China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 31 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
Ik heb echt spijt dat ik nu al mijn bestellen via Ali express standard shipping heb laten verzenden . ik was in de veronderstelling dat dit de snelste verzending was maar je komt bedrogen uit. ik had met Yanwen een pakje in 18 dagen rond de zelfde tijd besteld en nu al binnen. wist niet dat die Belgen zo traag zijn .heel dat LIFO systeem is een grote grap. ze geven pakjes die nieuw erbij komen helemaal geen voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
-Bas schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Nice, mijn pakket is van dezelfde aankomstdatum in Luik(12 mei). Was jouw pakket ook uit SHENZHEN?

Mijn pakket ook binnen gekomen, zonder tracking update :)
Goed om te horen. Blijkbaar hadden ze genoeg van de ene laatste container met ons spul en hebben ze die snel doorgeduwd zonder te scannen ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:37

Wildfire

Joy to the world!

drestar schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:27:
Ik heb echt spijt dat ik nu al mijn bestellen via Ali express standard shipping heb laten verzenden . ik was in de veronderstelling dat dit de snelste verzending was maar je komt bedrogen uit. ik had met Yanwen een pakje in 18 dagen rond de zelfde tijd besteld en nu al binnen. wist niet dat die Belgen zo traag zijn .heel dat LIFO systeem is een grote grap. ze geven pakjes die nieuw erbij komen helemaal geen voorrang.
Ik heb er, hier in Nederland, niet echt slechte ervaringen mee. Van de goedkope verzendopties is het, in ieder geval voor mij, prima.

Of je moet met premium verzenddiensten gaan, maar dan ben je opeens €10-€20 of meer per pakket kwijt. Met praktisch gegarandeerd douanekosten. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
29 April iets besteld met Ali shipping, kreeg net (na diverse berichten te hebben gestuurd) een update dat het pakketje is vertrokken uit China...
Die gaat geen leuke recensie krijgen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unicron
drestar schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:27:
Misschien nu even niet de beste methode, maar in het verleden was het circa een week met AliExpress Standard Shipping. China Post was een paar jaar geleden (2016) ook ruim een week, maar de laatste jaren toch veel langzamer met een grote spreiding (ik zie hier 3 weken tot ruim meer dan een maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje321
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08 01:40
ehtweak schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:34:
In al die jaren dat ik pakketjes ontvang uit het Verre Oosten, is het toch iedere keer weer een verrassing hoe het logistieke traject verloopt. :) Het begint gewoon een soort 'avontuur' te worden in de trant van wat zullen we nu weer eens verzinnen. ;)

Nu ook weer, een bestelling via BG.

May 29, 2020 22:55 Package has been sterilized and shipped out.
May 29, 2020 05:35 Our warehouse has started packing your items.
May 29, 2020 05:29 Order submit.

De tracking van BG stopt op 29 mei.
Dan neemt Post Luxembourg het over:

12-06-20 16:46 DEN HAAG I Departure from inward Office of Exchange
12-06-20 16:45 DEN HAAG I Arrival at inward Office of Exchange
11-06-20 14:30 Luxembourg D LOGISTICS Departure from outward Office of Exchange
10-06-20 08:03 Luxembourg D LOGISTICS Posting / Collection
10-06-20 08:03 Luxembourg D LOGISTICS Posting / Colle

M.a.w. tussen 29 mei en 10 juni is het blijkbaar onderweg van China naar Luxembourg. Daarna schijnt het richting Den Haag vertrokken te zijn.
En daarna? Geen idee...

Iemand ervaring of dit nou door PostNL geleverd gaat worden (hun internationalparceltracking.com kent het pakje nog niet), of door DHL? GLS? DPD? Whatever?

Blijft een raadsel. :+
Ik heb er ook eentje via Luxembourg Post, is niet te traceren op PostNL, DHL, DPD of GLS. Ben benieuwd wanneer het binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik kreeg hier vandaag ineens 3 pakketjes binnen, bij 2 was geen enkele tracking info dat het onderweg was. Niet via PostNL/international en ook niet via 17track maar natuurlijk blij dat ze er zijn, 1 lag al sinds eind Maart in Luik al lijkt het nu op gang te komen daar. Ik heb namelijk sinds 10 juni 5 pakketjes mogen ontvangen waarvan sommigen er dus zeer lang lagen en anderen direct zijn doorgevoerd. Tegelijkertijd blijven andere van mijn recente bestellingen weer in Luik liggen, pure willekeur dus. :9

[ Voor 15% gewijzigd door Pietjeball op 15-06-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb op aliexpress een aantal zaken besteld, maar er staat o.a.:

"Zendingsstatus Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring"

Zou best kunnen dat mijn pakketten ook in Luik (Liège) zijn blijven liggen, ik zie niet waar ze zijn. Al een maand of meer. Ik ben benieuwd of ze dit jaar nog aankomen, of dat het toch volgend jaar wordt. :+

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Salvatron schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:26:
Ik heb op aliexpress een aantal zaken besteld, maar er staat o.a.:

"Zendingsstatus Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring"

Zou best kunnen dat mijn pakketten ook in Luik (Liège) zijn blijven liggen, ik zie niet waar ze zijn. Al een maand of meer. Ik ben benieuwd of ze dit jaar nog aankomen, of dat het toch volgend jaar wordt. :+
Bij mijn pakketjes ook steeds in afwachting van douane inklaring. al wekenlang . ze zitten zeker teveel koffie te drinken daar bij de douane..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik kan gerust wel wachten op de pakketten, zolang ze ooit maar eens aankomen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigth
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 09:14
Ik merk nog weinig van de lifo van België. Op dit moment heb ik 5 pakketjes liggen in Luik.
Aankomstdata 26/5, 30/5, 8/6, 10/6 en 11/6. Ben benieuwd wanneer er beweging in komt.

5200Wp 8 Oost/ 8 West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
bigth schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:46:
Ik merk nog weinig van de lifo van België. Op dit moment heb ik 5 pakketjes liggen in Luik.
Aankomstdata 26/5, 30/5, 8/6, 10/6 en 11/6. Ben benieuwd wanneer er beweging in komt.
Die van mij precies dezelfde aankomst datums. allemaal wachtende voor douane inklaring. elke dag dezelfde status. ik had deze besteld met Ali shipping verzendmethode extra voor betaald om het snel te hebben maar had achteraf beter gewoon voor gratis verzending kunnen kiezen. ik moest 3 euro meer per pakket betalen op iets van 3 euro x 4 pakketjes is 12 euro extra . dus de verzending was net zo duur als de goederen. ik snap ook niet dat bv Yanwen verzending wel via Nederland gaat en alleen Ali shipping via Luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2021
Vandaag na 3 maanden krijg ik update over mijn pakket (In afwachting van douane-inklaring) vraag me af waar dat pakje heeft uitgehangen! het is maar iets van 8 euro eerste keer dit ik een melding krijg van douane-inklaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Potverdorie... blij dat ik even ergens mijn frustratie kan plaatsen.

Ik wacht nog op enkele tientallen zendingen vanuit de hele wereld, voornamelijk aangekocht via China -> Aliexpress/Alibaba maar er komt maar mondjesmaat iets binnen.

Nieuwe info betreft zendingen krijg ik niet meer. Het is ergens bij een lokaal NL postkantoor volgens Aliexpress tracking info, maar er komt maar niets. Ik was gewend dat het er met een dag of 15 altijd wel binnen is, maar sinds corona is het zelden voorgekomen dat ik een pakket binnen 1 maand krijg, eerder 2 maanden :(

Ik heb ook pakketten gehad die gewoon retour zijn gegaan, zonder een afleverpoging aan mijn adres. Op het adres is altijd iemand aanwezig, dus PostNL kan het altijd afleveren 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Marchel op 16-06-2020 11:04 ]

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Marchel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:02:
Potverdorie... blij dat ik even ergens mijn frustratie kan plaatsen.

Ik wacht nog op enkele tientallen zendingen vanuit de hele wereld, voornamelijk aangekocht via China -> Aliexpress/Alibaba maar er komt maar mondjesmaat iets binnen.

Nieuwe info betreft zendingen krijg ik niet meer. Het is ergens bij een lokaal NL postkantoor volgens Aliexpress tracking info, maar er komt maar niets. Ik was gewend dat het er met een dag of 15 altijd wel binnen is, maar sinds corona is het zelden voorgekomen dat ik een pakket binnen 1 maand krijg, eerder 2 maanden :(

Ik heb ook pakketten gehad die gewoon retour zijn gegaan, zonder een afleverpoging aan mijn adres. Op het adres is altijd iemand aanwezig, dus PostNL kan het altijd afleveren 8)7
Ik had vorige maand een bestelling uit China in 18 dagen thuis met Yanwen economic air mail. normaal duurde dat buiten corona tijd altijd minimaal 1 tot 2 maanden .. het lijkt nu wel de omgekeerde wereld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

drestar schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Ik had vorige maand een bestelling uit China in 18 dagen thuis met Yanwen economic air mail. normaal duurde dat buiten corona tijd altijd minimaal 1 tot 2 maanden .. het lijkt nu wel de omgekeerde wereld 8)7
Lucky you O-)

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 7 pakketjes die ongeveer 2 a 3 weken geleden zijn aangekomen in NL. PostNL kan niet aangeven waar ze liggen, de tracking (17track) is ook niet duidelijk en via de app werkt het ook voor geen meter. Mijn buyer protection van sommige producten lopen zelfs bijna af. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt bij PostNL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik dacht ook dat het PostNL was. En snapte niet waar dat hele Liege/Luik verhaal vandaan kwam, omdat geen van de tracking websites dat liet zien.

Todat ik naar de AliExpress website order/tracking ging, en op "Bekijk originele tracking informatie" klikte.
Dan zie ik bij al mijn orders die onderweg staan inderdaad: "Liege-Linehaul Arrival"
Met vaak een notificatie naar PostNL dat er iets aan komt, maar fysiek opsturen ho maar.

We zitten hier allemaal te wachten op de problemen in Luik dus. Bij mij duurt het vaak een week of 2 a 3 voordat het daar verder gaat. Het wrange vind ik dat ondanks de corona de hele keten in china e.d. nog vrij soepel verloopt. Maar dat het in Belgie blijft hangen...
Er moet daar ergens toch een moeilijk hoge stapel pakketjes liggen...

Niet Ali-Standard shipping geeft trouwens ook geen garantie. Bij mij duurt het nog langer dan de Ali-standaard shipping. Uitzonderingen daar gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
*knip* Laat dit soort verwijten maar achterwege.

[ Voor 142% gewijzigd door Yorinn op 16-06-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanDoppe
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-06-2020
Gaat het bij jullie om kleine of grote pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knalkipp
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-06-2023
Mijn pakketje moet al bijna 2 weken in nederland zijn.
Maar ik kan nergens vinden waar die nu rond hangt.
Zal die ook nog in luik rond hangen?
Jun 05,2020
07:06:12

NL
DEPARTURE TO COUNTRY OF DESTINATION

Jun 04,2020
13:11:11

NL
PARCEL IS HANDLED

Jun 02,2020
14:37:00

NL
Import customs clearance completed

May 30,2020
14:25:00

BE
Destination Port Arrival

May 28,2020
23:17:00

CN
Departure from origin country
12:15:00

CN
Export customs declaration completed

May 27,2020
03:09:07

JIAXING, CN
Regional distribution center departed

May 26,2020
11:31:36

JIAXING, CN
Regional distribution center arrived

May 25,2020
21:49:31

ShangHai, CN
Package received (Customer Service email: CS@orangeconnex.com)

May 23,2020
08:08:56

CN
Shipment data received

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ArjanDoppe schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:27:
Varieert, van iets ter grote van een euromunt, tot echte "doosjes" pakketjes.
Qua snelheid is er geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigth
Bij mij voornamelijk kleine pakketjes met weinig waarde.
En ineens is er weer een pakje binnen. Geen bericht in PostNL app. 13 mei verzonden, 30 mei in Luik en vandaag binnen.

5200Wp 8 Oost/ 8 West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
Groot, klein, maakt niets uit. Brieven uit amerika duren een maand voor ze in Nederland komen... Laat ik er momenteel op houden dat de doorlooptijd 4 weken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanDoppe
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-06-2020
Mijn grote pakket, velgen voor MTB is al 3 maanden onderweg. 20-04-2020 voor het laatst ge-update. Arrive at country or district

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
bigth schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:32:
En ineens is er weer een pakje binnen. Geen bericht in PostNL app. 13 mei verzonden, 30 mei in Luik en vandaag binnen.
Staat er dan op de tracking nog steeds dat het in Luik is terwijl je het al ontvangen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigth
drestar schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Staat er dan op de tracking nog steeds dat het in Luik is terwijl je het al ontvangen hebt?
Er is in de originele trackinginformatie ineens deze tekst bij gekomen, rest van de info is nog van 30 mei in de app en in bijgewerkte info.

10-6 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed

5200Wp 8 Oost/ 8 West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
bigth schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:44:
[...]

Er is in de originele trackinginformatie ineens deze tekst bij gekomen, rest van de info is nog van 30 mei in de app en in bijgewerkte info.

10-6 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
Dat staat bij mij ook al meer dan een week Handed over in bulk maar ik heb niks ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fabske schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:10:
Ik dacht ook dat het PostNL was. En snapte niet waar dat hele Liege/Luik verhaal vandaan kwam, omdat geen van de tracking websites dat liet zien.
Ah, bedankt voor de toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot en klein. Maar geen brievenbus pakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knalkipp schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:28:
Mijn pakketje moet al bijna 2 weken in nederland zijn.
Maar ik kan nergens vinden waar die nu rond hangt.
Zal die ook nog in luik rond hangen?

[...]
Is bij mij ook zo. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en mijn status op AliExpress is Diamond :*)
7 pakketjes zijn aangekomen in het land van bestelling (volgens AliExpress) en PostNL weet van niks. Dan zal het wel in luik ofzo liggen. Het is wel zeer slecht. Alles ging 1 maand geleden nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
bigth schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:44:
[...]

CC: @drestar

Dat wil zeggen dat je pakket uit het vliegtuig is gehaald en bij de douane zit, volgende melding zal zijn "Item at the handover point from freight carrier to PostNL" en dan mag je 4 weken wachten alvorens je de status "at the domestic sorting centre" krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:18
Het moet wel echt chaos zijn daar he in Luik (mensen zeggen wel België maar volgens mij is dat franse mentaliteit daar hoor :P )

Ik zit ook op een 5tal pakketten te wachten via de betaalde verzending van ali. Terwijl de gratis shipping producten reeds binnen zijn (later besteld)

Nou had ik de PostNL klantenservice even gecontact omdat er bij een bestelling stond dat hij reeds geleverd was. Wat blijkt was dit een track and trace van een ander iemand. Waarbij de uiterst vriendelijke mevrouw me vertelde dat er al meerdere keren voor dit pakket gebeld was.

Dus Ali (of de verzenders) doen maar wat met de track and trace nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
Ik heb vorige week donderdag, dus 5 dagen geleden, een Havit HV-KB432L Combo gekocht in de Havit Store op Aliexpress. Gewoon om eens te kijken of een mechanisch keyboard iets voor me is. Aangegeven dat hij uit het Engelse Warenhuis moet komen en op zaterdag verscheen op de Aliexpress pagina een trackingnummer dat echter verwees naar DPD in Duitsland. Sindsdien staat er op de DPD pagina dat het pakket aangemeld is maar nog niet ontvangen.
Tot mijn stomme verbazing werd er net een doos bezorgd met het keyboard en muis, echter is de doos van Amazon Duitsland en die werd bezorgd door DHL. Wel lekker snel trouwens, ik had er nog niet op gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
Ik heb net voor het eerst een pakketje uit China van DHL gehad. Had een 3SALXxxxxxxx code dus ik verwachtte eigenlijk PostNL. Dat heeft er ongeveer 2.5 weken over gedaan.

Verder inderdaag veel "Liege-Linehaul Arrival". Het zou me niks verbazen als ze pakketjes letterlijk 2 weken laten liggen uit angst voor besmetting via karton/plastic ofzo. En als je dan wat achterstanden oploopt ben je zo een maand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
O88088 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:42:
Ik heb net voor het eerst een pakketje uit China van DHL gehad. Had een 3SALXxxxxxxx code dus ik verwachtte eigenlijk PostNL. Dat heeft er ongeveer 2.5 weken over gedaan.

Verder inderdaag veel "Liege-Linehaul Arrival". Het zou me niks verbazen als ze pakketjes letterlijk 2 weken laten liggen uit angst voor besmetting via karton/plastic ofzo. En als je dan wat achterstanden oploopt ben je zo een maand verder.
Is toch algemeen bekend dat besmetting niet via post gaat en als iemand er corona op hoest dit echt geen 2 weken blijft leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:30
Vandaag een pakket ontvangen dat 12 mei al aangekomen was in Luik, kennelijk hebben ze vorige week een container terug gevonden :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
*knip*

Zelfs binnenlandse zendingen van 1 dag werken momenteel niet in België, duurt 2-3 dagen , vorige maand waren er nog steeds bijna 500k pakketten achterstand en daar zitten contract spelers tussen zoals cool blue of Belgische webshops of Amazon dus een container met China meuk gaat helaas op de backburner.

Ik heb als Belg ook al talloze keren bij PostNL moeten wachten op een Bol pakket, ofwel wegens drukte of hun systeem lag een halve dag plat of het depot stond te vol.
Moest dit in NL gebeuren dan gaf PostNL ook geen prio aan China meuk die verdienen daar niets op net zoals Bpost, als je met enorme achterstand zit dan gaat de voorkeur in het sorteerprocess uit naar contract spelers zoals Amazon of Coolblue of BE shops die Bpost gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Yorinn op 16-06-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 20:28
bigth schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:32:
Ooh das 1 maandje. Mijn pakketje heeft 1 maand in Nederland gezworven. En was aan het wachten tot de tijd om was. Tot ineens de bel ging. Enkele dagen voor ik een claim kon indienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Wat ik mij afvraag is het PostNL die nu nog de deal heeft met AliExpress en huurt PostNL zegmaar weer Bpost in, of is de deal overgegaan naar Bpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 22:49
Inmiddels 3 van 4 pakketjes die sinds 12 mei in Luik waren aangekomen ook thuis ontvangen. Voor iedereen die denkt dat Aliexpress Shipping een slechte keuze was: met China Post Registered Air Mail duurt het ook eindeloos. Ik heb 2 pakketjes die ongevraagd via hen zijn verzonden en de eerste heeft er 2,5 maand over gedaan.

Dat gebeurde vervolgens weer bij een andere seller (besteld op 12 mei). Na een poging om tot een oplossing te komen met die seller, heb ik er nog 1 besteld bij een andere seller, dat was op 27 mei. Inmiddels is die laatste aangekomen. Die eerste is nog steeds ergens onderweg, tracking is minimaal en hield bij die eerste ook ergens op tot ik opeens bericht kreeg van PostNL dat ik hem moest komen ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
5 Juni besteld en betaald op Ali
6 Juni shipped door seller
10 Juni hand over to Airline
13 Juni geland in Luik
Vandaag behandeld door Bpost
Morgen geleverd

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Heb op 29mei een bestelling op aliexpress gedaan via standard shipping, Heb een tracking code die begint met EX. Via diverse tracking apps niet meer info dan ' Hand over to airline' op 1 juni. Weet iemand wat ik het best een actuele status kan vinden? Heb nu geen idee waar 't pakket is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Met wat eindigt het ? enige wat ik ken is EXxxxxxxxxSG wat Singapore EMS express is, als het dat niet is kijk eens op 24track of parcelsapp.com, dan zie je normaal de carrier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Katmi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:47:
5 Juni besteld en betaald op Ali
6 Juni shipped door seller
10 Juni hand over to Airline
13 Juni geland in Luik
Vandaag behandeld door Bpost
Morgen geleverd

:w
En je woont in Belgie zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:14
PostNL brievenbuspakje heb ik ook al een uitschieter van 1,5 week gehad, maar Ali standard shipping, nu via Luik, is echt waardeloos. Voorheen 2-3 weken, nu meerdere pakketjes die >6 weken onderweg zijn, en dan betaal je soms extra omdat je denkt dat het dan sneller is :-(

en dan blijft het hier dus hangen:
Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2020-06-05 08:00:00 [GMT+1]

[ Voor 16% gewijzigd door paulhekje op 17-06-2020 07:12 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:46

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Hier ook een uitschieter,
Gisteren wel eindelijk ln geld teruggevraagd aan de verkoper:
Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2020-03-12 08:00:00 [GMT+1]

Nog steeds niks ontvangen, en ik woon in België...
Ook nooit gehad hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knalkipp
Voorheen nooit last gehad maar ik snap niet dat al deze pakketjes opeens via belgie gaan..
Normaal komen ze voor mij gewoon via amsterdam binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 16:30
Ik heb er zelfs nog 1 die zegt op 19 april in Nederland te zijn aangekomen maar is nog niet binnen...
via SyTrck

29 maart besteld...

Alles duurt voortaan dus mega lang. voorheen was 3 weken levertijd lang. nu ben je er blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Katmi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:44:
Met wat eindigt het ? enige wat ik ken is EXxxxxxxxxSG wat Singapore EMS express is, als het dat niet is kijk eens op 24track of parcelsapp.com, dan zie je normaal de carrier.
Thx voor de hulp. Eindigt idd met SG. Al 2 weken geen update, pakket is 'hand over to airline' in Hong Kong. Kijkend naar alle berichten op dit forum gaat 't nog een paar maanden duren, helaas. Wel begrijpelijk in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 16:30
en hoe groot is de kans dat het na 2,5 maand nog komt?
heb wel eens gehad dat ik na een disput van de verlopen termijn nog eens 2 maanden later het pakketje kreeg.
Inmiddels was de nieuwe bestelling al wel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

mr_seeker schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Dat wil zeggen dat je pakket uit het vliegtuig is gehaald en bij de douane zit, volgende melding zal zijn "Item at the handover point from freight carrier to PostNL" en dan mag je 4 weken wachten alvorens je de status "at the domestic sorting centre" krijgt.
Dat is de status van mijn pakketje dus, "item at the handover point..." , is dat 4 weken serieus? Hij staat er nu al sinds 9 juni op. En het pakketje is ondertussen meer dan 1,5 maand geleden verstuurd vanuit china en vanaf 25 mei op "item is ready for shipment".

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
geerttttt schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Dat is de status van mijn pakketje dus, "item at the handover point..." , is dat 4 weken serieus? Hij staat er nu al sinds 9 juni op. En het pakketje is ondertussen meer dan 1,5 maand geleden verstuurd vanuit china en vanaf 25 mei op "item is ready for shipment".
Dat is serieus:
- 15 mei: pre-adviced + ready for shipment
- 13 juni: Handover in bulk
- 16 Juni: Arrived in domestic sorting centre
- 17 Juni (vandaag): "PostNL app: Uw zending is gesorteerd en zal vandaag worden bezorgd" 8)7

EDIT: Dit is mijn laatste pakket btw, maar een wachttijd van 4-6 weken op PostNL is tegenwoordig de gang van zaken...

[ Voor 9% gewijzigd door mr_seeker op 17-06-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

knalkipp schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 07:30:
Voorheen nooit last gehad maar ik snap niet dat al deze pakketjes opeens via belgie gaan..
Normaal komen ze voor mij gewoon via amsterdam binnen..
Ik vraag me af wat er veranderd is de laaste paar maanden, ik kan mijn vinger er niet precies op leggen maar ergens in m'n achterhoofd vertelt een stemmetje mij dat er misschien wel iets aan de hand is!

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:51

Dark

who tweaked the light?

Ik heb ook vanaf 2 juni "... in afwachting van douane-inklaring" in Luik, maar gezien de laatste pagina's in dit topic gewoon nog even geduld hebben. Toch handig te weten dat ik niet de enige ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@knalkipp Je geeft aan dat je pakketjes normaliter via Amsterdam gaan, maar is dat een gevoel of heb je dat echt gecheckt? Als ik namelijk in mijn bestelgeschiedenis kijk kwamen mijn AliExpress Standard Shipping pakketjes voor het laatst op 15 oktober 2019 via Amsterdam binnen. Mijn eerstvolgende bestelling daarna (25 oktober 2019) en alles erna is altijd via Luik gegaan. Dus die situatie bestaat volgens mij al 8 maanden :)

@Bezulba Corona heeft volgens mij niks te maken met de switch van Amsterdam naar Luik als luchthaven in oktober vorig jaar :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Gizz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:02:
@knalkipp Je geeft aan dat je pakketjes normaliter via Amsterdam gaan, maar is dat een gevoel of heb je dat echt gecheckt? Als ik namelijk in mijn bestelgeschiedenis kijk kwamen mijn AliExpress Standard Shipping pakketjes voor het laatst op 15 oktober 2019 via Amsterdam binnen. Mijn eerstvolgende bestelling daarna (25 oktober 2019) en alles erna is altijd via Luik gegaan. Dus die situatie bestaat volgens mij al 8 maanden :)

@Bezulba Corona heeft volgens mij niks te maken met de switch van Amsterdam naar Luik als luchthaven in oktober vorig jaar :P
Nee die switch niet, maar het feit dat mensen nu klagen over Luik is niet de switch maar het feit dat daar nu een berg pakketjes liggen waar je u tegen zegt. En dan vind ik het een beetje vreemd dat mensen niet kunnen bedenken waar dat misschien eventueel door zou kunnen komen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knalkipp
Gizz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:02:

Oke, dit is mij nooit opgevallen idd.
Laatste 3 zijn ook over belgie gekomen.

Mijn aankopen zijn trouwens via eBay, maar wel op de Chinese markt.

Wachten dan maar.
Al vind ik het raar dat er dit staat:
2020-06-05 06:06
NL, DEPARTURE TO COUNTRY OF DESTINATION
2020-06-04 12:11
NL, PARCEL IS HANDLED
2020-06-02 20:37
NL, Import customs clearance completed
2020-05-30 13:25
BE, Destination Port Arrival

maar we wachten wel!

[ Voor 3% gewijzigd door knalkipp op 17-06-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2021
krijg deze morgen een melding dat het pakje dat gisteren nog bij de douane lag vandaag zou geleverd worden door bpost.net krijg ik melding van ali dat ik het pakje moet gaan afhalen...afwachten zeker als de post het daadwerkelijk leverd aan deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

dvd200 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:12:
krijg deze morgen een melding dat het pakje dat gisteren nog bij de douane lag vandaag zou geleverd worden door bpost.net krijg ik melding van ali dat ik het pakje moet gaan afhalen...afwachten zeker als de post het daadwerkelijk leverd aan deur.
Die mailtjes van Ali zijn misleidend. Zij begrijpen niet hoe ons pakketjessysteem werkt (of interpreteren de codes anders) Op de postnl tracking zie je dat het naar een centraal distributiepunt gaat vanwaar de auto gaat rijden. Ali denkt dat dat een postkantoor is en geeft aan dat je het daar moet ophalen. Klopt geen fluit van. Gewoon wachten, ze komen langs en als je er niet bent heb je een briefje in de deur, dat is leidend. Langs allemaal postkantoren gaan zoals iemand hierboven had gedaan is waanzin.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bezulba schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:08:
[...]

Nee die switch niet, maar het feit dat mensen nu klagen over Luik is niet de switch maar het feit dat daar nu een berg pakketjes liggen waar je u tegen zegt. En dan vind ik het een beetje vreemd dat mensen niet kunnen bedenken waar dat misschien eventueel door zou kunnen komen.
Mijn pakjes gingen ook al maanden via Luik, dat was nooit een probleem. Werden meestal 2 a 3 dagen later bezorgd. Dit ging goed t/m eind maart. Vanaf half april zie ik mijn pakjes lang blijven hangen in Luik. Ik wacht nog steeds op pakjes die eind april in Luik zijn aangekomen.
Dit kan natuurlijk best samenhangen met de coronomaatregelen die vanaf half maart zijn ingevoerd in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
barber schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:48:
[...]

Ik wacht nog steeds op pakjes die eind april in Luik zijn aangekomen.
Ik neem aan dat je je geld dan al terug hebt gekregen en mogelijk opnieuw besteld hebt want dat is natuurlijk niet normaal als het zo lang duurt met Ali standaard Shipping. lijkt mij niet de bedoeling van deze snellere verzend methode. word tijd dat Ali Express zelf eens gaat ingrijpen en een telefoontje pleegt met het distributiecentrum in Luik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

drestar schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:58:
[...]

Ik neem aan dat je je geld dan al terug hebt gekregen en mogelijk opnieuw besteld hebt want dat is natuurlijk niet normaal als het zo lang duurt met Ali standaard Shipping. lijkt mij niet de bedoeling van deze snellere verzend methode. word tijd dat Ali Express zelf eens gaat ingrijpen en een telefoontje pleegt met het distributiecentrum in Luik. :(
_O-

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
barber schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:48:
[...]

Mijn pakjes gingen ook al maanden via Luik, dat was nooit een probleem. Werden meestal 2 a 3 dagen later bezorgd. Dit ging goed t/m eind maart. Vanaf half april zie ik mijn pakjes lang blijven hangen in Luik. Ik wacht nog steeds op pakjes die eind april in Luik zijn aangekomen.
Dit kan natuurlijk best samenhangen met de coronomaatregelen die vanaf half maart zijn ingevoerd in België.
Dit dus, op een gegeven moment waren er 700k pakketten achterstand bij Bpost tijdens de lockdown, dat is toen weggewerkt richting 400k en toen zijn ze overgestapt op LIFO, bedenk ook dat tijdens heel die achterstand er ook corona was en dus een verlaagd aantal douaniers maar ondertussen bleven de pakjes wel maar komen.

Het feit dat ze op Luik aankomen is helemaal het probleem niet, vorig jaar deze tijd waren pakjes na 2 dagen in NL als die op Luik aankwamen, zelf ook toen gemerkt dat ze vaak binnen 48u aan de deur waren.

Het probleem is corona en dat Bpost overstelpt is geweest tijdens de lockdown, als je denkt dat dat express is om Nederlanders te pesten dan kan je even goed denken dat de aarde plat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
Ze komen heus niet sneller aan in België hoor, als het dat is wat jullie denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
drestar schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:58:
[...]

Ik heb nog een aantal dagen voordat de termijn verloopt.
Maar degene die je daar mee treft zijn de lokale verkopers en niet AliExpress, die legt het risico volledig bij de verkopers. En als de verkoper altijd netjes heeft gehandeld en snel heeft verzonden via de juiste methode dan wil ik die juist niet straffen.

Ik hou er verder ook rekening mee dan het langer kan duren, heb ik haast dank koop ik het wel in NL of binnen Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
barber schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Maar degene die je daar mee treft zijn de lokale verkopers en niet AliExpress, die legt het risico volledig bij de verkopers. En als de verkoper altijd netjes heeft gehandeld en snel heeft verzonden via de juiste methode dan wil ik die juist niet straffen.

Ik hou er verder ook rekening mee dan het langer kan duren, heb ik haast dank koop ik het wel in NL of binnen Europa.
Inderdaad, ik vraag meestal een extended purchase protection aan en wacht verder geduldig af. Meestal is dat geen probleem voor de verkopers als ze daarmee een dispute kunnen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
barber schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Ik straf de verkopers wel want volgens Postnl is de verkoper altijd verantwoordelijk voor de levertermijn en ook als de post bezorger het verkeerd bezorgd. . dit heb ik zwart op wit in een brief van Postnl staan toen ik daar eens achteraan ging. zo is de post dat ook overeengekomen met Aliexpress is mij verteld door Postnl. dat zal ook de reden zijn dat Aliexpress het risico volledig bij de verkopers legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
mr_seeker schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Gelukkig geen 4 weken extra wachten want zojuist werd deze bestelling besteld op 22 Mei in mijn bus gedaan door de postbezorger terwijl de status nog steeds staat op The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed en in afwachting van douane inklaring.

vreemd dat de tracking met Ali Express standaard shipping niet bijgewerkt is. dit heb ik anders nog nooit gehad. er staat dus nu ook niet dat het geleverd is. maar zeer blij dat ik het heb mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via Wish gekocht, maar geen idee wat de huidige status is. Postnl heeft mijn pakket niet, wie wel mag joost weten:

2020-06-13 13:19
Your shipment has been delivered to the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days.

2020-06-11 06:01
Departure to country of destination

2020-06-11 02:51
Parcel is handled

2020-06-04 17:37
Arrived at Duisburg station

2020-05-29 17:15
Arrived at Malasevic station

2020-05-28 13:00
Arrival at export hub

2020-05-27 21:46
Item is ready for transport

2020-05-27 20:46
Item is announced / bpost received the information

2020-05-17 17:19
Released from customs

2020-05-13 09:23
Last mile=> Destination country post, number YF(getalletjes)

2020-05-12 13:01
Departed from Yanwen Facility

2020-05-12 01:07
Process completed in Yanwen Facility

2020-05-11 18:05
Picked up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou wat kunnen verklaren naast Corona, anders in de toekomst wordt Azië wellicht niet meer zo aantrekkelijk.
https://www.tijd.be/opini...n-uit-china/10232969.html

Ik heb hier ook soms nog snelle levertijden, maar ook enkele zaken die enorm lang duren. Ik shopte al niet veel in China, maar dat zal steeds minder worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:30

luigi87

Domotica Fanaticus

Gezien de drukte in dit topic ben ik niet de enige die op pakjes van Ali zit te wachten.

Er liggen inmiddels 5 pakjes in Luik te wachten op ...... iemand die het verwerkt?
Wil niet weten hoe die berg met pakjes er daar inmiddels uit ziet.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:49:
Dit zou wat kunnen verklaren naast Corona, anders in de toekomst wordt Azië wellicht niet meer zo aantrekkelijk.

Ik heb hier ook soms nog snelle levertijden, maar ook enkele zaken die enorm lang duren. Ik shopte al niet veel in China, maar dat zal steeds minder worden zo.
Dat komt allemaal doordat we zo massaal zijn gaan bestellen uit China de laatste jaren. de winkels zijn gaan klagen dat iedereen zo goedkoop uit China besteld. maar ze maken alles duurder dus dan is het vrij logisch dat men het goedkoop ergens anders gaat halen. nu gaan ze belasting heffen vanaf 0 euro . hopelijk geen inklaringskosten van 13 euro op een dingetje van 1 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nou, volgens mij is er net een container Nederland binnen gereden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtiWuRDclbqkuU5slCRjDzHUAio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8FC8iZIgrhQTMNzMzfK66rGa.png?f=fotoalbum_large

_O-

Besteldata overigens van 30-4 tot 7-06 dus er is weinig touw aan vast te knopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bezulba op 17-06-2020 16:44 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:51
Wat bestellen jullie allemaal wel :D

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Bezulba schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:43:
Nou, volgens mij is er net een container Nederland binnen gereden:

[Afbeelding]

_O-

Besteldata overigens van 30-4 tot 7-06 dus er is weinig touw aan vast te knopen.
Dat is van China naar België. Nu moet het nog naar de eindlocatie in België / Nederland. En daar zit nu juist net het probleem... ;)
Overigens krijg ik vrijwel nooit meer van dat soort mailtjes. Wel regelmatig pushberichten van de AliExpress app hier over.

c-nan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:16:
De laatste tijd de wat duurdere serieuzere producten die ik ook wel echt nodig heb zoals een USB 3.0 hub en een Sonoff basic switch. Maar ook nodige kleine dingen zoals extra laadkabels voor mijn smartwatch, USB verlengsnoertjes met haakse stekker om een kabeltje in het zicht wat netter weg te kunnen werken, laadkabel voor de telefoon met haakse stekker zodat de kabel niet belast wordt als je liggend tijdens het bedienen van de telefoon je telefoon ook wilt opladen.

En dan hebben we nog de categorie "prullaria". Vaak dingen die je wat minder nodig hebt of dingen die je "op een gegeven moment" misschien nodig hebt: weerstanden, SMD ledjes, SD-kaartje, USB ventilator, RJ45 koppelstukjes, Arduino Nano's met USB-C en Micro USB aansluitingen, etc.

En dan kun je dit alles natuurlijk niet bij de zelfde leverancier bestellen en krijg je dus wel 10 van die berichten van AliExpress dat iets arriveert in België / Nederland. :P

[ Voor 51% gewijzigd door Joen op 17-06-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Van alles en nog wat :+ * Raven wacht op 7 Ali zendingen en een Ebay zending uit China die tegelijkertijd zijn geplaatst. Eens kijken welke het eerst in NL is :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisTum
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 16:04
Ohjee, als ik dit zo lees gaat het dus nog wel even duren met mijn pakketjes ben ik bang :(

Heb op het moment 17 van de 19 pakketjes in Luik liggen met de gedachte dat ik deze voor de bouwvak (Nog 5 weken) binnen zou hebben. Dus hopelijk gaan ze dat daar nog redden. :X Eerder is beter natuurlijk. Aangezien ik ze in de bouwvak nodig ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
De tracking loopt dus vet achter als de zending in Luik is. ik kreeg net een mail van Ali of ik tevreden was met de bestelling die ik vandaag heb ontvangen. en ik keek nu op de tracking waar een hoop statussen meer op stonden dan vanmiddag toen er nog stond in afwachting van douane inklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigth
Ik heb ook even mijn bestelgeschiedenis bekeken en inderdaad gaan ze al enige tijd via Luik. Ergens eind oktober lijkt het omslagpunt. Laatste bestelling die goed ging qua levertijd is besteld op 31 maart en geleverd op 17 april. Daarna begint de vertraging. Enige pakketje dat nog wel snel is geleverd ging via Amsterdam. Gelukkig niets onderweg waar ik dringend op zit te wachten.

5200Wp 8 Oost/ 8 West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dank voor de reminder.
Da's idd een combinatie van factoren die het bestaande Chinese bestelwalhalla en de bijbehorende logistieke handelswijzen wel eens drastisch zouden kunnen veranderen.
Het komt nog wel uit China, maar of we er voortaan nog zelf zo makkelijk en goedkoop iets kunnen gaan bestellen... (?)
De tijd zal het leren.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34

Een deel van de inhoud van het artikel wist ik al. Ik mis toch nog wel steeds de details van bijvoorbeeld hoe die BTW afgehandeld gaat worden: Moet de verkoper dat afhandelen of de ontvanger? En hoe dan? Ik voorzie al chaos op de postagentschappen. :P

Ik weet niet of ik er minder door zal bestellen. Bij mij gaat het niet alleen maar om de prijs, maar ok om verkrijgbaarheid. Op AliExpress vind je nu eenmaal veel spulletjes die je in Nederland moeilijk tot niet kunt vinden. En ik denk eigenlijk wel dat de prijzen nog steeds aantrekkelijk zullen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Joen schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 00:42:
[...]

Een deel van de inhoud van het artikel wist ik al. Ik mis toch nog wel steeds de details van bijvoorbeeld hoe die BTW afgehandeld gaat worden: Moet de verkoper dat afhandelen of de ontvanger? En hoe dan? Ik voorzie al chaos op de postagentschappen. :P

Ik weet niet of ik er minder door zal bestellen. Bij mij gaat het niet alleen maar om de prijs, maar ok om verkrijgbaarheid. Op AliExpress vind je nu eenmaal veel spulletjes die je in Nederland moeilijk tot niet kunt vinden. En ik denk eigenlijk wel dat de prijzen nog steeds aantrekkelijk zullen blijven.
Exact. Stel nou dat wij 10 euro verzendkosten per pakketje moeten gaan betalen. Dan is 90% van mijn bestelling gewoon nog steeds goedkoper en beter beschikbaar dan in Nederland.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Joen schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:51:
[...]

Dat is van China naar België. Nu moet het nog naar de eindlocatie in België / Nederland. En daar zit nu juist net het probleem... ;)
Overigens krijg ik vrijwel nooit meer van dat soort mailtjes. Wel regelmatig pushberichten van de AliExpress app hier over.

[...]
Oh, het boeit mij niet echt waar het nou precies zit, ik vond het alleen grappig dat ik een hele hoop berichten opeens zo'n beetje tegelijk kreeg.

Als ik overigens de tracking erbij pak vind die wel dat het in Nederland is, niet in Luik, maar goed, boeie

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Nou het is een wonder, een van mijn pakketjes heeft weer een update na heel lang niks. Lijkt erop alsof hij ineens vandaag bezorgd gaat worden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2020-06-17 19:35
The item has arrived at the domestic sorting centre

2020-05-25 06:49
The item is ready for shipment

2020-05-25 06:47
The item is pre-advised

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tot nu toe komen al mijn pakketjes wél aan maar ik merk wel steeds meer vertragingen.
Vooral aan onze kant.
Op dit moment wacht ik op 3 pakketjes

Pakket 1 zou gisteren gearriveerd zijn, is nog niet in Nederland

Pakket 2 is op 4 juni aangekomen in land van bestemming. Verder weet ik niets.

Pakket 3, is op 19 mei aangekomen in land van bestemming. (€3,74)
Op 14 juni , douane inklaring proces gestart (was de eerste keer voor mij)
14 juni ook afgerond
15 juni verzending met lokale transportbedrijf. Ik denk dat ze met paard en wagen op rit zijn 😅

Maar we wachten geduldig af en houden de deadlines bij Ali in de gaten...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik krijg al sinds april bijna geen Ali pakketjes meer. ze blijven allemaal in Nederland ergens hangen. Eentje kwam er via en spoedlijntje binnen. De rest is nog niet geleverd.

[ Voor 29% gewijzigd door Simbob op 18-06-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timxehanort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 14:23
Bezulba schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:21:
[...]

Die mailtjes van Ali zijn misleidend. Zij begrijpen niet hoe ons pakketjessysteem werkt (of interpreteren de codes anders) Op de postnl tracking zie je dat het naar een centraal distributiepunt gaat vanwaar de auto gaat rijden. Ali denkt dat dat een postkantoor is en geeft aan dat je het daar moet ophalen. Klopt geen fluit van. Gewoon wachten, ze komen langs en als je er niet bent heb je een briefje in de deur, dat is leidend. Langs allemaal postkantoren gaan zoals iemand hierboven had gedaan is waanzin.
Denk je dat dat ook geldt als PostNL de volgende status geeft? "The item has been delivered successfully". Dat staat namelijk bij mijn order, maar ik heb nog niets gezien. Geen briefje of iets. Alleen een mailtje van Ali dat het op "het postkantoor" ligt.

Volgens PostNL is het dus al een week geleden "bezorgd". Heb er ook geen zin in dat het teruggestuurd of vernietigd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

timxehanort schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:29:
[...]

Denk je dat dat ook geldt als PostNL de volgende status geeft? "The item has been delivered successfully". Dat staat namelijk bij mijn order, maar ik heb nog niets gezien. Geen briefje of iets. Alleen een mailtje van Ali dat het op "het postkantoor" ligt.

Volgens PostNL is het dus al een week geleden "bezorgd". Heb er ook geen zin in dat het teruggestuurd of vernietigd wordt...
Als de postNL app aangeeft dat het bezrogd is dan is het ergens bezorgd. Als je geen briefje hebt gehad kan het bij de buren liggen maar ook bij een ophaalpunt in de buurt. Dan is het het beste om even met postnl te bellen/appen/mailen/chatten.

Waar ik het over had waren die mailtjes van ali die al denken dat het afgeleverd is op een postkantoor terwijl in werkelijkheid dat een distributiecentrum is.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
Simbob schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
Ik krijg al sinds april bijna geen Ali pakketjes meer. ze blijven allemaal in Nederland ergens hangen. Eentje kwam er via en spoedlijntje binnen. De rest is nog niet geleverd.
Van mij is sinds 5 mei aan een rondreis bezig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
Zaken die 2x goedkoper zijn dan in Nederland... Met name producten voor 3D printers, kleding (maat Aziatisch kennen ze hier in Nederland niet), gadgets die gewoon NIET te vinden zijn zonder dat iemand het zelf uit China haalt, en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 13:11
Sinds 10 juni is mijn pakketje in Nederland.. maar als ik dat zo hoor moet ik nog even geduld hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvDKTiHUacL10mQSeTZ6CDAr77M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ODgqqVh7PbQrbFJA5wUe3x4U.jpg?f=user_large

Hold my beer.

in maart besteld en nog niet eens het land uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowStrider1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:38
Pakket van mij ook vanaf vandaag 2 weken al in Luik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIhTRn0cOZWEXv2oyAgsVueqFFw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Sxz8gF3UWxZiPAyaTaoZmpl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trainz2009 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:27:
[Afbeelding]

Het schiet allemaal niet op 15 mei besteld bij Ali met AliExpress Standard Shipping.
Mijn pakketje is op precies dezelfde dag in Luik aangekomen maar heb hem nog niet binnen. Jij wel al?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwqE02d_CqVkCmo_xvhWxHsfNoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxTOxt069FuJI0E2iMyMj5mh.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels al meer dan 2 weken radiostilte.
Het meest frustrerende is dat ik in het zuiden van het land woon en Luik dus niet eens zo gek ver weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30
Nee, status nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog geen 10 min na het verzenden van mijn reactie krijg ik een bericht van Postnl dat mijn pakketje morgen bezorgd wordt. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:25:
En nog geen 10 min na het verzenden van mijn reactie krijg ik een bericht van Postnl dat mijn pakketje morgen bezorgd wordt. _O-
In de PostNL app? Good luck... Pakket van mij zou gisteren bezorgd worden, terwijl de status nog "in sorteercentrum" stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb al een pakketje van wat sinds 10 juni (8 dagen ondertussen) 'Accepted by last mile carrier' is. Tot op heden nog niks binnen gehad, ook geen briefje o.i.d. :P zoiets heb ik nog niet meegemaakt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
-tom-562 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:47:
Ik heb al een pakketje van wat sinds 10 juni (8 dagen ondertussen) 'Accepted by last mile carrier' is. Tot op heden nog niks binnen gehad, ook geen briefje o.i.d. :P zoiets heb ik nog niet meegemaakt :P
Tip: Check op international parcel tracking van PostNL waar je pakket zit. In het slechtste geval is je pakket weer teruggestuurd (ze blijven namelijk 7 dagen in het pakketpunt plakken, en brief sturen duurt even).
Pagina: 1 ... 31 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.