China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 44 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
net via PostNL een nieuwe LT...NL T&T code gekregen die ik nog niet kende en morgen bezorgd gaat worden. Hopelijk is het de lang verwachte EX...SG AliExpress zending van 5 juli 🤞🤞
Het blijkt een pakket dat ik 9 augustus bestelden en 19 augustus geleverd, in 10 dagen van besteld in China tot afgeleverd. Ging het altijd maar zo vlot, het pakket van 5 juli laat nog even op zich wachten ;)

[ Voor 36% gewijzigd door BartNL op 19-08-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
aawe mwan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:06:
[...]

Of een actie van je buren, waar het pakketje verkeerd bezorgd geweest is.

Als de douane je pakketje opent, dan plakken ze het dicht met bedrukt plakband.
Deze was met tape dichtgeplakt, wel stond er op vermeld dat het pakket misschien niet compleet of beschadigd kon zijn. Hier stond een PostNL logo op.

Zeker geen buren verhaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20
Weet iemand misschien waarom er tegenwoordig altijd een sticker over de originele Chinese sticker zit?
Dit keer is retour afzender KAAB, postbus 129 in Weesp.
Kan me niet herinneren dat dit voorheen ook was en is voor mij gevoel iets van de laatste tijd.
Lijkt me ook totaal niet handig. Alle contact informatie en details zitten namelijk onder die sticker van hun plus lijkt me dit alleen maar meer tijd te kosten want het gaat van hand tot hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34
Maestro.mosjuh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:17:
13-5 "Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)" (volgens mij dus met vrachtschip van Singapore naar Den Haag)
"OverSeas" betekent niet automatisch dat het per boot gaat denk ik. En met een containerschip Den Haag in varen lijkt me een uitdaging ;)

Ik had een nieuw record - maar dan in positieve zin: 8 augustus besteld en 15 augustus geleverd. Binnen een week met AliExpress Standard Shipping, dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Het kán dus wel snel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJ87CLTETmMxQzx938j9GsFkDDs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/saU1EJOgQHrZuDiWWtUXhTQJ.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

schumi2004 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:44:
Weet iemand misschien waarom er tegenwoordig altijd een sticker over de originele Chinese sticker zit?
Dit keer is retour afzender KAAB, postbus 129 in Weesp.
Kan me niet herinneren dat dit voorheen ook was en is voor mij gevoel iets van de laatste tijd.
Viel mij ook al op. Is sinds kort dat die sticker er overheen geplakt zit.

Voorheen zag je nog wel eens het welbekende Schiedam retouradres. Maar dat is dus ook alweer verleden tijd.
Geen idee wat de logistieke logica is, die daar achter zit... 8)7

Denk je dat je alles al hebt meegemaakt qua verzending/aflevering, maar nee hoor, AE tovert weer iets nieuws uit de hoge hoed. :+

Naast het feit dat meerdere kleinere zendingen, besteld op verschillende data, verschillende verkopers, met verschillende verzenddata, gebundeld door de postelastiekje, in één keer door brievenbuspostbode door de brievenbus worden gefrommeld.

Maar het kan nog vreemder!
Op 12 augustus wat knutselspul besteld op AE.
13 augustus verstuurd.
en op 19 (!) augustus, vandaag dus, door DHL pakketservice, aan de deur afgeleverd.
En dan praten we over een dikke envelop met wat kartonnen sjabloontjes van 5 euro + 1,50 euro verzendkosten. 7(8)7

maar een bestelling van begin juli zit ik nog steeds op te wachten...

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 19-08-2020 21:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik bestel al jaren pakketjes uit China. Voornamelijk kleine dingetjes onder de 22 euro. Alleen viel het mij pas op dat 2 bestellingen (van verschillende verkopers) geplaatst op dezelfde dag ineens een verandering kregen in de track en trace. Beide hadden ineens hetzelfde track & trace code gek genoeg. Ik ging er maar ervan uit dat het een fout was, maar opeens kreeg ik de zending automatisch in de PostNL app te te zien. Vandaag is het bezorgd en naar mijn verbazing zat in het pakket nog 2 andere pakketen. Dus de pakketten waren opeens samen gebundeld verzonden :o. Is dit nieuw? Dit heb ik iig nog niet eerder meegemaakt.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
@xileS Gezien de reacties zoals die van jou die de laatste tijd regelmatig in dit topic voorbij komen gebeurd het vaker. Zelf nog niet meegemaakt.
Welke verzendmethoden gaat het eigenlijk om?

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
@xileS Vorige week ook mee gemaakt. Drie kleine pakketjes samengevoegd in een grote envelop.

Verzender was Cainiao Super Economy Global bij alle drie de pakketjes, De track & trace veranderen van 3 losse NLxxxxxxx codes naar 1 LTxxxxxxNL code.

• Joesv
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:39:
Ik bestel al jaren pakketjes uit China. Voornamelijk kleine dingetjes onder de 22 euro. Alleen viel het mij pas op dat 2 bestellingen (van verschillende verkopers) geplaatst op dezelfde dag ineens een verandering kregen in de track en trace. Beide hadden ineens hetzelfde track & trace code gek genoeg. Ik ging er maar ervan uit dat het een fout was, maar opeens kreeg ik de zending automatisch in de PostNL app te te zien. Vandaag is het bezorgd en naar mijn verbazing zat in het pakket nog 2 andere pakketen. Dus de pakketten waren opeens samen gebundeld verzonden :o. Is dit nieuw? Dit heb ik iig nog niet eerder meegemaakt.
Ik probeer dit nu expres te krijgen, mijn ervaring is is dat ze veel sneller aankomen dan normale pakketjes. Heb gisteren een samengesteld pakket binnen gekregen, besteld op 4 en 6 augustus. Mijn (losse) pakketjes van halverwege juli zijn nog niet in Luik aangekomen. De vorige keer dat het samengevoegd werd deed het er ook 2 week over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Joen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 01:31:
@xileS Gezien de reacties zoals die van jou die de laatste tijd regelmatig in dit topic voorbij komen gebeurd het vaker. Zelf nog niet meegemaakt.
Welke verzendmethoden gaat het eigenlijk om?
Ah ja las wel iets over gebundeld door een postelastiekje, maar bij mij zitten de 2 zendingen in een nieuwe verzendzak met aparte verzendlabel dus.
Caithlyn schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:29:
@xileS Vorige week ook mee gemaakt. Drie kleine pakketjes samengevoegd in een grote envelop.

Verzender was Cainiao Super Economy Global bij alle drie de pakketjes, De track & trace veranderen van 3 losse NLxxxxxxx codes naar 1 LTxxxxxxNL code.
Yes, bij mij precies hetzelfde ook Cainiao Super Economy Global en die codes.
Joesv schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:35:
[...]

Ik probeer dit nu expres te krijgen, mijn ervaring is is dat ze veel sneller aankomen dan normale pakketjes. Heb gisteren een samengesteld pakket binnen gekregen, besteld op 4 en 6 augustus. Mijn (losse) pakketjes van halverwege juli zijn nog niet in Luik aangekomen. De vorige keer dat het samengevoegd werd deed het er ook 2 week over.
Ja ik vond deze 2 zendingen ook wel snel voor China shopping ervaringen. Ik heb beide op 06-08 besteld en gisteren 19-08 ontvangen. Binnen 2 weken dus, terwijl ik nog andere eerder geplaatste bestellingen heb, die nog steeds niet zijn ontvangen.

Hoe krijg je expres zulke samengestelde pakketten, aangezien het andere verkopers zijn? Bij jou is het zo te lezen zelfs gelukt met bestelingen op 4 en 6 augustus.

Ik heb zelf nog bestellingen niet ontvangen van 28-06, 23-07, 30-07 en 02-08. Allemaal als carrier Cainiao Super Economy Global, behalve die van 23-07, die heeft als carrier Cainiao Super Economy (zonder global) en een code die begint met LVS, terwijl rest begint met NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
Ik denk dat ze er recentelijk mee zijn begonnen, de eerste keer dat ik het had was in Juni. Ik zie het ook pas recentelijk voorbij komen op /r/aliexpress en kon toen ik zocht ook niet iets ouders vinden.

Als je bij je tracking kijkt zie je waarschijnlijk iets in de richting van
Accepted in consolidated warehouse.
staan. Ik vermoed dat als je pakketjes besteld op het moment dat er nog eentje in zo'n waarhuis ligt dat ze samen gevoegd worden.

Die andere pakketjes die ik besteld heb had ik constant pas besteld nadat de vorige uit dat waarhuis is vertrokken. Ik zal er nog wat meer mee gaan experimenteren, ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

Van die eerste zending die samengevoegd hadden alle track&trace als begin NL, daarna ging het naar LTXXXXXXXNL.

Van de tweede zending had 2 met NL en 1 met LVS die daarna ook naar LTXXXXXXNL waren aangepast.

En ook hier, die van LVS had Cainiao Super Economy en de anderen Cainiao Super Economy Global.

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 16:07
Ze hebben ergens een vergeten container met poststukken opengetrokken. Afgelopen dagen ineens drie pakketjes ontvangen die ik vijf maanden geleden had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Alle zendingen met trackingnummer LT komen de laatste tijd allemaal aan binnen 1,5 week. Alleen degene met nummers die beginnen met NL0000 komen niet aan. Geen enkel pakketje sinds april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Simbob schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:46:
Alle zendingen met trackingnummer LT komen de laatste tijd allemaal aan binnen 1,5 week. Alleen degene met nummers die beginnen met NL0000 komen niet aan. Geen enkel pakketje sinds april.
Geen enkel pakketje sinds April is wel vreemd.
Tot op heden krijg ik alles netjes binnen, de gemiddelde levertijd voor NL0000 pakketjes is hier tussen de 6 en 8 weken.
Vandaag komen er bv weer 2, bestel tijd 6 juli en 30 juni.

Mijn ervaringen met LT pakketjes is de ene keer heel snel 1,5~2 weken en de andere keer zo'n 4+ weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySHkfWU5Ef77_VOutkwG4Yvo88g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yddd1caLOlpzGFRsy3kt9118.jpg?f=user_large

Iemand een idee waar ik mijn pakket kan ophalen? Ben zojuist naar een PostNL punt geweest, daar lag het nog niet... Ook geen briefje in de bus gehad.

Het nummer:
LB167007391SG
6841CZ

Normaal gesproken is er wel iets te zien van koerier in de tracking, maar deze keer niet. Op international post tracking kan ik ook niets vinden...

[ Voor 4% gewijzigd door -Bas op 22-08-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 18:03

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Is er vorige week donderdag 13 augustus wat mis gegaan in Luik?

Deze week zijn al mijn pakketjes bezorgd, die vorige week in Luik zijn geland, behalve de pakketjes met elektronica die zijn geland op donderdag 13-8 om 06:02:00.

Zomerkleding die zondag 15/8 geland is in Luik, heb ik intussen al gewassen en gedragen.
Zijn er meer mensen met pakketjes in de postzak/container van 2020-08-13 06:02:00 ?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Joesv schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:19:
Ik denk dat ze er recentelijk mee zijn begonnen, de eerste keer dat ik het had was in Juni. Ik zie het ook pas recentelijk voorbij komen op /r/aliexpress en kon toen ik zocht ook niet iets ouders vinden.

Als je bij je tracking kijkt zie je waarschijnlijk iets in de richting van
[...]
staan. Ik vermoed dat als je pakketjes besteld op het moment dat er nog eentje in zo'n waarhuis ligt dat ze samen gevoegd worden.

Die andere pakketjes die ik besteld heb had ik constant pas besteld nadat de vorige uit dat waarhuis is vertrokken. Ik zal er nog wat meer mee gaan experimenteren, ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

Van die eerste zending die samengevoegd hadden alle track&trace als begin NL, daarna ging het naar LTXXXXXXXNL.

Van de tweede zending had 2 met NL en 1 met LVS die daarna ook naar LTXXXXXXNL waren aangepast.

En ook hier, die van LVS had Cainiao Super Economy en de anderen Cainiao Super Economy Global.
Dus eigenlijk gewoon als je meerdere dingen wilt bestellen, kan je ze beter vlak achter elkaar bestellen. Dat je dan kans hebt dat ze samengevoegd worden en eerder worden bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:39:
Zelf ook meegemaakt deze week. 3 pakketjes, verschillende afzenders, verschillende besteldatums, gebundeld in 1 zak. 2 Dagen later weer 3 pakketjes gewoon los in de bus. Het is volledige willekeur.

Alles wat ik eind juli en augustus besteld heb is inmiddels allemaal binnen, maar ik wacht nog steeds op een aantal pakketten die ik in juni heb besteld.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Dus eigenlijk gewoon als je meerdere dingen wilt bestellen, kan je ze beter vlak achter elkaar bestellen. Dat je dan kans hebt dat ze samengevoegd worden en eerder worden bezorgd.
Ik weet het niet zeker, N=2.

Ik zou het wel proberen, voor hetzelfde geval doen ze het. Ik zou er wel voor zorgen dat het totaal niet in de buurt komt van de 22 euro, ik probeer het vooral met goedkope componenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Jimster schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Bij mij is het nog iets erger. 1 pakket die al sinds 10 juni in de PostNL app staat, in het begin stond er 'wordt vandaag bezorgd. En toen werd het morgen en daarna onbekend. Nu is er een 2e pakket bijgekomen die nu ook op onbekend staat. Beide Ali standard shipping.
Ik heb denk ik een record te pakken.
Het pakketje dat al sinds 10 juni in de PostNL app staat en sinds 25 mei in Luik lag is vandaag gearriveerd :o Ik had wel al mijn geld terug. Ik had het besteld op 30 april.

2020-08-22 01:18:00 The item has arrived at the domestic sorting centre

2020-08-09 22:00:00 [GMT+8] Hand over to airline

2020-07-10 04:40:00 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed

2020-06-10 07:11:00 The item has been processed in the country of destination

2020-06-10 07:08:00 [GMT+1] -Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL

2020-06-10 04:40:00 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed

2020-05-25 08:25:00 [GMT+1] Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege

2020-05-25 02:08:00 The item is ready for shipment

2020-05-25 02:07:00 The item is pre-advised to PostNL

2020-05-22 20:53:19 [GMT+8]Received by line-haul

2020-05-10 13:42:37 Order information received by carrier

2020-05-10 13:42:36 [GMT+8] Outbound in sorting center

2020-05-09 18:40:57 [GMT+8] Inbound in sorting center

2020-05-09 14:21:38 [GMT+8] Accepted by carrier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercury42
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-10-2022
Pakketje op 1-8 besteld en laten verzenden met AliExpress standard shipping. Pakketje was netjes geleverd met PostNL op 19-8. 19 dagen is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
DHL kan een pakket niet afleveren bij een postbus (voor de zoveelste keer)... Aliexpress zegt dat hij nog "onderweg" is. Catch-22 verhaal: Zolang het pakket niet de status "gefaald" krijgt kan ik bij Aliexpress niet klagen dat het pakket is teruggestuurd, en zo lang DHL het probeert af te leveren krijgt het niet de status "gefaald". 4de keer dat de bezorger mijn pakket in zijn handen krijgt gedrukt... |:(

[ Voor 24% gewijzigd door mr_seeker op 24-08-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 16:07
Joesv schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

Ik zou het wel proberen, voor hetzelfde geval doen ze het. Ik zou er wel voor zorgen dat het totaal niet in de buurt komt van de 22 euro, ik probeer het vooral met goedkope componenten.
Volgens dit artikel lijkt dat niet uit te maken.
wanneer een pakket een waarde heeft van maximaal 22 euro, geldt in Nederland een vrijstelling voor deze invoer-btw. Dit geldt ook indien pakketjes gezamenlijk in één zending bij de douane worden aangeboden en die zending in zijn totaliteit een waarde heeft van meer dan 22 euro. De vrijstelling geldt dan ook mits elk pakketje afzonderlijk is geadresseerd aan de afnemer in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:21

Metalfreak

Hoije woh!

2_05 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:06:
[...]

[...]
Hoe gaat dat dan in de praktijk? Het pakketje ziet er gewoon uit als 1 pakket, meestal wordt het niet eerst opengemaakt en moet je al betalen voordat je het pakket krijgt, dus zelf weet je niet dat ze dit gedaan hebben.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 22:22
mr_seeker schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:19:
DHL kan een pakket niet afleveren bij een postbus (voor de zoveelste keer)... Aliexpress zegt dat hij nog "onderweg" is. Catch-22 verhaal: Zolang het pakket niet de status "gefaald" krijgt kan ik bij Aliexpress niet klagen dat het pakket is teruggestuurd, en zo lang DHL het probeert af te leveren krijgt het niet de status "gefaald". 4de keer dat de bezorger mijn pakket in zijn handen krijgt gedrukt... |:(
Een postbus is van PostNL, dus zo gek is het toch niet dat DHL daar niet kan afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
xileS schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Joesv schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

Persoonlijk zou ik wachten tot de eerste verstuurd is.
Zelf heb ik in verleden gedacht dezelfde truuk uit te kunnen halen tot ik een iets te slimme verkoper trof die ze gewoon als 1 pakket verzond.
En het was iets of wat duurder en ik liep risico dat ik bij moest betalen, uiteindelijk niet eruit gepikt maar dan weet je het vast ;)

Ik heb bij later bestellingen dus eerst gewacht tot de eerste verstuurd was alvorens ik weer bestelde, van de week nog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
Ik heb al een tijdje het idee dat PostNL er een potje van maakt met de china pakjes maar het laatste akkefietje slaat echt alles.

Na maanden iets onderweg te hebben krijg ik een foto in de PostNL app van de betreffende china brievenbuspakje, ik denk mooi, toch nog. 1 week, 2 weken gingen voorbij en geen pakje wat op de foto stond. Ik PostNL bellen en uitgelegd, foto in de app maar niks ontvangen. Ja sorry dat moeten we dan als verloren beschouwen.

Echt schandalig dat hier niks aan gedaan kan worden van mijn kant.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
2_05 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:06:
[...]

[...]
Heb je niet zoveel aan als ze je bewijs niet accepteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:53:
[...]

[...]

Persoonlijk zou ik wachten tot de eerste verstuurd is.
Zelf heb ik in verleden gedacht dezelfde truuk uit te kunnen halen tot ik een iets te slimme verkoper trof die ze gewoon als 1 pakket verzond.
En het was iets of wat duurder en ik liep risico dat ik bij moest betalen, uiteindelijk niet eruit gepikt maar dan weet je het vast ;)

Ik heb bij later bestellingen dus eerst gewacht tot de eerste verstuurd was alvorens ik weer bestelde, van de week nog gedaan.
Ik doe het alleen maar bij componenten, dus dan heb je bij de ene verkoper een pakketje van een euro en bij de andere 3 euro. In totaal zaten ze bij mij onder de 15 euro, ik zou het inderdaad ook niet doen als het wat duurder is.

Heb net eergister een zaklamp besteld die redelijk aan de prijs is, dus even wachten tot het China verlaten heeft voor ik de rest ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
Rub147 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:17:
[...]

Een postbus is van PostNL, dus zo gek is het toch niet dat DHL daar niet kan afleveren?
Ja, vervelende is dat AliExpress dus continu probeert af te leveren met DHL... En aangezien ik geen zin heb om de hele straat af te lopen op zoek naar mijn pakketjes, had ik dus een postbus. Maar als Ali besluit om alles via DHL te laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn pakketjes lopen ook niet echt soepel de laatste tijd.

Onderstaande is nog steeds niet bezorgd. Pas op Twitter aan PostNL gevraagd of het pakketnummer in hun systeem bekend was, maar dat was niet het geval... Ik vermoed verloren, zou voor mij de eerste keer zijn via Ali. Tot nog toe alles ontvangen (soms maanden later)

DATE CURRENT LOCATION STATUS
2020-06-29 16:48:04 Zhuhai Package Received from shipper
2020-06-29 19:30:53 Zhuhai Depature from Local Sorting Center
2020-06-30 12:39:21 深圳市 Arrival
2020-07-02 12:16:47 深圳市 Departure
2020-07-03 19:56:45 香港 Departure
2020-07-07 04:32:30 NETHERLANDS,local sorting centre Arrival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Ik heb ook zo een pakje dat sinds 8 juli bij bpost lag net ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49
Simbob schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:46:
Bij mij duren die pakketjes met NL0000 ook erg lang, ze lijken met de trein te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:39
Kermit.de.Kikker schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:05:
[...]

Bij mij duren die pakketjes met NL0000 ook erg lang, ze lijken met de trein te komen
De trein doet er 6 dagen over, dat hoeft dus ook geen excuus te zijn. Lijkt eerder per schip dan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Rub147 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:17:
[...]

Dat op zich niet, maar dan zou het de volgende dag wel op een dhl-afhaalpunt moeten liggen natuurlijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
BartNL schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:15:
net via PostNL een nieuwe LT...NL T&T code gekregen die ik nog niet kende en morgen bezorgd gaat worden. Hopelijk is het de lang verwachte EX...SG AliExpress zending van 5 juli 🤞🤞
Het blijkt een pakket dat ik 9 augustus bestelden en 19 augustus geleverd, in 10 dagen van besteld in China tot afgeleverd. Ging het altijd maar zo vlot, het pakket van 5 juli laat nog even op zich wachten ;)
Ik had laatst bijna het rekord verbroken met 8 dagen uit china tot thuis!
Ware het niet dat dhl stilletjes mijn huisje voorbij reed en ik het pakje 1 dag later bij het dhl afhaalpunt kon ophalen.
Waar bleek dat mn onderdeel gewoon los in een 1cm dikke envelop zat en dus ook door de brievenbus gepast zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Simba schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Ik had laatst bijna het rekord verbroken met 8 dagen uit china tot thuis!
Ware het niet dat dhl stilletjes mijn huisje voorbij reed en ik het pakje 1 dag later bij het dhl afhaalpunt kon ophalen.
Waar bleek dat mn onderdeel gewoon los in een 1cm dikke envelop zat en dus ook door de brievenbus gepast zou hebben.
Tekenen is ook geen excuus want sinds corona moeten die bezorgers dat zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:47
Anoniem: 91868 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Tekenen is ook geen excuus want sinds corona moeten die bezorgers dat zelf doen.
Veel pakketjes uit China worden standaard naar een afhaalpunt gebracht. Dat is namelijk (voor de webshop) een goedkopere optie dan thuisbezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 20:46
LordSinclair schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:08:
[...]

De trein doet er 6 dagen over, dat hoeft dus ook geen excuus te zijn. Lijkt eerder per schip dan.
Snelle trein die er zes dagen over doet, denk eerder aan een maand of langer. Mijn pakket op de trein is al sinds 11 juli onderweg en nu in Polen bij de inklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:21

Metalfreak

Hoije woh!

bszz schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Veel pakketjes uit China worden standaard naar een afhaalpunt gebracht. Dat is namelijk (voor de webshop) een goedkopere optie dan thuisbezorgen.
Dat heb ik al heel lang niet meer meegemaakt en bestel zat in diverse formaten. Alles wordt gewoon thuis afgeleverd.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:39
D-TECH schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Snelle trein die er zes dagen over doet, denk eerder aan een maand of langer. Mijn pakket op de trein is al sinds 11 juli onderweg en nu in Polen bij de inklaring.
Ik zat er inderdaad naast, het duurt 15 tot 18 dagen.
Als luchtvracht te duur is en zeevracht te lang duurt is er nog een tussenoplossing: de trein. In vijftien tot achttien dagen brengen treinen van onder meer de Chinese en Russische spoorwegmaatschappijen containers vanuit Noord- en Midden-China naar Europa.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
LordSinclair schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Ik zat er inderdaad naast, het duurt 15 tot 18 dagen.

[...]
Tel daar de verwerking voor en na de treinreis bij op. Ik denk dat die 15 tot 18 dagen puur op de treinreis zelf slaat. In mijn ervaring duren zendingen die per trein gaan echt wel wat langer dan 15 tot 18 dagen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De track&trace binnen de AliExpress app functioneert zeer slecht, zeker op iOS. Een maand terug wat besteld, een kleine week later de "meegeven aan de luchtvaartmaatschappij" en verder niks. Wel staat er altijd een verwachte levertijd. Nooit geen update.
Toevallig lag een van de twee bestelde dingen in de bus vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:39:
De track&trace binnen de AliExpress app functioneert zeer slecht, zeker op iOS. Een maand terug wat besteld, een kleine week later de "meegeven aan de luchtvaartmaatschappij" en verder niks. Wel staat er altijd een verwachte levertijd. Nooit geen update.
Toevallig lag een van de twee bestelde dingen in de bus vandaag...
Volgens mij is dat altijd het geval bij free shippping met cainiao. Die zijn niet meer te traceren zodra ze met het vliegtuig vertrekken. Ik heb het idee dat de laatste tijd steeds meer met die verzenmethode verzonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

Volgens mij is dat altijd het geval bij free shippping met cainiao. Die zijn niet meer te traceren zodra ze met het vliegtuig vertrekken. Ik heb het idee dat de laatste tijd steeds meer met die verzenmethode verzonden wordt.
Opzich vond ik het prima. Vond het wel bijzonder, eerst kreeg ik ook met de freeshipping gewoon updates in de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:45

Oekol

waka waka hey hey

mr_seeker schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:19:
Dit verbaasd je toch niet hoop ik? Post NL is de enige die levert bij postbussen officieel in NL

En DHL dus niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 26-08-2020 13:54 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:47
Metalfreak schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Dat heb ik al heel lang niet meer meegemaakt en bestel zat in diverse formaten. Alles wordt gewoon thuis afgeleverd.
Toevallig ontving ik laatst een kaartje dat er een pakketje uit China op het afhaalpunt lag. daar was het echter niet te vinden. PostNL heeft het onderzocht en het pakketje was verdwenen. Daar is mij uitgelegd dat kaartje en pakketje separaat van elkaar worden verzonden om Chinese verkopers een goedkoper alternatief bieden. (Een bezorger krijgt namelijk meer betaald voor een bij een klant afgeleverd pakketje dan een pakketje dat in bulk bij een afhaalpunt wordt afgeleverd.... )

En zo worden dankzij consumenten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten weer een hoop mensen financieel uitgeperst. Ik doe er in ieder geval niet meer aan mee... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

bszz schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Dat was idd een poosje het geval. Maar de laatste maanden juist weer niet. 8)7

Wat logistiek betreft zijn zendingen ex-China net het rad van fortuin... je weet 't niet, 't is iedere keer weer anders... :+

Dan weer vlot geleverd (binnen een week), dan weer duurt het drie maanden. Dan heb je weer van die periodes dat er van alles kwijt raakt. Dan ineens gaat het weer prima. Vervolgens heb je de periode waarbij je van die ansichtkaartjes kreeg van PostNL met een half gefotografeerd etiket van je AE/BG plastic zakkie.

Toen hadden we het Luik-debacle. En nu weer komen bestellingen, van verschillende webshops, van verschillende verzenddata, gebundeld in één nieuwe(re) omverpakking c.q. elastiekje, tegelijk aan. :?

En hoe volgende week? Of volgende maand? Geen idee... we laten ons verrassen. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 20:46
Joen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:29:
[...]

Tel daar de verwerking voor en na de treinreis bij op. Ik denk dat die 15 tot 18 dagen puur op de treinreis zelf slaat. In mijn ervaring duren zendingen die per trein gaan echt wel wat langer dan 15 tot 18 dagen namelijk.
Dat klopt, hier de tracking historie van de trein, waarbij het pakketje 11 Juli verzonden is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIJvy2yijZ5UMeAd_8WMMTuRJjs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0YuR7WBS1OuoI5tgW7R0hWZ.jpg?f=fotoalbum_small

De treinreis duurt misschien op papier 15 dagen maar in de praktijk vele malen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb ik weer, deze gaat niet meer aankomen gok ik zo.
Als je dan navraag doet dan komen ze hem vandaag dan toch echt brengen, voor 22:00.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-pZpD9a3cvW0KK_VhnoOoZZk5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7VI22yZpe5rDAtjrNjJA3zh5.png?f=fotoalbum_large

• emiel74
  • Laatst online: 21:32
Hier nog een grappige:

25-8 bestelling gedaan op AE met verzending (door DHL) vanuit Polen. Vandaag kreeg ik een verzendupdate: Levering zal tussen 31-8 en 7-9 plaatsvinden. Prima dus!

Wanneer ik echter op de details klik, is het pakket op 17 maart 2020 vanuit Singapore vertrokken en op 23 maart 2020 in Houston, TX aangekomen. Een dag later is het pakket afgeleverd en is er voor getekend.

Zal wel een foutje in het trackingnummer zijn oid. Zal allemaal wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:55
wat is tegenwoordig beter?

Aliexpress standard chipping of Cainiao Super Economy Global ?
Aliexpres standard kost 1,77 meer .. ik wil iets bestellen rond de 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Aggressor schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:36:
wat is tegenwoordig beter?

Aliexpress standard chipping of Cainiao Super Economy Global ?
Aliexpres standard kost 1,77 meer .. ik wil iets bestellen rond de 10 euro
Ik zelf hanteer de globale regel dat AliExpress Standard Shipping maximaal zo'n 2 euro mag kosten voor producten t/m €10,=. Tenzij het een voor mij erg belangrijk kwaliteitsproduct is of zo.
Cainiao verzendmethodes kies ik meestal bij goedkope producten < €5,=.
En de laatste tijd heb je kans dat Cianiao zendingen die vlak na elkaar verstuurd zijn verzameld worden om 1 groter AliExpress Standard Shipping pakket verder verzonden te worden zonder meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Gisteren een bestelling van 17 maart alsnog ontvangen. Ging maar een screenprotector dus was het eigenlijk al vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moby5008
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08-2020
Mijn bestelling van 9:06:2020 is nog niet aangekomen, cianiao super economy for special enz
mag ik nog hoop hebben?
Is ' at destination country ' van 26:06:2020.
Zou dat werkelijk zolang in luik blijven rondslingeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 14:55
Is dat gedonder in Luik inmiddels al eens wat beter op de rails of is het nog steeds maanden wachten op je pakketjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De PostNL app deed het gisteren niet echt goed: de hele dag was te zien dat de Chinese pakketjes van de dag ervoor helaas nog niet bezorgd waren (maar dat waren ze wel). En er kwamen ook geen nieuwe pakketten bij.

Was/is dit een landelijke storing, of alleen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercury42
2 pakketjes op 24 augustus besteld en laten versturen via AliExpress standard shipping. Volgens de tracking zijn ze nu geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij, maar nu blijven ze hier op hangen. Ik zie geen vorderingen van mijn pakketjes met track & trace.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:15
Mercury42 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:59:
2 pakketjes op 24 augustus besteld en laten versturen via AliExpress standard shipping. Volgens de tracking zijn ze nu geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij, maar nu blijven ze hier op hangen. Ik zie geen vorderingen van mijn pakketjes met track & trace.
Het kan maar zo dat over een dag of 10 jouw pakketjes bezorgd worden door DHL. Dat overkwam mij afgelopen week, zonder enige vorm van aankondiging. Volgens de tracking was het pakje nog in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 22:22
grun93 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Het kan maar zo dat over een dag of 10 jouw pakketjes bezorgd worden door DHL. Dat overkwam mij afgelopen week, zonder enige vorm van aankondiging. Volgens de tracking was het pakje nog in China.
Had je geen 3SALX tracking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Nee, de enige tracking die ik van ali kreeg was een ongewoon lang nummer. Ik keek dagelijks even op de ali site zelf om te zien waar het was, maar daar zat nauwelijks voortgang in.

[ Voor 20% gewijzigd door grun93 op 30-08-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:54
Rare gang van zaken met mijn pakket, iemand dit al eerder meegemaakt, zo ja wat kan ik nu doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VX3xMThTDCGPcZU5oT_gAzYKLEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qj7FMwzkAwY66K9t9PD4wPNm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Goede kans dat je een postbode aan de deur krijgt met inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:03
Mazzel gehad. Lanshan 2 besteld (een tent) over de100 euro. Verzonden als pakket met tent, een doos. Vioa Luik. Geen ivoer of andere kosten meer er bij. Ik blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:54
Get!em schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:36:
Goede kans dat je een postbode aan de deur krijgt met inklaringskosten.
Niet heel aannemelijk, aangezien de waarde van het pakket 20 dollar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58
wrstylo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:55:
Rare gang van zaken met mijn pakket, iemand dit al eerder meegemaakt, zo ja wat kan ik nu doen?
[Afbeelding]
Bij Singpost is de status “held by custom” vrij gebruikelijk. Die status heb ik denk ik zo uit mijn hoofd de afgelopen 2 jaar met een pakketje of 8-10 elke keer wel gehad. Nooit extra kosten gehad, ook niet met pakketjes boven de 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
dcell schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:13:
[...]

Bij Singpost is de status “held by custom” vrij gebruikelijk. Die status heb ik denk ik zo uit mijn hoofd de afgelopen 2 jaar met een pakketje of 8-10 elke keer wel gehad. Nooit extra kosten gehad, ook niet met pakketjes boven de 22 euro.
Dit dus. Zelf ook heel vaak meegemaakt bij Singapore Post zendingen. Zo niet, dan zelfs bij alle zendingen. Niets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercury42
Eerste pakketje lag gisteren netjes in de brievenbus, bezorgd door PostNL. 24 augustus besteld en nu al binnen (11 dagen). Andere pakketje heb ik ook op dezelfde datum besteld en deze komt als het goed is vandaag binnen. Alle pakketjes zijn via Luik gegaan en beide met AliExpress standard shipping verzonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mercury42 op 04-09-2020 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Pakket vandaag ruim 2 maanden na bestelling op 16 juni geleverd. Verkoper had bij bestelling aangegeven dat het 2 weken zou duren voordat het verstuurd zou worden dus dat deel klopte aardig. Voor zover ik kon zien via track en trace,

Date and time Status of Item Location
Jul 2, 2020 2:47 PM Accepted by carrier
Jul 5, 2020 11:30 PM Hand over to airline
Jul 23, 2020 10:46 AM Arrive at transit country or district Singapore
Jul 23, 2020 10:56 AM Arrived at export office Singapore
Jul 25, 2020 8:57 PM Departed from export office Singapore
Aug 31, 2020 2:22 PM Arrived at destination import office 's-Gravenhage (Den Haag)
Aug 31, 2020 2:23 PM Presented to import customs 's-Gravenhage (Den Haag)
Sep 1, 2020 12:50 PM Released from import customs
Sep 1, 2020 12:51 PM Departed from destination import office 's-Gravenhage (Den Haag)
Sep 1, 2020 10:56 PM Departed from destination import office Amsterdam
Sep 1, 2020 10:57 PM Arrived at sorting center Amsterdam
Sep 1, 2020 10:58 PM Sorting completed Amsterdam
Sep 1, 2020 10:59 PM Arrived at post office Amsterdam
Sep 2, 2020 2:00 PM Held at delivery depot Amsterdam
Sep 4, 2020 12:56 PM Delivered

Pakket vanmiddag bij PostNL punt opgehaald. Moest (terecht) invoerrechten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:47
Het was al vaker naar voren gekomen dat Cainiao Super Economy pakketjes samengevoegd werden, maar ik heb 11 bestellingen op hetzelfde moment gedaan, deze zijn dus ook op verschillende tijden verzonden. Ik denk dat het ongeveer een week geduurd heeft, maar ze staan allemaal op de status:
Inbound success in consolidated warehouse.
Op Aliexpress is het tracking nummer voor alle pakketjes veranderd naar LT272XXX659NL. Het lijkt er dus echt op dat ze controleren of de pakketjes naar 1 adres moeten, en dan allemaal in een grote zak proppen. Ik zal weer een update plaatsen wanneer ik iets ontvang.

Besteldatum: 28 Augustus 2020
Datum van samenvoegen: 5 September 2020
Datum ontvangst: ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
I_IBlackI_I schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:55:
Op Aliexpress is het tracking nummer voor alle pakketjes veranderd naar LT272XXX659NL. Het lijkt er dus echt op dat ze controleren of de pakketjes naar 1 adres moeten, en dan allemaal in een grote zak proppen. Ik zal weer een update plaatsen wanneer ik iets ontvang.
zou extra 'leuk' zijn wanneer ze de waarde van alle zendingen dan optellen en jou daar invoerrechten over laten betalen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
I_IBlackI_I schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:55:
Het was al vaker naar voren gekomen dat Cainiao Super Economy pakketjes samengevoegd werden, maar ik heb 11 bestellingen op hetzelfde moment gedaan, deze zijn dus ook op verschillende tijden verzonden. Ik denk dat het ongeveer een week geduurd heeft, maar ze staan allemaal op de status:
Inbound success in consolidated warehouse.

Besteldatum: 28 Augustus 2020
Datum van samenvoegen: 5 September 2020
Datum ontvangst: ????
Precies wat ik vandaag ervaar, in 1 plastic zak zitten 4 geadresseerd verpakte zendingen samengevoegd. Het betreft 4 kleine dingen van totaal ongeveer 6 euro die 24 augustus besteld zijn bij verschillende Ali winkels. Overigens op de 24 augustus ook nog 2 relatief grote en "kostbare" artikelen besteld (100,- met verzending uit Polen & 10,- met verzending uit China) maar die zijn al eerder geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:47
BartNL schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:34:
[...]

zou extra 'leuk' zijn wanneer ze de waarde van alle zendingen dan optellen en jou daar invoerrechten over laten betalen >:)
Totale waarde van alle pakketjes samen ligt (zelfs met alle verzendkosten) onder de 22 euro. Dus dat zal niet hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05 14:06

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Joen schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:53:
[...]

...

En de laatste tijd heb je kans dat Cianiao zendingen die vlak na elkaar verstuurd zijn verzameld worden om 1 groter AliExpress Standard Shipping pakket verder verzonden te worden zonder meerprijs.
Ah daarom zijn 4 bestellingen onder 1 nieuwe traceercode aangepast.

Is wel LTxxxxxxxNL tracking code.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand wel eens het volgende meegemaakt? Ik in de periode dat ik via AliExpress bestel iig niet.
Ik heb een product gekocht bij officiële Ugreen shop verzonden met AliExpress standard shipping en sinds 23-8 krijg Ik bijna dagelijks de update: outbound in sorting center. (Meer niet)
Een zelfde product enkele dagen eerder was allang bezorgd maar deze blijft hangen en seller zegt dat het gewoon onderweg is.
Mijn gevoel zegt me dat dit niet goed komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:45

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

wrstylo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:04:
[...]

Niet heel aannemelijk, aangezien de waarde van het pakket 20 dollar is...
De vraag is welke waarde de douane er aan hangt (als ie er inderdaad tussenuit geplukt is).

Als de douane de waarde hoger vaststelt betaal je wel invoerkosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Dwarlorf op 07-09-2020 08:00 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-05 19:07

mwk

moby5008 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 06:28:
Mijn bestelling van 9:06:2020 is nog niet aangekomen, cianiao super economy for special enz
mag ik nog hoop hebben?
Dat lijkt me wel erg lang. Heb je al een issue gemeld?

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56
schumi2004 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:40:
Iemand wel eens het volgende meegemaakt? Ik in de periode dat ik via AliExpress bestel iig niet.
Ik heb een product gekocht bij officiële Ugreen shop verzonden met AliExpress standard shipping en sinds 23-8 krijg Ik bijna dagelijks de update: outbound in sorting center. (Meer niet)
Een zelfde product enkele dagen eerder was allang bezorgd maar deze blijft hangen en seller zegt dat het gewoon onderweg is.
Probeer eens een andere tracking site? Soms worden tracking nummers niet goed geupdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
m3gA schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:42:
[...]

Probeer eens een andere tracking site? Soms worden tracking nummers niet goed geupdatet.
Ik heb er al verschillende geprobeerd maar ze geven allemaal hetzelfde aan.
De verkoper zegt ook dat het wel eens kan duren met updaten van T&T info maar zo erg heb ik nog niet eerder mee gemaakt met AliExpress Standard Shipping, eigenlijk nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
schumi2004 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:40:
23 augustus is nog maar relatief kort geleden, Ik denk dat het nog wel komt, over een paar weken. Alleen de tracking klopt niet, maar dat gebeurt zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
grun93 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:25:
[...]

23 augustus is nog maar relatief kort geleden, Ik denk dat het nog wel komt, over een paar weken. Alleen de tracking klopt niet, maar dat gebeurt zo vaak.
Klopt dat 23-8 nog vrij kort is maar als ik zoiets eerder meegemaakt had met standard shipping had ik het niet hier gepost maar dit ziet er wel zo vaag uit dat het haast niet anders kan dan dat er iets mis is en dat is me bij deze store nog nooit overkomen.
Een zelfde product bij dezelfde store was er in 8~9 dagen, dit had er dus allang moeten zijn.
We wachten het even af, hun zijn er van op de hoogte en zeggen het in de gaten te houden en over een maand kan er een dispute ingediend worden dus laten we hopen dat het niet nodig is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
schumi2004 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:55:
[...]
Een zelfde product bij dezelfde store was er in 8~9 dagen, dit had er dus allang moeten zijn.
dit is een redenering die bij een normale AliExpress zending niet op gaat. Het verzenden gebeurt zo goedkoop mogelijk en daardoor is er geen peil op te trekken. Zowel qua route als levertijden zit er veel variatie in. Je heb daarnaast ook nog een risico op vertraging a.g.v. invoer controle. Hierdoor verschillen de levertijden per zending en daarom hanteert AliExpress ook een langere termijn voordat je een zaak aanhangig kunt maken.
Wanneer jij je na 2 weken al zorgen maakt zou ik alleen nog maar bij Nederlandse webwinkels bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:25
moby5008 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 06:28:
mag ik nog hoop hebben?
Mijn bestelling van ~6 mei werd vorige week geleverd

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
m3gA schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:42:
[...]

Bijzonder hoe dat werkt met tracking van AliExpress.

Ik kreeg een email dat mijn pakketje was verzonden. Op track.aliexpress.com zie ik inderdaad staan dat het pakket het warehouse in Belgie heeft verlaten, maar verder niks.

Als ik bij parcelsapp.com (Cainiao Super Economy tracking) hetzelfde tracking nummer invul zie ik ineens allemaal extra stappen staan, waaronder dat het pakket gisteravond in NL is aangekomen en dat het aan GLS Nederland is overgedragen.

Op de site van GLS zie ik vervolgens - met weer hetzelfde tracking nummer - dat het pakketje vanmiddag tussen 14:30 en 17:30 wordt bezorgd.

Beetje omslachtig wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Baldertt schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:20:
[...]

Bijzonder hoe dat werkt met tracking van AliExpress.

Ik kreeg een email dat mijn pakketje was verzonden. Op track.aliexpress.com zie ik inderdaad staan dat het pakket het warehouse in Belgie heeft verlaten, maar verder niks.

Als ik bij parcelsapp.com (Cainiao Super Economy tracking) hetzelfde tracking nummer invul zie ik ineens allemaal extra stappen staan, waaronder dat het pakket gisteravond in NL is aangekomen en dat het aan GLS Nederland is overgedragen.

Op de site van GLS zie ik vervolgens - met weer hetzelfde tracking nummer - dat het pakketje vanmiddag tussen 14:30 en 17:30 wordt bezorgd.

Beetje omslachtig wel :)
1 van de redenen waarom ik voor de tracking veelal de Android-app Deliveries Pakket Tracker gebruik. Dan gebruik ik de op AliExpress vermelde koeriersdienst als hoofdzending en voeg ik aan elk item sowieso Cainiao als deelzending toe en bij Yanwen-pakketten nog wel eens China Post / PostNL (afhankelijk welke koerier Yanwen heeft gekozen) toe.

Op die manier heb ik een aardig compleet beeld van het verzendproces en weet ik bij 99 van de 100 pakketten wel te traceren wat wanneer ongeveer komt.

Alleen bij brievenbuspakketjes is het wat lastiger, omdat de tracering bij de grens met Nederlands stopt, maar daar voor bied het onderdeel Mijn Post in de PostNL app dan weer uit komst: om 00:00 uur zijn de meeste poststukken voor de komende dag zichtbaar. Ik ga toch zelden voor 00:00 uur naar bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:22
2 bestellingen van 24 en 31 augustus, verzonden met Ali express standard shipping, worden morgen bezorgd volgens de postnl app.

Dat is meer dan prima wat mij betreft!

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Laatst online: 24-04 17:27
Afgelopen vrijdag ineens een ali verassing. Pakket besteld op maandag (verzonden vanuit france depot). De gehele week 1 status update naar pakket ready fordispatch/shipment. Vrijdag pakket binnen... terwijl tracking code nogsteeds op klaar voor verzending stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-05 19:07

mwk

Er lijkt inderdaad iets verbeterd. Heb 27 augustus oordopjes besteld. Deze zijn 28 augustus verzonden. 3 september aangekomen in Luik en 'pre-advised to postNL'.
Vandaag melding in de PostNL app dat er morgen het pakje wordt bezorgd. Heb dit nog niet eerder zo snel gezien.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
30/8 iets besteld (eind van de middag), 1/9 verzonden, zojuist geleverd, is voor mij in ieder geval een record.

4 andere bestellingen die al eerder gedaan zijn zijn nog onderweg.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Een paar maanden ging het goed, maar als je het mij vraagt dan zitten ze nu weer vol in het LIFO systeem in Luik: als je pakketje op een vrijdag landt in Luik, is de kans heel groot dat je dat meteen volgende week al krijgt. Maar als het op een maandag of dinsdag landt, dan ligt het zeker 1 hele week, maar waarschijnlijk minstens 2 weken in Luik te koekeloeren.

Voorbeelden:
Een LT258 pakketje dat afgelopen zondagmiddag in Luik geland is, verscheen maandag in de app en werd vandaag bij mij bezorgd. Maar ik wacht nog op een LT250 pakketje dat maandag 17/8 al geland is in Luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
BartNL schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:24:
[...]

dit is een redenering die bij een normale AliExpress zending niet op gaat.
Ja en nee. Bij een onbekende shop (voor mij) zou ik je gelijk geven but this is not my first rodeo.
Het verzenden gebeurt zo goedkoop mogelijk en daardoor is er geen peil op te trekken. Zowel qua route als levertijden zit er veel variatie in. Je heb daarnaast ook nog een risico op vertraging a.g.v. invoer controle. Hierdoor verschillen de levertijden per zending en daarom hanteert AliExpress ook een langere termijn voordat je een zaak aanhangig kunt maken.
Eens en dergelijke zendingen pik je er zo uit.
Wanneer jij je na 2 weken al zorgen maakt zou ik alleen nog maar bij Nederlandse webwinkels bestellen ;)
Ik maak me geen zorgen want links of rechts om krijg ik of mijn geld wel terug of er komt een nieuw pakje. Punt is dat ik met ervaringen uit het verleden wel kan stellen dat dit overduidelijk niet goed komt of is dit in jouw ogen normaal gedrag?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvcck-oCXfitugVtLf4wB8SUHCY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ctG3jiXA8DYoUX9DYvErKCnx.png?f=user_large
Ik kan met enige zekerheid zeggen dat ik 11/12-9 weer een zelfde melding "Outbound in sorting center" ga krijgen.

Wat ik al eerder zei, prima shop en nooit geen problemen met eerdere (stuk of 10) verzendingen behalve nu.
En dan geef je dat aan in berichten maar je weet gewoon dat er niets mee gedaan wordt. Om de 3-4 dagen, wanneer ik weer deze melding krijg, vraag ik of ze contact kunnen opnemen met iets of iemand want er gaat duidelijk iets niet goed en als antwoord krijg je dan dat ze navragen en dat ze me doorgeven wat er speelt maar dat hoor ik nu al voor de derde keer en dat begint irritant te worden want je weet gewoon dat je een maand kan wachten alvorens je iets kunt doen.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 09-09-2020 23:38 ]

• grun93
schumi2004 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:25:
Ik maak me geen zorgen want links of rechts om krijg ik of mijn geld wel terug of er komt een nieuw pakje. Punt is dat ik met ervaringen uit het verleden wel kan stellen dat dit overduidelijk niet goed komt of is dit in jouw ogen normaal gedrag?
Normaal is het niet, maar ik blijf van mening dat jouw pakje heus nog wel komt. Ongeacht wat de tracking zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:23
Ik heb een Ali Standard pakketje wat inmiddels al 5 weken in Luik ligt. Verkoper vind dat ik geduldig moet wachten en heeft protection verlengd, waardoor ik pas eind oktober een disputen kan starten ☹️

Liege-Linehaul Arrival
2020-08-03 16:38:00 [GMT+1]
The item is pre-advised to PostNL
2020-08-03 03:05:00
The item is ready for shipment
2020-08-03 03:05:00
SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline
2020-08-02 20:00:00 [GMT+8]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Vandaag een Ali Expres pakketje ontvangen na ongeveer 100 dagen. Die had ik dus echt niet meer verwacht.

Verder heb ik de laatste tijd inmiddels al 3x gehad dat er geen briefje in de brievenbus zat, maar er (blijkbaar) wel een pakketje op het PostNL afhaal punt aan het wachten was.

Erger nog: Tussentijds ben ik op het afhaalpunt geweest om een ander pakketje af te halen,
(Gevraagd: zijn er pakketjes voor *postcode, huisnr* en achternaam);
Bleek er achteraf minimaal één, mogelijk twee pakketjes te liggen welke naderhand zijn terug gestuurd. 8)7

Vandaag op goed geluk gevraagd bij het PostNL punt, bleek er weer een pakketje te liggen. Weer zonder dat ik een briefje thuis had ontvangen. Inmiddels al twee keer een klacht gemeld bij PostNL, maar deze weigeren een schriftelijke bevestiging te geven. Hoezo klant-onvriendelijk en consumenten-positie ondermijnend. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Mickz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:37:
Vandaag op goed geluk gevraagd bij het PostNL punt, bleek er weer een pakketje te liggen. Weer zonder dat ik een briefje thuis had ontvangen. Inmiddels al twee keer een klacht gemeld bij PostNL, maar deze weigeren een schriftelijke bevestiging te geven. Hoezo klant-onvriendelijk en consumenten-positie ondermijnend. |:(
met de PostNL app en via https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/overzicht krijg ik daar altijd wel een melding van dus die zou ik gebruiken en daarin je AliExpress zendingen zo mogelijk (als ze via PostNL gaan) invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
schumi2004 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:25:
Ik kan met enige zekerheid zeggen dat ik 11/12-9 weer een zelfde melding "Outbound in sorting center" ga krijgen.

Wat ik al eerder zei, prima shop en nooit geen problemen met eerdere (stuk of 10) verzendingen behalve nu.
En dan geef je dat aan in berichten maar je weet gewoon dat er niets mee gedaan wordt.
verzenden heb die shops zelf niet in de hand. Mijn ervaring met UGreen is ook goed. De vreemde tracing info ligt aan de AliExpress verzend methode. Persoonlijk denk ik dat het in jouw specifieke geval niet op rolletjes gaat maar vaker dan niet komen dergelijk vreemde verzendingen uiteindelijk toch wel aan en daarom ook dat AliExpress verkopers dat ook durven te garanderen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
De aanhouder wint want iets of iemand heeft iets gedaan kort na mijn berichtje en het pakket schijnt in transit te zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercury42
Ik heb gisteren 12 september een order geplaatst bij AliExpress. Het pakketje wordt verstuurd met AliExpress standard shipping, nu zie ik ineens een andere tracking code, 3SALX. Normaal begint het toch met LT254. Ik ben benieuwd of ik deze later kan tracken met de PostNL app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Mercury42 schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:00:
Normaal begint het toch met LT254.
Die cijfers hoeven niet per se altijd dezelfde te zijn. Ik dacht dat LTxxxxxxxxNL meer betekende dat het via Luik gaat, daarna kan het alle kanten op. Meestal via PostNL maar ik heb ook wel eens onverwacht DHL aan de deur gehad. Allemaal via Aliexpress Standard Shipping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:22

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Is het verstandig om nog even snel veel te bestellen voor 2021 ? ( in verband de btw die omhoog gaat onder de 22 euro) Of komt het wel goed door dat er in luik een distributie centrum komt of al is? wat doen jullie?

Usenet handleidingen

Pagina: 1 ... 44 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.