ze gelukkig maar zelden nodig. Mijn ervaring leert dat ze de Engelse taal slecht beheersen, 1000x excuses aanbieden nog voordat je je verhaal hebt afgemaakt, niet altijd duidelijke antwoorden geven en wanneer ze het over opvolging door een afdeling hebben de beloofde e-mail nooit komt.

Gelukkig zijn de meeste problemen die ik heb met de verkopers zelf op te lossen of door de automatische systemen van AliExpress wel op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het ging een poosje weer goed, wat betreft acceptabele levertijden via AE, maar nu is het weer KMP.

Kijk, als het met de trein gaat, dan begrijp ik dat het ergens halverwege de zijderoute met de snelheid van een kameel voorschrijdt. :+

Maar als het gewoon het vliegtuig in gaat, enigszins redelijk op tijd in Luik aankomt, dan verwacht je enige dagen later wat activiteit in je eigen brievenbus. Maar helaas, pindakaas.

Arrive at destination country 2020-10-15 16:08:21
-Liege-Import Customs Clearance Success 2020-10-12 13:31:00
-Liege-Customs Clearance Start 2020-10-12 12:31:00
-Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege 2020-10-12 10:58:00
-Hangzhou-Hand over to airline:Hand over to airline 2020-10-06 22:00:00
Export clearance success 2020-10-06 10:03:46
Received by line-haul 2020-09-27 13:15:39
Outbound in sorting center 2020-09-27 06:27:40
Inbound in sorting center 2020-09-24 19:41:13
Accepted by carrier 2020-09-24 19:41:13
Ordered: 2020-09-17 01:13:00

En nu zwerft het blijkbaar (?) alweer >10 dagen in de Lage Landen rond... :-(

Zou toch eens leuk zijn als er b.v. een of 't ander journalistiek programma induikt waar en hoe dit soort dingen nou fout kunnen gaan. En waar de bottlenecks zitten in die hele logistieke keten.
Want er is en blijft gewoon geen peil op te trekken. :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ehtweak schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:55:
-Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege 2020-10-12 10:58:00
12 oktober was een maandag, dus: helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

aawe mwan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

12 oktober was een maandag, dus: helaas.
Ja, dus? Die snap ik niet... :?

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 26-10-2020 09:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ehtweak schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Ja, dus? Die snap ik niet... :?
In Luik werken ze volgens het LIFO systeem.
Door de weeks werken ze voor Belgie, in het weekend werken ze voor Nederland.

Nederlandse pakketjes die in het begin van de week aankomen, liggen er bijna altijd minstens een hele week, maar meestal meer dan 2 weken te koekeloeren. Lees anders even terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
dabachata schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 00:11:
Misschien een beetje off-topic, maar wil deze heel positieve ervaring graag delen:

Ik had zonet zowaar een chat-gesprek met een echte klantenservice medewerker op Aliexpress!! Ik wist niet eens dat dat kon. Eerder wel eens geprobeerd via die Engie chat-bot een issue op te lossen maar nu voor de eerste keer gechat met een echte klantenservice medewerker en issue heel goed opgepakt.

Ik had voor €0,68 1 simpel item gekocht met gratis verzending via Sunyou. Kreeg na bestelling eerst bericht van verkoper met verzoek om extra te betalen voor verzending (ivm extra kosten zogenaamd vanwege Corona. Toen ik dat wijgerde (dan had ie geen gratis verzending moeten aanbieden) kreeg ik het verzoek 'please cancel order, other reason'. Dat weigerde ik ook, want betaald en hij moet gewoon leveren (meerdere items die dag besteld, geen enkele andere verkoper deed moeilijk). Vervolgens krijg ik op de dag van de shipping.deadline een email met bevestiging "verzonden, hier is je Track&Trace code". Ik verrast maar dacht dat ie eieren voor z'n geld had gekozen. T was wel een vage Track&Trace code, Seller Shipping Method ipv Sunyou, LZ*****CN, en toen ik m in Cainao opzocht bleek t twee weken eerder al verzonden en uitgebreide Track&Trace info, heel anders dan wat je bij gratis verzending zonder tracking tot voordeur normaal krijgt. Een week later kreeg ik opeens bericht van Aliexpress "Item delivered, are you happy with your order". Ik had echter niks ontvangen. Exact 7 minuten later nog een email van Aliexpress "verzonden, hier is je Track&Trace code" voor de bestelling die zogenaamd net bezorgd was. Daardoor kon ik, bleek toen ik een Dispute wilde openen, helemaal geen Dispute openen want dit kan pas 10 dagen na verzending. Daarop zocht ik dus hulp op de Help-pagina, Na wat rondzoeken kwam ik op "I can't open dispute, what can I do?" https://service.aliexpres...ge=1060071282&language=en . Tekst gelezen maar dat was basic info. Onderaan de pagina had ik echter de optie "Online Service". Die link leidde me naar Engie/Eva de chatbot Hoe precies weet ik niet maar opeens sprak ik toen met een echte klantenservice medewerker via de chat. Dat werd steeds duidelijker doordat ik geen standaard antwoorden kreeg maar echte vragen, antwoorden en handelingen die hielpen het probleem op te lossen.
Ik krijg nu volgens de medewerker 'special dispute privileges' van een 'higher dispute team' waarmee ik niet 10 dagen hoef te wachten om een Dispute te openen. Het duurt echter maximaal 24 uur voordat dat 'higher dispute team' me die privileges geeft dus ik moet m'n mailbox in de gaten houden. Ik heb ook een Case ID gekregen. Mochten ze kunnen bewijzen dat de verkoper inderdaad op deze manier mij en Aliexpress probeert te benadelen dan kan de verkoper-account (AM Beautiful Store) worden 'bevroren' of zelfs compleet gesloten zodat ie geen zaken meer kan doen via Aliexpress. Ik ben benieuwd.
toon volledige bericht
Ik snap je frustratie, maar meestal cancel ik dan inderdaad en koop het bij een andere aanbieder, gaat sneller en algeheel minder frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

aawe mwan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Nederlandse pakketjes die in het begin van de week aankomen, liggen er bijna altijd minstens een hele week, maar meestal meer dan 2 weken te koekeloeren. Lees anders even terug in dit topic.
Oh, maar ik lees dit topic al jaren! Al die logistieke avonturen wil ik voor geen goud missen. *O*

Geeft ook gelijk weer aan dat deze statement:
dus blijkbaar nergens op slaat. ;w
Want, logisch gezien, zou dat betekenen dat het pakje al in de Lage Landen is. Tenzij de Chinezen denken dat heel de EU één land is... ;)

Volgens mij werken ze met het RIRO systeem... RandomInRandomOut. :+

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 26-10-2020 09:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Joen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 00:51:
@dabachata :
Ik heb ze gelukkig maar zelden nodig. Mijn ervaring leert dat ze de Engelse taal slecht beheersen, 1000x excuses aanbieden nog voordat je je verhaal hebt afgemaakt, niet altijd duidelijke antwoorden geven en wanneer ze het over opvolging door een afdeling hebben de beloofde e-mail nooit komt.
Het hele idee achter dit soort klantenservices is om de klant de indruk te geven dat zijn frustraties "gehoord" zijn. Want voor de meeste klanten is dat bijna net zo effectief als dat ze echt geholpen zijn (lees: ze blijven geld uitgeven), terwijl het veel minder kost dan een klant echt helpen met zijn*haar probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 10:47
NYG schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:22:
[...]

Dit is mij ook overkomen een tijdje terug. Bij mij was in ieder geval het pakketje of verkeerd bezorgd of label waar adres opstond was niet meer leesbaar. Pakket is terug gestuurd naar China en ik heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen. Hoop voor jou dat het pakket alsnog bezorgd word.
Bij mij uiteindelijk vorige week gewoon binnen gekomen. Zal wel een foutje van een automagisch systeem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:24
ehtweak schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Oh, maar ik lees dit topic al jaren! Al die logistieke avonturen wil ik voor geen goud missen. *O*

Want, logisch gezien, zou dat betekenen dat het pakje al in de Lage Landen is. Tenzij de Chinezen denken dat heel de EU één land is... ;)

Volgens mij werken ze met het RIRO systeem... RandomInRandomOut. :+
Ze bedoelen destination country van het vliegtuig 8) Overigens is de sortering naar mijn belevenis ook totaal random daar.

Wellicht dat corona ook nog een rol speelt. Luik is zo’n beetje de hoofdstad van coronabesmettingen in Europa. Misschien dat er daarom ook minder personeel beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ehtweak schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:27:
[...]
Die melding gaat over de eindbestemming van de luchtreis, niet over het adres dat op het pakket staat.

Het systeem dat ze volgen is LIFO:
De nieuwe vracht uit de vliegtuigen komt bovenop de hoop. Aan het eind van het weekend halen ze het nieuwste van de hoop naar Nederland om hier te verwerken. Ze nemen niet meer mee dan ze in een week kunnen verwerken: in drukke tijden gaan pakketjes die op maandag en dinsdag geland zijn al niet meer mee (en wat er nog ligt van vorige weken dus al helemaal niet).

Als het helemaal uit de hand loopt, dan zetten ze blijkbaar extra menskracht in en halen ze ineens een paar weken weken achterstand in en dan geldt de vuistregel dus even niet.

Ik heb een tijd lang meerdere bestellingen per dag geplaatst, dan kan je aan de hand van de track&trace voortgang een beetje volgen volgens welke methode ze daar in Luik werken.

[ Voor 82% gewijzigd door aawe mwan op 26-10-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@aawe mwan Interessante info.
Maar waar haal je dat vandaan? Zelf bedacht c.q. beredeneerd? Of ben je daar wezen kijken?
Of heb je een andere bron van je verhaal?

En eindbestemming van de luchtreis klopt ook niet. :N
Want op dag x komt het aan in Luik (einde van luchtreis) "Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege"
En op dag x+3 krijgt het pas de status 'arrive at destination country'. :?

Dus hoe graag we er ook logika in willen ontdekken... Het rammelt aan alle kanten. 7(8)7
En eigenlijk ben ik niet anders gewend.
Al sinds 2006 (!) bestel ik zaken uit China (eBay e.d.) en in al die jaren heb ik nog nooit de logika achter al die tracking bullsh*t kunnen ontdekken. Het is en blijft een mysterie.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ehtweak schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:33:
@aawe mwan Interessante info.
Maar waar haal je dat vandaan? Zelf bedacht c.q. beredeneerd? Of ben je daar wezen kijken?
Of heb je een andere bron van je verhaal?
Ik heb ik een tijd lang een paar bestellingen per dag geplaatst via "Aliexpress Standard" dus via de speciale PostNL afhandeling.

Ik heb destijds diverse bevindingen hier in dit topic beschreven, dat heb je vast wel gelezen.

Scans moet je wel leren lezen, wat inzicht in logistiek is daarbij handig.

Het is mogelijk dat je 2 scans hebt bij 1 "gebeurtenis": de eerste scan is bijvoorbeeld de bulkscan die zegt dat de vlucht waar het pakket in zou moeten zitten veilig geland is, de tweede is de individuele scan een paar dagen later, die zegt dat het pakket ook inderdaad aangetroffen is in de partij en in zo'n geval is het bestaan van de 2e scan de bevestiging dat de 1e correct was.

Sommige scans geven juist aan dat er iets nog niet gebeurd is. Vroeger zaten we bijvoorbeeld vaak dagen lang naar "The item is at the handover point from freight carrier to PostNL" te kijken en als je letterlijk leest staat er duidelijk dat het pakket dan nog NIET aan PostNL overhandigd is.

Daarbij verandert het gebruik van codes in de loop van de tijd, gebruiken vervoerders codes vaak op eigen wijze en scant er wel eens iemand iets verkeerd. Dus ik begrijp best dat jij er geen lijn in ziet.

[ Voor 49% gewijzigd door aawe mwan op 26-10-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

aawe mwan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

Daarbij verandert het gebruik van codes in de loop van de tijd, gebruiken vervoerders codes vaak op eigen wijze en scant er wel eens iemand iets verkeerd. Dus ik begrijp best dat jij er geen lijn in ziet.
Fijn dat jij de logika er wel van inziet! Top!

Maak dan b.v. een soort FAQ die b.v. aan de startpost kan worden toegevoegd. Zodanig dat een heeeeeeleboel vragen in dit topic a la minuut beantwoord zijn!
Dat lijkt me een win-win situatie voor iedereen, toch? :+

En dat scheelt de mods ook weer een hoop opruimwerk c.q. het opschonen van onnodige vragen. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peters1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-01-2021
Verwacht weer een pakketje met een LB SG code.
Vorige keren dat ik een pakket verwachte kon ik deze op het laatst in de PostNL app fracken, alleen nu niet.

Huidige status is:

Arrive at local delivery office Met de datum van gisteren.

Iemand enig idee waarmee deze bezorgd zal worden en hoe ik dit kan volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
JBX schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:48:
Even een overzichtje voor wie daar blij van wordt. Mijn ervaring is alleen met eindbestemming NL. Ik zie veel posts van mensen die vragen stellen over een 'pakketje uit china' maar niet vermelden hoe het verzonden is. Verkopers (op Ali vooral) geven niet altijd de juiste verzendmethode aan.. Nummers in dit lijstje zijn geanonimiseerd. De registered/standard/express opties zijn relatief snel, betrouwbaar en traceerbaar tot levering. Economy/ordinary dus juist niet. Zoals hier al vaker aanbevolen is ParcelsApp relatief goed in de koerier(s) herkennen. (anders TrackingMore, 17Track, PostalNinja etc..)

---
AliExpress Standard Shipping:
  • LT099121290NL (via PostNL (/2), gebruikt Sinotrans, 4PX pickup. Retour Postbus 7096 Schiedam
  • 3SALX000000882569 (via DHL Parcel, Sinotrans&csc, yanwen pickup)
  • LB123823746SG (met SingPost+4PX, levering PostNL Int'l)
---
De gebruikelijke unregistered opties:
Cainiao Super Economy Global: NL000002247220 (gebruikt Yanwen)

Yanwen Economic Air Mail:
S00000134039478 (via Ali) of UD051455155YP (bvb eBay)
stuurt bijv. door via Yanwen Rail (YF462122777), China Post (UJ...CN),
of UD448647413NL (snelste methode postnl, retour H-10905 postbus 7037 schiedam)

SunYou Economic Air Mail: LP00134303850712 (gebruikt Yanwen)
stuurt bijv. door via Pos Malaysia unregistered UD278101265MY / China Post

4PX: LVS10060000021341398 (bij ali "Cainiao Super Economy", gebruikt bpost), ook LP00 code via Ali. PB-PP BPI- 10060

China Post Ordinary Small Packet Plus: UW123456789CN

4PX Singapore Post OM Pro / FAR Hangzhou International Logistics: FARXP1920323171YQ

---

China Post Registered Air Mail: RV406205215CN
China Post ePacket: LO779127349CN / EMS EX123456789CN

Bij ebay:
Ebay SpeedPak Economy: EE1000414411219UB01010003A0A / Standard: ES1004[...]
stuurt door met bpost MiniPak EU LVS2016933310798615N1

Winit ID18112738173285CN (stuurt door met China, Hong Kong of Malaysia post)
BuyLogic.cc BLGEU1100228901YQ

UBI Smart Parcel /2 met /bpost MiniPak EU LVS20....5N1
Bpost LB920384067BE (vanuit china met UBI) retour PB-PP 9333

YunExpress YT2012521263292248 (levert in NL via Worldtech met DHL Parcel)
soms wordt alleen een 8-digit nr gegeven (dit is het ordernr excl WST-) of de 3SWLT- code

Flyt A124071308230007 (Banggood)
4PX RM (registered mail): 302131470793
SunYou Registered SYRM642969511

-----
  • De LP00 code wordt soms alleen gebruikt als intern pakketnummer binnen aliexpress/cainiao, maar is soms het trackingnummer wat doorgegeven wordt naar 4px/yanwen/etc
  • Bij Ali is verzending vanuit Frankrijk 'Seller's Shipping Method - FR' doorgaans eigenlijk UBI of YunExpress. Verzending is wel gewoon vanuit China, maar wel erg snel met 1-2 weken.
  • Codes zoals LVS169821007751560 kunnen ook volledig ontraceerbaar zijn. Retouradres is dan bijv. PB-PP BPI- 9852
toon volledige bericht
Echt super dit overzicht! Ik heb echter wel een vraagje erbij. Wat bedoel je als je schrijft "gebruikt Yanwen/bpost"? Heeft dat betrekking op het China-deel van de verzending?
En ik mis Cainao Economy Special Goods in het overzicht, of heb ik daar overheen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik heb de laatste tijd dat LT NL tracking nummers niet op www.postnl.post zichtbaar zijn.. Alleen op ali zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:21
Wat zou hier mee aan de hand zijn? Bestel al jaren maar deze melding: Delivery attempt failure nog niet eerder gezien.

23 Okt 2020 - 15:45 - Arrive at local delivery office
23 Okt 2020 - 15:44 - Send item out of sorting center
23 Okt 2020 - 15:43 - Delivery attempt failure

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:45
robbinonline schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:24:
Wat zou hier mee aan de hand zijn? Bestel al jaren maar deze melding: Delivery attempt failure nog niet eerder gezien.

23 Okt 2020 - 15:45 - Arrive at local delivery office
23 Okt 2020 - 15:44 - Send item out of sorting center
23 Okt 2020 - 15:43 - Delivery attempt failure
Die had ik ook, volgende het PostNL twitter contact was het adres onleesbaar. Ik moest geduld hebben, nou ik ben benieuwd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 09:01
Twee weken geleden een fakkelledlamp besteld via AliExpress,China.
Gisteren opeens de melding dat het vandaag bezorgd werd door Post.nl
En idd netjes bezorgd maar het was slechts verpakt in een dun kartonnen doosje en daar omheen een zakje.
De lamp deed het niet. 😠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Artwido schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:24:
Twee weken geleden een fakkelledlamp besteld via AliExpress,China.
Gisteren opeens de melding dat het vandaag bezorgd werd door Post.nl
En idd netjes bezorgd maar het was slechts verpakt in een dun kartonnen doosje en daar omheen een zakje.
De lamp deed het niet. 😠
Video opnemen en dispute openen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:24
Dat het weer total random is in Luik blijkt maar weer. 2 pakketjes op de de 21 oktober daar aangekomen, 1 op de 23 oktober en 2 op de 26 oktober. Alles nu ontvangen op 1 pakket na, die ligt daar nu al sinds de 21 oktober.

[ Voor 5% gewijzigd door dcell op 30-10-2020 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Een van mijn pakketten komt via Luxembourg post, in de tracking staat onderstaande.
Kennelijk een incorrect adres? En daarna terminated, wat houdt dat in? Gaat het dan weer retour?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
30 Okt 2020
00:59
Import terminated LUXEMBOURG POST
This is the final status. Carrier doesn't provide further tracking updates.
29 Okt 2020
Incorrect address - item retained
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 16:36

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ben benieuwd of mijn bestelling nog komt...
Onderweg sinds 13 augustus, en nog 11 dagen voordat de bezorgteller afloopt.
Ik denk dat ie ergens onderaan de stapel in Luik ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4p9w-fiLb3ykvoKrHixVovb7yo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQ5BPKR9bL2RpGEaCUKpcOC9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GW_5yEYjwfMjrj5ce1DnbA-YzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ft3ZcbvO2thSL5rMAofpRJlb.jpg?f=fotoalbum_tile

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
pingkiller schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:21:
Een van mijn pakketten komt via Luxembourg post, in de tracking staat onderstaande.
Kennelijk een incorrect adres? En daarna terminated, wat houdt dat in? Gaat het dan weer retour?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
30 Okt 2020
Import terminated LUXEMBOURG POST
This is the final status. Carrier doesn't provide further tracking updates.
29 Okt 2020
Incorrect address - item retained
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE
Het lijkt er op dat je even op internationalpostaltracking.com moet kijken wat de status is van je pakket. Of ze kunnen hem niet bezorgen (adres onbekend), of de sticker op het pakket klopt niet (en je pakket is weer teruggezonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Het duurt nu wat langer dat je pakket binnen komt via Luik line haul ruim 2 a3 weken kan het wel duren denk dat het nu te maken heeft met corona en in België strengere maatregelen zijn genomen wegens corona.

Wat ik wel vreemd vind bij post.nl als ze de adres gegevens niet kunnen vinden en automatisch in het retour proces terecht komen al 3 keer mee gemaakt.
Aan de track nummers kunnen ze het toch ook zien het adres, als ik het tracknummer invoer staat netjes vermeld mijn correcte adres en naam neem aan dat post.nl deze track code toch ook heeft.

Vindt wel dat post.nl overal en vaak zijn handen aftrekt en terug houd ondanks hun eigen fouten en afschepen naar de afzender die het maar moet oplossen met de koper.

Vind ook de track info bij post.nl belabberd er zijn wel tal van verschillende uitvoering in website waarom geen algemene website ontwikkelen zowel voor binnen als buitenlandse zendingen met gedetailleerde overzicht en inzicht track, hoe het er nu uitziet rommelig.
Pagina: 1 ... 45 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.