China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 40 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Joen schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:02:
[...]

Ben ik nog niet tegengekomen. Of nouja: het is mij in ieder geval nog niet opgevallen. Ontdekte je het op een enveloppe / pakket?
Serieus? ;)
Zoek/google eens op "Schiedam Postbus Aliexpress" en je zult je verwonderen hoeveel bagger daar over te vinden is... :Y
Het heeft de situatie destijds wel degelijk verbeterd. Bezorgtijden gingen terug van 1 tot 3 maanden naar 2 weken met AliExpress Standard Shipping via PostNL.
En we zijn weer terug bij af. :(
Maar ik heb nooit een persbericht gezien dat die fabeltastische samenwerking weer opgeheven is. O-) :+
Het zijn echter omstandigheden in België die vertraging geven. Het is nu vooral de vraag: waarom gaat het via België en waarom grijpt men niet in?
Tja, THE BIG QUESTION.
(zie mijn eerdere berichten hierover)

En iedereen emmert maar door over pakjes (same here :X ) die er lang over doen, we worden overstelpt met nietszeggende trackinginfo screendumps. Maar de oorzaak opsporen (en hopelijk aanpakken), lees ik bar weinig over... :N
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

En dat is natuurlijk ook het grote probleem met AE logistiek; er is niet echt een concreet aanspreekpunt waar je INHOUDELIJKE informatie krijg en concrete response op je vragen door een mens.
Of je krijgt een nietszeggende chatbot, of een zooitje standaard AI-gegeneerde messages retour.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 20:40
KaiseRRuby schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:25:
Ik begreep van de postbode dat alle binnenlandse pakketten voorrang krijgen en ze hebben het heel erg druk bij de Post. Dus Ali pakketten blijven gewoon lang liggen. Wacht zelf ook flinke tijd om bestellingen uit mei.
zelfde hier. eind april in destination country daarna spoorloos 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
ehtweak schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:21:
[...]

Serieus? ;)
Zoek/google eens op "Schiedam Postbus Aliexpress" en je zult je verwonderen hoeveel bagger daar over te vinden is... :Y
Ik had het misschien wat ongelukkig gequotet, maar ik bedoelde ABC mail in Weesp. De Schiedam afzender kende ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:13

-tom-562

Oliesjeik

Vanochtend is mijn pakketje, wat al een paar dagen in de PostNL app stond aangemeld, ineens bezorgd. In de app stond vanochtend ineens dat het pakketje vandaag bezorgd werd, alleen zonder duidelijke track en trace, best wel wazig

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Same here, 2 pakketjes ineens bezorgd. Vanavond eens kijken thuis, ben benieuwd. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-06 14:51
Raar maar waar. Zending is zogenaamd door DHL op 8-7 bezorgd en ondertekend maar ik was de hele week thuis en niemand heeft aangebeld noch een briefje in de brievenbus gevonden van DHL.... Zo te zien komt dit vaker voor en zal ik dus een dispute aan moeten vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Jeanke117 Of je vraagt gewoon vriendelijk bij het dichtbijzijnde DHL servicepunt of je pakje soms daar ligt...

Nee heb je, ja kun je krijgen. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 22:53
Jeanke117 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:37:
Raar maar waar. Zending is zogenaamd door DHL op 8-7 bezorgd en ondertekend maar ik was de hele week thuis en niemand heeft aangebeld noch een briefje in de brievenbus gevonden van DHL.... Zo te zien komt dit vaker voor en zal ik dus een dispute aan moeten vragen...
Deed de tracking van dit pakketje het ook i.c.m. jouw eigen postcode?
Ik heb hetzelfde meegemaakt waarbij ik het pakketje op de DHL site (zonder mijn eigen postcode) kon tracken.
Ineens stond deze op afgeleverd.
Navraag gedaan bij DHL en toen bleek dit tracking nummer bij een heel ander adres te horen.
Achteraf bleek dat de verkoper mij een "fake" DHL tracking had gegeven en het pakketje via reguliere China Post had verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
ehtweak schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:01:
@Jeanke117 Of je vraagt gewoon vriendelijk bij het dichtbijzijnde DHL servicepunt of je pakje soms daar ligt...

Nee heb je, ja kun je krijgen. ;)
Al gevraagd en lag er niet.
LukeS schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:30:
[...]

Deed de tracking van dit pakketje het ook i.c.m. jouw eigen postcode?
Ik heb hetzelfde meegemaakt waarbij ik het pakketje op de DHL site (zonder mijn eigen postcode) kon tracken.
Ineens stond deze op afgeleverd.
Navraag gedaan bij DHL en toen bleek dit tracking nummer bij een heel ander adres te horen.
Achteraf bleek dat de verkoper mij een "fake" DHL tracking had gegeven en het pakketje via reguliere China Post had verzonden.
Hmm is een goeie wat je daar zegt. Via de website van Cainiao (waar Aliexpress ook haar data vandaan haalt) zegt dat die is aangekomen. Maar op DHL (via deze link: https://ecommerceportal.dhl.com/track/?ref=) zegt die dat het trackingnummer niet bestaat. Ook via de reguliere DHL pagina zegt die dat het niet bestaat. Heb de verkoper gecontacteerd en wacht nog op reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Jeanke117 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Hmm is een goeie wat je daar zegt. Via de website van Cainiao (waar Aliexpress ook haar data vandaan haalt) zegt dat die is aangekomen. Maar op DHL (via deze link: https://ecommerceportal.dhl.com/track/?ref=) zegt die dat het trackingnummer niet bestaat. Ook via de reguliere DHL pagina zegt die dat het niet bestaat. Heb de verkoper gecontacteerd en wacht nog op reactie.
En hier? https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/volg-je-pakket
Of is dat de reguliere DHL pagina die je bedoelt?

Mijn DHL tracking code (3SAL*) werkt ook niet op die pagina die je linkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cebby op 10-07-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
se_bastiaan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:17:
[...]

En hier? https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/volg-je-pakket
Of is dat de reguliere DHL pagina die je bedoelt?

Mijn DHL tracking code (3SAL*) werkt ook niet op die pagina die je linkt.
Mijn tracking nummer is: 283764xxxx en werkt ook op die website niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeanke117 op 10-07-2020 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:46
Jeanke117 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:27:
[...]

Mijn tracking nummer is: 283764xxxx en werkt ook op die website niet.
en hier:

http://parcelsapp.com/nl

Wereldwijd volgen van pakketten
Volg uw mail of pakket van Singapore, United States, Canada, United Kingdom, China, Hong Kong, Aliexpress, ASOS, Banggood, GearBest, eBay

[ Voor 27% gewijzigd door reller op 10-07-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
reller schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:14:
[...]

en hier:

http://parcelsapp.com/nl

Wereldwijd volgen van pakketten
Volg uw mail of pakket van Singapore, United States, Canada, United Kingdom, China, Hong Kong, Aliexpress, ASOS, Banggood, GearBest, eBay
Thanks voor de tip! Nu blijkt dus dat die door ene "Bart Driessen" is ondertekend uit een dorp dat 20km verderop ligt? Het zou inderdaad een fake code kunnen zijn..... Verkoper heeft nog niet gereageerd.

Edit: Jezus wat een gedoe. Ik zie nu net dat Ali een nieuwe "messages" heeft waardoor je de historie kunt bekijken en er dus eigenlijk twee message centers zijn? Hier heeft de verkoper mij laten weten dat het verzendbedrijf hogere tarieven heeft als geadverteerd en ik kan kiezen tussen de optie 20 usd meer overmaken, 2usd overmaken (dan wordt die niet met dhl express verzonden) of mijn geld terug. :/

Ik moet alleen kijken hoe ik mijn geld terugkrijg aangezien ik niet kan reageren op zijn bericht en mijn andere berichten leest hij niet.m Ook kan ik nog geen "dispute" openen aangezien dat pas ergens in september kan na de 90 dagen....

[ Voor 41% gewijzigd door Jeanke117 op 10-07-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:00
Dit viel me pas vandaag op en krijg je pas te zien als je de originele traceringsinformatie aanklikt:
Package rejected,unable to ship by air

2020-05-01 15:19:40

Package rejected,unable to ship by air

2020-04-02 20:36:47
Rolde vandaag in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

even 24 euro betaald aan inklaringskosten voor de douane, voor een pakket wat 50 euro kostte bij ali... en wat ik totaal niet nodig heb hehehe lol :X |:(

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
Salvatron schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:55:
even 24 euro betaald aan inklaringskosten voor de douane, voor een pakket wat 50 euro kostte bij ali... en wat ik totaal niet nodig heb hehehe lol :X |:(
Wat ik hier al aangaf, ze controleren nu elk pakketje wat via Ali via Luik binnenkomt. Onder de 22 euro blijven anders ben je het haasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

kinkymen schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Wat ik hier al aangaf, ze controleren nu elk pakketje wat via Ali via Luik binnenkomt. Onder de 22 euro blijven anders ben je het haasje
ik had laatst een koptelefoon van 30 euro maar daar hoefde ik niet voor te betalen Salvatron in "China-shopping levertijdentopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
Wat was de waarde die de verkoper op het pakket vermeldde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

poema schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:53:
[...]

Wat was de waarde die de verkoper op het pakket vermeldde?
geen idee, ik wist niet dat dat er op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:27
[...]

Sinds wanneer is dit ? Ik heb de laatste 2-3 maanden meerdere pakketten ontvangen met een waarde boven de 22 euro. Niet op alle pakketjes stond de werkelijke waarde maar ik weet zeker dat ik 1 pakket had met letterlijk 80 dollar als waarde op de sticker en die kwam zonder kosten. Dat pakketje is ook via Luik gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
[...]

Dat kan haast niet. Ze hebben het hier YouTube: Alibaba komt naar Luik, douane voelt populariteit nu al | Terzake al over 2.8M pakketjes van okt-nov met 5.8M over heel 2018. Gezien de groei die ze door hebben gemaakt (en nog steeds maken) is het niet te doen om alles te controleren. Wellicht dat ze je dure goederen van 500 euro er 'toevallig' elke keer uit plukken als die voor 22 euro worden gedeclareerd, maar ga er maar van uit dat het steekproefsgewijs zal blijven.

Gewoon geen dure shit bestellen en je zit goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Lanfear89 op 10-07-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-06 11:48
Mijn pakket is weer na 3 dagen van stap 2 gesorteerd in distributiecentrum in de postnl app weer teruggegaan naar stap 1, ontvangen door postnl...... Omg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
Kitano schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:16:
[...] Ik denk dat hij nog steeds onderweg is.
Hij is vandaag bezorgd. Helaas is het weegschaaltje niet correct. Hij is gekalibreerd.
Dus die kan de prullenbak in. Misschien moet ik voortaan geen elektronische spullen uit China halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

noud schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:11:
[...]

Hij is vandaag bezorgd. Helaas is het weegschaaltje niet correct. Hij is gekalibreerd.
Dus die kan de prullenbak in. Misschien moet ik voortaan geen elektronische spullen uit China halen.
wat bedoel je met gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

overigens zie ik nu dat er op het pakket een sticker zit waarop een waarde van 10.0 dollar staat. Ik heb er 50 euro voor betaald en dat ook aangegeven bij Postnl. Iemand enig idee hoe dit zit? Waarom staat er 10.0 dollar op het pakket als ik 50 euro heb gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:10
ehtweak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:42:
Nog iets:

Geen journalist of omroep die eens gaat onderzoeken wat er nou daar daadwerkelijk gebeurt in Luik?
Ligt er gewoon enorme hoeveelheid aan pakjes te wachten op distributie in West-Europa, maar zijn er niet genoeg handjes om het daadwerkelijk te verwerken?
Daar komt het op neer, ja.

Pre-corona was er sprake van gemiddeld 1 miljoen ecommerce pakjes per dag. Door corona is de hoeveelheid cargo alleen maar toegenomen. Al het medisch materiaal (mondkapjes, beademingstoestellen, testkits) van de Wereldgezondheidsorganisatie bestemd voor gans Europa komt aan in Luik.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Salvatron schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:48:
[...]

overigens zie ik nu dat er op het pakket een sticker zit waarop een waarde van 10.0 dollar staat. Ik heb er 50 euro voor betaald en dat ook aangegeven bij Postnl. Iemand enig idee hoe dit zit? Waarom staat er 10.0 dollar op het pakket als ik 50 euro heb gezegd?
Zodat je eventueel geen btw en inklaringskosten hoeft te betalen als je pakketje niet gecontroleerd is. Lijkt of je heel eerlijk bent met van te voren aangeven, volgens mij doet bijna niemand dat bij een particuliere bestelling. Ze zullen je echt niet op de zwarte lijst zetten hoor. Net alsof ze alle pakketjes extra checken als je naam erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wasabi! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:38:
[...]

Zodat je eventueel geen btw en inklaringskosten hoeft te betalen als je pakketje niet gecontroleerd is. Lijkt of je heel eerlijk bent met van te voren aangeven, volgens mij doet bijna niemand dat bij een particuliere bestelling. Ze zullen je echt niet op de zwarte lijst zetten hoor. Net alsof ze alle pakketjes extra checken als je naam erop staat.
Ik geef niks vantevoren aan, ik kreeg een mail van postnl dat ze de waarde van het pakket wilden weten, en ik moest de factuur meesturen, dus liegen kan niet. Op de factuur staat circa 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan heb je gegokt en nu verloren. :)

Hier beginnen trouwens de pakketjes langzaam aan binnen te komen, maar ook hier veel pakketjes met een andere sticker erop. Sliedrecht heb ik alweer 2x gezien. En er komt zo nog een envelop via de post binnen als het goed is, code die daarop staat kan ik alleen niet herkennen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:01
*knip* Dat valt onder belastingontwijking, wat we niet besproken willen hebben op Tweakers.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 11-07-2020 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
De discussie over creatief boekhouden en belastingontwijking mag stoppen hier. Die heeft nog vrij weinig met bezorging en te maken. Tevens is discussie over belastingontwijking in zijn geheel niet de bedoeling op Tweakers.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Joopieboy schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:06:
Dan heb je gegokt en nu verloren. :)
maar de vraag is waarom de douane 10 dollar op het pakket heeft geschreven terwijl ik 50 euro in heb gevuld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kMQjrjjc0YApos-6EdhqwvhDwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AaGDfiw0jk3xEWz0b7dbOREt.jpg?f=user_large

Iemand enig idee waarom de douane 10 dollar op het pakket schrijft terwijl de waarde van het pakket 50 euro is? Ik snap niet wat die 10 dollar daar doet.

Want volgens mij is de btw 21%, en dat is 10.5 euro, en geen 10 dollar. Invoerrechten komen pas vanaf 150 euro.
prijzen douane

[ Voor 19% gewijzigd door Salvatron op 11-07-2020 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emiel74
  • Laatst online: 19-06 19:44
Dat is van de afzender, niet de douane. Toch?

[ Voor 8% gewijzigd door emiel74 op 11-07-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

emiel74 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:31:
Dat is van de afzender, niet de douane. Toch?
Oh dat zou ook kunnen, het zat wel in een grijze plastic zak. Als het van de afzender is vraag ik me af waarom de douane dan het pakket heeft gecontroleerd, als de afzender zegt dat het 10 dollar is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 21:58
Salvatron schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:34:
[...]
Oh dat zou ook kunnen, het zat wel in een grijze plastic zak. Als het van de afzender is vraag ik me af waarom de douane dan het pakket heeft gecontroleerd, als de afzender zegt dat het 10 dollar is...
Omdat ook de douane de waarde en gewicht van een D07 laptop stand op kan googlen en zo kan zien dat er waarschijnlijk twee stuks in zitten en dat dit meer dan 10 dollar moet hebben gekost. Of ze hebben gewoon de verpakking opengetrokken en gezien dat de inhoud niet klopte met de omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Kan erger: Hier onlangs €20 voor een lp van €30, waarbij de verzender in Europa zit. Bij een lp van hetzelfde bedrag uit de VS geen importkosten :?

* Raven doet nog steeds wachten op de 6 resterende Ali-zendingen die al weken op "hand over to airline" staan :O

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Laatst online: 15-06 21:58
Raven schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:55:
[...]
* Raven doet nog steeds wachten op de 6 resterende Ali-zendingen die al weken op "hand over to airline" staan :O
Pakketje van mij heeft 7 weken die status gehad voordat deze veranderde in "Airline arrive at destination country".

[ Voor 19% gewijzigd door 2_05 op 11-07-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Fettel schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 05:35:
[...]

Daar komt het op neer, ja.

Pre-corona was er sprake van gemiddeld 1 miljoen ecommerce pakjes per dag. Door corona is de hoeveelheid cargo alleen maar toegenomen. Al het medisch materiaal (mondkapjes, beademingstoestellen, testkits) van de Wereldgezondheidsorganisatie bestemd voor gans Europa komt aan in Luik.
Dan nog... Is er maar één afhandelaar met een beperkt groepje 'handjes' daar in Luik dan?
:?
Die alles moet doen, van de miljoenen consumenten(mini)pakketjes tot aan de grote vrachtzendingen voor bedrijven en overheden?

't Is ook niet dat zo maar 1-2-3 toevallig drukker is geworden... :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmarlss
  • Laatst online: 19-05 08:54
Ik heb een pakketje met de volgende status:

3 juli:
-Receive item at delivery office (Country: NL)

Deze is niet via Luik gekomen. In de PostNL app is de code nog niet te vinden. Het is nu 11 juli en de status is niet veranderd. Heeft iemand enig idee wat deze status betekent / ook zo lang moeten wachten sinds deze status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
Iemand nog een idee of ik deze nog krijg:

45 day
【Zhengzhou International processing center】to return,note:Security return
[Zhengzhou city] Zhengzhou International processing center
China Post
30.04.2020
20:41:26
45 day
【Zhengzhou International processing center】to return,note:Security return
Zhengzhou
Cainiao
30.04.2020
20:41:29
45 day
【Zhengzhou International Treatment Center] have been exported to a straight seal
[Zhengzhou city] Zhengzhou International processing center
China Post
30.04.2020
20:41:29
45 day
【Zhengzhou International Treatment Center] have been exported to a straight seal
Zhengzhou
Cainiao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
itsmarlss schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:18:
Ik heb een pakketje met de volgende status:

3 juli:
-Receive item at delivery office (Country: NL)

Deze is niet via Luik gekomen. In de PostNL app is de code nog niet te vinden. Het is nu 11 juli en de status is niet veranderd. Heeft iemand enig idee wat deze status betekent / ook zo lang moeten wachten sinds deze status?
Dat is de standaard info, maar die ligt gewoon in Luik. Mijn pakket van 28 juni aankomst Luik ligt daar ook nog. Gezien de afgelopen 4 andere pakketten die ik ondertussen al ontvangen heb, blijft een pakket ~ 20 dagen in Luik liggen voordat er beweging in komt en overgedragen wordt aan PostNL. 3 juli bij jou in Luik is nog heel recent, betekent dat het zeker nog even duurt totdat je enige verandering gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisTum
  • Laatst online: 19-06 20:05
Ook hier waren inderdaad de meeste pakketjes 2-4 weken in Luik alvorens er beweging in kwam.

Overigens is de PostNL app helemaal niet meer om te geloven met de tracking info pakketjes die binnen zouden komen maar niet eens in NL waren, pakketjes die binnen komen maar in de app nog totaal onbekend zijn e.d.. Afgelopen weken zijn de meeste pakketjes van eind mei/begin juni binnen gekomen. maar de tracking info van postnl.post is op het moment stuk betrouwbaarder hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 10:40
Ali standard 15-6 in luik, 2-7 handover PostNL, 10-7 ontvangen/gesorteerd, 11-7 bezorgd

Gaat nog niet heel vlot dus maar het komt iig wel aan. Ondertussen als experiment wat laten sturen naar Luxemburg en Polen via Ali Standard, eens kijken of dat sneller gaat :+

[ Voor 33% gewijzigd door tobitronics op 11-07-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Gelukkig komt er langzaamaan weer beweging in, net semi-verrast met een bezorging van een pakketje welke ik een maand geleden heb besteld. (Daar hij schijnbaar sinds de 7e al bij postnl lag..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Jeanke117 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:21:
[...]
(...)

Edit: Jezus wat een gedoe. Ik zie nu net dat Ali een nieuwe "messages" heeft waardoor je de historie kunt bekijken en er dus eigenlijk twee message centers zijn? Hier heeft de verkoper mij laten weten dat het verzendbedrijf hogere tarieven heeft als geadverteerd en ik kan kiezen tussen de optie 20 usd meer overmaken, 2usd overmaken (dan wordt die niet met dhl express verzonden) of mijn geld terug. :/

(...)
Je kan toch gewoon een bericht via het nieuwe messages center sturen dan? Alhoewel ik mij er ook wel aan erger dat verkopers blijkbaar nog steeds via het oude systeem kunnen verzenden...
Salvatron schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:30:
[...]

maar de vraag is waarom de douane 10 dollar op het pakket heeft geschreven terwijl ik 50 euro in heb gevuld.

[Afbeelding]

Iemand enig idee waarom de douane 10 dollar op het pakket schrijft terwijl de waarde van het pakket 50 euro is? Ik snap niet wat die 10 dollar daar doet.

Want volgens mij is de btw 21%, en dat is 10.5 euro, en geen 10 dollar. Invoerrechten komen pas vanaf 150 euro.
prijzen douane
Dit zijn gewoon de "douanepapieren" en die horen door de afzender naar waarheid ingevuld te worden. Verkopers proberen echter hun klanten tevreden te houden en hopen door een lager bedrag te vermelden dat de douane in het land van bestemming het pakket daar door er niet uit zullen pikken om belasting op te heffen.

Zolang jij zelf maar de correcte factuur aan de douane kan tonen als de douane daar om vraagt is er er niets mee aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 11-07-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
De AliExpress track status word ook niet echt goed bijgewerkt heb ik gemerkt. Sinds weken stond een pakketje op ‘verzonden uit land van herkomst’ en van de week kon ik het pakketje ophalen bij een PostNL punt. Heeft wel van februari tot nu geduurd maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:27
mr_seeker schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:11:
[...]

Omdat normaal het pakket diezelfde avond in het systeem wordt verwerkt? Pakketten worden aangemeld in het PostNL systeem, maar vervolgens duurt het 4 weken voor het pakket aan PostNL wordt overhandigd...
Nope, vandaag ontvangen :) . 18 juni besteld, 11 juli binnen. Niet slecht >:) ,

[ Voor 6% gewijzigd door Theone098 op 11-07-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Hier vier pakketjes van een maand geleden ook allemaal ineens binnen in een paar dagen. Pakketje van 30-5 kwam zojuist opeens zonder aankondiging aan, tracking staat nog steeds op Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege 2020-06-09 00:21:00 [GMT+1]. Maar alles is er, dus ik ben blij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Eindelijk pakketje binnen, na 22-6 in Luik aangekomen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmarlss
  • Laatst online: 19-05 08:54
laugh schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:46:
[...]

Dat is de standaard info, maar die ligt gewoon in Luik. Mijn pakket van 28 juni aankomst Luik ligt daar ook nog. Gezien de afgelopen 4 andere pakketten die ik ondertussen al ontvangen heb, blijft een pakket ~ 20 dagen in Luik liggen voordat er beweging in komt en overgedragen wordt aan PostNL. 3 juli bij jou in Luik is nog heel recent, betekent dat het zeker nog even duurt totdat je enige verandering gaat zien.
Misschien ligt hij dan toch in Luik. Dat zou ik echter wel raar vinden. Elk pakket geeft tot nu toe aan "Liege-Linehaul Arrival", maar het betreffende "Received at delivery office" pakket geeft:

Receive item at delivery office (Country: NL)

-Send item out of sorting centre (Country: NL)

-Receive item at sorting centre (Country: NL)

-Hold item at point of delivery (Country: NL)

Held by Custom

Import clearance failure

Arrive at sorting center in destination country

-Arrival at Destination Postal Admin (From SG/SIN to NL)

-Arrival at Destination (Country: NL)

-Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)

Helemaal niks over Luik dus, ook niet bij de gedetailleerde informatie. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjococo
  • Laatst online: 09-05 06:11
Raven schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:55:
[...]

offtopic:
Kan erger: Hier onlangs €20 voor een lp van €30, waarbij de verzender in Europa zit. Bij een lp van hetzelfde bedrag uit de VS geen importkosten :?

Binnen Europa zijn er geen invoerrechten en BTW verschuldigd en daarom ook geen inklaringskosten. Er is niets in te klaren daar het binnen de Europese unie is. Een commerciële verkoper zou wel de Nederlandse BTW moeten rekenen in plaats van de lokale belasting voor hem of haar.

Maar indien jouw pakketje van buiten de Europese unie komt, ook al is de verkoper binnen de Europese unie gevestigd, dan moet er wel BTW, eventuele invoerrechten en dan inklaringskosten voor het gedane werk worden betaald. Dit regelt het vervoerbedrijf dan automagisch voor jou. Postnl en DHL hebben er belang bij om extra te verdienen en doen zelf de inklaringen. De douane controleert maar heel weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 23:03
noud schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:11:
Welke nauwkeurigheid heb je nodig? Ik heb van onderstaande de variant die 500 gr weegt met 0.1g resolutie en als ik er een of meerdere euromunten op leg dan klopt dat ook op 0.1 g. Ik heb onlangs ook de variant met 100 g op 0.01 g besteld. Ben benieuwd of die ook echt nauwkeuriger is.
https://www.aliexpress.com/item/33033458801.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sjococo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Binnen Europa zijn er geen invoerrechten en BTW verschuldigd en daarom ook geen inklaringskosten. Er is niets in te klaren daar het binnen de Europese unie is. Een commerciële verkoper zou wel de Nederlandse BTW moeten rekenen in plaats van de lokale belasting voor hem of haar.

Maar indien jouw pakketje van buiten de Europese unie komt, ook al is de verkoper binnen de Europese unie gevestigd, dan moet er wel BTW, eventuele invoerrechten en dan inklaringskosten voor het gedane werk worden betaald. Dit regelt het vervoerbedrijf dan automagisch voor jou. Postnl en DHL hebben er belang bij om extra te verdienen en doen zelf de inklaringen. De douane controleert maar heel weinig...
offtopic:
Was Noorwegen in dit geval.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjococo
  • Laatst online: 09-05 06:11
Raven schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:42:
[...]
offtopic:
Was Noorwegen in dit geval.
Noorwegen is geen lid van de Europese unie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:17
Na 47 dagen de status,hand over to airline,eindelijk weer beweging.
Arrive at transit country or district.
Nu maar afwachten hoe lang dit duurt.
Ik ben blij dat ik sindsdien niets meer besteld heb.
Wachten op een pakje uit china heb ik geen probleem mee,hoort erbij.
Maar dit pfff.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:40:
Doe ik ook even mee...

AliExpress spullen:
ItemOrderedAirlineLocal officeDelivered
Item 118 mei5 juni1 juli-
Item 231 mei6 juni--
Item 32 juni9 juni29 juni1 juli

Item 1 staat nu bijna een week in de PostNL app op 'wordt verwacht.' Nooit eerder zo lang gehad. Maar die zou nog kunnen komen. Item 2...denk het niet. Vreemd genoeg is die ook nooit 'geland'. "Hand over to airline" is het laatste bericht.
Item 1 is aangekomen.

Item 2 geen wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:21

sjirafje

No inspirational quotes here

Besteld 8 maart 2020 (10 stuks LM317)
Gisteren (11 juli 2020) bezorgd.
Zou er dan misschien toch nog hoop zijn voor mijn resterende zendingen? :+
Heeft er 4 maanden over gedaan.

Aangekomen op het land
2020-05-24 06:00

Vertrek van luchtvaartmaatschappij
2020-05-20 09:59

Vertrek van luchtvaartmaatschappij
2020-03-17 00:01

Guangzhou, is geleverd aan de luchtvaartmaatschappij vervoer
2020-03-17 00:01

Guangzhou, is geleverd aan de luchtvaartmaatschappij vervoer
2020-03-16 13:39

Guangzhou City, Guangzhou International Center is geëxporteerd naar de directe zegel
2020-03-14 17:58

Shantou City, verlaat de Shantou Package Fast Bulk Business Department, volgende stop , Shantou International
2020-03-14 17:56

Shantou City, "Shantou pakket snelle bulk business afdeling" heeft ontvangen, de werper: Zhuang Xiaomin
2020-03-12 19:07

Logistieke orders zijn gemaakt (fast-selling platform)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2021
8 juli bestelling geplaatst bij ali en vandaag al melding gekregen dat het al in belgie is aangekomen bij de lokale postkantoor ( bpost ).eerste keer dat ik het meemaak dat het zo snel gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmedia
  • Laatst online: 22-06-2021
dvd200 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:35:
8 juli bestelling geplaatst bij ali en vandaag al melding gekregen dat het al in belgie is aangekomen bij de lokale postkantoor ( bpost ).eerste keer dat ik het meemaak dat het zo snel gaat!
Lekker snel idd. Geluk gehad of inwoners van belgie gaan op een andere manier door Luik. Mijn indruk van luik is traag en random.

Aliexpress standard shipment (LT track) zijn voor mij nog steeds betrouwbaar en komen langzaam binnen met enorm veel vertraging in Luik , waar ze random wat van de berg pakken. 1 pakje ging er in 1 week doorheen maar de meeste hangen een maand in Luik. Ook tijdje waren deze zendingen niet te zien in de postNL app.

Cainiao super economy global (NL track) en Cainiao super economy for Special Goods (LP track) Hangen lang vast na Luik (op verzending lokaal transport bedrijf,) sommige al 2-3 maanden van de radar.

Cainiao super economy (LVS track) en Yanwen Airmail (S track) worden tegenwoordig elke keer in ca. 3 weken betrouwbaar geleverd met ook afbeeldingen in de postNL app. Dit is echt opvallend.

China registered airmail (RE track) iedere stap van de tracker duurt een maand, totaal al 3 maanden. De verkoper vraagt het standaard geduld te hebben maar zei er ook bij gestopt te zijn met china reg. airmail. Dat lijkt dus hopeloos te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 14:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyRXTS4c2e8fi0IdHPMjrh27AaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gw06plfNXvBUdtuDGu3UsEu7.jpg?f=fotoalbum_large

Hehe, er zit eindelijk weer beweging in. Lag sinds 29 mei in Luik. Ook echt precies twee dagen voor ik bij Ali een claim kan indienen xD

[ Voor 7% gewijzigd door trainz2009 op 13-07-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Gizz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:13:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik bedoel het niet flauw, maar kijken jullie wel naar de juiste informatie? Bij iedereen lopen de pakketjes in Luik vast (België!) maar jullie zijn ervan overtuigd dat je pakketje weken in Nederland rondzwerft. Dat laatste zou kunnen hoor, maar het lijkt me sterk.

Het is al heel vaak gezegd in dit topic, maar voor de zekerheid:

Kijk niet naar de 'optimized' tracking info op AliExpress waar globale meldingen zoals
Arrived at destination country staan.

Kijk wel naar de letterlijke tracking info op AliExpress (knopje View original information onderaan de tracking info).

Waarschijnlijk zul je dan zien dat je pakketje in Luik is. Niet dat je daardoor eerder je pakket zult ontvangen, maar dan kijk je in ieder geval naar de juiste info i.p.v. dat je je ergert aan PostNL omdat je denkt dat ze al weken je pakket hebben liggen in een distributiecentrum bij je om de hoek.

Voorbeeldje van een pakket (ook al eerder gepost), optimized vs original:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laten we alles zo feitelijk mogelijk houden en naast het Luikprobleem niet een PostNL-probleem schetsen als dat feitelijk niet bestaat.

Mocht je pakket echt al weken geleden vanuit Luik bij PostNL terecht zijn gekomen, dan gaat bovenstaande verhaal natuurlijk niet voor je op.
Nog even hier op terug komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jP2b7ieqpul-h5m2OTzN3XX3lU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Ub5MUwvOWbWTLl9XAXHvnZK.png?f=user_large

Dit is de volledige tracking info. Nergens een hint dat het pakketje in Luik ligt. Als klap op de vuurpijl ontving ik gisteren van Aliexpress het goede nieuws (hun woorden :( ) dat buyer protection met een maand verlengd is t/m 31 augustus..... :( Verkoper roept alleen maar dat ik rustig moet afwachten, maar 4 maanden levertijd voor een simpel pakketje is volgens mij zelfs in Coronatijd waanzin ......... Deze schrijf ik maar af en Aliexpress gaat even in de ban.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
laugh schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:46:
[...]

Die van mij ligt sinds 16 6 2020 in Luik.
Kans dat die nog aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
Aggressor schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Die van mij ligt sinds 16 6 2020 in Luik.
Kans dat die nog aankomt?
Hoe groot is het pakket? Als het formaat postbus is en minder dan 2 euro kost, reken er dan op dat hij ergens onder in een bak ligt te verstoffen... (die van mij duurde bijna 4 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 22:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

Er zit beweging in mijn bestelling (geplaatst op 15 mei) na 6 weken in Luik te hebben gelegen. Inmiddels staat hij ook in de PostNL app voor bezorging morgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pO4HEdrznlUlPncDGv5_BV-MKc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uXd1p4CfdeTQhQuFwlSJFrm6.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Tourniquet op 13-07-2020 10:24 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
mr_seeker schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Hoe groot is het pakket? Als het formaat postbus is en minder dan 2 euro kost, reken er dan op dat hij ergens onder in een bak ligt te verstoffen... (die van mij duurde bijna 4 maanden).
Ik is een tablet hoes voor me nichtje...
Tablet is al binnen.. Nu alleen de hoes nog

9 euro ong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:37
N.a.v. dit topic een gewenste aankoop een tijd voor mij uitgeschoven. Ik wilde graag een "aktetas" voor het werk, nu met het thuiswerken wat minder noodzakelijk dus ik kon prima wachten.
Vriendin besteld regelmatig wat dingetjes in China en dat was er altijd in no-time, echter allemaal van lage waarde en brievenbus formaat (doorgaans).

De tas is +/- 50eu en gaat niet in de brievenbus passen. Binnen een week bericht dat het pakket was aangekomen in het land, even nazoeken bleek dat Luik te zijn. Daar ligt het nu twee weken, ben benieuwd hoeveel geduld ik moet hebben :)

Overigens gewoon via Ali standard shipping. Deze was gratis én domweg het snelste, althans dat werd aangegeven bij het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-06 16:50
Mijn pakket ligt al 2 weken bij PostNL, Nadat het eerst een tijd bij Liege heeft gelegen. Nu heb ik contact gehad met PostNL en die zeggen dat het waarschijnlijk kwijt is en ik contact op moet nemen met Ali. Gedaan, maar hun zeggen dat mijn pakket bij een lokaal afhaalpunt ligt(wat niet overeenkomt met wat de tracking zegt, dus weet niet hoe ze daarbij komen), en als ik het niet ophaal de dat mijn eigen fout is en ik geen geld terug krijg.... Ik naar het dichtsbijzijnde afhaalpunt, want ja geen info over welke dus dan maar die om de hoek, zij hebben niks. PostNL weer gebeld, hun weten niks hierover en blijven volhouden dat ze het pakketje niet hebben. En nu reageert Ali nietmeer... Kans zit erin dat mijn pakket in die gestolen vrachtwagen lag, want dat is hier 5km vandaan... Lang verhaal kort, Ali heeft niet veel zin om verder te reageren op het dispute lijkt het en elke keer zeggen ze dat ik het pakket wat er niet is moet ophalen, hoe nu verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
RektByMemes schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:41:
Mijn pakket ligt al 2 weken bij PostNL, Nadat het eerst een tijd bij Liege heeft gelegen. Nu heb ik contact gehad met PostNL en die zeggen dat het waarschijnlijk kwijt is en ik contact op moet nemen met Ali. Gedaan, maar hun zeggen dat mijn pakket bij een lokaal afhaalpunt ligt(wat niet overeenkomt met wat de tracking zegt, dus weet niet hoe ze daarbij komen), en als ik het niet ophaal de dat mijn eigen fout is en ik geen geld terug krijg.... Ik naar het dichtsbijzijnde afhaalpunt, want ja geen info over welke dus dan maar die om de hoek, zij hebben niks. PostNL weer gebeld, hun weten niks hierover en blijven volhouden dat ze het pakketje niet hebben. En nu reageert Ali nietmeer... Kans zit erin dat mijn pakket in die gestolen vrachtwagen lag, want dat is hier 5km vandaan... Lang verhaal kort, Ali heeft niet veel zin om verder te reageren op het dispute lijkt het en elke keer zeggen ze dat ik het pakket wat er niet is moet ophalen, hoe nu verder?
De tracking code krijgen ze van PostNL. Mijn volgorde van handelen:
1. internationalparceltracking.com <- wat staat hier? Dit is de PostNL tracking app voor buitenlandse pakketten. Dit is ook hetgeen ze bij PostNL kunnen zien voor je. Screenshot maken, toevoegen aan dispute.
2. PostNL app kan je vertellen bij welk pakketcentrum hij zich bevindt, en wie er voor heeft getekend.
3. Mocht bovenstaande zaken melden dat je pakket niet is aangekomen, dispute bij Aliexpress maken voor "logistics issue" en screenshots meesturen.

Meer kun je helaas niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik ben zo 'stom' geweest om toch nog wat te bestellen bij Ali. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat.
RektByMemes schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:41:
Is het toevallig zo groot (klein) dat het een brievenbuspakketje is? In mijn ervaring zweven die ongetraceerd rond ondanks een track and trace nummer (want het gaat met de gewone brievenpost mee) en duurt het een eeuwigheid voordat je het binnenkrijgt. En postnl kan je geen info geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 13-07-2020 10:50 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
mr_seeker schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:45:
[...]
1. internationalparceltracking.com <- wat staat hier? Dit is de PostNL tracking app voor buitenlandse pakketten. Dit is ook hetgeen ze bij PostNL kunnen zien voor je. Screenshot maken, toevoegen aan dispute.
ma 29 jun. Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL.
[...]
2. PostNL app kan je vertellen bij welk pakketcentrum hij zich bevindt, en wie er voor heeft getekend.
"Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL." Echter gaf hij 2 weken geleden aan dat het pakket zou zijn bezorgd, sindsdien staat hij op bovenstaande. Volgens PostNL doet het systeem dit automatisch(lees doet maar wat zonder verificatie), en indien het niet is geleverd wordt het handmatig geupdate.
[...]
Mocht bovenstaande zaken melden dat je pakket niet is aangekomen, dispute bij Aliexpress maken voor "logistics issue" en screenshots meesturen.
Gedaan en reageren nu al een paar dagen nietmeer, ik wacht het nog maar even af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Dwarlorf schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:49:
Is het toevallig zo groot (klein) dat het een brievenbuspakketje is? In mijn ervaring zweven die ongetraceerd rond ondanks een track and trace nummer (want het gaat met de gewone brievenpost mee) en duurt het een eeuwigheid voordat je het binnenkrijgt. En postnl kan je geen info geven.
Zou prima kunnen, is een losse ledstrip dus die zou daar doorheen moeten passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

RektByMemes schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Zou prima kunnen, is een losse ledstrip dus die zou daar doorheen moeten passen
Dat kan wel ff duren dan, ik zou nog wat geduld hebben.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
RektByMemes schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:55:
[...]

ma 29 jun. Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL.

[...]
Check de complete timeline. Als ergens in de timeline staat "bezorgd" dan is het niet meer het probleem van PostNL en Aliexpress, maar van jou... Algemene voorwaarden. Dan moet je PostNL een bericht sturen met het verzoek om na te gaan bij de bezorger waar het pakket dan precies bezorgd is. Meer kun je als ontvanger niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
Daarom betaal ik op AE altijd met creditcard. Mocht ik iets niet geleverd krijgen en een dispute wordt (onterecht) afgewezen, dan kan je altijd nog via je bank het geld laten terugvorderen. Gelukkig nog nooit gebruik van hoeven te maken maar in dit soort situaties is dat wel handig om achter de hand te hebben als last resort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:17
Binnen 2 dagen verstuurd, via Luik, binnen 3 weken in huis. Iets meer dan de beloofde 14 dagen, maar 3 weken is prima te overzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_G6eN_rSpbuqaLNl4F2UmYsgxQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/chrvYB7ucQXBtrzYJMfR3wrD.png?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door LordSinclair op 13-07-2020 14:00 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Deze situatie is echt waardeloos. Twee pakketten zitten al vast sinds 24-5 are n 25-5 in Liege. En twee pakketten zitten na de lange overkomst ook nogeens 3 weken vast bij douane. Waar zijn die mensjes mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
SoundByte schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:13:
Deze situatie is echt waardeloos. Twee pakketten zitten al vast sinds 24-5 are n 25-5 in Liege. En twee pakketten zitten na de pange overkmst ook nogeens 3 weken vast bij douane. Waar zijn die mensjes mee bezig.
Ja ik weet het ook niet. Waterspeelmat heeft 5 weken in luik gestaan. Terwijl 1 van de 3 mondkapjes maar 1 week in luik lag. Die andere 2 lagen er 4 weken. Daarna nog eens 2x een pakketje poppetjes bestelt. Waarvan de gene die later aan kwam eerder is bezorgt.... Is totaal geen touw aan vast te knopen. Ben ook even klaar met aankopen via alibuit China. Pakketjes uit Spanje/frankrijk hebben gelukkig geen vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12

geerttttt

Manisch positief

loki504 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Ja ik weet het ook niet. Waterspeelmat heeft 5 weken in luik gestaan. Terwijl 1 van de 3 mondkapjes maar 1 week in luik lag. Die andere 2 lagen er 4 weken. Daarna nog eens 2x een pakketje poppetjes bestelt. Waarvan de gene die later aan kwam eerder is bezorgt.... Is totaal geen touw aan vast te knopen. Ben ook even klaar met aankopen via alibuit China. Pakketjes uit Spanje/frankrijk hebben gelukkig geen vertraging.
Ik snap het ook niet. Is er niet een nieuws-website, of bijvoorbeeld een tech-site *kuch*Tweakers*kuch* die hier is onderzoek naar kan/wil doen? Contact opnemen met Aliexpress, contact met postnl, misschien is een kijkje nemen in Luik om meer duidelijkheid te krijgen over waarom er zoveel vertraging is? Dit lijkt me ook niet echt lekkere reclame voor PostNL en/of Aliexpress. Het regent klachten dezer dagen, en terecht ook. Ik wacht ook al een eeuwigheid op 5 pakketjes, waaronder eentje die al meer dan 60 dagen!! onderweg is. :(

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Via banggood, es warehouse. GLS... Helemaal tot aan Den Bosch depot gekomen, binnen 4 werkdagen. Vandaag zou tussen 13:30 en 16:30 bezorgd worden. Om 13:30 precies wordt het op 'adres onjuist' gezet. Ik begin nu twijfels te krijgen. Er is geen fout in het adres qua track en trace, ook niet op hun eigen site. Alle andere vervoerders komen hier regelmatig. Nog nooit meegemaakt.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
geerttttt schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Ik snap het ook niet. Is er niet een nieuws-website, of bijvoorbeeld een tech-site *kuch*Tweakers*kuch* die hier is onderzoek naar kan/wil doen? Contact opnemen met Aliexpress, contact met postnl, misschien is een kijkje nemen in Luik om meer duidelijkheid te krijgen over waarom er zoveel vertraging is? Dit lijkt me ook niet echt lekkere reclame voor PostNL en/of Aliexpress. Het regent klachten dezer dagen, en terecht ook. Ik wacht ook al een eeuwigheid op 5 pakketjes, waaronder eentje die al meer dan 60 dagen!! onderweg is. :(
Aliexpress wijst naar kast, PostNL wijst naar muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 07:18

odan

The dark side is within all!

Afgelopen zaterdag 2 pakketjes (brievenbus) ontvangen. 1tje was 2 weken te "vroeg" en de andere was al ruim 3 maanden geleden verstuurd en had ik al lang en breed mijn geld voor terug.

Ondertussen nog een pakketje of 10 die al lang en breed aangekomen hadden moeten zijn, zal mij benieuwen wat en in welke volgorde ze aan komen hier.

alle pakketjes komen van wish overigens dus track en trace is zo goed als niks.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Heel fijn ali begint nu gewoon ook te vragen naar bewijs dat je niks ontvangen hebt... geen bewijs... geen geld terug zijn al meerdere dingen gesloten ben al aar 10tjes kwijt zo.. ik denk dat ik met ali ga stoppen op deze manier..

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

odan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:30:
Afgelopen zaterdag 2 pakketjes (brievenbus) ontvangen. 1tje was 2 weken te "vroeg" en de andere was al ruim 3 maanden geleden verstuurd en had ik al lang en breed mijn geld voor terug.

Ondertussen nog een pakketje of 10 die al lang en breed aangekomen hadden moeten zijn, zal mij benieuwen wat en in welke volgorde ze aan komen hier.

Same here, bestelling van begin Mei ergens komt ineens alsnog binnen van de week, ook al een refund voor ontvangen. Maar andere bestellingen gaan ineens heel snel, pakket van 2 weken terug wat ineens aangemeld staat op de PostNL app en zo nog een aantal. Nieuwere pakketten nemen ook een andere route lijkt het wel.
cactusman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:13:
Heel fijn ali begint nu gewoon ook te vragen naar bewijs dat je niks ontvangen hebt... geen bewijs... geen geld terug zijn al meerdere dingen gesloten ben al aar 10tjes kwijt zo.. ik denk dat ik met ali ga stoppen op deze manier..
Volgens mij valt het allemaal wel mee, als je een screenshot kan laten zien met de shipping info dan is dat bij mij tot dusver altijd goed gekomen. Je moet wel netjes wachten tot de wachttijd verstreken is. En ja die wordt wel eens verlengd, niet heel gek ook met de huidige tijd.

Sterker nog, op mijn werk kom je ook zat tegen dat we bepaalde producten niet kunnen maken omdat er subdelen of onderdelen niet leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
odan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:30:

Hier zaterdag een bestelling van 17 maart binnen gekomen. Zo lang heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

cactusman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:13:
Heb ik ook een keer gehad.
Toen heb ik een foto van een lege tafel gestuurd met de opmerking hier had het pakket moeten liggen. Kreeg netjes m’n geld terug.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Jivebunny schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:07:
Via banggood, es warehouse. GLS... Helemaal tot aan Den Bosch depot gekomen, binnen 4 werkdagen. Vandaag zou tussen 13:30 en 16:30 bezorgd worden. Om 13:30 precies wordt het op 'adres onjuist' gezet. Ik begin nu twijfels te krijgen. Er is geen fout in het adres qua track en trace, ook niet op hun eigen site. Alle andere vervoerders komen hier regelmatig. Nog nooit meegemaakt.
Toch maar een belletje gewaagd: postcode was niet juist. Miste de twee letters... Ongeloofelijk. De rest was er wel. Met de rest kan je prima het adres achterhalen. Overigens staat het goed in de details van de zending, op hun eigen site (GLS).

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadje81
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-11-2024
draadje81 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:46:

ItemBesteldLuikOntvangen
Item 110-618-66-7
Item 210-619-6-
Item 319-626-610-7(driver enroute)
Item 419-630-6-
Item 519-627-6-
Item 626-63-7-
Item 726-63-7-
Item 828-64-7-
Er zit weer wat beweging in!
Item 4, 5 en 6 worden nu verwacht bij postnl, nog niet in sorting process.
Item 7 is handed over in bulk, processed in country of destination.
Item 8 is nu eindelijk pre-advised bij postnl.

Ben benieuwd wanneer item2 er nog doorheen komt fietsen. Maar ben allang blij met wat teken van leven vanuit Luik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Mijn pakketje, besteld op 30-6, was op 4-7 al in Luik. Daar ligt het nog steeds als ik op de gedetailleerde tracking info bij Ali kijk.

Zoek ik echter via PostNL International tracking of track24.net (via Google gevonden, is het betrouwbaar?) dan staat er sinds vandaag pre-advised bij PostNL.
Weinig ervaring mee, maar gezien PostNL het in behandeling heeft zal het binnen afzienbare tijd wel aan de deur verschijnen :)

Dan valt de levertijd mij eigenlijk prima mee met, naar verwachting, +/- 3 weken :)

EDIT:
Zie nu pas dat er bij het Ali overzicht staat "Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring".
Douane inklaring betekend dat ik nog wat extra kosten tegemoet kan zien of is dit een standaard iets?

Gaat om een tas van circa 40eu.

[ Voor 20% gewijzigd door B-Real op 14-07-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik zag zo juist dat alle bestellingen die ik geplaatst heb op Ali (verschillende dagen) dezelfde track&trace code. Levert dit gedoe op bij de douane of worden dit nog steeds als losse pakketjes gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:11:
EDIT:
Zie nu pas dat er bij het Ali overzicht staat "Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring".
Douane inklaring betekend dat ik nog wat extra kosten tegemoet kan zien of is dit een standaard iets?

Als ze weten dat het duurder is dan 22 euro, waarschijnlijk wel. Je betaalt dan btw over het totaalbedrag + verzendkosten + eventuele verzekering. Postnl brengt ook nog 13 euro (uit mijn hoofd voor een normale zending) in rekening voor dat ze het hebben moeten voorschieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 15:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

EDIT:

Douane check is at random sequ op gevoel. Pakketjes van 1 euro checken ze niet, de duurdere wel.
Vaak staat er op je pakketje dat het goedkoper is dan 21 euro zodat je geen douane heffing hoeft te betalen, maar als ze bij de douane twijfels hebben nemen ze contact met je op of krijg je een rekening.

Ik heb meermaals dingen van rond de 30-50 euro gekocht, nog nooit iets bij de douane hoeven betalen. Wel ooit iets van 200 euro waar ik wel voor moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
Ik heb es een cadeau van iemand gekregen van buiten de EU, niks werd als bewijs geaccepteerd helaas. Brief niet, de bonnetjes van de winkels niet. Het bedrag wat ik moest betalen voelde heel erg als nattevingerwerk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 15:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Joesv schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:47:
Ik heb es een cadeau van iemand gekregen van buiten de EU, niks werd als bewijs geaccepteerd helaas. Brief niet, de bonnetjes van de winkels niet. Het bedrag wat ik moest betalen voelde heel erg als nattevingerwerk helaas.
Het is vreemd dat ze geen bewijs aannemen. Zou wel moeten, maar er wordt veel mee gefraudeerd en daar houden ze ook rekening mee.

Beoordeling van de waarde doen ze door een beetje te gaan googelen, maar ook heel vaak uit ervaring. Je kunt bezwaar maken tegen de hoogte, maar dat duur oneindig lang en niemand die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
Luchtbakker schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:51:
[...]

Het is vreemd dat ze geen bewijs aannemen. Zou wel moeten, maar er wordt veel mee gefraudeerd en daar houden ze ook rekening mee.

Beoordeling van de waarde doen ze door een beetje te gaan googelen, maar ook heel vaak uit ervaring. Je kunt bezwaar maken tegen de hoogte, maar dat duur oneindig lang en niemand die dat doet.
Klopt helaas.

Het ging om een horloge die in de aanbieding was gekocht door mijn vriendin, maar zelfs volle pond + verzendkosten + verzekeringen waren een stuk minder dan het bedrag waarop de douane het gebasseerd heeft. Had de prijzen zelf nog gegoogled om te kijken of ze het daarop zouden basseren of niet.

Had toen van te voren gebeld om te vragen hoe ik het het beste op kon lossen, precies gedaan en het hielp helemaal niks.

Was overigens blij dat ik het pakket gevolgd heb met track&trace, postnl stuurde anderhalve week nadat het bij de lokale Albert Heijn was aangekomen dat het er lag. Als ik het dus niet had gevolgd was het pakket al vernietigd voordat ik kon weten dat het er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 19-06 20:21

bord4kop

maximaal 100KB!

ship from spain..

Donderdagavond 2 items besteld op aliexpress

En ze kwamen ook per aliexpresse.. je zus! 3 werkdagen! Zo snel heb ik het nog nooit gehad;
* gisterochtend kreeg ik het eerste pakket
* zonet het tweede pakket binnen

*O*

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
Heb ik ook gedaan afgelopen vrijdag, helaas is de tracking van DPD nou niet om naar huis mee te schrijven, maar goed, heb het vermoedelijk vandaag of morgen nog wel. Stuk sneller en beter dan dat het door de douane gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Luchtbakker schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Douane check is at random sequ op gevoel. Pakketjes van 1 euro checken ze niet, de duurdere wel.
Vaak staat er op je pakketje dat het goedkoper is dan 21 euro zodat je geen douane heffing hoeft te betalen, maar als ze bij de douane twijfels hebben nemen ze contact met je op of krijg je een rekening.

Ik heb meermaals dingen van rond de 30-50 euro gekocht, nog nooit iets bij de douane hoeven betalen. Wel ooit iets van 200 euro waar ik wel voor moest betalen.
Afwachten dus. Extra kosten zit niemand op te wachten, maar ik kon een gelijkwaardige product niet vinden in NL/Europa voor een prijs die er enigszins op lijkt. Exemplaren die ik wel mooi/gelijkwaardig vond kosten het 5-voudige en ik kon niet zien waar dat gigantische prijsverschil nou precies in zat.
Kortom, alles onder de 200eu is winst (maar voelt alsnog wel een beetje zuur natuurlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 17:38
Ik krijg het gevoel dat er iets verbeterd, pakketje ontvangen binnen 14 dagen via Cainiao. Ander pakket zit ook weer beweging in na 60 dagen. Twee andere vrij nieuwe orders en brievenbuspakketen zijn ook actief in beweging. Een pakket is nooit meer gescand na vertrokken te zijn begin mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
..moet je dit horen..

heel wat blokken geleden had ik het over een pakketje uit de VS van eBay dat ik sinds april nog niet binnen heb. Welnu, het ligt op het postkantoor.. of ik nog even 17.61 wil meebrengen. Je merkt aan dat bedrag al dat de waarde van de inhoud lichtjes de 22 EUR grens heeft overschreden. Nee, nog niet eens. Mijn aankoopbedrag was $25 dat op dit moment precies € 21.93 is. Dat moet betekenen dat ze echt opzettelijk kinderachtig zitten te doen om een paar centen, die het wellicht een tijd terug in wisselkoers was. Ze zien dus wel degelijk weinig door de vingers en als ze er even zin in hebben dan nemen ze de gelegenheid om je flink aan te pakken wat betreft een paar centen overschrijding.

volgens invoercalculator.nl mag ik zelfs nog een aankoop belastingvrij kopen tot aan $ 27, of is dat een fout van het berekenprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
SoundByte schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:13:
Deze situatie is echt waardeloos. Twee pakketten zitten al vast sinds 24-5 are n 25-5 in Liege. En twee pakketten zitten na de lange overkomst ook nogeens 3 weken vast bij douane. Waar zijn die mensjes mee bezig.
Als het een beetje een troost voor je is; ik heb er zo ook een stuk of drie waarvan ik sinds vijf mei niets meer gehoord heb en een pakket dat al vanaf 22 juni aan de ophaaldienst is meegegeven. Dat is nu al bijna een maand geleden. Het zou zo oneerlijk zijn als het helemaal aan het einde van de afleverweg spoorloos lijkt te verdwijnen.
Pagina: 1 ... 40 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.