Ja, staat nu in de app dat de zending is gesorteerd. Heb wel eventjes de tracking via AliExpress en Parcelsapp gecheckt, maar hier zijn geen updates bijgekomen. Ben benieuwd!mr_seeker schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:44:
[...]
In de PostNL app? Good luck... Pakket van mij zou gisteren bezorgd worden, terwijl de status nog "in sorteercentrum" stond.
Al geprobeerd, ik heb alleen een trackingnummer wat begint met NLxxxxxxx, dat wordt herkendmr_seeker schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:52:
[...]
Tip: Check op international parcel tracking van PostNL waar je pakket zit. In het slechtste geval is je pakket weer teruggestuurd (ze blijven namelijk 7 dagen in het pakketpunt plakken, en brief sturen duurt even).
Vaak bu'j te bang!
Ik heb twee zendingen die al sinds 7 mei (!) in "Liege" zouden zijn. Best extreem, lang leve de LIFO? Zijn er meer mensen met zulke oude zendingen? Ook nog een aantal die er sinds 1 juni liggen.
Hier ook 3 pakketjes die eind april/begin mei zijn besteld en al meer dan 3 weken in "aangekomen in land van bestelling" staan. Ben benieuwd wanneer ze weer een batch uit quarantaine halen
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Van mij is al sinds begin mei aan het rondvliegenamahusu schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:06:
Hier ook 3 pakketjes die eind april/begin mei zijn besteld en al meer dan 3 weken in "aangekomen in land van bestelling" staan. Ben benieuwd wanneer ze weer een batch uit quarantaine halen
probeer https://internationalparceltracking.com/#/search eens. daar kan je het omzetten naar een NL T&T nummer-tom-562 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:47:
Ik heb al een pakketje van wat sinds 10 juni (8 dagen ondertussen) 'Accepted by last mile carrier' is. Tot op heden nog niks binnen gehad, ook geen briefje o.i.d.zoiets heb ik nog niet meegemaakt
Verwijderd
Ik vind het toch een beetje eng dat daar 10~ pakketten van mij liggen. Een pakket is kwetsbaar, dus hopelijk doen ze een beetje normaal daar. Ik vind dit niet echt acceptabel. En ja, natuurlijk snap ik de corona situatie. Maar dit speelt pas vanaf eind mei / begin juni. Daarvoor was alles netjes binnen 2 a 3 weken in huis.
Weet iemand wat daar gaande is? En wat zegt AliExpress hierover?
Weet iemand wat daar gaande is? En wat zegt AliExpress hierover?
Hoe werkt dat converteren dan? Ik tik daar een LTxxxxxxxxxxxxNL nummer in (Ali Standard Shipping) wat daar niet herkend wordt, terwijl de tracker op Ali zegt dat het al twee dagen in de destination country is.Brentjuh2000 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:28:
probeer https://internationalparceltracking.com/#/search eens. daar kan je het omzetten naar een NL T&T nummer
Ik meestal vaping dingen die hier te duur zijn, bv een zakje vape katoen is hier in een shop tussen 4 en 8 euro afhankelijk van merk, op Ali 10 euro voor 10 pakjes van Vapefly, dezelfde als hier in de vape shop.
Idem met Alien Ni80 coils voor in mijn RDA of dergelijke, kost op Ali 3 Euro voor 10 stuks in een doosje, hier tussen 5 en 20 euro voor 2 stuks ( afhankelijk van merk of dat ze handcrafted zijn )
Verder dingen die ik wel eens wil proberen of te zien of het mij ligt voordat ik een duurdere versie lokaal koop.
Als voorbeeld daarvan : een safety razor met scheerkwast, hier betaal je al snel richting 25-30 Euro voor een safety razor van een deftig merk, en al snel 15 of meer voor een echte scheerkwast.
Op Ali een soortgelijk safety razor voor 8-9 Euro en een kwast voor 8 Euro, dat is ongeveer 16-17 voor beiden ipv meteen 50-60 ( de double edge mesjes voor er in kocht ik wel echte online want dat is waar het om draait bij een scheermes, maar die dingen zijn zowiezo goedkoop )
Uiteindelijk beviel me dat wel na een tijd dus na 6 maanden mijn Ali safety razor van 9 euro vervangen met een Edwin Jagger van 30 Euro, maar zo had ik niet meteen geld verspild aan iets wat ik misschien maar 1x ging doen.
En verder dingen als ethernet kabels of Lightning / USB-C charging cables van merken als Ugreen of ROCK of zo op Ali, stuk goedkoper dan hier in de shops of op Amazon.
Blijf het gewoon elke dag eens proberen, als Ali tracking zegt dat het in destination country is dan betekend dat nog niet dat die container al is aangeraakt door de douane, enkel dat de vlucht geland is op dat tijdstip.grun93 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:33:
[...]
Hoe werkt dat converteren dan? Ik tik daar een LTxxxxxxxxxxxxNL nummer in (Ali Standard Shipping) wat daar niet herkend wordt, terwijl de tracker op Ali zegt dat het al twee dagen in de destination country is.
Soms bij mij op de tracking zit er 3-5 dagen tussen die Ali tracking van ''arrived in destination country'' en '' uw pakje is klaar om behandeld te worden door Bpost ''
Dat converteren gebeurd automatisch maar als het nog niet is aangeraakt door PostNL krijg je ook nog geen 3S code, dan mag dat vliegtuig nog 7 dagen geleden gelanden zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Katmi op 18-06-2020 23:27 ]
Waarempel! Ik krijg ineens een netjes een melding van een nieuw AliExpress pakket in de PostNL app! De 2 pakketten hier voor waren totaal niet te volgen in de PostNL app.
Het is nog maar een voormelding ("Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL") die morgen (vrijdag 19 juni) bezorgd zou moeten gaan worden, maar ik heb een voorgevoel dat er nog minstens een dag vertraging in zal zitten.
Het is wel een recentere bestelling van 31 mei die sinds 9 juni in Luik lag. Nu dus 3 weken onderweg (nog redelijk normaal) waar van een kleine 2 weken in Luik. Diverse oudere bestellingen hebben na Luik nog geen update gekregen.
Afijn. Ik ben benieuwd morgen (vrijdag 19 juni).
Het is nog maar een voormelding ("Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL") die morgen (vrijdag 19 juni) bezorgd zou moeten gaan worden, maar ik heb een voorgevoel dat er nog minstens een dag vertraging in zal zitten.
Het is wel een recentere bestelling van 31 mei die sinds 9 juni in Luik lag. Nu dus 3 weken onderweg (nog redelijk normaal) waar van een kleine 2 weken in Luik. Diverse oudere bestellingen hebben na Luik nog geen update gekregen.
Had ik dit topic eerder gelezen, dan had ik niet bijbetaald voor Aliexpress Standard shipping. 
Ik heb twee pakketjes die in Luik blijven hangen, besteld eind mei. Aliexpress had me al de vrolijke melding gegeven dat ze in land van bestemming waren aangekomen, maar dat klopt dus niet. Normaal is het er binnen twee weken.
Ik heb trackingnummers die beginnen met LT, dan wat getallen en eindigen op NL. Die worden niet herkend op internationalparceltracking of 17track, maar wel op postnl.post/tracktrace.
Voor andere zaken ga ik nu even bij Amazon kijken en elektronicaprojectjes gaan even op hold, want dit probleem in Luik hebben ze niet binnenkort opgelost denk ik.
Ik heb twee pakketjes die in Luik blijven hangen, besteld eind mei. Aliexpress had me al de vrolijke melding gegeven dat ze in land van bestemming waren aangekomen, maar dat klopt dus niet. Normaal is het er binnen twee weken.
Ik heb trackingnummers die beginnen met LT, dan wat getallen en eindigen op NL. Die worden niet herkend op internationalparceltracking of 17track, maar wel op postnl.post/tracktrace.
Voor andere zaken ga ik nu even bij Amazon kijken en elektronicaprojectjes gaan even op hold, want dit probleem in Luik hebben ze niet binnenkort opgelost denk ik.
Bij mij hetzelde. omdat ik iets snel nodig had bij veel zendingen de shipping methode veranderd in Ali standard shipping. helemaal geen rekening gehouden met dat verdomde langzame Luik. 1 zending die gratis met Ali shipping opgestuurd zou worden werd door de verkoper met Yanwen verstuurd. hier was ik nog erg boos over tegen de verkoper omdat normaal Yanwen wel 2 maanden kan duren maar verkoper vertelde mij dat de computer deze methode als beste aangaf en het pakje kreeg ik dus in 18 dagen thuis terwijl bijna al mijn Ali shipping pakjes nog in luik liggen. tot nu toe eentje gekregen die er uit is gepakt want de anderen zijn op dezelfde datums besteld en liggen nog te wachten .ik vind het echt frustrerend. elke dag naar de tracking kijken of er al wat veranderd is. voor hetzelfde geld kan dit nog een volle maand gaan duren.BounceMeister schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:52:
Had ik dit topic eerder gelezen, dan had ik niet bijbetaald voor Aliexpress Standard shipping.
Verwijderd
Ik heb net met de support gesproken van AliExpress en ze gaan het doorsturen naar de organisatie om hier iets mee te doen. Voor nu heb je alleen Buyer Protection. Heb aangegeven dat veel pakketten al een maand in Luik liggen en de tracking aangeeft dat het pakket al is aangekomen in Nederland (destination country) en dat dit niet waar is. AliExpress geeft aan dat PostNL dit regelt, maar dit is ook niet waar. PostNL weet van niks en daarom gaan ze hier iets mee doen.
Vraag me niet naar de details tussen luik en china. Dat mogen zij uitzoeken
Vraag me niet naar de details tussen luik en china. Dat mogen zij uitzoeken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2020 11:58 ]
Ik bestel zowel via eBay als AliExpress en wat me opvalt is dat pakketten die ik via eBay koop wel gewoon volgens verwachting worden bezorgd, ook wanneer het vanuit China is verzonden.
Dit ter informatie.
Dit ter informatie.
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Verwijderd
Ligt aan de verzendmethode. Alles behalve AliExpress standard shipping (LTxxxxxxNL) gaat snel op dit moment. Cainiao Super Economy Global gaat zelfs sneller nuMarchel schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:56:
Ik bestel zowel via eBay als AliExpress en wat me opvalt is dat pakketten die ik via eBay koop wel gewoon volgens verwachting worden bezorgd, ook wanneer het vanuit China is verzonden.
Dit ter informatie.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2020 12:04 ]
Overigens staat bij 1 van mijn pakketjes dat ie geannuleerd is. Dus heb ik een nieuwe besteld. Maar de verkoper zegt nu dat het pakket niet geannuleerd is.
Heel gek, maar wel dubbel besteld nu hahaha

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ze blijven niet alleen in Luik liggen. Ook het proces in China lijkt met Aliexpress standard shipping langer te duren. Waar een pakketje normaal binnen een week de vliegtuig in gaat duurt het nu soms wel 2,5 week heb ik gemerkt.
En dan komt de Luik wachttijd er nog bovenop en is het hopen dat je pakketje niet verdwaald raakt in de bunker van PostNL.
En dan komt de Luik wachttijd er nog bovenop en is het hopen dat je pakketje niet verdwaald raakt in de bunker van PostNL.
En zoals verwacht nog steeds alleen voorgemeld en nog niet in het Nederlandse sorteerproces. Voorlopig is de bezorging dus uitgesteld naar morgen.Joen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:11:
Waarempel! Ik krijg ineens een netjes een melding van een nieuw AliExpress pakket in de PostNL app! De 2 pakketten hier voor waren totaal niet te volgen in de PostNL app.
Als je denkt, het kan niet gekker, qua logistiek met ex-China bestellingen; ja hoor dat kan best!
2 bestellingen:
1. via AE; binnen 3 weken bezorgd (tracking werkt voor geen meter). En wordt afgeleverd met DHL?!? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Gewoon standaard AE shipping en toch bezorgd via DHL. Weird...
2. via BG; eind mei besteld, vandaag afgeleverd door de brievenbuspostbode van PostNL.
Maar nu komt het: het is een stuk gereedschap (een 3D aluminium winkelhaak) die notabene als plat artikel verpakt wordt (je moet 'm zelf met een paar schroefjes in elkaar zetten). Vervolgens is dat platte ding in een vierkante grote kartonnen (Chinese) doos gestopt (rammelt dus aan alle kanten) en dat weer in het bekende grijze plastic.
Logisch dat het niet door de brievenbus past! Het is zowat 20x20x20cm in een kubus vorm.
Maar dan wel meegeven aan de brievenbuspostbode. Nou, die is daar ook blij mee.
Oh ja, en de tracking info ging via Luxembourg Post; maar die hield gewoon een week geleden ook op met effectieve informatie.
2 bestellingen:
1. via AE; binnen 3 weken bezorgd (tracking werkt voor geen meter). En wordt afgeleverd met DHL?!? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Gewoon standaard AE shipping en toch bezorgd via DHL. Weird...
2. via BG; eind mei besteld, vandaag afgeleverd door de brievenbuspostbode van PostNL.
Maar nu komt het: het is een stuk gereedschap (een 3D aluminium winkelhaak) die notabene als plat artikel verpakt wordt (je moet 'm zelf met een paar schroefjes in elkaar zetten). Vervolgens is dat platte ding in een vierkante grote kartonnen (Chinese) doos gestopt (rammelt dus aan alle kanten) en dat weer in het bekende grijze plastic.
Logisch dat het niet door de brievenbus past! Het is zowat 20x20x20cm in een kubus vorm.

Maar dan wel meegeven aan de brievenbuspostbode. Nou, die is daar ook blij mee.

Oh ja, en de tracking info ging via Luxembourg Post; maar die hield gewoon een week geleden ook op met effectieve informatie.
Dat heb ik ook vaak dat het gewoon met brievenbus post komt en het er net met veel proppen door kan of zelf niet eens erdoor kan. staan ze minuten lang te proppen of bellen aan . vreemde is dat als wanneer je zelf en pakje als brievenbuspost wilt posten wat er net wel door kan worden gepropt maar net buiten de gestelde afmeting valt zodat het er makkelijk door kan ze er zeer moeilijk over gaan doen en je een duurdere verzendmethode aansmeren om je er lekker voor te laten betalen. maar voor post uit China word wel een uitzondering gemaakt. dan kan het allemaal ineens wel omdat het voor hun weer goedkoper bezorgen is.ehtweak schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:14:
Als je denkt, het kan niet gekker, qua logistiek met ex-China bestellingen; ja hoor dat kan best!![]()
2 bestellingen:
Logisch dat het niet door de brievenbus past! Het is zowat 20x20x20cm in een kubus vorm.![]()
Maar dan wel meegeven aan de brievenbuspostbode. Nou, die is daar ook blij mee.![]()
dan heeft PostNL het pakket nog niet gescanned. zodra dat gedaan is kan wordt hij herkendgrun93 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:33:
[...]
Hoe werkt dat converteren dan? Ik tik daar een LTxxxxxxxxxxxxNL nummer in (Ali Standard Shipping) wat daar niet herkend wordt, terwijl de tracker op Ali zegt dat het al twee dagen in de destination country is.
Inmiddels heb ik begrepen het het (brievenbus)pakje waarschijnlijk in Luik ligt. Afwachten dus maar.Brentjuh2000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:50:
dan heeft PostNL het pakket nog niet gescanned. zodra dat gedaan is kan wordt hij herkend
Ik zit de trackingpagina bij Ali te bekijken en nu valt me op dat in de verticale tijdlijn staat dat het al sinds 16 juni in the destination country is, maar in de grafische horizontale tijdlijn (die bovenaan staat) nog niet, die staat nog ergens halverwege china en europa.
Kortom, er valt geen peil op te trekken en ik ga maar gewoon rustig afwachten. Gelukkig is het niks urgents. Maar in de toekomst ga ik niet extra betalen voor een zogenaamd snellere verzendmethode.
bij mij hetzelfde al vanaf 02-06 in Luik. gebeurd helemaal niks.grun93 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:16:
[...]
Inmiddels heb ik begrepen het het (brievenbus)pakje waarschijnlijk in Luik ligt. Afwachten dus maar.
Ik zit de trackingpagina bij Ali te bekijken en nu valt me op dat in de verticale tijdlijn staat dat het al sinds 16 juni in the destination country is, maar in de grafische horizontale tijdlijn (die bovenaan staat) nog niet, die staat nog ergens halverwege china en europa.
Kortom, er valt geen peil op te trekken en ik ga maar gewoon rustig afwachten. Gelukkig is het niks urgents. Maar in de toekomst ga ik niet extra betalen voor een zogenaamd snellere verzendmethode.
Och wat gemeen. Die PostNL ook, wat een gemeneriken zijn het ook!drestar schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:43:
[...]
Dat heb ik ook vaak dat het gewoon met brievenbus post komt en het er net met veel proppen door kan of zelf niet eens erdoor kan. staan ze minuten lang te proppen of bellen aan . vreemde is dat als wanneer je zelf en pakje als brievenbuspost wilt posten wat er net wel door kan worden gepropt maar net buiten de gestelde afmeting valt zodat het er makkelijk door kan ze er zeer moeilijk over gaan doen en je een duurdere verzendmethode aansmeren om je er lekker voor te laten betalen. maar voor post uit China word wel een uitzondering gemaakt. dan kan het allemaal ineens wel omdat het voor hun weer goedkoper bezorgen is.
Logisch toch dat wanneer een verpakking niet past dat ze het afkeuren. Het moet gewoon passend zijn, dit wil zeggen dat je zonder drukken/proppen het pakketje door de brievenbus krijgt. Dat het met AliExpress niet altijd goed gaat wil niet zeggen dat jij het recht hebt om jouw zending die niet voldoet toch te accepteren als een brievenbuspakket?
We zitten toch niet meer op een kleuterschool?
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Hoe lang duurt Cainiao Super Economy Global dan nu ongeveer? AliExpress meldt volgens mij tussen de 30-50 dagen?Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:00:
[...]
Ligt aan de verzendmethode. Alles behalve AliExpress standard shipping (LTxxxxxxNL) gaat snel op dit moment. Cainiao Super Economy Global gaat zelfs sneller nu. Best krom, AliExpress Standard Shipping kost vaak extra geld en is normaal gesproken de snelste verzendmethode. Tenzij je kiest voor DHL, UPS etc.
Heb twee pakketjes onderweg met Cainiao shipping. Verzonden op 2-05. Laatste entrie op 10-06. Verzending met lokaal transportbedrijf.Unicron schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:01:
[...]
Hoe lang duurt Cainiao Super Economy Global dan nu ongeveer? AliExpress meldt volgens mij tussen de 30-50 dagen?
Verwijderd
Was bij mij 3 weken.Unicron schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:01:
[...]
Hoe lang duurt Cainiao Super Economy Global dan nu ongeveer? AliExpress meldt volgens mij tussen de 30-50 dagen?
heb er ook 5 in luik liggen en 1 zou bij postnl liggen.
oudste bestelling is van 17 mei
Verkopers op Aliexpress zouden niks meer via Luik moeten sturen. dat distributiecentrum flopt compleet. beter hadden ze het in Limburg gezet.marnix1977 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:09:
heb er ook 5 in luik liggen en 1 zou bij postnl liggen.
Die verkopers hebben daar geen invloed op. Zij kunnen alleen invloed uitoefenen door andere verzendmethoden aan te bieden.drestar schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:07:
[...]
Verkopers op Aliexpress zouden niks meer via Luik moeten sturen. dat distributiecentrum flopt compleet. beter hadden ze het in Limburg gezet.
AliExpress zelf heeft voor haar AliExpress Standard Shipping afspraken gemaakt met PostNL en zou dus wel invloed moeten kunnen uitoefenen op de beslissing om alles via Luik te laten verlopen.
Precies wat ik ook bedoel .verkopers zouden geen verzendmethodes meer moeten aanbieden die via Luik gaan.Joen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:09:
[...]
Die verkopers hebben daar geen invloed op. Zij kunnen alleen invloed uitoefenen door andere verzendmethoden aan te bieden.
AliExpress zelf heeft voor haar AliExpress Standard Shipping afspraken gemaakt met PostNL en zou dus wel invloed moeten kunnen uitoefenen op de beslissing om alles via Luik te laten verlopen.
Dat dacht ik ook altijd.Joen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:09:
[...]
Blijkbaar toch niet...
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"
Standard AE shipping en het wordt geleverd via DHL.

De berg met pakketjes in Luik wordt te groot, ze maken nu een nieuwe berg in Nederland.basdej schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 01:35:
[Afbeelding]
Na een maand in Luik liggen is er wat beweging in gekomen...
Ik heb een pakketje verzonden met Ali standard shipping die al 10 dagen op 'Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL' staat. 17track geeft 'This item is at the handover point from freight carrier to PostNL'
Is dit ook zo'n bekend Luik pakketje?
Iemand die recentelijk een pakje in luik heeft zien aankomen en iets heeft gemerkt van dit 'last in first out' principe? Heb de 16e een pakje in Luik aan zien komen en hoop dat deze sneller wordt verwerkt dan mijn vorige.
Ik zou er niet teveel van verwachten. Eind april zijn ze met LiFo begonnen en vrijwel alle AliExpress pakketjes die na de invoering van dat systeem in Luik zijn gearriveerd blijven daar weken hangen. Ik weet niet waarom dat nu opeens anders zou zijnTristanoz schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:43:
Iemand die recentelijk een pakje in luik heeft zien aankomen en iets heeft gemerkt van dit 'last in first out' principe?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hoeft niet perse, maar de kans is groot...Jimster schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:28:
Ik heb een pakketje verzonden met Ali standard shipping die al 10 dagen op 'Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL' staat. 17track geeft 'This item is at the handover point from freight carrier to PostNL'
Ja, soms doen ze het via DHL. Leuke is, DHL bezorgt niet op een postbus en ik kan het alleen bij de "buren" af laten leveren...ehtweak schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:49:
[...]
Dat dacht ik ook altijd.
Blijkbaar toch niet...

Vandaag viel opeens een "vermist" pakketje op de deurmat. Item in januari gekocht, in maart dispute geopend op aanraden van de seller omdat de tracking geen updates meer gaf.
Waar het pakket al die maanden is geweest, nobody knows
Waar het pakket al die maanden is geweest, nobody knows
Nouja okee. Niet alle AliExpress Standard Shipping gaat via PostNL. Maar bij AliExpress Standard Shipping draagt AlIExpress zelf zorg voor een goede, snelle en betrouwbare verzendmethode. Naar Nederland toe is dat meestal PostNL, gevolgt door Singapore Post. En nu blijkbaar ook een zeldzame keer DHL. Maar nog steeds is bij deze verzendmethode AliExpress zelf die afspraken heeft met de vrachtvervoerders en die vrachtvervoerders daar op zou kunnen aanspreken.ehtweak schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:49:
[...]
Dat dacht ik ook altijd.
Blijkbaar toch niet...
Als het goed is kun je dat zelf zien op je Aliexpress pagina. Hover je muis maar even over de tracking button (niet klikken) dan staat er iets van (1) Liege - Linehaul. Bij mij wel tenminste. Liege=Luik.Jimster schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:28:
Yep! Ik.Tristanoz schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:43:
Iemand die recentelijk een pakje in luik heeft zien aankomen en iets heeft gemerkt van dit 'last in first out' principe? Heb de 16e een pakje in Luik aan zien komen en hoop dat deze sneller wordt verwerkt dan mijn vorige.
Ik wacht op diverse pakketjes die al wel een maand daar in Luik liggen, maar ik heb net ongeveer een uur geleden eentje ontvangen die daar sinds 9 juni lag. Dat is maar een kleine 2 weken. In totaal is het pakketje ongeveer 3 weken onderweg geweest. Een paar pakketten daar voor waren wel 1,5 maand onderweg.
Yep, LIFO lijkt het wel.Tristanoz schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:43:
2 pakjes op 22 mei verzonden, op 2 juni in Luik, geen verdere update.
2 pakjes op 7 juni verzonden, op 13 juni in Luik en zijn de 18e doorgegeven aan bpost.
.BE | 12 kWh Victron ESS | 4,86 kWp ZP
Heel dat LIFO systeem werkt van geen kanten. al mijn pakjes die begin juni zijn aangekomen in Luik blijven allemaal daar hangen. lijkt wel meer op LILO Last In Last Out.
Voor mij is het de oplossing om de verkoper hiervoor te straffen met 1 ster feedback en een verhaal dat het te lang in Luik ligt. dan gaat die maar klagen bij Aliexpress dat zijn klanten hem daarom slechte feedback geven ,en gaat Aliepress het maar oplossen met hun distributiecentrum in luik.
Voor mij is het de oplossing om de verkoper hiervoor te straffen met 1 ster feedback en een verhaal dat het te lang in Luik ligt. dan gaat die maar klagen bij Aliexpress dat zijn klanten hem daarom slechte feedback geven ,en gaat Aliepress het maar oplossen met hun distributiecentrum in luik.
[ Voor 46% gewijzigd door drestar op 20-06-2020 13:03 ]
Dat is het zelfde als FIFO toch? Lijkt me dus prima
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
drestar schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:58:

Verwijderd
Er is eindelijk na 3 weken wat beweging in mijn pakket. Pakket is besteld op 14 mei, 29 mei in Luik en sinds 1 juni de status ready for shipment. Vandaag kwam dit tevoorschijn:
The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed.
Weet iemand wat dit betekent? En hoelang duurt het voordat het geleverd wordt? Of is dat niet te zeggen?
Ik volg het pakket via parcelsapp, maar daar wordt al vanaf 1 juni de datum voor levering steeds verzet. Eerst stond er tussen 2 en 5 juni... inmiddels tussen 22 en 25 juni.
Weet iemand wat dit betekent? En hoelang duurt het voordat het geleverd wordt? Of is dat niet te zeggen?
Ik volg het pakket via parcelsapp, maar daar wordt al vanaf 1 juni de datum voor levering steeds verzet. Eerst stond er tussen 2 en 5 juni... inmiddels tussen 22 en 25 juni.
Hier nog een mooi verhaal:
2 losse pakjes tegelijkertijd besteld met Ali standard: 1 met bestemming NL, 1 met bestemming Luxemburg voor familie.
NL pakje: verzonden 3-6, aangekomen luik 10-6, pre-advised PostNL 15-6, ligt nog in Luik
LU pakje volgens Ali: verzonden 4-6, aangekomen luik 11-6, ???
LU pakje volgens PostNL/PostLU: verzonden 4-6, aangekomen Amsterdam 8-6, pre-advised PostNL 8-6, gesorteerd in Den Haag 19-6, verzonden naar LU 20-6
Verzenden naar LU was goedkoper dan naar NL, maar het pakje ligt 10km van me vandaan in een sorteercentrum terwijl het NL pakje nog in Luik ligt, wat weer dichterbij Luxemburg ligt dan Den Haag
2 losse pakjes tegelijkertijd besteld met Ali standard: 1 met bestemming NL, 1 met bestemming Luxemburg voor familie.
NL pakje: verzonden 3-6, aangekomen luik 10-6, pre-advised PostNL 15-6, ligt nog in Luik
LU pakje volgens Ali: verzonden 4-6, aangekomen luik 11-6, ???
LU pakje volgens PostNL/PostLU: verzonden 4-6, aangekomen Amsterdam 8-6, pre-advised PostNL 8-6, gesorteerd in Den Haag 19-6, verzonden naar LU 20-6
Verzenden naar LU was goedkoper dan naar NL, maar het pakje ligt 10km van me vandaan in een sorteercentrum terwijl het NL pakje nog in Luik ligt, wat weer dichterbij Luxemburg ligt dan Den Haag

[ Voor 8% gewijzigd door tobitronics op 20-06-2020 19:28 ]
The item has been delivered successfullyVerwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:23:
Er is eindelijk na 3 weken wat beweging in mijn pakket. Pakket is besteld op 14 mei, 29 mei in Luik en sinds 1 juni de status ready for shipment. Vandaag kwam dit tevoorschijn:
2020-06-17 13:28:00
The item is out for delivery
2020-06-17 08:52:00
The item is out for delivery
2020-06-17 08:40:00
The item has arrived at the domestic sorting centre
2020-06-16 20:37:00
The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
2020-06-10 07:25:00
Liege-Linehaul Arrival
2020-05-30 04:44:00 [GMT+1]
The item is ready for shipment
2020-05-28 08:25:00
The item is pre-advised to PostNL
2020-05-28 08:24:00
Hand over to airline
2020-05-27 20:00:00 [GMT+8]
Export clearance success
2020-05-26 10:00:05
Received by line-haul
2020-05-25 19:03:36 [GMT+8]
Order information received by carrier
2020-05-25 10:35:56
Outbound in sorting center
2020-05-25 10:35:55 [GMT+8]
Inbound in sorting center
2020-05-24 14:09:55 [GMT+8]
Accepted by carrier
2020-05-24 13:39:55 [GMT+8]
Aliexpress Std shipment ( china naar NL )
2020-05-28 02:00:00 - The item is ready for shipment
2020-05-28 01:58:00 - The item is pre-advised to PostNL
2020-05-26 16:00:00 - Hand over to airline
2020-05-24 03:04:43 - Received by line-haul
2020-05-20 04:00:00 - Order information received by carrier
2020-05-20 03:59:59 - Outbound in sorting center
2020-05-19 13:58:58 - Inbound in sorting center
2020-05-19 13:58:58 - Accepted by carrier
22 dagen vast op "ready for shipment" / "pre-advised PostNL"
Volgens mij voegt Ali dat samen als : "Shipment arrived at country of origin post office" ?
heeft iemand dit ook ? wat betekend het precies
2020-05-28 02:00:00 - The item is ready for shipment
2020-05-28 01:58:00 - The item is pre-advised to PostNL
2020-05-26 16:00:00 - Hand over to airline
2020-05-24 03:04:43 - Received by line-haul
2020-05-20 04:00:00 - Order information received by carrier
2020-05-20 03:59:59 - Outbound in sorting center
2020-05-19 13:58:58 - Inbound in sorting center
2020-05-19 13:58:58 - Accepted by carrier
22 dagen vast op "ready for shipment" / "pre-advised PostNL"
Volgens mij voegt Ali dat samen als : "Shipment arrived at country of origin post office" ?
Ebay.com in China 6 juni besteld vandaag binnen. De rest van Ali ligt nog in Luik
Vandaag 2 pakketjes ontvangen, op verschillende tijden.
Beide 26/04 besteld.
Beide 26/04 besteld.
[ Voor 17% gewijzigd door c-nan op 20-06-2020 22:11 ]
EU DNS: 86.54.11.100
Een complete tijdlijn staat in het bericht van @drestar boven jouw vraag. De eerstvolgende melding zou dan Liege - Line-haul Arrival moeten zijn. Op dit moment is het nog niet in Luik, dus nog in china of ergens halverwege china en europa.vultr schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:50:
Een klein beetje beweging:
Een pakketje dat sinds 8-6 in Luik lag is nu in Nederland.
Het andere pakket dat op 25-5 in Luik is gearriveerd blijft voorlopig nog daar, hij heeft het te gezellig.
Een pakketje dat sinds 8-6 in Luik lag is nu in Nederland.
Het andere pakket dat op 25-5 in Luik is gearriveerd blijft voorlopig nog daar, hij heeft het te gezellig.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hier ligt alles sinds 3 tot 8 juni gezellig nog in Luik... zit geen vooruitgang in.. 1 pakketje met dezelfde datum is reeds bezorgd op de 13e. Waar de rest zo lang over doet (7 stuks).
Joost mag t weten
Joost mag t weten
Ik heb ook een pakketje sinds 6-8 in Luik maar is nog niet in Nederland. dan zal de container misschien niet helemaal leeg gehaald zijn... heb ook nog een pakketje sinds 6-2 in Luik en zit ook geen beweging in,Gizz schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:11:
Een klein beetje beweging:
Een pakketje dat sinds 6-8 in Luik lag is nu in Nederland.
Liege-Linehaul Arrival
2020-06-08 09:15:00 [GMT+1]
2020-06-08 02:24:00
2020-06-08 02:22:00
De pakketten die vastzitten in Luik, gebruiken die allemaal LT*********NL? Bij de 7 Ali-zendingen waar ik op zit te wachten heeft er 1 zo'n code, 1 heeft LVS*reeksnummers*, de rest NL*reeksnummers* plus een UJ*********CN van Ebay.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Mijn pakketjes hebben zich de afgelopen weken ook allemaal aangesloten bij de party in Luik.
Ik wil echt niet weten hoeveel post/pakketjes ze daar inmiddels wel niet hebben liggen. Dat moet toch ook wel een moed in je schoenen zakkende berg zijn.
Ik wil echt niet weten hoeveel post/pakketjes ze daar inmiddels wel niet hebben liggen. Dat moet toch ook wel een moed in je schoenen zakkende berg zijn.
Ze hanteren daar gewoon een verkeerd beleid. daar zou eerder de moed van in je schoenen moeten zakken . en aangezien Luik in het Franstalige deel van Belgie ligt zal alles wel met de Franse slag zijn.sugarlevi01 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:57:
Mijn pakketjes hebben zich de afgelopen weken ook allemaal aangesloten bij de party in Luik.
Het stomme is dat ik zelfs al een maand op meerdere (ali std verzending) brievenbus zendingen zit te wachten, maar zelfs die worden niet gesorteerd. Met toeval één brievenbus pakketje ontvangen, dat lijkt totaal willekeurig te zijn.
Hier is mijn China Post Registered Airmail
besteld: 8 mei , aliexpress
Shipped by air
2020-06-15 11:06:00
Arrive export exchange
2020-05-15 19:20:34
2020-05-15 19:18:05 [GMT+8]
2020-05-15 18:11:00 [GMT+8]
Accepted by carrier
2020-05-15 18:10:01 [GMT+8]
Received by line-haul
2020-05-15 18:10:00 [GMT+8]
heeft tot nu ong. 1,5 maand geduurt voortdat het was vertrokken uit China , gaat nog lang duren.
besteld: 8 mei , aliexpress
Shipped by air
2020-06-15 11:06:00
Arrive export exchange
2020-05-15 19:20:34
2020-05-15 19:18:05 [GMT+8]
2020-05-15 18:11:00 [GMT+8]
Accepted by carrier
2020-05-15 18:10:01 [GMT+8]
Received by line-haul
2020-05-15 18:10:00 [GMT+8]
heeft tot nu ong. 1,5 maand geduurt voortdat het was vertrokken uit China , gaat nog lang duren.
Volgens mij werkt er niemand meer in Luik...
Ik denk dat t magazijn daar vol ligt en alles wat buiten blijft liggen toch maar naar nederland gestuurd wordt.
Ik denk dat t magazijn daar vol ligt en alles wat buiten blijft liggen toch maar naar nederland gestuurd wordt.
Verwijderd
Ik open toevallig net de postnl app en ik zie dat mijn pakketje morgen komt! Hij is al gesorteerd. Geen enkele andere internationale tracking app geeft aan dat het pakket morgen aankomt.
Ik ben benieuwd.... 3 weken in Luik en dan opeens een update en na 2 dagen al bezorgd??
Ik ben benieuwd.... 3 weken in Luik en dan opeens een update en na 2 dagen al bezorgd??
Als iemand in Luik eindelijk de berg met jouw pakketje in de sorteermachine/vrachtwagen heeft gedaan dan kan het hard gaan inderdaad. Bij PostNL doen ze tot nu toe redelijk hun werk.Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:16:
Ik open toevallig net de postnl app en ik zie dat mijn pakketje morgen komt! Hij is al gesorteerd. Geen enkele andere internationale tracking app geeft aan dat het pakket morgen aankomt.
Deze week zijn er weer 3 pakjes bezorgd die besteld zijn in april en mei. Dus er lijkt wel beweging te zitten in Luik.
Ik mis nu alleen een pakje dat ik 8 weken geleden besteld heb, en nu al 5 weken lijkt te vliegen en Luik nog steeds niet bereikt heeft. Daar lijkt me iets niet goed te gaan met de track en trace. Gelukkig iets kleins wat ik niet perse echt nodig heb.
En nog een bestelling van 23 mei, dat sinds 9 juni in Luik ligt.
Ik volg de pakjes tot Luik met de standaard AliExpress track en trace.
Daarna check ik ze elke dag via: https://postnl.post/details/?barcode=LTxxxxxxxxNL;LTyyyyyyyyNL; (trackingnummers in de url toevoegen)
Zodra daar iets komt te staan als "The item has arrived at the domestic sorting centre" dan is het meestal de volgende dag er al.
Ik mis nu alleen een pakje dat ik 8 weken geleden besteld heb, en nu al 5 weken lijkt te vliegen en Luik nog steeds niet bereikt heeft. Daar lijkt me iets niet goed te gaan met de track en trace. Gelukkig iets kleins wat ik niet perse echt nodig heb.
En nog een bestelling van 23 mei, dat sinds 9 juni in Luik ligt.
Ik volg de pakjes tot Luik met de standaard AliExpress track en trace.
Daarna check ik ze elke dag via: https://postnl.post/details/?barcode=LTxxxxxxxxNL;LTyyyyyyyyNL; (trackingnummers in de url toevoegen)
Zodra daar iets komt te staan als "The item has arrived at the domestic sorting centre" dan is het meestal de volgende dag er al.
1 pakketje ligt al sinds de 8ste in Luik. Het is dus totale willekeur wat ze daar doen. Ander pakketje is na anderhalve week in China eindelijk een vliegtuig in gegaan. Ook daar dus wat vertraging want normaal duurt het een paar dagen of 1 week.
Een nieuwe order is met Singapore Post verstuurd (Aliexpress standard shipping) dus dat wordt weer een wachtfeest en nog 2 orders die niet verstuurd zijn. Wordt een lange zomer
Een nieuwe order is met Singapore Post verstuurd (Aliexpress standard shipping) dus dat wordt weer een wachtfeest en nog 2 orders die niet verstuurd zijn. Wordt een lange zomer

en ja hoor, een pakje binnen via Luik: geen Ali standard shipping, maar Cainiao Super Economy Global die maar 6 dagen in Luik heeft gelegen (totaal 5 weken, weinig voor deze shipping optie).
De goedkoopste verzender komt weken eerder aan dan @#$@#.
Er komt inderdaad beweging in de rest: andere zending met Ali standard heeft 13 dagen in Luik gelegen en zou er nu bijna moeten zijn.
De goedkoopste verzender komt weken eerder aan dan @#$@#.
Er komt inderdaad beweging in de rest: andere zending met Ali standard heeft 13 dagen in Luik gelegen en zou er nu bijna moeten zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door paulhekje op 22-06-2020 08:52 ]
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Ik ben niet de enige zo te zien. Ondertussen liggen er 6 pakketjes in Luik.. Hopelijk heb ik geluk en worden ze binnenkort bezorgd.
Bij mij liggen de volgende pakketen (allen besteld op 22 mei) sinds onderstaande data in Luik.
2 juni
4 juni
2x 8 juni
16 juni
Helaas nog geen beweging in. Kijkend naar alle data hier lijken zowel FIFO als LIFO dus niet van toepassing en ze lijken dus maar wat aan te kloten daar?
Voor elk pakketje heb ik extra betaald voor AliExpress Standard Shipping. Tegelijkertijd, ook op 22 mei, een ander pakketje besteld en met Yanwen Economic Air Mail laten verzenden omdat dat de enige keuze was. Dit pakketje is al sinds 6 juni op mijn adres binnen. Ik weet dat ik de volgende keer niet meer gebruik ga maken van AliExpress Standard Shipping in ieder geval..
2 juni
4 juni
2x 8 juni
16 juni
Helaas nog geen beweging in. Kijkend naar alle data hier lijken zowel FIFO als LIFO dus niet van toepassing en ze lijken dus maar wat aan te kloten daar?
Voor elk pakketje heb ik extra betaald voor AliExpress Standard Shipping. Tegelijkertijd, ook op 22 mei, een ander pakketje besteld en met Yanwen Economic Air Mail laten verzenden omdat dat de enige keuze was. Dit pakketje is al sinds 6 juni op mijn adres binnen. Ik weet dat ik de volgende keer niet meer gebruik ga maken van AliExpress Standard Shipping in ieder geval..
[ Voor 13% gewijzigd door Xisuthros333 op 22-06-2020 10:15 ]
met de ( < 22 EUR ) deadline van 2021 in gedachte, toch maar wat extra door geklikt op Aliexpress ( ik moet daar echt mee gaan stoppen ) Kijkend op een kleine 30 orders van de laatst 2 maanden zie ik dit beeld:
bezorging 2-3 weken ( snel en stabiele tracking )
--------------------------------------------------------------
- cainiao super economy
- cainiao super economy for special goods
- yanwen economic airmail
bezoring 6+ weken ( vertraging vliegtuig + Liege )
- Aliexpress Std. shipment
- China post registered airmail
.. en tikt door..
bezorging 6-8 weken ( eigenlijk altijd al traag )
-----------------------------
cainiao super economy global <-- global
.. staan lang stil op 'vertrokken uit het land van herkomst'
Sunyou airmail - pakje kwijt.. gelukkig twee euro
Volgens mij is ie compleet zo
bezorging 2-3 weken ( snel en stabiele tracking )
- cainiao super economy
- cainiao super economy for special goods
- yanwen economic airmail
bezoring 6+ weken ( vertraging vliegtuig + Liege )
- Aliexpress Std. shipment
- China post registered airmail
.. en tikt door..
bezorging 6-8 weken ( eigenlijk altijd al traag )
-----------------------------
cainiao super economy global <-- global
.. staan lang stil op 'vertrokken uit het land van herkomst'
Sunyou airmail - pakje kwijt.. gelukkig twee euro
Volgens mij is ie compleet zo
Bij mij liggen ook twee pakketjes sinds onderstaande data in Luik:
8 Juni (besteld 30 Mei)
9 Juni (besteld 31 Mei)
beide AliExpress Standard Shipping
Begin Mei een aantal pakketjes besteld en die waren allen binnen 2.5 week binnen via dezelfde weg
8 Juni (besteld 30 Mei)
9 Juni (besteld 31 Mei)
beide AliExpress Standard Shipping
Begin Mei een aantal pakketjes besteld en die waren allen binnen 2.5 week binnen via dezelfde weg
Ook bij mij ligt er een pakketje sinds 8 juni in Luik.
De verzending is niet via Aliexpress shipping gegaan maar via Stone3PL. Ik ken deze koerier verder niet.
In de tracking zie ik wel dat mijn pakketje is " pre-advised" aan PostNL, maar op de https://postnl.post/tracktrace krijg ik geen resultaat met mijn track & trace code. Herkennen jullie dat?
De verzending is niet via Aliexpress shipping gegaan maar via Stone3PL. Ik ken deze koerier verder niet.
In de tracking zie ik wel dat mijn pakketje is " pre-advised" aan PostNL, maar op de https://postnl.post/tracktrace krijg ik geen resultaat met mijn track & trace code. Herkennen jullie dat?
Al mijn codes worden daar wel herkend:Kakaroto schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:17:
Ook bij mij ligt er een pakketje sinds 8 juni in Luik.
/f/image/2ZEfSvTkRxyKDMkd47RvdPtb.png?f=fotoalbum_large)
Stone3PL zegt mij verder niks
Ik lees pagina 127 van dit eindeloze draadje door en ik herken dit echt wel. Bij mij ook LT#####. Is het PostNL acceptance centre in Luik? Want dat is waar die van mij al een tijdje(een week nog maar) ligt.
Edit: ik heb mijn bestelling gedaan op 29 april.
Edit: ik heb mijn bestelling gedaan op 29 april.
[ Voor 11% gewijzigd door JairSterre op 22-06-2020 13:03 ]
Ik heb een pakketje met een trace code als volgt: EE000000000000000000000000C0N. Op 17track zie ik de status 'NL, YOUR SHIPMENT HAS ARRIVED AT THE POSTAL OPERATOR OF THE COUNTRY OF DESTINATION AND WILL BE DELIVERED IN THE COMING DAYS.'
Is dat ook Luik, ondanks dat het begint met NL? Pakketje ligt daar sinds 5 juni
Precies hetzelfde als bij mij. ook een pakketje met Yanwen verzonden en in 18 dagen al bezorgd vanaf de betaling. volgens de verkoper was Yanwen ook de enige optie . andere verzendmethodes zoals global cainiao heb ik zelf veranderd in Ali standard shipping omdat ik dacht het in 14 dagen te kunnen krijgen en nu liggen ze al 3 weken in Luik. dus extra betalen voor extra lang wachten. dat word veel negatieve feedback geven als het nog binnen gaat komen.Xisuthros333 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:11:
Bij mij liggen de volgende pakketen (allen besteld op 22 mei) sinds onderstaande data in Luik.
2 juni
4 juni
2x 8 juni
16 juni
Iemand dit al gezien? https://sittard-geleen.ni...ress-niet-worden-bezorgd/
Tijdens een Urbexdag op het terrein van een van de verlaten staalfabrieken ten noorden van Luik ontdekte urban explorer Jan van der Kraan een grote diefstal.
Op het verlaten en afgelegen parkeerterrein bij het voormalige HFB-complex trof de 20-jarige Sittardenaar een enorme puinhoop aan rond een vrachtwagentrailer. Het zeil van de trailer was opengesneden en de inhoud lag rondom de trailer verspreid. Het betrof een voor Nederland en Duitsland bedoelde partij van duizenden pakketjes van Ali-Express en DHL. Veel pakketjes waren geopend en leeg, zo laat Van der Kraan weten. “Toen we op dat parkeerterrein aankwamen was daar een groep Roemenen aanwezig. Die gingen snel weg toen wij er kwamen.”
Van der Kraan heeft een video van de aangetroffen chaos op zijn Facebookpagina gepubliceerd en die wordt daar flink bekeken. Als uw bestelde pakketje maar niet binnenkomt zou dit een verklaring kunnen zijn.
[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 23-06-2020 14:39 . Reden: Nieuwsbericht gequote zodat die wat duidelijker is. ]
Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken
inmiddels een status update van een 2 tal bestellingen: The item has been processed in the country of destination
Beidde hingen sinds 2 juni vast in status.
Ik woon niet in Sittard-Geleen, dus wat moet ik normaal gesproken op die website?
Maar dit is wel serieus een trieste actie.
Er was slechts 1 pakketje van mij vandaag voorgemeld om binnenkort te arriveren en daar van had ik toevallig eerder al een extra exemplaar besteld die in een latere zending komt. Dat zou mijn geluk bij een ongeluk kunnen zijn als ik door deze actie getroffen word.
bpost & PostNL mogen wel een beetje beter hun best doen om de post en pakketten te beveiligen.
Het pakketje wat ik hier boven beschrijf ligt sinds 31 mei in Luik. De laatste tracking dateert van 1 juni ("The item is ready for shipment").ph4nt0m schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:04:
inmiddels een status update van een 2 tal bestellingen: The item has been processed in the country of destination
[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 22-06-2020 14:07 ]
Ik woon daar ook niet in de buurt, zag het net toevallig langskomen op facebook, ben benieuwd wanneer er meer informatie beschikbaar isJoen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:06:
[...]
Ik woon niet in Sittard-Geleen, dus wat moet ik normaal gesproken op die website?
Maar dit is wel serieus een trieste actie.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken
Heb mijn pakket van 18 maart niet ontvangen, maar AliExpress accepteert mijn dispute niet, omdat volgens hun de purchase protection time niet is verstreken ondaks dat er 90 dagen voorbij zijn. Wat kan ik hieraan doen?
Even checken of ie ook werkelijk verlopen is en niet ondertussen verlengd is geweest. Als ie verlengd is moet je dus zo te lezen nog wat langer wachten. En anders chatten met de klantenservice van AliExpress.JaxTeller schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:11:
Heb mijn pakket van 18 maart niet ontvangen, maar AliExpress accepteert mijn dispute niet, omdat volgens hun de purchase protection time niet is verstreken ondaks dat er 90 dagen voorbij zijn. Wat kan ik hieraan doen?
Ben benieuwd of die pakketjes die daar verspreid liggen wel al waren geupdate als aangekomen in Luik
Ik zie nu bij Aliexpress (2 verschillende orders) dat ze de termijn waarna je een dispute kan openen, ingesteld hebben op 3 maanden! Dat wordt wel heel erg lang wachten dan.
Voorlopig bestel ik even niets meer bij Aliexpress. Wachten jullie ook met nieuwe bestellingen? Ik vraag me af of ze daar al wat van merken bij Aliexpress.
..
Dat van die vrachtwagen is niet zo mooi. Wat een werk moet dat geweest zijn voor voornamelijk prullaria!
Voorlopig bestel ik even niets meer bij Aliexpress. Wachten jullie ook met nieuwe bestellingen? Ik vraag me af of ze daar al wat van merken bij Aliexpress.
..
Dat van die vrachtwagen is niet zo mooi. Wat een werk moet dat geweest zijn voor voornamelijk prullaria!
[ Voor 14% gewijzigd door BounceMeister op 22-06-2020 14:22 ]
Ik het bericht staat dat de pakketjes bestemd waren voor NL, dus al onderweg naar PostNL?GeertL313 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:20:
[...]
Ben benieuwd of die pakketjes die daar verspreid liggen wel al waren geupdate als aangekomen in Luik
Wat bizar deze actie. Dat worden helaas veel disputes.
Hij was inderdaad verlengd, maar volgens mij is 90 dagen echt de max toch?Joen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:13:
[...]
Even checken of ie ook werkelijk verlopen is en niet ondertussen verlengd is geweest. Als ie verlengd is moet je dus zo te lezen nog wat langer wachten. En anders chatten met de klantenservice van AliExpress.
Ik heb vrij recent een 3d printer gehad, en daarna een beetje los gegaan op AliExpress.
Verspreid over verschillende weken (tussen 13 mei en 31 mei) zo'n 12 losse orders geplaatst. Ook maar heel weinig updates gehad.
Nu zag ik vannochtend dat er zaterdag een update aan 1 order was gedaan en vandaag aan nog eens 7 (zijn nu allemaal naar 'The item is at the handover point from freight carrier to PostNL' en ali geeft dat dan aan als 'Verzending met lokaal transportbedrijf'). Verwacht ze nu dan ook vrij snel binnen.
Moet eerlijk toegeven dat ik me een beetje schaam t.o.v. onze postbezorger
Verspreid over verschillende weken (tussen 13 mei en 31 mei) zo'n 12 losse orders geplaatst. Ook maar heel weinig updates gehad.
Nu zag ik vannochtend dat er zaterdag een update aan 1 order was gedaan en vandaag aan nog eens 7 (zijn nu allemaal naar 'The item is at the handover point from freight carrier to PostNL' en ali geeft dat dan aan als 'Verzending met lokaal transportbedrijf'). Verwacht ze nu dan ook vrij snel binnen.
Moet eerlijk toegeven dat ik me een beetje schaam t.o.v. onze postbezorger
Bij mij is een van de pakketjes die bij Luik lag weer in beweging (lag daar sinds 2 juni). Er moet er daar nog een liggen (sinds 5 juni). Hopelijk behoort die niet tot de geplunderde pakketjes.
Ik heb geen spijt dat ik voor aliexpress standard shipping heb gekozen: paketten die daarmee zijn verzonden zijn tot nu toe altijd aangekomen in tegenstelling tot Yanwen waarvan sinds begin 2019 niks is aangekomen. (na januari 2019 daar niets meer mee besteld en gelukkig is het verder maar een keer voorgekomen dat iets ondanks mijn keuze met Yanwen werd verzonden.)
Edit: Ik had in november overigens al eens last van Luik toen lag een pakketje van 22 november tot 5 december daar stil.
Ik heb geen spijt dat ik voor aliexpress standard shipping heb gekozen: paketten die daarmee zijn verzonden zijn tot nu toe altijd aangekomen in tegenstelling tot Yanwen waarvan sinds begin 2019 niks is aangekomen. (na januari 2019 daar niets meer mee besteld en gelukkig is het verder maar een keer voorgekomen dat iets ondanks mijn keuze met Yanwen werd verzonden.)
Edit: Ik had in november overigens al eens last van Luik toen lag een pakketje van 22 november tot 5 december daar stil.
[ Voor 9% gewijzigd door Jmoerman op 22-06-2020 14:42 . Reden: Extra ervaring met Luik toegevoegd ]
Waar mogelijk betaal ik vrijwel altijd extra voor de Aliexpress standard shipment, maar zo te lezen is sinds Luik dat de meest slechte optie. Voor mij is alles sinds ca. 2 maanden verdwenen rond of in Luik (Liege) , die 3-4 weken levering zoals een paar maanden geleden waren zo gek nog niet ..
Ik wou vragen of iemand deze tijdlijn herkend bij een Aliexpress std. shipment ? ( LT-tracknummer )
De Liege-arrival scan was gedaan een dag voor de "ready for shipment", "preadvise PostNL scan". Dit is wat nerveus omdat bij de meeste andere zendingen die scan pas, kort of lang, na "ready for shipment", "preadvise PostNL scan" komt..
ik heb dit inmiddels bij 2 zendingen:
2020-06-13 01:37:00
2020-06-13 01:33:00
Liege-Linehaul Arrival
2020-06-12 22:31:00 [GMT+1]
SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline
2020-06-01 20:00:00 [GMT+8]
Received by line-haul
2020-05-28 19:12:28 [GMT+8]
2020-05-25 05:26:25
2020-05-25 05:26:24 [GMT+8]
2020-05-24 10:54:33 [GMT+8]
Accepted by carrier
2020-05-24 08:54:51 [GMT+8]
Ik wou vragen of iemand deze tijdlijn herkend bij een Aliexpress std. shipment ? ( LT-tracknummer )
De Liege-arrival scan was gedaan een dag voor de "ready for shipment", "preadvise PostNL scan". Dit is wat nerveus omdat bij de meeste andere zendingen die scan pas, kort of lang, na "ready for shipment", "preadvise PostNL scan" komt..
ik heb dit inmiddels bij 2 zendingen:
2020-06-13 01:37:00
2020-06-13 01:33:00
Liege-Linehaul Arrival
2020-06-12 22:31:00 [GMT+1]
SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline
2020-06-01 20:00:00 [GMT+8]
Received by line-haul
2020-05-28 19:12:28 [GMT+8]
2020-05-25 05:26:25
2020-05-25 05:26:24 [GMT+8]
2020-05-24 10:54:33 [GMT+8]
Accepted by carrier
2020-05-24 08:54:51 [GMT+8]
Ik loop ook al een tijd te wachten op paketten (2020-06-16 en 2020-06-18) vanuit Luik, het is afwachten en als ik het niet heb ontvangen, dan open ik een dispuut.
@JZX81_Drift Ik vraag mij wel af wie de eigenaar van die trailer is. die moet namelijk ook bij AP nu een datalek melden.
@JZX81_Drift Ik vraag mij wel af wie de eigenaar van die trailer is. die moet namelijk ook bij AP nu een datalek melden.
[ Voor 4% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 22-06-2020 15:12 ]
Het lijkt erop dat er vanochtend weer een (of meer) vrachtwagen(s) in Nederland zijn aangekomen. Een stuk of 6 pakketjes die sinds willekeurige tijd in Luik lagen hebben sinds vandaag de status:
Edit: inmiddels 3 5 pakketjes in de PostNL app. In theorie zouden ze allemaal morgen bezorgd worden.
En allemaal om/rond 7:35 en 9:35. Een pakketje is ook in de PostNL app verschenen als "wordt verwacht".【1】-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
Edit: inmiddels 3 5 pakketjes in de PostNL app. In theorie zouden ze allemaal morgen bezorgd worden.
[ Voor 10% gewijzigd door O88088 op 22-06-2020 18:18 ]
Dat is SpeedPAK (ebay) toch ?jandirks schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:16:
Ik heb een pakketje met een trace code als volgt: EE000000000000000000000000C0N. Op 17track zie ik de status 'NL, YOUR SHIPMENT HAS ARRIVED AT THE POSTAL OPERATOR OF THE COUNTRY OF DESTINATION AND WILL BE DELIVERED IN THE COMING DAYS.'
Dat is de laatste track status en 2 dagen later had ik het in de brievenbus , was op 2 juni:
2 Jun 2020 10:54pm
YOUR SHIPMENT HAS ARRIVED AT THE POSTAL OPERATOR OF THE COUNTRY OF DESTINATION AND WILL BE DELIVERED IN THE COMING DAYS.
2 Jun 2020 6:54pm
PARCEL IS HANDLED
Ja, Speedpak. Heel apart dan dat het al zo lang blijft liggen. Toch maar eens contact opnemen met de verzender.
@rmedia Weet je heel toevallig ook of jouw pakketnummer is omgezet in een PostNL nummer?
@rmedia Weet je heel toevallig ook of jouw pakketnummer is omgezet in een PostNL nummer?
Ik heb 4 mei iets besteld bij AE en AE standaard verzending gekozen, het pakketje is 10 mei verstuurd, en de laatste update is van 13 mei.
Dit is de tracking info:
Zou dit pakketje ook op die stapel in Luik liggen
Het lijkt er toch op dat het nog niet het land uit is...
Dit is de tracking info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Hand over to airline 2020-05-13 23:30:59 [GMT+8] -Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG) 2020-05-12 22:25:43 [GMT+8] Depart from transit country or district 2020-05-12 22:25:00 [GMT+8] Arrive at transit country or district 2020-05-10 22:24:00 [GMT+8] Order information received by carrier 2020-05-10 14:46:21 Outbound in sorting center 2020-05-10 14:46:20 [GMT+8] Received by line-haul 2020-05-10 14:46:20 [GMT+8] Inbound in sorting center 2020-05-10 05:12:59 [GMT+8] Accepted by carrier 2020-05-10 04:42:59 [GMT+8] Order information received by carrier 2020-05-05 18:18:09 |
Zou dit pakketje ook op die stapel in Luik liggen
Hail to the king baby!
Nog altijd wachtende op een laatste pakje dat op 29 mei in Luik aankwam. Vreemde volgorde ook:
2020-06-01 02:06:00 The item is ready for shipment
2020-06-01 02:05:00 The item is pre-advised to PostNL
2020-05-29 14:23:00 [GMT+1] Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
Eérst aankomst in Liege, daarna pre-advised to PostNL. Meestal andersom...
Hehe eindelijk bij een pakketje besteld op 23 mei is er verandering in gekomen na ruim 2 weken Luik
-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2020-06-22 07:35:00 [GMT+1]
Liege-Linehaul Arrival
2020-06-02 22:31:00 [GMT+1]
-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2020-06-22 07:35:00 [GMT+1]
Liege-Linehaul Arrival
2020-06-02 22:31:00 [GMT+1]
zijn dat de pakketjes voor Belgie op de afval? of ook voor NL?
Pre-advised betekend dat het pakket bij postNL is aangemeld, dus postNL moet hem nog ophalen in Liege.jelvank schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:07:
Nog altijd wachtende op een laatste pakje dat op 29 mei in Luik aankwam. Vreemde volgorde ook:
Update. Vandaag is dan het pakketje eindelijk in de brievenbus gekomen.basdej schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 01:35:
[Afbeelding]
Na een maand in Luik liggen is er wat beweging in gekomen...

Hoi.
Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.