jacovn schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:45:
Even een vraag:
Heeft iemand ervaring met een sier/design radiator in de badkamer op ltv temperaturen.
Mijn instalateur gaf me aan dat het weinig tot niets gaat doen op de water temperaturen onder de 30 graden.
Een andere optie is een electrische, maar ook die heeft een issue: thermostaat op 35 en hij gaat stoken om de hele ruimte op die temperatuur te krijgen.
Of is er een 3e optie met iets als een handoek droger die afschakelt na tijd/lokaal gemeten temperatuur.
Er komt mechanische afzuiging (qualityflow) en hoofd vloerverwarming in de ruimte.
IK heb een ir plaat aan het plafond gehangen die middels een zwave inbouw wordt aangestuurd. Twee maal voordeel handdoeken drogen en je kunt je warm afdrogen, want hij hangt precies op de goed plek in de inloopdouche. En houd ook rekening met een lagere ta dan 30. Ik zit hier vanochtend op 25 graden.
ThAZiP schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:29:
[...]
Ik heb wellicht veel te veel woorden gebruikt; maar dat is inderdaad de crux. Dat element mag niet uit zichzelf aanspringen. De laatste keer dat men geweest is, was de brontemperatuur goed geloof ik. Het lijkt me stug dat bij -1 tot -5 een leiding bevriest - helemaal al na een nachtje vorst.
Er is in mijn installatie niets aanwezig wat 3000 kWh kan verbruiken. Daarbij is het bewezen dat dit verbruik accuut stopt als ik de exclusieve warmtepomp groep uitschakel. De compressor kan mag 1.1 kWh gebruiken en dat element dus 3.3 kWh... Het moet dat element zijn.
Hier een w/w gebruiker. Mijn bron zit nog op 9.5 graden. Aangezien je aangeeft behoorlijk te koelen en het stookseizoen nog niet zo lang loopt, althans daar ga ik van uit, lijkt het me stug dat je bron al heel erg is afgekoeld.
Wat is de druk in je bronsysteem? En je kunt de temperaturen van je bron ook meten op de buizen waarop het binnenkomt? Die zitten ongetwijfeld in de buurt van de wp. Je hebt of twee buizen die naar binnen en buitengaan, dan meet je die, desnoods met een simpele temperatuurmeter, of je hebt een verdeler hangen.
Verder zou ik voor nu nachtverlaging invoeren, zodat de wp 's nachts niet hoeft te stoken, zodat je overdag kan kijken wat er gebeurd. Ik neem aan dat je niet om 2 uur 's nachts er naast wil gaan zitten.
En laat een stroommeter aanbrengen, bij de wp of in de meterkast, zodat je de gegevens kunt loggen.
En elke nacht een legionella run is veel te veel.
En als laatste zomaar de stroom eraf gooien is niet goed voor je wp, daaar moet je wel voorzichtig mee zijn. Mijn fabrikant raadt dat met klem af.
[
Voor 2% gewijzigd door
jerh op 10-12-2017 08:32
. Reden: aanvulling ]