China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 33 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vind er weinig grappigs aan.
Triest dat er zo met andermans spullen wordt omgesprongen.
De media varen er wel bij (veel clicks), maar voor de rest schijnt het de verantwoordelijken weinig te interesseren...

Van de politie hoeven ze weinig te verwachten, net als van AliExpress waarschijnlijk. “Ik had de politie in Luik gebeld maar ik kan geen Frans dus ze begrepen me niet zo goed”, zegt Jan. “Toen heb ik de politie van het naastgelegen Riemst (gemeente in het zuidoosten van de provincie Limburg in België, red.) gebeld, maar zij konden niets doen omdat Riemst niet zoals Luik in Wallonië ligt. Dus tja.”

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
Weinig verwachten van Aliexpress? daarvan verwacht ik toch wel dat ze klanten schadeloos gaan stellen. niks ontvangen is geld terug bij Aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Klopt als je pakket binnen 90 dagen niet bezorgd word dan kan je dit video naar AliExpress sturen tijdens dispute.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
New Yorker schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:44:
Klopt als je pakket binnen 90 dagen niet bezorgd word dan kan je dit video naar AliExpress sturen tijdens dispute.
90 dagen verstreken en ze weigeren om terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
drestar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:40:
Weinig verwachten van Aliexpress? daarvan verwacht ik toch wel dat ze klanten schadeloos gaan stellen. niks ontvangen is geld terug bij Aliexpress
Niet echt, na 94 dagen zeggen ze nog steeds dat ik moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Dat is wel vreemd dan ? ik krijg altijd mijn geld terug in het dispute na de verstreken protectie tijd als deze al een keer verlengd is of bij niet verlengen en niet reageren van de verkoper want ik stuur op de laatste dagen altijd een waarschuwing.. zo zijn de regels .maar je luistert dan misschien teveel naar de verkoper. die zegt natuurlijk altijd dat je moet wachten ook al is de protectietijd om want die willen hun geld vangen. proberen ze bij mij ook als ze al een keer verlengd hebben , Ali betaald hun pas als jij hebt bevestigd dat je het hebt ontvangen of als de protectietijd om is en jij geen dispute opent.

veel mensen gaan het schip in omdat ze niet weten hoe Aliexpress werkt en zich laten inpakken door verkopers die klanten misleiden. ik heb al zoveel disputes geopend ,altijd gelijk gekregen en nog nooit een cent verloren. het is zaak dat je de regels kent ,met goede bewijzen komt , het duidelijk uitlegt ,nergens intrapt en kan onderhandelen.. ik heb zelfs al geld van Ali terug gekregen op bestellingen met de status afgeleverd die door de postbezorger in de verkeerde bus zijn gegooid en ik nooit gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:35:
Vind er weinig grappigs aan.
Triest dat er zo met andermans spullen wordt omgesprongen.
De media varen er wel bij (veel clicks), maar voor de rest schijnt het de verantwoordelijken weinig te interesseren...

Van de politie hoeven ze weinig te verwachten, net als van AliExpress waarschijnlijk. “Ik had de politie in Luik gebeld maar ik kan geen Frans dus ze begrepen me niet zo goed”, zegt Jan. “Toen heb ik de politie van het naastgelegen Riemst (gemeente in het zuidoosten van de provincie Limburg in België, red.) gebeld, maar zij konden niets doen omdat Riemst niet zoals Luik in Wallonië ligt. Dus tja.”
Ik denk dat als je hiermee naar de rechter zou gaan, dat ze in belgie serieus een probleem hebben. Ik hoop dat al die mediaberichten helpen, want dit kan en mag echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik gok dat de hoeveelheid pakketjes wel meerdere vrachtwagens per dag is. Dus die 1 die gestolen is hoeft echt niet perse jouw pakketje in te zitten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

drestar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:59:
ik heb zelfs al geld van Ali terug gekregen op bestellingen met de status afgeleverd die door de postbezorger in de verkeerde bus zijn gegooid en ik nooit gekregen heb.
Zolang ze niet met aliexpres shipping verstuurd waren wel, die van aliexpress shipping kreeg ik niets als de status op afgeleverd stond. Nu koop ik nooit dure dingen, daar dus de schade over de jaren valt erg mee.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn pakketje zat beweging in in ieder geval, lag sinds 1 juni in Luik, sinds gisteravond bij lokaal postbedrijf. Verwacht 'm vandaag of morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 10:38
bij komt ook 1 van de 5 pakketjes in beweging. Staat voor morgen in de postnl app, maar heb al vaker gehad dat ze steeds een dag opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:20:
[...]

Zolang ze niet met aliexpres shipping verstuurd waren wel, die van aliexpress shipping kreeg ik niets als de status op afgeleverd stond. Nu koop ik nooit dure dingen, daar dus de schade over de jaren valt erg mee.
Ookal is het arrived at destination country, dan doen ze meestal ook moeilijk. Ga maar navragen bij het postkantoor etc. is dan de reactie in de dispute en die sluiten ze dan gewoon. Daarna heb je nog 1 kans om tegen de beslissing in te gaan. Mijn ervaringen zijn 50/50. Als Diamond member merk je weinig van de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drestar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:40:
Wie gaat AliExpress informeren hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:37:
[...]

Ikke: Mijn pakket kreeg net een notificatie dat hij "undeliverable" is, terwijl hij bij PostNL nog steeds in het "sorteercentrum" moet liggen :'(

EDIT:
Heb een "WTF" momentje... "NL-wrong address,being returned"

Sinds wanneer kan PostNL niet naar een postbus sturen? |:(

[ Voor 17% gewijzigd door mr_seeker op 23-06-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jelvank schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:07:
Nog altijd wachtende op een laatste pakje dat op 29 mei in Luik aankwam. Vreemde volgorde ook:

2020-06-01 02:06:00 The item is ready for shipment
2020-06-01 02:05:00 The item is pre-advised to PostNL
2020-05-29 14:23:00 [GMT+1] Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege

Eérst aankomst in Liege, daarna pre-advised to PostNL. Meestal andersom...
Die volgorde zie ik ook vaker. Mijn pakketje dat 29 mei in luik aankwam is vandaag beweging in gekomen, is nu in het sorteercentrum van PostNL.

Ook kreeg ik een melding van pakjes die vandaag in Luik zijn aangekomen. Eens kijken hoe lang die erover doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:37:
[...]

Niemand . je opent gewoon een dispute als je niks ontvangen hebt.
Cyberpope schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:20:
[...]

Jawel .ik kreeg geld terug in het dispute als ze verstuurd waren met Aliexpress standard shipping en de status op afgeleverd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 05:25
IIk heb ook 2 pakketjes die al een maandje in luik liggen krijg ik vandaag een mailtje van aliexpress:
goed nieuws uw bestelling is aangekomen bij het plaatselijke postkantoor! Tijd om uw pakket op te halen.

Ik neem aan dat dit toch betekend dat ik moet wachten tot mijn pakket wordt bezorgd???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigth
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 09:14
BounceMeister schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:20:

Voorlopig bestel ik even niets meer bij Aliexpress. Wachten jullie ook met nieuwe bestellingen? Ik vraag me af of ze daar al wat van merken bij Aliexpress.
Ik wacht ook even met nieuwe bestellingen. Er liggen op dit moment 4 pakjes in Luik en ik wacht in ieder geval met opnieuw bestellen totdat die binnen is.
Als ik iets nodig heb, dan kijk ik nu even naar alternatieven. Ali is op dit moment niet betrouwbaar.

5200Wp 8 Oost/ 8 West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 05:25
bigth schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:15:
[...]

Ik wacht ook even met nieuwe bestellingen. Er liggen op dit moment 4 pakjes in Luik en ik wacht in ieder geval met opnieuw bestellen totdat die binnen is.
Als ik iets nodig heb, dan kijk ik nu even naar alternatieven. Ali is op dit moment niet betrouwbaar.
same here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

blauwester schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:13:
IIk heb ook 2 pakketjes die al een maandje in luik liggen krijg ik vandaag een mailtje van aliexpress:
goed nieuws uw bestelling is aangekomen bij het plaatselijke postkantoor! Tijd om uw pakket op te halen.

Ik neem aan dat dit toch betekend dat ik moet wachten tot mijn pakket wordt bezorgd???
Je moet even op postnl.nl uitzoeken waarin de buurt paketpunten zijn en dan de 15 dichtsbijzijnde pakken. Daar even langs gaan, kom je hem vast tegen.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
Bezulba schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:42:
[...]

Je moet even op postnl.nl uitzoeken waarin de buurt paketpunten zijn en dan de 15 dichtsbijzijnde pakken. Daar even langs gaan, kom je hem vast tegen.
Of in de postNL app kijken waar je pakket zit, grote kans dat hij ergens in een sorteercentrum ligt... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boskatertje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-10-2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybzp6dCEilD0rZCqhj0sxCkZe0o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LQGwTq7NfjuxTV4m5Ot66YrZ.png?f=user_large

Soms helpt klikken op die knop ook voor duidelijkheid, geloof dat het dat terug "vertaald" wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar

Die melding heb ik ook wel eens gekregen. pakket werd gewoon thuis bezorgd. moest helemaal niks ophalen.
alleen als je een kaartje in de bus krijgt van de post dat je pakket op een afleverpunt bezorgd is maar dan staat er meestal ook waar dat is. die mails van Ali moet je niet al te serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
drestar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Die melding heb ik ook wel eens gekregen. pakket werd gewoon thuis bezorgd. moest helemaal niks ophalen.
alleen als je een kaartje in de bus krijgt van de post dat je pakket op een afleverpunt bezorgd is maar dan staat er meestal ook waar dat is. die mails van Ali moet je niet al te serieus nemen.
Ik heb dezelfde ervaring daarmee. Sterker nog, zonder dat afhaalbericht wat je in de bus hoort te krijgen, willen ze bij ons niet eens iets zoeken of meegeven.
Wanneer het pakketje in een sorteercentrum gescand wordt, krijg je van Ali gelijk mail dat je naar "jouw postkantoor" moet gaan. Ze weten nog steeds niet dat er in Nederland helemaal geen postkantoren meer zijn en dat het pakketje eerst een aantal sorteercentra passeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drestar
BounceMeister schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring daarmee. Sterker nog, zonder dat afhaalbericht wat je in de bus hoort te krijgen, willen ze bij ons niet eens iets zoeken of meegeven.
Wanneer het pakketje in een sorteercentrum gescand wordt, krijg je van Ali gelijk mail dat je naar "jouw postkantoor" moet gaan. Ze weten nog steeds niet dat er in Nederland helemaal geen postkantoren meer zijn en dat het pakketje eerst een aantal sorteercentra passeert.
Zonder afhaalbericht heb ik zelf ook wel eens gehad maar je kan altijd op de tracking kijken. en vaak kreeg ik het afhaalbericht 2 dagen later nog in de bus als ik mijn pakket al had opgehaald. Ali stuurt enkel standard mails

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

drestar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Niemand . je opent gewoon een dispute als je niks ontvangen hebt.
Niet helemaal. AliExpress gaat wel moeilijk doen bij meerdere disputes. Je moet aantonen dat het niet op een postkantoor ligt bij de status: Arrived in destination country. Ik heb al een paar keer verloren..

Als je één bestelling hebt geplaatst, dan is het meestal geen probleem. Mijn ervaring is dat het vaak lastig om geld terug te krijgen. Van PostNL krijg je vrijwel geen info en AliExpress doet niks zonder bewijs. Je zit er dan tussenin en nogmaals: Ik ben niet nieuw en bestel vaak bij AliExpress. Het kan lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
JaxTeller schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:26:
[...]

Hij was inderdaad verlengd, maar volgens mij is 90 dagen echt de max toch?
Nee 60 dagen is de standaard. Dit is ivm Corona nu tijdelijk 90 dagen. De buyer protection kan een x aantal keren verlengd worden. Ook op je eigen verzoek als je het idee hebt dat je pakketje niet ver weg meer zal zijn, de buyer protection bijna afloopt en je naar de verkoper van goede wil wilt zijn om de transactie te laten slagen.

Vaak kunnen trouwens binnen de standaard termijn geen disputes worden aangemaakt voor leveringsproblemen en in de verlengde termijn vaak wel. Alhoewel dit wel afhangt van het type leveringsprobleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 23-06-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

JairSterre schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:27:
Dit zal dus niet ieder van jullie pakketjes overkomen zijn maar het zal zeker een verklaring geven over de levertijden.
Dit zou ik overigens wel enigszins willen nuanceren. Het zou me niet verbazen als er vanuit België dagelijks tientallen vrachtwagens met pakketjes naar Nederland gaan. Eén verdwenen vrachtwagen in twee maanden tijd is dan natuurlijk maar een druppel in de oceaan van vertraagde pakketjes en geen verklaring voor de breed ervaren lange levertijden :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Niet helemaal. AliExpress gaat wel moeilijk doen bij meerdere disputes. Je moet aantonen dat het niet op een postkantoor ligt bij de status: Arrived in destination country. Ik heb al een paar keer verloren..

Als je één bestelling hebt geplaatst, dan is het meestal geen probleem. Mijn ervaring is dat het vaak lastig om geld terug te krijgen. Van PostNL krijg je vrijwel geen info en AliExpress doet niks zonder bewijs. Je zit er dan tussenin en nogmaals: Ik ben niet nieuw en bestel vaak bij AliExpress. Het kan lastig worden.
Arrived in destination country en niet op tijd krijgen heb ik heel vaak gehad en nog nooit verloren. en nooit moeten aantonen dat het niet op een postkantoor ligt. het beleid is niet ontvangen in de protectietijd je geld terug. dat is je kopers bescherming. paar weken geleden ook nog Arrived in destination country dispute gewonnen. dat ging om 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JairSterre
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-06 10:07
Gizz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:03:
[...]

Dit zou ik overigens wel enigszins willen nuanceren. Het zou me niet verbazen als er vanuit België dagelijks tientallen vrachtwagens met pakketjes naar Nederland gaan. Eén verdwenen vrachtwagen in twee maanden tijd is dan natuurlijk maar een druppel in de oceaan van vertraagde pakketjes en geen verklaring voor de breed ervaren lange levertijden :)
Tja, dat is wel waar, maar zou het kunnen dat er meer vrachtwagens gestolen zijn? Ik bedoelde ook niet dat het verklaarde dat alle pakketjes zo vertraagd zouden zijn maar het zou best nog eens een deel kunnen zijn. Sorry, mijn fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

drestar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:11:
Jawel .ik kreeg geld terug in het dispute als ze verstuurd waren met Aliexpress standard shipping en de status op afgeleverd stond.
Mijn ervaring is helaas anders. Zij hadden afgeleverd staan en ik kon de boom in. Genoeg over gemaild en over "gedispute". Maar no-way.

Is ook de enige keer geweest dat ik niets kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Tot nu toe ging het bestellen via AE zonder problemen. Nu voor het eerst een dispute geopend.

Item besteld op 25 maart;
Item in NL gearriveerd op 19 april.

Sindsdien is het muisstil, trackingcode is volgens 17track.net verlopen en Parcelsapp geeft ook geen extra info meer.
Buyers protection is verlengd en loopt vandaag af.

Heel benieuwd hoe Ali zal beslissen, ik zal een update posten zodra het oordeel van Ali er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmedia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-06-2021
Twee pakjes aangekomen in "Liege-line haul" op 1 en 2 juni, zijn random weer verder gaan tracken bij PostNL en komen denk ik naar Nederland. Zie in Luik nog steeds pakjes liggen die eerder en later aankwamen (..) In ieder geval tracken de pakjes rond 1-2 juni hier weer verder, dus die periode lijkt niet ge-loot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Cyberpope schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Mijn ervaring is helaas anders. Zij hadden afgeleverd staan en ik kon de boom in. Genoeg over gemaild en over "gedispute". Maar no-way.

Is ook de enige keer geweest dat ik niets kreeg.
Bij mij keken ze daarbij naar mijn verleden en account.

Problems with the order Judgement from AE
Logistics information shows delivered but not received Valid

Hi Sir/Madam, Thank you for contacting AliExpress. The tracking information shows that it delivered to your address. As rules, we can not accept your claim as you did not provide evidence. But considering that your account has always been in good standing, we applied compensation for you: we would like to give you a one time courtesy compensation.

Your understanding and cooperation will be appreciated.

Best regards,

AliExpress Case Management Team

[ Voor 6% gewijzigd door drestar op 23-06-2020 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
Ik krijg zojuist een order binnen van 28 maart, bijna 3 maanden onderweg geweest. Het dispuut heb ik al lang geopend en ook heb ik mijn geld al terug. Hoe gaan jullie om met zo'n situatie?

Edit: Alle 3 pakketjes die lang onderweg waren opeens in 3 dagen binnen :)

@schumi2004 je bent #101 die dit meldt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door LordSinclair op 23-06-2020 12:36 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
drestar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Hi Sir/Madam, Thank you for contacting AliExpress. The tracking information shows that it delivered to your address. As rules, we can not accept your claim as you did not provide evidence. But considering that your account has always been in good standing, we applied compensation for you: we would like to give you a one time courtesy compensation.

Best regards,

Heh je eenmalige credit is hierbij opverbruikt.

Ik heb wel het idee dat steeds meer mensen ongeduldig zijn en snel disputes openen. Ik hoor sommigen legio voorbeelden aanhalen. Ik bestel.. best veel, maar ik open zelden een dispute, het komt vrijwel altijd binnen 3 maanden binnen. Soms wat langer, dan wacht ik nog even maar vrijwel nooit dat het niet aankomt. Ik hou ook niet echt in de gaten of de 90 dagen voorbij zijn. Besef dat als veel mensen te snel, te ongeduldig disputes openen de regels vanzelf veranderen, voor iedereen.

Vandaag weer 4 pakjes 5 allemaal april, mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
LordSinclair schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:15:
Ik krijg zojuist een order binnen van 28 maart, bijna 3 maanden onderweg geweest. Het dispuut heb ik al lang geopend en ook heb ik mijn geld al terug. Hoe gaan jullie om met zo'n situatie?

@schumi2004 je bent #101 die dit meldt ;)
Gewoon laten zoals het is. je mag van Ali gewoon je order houden als je je geld terug hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pennywiser schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:27:
[...]

Ik heb wel het idee dat steeds meer mensen ongeduldig zijn en snel disputes openen. Ik hoor sommigen legio voorbeelden aanhalen. Ik bestel.. best veel, maar ik open zelden een dispute, het komt vrijwel altijd binnen 3 maanden binnen. Soms wat langer, dan wacht ik nog even maar vrijwel nooit dat het niet aankomt. Ik hou ook niet echt in de gaten of de 90 dagen voorbij zijn. Besef dat als veel mensen te snel, te ongeduldig disputes openen de regels vanzelf veranderen, voor iedereen.

Vandaag weer 4 pakjes allemaal april, mei.
Ik houd er niet van geld te verliezen . want stel dat het toch niet bezorgd word buiten de protectietijd. meestal gaat het altijd fout bij de post in Nederland. ze gooien in de verkeerde bus en degene die het krijgt geeft het niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 20-09 19:18
drestar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:38:
[...]

Ik houd er niet van geld te verliezen . want stel dat het toch niet bezorgd word buiten de protectietijd. meestal gaat het altijd fout bij de post in Nederland. ze gooien in de verkeerde bus en degene die het krijgt geeft het niet terug.
Ja mijn ervaring is ook maar een n=1, misschien is de bezorging niet overal even top idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

drestar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Best regards,

Hoop dat ik dit ook krijg.
voor het eerst (in 1800 bestellingen) dat ik iets niet ontvangen heb (terwijl het wel geleverd zou zijn) vanochtend disupte geopend.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Wat wel eens wil helpen is om als "evidence" een foto van een lege brievenbus toe te voegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
basvn schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:54:
[...]

Hoop dat ik dit ook krijg.
voor het eerst (in 1800 bestellingen) dat ik iets niet ontvangen heb (terwijl het wel geleverd zou zijn) vanochtend disupte geopend.
hmm ik heb nu totaal 92 orders waarvan 3 keer een dispute geopend tot nu toe, en altijd refund gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
AzertyNL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:25:
voorpagina nieuws, vrachtwagen met pakketjes met "slechte levertijden" O-) , ik voorspel veel meer klachten over no show pakketjes : https://www.nu.nl/281543/...d-bestemde-pakketjes.html
Je wilt niet weten hoe vaak ik een claim heb mogen indienen voor pakketten die beschadigd waren, niet geleverd waren, nu weer eentje die het sorteercentrum aan de verkeerde kant heeft verlaten...

@PostNL: Je moest je schamen! Ik heb meer issues met PostNL dan met DHL of DPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Zojuist het 2de pakje binnen vanuit Luik dat er begin juni lag..

en een kaartje erbij met opschrift. Please give us 5 stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Hier heb ik 2 pakketjes met de status: "Aangekomen in land van bestemming" al sinds 10-06 en voor de rest komt er geen beweging in of de tracking anders.
We wachten nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:31
waar blijft mijn pakje van Ali? Hij is al vanaf 16 in het land....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:04
Zojuist 1 pakketje ontvangen. 14-5 besteld, 17-5 verzonden, 29-5 in Luik, 22-6 in NL, 23-6 bij mij. Ik verwacht morgen nog 4 pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:03
O88088 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:36:
Zojuist 1 pakketje ontvangen. 14-5 besteld, 17-5 verzonden, 29-5 in Luik, 22-6 in NL, 23-6 bij mij. Ik verwacht morgen nog 4 pakketten.
ok dus ongeveer een maand in Luik. Mijn pakket ligt er sinds de 8 juni dus nog 2 weken geduld dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
pennywiser schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:27:
[...]

Vandaag weer 4 pakjes 5 allemaal april, mei.
Als ik de "Aliexpress Standard Shipping Method" kies en er staat bijv. 7-12 werkdagen voor, dan open ik een dispute.
Ik betaal er namelijk ook meer voor om 'm sneller binnen te krijgen.
Kies ik voor gratis verzenden, dan wacht ik rustig af.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F55
  • Laatst online: 05-09 13:51

F55

Ik steeds meer het idee dat de Nederlands en Belgische regeringen samen met de post bedrijven een vinger in de pap hebben om zoveel mogelijk leveringen uit China tegen te werken, zodat men weer meer in Nederland en België zelf gaat kopen.
Van mij liggen ook al 3 pakketjes dagen lang in Luik.
Dit zaakje stinkt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:49
Nummer: VR2xxxxxxx5YP
Pakketstatus: In transport
Land: China -> Nederland

2020-06-14 23:46, Arrived at Duisburg station
2020-06-08 13:23, Arrived at Malasevic station
2020-06-03 09:42, Item is ready for transport
2020-06-02 15:46, Item is announced / bpost received the information
2020-05-30 19:14, Transported by Railway
2020-05-27 11:50, Released from customs
2020-05-16 02:16, Last mile=> Destination country post, number LB9xxxxxxx7BE
2020-05-16 00:16, Departed from Yanwen Facility
2020-05-14 23:49, Process completed in Yanwen Facility
2020-05-14 16:27, Picked up

Iemand hier al ervaring met een pakketje per spoor? Lijkt aan het tracking nummer eerst naar België te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Laatst online: 05-09 13:51

F55

Drardollan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:44:
[...]

Ligt je pakje hier toevallig tussen?

[Afbeelding]

:+
Die had ik al gezien hoor maar gaat hier niet over een vrachtwagen volgens mij vertragen ze expres

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@F55 Leuke complottheorie. Maar de uitleg dat men meer bestelt door corona, er minder werknemers zijn om alles af te handelen door de crisis en bijbehorende maatregelen, gecombineerd met een relatief lage prioriteit van pakketjes uit China (contractpartijen zoals Coolblue binnen NL/BE betalen én eisen meer) lijkt me meer hout snijden dan een complot waarbij Postnl en z'n Belgische tegenhanger de Europese/binnenlandse economie steunen door expres geadresseerden te frustreren. Zie Ockhams scheermes ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
KlaverBoer schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Dat kan je wel zeggen. Zou zomaar kunnen zijn dat die van mij daar tussen zit.

Je krijgt nu wel een goed beeld hoe groot die stapel in Luik zal zijn.
Wow, dat sarcasme vloog echt recht over je heen, he?
Die link is tig-keer gepost, alsof niemand ook maar even de moeite neemt om een paar posts terug te lezen voor je iets plaatst...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Gaan die pakketjes altijd via Luik naar Postnl? Ik heb Luik zelf nog nooit op een trackingoverzicht zien staan. Ik wacht op 3 bestellingen die allemaal in Nederland zouden moeten zijn aangekomen, waarvan de eerste bestelling al sinds de 4e in Nederland is.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:16
F55 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Die had ik al gezien hoor maar gaat hier niet over een vrachtwagen volgens mij vertragen ze expres
Ik snapte het wel, er staat niet voor niets een :+ onder....

Maar nee, ik geloof niet in je theorie. Het is gewoon extreem druk met pakjes vanuit China, net als rond de kerst.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
Ik heb het gevoel dat er in Luik beweging begint te komen. Na (net zoals iedereen hier) weken van radio stilte beginnen bij mij pakketjes binnen te druppelen en dat lijkt bij meer mensen het geval te zijn.

Mogelijk beginnen ze de achterstand in te lopen. Ik vermoed wel dat er het e.e.a. verloren zal zijn in de chaos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-09 11:22
TheOmen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:51:
[...]

Wow, dat sarcasme vloog echt recht over je heen, he?
Die link is tig-keer gepost, alsof niemand ook maar even de moeite neemt om een paar posts terug te lezen voor je iets plaatst...
Het is maar waar je je druk over maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boskatertje
Vorig jaar een lege verpakking ontvangen(van AE) met excuus brief van Postnl dat het hun speet maar omdat de waarde op het pakket onder de 75 euro was (die op de doaune verklaring staat) viel het onder mijn eigen risico, AE gebruikte het als bewijs dat ik het pakket gewoon had ontvangen. Dus als dat weer zou gebeuren weiger ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Pakketje vandaag binnen gehad. Besteld op 17 mei. Verzonden op 18 mei. Sinds 1 juni in Luik. Sinds gisteren uit Luik, vandaag bezorgd.

Pakket was redelijk gehavend, inhoud gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
Boskatertje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:02:
Vorig jaar een lege verpakking ontvangen(van AE) met excuus brief van Postnl dat het hun speet maar omdat de waarde op het pakket onder de 75 euro was (die op de douane verklaring staat) viel het onder mijn eigen risico, AE gebruikte het als bewijs dat ik het pakket gewoon had ontvangen. Dus als dat weer zou gebeuren weiger ik het.
Helaas wordt een geweigerd pakketje ook als ontvangen gezien. Je hebt het zelf bewust niet aangenomen aan de deur.

Vaak wil men een lagere waarde op de verpakking en nu ben je de gebeten hond en heb je daarmee juist pech.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
LordSinclair schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:16:
[...]

Helaas wordt een geweigerd pakketje ook als ontvangen gezien. Je hebt het zelf bewust niet aangenomen aan de deur.

Vaak wil men een lagere waarde op de verpakking en nu ben je de gebeten hond en heb je daarmee juist pech.
Niet helemaal. Ik heb kunnen aantonen dat IK niet de persoon ben geweest die het pakket heeft teruggestuurd, maar de Albert Heijn. 100% geld teruggekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
En vandaag weer een pakje binnen die van 2 juni in luik lag

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Op slot voor onderhoud.

En weer open. Houd het centraal. We weten nu wel dat er een vrachtwagen met pakketjes is verdwenen, maar om dit 13(!) 14(!) 15(!) keer te herhalen is ook weer té veel van het goede, lees terug als je iets wilt weten en in JZX81_Drift in "China-shopping levertijdentopic" staat het nieuwsbericht al vermeld.

Ik heb dus ook een flink aantal reacties de Trashcan ingegooid. Mis je je reactie dus, heb je grote kans dat die daar is nu.

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 23-06-2020 17:30 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dwarlorf schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:51:
Gaan die pakketjes altijd via Luik naar Postnl? Ik heb Luik zelf nog nooit op een trackingoverzicht zien staan. Ik wacht op 3 bestellingen die allemaal in Nederland zouden moeten zijn aangekomen, waarvan de eerste bestelling al sinds de 4e in Nederland is.
Zie mijn post van een tijdje terug:
Fabske in "China-shopping levertijdentopic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Aha, bedankt voor het inzicht, dat verduidelijkt een heleboel. (Ik had wel een paar pagina's teruggelezen maar niet 10)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
I_IBlackI_I schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:43:
Nummer: VR2xxxxxxx5YP
Pakketstatus: In transport
Land: China -> Nederland

2020-06-14 23:46, Arrived at Duisburg station
2020-06-08 13:23, Arrived at Malasevic station
2020-06-03 09:42, Item is ready for transport
2020-06-02 15:46, Item is announced / bpost received the information
2020-05-30 19:14, Transported by Railway
2020-05-27 11:50, Released from customs
2020-05-16 02:16, Last mile=> Destination country post, number LB9xxxxxxx7BE
2020-05-16 00:16, Departed from Yanwen Facility
2020-05-14 23:49, Process completed in Yanwen Facility
2020-05-14 16:27, Picked up

Iemand hier al ervaring met een pakketje per spoor? Lijkt aan het tracking nummer eerst naar België te gaan.
Ja ik toevallig. Bij mij volgde het exact dezelfde route en ik kreeg dat pakketje nadat het in Servie en Duitsland had gelegen pas na nog eens een maand. Ik had er al geen hoop meer in dat het nog aankwam. Het was ook een vreemde trackingcode die begon met AC, die heb ik in 250 bestellingen nog nooit gehad. Ik hoop natuurlijk voor jou dat je je bestelling wel eerder krijgt dan het in mijn geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:08
*knip* Lezen blijft moeilijk, hè.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 23-06-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
  • Laatst online: 26-07-2024
*knip* Zie modbreak hierboven. Dit nieuwsbericht hoeft niet elke 3 posts herhaald te worden.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 23-06-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:32
Blijkbaar is de rode balk met duidelijke boodschap nog niet duidelijk genoeg.

Ik heb in april iets van 8 bestellingen gedaan. Tot nu toe een ervan binnen gekregen.
Gezien ik lees dat aliexpress moeilijk kan doen, vraag ik eerst een refund voor het duurste aan en vervolgens voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18:18
Ah kijk m'n voorbinddildo is gevonden :o , nou hopen dat ze de juiste envelope er nog bij weten te vinden, of zal die over een maandje terug bij ali staan als een refurbished exemplaar ? :+

Maar zonder gekheid wel een puinzooi zeg en nog een aardige klus om daar in te zoeken naar de telefoontjes (gok dat dat potentieel nog het meeste en het makkelijkste wat op zal leveren).

Hopelijk lost Ali het wel netjes op en is er netjes bekend welke codes er in deze vrachtwagen waren beland (al zou je dan verwachten dat ze direct al wel in actie waren gekomen toen de wagen gestolen was).

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 23-06-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
  • Laatst online: 26-07-2024
Darow schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:39:
Blijkbaar is de rode balk met duidelijke boodschap nog niet duidelijk genoeg.

Ik heb in april iets van 8 bestellingen gedaan. Tot nu toe een ervan binnen gekregen.
Ga er dan maar vanuit dat de andere bestellingen te maken hebben met het nieuws in die rode balk waar we niet over mogen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisTum
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 16:04
Ik verwacht dat geen van mijn pakketjes in die beruchte vrachtwagen zitten.
Mijn bestelling is van eind mei/begin juni en momenteel zouden er 17/19 pakketjes in Luik moeten liggen. Met ontvangst datums van begin juni tot half juni. De overige 2 pakketjes zijn via de gratis verzending omdat ik deze niet zo zeer snel nodig had, maar momenteel ook nog steeds onderweg.

Nu maar even hopen dat ze daar in Luik nog even wat harder doorwerken zodat ik hopelijk een groot deel van de pakketjes binnen heb over 3.5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:32
kinkymen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:50:
[...]

Ga er dan maar vanuit dat de andere bestellingen te maken hebben met het nieuws in die rode balk waar we niet over mogen praten.
Het zijn gelukkig geen noodzakelijke dingen.
Ik heb al eerder +2 maanden gewacht op bestellingen via ali dus het went.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Het is inmiddels bekend geworden dat de vrachtwagen van DHL is en naar Frankfurt moest. Nu afwachten wat er uit hun onderzoek komt, en of alle personen waarvan het pakket is gestolen een bericht krijgen.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...en-deksels-van-aliexpress

[ Voor 3% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 23-06-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boskatertje
BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:56:
Het is inmiddels bekend geworden dat de vrachtwagen van DHL is en naar Frankfurt moest. Nu afwachten wat er uit hun onderzoek komt, en of alle personen waarvan het pakket is gestolen een bericht krijgen.

Fijn om te zien dat er nu iets meer info bekend is dan de eerder berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:24

mulder

ik spuug op het trottoir

2020.06.23 07:02 (GMT-7): Verzending met lokaal transportbedrijf
2020.06.04 11:35 (GMT-7): Aangekomen in het land van bestemming
2020.06.02 08:00 (GMT-7): Vertrokken vanuit het land van herkomst
2020.06.02 01:40 (GMT-7): Zending aangekomen bij het postkantoor in het land van herkomst
2020.05.29 15:43 (GMT-7): Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2020.05.29 04:11 (GMT-7): Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2020.05.28 01:51 (GMT-7): Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2020.05.27 09:03 (GMT-7): Zending verzonden

*O*

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
kinkymen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:50:
[...]

Tuurlijk mag je erover praten, alleen hoeft het nieuwsbericht zelf niet voor een 15e keer herhaald te worden. ;)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KJYW1984
  • Laatst online: 20-09 13:40
drestar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:12:
Zojuist het 2de pakje binnen vanuit Luik dat er begin juni lag..

en een kaartje erbij met opschrift. Please give us 5 stars
Van mij krijgen alle sellers een 1 star rating zodra ik het product eenmaal binnen heb nadat het minimaal 3 weken in Luik heeft gelezen. De verkoper en aliexpress zijn verantwoordelijk voor het verzendproces en het selecteren van de juiste vervoerder en terugkoppelingsproces als targets niet worden gehaald. Ik zal voortaan wel 2 keer nadenken voordat ik wat van aliexpress zal bestellen. Vóór corona altijd binnen 2 a 3 weken in huis, nu als je geluk hebt binnen 2 maanden! :(

Dit gaat nergens meer over, vooral nu ik lees dat een hele truck load is geplunderd, afkomstig van aliexpress/Luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 22:40
KJYW1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:37:
[...]

Van mij krijgen alle sellers een 1 star rating zodra ik het product eenmaal binnen heb nadat het minimaal 3 weken in Luik heeft gelezen. De verkoper en aliexpress zijn verantwoordelijk voor het verzendproces en het selecteren van de juiste vervoerder en terugkoppelingsproces als targets niet worden gehaald. Ik zal voortaan wel 2 keer nadenken voordat ik wat van aliexpress zal bestellen. Vóór corona altijd binnen 2 a 3 weken in huis, nu als je geluk hebt binnen 2 maanden! :(

Dit gaat nergens meer over, vooral nu ik lees dat een hele truck load is geplunderd, afkomstig van aliexpress/Luik.
Misschien is amazon iets meer voor jouw ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
[...]

Ah ja.. want de verkopers in China kunnen er echt wat aan doen dat Luik overbelast/een puinzooi is of dat er een trucklading pakketjes wordt gejat 8)7. Denk eens fatsoenlijk na en doe niet zo belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJYW1984
  • Laatst online: 20-09 13:40
Lanfear89 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:47:
[...]

Ah ja.. want de verkopers in China kunnen er echt wat aan doen dat Luik overbelast/een puinzooi is of dat er een trucklading pakketjes wordt gejat 8)7. Denk eens fatsoenlijk na en doe niet zo belachelijk.
Niet zo kortzichtig zijn maar even logisch nadenken. De seller of aliexpress beslist met welke vervoerder ze in zee gaan. Aliexpress heeft voor de locatie in Luik gekezen i.p.v. Schiphol. Wij als klanten bepalen min of meer de koers van een bedrijf. Als we met zijn allen feedback geven (lees: klagen over trage verzending), dan wordt aliexpress gedwongen om een andere vervoerder te zoeken of in ieder geval een passende oplossing te vinden. ;)
Uiteraard werkt zoiets alleen als klanten (jij en ik) wat kritischer zijn en bedrijven wat meer gaan afrekenen op levertijden.

Inderdaad kijk ik nu naar alternatieven zoals amazon en ebay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Alleen is die verzending normaal gesproken niet zo traag, bovendien weet je dat het helemaal uit China moet komen en het dus niet binnen twee minuten nadat je het besteld hebt bij je voordeur staat.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Joen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Nee 60 dagen is de standaard. Dit is ivm Corona nu tijdelijk 90 dagen. De buyer protection kan een x aantal keren verlengd worden. Ook op je eigen verzoek als je het idee hebt dat je pakketje niet ver weg meer zal zijn, de buyer protection bijna afloopt en je naar de verkoper van goede wil wilt zijn om de transactie te laten slagen.

Vaak kunnen trouwens binnen de standaard termijn geen disputes worden aangemaakt voor leveringsproblemen en in de verlengde termijn vaak wel. Alhoewel dit wel afhangt van het type leveringsprobleem.
Ja, de seller had het ongeveer 1 maand geleden verlengd, maar weet nu niet wat ik moet doen, ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:51
Nou mijn bestelling van 15 mei is ook binnen, ik had hem al niet meer verwacht 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
[...]

Ik ben het helemaal met jou eens. van mij krijgen ze ook allemaal 1 ster. iemand is verantwoordelijk en moet ervoor boeten . hopelijk gaan ze zelf dan klagen bij de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

KJYW1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:13:
[...]
Niet zo kortzichtig zijn maar even logisch nadenken.
Als we met zijn allen feedback geven (lees: klagen over trage verzending), dan wordt aliexpress gedwongen om een andere vervoerder te zoeken of in ieder geval een passende oplossing te vinden. ;)
Ze zullen zich inderdaad wel rot schrikken en meteen hun logistiek omgooien als ze lezen dat we te lang op ons pakketje moeten wachten! :o :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boskatertje
drestar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:19:
[...]

Ik ben het helemaal met jou eens. van mij krijgen ze ook allemaal 1 ster. iemand is verantwoordelijk en moet ervoor boeten . hopelijk gaan ze zelf dan klagen bij de post.
De winkels moeten jou ook een rating geven bij elke completed order, die jij niet kan zien, als je teveel klaagt kan je niets meer bestellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

drestar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:19:
[...]

“Iemand moet ervoor boeten”
Wat is dit toch voor een nare elitaire mentaliteit hier?
Die sellers verschepen over de hele wereld, kunnen zij er wat aan doen dat sommige postbezorgers wat langzamer zijn? En vooral in deze turbulente tijd is het ontzettend druk. Maar dat maakt allemaal niet uit, zolang jij je troep naar op tijd uit China krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Je kan óf het goedkoopst shoppen, of wat duurder met betere/snellere service. Maar het goedkoopst willen hebben en dan ook altijd de beste/snelste service verwachten is gewoon niet realistisch vind ik. Als je iets snel wil hebben moet je het hier halen en niet in China. En dan ook meer betalen. Voor een habbekrats premium service bestaat niet.

Mijn pakje heeft ook drie weken in Luik stil gelegen. Ja, lastig. Vervelend. Geen enorme ramp. Het was extreem druk door allerlei omstandigheden. Volgende keer beter. De store waar ik vaak spullen koop op Ali is altijd top, dus krijgen van mij gewoon vijf sterren en volgende keer koop ik er weer.

[ Voor 4% gewijzigd door NLxAROSA op 23-06-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
[...]

Helaas hier ook levertijden van meer dan 2 maanden, maar dat is al meer dan een half jaar zo bij mij, dus ik kan de link met Corona niet persé leggen. Wel reden om steeds minder bij AliExpress te kopen,maar weer meer bij eBay, waar mijn bestellingen wel weer binnen 3 weken binnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
Ebay en Amazon zijn voor mij geen goede alternatieven.

Amazon vind ik vaak de verzendlocatie niet (tot zover nog nooit wat besteld, maar mijn mening gebaseerd op gelezen recensies)
Ebay en Amazon in NL hebben nooit wat ik wil hebben
bij .de neemt die kans iets toe
bij .co.uk wordt de kans nog wat groter, maar net als met .com worden de verzendkosten echt te gek voor woorden. Met +30USD shipping en ook nog drie weken wachttijd blijf ik toch liever winkelen bij Alie.
heb het dan nog niet over de prijsverschillen gehad.
En Alie alleen, aan Wish brand ik mijn vingers niet.
Mijn laatste bestellingen via Ebay uit de VS hadden bijna drie maanden geduurd, dat is langer dan welke bestelling ik tot dusver ooit heb ontvangen van Aliexpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:56:

AliExpress is ook een onderzoek gestart. Niet onbelangrijk dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarwo
NLxAROSA schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:49:
Maar het goedkoopst willen hebben en dan ook altijd de beste/snelste service verwachten is gewoon niet realistisch vind ik. Als je iets snel wil hebben moet je het hier halen en niet in China. En dan ook meer betalen. Voor een habbekrats premium service bestaat niet.
Ik wil uiteraard graag van de Nederlandse ondernemer kopen, maar ik maak het bijna nooit mee dat de prijzen hier niet tot het maximale worden opgedreven. Beetje op de futurezone manier als je begrijpt wat ik bedoel. Dat was twintig jaar geleden al aanleiding om via Ebay te kopen en nu uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:38

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ai ik denk dat ik mijn pakketje ook dan niet binnen krijg.

maar ik koop ook het liefst via de Nederlandse ondernemer, maar grappige weggooi gagdets blijf ik wel leuk vinden voor weinig.
en waar ik niet teveel voor wil betalen ook.

nu een een wii naar hdmi convertor besteld, maar voor een apparaat wat 6 keer per jaar aangaat hoef ik geen hoofdprijsunit te hebben.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarwo schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:02:
[...]

Ik wil uiteraard graag van de Nederlandse ondernemer kopen, maar ik maak het bijna nooit mee dat de prijzen hier niet tot het maximale worden opgedreven. Beetje op de futurezone manier als je begrijpt wat ik bedoel. Dat was twintig jaar geleden al aanleiding om via Ebay te kopen en nu uit China.
UGREEN USB Switch in China is 15 euro en via bol 50. Oplichterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:07:
[...]

UGREEN USB Switch in China is 15 euro en via bol 50. Oplichterij.
Er zijn voldoende opties onder de 50 euro anders

https://www.bol.com/nl/l/usb-hubs/N/7107/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Producten uit China met een waarde van 5 euro voor 15,- euro of hoger. Ik wil liever geen brand in huis. Daarnaast is een switch wat anders dan een hub.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2020 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Jarwo schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:02:
[...]

Ik raad ook zeker niet aan om via die dropship sites te kopen die exact dezelfde spullen aanbieden voor x10. ;) Overigens worden ze dan nog steeds rechtstreeks vanuit China naar jou toegestuurd, dus je schiet er helemaal niks mee op. Maar bepaalde producten (zeker niet alles) kun je zeker wel met een kleine markup kopen bij een lokale (EU) verkoper of Amazon/Ebay. Maar zitten ook absurd hoge prijzen tussen idd.

Maar gok dat je vanuit China en voor de kleinste prijs dan ook wel accepteert dat dingen soms wat langer duren. Bij mij gaat 99% goed, heel af en toe een keer zoiets als dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 21:35
In coronatijden bijna een pakje al binnen. Op 11dagen met aliexpress standard shipping.
Niet slecht!
Pagina: 1 ... 33 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.