Grotere diameter=hogere flow=Casejunkie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:21:
[...]
Over de diameters van hoofdleidingen heb ik nog niks gelezen eerlijk gezegd. grotere diameter is efficienter?

Naja. Mijn vvw leverancier (ben niet zo tevreden over manier van werken van monteurs, dus ga ik niet aanraden) had aangeraden om 32mm te nemen voor standleiding opdat er voor alle drie de verdiepingen genoeg flow kan zijn.
Voor de leidingen in de grond zelf 16x2mm, max 90 meter en HOH 10 (liefst nog korter en HOH8cm) Hierbij moet je dus wel kijken of je voldoende flow kan regelen.
Ik heb 25 groepen welke allemaal nu staan op 1l/minuut. Dus 25l/minuut in totaal. Maar je zal toch liever moeten uitgaan van 2l/m per groep. (ging ik ook van uit, dat ik in praktijk met veel minder al goede resultaten krijgt is mooi meegenomen. Underclocken en zo.)
Wat is "paar". De standaard 1-2 cm piepschuim van de jaren 80 is verwaarloosbaar. je kan beter een paar isolatiebedrijven aanschrijven en kijken wat hun adviezen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:22:
[...]
Ik heb dus wel al vloerisolatie in kruipruimte (paar cm piepschuim) en spouwmuurisolatie. Verwacht jij dus dat dat sterk te verbeteren is?
Bij mij werd geadviseerd om 9-11cm PUR te spuiten (wat ik zelf ook in gedachten had). Spouwmuur was al voorzien van nog goede isolatie, dus dat werd overgeslagen.
[ Voor 24% gewijzigd door kmf op 24-01-2018 11:29 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp